Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Marzman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:10:
:) ALF, ik ben wel blij dat het maar tien minuten was. Dacht even dat we een filler aflevering in een speciaal thema kregen,

Ik ben ook wel benieuwd naar de game.
Ik vond die early nineties sitcom echt briljant. Er zat zo ontzettend veel in wat anders in dialoog had moeten worden uitgelegd. O.a. de rol van zij moeder en een hint naar Tyrell.
Hiernaast was het bijna pijnlijk om te zien in wat voor dissociatieve staat Elliot terecht kwam toen hij in elkaar geslagen werd.

Verder was het voor mij een feest van herkenning met o.a. Alf, maar ook de nineties kleren, muziek en tv show intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:32:
Ik mag aannemen dat ze geen verbinding heeft met het secure fbi netwerk, want ze moest uiteindelijk toch terug naar een werkstation om de boel opnieuw te configureren.

* FreshMaker vond de uitleg van chaoscontrol in "[Serie] Mr. Robot" meer plausibel ;)

[...]

De mensen van Anonymous Content zorgen daarvoor.
"echte" hackers als consultant, de movement moet ook brood verdienen.

Maar die mensen van AC zijn de mediatak van Anonymous, die hebben er inderdaad wel een beetje verstand van, in ieder geval een armslag naar 'bekenden' in die groep voor consultatie
Ehm, volgens mij is Anonymous Content gewoon een Amerikaanse productie maatschappij, die verder niets met de hacker scene of Anonymous van doen hebben :? http://www.anonymouscontent.com/film-tv/trailers/

Of je bedoeld iets anders en we praten langs elkaar heen :P

Episode 5 en 6 waren trouwens weren super, begint nu wat meer tempo in te komen. Acteerwerk en cinematografie blijven fantastisch bij deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij hadden ze het daarover in de extra episode, waarin de cast voorgesteld werd, en een hoop verduidelijkt werd mbt de acties en het onderzoek daarnaar.

( maar ik kan het zomaar verkeerd begrepen hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Anonymous content is gewoon een productiemaatschappij. Ze hebben wel veel echte techexperts op de show die het zo echt mogelijk moeten laten lijken :).

Dat 90s verhaal. Wtf :').

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 19:07
Wie dat idee heeft bedacht 90's sitcom scene verdient een medaile, ik weet niet hoever deze persoon heen was... maar ik heb genoten met een big smile haha.

Vind persoonlijk S2 tot nu toe wel wat minder dan S1, en ook wat moeilijker in te komen misschien ook omdat de serie vanaf Ep5-6 pas echt op gang komt in mijn ogen.

Maar nadat ik S1 gezien had was ik hooked, vooral omdat ik zelf in de cybersecurity werk en het vrij realistisch gebracht wordt. Niet een of andere "hackertyper" die gewoon code uitspuugt die nergens over gaat :P

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Precies, het hoeft wat mij betreft ook allemaal niet super realistisch te zijn want veel van de stof is toch te complex voor 99% van de kijkers maar het niveau mag allemaal wel wat hoger zijn dan deze onzin:

Wat dat betreft doet Mr. Robot het gewoon erg goed. In S1 hadden ze zelfs minidetails als histcontrol ignorespace goed gedaan; even een spatie voor elk commando... dat is gewoon knap.

Voor mij is S2 tot nu toe ook wat minder dan het eerste seizoen, ik vond in S1 de balans tussen de hoofdlijn en de "case of the week" stukjes van Elliot en z'n hacks wel goed. Nu heeft Elliot nog geen kleine hacks tussendoor gedaan en is de focus volledig bij de hoofdlijn en die "silk road" types.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:23:
Dat vond ik dus ook zo'n domme toevoeging.
Ik begrijp dat de dark army belangrijk is, maar inderdaad, zo'n groot apparaat bijplaatsen, zelfs in onze organisatie worden rogue ap's vrijwel direct opgemerkt, en geblokkeerd.

Nu gebruiken ze 2 dingen door elkaar, ze willen toegang dmv de femtocell om de telefoons te hacken langs een externe AP.
Maar waarom moet dat ding op het interne netwerk terecht komen ?
Nu is de kans op ontdekking groter natuurlijk.

Een rogue AP + femtocell zet je los op van het netwerk, dmv de gsmkoppeling en daarna op het wifinetwerk te komen via die telefoon zou 'slimmer' zijn

* FreshMaker ziet de noodzaak van het interne lan (nog) niet zo
Zelf had ik een beetje het idee dat hij juist opgemerkt moest worden. Misschien dat de daadwerkelijke hack pas komt wanneer de fbi dat ding gaat onderzoeken?
Ik vond het in elk geval erg overdreven dat dat ding geprept moest worden door Dark Army.

Vingerafdrukken wipen op deze manier is overigens ook echt niet genoeg. Ze had beter handschoenen aan kunnen doen. 8)7

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Doordat het niveau zó hoog is, vallen dit soort dingen nu juist op. Zoals het afvegen met de vingerafdrukken, in menig film zou het amper opvallen denk ik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze lieten naar mijn idee vrij duidelijk zien dat dat afvegen niet goed genoeg (als in niet overal) gebeurde, dus ik verwacht daar wel een vervolg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja ik denk het ook, ze veegde precies de dingen af waar ze niet aangezeten had :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 19:07
Afvalzak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:27:
Ja ik denk het ook, ze veegde precies de dingen af waar ze niet aangezeten had :P
Dat viel mij dus ook al op :P Noem het muggenziften maar je let er stiekem wel op :+

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik hoop dat ze de hoge verwachtingen weer kunnen waarmaken :). Als kijker van het eerste uur geniet ik nog elke keer van de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
is er al iemand met de mobile game bezig?
ik ben benieuwd of die zijn geld waard is.

en loopt het samen met de serie of is het een "eigen" verhaal?

-edit-
lezen is ook een kunst.
de description van de app:

From Night School Studio, the award-winning creators of Oxenfree, comes Mr. Robot:1.51exfiltrati0n.ipa. Taking place during the first season of USA Network’s Golden Globe Award-winning drama, you find a smart phone on the ground outside the Fun Society Arcade at Coney Island. Little do you know that the phone belongs to Darlene, a black hat hacker who’s about to commit the biggest cybercrime the world has ever seen… and she needs her phone back to do it.

Become embroiled in the world of fsociety, a renegade hacker group determined to “reset the world,” by texting different employees of their target corporation: E-Corp, a massive global tech company.

Steal, cheat and lie your way through this technological minefield while dealing with Elliot’s fractured personality, and trying to keep your own information safe.

In Mr. Robot:1.51exfiltrati0n.ipa, you’ll use the E-Corp messaging app to communicate in real time with characters from the show, making dialog choices that directly affect how the story flows. Make a choice then live with the far-reaching consequences in this hi-tech narrative drama driven by YOU.

Internet connection not required once downloaded. This game does not feature in-app purchases, and is ad-free.

[ Voor 81% gewijzigd door sk1nny666 op 17-08-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 01:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net begonnen met die telltale game voor iOS nu zo'n 20 minuten gespeeld en wat vind ik dit leuk gedaan zeg. alsof je echt bezig ben en je keuzes invloed hebben :P al zal je ten aller tijden op hetzelfde punt uitkomen natuurlijk. maar ik vind het cool.

ook dat je gewoon je telefoon dan weg moet leggen en wachten tot die weer af gaat enzo haha echt cool gedaan

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Kecin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:34:
Doordat het niveau zó hoog is, vallen dit soort dingen nu juist op. Zoals het afvegen met de vingerafdrukken, in menig film zou het amper opvallen denk ik.
Mij viel bij die IMSI-catcher meteen op dat er een hele oude versie van OpenWRT werd gebruikt, Backfire 10.03.1 (release 21 December 2011). Toch de kleine dingen die het doen :P

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Tom Paris schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Mij viel bij die IMSI-catcher meteen op dat er een hele oude versie van OpenWRT werd gebruikt, Backfire 10.03.1 (release 21 December 2011). Toch de kleine dingen die het doen :P
Misschien een hint naar de hele uitkomst van dit plan? Eén grote "backfire" :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05
Ricmaniac schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:27:
Net begonnen met die telltale game voor iOS nu zo'n 20 minuten gespeeld en wat vind ik dit leuk gedaan zeg. alsof je echt bezig ben en je keuzes invloed hebben :P al zal je ten aller tijden op hetzelfde punt uitkomen natuurlijk. maar ik vind het cool.

ook dat je gewoon je telefoon dan weg moet leggen en wachten tot die weer af gaat enzo haha echt cool gedaan
Of even de datum aanpassen 😅

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Erapaz
In de aflevering van deze week worden een aantal langlopende theorieën bevestigd en ontkracht, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe blij ik daarmee ben.

spoiler:
De belangrijkste is rondom Tyrell, in het 90ties deel van vorige week werd al een hint gegeven, maar het lijkt er nu erg op dat Elliot hem heeft doodgeschoten. Eerlijk gezegd begrijp ik nu de rol van Tyrell niet meer, hij voegt helemaal niks toe aan de gebeurtenissen in seizoen 1 en 2. Het Tyrell verhaal blijkt vulling te zijn, je kunt hem weglaten en het verandert niks. Hiernaast vond ik het een cool karakter en was ik benieuwd hoe zijn verhaal zich verder zou ontwikkelen.

Verder is de gevangenis theorie bevestigd, we weten alleen nog niet of het vrijwillig was of als straf en waarom hij hier zit.

Tot slot een aardige onthulling rond Leon. Op reddit was men bang dat dit karakter niet meer zou terug komen, nu blijkt hij een belangrijkere rol te hebben dan Tyrell!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:14

Pinjataaa

Hit me!

sk1nny666 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:52:
is er al iemand met de mobile game bezig?
ik ben benieuwd of die zijn geld waard is.

en loopt het samen met de serie of is het een "eigen" verhaal?
Ik heb hem gisteren gekocht en ik vind het erg tof! Vooral omdat het niet iets is dat je nonstop kan spelen, je moet echt wachten tot je berichten krijgt. Het heeft wel echt een leuk sfeertje!

Wat ik wel vreemd vind is dat je soms berichten krijgt waarop je wil reageren, maar dat de game het dan nog niet toestaat om iets te versturen. Komt niet realistisch over.
Maar nu weer een paar berichten gekregen en zie nu de match met seizoen 1, erg cool :D

[ Voor 21% gewijzigd door Pinjataaa op 18-08-2016 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dem reddit invesigators back at it again!

Wat een aflevering, vooral het hele eindstuk. Had de connectie tussen Leon en The Dark Army totaal niet verwacht.

Are you a one or a zero

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11

Fontainemelon

Zuiderbuur

Erapaz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:08:
In de aflevering van deze week worden een aantal langlopende theorieën bevestigd en ontkracht, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe blij ik daarmee ben.

spoiler:
De belangrijkste is rondom Tyrell, in het 90ties deel van vorige week werd al een hint gegeven, maar het lijkt er nu erg op dat Elliot hem heeft doodgeschoten. Eerlijk gezegd begrijp ik nu de rol van Tyrell niet meer, hij voegt helemaal niks toe aan de gebeurtenissen in seizoen 1 en 2. Het Tyrell verhaal blijkt vulling te zijn, je kunt hem weglaten en het verandert niks. Hiernaast vond ik het een cool karakter en was ik benieuwd hoe zijn verhaal zich verder zou ontwikkelen.

Verder is de gevangenis theorie bevestigd, we weten alleen nog niet of het vrijwillig was of als straf en waarom hij hier zit.

Tot slot een aardige onthulling rond Leon. Op reddit was men bang dat dit karakter niet meer zou terug komen, nu blijkt hij een belangrijkere rol te hebben dan Tyrell!
spoiler:
De kans lijkt me klein dat Tyrell werkelijk dood is. Zijn vrouw krijgt cadeaus en een telefoon. Ok, het wordt niet letterlijk gezegd dat dit van Tyrell afkomstig is maar aan de reactie van zijn vrouw te zien wordt het op z'n minst geimpliceerd, Eliott wordt opgebeld door hem (al kan dit ook één van zijn vele psychoses zijn), en Tyrell is de most-wanted man op moment van schrijven. Wat zou Eliott dan met het lichaam hebben gedaan bijvoorbeeld, hij moet het lichaam en eender welke sporen dan wel heel goed verborgen hebben als onervaren moordenaar.

Ik vind dit overigens een prachtige serie, mede door de details. Op het moment dat Eliott in elkaar wordt geslagen door dat groepje, verandert hij bij elke vuistslag een fractie van een seconde in Mr. Robot. Dat, gecombineerd met het prachtige camerawerk en de effort die ze in deze serie stoppen wat realisme betreft, maakt het mijn absolute favoriet. Blij om te horen dat een S03 eraan zit te komen, dus. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Fontainemelon op 18-08-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Fontainemelon schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

spoiler:
De kans lijkt me klein dat Tyrell werkelijk dood is. Zijn vrouw krijgt cadeaus en een telefoon. Ok, het wordt niet letterlijk gezegd dat dit van Tyrell afkomstig is maar aan de reactie van zijn vrouw te zien wordt het op z'n minst geimpliceerd, Eliott wordt opgebeld door hem (al kan dit ook één van zijn vele psychoses zijn), en Tyrell is de most-wanted man op moment van schrijven. Wat zou Eliott dan met het lichaam hebben gedaan bijvoorbeeld, hij moet het lichaam en eender welke sporen dan wel heel goed verborgen hebben als onervaren moordenaar.

Ik vind dit overigens een prachtige serie, mede door de details. Op het moment dat Eliott in elkaar wordt geslagen door dat groepje, verandert hij bij elke vuistslag een fractie van een seconde in Mr. Robot. Dat, gecombineerd met het prachtige camerawerk en de effort die ze in deze serie stoppen wat realisme betreft, maakt het mijn absolute favoriet. Blij om te horen dat een S03 eraan zit te komen, dus. :D
Ik hoop dat je gelijk heb en ik in een dikke Sam Esmail illusie trap :) De serie is inderdaad prachtig qua verhaal, cinematografie en soundtrack. Voor mij evenaart Mr. Robot al The Wire en Breaking Bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Euhm ok, dus het was inderdaad een gevangenis waar Eliot in zit. Maar is dat met die Tor site wel gebeurd dan?
Of was dat ook een leugen van hem?
Het is aan de ene kant heel tof dat je niet weet wat er nou echt gebeurd en wat een droom/waan is maar het maakt het soms wat lastig te volgen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

Afvalzak schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:27:
Euhm ok, dus het was inderdaad een gevangenis waar Eliot in zit. Maar is dat met die Tor site wel gebeurd dan?
Of was dat ook een leugen van hem?
Het is aan de ene kant heel tof dat je niet weet wat er nou echt gebeurd en wat een droom/waan is maar het maakt het soms wat lastig te volgen.
spoiler:
Eliott zegt op het einde van de aflevering letterlijk dat alles echt gebeurd is, gewoon niet zoals hij het zich voorstelde. Je moet alles zien in een gevangenissfeer. Ray, de eigenaar van de TOR website, is een toezichthouder in de gevangenis, zijn helpers zijn crooked bewakers. Dit is overigens niet ver van de realiteit, want één van de hoogste moderators van de Silk Road was "SSBD", die in het dagelijkse leven in een gevangenis werkte. Enzovoort. Alles is dus wel degelijk gebeurd, alleen niet in de omgeving die Eliott zich voorstelde. Ik denk dat je bij het herbekijken heel wat dingen gaan opvallen in de serie die al lang hintten op het feit dat Eliott niet vrij rondliep.

Om maar een paar voorbeelden te geven:

Eliott zit elke dag met Leon in hetzelfde diner, wat overeenkomt met de lunchpauze in de kantine van de gevangenis. Dat werd redelijk duidelijk uitgelegd op het einde van de laatste episode. Maar er zijn ook kleinere dingen: doorheen heel S02 krijgt Eliott bezoek "Thuis", maar ze zitten altijd aan die tafel in de woonkamer. Nooit gaan ze mee naar zijn kamer (wat niet meer is dan een bed en tafel, gelijk aan een cel), en als het wat te luidruchtig wordt, dan roept zijn moeder meteen "What's going on over there". Dit is duidelijk de visitatieruimte in de gevangenis, met zijn moeder die eigenlijk een cipier is. Daarnaast het feit dat Eliott in elkaar kan geranseld worden en in het "ziekenhuis" belandt waar Ray en zijn gang hem doodleuk kunnen weghalen; dit is de ziekenboeg van de gevangenis. Dat laatste is een deel uit de serie waar ik me zelf vragen bij stelde: het zag er écht geen gewoon ziekenhuis uit op de beelden, maar ik heb toen nooit beseft wat de achterliggende boodschap was.

Met die reden ga ik na afloop van S02 alle afleveringen van Mr. Robot nog eens volledig herbekijken. :D Ik ben er zeker van dat ik enorm veel dingen gemist heb, zeker gezien het bij deze serie extreem in de details zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Fontainemelon op 19-08-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Spoilers hoeven niet als de aflevering al geweest is hoor :P

Maar dat is inderdaad wat ik zelf ook zag, alleen dat Tor twijfelde ik over. Op Reddit was al een tijdje een discussie hierover, best knap dat ze het is opgevallen ik had de link nog niet gemaakt tot Elliot het ging uitleggen.
Overigens bijvoorbeeld de ruzie met die gasten over die 800 bitcoins was ook bijna de douchescene uit American History X, hij stond al klaar om zijn broek naar beneden te trekken.

Inderdaad, terugkijken lijkt me ook wel tof, maar er zaten tot afl. 5 best veel saaie stukken tussen imho dus ik denk niet dat ik dat red. (Al kan ik een beetje skippen)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Die spoiler tags zijn misschien niet geheel overbodig, want sommige mensen kijken de serie via nederlandse tv.

Ik zelf kan natuurlijk zo lang niet wachten, en heb gisteren ook weer de episode bekeken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

De algemene regel voor de meeste series op GOT is dat als de aflevering in the US uitgezonden is, er niet meer in spoiler tags gediscussieerd hoeft te worden.
Behalve trailers/leaks ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Erapaz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:08:

spoiler:

Ik denk niet dat Tyrell dood is, maar dat er een schot gelost is bleek al wel toen de FBI het pand van Fsociety vond. Sluit daarom ook niet uit dat Tyrell vermist is omdat hij herstellende is van een schotwond o.i.d. Geeft daarnaast wel aan dat Mr. Robot waarschijnlijk nog steeds niet helemaal eerlijk is tegen Elliot.

Gevangenis lijkt me absoluut niet vrijwillig; als je je vrijwillig laat opnemen dan kom je in een psychiatrisch ziekenhuis o.i.d. maar niet in een gevangenis tussen ander gespuis. Ik vermoed dat Elliot is gearresteerd vanwege de hack op de vriend van z'n psychiater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35
XyritZz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
Ik vermoed dat Elliot is gearresteerd vanwege de hack op de vriend van z'n psychiater.
Waarom zou ze hem dan nog behandelen in de gevangenis? Lijkt mij ook een beetje raar. En die brief die hij kreeg, zou dat betekenen dat hij weer naar huis mag? Dan heeft hij er niet echt lang gezeten = waarschijnlijk klein vergrijp.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
chaoscontrol schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Waarom zou ze hem dan nog behandelen in de gevangenis? Lijkt mij ook een beetje raar. En die brief die hij kreeg, zou dat betekenen dat hij weer naar huis mag? Dan heeft hij er niet echt lang gezeten = waarschijnlijk klein vergrijp.
Behandeling misschien wel vrijwillig doorgezet, of als onderdeel van de straf dat hij zich moet laten behandelen? Geen idee, maar dat zal misschien nog wel duidelijk worden later dit seizoen.

Stel hij is gepakt op die hack van de partner van die psychiater; dan is die hond misschien het enige echte bewijs dat er is? Lijkt me niet dat ze je daar heel lang voor opsluiten.

Daarnaast is er een tijdsprong gemaakt, begin van de aflevering zat hij nog onder de wonden van het pak rammel dat hij kreeg en die wonden waren ineens weg. Hij zal geen jaren hebben gezeten maar wel enkele maanden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
XyritZz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Behandeling misschien wel vrijwillig doorgezet, of als onderdeel van de straf dat hij zich moet laten behandelen? Geen idee, maar dat zal misschien nog wel duidelijk worden later dit seizoen.

Stel hij is gepakt op die hack van de partner van die psychiater; dan is die hond misschien het enige echte bewijs dat er is? Lijkt me niet dat ze je daar heel lang voor opsluiten.

Daarnaast is er een tijdsprong gemaakt, begin van de aflevering zat hij nog onder de wonden van het pak rammel dat hij kreeg en die wonden waren ineens weg. Hij zal geen jaren hebben gezeten maar wel enkele maanden lijkt me.
Volgens mij zegt hij aan het einde iets van "haven't been that well since the beatup last month", dus het zal inderdaad een paar (2-3?) maanden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
De reden van z'n opsluiten zal ook vast nog wel bekend worden, misschien is het iets totaal niet gerelateerd aan eerdere gebeurtenissen maar ik vermoed dat hij vast zit voor een hack omdat die cipier ook al vrij snel naar hem toe komt om z'n site te fixen. Die weet dus kennelijk dat Elliot een hacker is.

Wat ik me overigens nog wel afvroeg; over het algemeen wordt je in een gevangenis toch behoorlijk in de gaten gehouden. Hoe kan het dan dat Leon vier man omlegt en een scene later alles business as usual is. Ik dacht dat daar (bijna) geen sprong in tijd tussen zat omdat Leon zegt dat Elliot komende dinsdag een brief krijgt; volgens mij gaat het daarom de brief over z'n vrijlating die hij aan het einde van de episode bespreekt met z'n psychiater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:19
Vandaag en gister alle afleveringen tot nu toe van seizoen 2 gekeken. Erg genoten tot dusver, die mindfuck zat er ook wel beetje aan te komen in in afl.7. Vind vooral echt tof dat bepaalde karakters ook lekker vaag worden gehouden in hun doen en motieven en je niet na een paar afleveringen al precies weet hoe de vork in de steel zit.

En ook dat ze dingen doen die net als de hoofdpersonen ook beetje rebels aanvoelen en gevoelsmatig dingen die je minder snel in een meer straight forward serie zal zien, zoals het ALF stuk en de trippy stukken, ik vind het heerlijk! Valt me wel op dat er in dit seizoen veel meer muziek lijkt te zitten. Vond de pixies referentie van vorig seizoen wel mooi, dingen als daydream gaan er nu ook wel in zolang het niet te poppy wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:58
Helemaal mee eens. Ik ben er veel te laat achter gekomen dat deze serie er was. Vorige weekend heel seizoen 1 bekeken en een aantal afleveringen van seizoen 2. Paar dagen terug de nieuwste aflevering bekeken en kan niet wachten tot de volgende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:34
Wat blijft het toch een heerlijke verdwaalde serie! Heb echt zitten genieten van aflevering 7.

Vond Breaking Bad 1 van de beste series tot nu toe maar Mr. Robot komt zooooo dichtbij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Wat een gave aflevering was die laatste zeg, nu helemaal bij :) zet mijn vraag maar even voor de zekerheid tussen spoiler tags

spoiler:
Ik ben wat dingen vergeten van seizoen 1 volgens mij.. wat is er precies gebeurd met die Deense kerel? Begrijp ik het goed dat hij neer is geschoten en Elliot daarom in de gevangenis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 18:11
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:34:
Wat een gave aflevering was die laatste zeg, nu helemaal bij :) zet mijn vraag maar even voor de zekerheid tussen spoiler tags

spoiler:
Ik ben wat dingen vergeten van seizoen 1 volgens mij.. wat is er precies gebeurd met die Deense kerel? Begrijp ik het goed dat hij neer is geschoten en Elliot daarom in de gevangenis zit?
Dat heb je dus in die laatste aflevering gezien. Alleen Mr. Robot heeft hem doodgeschoten. Daarom zag je het in die sitcom versie.

Btw, Tyrell spreekt Zweeds, Joanna spreekt Deens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Laatst online: 26-07-2024
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:34:

spoiler:
We weten nu dat Elliot in de gevangenis, maar nog niet waarom. Voor speculaties een beetje teruglezen. Het zou me zeer verbazen als het voor het neerschieten van Tyrell zou zijn. Het hacken van de ex van de psychiater lijkt me waarschijnlijker: een lichter vergrijp waardoor Elliot op redelijke termijn vrij kan komen.

Het lot/de verblijfplaats van Tyrell is ook nog niet duidelijk. Neergeschoten? Dood? Ik verwacht dat hij in ieder geval nog leeft. Maar dat gaan we ongetwijfeld uitvinden de komende afleveringen.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Ik denk niet dat Tyrell dood is, maar dat er een schot gelost is bleek al wel toen de FBI het pand van Fsociety vond. Sluit daarom ook niet uit dat Tyrell vermist is omdat hij herstellende is van een schotwond o.i.d. Geeft daarnaast wel aan dat Mr. Robot waarschijnlijk nog steeds niet helemaal eerlijk is tegen Elliot.

Gevangenis lijkt me absoluut niet vrijwillig; als je je vrijwillig laat opnemen dan kom je in een psychiatrisch ziekenhuis o.i.d. maar niet in een gevangenis tussen ander gespuis. Ik vermoed dat Elliot is gearresteerd vanwege de hack op de vriend van z'n psychiater.
weet je de slot scene van s01 nog? eliot in de kamer, veel kabaal en wordt op de deur geramd; van bed gelicht(?) en in S02 zit hij ineens in de gevangenis [..]

tyrel dood? ik verwacht het niet; mr.robot vertelt dit om eliot te overtuigen, en dat 'het met rust gelaten wordt' maar kan later ook totaal iets anders blijken :P heerlijke serie,

spoiler:
"Elliot wonders if Mr. Robot has been lying to him; Darlene attempts to do the right thing; Dom and the FBI get closer. " bij uitleg over aflevering van 7 sept

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 24-08-2016 12:01 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Erapaz
Aflevering 8 alweer, en wederom geen Tyrell. Wel de donkere kant van Darlene, die gaat een abonnement op die oven nodig hebben :)

En een dikke Breaking Bad season 1 referentie.

[ Voor 16% gewijzigd door Erapaz op 25-08-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:14

Pinjataaa

Hit me!

Erapaz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:36:
Aflevering 8 alweer, en wederom geen Tyrell. Wel de donkere kant van Darlene, die gaat een abonnement op die oven nodig hebben :)

En een dikke Breaking Bad season 1 referentie.
Zo benieuwd welke referentie het was, ik heb het gevoel dat het de dierenarts was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Jammer dat deze aflevering helemaal zonder Elliot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Pinjataaa schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

Zo benieuwd welke referentie het was, ik heb het gevoel dat het de dierenarts was.
Persoonlijk interpreteerde ik het feit dat ze Susan aan die paal vastbinden bij het zwembad als een Breaking Bad referentie. In seizoen 1 binden ze Krazy-8 vast aan die paal en zitten ze in een zelfde situatie als in Mr. Robot. Krazy-8/Susan kan hun verraden, de enige oplossing lijkt moord, maar willen ze die stap nemen?
Uiteindelijk zet Walt / Darlene de stap (letterlijk "breaking bad") om de persoon te vermoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
chaoscontrol schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:44:
Jammer dat deze aflevering helemaal zonder Elliot was.
Ik had het niet eens door dat de hele aflevering zonder Elliot was, erg genoten van deze aflevering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
Qua tijdstip speelde deze aflevering tijdens de vorige aflevering, we weten nu ook waarom Susan Jacobs in de vorige aflevering niet kwam opdagen tijdens de meeting waar Angela in haar nieuwe rol bij gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Damn, dat plottwist op het einde! waarvoor zou Cisco en de Dark Army haar willen gebruiken

spoiler:
Madame executioner gets executed

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Persoonlijk interpreteerde ik het feit dat ze Susan aan die paal vastbinden bij het zwembad als een Breaking Bad referentie. In seizoen 1 binden ze Krazy-8 vast aan die paal en zitten ze in een zelfde situatie als in Mr. Robot. Krazy-8/Susan kan hun verraden, de enige oplossing lijkt moord, maar willen ze die stap nemen?
Uiteindelijk zet Walt / Darlene de stap (letterlijk "breaking bad") om de persoon te vermoorden.
De meest letterlijke referentie was dat Cisco zei dat hij het lijk niet in "Acid" wilde oplossen. Wat ze in BB natuurlijk wel doen :).
iTeV schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:46:
Damn, dat plottwist op het einde! waarvoor zou Cisco en de Dark Army haar willen gebruiken

spoiler:
Madame executioner gets executed
Ik vermoed dat de Dark Army heel F-Society wil uitroeien omdat het de losse eindjes zijn van de hack. Denk ook dat daarom Mobley niet op komt dagen bij z'n ontmoeting met Trenton; die is al omgelegd. Sluit ook niet uit dat Dark Army verantwoordelijk is voor de dood van Romero.

• iTeV
  • Niet online
Deze cliffhangers... IK WORD ER GEK VAN

Are you a one or a zero

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 15:25
iTeV schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:08:
Deze cliffhangers... IK WORD ER GEK VAN
Ik ook. Ik vraag me ook af wat die vrouw van Elliot wil

• iTeV
  • Niet online
leon14 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:59:
[...]

spoiler:
BDSM actie :+

Are you a one or a zero

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:05
leon14 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:59:
[...]

Ik vraag mij af wie Tyrell Wellick eigenlijk is. Op het einde zag je de scene in de auto tussen Tyrell en Elliot, maar toen zat daar ineens Elliot en Mr. Robot, en zag je geen Tyrell. Misschien bestaat er geen "aparte" Tyrell niet en Elliot = Tyrell.

• leon14
segil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:55:
[...]

Ik vraag mij af wie Tyrell Wellick eigenlijk is. Op het einde zag je de scene in de auto tussen Tyrell en Elliot, maar toen zat daar ineens Elliot en Mr. Robot, en zag je geen Tyrell. Misschien bestaat er geen "aparte" Tyrell niet en Elliot = Tyrell.
Denk het niet want op het nieuws hoorde je volgens mij een keer dat iedereen opzoek was naar Tyrell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 00:17
Ja ik vond het weer gaaf! Mooi ook hoe mr robot en elliot steeds meer in elkaar verwoven raken. Stage 2 zijn plan? Wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
segil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:55:
[...]

Die kans lijkt me klein;

- Elliot zou dan een hoge functie binnen E-corp hebben moeten combineren met een baan bij All-safe.

- De baas bij All-safe zou nooit streng durven zijn tegen Elliot als Elliot daarnaast ook de grootste klant vertegenwoordigd.

- Elliot gaat in S1 op zoek naar Tyrell en vraag aan z'n secretaresse of ze Tyrell gezien heeft. Geen blijk van herkenning bij de secretaresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
De Elliott = Tyrell theorie is volgens mij al maanden geleden ontkracht. Ik ben wel benieuwd waarom ze Tyrell zo lang buiten beeld hebben gehouden en waarom Joanna Elliot nu komt opzoeken.
Tot nu toe is het enige wat ik mis meer Tyrell screentime.

Wie was er in Susan's appartement toen Cisco de tape kwam ophalen? DJ Mobley?

[ Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 02-09-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Laatst online: 00:05
En wie kwam er bij cisco's appartement toen Darlene open deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

XyritZz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:08:
[...]

Die kans lijkt me klein;

- Elliot zou dan een hoge functie binnen E-corp hebben moeten combineren met een baan bij All-safe.

- De baas bij All-safe zou nooit streng durven zijn tegen Elliot als Elliot daarnaast ook de grootste klant vertegenwoordigd.

- Elliot gaat in S1 op zoek naar Tyrell en vraag aan z'n secretaresse of ze Tyrell gezien heeft. Geen blijk van herkenning bij de secretaresse.
Ik liep ook al een tijdje te denken dat Eliot Tyrell is. Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan, maar die zijn denk ik wel op te lossen omdat Eliot de eigenschap heeft situaties en gesprekken te verzinnen in zijn hoofd (gevangenisverhaal, verhaal met zijn vader, in de laatste aflevering dat hij in een andere kamer was toen mr robot aan het praten was. Het kan ook zijn dat hij een andere relatie met de baas van All Safe had (misschien is het een vriend van zijn vader).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Titus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:35:
En wie kwam er bij cisco's appartement toen Darlene open deed?
- FBI
- Cisco met trenton & mobley
- Mobley & trenton

Kortom, het kan iedereen zijn.

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 20:38
Ik wou dat ze stopten met de f*cking elke keer. óf zeg gewoon voluit fucking, of laat het schelden helemaal uit de serie als het er niet in mag zitten zonder te bliepen. Telkens mensen die zeggen f'ing om zichzelf al te censureren -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Piet_Piraat7 schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:57:
Ik wou dat ze stopten met de f*cking elke keer. óf zeg gewoon voluit fucking, of laat het schelden helemaal uit de serie als het er niet in mag zitten zonder te bliepen. Telkens mensen die zeggen f'ing om zichzelf al te censureren -_-
Nou het zit er voor een reden in, ik had namelijk een uncensored versie van de vorige episode, dus voor bluray release enzo misschen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
iTeV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:44:
[...]

- FBI
- Cisco met trenton & mobley
- Mobley & trenton

Kortom, het kan iedereen zijn.
En wie komt Cisco tegen in de gekraakte woning? Misschien ligt daar tyrell wel en komt hij daarmee terug bij z'n appartement en dat darlyne de deur open doet. Je ziet haar namelijk naar meedere personen kijken nadat ze de deur open heeft gedaan.

Bovenstaande klopt nog niet helemaal omdat cisco natuurlijk niet hoeft aan te kloppen omdat het zijn appartement is maar het levert wel een dramatische cliffhanger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Deze week begonnen om seizoen 2 te kijken. De eerste twee afleveringen beginnen iig al goed. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Marzman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:43:
[...]

Ik liep ook al een tijdje te denken dat Eliot Tyrell is. Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan, maar die zijn denk ik wel op te lossen omdat Eliot de eigenschap heeft situaties en gesprekken te verzinnen in zijn hoofd (gevangenisverhaal, verhaal met zijn vader, in de laatste aflevering dat hij in een andere kamer was toen mr robot aan het praten was. Het kan ook zijn dat hij een andere relatie met de baas van All Safe had (misschien is het een vriend van zijn vader).
Het kan gewoon niet dat Elliot Tyrell is, er zitten teveel conflicten in dat verhaal. Tyrell is op zoveel verschillende plaatsen geweest terwijl Elliot ergens anders was, denk bijvoorbeeld aan het feit dat Tyrell iemand vermoord heeft..

laatste ep;
spoiler:
Wat er vorige aflevering gebeurde lijkt er meer op dat Mr.Robot de macht over elliot wint. Elliot was degene die als spook toekeek van een afstand terwijl dat voorheen hij zelf was van een afstand.

Overigens moet ik wel kwijt dat ik totaal de draad kwijt ben.. iedere aflevering staat bijna los van de vorige. Er is geen overkoepelend doel of duidelijke endgame dit seizoen. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

_/-\o_ wow nu net ep7 gezien, maar wat een serie _/-\o_

en die deense chick O+

• iTeV
  • Niet online
Holy shiiiiiiiiiiiiit deze nieuwe episode...

spoiler:
De amount of realiteit is echt gewoon ziek goed, met name met het maken van die cantenna. Daarnaast kon je ook verwachten dat cisco "gecleaned" werd door de darkarmy, alleen niet goed te zien of ze echt overleden zijn of niet
Mindblow incoming

[ Voor 56% gewijzigd door iTeV op 08-09-2016 20:03 ]

Are you a one or a zero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.oldworldauctions.com/archives/detail/145-436.htm

Afbeeldingslocatie: http://historiana.eu/assets/uploads/sat_23.jpg

Beetje jammer dat ze zo selectief 'censureren'
Wel "cocksucker" en "tip of his dick", maar een simpel "fuck" wordt weggedraaid :|

[ Voor 34% gewijzigd door FreshMaker op 08-09-2016 20:43 ]

• leon14
FreshMaker schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:01:

[afbeelding]

Wel "cocksucker" en "tip of his dick", maar een simpel "fuck" wordt weggedraaid :|
Vond het al vreemd dat er geen Amerikaanse kaart hing :+ nu heeft het al meer logica

• iTeV
  • Niet online

Volgens mij word het woord "fuck" niet bij alle maatschappijen gecensureerd(?)
Maar verder ben ik het volledig met je eens, de hele censuurregels van deze show is echt brak

Are you a one or a zero

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap ook niet waarom ze het er zo veelvuldig instoppen en dan wegcencureren. Al is het nog best netjes gedaan, het is door de ondertitels dat het me opvalt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Haha, ik heb compleet dat aftellende voetgangerslicht gemist de eerste keer. Wel leuk gedaan zo aftellen naar nul.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ultra schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:03:
Haha, ik heb compleet dat aftellende voetgangerslicht gemist de eerste keer. Wel leuk gedaan zo aftellen naar nul.
Zie het nu ook pas na je bericht te hebben gelezen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Na het schieten is het 'Lupe's' neon bord ook beschadigd en staat er 'L i e s'.

De spanning deze aflevering was echt intens, met de onheilspellende muziek en de bewegingen van alle poppetjes op het schaakbord naar de climax toe, geweldig gedaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Closeup van de shootout scene: https://i.imgur.com/q7zRgZD.gifv. (Bewust een linkje om te grote spoilers te vermijden).

Maar wat een briljant shot en framing weer. Vanaf dat Dom in de voorgrond voor die diner staat t/m het einde van de episode in 1 take. Waarbij uit de tegenoverliggend straat die motorfiets aangereden komt, het aftellen van het voetgangerslicht en de liquidatie en dan de aftermath en het arriveren van de FBI.

De hele scene is net een bewegend schilderij.

En is het verkeerslicht voor het kruisende verkeer gehacked (Watchdogs referentie?) ? Hij springt op rood, precies wanneer de motor arriveert, zodat deze kan doorrijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 09-09-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:45:

En is het verkeerslicht voor het kruisende verkeer gehacked (Watchdogs referentie?) ? Hij springt op rood, precies wanneer de motor arriveert, zodat deze kan doorrijden.
Kan wel, je zag ook de butler van Tyrell het spelen tijdens Elliot stuff aan het inslaan was in micro shop

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Laatste gedeelte is echt super met die opbouw naar de climax. Blijf me verbazen over het hoge niveau van de dialogen en cinematografie. Het doet me erg denken aan een mix van Breaking Bad en, voor wie de serie nog kent, Rubicon (helaas gecanceld na 1 seizoen maar met dezelfde acteur die hier de CEO van E-Corp speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Erapaz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:45:
Closeup van de shootout scene: https://i.imgur.com/q7zRgZD.gifv. (Bewust een linkje om te grote spoilers te vermijden).

Maar wat een briljant shot en framing weer. Vanaf dat Dom in de voorgrond voor die diner staat t/m het einde van de episode in 1 take. Waarbij uit de tegenoverliggend straat die motorfiets aangereden komt, het aftellen van het voetgangerslicht en de liquidatie en dan de aftermath en het arriveren van de FBI.

De hele scene is net een bewegend schilderij.

Nice ik had het niet goed gezien tijdens de scene zelf dus ik wist niet wie/wat er geraakt was bij de shootout. Zag enkel dat Dom daarna onder het bloed zat dus had wel het idee dat er iemand geraakt was :).

Klopt de voorspelling van Dom tijdens de aflevering dus wel; media opzoeken betekent een doodvonnis.

Begin ook het idee te krijgen dat de baas van Dom banden heeft met de Dark Army; hij is toevallig afwezig bij de shootout in China, en nu Dom te dichtbij kom forceert hij via de media een liquidatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Dat laatste vermoed ik ook, hij dwarsboomt haar bewust. Het zou er best eens op uit kunnen draaien dat Dom op zichzelf verder gaat en voorkomt dat Angela gearresteerd wordt om het grotere verhaal te kunnen ontrafelen. Dom begint een interessant karakter te worden, in het begin was ze iets te makkelijk op het juiste moment op de juiste plaats, dit wordt echter wel beter nu.

Vooral die scene in het ziekenhuis waar ze heel hard staat na te denken hoe het zou kunnen dat Cisco en Darlene de getuigenschets van Cisco op tv hebben gezien en de medewerker bij de balie niet, waarna ze de conclusie trekt dat ze nog in de buurt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:27
Cisco en Darlene hadden het nieuws juist niet gezien, daarom hadden ze ook geen reden om niet in de buurt te gaan eten tijdens het wachten.

Inhoudelijk vond ik die scene met Dom juist niet zo goed: ze trekt de juiste conclusie dat ze dat opsporingsbevel niet hebben gezien, althans niet in het ziekenhuis. Maar er is natuurlijk een grote kans dat ze ergens gaan eten (of langslopen) waar ook een 'tv met nieuws' hangt. En dan zouden ze natuurlijk niet meer in de buurt zijn.

Ok, dit is een behoorlijke 'als dit... dan dat...'-redenering, maar kom op, het is waarschijnlijker om een tv aan te treffen in een eettentje dan bij de receptie van een ziekenhuis! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
HenkDePoema schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:58:
Cisco en Darlene hadden het nieuws juist niet gezien, daarom hadden ze ook geen reden om niet in de buurt te gaan eten tijdens het wachten.

Inhoudelijk vond ik die scene met Dom juist niet zo goed: ze trekt de juiste conclusie dat ze dat opsporingsbevel niet hebben gezien, althans niet in het ziekenhuis. Maar er is natuurlijk een grote kans dat ze ergens gaan eten (of langslopen) waar ook een 'tv met nieuws' hangt. En dan zouden ze natuurlijk niet meer in de buurt zijn.

Ok, dit is een behoorlijke 'als dit... dan dat...'-redenering, maar kom op, het is waarschijnlijker om een tv aan te treffen in een eettentje dan bij de receptie van een ziekenhuis! :+
Ik weet dat ze het niet hebben gezien, ze probeert het idee dat ze het gezien hebben te ontkrachten, vandaar dat ik het andersom opschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:27
Ah, got it

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:45:
[...]

Nice ik had het niet goed gezien tijdens de scene zelf dus ik wist niet wie/wat er geraakt was bij de shootout. Zag enkel dat Dom daarna onder het bloed zat dus had wel het idee dat er iemand geraakt was :).
Cisco is dood en Charlene niet.

Gebaseerd op het bloedpatroon op Dom dr gezicht.

How do you save a random generator ?

• analogworm
enchion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:14:
[...]

Denk wel day darlene geraakt is hoor. Gebaseerd op de bloedspetters die je door de ruiten zag :Y)

• enchion
  • Niet online
analogworm schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:07:
[...]

Denk wel day darlene geraakt is hoor. Gebaseerd op de bloedspetters die je door de ruiten zag :Y)
Als je goed kijkt, was dat ook alleen rechts.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
enchion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:14:
[...]

Jammer :(

Was haar al zat :D

• analogworm
enchion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:32:
[...]

Als je goed kijkt, was dat ook alleen rechts.
Mr robot shoot

Vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Die splatter in je image is rechts, daarna wordt er volgens mij nog een ketchup fles op tafel geraakt en zie je in de buurt van Darlene ook nog wat troep vliegen.

Denk dus inderdaad Cisco dood en Darlene nog levend. Klopt ook met wat Dom zei; het in de media brengen van z'n foto is een doodvonnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 18-09 16:12
Is seizoen 2 nu afgerond of komt er nog een aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:38:
Is seizoen 2 nu afgerond of komt er nog een aflevering?
Een 2 parter finale nog wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 18-09 16:12
Terranova schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:46:
[...]

Een 2 parter finale nog wel :o
AH oke, dus over een week of 2 compleet afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
G.Scholtens schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:30:
[...]

AH oke, dus over een week of 2 compleet afgerond?
Deze week een aflevering, en volgende week nog één en dan is S2 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
XyritZz schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:34:
[...]

Deze week een aflevering, en volgende week nog één en dan is S2 klaar.
Ok wtf, mijn app zei eerst dat ze beiden donderdag werden uitgezonden, nu zijn ze idd gesplitst :(

• enchion
  • Niet online
Hehe eindelijk daar is ie dan ! Daar zaten we nou zolang op te wachten.

Erg goed neergezet gesprek ook, alleen jammer van de vis.

Ook erg benieuwd wie Dom wil gaan interviewen ?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat was wel een Twin Peaks achtig momentje in die donkere kamer met het aquarium, vage shit :P

• iTeV
  • Niet online
BONSOIR MOTHERFUCKERS!

Are you a one or a zero

• Jim423
  • Laatst online: 22:52
Leuk die Commodore. Wel voor mijn tijd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

haha nu net ep9 gekeken, "Hello Ollie" :D, regelrecht topserie hoor

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

enchion schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:36:
Hehe eindelijk daar is ie dan ! Daar zaten we nou zolang op te wachten.

Erg goed neergezet gesprek ook, alleen jammer van de vis.

Ook erg benieuwd wie Dom wil gaan interviewen ?
"Promise me I can do the interview". Dat ene lijntje maakte deze aflevering voor mij weer geslaagd, of toch op vlak van anticipatie voor de volgende aflevering. :P Er zijn op zich een paar opties, maar mij lijkt de meest waarschijnlijke die kerel in het ziekenhuis. Dat of Darlene, als ze nog leeft tenminste. :+

Voor de rest inderdaad wel extreem bizarre scenes voor Sam Esmail's doen. Doet je elke keer weer twijfelen of de persoon in kwestie nu aan het dromen/hallucineren is of niet. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:19

OMX2000

By any means necessary...

In tegenstelling tot veel hier vind ik seizoen 2 helemaal niet zo gaaf. Seizoen 1 vond ik vele malen cooler. En het einde van seizoen 1 gaf me hoop voor seizoen 2. Maar nu lijkt het alsof seizoen 1 populair is gemaakt, en seizoen 2 meer een directors wet dream is geworden. In mijn ogen ligt de nadruk teveel op de vorm dan de inhoud.

Ja wat Elliot meemaakt is twijfelachtig, die truuk kennen we inmiddels wel. Elliot of beter gezegd Mr Robot heeft een grand plan, da's ook duidelijk. Maar wat ik nu wel eens wil zien is wie nu de pionnen zijn, en wie zijn de puppeteers? Zijn Tyrell en Elliot pionnen, en hebben ze een plan bekokstoofd om de puppeteers te misleiden?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste