Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik had deze serie al een tijdje op mijn lijstje staan en heb nu in ongeveer 2 weken seizoen 1 t.m de laatst uitgezonden aflevering van S3 gezien. S1 was veruit het beste seizoen, seizoen 2 was grotendeels saai. In seizoen 3 zit gelukkig weer wat meer actie, maar kan in mijn ogen zeker niet tippen aan seizoen 1. Echter vond ik aflevering 3, de aflevering die ging over Tyrell echt super gaaf, misschien wel de beste aflevering, maar goed, het verhaal gaat natuurlijk over Eliot.

Ik moet zeggen dat ik het een goede serie vind, niet ongelofelijk goed, maar zeker niet slecht. Na de verhalen te hebben gehoord van een paar vrienden viel het wel enigszins tegen eerlijk gezegd. Ik vind het voornamelijk irritant dat de hele serie leunt op plot twists, ze doen alles om de kijker te verrassen, waardoor ik nergens meer van sta te kijken eerlijk gezegd. Ik vond het vrij voor de hand liggend in het begin dat Mr. Robot Elliot's vader is. Toen dat werd onthuld dacht ik al snel: het zal wel één en dezelfde persoon zijn, en het klopte. Ook dacht ik al vrij snel: Darlene zal wel z'n zus zijn, en wat denk je? Jep.

Neemt niet weg dat het een goede serie is. Tot voor kort hoopte ik dat Mr Robot Elliot zou stoppen, zodat de aanval op die backup plant door zou gaan, dat toen 72 gebouwen opgeblazen werden was wel een wtf momentje. Maar ik ben zeker niet meer zo hooken als S1. Er zijn nu een aantal opties: Elliot wordt opgepakt uiteindelijk (verwacht van niet), of uiteindelijk wordt Witherose ontmaskerd, dat lijkt me meer voor de hand liggend, wat er ook gaat gebeuren, ik vind de verhaallijn nu niet meer heel interessant jammer genoeg.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:06
Hmm inderdaad begint het weer wat langdradig te worden. Errug veel referenties naar time-management en BTTF wat ongetwijfeld te maken heeft met de Washington Township Plant. Ben benieuwd welke kant ze daarmee op willen. Zijn al veel wilde theorieën over op reddit, aantal ook al ongeveer ontkracht door Sam.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Jim423 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:42:
Hmm inderdaad begint het weer wat langdradig te worden. Errug veel referenties naar time-management en BTTF wat ongetwijfeld te maken heeft met de Washington Township Plant. Ben benieuwd welke kant ze daarmee op willen. Zijn al veel wilde theorieën over op reddit, aantal ook al ongeveer ontkracht door Sam.
Hmm, S03E08 (dont delete me) zou je als langdradig kunnen zien.

spoiler:
Ik vond het echter wel een logisch vervolg na de ramp die hij grotendeels op zijn geweten heeft of in ieder geval denkt te hebben. Hij leeft in een waas, wilt er een eind aan maken, maar langzaamaan buigt dat om.

Ik vond het mooi in elkaar gezet, maar ik ben niet zo'n hele kritische kijker. Je hebt gelijk dat als alle afleveringen zo zouden zijn er weinig aan is :P De volgende heet stage3, dat belooft goeds!

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik weet niet of jullie ook Overwatch spelen maar ik had wel een klein WTF momentje toen de actrice die Sombra speelt ineens opdook in Mr. Robot :D

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:20
Ik zag het nog niet voorbij komen, maar er komt een 4de seizoen :)

http://nl.ign.com/mr-robo...krijgt-een-vierde-seizoen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ben er doorheen, wauw.

Een kleine recap van de laatste episode van dit seizoen (S3E10) gejat van Reddit:
spoiler:
So to recap:
  • Price is Angela's biological dad
  • Blowing up 71 buildings was a dig at Price
  • Whiterose is crazy and can't bring dead people back
  • Elliott smashed his bedroom window with a baseball bat and jumped out - not pushed
  • Elliott had the decryption keys the whole time on a blank labelled disc
  • Santiago is dead
  • Dom is fucked
  • Vera is back
  • Don't fuck with Irving
  • 5/9 is undone
  • Whatever Whiterose is working on is now in the Congo
  • Whiterose's lover is bye bye
  • Leon is still a badass

Verder:
spoiler:
Het lijkt erop dat Irving de ex lover/partner van Whiterose is. Wtf? En also: Wheel. Of. Fortune.
De muziek was fantastisch in deze ep, en zat echt op het puntje van mijn stoel. Zo knap gedaan. Pfff.
Toch een soort tijdreis, terug naar S1. Het einde sluit ook aan bij het gesprek van S1E1.

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 15-12-2017 02:15 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ju, er gebeurd heel veel de laatste episode :D

Ik kon me alleen niet meer herinneren wie nu die gasten op het eind in die auto waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kazuka schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:36:
Ju, er gebeurd heel veel de laatste episode :D

Ik kon me alleen niet meer herinneren wie nu die gasten op het eind in die auto waren :?
spoiler:
Die Verve gast was de drugsdealer uit seizoen 1 :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:23
Whiterose is crazy and can't bring dead people back
Dat valt nog te bezien.

Irving going berserk. Dat was wel ff een WTF moment. Arme Dom, ze is zo fucked. Enige oplossing die ik nog kan zien voor haar is dat ze zelfmoord pleegt.
Ik snapte alleen niet zo goed wie die chick was op het einde waarmee Darlene rondliep. Soort van hoertje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
segil schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:42:
[...]

Dat valt nog te bezien.

Irving going berserk. Dat was wel ff een WTF moment. Arme Dom, ze is zo fucked. Enige oplossing die ik nog kan zien voor haar is dat ze zelfmoord pleegt.
Ik snapte alleen niet zo goed wie die chick was op het einde waarmee Darlene rondliep. Soort van hoertje ofzo?
Als ik het goed gezien heb, dan zou dat hoertje nog wel eens Whiterose kunnen zijn, ze leek er in ieder geval wel op vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Ik krijg van de week het bericht dat Mr Robot serie 3 niet door VPRO uitgezonden gaat worden, te weinig kijkers bij vorige seizoen. Moet ik nu ergens in het Engels gaan streamen of is er nog hoop dat Netflix of Videoland iets gaan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Update over mr. Robot, zojuist een mailtje ontvangen met een link naar de volgende video. Betreft een panel met de cast, die eind april is opgenomen.

https://www.usanetwork.co...os/mr-robot-tribeca-panel

Verder is het nogal stil rondom mr. Robot helaas. Ik ben wel heel benieuwd naar dit laatste seizoen. Hij wordt dit jaar uitgezonden en heeft 12 afleveringen, maar het is nog niet bekend wanneer precies. Wat wel bekend is is dat de afleveringen zich afspelen gedurende de kerst van 2015. Dus wellicht dat mr. Robot wordt uitgezonden rond de kerstperiode dit jaar. Zou wel logisch zijn, want om nu naar een serie in de zomer te kijken die zich afspeelt tijdens kerst is een beetje raar. Maar dat betekent dat we nog wel een tijdje moeten wachten :/

Leuke animated gif in de mail, die helaas niet wordt afspeeld op dit forum

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 09-05-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Kreeg wederom een e-mail binnen van mr.robot met een plaatje en een Link.

Link

Volgens mij kan je weer wat puzzels oplossen, maar ik kom er niet aan uit.

Update: Op reddit komen ze al wat verder: https://www.reddit.com/r/..._the_blood_drips_lead_to/

Afbeeldingslocatie: https://assets.usanetwork.com/email/mrrobot/05232019/images/snow.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door segil op 23-05-2019 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Seizoen 4 komt uit op 6 Oktober!

Trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 21:12
Heeft iemand de eerste episode al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Fantastische eerste episode weer, je zit er direct in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Bakkertje_01 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:44:
Fantastische eerste episode weer, je zit er direct in
ouderwetse mindf#cks.. briljanteaflevering ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ja, net gezien. Geniaal weer. Al moet ik misschien een recap van 1-3 kijken. Als iemand een goede weet? Er zitten namelijk veel details in en ik heb het gevoel dat ik wat mis (al lees ik dat meer mensen dat met deze ep. hebben).

spoiler:
Cameo van Sam Esmail die Goodbye Friend zest, geniaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Erapaz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:51:
Ja, net gezien. Geniaal weer. Al moet ik misschien een recap van 1-3 kijken. Als iemand een goede weet? Er zitten namelijk veel details in en ik heb het gevoel dat ik wat mis (al lees ik dat meer mensen dat met deze ep. hebben).

spoiler:
Cameo van Sam Esmail die Goodbye Friend zest, geniaal!
Hier een aardige recap van s3:
YouTube: Mr. Robot - Season 3 RECAP!!!

Ik vond em weer geniaal!

spoiler:
Ook de single frame subliminal op het moment dat Eliot het over Darlene heeft, net na haar bezoek :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
handige_harrie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Ik vond em weer geniaal!

spoiler:
Ook de single frame subliminal op het moment dat Eliot het over Darlene heeft, net na haar bezoek :o
Thanks, net ook een aardig artikel over ep.1 gelezen. Pas op, spoilers: https://www.hollywoodrepo...mail-deadly-twist-1245104

spoiler:
Het enige wat ik niet snap is hoe het kan dat de Dark Army Elliot een over dosis heroïne geeft om hem te vermoorden en dat het volgende moment Price met dezelfde Dark Army mensen binnen komt om hem weer wakker te maken. Dit seizoen wordt Price/Elliot vs. Whiterose. Heeft Price dan een aantal Dark Army leden in zijn macht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
Maar niet beschikbaar op Amazon prime? Dacht dat ie juist daar zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Titus schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:19:
Maar niet beschikbaar op Amazon prime? Dacht dat ie juist daar zou komen?
https://www.amazon.com/Mr-Robot-Season-4/dp/B07X1V9CXF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Erapaz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

spoiler:
Het enige wat ik niet snap is hoe het kan dat de Dark Army Elliot een over dosis heroïne geeft om hem te vermoorden en dat het volgende moment Price met dezelfde Dark Army mensen binnen komt om hem weer wakker te maken. Dit seizoen wordt Price/Elliot vs. Whiterose. Heeft Price dan een aantal Dark Army leden in zijn macht?
spoiler:
Price zit onder de duim van Whiterose, maar heeft duidelijk zijn eigen motieven om tegen haar te strijden, hij zal dus waarschijnlijk met Elliot gaan samenwerken. De heroïne en redding zijn denk ik de waarschuwing van Whiterose aan Elliot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
Pardon, Amazon.de prime, daar waar we prime kunnen afsluiten voor bezorging etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
[...]
spoiler:
Poh, die was nasty zeg }:O

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:32
Eerste aflevering was weer erg goed. Heb er zin in dit seizoen!

Maar waar ik me mateloos aan erger zijn sommige nogal stomme (of moedwillige?) fouten in deze en veel andere series. Neem als voorbeeld de injectiescène. Ik bedoel, de serie wordt zo getrouw mogelijk weergegeven en geweld wordt niet geschuwd, maar wáárom worden scènes met injecties altijd zo ongelooflijk verkeerd in beeld gebracht? Je ziet hoe er "professioneel" heroïne (ik ga er vanuit dat dat het is) wordt verwarmd en vervolgens met een watje vanaf het lepeltje wordt opgezogen in de injectiespuit.

Daarna wordt er een band om de arm heen gebonden om de aders beter zichtbaar te maken en ik dacht: het zal toch wel niet waar zijn en dat de injectie eens correct wordt uitgevoerd? Maar nee hoor, de spuit werd zoals altijd haaks in de arm geduwd (dus niet intraveneus) terwijl de andere handelingen duidelijk voor een intraveneuze injectie moet doorgaan en de naald dus evenwijdig aan de arm zou moeten worden ingebracht in een ader.

Dit zie ik bij bijna alle films en series waarbij scenes met injecties voorkomen. Is de "onjuiste" handeling soms bewust en bedoeld om mensen niet op het idee te brengen zelf heroïne te gaan spuiten of zo? Dat zou wel krom zijn want aan de andere kant worden er in de serie gewoon mensen door het hoofd geschoten en anderszins grof geweld gebruikt dus dat lijkt me dat ook niet echt een moralistische reden te hebben om een relatief simpele medische handeling als een injectie zo verkeerd weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Vraagt t Sam Esmail eens op Twitter zou ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Waarschijnlijk heeft het te maken met de inschuifbare naald. Het zijn natuurlijk geen echte injecties, stel je zou evenwijdig doen duw je de naald schuin naarbinnen in de spuit en je schaaft de huid van de acteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Ik vond em weer geniaal!

spoiler:
Thanks voor de recap link. Ik was best wel veel al vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:04

psy

Wat een geweldige serie is dit toch. Vooral ook in de loop van seizoen 3 dat de serie bij mij echt de top 5 binnen kwam drijven. Alleen al die aflevering waarbij het hoofdkwartier werd bestormd, de manier waarop dit gefilmd was, het leek één lange shot te zijn, zo ontzettend knap gedaan.

Nu ik S04e01 heb gezien ben ik toch wel weer de draad flink kwijt, dit is echt zo'n serie die je beter in één keer achter elkaar kan kijken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Lekkere aflevering weer ep. 2. Het lijkt erop dat onze hele beleving van de serie anders is dan het eigenlijk was, je zou eigenlijk een rewatch moeten doen om te kijken of het klopt en je de hints kan vinden.

spoiler:
Wie zou de derde persoonlijkheid van Elliot zijn ? Leon? Of is Elliot een alter van iemand anders?

@psy dat was inderdaad een gave long take, hier meer info over hoe ze dat gedaan hebben: https://www.indiewire.com...imeerr0rr00-1201895559/#!

[ Voor 23% gewijzigd door Erapaz op 14-10-2019 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 08:55
psy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:37:Nu ik S04e01 heb gezien ben ik toch wel weer de draad flink kwijt, dit is echt zo'n serie die je beter in één keer achter elkaar kan kijken.
Kijk lekker een recap, bv die hier boven staat en kijk dan rustig de episodes

Als je deze serie de eerste keer gaat bingewatchen, zal het zeker minder zijn( bij een rewatch prima). Elke week even goed na denken wat er nou gebeurd en wat je allemaal mist, maakt deze serie juist zo geniaal om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:44
Erapaz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:45:
Lekkere aflevering weer ep. 2. Het lijkt erop dat onze hele beleving van de serie anders is dan het eigenlijk was, je zou eigenlijk een rewatch moeten doen om te kijken of het klopt en je de hints kan vinden.

spoiler:
Wie zou de derde persoonlijkheid van Elliot zijn ? Leon? Of is Elliot een alter van iemand anders?

@psy dat was inderdaad een gave long take, hier meer info over hoe ze dat gedaan hebben: https://www.indiewire.com...imeerr0rr00-1201895559/#!
Dit zou het wel eens kunnen zijn.

spoiler:
Since the beginning of the series, Elliot has been talking to whoever is watching, but he's not talking to an audience. He's talking to one person, someone he only calls "friend," presumably you — the viewer. He's asked you why you kept information from him, he's asked you to help him look for clues, he's asked you to stay with him. Now, in Season 4, Elliot won't talk to you. If you are the third personality that is taking over Elliot's body, then it's clear you've got big plans for him that neither he nor Mr. Robot know about, which could be the reason he's no longer talking to you.

Whoever Elliot's third personality is, it's clear the control that Mr. Robot and Elliot fought so hard to find and maintain has been disrupted. Hopefully by the end of the season, audiences will find out if this third personality does, indeed, exist, who it is if so, and if they've been helping or hurting Elliot under his own nose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:44

AcoLyte!

*evil grin*

Erapaz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:45:

spoiler:

spoiler:
Ik vermoed dat het Ollie Parker betreft, de ex-friend van Angela. Elliot is al eens Ollie genoemd.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Gave episode weer. Vooral die scene in die kapel was smullen; met die klok op de achtergrond die sloeg net toen iets belangrijks gezegd werd bijvoorbeeld. Twee keer gekeken. Geluid was goed over nagedacht 😀

En ik was flabbergasted op het einde. Ben nu ook wel benieuwd hoe dit gaat lopen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Net 404 gekeken en die was super weird. Alsof je een andere show aan het kijken bent. Wel mega mooi gefilmd (wederom). De rest van de avond theorieën lezen op Reddit om dit te verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

^^ idem! Ik vond em ook erg vreemd.

403 daarentegen; de flashback van Whiterose vond ik subliem, voor mij de highlight van het seizoen tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Even laten bezinken en ik denk dat het weer een “unreliable narrator” episode was. 403 was inderdaad ook heel gaaf. Sam Esmail trekt dit seizoen wel de hele trukendoos open met al die stijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AcoLyte! schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

spoiler:
Ik vermoed dat het Ollie Parker betreft, de ex-friend van Angela. Elliot is al eens Ollie genoemd.
Of Angela zelf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 20:14

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

spoiler:
Ze zitten echt te pushen alsof Tyrell die 3rde persoonlijkheid zou zijn, zeker met de laatste aflevering. Altans, zo komt het op mij over. Een paar afleveringen terug met kleine Elliot en z'n moeder in dat kantoor in die wolkenkrabber deed daar ook al aan denken. Aan de andere kant zou het nergens op slaan gezien de "bekendheid" van Tyrell.

Ik zal ongetwijfeld op het verkeerde spoor worden gezet.. Die aflevering van vorig seizoen waarin bleek dat alles zich in de gevangenis afspeelde was ook zo geniaal gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pendaco schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:38:
spoiler:
Ze zitten echt te pushen alsof Tyrell die 3rde persoonlijkheid zou zijn, zeker met de laatste aflevering. Altans, zo komt het op mij over. Een paar afleveringen terug met kleine Elliot en z'n moeder in dat kantoor in die wolkenkrabber deed daar ook al aan denken. Aan de andere kant zou het nergens op slaan gezien de "bekendheid" van Tyrell.

Ik zal ongetwijfeld op het verkeerde spoor worden gezet.. Die aflevering van vorig seizoen waarin bleek dat alles zich in de gevangenis afspeelde was ook zo geniaal gedaan _/-\o_
Dat had ik ook, mede omdat het vrij bizar is wat dat karakter allemaal meemaakt en dat misschien ook allemaal anders is, maar dat kan bijna niet omdat die ook herkend is in dat benzinestation. Of mensen er wel of niet tegen praten lijkt niet uit te maken omdat als Eliot en Mr Robot samen zijn beiden een interactie kunnen hebben met iemand.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:44
pff, zenuwachtige aflevering.

spoiler:
Moet haast wel Wellick zijn, de 3de personage.

[ Voor 56% gewijzigd door iRobert op 04-11-2019 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

iRobert schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:47:
pff, zenuwachtige aflevering.

spoiler:
Moet haast wel Wellick zijn, de 3de personage.
Ik heb alleen nog het begin kunnen zien, maar dat lijkt me ook. Wel vreemd, naar wie zitten we dan de hele tijd te kijken want omstanders herkennen hem ook.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
OMG, dat is tot nu toe by far the meest intense en beste aflevering!! (se04e07)
Damn, ik dacht op het einde echt dat Elliot naar de dark side ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

segil schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:24:
OMG, dat is tot nu toe by far the meest intense en beste aflevering!! (se04e07)
Damn, ik dacht op het einde echt dat Elliot naar de dark side ging.
Eens, was echt flabber gasted op het eind. Aflevering krijgt ook dikke 10 op imdb, pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 13:13
Bizar vette aflevering.

Ook grappig om te zien dat het verhaal van Vera over de honkbalknuppel exact hetzelfde is als wat Elliot overkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vind dit seizoen sowieso tot nu toe met kop en schouders boven alle andere uitsteken.

Het is wel grappig, een paar weken geleden dacht ik al dat Vera misschien de 3e persoon in Elliot zou kunnen zijn, ook het verhaal met de honkbalknuppel komt aardig overeen. Misschien zien we volgende aflevering dat Elliot in zijn rug is gestoken, dan weten we genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 10:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tranquility schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:11:
Dit zie ik bij bijna alle films en series waarbij scenes met injecties voorkomen. Is de "onjuiste" handeling soms bewust en bedoeld om mensen niet op het idee te brengen zelf heroïne te gaan spuiten of zo?
Ja, het is gebruikelijk om bepaalde dingen niet realistisch in beeld te brengen. Hetzelfde zie je met zelfmoord, explosieven, wapens, inbraken en andere misdaden. Dat is een soort fatsoen onder filmmakers. Het voegt niks toe om het 100% realistisch te hebben, de meeste mensen zien het verschil toch niet, en misschien kun je een arme ziel behoeden voor een impulsieve domme daad.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Episode 7 was inderdaad een mooie en intense aflevering, ook heel mooi in beeld gebracht (en het geluid met al het gedonder, en telkens het stilvallen als een act was afgelopen was mooi gedaan), al vond ik de reviews op IMDB zelf een beetje overdreven. Ook leek iedereen zo flabbergasted door de werkelijke reden van het bestaan van Mr Robot, maar dat ervaarde ik dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:44

AcoLyte!

*evil grin*

Episode 7 is een absoluut hoogtepunt. Vera zet een wereldprestatie neer, ben bijna in mijn TV gekropen qua opbouw, dynamiek, de manier waarop hij Elliot aansprak. 'You are the storm.' Het kon echt alle kanten op en nog steeds. Vooral complimenten richting ABC dat de serie vier seizoenen heeft mogen ontvouwen.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Deze episode schijnt trouwens eigenlijk het oude slot van season 4 te zijn geweest toen de makers nog 5 seizoenen wilde maken. Makes sense!

Vera was inderdaad geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 20:14

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Erg goeie aflevering! Maar voor mijn gevoel kwam dat hele misbruik stuk een beetje uit de lucht vallen :? In eerste instantie dacht ik dat zou blijken dat z'n vader Darlene had aangerand of misbruikt en Elliot haar had beschermd.

Maar er is voor zover ik mij kan herinneren nooit iets van een hint/aanwijzing in eerdere afleveringen geweest? En had Darlene dit dan nooit opgemerkt en met hem besproken? Hij deelt niet veel en is erg gesloten maar er zijn genoeg uitbarstingen tussen hun tweeën geweest waarbij daar wel iets van naar boven zou moeten borrelen.

Ik weet het niet.. Het degradeert ook het hele Mr Robot karakter en geeft Elliot ook nog een soort van excuus voor alle shit die hij heeft uitgevoerd, want ja.. misbruikt he..

Edit: heb de aflevering van gister nog niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 25-11-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Van mij hadden ze mogen stoppen na 407. De rest van de verhalen interesseert me niet meer. Dit was misschien wel het beste wat we ooit op tv hebben mogen aanschouwen.

Dus, vonden anderen 408 ook tegenvallen? Een heuse Deus Ex Machine met die Ierse gast. Ben bang dat de rest ook gaat tegenvallen, wat is er nu nog om naar uit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
Erapaz schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:58:
Van mij hadden ze mogen stoppen na 407. De rest van de verhalen interesseert me niet meer. Dit was misschien wel het beste wat we ooit op tv hebben mogen aanschouwen.

Dus, vonden anderen 408 ook tegenvallen? Een heuse Deus Ex Machine met die Ierse gast. Ben bang dat de rest ook gaat tegenvallen, wat is er nu nog om naar uit te kijken?
Ja waar kwam die ier ineens vandaan? Ergens vorig seizoen al wat van gezien misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@analogworm nee hij wordt 1x genoemd eerder dit seizoen dat hij is vrijgelaten, maar dat moest ik zelf opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Erapaz schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:24:
@analogworm nee hij wordt 1x genoemd eerder dit seizoen dat hij is vrijgelaten, maar dat moest ik zelf opzoeken.
Hmm blijkbaar in aflevering 5..
https://www.vulture.com/2...-408-request-timeout.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Pendaco schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:25:
Erg goeie aflevering! Maar voor mijn gevoel kwam dat hele misbruik stuk een beetje uit de lucht vallen :? In eerste instantie dacht ik dat zou blijken dat z'n vader Darlene had aangerand of misbruikt en Elliot haar had beschermd.

Maar er is voor zover ik mij kan herinneren nooit iets van een hint/aanwijzing in eerdere afleveringen geweest? En had Darlene dit dan nooit opgemerkt en met hem besproken? Hij deelt niet veel en is erg gesloten maar er zijn genoeg uitbarstingen tussen hun tweeën geweest waarbij daar wel iets van naar boven zou moeten borrelen.

Ik weet het niet.. Het degradeert ook het hele Mr Robot karakter en geeft Elliot ook nog een soort van excuus voor alle shit die hij heeft uitgevoerd, want ja.. misbruikt he..

Edit: heb de aflevering van gister nog niet gezien.
Serieus? Ik vond juist alles enorm hintte op misbruik of mishandeling vanuit zijn vader. Er werd altijd vaag gedaan over die zaken. De hide-out plek waar hij met Angela kwam is al meerdere keren genoemd, waarom zouden ze zich daar verstoppen? Ook is al meerdere keren verteld dat hij zelf uit het raam sprong en dat hij Darlene daar in een kast had gedaan, waarom zou hij dat doen?

De puzzelstukjes kwamen juist perfect samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
miicker schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:57:
[...]

Serieus? Ik vond juist alles enorm hintte op misbruik of mishandeling vanuit zijn vader. Er werd altijd vaag gedaan over die zaken. De hide-out plek waar hij met Angela kwam is al meerdere keren genoemd, waarom zouden ze zich daar verstoppen? Ook is al meerdere keren verteld dat hij zelf uit het raam sprong en dat hij Darlene daar in een kast had gedaan, waarom zou hij dat doen?

De puzzelstukjes kwamen juist perfect samen.
Inderdaad... en de scene in de bioscoop waarbij de jonge Elliot boos is op z'n vader en zegt dat hij ziek is, maar dit niet wilt toegeven (vlak voor z'n vader in elkaar stoort en Elliot naar de zaal gaat). We dachten natuurlijk al die tijd dat dit ging om iets als kanker. Maar nu blijkt dus dat Elliot doelde op het misbruik. Wat ook wel klopt, aangezien kindermisbruikers vaak niet snappen welke ellende ze aanrichten en denken dat ze goed bezig zijn. Die vader begreep de woede van Elliot ook niet.
Zie ook https://mrrobot.fandom.co...dont-delete-me.ko/Summary
In the Washington Township movie theater, February 1995, Edward Alderson tries to get the coughs out of his system as he urges a solemn Elliot to mix M&Ms in their bucket of popcorn. With his arm in a sling, Elliot voices his annoyance at being there, to which his father suggests they see another movie and apologizes once again. Elliot calls him out for being sick but not wanting to admit it. Edward admits his mistake and wishes to be a better father. When asked if he could forgive him, Elliot says no. Edward considers leaving before he starts coughing again, then collapses onto the floor. Elliot puts on his father’s Mr. Robot jacket and goes into a theater as a crowd forms. He takes a seat and shushes someone as the movie begins.
En verder ook het feit dat Elliot niet wilde worden aangeraakt door andere mannen (maar vrouwen is geen probleem). Enige uitzondering is Tyrell.

Anyway... ben wel blij dat deze bitch dood is, ondanks het inderdaad een beetje fanta scene was. Maar dat maakt de serie niet minder goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/h64metkhqm141.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 29-11-2019 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vond het weer een geweldige aflevering! Ik denk dat misschien die assistent van Whiterose nog wel een dingetje gaat zijn in het verhaal.

Trouwens, ik denk dat ik weet wie de derde persoon is:
spoiler:
Ik denk dat de derde persoon de echte Elliot is. We hebben de echte Elliot nog niet gezien. Je hoort Mr. Robot ook zeggen tegen die vrouw dat hij 10 minuten met Darlene heeft gepraat (dat is het gesprek waarvan zowel Mr. Robot als Elliot zich niets konden herinneren). M.a.w. we hebben het derde personage misschien nog helemaal niet gezien.

Lijkt me op zich wel gaaf

[ Voor 61% gewijzigd door miicker op 02-12-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

OK, al het geld van de Deus groep is nu ontraceerbaar en onomkeerbaar aan het volk gegeven. Nu komt er dus een enorme inflatie explosie als iedereen veel meer geld heeft voor dezelfde hoeveelheid iPhones en Porsches.

edit: misschien geen Porsche, de hack heeft 'trillions' opgeleverd, oftewel biljoenen. Zeg dat het 3,5 biljoen was dan is dat ongeveer 11.000 dollar per persoon als iedere Amerikaan een deel krijgt. Als Ecoin wereldwijd is (en aangezien de Deus groep dat ook is zou dat wel zo eerlijk zijn) dan kom je al een stuk lager uit.

[ Voor 43% gewijzigd door IJzerlijm op 09-12-2019 14:19 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
IJzerlijm schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:54:
OK, al het geld van de Deus groep is nu ontraceerbaar en onomkeerbaar aan het volk gegeven. Nu komt er dus een enorme inflatie explosie als iedereen veel meer geld heeft voor dezelfde hoeveelheid iPhones en Porsches.

edit: misschien geen Porsche, de hack heeft 'trillions' opgeleverd, oftewel biljoenen. Zeg dat het 3,5 biljoen was dan is dat ongeveer 11.000 dollar per persoon als iedere Amerikaan een deel krijgt. Als Ecoin wereldwijd is (en aangezien de Deus groep dat ook is zou dat wel zo eerlijk zijn) dan kom je al een stuk lager uit.
Precies, dat dacht ik ook al. Als iedereen ineens heel veel geld heeft, dan zorgt dat er alleen maar voor dat geld minder waard wordt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TheFes schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:57:
[...]

Precies, dat dacht ik ook al. Als iedereen ineens heel veel geld heeft, dan zorgt dat er alleen maar voor dat geld minder waard wordt.
Het ergste is dat alle kapitaal extraheer machines volledig in stand blijven. (oftewel banken, grote bedrijven en politiek.)

Zelfs zonder inflatie is het geld zo weer terug op de bankrekening van de superrijken.

Maw de bevolking heeft nu eigenlijk een soort lifetime supply soylent-green gekregen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 10:08

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

IJzerlijm schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:54:
Dat klopt alleen als iedereen dezelfde hoeveelheid iPhones en Porsches koopt.
Voor de rijken verandert er niks, die kopen al een dure iPhone of auto. Voor die mensen wordt dit geld dus gewoon op de bank geparkeerd. Of een telefoon nu wat goedkoper of wat duurder is maakt geen verschil.

Voor de armen* werkt het echter heel anders. Die hadden al te weinig geld en kopen vooral wat ze echt nodig hebben. Als die extra geld krijgen geven ze het vooral uit het afbetalen van schulden en aan spullen die ze zonder dat geld niet gekocht hadden. Dus geen extra luxe telefoon maar wel een nieuwe koelkast. Die koelkast was financieel gezien al lang afgeschreven maar er was niet genoeg kapitaal om een nieuw, zuiniger, model te kopen.

Er is een kleine groep die er tussen in zit die zo rijk is dat ze eigenlijk alles kunnen kopen dat ze willen, maar niet zo rijk dat ze niet op de prijs hoeven te letten. Voor die groep zou zo'n donatie inderdaad de deur open zetten voor inflatie.

In praktijk zijn er veel meer armen dan rijken. Je moet dus vooral naar de armen kijken om te zien wat voor invloed het op de economie heeft.

* uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en nemen mensen ook wel eens domme beslissingen (zoals een te dure telefoon kopen)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Wat een weird ass aflevering was dit. Wel cool, maar weird.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

analogworm schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:07:
Wat een weird ass aflevering was dit. Wel cool, maar weird.
Idem! Mind is blown :9.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:31:
Ik vond het weer een geweldige aflevering! Ik denk dat misschien die assistent van Whiterose nog wel een dingetje gaat zijn in het verhaal.

Trouwens, ik denk dat ik weet wie de derde persoon is:
spoiler:
Ik denk dat de derde persoon de echte Elliot is. We hebben de echte Elliot nog niet gezien. Je hoort Mr. Robot ook zeggen tegen die vrouw dat hij 10 minuten met Darlene heeft gepraat (dat is het gesprek waarvan zowel Mr. Robot als Elliot zich niets konden herinneren). M.a.w. we hebben het derde personage misschien nog helemaal niet gezien.

Lijkt me op zich wel gaaf
Called it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Indeed you did! Net de laatste aflevering gezien. Mind is bloem! Proef, wtf mate. Wel goed einde zo denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik vond het ook een top einde :). Waardig slot voor een serie die imo briljant was in alle opzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Damn, deze scene komt dus uit S01E04... eigenlijk moet ik em nog eens helemaal opnieuw kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:44
Wat een geniale serie. Ik denk niet dat ik een betere gezien heb _/-\o_ .
Ik vond op de (overigens zeer informatieve) Mr. Robot Reddit deze uitleg over de finale aflevering:
https://www.reddit.com/r/...ation_for_those_confused/
Verhelderend. En een uitnodiging om de hele serie nog een keer te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HenkDePoema schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:54:
Ik vond op de (overigens zeer informatieve) Mr. Robot Reddit deze uitleg over de finale aflevering:
Inderdaad, goede tip. My mind was blown toen ik klaar was met kijken. Een paar posts op reddit gaven wat meer duidelijkheid. En ik ga 'm nog een paar keer opnieuw kijken, om het beter te verwerken. Geniale serie, jammer dat het nu afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Snap er geen zak van. _O-
HenkDePoema schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:54:
Die maar even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 06:30
Geweldige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
inmiddels ook een BD box gekocht van seizoen 1-3... nog ff wachten totdat seizoen 4 ook beschikbaar is... en dan kunnen we allemaal rustig opnieuw kijken, met een andere kijk op het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 10:32
Hoi, ik zag dat de vraag eerder gesteld was, maar had nog geen antwoord voorbij zien komen. Ik heb een tijdje geleden een abonnement op Amazon prime (NL) genomen voor o.a. S4 van Mr Robot, maar kan S4 nog niet kijken. Heb op internet gezocht, maar krijg niet gevonden wanneer deze voor NL beschikbaar wordt. Iemand enig idee hier? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 11:12
Arie Atari schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:04:
Hoi, ik zag dat de vraag eerder gesteld was, maar had nog geen antwoord voorbij zien komen. Ik heb een tijdje geleden een abonnement op Amazon prime (NL) genomen voor o.a. S4 van Mr Robot, maar kan S4 nog niet kijken. Heb op internet gezocht, maar krijg niet gevonden wanneer deze voor NL beschikbaar wordt. Iemand enig idee hier? Alvast bedankt.
Ik kan er ook niks over vinden. In Duitsland is seizoen 4 wel gewoon beschikbaar. Wel behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een van de mooiste dingen aan deze serie waren de mindf*cks, maar het laatste seizoen was echt niet makkelijk om te volgen.

Heb het gelinkte artikel op reddit doorgenomen, maar deze serie schreeuwt echt om opnieuw te worden bekeken.

Door die droom wereld / loop, snapte ik het niet helemaal meer. Is de echte Elliot nu wel een stelletje met Angela? Zijn ze getrouwd?

Is alles wat we gezien hebben door Elliot Mastermind nu echt gebeurd of was het allemaal fantasie?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• segil
Greatsword schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:40:
Een van de mooiste dingen aan deze serie waren de mindf*cks, maar het laatste seizoen was echt niet makkelijk om te volgen.

Heb het gelinkte artikel op reddit doorgenomen, maar deze serie schreeuwt echt om opnieuw te worden bekeken.

Door die droom wereld / loop, snapte ik het niet helemaal meer. Is de echte Elliot nu wel een stelletje met Angela? Zijn ze getrouwd?
Nee, Angela is dood in de echte wereld, maar in de fantasie wereld leeft ze en gaat ze trouwen met Elliot.
Is alles wat we gezien hebben door Elliot Mastermind nu echt gebeurd of was het allemaal fantasie?
Als je doelt op de 5/9 hack, Evil Corp, Dark army, etc. Ja, dat was allemaal echt en bedacht en opgezet door de Mastermind.

Korte samenvatting zoals ik het begrijp: Elliot als jongen is misbruikt door zijn vader en als zelfbescherming creeërde hij enkele personages, die hem hielpen bij het verwerken van zijn trauma. De vader personage die hem beschermde en een rolmodel was, de moeder personage die stond voor afwijzing en zijn twijfels en schuldgevoel, de jonge Elliot personage die hielp bij het opbergen van het trauma (en later weer beschikbaar maken), wij (de kijker), en tenslotte de mastermind die gemaakt werd om alle woede te bundelen. Elk personage kwam zo nu en dan naar voren om een bepaalde emotie te handlen.
1 jaar eerder is de mastermind naar voren getreden en hij vond de "echte" wereld zo interessant dat hij op de voorgrond bleef en niet meer terugstapte wanneer dat nodig was. Hij wilde Elliot en de wereld beschermen tegen alle kwaad (zoals de pedofiele café eigenaar aan begin van S01E01), zodat hij een plan bedacht om evil corp aan te vallen. Om de echte Elliot te beschermen, creeërde hij in zijn fantasie een perfecte droomwereld waar de echte Elliot al die tijd verbleef (opgsloten zat) en steeds opnieuw dezelfde loop herhaalde. Mooie baan, vrienden, trouwen met Angela, etc. De mastermind wilde de echte wereld ook een paradijs maken voor Elliot. Maar doordat hij daar zo in opgegaan was, vergat de mastermind dat hijzelf een personage is en vergat ook het bestaan van de echte Elliot en in het begin ook het feit dat Darlene z'n zus is. En langzamerhand gedurende de serie komt de mastermind erachter dat iets niet klopt en dat wordt versneld door het gesprek met de psych op de bank met Vera en later de breakdown, waarbij hij terechtkomt in de fantasiewereld, waar de echte Elliot nog steeds leeft. En zo stappen de andere personages naar voren (incl een projectie van de psych), die hem uitleggen dat hij lang genoeg op de voorgrond is geweest en de echte Elliot weer vrij moet laten. Eerst wilt hij dat niet en wordt wakker in het ziekenhuis en heeft een gesprek met Darlene, die erkent dat hij niet de echte Elliot is en dat ze hem mist. Dan realiseert de mastermind dat hij Elliot moet vrijlaten en samen met de andere personages tonen ze in de bioscoop alle gezamelijke herinneringen aan de echte Elliot, zodat als die wakker wordt een spoedcursus heeft gehad wat in het afgelopen jaar is gebeurd. En dan wordt de echte Elliot wakker en Darlene herkent 'm (Hello Elliot).

De vader personage heeft ook meerdere keren geprobeerd de Mastermind te overtuigen om de controle op te geven, zoals dat hij in S01 de mastermind van het hekje duwt en die een paar meter naar beneden valt. Hopelijk dat daarmee de echte Elliot weer "wakker" werd. En heel even in het ziekenhuis was de echte Elliot aanwezig, maar dat verdween gelijk weer.

De Mastermind is ook een personage die vooral woede en wantrouwen vertegenwoordigt. Dus die karaktereigenschappen zijn vooral aanwezig, en empathie en mededogen niet. Dat merk je ook gedurende de serie en dat valt Angela ook op in S01 ("you have not been yourself lately").

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 23-01-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@segil top uitleg.

Top einde wat mij betreft, toch wel een van de allerbeste series die ik gezien heb.
Ik ben nu heel benieuwd wat er gaat worden van de Battlestar Galatica "reboot" (zo mogen we het niet noemen maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

afgelopen 2 weken laatste paar afleveringen van seizoen 3 gekeken, en daarna seizoen 4 er achter aan. S4 is wel de beste seizoen van alle, ook de muziekkeuze is opvallend goed te noemen.

En opvallend, ik begreep het verhaal best goed, ondanks dat ik gedurende de aflevering meerdere wtf, mind is blown, OMGWTFBBQ momentjes had, viel het uiteindelijk wel. Enige wat ik nog niet snap is:

spoiler:
wat gebeurde er met Tyrell op het moment dat hij aan het sterven was in dat bos?? Hij is neergeschoten door die dark army agent, loopt weg omdat ie weet dat het het einde is, je ziet hem lopen door het bos, en dan ziet hij ineens een licht tevoorschijn komen. Naar mate hij dichterbij komt en wordt het licht feller en gaat het scherm naar white-out. Wat was dat? Daar wordt nooit meer naar gerefereerd. Ik dacht eerst dat het aliens waren... Iemand verklaring?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DerOllie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:52:
afgelopen 2 weken laatste paar afleveringen van seizoen 3 gekeken, en daarna seizoen 4 er achter aan. S4 is wel de beste seizoen van alle, ook de muziekkeuze is opvallend goed te noemen.

En opvallend, ik begreep het verhaal best goed, ondanks dat ik gedurende de aflevering meerdere wtf, mind is blown, OMGWTFBBQ momentjes had, viel het uiteindelijk wel. Enige wat ik nog niet snap is:

spoiler:
wat gebeurde er met Tyrell op het moment dat hij aan het sterven was in dat bos?? Hij is neergeschoten door die dark army agent, loopt weg omdat ie weet dat het het einde is, je ziet hem lopen door het bos, en dan ziet hij ineens een licht tevoorschijn komen. Naar mate hij dichterbij komt en wordt het licht feller en gaat het scherm naar white-out. Wat was dat? Daar wordt nooit meer naar gerefereerd. Ik dacht eerst dat het aliens waren... Iemand verklaring?
Volgens mij was dat gewoon meer een metafoor dat hij dood ging. Zit verder weinig betekenis achter denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 16:52

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wow, mind blowing!!! Jammer dat het afgelopen is maar damn wat een top serie.

Seizoen 4 was echt aangrijpend en diep... Ga hem zeker nog een keer opnieuw terugkijken, inclusief de “gevangenis scène” Fantastisch camerawerk was dat ook.

Samen met de Sopranos staat deze serie bovenaan bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat zitten er een aantal hoogstaande kunstwerkjes in het laatste seizoen zeg. Episode 7 maakte echter veruit de meeste indruk op mij. De claustrofobische setting, het acteerwerk en de opbouw naar de climax en onthulling. Pfoe, ik moest echt even bijkomen na die aflevering.

Elke aflevering geeft Esmail ook een heel eigen stijl. De episode waarin
spoiler:
geen woord wordt gesproken vanq het begin als Darlene zegt 'it's cool dude, we don't have to talk' tot einde waar Vera in het laatste shot in beeld komt en zegt 'it's time we talked'
vond ik heel knap gedaan. Deed me ook een beetje denken aan die episode van vorig seizoen die als 1 lang shot gefilmd werd.

Esmail heeft er een fan bij in ieder geval, ben zeer benieuwd wat z'n volgende project wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
kazuka schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:01:
Esmail heeft er een fan bij in ieder geval, ben zeer benieuwd wat z'n volgende project wordt.
Producer voor de volgende Battlestar Galactica serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

segil schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Producer voor de volgende Battlestar Galactica serie :)
Serieus? Damn, dat is cool. Ik vond de Ronald D. Moore remake ook heel tof maar het laatste seizoen liet toch een beetje een nare smaak achter.

Ik hoop dat de serie een fatsoenlijk budget krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:01:
Wat zitten er een aantal hoogstaande kunstwerkjes in het laatste seizoen zeg. Episode 7 maakte echter veruit de meeste indruk op mij. De claustrofobische setting, het acteerwerk en de opbouw naar de climax en onthulling. Pfoe, ik moest echt even bijkomen na die aflevering.

Elke aflevering geeft Esmail ook een heel eigen stijl. De episode waarin
spoiler:
geen woord wordt gesproken vanq het begin als Darlene zegt 'it's cool dude, we don't have to talk' tot einde waar Vera in het laatste shot in beeld komt en zegt 'it's time we talked'
vond ik heel knap gedaan. Deed me ook een beetje denken aan die episode van vorig seizoen die als 1 lang shot gefilmd werd.

Ik vond dat een van de meest bizarre afleveringen. Ik las pas na het kijken dat in die aflevering maar twee zinnen gesproken werd. Ik geloofde het eerst niet toen ik het las, door alle spanning en actie in die aflevering is het me totaal niet opgevallen, echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

miicker schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:29:
[...]

Ik vond dat een van de meest bizarre afleveringen. Ik las daarnaast pas dat in die aflevering maar twee zinnen gesproken werd. Ik geloofde het eerst niet toen ik het las, door alle spanning en actie in die aflevering is het me totaal niet opgevallen, echt bizar.
Net even nagekeken, maar het klopt. Aflevering 405 (Method not allowed), 2 gesproken zinnen! wow...
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/0b59248fabd3f22ec957815ef6093f13/tenor.gif

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Pfoe, gisteravond de laatste aflevering gezien, wat een fantastisch goede serie. Had niet verwacht dat seizoen 4 nog zo goed zou zijn (beter dan 2 en 3). Aan de ene kant had ik nog erg graag een seizoen 5 gehad, maar dit was wel echt het beste moment om op het hoogtepunt te stoppen denk ik.

De hele duistere/depressieve sfeer in deze serie vind ik echt ongelofelijk sterk neergezet en trok me bij iedere aflevering weer in 'state of flow'.
Ik ben normaal gesproken geen fan van series opnieuw kijken, maar ik verwacht dat dat in dit geval nog weleens kan gaan gebeuren. Op een gedeelde plek met Altered Carbon de beste serie die ik ooit heb gezien.

@segil : mooie samenvatting, zo heb ik het ook begrepen. Bedenk me nu dat een tweede keer kijken waarschijnlijk nog wat meerdere inzage zal bieden in underlying messages van veel verschillende scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
jswinkels schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Ik kan er ook niks over vinden. In Duitsland is seizoen 4 wel gewoon beschikbaar. Wel behoorlijk irritant.
Nog geen duidelijkheid hierover ?
Had bewust een maand prime genomen om seizoen 4 te kunnen kijken, maar krijg nog steeds niet beschikbaar -O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zijn mensen tegenwoordig vergeten dat je nog gewoon kunt downloaden? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
miicker schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:04:
Zijn mensen tegenwoordig vergeten dat je nog gewoon kunt downloaden? :p
Nee hoor :+
Maar nu willen we het legaal doen en dan kan dat niet :'( :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:
[...]

Mijn geduld was al lang op geweest :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:
[...]

31 maart komt de complete serie op BluRay uit.
https://www.amazon.com/Mr...robot%2Caps%2C1843&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 19:23
Moet nog seizoen 4 kijken maar voor mij is tot nu toe einde aflevering 9 uit seizoen 2 hoogtepunt van deze serie. Al is het alleen maar om de intense muziek van Mac Quale: https://music.apple.com/n...2069513?i=1292070166&l=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ridmaur schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:12:
Moet nog seizoen 4 kijken maar voor mij is tot nu toe einde aflevering 9 uit seizoen 2 hoogtepunt van deze serie. Al is het alleen maar om de intense muziek van Mac Quale: https://music.apple.com/n...2069513?i=1292070166&l=en
Dat was inderdaad een van de sterkste scenes uit seizoen 2. Je kunt je borst natmaken want er zitten meerdere van dat soort hoogtepunten in seizoen 4. En 1 aflevering in het bijzonder vind ik het beste van wat ik de afgelopen jaren op TV heb gezien.

Zie dat seizoen 4 nog steeds niet op Prime video beschikbaar is trouwens. Vraag me af of een andere partij in NL de uitzendrechten eerst heeft want in de landen om ons heen schijnt hij al wel beschikbaar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 19:23
In verleden was dat de NTR; zie hier screenshot uit die fameuze sterke scene uit seizoen 2 afl. 9 waar ik aan refereerde. Kan nergens bevestiging vinden of dit voor seizoen 4 ook geval is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQujyMw2M2IJpIfawaTq09B9eXc=/f/image/wXzjviE3PvFmZ9MFX8jtTOoq.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23

PeaceNlove

Deugleuter

Ik zie opeens toevallig S4 bij mij op prime verschijnen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:14
wauw, ik heb zojuist de laatste aflevering van seizoen 4 gekeken. Ongelooflijk goede serie!!! Zo zonde dat hij in Nederland voor de meeste mensen slecht beschikbaar is. Wil het graag aan veel mensen aanbevelen, want echt iedereen moet dit zien. Elke aflevering kom je telkens weer goed in die sfeer. Love it!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:03
Hier in de afgelopen weken alles achter elkaar gekeken, maar pfoe zoals hierboven al is vermeld het blijft voor mij een van de beste series gekeken. Soms idd ff laten bezinken, maar de conversaties, zijn psyche en het helemaal verhaal chapeau! 👋 Graag had ik ook nog wel een seizoen extra gehad, maar van begin tot eind perfect staaltje werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:02
Maandje Prime Video gratis, vandaag aan deze serie gestart voor de tweede keer. Vond het de eerste keer een geweldige serie, kijken of dat nog zo is en ik er wellicht wat meer van begrijp dan de eerste keer.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste