Ik kan er ook niks over vinden. In Duitsland is seizoen 4 wel gewoon beschikbaar. Wel behoorlijk irritant.Arie Atari schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:04:
Hoi, ik zag dat de vraag eerder gesteld was, maar had nog geen antwoord voorbij zien komen. Ik heb een tijdje geleden een abonnement op Amazon prime (NL) genomen voor o.a. S4 van Mr Robot, maar kan S4 nog niet kijken. Heb op internet gezocht, maar krijg niet gevonden wanneer deze voor NL beschikbaar wordt. Iemand enig idee hier? Alvast bedankt.
Een van de mooiste dingen aan deze serie waren de mindf*cks, maar het laatste seizoen was echt niet makkelijk om te volgen.
Heb het gelinkte artikel op reddit doorgenomen, maar deze serie schreeuwt echt om opnieuw te worden bekeken.
Door die droom wereld / loop, snapte ik het niet helemaal meer. Is de echte Elliot nu wel een stelletje met Angela? Zijn ze getrouwd?
Is alles wat we gezien hebben door Elliot Mastermind nu echt gebeurd of was het allemaal fantasie?
Heb het gelinkte artikel op reddit doorgenomen, maar deze serie schreeuwt echt om opnieuw te worden bekeken.
Door die droom wereld / loop, snapte ik het niet helemaal meer. Is de echte Elliot nu wel een stelletje met Angela? Zijn ze getrouwd?
Is alles wat we gezien hebben door Elliot Mastermind nu echt gebeurd of was het allemaal fantasie?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nee, Angela is dood in de echte wereld, maar in de fantasie wereld leeft ze en gaat ze trouwen met Elliot.Greatsword schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:40:
Een van de mooiste dingen aan deze serie waren de mindf*cks, maar het laatste seizoen was echt niet makkelijk om te volgen.
Als je doelt op de 5/9 hack, Evil Corp, Dark army, etc. Ja, dat was allemaal echt en bedacht en opgezet door de Mastermind.Is alles wat we gezien hebben door Elliot Mastermind nu echt gebeurd of was het allemaal fantasie?
Korte samenvatting zoals ik het begrijp: Elliot als jongen is misbruikt door zijn vader en als zelfbescherming creeërde hij enkele personages, die hem hielpen bij het verwerken van zijn trauma. De vader personage die hem beschermde en een rolmodel was, de moeder personage die stond voor afwijzing en zijn twijfels en schuldgevoel, de jonge Elliot personage die hielp bij het opbergen van het trauma (en later weer beschikbaar maken), wij (de kijker), en tenslotte de mastermind die gemaakt werd om alle woede te bundelen. Elk personage kwam zo nu en dan naar voren om een bepaalde emotie te handlen.
1 jaar eerder is de mastermind naar voren getreden en hij vond de "echte" wereld zo interessant dat hij op de voorgrond bleef en niet meer terugstapte wanneer dat nodig was. Hij wilde Elliot en de wereld beschermen tegen alle kwaad (zoals de pedofiele café eigenaar aan begin van S01E01), zodat hij een plan bedacht om evil corp aan te vallen. Om de echte Elliot te beschermen, creeërde hij in zijn fantasie een perfecte droomwereld waar de echte Elliot al die tijd verbleef (opgsloten zat) en steeds opnieuw dezelfde loop herhaalde. Mooie baan, vrienden, trouwen met Angela, etc. De mastermind wilde de echte wereld ook een paradijs maken voor Elliot. Maar doordat hij daar zo in opgegaan was, vergat de mastermind dat hijzelf een personage is en vergat ook het bestaan van de echte Elliot en in het begin ook het feit dat Darlene z'n zus is. En langzamerhand gedurende de serie komt de mastermind erachter dat iets niet klopt en dat wordt versneld door het gesprek met de psych op de bank met Vera en later de breakdown, waarbij hij terechtkomt in de fantasiewereld, waar de echte Elliot nog steeds leeft. En zo stappen de andere personages naar voren (incl een projectie van de psych), die hem uitleggen dat hij lang genoeg op de voorgrond is geweest en de echte Elliot weer vrij moet laten. Eerst wilt hij dat niet en wordt wakker in het ziekenhuis en heeft een gesprek met Darlene, die erkent dat hij niet de echte Elliot is en dat ze hem mist. Dan realiseert de mastermind dat hij Elliot moet vrijlaten en samen met de andere personages tonen ze in de bioscoop alle gezamelijke herinneringen aan de echte Elliot, zodat als die wakker wordt een spoedcursus heeft gehad wat in het afgelopen jaar is gebeurd. En dan wordt de echte Elliot wakker en Darlene herkent 'm (Hello Elliot).
De vader personage heeft ook meerdere keren geprobeerd de Mastermind te overtuigen om de controle op te geven, zoals dat hij in S01 de mastermind van het hekje duwt en die een paar meter naar beneden valt. Hopelijk dat daarmee de echte Elliot weer "wakker" werd. En heel even in het ziekenhuis was de echte Elliot aanwezig, maar dat verdween gelijk weer.
De Mastermind is ook een personage die vooral woede en wantrouwen vertegenwoordigt. Dus die karaktereigenschappen zijn vooral aanwezig, en empathie en mededogen niet. Dat merk je ook gedurende de serie en dat valt Angela ook op in S01 ("you have not been yourself lately").
[ Voor 3% gewijzigd door segil op 23-01-2020 14:42 ]
@segil top uitleg.
Top einde wat mij betreft, toch wel een van de allerbeste series die ik gezien heb.
Ik ben nu heel benieuwd wat er gaat worden van de Battlestar Galatica "reboot" (zo mogen we het niet noemen maar goed)
Top einde wat mij betreft, toch wel een van de allerbeste series die ik gezien heb.
Ik ben nu heel benieuwd wat er gaat worden van de Battlestar Galatica "reboot" (zo mogen we het niet noemen maar goed)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
afgelopen 2 weken laatste paar afleveringen van seizoen 3 gekeken, en daarna seizoen 4 er achter aan. S4 is wel de beste seizoen van alle, ook de muziekkeuze is opvallend goed te noemen.
En opvallend, ik begreep het verhaal best goed, ondanks dat ik gedurende de aflevering meerdere wtf, mind is blown, OMGWTFBBQ momentjes had, viel het uiteindelijk wel. Enige wat ik nog niet snap is:
En opvallend, ik begreep het verhaal best goed, ondanks dat ik gedurende de aflevering meerdere wtf, mind is blown, OMGWTFBBQ momentjes had, viel het uiteindelijk wel. Enige wat ik nog niet snap is:
spoiler:
wat gebeurde er met Tyrell op het moment dat hij aan het sterven was in dat bos?? Hij is neergeschoten door die dark army agent, loopt weg omdat ie weet dat het het einde is, je ziet hem lopen door het bos, en dan ziet hij ineens een licht tevoorschijn komen. Naar mate hij dichterbij komt en wordt het licht feller en gaat het scherm naar white-out. Wat was dat? Daar wordt nooit meer naar gerefereerd. Ik dacht eerst dat het aliens waren... Iemand verklaring?
www.youtube.com/DerOllie
Volgens mij was dat gewoon meer een metafoor dat hij dood ging. Zit verder weinig betekenis achter denk ik.DerOllie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:52:
afgelopen 2 weken laatste paar afleveringen van seizoen 3 gekeken, en daarna seizoen 4 er achter aan. S4 is wel de beste seizoen van alle, ook de muziekkeuze is opvallend goed te noemen.
spoiler:wat gebeurde er met Tyrell op het moment dat hij aan het sterven was in dat bos?? Hij is neergeschoten door die dark army agent, loopt weg omdat ie weet dat het het einde is, je ziet hem lopen door het bos, en dan ziet hij ineens een licht tevoorschijn komen. Naar mate hij dichterbij komt en wordt het licht feller en gaat het scherm naar white-out. Wat was dat? Daar wordt nooit meer naar gerefereerd. Ik dacht eerst dat het aliens waren... Iemand verklaring?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Wow, mind blowing!!! Jammer dat het afgelopen is maar damn wat een top serie.
Seizoen 4 was echt aangrijpend en diep... Ga hem zeker nog een keer opnieuw terugkijken, inclusief de “gevangenis scène” Fantastisch camerawerk was dat ook.
Samen met de Sopranos staat deze serie bovenaan bij mij
Seizoen 4 was echt aangrijpend en diep... Ga hem zeker nog een keer opnieuw terugkijken, inclusief de “gevangenis scène” Fantastisch camerawerk was dat ook.
Samen met de Sopranos staat deze serie bovenaan bij mij
Wat zitten er een aantal hoogstaande kunstwerkjes in het laatste seizoen zeg. Episode 7 maakte echter veruit de meeste indruk op mij. De claustrofobische setting, het acteerwerk en de opbouw naar de climax en onthulling. Pfoe, ik moest echt even bijkomen na die aflevering.
Elke aflevering geeft Esmail ook een heel eigen stijl. De episode waarin
Esmail heeft er een fan bij in ieder geval, ben zeer benieuwd wat z'n volgende project wordt.
Elke aflevering geeft Esmail ook een heel eigen stijl. De episode waarin
spoiler:
vond ik heel knap gedaan. Deed me ook een beetje denken aan die episode van vorig seizoen die als 1 lang shot gefilmd werd. geen woord wordt gesproken vanq het begin als Darlene zegt 'it's cool dude, we don't have to talk' tot einde waar Vera in het laatste shot in beeld komt en zegt 'it's time we talked'
Esmail heeft er een fan bij in ieder geval, ben zeer benieuwd wat z'n volgende project wordt.
Producer voor de volgende Battlestar Galactica seriekazuka schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:01:
Serieus? Damn, dat is cool. Ik vond de Ronald D. Moore remake ook heel tof maar het laatste seizoen liet toch een beetje een nare smaak achter.segil schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:16:
[...]
Producer voor de volgende Battlestar Galactica serie
Ik hoop dat de serie een fatsoenlijk budget krijgt.
Ik vond dat een van de meest bizarre afleveringen. Ik las pas na het kijken dat in die aflevering maar twee zinnen gesproken werd. Ik geloofde het eerst niet toen ik het las, door alle spanning en actie in die aflevering is het me totaal niet opgevallen, echt bizar.kazuka schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:01:
Wat zitten er een aantal hoogstaande kunstwerkjes in het laatste seizoen zeg. Episode 7 maakte echter veruit de meeste indruk op mij. De claustrofobische setting, het acteerwerk en de opbouw naar de climax en onthulling. Pfoe, ik moest echt even bijkomen na die aflevering.
Elke aflevering geeft Esmail ook een heel eigen stijl. De episode waarinspoiler:vond ik heel knap gedaan. Deed me ook een beetje denken aan die episode van vorig seizoen die als 1 lang shot gefilmd werd.geen woord wordt gesproken vanq het begin als Darlene zegt 'it's cool dude, we don't have to talk' tot einde waar Vera in het laatste shot in beeld komt en zegt 'it's time we talked'
Net even nagekeken, maar het klopt. Aflevering 405 (Method not allowed), 2 gesproken zinnen! wow...miicker schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:29:
[...]
Ik vond dat een van de meest bizarre afleveringen. Ik las daarnaast pas dat in die aflevering maar twee zinnen gesproken werd. Ik geloofde het eerst niet toen ik het las, door alle spanning en actie in die aflevering is het me totaal niet opgevallen, echt bizar.

www.youtube.com/DerOllie
Pfoe, gisteravond de laatste aflevering gezien, wat een fantastisch goede serie. Had niet verwacht dat seizoen 4 nog zo goed zou zijn (beter dan 2 en 3). Aan de ene kant had ik nog erg graag een seizoen 5 gehad, maar dit was wel echt het beste moment om op het hoogtepunt te stoppen denk ik.
De hele duistere/depressieve sfeer in deze serie vind ik echt ongelofelijk sterk neergezet en trok me bij iedere aflevering weer in 'state of flow'.
Ik ben normaal gesproken geen fan van series opnieuw kijken, maar ik verwacht dat dat in dit geval nog weleens kan gaan gebeuren. Op een gedeelde plek met Altered Carbon de beste serie die ik ooit heb gezien.
@segil : mooie samenvatting, zo heb ik het ook begrepen. Bedenk me nu dat een tweede keer kijken waarschijnlijk nog wat meerdere inzage zal bieden in underlying messages van veel verschillende scenes.
De hele duistere/depressieve sfeer in deze serie vind ik echt ongelofelijk sterk neergezet en trok me bij iedere aflevering weer in 'state of flow'.
Ik ben normaal gesproken geen fan van series opnieuw kijken, maar ik verwacht dat dat in dit geval nog weleens kan gaan gebeuren. Op een gedeelde plek met Altered Carbon de beste serie die ik ooit heb gezien.
@segil : mooie samenvatting, zo heb ik het ook begrepen. Bedenk me nu dat een tweede keer kijken waarschijnlijk nog wat meerdere inzage zal bieden in underlying messages van veel verschillende scenes.
Nog geen duidelijkheid hierover ?jswinkels schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:38:
[...]
Ik kan er ook niks over vinden. In Duitsland is seizoen 4 wel gewoon beschikbaar. Wel behoorlijk irritant.
Had bewust een maand prime genomen om seizoen 4 te kunnen kijken, maar krijg nog steeds niet beschikbaar

2250 WP Zuid PVoutput
Zijn mensen tegenwoordig vergeten dat je nog gewoon kunt downloaden?
Nee hoormiicker schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:04:
Zijn mensen tegenwoordig vergeten dat je nog gewoon kunt downloaden?
Maar nu willen we het legaal doen en dan kan dat niet
2250 WP Zuid PVoutput
Mijn geduld was al lang op geweestMdO82 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Nee hoor![]()
Maar nu willen we het legaal doen en dan kan dat niet![]()
31 maart komt de complete serie op BluRay uit.MdO82 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Nee hoor![]()
Maar nu willen we het legaal doen en dan kan dat niet![]()
https://www.amazon.com/Mr...robot%2Caps%2C1843&sr=8-1
Moet nog seizoen 4 kijken maar voor mij is tot nu toe einde aflevering 9 uit seizoen 2 hoogtepunt van deze serie. Al is het alleen maar om de intense muziek van Mac Quale: https://music.apple.com/n...2069513?i=1292070166&l=en
Dat was inderdaad een van de sterkste scenes uit seizoen 2. Je kunt je borst natmaken want er zitten meerdere van dat soort hoogtepunten in seizoen 4. En 1 aflevering in het bijzonder vind ik het beste van wat ik de afgelopen jaren op TV heb gezien.ridmaur schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:12:
Moet nog seizoen 4 kijken maar voor mij is tot nu toe einde aflevering 9 uit seizoen 2 hoogtepunt van deze serie. Al is het alleen maar om de intense muziek van Mac Quale: https://music.apple.com/n...2069513?i=1292070166&l=en
Zie dat seizoen 4 nog steeds niet op Prime video beschikbaar is trouwens. Vraag me af of een andere partij in NL de uitzendrechten eerst heeft want in de landen om ons heen schijnt hij al wel beschikbaar te zijn?
In verleden was dat de NTR; zie hier screenshot uit die fameuze sterke scene uit seizoen 2 afl. 9 waar ik aan refereerde. Kan nergens bevestiging vinden of dit voor seizoen 4 ook geval is.

Ik zie opeens toevallig S4 bij mij op prime verschijnen!
wauw, ik heb zojuist de laatste aflevering van seizoen 4 gekeken. Ongelooflijk goede serie!!! Zo zonde dat hij in Nederland voor de meeste mensen slecht beschikbaar is. Wil het graag aan veel mensen aanbevelen, want echt iedereen moet dit zien. Elke aflevering kom je telkens weer goed in die sfeer. Love it!!!!
Hier in de afgelopen weken alles achter elkaar gekeken, maar pfoe zoals hierboven al is vermeld het blijft voor mij een van de beste series gekeken. Soms idd ff laten bezinken, maar de conversaties, zijn psyche en het helemaal verhaal chapeau! 👋 Graag had ik ook nog wel een seizoen extra gehad, maar van begin tot eind perfect staaltje werk!
Maandje Prime Video gratis, vandaag aan deze serie gestart voor de tweede keer. Vond het de eerste keer een geweldige serie, kijken of dat nog zo is en ik er wellicht wat meer van begrijp dan de eerste keer.