Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Heb alleen de 1e ep. gezien (maar daar ga ik gauw wat aan doen) en wat ik niet snap is dat iedereen het nu over Evil Corp heeft, terwijl dat eigenlijk alleen in Elliot's hoofd zat ... :?

Of zitten we met z'n allen in Elliot's hoofd ?

EDIT:
Aha, wordt al in begin van ep. uitgelegd, zat zeker nog niet goed op te letten ...

The E might as well stand for Evil.
And all of life's necessities...
In fact, after a thorough, intensive self-reprogramming,
that's all my mind hears, sees, or reads when they pop up in my world.

je moet wel alert blijven bij deze serie :+

[ Voor 53% gewijzigd door Goner op 12-02-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Je moet hier sowieso niet teveel vragen stellen maar gewoon de hele serie bekijken. Als ik daar antwoord op moet geven verpest ik zowat de halve serie voor je. Dus antwoord is

Watch all the episodes!!!! :P

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

ook alles ff in een week er door gejast, het is een serie waar je goed de gedachten bij moet houden. Vond het best wel interessant, maar wel veel onduidelijkheden nog steeds. Vind ik wel jammer, maar betekend iig genoeg stof voor een 2e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Wow, we (vriendin kijkt mee, ook IT/security achtergrond) zitten nu op 8 eps. en het wordt er niet duidelijker op ... maar wel spannend !!

gelukkig : Mr Robot season 2 is rumoured to premiere in June/July of 2016..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 21:43

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Ik kreeg eergisteren (20-04-2016) weer een mailtje van Mr. Robot :D

Afbeeldingslocatie: http://www2.usanetwork.com/email/mrrobot/04202016/videogame_2.gif

Deze linked uiteindelijk naar : http://www.whoismrrobot.com/restart

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

My infinite circle of insanity

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik moet het grootste deel van het eerste seizoen nog kijken, maar wat tof dat er in juli een tweede seizoen van uitkomt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Goner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:44:
Wow, we (vriendin kijkt mee, ook IT/security achtergrond) zitten nu op 8 eps. en het wordt er niet duidelijker op ... maar wel spannend !!

gelukkig : Mr Robot season 2 is rumoured to premiere in June/July of 2016..
voor mij DE serie, maar dat zal niet iedereen delen, iets met intresse O-) en hogeniveau van realisme :P :P moooooor

cannot wait

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

himlims_ schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:06:
[...]

voor mij DE serie, maar dat zal niet iedereen delen, iets met intresse O-) en hogeniveau van realisme :P :P moooooor

cannot wait
Dit. En de fucked up lijn tussen realiteit en waanbeelden.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nog twee weken ffs nietgoed opgelet

http://www.polygon.com/20...-featurette-second-season

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 30-05-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.ew.com/article...-robot-season-three-break

men wil meer tijd tussen de seizoenen

http://tvline.com/2016/06...on-2-preview-cast-videos/
^- via vpn/proxy etc.

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 20:36
Is er ergens een goede recap te vinden? Liefst als tekst? Ben de helft alweer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pelt schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:01:
Is er ergens een goede recap te vinden? Liefst als tekst? Ben de helft alweer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Gaaf! Kan niet wachten op seizoen 2. Vanaf 13-7 weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The_Scarabial schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Gaaf! Kan niet wachten op seizoen 2. Vanaf 13-7 weer :)
om vast beetje in de stemming te komen; https://open.spotify.com/...st/2Lv6c0lwFRTCA4npIxVJhX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik hoop dat ze nu weer hacks/cracks/software/etc, gebruiken die echt zijn en ook gebruikt worden door hackers. Van S01 vond ik het meest interessante de software waarmee je data kunt verbergen op een audio cd, zodat het lijkt dat het een normale muziek cd is, maar tevens data bevat. Best wel een slimme manier om vertrouwelijke informatie op te slaan.
Edit: dat wordt hier toegelicht. En de software.

[ Voor 18% gewijzigd door segil op 24-06-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 06:48
segil schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:56:
Ik hoop dat ze nu weer hacks/cracks/software/etc, gebruiken die echt zijn en ook gebruikt worden door hackers. Van S01 vond ik het meest interessante de software waarmee je data kunt verbergen op een audio cd, zodat het lijkt dat het een normale muziek cd is, maar tevens data bevat. Best wel een slimme manier om vertrouwelijke informatie op te slaan.
Edit: dat wordt hier toegelicht. En de software.
dat was 15 jaar geleden leuk om mp3's mee te downloaden van websites.

Nog 19 dagen _/-\o_

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Seizoen 2 heeft 12 episodes ipv 10 :D

http://www.usanetwork.com...o-12-episodes-in-season-2

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

segil schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:56:
, zodat het lijkt dat het een normale muziek cd is, maar tevens data bevat. Best wel een slimme manier om vertrouwelijke informatie op te slaan.
dat is al zoo oud, dat deden we al met de eerste generatie 1-2x cdburners

voor zo ver mijn kennis rijkt, is bijna alles legit veel hacks en situaties zijn gebaseerd op echte hacks - wel wat gedramatiseerd. Ze hebben heeeel veel tijd gestoken in die details (ieder scherm dat je ziet) en goed voor onderzoek verricht. Zowat alles is "authentiek", of voelt zo aan. Dat is DE kracht achter de serie, los van de acteurs, ook het hele social media en 'verborgen sites/mail accounts/etc' wat naast de uitzendingen extra (achtergrond)informatie geeft

In de 'fan meet video' zie je meer daarover, daar zijn er veel van, maar ik doel op deze in het bijzodner:

nu serie voor 2e keer aan het kijken :P ... doet me denken aan BB - je ziet ineens meer details/toespelingen en subtiele zaken in de achtergrond

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 24-06-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

himlims_ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:36:
[...]
dat is al zoo oud, dat deden we al met de eerste generatie 1-2x cdburners

voor zo ver mijn kennis rijkt, is bijna alles legit veel hacks en situaties zijn gebaseerd op echte hacks - wel wat gedramatiseerd. Ze hebben heeeel veel tijd gestoken in die details (ieder scherm dat je ziet) en goed voor onderzoek verricht. Zowat alles is "authentiek", of voelt zo aan. Dat is DE kracht achter de serie, los van de acteurs, ook het hele social media en 'verborgen sites/mail accounts/etc' wat naast de uitzendingen extra (achtergrond)informatie geeft

In de 'fan meet video' zie je meer daarover, daar zijn er veel van, maar ik doel op deze in het bijzodner:

[video]

nu serie voor 2e keer aan het kijken :P ... doet me denken aan BB - je ziet ineens meer details/toespelingen en subtiele zaken in de achtergrond
Die vraag op 35:10/35-36:00. Die zit behoorlijk goed na 2 afleveringen kijken. Wtf.

Over de tooling die ze gebruiken; zoveel mogelijk echte software. De scene van het havken van de telefoon was ook bestaande software en duurt inderdaad even lang om te installeren als dat het deed in seconden in de serie. Zeer accuraat dus!

Top serie. Nu alweer zin in!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

spoiler(s) http://www.bustle.com/art...ar-stephanie-corneliussen

end2end encryptie en ook IOT gaat een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb nu pas seizoen 1 gekeken en heb het gevoel dat Elliot meer een pop / radertje in een veel groter geheel is. Tyrell weet al veel meer en dan nog dat groepje superrijken waar White rose onderdeel van is. Die White rose speelt een spel waarvoor zij Elliot gebruikt. Er is veel meer aan de hand dan dat we tot nu toe gezien hebben.

Eigenlijk is het vanuit Elliot ook wel naïef om te denken dat het encrypten van de data van Evil Corp en de daaropvolgende crash een positief effect zou hebben op de "gewone mens". Net als in de bankencrisis van 2008 is uiteindelijk de gewone burger de dupe van dit soort zaken. De Uber rijken worden er alleen maar beter van en anticiperen hier op. Net als het verhaal van Tolby tegen Angela over dat afval waaraan haar moeder en Elliot's vader zijn overleden. Ze hebben er een fonds voor opgericht wat al 5x meer waard is dan de schadeclaim, er wordt dus gewoon aan verdiend!

Voor degenen die hem nog niet gezien hebben, The Big Short (film) is zeker een aanrader voor de meer economische kant van het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Wie heeft het eerste seizoen voor een tweede keer gezien? Ben daar nu mee bezig en nog steeds kloppen alle details.

spoiler:
Dat alleen Elliot op Mr. Robot reageert en de rest niet.

Hoe zijn zus met hem omgaat vanaf het begin zonder dat ie weet dat het zijn zus is. Klopt precies als je dus weet dat het zijn zus is.
Super vet!

[ Voor 27% gewijzigd door Pikkemans op 08-07-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag (al?) nieuwe aflevering binnen, Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Coenen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:41:
Vandaag (al?) nieuwe aflevering binnen, Ik ben benieuwd.
De eerste aflevering is gister door de makers op tiwtter gepost (en later verwijderd). Die versie is online nu te vinden.

Woensdag (voor ons) komt de normale aflevering. Een dubbele deze week.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Ironisch dat een trailer van een serie over hackers niet buiten Amerika bekeken mag worden...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Volgens mij is eliot hier ook al de boel aan het saboteren :+

Afbeeldingslocatie: http://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/gallery_detail/public/img_4267.jpg?itok=7Gi-AU-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pikkemans schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:05:
Wie heeft het eerste seizoen voor een tweede keer gezien? Ben daar nu mee bezig en nog steeds kloppen alle details.

spoiler:
Dat alleen Elliot op Mr. Robot reageert en de rest niet.

Hoe zijn zus met hem omgaat vanaf het begin zonder dat ie weet dat het zijn zus is. Klopt precies als je dus weet dat het zijn zus is.
Super vet!
heb ik laatst gedaan, vond het wel de moeite.
spoiler:
ep1 gaat toch wel anders dan ik had verwacht - tot op zekere hoogte. maar goed, veel ook nog onduidelijk. mede omdat zijn demons wat actiever zijn :+ benieuwd waar dit heen gaat... het brokkelt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Bonsoir Elliot ;)

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Was alweer vergeten hoe goed de cinematografie en sfeer is in deze serie, echt een ijzersterk begin weer _/-\o_

Valt me nu pas op dat Anonymous Content (o.a. The Revenant, True Detective) betrokken is bij de productie. Dat verklaart de hoge kwaliteit wel meteen voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnWHXg_WYAAjmzN.jpg
hack the planet!! ownee, was andere film :+

weet niet of anonymous content als instantie gezien wordt; uit de interviews bij nerdherd kreeg ik toch echt de indruk dat 'anonymous' als bron was. de activisten beweging. (of combinatie van beide misschien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gave post op imgur

http://imgur.com/gallery/RKRAi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:17
Supertof weer! Het verbaast mij echter dat er onder de tweakers zo weinig acitiviteit is rondom deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De meesten zullen het opsparen, wil ik eigenlijk ook, maar lukt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

analogworm schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:24:
Supertof weer! Het verbaast mij echter dat er onder de tweakers zo weinig acitiviteit is rondom deze serie?
Het 'leeft' niet echt in Nederland momenteel. Seizoen 1 is uiteindelijk wel uitgezonden hier geloof ik, maar er wordt rondom seizoen 2 nog geen promotie gedaan. Je moet de serie dus actief volgen wil je op de hoogte zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23
Nu het weer begonnen is viel het mij op dat het lijkt alsof hij nu in een inrichting ofzo zit. Altijd zelfde routine, eten basketbal etc. grauwe kamer met een soort van vaag zichtbare tralies? Zag dat er ook anderen zijn die een soort van "prisontheorie" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07

Investig8or

What goes up, could come down

Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:25:
Nu het weer begonnen is viel het mij op dat het lijkt alsof hij nu in een inrichting ofzo zit. Altijd zelfde routine, eten basketbal etc. grauwe kamer met een soort van vaag zichtbare tralies? Zag dat er ook anderen zijn die een soort van "prisontheorie" hebben.
Volgens mij zit hij bij zijn moeder toch? Omdat "she is the most strict person I know" oid?

Ik ben weer bij, nadat ik de serie 2 weken geleden ontdekt had en dit topic redelijk heb kunnen ontwijken. De frustratie van Elliot en het negeren van zijn "pa", lekere gespannen scenes... Ja, ik hou deze serie zeker op de watch list :Y

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:25:
Dat doet Elliot expres omdat hij het idee heeft zo controle te kunnen krijgen over Mr. Robot.

Dat mislukt gezien het gesprek met die man met z'n hond bij het basketbal die hij zonder dat Elliot het wist nog gesproken had de avond daar voor, en gezien het sterke vermoeden dat Mr. Robot contact onderhoud met Tyrell Wellick. (Bonsoir Elliot is een uitspraak van Tyrell.)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:16: (Bonsoir Elliot is een uitspraak van Tyrell.)
mierentietjes-momentje

spoiler:
wel erg benieuwd waar dit heen gaat;
• komt Fernando Vera nog terug?
• Whaaaat da fuck is Angela mee bezig???; is dat gevolg van uitblijven interactie met Elliot? of toch solo(suicide) missie zoals ze eerdere toespelingen??
• Hoe past Joanna Wellick in het totaal plaatje? (raar wijf :X :+)
• Ik had verwachtte dat Elliot ,Tyrell vermoord zou hebben • dat lijkt dus niet zo te zijn .. maar kan nog steeds
• Waar is de rest van F-society(?) die zie je niet terug in 'de gehackte villa'
• Zit de maatschappij achter de moord op Gideon? Of zijn hier andere motieven/groepen actief?
• Speelt Phillip Price samen met die chinees met dat klokje(?) .... blabla-rose(?)
• Heeft Dark-Army niet de strijd van fsociety overgenomen? ... wie is in controle???

in mijn beleving is elliot "controle" aan het verliezen, dat komt denk ik door uitblijven van (langertermijn)doel/visie -> er is niets wat mr robot kan doen om zijn patroon te doorbreken.

vervolgens gooit hij t op een akkoord en belt Tyrell hem op ... of .... belt hij Tyrell (?)

[quote]
Dat mislukt gezien het gesprek met die man met z'n hond bij het basketbal die hij zonder dat Elliot het wist nog gesproken had de avond daar voor, [/quote] dat was ook (wederom) een 'vaag' stukje. zoals we bij S01 ook regelmatig hadden. Nadat ik S01 terug heb gekeken - waren sommige situaties en uitspraken ineens heel logisch. Zo iets zal straks met S02 ook wel zo zijn - nu nog vaag en kijker wordt in donker gelaten.... ben benieuwd :P

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 19-07-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Inmiddels 1 en 2 gezien. Supervet weer en wat duren die afleveringen toch kort.
Deze serie is ook top om op pauze te zetten wanneer er een console of dagboek aanwezig is. Wát een hoog level van detail en achtergronden. Echte diepte. Ook zag ik (denk ik te hebben gezien) een QR code geschreven in de journal, helaas niet gepaused. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Ook de post hierboven met de imgur IP search. Heerlijk. Iemand de data shifts ook opgevallen? Aflevering 1 was het mei 2015, vervolgens juni 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:01:
[...]

mierentietjes-momentje

spoiler:
wel erg benieuwd waar dit heen gaat;
• komt Fernando Vera nog terug?
• Whaaaat da fuck is Angela mee bezig???; is dat gevolg van uitblijven interactie met Elliot? of toch solo(suicide) missie zoals ze eerdere toespelingen??
• Hoe past Joanna Wellick in het totaal plaatje? (raar wijf :X :+)
• Ik had verwachtte dat Elliot ,Tyrell vermoord zou hebben • dat lijkt dus niet zo te zijn .. maar kan nog steeds
• Waar is de rest van F-society(?) die zie je niet terug in 'de gehackte villa'
• Zit de maatschappij achter de moord op Gideon? Of zijn hier andere motieven/groepen actief?
• Speelt Phillip Price samen met die chinees met dat klokje(?) .... blabla-rose(?)
• Heeft Dark-Army niet de strijd van fsociety overgenomen? ... wie is in controle???

in mijn beleving is elliot "controle" aan het verliezen, dat komt denk ik door uitblijven van (langertermijn)doel/visie -> er is niets wat mr robot kan doen om zijn patroon te doorbreken.

vervolgens gooit hij t op een akkoord en belt Tyrell hem op ... of .... belt hij Tyrell (?)

[quote]
Dat mislukt gezien het gesprek met die man met z'n hond bij het basketbal die hij zonder dat Elliot het wist nog gesproken had de avond daar voor, [/quote] dat was ook (wederom) een 'vaag' stukje. zoals we bij S01 ook regelmatig hadden. Nadat ik S01 terug heb gekeken - waren sommige situaties en uitspraken ineens heel logisch. Zo iets zal straks met S02 ook wel zo zijn - nu nog vaag en kijker wordt in donker gelaten.... ben benieuwd :P
Hoeft niet in een spoiler toch? Is pure speculatie aangezien er niets bekend is over het verdere verloop van de serie.

Ik hoop dat Vera nu een afgesloten stuk is, vond die hele prisonbreak het meest onrealistische en vreemde stuk van vorig seizoen.

Die Joanna krijgt dit seizoen volgens mij een grotere rol dan afgelopen seizoen, ben wat dat betreft ook zeer benieuwd wat haar rol gaat worden. Verder ben ik ook heel erg benieuwd hoe lang Tyrell al weet van Elliot met z'n gespleten persoonlijkheid; hij gooit de hoorn er op met de woorden "Bonsoir Elliot" omdat hij Mr. Robot wil spreken en geen contact met Elliot wil maar is hij daar pas rond de hack zelf achter gekomen terwijl ze samen waren in die arcadehal?

Of zou Tyrell het al veel eerder in seizoen 1 weten? Ik vond het zelf nogal opvallend dat Tyrell zoveel interesse toonde in Elliot in het eerste seizoen, Elliot is nogal contactgestoord en toch biedt Tyrell hem een goede positie aan binnen E-corp.... wist Tyrell er toen al vanaf? Dat zou wel kunnen verklaren waarom Joanna Elliot leek te herkennen terwijl het andersom niet het geval was.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Vanavond/nacht weer een nieuwe ep! Ben benieuwd wat Tyrell voor ons in petto heeft

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tip: Morgen is er een eenmalige VR screening van een Mr. Robot film ivm de Comicon, meer informatie over de app en achtergrond:
http://www.theverge.com/2...ience-simulcast-comic-con

http://variety.com/2016/d...vr-experience-1201817360/

Let op, slechts eenmalig op dat moment!

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 21-07-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Laatst online: 18-09 09:11
Kecin schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:02:
Tip: Morgen is er een eenmalige VR screening van een Mr. Robot film ivm de Comicon, meer informatie over de app en achtergrond:
http://www.theverge.com/2...ience-simulcast-comic-con

http://variety.com/2016/d...vr-experience-1201817360/

Let op, slechts eenmalig op dat moment!
Precies ja, ik enthousiast, app gedownload, juiste moment opgestart.

Krijg je de vraag, heb je zo'n kartonnetje of heb je dat niet, ik denk, zal eens even doen alsof. Uiteraard werkt dat niet, dus ik wil 'm op gewoon beeld zetten.

Staat er: Thanks for watching!

Andere telefoon, gedownload, tijd om. Dus niets van gezien als 2 seconden scheel in Elliots kamer.

Nondeju, ellende. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ow, dat is jammer :( Wellicht dat je de tijd kunt terug zetten op je phone? (geen idee of dat werkt)

Ik heb 'm wel gezien, best wel leuk! Je kreeg een flash back te zien dat hij en Shayla samen zijn en in het reuzenrad zitten en rondlopen op de boulevard. Of er een diepere betekenis is en clues voor de serie, dat weet ik niet. Ik had wat moeite met de VR (wazig beeld, hoofdpijn). Maar ik vond het heel tof gedaan. En op reddit las ik dat het volgende week weer uitgezonden wordt. Ik las ook dat velen last hadden van streaming problemen. Ik had de video van te voren gedownd (1 GB) en nergens last van.
Update July 21st 8:30AM ET: Added statement from Within confirming that Mr. Robot will appear in 360-degree video and will be available again next week.
Link

btw, het zou helemaal sick zijn geweest als je phone was gehacked, encrypted of gewist na het bekijken van de VR, met een schermpje van FSociety :p

[ Voor 7% gewijzigd door segil op 21-07-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

segil schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:34:
Ow, dat is jammer :( Wellicht dat je de tijd kunt terug zetten op je phone? (geen idee of dat werkt)

Ik heb 'm wel gezien, best wel leuk! Je kreeg een flash back te zien dat hij en Shayla samen zijn en in het reuzenrad zitten en rondlopen op de boulevard. Of er een diepere betekenis is en clues voor de serie, dat weet ik niet. Ik had wat moeite met de VR (wazig beeld, hoofdpijn). Maar ik vond het heel tof gedaan. En op reddit las ik dat het volgende week weer uitgezonden wordt. Ik las ook dat velen last hadden van streaming problemen. Ik had de video van te voren gedownd (1 GB) en nergens last van.

[...]

Link

btw, het zou helemaal sick zijn geweest als je phone was gehacked, encrypted of gewist na het bekijken van de VR, met een schermpje van FSociety :p
Supertof inderdaad dat je in zijn droom komt eigenlijk. Tof dat het er volgende week weer is. Geeft letterlijk een extra dimensie aan de serie. Dit en de bestaande IP's met EasterEggs. Briljant eigenlijk.
Boerekool_ schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:24:
[...]

Precies ja, ik enthousiast, app gedownload, juiste moment opgestart.

Krijg je de vraag, heb je zo'n kartonnetje of heb je dat niet, ik denk, zal eens even doen alsof. Uiteraard werkt dat niet, dus ik wil 'm op gewoon beeld zetten.

Staat er: Thanks for watching!

Andere telefoon, gedownload, tijd om. Dus niets van gezien als 2 seconden scheel in Elliots kamer.

Nondeju, ellende. :(
Balen! Je kon de telefoon een keer draaien. Dan iomt die weer op de niet cardboard variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vraag, in episode 2 is een domotica systeem te zien (huis dat ze "kraken"), is dit echt? Zo ja, hoe heet het?

Net episode 3 gezien. Spectaculair weer. Vooral het verhaal in de kerk en sowieso weer vage shit voor de volgende aflevering. Ook leuk om te zien dat pricewatch: Athom Homey was verwerkt (bij de FBI agente)

Kan niet wachten op de volgende! Zoveel diepe lagen, zoveel plot. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:39:
Vraag, in episode 2 is een domotica systeem te zien (huis dat ze "kraken"), is dit echt? Zo ja, hoe heet het?

Net episode 3 gezien. Spectaculair weer. Vooral het verhaal in de kerk en sowieso weer vage shit voor de volgende aflevering. Ook leuk om te zien dat pricewatch: Athom Homey was verwerkt (bij de FBI agente)

Dat apparaat bij de FBI agente was een Amazon Echo, geen Homey. Alexa is de virtuele assistent van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

macmellow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:45:
[...]

Dat apparaat bij de FBI agente was een Amazon Echo, geen Homey. Alexa is de virtuele assistent van Amazon.
Goed gespot. Klopt inderdaad. Door de ledringen dacht ik dat het om Homey ging. Ik wist dat Amazon ook zoiets had ondertussen maar was niet op de hoogte van de naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:39:

te veel huizen werken via het brakke / lekke 433mhz - met een simpele arduino kun je soms al toegang verkrijgen :X heden dag is men langzaam aan het overstappen naar 2.4ghz. maar zeker woningen met 'oude domotica' zijn relatief EZ om toegang tot te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

himlims_ schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:29:
[...]
te veel huizen werken via het brakke / lekke 433mhz - met een simpele arduino kun je soms al toegang verkrijgen :X heden dag is men langzaam aan het overstappen naar 2.4ghz. maar zeker woningen met 'oude domotica' zijn relatief EZ om toegang tot te verkrijgen
Ik bedoel meer het domotica systeem op zich. Leek me geen KaKu systeem. Het kon de thermostaat, lampen, gordijnen en beamer bedienen. Dat kan KaKu ook voor een groot deel, maar hier zaten prachtige touchscreens in de muur. Gezien de hardware die ze gebruiken in het echt ook gewoon bestaat vroeg ik me af of dat in dit geval ook zo is.

[ Voor 22% gewijzigd door Kecin op 22-07-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:35
Holy shit die speech in de kerk :o
Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Ik bedoel meer het domotica systeem op zich. Leek me geen KaKu systeem. Het kon de thermostaat, lampen, gordijnen en beamer bedienen. Dat kan KaKu ook voor een groot deel, maar hier zaten prachtige touchscreens in de muur. Gezien de hardware die ze gebruiken in het echt ook gewoon bestaat vroeg ik me af of dat in dit geval ook zo is.
Gezien mevrouw veeeeeeeeeeeeel geld binnenharkt als topvrouw van E-Corp lijkt het me wel mogelijk.

Met veel geld kan bijna alles

[ Voor 91% gewijzigd door Terranova op 22-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:09:
... Ook zag ik (denk ik te hebben gezien) een QR code geschreven in de journal, helaas niet gepaused. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Dat is dus een link hiernaartoe :') http://www.conficturaindustries.com/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Registrant Name: Domain Administrator
Registrant Organization: NBCUniversal Media, LLC
Registrant Street: 904 Sylvan Avenue, 
Registrant City: Englewood Cliffs
Registrant State/Province: nj
Registrant Postal Code: 07632
Registrant Country: US
Registrant Phone: +1.8187771000
Terranova schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:44:
Holy shit die speech in de kerk :o

[...]

Gezien mevrouw veeeeeeeeeeeeel geld binnenharkt als topvrouw van E-Corp lijkt het me wel mogelijk.

Met veel geld kan bijna alles
Snap ik, maar ik vroeg me af of het een bestaand systeem is. Wil zelf nieuw gaan bouwen op korte termijn en zou ook alles wel automatisch willen hebben :+

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 22-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:43:
[...]

offtopic:
kijk eens naar nederlandse nodo-domotica - appje, webinterface, api, xml, kaku, etc. etc. slikt alles, enige beperking is jouw creativiteit. ze hebben hadden we de lamellen hier op een servotje zitten; lamellen open/lamellen dicht - tot klein foutje in mijn script een loop creeerde en alle lamellen uit het 'voetje' forseerden; open-dicht-open-dicht-open-dicht, via het motertje binnen 5sec. == epic fail / ruined :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Himslims_, thanks!

OT:
Nog wat Eastereggs van de afleveringen, echt uitgebreid ook:
http://www.garbage-file.c...episode-1-easter.html?m=1
http://www.garbage-file.c...ason-2-episode-1.html?m=1

http://i239.bxjyb2jvda.net/
http://www.evil-corp-usa.com/
http://www.e-corp-usa.com/
https://www.fsoc.sh/ (uitleg daarover hierzo: https://m.reddit.com/r/Mr..._robot_arg_master_thread/ )
https://gist.github.com/e...7c6a1b90890dad8953d7e8c67
http://www.funsocietyamusement.com/

Briljant, dikke Reddits ontstaan er ook.
spoiler:
Kleine theorie die vaak voorkomt is dat Eliot in een psychiatrisch ziekenhuis zit. Dat is mij ook al meerdere malen opgevallen, de pillen, de basketbal yard (soort gevangenis), het uit laten spugen van de pillen, de rode telefoon aan de muur, analoog, de churchgroup, etc. Veel mensen ontkrachten het ook. Ben zeer benieuwd

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 22-07-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

spoiler:
dat gesprek met die gast aan tafel over encryptie en bc wallets; waar da fuck ging dat over? en wie was dat? blijken elliot/tyrell/fsociety etc. kapitaal naar wallets gezet te hebben? en ook de 2e moord ... pff TMI Kernel Panic :+
dat huis doen ze overigens in begin ook het draadloze netwerk/code van ontframen via de auto. ging wat snel, maar oa op duitse hack beurs al eens gedemonstreerd[/]

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 22-07-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

himlims_ schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:47:
spoiler:
dat gesprek met die gast aan tafel over encryptie en bc wallets; waar da fuck ging dat over? en wie was dat? blijken elliot/tyrell/fsociety etc. kapitaal naar wallets gezet te hebben? en ook de 2e moord ... pff TMI Kernel Panic :+
Naar mijn idee:
spoiler:
Het is een begeleider in het psychiatrisch ziekenhuis die daarnaast een soort SilkRoad heeft. Daar kan je betalen met Bitcoins. Een deel van je geld kan je afgesloten zetten van het internet en een deel waarop betaald kan worden. Zodoende de hot and cold Bitcoin wallet waar die het over heeft. De huidige ICTer die die gast heeft kan hem niet verder helpen. Dikke kans dat die daarom hulp zoekt bij Eliot. Hij lijkt ook de alfa te zijn. Op het basketbalterrein loopt iedereen weg wanneer hij gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kecin schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:21:
[...]

Naar mijn idee:
spoiler:
(8> :Y)
spoiler:
daar lijkt het wel beetje op. Die Ray gaf ook te kennen dat hij elliot beter kent dat hijzelf weet/denkt :+ misschien uit sessies, de hack of vage familie relatie. Tevens refereerde hij in e02 aan een 'eerdere ontmoeting' wat ook elliot niet leek te herinneren. Tijdens zijn 5-6dagen trip veranderde de omgeving en decoratie ook meer van 'woonbuurt' naar iets met een steriele uitstraling. Mr robot die hem volledig 'in control' heeft en dat zelf ook erkent, maar niet zelfstandig kan doorbreken; vandaar ook die sessies bij die vrouwelijke psycholoog met die meesterlijke monoloog :+ en ook nu weer omtrent godsdienst _/-\o_. Zijn zus die beetje solo gaat en in een uitzichtloze situatie lijkt te verkeren. Dan Angela die sogo gaat en evilcorp, lijkt in een uitzichtloze situatie te verkeren :+ Hele situatie met Eliot ... benieuwd wanneer de verhalen elkaar weer kruisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
and he's back in the game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Erg intense en lange (alsin veel scene`s met veel gebeurtenissen/informatie) aflevering, en erg goed geschreven.

Serie blijft gelukkig nog steeds verbazen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

Dus eigenlijk weet niemand waar het over gaat in Elliot's wereld. Ik ben vooral nieuwsgierig naar wanneer zijn zus hem weer opzoekt. Dus hopelijk weer meet heras hackwerk en komt de Chinees van vorig seizoen weer in beeld.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
OMX2000 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:00:
...en komt de Chinees van vorig seizoen weer in beeld.
die was nu ook in beeld, achter de make-up tafel, in gesprek met Philip.

btw, het verrast mij dat hier op GoT zo weinig animo is voor mr. Robot, terwijl het toch (onder andere) een tech serie is.

[ Voor 20% gewijzigd door segil op 29-07-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:42

koornee

3!

Die schaakscene in het park deed me denken aan https://www.youtube.com/watch?v=9IYRC7g2ICg Geri's Game.

En volgens mij zit deze serie vol met (kleine) easter eggs naar andere series en films.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

koornee schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:30:
Die schaakscene in het park deed me denken aan https://www.youtube.com/watch?v=9IYRC7g2ICg Geri's Game.

En volgens mij zit deze serie vol met (kleine) easter eggs naar andere series en films.
zeker, veel verwijzigen naar boeken, film quotes, bepaalde toespelingen etc. die zijn best breed zo lijkt; kijk de afleving graag met vrienden. soms herken ik zaken, en blijk ik de enige te zijn die de referentie kent. maar 5min. later lachen mijn maten, omdat ze weer iets terug zien van adere serie.

Wat als Joey Bada$$ en Ray een en dezelfde persoon zijn? alleen in andere setting? Ook begrijp ik nog steeds niet wie Ray nu werkelijk is; hij is bezig met decrytpen van data en heeft hulp nodig, daarlangs lijkt hij een soort van sociaal werker te zijn cq psycholoog, maar ook iemand die zegt Elliot al lang(er) en beter te kennen dat Elliot zelf weet (herinnert). De rol, intentie en achtergrond infromatie van Ray blijf ik vaag vinden.

Hele situatie met Tyrell (meest gezochte man) en Angela (lijkt een speelbal te zijn van EvilCorp -> schuld in schoenen schuiven) blijft nog vaag en onduidelijk.

Situatie met DarkArmy en WhiteRose(?) blijft ook zo grijs en onduidelijk; lekker mysterisch [..] zou Fsociety en DarkArmy een schaakbeurt zijn in het groter spel? Gespeeld door de elite als Phillip Price en White Rose? die later een groot CEO blijkt te zijn van Sony-Technical Satan Technics :+

kan niet wachten op volgende aflevering(en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Holy.f*cking.shit.jpg

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Wat was nou dat bebloedde dingetje dat ze in de laatste scene op de grond gooiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:50

Ravefiend

Carpe diem!

segil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:35:
Wat was nou dat bebloedde dingetje dat ze in de laatste scene op de grond gooiden?
Dat was het paardenstaartje van die 'RT', de vorige sysadmin van die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ravefiend schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Dat was het paardenstaartje van die 'RT', de vorige sysadmin van die website.
Juk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:35
himlims_ schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:21:
[...]

Situatie met DarkArmy en WhiteRose(?) blijft ook zo grijs en onduidelijk; lekker mysterisch [..] zou Fsociety en DarkArmy een schaakbeurt zijn in het groter spel? Gespeeld door de elite als Phillip Price en White Rose? die later een groot CEO blijkt te zijn van Sony-Technical Satan Technics :+

kan niet wachten op volgende aflevering(en)
Hehe het is zelfs nog een stukje groter dan CEO >:)

[ Voor 49% gewijzigd door Terranova op 05-08-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Terranova schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Hehe het is zelfs nog een stukje groter dan CEO >:)
spoiler:
dat blijk; hij komt altijd stipt, accuraat en doeltreffend over; waarom begaat hij die 'blunder' omtrent de kledingkast die "van zijn zusje" is [..] keep friends close, keep your enemies ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Damn ik wist niet dat het al weer begonnen was. Snel ff bij kijken.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ALF is still alive!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Begint toch te kriebelen om deze serie te kijken :D Alleen hoe, hij staat (logisch) niet op Netflix, en buiten de wat minder legale manieren (waar ik niet zo'n zin in heb) heb ik geen idee.

En om nou een seizoen te kopen in de hoop dat ik het wat vind :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Shit helemaal vergeten dat MR Robot er weer is.

Heb wel Suits gekeken, maar die gaat toch wel erg bergafwaarts.

Je zou alleen de eerste aflevering kunnen bekijken als je Itunes hebt voor 3 dollar.
https://itunes.apple.com/...obot-season-1/id993272008

• _h93
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11-2020
Erg genoten van het eerste seizoen! Gisteren even wat afleveringen van seizoen 2 er doorheen geknald, weer helemaal hooked!

Ook btw weer een aflevering opnieuw moeten kijken, een stuk missen (half meekijken/ niet opletten) omdat ik aan koken was is geen goed idee met deze serie, je moet er echt continu naar kijken anders begrijp je er echt niets meer van. Tot nu toe (waar ik nu ben, aflevering 3) lijkt de focus veel meer te liggen bij de mentale toestand van Elliot i.p.v. zijn IT achtergrond.
spoiler:
Behalve het hacken van het domotica systeem dan :p

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

p0st

Dutch Reefer

Cool, een heus Mr. Robot topic :) ben zelf bezig met s02e02, heb zelf het idee dat het iets minder sterk is dan s01 maar goed ik moet nog een paar afleveringen :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Hey p0st, jij ook hier? :)

Ik was n.a.v. van het frontpage artikel hier ook even aan het neuzen.
Erg interessante easter eggs lees ik hier!

Ga dit topic zeker in de gaten houden.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

fyi; epi 5-6 zijn beschikbaar

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik vraag me inderdaad af wat de game gaat bieden. Beetje jammer dat ik die hele contest gemist heb, wel echt awesome marketing. Hoop dat die game interessant wordt.
nieuws: Telltale Games plaatst teaser voor mobiele Mr. Robot-game

Overigens een erg mooie toevallige aankondiging dezelfde dag :P
plan: Meet-up #4: Security & Privacy: live hacking, ransomware en meer

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

:) ALF, ik ben wel blij dat het maar tien minuten was. Dacht even dat we een filler aflevering in een speciaal thema kregen,

Ik ben ook wel benieuwd naar de game.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Marzman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:10:
:) ALF, ik ben wel blij dat het maar tien minuten was. Dacht even dat we een filler aflevering in een speciaal thema kregen,
Same!

Verwijderd

Me too. Dat was gewoon SKIP. Dan maar een stuk gemist.

Maar ja...echte "hackers-serie"... :S Beetje JS en een chick die op de CLI even ifconfig up doet... :') :O

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:08:
[...]

Me too. Dat was gewoon SKIP. Dan maar een stuk gemist.

Maar ja...echte "hackers-serie"... :S Beetje JS en een chick die op de CLI even ifconfig up doet... :') :O
Het zijn echte commando's.

http://www.collegehumor.c...-hacking-scenes-in-movies

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hacken is ook een heel ruim begrip. Als je op Funda op meer dan 10 locaties huizen wil zoeken, kon je gewoon in de URL de extra locaties intypen, terwijl de (oude) interface dit niet toeliet. Zo kon je ook op Tweakers in de pricewatch meer dingen tegelijkertijd vergelijken. (Dat laatste kan nu in de normale interface ondertussen.) Dat is ook hacken, in de meest simpele vorm.

Maar wat je op TV vaak ziet is inderdaad een verzameling van CLI en moeilijke woorden, samen met wat ingewikkeld uitziende tabellen of schema's en een downloadbalk. Voor de meeste mensen genoeg, want onbekend of moeilijk. Voor de gemiddelde Tweaker, onecht. Mij stoort het niet. Ik heb er te weinig verstand van om te weten hoe "hacken" dan wel had gemoeten, dus wat mij betreft prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat mij enigszins stoorde was dat Angela een halve aflevering(excl. rare Alf stukje :P) aan het leren was voor een commando om een scriptje met een paar parameters.
Dat commando hadden ze natuurlijk ook gewoon klaar kunnen zetten.
Of gewoon ./start.sh ipv met moeilijke parameters en het echte commando daarin hardcoden. Maar nee, ze moest een voor haar moeilijk commando gaan onthouden. ;)
En waarom gaan opeens de WiFi interfaces uit als ze wegloopt. Maar goed, uiteindelijk gaat het om spanning en afgezien van het soms wazige verhaal en het minutenlang staren van Eliot vermaakt de serie mij wel, en voor zover mogelijk kloppen de commando's etc. wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 11-08-2016 23:18 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afvalzak schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:17:
Wat mij enigszins stoorde was dat Angela een halve aflevering(excl. rare Alf stukje :P) aan het leren was voor een commando om een scriptje met een paar parameters.
Dat commando hadden ze natuurlijk ook gewoon klaar kunnen zetten.
Of gewoon ./start.sh ipv met moeilijke parameters en het echte commando daarin hardcoden. Maar nee, ze moest een voor haar moeilijk commando gaan onthouden. ;)
En waarom gaan opeens de WiFi interfaces uit als ze wegloopt. Maar goed, uiteindelijk gaat het om spanning en afgezien van het soms wazige verhaal en het minutenlang staren van Eliot vermaakt de serie mij wel, en voor zover mogelijk kloppen de commando's etc. wel.
Je hebt de aflevering hiervoor gemist, waar die Chinezen een geprepareerde AP aanleveren ?
Het hele verhaal is een dubbelspel wat elke keer een wending krijgt ( de Chinese minister van staatsveiligheid die een dubbelleven leidt in 'The Dark Army'

Dat AP zal nog een extra rol krijgen over het waarom.

Wat ik niet begrijp is dat ze een opensource AP nemen, en dat niet "even" controleren op een extra payload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ah das waar ook :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Briljante aflevering gister :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Heb ik even gemist maar waarom moest dat AP sowieso via die Chinezen van de Dark Army komen? Dat soort spul kun je toch ook vast wel gewoon in een winkel kopen? Leuke aflevering wel; vond ALF ook wel grappige toevoeging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat vond ik dus ook zo'n domme toevoeging.
Ik begrijp dat de dark army belangrijk is, maar inderdaad, zo'n groot apparaat bijplaatsen, zelfs in onze organisatie worden rogue ap's vrijwel direct opgemerkt, en geblokkeerd.

Nu gebruiken ze 2 dingen door elkaar, ze willen toegang dmv de femtocell om de telefoons te hacken langs een externe AP.
Maar waarom moet dat ding op het interne netwerk terecht komen ?
Nu is de kans op ontdekking groter natuurlijk.

Een rogue AP + femtocell zet je los op van het netwerk, dmv de gsmkoppeling en daarna op het wifinetwerk te komen via die telefoon zou 'slimmer' zijn

* FreshMaker ziet de noodzaak van het interne lan (nog) niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
1 Antenne voor de wifi verbinding met de telefoon in de lade. 2e antenne voor de FBI telefoons om naartoe te verbinden. 1 LAN kabel om dat afgeluisterde verkeer weer door te sturen naar het normale LAN daaro.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je moet voor de grap eens naar de credits kijken. Als ik het goed had begrepen hebben ze ook daadwerkelijk een echte security consultant als adviseur in dienst om ervoor te zorgen dat alles wat de scriptschrijvers aan mens-computer interactie verzinnen uiteindelijk ook daadwerkelijk klopt.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mindcrash schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Je moet voor de grap eens naar de credits kijken. Als ik het goed had begrepen hebben ze ook daadwerkelijk een echte security consultant als adviseur in dienst om ervoor te zorgen dat alles wat de scriptschrijvers aan mens-computer interactie verzinnen uiteindelijk ook daadwerkelijk klopt.
https://www.kali.org/

Kali wordt daar ook daadwerkelijk voor gebruikt :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Dan had die knakker best even kunnen vertellen dat ze de blondine niet een ellenlang commando uit haar hoofd hoefde te leren :+ Scriptje en klaar (of gewoon iets bij het opstarten laten uitvoeren, de mogelijkheiden zijn eindeleaus).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:23:
* FreshMaker ziet de noodzaak van het interne lan (nog) niet zo
hoe kan ze anders connecten met AP wanneer wifi if niet up komt? en voor routeren ook wel handig :)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 12-08-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik mag aannemen dat ze geen verbinding heeft met het secure fbi netwerk, want ze moest uiteindelijk toch terug naar een werkstation om de boel opnieuw te configureren.

* FreshMaker vond de uitleg van chaoscontrol in "[Serie] Mr. Robot" meer plausibel ;)
[...]Je moet voor de grap eens naar de credits kijken. Als ik het goed had begrepen hebben ze ook daadwerkelijk een echte security consultant als adviseur in dienst om ervoor te zorgen dat alles wat de scriptschrijvers aan mens-computer interactie verzinnen uiteindelijk ook daadwerkelijk klopt.
De mensen van Anonymous Content zorgen daarvoor.
"echte" hackers als consultant, de movement moet ook brood verdienen.

Maar die mensen van AC zijn de mediatak van Anonymous, die hebben er inderdaad wel een beetje verstand van, in ieder geval een armslag naar 'bekenden' in die groep voor consultatie

[ Voor 55% gewijzigd door FreshMaker op 12-08-2016 14:35 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste