Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:18
tankgrun schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:15:
[...]

Kun je mij misschien vertellen welke lattenbodems er in een Essential ombouw passen? Ik zit eraan te denken hetzelfde te doen. Vind het bed nl heel mooi, maar de spiraalbodem minder fijn. Een testje met het plaatsen van een ikea lattenbodem lukte echter niet goed.

Hier ook slechte ervaringen met de (eerste versie) Auping Evolve matrassen.
Ons bed is 200x210 cm en daar ligt nu een NOUS living trioflex 7 zone 44 latten 90x 120 lattenbodem in.

https://www.wehkamp.nl/no...-zone-44-latten-16316735/

Let wel, het matras komt wel iets hoger te liggen dan met een spiraal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 23:35

pino85

Im just a Bird in the Sky

We zijn na 10 jaar een Ikea boxspring te hebben gehad op zoek naar een vervanging,de boxspring is echt op, krijgen nu last van de rug en heup omdat de ondersteuning echt weg is, maar het was zijn geld meer dan waard.
We hebben nu een 160x200 bed maar willen naar 180 of 200 bij 200 gaan.
We houden van stevige ondersteuning (firm/extra firm)en een topper die dan weer lekker zacht aan voelt.
Heb al door dat het lastiger is dan het lijkt, zo veel meer opties en aanbieders dan 10-15 jaar geleden.

Ons budget is max 1500 tot 1750 euro, niet zo hoog wellicht maar al meer dan 2x wat we voor de complete ikea boxspring betaalden.
We zijn gestart aller eerst gaan proef liggen bij Swiss Sense en netjes uitleg gehad met adviezen, dat heeft ons al wat op weg geholpen, daarna ook bij Ikea geweest maar dat lag toch niet echt fijn.

Ook zijn we vanwege dat we vaker bij van der Valk zijn geweest erg positief over de boxsprings daar, althans we slapen als roosjes en die zitten ook in ons budget.2 nadelen zijn dat ze zo ver ik lees niet aan proefslapen doen, je kan wel proefslapen in 1 van de hotels waar het bed uit de store staat,maar dat is voor 1 nacht.
https://www.valkstore.nl/...-matras-topper-achterwand
Ook is retourneren en of geld terug/ruilen volgens mij geen optie. Dat is toch een groot ding..

Nog een andere optie, er zijn veel outlets door het land heen die showroom modellen of modellen die over zijn van verschillende merken aanbieden tegen een fractie van de reguliere prijs.

Wat we gaan doen is vandaag bij vd Valk in de showroom van de fabrikant langs gaan, dat is in tilburg bij https://brouwers-bedding.nl/ (kent iemand ze?)
Ook gaan we komende dag wat outlets in omgeving Noord Brabant bekijken om te zien wat er nu al mogelijk is.

Edit:

We hebben na vandaag verschillende winkels te hebben bezocht en ook outlets een bed gevonden.
Het bed is van een outlet store in best(de boxspringhal) vanmiddag daar erg uitgebreid geholpen en omdat ik me erg goed had ingelezen merkte ik dat we goed uitgebreid maar ook vooral EERLIJK adviezen kregen, dat gebeurde niet overal. 25+ bedden had hij staan.

Het model bed wat we kochten is van Swiss sense(royal series uit 2024)
180x210 met matras upgrade naar 9 zone (1000 micro pockets) en extra firm.(26 cm)
Royal 450 Talalay latex topper 11.5 cm
30 cm hoge bedbodem
Matras covers met handvaten.

Prijs bij Swiss Sense inclusief de kortingen boven de 4000 euro. We hebben dit model voor 1600euro gekocht bij de boxspringhal. De matrassen waren ongebruikt en de topper ook, het enige wat er was is dat er 2 kleine gaatjes in de onderkant van de box zaten en andere poten ipv de originele. Nou niet spannend dus, de garantie op de matrassen is gewoon 15 jaar.(Ook op kuil vorming).
Ik had kunnen wachten maar de kwaliteit voor dit bedrag gaan we echt niet vinden ook niet met Black Friday, we lagen er even een kwartier op en wisten dit is het bed.

De man en zijn vrouw hebben deze zelfde dag (vandaag)nog het complete bed naar ons toegebracht en het oude word afgevoerd. Omdat we geen lift hebben was het wel erg aan poten want het gewicht was flink! Ons oude ikea bed weegt de helft of minder dan dat.
Het bed is een uur geleden door hem in elkaar gezet.
Dit alles voor 0 extra meer kosten en kregen ook nog een nieuwe molton en hoeslaken erbij.

Mijn vrouw is de 29e september jarig dus die heeft meteen het cadeau gehad haha,al ben ik er ook super blij mee!
Happy wife= happy life!

Ik ben normaliter echt niet zo van het reclame maken maar ik raad deze outlet echt van harte aan. Service staat daar echt hoog in het vaandel en ook eerlijk advies en communicatie, je voelt je geen nummertje. En als je al complete boxsprings voor onder de 600 euro hebt , tot wat wij hebben betaald, de kans dat er dan iets tussen zit is groot! Ook verschillende electrische bedden in en onder onze prijsklasse.

Zo ver onze zoektocht, nu lekker slapen op ons nieuwe bed _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 27-09-2024 10:03 . Reden: Belangrijk punt mbt kuil vorming toegevoegd ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkelV
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-05 18:17
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:49:
Ik ben, met mijn reuma en lage rugpijn, heel erg tevreden over de TECHNOGEL matras die we hebben.
Tegenwoordig is er geen enkel hotelbed nog beter dan mijn matras thuis.
Ik voel ik direct rug- en nekpijn wanneer ik op een slechte matras slaap\geslapen heb.

Dus misschien eens testen? Ben alleen niet zeker of dit binnen budget past.
Bevalt het technogel matras nog steeds? Wordt de matras met de tijd nóg soepeler? Of blijft de ondersteuning gelijk? En is er sprake van kuilvorming?

We zijn ondertussen al een tijdje op zoek naar een nieuw matras. De oude is alweer bijna 14 jaar oud.
We hebben nu een pocketvering met latex matras op een lattenbodem. Die lattenbodem zou nog wel een paar jaartjes mee moeten kunnen. We zijn 1,72 en 75 kilo. En 1.52 en 60 kilo. We zoeken een 160*200 matras met een goede stevige ondersteuning maar die wel zacht aanvoelt zonder door te zakken. We hebben het beiden best snel warm.

Bij Beter bed kregen we aan de hand van die ligtest het advies om voor een traagschuim matras te gaan. We kwamen uit bij een Mline cool motion 7. Dus gelijk veel geld, geen twee persoons matras mogelijk (wel twee kernen in 1 hoes) en geen omruilgarantie. Voordeel van de cool motion 7 is dat je niet zo in het matras zakt als bij "normale" traagschuim.

Verdere opties: we hebben mline iconic serie uitgeprobeerd en kwamen we uit op de iconic star 4. Willen we nog een keer gaan uitproberen om naast de laatste ervaringen te leggen.

Technogel estasi matras ligt heerlijk. Tot mijn verbazing kwamen we op een soft uit. Wel duur, wisselende reviews en verder is weinig info over Techogel te vinden. Elke site heeft praktisch de zelfde tekst op de site staan. Een twee persoons matras is blijkbaar loeizwaar. De verkoper had het al over een hoogwerker. Maar ben bang dat het matras ook niet door het raam past. Dus dat is nog een dingetje. Twee aparte matrassen vinden we geen optie. We liggen regelmatig in het midden tegen elkaar aan.

Pullman silverline excellence firm is de verstandige optie al zijn we hier minder enthousiast over. Die verkoper raadde ons af om voor een zachtere variant te gaan omdat we een twee persoons matras willen. Ook natuurlatex raadde ze af omdat deze snel te zacht zou worden. Door haar advies over zachte matrassen gaan we nog meer twijfelen aan de technogel. Terwijl we daar verder wel het meest enthousiast over zijn.
Eastborn Q4200, of de latex variant, zijn ook nog een prima optie. Nadeel is dat de verkoper verwacht dat deze minder lang mee gaat als de Pullman. Deze verkoper raadde verder Auping af omdat die geen twee persoons matrassen verkopen. En de Mline cool motion serie omdat we verder geen fysieke klachten hebben (door het matras).

Wat niet voor ons werkt is een traagschuim matras zoals Tempur of traagschuim icm pocketvering. We willen wel nog makkelijk kunnen draaien. En we twijfelen over de kwaliteit van internet matrassen zoals Sleepy, Matt Sleeps (te warm?) en Morningstar Sleeps. De Sleepy original is niet per persoon aan te passen en we kwamen beiden op een andere ondersteuning kant uit. Morningstar sleeps is daardoor nog wel een verleidelijke optie om uit te proberen. Ook door de lage prijs. Maar he, heeft ook weer een traagschuim laag. Mocht iemand nog ervaringen willen delen over de Morningstar Sleeps dan houden we ons aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:10
NikkelV schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:27:
[...]
Pullman silverline excellence firm is de verstandige optie al zijn we hier minder enthousiast over. Die verkoper raadde ons af om voor een zachtere variant te gaan omdat we een twee persoons matras willen. Ook natuurlatex raadde ze af omdat deze snel te zacht zou worden.
Zelf pas ook Pullmans besteld, hoewel ik in de paar minuten dat ik in een winkel op een bed ligt de meeste matrassen wel comfortabel vind liggen waren wij na veel zoeken toch vooral overtuigd van de Pullmans. Waarschijnlijk ook grotendeels omdat we het advies van de betreffende verkoper het meest consistent en logisch vonden.

We hebben dan ook het advies opgevolgd om 2 losse matrassen te nemen, voor de ronde vrouwelijke vormen moet het matras toch net iets meer meevormen voor de juiste ondersteuning.

Bij Pullman zouden jullie dan nog kunnen kijken naar de Pullman Original-matrassen, daarbij lopen de veren door tot aan de zijkanten en kun je ze krijgen met ritsen om goed bij elkaar te houden. Misschien dat dat voor jullie toch een goede optie is voor individuele matrassen zonder dat het onprettig is.

Verder kan ik het advies dat je hebt gekregen over de natuurlatex die te zacht wordt niet zo goed volgen. Los van het feit of dit inderdaad zo is is dit toch slechts het bovenste laagje dat direct een zacht gevoel geeft, de echte ondersteuning zal vooral uit de veren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27
Technogel matras:

Ik ben daar super tevreden van, ligt heerlijk en eigenlijk zo goed als geen rugpijn meer.
Ik begin wel klein kuiltje waar te nemen, aan mijn kant. Mijn vrouw haar kant is nog zo vlak als iets, maar we schelen dan wel een paar kg's.
Ik heb de verkoper daarover aangesproken en ze hebben me de instructie meegegeven om te kijken of er garantie is.
Kort door de bocht: matras op vlakke ondergrond, lat dwars over matras en dan lineaal loodrecht in de kuil. Als deze >= 2cm is, is het garantie vervanging.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om dit te doen :D maar vermoed ook niet dat de kuil zo diep is.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkelV
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-05 18:17
kazzzdafke schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:41:
Technogel matras:

Ik ben daar super tevreden van, ligt heerlijk en eigenlijk zo goed als geen rugpijn meer.
Ik begin wel klein kuiltje waar te nemen, aan mijn kant. Mijn vrouw haar kant is nog zo vlak als iets, maar we schelen dan wel een paar kg's.
Ik heb de verkoper daarover aangesproken en ze hebben me de instructie meegegeven om te kijken of er garantie is.
Kort door de bocht: matras op vlakke ondergrond, lat dwars over matras en dan lineaal loodrecht in de kuil. Als deze >= 2cm is, is het garantie vervanging.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om dit te doen :D maar vermoed ook niet dat de kuil zo diep is.
Dank voor het delen van jullie ervaring. We hebben besloten om toch niet voor de technogel te gaan. We hebben meerdere twijfels. Waaronder het gewicht, iets van 70 kilo oid voor de twee persoons versie, en de prijs.

Super dat het jullie wel nog steeds zo bevalt!
WilbertNeems schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:16:
[...]

Zelf pas ook Pullmans besteld, hoewel ik in de paar minuten dat ik in een winkel op een bed ligt de meeste matrassen wel comfortabel vind liggen waren wij na veel zoeken toch vooral overtuigd van de Pullmans. Waarschijnlijk ook grotendeels omdat we het advies van de betreffende verkoper het meest consistent en logisch vonden.

We hebben dan ook het advies opgevolgd om 2 losse matrassen te nemen, voor de ronde vrouwelijke vormen moet het matras toch net iets meer meevormen voor de juiste ondersteuning.

Bij Pullman zouden jullie dan nog kunnen kijken naar de Pullman Original-matrassen, daarbij lopen de veren door tot aan de zijkanten en kun je ze krijgen met ritsen om goed bij elkaar te houden. Misschien dat dat voor jullie toch een goede optie is voor individuele matrassen zonder dat het onprettig is.

Verder kan ik het advies dat je hebt gekregen over de natuurlatex die te zacht wordt niet zo goed volgen. Los van het feit of dit inderdaad zo is is dit toch slechts het bovenste laagje dat direct een zacht gevoel geeft, de echte ondersteuning zal vooral uit de veren komen.
toon volledige bericht
De Pullman Original zou inderdaad ook nog een optie zijn geweest. Ik zie net dat de winkel waar wij zijn geweest alleen de Silverline in het assortiment hebben. Dus dat verklaart waarom we die niet hebben gezien.

Volgens mij ging het niet perse over de natuur latex? Wel dat ze ons met nadruk een firm matras aanraadde. Omdat we perse een twee persoons matras willen. Dit ivm de levensduur. Terwijl een andere verkoper vandaag weer aanraadde om vooral de lekkerst liggende matras te kiezen. Ook al zou dit misschien invloed hebben op de levensduur.

Vandaag zijn we weer bij twee winkels geweest. De mline iconic serie nogmaals geprobeerd bij het Slaapcentrum. We kwamen nog steeds bij de iconic star 4 uit. We vonden die de beste optie van wat we tot nu toe hadden uitgeprobeerd.
Op zich prima, al vonden we deze net te stevig. En de 3 weer net de zacht. Volgens de verkoper zou de 4 na gebruik nog wat zachter gaan aanvoelen. De iconic serie is nu elders met korting te krijgen en we wilden nog naar winkel 2 dus niet daar besteld.

Winkel 2 was Goossens. Daar uitgekomen op een pocketveren matras met gelschuim. Deze ligt stevig maar voelt toch zachter aan dan de Iconic, Pullman en Eastborn. En belangrijk, we liggen er beiden goed op. De matras heeft een zomer en een winterkant. De tijk is aan beide kanten anders gevoerd. Enige nadeel dat de proefslaapgarantie beperkt is en ze alleen de standaard twee jaars garantie aanbieden. Omdat dit veruit de beste matras was waar we beiden lekker op liggen en ook nog eens betaalbaar is met de huidige 50% actie, hebben we deze gekocht.

We kregen net alleen een telefoontje dat ze wegens hygiëne regels blijkbaar tegenwoordig geen oude matrassen meer meenemen. Dit betekent weliswaar 99 euro minder betalen. Maar ook dat we zelf dat oude relatief zware matras moeten zien de trap af te krijgen en af te voeren. We gaan er een nachtje over slapen. Beiden zijn we nog steeds blij met de gekochte matras an sich. Ik heb echter de neiging om hierdoor van de koop af te zien, want gedoe en slechte voorwaarden. Mijn partner denkt dat we wel wat sterke handen en een busje oid kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Iemand ervaring met

Wollen topdek matras?

https://daaloumaa.nl/shop...ino-wol-linnen-p415518104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

key

Hier op zoek naar een nieuw topper voor mijn Swiss Sense boxpring. Na een goede 8 jaar is deze aan vervanging toe.
De boxspring zelf heeft geen enkele kuilvorming in het bed, maar de topper wel.

Na wat rond te zijn gereden en de verhalen van Matt sleeps en Emma te hebben gehoord twijfel ik tussen een Swiss Sense Gazella confort 1 en een AGS HR deluxe matras (bij de lokale meubelboer waar ik veel meubels al heb gekocht).

Iemand ervaringen met deze toppers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:40
Ik heb een wollen onderdeken van Terschellinger, als het weer kouder wordt leg ik deze eronder.
Heerlijk is het, zo lekker op temperatuur, zacht, een groot slaapgenot. Fijn schaapjes tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 20:14
NewienM schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:13:
[...]

Wil hier toch even mijn recente ervaring over delen:

Wij (gezin) zijn net terug van bijna een maand op Bali gezeten te hebben.
Voordat we gingen hebben we een nieuwe matras gezocht omdat onze huidige zacht was geworden en zowel ik als mijn vrouw last van ons onderrug kregen. We krijgen deze komende week geleverd.

Na veel voelen en liggen en zaakjes bezoeken en uiteraard twijfelen, gekozen voor een matras bij RHF.
Zoals gezegd, veel getwijfeld over de hardheid omdat je gedurende je eigen zoektocht continu denkt dat je niet te hard wil maar ook niet te zacht.

Dus,...we komen aan op Bali en we hadden een eigen villa dus we zouden voor een langere tijd in hetzelfde bed slapen. Kennelijk doen ze op Bali (en omstreken omdat we ook een paar andere eilanden hebben bezocht) niet aan twijfelen over hardheid omdat ze maar 1 hardheid hebben: Hard.

De bedden ware dus echt hard (geen vloer-hard maar echt stevig) waarbij zowel ik als mijn vrouw ons hart vasthielden.

We hebben er dus uiteindelijk ruim 3 weken op geslapen en ik kan maar 1 ding concluderen; het was fantastisch! Beide hebben we 0,0 last van ons rug gehad wat me toch doet denken over je eigen zoektocht dat alles maar zo perfect mogelijk moet zijn omdat je je geld maar 1 keer uitgeeft maar dat we (n=2) het ons misschien toch te moeilijk maken over bepaalde zaken.
toon volledige bericht
Goed of interessant om te lezen... My 2 cents, ik heb totaal andere ervaringen. Meer dan mijn halve leven op harde matrassen geslapen en op vakanties nog regelmatig. Mijn ervaring is dat mijn lichaam dat niet trekt en een recept is om geregeld door mijn rug te gaan. Sinds ik een heerlijk zachte matras heb nooit meer door mijn rug gegaan en altijd een goede nachtrust.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan van Dam
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Erkendmatras review

Ik wil een nieuwe boxspring met matras kopen en heb via mijn zus, maar ook via vrienden goede verhalen over deze webshop gehoord. Als ik kijk naar de Erkend matras reviews dan zijn deze ook voor het overgrote deel positief.

Ik zie zowel geverifieerde als niet geverifieerde reviews op zowel Webwinkelkeur als Trustpilot staan. Wat houden deze reviews voor Erkendmatras in?

Gr Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 18:46
Je vraagt naar de wereld achter de schimmige wereld van reviews? Denk dat je daar amper antwoord op krijgt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Johan van Dam schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:17:
Erkendmatras review

Ik wil een nieuwe boxspring met matras kopen en heb via mijn zus, maar ook via vrienden goede verhalen over deze webshop gehoord. Als ik kijk naar de Erkend matras reviews dan zijn deze ook voor het overgrote deel positief.

Ik zie zowel geverifieerde als niet geverifieerde reviews op zowel Webwinkelkeur als Trustpilot staan. Wat houden deze reviews voor Erkendmatras in?

Gr Johan
Het begint al weer met de naam "Erkend Matras".... erkend?? door wie precies?? Door de slager die zijn eigen vlees keurt. Met dit soort namen zet je jezelf als bedrijf voor schut. Hetzelfde geldt voor "Nederlands Slaapcentrum", een andere commerciele bedden dealer.

Verder gebruiken ze structureel het trademark symbol in de naam, terwijl het zover ik zie niet gaat om een geregistreerde trademark.

Verder zie je ook SEO keyword stuffing onderin de pagina, als je op de "+" klikt, wat toch een beetje black hat shady seo is.

Verder zien de matras afbeeldingen er uit alsof de afbeeldingen weer door zo'n standaard chinese matrassenfabriek zijn geproduceerd, alleen met een ander label er op.

Verder schenden ze de privacy van hun klanten door met regelmaat bij negatieve TrustPilot reviews te reageren met de achternamen van hun klanten als deze niet in de review zelf terug te vinden zijn.

Kan best zijn dat de matrassen heerlijk slapen, maar het bedrijf zelf heeft wel wat shady werkwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
@Johan van Dam Ik kan alleen zeggen dat ik in het verleden een keer een review heb weggehaald ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38
Na 5 jaar is mijn Matt matras te zacht geworden, je zakt er zo ver in dat je tegen een helling op ligt. Ik heb het gemeten en kom op 9 centimeter. De hardste configuratie waarbij de schuimkernen in plaats van de latex/traagschuim laag bovenop liggen is opvallend genoeg nu nog zachter. Het zijn blijkbaar de grote koudschuimkernen die hun stevigheid hebben verloren. Tot nu toe blijft de klantenservice steeds vragen om kuilvorming, want zo definiëren ze blijkbaar hun garantie en slaapcomfort. Die kuilvorming is er natuurlijk niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:19
Auping heeft niet langer de Adagio en Inizio matrassen in het assortiment. In plaats daarvan hebben ze nu een 'Auping One' en 'Auping Two'. Waarbij ze vooral de 'ventilatie' aanprijzen. Het verschil tussen One en Two lijkt te zijn dat het ontwerp van de Two wat anders is en deze een extra 'comfort venttex' laag heeft.

Qua slaapcomfort zoeken wij vooral iets simpels en verkoelends: pocketveren en een laagje van iets ademends dus de One spreekt me wel aan. Nadeel is dat ik wat klachten las van de nieuwe lijn 'circulaire' matrassen van Auping en dat er van zo'n nieuwe lijn nog geen ervaringen (op de langere termijn) zijn. Toch maar eens proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 17:00
Ben toch wel verbaasd over de negatieve reacties over de klantenservice van Emma.
Had een matras besteld dat verder netjes geleverd werd. Zo'n 6 weken uitgeprobeerd, maar ik vond het veel te warm en te zacht (niet qua hardheid, wel met al die lagen) en kreeg last van mijn rug (mijn vrouw vond hem wel fijn). We besloten dus het matras te retourneren binnen de proefperiode. Klantenservice gesproken via de chat: een uur later een mail van het transportbedrijf waar ik een afspraak kan inplannen. Twee dagen later werd het matras aan het begin van de avond opgehaald. Ophaalbewijs meteen gemaild en dezelfde avond stond het geld weer op mijn rekening. Niks dan lof eerlijk gezegd, bijna jammer dat het matras mij niet beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:19
Vandaag proef gelegen op een aantal Auping matrassen.
- Elite viel voor me af, ik vind zo’n latex laag te warm.
- Elysium valt af want die vind ik te stuiterig.
- Evolve lag goed, maar als zij slaper werd op de ‘firm’ mijn heup te ver omhoog gedrukt. Bij de medium had ik daar geen last van, die lag perfect.
- Two lag ook goed, maar dan juist in de firm. Ik vond de medium echt te zacht.
- One vond ik matig ivm de Two. Te weinig ondersteuning.

Mijn vrouw vond alles fijn, dus het is aan mij. Wordt een stevige Two, of een medium Evolve. Qua lengte gewicht zouden we zelfs in de ‘zacht’ van de Evolve vallen maar daar begin ik niet aan. Kon niet proef liggen op die, maar ik verwacht dan weer te ver te zullen wegzakken.

@Humma Kavula Hoe bevalt de Auping Evolve nu?

[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 19-10-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

CarpeVentum schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:00:
- Elysium valt af want die vind ik te stuiterig.
- Evolve lag goed, maar als zij slaper werd op de ‘firm’ mijn heup te ver omhoog gedrukt. Bij de medium had ik daar geen last van, die lag perfect.
De Evolve is juist van die twee het meest stuiterig als ik het goed heb. Weet je zeker dat je ze niet verwisseld hebt?
Verder zou je niet alleen moeten kijken naar de hardheid, maar ook naar het comforttype (X, I, Y, A). Dat bepaalt bijv. hoe je heup ondersteunt wordt t.o.v. de rest van het lichaam. Als je bij een groot Auping filiaal langs gaat, zouden ze alle combinaties van matrassen moeten hebben om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@CarpeVentum

Latexlaag te warm, heeft latex niet de naam uiterst goed te ventileren (is daarom ook net wat duurder)..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Sjah schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:49:
@CarpeVentum

Latexlaag te warm, heeft latex niet de naam uiterst goed te ventileren (is daarom ook net wat duurder)..?
Juist niet, er zijn veel latex matrassen die een gesloten celstructuur hebben en er overal extra gaten in zitten om wat extra ventilatie te creëren. Je hebt ook latex met open celstructuur zoals bij koudschuim, is een andere manier van produceren. Talalay Latex doet dat volgens mij (dit weet ik niet zeker), dat is al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@CarpeVentum Nog steeds goed.

Was wel even wennen aan de wasbare tijk, die ligt namelijk los op het matras waardoor het hoeslaken iets sneller kreukt ( ik hou van een strak bed bed ) maar dat went vrij snel.

Zij lig is echt top evenals rug liggen. Afgelopen zomer was ook heerlijk koel op hete dagen.

Geen klachten tot dusver maar slaap er natuurlijk pas 10 maanden op.
Ik heb gewoon Y medium, is vrij standaard, ben ik ook, 182cm, 82Kg

ps. De matrassen liggen nog op een "oud" 2 persoons Auronde gasveer spiraal, nieuw gekocht ergens eind '90 in de gulden jaren, spul is amper kapot te krijgen :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Voor de mensen die een Matt Sleeps matras overwegen, ik heb vorige week naar de prijzen gekeken. Ze geven aan dat ze nu al Black Friday acties hebben. Ik zie dat het matras wat ik op het oog heb (160x200) nu daadwerkelijk goedkoper is (€56) en dat ik hem zonder dat verplichte hoeslaken kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:02

oZy

sdk1985 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:50:
Na 5 jaar is mijn Matt matras te zacht geworden, je zakt er zo ver in dat je tegen een helling op ligt. Ik heb het gemeten en kom op 9 centimeter. De hardste configuratie waarbij de schuimkernen in plaats van de latex/traagschuim laag bovenop liggen is opvallend genoeg nu nog zachter. Het zijn blijkbaar de grote koudschuimkernen die hun stevigheid hebben verloren. Tot nu toe blijft de klantenservice steeds vragen om kuilvorming, want zo definiëren ze blijkbaar hun garantie en slaapcomfort. Die kuilvorming is er natuurlijk niet.
Hier dezelfde ervaring met een Matt Sleeps. Wij hebben een tweepersoonsmatras en al na 3 jaar aan beide kanten duidelijke "kuilen". Door de beperkte draai opties is er m.i. ook weinig tegen te doen.

Nu toch maar op zoek naar een pocketvering matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
BastaRhymez schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:39:
[...]

Zoektocht gaat nog steeds door :Y
Auping belde op over de huidige actie (15% korting) en dat het best wat scheelde met de offerte van een tijdje terug...
Ondertussen ook nog wat verder geinformeerd en de meeste zeggen toch om geen topper op een auping boxspring te doen. Auping onderscheid zich met de open spiraalbodem voor het luchten. Een topper sluit dateffect volledig af ivm de vulling.
Nu dus gekeken naar een Elysium matras. Lag erg prettig (beter dan een topper tbh).

Echter lees ik steeda meer negatieve recensies over Auping nu ze circulair bezig zijn...

Binnen nu en een week maar de knoop doorhakken, omdat dan de actieperiode eindigt...
Tijdens de actieperiode toch de knoop doorgehakt en voor een Orignal Boxspring gegaan met een Elysium matras (geen topper). Afmeting 200 x 210 cm.
Mijn vrouw heeft de medium hardheid en ik een firm.

Nu een kleine 2 maand verder en ik moet zeggen dat we dik tevreden zijn!

Waar Auping eerst nog aangaf dat de meeste mensen niet direct goed slapen en dat je toch echt even "door" een deel van de proefperiode (90 dagen) heen moet gaan, lagen wij beide vanaf nacht 1 direct al lekker!
Nu een 2 maand verder liggen we allebei nog heerlijk!

Wat ik wel merk, is dat door de zones die in het matras zitten, dat ik op een andere plek ben gaan liggen. Waar ik voorheen zo laag mogelijk lag (voeten net over het randje), lig ik nu een stuk hoger in bed.
Zowel op mijn zij, buik en rug lig ik prima en heb ik een zeer goede ondersteuning! Wel merk ik, dat als ik wat lager ga liggen, je de zones voelt. Maar automatish ga je dan naar de juiste plek, zodat je weer goed ligt.

Al met al, meer dan tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 08:41
Auping verkoopt geen poten meer voor hun bedbodems, zie ik....?

Met een klein budget dacht ik vooral in een matras te investeren (Auping Two) omdat die de grootste invloed heeft op de slaapkwaliteit (?).
Ik dacht om die op een Auping bedbodem te leggen, poten er onder - en dan paar jaartjes doorsparen voor een bed of boxspring. Misschien toch een ander merk lattenbodem? maar ik lees dat mijn matras dan kan gaan schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 13:53
Iemand nog goede ideen voor een twijfelaar (140x200 of 210) voor mijn zoon? Ben iemand die wel graag kwaliteit heeft maar liever niet de hoofdprijs betaalt. Heeft het liefst ledikant of boxspring ombouw met stof of lakbekleding. Hoogte van achterbord mag niet meer dan 95cm zijn en dan vallen meeste boxsprings af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:06
Ik zat dit weekend rond te kijken voor een leuke aanbieding voor een matras, aangezien ik een tijd geleden al 2 kussens had aangeschaft bij matt sleeps en daar erg tevreden over ben was ik op hun website aan het kijken naar hun blackfriday actie.

De kortingen die ze geven op de losse producten zijn de standaard (zogenaamde) kortingen. De prijs die ik betaald heb voor het kussen is bijv. exact hetzelfde als ik wat ik nu betaal wanneer ik iets in het winkelwagentje stop.

De bundel kortingen, waar je zogenaamd 3 producten gratis krijgt, is gebaseerd op de kortingen van de losse producten (wat geen echte korting is, standaard prijs die ze hanteren).

Voorbeeld:
Matras bundel, standaard settings: 708,59 euro voor 5 producten. (Actie is dus 3 producten gratis)
Dezelfde 5 producten los: 708,59 euro voor 5 producten.

Ik vind dit echt een smerige manier om de consument te manipuleren zodat we denken een goede aanbieding te krijgen. De producten zijn volgens mij nog steeds wel prima geprijst voor de kwaliteit die je krijgt maar denk dus niet dat je een goede aanbieding krijgt en je krijgt zeker geen 3 producten gratis.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met hun klantenservice: ja meneer dit is niet mijn afdeling daar kan ik weinig over zeggen. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 18-11-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:31
Jacob123 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:18:
Auping verkoopt geen poten meer voor hun bedbodems, zie ik....?

Met een klein budget dacht ik vooral in een matras te investeren (Auping Two) omdat die de grootste invloed heeft op de slaapkwaliteit (?).
Ik dacht om die op een Auping bedbodem te leggen, poten er onder - en dan paar jaartjes doorsparen voor een bed of boxspring. Misschien toch een ander merk lattenbodem? maar ik lees dat mijn matras dan kan gaan schuiven...
Zijn gewoon beschikbaar bij de Auping Stores. Wel even een foto of typenummer van de spiraalbodems meenemen.

eventueel refurbished:

https://smeenkbedden.nl/winkel/potenset-auping-k2-spiraal/

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 18-11-2024 12:45 ]

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:43
Iemand ervaring met de prijzen van Auping en mogelijke korting daarop? Is die 20% korting die ze nu geven netjes of kan men vaak extra korting bedingen? Of bijvoorbeeld gratis kussens er nog bij? Vind de producten erg moeilijk op waarde te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-05 13:32
praliwi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:16:
Iemand ervaring met de prijzen van Auping en mogelijke korting daarop? Is die 20% korting die ze nu geven netjes of kan men vaak extra korting bedingen? Of bijvoorbeeld gratis kussens er nog bij? Vind de producten erg moeilijk op waarde te schatten.
Is natuurlijk ook wel afhankelijk van waar je het koopt. Maar in mijn ervaring zit er wel wat ruimte in. 20% is ook al wel wat. Zou zelf iets van 30% voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:31
Als je online een afspraak maakt, krijg je overtrek twv 189.95. normaal gesproken ook gratis bezorging en montage. Verder natuurlijk goed advies bij de Auping Store die echt gespecialiseerd is in Auping. Waarschijnlijk een lekkere koffie of cappuccino. Dan ook nog 20% korting. Persoonlijk zou ik niet kopen als ik het te duur vind, maar je kan je configuratie wel naar een bepaald budget samenstellen. Eventueel op de website al wat voor onderzoek doen.

Op de one en two krijg je 30% korting. Als je daarna nog wilt "onderhandelen" dan moet je wel lef hebben naar mijn mening. Ik kan me voorstellen dat het nogal ongepast is. Dat zal je waarschijnlijk gezien de service die je ontvangt ook niet meer willen. Je kan natuurlijk goedkopere keuzes maken waardoor het wel in je budget past.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan van Dam
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Deze reactie hoort hier niet gepost te zijn, graag verwijderen.

Excuses

[ Voor 85% gewijzigd door Johan van Dam op 25-11-2024 11:25 . Reden: Ik wilde de reactie van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73614704 rapporteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zoek me te pleuris naar een betaalbaar donzen dekbed (tenminste 60% dons) in 240x220cm.
De prijzen zijn niet meer wat het geweest is, en ik heb nu een Myse Vete van IKEA sinds 2012, maar die is er niet meer en ik weet niet of de huidige (Fjalbracka ofzoiets) een goeie vervanger is. We hebben in 2012 gelukkig die typische "dierengeur" eruit gekregen door het een week buiten te hangen, maar ik wil geen dekbed meer kopen die dit heeft.

Heeft iemand met blackfriday een tip voor een goed donzen dekbed?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duveldrinker
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-03 22:41
Dag tweakers :) Ik had dit topic al een keer eerder gevonden tijdens -weer- een zoektocht naar een lekker matras, en omdat er af en toe wordt gevraagd naar ervaringen over onderstaand matras, dacht ik deze even met jullie te delen.

Ik heb nu een jaar of drie het Hypnia Wellness Supreme matras, dat inmiddels als het Hypnia Supreme Wellness matras wordt verkocht. We hebben er zo'n twee en een half jaar lekker op gelegen, maar inmiddels is de kuilvorming zodanig dat het rug- en schouderklachten veroorzaakt. Net als bij andere online matrassenboeren kun je pas aanspraak maken op de garantie als deze kuilvorming onbelast 2-2,5CM diep is. Nou zit er een stevige, bijna 10cm dikke topper aan de matras vastgestikt, dus dat haal je eigenlijk nooit, tenzij je de pocketveren moedwillig gaat doorknippen misschien. Ook is het de bedoeling dat je dit meet terwijl je een waterpas over de kuilplek heenlegt zodat je de kier kan meten. Nou is de gemiddelde waterpas niet al te lang, dus dat moet toch een aardig rare kuil zijn wil je dat halen. De kuil waar mijn vriendin in ligt is dieper dan die van mij en daar meten we misschien net 0,5cm, terwijl je toch behoorlijk diep ligt.

Klantenservice reageert snel maar wijst enige vorm van compensatie resoluut af.

Ik vond Hypnia altijd al een licht too-good-to-be-true gehalte hebben. Zeker een paar jaar geleden waren alle laaiende reviews van enigszins bedenkelijke kwaliteit (kort, rare zinnen). Inmiddels hebben ze een wat opgepoetster imago. Maar ja, wel op elk moment een korting met een aftellende klok, alleen met wisselende kortingscode, toch altijd een beetje een treurig trucje, dat dus blijkbaar wel werkt :(.

Nou goed, misschien hebben anderen met een andere slaaphouding er meer geluk mee. Wij zijn allebei wat aan de zwaardere kant, en liggen veel op onze zij, dus de matras heeft ook wel wat te verduren.

Ik moet wel zeggen dat het lastig is echt een goede keuze te maken wat matrassen betreft. Ja, je kan gaan proefliggen in een winkel, maar dan weet je nooit hoe het matras zich door de tijd heen gaat vormen. Je kan een review gaan lezen, maar ik heb zo het idee dat de meeste bronnen worden betaald om iets leuks over een bedrijf/product te zeggen. Een influencer met modellenfiguur / gewicht ligt er misschien wel 10 jaar heerlijk op, maar ja dat zegt dus niets over ons met onze westerse welvaartslijven. En, ze gaan er geen 5 á 10 jaar op liggen om te kijken hoe het matras zich gaat houden. Ik had na 3 weken ook een hele positieve review geschreven.

Ik mis een beetje de technische analyse. Eén of andere tweaker met een sloot aan knowhow die zo'n ding helemaal uit elkaar haalt en kijkt of de gebruikte materialen echt de tand des tijds kunnen doorstaan. :*)

Nou goed, als iemand nog suggesties heeft voor een niet al te duur matras wat wat langer meegaat dan houd ik me aanbevolen. We hebben plannen om 'ns te gaan liggen bij Ikea, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 16:57

Trebbors

Failure is no option!

Deathchant schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:26:
Ik zoek me te pleuris naar een betaalbaar donzen dekbed (tenminste 60% dons) in 240x220cm.
De prijzen zijn niet meer wat het geweest is, en ik heb nu een Myse Vete van IKEA sinds 2012, maar die is er niet meer en ik weet niet of de huidige (Fjalbracka ofzoiets) een goeie vervanger is. We hebben in 2012 gelukkig die typische "dierengeur" eruit gekregen door het een week buiten te hangen, maar ik wil geen dekbed meer kopen die dit heeft.

Ik slaap al jaren onder een ducky dons duvet doré platinum. Een echte aanrader maar of en waar die nu in een goede aanbieding te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Gezien Ravensberger mijn nu nog goed liggende matras niet meer verkoopt:

STRUKTURA 60 7-zone koudschuim matras Hardheid
H3 (SG 60) 180 x 200 cm met Medicore-Silverline®
tijk

In 2020 voor €599,- aangekocht. Begint wat te slijten, tijk ook niet helemaal fris meer.

Naar welke alternatieven zou ik eens rustig kunnen gaan kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door Trebbors op 25-11-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:05
Ik was afgelopen weekend bij Nachtleven in Utrecht en daar kreeg ik zonder erom te vragen twee goede kussens van €149 per stuk gratis bij aankoop van een Original boxspring (nadat ik aangaf een dekbed niet nodig te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:26:

Waarom gaat je voorkeur naar dons uit?

Mogelijk alternatief is een synthetisch dekbed als de Polydaun Elke, dat dekbed wordt wel als donsachtig omschreven. Nadeel is wel dat als je de 2 delen van het 4-seizoenendekbed combineert het wel wat lomp wordt, maar als je alleen onder het herfst- of zomerdeel slaapt is het een lekker dekbed (ook niet zweterig). Enkel het herfstdeel is bij mij voldoende tot zeker 15 graden slaapkamertemperatuur (kouder wordt het bij mij helaas zelden).

Ook een heel lekker dekbed (mijn favo tot op heden): Frankenstolz FAN wash cotton 4 seizoenen (100% katoen). Ook warm, niet zweterig, soepel, ruikt fris, wasbaar, kwaliteit.

• eunoia
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-02 17:38
Hoi allemaal

Ik heb sinds begin oktober een Avek Prata Q4 (via sleepfast.nl) aangekocht maar ik moet zeggen, niettegenstaande dat het mijn eerste duurdere/non-ikea matras is, ik eigenlijk niet helemaal overtuigd ben. Ik blijf een vage stijfheid/pijn aan de onderrug hebben bij het opstaan. Dat kan natuurlijk aan veel zaken liggen maar toch, ik had gehoopt dat het meer liefde op het eerste gezicht ging zijn...

Ik zit nog in de 100 dagen proefslapen en vroeg me af of ik nog even moet doorbijten? Moet mijn lichaam nog wennen aan de nieuwe matras? Of zoek ik best een alternatief? En zo ja, heeft iemand een aanrader voor een man van 37, 70kg, zijslaper?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

smvs schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:18:
[...]

Waarom gaat je voorkeur naar dons uit?

Mogelijk alternatief is een synthetisch dekbed als de Polydaun Elke, dat dekbed wordt wel als donsachtig omschreven. Nadeel is wel dat als je de 2 delen van het 4-seizoenendekbed combineert het wel wat lomp wordt, maar als je alleen onder het herfst- of zomerdeel slaapt is het een lekker dekbed (ook niet zweterig). Enkel het herfstdeel is bij mij voldoende tot zeker 15 graden slaapkamertemperatuur (kouder wordt het bij mij helaas zelden).

Ook een heel lekker dekbed (mijn favo tot op heden): Frankenstolz FAN wash cotton 4 seizoenen (100% katoen). Ook warm, niet zweterig, soepel, ruikt fris, wasbaar, kwaliteit.
Omdat ik synthetische dekbedden haat ;) Veel en veel te warm. Slechte temperatuurregulatie. Met dons is het warm, maar aangenaam warm en een overdaad aan hitte wordt gewoon goed gereguleerd.

Ik heb in ieder geval het Castella Sirius 240x220 dekbed gezien voor 319 euro bij Huijer.nl. Misschien moet ik daar maar voor gaan dan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:08:
[...]

Omdat ik synthetische dekbedden haat ;) Veel en veel te warm. Slechte temperatuurregulatie. Met dons is het warm, maar aangenaam warm en een overdaad aan hitte wordt gewoon goed gereguleerd.
Misschien heb je gelijk, ik heb zelf geen ervaring met dons, en synthetisch kan wel mogelijk (te) warm zijn idd. Dat is wel iets anders dan zweterig overigens, want de Polydaun Elke is niet zweterig. Zelfde verhaal met een bamboe dekbed wat ik heb (Polydaun bamboe zomerdekbed): Het is niet super dun ofzo, en boven de circa 22 graden slaapkamertemperatuur vind ik het te warm worden. Toch ga je ondanks dat het dan echt warm is niet zweten onder dat dekbed (of iig, niet snel).

(Als het nog warmer is switch ik naar een dunner bamboe dekbed wat ik voor 10 euro op de markt heb gekocht)

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 29-11-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Of synthetisch kan koeler zijn dan dons. Het hangt maar net af van het vulgewicht. Het koelste synthetische dekbed dat je kan vinden, zal een stuk koeler zijn dan het koelste donzendekbed dat je kan vinden. Maar dons is meestal wel prettiger.
Momenteel slaap ik onder een donzen zomerdekbed. In de mid-zomer pak ik een dekbed met een 100% tencel vulling. Bij extreme warmte heb ik nog een superdun Ikea synthetisch dekbed die nog koeler is. Maar mijn bed heeft actieve koeling en verwarming, dus ik hoef relatief het dekbed minder aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb in ieder geval met op Cyber Monday het Castella Sirius 4 seizoenen dekbed besteld (90% eendendons, 10% eendenveren) via bol.com. Kep nog geen verzendingsbericht gehad helaas....Zal wel langer duren door de drukte. Zal wel goed komen. Komt morgen binnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 05-12-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:43:

tijk

In 2020 voor €599,- aangekocht. Begint wat te slijten, tijk ook niet helemaal fris meer.

Welke 'specialist' heeft een mooi idee? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 19:06
Trebbors schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:43:

tijk

Na 4 jaar al aan het rondkijken naar een ander matras? Wat slijt er aan?
Ik hoop dat mijn Komfort-San 50 langer meegaat dan 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:05
Er lopen hier vast Tweakers rond met een elektrische Auping Original boxspring.. Ik ben in afwachting van de mijne en ga binnenkort beginnen met klussen aan de slaapkamer. Ik vroeg me af hoeveel stopcontacten ik nodig heb voor een boxspring met aan beide zijden twee motoren en waar die precies zitten. Komen daar twee stekkers bij, in het midden van het hoofdeinde?

[ Voor 3% gewijzigd door El Caballero op 11-12-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:31
Hey, heeft iemand hier ervaring met Talalay matras met twee lagen (onderlaag als support en bovenlaag voor comfort)? Mits ik tijd heb, ga ik begin volgende week langs De Dieze beddenwinkel om matrassen uit te proberen. Ik ben zelf opzoek naar twee laags matras (140 bij 200) van latex en/of koudschuim. Eventueel zou ik ook koudschuim icm traagschuim kunnen combineren.

Wat betreft budget zit ik nog een beetje over te twijfelen. Het zal rond de 1000 euro liggen, wat wellicht krap kan zijn voor een talalay latex matras, maar er zit wel wat rek in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Toch even wat gegoogled en ik kwam uiteindelijk op een aantal matrassen uit, waarvan twee volledig natuur latex zijn. De Dieze heeft Matras Elite en Vita Impuls, beide hebben natuurlijk talalay latex als toplaag en als kern koudschuim. De prijzen van 140x200 liggen dichtbij 1000 euro.

De laatste twee is kipli premium en tuur original matrassen. Beide matrassen lijken erg op elkaar, de kipli is qua hardheid iets harder en heeft een wasbare tijk. Tuur originals is echter nu wel goedkoper wegens de actiecode en drukt de prijs dus naar beneden, ondanks die van kipli op papier iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 19:06
kyrillajax schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:39:
Toch even wat gegoogled en ik kwam uiteindelijk op een aantal matrassen uit, waarvan twee volledig natuur latex zijn. De Dieze heeft Matras Elite en Vita Impuls, beide hebben natuurlijk talalay latex als toplaag en als kern koudschuim. De prijzen van 140x200 liggen dichtbij 1000 euro.

De laatste twee is kipli premium en tuur original matrassen. Beide matrassen lijken erg op elkaar, de kipli is qua hardheid iets harder en heeft een wasbare tijk. Tuur originals is echter nu wel goedkoper wegens de actiecode en drukt de prijs wel naar beneden, ondanks die van kipli op papier iets beter is.
Ravensberger heeft ook 100% natuurlatex matrassen.
https://www.ravensberger-.../matratzen/latexmatratzen

Ik heb zelf een matras van 90x200, wel een ontzettend onhandig zwaar slap ding om te tillen en ook het omdraaien in bed is niet echt lollig.

Gaan liggen is sowieso wel even handig, bij Ravensberger vielen daardoor al meteen wat potentiële kandidaten af. Ook qua hardheid duidelijke verschillen merkbaar.

Wasbare tijk, tsja ik doe ik er een goede molton omheen, en daar over het hoeslaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Trichoglossus schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:48:
[...]

Ravensberger heeft ook 100% natuurlatex matrassen.
https://www.ravensberger-.../matratzen/latexmatratzen

Ik heb zelf een matras van 90x200, wel een ontzettend onhandig zwaar slap ding om te tillen en ook het omdraaien in bed is niet echt lollig.

Gaan liggen is sowieso wel even handig, bij Ravensberger vielen daardoor al meteen wat potentiële kandidaten af. Ook qua hardheid duidelijke verschillen merkbaar.

Wasbare tijk, tsja ik doe ik er een goede molton omheen, en daar over het hoeslaken.
Thanks voor je suggestie! Op het moment heb ik een Ravensberger matras en ik had een paar jaar geleden die latex matrassen in de showroom uitgeprobeerd en die bevielen mij niet :(. Twee lagen lijkt mij verder ook idealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Wij zijn op zoek naar een 180x200 boxspring incl. matras en topmatras.
Budget is maximaal €1100,-

Bij de Leen Bakker zagen we de Boxspring Liv voor €848 incl. verzenden. We zijn deze gaan bekijken in de winkel en vonden hem beide goed liggen. De matras is naar wens om te draaien (medium/hard). De topmatras was "mwah".

Heeft iemand toevallig ervaring met deze boxspring en kan ons deze af-/aanraden?

Daarnaast zagen we de Boxspring Stresa bij Haco. Deze kost €1.058,- incl. verzenden en heeft een pocketveermatras en een topper van 10 cm.

Kan iemand ons wellicht adviseren hierin of een andere boxspring aanbevelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 10:05
Uhmazing schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:46:
Wij zijn op zoek naar een 180x200 boxspring incl. matras en topmatras.
Budget is maximaal €1100,-

Bij de Leen Bakker zagen we de Boxspring Liv voor €848 incl. verzenden. We zijn deze gaan bekijken in de winkel en vonden hem beide goed liggen. De matras is naar wens om te draaien (medium/hard). De topmatras was "mwah".

Heeft iemand toevallig ervaring met deze boxspring en kan ons deze af-/aanraden?

Alvast bedankt!
Wij hebben dit bed eind september gekocht (160x200) inclusief opbergruimte (was ons vereiste) en voetbord. Hiervoor een bed gehad van de Jysk.

Mooi bed. We liggen beide op een andere hardheid en hebben het matras nu volgens mij pas èèn keer omgedraaid. Wij zijn tevreden slapers.

We zijn geen "fijn-liggers" maar hebben wel een aantal bedden geprobeerd in de winkel. Keuze was wel wat beperkt door onze wens voor opbergruimte. Vriendin is er ook super blij mee, maar wellicht speelt het mee dat ze er ook een nieuw kussen bij heeft gekocht. Zelf ook content en voor ons zeker het geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Tshrr schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:56:
[...]

Wij hebben dit bed eind september gekocht (160x200) inclusief opbergruimte (was ons vereiste) en voetbord. Hiervoor een bed gehad van de Jysk.

Mooi bed. We liggen beide op een andere hardheid en hebben het matras nu volgens mij pas èèn keer omgedraaid. Wij zijn tevreden slapers.

We zijn geen "fijn-liggers" maar hebben wel een aantal bedden geprobeerd in de winkel. Keuze was wel wat beperkt door onze wens voor opbergruimte. Vriendin is er ook super blij mee, maar wellicht speelt het mee dat ze er ook een nieuw kussen bij heeft gekocht. Zelf ook content en voor ons zeker het geld waard!
Wat fijn, goed om te horen!

Hebben jullie nog steeds dezelfde topmatras in gebruik? Zo ja, zijn jullie hier nog steeds tevreden over? In vergelijking met de topper die we nu hebben (Wellpur T30 van Jysk) voelt deze namelijk wat dun aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 10:05
Uhmazing schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:21:
[...]

Wat fijn, goed om te horen!

Hebben jullie nog steeds dezelfde topmatras in gebruik? Zo ja, zijn jullie hier nog steeds tevreden over? In vergelijking met de topper die we nu hebben (Wellpur T30 van Jysk) voelt deze namelijk wat dun aan.
Wij hadden een topper van de Jysk die inmiddels zijn beste tijd gehad had. Prima voor een tweede ronde (is naar een vriend gegaan) maar niet meer zo stevig. Het was voor ons de overweging een nieuwe topper te kopen of direct een nieuw bed. Door de wens van opbergruimte voor het laatste gekozen.

Dus niet echt een eerlijk vergelijk. De topper die we nu hebben (van de Liv) is beter dan onze oude topper dus; ja, nog steeds die van de Liv in gebruik.
Ik durf niet te zeggen of je hem zonder topper kan kopen. Als jullie Wellpur topper nog goed is, wellicht vragen in de winkel of het mogelijk is voor wat extra korting :)

Overigens ook tevreden over de topper. We zijn beide niet heel groot (en dus niet zo zwaar tussen 50-70 kg)(oke ik realiseer me dat dit niet per se verband hoeft te houden met elkaar) waardoor het voor ons een top-per is (pun-intended).

[ Voor 0% gewijzigd door Tshrr op 16-12-2024 21:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Zijn er toevallig ook mensen die de Mörgenn Boxspring Madrid of de Anno 1588 - Boxspring Amsterdam hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door Uhmazing op 17-12-2024 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Zo, ik heb toch de knoop doorgehakt en heb ik een latex matras van Tuur besteld (Tuur original matras). Het is vandaag binnen gekomen, dus hopelijk wordt het wat :D

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
Avond,

een nieuwe matras is toch wel moeilijker als ik dacht...

we hebben een swiss sense boxsping,
maar ik heb niet het idee dat het echt hoogstaande kwaliteit is...
op de boxspring ligt volgens mij een latex matras (90x210, 22 cm dik)

wij, 100kg en 80kg zwaar, beide zijslapers

in mijn zoektocht denk ik dat een pocketveren matras of koud schuim toch meer comfort biedt,
door gestoffeerde ombouw, zitten we vast aan de 22cm hoogte..

heeft iemand toevallig voor dezelfde keuze gestaan of heeft een goed advies?

ik zou het heel graag ontvangen,...ik zoek mij wezenloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28
kyrillajax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:42:
Zo, ik heb toch de knoop doorgehakt en heb ik een latex matras van Tuur besteld (Tuur original matras). Het is vandaag binnen gekomen, dus hopelijk wordt het wat :D
Ik ben benieuwd. Wij hebben gisteren onze Tuur spring matras ontvangen. Even wennen ten opzichte van onze voorgaande koudschuim matras, maar niet slecht geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Chillmeister schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:02:
[...]

Ik ben benieuwd. Wij hebben gisteren onze Tuur spring matras ontvangen. Even wennen ten opzichte van onze voorgaande koudschuim matras, maar niet slecht geslapen.
Wat mooi om te lezen! Ik heb het ook, alleen was mijn eerste nacht niet goed, ik merk wel dat het matras beter en prettiger support geeft als ik op mijn rug slaap ten opzichte van mijn vorige (koudschuim) matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
heeft iemand hier weleens een vervangings matras gekocht voor z'n beklede boxspring?

in mijn zoektocht kwam ik daar achter dat we eigenlijk alleen de kern nodig hebben en niet zo'n afritsbare hoes.
zonder die hoes scheelt het al snel 3 cm..

Voor onze swiss sense boxspring hadden we er 1 nodig van 22 cm...dus dacht ik die gevonden te hebben, tot dat ik er achter kwam, dat hij zonder die hoes in de bekleding vd boxspring moet.

nu kan ik 3 dingen doen
- of 22cm dik matras met hoes zoeken, wat veelal een lekkere stof is om op te liggen,,die dus nutteloos wordt..en die soms aardig aan de prijs is.en die compleet in de bekleding doen

- of een 25 cm matras en daar de hoes vanaf halen

- of alleen de kern van een matras zoeken,, maar het aanbod daarvan is minder..

best gek, je zou toch zeggen dat meerdere mensen hier tegen aan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-05 22:47
Heeft iemand hier ervaring met de lattenbodems van Ergosleep? (Morgana)

In de winkel leek de geprofieleerde bodem wel prettig, maar waarom is hier dan helemaal geen onafhankelijke informatie over te vinden op internet?

Zeker de P4 lag erg goed, maar is het werkelijk prettiger dan een Swiss sense lattenbodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:33
Met de info uit dit topic gericht naar matrassen gaan zoeken, dank daarvoor! Vandaag ook in een beddenzaak geweest.

We komen bij sommige bedden behandelingen tegen, waar wij onze vraagtekens bij hebben als het gaat om gezondheid. Een voorbeeld uit een van de van Landschoot matrassen:
Biocide behandeling: Bi-Ome
Functie: Anti-bacterieel en anti-schimmel
Werkzame stoffen: 72.1 % Dimethyloctadecyl[3-(trimethoxysilyl)propyl]ammoniumchloride
(Cas Nr 27668-52-6)
Uiteraard gaat het om de hoeveelheden. De behandelingen zijn ook niet bij alle matrassen aangebracht. Zo heeft van Landschoot matrassen zonder en matrassen met.

Kan iemand hier nog iets extra's over roepen, behalve de informatie van het RIVM en andere sites? Bij bedden waar dit toe is gevoegd komt wel het Oeko-tex keurkmerk voor, maar dat zal dan vast wel enkel voor het katoen zijn dat erin verwerkt zit?

Mijn sterke voorkeur gaat naar matrassen zonder behandelingen..

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 02-01-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Tomino schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:01:
Uiteraard gaat het om de hoeveelheden. De behandelingen zijn ook niet bij alle matrassen aangebracht. Zo heeft van Landschoot matrassen zonder en matrassen met.

Kan iemand hier nog iets extra's over roepen, behalve de informatie van het RIVM en andere sites? Bij bedden waar dit toe is gevoegd komt wel het Oeko-tex keurkmerk voor, maar dat zal dan vast wel enkel voor het katoen zijn dat erin verwerkt zit?
Oeko-Tex kijkt ook naar biologisch actieve stoffen: https://www.oeko-tex.com/...cps?tx_solr%5Bq%5D=BI-OME

Maar ze kunnen de goedkeuring later altijd nog intrekken, als er nieuwe niet-positieve inzichten naar voren komen.

Zoals je ook al aangeeft, gaat het om de concentraties, wat lastig te controleren is.

Ook hebben ze matrassen met permethrine (een insecticide), waar hetzelfde voor geldt.
Mijn sterke voorkeur gaat naar matrassen zonder behandelingen..
Dan is de keuze gemakkelijk zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:33
Tot op heden, na twee uren zoeken bellen, nog geen winkel gevonden waar ze meerdere matrassen van deze fabrikant in de showroom hebben liggen. Grom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:55
Weet iemand een betaalbaar inklapbed of opvouwbaar matras voor incidenteel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hazewindhond009 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:18:
Weet iemand een betaalbaar inklapbed of opvouwbaar matras voor incidenteel gebruik?
Gewoon een hoog opblaasbaar 1-/2 persoonsbed met een goede topper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik proefgelegen op 22cm Pantera matrassen met daarin 20cm schuim. Met mijn 100kg gaf de medium versie (pantera 130) net wat te weinig ondersteuning in mijn onderrug als ik op mijn rug lag. Daarna heb ik de Firm versie (Pantera 150) geprobeerd. Hierbij kwamen mijn schouders net niet diep genoeg in het matras, waardoor ze wat in de knel raakten. Tenslotte heb ik het firm matras geprobeerd, met daarop een medium Pantera topper (dus Pantera 130 op 150) en toen was het perfect.

Prijsopgave gevraagd voor mijn bed van 120x210, vreemde maat, ik weet het, en de verkoper kwam uit op 990 euro voor het matras en 370 euro voor de topper. Dan komen daar nog de afleveringskosten bij van zo'n 50 euro en dus kwam het totaalbedrag uit op zo'n 1400 euro.

Ik had eerder al eens gelezen over het op maat laten snijden van Pantera schuim. Dit kan oa bij de schuimrubbergigant. Uitgaande van dezelfde maten bij de beddenzaak heb ik twee platen Pantera besteld: plaat 1: Pantera 150 in 120x210 van 19cm dik en plaat 2: Pantera 130 in 120x210 van 6cm dik. Deze twee platen wil ik samen in één matrashoes stoppen, zodat ik niet met een een aparte topper hoef te werken.

Kosten in mijn geval: 630 euro, inclusief verzendkosten.

Toen moest ik nog een matrashoes hebben natuurlijk. Probleem hierbij was vooral dat mijn matras ik geen standaardmaat heeft. Ik heb uiteindelijk in Duitsland een zaak gevonden die verschillende soorten matrashoezen kan leveren in alle mogelijke lengte-breedte en hoogtematen. De prijzen zijn zeer schappelijk en verzending naar Nederland kost 9,90 euro. Bij procave.de heb ik een goed ademende Lycosel Tencell matrashoes besteld in de maat 120x210x25 voor 128 euro incl verzending.

Ik ben nu dus klaar voor 750 euro, in plaats van 1400 euro. Daarvoor heb ik dus 25cm (20 is standaard) Pantera schuim in een goede matrashoes. Enige waar je echt op moet letten is dat de beddenzaak een andere hardheidsverdeling kan hebben dan de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:09
@EdGnoj Netjes! En ~46% bespaard op de kosten. Helaas kan de fysieke winkel daar niet tegenop. Wel overwogen om het in die winkel te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-04 15:03
kyrillajax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:42:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen van het Tuur matras, ik heb vandaag even erop gelegen en was zeer verrast, wat lag dat lekker, nu weet ik dat 5 minuten niet overeenkomt met een paar dagen laat staan een paar maanden. Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Maurits2023 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen van het Tuur matras, ik heb vandaag even erop gelegen en was zeer verrast, wat lag dat lekker, nu weet ik dat 5 minuten niet overeenkomt met een paar dagen laat staan een paar maanden. Let me know!
Zelf heb ik onlangs de spring matras van Puur, want die vond mijn vrouw lekkerder in de winkel t.o.v. de normale 100% natuurlatex matras (ik zelf vond juist de duurdere beter). Maar kennelijk was het niet goed genoeg en onlangs de tuur topper erbij besteld. De combi is voor ons heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Maurits2023 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Het matras is wel een duidelijke verbetering ten opzichte van de Komfort-SAN van Ravensberger. Ik kan helaas niet op mijn zij slapen en op mijn rug is het nog erg wennen, maar het matras geeft verder wel prettig support! Iets wat niet aanwezig (genoeg) was bij mijn vorige matras. Als ik op mijn zij wil gaan slapen, heb ik denk ik wel een topper voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Emma kwam er niet goed vanaf bij Kassa....tja wat wil je, reclamebedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 08:41
Ik dacht eerst voor een Auping polyester dekbed te gaan, maar kk lees hier veel goede ervaringen met HEMA beddengoed. Een polyester dekbed van de HEMA is nu 3x zo goedkoop als die van Auping. Ga ik daar verschil in merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jacob123 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:26:
Ik dacht eerst voor een Auping polyester dekbed te gaan, maar kk lees hier veel goede ervaringen met HEMA beddengoed. Een polyester dekbed van de HEMA is nu 3x zo goedkoop als die van Auping. Ga ik daar verschil in merken?
Heb ervaring met de donsen van Hema die is goed, weetje zeker dat je aan de polyester wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
Ben ook wat matrassen aan het testen. Ik zoek iets gelijkaardig aan wat ik nu heb: een pocketveren met sensus laag op een zachte lattenbodem.

Deze heb ik al getest (omdat ze retourneerbaar zijn):

Emma hybrid II op ikea leirsund: is voor mij wat te bouncy. Ik heb niet het gevoel dat ik hierop wil blijven liggen

Tuur spring: veel te hard. Ik heb nog nooit op zoiets hard gelegen… In de winkel de tuur original geprobeerd en lag beter. Dus die tuur spring stuur ik terug.

Ik heb een oude lattenbodem die heel zacht ligt tov de leirsund van ikea. Ik heb het gevoel dat die leirsund quasi niet veert waardoor mijn huidige matras ook niet meer goed slaapt als hij daarop ligt… Iemand een idee waar je een “zachte” lattenbodem vindt?

Mijn huidige matras bevat Sensus. Ik heb gezien dat Beka zo een heeft: de body sense. Iemand ervaring met deze?

[ Voor 62% gewijzigd door Fraise op 19-01-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-05 23:48
iemand ervaring met de Emma Signature Boxspring met de Diamond Matras en daarboven de airgrid topper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
Ik twijfel enorm, aantal zaken langsgeweest en we vonden beide (in een wat ons betreft redelijk prijssegment) de Swisssense Kameo het fijnst. Maar hier lees ik dan weer allemaal verhalen dat het zgn 'troep' zou zijn..
Prijs voor 2 x 100x210 = €1164,-

Ofwel bestel ik de Matt om gewoon eens te testen.
Prijs voor 2 x 100x210 = €1184,-

(Hebben een nieuw bedframe besteld met lattenbodem)
Iemand nog tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senergy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-05 14:23
Ik ben een zijslaper. Ik heb last van mijn onderrug en in onze vorige matras (100% koudschuim en soft) zakte mijn heup te ver weg. Dat laatste matras was online gekocht, nadat we daarvoor een niet geschikte Ikea matras hadden. Deze keer daarom maar besloten eens langs een echte beddenzaak te gaan en er geld voor uit te trekken.

Ik geloof overigens nog steeds dat een goed matras niet duur hoeft te zijn. Op het ABZ koudschuim kindermatras van onze zoon slaap ik heerlijk! En die kostte nog geen €130 destijds. Dat terzijde, wij gingen kijken bij SwissSense en Auping.

Auping viel vanwege de prijs eigenlijk snel af. Ik had ook wat reviews gelezen dat ze toch aardig snel doorzakken, zeker een paar nieuwe modellen.

Bij SwissSense wilde ik voor Kameo gaan. Mijn vrouw ging op een Rhythm Beat liggen en was direct verkocht. Vond het zelf ook een heel fijn matras ondanks dat ik bang was dat deze te zacht zou zijn. Toch gekocht en in sept 2024 geleverd. Aan het begin kon ik er niet aan wennen. Erg zacht en erg warm. De ondersteuning was wel perfect, een zachte toplaag en goede ondersteuning daaronder. Ook heb je totaal geen springveren gevoel, het is compleet stil als je erop gaat liggen.

Binnen de retourtijd toch maar besloten deze niet te houden i.v.m. warmte en dat die eigenlijk net te kort is, het haalt de 2m net niet. Omgeruild voor een Kameo Custom Pro, SteadySupport voor mij en PressureRelief voor mijn vrouw. Ik moet zeggen dat ik PressureRelief in de winkel lekkerder vond maar was bang voor warmte.

Een paar weken voordat de nieuwe matrassen kwamen sliep ik ineens fantastisch op mijn Rhythm Beat matras. Het is ook winter dus misschien valt de warmte dan niet op maar is het juist lekker. Daarom de omruiling niet geannuleerd.

De SteadySupport layer van mijn Kameo is een ramp. Keihard. Als zijslaper kan ik daar niet op slapen. Veel te hard onder mijn schouder en je ligt echt OP het matras. Zeggen ze ook en dat klopt volledig.

Ik ga vanavond ruilen met mijn vrouw om te kijken hoe de PressureRelief bevalt. In ieder geval merk ik wel dat deze matrassen een stuk bouncier zijn dan de Rhythm Beat. Dat lijkt toch wel een matras van een klasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53
Sinds 1 week in het bezit van een tuur original matras. Ik kom van een pullman silverline luxury waar ik eigenlijk nooit lekker op heb gelegen en wat me klachten in mijn onderrug gaf. Ik ben indertijd begonnen met een firm uitvoering wat ik veel te hard en oncomfortabel vond, omgeruild voor een zachtere variant ,maar dat was het dus ook niet.
Na veel zoeken uitgekomen bij Tuur, matras beviel eigenlijk gelijk, niet te hard, niet te zacht maar prettig ondersteunend. Natuurlijk wel even wennen maar ik slaap beter, word niet meer wakker met pijn in mijn onderrug en lig gewoon goed. Twijfel nog over een topper maar ik denk dat ik het zo laat.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-02 15:11
marc68 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:35:
Sinds 1 week in het bezit van een tuur original matras. Ik kom van een pullman silverline luxury waar ik eigenlijk nooit lekker op heb gelegen en wat me klachten in mijn onderrug gaf. Ik ben indertijd begonnen met een firm uitvoering wat ik veel te hard en oncomfortabel vond, omgeruild voor een zachtere variant ,maar dat was het dus ook niet.
Na veel zoeken uitgekomen bij Tuur, matras beviel eigenlijk gelijk, niet te hard, niet te zacht maar prettig ondersteunend. Natuurlijk wel even wennen maar ik slaap beter, word niet meer wakker met pijn in mijn onderrug en lig gewoon goed. Twijfel nog over een topper maar ik denk dat ik het zo laat.
Vraagje: slaapt deze warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53
Fraise schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Vraagje: slaapt deze warm?
Hoewel nu nog geen zomer heb ik niet het idee dat dit een warmer matras dan mijn vorige, Ervaar geen broeierigheid

marc68

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
EdGnoj schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ik ben nu dus klaar voor 750 euro, in plaats van 1400 euro. Daarvoor heb ik dus 25cm (20 is standaard) Pantera schuim in een goede matrashoes. Enige waar je echt op moet letten is dat de beddenzaak een andere hardheidsverdeling kan hebben dan de fabrikant.
Exact. Pantera 130 wordt door Draka Interfoam 'soft' genoemd, terwijl Schuimrubbergigant het aanraadt voor medium matrassen, zie https://schuimrubbergigant.nl/pantera-sg52-130-soft.html

Heb zelf een Pantera 100 (super soft) topper, op een hard pocketvering matras. Slaap er nog steeds als een roos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:43
Ik heb het idee dat we na een week al kuilvorming in ons Auping matras zit. Of is dat normaal? Dat het zich vormt naar het lichaam o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awsURlenKDPxdlwMimXyYR_DGic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C13YtGJ7FvlvcMJ1sMhBgDoO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 20:32
Iemand ervaring met een Refurbished TEMPUR matras?

We hebben TEMPUR PRO Plus CoolQuilt matrassen op het oog en zag dat ze deze ook als refurbished verkopen. Dit zijn geretourneerde matrassen die vaak na een proefslaapperiode terug zijn gekomen. We twijfelen hier nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
Onze zoektocht is ook weer begonnen. Inmiddels wel met een andere partner, haha!

Enkele jaren geleden kocht ik, na extreem positieve verhalen in dit topic (had ik misschien niet moeten doen), een Droomidee matras. Deze werden zo erg aangeprezen, met name door ene Dick, dat het wel goed moest zijn. Dit leek ook het geval. Na een jaar of 2 zakte het matras volledig door, rugpijn als gevolg. Toen was Droomidee nog niet failliet en heb ik, blijkbaar een wonder, een vervangend matras gekregen onder garantie. Dit matras is nu amper 3 jaar oud en volledig op. De rugpijn is terug, matras zakt volledig in. 1 kant is zelfs zo ver ingezakt dat je er niet eens meer kan liggen.

Nu zoeken wij dus een nieuw matras. Dit keer geen low budget, maar we willen ook niet de hoofdprijs betalen. Ik denk dat voor maximaal 1000 euro wel iets te vinden zal zijn. Wij zijn bij Beter Bed geweest, maar dit is zo commercieel dat het erg lastig is te weten wat nu echt goed of niet goed is. Wij hebben hier wel een Cloudpillo kussen gekocht en deze bevalt goed, maar kussens zijn natuurlijk erg persoonlijk.

Nu lees ik zeer veel verschillende verhalen over allerlei matrassen in dit topic en online. Proefslapen is natuurlijk een optie, maar we willen ook niet kopen, retourneren, kopen, retourneren, dit kost veel tijd en is ook gewoon geen prettig idee om telkens weer opnieuw te moeten zoeken.

Sinds Droomidee failliet is gegaan, maar wel een nieuwe site heeft en blijkbaar een nieuwe eigenaar, hoeven we hier niks meer van te verwachten. Ik vind het zeer dubieus dat de site nu wel weer online is en eigenlijk exact dezelfde producten aanbiedt. Volgens mij hebben ze gewoon op deze manier een schijnconstructie opgezet om onder de garantie uit te komen van hun waardeloze kwaliteit matrassen.

Zijn er aanraders van bedrijven die wel echt lang bestaan, eventueel proefslapen bieden of waar wij kunnen testen, anders dan Beter Bed? De verkoper van Beter Bed was ons iets te positief over bepaalde merken en ratelde maar door, daar hebben wij dan niet zoveel vertrouwen in. Wij wonen in België.

Ik weet dat er heel veel opties in dit topic staan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
We keken al naar Emma, Cloudpillo, Matt en zijn ook bij Sleep World geweest, maar die momentopnames zijn erg lastig om echt te weten wat nu wel of niet goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

praliwi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:12:
Ik heb het idee dat we na een week al kuilvorming in ons Auping matras zit. Of is dat normaal? Dat het zich vormt naar het lichaam o.i.d.?

[Afbeelding]
Mijn Auping matras heeft ook relatief snel kuilvorming gekregen, ondanks dat het de hardste variant was. Welk matras heb je en welke hardheid?
Ik vraag me af of het de comfort (top) laag is die de kuilvorming geeft, of de pocketveren.
De Matt matras is wel iets beter bestand tegen kuilvorming lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Veel vragen die onbeantwoord blijven. Niet zo gek ook, als ik in de beddenbusiness werkte, waarom zou je die moeite doen, er kan vaak niet eens een bloemetje of een wijntje vanaf. Snappen doe ik dat wel, tis moeilijk gedoe via internet, maar voor niks gaat de zon op, dat zie je maar terug.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 02-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:45:
Veel vragen die onbeantwoord blijven. Niet zo gek ook, als ik in de beddenbusiness werkte, waarom zou je die moeite doen, er kan vaak niet eens een bloemetje of een wijntje vanaf. Snappen doe ik dat wel, tis moeilijk gedoe via internet, maar voor niks gaat de zon op, dat zie je maar terug.
Ik heb je bericht drie keer aandachtig gelezen, maar begrijp werkelijk niet wat je wilt duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-05 18:20
Ik heb een Emma Hybrid matras op een Emma bed.

Het is niet het bed waar ik elke dag slaap, staat namelijk bij mijn ouders voor het geval ik daar slaap.

Nu vind ik de Emma Hybrid veel te hard. Ik zoek nu een topper om erop te leggen.

Emma heeft de Flip, Diamonds en AirGrid.

De Flip zal ik niet zo snel doen, maar als ik met name op zoek ben naar een 'zachter' matras, is de Diamonds dan een goede keuze? Of is de AirGrid, of een ander merk, toch wel veel zachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:11

Nikeo

Jawelles

Ik heb nu 112 dagen op een matt sleeps matras geslapen. Hierover wil ik mijn ervaring wel even delen. Op zich is het wel ideaal want meestal wil ik op een hard matras slapen en heel soms op een wat zachtere. Dan rits je dat matras open en wissel je het. Hoewel ik meestal lekker geslapen heb zakt het bed bij de kont, waar het 't zwaarste is, toch best wel diep in gaandeweg de nacht. (ik ben 93 kilo) en 2 meter lang. Misschien is het spul wat slapper als het warmer geworden is? Ook omdat de onderste 2 van de 4 lagen heel zacht materiaal hebben. Ik lig dan een beetje tegen een helling op als ik wakker word. Over te warm worden op het matras heb ik geen klachten. Ik vond dit echt prima, net als elk ander matras.

Dus hij gaat terug. Het is wel wat jammer want het matras van mijn vriendin (ander merk) was even hoog. Andere matrassen hebben toch vaak een andere dikte.

Heeft iemand tips om op een boxspring matrashoogteverschil te overbruggen? Ik ben op zich niet heel erg fan van toppers. Bestaat er iets wat je er onder kan leggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 23-03-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-04 14:23
praliwi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:12:

[Afbeelding]
dit is normaal voor een auping matras helaas, de gerecyclede materialen zijn nog niet van dus danige kwaliteit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:44
Nikeo schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:31:

Heeft iemand tips om op een boxspring matrashoogteverschil te overbruggen? Ik ben op zich niet heel erg fan van toppers. Bestaat er iets wat je er onder kan leggen?
Ja, hetzelfde wat er (meestal) in je matras zit. Gewoon wat (goede) foam kopen van de juiste dikte en dat onder je matras leggen. Enige verschil is dan dat het niet binnen maar buiten de tijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisoBaaij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:43
@kyrillajax @marc68 @Chillmeister

Ik zie dat jullie allen nu enkele tijd een Tuur matras hebben. Ik kijk nog zelf naar de Tuur Spring met Latext toplaag (Vraag me of of het echt Talalay is voor deze prijs). Ik ben zijslaper en zoek naar een matras met redelijke ventilatie.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisoBaaij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:43
Ik ben overigens ook benieuwd of er mensen ervaringen hebben met de volgende matrassen, 180cm x 200cm:

1. Savanne Combi pocketvering Natuur Latex matras van Weids Wonen en Slapen; pocketvering en (Talalay, kan dat voor deze prijs?) Latex toplaag. €1490,-

2. Swiss Sense AEROMAX Aventi Matras. Normaal €3500 maar nu met 50% korting voor €1750. > Hier ook benieuwd naar ervaring met andere Swiss Sense matrassen, zeker na een aantal jaar. Zo'n hoge korting doet mij vermoeden dat het normaal echt gigantisch overpriced is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
@FrisoBaaij
De Savanne Combi pocketvering Natuur Latex met een hoes van 80% polyester en 20% katoen lijkt mij een broeierige combinatie. Bij tuur is het een 100% natuurlijke hoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
FrisoBaaij schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:52:
@kyrillajax @marc68 @Chillmeister

Ik zie dat jullie allen nu enkele tijd een Tuur matras hebben. Ik kijk nog zelf naar de Tuur Spring met Latext toplaag (Vraag me of of het echt Talalay is voor deze prijs). Ik ben zijslaper en zoek naar een matras met redelijke ventilatie.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Ons bevalt de Tuur Spring in combinatie met de original topper heel goed (beter dan onze koudschuim matras hiervoor). De spring matras zonder topper voelde te stevig voor mijn vrouw, maar dit was heel makkelijk op te lossen door paar weken later de original topper te bestellen.

Ik durf niet te zeggen of dit Talalay is of niet, maar het is wel 100% natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
Hier ook een Tuur Original topper, omdat de onderliggende Pullman wat te hard was voor mijn vriendin. Ik krijg het snel te warm in bed en stelde als eis voor een topper dat deze goed ventilerend moest zijn. Tot nu toe (ca drie maanden) erg tevreden mee!
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste