We zijn na 10 jaar een Ikea boxspring te hebben gehad op zoek naar een vervanging,de boxspring is echt op, krijgen nu last van de rug en heup omdat de ondersteuning echt weg is, maar het was zijn geld meer dan waard.
We hebben nu een 160x200 bed maar willen naar 180 of 200 bij 200 gaan.
We houden van stevige ondersteuning (firm/extra firm)en een topper die dan weer lekker zacht aan voelt.
Heb al door dat het lastiger is dan het lijkt, zo veel meer opties en aanbieders dan 10-15 jaar geleden.
Ons budget is max 1500 tot 1750 euro, niet zo hoog wellicht maar al meer dan 2x wat we voor de complete ikea boxspring betaalden.
We zijn gestart aller eerst gaan proef liggen bij Swiss Sense en netjes uitleg gehad met adviezen, dat heeft ons al wat op weg geholpen, daarna ook bij Ikea geweest maar dat lag toch niet echt fijn.
Ook zijn we vanwege dat we vaker bij van der Valk zijn geweest erg positief over de boxsprings daar, althans we slapen als roosjes en die zitten ook in ons budget.2 nadelen zijn dat ze zo ver ik lees niet aan proefslapen doen, je kan wel proefslapen in 1 van de hotels waar het bed uit de store staat,maar dat is voor 1 nacht.
https://www.valkstore.nl/...-matras-topper-achterwand
Ook is retourneren en of geld terug/ruilen volgens mij geen optie. Dat is toch een groot ding..
Nog een andere optie, er zijn veel outlets door het land heen die showroom modellen of modellen die over zijn van verschillende merken aanbieden tegen een fractie van de reguliere prijs.
Wat we gaan doen is vandaag bij vd Valk in de showroom van de fabrikant langs gaan, dat is in tilburg bij
https://brouwers-bedding.nl/ (kent iemand ze?)
Ook gaan we komende dag wat outlets in omgeving Noord Brabant bekijken om te zien wat er nu al mogelijk is.
Edit:
We hebben na vandaag verschillende winkels te hebben bezocht en ook outlets een bed gevonden.
Het bed is van een outlet store in best(de boxspringhal) vanmiddag daar erg uitgebreid geholpen en omdat ik me erg goed had ingelezen merkte ik dat we goed uitgebreid maar ook vooral EERLIJK adviezen kregen, dat gebeurde niet overal. 25+ bedden had hij staan.
Het model bed wat we kochten is van Swiss sense(royal series uit 2024)
180x210 met matras upgrade naar 9 zone (1000 micro pockets) en extra firm.(26 cm)
Royal 450 Talalay latex topper 11.5 cm
30 cm hoge bedbodem
Matras covers met handvaten.
Prijs bij Swiss Sense inclusief de kortingen boven de 4000 euro. We hebben dit model voor
1600euro gekocht bij de boxspringhal. De matrassen waren ongebruikt en de topper ook, het enige wat er was is dat er 2 kleine gaatjes in de onderkant van de box zaten en andere poten ipv de originele. Nou niet spannend dus, de garantie op de matrassen is gewoon 15 jaar.(Ook op kuil vorming).
Ik had kunnen wachten maar de kwaliteit voor dit bedrag gaan we echt niet vinden ook niet met Black Friday, we lagen er even een kwartier op en wisten dit is het bed.
De man en zijn vrouw hebben deze zelfde dag (vandaag)nog het complete bed naar ons toegebracht en het oude word afgevoerd. Omdat we geen lift hebben was het wel erg aan poten want het gewicht was flink! Ons oude ikea bed weegt de helft of minder dan dat.
Het bed is een uur geleden door hem in elkaar gezet.
Dit alles voor 0 extra meer kosten en kregen ook nog een nieuwe molton en hoeslaken erbij.
Mijn vrouw is de 29e september jarig dus die heeft meteen het cadeau gehad haha,al ben ik er ook super blij mee!
Happy wife= happy life!
Ik ben normaliter echt niet zo van het reclame maken maar ik raad deze outlet echt van harte aan. Service staat daar echt hoog in het vaandel en ook eerlijk advies en communicatie, je voelt je geen nummertje. En als je al complete boxsprings voor onder de 600 euro hebt , tot wat wij hebben betaald, de kans dat er dan iets tussen zit is groot! Ook verschillende electrische bedden in en onder onze prijsklasse.
Zo ver onze zoektocht, nu lekker slapen op ons nieuwe bed
[
Voor 40% gewijzigd door
pino85 op 27-09-2024 10:03
. Reden: Belangrijk punt mbt kuil vorming toegevoegd ]