Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:36
Joost211 schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:22:
[...]

Bij Bos Bedden Nieuwleusen hebben ze Eastborn. Verkoper daar vertelde inderdaad dat Pullman/Eastborn tegenwoordig hetzelfde is. Daarbij hebben ze onder de naam van Eastborn een 2 persoons boxspring in de markt gebracht voor € 1.995,-, ongeacht de breedte. En volgens verkoper was dit dus vergelijkbare kwaliteit als Pullman.
Ja dat kan ik wel bevestigen, maar pas op....Pullman instapper 2 persoons matras, was qua prijs toen ik uitkoos in 2020 1200, en de instapper van de Eastborn was maar 900. Uiteraard kwam ik kijken voor die van 900, maar toen ik op die van 1200 van Pullman had gelegen was ik verkocht, stuk beter stuk steviger. Dus ook hier krijg je waar je voor betaalt. Moet toegeven dat de Eastborn van 1400 met latex weer beter was, maar dat vond ik te gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Lekkerboeie86 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:29:
[...]

Komt sowieso een wintersale aan over 2 weken. Je kan dan een betere prijs verwachten.
Hehe, googlen naar Auping wintersale leidt mij naar een website die nog niet af is :P Met datums van 2023

https://www.auping.com/nl-be/promoties/wintersale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:27
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:07:
[...]

Hehe, googlen naar Auping wintersale leidt mij naar een website die nog niet af is :P Met datums van 2023

https://www.auping.com/nl-be/promoties/wintersale
Deze is voor België. Nederland krijgt andere promoties. Sowieso gericht op de kerstvakantie, dus nog dit jaar.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Ik had je post gemist.
Ja, nog steeds vol lof over de Auping Elite. Ik ben vooral blij dat ik dit keer voor een medium ben gegaan en geen firm meer. Mijn vrouw heeft de Elysium.
In beide matrassen nog geen kuilvorming o.i.d. Ligt nog steeds voortreffelijk! (i.c.m. met het Auping Cloud kussen)
Nog steeds? ;) En hoe is het met je rug/schouderpijn? Is dat verbeterd door het betere slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:49
Zou wat zijn als matrassen van 2000 per stuk na een maandje of vijf al niet meer lekker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Johan Bogle schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:58:
[...]
denj je dat die ook op accessoires zal gelden? Overweeg nog van die nachtkastjes.
Auping actie is bekend. Vanaf 22 December 15% op gehele collectie. Muv. Tone boxspring. Pixel kastjes waarschijnlijk ook. Maar is niet expliciet benoemd. Denk dat je die zeker meekrijgt met het voordeel als je meer dan alleen de nachtkastjes wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Goedemiddag beste leden, ook in ben in de markt om een nieuw matras te halen.

Bij de zoektocht heb ik vele tientallen pagina's doorspit en ben ik op het volgende gekomen.

- Lidl f.a.n. 7-zones pocketveringmatras DUOSPRING PREMIUM https://www.lidl.nl/p/f-a...spring-premium/p100260409
- Lidl Hn8 Schlafsysteme 7-zones pocketveringmatras SLEEP BALANCE https://www.lidl.nl/p/hn8...-sleep-balance/p100332731
- Ikea https://www.ikea.com/nl/n...-stevig-naturel-60476410/
- Ravensberger Ergospring 1000 https://www.ravensberger-...n/komfort?number=419.4525
- AM Qualitatsmatras 7-Zone Pocketveringmatras met 1000 Veren https://am-qualitatsmatra.../pocketveringmatras-1000/ of anders de optie met 2 matrassen in 1 tijk

Over ons:
- M, 31jaar, 85kg en 177cm. Zij en buikslaper
- V, 25jaar, 67kg en 169cm. Voornamelijk zijslaper

Ik had eerst ook koudschuim matrassen overwegen maar met de huidige boxspring die we hebben lijkt pocket vering de beste optie.

Vooralsnog lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar AM en een close second Ravensberger.

Zou iemand wellicht me meer ervaringen kunnen vertellen over de AM pocket vering matrassen?

Ons budget is trouwens zo'n €1000.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:52:
[...]

Auping actie is bekend. Vanaf 22 December 15% op gehele collectie. Muv. Tone boxspring. Pixel kastjes waarschijnlijk ook. Maar is niet expliciet benoemd. Denk dat je die zeker meekrijgt met het voordeel als je meer dan alleen de nachtkastjes wil hebben.
Klopt, zojuist krabbel gezet voor een volledig Auping Original bed van 180x220 met 1x Elysium Y soft voor mij en 1x Elite X soft voor vriendin. Alles met 15% korting

Nooit gedacht dat ik voor een Soft matras zou gaan, maar volgens de verkoper lag ik daar het beste op. En de Auping tabel gaf ook aan dat die bij mijn lengte/gewicht hoort. Ik ben 195m bij 85kg en mijn gewicht zit hem vooral in de torso, brede schouders en smalle bouw. De schouders zakken lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:15:
[...]

Klopt, zojuist krabbel gezet voor een volledig Auping Original bed van 180x220 met 1x Elysium Y soft voor mij en 1x Elite X soft voor vriendin. Alles met 15% korting

Nooit gedacht dat ik voor een Soft matras zou gaan, maar volgens de verkoper lag ik daar het beste op. En de Auping tabel gaf ook aan dat die bij mijn lengte/gewicht hoort. Ik ben 195m bij 85kg en mijn gewicht zit hem vooral in de torso, brede schouders en smalle bouw. De schouders zakken lekker weg.
zo heb ik voor het eerst een medium met mijn 105 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johan Bogle schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:22:
[...]
zo heb ik voor het eerst een medium met mijn 105 kilo.
Hoe lang ben je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

FreakNL

Well do ya punk?

Wij slapen sinds een paar weken op een Cinderella Desire, 180x210.. We hebben de goedkoopste topper genomen.. Kouodschuim, maar ik geloof dat het bij Cinderalla dan Primum heet.. Een topper is zo vervangen als we er niet tevreden (meer) over zijn.

Het matras allebei "firm" .. Twee losse.. Bij mijn vorige boxspring had ik 1 groot los matras (180x210) en dat is drama met omkeren enzo..

En een voetbord.. Ik vond die eerst te duur, maar mijn vriendin wilde het perse.. Nu hij eraan zit snap ik d'r wel, het ziet er veel netter uit.. Bed neemt wel nog meer ruimte in zo, ik denk dat hij met voetbord 220 lang is.. Maar we hebben een grote kamer.

Wat vooral opviel in vergelijking met mijn vorige boxspring (merkloos ding van het inmiddels failliete Primatras) is de hoogte, dat scheelt zeer een centimer of 15.. De vorige was niet onder te stofzuigen bijvoorbeeld, bij deze gaat dat prima en we zouden er zelfs nog wat lage bakken onder kunnen schuiven voor wat extra opslag...

Rond de 2100 euro betaald inclusief bezorging en installatie.. Klap geld, maar we hopen er weer een jaartje of 10-15 mee te doen, dus dan valt het weer wel mee.

Heel tevreden over. Maar heel eerlijk, het was vooral voor mijn vriendin, die heeft rugklachten en andere gewrichtsklachten. Ze zegt dat het nu wel iets beter gaat en ze met minder pijn wakker wordt. Ik had zo nog 5 jaar op dat oude bed met ingezakte matras kunnen liggen, maar ik ben een zeer gemakkelijke slaper en slaap zonder problemen ook nog wel op een bank of op een bedje met een lattenbodem..

We hadden overigens een ander matras kunnen kopen op de bestaande boxspring maar de kleur was ook niet meer naar zin van vriendin. Tevens zat er een brandgat in de bekleding van het hoofdbord (dochter had er een nachtkastlampje met halogeen tegenaangezet).. Het bed is overigens naar een huis met een Oekraïens vluchtelingengezin toe, ik hoop dat ze er nog plezier van hebben, desnoods met een nieuw matras..

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Wellicht ga ik iets te kort door de bocht, maar ik vraag me eigenlijk af waarom mensen zoveel waarde hechten aan een topper. Een topper doet niks meer dan een comfortlaagje toevoegen, maar de echte steun komt uit het matras zelf. Ik zou dan juist eerder investeren in goeie matrassen dan een topper vernieuwen. Maar dat is mijn mening...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Deathchant schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:59:
Wellicht ga ik iets te kort door de bocht, maar ik vraag me eigenlijk af waarom mensen zoveel waarde hechten aan een topper. Een topper doet niks meer dan een comfortlaagje toevoegen, maar de echte steun komt uit het matras zelf. Ik zou dan juist eerder investeren in goeie matrassen dan een topper vernieuwen. Maar dat is mijn mening...
Het is erg afhankelijk welk matras je hebt. Er zijn gestoffeerde matrassen waar je zonder topper niet op kan slapen. En er zijn matrassen waar je nooit van zn leven een topper op zou mogen gebruiken. Verschil van uitstraling. Qua slaapcomfort hoeft het niet veel verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:09:
[...]

Het is erg afhankelijk welk matras je hebt. Er zijn gestoffeerde matrassen waar je zonder topper niet op kan slapen. En er zijn matrassen waar je nooit van zn leven een topper op zou mogen gebruiken. Verschil van uitstraling. Qua slaapcomfort hoeft het niet veel verschil te maken.
Ik heb van 2012-2022 een Auping Dublin Maximus (dus mét topper) gehad, en de enige reden waarom die topper er was, is om een 2-persoons laagje te hebben op 2x1persoons matrassen. Ik kon, als ik dat wilde, gewoon zonder topper liggen.
Gestoffeerde matrassen waar je niet op kunt liggen zonder topper...Ik kan me geen voorstelling erbij maken waarom je er niet op kunt liggen zonder topper? Je gaat meestal toch een molton+hoeslaken eroverheen leggen.
Matrassen waar je geen topper op MAG gebruiken, wat zijn dat dan voor matrassen??
Steun komt vanuit het matras (en gedeeltelijk de box of bodem natuurlijk), dus ik kan me idd enkel voorstellen dat het met design/uitstraling te maken heeft...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:22
Is dit ook een plek om advies te vragen over dekbedden of is daar een andere plek voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Santee schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:54:
Is dit ook een plek om advies te vragen over dekbedden of is daar een andere plek voor?
https://www.donskussen.nl...nzen-dekbed-4-seizoenen-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:43
Die wollen versie is wel een stuk zwaarder.

Ik heb begin van het jaar deze aangeschaft:
https://www.donskussen.nl...taurus-dekbed-4-seizoenen

• Santee
Trichoglossus schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:26:
[...]

Die wollen versie is wel een stuk zwaarder.

Ik heb begin van het jaar deze aangeschaft:
https://www.donskussen.nl...taurus-dekbed-4-seizoenen
Wij hebben dus een vrij warme slaapkamer en ben erachter dat 450gr/m2 wol veel te warm is. Ik ben eigenlijk op zoek naar de 350 ongeveer maar veel dekbedden zijn minstens 400 voor lente/herst en 200-250 voor zomer :/

Misschien deze: Bekijk White Cloudz - donzen dekbed GRAZ - 90% - Europees eendendons - 200x200 cm - Zomer op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Ook deze gevonden alleen ons beddengoed is 200x200: https://www.donskussen.nl...s-dekbed-all-year-premium

[ Voor 27% gewijzigd door Santee op 29-12-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Santee schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:58:
[...]

Wij hebben dus een vrij warme slaapkamer en ben erachter dat 450gr/m2 wol veel te warm is. Ik ben eigenlijk op zoek naar de 350 ongeveer maar veel dekbedden zijn minstens 400 voor lente/herst en 200-250 voor zomer :/
Je kan ook met meerdere lagen werken, zoals men in de outdoor wereld ook doet. Dat geeft je de vrijheid om tijdens je slaap met één arm beweging gemakkelijk een laag er af te kunnen halen als het te warm wordt, en geeft je meer isolatie mogelijkheden.
Dan neem je bijv. een lente/herst dekbed, met bijv. nog een dunne wollen plaid er over. Wordt het tijdens de slaap te warm, dan haal je de plaid er af. Op basis van het weerbericht van de komende nacht, en je temperatuurbeleving van afgelopen nacht, kan je per nacht een schatting maken of je wel of niet met plaid of pyjama start.

Ook kan het type matras en materiaal van het dekbed (of zelfs de afmetingen van het dekbed) kan impact hebben op de warmte.

Zelf slaap ik momenteel onder het dunste en koelste zomerdekbed dat ik heb kunnen vinden (heb diverse zomerdekbedden die toch nog te warm zijn). Dus een once-size-fits-all dekbed, zoals de links hierboven, bestaat gewoon niet. Die zouden voor mij al veels te warm zijn.

• Santee
Cyb schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:45:
[...]

Je kan ook met meerdere lagen werken, zoals men in de outdoor wereld ook doet. Dat geeft je de vrijheid om tijdens je slaap met één arm beweging gemakkelijk een laag er af te kunnen halen als het te warm wordt, en geeft je meer isolatie mogelijkheden.
Dan neem je bijv. een lente/herst dekbed, met bijv. nog een dunne wollen plaid er over. Wordt het tijdens de slaap te warm, dan haal je de plaid er af. Op basis van het weerbericht van de komende nacht, en je temperatuurbeleving van afgelopen nacht, kan je per nacht een schatting maken of je wel of niet met plaid of pyjama start.

Ook kan het type matras en materiaal van het dekbed (of zelfs de afmetingen van het dekbed) kan impact hebben op de warmte.

Zelf slaap ik momenteel onder het dunste en koelste zomerdekbed dat ik heb kunnen vinden (heb diverse zomerdekbedden die toch nog te warm zijn). Dus een once-size-fits-all dekbed, zoals de links hierboven, bestaat gewoon niet. Die zouden voor mij al veels te warm zijn.
Bedankt, nu heb ik er drie op het oog:
https://www.donskussen.nl...ons-donzen-dekbed#reviews

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mocht je voor deze willen gaan: 20% korting op VanDyck met NIEUWSBRIEF20

• Santee
Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:26:
[...]
Mocht je voor deze willen gaan: 20% korting op VanDyck met NIEUWSBRIEF20
Bedankt! Of deze Ducky Dons, veel kwaliteitsverschil met de VanDyck?

• Johan Bogle
Zou ik niet durven zeggen. Heb zelf nog niet gekocht. Zou overigens geen eendendons doen, maar gans. Betere isolatie, minder geur, grotere veren dus minder losse veren.

Wol is ook een optie, maar maakt je dekbed zwaar. Persoonlijk vind ik dat niet zo prettig, maar is een kwestie van voorkeur.

Ben zelf op zoek naar ganzendons. Ik twijfel nog tussen 1 allyear met een super dun zomer apart of gewoon een 4-seizoenen.

Zal waarschijnlijk de Taurus worden, maar misschien toch de duvee platinum (krijg ik wel ruzie met mijn vrouw :-))

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
Zijn er nog alternatieven om te bekijken naast de Avek Ninety, in ongeveer dezelfde prijsklasse? (of goedkoper :p)
Slaap er nu op een, prima bed, maar moet de deur uit en dus op zoek naar een nieuw bed.

Ook rondje Ikea gedaan, ivm levertijden daar, maar die staan er gewoon allemaal minder strak bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Deze twee zijn binnen. De ganzendonzen kraakt inderdaad aardig en voelt iets dun. Proberen hem eerst en als die niet bevalt de wollen (heeft net iets meer vulgewicht, kraakt niet en helft van de prijs). Zal jullie een review geven 😜

De iSleep is via de website van klaasvaak trouwens nog €5 goedkoper kwam ik na bestellen achter.

Edit: niet eens onder de ganzen geslapen. Veel te veel gekraak. Die gaat retour.

[ Voor 12% gewijzigd door Santee op 31-12-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23
Hoe zijn de ervaring hier met de Auping matrassen inmiddels?

Ik heb 2x een Auping Maestro matras gehad en de eerste weken sliep het heerlijk.
Echter na 3/4 maand kuilvorming rond mijn heupen en weg ondersteuning en nachtrust :'(
Deathchant schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Ik had je post gemist.
Ja, nog steeds vol lof over de Auping Elite. Ik ben vooral blij dat ik dit keer voor een medium ben gegaan en geen firm meer. Mijn vrouw heeft de Elysium.
In beide matrassen nog geen kuilvorming o.i.d. Ligt nog steeds voortreffelijk! (i.c.m. met het Auping Cloud kussen)
Junia schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring! Mijn vriendin en ik hebben een weekje geleden ook de knoop doorgehakt en zijn ook voor een bed van Auping gegaan i.c.m. het Elite 'medium' matras. Destijds in de winkel veel verschillende matrassen mogen testen, echter leek de elite toch de perfecte balans te geven tussen ondersteuning en een knusse toplaag.

Levertijd is momenteel circa 4~6 weken, dus over een aantal weken zal ik hier wel een update achterlaten met onze ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Anderhalf jaar geleden 2 matrassen gekocht (2x 90cm) bij Leen Bakker. De Royal 5 Prestige pocketvering/koudschuim matras. Hier zat 100 dagen proefslapen op. Afgegaan op de goede reviews destijds.

Het eerste half jaar was prima, daarna beginnen steeds meer zaken te irriteren. Zoals de ongelofelijk zachte schuimrand aan de zijkanten van de matrassen. Tussen de 2 matrassen heb je ongeveer 20-30cm zacht schuim, waarbij je de lattebodem er doorheen voelt. En aan de andere zijkant is dit 10-15cm. Waardoor je 90cm matras in werkelijkheid maar +- 70cm is om op te slapen.

Gezellig naast elkaar slapen zit er dus ook niet in. Dus nu na een jaar al op zoek naar nieuwe matrassen. Destijds 1200 betaald in totaal. Heb nu de Emma Royal gezien, maar ook die reviews gaan van heel goed naar heel slecht. Ons nieuwe budget is +- 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Hoelang moet je wennen aan een nieuw matras? En wat versta je onder wennen?

Is het normaal om helemaal gebroken te zijn na een nacht op een nieuw matras) (schouderpijn, heuppijn, onderrugpijn, nekpijn).

Lijkt mij niet de bedoeling…

Kwamen van een natuurlatex matras en hebben nu een pullman royal, die in de winkel prima leek maar dit is een hel. Gelukkig mag hij binnen 90 dagen retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:32
Yohost! schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:29:

Ik heb 2x een Auping Maestro matras gehad en de eerste weken sliep het heerlijk.
Echter na 3/4 maand kuilvorming rond mijn heupen en weg ondersteuning en nachtrust :'(

[...]

[...]
Circa 1.5 maand geleden hebben we het nieuwe bed (spiraalbodem) + Auping Elite medium X+Y in gebruik mogen nemen. Gevoelsmatig ligt het matras iets 'harder' dan in de showroom, maar dat kan mogelijk komen doordat we hem nog relatief kort hebben.

Voor een buik, zij en rugslaper kan ik niet anders zeggen dan dat het heerlijk ligt. Mijn vriendin is wat minder onder de indruk en vind het wel "prima" liggen, maar dat komt meer omdat ze wat minder kieskeurig lijkt te zijn qua bed :p

Op ons vorige matras had ik nog regelmatig last van 'slapende' lichaamsdelen n.a.v. afknellende zenuw/bloedsomloop waar ik regelmatig wakker van werd, dat is nu helemaal niet meer zo omdat de toplaag aangenaam zacht is, maar toch nog de juiste ondersteuning geeft.

Qua temperatuur lijkt hij een stukje koeler te zijn, wat voor mij een groot voordeel is maar voor mijn vriendin wat minder.

Niet echt een uitgebreide review, maar ondanks de hoge prijs vind ik het de investering tot dusverre zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24
Junia schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:21:
[...]
Qua temperatuur lijkt hij een stukje koeler te zijn, wat voor mij een groot voordeel is maar voor mijn vriendin wat minder.
Hier heb ik ook last van een te koele matras in de winter. Na een tip heb ik een wollen onderdeken van Terschellinger gekocht. Wat is dit fijn, het ligt heerlijk behaaglijk. Nu ben ik de hele nacht schaapjes aan het tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Koop een mline of een tempur en je zal het nooit koud hebben 🥵

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cenahej
Cenahej schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:30:
Goedemiddag beste leden, ook in ben in de markt om een nieuw matras te halen.

Bij de zoektocht heb ik vele tientallen pagina's doorspit en ben ik op het volgende gekomen.

- Lidl f.a.n. 7-zones pocketveringmatras DUOSPRING PREMIUM https://www.lidl.nl/p/f-a...spring-premium/p100260409
- Lidl Hn8 Schlafsysteme 7-zones pocketveringmatras SLEEP BALANCE https://www.lidl.nl/p/hn8...-sleep-balance/p100332731
- Ikea https://www.ikea.com/nl/n...-stevig-naturel-60476410/
- Ravensberger Ergospring 1000 https://www.ravensberger-...n/komfort?number=419.4525
- AM Qualitatsmatras 7-Zone Pocketveringmatras met 1000 Veren https://am-qualitatsmatra.../pocketveringmatras-1000/ of anders de optie met 2 matrassen in 1 tijk

Over ons:
- M, 31jaar, 85kg en 177cm. Zij en buikslaper
- V, 25jaar, 67kg en 169cm. Voornamelijk zijslaper

Ik had eerst ook koudschuim matrassen overwegen maar met de huidige boxspring die we hebben lijkt pocket vering de beste optie.

Vooralsnog lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar AM en een close second Ravensberger.

Zou iemand wellicht me meer ervaringen kunnen vertellen over de AM pocket vering matrassen?

Ons budget is trouwens zo'n €1000.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Uiteindelijk maar de knoop door gehakt en zojuist een pocketspring 1000 veren met gellaag besteld bij AM. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markies
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 16:17
Heb na veel wikken en wegen de duurste Auping variant Elite 140*200 matras en duurste Cloud dekbed aangeschaft. Heb ook diverse filialen benaderd omdat het allemaal eigen ondernemers zijn die hun eigen kortingen en service geven.
Ik Kon kiezen in mijn regio uit Gouda Auping, Alexandrium en Zoetermeer en in Auping Studio Frans Mets Rotterdam en Hillegersberg.
Raad iedereen aan om te vragen telefonisch naar mogelijkheid tot korting te vragen ( kreeg 15 % korting bij black friday actie maar ook in januari is dat weer het geva)l en 2 gratis kussens (door online afspraak te maken en mijn order in tweeën te splitsen) als dat niet lukt gewoon de volgende filiaal te bellen en dat zeker uit te spelen.
Door eigen initiatief gebruik kunnen maken van het door Auping Nederland aangeboden aanbod van gratis kussen als je online afspraak maakt, de winkel in Gouda doet dat niet en wil je graag onnodig extra kussens laten aanschaffen. Ook de aftersales vond ik in Gouda erg slecht en zou voor mij in de toekomst aanleiding zijn niet meer terug te komen en voor vestiging in Rotterdam te kiezen.
Na mijn aanschaf in Gouda heb ik weinig vertrouwen in hun betrouwbare after sales terwijl je toch vele duizenden euro's uitgeeft en denkt te kiezen voor een kwalitatief totaal product.

[ Voor 8% gewijzigd door markies op 13-01-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelhoeven
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-02-2023
Cenahej schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Uiteindelijk maar de knoop door gehakt en zojuist een pocketspring 1000 veren met gellaag besteld bij AM. Ben benieuwd!
Ik ben benieuwd hoe dit matras je straks bevalt, wil je dat tzt laten weten? Zit er aan te denken om hetzelfde matras te kopen. Welke hardheid heb je trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door Marcelhoeven op 12-01-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-05 18:43

[...]

[...]
Twee jaar geleden een Auping Maestro gekocht, inclusief bedframe (Auping Essential) en spiraalbodem. Mijn vriendin stapte binnen een drietal weken al over op de Auping Evolve, ik dacht zelf aanvankelijk goed te liggen, maar hoe langer ik er op lag hoe slechter het werd. Inmiddels liggen beide matrassen te verstoffen in een andere kamer. Ook over het bedframe zijn we niet te spreken, het kraakt, het piept, terwijl het wel vrij degelijk voelt. Ook de Auping kussens (gratis gekregen bij het bed) worden niet meer gebruikt. Bij het Maestro matras voel je gewoon de pocketveren verspringen zodra je anders gaat liggen. Dit was in de winkel uiteraard niet het geval.

Hier in huis komt er in ieder geval nooit meer iets nieuws van Auping.

Zelf lig ik nu op een Tempur Sensation Elite 25 (nog wel op de spiraal van Auping, denk eraan over te stappen op een lattenbodem) en mijn partner op een Mline Slowmotion (nummer weet ik even niet meer) i.c.m. een lattenbodem. Dat ligt qua comfort en ondersteuning aanzienlijk beter voor ons, wij worden een stuk uitgeruster wakker zonder pijn in de rug of gewrichten. Nadeel is dan weer dat de Tempur (ondanks de cooltouch techniek) vrij warm is voor mij en dat levert in de warme nachten nog wel eens een nat geheel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cenahej
Marcelhoeven schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit matras je straks bevalt, wil je dat tzt laten weten? Zit er aan te denken om hetzelfde matras te kopen. Welke hardheid heb je trouwens?
Ga ik doen! Matras komt als het goed is vandaag zelfs al binnen. Kwa hardheid heb ik medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelhoeven
Cenahej schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Ga ik doen! Matras komt als het goed is vandaag zelfs al binnen. Kwa hardheid heb ik medium.
Top, dank je alvast. Ben heel benieuwd! Ben ook benieuwd of het inderdaad binnen 3-5 dagen geleverd is. Dan weet ik ook alvast wanneer ik het eventueel ongeveer moet gaan bestellen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marcelhoeven op 12-01-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

[...]
Hier nog steeds alles helemaal tevreden! Geen kuilvorming, niks. Ik ben zo blij dat ik niet voor firm gegaan ben maar voor medium. Fijne matrassen, die Elite en Elysium!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cenahej
Marcelhoeven schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Top, dank je alvast. Ben heel benieuwd! Ben ook benieuwd of het inderdaad binnen 3-5 dagen geleverd is. Dan weet ik ook alvast wanneer ik het eventueel ongeveer moet gaan bestellen ;)
Vrijdag 6 januari in de avond besteld en donderdag 12 januari binnen. In mijn optiek helemaal top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
NoSugar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:56:
Anderhalf jaar geleden 2 matrassen gekocht (2x 90cm) bij Leen Bakker. De Royal 5 Prestige pocketvering/koudschuim matras. Hier zat 100 dagen proefslapen op. Afgegaan op de goede reviews destijds.

Het eerste half jaar was prima, daarna beginnen steeds meer zaken te irriteren. Zoals de ongelofelijk zachte schuimrand aan de zijkanten van de matrassen. Tussen de 2 matrassen heb je ongeveer 20-30cm zacht schuim, waarbij je de lattebodem er doorheen voelt. En aan de andere zijkant is dit 10-15cm. Waardoor je 90cm matras in werkelijkheid maar +- 70cm is om op te slapen.

Gezellig naast elkaar slapen zit er dus ook niet in. Dus nu na een jaar al op zoek naar nieuwe matrassen. Destijds 1200 betaald in totaal. Heb nu de Emma Royal gezien, maar ook die reviews gaan van heel goed naar heel slecht. Ons nieuwe budget is +- 1000.
zo'n tussenrand komt helaas vaker voor bij pocketveringmatrassen. Ik heb in de laatste 6 maanden hier 10 matrassen gehad omdat we een matras zoeken waar mijn partner geen rugklachten op heeft. onderstaand matras heb ik hier zelf in een 140x200 uitvoering en het is een heel solide matras zonder zijranden. de veren lopen helemaal tot de zijkanten dus als je er 2 koopt en naast elkaar legt zal je in het midden geen rand schuim hebben. En ze vallen ruim onder je budget en hebben proefslapen(al zou ik de 30 dagen van bol.com aanhouden en niet de 100 van de leverancier want na 30 dagen kan je via bol.com geen retourverzoek meer indienen:
www.bol.com/nl/nl/p/pocke...-hoogte/9300000129286192/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cenahej schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Vrijdag 6 januari in de avond besteld en donderdag 12 januari binnen. In mijn optiek helemaal top!
Ik had je nog willen schrijven maar was er nog niet aan toegekomen. ik had het nest2 matras van Hibboux(te vinden op bol.com) nog aan je lijstje willen toevoegen als optie. ik was er nog niet aan toegekomen hoewel ik al wel bij AM had geinformeerd naar een paar punten die mij minder goed leken. je hebt de matrassen nu al maar let in de proefslaapperiode misschien even op deze dingen:
- volgens mij had je een tweepersoonsmatras gekocht toch? die bestaan bij hen uit 2 losse matraskernen. dat betekent in het midden (bij deze leverancier) een strook van 6cm schuim zonder veren. dat is niet heel breed, er zijn leveranciers met veel bredere stroken. maar als je precies in het midden ligt heb je dus een strook van 6cm waar geen veren in zitten en die mogelijk zachter wordt dan de rest van het matras of voel je daar andere ondersteuning.
- heb je hardheid h2 of h3? h2 heeft een draaddikte van de veren van 1,2-1,3mm (3 verschillende diktes door de zone-indeling dat is normaal) h3 heeft 1,3-1,4mm Mijn persoonlijke ervaring is dat matrassen die enkel uit micropocketveren bestaan vrij gemakkelijk gaan kuilen omdat de veertjes zo'n dunne draad hebben dat ze geen 10 jaar, ik denk zelfs geen 5, je gewicht kunenn dragen. al helemala niet als er soms ook andere dingen op het matras gebeuren dan slapen.
- enkel bij de zeer stevige variant wordt hr40 schuim gebruikt bij de zachtere variant hr35 gaf de mevrouw van AM aan mij door per mail. dit is wel een erg lage dichtheid, zeker gecombineerd met de micropocketveren zou ik hem niet snel adviseren. (daarmee is niet gezegd dat een matars dat wel goede specificaties heeft automatisch wel goed is, maar dit matras heeft ook zijn specificaties wat tegen)
ik had de ravensberger een betere optie gevonden maar zag toen de nest2 dat ook een matas met latex afdeklaag en pocketvering is. het voordeel van dat matras ten opzichte van de ravensberger is dat hij en goedkoper is en 1 hardheid heeft, nameljik zandlopervormige pocketveren met een progressieve tegendruk.
nu je de matras van AM al hebt zou ik zeggen maak goed gebruik van de proefperiode. als je ze geweldig vindt moet je je niets van mijn bericht aantrekken. twijfel je, dan zou ik ze terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dracula schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:48:
Hoelang moet je wennen aan een nieuw matras? En wat versta je onder wennen?

Is het normaal om helemaal gebroken te zijn na een nacht op een nieuw matras) (schouderpijn, heuppijn, onderrugpijn, nekpijn).

Lijkt mij niet de bedoeling…

Kwamen van een natuurlatex matras en hebben nu een pullman royal, die in de winkel prima leek maar dit is een hel. Gelukkig mag hij binnen 90 dagen retour.
dat is heel verschillend per persoon. soms wel 2 tot 4 weken. en ja in de gewenningsperiode kunnen de klachten die je noemt zeker voorkomen maar ze moeten wel afnemen. als dat niet gebeurd zou ik gebruik maken van de mogeljikheid ze te retourneren. maar doe dat niet te snel en geef het wel even de kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:56:
[...]

zo'n tussenrand komt helaas vaker voor bij pocketveringmatrassen. Ik heb in de laatste 6 maanden hier 10 matrassen gehad omdat we een matras zoeken waar mijn partner geen rugklachten op heeft. onderstaand matras heb ik hier zelf in een 140x200 uitvoering en het is een heel solide matras zonder zijranden. de veren lopen helemaal tot de zijkanten dus als je er 2 koopt en naast elkaar legt zal je in het midden geen rand schuim hebben. En ze vallen ruim onder je budget en hebben proefslapen(al zou ik de 30 dagen van bol.com aanhouden en niet de 100 van de leverancier want na 30 dagen kan je via bol.com geen retourverzoek meer indienen:
Zo'n tussenrand (schuimopvulling aan de zijkanten van een pocketveringmatras) is vrij normaal. Duurdere matrassen hebben daar vaak wel minimale of zelfs helemaal geen opvulling, i.t.t. goedkopere matrassen. (Al hoewel Ikea er ook eentje heeft zonder zijopvulling.)
Het ontbreken van schuimopvulling aan de zijkant, wordt soms ook wel side-to-side pocketvering genoemd.
Je kan het vaak ook merken door aan de zijkant van het matras te voelen of je de veren voelt.

Het ontbreken van schuimopvulling is goed voor de ventilatie, en zorgt er voor dat je meer van de pocketveren van het matras kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

markies schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:52:
Heb na veel wikken en wegen Auping Evolve matras en Cloud dekbed aangeschaft. Heb ook diverse filialen benaderd omdat het allemaal eigen ondernemers zijn die hun eigen kortingen en service geven.
Kon kiezen uit Gouda Auping, Alexandrium en Zoetermeer en in Auping Studio Frans Mets Rotterdam en Hillegersberg.
Raad iedereen aan om te vragen naar rond 15 % korting (zoals bij black friday actie en ook in januari weer het geval is) en 2 gratis kussens en als dat niet lukt gewoon de volgende filiaal te benaderen en dat zeker uit te spelen.
Door eigen initiatief gebruik kunnen maken van het door Auping Nederland aangeboden aanbod van gratis kussen als je online afspraak maakt, de winkel in Gouda doet dat niet en wil je graag onnodig extra kussens laten aanschaffen. Ook de aftersales vond ik in Gouda erg slecht en zou voor mij in de toekomst aanleiding zijn niet meer terug te komen en voor vestiging in Rotterdam te kiezen.
Na mijn aanschaf in Gouda heb ik weinig vertrouwen in hun betrouwbare after sales terwijl je toch vele duizenden euro's uitgeeft en denkt te kiezen voor een kwalitatief totaal product.
Ik lees toch wel relatief veel negatieve meningen hier over de Evolve, i.t.t. de Elite en de Elysium. Ook op Marktplaats komt de Evolve regelmatig voorbij.

"Raad iedereen aan om te vragen naar rond 15 % korting"
Auping heeft momenteel al een kortingsactie lopen van 22 dec t/m 5 feb 2023. Komt die 15% daar boven op?

Matrassen die je via Internet bestelt, mag je trouwens retourneren als het niet bevalt, waarna je je geld zou moeten terugkrijgen. I.t.t. als je het in de winkel koopt. Let op, je moet dan wel goed onderscheid maken tussen "proefslapen" en "bedenktijd".
Bij "proefslapen" van Auping, mag je binnen 90 dagen het matras wisselen voor hetzelfde matras, alleen dan een andere hardheid. Terwijl je bij 30 dagen bedenktijd, ook daadwerkelijk geld terug mag krijgen, maar dat geldt alleen als je het via Internet bestelt. In de winkel moet je daar aparte afspraken over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misstree
  • Laatst online: 12-01-2023
Heeft iemand mogelijk ervaring met een King deluxe 2000 matras? Wil graag overstappen naar een tweepersoons matras vanwege kuilvorming bij 2 aparte matrassen (verschuiven van de matrassen en de tussenstrip dan 1 gat wordt, ondanks matrasbanden vanuit de zijkanten en boven/onderzijde). Nu ben ik als buikslaper beter af met een firm matras blijkbaar. Is de King Deluxe een goed matras, ook voor rug- en nekklachten? Vind het haast een onmogelijke taak om te achterhalen welk matras goed uit de bus komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Misstree schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:06:
Heeft iemand mogelijk ervaring met een King deluxe 2000 matras? Wil graag overstappen naar een tweepersoons matras vanwege kuilvorming bij 2 aparte matrassen (verschuiven van de matrassen en de tussenstrip dan 1 gat wordt, ondanks matrasbanden vanuit de zijkanten en boven/onderzijde). Nu ben ik als buikslaper beter af met een firm matras blijkbaar. Is de King Deluxe een goed matras, ook voor rug- en nekklachten? Vind het haast een onmogelijke taak om te achterhalen welk matras goed uit de bus komt..
Dit matras? https://www.boschbedding.nl/king-matras/

Het oogt alsof het van dure kwaliteit is. Ook de specs zijn opvallend. De prijs past dan weer totaal niet bij dat van merken die zich richten op het hoge segment (zoals Treca).
Ook is het voor mij niet direct helder wie de fabrikant is. Op https://www.kingmatras.nl/collections/matras komt "Deluxe" niet voor.

Het product lijkt op een clone van matrassen van een hoog segment merk als English Royal Mattress:
https://englishroyalmattress.com/product/royal-12500/
Waar prijzen zijn die 10x zo duur zijn.

Het triggert bij mij al diverse rode vlaggen, waaronder oplichting. Het matras komt bijv. op niet veel sites voor, maar op de sites waar het op voorkomt, is een relatief hoog percentage mogelijk een oplichting site. Zoals deze: https://bed-kopen.nl/shop/king-matras-2000-160x200-32cm-dik/
Kan best zijn dat dit een legitieme site is, maar het heeft aardig wat weg van een nep site.

Ook opvallend is dat jij zelf sinds vandaag geregisteerd bent op Tweakers. Wat nog meer twijfels geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
Cyb schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Ik lees toch wel relatief veel negatieve meningen hier over de Evolve, i.t.t. de Elite en de Elysium. Ook op Marktplaats komt de Evolve regelmatig voorbij.

"Raad iedereen aan om te vragen naar rond 15 % korting"
Auping heeft momenteel al een kortingsactie lopen van 22 dec t/m 5 feb 2023. Komt die 15% daar boven op?

Matrassen die je via Internet bestelt, mag je trouwens retourneren als het niet bevalt, waarna je je geld zou moeten terugkrijgen. I.t.t. als je het in de winkel koopt. Let op, je moet dan wel goed onderscheid maken tussen "proefslapen" en "bedenktijd".
Bij "proefslapen" van Auping, mag je binnen 90 dagen het matras wisselen voor hetzelfde matras, alleen dan een andere hardheid. Terwijl je bij 30 dagen bedenktijd, ook daadwerkelijk geld terug mag krijgen, maar dat geldt alleen als je het via Internet bestelt. In de winkel moet je daar aparte afspraken over maken.
exuses heb foute info gebruikt gaat om de duurste Auping variant Elite 140*200 matras en duurste Cloud dekbed
nee de korting komt er niet extra boven op maar sommige filialen zijn flexibeler, m.n. Hillegersberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Misstree schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:06:
Helaas is dit king deluxe 2000 matras mijn grootste miskoop ooit, en was het een goede les om niet zomaar op basis van specificaties matrassen te adviseren. Ik heb geen idee of de beloofde 2000 pocketveren per m2 erin zitten want ik heb het matras niet gedemonteerd. maar zoals het ligt zou ik niet zeggen dat er veel veren inzitten. Het is uberhaupt een vrij oncomfortable matras met een heel mooie luxe tijk. als je de beschrijving leest zou je denekn dat je het beste van het beste koopt, maar dat is helaas echt niet waar. wat voor matrassen heb je nu, merk of type? en hoe breed moet je nieuwe matras worden en wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelhoeven
dicksterk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:56:
[...]

Dick, je hebt het in deze post over het nest 2
matras. Heb je hier zelf ervaring mee? De specificaties van dat matras zijn inderdaad wel goed, maar ik zie dat het matras op de site van de verkoper zelf veel duurder is dan op Bol.com en dat de tweepersoons varianten via de site ook zijn uitverkocht. Ik vertrouw het dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Marcelhoeven schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:47:
[...]

matras. Heb je hier zelf ervaring mee? De specificaties van dat matras zijn inderdaad wel goed, maar ik zie dat het matras op de site van de verkoper zelf veel duurder is dan op Bol.com en dat de tweepersoons varianten via de site ook zijn uitverkocht. Ik vertrouw het dus niet helemaal.
Beetje raar inderdaad. Het matras dat @dicksterk aanhaalt met deze Bol link is "Niet leverbaar". Weet niet of die dat gisteren wel was, toen Dicksterk de link plaatste, maar wel verdacht (icm andere info over dit matras) dat het nu niet meer "Leverbaar" is op Bol.

Het merk is "YJZQ", maar als je er naar Googled, kan ik geen fabrikant vinden die dit verkoopt.
Een van de plaatjes op Bol geeft aan dat het aan Oeko-Tex gecertificeerd is met een code er op. Als je die bij Oeko-Tex invult, dan krijg je melding in het rood: "The validity of the label is currently under review. Please contact us for further information.".

Op een plaatje is wel te zien "ModernLuxe, Healhty sleep soloutions Mattress, Idea Industry International Co. Ltd.". Er zit dus een typefout op het label "soloutions" i.p.v. "solutions". Een Google op het bedrijf geeft o.a. een bedrijf dat in Hong Kong gevestigd zit, waar men over het algemeen wel beter Engels spreekt dan in de rest van China.

Het matras komt ook hier terug op Amazon Italie, onder merknaam "Wealthgirl", en zonder het fysieke "ModernLuxe" label op het matras. De afbeelding is exact hetzelfde, maar gephotoshopped om het label er op of er af te halen.

Het gaat dus vermoedelijk om chinese white label troep. Als je het zou kopen (wat ik persoonlijk sterk zou afraden), vergeet dan niet het product grondig en langduring door te luchten, zodat potentiele giftige stoffen in concentratie verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Marcelhoeven schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Je hebt een andere post van mij gequote wardoor nu enige verwarring lijkt te ontstaan. de matras waarnaar je linkt is niet het nest2 matras maar een matras wat ik iemand anders aanraadde die geen tussenrand tussen het matras wilde. Ik heb het nest2 matras hier inderdaad sinds heel kort en het is zoals beschreven. de rede dat het matras op de site veel duurder is is dan dat op bol.com is dat het 2 vrschillende matrassen betreft. ik heb dat nagevraagd bij de verkoper, eind december was het matras op de site 50% goedkoper wegens een einde jaars-korting en was die op bol dus juist duurder. het blijkt dat de nest2 een uitlopend model is dat ze niet meer op hun eigen site aanbieden en enkle op bol. zelf wilde ik liever de variatn van bol omdat deze een latexlaagje bevat en iets hoger is. ik vermoed dat de eindejaarskorting veel vooraad heeft verstookt, alles op de site was toen 50% korting. maar aangezien die nest2 op bol nu veel goedkoper is dan de nest op de site die in feite lager is en geen latex-afdekking heeft had ik nar die op bol verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Beetje raar inderdaad. Het matras dat @dicksterk aanhaalt met deze Bol link is "Niet leverbaar". Weet niet of die dat gisteren wel was, toen Dicksterk de link plaatste, maar wel verdacht (icm andere info over dit matras) dat het nu niet meer "Leverbaar" is op Bol.

Het merk is "YJZQ", maar als je er naar Googled, kan ik geen fabrikant vinden die dit verkoopt.
Een van de plaatjes op Bol geeft aan dat het aan Oeko-Tex gecertificeerd is met een code er op. Als je die bij Oeko-Tex invult, dan krijg je melding in het rood: "The validity of the label is currently under review. Please contact us for further information.".

Op een plaatje is wel te zien "ModernLuxe, Healhty sleep soloutions Mattress, Idea Industry International Co. Ltd.". Er zit dus een typefout op het label "soloutions" i.p.v. "solutions". Een Google op het bedrijf geeft o.a. een bedrijf dat in Hong Kong gevestigd zit, waar men over het algemeen wel beter Engels spreekt dan in de rest van China.

Het matras komt ook hier terug op Amazon Italie, onder merknaam "Wealthgirl", en zonder het fysieke "ModernLuxe" label op het matras. De afbeelding is exact hetzelfde, maar gephotoshopped om het label er op of er af te halen.

Het gaat dus vermoedelijk om chinese white label troep. Als je het zou kopen (wat ik persoonlijk sterk zou afraden), vergeet dan niet het product grondig en langduring door te luchten, zodat potentiele giftige stoffen in concentratie verminderen.
toon volledige bericht
Mogelijk is enige verwarring ontstaann doordat een ander bericht van mij werd gequote maar het matras waar jij het nu over hebt is niet het nest2 matras, maar een matras wat ik aan iemand heb aangeraden die een matras zonder zijrand zocht. uiteraard was het gisteren nog leverbaar anders had ik er niet naar gelinkt.
Ik denk dat je gelijk hebt dat dit matras uit China komt. Ik heb vaker chinese matrassen gezien met deze opbouw: een pocketveer-kern met alleen een tijk eromheen zodat je de veren zowel aan de zijkant als onderkant kan voelen en dan een toplaag erbovenop.
Ik heb geen grote hoeveelheid chinese matrassen gezien, te weinig om de aanname te kunnen maken dat alle chinese veerkern-matrassen zo opgebouwd zijn maar ik herkende de opbouw wel van een ander chinees matras dat ik heb gehad. Ik vind het alleen een beetje jammer dat je zo stellig reageert met woorden als troep, en tijden laten luchten vanwege alle giftige stoffen. Ik heb mezlef voorgenomen alleen matrassen te adviseren die ik gezien heb, of van partijen waarvan ik in elk geval matrassen gezien heb. dit specifieke matras heb ik in 140x200. Ik heb het geadviseerd op basis van de huidige matras van de vrager, een matras van leen bakker. dit is geen top-segment zoals auping en daar was ook geen budget voor. blijkbaar wilde deze pesoon weer 2 matrassen maar dit keer zonder tussenrand. Is het ergospring matras van ravensberger(om maar een voorbeeld te noemen) beter dan dit chinese matras? Absoluut, maar het heeft wel zijranden en dat is in dit geval geen optie, en het is boven budget bij de koop van 2 matrassen.
Zoals gezegd ik heb hier 10 matassen gehad de afgelopen 6 maanden. allemaal ekochct via verkopers die op bol.com verkopen omdat het dan ook binnen 30 dagen weer terug kon als het niet bevalt. Mijn partner heeft rugklachten en fybromialgie en een hoog gewicht dus het vinden van de juiste matas is gewoon een grote opgave. bij die 10 matrassen heb ik een stuk of 5 vrijwel identike matrassen gehad, geproduceerd in Nederland. een soort doos van schuim, met flinke zijranden, met een pocketveer-kern erin met vrij dunnen veren en aan elke kant afgedekt met 5 fo 6cm koudschuim/traagschuim etc. daarnaast nog 3 matrassen uit turkije, die wel anders lagen maar in vergelijking met elkaar toc h weer vrij sterk op elkaar leken. een zeer goedkoop chinees bonell-matras was niet de juiste maar kwam een beetje in de buurt. toen ik dus deze zag vermoedde ik al dat het een chinees matras was, gezien de naam van de winkel. maar deze keer met pocketveren, een beetje zoals larson dat heeft maar dan met een stuk dunnere afdeklaag(dus minder snel kuilvorming). en inderdaad is dit een heel solide matras. het is hem toch net niet voor mijn partner waardoor we nu de nest2 net binnen hebben, maar het is van de 10 die ik hier heb gehad veruit de beste. we houden ehm ook en vervangen het matars op de logeerkamer, omdat deze meer een hotel-gevoel geeft.
er kwam geen enkele chemische lucht vanaf bij het uitpakken uit de kartonnen doos en daarna uit het folie. hij was binnen een uur of 2 volledig in vorm.
Ik heb veel geleerd van die 10 matassen. vooral dat papier geduldig is en specificaties lang niet alels zegggen omdat het er soms gewoon niet in zit, of de gebruikte veren eigenlijk helemala geen tegendruk geven. als je er dan op gaat zitten gaat een matras van 25cm naar zo'n 5cm op de plek waar je zit(dat gebeurde veel bij de nederlandse goedkope matrassen die we hebben getest). ik weet dat er in een duurder segmet ook goede nederlandse matrassen zijn, maar juist in het goedkope segment heb je meer kans op wat hogere kwalitiet als het matras in een land met veel lagere productiekosten is gemaakt. dit specifieke matras is naar mijn mening echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:21:
[...]Ik vind het alleen een beetje jammer dat je zo stellig reageert met woorden als troep, en tijden laten luchten vanwege alle giftige stoffen.[..]
Het kan best zijn dat het matras voor sommige mensen prima werkt, maar ik vind het troep. Ik heb namelijk etisch een hekel aan white labeling: waar fabrikanten (meestal uit China) bewust een white label product produceren, waar nep fabrikanten vervolgens hun eigen sticker op mogen plaatsen. Het is een middel om de markt te verzieken met allerlei nep fabrikantjes en om wetgeving gemakkelijker te omzeilen. (Zo misbruikt het matras al onterecht een Oeko-Tex label.) Vooral op sites als Amazon en Bol leidt dat tot allemaal dezelfde producten die als verschillende producten op het platvorm worden aangeboden. Het is ook een middel voor China om de westerse wereld te overspoelen met dubieuze security camera's en dergelijke producten.

Vaak zijn de verkopers (die zichzelf vaak "fabrikant" noemen) ook nog eens dropshippers, met de daarbij bijbehorende problemen.

Het luchten van nieuwe matrassen is overigens niet iets dat ik ter plekke verzin of iets dergelijks. Het is bij alle matrassen aan te raden, maar met name matrassen die uit China komen. Ze worden vaak per container verschepen, waarbij de containers vol met gif worden gespoten om insecten en dergelijke te doden. Mensen die met dergelijke containers moeten werken, mogen ook niet zomaar een container opendoen. Ze worden eerst van buiten uit gemeten op hoeveelheid gif, daarna kan de container pas worden opengemaakt. Soms gaat dat mis, wat kan leiden tot o.a. verlammingen en de dood.
Als je een fiets koopt en binnenkrijgt die in zo'n container verscheept is, dan is er nog niet zo veel aan de hand. Maar als het om een matras gaat, waar je 30% van het jaar op slaapt, en die heel wat meer giftige deeltjes kan opnemen (en langduring kan afstaan) dan een fiets, en ook nog eens dicht bij het lichaam en luchtwegen is, dan heeft dat net wat meer impact. Toxicologen in Nederland hebben er al vaker voor gewaarschuwd. Ook in de beddenwinkels in Nederland hebben daar mee te maken gehad, dat bijv. een lading uit de handel moet worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:19:
[...]

Het kan best zijn dat het matras voor sommige mensen prima werkt, maar ik vind het troep. Ik heb namelijk etisch een hekel aan white labeling: waar fabrikanten (meestal uit China) bewust een white label product produceren, waar nep fabrikanten vervolgens hun eigen sticker op mogen plaatsen. Het is een middel om de markt te verzieken met allerlei nep fabrikantjes en om wetgeving gemakkelijker te omzeilen. (Zo misbruikt het matras al onterecht een Oeko-Tex label.) Vooral op sites als Amazon en Bol leidt dat tot allemaal dezelfde producten die als verschillende producten op het platvorm worden aangeboden. Het is ook een middel voor China om de westerse wereld te overspoelen met dubieuze security camera's en dergelijke producten.

Vaak zijn de verkopers (die zichzelf vaak "fabrikant" noemen) ook nog eens dropshippers, met de daarbij bijbehorende problemen.

Het luchten van nieuwe matrassen is overigens niet iets dat ik ter plekke verzin of iets dergelijks. Het is bij alle matrassen aan te raden, maar met name matrassen die uit China komen. Ze worden vaak per container verschepen, waarbij de containers vol met gif worden gespoten om insecten en dergelijke te doden. Mensen die met dergelijke containers moeten werken, mogen ook niet zomaar een container opendoen. Ze worden eerst van buiten uit gemeten op hoeveelheid gif, daarna kan de container pas worden opengemaakt. Soms gaat dat mis, wat kan leiden tot o.a. verlammingen en de dood.
Als je een fiets koopt en binnenkrijgt die in zo'n container verscheept is, dan is er nog niet zo veel aan de hand. Maar als het om een matras gaat, waar je 30% van het jaar op slaapt, en die heel wat meer giftige deeltjes kan opnemen (en langduring kan afstaan) dan een fiets, en ook nog eens dicht bij het lichaam en luchtwegen is, dan heeft dat net wat meer impact. Toxicologen in Nederland hebben er al vaker voor gewaarschuwd. Ook in de beddenwinkels in Nederland hebben daar mee te maken gehad, dat bijv. een lading uit de handel moet worden gehaald.
toon volledige bericht
als je op bol naar matrassen kijkt, laten we zeggen bij 90x200 tot max 250 euro, dan zal je een hoop whitelabel matrassen zien uit Nederland en Duitsland. gezien de matras waar ik naar linkte uit voorraad is(nog wle in voorraad in 140x200) vraag ik me af hoeveel chinese matrassen je eruit zou pikken, ik denk heel weinig.
Want in feite ben ik het voor een groot deel met je eens. de fabrikanten die slechte whitelabel matrassen op de markt brengen verzieken de markt. ik heb het net even uitgeschreven in een kladje, ik ga hier niet alele bedrijfsnamen van verkopers online gooien maar van de 11 matrassen(inclusief nest2) die ik nu heb gehad waren er:
4 uit nederland:
1. zeer slappe pocketveren en afdeklagen die slecht waren gelijmd waardoor ze loslieten en er bobbels in zaten
2. zogenaamd koudschuim hr55 matras van 25cm dik. veel te licht qua gewicht en met een dikke harde lijmlaag die dwars door het matras liep en 2 verschillende blokken schuim aan elkaar lijmde waardoor vrijwle altijd op een keiharde balk terecht kwam
3. een wederom veel te zwak geveerde pocketveermatras die niet uit elkaar viel mar verder best veel op nr 1 leek
4. een matras dat redelijk geveerd was maar niet geschikt voor het beloofde lichaamsgewicht
hieribj in het algemeen veel onwaarheden of onwetendhied over e gebruikte materialen: hr-waardes, draaddiktes pocketveren enzovoort
1 uit duitsland: leek eigenljik exact op die 2 uit nederland met te zwakke vering, ik vermoed dat ze allemala hetzelfde pocketveersysteem gebruikten
3 uit turkije: vermoedelijk allemaal uit dezelfe fabriek want ik slaap zelf al 4 jaar op een veel duurder turks matras dat echt nog als nieuw voelt(terwijl ik 170kg weeg). maar dee 3 hadden allemaal het gevel dat de fabriaknt niet precies wist hoe je een matras opbouwde, ze voelden vreemd. 1 danste heel erg: als je je been bewoog danste je hoofd mee. de andere 2 lagen gewoon vreemd en veerden niet goed
2 uit china: de eerste was een 17cm bonellgeveerd matras van 129 euro. totaal ongeschikt voor mijn partner omdat de afdeklaag te dun was en je daardoor de veren wat kon voelen, maar voor die prijs toch ene heerlijk veersysteem (maar niet geschkt voor serieus gebruik)
en dan dus degene die ik linkte: een veerkern met een draaddikte van rond de 2,1mm (schatting maar je kan de veren voelen en ze zijn zeker geen 1,4 of 1,6), een vrij dunnen maar prettig aanvoelende afdeklaag. veel te dun om te kunnen kuilen maar dik genoeg om de veren niet te voelen(waar ik wel bang voor was toen ik het matras voor het eerst bekeek)
die matrassen zijn vaccuum verpakt, als er geen lucht uit kan kan er ook niets in. wat je schrijft geuerd inderdaad soms maar is al wel een tijd geleden.
Ik heb me bij mijn comeback in dit topci voorgenomen minder kort-doordebocht en enunaceerder te reageren, en me te houden bij matrassen die ik zelf heb gehad of bekeken. Ik vind het dan een beetje jammer als jij ene matras dat je niet gezien hebt als troep bestempeld. Ik deel je zorgen over sommige whitelabel fabrikanten maar zie meer ellende in nederland dan in chian in mijn persoonlijke ervaring(al heb ik absoluut niet van elek chinese fabrikant ene matras gezien).
maar heo stel jij je de markt dan voor? de gevestigde fabrikanten vragen gelijk een heleboel geld voor hun merknaam. als iemand dat kan betalen prima, maar zo niet dan is er toch weinig anders te doen dan de beste matrssen uit de whitelabel-berg filteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:23:
[...]

als je op bol naar matrassen kijkt, laten we zeggen bij 90x200 tot max 250 euro, dan zal je een hoop whitelabel matrassen zien uit Nederland en Duitsland.
Zou best kunnen dat dat in Nederland bestaat, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen.
gezien de matras waar ik naar linkte uit voorraad is(nog wle in voorraad in 140x200) vraag ik me af hoeveel chinese matrassen je eruit zou pikken, ik denk heel weinig.
Probeer het uit zou ik zeggen :)
Plaats maar een Bol link waarvan je denkt dat ik het er niet uit zou pikken dat het om een white label product gaat, dan kijk ik hoever ik kom met het aantonen of er aanwijzingen voor zijn.
Ik vind het dan een beetje jammer als jij ene matras dat je niet gezien hebt als troep bestempeld.
"Troep" is uiteraard een persoonlijke mening. Maar die mening is wel gebaseerd op de verifieerbare tekortkomingen die ik reeds heb genoemd.
Ik deel je zorgen over sommige whitelabel fabrikanten maar zie meer ellende in nederland dan in chian in mijn persoonlijke ervaring(al heb ik absoluut niet van elek chinese fabrikant ene matras gezien).
Mij hoor je nergens zeggen dat alle matrassen uit NL geen ellende veroorzaken. Het naaierige van whitelabling is trouwens ook dat het soms lastig na te gaan is waar het vandaan komt. Je denkt dan misschien dat het uit NL komt, wat ze je graag willen doen laten geloven, terwijl de daadwerkelijke fabrikant aan de andere kant van de wereld zit. Neem bijv. dat matras van je laatste Bol link, waarvan ik aannemelijkerwijs aantoonde dat dat een Chinese fabrikant is. Die verkoper probeert je te doen laten geloven dat het een westers product is, met veel Duitse teksten in de productplaatjes, Oeko-Tex gecertificeerd etc. In werkelijkheid klopt er niets van. Dat noem ik troep, los van of het matras wel of niet voor iemand goed zou kunnen zijn.
maar heo stel jij je de markt dan voor? de gevestigde fabrikanten vragen gelijk een heleboel geld voor hun merknaam. als iemand dat kan betalen prima, maar zo niet dan is er toch weinig anders te doen dan de beste matrssen uit de whitelabel-berg filteren denk ik.
Dat valt wel mee toch? Bij zaken als Ikea kan je toch ook gewoon betaalbare matrassen halen?
Chinese whitelabel matrassen vind je voornamelijk op platvormen als Bol en Amazon. Het testen of uberhaupt zien van een matras wordt dan ook lastiger, laat staan garantie of retourneren. Dat meewegende kan het best zijn dat je uiteindelijk zelfs duurder uit bent met een whitelabel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Cyb schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Zou best kunnen dat dat in Nederland bestaat, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen.

[...]

Probeer het uit zou ik zeggen :)
Plaats maar een Bol link waarvan je denkt dat ik het er niet uit zou pikken dat het om een white label product gaat, dan kijk ik hoever ik kom met het aantonen of er aanwijzingen voor zijn.

[...]

"Troep" is uiteraard een persoonlijke mening. Maar die mening is wel gebaseerd op de verifieerbare tekortkomingen die ik reeds heb genoemd.

[...]

Mij hoor je nergens zeggen dat alle matrassen uit NL geen ellende veroorzaken. Het naaierige van whitelabling is trouwens ook dat het soms lastig na te gaan is waar het vandaan komt. Je denkt dan misschien dat het uit NL komt, wat ze je graag willen doen laten geloven, terwijl de daadwerkelijke fabrikant aan de andere kant van de wereld zit. Neem bijv. dat matras van je laatste Bol link, waarvan ik aannemelijkerwijs aantoonde dat dat een Chinese fabrikant is. Die verkoper probeert je te doen laten geloven dat het een westers product is, met veel Duitse teksten in de productplaatjes, Oeko-Tex gecertificeerd etc. In werkelijkheid klopt er niets van. Dat noem ik troep, los van of het matras wel of niet voor iemand goed zou kunnen zijn.

[...]

Dat valt wel mee toch? Bij zaken als Ikea kan je toch ook gewoon betaalbare matrassen halen?
Chinese whitelabel matrassen vind je voornamelijk op platvormen als Bol en Amazon. Het testen of uberhaupt zien van een matras wordt dan ook lastiger, laat staan garantie of retourneren. Dat meewegende kan het best zijn dat je uiteindelijk zelfs duurder uit bent met een whitelabel product.
toon volledige bericht
Je hebt me verkeerd begrepen. Alles in de genoemde prijsklasse(tot 250 euro bij 90x200) is whitelabel zowat op bol.com. wat ik zei was dat je vrijwel niets uit chcina zou vinden, maar vooral nederlandse whitelabelfabrieken. dan denk ik aan matrassen van bijvoorbeeld: bestrest bedden, bedworld, lizy beds, beddenleuw enzovoort verkopen allemala vrijwel hetzelfde, allemaal hier geproduceerd maar wel whitelabel en allemala dezeflde kwaliteit die ik niet indrukwekkend vindt.
Ok, ik snap je punt ove rliegen over die certificering dat is niet netjes. Maar persoonlik heb ik toch liever een leguen over een certificering waarbij er wel daadwerkelijk iets uit de verpakking gkomt wat je een beslaapbaar matras kan noemen. de goedkope nederlandse whitelables zijn ook niet gecertificeerd(staat er in elk geval niet bij) maar er staat wel vanalels in over aantallen veren, en hr-waardes dat niet overeenkomt met wat er in de verpakking zit. Over zo'n matras gaan 2 lagen(molton en hoeslaken). is liegen over welke spec dan ook ok? nee, maar ik maak wel onderscheid in de gradatie van hoe erg ik het vindt. Overigesn komen die duitse teksten omdat het allemaal wordt verzonden door een grote duitse groothandel, die blijkbaar ook voor amazon en ebay levert. het chinese matars kwam geleverd vanuit duitsland met gls, met idd veel duitse teksten erbij. Ik koccht dit matras zelf met de hoop dat het een chinees matras was, omdat ik een beetje gneoeg had van de nederlandse en duitse whitelabelfabrikanten dus heb specifiek deze gekocht omdat ik ook vermoedde dat hij uit china kwam en dat bleek te kloppen.
dat is dus ons verschilpunt: ik adviseer enkle op basis van of ik denk dat een matras bij iemands lig-wensen zal passen, de rest vind ik persoonlijk minder belangrijk. Ik zou willen voorstellend at we elkaar aanvullen in plaats van elkaars advies in een ongunstig daglicht zetten. als jij een specifieke vraaagsteller een ander matras zou adviseren dan ik dan kunnen we ze toch gewoon allebei posten zonder elkaars advies te bekritiseren?

Ikea is een optie, maar zonder proefslapen, enkel met omruilgarantie.
overigens: bij bol.com kan je altijd bibnnen 30 dagen retour aanvragen. 8 van de 10 matrassen kon ik daadwerkelijk laten ophalen vor retour. 2 van de 10 kozen ervoor het matras retour te melden omdat ze het ophalen van een uitgepakt matras te kostbaar vonden, 2 gratis matrassen dus waar de kringloopwinkel weer blij mee was. maar je loopt bij bol nooit geldelijk risico, tenzij een verkoper expliciet afwijkende retourvoorwaarden aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:55
nl_umpire schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:41:
[...] Ik kwam ook dit matras tegen van van Matrasaanhuis (ook deze leverancier krijgt goede reviews ...) waarvan ik graag feedback ontvang in de maat 180 x 200.

https://www.matrasaanhuis...ab-additional_information
180x200 | €539,00
• hoogte-25-cm/
• Extra hoog matras van 25 cm
• Pocketvering kern met 7 zones
• Koudschuim HR40
• Uitstekende vochtregulatie
• Uitstekende luchtventilatie
• Stevigheid: zacht, medium of stevig
• Afritsbare tijk van Bamboe (= zeer luxe)
• Binnen 2 weken te produceren
• Geschikt voor alle (verstelbare) bedbodems
• Er worden alleen Öko-Tex gecertificeerde materialen toegepast
• Gratis bezorging aan huis in Nederland en België
• 2 Maanden proefslapen
• Gemaakt in Nederland

👉Pluspunt: No-nonsense niet-goed-geld-terug beleid: https://www.matrasaanhuis.nl/niet-goed-geld-terug-garantie/
toon volledige bericht
Graag stel ik deze vraag nogmaals, omdat ik advies zoek. Wie heeft er ervaring met, of kan voorzien in feedback over de samenstelling van bovenstaande matras? Voor nu vergelijk ik deze specificaties graag met een matras van de Matrasfactory vs Ravensberger ERGOspring® 1000 - H3 vs SwissSense Rhythm Time.

MATRASFACTORY
https://www.matrasfactory.nl/1000-pocketveren-matras-londen/
  • Materiaal: Multi pocketveer (1000 individueel verpakte stalen veren, zorgvuldig verdeeld over 5 comfortzones) + 2 x 4 cm Talalay® Latex
  • Gemaakt in: Nederland (in Heerenveen)
  • Ligcomfort: Firm
  • Totale matrashoogte: Circa 22 cm
  • Kern: 20 cm
  • Tijk: Luxe afritsbare THERMOCOOL™ dubbeldoeks matrashoes, voor extra comfort. Afritsbaar, anti-allergisch en wasbaar tot 40°C.
  • Garantie: 5 jaar
SWISS SENSE (extra info via klantenservice)
  • Pocketveren: 654 veren in een matras van de 200cm x 90cm.
  • De AER-foam waarmee de Time opgebouwd wordt is middels de nieuwste technieken vervaardigd met een open cel structuur met een density van 50 (?) en een laag dikte van 60mm
  • De latex laag is geperforeerd heeft een dikte van 25mm en heeft een density van SG65. En dit is een natuur latex uit Azië .
  • Het matras is allergie-vrij (Oeko-tex 100 certificaat)
  • Geen zones: Totaal dus 1 lig zone die bestaat uit de Aerfoam en de Latex
  • Het verschil in Hardheid wordt gemaakt door gebruik te maken van verschillende veerdiktes. Medium: 1,6mm/2.0mm/1.6mm. Firm:1.6mm/2.1mm/1.6mm.
RAVENSBERGER
  • 600 pocketveren (bij 100 x 200 cm afmeting)
  • Tonvormig en elektrothermisch geharde veren
  • Draaddikte 1.8 / 2.0 mm (7-zone indeling)
  • 7 windingen en draadlengte 107 mm
  • 2 x 4 cm latex (SG 72)
  • 2 x 10x10 cm koudschuim kop/voet einde (HR 35)
  • Pocketveren van AGRO Duitsland
  • Vervaardiging door Van Landschoot België

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ga er eens op liggen. Ik ging op basis van een aantal voorkeur matrassen naar de showroom van Ravensberger, en ik kwam met een ander matras de winkel uit.

Ik vond beide pocketvering matrassen bij Ravensberger niet fijn liggen. Op grond van de specificaties had ik wel goede hoop erop, maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Trichoglossus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:30:
Ga er eens op liggen. Ik ging op basis van een aantal voorkeur matrassen naar de showroom van Ravensberger, en ik kwam met een ander matras de winkel uit.

Ik vond beide pocketvering matrassen bij Ravensberger niet fijn liggen. Op grond van de specificaties had ik wel goede hoop erop, maar helaas.
Ik denk dat het een heel goed idee is de matrassen in een winkel te proberen. Het zegt inderdaad nog niet alles in zo'n korte tijd, maar je kan echt wel merken of het comfortabel is. Je hoeft ook niet gelijk iets te kopen. Je krijgt wel een beeld van het ligcomfort.

Het kopen van 10 matrassen matrassen in een paar maanden om deze vervolgens allemaal retour te sturen is complete waanzin. Sorry dicksterk, maar je serieus nemen als je 10 matrassen van bol.com hebt besteld is best lastig. Het is wel de laatste website waar je iemand heen zou moeten sturen voor een passend matras.

Een adviseur op locatie kan je veel beter op weg helpen. Het is daarom ook vrijwel onmogelijk om iemand van advies te voorzien op een forum, zonder de te persoon te zien. En een aantal vragen te stellen. Sommige producten zijn het waard om een winkel voor te bezoeken. Je ligt 1/3 van leven op bed. Daar mag je best wat tijd en geld in investeren. Als het een serieus onderwerp voor je is, ga je vooraf online op zoektocht en bezoek je gericht een aantal zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:37:
[...] Ik denk dat het een heel goed idee is de matrassen in een winkel te proberen ...
Dank en eens @Lekkerboeie86 @Trichoglossus !

Het is al weer een tijd geleden dat we de zoektocht zijn gestart die we hebben moeten staken, maar we hebben toen op op bijna elk matras gelegen in een paar van de bovengenoemde winkels (Swiss Sense, TotaalBED en de Ravensberger) en daar ook een 'favoriet' uit gekozen; een matras met pocketvering met een (top)laag van latex of koudschuim -- van wat we ons kunnen herinneren waren voor ons de verschillen klein . Daarna zijn we wat meer technische informatie en ervaringen over zowel merk + model matras alsmede winkel gaan uitzoeken.

We willen de zoektocht weer herstarten en hierin ook de technische specificaties meenemen. Ik ben dus op zoek naar input over de kwaliteit van de genoemde modellen voor zo ver dat mogelijk is. Daarnaast wegen de ervaringen en advies van de leden van dit forum uiteraard mee. En uiteraard zeker ons gevoel op de matrassen d.m.v. proef liggen in de winkel en/of proefslapen waar mogelijk over een bepaalde periode.

Extra informatie over de slapers/bed:
• Man | 41 jaar | 90 - 95kg | begin op de rug, dan zij, dan buik | ik wil een koel en ventilerend matras
• Vrouw | 42 jaar | 68 - 73 kg | begin de rug, dan linker zijde, dan rechterzijde
• De nieuwe matrassen komen op een bestaande boxspring, zonder een (nieuwe) topper te liggen

[ Voor 18% gewijzigd door nl_umpire op 16-01-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Lekkerboeie86 ik snap je punt wat je uit over dicksterk en 10 matrassen bestellen. Maar sorry, volgens mij is hij heel duidelijk in dat die geen dure merken wil. Als je dat wel wilt ls het makkelijk, je gaat naar een speciaalzaak. wil je dat niet, dan is alles veel en veel ingewikkelder... vind maar eens advies over no-name matrassen (die gewoon klasse kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Sjah schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:47:
@Lekkerboeie86 ik snap je punt wat je uit over dicksterk en 10 matrassen bestellen. Maar sorry, volgens mij is hij heel duidelijk in dat die geen dure merken wil. Als je dat wel wilt ls het makkelijk, je gaat naar een speciaalzaak. wil je dat niet, dan is alles veel en veel ingewikkelder... vind maar eens advies over no-name matrassen (die gewoon klasse kunnen zijn).
Lekkerboeie en ik hebben een lange geschiedenis op dit forum. Ik kwam hier om mensen te adviseren die geen duizenden euro's wilden of konden uitgeven, onder andere lekker boeie was meer voorstander van het dure segment. In eerste instantie vond ik dat dat wel naast elkaar kon maar de berichten van deze gebruiker kwamen ook tone al op mij over als pesterij. Ik zat toen psychisch wat minder gebalanceerd in mijn vel waardoor ik dat nogal persoonlijk opnam. ik zeg er nu 1 keer iets over en laat het daarna rusten: oordeel zelf, hoe objectief is het als je de adviezen van een andere gebruiker maar vast zwart maakt terwijl die nieteens gereageerd heeft op de vraag? mij gewoon aanhaeln in een bericht, zelfs zonder dat ik iets op deze vraag heb gezegd vind ik echt een beetje onder de maat..
wat 10 matrassen betreft: als degene voor wie het matras is zeer zelden goed ligt op een matras, en dat pas na een dag of 5 zeker weet, heeft kopen in de duurdere specialzaken geen zin want als het mis is kan je het meestal enkel omruilen er was dus geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:50:
[...]

[...]

Dank en eens @Lekkerboeie86 @Trichoglossus !

Het is al weer een tijd geleden dat we de zoektocht zijn gestart die we hebben moeten staken, maar we hebben toen op op bijna elk matras gelegen in een paar van de bovengenoemde winkels (Swiss Sense, TotaalBED en de Ravensberger) en daar ook een 'favoriet' uit gekozen; een matras met pocketvering met een (top)laag van latex of koudschuim -- van wat we ons kunnen herinneren waren voor ons de verschillen klein . Daarna zijn we wat meer technische informatie en ervaringen over zowel merk + model matras alsmede winkel gaan uitzoeken.

We willen de zoektocht weer herstarten en hierin ook de technische specificaties meenemen. Ik ben dus op zoek naar input over de kwaliteit van de genoemde modellen voor zo ver dat mogelijk is. Daarnaast wegen de ervaringen en advies van de leden van dit forum uiteraard mee. En uiteraard zeker ons gevoel op de matrassen d.m.v. proef liggen in de winkel en/of proefslapen waar mogelijk over een bepaalde periode.

Extra informatie over de slapers/bed:
• Man | 41 jaar | 90 - 95kg | begin op de rug, dan zij, dan buik | ik wil een koel en ventilerend matras
• Vrouw | 42 jaar | 68 - 73 kg | begin de rug, dan linker zijde, dan rechterzijde
• De nieuwe matrassen komen op een bestaande boxspring, zonder een (nieuwe) topper te liggen
toon volledige bericht
wat technische specificaties betreft: ravensberger noemt de draaddikte van de veren, en ze zijn thermisch gehard. hierdoor weet je bij ravensberger dat je een lang-meegaande pocketveer hebt. tegelijk: omlijsting van 10cm, is dat ook aan de zijkanten? dan heb je als je 2 losse matrassen neemt een strook van 20cm schuim zonder veren midden door je bed lopen en dat lijkt me geen goed idee. toch zou ik het snappen als jullie 2 verschillende hardheden willen vanwege verschillend gewicht, of wil je partner dezelfde hardheid als jij? in dat geval zou ik voor 1 matras gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
dicksterk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:48:
[...] Wat technische specificaties betreft: ravensberger noemt de draaddikte van de veren, en ze zijn thermisch gehard. Hierdoor weet je bij ravensberger dat je een lang-meegaande pocketveer hebt. tegelijk: omlijsting van 10cm, is dat ook aan de zijkanten? Dan heb je als je 2 losse matrassen neemt een strook van 20cm schuim zonder veren midden door je bed lopen en dat lijkt me geen goed idee. Toch zou ik het snappen als jullie 2 verschillende hardheden willen vanwege verschillend gewicht, of wil je partner dezelfde hardheid als jij? In dat geval zou ik voor 1 matras gaan.
Het 180x200 cm matras van Ravensberger is één geheel. Aan de kop- en voetkant + zijkanten van het Ravensberger matras zit koudschuim HR35 van 10x10 cm. Er zit een 2x4 cm latex SG72 laag aan de bovenkant en onderkant, waardoor deze om te keren is. De Ravensberger heeft ook een stevige stalen band die er voor zorgt dat de veren netjes op zijn plek blijven, zo is mij verteld. Maar dus geen "side-to-side" pocketvering (omdat die 10x10 cm koudschuim rand er zit).

Met de matrassen die wij hebben getest zijn we beide in overeenstemming voor de zelfde hardheid!

[ Voor 8% gewijzigd door nl_umpire op 16-01-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

dicksterk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:21:
[...]
Je hebt me verkeerd begrepen. Alles in de genoemde prijsklasse(tot 250 euro bij 90x200) is whitelabel zowat op bol.com. wat ik zei was dat je vrijwel niets uit chcina zou vinden, maar vooral nederlandse whitelabelfabrieken. dan denk ik aan matrassen van bijvoorbeeld: bestrest bedden, bedworld, lizy beds, beddenleuw enzovoort verkopen allemala vrijwel hetzelfde, allemaal hier geproduceerd maar wel whitelabel en allemala dezeflde kwaliteit die ik niet indrukwekkend vindt.
Ik weet niet waar die matrassen vandaan komen, maar opvallend zijn de verkopers wel inderdaad. Ze verkopen ze gemiddeld per verkoper honderden matrassen op Bol.com. Eén van de verkopers heeft relatief veel filmpjes van die eigenaar van matras.info in de advertentie zelf staan. Dus misschien dat hij bij deze whitelabel praktijken betrokken is. (Over matras.info wordt in dit topic niet al te positief gesproken.)
Ok, ik snap je punt ove rliegen over die certificering dat is niet netjes. Maar persoonlik heb ik toch liever een leguen over een certificering waarbij er wel daadwerkelijk iets uit de verpakking gkomt wat je een beslaapbaar matras kan noemen. de goedkope nederlandse whitelables zijn ook niet gecertificeerd(staat er in elk geval niet bij) maar er staat wel vanalels in over aantallen veren, en hr-waardes dat niet overeenkomt met wat er in de verpakking zit. Over zo'n matras gaan 2 lagen(molton en hoeslaken). is liegen over welke spec dan ook ok? nee, maar ik maak wel onderscheid in de gradatie van hoe erg ik het vindt.
Hoe belangrijk een bepaalde eigenschap is, kan per persoon verschillen. Dat jij een eigenschap X belangrijker vindt dan Y, betekent niet dat dat voor iedereen zo zou moeten gelden.
Ik zou willen voorstellend at we elkaar aanvullen in plaats van elkaars advies in een ongunstig daglicht zetten. als jij een specifieke vraaagsteller een ander matras zou adviseren dan ik dan kunnen we ze toch gewoon allebei posten zonder elkaars advies te bekritiseren?
Ik zie geen probleem met inhoudelijk kritiek geven op een mening of advies, zolang dat dat niet op het persoon is, maar gewoon inhoudelijk. Je plaatst hier overigens interessante posts, waar ik kennis uit kan halen, maar dat betekent niet dat ik het met alles eens hoef te zijn of er niets tegen in mag zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Uit interesse, wie kan mij even op weg helpen met wat technische terminologie. In Nederland spreken we over de volgende waarden HR, SG, SAG-factor
  • https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
  • HR (High Resilient/hoog veerkrachtig); Koudschuim
  • SG (Soortelijk Gewicht/aantal kilogram materiaal per kubieke meter - de densiteit): Hoe hoger SG , hoe meer cellen in het schuim zitten.
  • SAG-Factor (verhouding tussen de krach die nodig is om de matras kern 65% in te drukken en de kracht die nodig is voor een indrukking van 25%): Hoe hoger de factor, hoe beter de matras(kern) het lichaam ondersteunt.
Hoe verhouden deze termen zich in het Engels (IDL/IFL, SAG-Factor)? Ook, hoe reken ik ze het best om (de een is nu in 'pounds-force', maar dat moet -- denk ik? -- naar Newton, maar dan kloppen de waarden niet/zijn heel hoog)

Welllicht interessant: YouTube: Does ILD Matter In A Natural Latex Mattress?

https://spindlemattress.c...-density-of-natural-latex
https://www.naturalmattressfinder.com/ild/
https://www.foambymail.co...the-values-to-your-needs/
https://www.plushbeds.com...p/do-latex-mattresses-sag
https://www.pfa.org/wp-co...6/InTouchv8no1new2020.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door nl_umpire op 18-01-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
In onze online zoektocht naar meer specifieke informatie om kennis op te doen, heb ik de Matrasfactory.nl per email benaderd om te vragen wat de specificaties zijn van dit type matras (https://www.matrasfactory.nl/1000-pocketveren-matras-londen/).

Dit is de eerste leverancier/winkel die ik benader, maar is dit een normale reactie van iemand uit die branche? Proef liggen, snap ik maar geen meer info willen delen omdat ik het zou kopiëren?!

"... De specificaties zoals op de site staan, is hetgeen wat wij aangegeven. Eén van de redenen is ook dat wij vinden dat het niet om de specificatie gaat, maar om het ligcomfort. Ligcomfort is persoonlijk. Andere reden is dat onze matrassen “gekopieerd” worden, waardoor wij ook voorzichtig zijn met exacte specificatie. Dus kunnen wij u nier verder helpen."

Het telefoongesprek dat ik daarna heb gehad was ook niet echt bepaald klantvriendelijk en uitnodigend.

Wie hier heeft er ervaringen met de Matrasfactory.nl? Online zie ik volgens mij best goede reviews

[ Voor 23% gewijzigd door nl_umpire op 18-01-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nl_umpire schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Het 180x200 cm matras van Ravensberger is één geheel. Aan de kop- en voetkant + zijkanten van het Ravensberger matras zit koudschuim HR35 van 10x10 cm. Er zit een 2x4 cm latex SG72 laag aan de bovenkant en onderkant, waardoor deze om te keren is. De Ravensberger heeft ook een stevige stalen band die er voor zorgt dat de veren netjes op zijn plek blijven, zo is mij verteld. Maar dus geen "side-to-side" pocketvering (omdat die 10x10 cm koudschuim rand er zit).

Met de matrassen die wij hebben getest zijn we beide in overeenstemming voor de zelfde hardheid!
als je de 180x200 uit 1 stuk neemt, en je vond die van ravensberger net zo lekker liggen als de anderen, dan zou ik pesoonlijk voor die gaan. ten eerste zijn ze heet meest transparant over de specificaties en ten tweede zijn de specificaties ook erg goed. hr en sg worden in nederland door elkaar gebruikt voor hetzelfde, in het engles gebeurd dat idd anders. Het is helaas waar dat sommige whitelabelverkopers matrassen kopieren, maar om daarom maar geen specificaties vrijt egeven zodat je nooit weet wat je krijgt vind ik wel ver gaan. Ik moet overigens zeggen dat ik geen enkle ervaring heb met de matrassen van matrasfactory dus daar kan ik niets over zeggen. Swiss sense daarentegen zou je eens moeten googlen emt het woord kuilvorming erbij. Ik zou dus voor de ravensberger gaan, je kan er ook op proefslapen dus als het toch niet bevalt kan je er altijd nog vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
even een korte reactie op de berichten over mij: ik heb altijd naar eer en geweten advies gegeven op basis van mijn kennis, of aan mij verstrekte informatie. dit adviseren was en is een hobby van mij. overigens niet alelen voor matrassen. ik hb in het verleden op een ander foum ook wasmachine-advies gegeven. ik ga met vrijwel elke kennis of familielid mee bij het maken van proefritten in auto's omdat ik juist door mijn blindheid meer voel en hoor en daar ook meer op gefocust ben. heb ik weleens een misser gemaakt? absoluut. juist doordat het matrassen-advies een hobby van mij was mailde ik ook met bedrijven. Met het genoeme droomidee heb ik uitgebreid gecorrespondeerd omdat zij toen van fabrikant gingen wisselen. de eigenaar en ik hebben toen uitgebreid gepraat over specificaties, gebruikte materialen en de beste keuzes daarin. wat mis gign was dat droomidee niet in de matrassen stopte wat ze mij vertelden, ik laat in het midden of dat bewust of onbewust was(door de fabrikant). verder kwamen ze de beloofde totale garnaite van 10 jaar niet na. heb ik daardoor mensne in de problemen gebrachct met mijn advies om vor droomidee te kiezen? absoluut, en ik heb heme en aarde ewogen om dat opgelost te krijgen. niet omdat ik er belang bij had financieel, maar wel omdat ik uit idealistisch oogpunt dacht te praten met een matrassenman die precies hetzelfde wilde als ik: de hoogste kwaliteit voor een betaalbare prijs. daarin bleek ik naief, maar dat was nooit opzet en kwam volledig door onjuiste informatie die ik kreeg. heb ik daarvan gelerd? ja, ik adviseer alleen nog maar dingen die ik zlef ben gaan voelen/bekijken. als ik betaald zou zijn voor al die pagina's die ik hier heb volgeschreven: zou ik dan nu nog ee goedkoop matras zoken;-) ik heb nooit een cent gekregen of gevraagd. dit is voor mij pure hobby omdat ik het leuk ivndt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ingelogd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Hier heb ik ook last van een te koele matras in de winter. Na een tip heb ik een wollen onderdeken van Terschellinger gekocht. Wat is dit fijn, het ligt heerlijk behaaglijk. Nu ben ik de hele nacht schaapjes aan het tellen.
Heb je een link naar dit product?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Toch even een shoutout naar Auping.

Wij hebben dus 2 nieuwe Elysium matrassen besteld die volgende week komen. Maar ons 10 jaar oude Auping essential bed kraakt. Dus we dachten als er nieuwe matrassen komen moet dat gefixed worden. Dus ik bellen in December met Auping NL. Na een aantal weken werd ik gebeld om een afspraak te maken voor gisteren om naar de kraak te kijken en bevestigd dat dit evt geld kost. Niet heel raar.

De monteur kwam gisteren en die vroeg of ik wist wat hij kwam doen. Dus ik zei de kraak fixen. Hij zei dat ook maar je krijgt een nieuw bed incl nieuwe spiraalbodems 🤯. Daarnaast hoeven we nergens voor te betalen. Echt bizar maar heel fijn deze service! Dan weet je dat je iets meer betaald maar ook meer service krijgt.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
HekkeySE schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:41:

Wij hebben dus 2 nieuwe Elysium matrassen besteld die volgende week komen. Maar ons 10 jaar oude Auping essential bed kraakt. Dus we dachten als er nieuwe matrassen komen moet dat gefixed worden. Dus ik bellen in December met Auping NL. Na een aantal weken werd ik gebeld om een afspraak te maken voor gisteren om naar de kraak te kijken en bevestigd dat dit evt geld kost. Niet heel raar.

De monteur kwam gisteren en die vroeg of ik wist wat hij kwam doen. Dus ik zei de kraak fixen. Hij zei dat ook maar je krijgt een nieuw bed incl nieuwe spiraalbodems 🤯. Daarnaast hoeven we nergens voor te betalen. Echt bizar maar heel fijn deze service! Dan weet je dat je iets meer betaald maar ook meer service krijgt.
Voor 3000 euro zal dat er ook wel makkelijk vanaf kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24
Santee schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Heb je een link naar dit product?
https://www.terschellinge...hellinger-slaapvacht.html

Ik heb de 180x200cm voor €109,- (Ik zie dat er veel op uitverkocht staan).
Als zoekterm bij bol.com "wollen onderdeken" kom je nog veel andere merken tegen. Let wel op de hoeveelheid gram/m², daar wil best veel verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Hier tot nu toe tevreden met de auping original met de elite matrassen. We hebben gekozen voor de verstelbare bodems en alhoewel ik dit eigenlijk voor bejaarden vond, is het toch wel erg lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ingelogd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Een elektrische onderdeken met ingebouwde timer, kan ook prettig werken. Dan stap je elke avond ik een heerlijk voorverwarmd bed, zodat je meteen kan focussen op slapen i.p.v. het met eigen lichaamswarmte moeten opwarmen van het bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 17:35
HekkeySE schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:41:

Ook een nieuwe matras of?
Want dan is die 3k wel waard. Hoewel je ook goede bedden incl matras kan kopen voor 1k. Dus ja als je 3x moet vervangen. Maar het blijft wel een Auping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
Vandaag wat bedden bekeken, opnieuw, vond de Velda Fly op foto's wel tof, maar in het echt wat minder. Daarnaast ook de Stiel van Avek bekeken... en stiekem vond ik die ook wel erg mooi (maar dan wel in de max uitvoering, direct de duurste).

Nu las ik in dit topic dat enkele de Stiel hebben, zijn hier al ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat het een heel goed idee is de matrassen in een winkel te proberen. Het zegt inderdaad nog niet alles in zo'n korte tijd, maar je kan echt wel merken of het comfortabel is. Je hoeft ook niet gelijk iets te kopen. Je krijgt wel een beeld van het ligcomfort.

Het kopen van 10 matrassen matrassen in een paar maanden om deze vervolgens allemaal retour te sturen is complete waanzin. Sorry dicksterk, maar je serieus nemen als je 10 matrassen van bol.com hebt besteld is best lastig. Het is wel de laatste website waar je iemand heen zou moeten sturen voor een passend matras.

Een adviseur op locatie kan je veel beter op weg helpen. Het is daarom ook vrijwel onmogelijk om iemand van advies te voorzien op een forum, zonder de te persoon te zien. En een aantal vragen te stellen. Sommige producten zijn het waard om een winkel voor te bezoeken. Je ligt 1/3 van leven op bed. Daar mag je best wat tijd en geld in investeren. Als het een serieus onderwerp voor je is, ga je vooraf online op zoektocht en bezoek je gericht een aantal zaken.
ik heb een serieuze vraag aan je: je zei pas dat 10 matrassen kopen op bol.com onzin was(hoewel zelfs tempur zijn matrassen dar gewoon aanbiedt). Ik meen me te herinneren dat jij zelf matrassen verkoopt dus stel ik kom met de volgende adveisvraag bij je wat is dan jouw advies?
Vrouw 35jaar, 1,70 lang 160kg fybromialgie en chronisch vermoeidheidssyndroom, heeft niet veel te besteden dus als het dan een keer duur moet kan dat ook echt maar 1 keer, geen ruimte voor een miskoop(die je bij de meeste duurdere zaken ook niet kan terugbrengen). Auping kan alvast niet want die gaan niet boven de 140kg uit zag ik. wat zou jij dan adviseren? en waarom is dat specifieke matras of merk zeker geen miskoop en gaat ze geen rugklachtne krijgen op dat matras?
de rede dat we nu telkens nieuwe matrassen proberen zijn de volgende:
1. ze ligt bijna nergens echt goed op. de larson oslo ging redelik voor een paar jaar, maar ook dat was niet echt optimaal mar was het beste van de vorige zoekperiode
- niet terug kunnen sturen met geld terug betekent vastzitten aan een niet-werkende keuze
ik snap dat je zegt: vakspecialisten hebben een zekere mate van inschatting, ze weten wat meestal past bij bepaalde klachten. Maar ze nemen geen verantworodelijkheid voor hun advies, het is niet als je terugkomt emt rugklachten: o sorry mijn fout geef maar terug. dus hoe zou jij deze kwestie dan aanpakken, met het uitgangspunt dat het ideale matras gevonden moet worden zonder teveel pijnklachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Omdat ik nog niet zo lang geleden alle posts in dit topic heb doorgenomen als refresher ten behoeve van onze zoektocht naar een nieuw matras, stond me deze post van jou bij @dicksterk (hieronder). Hij is van een tijdje terug, 2018.

Ik ben geen medisch specialist, maar om een beeld te krijgen van “Fibromyalgie”, was voor mij deze informatie informatief: https://neuropathie.nu/relatie-fibromyalgie-overgewicht/

Wat mij opvalt in jouw 2018 post is de rode draad in de zoektocht, maar ook de ‘delta’ in gewichtstoename van jouw partner. In hoeverre denk je dat er een correlatie is tussen haar fysieke toestand, de problemen die dat veroorzaakt en de rol van het matras hierin?

De matrassen experts (@Lekkerboeie86 + anderen) kunnen vast een gedegen (matras)advies geven.

Succes!
dicksterk schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:41:
@kezand: Ik heb ook nog een vraagje: naar mijn idee heb ik vrijwel alles geprobeerd, maar misschien heb jij nog een suggestie waar ik niet aan gedacht heb.
Mijn partner weegt 150kg en heeft lage-rugklachten. Die zijn voortdurend aanwezig maar waarop ze slaapt lijtk wel invloed te hebben. ze slaapt op een 140x200 boxbodem(er staan er 2 naast elkaar ik slaap op de tweede dus eigen matras). we hebben het volgende in huis gehad voor haar:
- bonellgeveerde ikea box-spring met bijbehorende bonellgeveerde matas. Werkte de eerste 1,5 jaar prima maar verloor snel ondersteunning
- zelfde box met pocketveringmatras van dromidee met aan 1 kant traagschuim andere kant koudschuim. dit gaf onderrug maar ook sosm bovenrugklachten bij haar(terwijl die bovenrugklachten lang niet in alle settings optreden)
- harde onderbox met roleau pocketveren comfort(4cm gelschuim, met daaronder 3cm latexschuim, kokosmat en 500 verenper m2. gaf ook onderrugklachten, was te hard
- op zelfde hare onderbox, matt sleeps(de configureerbre versiee) gign redelijk met de latexlaag boven maar ze voelde dat ze niet diep genoeg kon wegzakken, gaf rugklachten
- ravensberger struktura hr60, in h4 met daarop 9cm taagschuim topdekmatas. Verder gen spierpijn of andere klachen maar onderrug lijkt niet vodleonde steun te krijgen, veel rugpijn.
problemen die de situatie compliceren:
- hard matras geeft spierpijn in het hele lichaam
- ze probeert op haar rug/zij te slapen mar is een buikslaper en ligt dsu het grootste deel van de nacht op haar buik.
opties die ik nog overweeg:
- topdekmatras van ravensberger terugsturen en vervangne door een topdekmatras van dematrassenfabriek: hard pantera schuim als onderlaag met daarop gelvisco traagschuim
- pocketveringmatas met dubbele laag pocketveren(zoals de royal serie an b boschbedding)
maar aanezien geen van beide proefslapen bieden, enkel omruilgaranite, en tot nu toe niets heeft geweerkt, ben ik benieuwd naar jouw idee hierover.
Bijkomend probleem is ook dat mijn partner zefl niet kan voelen of een matas goed ligt. Ze vindt alles lekker liggen en kan zelf niet benoemen of een matras te hard/zacht ligt, of waardoor de ondersteunign niet goed is. Daardoor konden zeons ook in beddenzaken waar we in de loop der jaren zij geweest(waaronder 2 fabrikanten van matassen op maat) niet echt helpen.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-04 18:06
Onze tuddal topper van Ikea is aan vervanging toe.

Slapen naar alle tevredenheid op een dunvik combinatie.

De topper is iets gaan "kuilen".

We hebben ons oog op Emma diamond topper. Heeft iemand ervaring met deze specifieke topper?

Ik lees veel klachten over de geur van de matrassen, maar wij zoeken alleen een fijne nieuwe topper.

Alle hints en ervaringen zijn van harte welkom. Dank alvast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cenahej
Inmiddels slaap ik nu een week op een AM Qualitatsmatras (pocketspring+gellaag) en tot zover tevreden.
M'n REM en diepe slaap lijkt iets te zijn toegenomen ook. De gellaag was wel even wennen in het begin (zachter liggen dan pocketvering) maar al met al prima!

De zijkant mocht wel iets verstevigd worden omdat je, als je zit, er toch wel in wegzakt.

Maar voor de prijs van zo'n €550 prima te doen. Nu kijken in hoeverre het matras zich houdt na x aantal jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dicksterk schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:18:
[...]

ik heb een serieuze vraag aan je: je zei pas dat 10 matrassen kopen op bol.com onzin was(hoewel zelfs tempur zijn matrassen dar gewoon aanbiedt). Ik meen me te herinneren dat jij zelf matrassen verkoopt dus stel ik kom met de volgende adveisvraag bij je wat is dan jouw advies?
Tempur verkoopt zelf alleen het EASE matras op bol.com. Dit is een matras die binnen Tempur in de laagste prijsklasse zit. Verder hebben ze op bol een assortiment aan hoeslakens, kussens etc. Er zijn wel wederverkopers die op bol.com Tempur matrassen verkopen. Dat maakt het nogsteeds niet een geschikte plaats om matrassen te kopen.

In het verleden heb ik fulltime bedden en matrassen verkocht in diverse prijsklassen. Laatste jaren verkoop ik alleen op de drukste weekenden bedden en matrassen. De rest van het jaar voornamelijk producten die je niet in de slaapkamer zal vinden. Zit nogsteeds dichtbij het vuur. Dus daarom ook goed op de hoogte.
Vrouw 35jaar, 1,70 lang 160kg fybromialgie en chronisch vermoeidheidssyndroom, heeft niet veel te besteden dus als het dan een keer duur moet kan dat ook echt maar 1 keer, geen ruimte voor een miskoop(die je bij de meeste duurdere zaken ook niet kan terugbrengen). Auping kan alvast niet want die gaan niet boven de 140kg uit zag ik. wat zou jij dan adviseren? en waarom is dat specifieke matras of merk zeker geen miskoop en gaat ze geen rugklachtne krijgen op dat matras?
Je bent sowieso sinds april 2017 al opzoek naar een langdurige oplossing. Maar die ga je niet vinden.
Die ga je dus ook niet bij mij vinden. Je stelt onredelijke eisen. Dat heeft ook niets met je budget te maken. Al zou je een miljoen voor een matras willen betalen, zal de levensduur zeer beperkt zijn. Er liggen op het bed 2 personen van minimaal 160 kilo per stuk met een lengte van +/- 170CM. Daarbij is er sprake van een chronisch vermoeidheidssyndroom en fybromyalgie. Je zoekt een medische oplossingen voor zeer ernstige gezondheidsproblemen. Daar gaat een topslaapspecialist of een bol.com natuurlijk geen garanties op geven. Er zal niemand garant staan dat je geen rugklachten krijgt of een miskoop doet als je deze eigenschappen bezit. Matrassen kopen is namelijk geen medische ingreep die je al bestaande klachten als sneeuw voor de zon doen verdwijnen.

In de verkoop is belangrijk dat je de verwachtingen van de klant goed weet en begrijpt en deze waar nodig (flink) bijstuurd. Het krijgen van klachten op een product is meestal een gevolg als de klant niet goed op de hoogte is van de product eigenschappen en daardoor een verkeerde verwachting heeft. Daarnaast kan er een productiefout zijn gemaakt. Of een verkeerd advies. De laatste is makkelijk recht te zetten door een kernwisseling. Dit bied ook praktisch iedere fabrikant ook aan.

"Nee" verkopen is ook onderdeel van het vak. Als je gedurende het gesprek er achter komt dat je de verwachtingen van de klant binnen alle redelijkheid niet waar kan maken, is er maar 1 oplossing en ze heel erg bedanken voor de interesse, maar we hebben geen passende oplossing voor het "probleem"

Dit laatste is nu ook geval. Niemand gaat de door jouw gewenste verantwoordelijkheid nemen voor zijn advies, als ze te maken hebben met deze extreme en complexe situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 16:49
Mede tweakers.

Onze matrassen beginnen door te zakken, tijd voor 2 nieuwe.
We hebben op dit moment 2 Eastborn matrassen Xante X6. Het zijn pocketvering matrassen met een koudschuim laag. In 2011 gekocht voor een totaalprijs van 825 euro.
We willen graag eenzelfde soort matras. De opvolger is de q6200 alleen deze kost 645 euro stuk en dit is boven budget. Ons budget is 900 euro.
Ik wil wel een matras die goed steun geeft ivm lage rugklachten.

Nu heb ik bij beterbed de B Bright gezien voor 832 euro vor 2 matrassen. Daar gaan we binnenkort even proefliggen.

Iemand anders nog een goede tip voor een matras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik ben, met mijn reuma en lage rugpijn, heel erg tevreden over de TECHNOGEL matras die we hebben.
Tegenwoordig is er geen enkel hotelbed nog beter dan mijn matras thuis.
Ik voel ik direct rug- en nekpijn wanneer ik op een slechte matras slaap\geslapen heb.

Dus misschien eens testen? Ben alleen niet zeker of dit binnen budget past.

[ Voor 7% gewijzigd door kazzzdafke op 24-01-2023 14:50 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:49:
Ben alleen niet zeker of dit binnen budget past.
slechts drie keer zo duur dan het aangegeven budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58
Hmm ja sorry, ik ben de prijs vergeten precies :D

Maar.. langs de andere kant. Ik zou eventueel dan nog langer sparen, zeker als je een slechte rug hebt. s' morgen opstaan zonder die pijn, heerlijk.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 17:35
Kunnen jullie de Emma One aanraden? Voor onder 1k heb ik een complete 2 persoons boxspring met de goedkoopste matras. Dat moet bijna te mooi om waar te zijn toch?

Ik was bij Auping kijken en voor ongeveer 2700 kan ik daar ook wel klaar zijn, maar bij een beterbed, swiss sense of andere zaken zie ik gewoon allemaal prijzen rond de 2000+ euro voor een 180x200 simpele boxspring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Emma? Wegblijven, das puur lappen voor reclame om dat merk omhoog te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juk
  • Laatst online: 05-03-2024

Juk

Hier al jaren groot fan van Emma.
Voorheen op de boxspring het topper model, en nu de matrassen.
Zijn wel erg duur. Maar goed daar krijg je wel iets voor terug vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Juk schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:47:
Hier al jaren groot fan van Emma.
Voorheen op de boxspring het topper model, en nu de matrassen.
Zijn wel erg duur. Maar goed daar krijg je wel iets voor terug vind ik.
Fijn dat je speciaal een account hebt aangemaakt om dat met ons te delen :-)

emma online marketing werkt overuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juk
  • Laatst online: 05-03-2024

Juk

Johan Bogle schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:55:
[...]
Fijn dat je speciaal een account hebt aangemaakt om dat met ons te delen :-)

emma online marketing werkt overuren
Nee haha, geen Emma medewerker.
Iets moet je eerste post zijn toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 16:49
Gisteren de B Bright matrassen getest, ligt op zich prima. Heb toevallig een test gelezen van de consumentenbond, daar komt de matras als een vd slechtste uit de test.
Ik ga morgen de Eastborn Q4200 testen, wel iets boven budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11-2024
Huidig beschik ik over een pullman boxspring (10j oud) met versleten matrassen. Ik wordt nu elke dag/avond wakker met pijn in de onderrug.

Ik sta op het punt om een Emma hybrid met 50% korting te bestellen. Heb al veel opgezocht maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben bang dat ik een miskoop ga doen maar kan niet gewoon een goed matras vinden.. de reviews gaan alle kanten op.

De pijn is zo erg dat ik snel een knoop wil doorhakken. Doen of niet?

186cm, 91kg, zijslaper, snel warm en transpireren.

[ Voor 19% gewijzigd door Nism0 op 28-01-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markies
Johan Bogle schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:15:
Hier tot nu toe tevreden met de auping original met de elite matrassen. We hebben gekozen voor de verstelbare bodems en alhoewel ik dit eigenlijk voor bejaarden vond, is het toch wel erg lekker :-)
Kan je al wat meer over je ervaringen met Elite auping matras en hoe ervaar je de warmte huishouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
markies schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:04:
[...]

Kan je al wat meer over je ervaringen met Elite auping matras en hoe ervaar je de warmte huishouding?
Het bed bevalt prima. Matras is wel warmer dan die andere Auping matrassen dus als je daar gevoelig voor bent wel iets om rekening mee te houden. (Comfort is door die laag ook hoger) Het is echter niet zo belachelijk warm als de Mline en tempur

[ Voor 7% gewijzigd door Johan Bogle op 28-01-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
yep123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:42:
Gisteren de B Bright matrassen getest, ligt op zich prima. Heb toevallig een test gelezen van de consumentenbond, daar komt de matras als een vd slechtste uit de test.
Ik ga morgen de Eastborn Q4200 testen, wel iets boven budget
En Emma scoort daar hoog in tegenstelling tot de meningen hier :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Omdat CB Een ‘goed matras’ ziet als 1 die je makkelijk kan teurgsturen en lange garantie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:28

Pater

Terry Tate

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en naar de Auping winkel gegaan om een nieuwe boxspring te kopen met nieuwe matrassen. Ik wil graag een groot matras ipv twee losse matrassen, want ik ben een snuggler en ik mag mijn vrouw graag opzoeken. De combinatie topper met twee losse matrassen werkte niet voor mij, na twee/drie dagen schoven de matrassen al wat uit elkaar en lig je in een kuil. Dus met een groot matras dit keer niet. En aangezien we net een grote verbouwing/renovatie achter de rug hebben gehad, en onze slaapkamer flink vergroot is, dit keer voor een boxspring van 210x200 gegaan. Ook met het oog op onze kids waarvan ik vermoed als die iets ouder worden wel bij ons in bed willen kruipen 's nachts. Mijn vrouw en ik zijn beide lichte mensen, dus voor de Elysium soft gegaan. Lag er lekker, zeker vergeleken met de Evolve. Kreeg er een premium gevoel bij.

Ook fijn is dat de tijk afneembaar is en gewassen kan ook worden. Tevens een elektrisch verstelbaar bed genomen, dat is fijn met in bed lezen.
Over een weekje of 6 wordt hij geleverd, ik deel dan graag mijn ervaring.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste