Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste
Acties:

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
steven1987 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:28:
Beste medetweakers,

Mijn matras is aan vervanging toe en ben opzoek naar iets nieuws nu heb ik me al redelijk ingelezen.

Ik ben een buikslaper 74 kilo en ben 181 lang en heb allergie voor huisstofmijt en heb heb over het algemeen snel warm en transpireer ook. nu kwam ik dus uit op een koudschuim firm matras. Nu is mijn budget zo ongeveer 1000 euro. Nu was mijn stille hoop dat iemand mij hier misschien wat wijs in wilde maken wat voor dit budget een aardig matras is de maten van het matras moete 2x90cm of 180cm zijn.

Alvast bedankt
Ik weet niet of een koudschuimmatras zo geschikt is voor iemand die het snel warm heeft als ik dit zo lees:
Is een pocketvering, al dan niet met een anti allergie hoes niet handiger ?
dicksterk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:07:
@pixal: Latex verweert inderdaad heel gemakkelijk door zweet. Ook een volledig koudschuimmatras zou ik u niet aanraden. Ondanks dat dit materiaal goed ademt wordt het ook zachter op e plek waar u ligt door lichaamswarmte maar vooral door vocht/zweet, hierdoor kan het dus gebeuren dat in zo'n nacht dat u het raam niet hebt opengezet het matras u veel minder ondersteunt dan wanneer u er 's avond net op bent gaan liggen. Traagschuim is sowieso geen optie voor mense die het snel warm hebben.
Waar u rekening mee moet houden is at geen enkel matras goed overweg kkan met overmatig zweten. Het vocht trekt in het matras waardoor de materialen worden aangetast. 8 jaar is dus heel netjes in dit geval en ik denk niet dat u een langere levensduur kunt verwachten, of u nu een matras van 100 of 2500 euro koopt.
Ik vind losse matrassen, 2x 90cm fijner dan een matras van 180cm. Anderen denken daar weer anders over. Dat is erg persoonlijk.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26
Heb dit topic aardig doorgelezen (en veel aangehad) in onze zoektocht naar een nieuw matras. We hebben nu traagschuim van 11 jaar oud. Maar vaak te warm in de loop van de nacht.

We hebben de meeste aanbevolen matrassen geprobeerd uit dit topic, o.a. Pullman en Ravensberg koudschuim matrassen.

Ravenberg vonden wij niet fijn liggen, geen van de modellen gaf ons een goed gevoel.

Pullman lag wel lekker, maar we zijn ook langs Dorelan geweest. Een nieuwe winkel met Italiaanse matrassen. Hebben uiteindelijk de Levant gekozen welk vergelijkbaar is met de Pullman Gold, maar scheelt in prijs een paar honderd euro.

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 15:32
joertem schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:58:
Is dit polyether of koudschuim, wat denken jullie? Of verschil niet te maken o.b.v. een foto?
Bvd!

[Afbeelding]
Zo te zien polyether

s020506 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:04:

Heeft iemand ervaring met een 2-persoons pocketveer matras op lattenbodems? Volgens de ene winkel geen probleem, volgens de ander krijg je dan een kuil.
Vallen de latten over de zijkant of zitten ze tegen de zijkant aan? Als ze tegen de zijkant aan liggen heb je een hard middenstuk. Dit zorgt er voor dat er een harder gedeelte in het midden is wat je kan voelen. Doordat hier geen vering is slijt de matras ook sneller op dit stuk. Bij beide types kan je prima een 2p matras leggen.

[Voor 30% gewijzigd door Kezand op 02-12-2021 10:08]

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 22:36
Kezand schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:58:
Vallen de latten over de zijkant of zitten ze tegen de zijkant aan? Als ze tegen de zijkant aan liggen heb je een hard middenstuk. Dit zorgt er voor dat er een harder gedeelte in het midden is wat je kan voelen. Doordat hier geen vering is slijt de matras ook sneller op dit stuk. Bij beide types kan je prima een 2p matras leggen.
Ik moest even spieken op de bon. De lattenbodems hebben overliggende latten. Dus het gaat helemaal goed komen :)

PVoutput

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-06 23:01
Hoi iedereen

Hoop dat iemand wat meer info/ervaringen heeft over Morgana en Cinderella.

Dit topic al aardig doorgenomen, veel aan gehad.

Gaat mij nu echt om de kwaliteit/duurzaamheid. Beide pocketveren matrassen zijn 300+ veren p/M2, topper van respectievelijk koudschuim HR65 en Talalay Latex. Beide bedden zijn 200x220.

Verschil is zo een 500 euro in voordeel van Cinderella bed. De Morgana bed is niet met de ergosleep bodem, maar de meest basic uitvoering

Vandaar mijn vraag: iemand ervaring of kennis met 1 of beide merken?

• Trichoglossus
w00d schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:29:
Heb dit topic aardig doorgelezen (en veel aangehad) in onze zoektocht naar een nieuw matras. We hebben nu traagschuim van 11 jaar oud. Maar vaak te warm in de loop van de nacht.

We hebben de meeste aanbevolen matrassen geprobeerd uit dit topic, o.a. Pullman en Ravensberg koudschuim matrassen.

Ravenberg vonden wij niet fijn liggen, geen van de modellen gaf ons een goed gevoel.

Pullman lag wel lekker, maar we zijn ook langs Dorelan geweest. Een nieuwe winkel met Italiaanse matrassen. Hebben uiteindelijk de Levant gekozen welk vergelijkbaar is met de Pullman Gold, maar scheelt in prijs een paar honderd euro.
We zijn onlangs bij Ravensberger geweest, op afspraak. Heerlijk een uur lang de showroom privé.
Uitgebreid kunnen liggen, en vragen stellen. Geslaagd met 2 matrassen, een latex en een pocketvering.

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:27
honda-noob schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:08:
Hoi iedereen

Hoop dat iemand wat meer info/ervaringen heeft over Morgana en Cinderella.

Dit topic al aardig doorgenomen, veel aan gehad.

Gaat mij nu echt om de kwaliteit/duurzaamheid. Beide pocketveren matrassen zijn 300+ veren p/M2, topper van respectievelijk koudschuim HR65 en Talalay Latex. Beide bedden zijn 200x220.

Verschil is zo een 500 euro in voordeel van Cinderella bed. De Morgana bed is niet met de ergosleep bodem, maar de meest basic uitvoering

Vandaar mijn vraag: iemand ervaring of kennis met 1 of beide merken?
De prijs kwaliteit van een cinderella boxspring is heel erg goed. Ik verwacht dat vooral het grote verschil tussen de 2 bedden in het matras zit en dan vooral de afdeklaag van het matras deze is bij een cinderella boxspring polyether en bij een morgana boxspring een koudschuim laag (morgana boxspring weet ik niet 100% zeker).

Misschien dat er in de boxspring ook nog wat verschil zit.

Al met al zijn het beide goede keuzes, als ik jou was zou ik kiezen voor bij welke winkel jij het beste gevoel had.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33

Aantal weken wachten, maar nieuwe bed eindelijk binnen :) in combinatie met matrassen en topper van Jysk top combinatie zover :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44
Martinusz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:03:
[Afbeelding]
Aantal weken wachten, maar nieuwe bed eindelijk binnen :) in combinatie met matrassen en topper van Jysk top combinatie zover :)
Mooie slaapkamer, rustige kleuren en ook fraaie vloer. Kan zo in een slaapkamer blaadje :)

• EriksonErik
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-03 15:04
Beste Tweakers,

Na 4 jaar is mijn topper van Morgana helaas niet meer helemaal fijn. Mijn boxspringmatrassen zijn nog wel in orde (medium). Ik lig altijd op mijn zij en daar is nu langzaam aan een kuil aan het vormen / de stevigheid neemt daar af. Nu zoek ik een nieuwe topper, een wat stevigere heeft mijn voorkeur. Helemaal wegzakken is niets voor mij, denk ik. Traagschuim is sowieso niet mijn ding.

Net voor de lockdown nog even bij Swiss Sense gevoeld en ik kwam bij Gazella Comfort 1 uit.

Heeft iemand ervaring met deze topper? Op dit moment (160x200) €441,- incl. korting. Best een boel geld, maar als ik dan weer 4 jaar lekker kan snurken... is het mij dat waard. Of kan iemand mij een betere adviseren? Ik weeg 85 kilo.

Ik wacht in spanning af, ook omdat de actie nog een dag is.

• Stuifmeel1
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-03-2022
EriksonErik schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:59:
Beste Tweakers,

Na 4 jaar is mijn topper van Morgana helaas niet meer helemaal fijn. Mijn boxspringmatrassen zijn nog wel in orde (medium). Ik lig altijd op mijn zij en daar is nu langzaam aan een kuil aan het vormen / de stevigheid neemt daar af. Nu zoek ik een nieuwe topper, een wat stevigere heeft mijn voorkeur. Helemaal wegzakken is niets voor mij, denk ik. Traagschuim is sowieso niet mijn ding.

Net voor de lockdown nog even bij Swiss Sense gevoeld en ik kwam bij Gazella Comfort 1 uit.

Heeft iemand ervaring met deze topper? Op dit moment (160x200) €441,- incl. korting. Best een boel geld, maar als ik dan weer 4 jaar lekker kan snurken... is het mij dat waard. Of kan iemand mij een betere adviseren? Ik weeg 85 kilo.

Ik wacht in spanning af, ook omdat de actie nog een dag is.
Soortelijk gewicht (SG, densiteit) is the name of the game. Je wil immers materiaal kopen en geen lucht. Meer materiaal betekent een betere duurzaamheid en ondersteuning. Vraag bij schuim en latex altijd het SG op. Een goed HR koudschuim heeft een SG 45 of hoger. Een goed latex kan al vanaf SG 60 worden gemaakt, maar bij latex is de hoogte van het natuurlijke latexaandeel heel belangrijk. Er kan bij latex gewerkt worden met natuurlijk en synthetisch latexaandeel.

Zorg verder voor een kern van minimaal 6 centimeter. En een goede tijk, liefst niet geheel van polyester (want dat zal het warmer maken).

Verder geef je duidelijk aan dat je van een wat steviger topdekmatras houdt. Als er niet verschillende hardheden zijn te kiezen kun je er vanuit gaan dat je de meest gemiddelde hardheid in handen krijgt. Je zou bij dematrassenfabriek.nl het Pantera topdekmatras kunnen bekijken. Dat is een mooi HR koudschuim met een SG 52 en is in liefst 5 hardheden verkrijgbaar. Als je voor een latex topdekmatras gaat heeft ravensberger-matrassen.nl veruit de beste prijs voor een 100% natuurlatex topper. Succes!

Edit: ik heb even de Gazella Comfort 1 bekeken. Zoals vaker bij de grotere matrasboeren geven ze het soortelijk gewicht (hoeveel materiaal krijg je voor je geld) niet prijs. Vraag dat dus even na, zodat je kunt beoordelen wat de prijs/kwaliteit verhouding van het topdekmatras is.

[Voor 8% gewijzigd door Stuifmeel1 op 28-12-2021 19:28]

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:02
futimojo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:57:
[...]

De prijs kwaliteit van een cinderella boxspring is heel erg goed. Ik verwacht dat vooral het grote verschil tussen de 2 bedden in het matras zit en dan vooral de afdeklaag van het matras deze is bij een cinderella boxspring polyether en bij een morgana boxspring een koudschuim laag (morgana boxspring weet ik niet 100% zeker).

Misschien dat er in de boxspring ook nog wat verschil zit.

Al met al zijn het beide goede keuzes, als ik jou was zou ik kiezen voor bij welke winkel jij het beste gevoel had.
Hoe is de ervaring op een latex matras? Ik ben er erg benieuwd naar hoe het voelt om op een latex matras te liggen.

• EriksonErik
Stuifmeel1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:25:
[...]

Soortelijk gewicht (SG, densiteit) is the name of the game. Je wil immers materiaal kopen en geen lucht. Meer materiaal betekent een betere duurzaamheid en ondersteuning. Vraag bij schuim en latex altijd het SG op. Een goed HR koudschuim heeft een SG 45 of hoger. Een goed latex kan al vanaf SG 60 worden gemaakt, maar bij latex is de hoogte van het natuurlijke latexaandeel heel belangrijk. Er kan bij latex gewerkt worden met natuurlijk en synthetisch latexaandeel.

Zorg verder voor een kern van minimaal 6 centimeter. En een goede tijk, liefst niet geheel van polyester (want dat zal het warmer maken).

Verder geef je duidelijk aan dat je van een wat steviger topdekmatras houdt. Als er niet verschillende hardheden zijn te kiezen kun je er vanuit gaan dat je de meest gemiddelde hardheid in handen krijgt. Je zou bij dematrassenfabriek.nl het Pantera topdekmatras kunnen bekijken. Dat is een mooi HR koudschuim met een SG 52 en is in liefst 5 hardheden verkrijgbaar. Als je voor een latex topdekmatras gaat heeft ravensberger-matrassen.nl veruit de beste prijs voor een 100% natuurlatex topper. Succes!

Edit: ik heb even de Gazella Comfort 1 bekeken. Zoals vaker bij de grotere matrasboeren geven ze het soortelijk gewicht (hoeveel materiaal krijg je voor je geld) niet prijs. Vraag dat dus even na, zodat je kunt beoordelen wat de prijs/kwaliteit verhouding van het topdekmatras is.
Hartelijk dank Stuifmeel! Er wordt hier het e.e.a. duidelijk. Opvallend is inderdaad dat heel erg veel matrasverkopers de HR waarde niet vermelden. Aan jouw berichtje heb ik veel. Ik zal de fabrikanten gaan mailen, ben benieuwd of ik een reactie terugkrijg.

De website die jij aangeeft kende ik niet. Scheelt een hoop geld t.o.v. Swiss Sense of Caresse. Ik kende de het bedrijf niet en het is voor mij best een eind rijden, maar als dit bedrijf goed is? De gok nemen? Ik dacht altijd dat het beter was om bekende merken te nemen. Of zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met dit bedrijf en met Pantera Topdekmatras? Ik wilde voor extra stevig gaan, denk ik.....

EDIT: Mijn huidige topper gevonden... Lig comfort stevig (wat nu niet meer zo stevig is): https://www.damminga.nl/shop/t2200-koudschuim-topper/

EDIT: Latex is ook best interessant, maar ik zweet snel.... Dus ik ga denk ik voor koudschuim.

[Voor 5% gewijzigd door EriksonErik op 28-12-2021 22:36]

• Trichoglossus
kyrillajax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:39:
[...]

Hoe is de ervaring op een latex matras? Ik ben er erg benieuwd naar hoe het voelt om op een latex matras te liggen.
Ik lig sinds 2 weken op een ergo-natura latex 100 van Ravensberger. Ligt prima voor mij, ik heb het nooit warm in bed. De Talalay van 1000 euro vond ik wat "deinen". Viel meteen af. Ze hebben daar 4 type latex-matrassen, en die liggen allemaal weer anders.
Het voordeel van, in dit geval, Ravensberger is dat ze matrassen in 2 en zelfs 3 hardheden hebben. Dan merk je wel een duidelijk verschil qua hardheden.

Na 20 jaar op pocketveringsmatrassen gelegen te hebben, wou ik eens wat anders proberen. De pocketvering van Ravensberger vond ik trouwens niet lekker liggen, een koudschuimmatras weer wel.

Het is uiteraard ontzettend persoonlijk hoe je een matras ervaart.

• kyrillajax
Trichoglossus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:50:
[...]

Ik lig sinds 2 weken op een ergo-natura latex 100 van Ravensberger. Ligt prima voor mij, ik heb het nooit warm in bed. De Talalay van 1000 euro vond ik wat "deinen". Viel meteen af. Ze hebben daar 4 type latex-matrassen, en die liggen allemaal weer anders.
Het voordeel van, in dit geval, Ravensberger is dat ze matrassen in 2 en zelfs 3 hardheden hebben. Dan merk je wel een duidelijk verschil qua hardheden.

Na 20 jaar op pocketveringsmatrassen gelegen te hebben, wou ik eens wat anders proberen. De pocketvering van Ravensberger vond ik trouwens niet lekker liggen, een koudschuimmatras weer wel.

Het is uiteraard ontzettend persoonlijk hoe je een matras ervaart.
Mooi dat je nu een matras hebt die lekker ligt voor jou. Ik heb zowel de Kormfort-SAN als de Duo-Visco geprobeerd, beiden bevallen mij helaas niet. Al was de Duo-Visco beter dan de Komfort-SAN. Nu wil ik mijn huidige matras voor een latex matras (Öko-Tex) omruilen icm een goede lattenbodem bij Ravensberger. Alleen is een beetje tricky of het mij wel de juiste matras is.

• Trichoglossus
kyrillajax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:08:
[...]

Mooi dat je nu een matras hebt die lekker ligt voor jou. Ik heb zowel de Kormfort-SAN als de Duo-Visco geprobeerd, beiden bevallen mij helaas niet. Al was de Duo-Visco beter dan de Komfort-SAN. Nu wil ik mijn huidige matras voor een latex matras (Öko-Tex) omruilen icm een goede lattenbodem bij Ravensberger. Alleen is een beetje tricky of het mij wel de juiste matras is.
Ik ben wel wezen proef liggen, blij dat ik dat gedaan heb. Anders werd het echt op goed geluk wat kiezen en hopen.
Destijds ook een rondje Leenbakker, Jysk, Totaal bed en ikea gedaan. Het liggen in de showroom is uiteraard maar een indicatie, maar er vielen daar wel veel matrassen af van mijn lijstje van mogelijke kandidaten.

De Oko-tex is voor het grootste deel synthetische latex. Ik vond die beduidend minder fijn liggen dan de ergo-
natura, die laatste is wel dubbel zo duur.

• kyrillajax
Trichoglossus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:37:
[...]

Ik ben wel wezen proef liggen, blij dat ik dat gedaan heb. Anders werd het echt op goed geluk wat kiezen en hopen.
Destijds ook een rondje Leenbakker, Jysk, Totaal bed en ikea gedaan. Het liggen in de showroom is uiteraard maar een indicatie, maar er vielen daar wel veel matrassen af van mijn lijstje van mogelijke kandidaten.

De Oko-tex is voor het grootste deel synthetische latex. Ik vond die beduidend minder fijn liggen dan de ergo-
natura, die laatste is wel dubbel zo duur.
Dat klopt, ik had zelf gehoopt dat het 40% natuur latex zou bevatten. Helaas heb ik ook niet de kans gehad om naar de showroom te gaan.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01
kyrillajax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:39:
Ik heb sinds een jaar of 2/2,5 de Ergo Natura met luxe tijk van Ravensberger. Ik heb mijn ervaring eerder in dit topic gedeeld, maar ik kan het niet vaak genoeg herhalen dat ik het een zeer fijn matras vind.

Ik heb in 2013 een boxspring gekocht bij Beterbed (de Arendal) met een latex topper. Dat beviel mij enerzijds goed, maar omdat het synthetische latex was, had ik het in de zomer vaak erg warm. Daarom heb ik na wat zoekwerk gekozen voor een natuur-latex product.

In tegenstelling tot de eerdere topper, ben ik zeer tevreden over de klimaateigenschappen van de ergo natura. We hebben een aantal hete periodes gehad afgelopen jaren en ik ben nooit badend in het zweet wakker geworden. Ook in de winter heb ik niets anders dan lof voor het matras. Had ik voorheen regelmatig een elektrische deken nodig om warme voeten te krijgen/houden, stap ik nu in het koude bed en ben ik letterlijk binnen 2 minuten warm. En die warmte blijft de hele nacht behouden (kamertemperatuur was tijdens de kou/vorst vorige week zo'n 14á15 graden).

Hoewel het matras voor mijn gevoel iets steviger had mogen zijn, lijkt mijn slaaphouding er niet onder te lijden. Ik val als een blok in slaap en wordt pas door de wekker weer wakker.

Bij Ravensberger kun je het matras binnen 30 dagen weer laten ophalen als het niet bevalt. Je betaalt dan wel transportkosten van €20,-
Naar de showroom is leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat je na 5 minuten liggen een goed oordeel kan vellen over een matras. Ik moest best wel wennen aan het nieuwe matras, ik denk dat het een week of zo geduurd heeft.

[Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 29-12-2021 14:27]

• kyrillajax
LA-384 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb sinds een jaar of 2/2,5 de Ergo Natura met luxe tijk van Ravensberger. Ik heb mijn ervaring eerder in dit topic gedeeld, maar ik kan het niet vaak genoeg herhalen dat ik het een zeer fijn matras vind.

Ik heb in 2013 een boxspring gekocht bij Beterbed (de Arendal) met een latex topper. Dat beviel mij enerzijds goed, maar omdat het synthetische latex was, had ik het in de zomer vaak erg warm. Daarom heb ik na wat zoekwerk gekozen voor een natuur-latex product.

In tegenstelling tot de eerdere topper, ben ik zeer tevreden over de klimaateigenschappen van de ergo natura. We hebben een aantal hete periodes gehad afgelopen jaren en ik ben nooit badend in het zweet wakker geworden. Ook in de winter heb ik niets anders dan lof voor het matras. Had ik voorheen regelmatig een elektrische deken nodig om warme voeten te krijgen/houden, stap ik nu in het koude bed en ben ik letterlijk binnen 2 minuten warm. En die warmte blijft de hele nacht behouden (kamertemperatuur was tijdens de kou/vorst vorige week zo'n 14á15 graden).

Hoewel het matras voor mijn gevoel iets steviger had mogen zijn, lijkt mijn slaaphouding er niet onder te lijden. Ik val als een blok in slaap en wordt pas door de wekker weer wakker.

Bij Ravensberger kun je het matras binnen 30 dagen weer laten ophalen als het niet bevalt. Je betaalt dan wel transportkosten van €20,-
Naar de showroom is leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat je na 5 minuten liggen een goed oordeel kan vellen over een matras. Ik moest best wel wennen aan het nieuwe matras, ik denk dat het een week of zo geduurd heeft.
Dat is heel fijn om te horen! Ik denk dat ik wel weg kan met synthetische latex, aangezien ik niet veel transpireer tijdens de nachtrust en heb ik het niet super snel warm (meer neutraal denk ik). Zoals je zelf aan gaf dat je slaaphouding er niet onder doet met een zachtere matras. Ik heb dat met de Duo-Visco ook, maar dan mag hij wat zachter ipv harder. Laten we hopen dat ik met de volgende matras wel als een roos kan slapen :+

• kyrillajax
Trichoglossus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:12:
[...]

Ik weet niet of een koudschuimmatras zo geschikt is voor iemand die het snel warm heeft als ik dit zo lees:
Is een pocketvering, al dan niet met een anti allergie hoes niet handiger ?

[...]

Ik vind losse matrassen, 2x 90cm fijner dan een matras van 180cm. Anderen denken daar weer anders over. Dat is erg persoonlijk.
Koudschuim matrassen zijn juist geschikt voor mensen die het snel warm hebben. Koudschuim heeft een open celstructuur waardoor warmte en vocht goed kan worden gereguleerd.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42
My 2 cents: ik vind latex het meest ademend, en goed aanpassen aan de temperatuur, helaas is natuurlijk (dat wil je) latex niet goedkoop. Heb het zelf niet, wel gehad, maar mijn pocketmatras van 1000 (verleden jaar) had het niet, heeft wel een comfortlaag (wat dat moge inhouden). Maar de (2-persoons)matrassen met latex lagen lekkerder, maar waren gelijk 1350, dat vond ik te gek worden.

• EriksonErik
Zó een hoop gegoogle verder... Wat is Tweakers toch handig!

Mijn interesse is gewekt in de Pantera Topdekmatras. Iemand ervaringen? Mijn huidige topper is:

https://www.damminga.nl/shop/t2200-koudschuim-topper/

Zou ik er erg op vooruit gaan?...

• kyrillajax
EriksonErik schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:18:
Zó een hoop gegoogle verder... Wat is Tweakers toch handig!

Mijn interesse is gewekt in de Pantera Topdekmatras. Iemand ervaringen? Mijn huidige topper is:

https://www.damminga.nl/shop/t2200-koudschuim-topper/

Zou ik er erg op vooruit gaan?...
Wil je perse een koudschuim topper, of wil je iets nieuws uitproberen? Wat is je budget? Verder zou ik goed gaan kijken wat de SG-waarde (hoeveel materiaal per kubieke meter) is van toppers.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 08:22
ik was benieuwd of men ervaringen heeft met de winkel dreambedden in Utrecht ?
Ik kan er weinig over vinden namelijk.
Natuurlijk vraag ik dit niet voor niets want tijdens mijn zoektocht naar een pocketveringmatras met koudschuim afdeklaag van minimaal HR45 en een maximale dikte van 20 cm (matras gaat in een wegklapbare bed-kast) kwam ik dus deze tegen : https://dreambedden.nl/ma...R45-9-zones-ca.-20-cm-dik

Gezien de prijs en de specs die erbij staan (500 veertjes/m2 EN HR45 afdeklaag) weet ik niet of dit simpelweg te mooi is om waar te zijn. En daarom dus eerst even checken of iemand hier toevallig deze shop kent ?

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 11:33
pichuelos schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:50:
We hebben besloten om de nieuwe emma hybride matras te proberen. Het wordt volgende week verzonden, dus ik hou jullie op de hoogte.
Wat is jouw ervaring met de Emma Hybrid? Ik slaap er nu vier weken op en ik vind hem te hard, waardoor ik vaak met rug- en nekklachten wakker word. Afgelopen maandag heb ik gebeld en ze gaan nu een laag opsturen waardoor het bed zachter wordt.

Heeft iemand ervaringen met de extra lagen van Emma?

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

• Trichoglossus
TIGER79 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:22:
ik was benieuwd of men ervaringen heeft met de winkel dreambedden in Utrecht ?
Ik kan er weinig over vinden namelijk.
Natuurlijk vraag ik dit niet voor niets want tijdens mijn zoektocht naar een pocketveringmatras met koudschuim afdeklaag van minimaal HR45 en een maximale dikte van 20 cm (matras gaat in een wegklapbare bed-kast) kwam ik dus deze tegen : https://dreambedden.nl/ma...R45-9-zones-ca.-20-cm-dik

Gezien de prijs en de specs die erbij staan (500 veertjes/m2 EN HR45 afdeklaag) weet ik niet of dit simpelweg te mooi is om waar te zijn. En daarom dus eerst even checken of iemand hier toevallig deze shop kent ?
"Voor dagelijks gebruik tot 160 kg lichaamsgewicht."

Ik heb bij Ravensberger laatst op een matras gelegen, H4, geschikt tot ca 140 kilo. Ik had het gevoel dat ik met mijn 90 kilo op een plaat beton lag.
Ze hebben daar meestal 2-3 gewichtsklassen, per matras. Als dit matras tot 160 kilo aankan, dan vraag ik me af hoe het ligt met 70 kilo.

En Micropocketvering? Zijn dat kleinere pocketveren dan normaal? Er staat verder ook niets bij over gebruikt materiaal etc van de veren.

Wat voor doel heb je met dat matras? Dagelijks gebruik? Incidenteel?

• TIGER79
  • Laatst online: 09-06 08:22
Dagelijks gebruik inderdaad...
Ik hou wel van stevig, heb een tijd lang met een ouder matras letterlijk op de vloer geslapen waarbij ik geen last meer had van lage rugpijn.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Wij zijn aan het zoeken naar een nieuwe topper voor ons bed.
Momenteel hebben we een 180x200 boxspring van Ikea waar we erg tevreden over zijn alleen zitten er kuilen in de topper (Ikea tuddal) na bijna 4 jaar.

Na het lezen van veel posts hier gaat onze voorkeur waarschijnlijk uit naar een koudschuim topper. Dit voor wat extra ventilatie omdat we het vaak warm hebben in bed.
Waar ik weinig over kan vinden is het doorgeven van bewegingen. We hebben 2 losse 90x200 matrassen maar ik merk dat onze huidige topper toch wel voor veel beweging zorgt bij de ander bij het omdraaien. Ik hoop dat een nieuwe topper dat misschien iets kan verminderen.

Iemand nog tips voor de SG? HR? waarde? We zijn 1.75 lang en wegen ongeveer 75 kilo.

Ik zat te kijken naar een topper met Pantera (SG52 100 of 130) schuim. Eventueel los het schuim bestellen samen met een hoes voor er omheen. Maar ik heb geen idee welke dikte we moeten kiezen.

[Voor 14% gewijzigd door Headshot_NL op 24-01-2022 11:00]

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• Trichoglossus
TIGER79 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:40:
Dagelijks gebruik inderdaad...
Ik hou wel van stevig, heb een tijd lang met een ouder matras letterlijk op de vloer geslapen waarbij ik geen last meer had van lage rugpijn.
Heb je al op dat matras gelegen? Dan heb je wellicht een idee of het wat is.
Ze hebben geen omruilgarantie, het blijft een gok van 169 euro.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Aangezien mijn boxspring, destijds gekocht bij De Boxspringfabriek (tegenwoordig De Slaapfabriek), tien jaar oud is en ik steeds vaker pijn in mijn onderrug heb bij het opstaan die maar langzaam verdwijnt denk ik dat het tijd is voor een nieuw matras. De boxspring bestaat uit twee delen van 70x200 met daarop één pocketvering matras van 140x200 met daarop een traagschuimtopper.

Na uitgebreid onderzoek neig ik naar de Ergo-Therm 23 koudschuim matras met traagschuim bovenlaag. Aangezien het boxspring onderstel nog prima is wil ik alleen het matras vervangen, ook weer voor één maat van 140x200 omdat ik er alleen in lig. Ik wil geen pocketveren meer, vandaar de keuze voor een koudschuim matras.

Volgens Ravensberger zou alleen het Ergo-Therm 23 matras geschikt zijn voor op een boxspring en niet de Struktura-MED 60 die een lattenbodem zou vereisen. Ik vraag me af in hoeverre dit belangrijk is. De boxspring is immers ook mooi vlak. Juist ook omdat de boxspring uit twee delen bestaat en ik er vaak ook in het midden (een beetje diagonaal) op lig. Ga ik wellicht het (harde) midden van de boxspring voelen met een koudschuim matras? Wat is wijsheid? De hele boxspring wegdoen en een nieuw bed met lattenbodem kopen of toch alleen een nieuw matras. De boxspring ziet er eigenlijk nog als nieuw uit..

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tranquility schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 02:14:
Volgens Ravensberger zou alleen het Ergo-Therm 23 matras geschikt zijn voor op een boxspring en niet de Struktura-MED 60 die een lattenbodem zou vereisen. Ik vraag me af in hoeverre dit belangrijk is. De boxspring is immers ook mooi vlak.
Ravensberger mailen of hun online formulier invullen.
Bij een lattenbodem kan je de stijfheid aanpassen, bij een boxspring niet. Wij hebben de Ravospring H3 genomen qua stijfheid en das stijf op onze boxspring. Maar in combinatie met de topper is deze heerlijk.

Hadden we enkel de matras in H2 dan was die perfect geweest. Of te zacht met de topper.

Even mailen voor advies.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• pichuelos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-04 20:12
Jorn87 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Wat is jouw ervaring met de Emma Hybrid? Ik slaap er nu vier weken op en ik vind hem te hard, waardoor ik vaak met rug- en nekklachten wakker word. Afgelopen maandag heb ik gebeld en ze gaan nu een laag opsturen waardoor het bed zachter wordt.

Heeft iemand ervaringen met de extra lagen van Emma?
we hebben het een maand of zo geprobeerd, maar we vonden het niet zo leuk, dus hebben we het teruggestuurd. Toen kochten we de matt matras en we veranderden deze in niveau 1 (meest zachte niveau) en voorlopig zijn we blij. Ik heb liever wat meer hardheid, maar ik slaap nog steeds goed.

• Tranquility
Chevy454 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ravensberger mailen of hun online formulier invullen.
Bij een lattenbodem kan je de stijfheid aanpassen, bij een boxspring niet. Wij hebben de Ravospring H3 genomen qua stijfheid en das stijf op onze boxspring. Maar in combinatie met de topper is deze heerlijk.

Hadden we enkel de matras in H2 dan was die perfect geweest. Of te zacht met de topper.

Even mailen voor advies.
Thanks.

Ik had dat formulier een tijdje terug al ingevuld en kreeg prompt een uitgebreide reactie waarin werd verteld dat een nieuw matras op een boxspring onderstel eigenlijk af te raden is. Omdat ik dat toch wat ongeloofwaardig vond heb ik e.e.a. nog eens goed bekeken en vond het onderstel toch wel erg ver doorveren waardoor een nieuw matras denk ik niet de support krijgt die deze nodig heeft. Dus dit was toch wel een goed advies..

Uiteindelijk de boxspring op marktplaats gezet en is zojuist verkocht.

Dat wordt dus een nieuw bedframe en een goede lattenbodem uitzoeken. Wat ik in ieder geval qua bodem al heb uitgezocht is dat deze het liefst zo veel mogelijk latten dient te hebben, het liefst meer dan 40, anders ontstaat er te veel ruimte tussen de latten en dat lijkt me sowieso niet goed voor het matras.

Ik zag de Ikea Leirsund met 42 latten en heeft zones. Is dat een goede bodem? Bestaat een bodem voor bedmaat 140x200 altijd uit twee bodems van 70 cm breed of is dat één geheel?
Het liefst zou ik een twijfelaar bed willen kopen in de maat 200x120, maar daar is haast geen beddengoed voor verkrijgbaar, dus zal het toch een 2(10)x140 worden denk ik.

Voorlopig wordt het in ieder geval even op mijn logeerbed slapen ;)

[Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 27-01-2022 12:57]

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 17:36
Ik heb op Marktplaats een Auping bed gratis op kunnen halen en daarbij matrassen bestelt van https://am-qualitatsmatratzen.nl/. En ik moet zeggen. Ik ben echt heel tevreden. Ik kwam van een Ravensberger koudschuim matras, maar ik miste stevigheid. Met dit matras en bedframe lig ik heel goed, slaap ik heel goed, en is mijn rugpijn ook een stuk minder. Merk dat als ik op een ander bed slaap dat mijn rugpijn een stuk erger is. Al met al heel tevreden, en ook mooie prijzen hebben ze daar.

• Tranquility
sassymousasi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:47:
Ik heb op Marktplaats een Auping bed gratis op kunnen halen en daarbij matrassen bestelt van https://am-qualitatsmatratzen.nl/. En ik moet zeggen. Ik ben echt heel tevreden. Ik kwam van een Ravensberger koudschuim matras, maar ik miste stevigheid. Met dit matras en bedframe lig ik heel goed, slaap ik heel goed, en is mijn rugpijn ook een stuk minder. Merk dat als ik op een ander bed slaap dat mijn rugpijn een stuk erger is. Al met al heel tevreden, en ook mooie prijzen hebben ze daar.
Klinkt interessant. Maar ook hier weer totaal geen info over de gebruikte kwaliteit koudschuim. Het kan SG60 zijn, maar ook SG30. Hier heb je dus niks aan. Ik snap echt niet waarom zoveel winkels zo geheimzinnig doen over de dichtheid en dus de duurzaamheid van de koudschuim in hun matrassen.

Welke type matrassen heb je nu gekocht, en welke had je eerst van Ravensberger?

• sassymousasi
Tranquility schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Klinkt interessant. Maar ook hier weer totaal geen info over de gebruikte kwaliteit koudschuim. Het kan SG60 zijn, maar ook SG30. Hier heb je dus niks aan. Ik snap echt niet waarom zoveel winkels zo geheimzinnig doen over de dichtheid en dus de duurzaamheid van de koudschuim in hun matrassen.

Welke type matrassen heb je nu gekocht, en welke had je eerst van Ravensberger?
Ja geen idee. Ik wilde een pocketveer matras omdat ik de koud schuim te zacht vond.

Ik had de struktura 60 en heb nu de 1000 pocketveer matras gehaald met een helft gemiddeld en de andere helft stevig matras. Ik merk dat stevigere matrassen het beter doen bij mij en pocketveer is harder.

• Tranquility
Ondertussen laat ik een mooi steigerhouten bed maken en komen er twee lattenbodems in.
Omdat ik toch wel een draaier ben (rug- en zijslaper) is een traagschuimmatras denk ik toch minder geschikt voor mij. Ik vond het draaien met de boxspring in combinatie met de traagschuim topper ook niet echt fantastisch en werd er steeds wakker van.

Ik zit dus nu te kijken naar een goed koudschuimmatras. Hierbij denk ik aan een Ravensberger Struktura®-MED 60 HR koudschuim matras, deze is echter maar 19cm dik en kost in de maat 140x210 629 euro (ik heb nog een kortingscode dus dat wordt iets lager).

Ook heb ik gelezen over het nieuwe Pantera koudschuim en dat schijnt erg goed te zijn en is van Nederlands fabrikaat, al is dat SG52 waar de Struktura SG60 is. Verder valt mij het grote prijsverschil op tussen de twee leveranciers van de Pantera matrassen. In de maat 140x210 en dezelfde dikte van 22cm kost deze bij de matrassenfabriek 578 euro incl.verzending en bij de matrasfactory bijna het dubbele, 1059 euro en daar moet je ook nog eens 30 euro verzendkosten bij op tellen! Ik ben benieuwd waar hier het kwaliteitsverschil in zit aangezien ze beide dezelfde Pantera kern hebben.

Ookl hebben beide Pantera matrassen geen zones bij de heupen en de schouders en de Struktura heeft dat wel, dus ook hier, wat is beter? Ze hebben wel proefslapen in hun drive in, maar dat is voor mij nogal aan de andere kant van Nederland (Eindhoven).

Heeft iemand hier ervaring met een matras met Pantera koudschuim? Ook zit ik te twijfelen over de hardheid, Ik ben 96 kilo en 1.90m en een slechte onderrug, dus zal wel wat harder moeten denk ik. De matrasfactory adviseert medium voor een gewicht tot 100 kilo, daarboven de firm. De matrassenfabriek is daar onduidelijk in maar heeft wel vijf hardheden, dus tja, welke? Bij Ravensberger zijn de duidelijk en adviseren ze H3 oftewel medium volgens hun hardheid tabel, maar ik lees hier dat die nogal hard wordt ervaren waar de H2 dan weer te zacht is.

Ondertussen nog wat even verder gezocht op Pantera en kwam op matras.info terecht van Chris Nederhorst die eigenaar is van Royal Health Foam (RHF) en werd Pantera door hem min of meer getorpedeerd. Ook Ravensberger wordt door hem afgekraakt terwijl dat juist een van de weinige merken is die openheid geeft over hun producten en met name koudschuim, wat Chris van zichzelf ook claimt. Wat dat betreft is hij voor mij gigantisch door de mand gevallen want het zijn namelijk zijn meest directe concurrenten voor zijn eigen matrassenhandel RHF. Erg zwak!

[Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 05-02-2022 20:34]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Heeft er iemand van jullie een idee waar Swiss Sense stoffen inkoopt (welk merk/fabrikant). We willen een zelf een hoofdbord maken met dezelfde stof als het bed maar het lijkt alsof ze hun eigen labeltje erop geplakt hebben want google geeft geen resultaten op de stof

Het betreft de "Major darkblue 48", het is een soort (nep)suede stof.
Zie ook bijgaande foto's. Iemand een goede pointer in juiste richting :)
Klantenservice wist niet/wilde niet zeggen waar het vandaan komt.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

SquareOne schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:34:
Heeft er iemand van jullie een idee waar Swiss Sense stoffen inkoopt (welk merk/fabrikant). We willen een zelf een hoofdbord maken met dezelfde stof als het bed maar het lijkt alsof ze hun eigen labeltje erop geplakt hebben want google geeft geen resultaten op de stof

Het betreft de "Major darkblue 48", het is een soort (nep)suede stof.
Zie ook bijgaande foto's. Iemand een goede pointer in juiste richting :)
Klantenservice wist niet/wilde niet zeggen waar het vandaan komt.
Kan zijn dat het speciaal voor hen gemaakt wordt. Natuurlijk gaan ze dat geheim van de smid niet weggeven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Cyberpope schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Kan zijn dat het speciaal voor hen gemaakt wordt. Natuurlijk gaan ze dat geheim van de smid niet weggeven.
Begrijp ik, maar wellicht is er een tweaker die meer weet :)
Er is wel meer bekend op tweakers wat fabrikanten van allerlei spul liever niet prijsgeven.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
SquareOne schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Begrijp ik, maar wellicht is er een tweaker die meer weet :)
Er is wel meer bekend op tweakers wat fabrikanten van allerlei spul liever niet prijsgeven.
Je kond de stof niet los krijgen van Swiss Sense?

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 12:22
Onze Auping Prestige topper met Talalay latex is na 11 jaar echt aan vervanging toe.
Is het mogelijk om alleen het latex te vervangen en het tijk opnieuw te gebruiken? Deze is wasbaar en in goede conditie.
Zo ja, waar verkopen ze een los stuk Talalay latex in de maat 180x210? Of zou een geheel nieuwe topper de voorkeur hebben? Zo te zien op de Auping website verkopen zij alleen natuurlatex of traagschuim toppers.

• kyrillajax
Heeft iemand ervaring met deze webshops?
https://www.massiefhouten...l?id=191765589&quantity=1
https://tuur.shop/product...as?variant=39444018987185
https://www.enkhuizerbedstede.nl/matrassen/latex-matras/

Als Ravensberger geen matrassen heeft voor mij die voldoen, heb ik deze dus op het oog.

• kyrillajax
Dey schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:17:
Onze Auping Prestige topper met Talalay latex is na 11 jaar echt aan vervanging toe.
Is het mogelijk om alleen het latex te vervangen en het tijk opnieuw te gebruiken? Deze is wasbaar en in goede conditie.
Zo ja, waar verkopen ze een los stuk Talalay latex in de maat 180x210? Of zou een geheel nieuwe topper de voorkeur hebben? Zo te zien op de Auping website verkopen zij alleen natuurlatex of traagschuim toppers.
Het is inderdaad mogelijk om alleen latex te vervangen. Zolang het maar dezelfde maat is, zou het mogelijk moeten zijn.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:45
Na een en ander gelezen te hebben in dit topic ben ik wel wat wijzer geworden maar ook weer niet. Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer en net als ik denk “dit kan wat zijn!” lees ik er hier of elders negatieve ervaringen over. Momenteel hebben wij een boxsping van Swiss Sense met matrassen van 22cm dik. Deze zijn medium/firm er er licht een redelijk zachte topper op van Goossens.

Ik ben 1.71m en 71-76kg (jojo een beetje :p). Het matras is nu zo’n 6 jaar oud maar heeft vervelende kuilvorming, waardoor ik met rugklachten wakker word. Belangrijk om te weten: ik ben een buikslaper. Heb een extra zacht donskussen zodat ik zo vlak mogelijk lig en probeer af en toe op de zij te slapen, maar blijf toch vaak terugvallen op die oude vertrouwde buik. Iemand recent nog een matras gekocht in een vergelijkbare situatie of iemand met de gouden tip voor mij?

Ik zoek dus:
  • Stevig matras
  • Geschikt voor buikslapers van 75kg
  • Pocketvering? (Heb ik nu ook in ieder geval)
  • ~22 cm dik en 90x200 i.v.m. gestoffeerde boxspring en gedeelde split topper
Zelf gekeken naar Emma maar dit lijkt niet helemaal te passen bij mij en lees ik ook weer een berg shit over. Bereid er enkele honderden euro’s aan uit te geven indien nodig, liever niet meer dan €500. Kijk zelf naar de https://www.lidl.nl/p/liv...90-x-200-cm-h3/p100330066. Bij Lidl slechts €150 maar goedkoop is vaak duurkoop. Echter krijg je vaak in elk matras na een paar jaar kuilvorming ben ik bang dus wie weet het gokje waard? Ziet er goed uit en voldoet in ieder geval aan alle eisen v.w.b. de specs.
Meningen? Ideeën?

Alvast bedankt! _/-\o_

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@remzor Ik slaap sinds een tijdje op een Jysk Gold matras.

Behoorlijk stevig maar erg fijn imo. Ben een rugslaper maar op je buik lijkt mij hetzelfde.
Is pocketveer, wordt niet te warm en je kan hem omdraaien voor verschil in topping (traagschuim of koudschuim)
Let wel, deze komt geregeld voor de helft van het geld, althans ik heb ze voor de helft van de huidige prijs ;)

En je kan gewoon even naar de dichtstbijzijnde winkel om even te proef liggen/kopen en thuis proefslapen.

Wear Sunscreen!

• remzor
@Humma Kavula Ziet er ook goed uit, bedankt voor je reactie. Helaas is deze met 25cm te dik/hoog :( Aangezien het dus voor een tweepersoonsbed is met tweepersoons split topper dient het matras ~22cm te zijn. Maakt de zoektocht een heel stuk lastiger helaas..

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@remzor https://jysk.nl/slaapkame...ld/matras-90x200-gold-s25
Is wel 22 cm en voor de helft, proefslapen kan altijd. En nee, ik heb geen aandelen! :+

Wear Sunscreen!

• remzor
Humma Kavula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:51:
@remzor https://jysk.nl/slaapkame...ld/matras-90x200-gold-s25
Is wel 22 cm en voor de helft, proefslapen kan altijd. En nee, ik heb geen aandelen! :+
Haha thanks, ga eens kijken! Is wel een ander model en een flink stuk goedkoper zo te zien. Sommigen geven bij dit soort matrassen ook aan dat er wel 24-25cm dik staat maar dat het in de praktijk bijvoorbeeld enkele centimeters dunner is.
Maar fijn dat er een proefslaap mogelijkheid is :)

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

remzor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:04:
[...]

Haha thanks, ga eens kijken! Is wel een ander model en een flink stuk goedkoper zo te zien. Sommigen geven bij dit soort matrassen ook aan dat er wel 24-25cm dik staat maar dat het in de praktijk bijvoorbeeld enkele centimeters dunner is.
Maar fijn dat er een proefslaap mogelijkheid is :)
Net mijn matrassen gemeten.. 22 cm. Is dus geen 25 wat ze adverteren. Je kan het zelf even checken bij de dichtstbijzijnde Jysk.

Wear Sunscreen!

• sassymousasi
remzor schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:39:
Na een en ander gelezen te hebben in dit topic ben ik wel wat wijzer geworden maar ook weer niet. Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer en net als ik denk “dit kan wat zijn!” lees ik er hier of elders negatieve ervaringen over. Momenteel hebben wij een boxsping van Swiss Sense met matrassen van 22cm dik. Deze zijn medium/firm er er licht een redelijk zachte topper op van Goossens.

Ik ben 1.71m en 71-76kg (jojo een beetje :p). Het matras is nu zo’n 6 jaar oud maar heeft vervelende kuilvorming, waardoor ik met rugklachten wakker word. Belangrijk om te weten: ik ben een buikslaper. Heb een extra zacht donskussen zodat ik zo vlak mogelijk lig en probeer af en toe op de zij te slapen, maar blijf toch vaak terugvallen op die oude vertrouwde buik. Iemand recent nog een matras gekocht in een vergelijkbare situatie of iemand met de gouden tip voor mij?

Ik zoek dus:
  • Stevig matras
  • Geschikt voor buikslapers van 75kg
  • Pocketvering? (Heb ik nu ook in ieder geval)
  • ~22 cm dik en 90x200 i.v.m. gestoffeerde boxspring en gedeelde split topper
Zelf gekeken naar Emma maar dit lijkt niet helemaal te passen bij mij en lees ik ook weer een berg shit over. Bereid er enkele honderden euro’s aan uit te geven indien nodig, liever niet meer dan €500. Kijk zelf naar de https://www.lidl.nl/p/liv...90-x-200-cm-h3/p100330066. Bij Lidl slechts €150 maar goedkoop is vaak duurkoop. Echter krijg je vaak in elk matras na een paar jaar kuilvorming ben ik bang dus wie weet het gokje waard? Ziet er goed uit en voldoet in ieder geval aan alle eisen v.w.b. de specs.
Meningen? Ideeën?

Alvast bedankt! _/-\o_
https://am-qualitatsmatratzen.nl/

Heel tevreden over. Lig er nu denk een maand of 3 op.

• remzor
Humma Kavula schreef op zondag 13 februari 2022 @ 01:54:
[...]

Net mijn matrassen gemeten.. 22 cm. Is dus geen 25 wat ze adverteren. Je kan het zelf even checken bij de dichtstbijzijnde Jysk.
Dat dacht ik al, zal dus ook best 24-25cm kunnen kiezen :)
Overigens staat er bij de Gold serie niet echt bij of deze voor buikslapers geschikt is en of het matras stevig is.
sassymousasi schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:20:
[...]

https://am-qualitatsmatratzen.nl/

Heel tevreden over. Lig er nu denk een maand of 3 op.
Top, ziet er goed uit, thanks! Welk matras heb je zelf en welke stevigheid? Als ik naar die 1000 pocketveren kijk (die lijkt me vrij degelijk) en ik volg het advies zou ik op basis van mijn gewicht een zacht matras moeten kiezen. Of gemiddeld (ik ben geen 80kg en die is vanaf 80kg) maar ik zou toch neigen naar stevig vanaf 110kg maar dat weeg ik bij lange na niet.
Ervaring is tot nu toe vaak bij matrassen en bankstellen dat als er een gemiddelde stevigheid in zit, hij na 2 jaar al dikke doorlig plekken/kuilen vertoond. Dat vind ik dus rete irritant, maar slapen op beton hoeft nu ook weer niet :+

Overigens ziet de hn8 van de Lidl er ook niet verkeerd uit, wel maar 250 veren per m2.
https://www.lidl.nl/p/hn8...matras-dynamic/p100255701

[Voor 6% gewijzigd door remzor op 13-02-2022 13:27]

• sassymousasi
remzor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Overigens staat er bij de Gold serie niet echt bij of deze voor buikslapers geschikt is en of het matras stevig is.

[...]

Top, ziet er goed uit, thanks! Welk matras heb je zelf en welke stevigheid? Als ik naar die 1000 pocketveren kijk (die lijkt me vrij degelijk) en ik volg het advies zou ik op basis van mijn gewicht een zacht matras moeten kiezen. Of gemiddeld (ik ben geen 80kg en die is vanaf 80kg) maar ik zou toch neigen naar stevig vanaf 110kg maar dat weeg ik bij lange na niet.
Ervaring is tot nu toe vaak bij matrassen en bankstellen dat als er een gemiddelde stevigheid in zit, hij na 2 jaar al dikke doorlig plekken/kuilen vertoond. Dat vind ik dus rete irritant, maar slapen op beton hoeft nu ook weer niet :+

Overigens ziet de hn8 van de Lidl er ook niet verkeerd uit, wel maar 250 veren per m2.
Ik ben 188 en 71 kilo en ik heb gemiddeld en stevig, 1000 pocketveer inderdaad. Door mijn hernia heb ik een hard matras nodig. Zachte matrassen moet je eigenlijk niet kopen.

• remzor
sassymousasi schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Ik ben 188 en 71 kilo en ik heb gemiddeld en stevig, 1000 pocketveer inderdaad. Door mijn hernia heb ik een hard matras nodig. Zachte matrassen moet je eigenlijk niet kopen.
Heb je zelf 2 matrassen dan? Ik vind dit matras een serieuze opties en de reviews op Amazon zijn ook overwegend positief. Die €309 heb ik er voor over en neig voor mij naar de H3, gemiddelde hardheid.

De Gold van Jysk heeft minder veren en is minder stevig, die van Lidl heeft ook minder veren en lees toch wel wat negatieve reacties daarover in dit topic.
Ik ga het gewoon proberen denk ik met die probeer garantie :) Nogmaals dank.

Edit: @sassymousasi Ik neem aan dat ie prima op een elktrische boxspring kan? Dus dat ie kan ‘buigen’. Ik lees er niks over en heb bij een Lidl model wel een keer zien staan dat het juist niet kon, verder schrijven de meeste merken er niks over. Heb je zelf toevallig een elek. verstelbaar bed?

[Voor 16% gewijzigd door remzor op 13-02-2022 18:47]

• sassymousasi
remzor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Heb je zelf 2 matrassen dan? Ik vind dit matras een serieuze opties en de reviews op Amazon zijn ook overwegend positief. Die €309 heb ik er voor over en neig voor mij naar de H3, gemiddelde hardheid.

De Gold van Jysk heeft minder veren en is minder stevig, die van Lidl heeft ook minder veren en lees toch wel wat negatieve reacties daarover in dit topic.
Ik ga het gewoon proberen denk ik met die probeer garantie :) Nogmaals dank.

Edit: @sassymousasi Ik neem aan dat ie prima op een elktrische boxspring kan? Dus dat ie kan ‘buigen’. Ik lees er niks over en heb bij een Lidl model wel een keer zien staan dat het juist niet kon, verder schrijven de meeste merken er niks over. Heb je zelf toevallig een elek. verstelbaar bed?
Je kan ook even. contact opnemen met hun klantenservice, ze reageren vrij snel.

Ik heb zelf 1 groot matras (160) maar daar heb je de optie om links en rechts een andere hardheid te doen, en die doen je dan samen in 1 hoes en dan heb je een groot matras. Merk ook niets van de "scheiding", dus ben erg tevreden.

Ik heb hem zelf op een auping bedbodem, spiraal, en daar werkt het prima op. Ik zou zeggen dat het ook op een boxspring kan maar dat kan ik niet garanderen

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:15
remzor schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:13:
[...]

[...]

Ze hebben nog meer matrassen met ook meer veren ertussen zitten. Wel iets duurder (uiteraard).

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
kyrillajax schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:21:
Heeft iemand ervaring met deze webshops?
...
https://tuur.shop/product...as?variant=39444018987185
...

Als Ravensberger geen matrassen heeft voor mij die voldoen, heb ik deze dus op het oog.
Die Tuur matras, in combinatie met de 120 dagen/nachten proefslapen, is interessant. Bedankt voor de link! En ik ben ook erg benieuwd of er mensen ervaring mee hebben?

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Rev!
  • Niet online
sassymousasi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:45:
[...]

Je kan ook even. contact opnemen met hun klantenservice, ze reageren vrij snel.

Ik heb zelf 1 groot matras (160) maar daar heb je de optie om links en rechts een andere hardheid te doen, en die doen je dan samen in 1 hoes en dan heb je een groot matras. Merk ook niets van de "scheiding", dus ben erg tevreden.

Ik heb hem zelf op een auping bedbodem, spiraal, en daar werkt het prima op. Ik zou zeggen dat het ook op een boxspring kan maar dat kan ik niet garanderen
Kun je eens opmeten hoe dik het matras exact is? Op de site staat 24cm maar in de praktijk wil het nog wel eens minder zijn. Alvast bedankt!

• sassymousasi
Rev! schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Kun je eens opmeten hoe dik het matras exact is? Op de site staat 24cm maar in de praktijk wil het nog wel eens minder zijn. Alvast bedankt!
Zojuist gedaan voor een andere tweaker. Het matras is 21,5cm hoog met tijk!

• Rev!
  • Niet online
En dat is de pocketveer variant? Scheelt helaas dan nogal met wat ze opgeven.

• MonkeyBashRoute
  • Laatst online: 14-10-2022
Ik ben op zoek naar een tweepersoons boxspring (160 x 200) met een hoofdeinde waar je aangenaam tegengaan kunt zitten. Zwart of grijs, gestoffeerd met een schuimlaag eronder.

M'n budget is tot ongeveer €500. €750 inclusief een medium tot stevige koudschuim matras waar je lekker op kunt zitten zonder erin te zakken.

Ik weeg zo'n 90 kg.

Suggesties van harte welkom.

[Voor 3% gewijzigd door MonkeyBashRoute op 16-02-2022 09:48]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MonkeyBashRoute schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:
Ik ben op zoek naar een tweepersoons boxspring (160 x 200) met een hoofdeinde waar je aangenaam tegengaan kunt zitten. Zwart of grijs, gestoffeerd met een schuimlaag eronder.

M'n budget is tot ongeveer €500. €750 inclusief een medium tot stevige koudschuim matras waar je lekker op kunt zitten zonder erin te zakken.

Ik weeg zo'n 90 kg.

Suggesties van harte welkom.
Ben je al eens op pad geweest (ondanks corona) om bepaalde winkels / sites te bezoeken? Proefliggen (op afspraak) misschien? Welke bedden / winkels had je al uitgesloten? Welke heb je interesse in maar wil je misschien van iemand hier meer info mogelijk over krijgen? Heb je niets gevonden in de afgelopen 3500 replies in dit topic? Of mis je specifieke onderwerpen?

Suggesties zijn er vast als je iets meer context geeft over jouw zoektocht; opsommen is soms wat nutteloos want dan kunnen we gewoon de Gouden Gids copy/pasten voor je :)

[Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 16-02-2022 10:20]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MonkeyBashRoute
  • Laatst online: 14-10-2022
Het is natuurlijk wenselijk om op een matras te liggen vóór het te kopen, maar 1) het staat me tegen. Ik weet niet precies waarom, maar verkopers en verkooppraatjes zal één reden zijn en het geeft weinig inzicht in hoe die matrassen zijn na langer gebruik. En 2) het zegt niets over de ervaring van anderen met het bedrijf die het verkoopt.

De belangrijkste punten zijn: degelijk, 160 x 200, budget van €300 voor matras alleen (ongeveer €700 inclusief boxspring), goede service.

Wat betreft het matras, zoek ik een op waarop (bij het hoofdeinde) heel regelmatig een tijd gezeten kan worden zonder dat het blijvend inzakt. Dus een matras die duurzaam stevig is maar aangenaam om op te zitten zonder weg te zakken.

In het kort: tot €300, koudschuim, medium-stevig, 160 x 200, prettig om te zitten voor iemand van ongeveer 90 kg.

Wat betreft het bed moet dat: lekker zitten (een hoofdeinde met schuim en stof), de stof moet slijtvast zijn en weinig onderhoud vereisen en het bed moet stil zijn (niet piepen of kraken).

In het kort, mijn specificaties voor het bed: tot €500, harde boxspring, 160 x 200, donker (zwart of grijs) gemêleerd gestoffeerd, zacht hoofdbord met schuim, degelijke, duurzame kwaliteit. Bezorging op vier hoog is een extra voorwaarde.

• Sjah
Succes met dat budget...

• Trichoglossus
Dat is wel een HR35/HR40 matras. Maar gezien de prijs is dat ook wel logisch

• judith0475
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06-2022
Al 2 jaar ben ik op zoek naar een fatsoenlijke matras. Niks lijkt geschikt voor mij. Heb al vanalles geprobeerd: van Royal Health Foam tot aan Swiss Sense en heb nu zelfs een gepersonaliseerde matras van Mastermatras. Hier ben ik niet tevreden over. De kwaliteit van de geleverde schuimen is ondermaats en daarnaast wordt mij in meerdere goede slaapadviescentra verteld dat het systeem met de pocketvering achterhaald is en niet voldoende werkt. Pocketvering geeft daarnaast weer extra grote kans op rugklachten en dat is precies wat ik nu ervaar: meer klachten dan ooit. Weer 1500 euro weggegooid dus.

Diverse slaapadviseurs raden mij nu het Vitario matras aan. Ik kan er weinig over vinden, behalve wat Oostenrijkse websites waar het bedrijf een andere naam heeft. Daar zijn de ervaringen overigens wel zeer goed, maar dat zegt weinig aangezien Mastermatras ook goeie reviews heeft. Heeft hier iemand wellicht ervaring met een op maat gemaakt matras van Vitario? En hoe is de service?

• remzor
Santee schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Ze hebben nog meer matrassen met ook meer veren ertussen zitten. Wel iets duurder (uiteraard).
Geweest en geprobeerd, helaas was het stevige matras (Gold s25) slechts 19cm dik i,p.v. de geadverteerde 22cm. De Gold s30 was 22cm dik en zou dus perfect zijn, maar ik vond hem niet stevig genoeg helaas.
Na positieve ervaringen van @sassymousasi over dit matras die i.p.v. de geadverteerde 24cm slechts 21,5cm dik is wilde ik dat matras bestellen. Maar een laatste check bij de fabrikant leerde dat dit matras niet geschikt is voor een elektrische boxspring :(

Bijna in staat contact op te nemen met de Lidl om te kijken of hun hn8 matras er wel voor geschikt is, want vrijwel geen een fabrikant zegt hier iets over op de website.
Ook wel interesse in het O2 matras van Emma, welke 25cm dik zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, is dit matras echt stevig en is het daadwerkelijk 25cm dik? Ik hoop dus eigenlijk op 22cm :+

Ik weet het even niet meer.. dus tips weer welkom. Eisen: 22cm dik, 90x200, stevig en geen kuilvorming, geschikt voor elektrische boxspring.

• Trichoglossus
remzor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Geweest en geprobeerd, helaas was het stevige matras (Gold s25) slechts 19cm dik i,p.v. de geadverteerde 22cm. De Gold s30 was 22cm dik en zou dus perfect zijn, maar ik vond hem niet stevig genoeg helaas.
Na positieve ervaringen van @sassymousasi over dit matras die i.p.v. de geadverteerde 24cm slechts 21,5cm dik is wilde ik dat matras bestellen. Maar een laatste check bij de fabrikant leerde dat dit matras niet geschikt is voor een elektrische boxspring :(

Bijna in staat contact op te nemen met de Lidl om te kijken of hun hn8 matras er wel voor geschikt is, want vrijwel geen een fabrikant zegt hier iets over op de website.
Ook wel interesse in het O2 matras van Emma, welke 25cm dik zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, is dit matras echt stevig en is het daadwerkelijk 25cm dik? Ik hoop dus eigenlijk op 22cm :+

Ik weet het even niet meer.. dus tips weer welkom. Eisen: 22cm dik, 90x200, stevig en geen kuilvorming, geschikt voor elektrische boxspring.
Een kennis van mij heeft dit matras op een elektrische lattenbodem. Ik weet niet in hoeverre dat verschilt met een elektrische boxspring. 21 cm dik...

https://www.ravensberger-...xmatratzen/premium-dunlop

• Wartopia
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:41
remzor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ik slaap op deze. Genoeg info over te vinden.
https://www.bett1.de/produkte/bodyguard-matratze

• remzor
Trichoglossus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Een kennis van mij heeft dit matras op een elektrische lattenbodem. Ik weet niet in hoeverre dat verschilt met een elektrische boxspring. 21 cm dik...

https://www.ravensberger-...xmatratzen/premium-dunlop
Aan de prijzige kant vind ik (liever niet boven €500) maar is wel een overweging waard, thanks,
Alles in het Duits, maar zie wel slechts 18-19cm dik. Helaas te dun.

De O2 van Emma lijkt wel echt goed stevig te zijn maar als die 24-25cm dik is past die niet in de gestoffeerde Swiss Sense boxspring (daar past een matras in van ~22cm).

• Wsm.32
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Iemand suggesties voor een "goed" bed? Ik ben op zoek naar een nieuwe boxspring. Heb meerdere beddenwinkels bezocht zoals Beter Bed, Swiss Sense in de omgeving van Beverwijk. Proefslapen in de winkel heb ik geprobeerd maar vind ik lastig omdat dit toch een momentopname is.

Ik ben 1.74 en rond 65KG, zoek een bed van 180x200cm. Voorkeur voor boxsprings maar kan overtuigd worden om lattenbodem+matras te halen. Heb rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Budget tussen de 1000-2000 euro. Ik ben een rug/zijslaper.

Kan iemand mij helpen?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:34

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb gisteren mijn boxspring van Beter Bed eindelijk binnengekregen en heb echt heeeeeerlijk geslapen vannacht. Maar goed, niets zo persoonlijk als een matras.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Sjah
Welke was dat dan? Welke prijs?

• judith0475
Wsm.32 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:36:
Iemand suggesties voor een "goed" bed? Ik ben op zoek naar een nieuwe boxspring. Heb meerdere beddenwinkels bezocht zoals Beter Bed, Swiss Sense in de omgeving van Beverwijk. Proefslapen in de winkel heb ik geprobeerd maar vind ik lastig omdat dit toch een momentopname is.

Ik ben 1.74 en rond 65KG, zoek een bed van 180x200cm. Voorkeur voor boxsprings maar kan overtuigd worden om lattenbodem+matras te halen. Heb rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Budget tussen de 1000-2000 euro. Ik ben een rug/zijslaper.

Kan iemand mij helpen?
Zoek sowieso een goede beddenzaak waar je kunt proefslapen en waar men (Nederlandse) kwaliteit levert. Ik noem een Royal Healthfoam, Verweijen slaapcentrum in Budel of Kwakernaat bedden in Roosendaal. Stuk voor stuk zaken waar men echt vakkennis en passie heeft. Beter bed en Swiss Sense sla je beter over, geloof me. Ik heb afgelopen jaren overal bedden van gehad en de klantenservice van deze bedrijven is om te huilen. De levertijd is vaak ook lang, omdat alles uit China e.d. komt. Als je op Truspilot naar bovenstaande bedrijven zoekt weet je snel genoeg!

• kyrillajax
judith0475 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Zoek sowieso een goede beddenzaak waar je kunt proefslapen en waar men (Nederlandse) kwaliteit levert. Ik noem een Royal Healthfoam, Verweijen slaapcentrum in Budel of Kwakernaat bedden in Roosendaal. Stuk voor stuk zaken waar men echt vakkennis en passie heeft. Beter bed en Swiss Sense sla je beter over, geloof me. Ik heb afgelopen jaren overal bedden van gehad en de klantenservice van deze bedrijven is om te huilen. De levertijd is vaak ook lang, omdat alles uit China e.d. komt. Als je op Truspilot naar bovenstaande bedrijven zoekt weet je snel genoeg!
Ravensberger past ook in het rijtje van goed beddenzaken. Ze geven veel en duidelijk informatie over hun matrassen en zij geven graag advies betreft matrassen en/of lattenbodems. Tevens kan je ook hun showroom bezoeken O-)

• judith0475
kyrillajax schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:26:
[...]

Ravensberger past ook in het rijtje van goed beddenzaken. Ze geven veel en duidelijk informatie over hun matrassen en zij geven graag advies betreft matrassen en/of lattenbodems. Tevens kan je ook hun showroom bezoeken O-)
Klopt inderdaad. Mijn partner heeft ook een ravensberger matras. Goede kwaliteit en proefslapen is hier ook mogelijk. Goede toevoeging, dankjewel!

• kyrillajax
Ik was afgelopen vrijdag (gisteren dus) naar de showroom geweest van Ravensberger. Het was fijn om gerust de tijd te nemen om verschillende matrassen uit te testen. Ik merkte dat alle latex matrassen van Ravensberger dezelfde (7) zone indeling hebben en vallen zij dus voor mij af ondanks de hogere natuurlatex aandeel. Opvallend voldoet de struktura-med wel. Het matras heeft een soortgelijke latex gevoel (voor mij) en is zacht, maar goed ondersteunend. Nog even ter verduidelijking, de latex modellen vallen af omdat mijn rug niet correct wordt uitgelijnd. Bij de struktura-med is dat bedijdend beter, vooral voor mijn onderrug.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:45
@kyrillajax kan je eens uitleggen? Ik heb ook een slechte rug en ben naarstig op zoek naar een nieuw matras. Heb een medium auping van een half maar oud maar dat ligt vreselijk.

• kyrillajax
Megalomania schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:18:
@kyrillajax kan je eens uitleggen? Ik heb ook een slechte rug en ben naarstig op zoek naar een nieuw matras. Heb een medium auping van een half maar oud maar dat ligt vreselijk.
Een aantal factoren hebben daar invloed op. Namelijk de hardheid van het matras, elasticiteit (voor een deel), wat voor bedbodem je gebruikt en de zone indeling van het matras. De elasticiteit zorgt ervoor dat het zo nauwkeurig mogelijk naar je lichaam vormt, hoe hoger de elasticiteit, hoe beter de ondersteuning en vorming naar je lichaam toe. Verder gaat de bedbodem en de zone indeling ook een beetje samen, want bijvoorbeeld bij een goed verende lattenbodem zorgt het ervoor dat bepaalde delen van je lichaam (schouders en heupen) weg kunnen zakken en andere delen van je lichaam juist meer ondersteuning krijgen. De zone indeling doet dat precies hetzelfde, het matras is dus ingesneden. Zo is er bij de schouder- en heupzone dieper ingesneden dan bij andere plekken op het matras. De struktura-med in dit geval is bij de schouders dieper ingesneden dan bij de heupen en dat kan je duidelijk merken als het dat matras vergelijkt met de latex matrassen van Ravensberger.

Ik weet niet wat jouw lichaamsbouw is en hoe zwaar je weegt, maar als je bijvoorbeeld vrij brede schouders hebt dan is bijvoorbeeld de struktura-med wel iets om naar te kijken.

• Trichoglossus
kyrillajax schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:45:
Ik was afgelopen vrijdag (gisteren dus) naar de showroom geweest van Ravensberger. Het was fijn om gerust de tijd te nemen om verschillende matrassen uit te testen. Ik merkte dat alle latex matrassen van Ravensberger dezelfde (7) zone indeling hebben en vallen zij dus voor mij af ondanks de hogere natuurlatex aandeel. Opvallend voldoet de struktura-med wel. Het matras heeft een soortgelijke latex gevoel (voor mij) en is zacht, maar goed ondersteunend. Nog even ter verduidelijking, de latex modellen vallen af omdat mijn rug niet correct wordt uitgelijnd. Bij de struktura-med is dat bedijdend beter, vooral voor mijn onderrug.
Ik vond de struktura-med, H3, juist totaal niet fijn liggen. Als ik er op lag leek het alsof ik heen en weer deinde. De komfort-san lag voor mij (1,90m/90 kilo) beduidend fijner.

Maar toch uiteindelijk gekozen voor de ergo natura latex. Met mijn scoliose en klachten aan si-gewricht lig ik daar prima op.

• kyrillajax
Trichoglossus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:12:
[...]

Ik vond de struktura-med, H3, juist totaal niet fijn liggen. Als ik er op lag leek het alsof ik heen en weer deinde. De komfort-san lag voor mij (1,90m/90 kilo) beduidend fijner.

Maar toch uiteindelijk gekozen voor de ergo natura latex. Met mijn scoliose en klachten aan si-gewricht lig ik daar prima op.
Tja, ieder zijn voorkeur hé :+ . De struktura-med H2 is dus wel prima voor mij (1,77m/~61kg). Bedoel je met 'deinen' bouncy gevoel van het matras? De komfort-san ligt als matras in z'n geheel ook wat stabieler dan de struktura-med, dus dat kan ook een rol spelen. Wat ik wel kan zeggen is dat de struktura-med niet lekker gaat liggen als het grootste gedeelte van je gewicht bij je heupen zit, die kunnen namelijk niet genoeg wegzakken.

Al weet ik niet of de talalay latex matras van Ravensberger wel fijn ligt voor mij, heb het niet uitgebreid getest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 11:33
Mijn ervaring met de Emma Hybrid matras: matras ziet er mooi uit. Is aan de zware kant en ligt erg hard. Ik weeg 75kg en ik had het gevoel alsof ik op een yogamat lag. Daarnaast was de service slecht. Ik moest een maand wachten op mijn bed en matras, ook de gratis zachtere comfortlaag die ik aan had gevraagd was na een maand nog niet opgestuurd. Vanwege de service heb ik de matras laten ophalen en ik krijg net een bericht dat de comfortlaag onderweg naar mij is. -_-

Mijn conclusie over Emma Hybrid:
  • Te hard
  • Slechte service
  • Sneaky marketing

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Wat zijn de ervaringen met een topper van mattsleeps? Ik lees in dit topic veel over de matras zelf, maar weinig over de topper.

Wij hebben een boxspring van 168x210 (van Swiss Sense) en de matrassen zijn eigenlijk prima. De topper is de fut wel uit en ik heb veel last van mijn rug. ik zou dus graag een stevige nieuwe topper willen, obv traagschuim Hier voldoet de mattsleeps topper aan volgens mij.

Zou dit helpen, of toch voor een nieuw bed + stevig matras gaan?

• Charly
  • Laatst online: 20:39
Jorn87 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:36:
Mijn ervaring met de Emma Hybrid matras: matras ziet er mooi uit. Is aan de zware kant en ligt erg hard. Ik weeg 75kg en ik had het gevoel alsof ik op een yogamat lag. Daarnaast was de service slecht. Ik moest een maand wachten op mijn bed en matras, ook de gratis zachtere comfortlaag die ik aan had gevraagd was na een maand nog niet opgestuurd. Vanwege de service heb ik de matras laten ophalen en ik krijg net een bericht dat de comfortlaag onderweg naar mij is. -_-

Mijn conclusie over Emma Hybrid:
  • Te hard
  • Slechte service
  • Sneaky marketing
Voor wat het waard is:

Wij hebben sinds vorige week ook een emma hybrid, die was er keurig in 10 dagen (al gaf de tracker daar weinig hoop op, die loopt blijkbaar achter ofzo.) Het is inderdaad een vrij stevig matras, maar dat vinden wij wel fijn. (weeg ook zo'n 75kg)

Wij zijn tot nu toe prima content met het matras. Klantenservice/aftersales hebben we tot nu toe geen ervaring mee.

Voor we deze besteld hebben proef gelegen op oa auping en swiss sense maar nergens echt onder de indruk / direct verkocht. Hiervoor hadden we een pocketveren matras van ikea maar dat was na 10 jaar wel echt aan het doorliggen / aan vervanging toe.

• sassymousasi
Megalomania schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:18:
Ik zou kijken naar een pocketveer matras. Waarom? Dat geeft in mijn ogen een veel betere stevigheid, en dat is voor rugklachten heel erg belangrijk. Ik had vorig jaar een hernia opgelopen (eind juni) en ben toen overstag gegaan en een pocketveer matras van AM Qualitatzmatratzen gekocht in oktober. https://am-qualitatsmatratzen.nl/

Inmiddels ben ik zo goed als pijn vrij. Ik zeg niet dat het matras daar de oplossing van is geweest (veel lopen / bewegen / decompressie oefeningen + versterken van de rug) maar het heeft in mijn ogen zeker bijgedragen. Wakker worden zonder rugpijn, wat in de loop van de dag dan wat meer aanwezig wordt, geeft in mijn ogen aan dat ik mijn lichaam 's nachts de nodige rust heb kunnen geven om overdag oefeningen te kunnen doen. Slaap is ontzettend belangrijk in herstel, en door het matras heb ik altijd als een roos kunnen slapen, en dat doe ik nog steeds. Niets meer dan lof voor die gasten, ik heb het matras zoals gezegd sinds oktober dus ik kan pas echt een recensie plaatsen als ik hem meer dan een jaar / 2 jaar heb maar tot nog toe heel erg tevreden.

Had hiervoor een Ravensberger matras, koudschuim en H2.. Veel en veels te zacht.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 20:50
Wij hebben een boxspring van Swiss Sense en zijn nu toe aan een nieuw matras.
Voornamelijk door het toedoen van mijn vriendin, ze houd van slapen net meer in het midden dan op 'haar' helft. Heel lief en gezellig maar niet het beste voor een matras.

De swiss sense is elektrisch bedienbaar maar sinds de verhuizing (bijna 2 jaar gelezen) niet eens meer aangesloten, zo vaak gebruiken we het. Het bed is 180x220. (dus 2x 90x220).

Nu zijn alle wangen kapot en zijn we toe aan nieuwe matrassen. Ik zag hier al https://am-qualitatsmatratzen.nl/ langskomen en die van de Lidl en begreep dat ze in de hoezen van swiss sense passen, klopt dat?

Beide zoeken we een stevig matras, zijn niet klein en best aan de bovenkant van normaal gewicht.
Hebben jullie wellicht tips?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb een 90x200 matras bij de Lidl gekocht. Ons bed is 220 lang. Iemand een goede tip voor matras verlengers? 90x20x19. Ze verkopen ze bij zorgwinkels, maar daar zijn ze erg prijzig. De schuimrubberkoning.nl heeft ze op maat, maar vanaf Hengelo is dat te ver rijden. Het is puur voor mijn voeten, perfectie hoeft niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• remzor
@Daros Heb uiteindelijk zelf bij Swiss Sense gewoon nieuwe besteld. Je hebt alleen het ‘binnenwerk’ nodig, dus geen tijk. Ook zit je idd met de maat die precies goed moet zijn en die AM matrassen konden niet voor een elektrisch bed waardoor ze voor mij afvielen.

• kyrillajax
Ervaart iemand op dit moment ook trage mailtjes vanuit Ravensberger?

• Megalomania
Tim die daar werkt was op vakantie. Wel echt een hele goeie vent, eerste matrasverkoper die ik ooit ben tegen gekomen die echt wat weet en eerlijk is

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
kyrillajax schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:
Op meerdere vervolgvragen nav hun advies wordt niet op gereageerd helaas. 3 weken geleden was het advies.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
kyrillajax schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:
Ik ben er maandag toevallig langs geweest. Dus, wees gerust, ze bestaan nog. Misschien er ff achteraan bellen?

• kyrillajax
Megalomania schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:34:
Tim die daar werkt was op vakantie. Wel echt een hele goeie vent, eerste matrasverkoper die ik ooit ben tegen gekomen die echt wat weet en eerlijk is
Klopt zeker, ik ben ook twee keer bij de showroom geweest best een goeie vent inderdaad. Ik had ook een mailtje gekregen van een andere medewerker van Ravensberger dat mijn vraag uiterlijk maandag beantwoord zou worden. Inmiddels al een reminder gestuurd. Sinds Rob daar weg is gegaan vermoed ik ook dat Tim te veel werk te doen heeft.

• kyrillajax
AMD1800 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Ik ben er maandag toevallig langs geweest. Dus, wees gerust, ze bestaan nog. Misschien er ff achteraan bellen?
Ravensberger heeft geen telefoonnummer.

• Megalomania
Klopt helemaal. No blame on Tim, echt een aardige vent die het helemaal alleen moet doen.

• kyrillajax
Is het misschien niet een idee dat ik in het Engels een mailtje stuur naar Ravensberger uit Duitsland?

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
kyrillajax schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:21:
[...]

Ravensberger heeft geen telefoonnummer.
Ik zie het nu ja. Toen ik daar was werd hij wel gebeld en gaf hij advies over de telefoon

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-07-2022
Wij zoeken het volgende:

Elektrische boxspring
Minimaal 160x200
Goede kwaliteit
Inclusief montage
Inclusief tv lift

Goede kwaliteit maar ook niet idioot duur, lukt het onder 3k?

Waar moet ik echt heen in regio Zwolle? Swiss Sense? Totaalbed? BeterBed? Of heeft iemand toch een geheimtipp? ;)

• winesh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 23:55
Hallo experts

Ik ben op zoek naar een goed koudschuim matras. Na circa 50 pagina's scrollen hier, twijfel ik tussen het bett1 en 7 zone gelkoudschuim matras van AM. Iemand advies voor een van de twee?

Ik kan helaas niet vinden uit welk SG het bett1 matras is opgebouwd. Weet iemand dit toevallig? Lijkt erop dat bett1 net zo goed mee doet aan het matras kartel, met het achterhouden van belangrijke info. Ben eigenlijk ook geen fan van het inzakken in in matras, is dit een van de eigenschappen van het gelschuim deel van het AM matras?

Worden er bij koudschuim matrassen trouwens toppers gebruikt? Ik snap niet zo goed wanneer een topper wel of niet handig is.

Al met al toch veel vragen haha...
Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee