Ik weet niet of een koudschuimmatras zo geschikt is voor iemand die het snel warm heeft als ik dit zo lees:steven1987 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:28:
Beste medetweakers,
Mijn matras is aan vervanging toe en ben opzoek naar iets nieuws nu heb ik me al redelijk ingelezen.
Ik ben een buikslaper 74 kilo en ben 181 lang en heb allergie voor huisstofmijt en heb heb over het algemeen snel warm en transpireer ook. nu kwam ik dus uit op een koudschuim firm matras. Nu is mijn budget zo ongeveer 1000 euro. Nu was mijn stille hoop dat iemand mij hier misschien wat wijs in wilde maken wat voor dit budget een aardig matras is de maten van het matras moete 2x90cm of 180cm zijn.
Alvast bedankt
Is een pocketvering, al dan niet met een anti allergie hoes niet handiger ?
Ik vind losse matrassen, 2x 90cm fijner dan een matras van 180cm. Anderen denken daar weer anders over. Dat is erg persoonlijk.dicksterk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:07:
@pixal: Latex verweert inderdaad heel gemakkelijk door zweet. Ook een volledig koudschuimmatras zou ik u niet aanraden. Ondanks dat dit materiaal goed ademt wordt het ook zachter op e plek waar u ligt door lichaamswarmte maar vooral door vocht/zweet, hierdoor kan het dus gebeuren dat in zo'n nacht dat u het raam niet hebt opengezet het matras u veel minder ondersteunt dan wanneer u er 's avond net op bent gaan liggen. Traagschuim is sowieso geen optie voor mense die het snel warm hebben.
Waar u rekening mee moet houden is at geen enkel matras goed overweg kkan met overmatig zweten. Het vocht trekt in het matras waardoor de materialen worden aangetast. 8 jaar is dus heel netjes in dit geval en ik denk niet dat u een langere levensduur kunt verwachten, of u nu een matras van 100 of 2500 euro koopt.