Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Tacoos

i am i

Ook mijn vrouw en ik moeten rap op zoek naar een nieuw bed; de oude matrassen zijn zeker 10jr oud en we merken beide dat we steeds vaker last krijgen van nekpijn/rugpijn en gevoel niet heel erg uitgeslapen te zijn.

Wensen:
Wat hoger, want we worden ouder en stijver
Electrisch verstelbaar, met name als ik weer eens last van mijn rug heb helpt voeten iets hoger stellen enigszins

Met deze wensen kom je snel uit op een boxspring en met name mijn vrouw ziet dat ook het liefst

Afgelopen weekend zijn we bij Sleepworld in Helmond binnen gewandeld en daar zijn we uiteindelijk uitgekomen op een bed van 3800 euro.
Ziet er goed uit, ligt prima, mooie verlichting erbij, maar eigenlijk vinden we 2500 euro een mooi bedrag voor een bed , max 3000.
Dus we zoeken nog ff verder.

Bij Swiss Sense (Ekkersrijt) hadden we op zijn zachtst gezegd geen klik met de verkoopster, dus daar zijn we niks wijzer geworden.
Bij de Beddenreus ernaast wel een goed gesprek, moeten we nog eens terug.
Beter bed: mwah

In dit topic lees ik veel tevreden ervaringen over Boonman, zijn er andere zaken waar ik heen zou moeten?

Alternatief is een 'gewoon' bed, kunnen we de bodems opnieuw gebruiken, maar dan is er weinig keus in net wat hogere bedden?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Zo we hebben een bedframe naar wens gekocht.. nu is het tijd voor een matras!

We hebben wel genoeg geld, maar vinden het zonde om veel geld uit te geven aan een matras. We hebben even de IKEA bedwijzer ingevuld (180x200, één matras, 75kg/85kg, wisselende slapers, hebben het liever kouder) en komen dan uit op https://www.ikea.com/nl/n...ard-donkergrijs-30244389/ als middelste optie. Pocketvering middelhard.

Ga ik rekenen met 2x 90kg (niet dat we van plan zijn aan te komen, we willen beiden voor komende zomer 10kg afvallen) dan adviseren ze hard ipv middelhard.

Hoe *kies* je de juiste versie? Ik las online dat je beter voor hard met een topper kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 14:07
Nu een week of twee de F.A.N. 7 zones dubbele pocketveren matrassen van Lidl binnen. Ze liggen erg lekker en dat voor een prima prijs.
Ze zijn in 210cm verkrijgbaar wat met mijn lengte wel een belangrijke eis was. Aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 21:03
President schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:27:

We hebben wel genoeg geld, maar vinden het zonde om veel geld uit te geven aan een matras. We hebben even de IKEA bedwijzer ingevuld (180x200, één matras, 75kg/85kg, wisselende slapers, hebben het liever kouder) en komen dan uit op https://www.ikea.com/nl/n...ard-donkergrijs-30244389/ als middelste optie. Pocketvering middelhard.

Ga ik rekenen met 2x 90kg (niet dat we van plan zijn aan te komen, we willen beiden voor komende zomer 10kg afvallen) dan adviseren ze hard ipv middelhard.

Hoe *kies* je de juiste versie? Ik las online dat je beter voor hard met een topper kan gaan?
Ik vind de ikea matrassen in de showroom altijd vrij comfortabel. Maar toen ik er mee thuis kwam was het wel van de categorie hard en knetterhard (ondanks dat ze middelhard waren). Een wereld van verschil. Uiteindelijk worden ze wel wat soepeler. Maar de volgende matrassen komen niet meer van de ikea.
Ik gok dan op een matras van Ravensberger

Ik heb 2 verschillende pocketveringsmatrassen van de ikea, beide middelhard volgens de beschrijving.
Ik heb ook een ikea topper geleend van iemand. Geen succes. Lag niet beter/fijner dan zonder

Zelfde gewichtsklasse als waar jij in zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
President schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:27:

Hoezo zou het zonde zijn om wat meer geld aan een matras uit te geven als je er gemiddeld 8 uur per dag op ligt? Daarnaast zou ik sterk aanbevelen om naast Ikea rond de te kijken. Ik heb er 7 jaar op een duurder Ikea matras geslapen, buiten dat het matras aan de harde kant was ging de kwaliteit hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
bloodlynx schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Hoezo zou het zonde zijn om wat meer geld aan een matras uit te geven als je er gemiddeld 8 uur per dag op ligt? Daarnaast zou ik sterk aanbevelen om naast Ikea rond de te kijken. Ik heb er 7 jaar op een duurder Ikea matras geslapen, buiten dat het matras aan de harde kant was ging de kwaliteit hard achteruit.
Omdat we er alleen in slapen, verder niks. Dan vind ik 1000 euro uitgeven aan iets wat ik verder niet zie toch wel beetje zonde... En dan koop ik liever elke 5 jaar een nieuw matras van 400 euro, dan elke 10 jaar een nieuw matras van 800 euro... Omdat in het laatste geval je maar moet hopen dat die echt 10 jaar mee gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Trichoglossus schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:50:
. Maar de volgende matrassen komen niet meer van de ikea.
Ik heb daar de vragenlijst voor een persoonlijk advies ingevuld, eens kijken wat zij aanraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Trichoglossus schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Ik vind de ikea matrassen in de showroom altijd vrij comfortabel. Maar toen ik er mee thuis kwam was het wel van de categorie hard en knetterhard (ondanks dat ze middelhard waren). Een wereld van verschil. Uiteindelijk worden ze wel wat soepeler. Maar de volgende matrassen komen niet meer van de ikea.

Ik heb 2 verschillende pocketveringsmatrassen van de ikea, beide middelhard volgens de beschrijving.
Ik heb ook een ikea topper geleend van iemand. Geen succes. Lag niet beter/fijner dan zonder

Zelfde gewichtsklasse als waar jij in zit >:)
Misschien is https://www.ravensberger-...ummatratzen/komfort?c=193 iets

Koudschuim ipv pocket, blijkt zo zijn voordelen te hebben als ik op internet rondkijk.

Qua prijs valt het nog steeds mee

[ Voor 17% gewijzigd door President op 16-08-2021 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 10:43

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:41:
Ook mijn vrouw en ik moeten rap op zoek naar een nieuw bed; de oude matrassen zijn zeker 10jr oud en we merken beide dat we steeds vaker last krijgen van nekpijn/rugpijn en gevoel niet heel erg uitgeslapen te zijn.

Wensen:
Wat hoger, want we worden ouder en stijver
Electrisch verstelbaar, met name als ik weer eens last van mijn rug heb helpt voeten iets hoger stellen enigszins

Met deze wensen kom je snel uit op een boxspring en met name mijn vrouw ziet dat ook het liefst

Afgelopen weekend zijn we bij Sleepworld in Helmond binnen gewandeld en daar zijn we uiteindelijk uitgekomen op een bed van 3800 euro.
Ziet er goed uit, ligt prima, mooie verlichting erbij, maar eigenlijk vinden we 2500 euro een mooi bedrag voor een bed , max 3000.
Dus we zoeken nog ff verder.

Bij Swiss Sense (Ekkersrijt) hadden we op zijn zachtst gezegd geen klik met de verkoopster, dus daar zijn we niks wijzer geworden.
Bij de Beddenreus ernaast wel een goed gesprek, moeten we nog eens terug.
Beter bed: mwah

In dit topic lees ik veel tevreden ervaringen over Boonman, zijn er andere zaken waar ik heen zou moeten?

Alternatief is een 'gewoon' bed, kunnen we de bodems opnieuw gebruiken, maar dan is er weinig keus in net wat hogere bedden?
Vandaag nieuw rondje gedaan en in principe twijfelen we tussen 2 bedden:
Sunday 1200
Caresse 6050
Outsider: Avek 1927

Voordeel van de Sunday is de omruilgarantie mocht je een ander stevigheid matras willen
Voordeel van de Caresse: we vinden de bijpassende nachtkastjes erg leuk.

Alle bedden met electrisch verstelling, leeslampjes en instap verlichting en topper met koele en warme zijde.
Bruto prijzen liggen niet ver uit elkaar.

De Sunday hebben we bij 2 winkels gezien, de Caresse zelfs bij 3.
Ik denk dat we een keus gaan maken op basis van wie de beste aanbieding doet!
NoepZor schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:04:

Vriend van me heeft een Sunday 1200 gekocht en die is in vaste uitvoering 800 euro goedkoper (1700) in dezelfde maat en met dezelfde "matrasspecs". Ik vraag me af waar het verschil qua prijs dan in zit. Er is in ieder geval een toeslag van 300 euro berekend voor de duurdere stof.
Ik ben wel benieuwd of die vriend van je nog steeds tevreden is met zijn Sunday?
En wat heb je uiteindelijk zelf gekocht en hoe bevalt dat?
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:18:
[...]

... . Zelf heb ik jaren lang op een matig kwaliteit matras gelegen, Nu sinds 8 weken op een Caresse Boxspring. Ik moet zeggen dat ik toch stukken beter slaap en je mij nooit meer ziet bezuinigen op een bed. Hopelijk heeft Droomidee wat je nodig hebt.
En hoe bevalt de Caresse nu?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 07:48
Tacoos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

Vandaag nieuw rondje gedaan en in principe twijfelen we tussen 2 bedden:
Sunday 1200
Caresse 6050
Outsider: Avek 1927

Voordeel van de Sunday is de omruilgarantie mocht je een ander stevigheid matras willen
Voordeel van de Caresse: we vinden de bijpassende nachtkastjes erg leuk.

Alle bedden met electrisch verstelling, leeslampjes en instap verlichting en topper met koele en warme zijde.
Bruto prijzen liggen niet ver uit elkaar.

De Sunday hebben we bij 2 winkels gezien, de Caresse zelfs bij 3.
Ik denk dat we een keus gaan maken op basis van wie de beste aanbieding doet!

[...]

Ik ben wel benieuwd of die vriend van je nog steeds tevreden is met zijn Sunday?
En wat heb je uiteindelijk zelf gekocht en hoe bevalt dat?

[...]

En hoe bevalt de Caresse nu?
Nog steeds super tevreden mee, ik slaap zelf op een 4850. Met ook bijpassende nachtkastjes overigens.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-04-2023
Hallo tweakers,

Mijn man en ik zijn op zoek naar een nieuw matras, omdat we een beetje moe zijn van ikea-matrassen.

Ik ben 155 cm lang en weeg 57 kg. Hij is 180 cm lang en weegt 90 kg.

Ik hou van stevig maar zacht, hij houdt van medium en ook zacht. Ook wordt hij heel gemakkelijk heet, dus ik weet dat traagschuim en latex niet voor ons zijn. Meestal kopen we pocketveren, al weten we niets van koudschuim.

Als basis hebben we dunvik van ikea, we willen alleen de matras verwisselen.

We hebben een MLine Cool Motion 5 geprobeerd en ik vond het geweldig. Mijn man is niet onder de indruk, maar hij vindt het prima. Het probleem is dat het veel te duur is. We kunnen het betalen, maar het lijkt onzin.

Ik heb de hele thread gelezen en ik vraag me af of we RAVOspring 570 of ERGOspring 1000 moeten proberen. Ik heb geen idee of H2 of H3. Ons bed moet 1 matras van 160 x 200 zijn.

Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 13:27
Beide een eigen matras nemen die naar je eigen smaak is. En niet vergeten dat je er 8 tot 9 uur per nacht op ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
@Pizza_Boom Geen optie hier, we houden niet van de opening in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
pichuelos schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:59:
Tsja. Ik heb toevallig onlangs een nieuwe matras gekocht (via Beterbed, geloof hun eigen merk) voor wat op termijn (1-2 jaar, derhalve geen dure Auping/M-Line erin) een logeerbed moet gaan worden en merkte gewoon dat ik met mijn 1,95 en 90 kg gewoon andere wensen heb dan mensen die korter en lichter zijn. Alleen al op het gebied van lengte, voor mij is 2,20 onontbeerlijk.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als ik kijk naar mijn ouders en hoe verschillend zij slapen... Mijn ouders hebben beweegbare bodems, die van mijn moeder staat altijd anders dan die van mijn vader. Met 1 matras zou dat al niet gaan. Verder vind jij de matras fantastisch, terwijl je partner een "meuh" gevoel heeft. Niet zo gek, gezien jullie grote verschillen in postuur. Jullie hebben lichamelijk gewoon hele andere zaken nodig qua steun. Dat weet je zelf ook, gezien jullie verschillende voorkeuren die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:42
pichuelos schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:59:
Geen gat of een goede matras voor elk; kies 1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
We zijn allebei 37.

Ik heb chronische pijn in mijn nek en rug en mijn man heeft multiple sclerose met chronische pijn in zijn hele lichaam, maar in het bijzonder rug en benen.

Ik denk dat we hoogstwaarschijnlijk naar Leiden zullen rijden en de matrassen daar proberen om te zien of we er een kunnen hebben die voor ons allebei past. We zijn niet erg zeker van het hebben van 2 matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:42
Tenzij jullie min of meer hetzelfde gebouwd zijn, is het niet waarschijnlijk dat 1 matras net zo goed ligt voor de een als de ander. Je hebt van die 'gatvullers' om evt de kier te dichten. Of 1 van jullie moet een 'makkelijke' slaper zijn, en zich aanpassen aan de ander.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
We woonden een paar jaar geleden in Ierland en we hebben de perfecte matras kunnen vinden (https://www.respabeds.ie/). Ik weet echter niet meer wat de materialen waren. Ik weet dat het pocketveren waren (veel van hen), en dan denk ik dat er wat schuim of latex in zat. Het was stevig, maar als je erin loog, was het alsof je in de wolken lag.

is er zoiets dat ik hier in Nederland niet ken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4lZEiQutkZI-CzFAwMzpkU4KQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHrKcBd05R8zDm0GKTZ6GoqP.jpg?f=fotoalbum_large

(sorry voor mijn nederlands, ik kom uit spanje)

[ Voor 35% gewijzigd door pichuelos op 16-08-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:43
pichuelos schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:10:
We woonden een paar jaar geleden in Ierland en we hebben de perfecte matras kunnen vinden (https://www.respabeds.ie/). Ik weet echter niet meer wat de materialen waren. Ik weet dat het pocketveren waren (veel van hen), en dan denk ik dat er wat schuim of latex in zat. Het was stevig, maar als je erin loog, was het alsof je in de wolken lag.

[Afbeelding]

De ERGOspring van ravensberger is pocketvering gecombineerd met een laagje latex volgens mij

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wij hebben anderhalf jaar geleden een Swiss Sense bed gekocht. Eigenlijk zijn wij niet zo blij met het bed omdat het net iets te hard is en wij beide regelmatig rugpijn en/of pijn te hoogte van de heup krijgen. Nu vraag ik mij af of het nut heeft om enkel de topper te vervangen. De matrassen zitten met een rits vast aan de ombouw, die zijn mijn inziens minder makkelijk te vervangen.

Nu zie ik regelmatig reclame voor een Emma topper, zijn er Tweakers die daar ervaring mee hebben? Is het marketing of echt kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
codex schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:34:
Wij hebben anderhalf jaar geleden een Swiss Sense bed gekocht. Eigenlijk zijn wij niet zo blij met het bed omdat het net iets te hard is en wij beide regelmatig rugpijn en/of pijn te hoogte van de heup krijgen. Nu vraag ik mij af of het nut heeft om enkel de topper te vervangen. De matrassen zitten met een rits vast aan de ombouw, die zijn mijn inziens minder makkelijk te vervangen.

Nu zie ik regelmatig reclame voor een Emma topper, zijn er Tweakers die daar ervaring mee hebben? Is het marketing of echt kwaliteit?
Emma zou ik ten zeerste afraden tenzij je weken lang in de stank wil zitten. Is het een boxspring daar kan je vrij eenvoudig nieuwe matrassen op leggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
pichuelos schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:10:

[Afbeelding]

Avek of Pullman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Brent schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:42:
Tenzij jullie min of meer hetzelfde gebouwd zijn, is het niet waarschijnlijk dat 1 matras net zo goed ligt voor de een als de ander. Je hebt van die 'gatvullers' om evt de kier te dichten. Of 1 van jullie moet een 'makkelijke' slaper zijn, en zich aanpassen aan de ander.
Met 1 persoon van 1,55 en 1 persoon van 1,80 met 33 kg gewichtsverschil kan je op het eerste denk ik zelf al je antwoord invullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Gisteren bij ravensberger geweest, vandaag nog naar twee andere zaken toe. Ravensberger was prima, maar aangezien een matras toch wel belangrijk is willen we ook andere matrassen gevoeld hebben.

Los van de retour mogelijkheid natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:59
pichuelos schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:56:
Ook wordt hij heel gemakkelijk heet, dus ik weet dat traagschuim en latex niet voor ons zijn. Meestal kopen we pocketveren, al weten we niets van koudschuim.
Schrijf latex niet meteen af omdat er her en der beweerd wordt dat het warm is. Dat is niet zo, althans dat is niet mijn eigen ervaring. Het verschil zit em in of het synthetische latex of natuurlatex is. Natuurlatex heeft een meer open structuur dan synthetische latex.

Zelf zweer ik bij de Ravensberger Ergo Natura 100. Met mijn 1.70 en 65kg ben ik een lichtgewicht en ben voor h2 gegaan met de luxe lyocell tijk. Ik slaap er heerlijk op en heb doorgaans geen last van transpireren (juiste dekbed of laken is wel van belang, als dat te dik is, kan een matras dat niet compenseren), terwijl ik dat met mijn vorige synthetische latex topper van beterbed wel had.

Er is ook nog een talalay latex matras. Door de productiewijze is die nog beter in de warmteafvoer, maar ook direct een stuk prijziger.

Ik zie nu dat jullie eis 160cm breed is, dan vallen die latex matrassen van Ravensberger af, die hebben een max breedte van 140cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
Ik ga dit weekend naar Woontex Slaapcomfort om pullman en avek te checken.

Het bezoek aan Ravensberger zal nog even moeten wachten aangezien ze alleen doordeweeks open zijn en dat past niet bij ons :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
Ik ben bij Woontex Slaapcomfort geweest, en we hebben pullman en avek geprobeerd, maar we zijn niet onder de indruk. De enige matras die we leuk vonden was een perzona individu 10. Ervaringen met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Zijn er nog Swiss sense kortingcodes in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-05 18:16
Hoi, ik ben de laatste tijd ook opzoek naar een goede matras. Voorheen had ik de Emma One geprobeerd, maar helaas beviel het matras niet. Mijn ruggenwervel was ook niet recht als ik op mijn zij zou gaan slapen, mijn schouders zakken namelijk niet ver genoeg in. Momenteel heb ik de structura 60 (H2) van Ravensberger op het oog, alleen ik heb wel mijn twijfels dat mijn schouders niet genoeg gaan inzakken. Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:01
kyrillajax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:27:
Hoi, ik ben de laatste tijd ook opzoek naar een goede matras. Voorheen had ik de Emma One geprobeerd, maar helaas beviel het matras niet. Mijn ruggenwervel was ook niet recht als ik op mijn zij zou gaan slapen, mijn schouders zakken namelijk niet ver genoeg in. Momenteel heb ik de structura 60 (H2) van Ravensberger op het oog, alleen ik heb wel mijn twijfels dat mijn schouders niet genoeg gaan inzakken. Iemand die het weet?
Bij dit soort koud schuim matrassen speelt de lattenbodem ook een grote rol, en die kan ook verschillende hardheden hebben. Je hebt ook matrassen waarbij je zelf kan spelen met de hardheid, zoals Mattsleeps: https://www.mattsleeps.co...315AL0EAAYASAAEgJ0SPD_BwE

Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee, slaap op een ergospring 570 H2 al 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:19:
[...]

Bij dit soort koud schuim matrassen speelt de lattenbodem ook een grote rol, en die kan ook verschillende hardheden hebben. Je hebt ook matrassen waarbij je zelf kan spelen met de hardheid, zoals Mattsleeps: https://www.mattsleeps.co...315AL0EAAYASAAEgJ0SPD_BwE

Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee, slaap op een ergospring 570 H2 al 3 jaar.
Ik heb een ikea bed met latten bodem, ik heb niet zo breed budget dan wat je wellicht dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:44:
[...]

Ik heb een ikea bed met latten bodem, ik heb niet zo breed budget dan wat je wellicht dacht.
Ik heb ook een goedkoper Ikea lattenbodem, die heeft ook 7 zones :) €40 was die maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb ook een goedkoper Ikea lattenbodem, die heeft ook 7 zones :) €40 was die maar.
Dat is misschien nog een goed idee om het aan te schaffen, ik heb echter wel een groter bed. Namelijk 200 bij 140 cm en de latten bodem die standaard bij waren geleverd zijn ook in 2 stukken verdeeld. Met die 7 zones latten bodem maakt het koudschuim matras van Ravenberger misschien ook meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Dat is misschien nog een goed idee om het aan te schaffen, ik heb echter wel een groter bed. Namelijk 200 bij 140 cm en de latten bodem die standaard bij waren geleverd zijn ook in 2 stukken verdeeld. Met die 7 zones latten bodem maakt het koudschuim matras van Ravenberger misschien ook meer geschikt.
Klopt, ze maken wel inkepingen in het koudschuim om een soort van zones te maken, maar deze zijn niet zo heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Klopt, ze maken wel inkepingen in het koudschuim om een soort van zones te maken, maar deze zijn niet zo heel sterk.
Wat bedoel je precies met niet heel sterk, en wat voor ander matras raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-05 11:50
Iemand ervaring met de matt sleeps boxspring? We overwegen een matt boxspring met de matt matras en topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:41
Iemand ervaring met de boxsprings van Karlsson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Wat bedoel je precies met niet heel sterk, en wat voor ander matras raad je dan aan?
Die zones zijn een klein beetje een wassen neus omdat ze simpelweg wat materiaal weghalen. Meeste wordt gestuurd via de lattenbodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Die zones zijn een klein beetje een wassen neus omdat ze simpelweg wat materiaal weghalen. Meeste wordt gestuurd via de lattenbodem.
Ik kan die lattenbodem met 7 zones niet zo snel vinden op ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:40:
[...]

Ik kan die lattenbodem met 7 zones niet zo snel vinden op ikea.
Excuus het is inderdaad een 5 zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Excuus het is inderdaad een 5 zone.
Zal dat veel uitmaken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1I3cefMCexMuV8q4DY54g3gTbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiOaM1PqSFOwXh65p3448tH6.jpg?f=fotoalbum_large
Even foto van het bed, de lattenbodem zijn in 2 stukken verdeeld, als ik naar die foto's kijk van die 5 zone lattenbodem op de site hoop ik dat ze wel gaan passen.

[ Voor 60% gewijzigd door kyrillajax op 29-08-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
kyrillajax schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Zal dat veel uitmaken?[Afbeelding]
Even foto van het bed, de lattenbodem zijn in 2 stukken verdeeld, als ik naar die foto's kijk van die 5 zone lattenbodem op de site hoop ik dat ze wel gaan passen.
Is dat bed wel 140cm breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
President schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Is dat bed wel 140cm breed?
Het is inderdaad 140cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

Het is inderdaad 140cm breed.
Als je op klein budget zit is de SG50 ook een goede keuze volgens mij. Een bezoekje aan de showroom zal ook wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Santee schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Als je op klein budget zit is de SG50 ook een goede keuze volgens mij. Een bezoekje aan de showroom zal ook wel helpen :)
Dat is misschien ook wel een goed idee, wijken ze niet veel van elkaar af? Qua spec is die structura wel beter. Ik denk dat ik voor H2 ga bij de SG50, ik weeg op jet moment 61kg met een lengte van 1,76.

• pichuelos
We hebben besloten om de nieuwe emma hybride matras te proberen. Het wordt volgende week verzonden, dus ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
pichuelos schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:50:
We hebben besloten om de nieuwe emma hybride matras te proberen. Het wordt volgende week verzonden, dus ik hou jullie op de hoogte.
Kan je aanraden om het de eerste week te laten luchten, mits ze nog steeds verlijmen. Erg penetrante geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik snap niet dat zoveel mensen voor de Emma kiezen. Dat matras heeft zo'n laag SG, waardoor je vooraf al weet dat het maar een jaar of 5 mee zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuifmeel1
kyrillajax schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Zal dat veel uitmaken?[Afbeelding]
Die onderlinge lattenafstand is aan de ruime kant. Ik zou een matrasbeschermer gebruiken. Verder zijn het vrij vlakke planken (geen verend systeem), waardoor een pocketvering matras, latex of dikker schuim matras (meerdere lager) hier beter op werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
kyrillajax schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is misschien ook wel een goed idee, wijken ze niet veel van elkaar af? Qua spec is die structura wel beter. Ik denk dat ik voor H2 ga bij de SG50, ik weeg op jet moment 61kg met een lengte van 1,76.
Enige verschil is soortelijk gewicht van het schuim, de SG50 zal waarschijnlijk meer luchtbubbels bevatten. Ik denk met jouw lage gewicht dat de SG50 prima voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pichuelos
Stuifmeel1 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:07:
Ik snap niet dat zoveel mensen voor de Emma kiezen. Dat matras heeft zo'n laag SG, waardoor je vooraf al weet dat het maar een jaar of 5 mee zal gaan.
We vinden geen matras behalve hybriden die we allebei leuk vonden. De hybriden die we hebben geprobeerd (mline en perzona) zijn vrij duur, dus toen ik ontdekte dat emma er een had, leek het de perfecte oplossing, omdat we het 100 dagen thuis kunnen testen, en als we het niet leuk vinden we zullen het teruggeven. Emma heeft nu een promotie, dus het kostte de helft van wat het perzona kost, en 1/3 van mline... dus dat is de reden dat we het uiteindelijk hebben gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
pichuelos schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:54:
[...]

We vinden geen matras behalve hybriden die we allebei leuk vonden. De hybriden die we hebben geprobeerd (mline en perzona) zijn vrij duur, dus toen ik ontdekte dat emma er een had, leek het de perfecte oplossing, omdat we het 100 dagen thuis kunnen testen, en als we het niet leuk vinden we zullen het teruggeven. Emma heeft nu een promotie, dus het kostte de helft van wat het perzona kost, en 1/3 van mline... dus dat is de reden dat we het uiteindelijk hebben gekocht :)
Wellicht zijn er mensen met een mening over Matts matras? https://www.mattsleeps.com/nl/het-matras

Ook niet duur en met verschillende lagen en in verschillende configuraties te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
pichuelos schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:54:
[...]

Als het werkt, werkt het! Zo is het natuurlijk ook. Maar hou voor de zekerheid gewoon rekening met een levensduur van circa 5 tot 7 jaar, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
Santee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:27:
[...]

Wellicht zijn er mensen met een mening over Matts matras? https://www.mattsleeps.com/nl/het-matras

Ook niet duur en met verschillende lagen en in verschillende configuraties te leggen.
Zelfde verhaal als Emma: vrij laag soortelijk gewicht (minder elastisch en iets minder lange levensduur). Wel veel verschillende configuraties inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:35
markolino33 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:24:
Iemand ervaring met de matt sleeps boxspring? We overwegen een matt boxspring met de matt matras en topper
Santee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:27:
[...]

Wij slapen nu ruim 2 maanden op een Matt matras op de bijbehorende boxspring. Zonder topper. Bevalt erg goed! Zeker aan te raden, maar natuurlijk nog geen idee van de levensduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
brambond schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:55:
[...]

[...]

Wij slapen nu ruim 2 maanden op een Matt matras op de bijbehorende boxspring. Zonder topper. Bevalt erg goed! Zeker aan te raden, maar natuurlijk nog geen idee van de levensduur...
Thanks voor je reactie. Wij wachten nog op de kleurstalen die ze ons deze week gaan toesturen en dan willen we bestellen. Lees veel goede reviews en voorwaarden zijn uitstekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
brambond schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:55:
[...]

[...]

Wat mij wel een beetje afstaat is de “actie” met een klokje erbij. Volgens mij is dit ondertussen illegaal in Nederland omdat een product niet permanent korting mag hebben (of dit werkt anders met een code?). Ze wekker in ieder geval het gevoel van tijdelijke korting terwijl ik die code nu al 5 weken op hun site zie staan telkens met een nieuwe klok die afloopt.

Door dat soort trieste marketing trucjes ga ik meestal op zoek naar een ander product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:35
Santee schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:53:
[...]

Wat mij wel een beetje afstaat is de “actie” met een klokje erbij. Volgens mij is dit ondertussen illegaal in Nederland omdat een product niet permanent korting mag hebben (of dit werkt anders met een code?). Ze wekker in ieder geval het gevoel van tijdelijke korting terwijl ik die code nu al 5 weken op hun site zie staan telkens met een nieuwe klok die afloopt.

Door dat soort trieste marketing trucjes ga ik meestal op zoek naar een ander product..
Goed punt, dat vind ik inderdaad erg triest van ze. Eigenlijk is zo'n vervelende verkooptruc voor mij ook reden om af te haken maar in dit geval toch besteld. (Daarbij: als je een matras + boxspring combinatie koopt dan heb je standaard 10% korting en geldt die "actie" niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markolino33
Interessant om te zien hoe belangrijk dit soort zaken zijn en hoe we als consumenten obv gevoel beslissingen nemen.

Ik heb telefonisch contact met ze gezocht en ben zo goed geholpen (kundige, eerlijke en proactieve benadering) icm met de voorwaarden en fijne bestelproces was ik verkocht 😉

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45
Ben ook aan het kijken naar nieuwe matrassen. Huidige zijn 9 jaar oud en ondertussen wel 'versleten'. Dit waren matrassen uit een fabriek hier vlakbij waar ik toen via via kon kopen, die optie is nu weg helaas.

Als ik dan ga zoeken kom ik in eerste instantie bij Emma uit, maar daar lees ik ook de nodige horrorverhalen over en de lage prijs moet ergens in zitten denk ik dan.

Ravensberger ergospring zag ik hier langskomen, maar helaas geen 90x210 formaat beschikbaar. Ravensberger heeft bijna niets in 210cm... Geen topper, geen natuurlatex matras, geen pocketvering hybride... Is toch niet zo'n rare maat?

Momenteel zit ik te kijken naar Mline Cool Motion 7, maar dan vraag ik me af of dat niet gewoon belachelijk overpriced is. Als het echt veel beter is en langer mee gaat mag het best wat kosten maar ja.

Momenteel gebruiken we ook een topper zodat je de ruimte tussen de twee matrassen niet hebt, maar ook daarvan vraag ik me af of je dan niet de kwaliteit van de onderliggende matrassen teniet doet.

Of dan toch een matras van 180x210 kopen op twee losse, dan heb je geen topper meer nodig.

Verder hebben we nog een lattenbodem van 14 jaar oud dus die zal ook wel vervangen moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-09-2021 09:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 18:32
Heb een boxspring op het oog van swiss sense. Gezien de reviews zal een bed geen 25 jaar meegaan 😒 maar is bij een boxspring het makkelijk om matras te vervangen na 5 a 10 jaar, of houd het in een hele nieuwe boxspring te kopen?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Mijn goedkope boxspring is inmiddels 14 jaar oud, hoog tijd voor een nieuw bed. Ik ga dit keer voor een lattenbodem, en qua matras zit ik te denken aan pocketvering met een laag koudschuim. Het moet sowieso een matras van 80x210 zijn, twee in totaal uiteraard, liefst één stevig en één medium.

Maar zelfs al zoek ik naar 'pocketvering hr55 koudschuim', dan vliegen de matrassen me om de oren. Er zijn er genoeg die op papier voldoen, met 500 veren/m2, thermisch gehard, 7 zones of meer, noem het allemaal maar op.

Wat is nu precies het verschil tussen al die matrassen? En hoe slecht kan een goedkoop matras zijn? Zo'n ingewikkeld product is een matras ook niet..

Wat ik zoal op 't oog heb:

https://www.relaxmatrasse...s-koudschuim-fifty-fifty/

https://www.bedden.nl/nov...dschuim-28-cm-dik-matras/

https://www.zaansebedden....ing-Royal-6000-Koudschuim

https://maxibedden.nl/pro...im-matras-hr40-hr55-25cm/

http://dreambedden.nl/bam...ering-7-zones-ca-25cm-dik

Iemand tips mbt deze (prijs)klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
TripleM schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:40:

Wat is nu precies het verschil tussen al die matrassen? En hoe slecht kan een goedkoop matras zijn? Zo'n ingewikkeld product is een matras ook niet..
Beetje kort door de bocht niet? Afhankelijk van het type matras is er best wat materiaal nodig. Produceer je het in europa dan ben je toch ook wel een paar uur mee bezig zo niet langer. In de prijsklasse waarin jij zoekt kan je ook wachten totdat ergens een keer een goede aanbieding is. Persoonlijk zou ik als je 14 jaar met een matras doet er iets meer aan uitgeven je ligt er 8 uur per dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
bloodlynx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:40:
[...]

Beetje kort door de bocht niet? Afhankelijk van het type matras is er best wat materiaal nodig. Produceer je het in europa dan ben je toch ook wel een paar uur mee bezig zo niet langer. In de prijsklasse waarin jij zoekt kan je ook wachten totdat ergens een keer een goede aanbieding is. Persoonlijk zou ik als je 14 jaar met een matras doet er iets meer aan uitgeven je ligt er 8 uur per dag op.
Kort door de bocht? Waarom? Ik kijk naar een specifiek type matras, dus alle matrassen die ik in mijn post noem zullen ongeveer dezelfde materialen gebruiken. Bovendien zijn 4 van de 5 matrassen een Nederlands product, bij de 5e staat niets over de oorsprong. Polypreen is een Belgische fabrikant die al 50 jaar in het vak zit, en voor zover ik heb gezien een prima reputatie heeft, in ieder geval als het om schuimmatrassen gaat. Wat dat betekent voor hun pocketvering matrassen weet ik natuurlijk niet.

Daarnaast, ik vraag natuurlijk niet voor niets naar de verschillen. Blijkbaar kan ik voor 375 euro een stevig 80x210 matras van Polypreen kopen. Wat is dan het verschil met een matras dat 2 of 3 keer zo duur is?

Dat is mijn grootste 'probleem' als je het zo wilt noemen. Ik wil best geld uitgeven aan een goed product, maar koop ik voor die 375 euro (in dit geval) niet al een goed product? Ik kan ook een matras vinden voor de helft van die prijs. En uiteraard ook voor 2 of 3 keer die prijs. Maar lig ik dan echt beter, of gaat het product gewoon langer mee? En maakt het dan uit of ik 1 keer een matras van 1000 euro koop en daar 10 jaar mee doe, of 2 keer een matras van 500 euro koop waar ik steeds 5 jaar mee doe?

• sassymousasi
  • Laatst online: 13-06-2023
Goedendag,

Ik heb op advies van dit topic een Ravensberger matras gekocht, zo'n 3 jaar geleden. Inmiddels is het matras te zacht. Ik heb een hernia opgelopen en ik kan alleen nog maar op mijn rug en buik slapen, en daarvoor is het matras veel te zacht. Als ik op een ander harder matras slaap dan merk ik direct verschil.

Dus ik ben op zoek naar een nieuw matras. Ik heb een Auping bodem op de kop weten te tikken en nu nog een wat steviger matras. Maar wat moet ik nou doen?

Ik dacht een Pocketveer matras, lekker ademend. Maar ik wil eigenlijk ook niet meer zoveel geld uitgeven aan een matras (vorige matras was 800 euro) en ik heb eigenlijk vrij weinig ervan gemerkt.
Beter bed? Toch weer Ravensberger?

• TripleM
sassymousasi schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:18:
Ik dacht een Pocketveer matras, lekker ademend. Maar ik wil eigenlijk ook niet meer zoveel geld uitgeven aan een matras (vorige matras was 800 euro) en ik heb eigenlijk vrij weinig ervan gemerkt.
Beter bed? Toch weer Ravensberger?
Ik denk dat je voor de helft van die prijs ook een prima matras hebt eerlijk gezegd.

Voor een hernia wil je volgens mij zeker geen matras dat te zacht is, maar te hard is ook niet goed. Koudschuim biedt hele goede ondersteuning, en ventileert goed. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Polypreen Masarat?

• sassymousasi
TripleM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat je voor de helft van die prijs ook een prima matras hebt eerlijk gezegd.

Voor een hernia wil je volgens mij zeker geen matras dat te zacht is, maar te hard is ook niet goed. Koudschuim biedt hele goede ondersteuning, en ventileert goed. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Polypreen Masarat?
Hmm ja ik heb nu een vrij zacht koudschuim matras. Maar ik merk dat dat erg zacht is en ik heb het idee dat harde matrassen lekkerder liggen (minder pijn)

Wel vrij duur haha. Ik had de pocketveer 500 van Beter Bed op het oog. Wel een goedkopere variant. Of is dat gewoon goedkoop = duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
sassymousasi schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:00:
Wel vrij duur haha. Ik had de pocketveer 500 van Beter Bed op het oog. Wel een goedkopere variant. Of is dat gewoon goedkoop = duurkoop?
De Moonstar Pocket 500 bedoel je? Die heeft 250 veren per m2, de helft van veel andere matrassen. Het lijkt me dat die erg zacht zal zijn, of snel zacht zal worden. Ik zou die persoonlijk daarom alleen al overslaan, en ik heb geen hernia 😁 Maar het voordeel van Beter Bed is dat je makkelijk kan gaan proberen.

Ook koudschuim matrassen heb je in zachter of harder overigens, dus ik zou het materiaal op zich niet zomaar afschrijven. Kwestie van proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
TripleM schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:23:
[...]

De Moonstar Pocket 500 bedoel je? Die heeft 250 veren per m2, de helft van veel andere matrassen. Het lijkt me dat die erg zacht zal zijn, of snel zacht zal worden. Ik zou die persoonlijk daarom alleen al overslaan, en ik heb geen hernia 😁 Maar het voordeel van Beter Bed is dat je makkelijk kan gaan proberen.

Ook koudschuim matrassen heb je in zachter of harder overigens, dus ik zou het materiaal op zich niet zomaar afschrijven. Kwestie van proberen!
Zeker waar. Ik gooi me maar gewoon in het diepe.

Ik merk dat mijn omgeving mij aanstuurt op de wat duurdere merken. Auping, Swiss Sense, etc...
Vind ik erg duur.. Overpriced? Ten opzichte van andere? Bedden.nl is realtief goedkoper.

Ik heb nu droommatras op het oog. Redelijk betaalbaar en lijkt goede kwaliteit te zijn. Iemand ervaringen met die club?

[ Voor 8% gewijzigd door sassymousasi op 26-09-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
sassymousasi schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:52:
[...]

Zeker waar. Ik gooi me maar gewoon in het diepe.

Ik merk dat mijn omgeving mij aanstuurt op de wat duurdere merken. Auping, Swiss Sense, etc...
Vind ik erg duur.. Overpriced? Ten opzichte van andere? Bedden.nl is realtief goedkoper.

Ik heb nu droommatras op het oog. Redelijk betaalbaar en lijkt goede kwaliteit te zijn. Iemand ervaringen met die club?
Als je echt een hard matras wil zou ik voor een hard HR koudschuim matras kiezen. Pocketvering matrassen hebben een afdeklaag van enkele centimeters. Die laag gaat altijd eerder zacht worden, omdat het sterker gecomprimeerd wordt (het is immers de bovenlaag). De pocketvering kern moet wel extreem stevig zijn om een zachtere afdeklaag te verhullen, in geval van voorkeur voor een zeer stevig matras. Vaak zijn pocketvering matrassen er maar in één of twee hardheden. Als je echt een heel hard matras wil moet je bij pocketvering keuze hebben uit drie verschillende hardheden.

Wat is een hard HR koudschuim matras? Zorg dan dat je een partij vindt die minimaal 3 of 4 verschillende hardheden aanbied. Pantera HR koudschuim wordt bijvoorbeeld in 5 hardheden gemaakt. Is een mooi schuim met een hoog SG. Onder andere dematrassenfabriek.nl verkoopt dit schuim. De stevigste hardheid van dit schuim zal in principe altijd steviger zijn/blijven dan een pocketvering matras. Ik zou er zelf niet op kunnen liggen, want is voor mij als een blok beton :-D

Zorg wel dat je een volledig HR koudschuim matras op een goede lattenbodem gebruikt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Stuifmeel1 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:29:
[...]

Als je echt een hard matras wil zou ik voor een hard HR koudschuim matras kiezen. Pocketvering matrassen hebben een afdeklaag van enkele centimeters. Die laag gaat altijd eerder zacht worden, omdat het sterker gecomprimeerd wordt (het is immers de bovenlaag). De pocketvering kern moet wel extreem stevig zijn om een zachtere afdeklaag te verhullen, in geval van voorkeur voor een zeer stevig matras. Vaak zijn pocketvering matrassen er maar in één of twee hardheden. Als je echt een heel hard matras wil moet je bij pocketvering keuze hebben uit drie verschillende hardheden.

Wat is een hard HR koudschuim matras? Zorg dan dat je een partij vindt die minimaal 3 of 4 verschillende hardheden aanbied. Pantera HR koudschuim wordt bijvoorbeeld in 5 hardheden gemaakt. Is een mooi schuim met een hoog SG. Onder andere dematrassenfabriek.nl verkoopt dit schuim. De stevigste hardheid van dit schuim zal in principe altijd steviger zijn/blijven dan een pocketvering matras. Ik zou er zelf niet op kunnen liggen, want is voor mij als een blok beton :-D

Zorg wel dat je een volledig HR koudschuim matras op een goede lattenbodem gebruikt. Succes!
Hmmm, dus pocketvering raad jij altijd af? Ik had eigenlijk een matras van Droommatras op het oog.

Ik heb overigens een Auping spiraal bodem.dus ik weet niet of dat uitmaakt?

Zo ontzettend lastig om de juiste matras te vinden. Wordt er ook wel een beetje moedeloos van. Zoveel verschillende prijzen. Zoveel verschillende materialen. Ik heb echt geen flauw idee wat nou goed of slecht is. De een zegt Pocketveer (Beter bed bijv.) de ander zweert bij koudschuim. En dan ga even liggen op zo'n bed, maar goed. Hoe weet je nou of het goed is. 8)7

Dan kan je bij de 1 weer 100 dagen proefslapen en komen ze het gratis weer ophalen, en bij de ander mag je een maandje proefslapen en moet je 50 - 100 euro betalen om het om te ruilen (krijg je nog geen eens je geld terug)

[ Voor 16% gewijzigd door sassymousasi op 27-09-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-05 20:39
Voor de mensen met een MATT SLEEPS matras.

Is de optionele topper een aanvulling of juist niet ?
Ik begreep altijd dat een topper alleen "bestaat" om tekortkomingen in mattrassen te maskeren.
Een goed matras schijnt geen topper nodig te hebben.

Hoe zit dit met Matt ?
Wordt hun matras dan nog beter? of is het juist marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
sassymousasi schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:01:
[...]

Hmmm, dus pocketvering raad jij altijd af? Ik had eigenlijk een matras van Droommatras op het oog.

Ik heb overigens een Auping spiraal bodem.dus ik weet niet of dat uitmaakt?

Zo ontzettend lastig om de juiste matras te vinden. Wordt er ook wel een beetje moedeloos van. Zoveel verschillende prijzen. Zoveel verschillende materialen. Ik heb echt geen flauw idee wat nou goed of slecht is. De een zegt Pocketveer (Beter bed bijv.) de ander zweert bij koudschuim. En dan ga even liggen op zo'n bed, maar goed. Hoe weet je nou of het goed is. 8)7

Dan kan je bij de 1 weer 100 dagen proefslapen en komen ze het gratis weer ophalen, en bij de ander mag je een maandje proefslapen en moet je 50 - 100 euro betalen om het om te ruilen (krijg je nog geen eens je geld terug)
Als je een spiraalbodem gebruikt zit je eigenlijk vast aan pocketvering. Dat materiaal zet zich af tegen een vlakke bodem, waardoor de spiraalbodem (door Auping ontwikkelt) zich hier prima voor leent.

In principe zou ik pocketvering niet perse afraden, maar feit is gewoon dat bij voorkeur voor een zeer hard matras de afdeklaag toch soms als te zacht wordt ervaren. De bovenlaag/afdeklaag is namelijk een schuim of latex, vaak 3 tot 6 centimeter dik. En die laag zal gewoon wat zachter zijn. Dus een pocketvering-aanbieder moet minimaal 3 verschillende hardheden hebben, zodat je zeker weet dat je echt een hard matras te pakken hebt.

Als je een echt heel hard matras gebruikt maakt de bedbodem weer niet zoveel uit, omdat je toch op het matras ligt. Als het echt heel stevig moet zijn zou een <20cm volledig HR koudschuim in zeer hoge hardheid ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Oww, heb ook ooit gehoord, dat Latex ook prima gaat met (Auping) spiraalbodems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Stuifmeel1 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:23:
[...]

Als je een spiraalbodem gebruikt zit je eigenlijk vast aan pocketvering. Dat materiaal zet zich af tegen een vlakke bodem, waardoor de spiraalbodem (door Auping ontwikkelt) zich hier prima voor leent.

In principe zou ik pocketvering niet perse afraden, maar feit is gewoon dat bij voorkeur voor een zeer hard matras de afdeklaag toch soms als te zacht wordt ervaren. De bovenlaag/afdeklaag is namelijk een schuim of latex, vaak 3 tot 6 centimeter dik. En die laag zal gewoon wat zachter zijn. Dus een pocketvering-aanbieder moet minimaal 3 verschillende hardheden hebben, zodat je zeker weet dat je echt een hard matras te pakken hebt.

Als je een echt heel hard matras gebruikt maakt de bedbodem weer niet zoveel uit, omdat je toch op het matras ligt. Als het echt heel stevig moet zijn zou een <20cm volledig HR koudschuim in zeer hoge hardheid ook kunnen.
Ja dat dacht ik al inderdaad. Daarom was ik ook naar pocketvering aan het kijken.

Is het niet zo dat als je eenmaal door die laag heen "zakt" je daarna wel op een harder deel van het matras komt? Mij is ook verteld dat bijv. een afdeklaag van gel je weer meer ondersteuning geeft wat weer bevorderlijk is bij rugklachten. Overigens zie ik dat de matrassenfabriek wel een optie heeft voor pocketvering met een extra afdeklaag van pantera in verschillende klasses, waaronder het hele harde pantera 150+.

Ik denk dat ik toch maar ga voor een Ravensberger of een uit de matrassenfabriek. Aangezien ik eht matras zo snel mogelijk wil hebben kijk ik ook naar levertijden. En daarin zijn de voorgaande eigenlijk wel de enige opties. Vooral matrassenfabriek kan vrij snel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-05 21:51
Wij zijn ook op zoek naar een nieuw bed. Slapen nu nog op mijn 'oude' swiss sense bed van 1.60 maar die is 1: veels te klein en 2: de matrassen te zacht. Elke dag met rugpijn opstaan is geen pretje.

Zijn vandaag bij een speciaalzaak hier in de buurt geweest met hun eigen beddenlijn Dutch Dream iemand daarmee bekend? Vindt er weinig van op internet. Ze maken de bedden in eigen fabriek zag ik.

Voor nu offerte gehad voor een 200x200 boxspring met 2 verschillende matrassen, niet de goedkoopste van hun lijn maar ook niet de duurste, en een standaard topper.
Komt rond de 2950 euro uit.

• Stuifmeel1
Charlot887 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:16:
Wij zijn ook op zoek naar een nieuw bed. Slapen nu nog op mijn 'oude' swiss sense bed van 1.60 maar die is 1: veels te klein en 2: de matrassen te zacht. Elke dag met rugpijn opstaan is geen pretje.

Zijn vandaag bij een speciaalzaak hier in de buurt geweest met hun eigen beddenlijn Dutch Dream iemand daarmee bekend? Vindt er weinig van op internet. Ze maken de bedden in eigen fabriek zag ik.

Voor nu offerte gehad voor een 200x200 boxspring met 2 verschillende matrassen, niet de goedkoopste van hun lijn maar ook niet de duurste, en een standaard topper.
Komt rond de 2950 euro uit.
Is je vraag of dit bedrag voor deze boxspring gerechtvaardigd is? Om de kwaliteit te vergelijken heb je specificaties nodig:
- Aantal veren en constructie (pocketvering of bonnell) van de onderbak
- Aantal veren van de pocketvering matrassen.
- Draaddikte, aantal windingen en lengte van de pocketveren
- Dikte van de topper.
- Welk materiaal en het soortelijk gewicht van de topper
- Stof van de tijken (polyester, katoen, etc?)
- Stof van de boxspring bekleding (100% polyester of natuurlijk materiaal?)
- Naast een goede kwaliteit boxspring dient de hardheid uiteraard ook correct te zijn. Was er keuze uit verschillende hardheden pocketvering matrassen?

Zoals je ziet is het een lastig product om te vergelijken. Dat is de reden dat de prijzen ook enorm uiteen liggen en de marges soms 'niet okay' zijn. Je kunt er daarom ook voor kiezen het vergelijken achterwege te laten, en te kiezen voor een partij die je vertrouwd (goede feedbacks, jarenlang actief, geen slechte verhalen op forums over garantie afhandeling, etc.).

[ Voor 12% gewijzigd door Stuifmeel1 op 29-09-2021 10:12 ]

• notzain
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-04 14:17
Iemand suggesties voor een "budget" bed? Ik heb een boxspring gekocht bij Beddenreus, maar deze is gelijk retour gegaan toen ik het heb ontvangen omdat dit helemaal niet hetzelfde was als het bed in de winkel.

Ik ben 1.86 en rond 85KG, zoek een bed rond 140x200 of 160x200. Voorkeur voor boxsprings maar kan overtuigd worden om lattenbodem+matras te halen. Heb rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Budget rond 600-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
notzain schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:34:
Iemand suggesties voor een "budget" bed? Ik heb een boxspring gekocht bij Beddenreus, maar deze is gelijk retour gegaan toen ik het heb ontvangen omdat dit helemaal niet hetzelfde was als het bed in de winkel.

Ik ben 1.86 en rond 85KG, zoek een bed rond 140x200 of 160x200. Voorkeur voor boxsprings maar kan overtuigd worden om lattenbodem+matras te halen. Heb rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Budget rond 600-800 euro.
Een redelijk tot goede boxspring is duurder dan een redelijk tot goede combinatie van lattenbodem+matras. Voor 600-800 euro koop je een kwalitatief slechte boxspring. Voor 600-800 euro kun je (eventueel via Marktplatats) twee knappe 80x200 lattenbodems en een HR50 koudschuim 160x200 aanschaffen. Of eventueel een 160x200 pocketvering matras als daar je voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Stuifmeel1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:07:
[...]

Is je vraag of dit bedrag voor deze boxspring gerechtvaardigd is? Om de kwaliteit te vergelijken heb je specificaties nodig:
- Aantal veren en constructie (pocketvering of bonnell) van de onderbak
- Aantal veren van de pocketvering matrassen.
- Draaddikte, aantal windingen en lengte van de pocketveren
- Dikte van de topper.
- Welk materiaal en het soortelijk gewicht van de topper
- Stof van de tijken (polyester, katoen, etc?)
- Stof van de boxspring bekleding (100% polyester of natuurlijk materiaal?)
- Naast een goede kwaliteit boxspring dient de hardheid uiteraard ook correct te zijn. Was er keuze uit verschillende hardheden pocketvering matrassen?

Zoals je ziet is het een lastig product om te vergelijken. Dat is de reden dat de prijzen ook enorm uiteen liggen en de marges soms 'niet okay' zijn. Je kunt er daarom ook voor kiezen het vergelijken achterwege te laten, en te kiezen voor een partij die je vertrouwd (goede feedbacks, jarenlang actief, geen slechte verhalen op forums over garantie afhandeling, etc.).
Bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad wat kort in mijn uitleg. Zijn gisteren naar een andere beddenspeciaalzaak geweest en hebben nu een boxspring met 2 losse matrassen van eastborn op het oog. Hebben gelegen op de pullman matrassen deze zijn vergelijkbaar alleen een andere tijk. Volgens de adviseur was een topper niet nodig bij deze combinatie . Alleen ben ik bang dat we last gaan krijgen van een spleet in het midden. Hoewel we niet vaak in het midden liggen man en ik liggen wel elk op ons eigen deel.

Het gaat om de q6400 matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-05 20:39
Wellicht een vreemde vraag
Ik hou van een "hoog" bed. Heb nu een boxspring met 6cm poten.
Ik kan de poten natuurlijk verhogen maar zat zelf te denken om een topper ONDER het matras te plaatsen zodat het matras wat hoger wordt. Heeft dit een nadelig effect? (koudschuim matras met daaronder stevige box)

De reden dat ik geen andere poten wil, is dat ik nu mooie brede vierkante poten heb.
Die kan ik helaas niet vinden op bv 15cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben een tijdje gestopt met zoeken maar moet er toch echt Ans geloven maar helaas levert het hier veel genoemde Ravensberger de gewenste matrassen niet in 90x210.

In Nederland kom ik al snel uit op merken die 1200 euro per matras vragen en dat is dan al met zogenaamde kortingsacties. Die prijzen vind ik echt absurd voor een blok schuim met eventueel wat veren erin.

Dingen zoals Emma durf ik niet aan, daar lees ik diverse horrorverhalen over. Bovendien hebben die ook geen 90x210 in de hybride versie.

Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
700 a 800 voor een goed matras door Pullman danwel Eastborn, kan ik aanbevelen. 1200 voor een 1 persoons matras is idd rijkelijk veel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjah schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:40:
700 a 800 voor een goed matras door Pullman danwel Eastborn, kan ik aanbevelen. 1200 voor een 1 persoons matras is idd rijkelijk veel ja.
Pullman middelste model is ook vanaf 1200 euro :)

Idem bij Eastborn voor een mid range matras.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oww dat verbaast me niks, voor 1200 heb je bij dat luxe-merk, pure luxe. Ik ga uit van instappers die goed zijn, en bij Pullman is dat het geval.Komt bij dat ik met een simpele Google mijn 2 persoons Pullman instapper (Silverlline premier) voor 1020 vond ipv 1200 ;stond fijn op voorraad voor die oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjah schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:14:
Oww dat verbaast me niks, voor 1200 heb je bij dat luxe-merk, pure luxe. Ik ga uit van instappers die goed zijn, en bij Pullman is dat het geval.Komt bij dat ik met een simpele Google mijn 2 persoons Pullman instapper (Silverlline premier) voor 1020 vond ipv 1200 ;stond fijn op voorraad voor die oude prijs.
Ik heb uiteraard ook gegoogled maar vond geen aanbieder met iets anders dan de adviesprijs.

Twijfel ook of ik niet beter dan een 2 persoons matras kan kopen. We gebruiken onze verstelbare bodems toch niet. Sterker nog, die moet ik ook nieuw kopen en dan worden het gewoon niet verstelbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, klopt, dit soort merken en winkels houden elkaar scherp in de gaten, heb ik het idee. Maar toch, ik had mazzel.

Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat merken als M-line en Auping pertinent duur zijn. En de merken die ik noem ook best wel voor hun dure lijn, maar ik zeg ook dat hun goedkopere lijn nog wel ns de moeite waard is, ga proefliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjah schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:41:
Nee, klopt, dit soort merken en winkels houden elkaar scherp in de gaten, heb ik het idee. Maar toch, ik had mazzel.

Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat merken als M-line en Auping pertinent duur zijn. En de merken die ik noem ook best wel voor hun dure lijn, maar ik zeg ook dat hun goedkopere lijn nog wel ns de moeite waard is, ga proefliggen.
Proefliggen heb je niks aan, imho. Ongemakkelijk in zo'n winkel onder toeziend oog van een verkoper wat op een matras liggen en proberen te bepalen of het fijn ligt.

Het blijft een grote gok.

We hebben nu koudschuim volgens mij, met een traagschuim topper. En ik heb geen idee of me dat nu beter bevallen is dan de pocketveren die we hiervoor hadden. Vandaar dat ik nu naar hybride kijk, dan maar vanalles wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:23
Phusebox schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:51:
Ben een tijdje gestopt met zoeken maar moet er toch echt Ans geloven maar helaas levert het hier veel genoemde Ravensberger de gewenste matrassen niet in 90x210.

In Nederland kom ik al snel uit op merken die 1200 euro per matras vragen en dat is dan al met zogenaamde kortingsacties. Die prijzen vind ik echt absurd voor een blok schuim met eventueel wat veren erin.

Dingen zoals Emma durf ik niet aan, daar lees ik diverse horrorverhalen over. Bovendien hebben die ook geen 90x210 in de hybride versie.

Iemand nog een gouden tip?
Avek heeft de door jou gewenste matras maten en ze zijn wat goedkoper dan de "grote" bekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Simon99 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Avek heeft de door jou gewenste matras maten en ze zijn wat goedkoper dan de "grote" bekende merken.
Ook hier is de mid range vanaf 1100, dus in 90x210 nog duurder verwacht ik.

Sowieso beetje allergisch voor merken waar je geen duidelijke prijzen van online vindt. Dan weet je bij voorbaat al dat je teveel betaald omdat je niet kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Hier een weekje nu Ravensberger structura 30 met hardheid H3 voor 600 euro (180x200)

Nog geen last van nek, rug of iets anders tot dusver. We hebben een ikea bed + duurste IKEA lattenbodem genomen voor de zekerheid.

Ben benieuwd of het over een half jaar nog steeds bevalt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuifmeel1
Charlot887 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad wat kort in mijn uitleg. Zijn gisteren naar een andere beddenspeciaalzaak geweest en hebben nu een boxspring met 2 losse matrassen van eastborn op het oog. Hebben gelegen op de pullman matrassen deze zijn vergelijkbaar alleen een andere tijk. Volgens de adviseur was een topper niet nodig bij deze combinatie . Alleen ben ik bang dat we last gaan krijgen van een spleet in het midden. Hoewel we niet vaak in het midden liggen man en ik liggen wel elk op ons eigen deel.

Het gaat om de q6400 matrassen.
Eastborn/Pullman zijn prima merken. Daar hoef je inderdaad niet zo nodig alle specificaties te vergelijken.

Je hebt gelijk dat je bij twee losse pocketvering matrassen (op den duur) altijd een voeg tussen de matrassen veel sterker gaat merken. Dat komt omdat pocketveren aan de zijkanten afgedekt worden met een schuimlaag. Dus naast de afdeklaag aan de boven- en onderkant is er een schuimlaag om de veren heen gebouwd. Als je dan twee losse pocketvering matrassen naast elkaar legt is het middengedeelte altijd een stuk schuim. Dit schuim wordt vaak in een lager soortelijk gewicht gemaakt. Dat gaat daardoor sneller in levensduur achteruit. Dit gaat altijd in ondersteuning/hardheid aanvoelen dan wanneer je recht bovenop de pocketveren ligt, waardoor een voeg versterkt wordt.

Bij pocketvering matrassen kun je beter, als dezelfde hardheid gebruikt kan worden, met één heel matras werken. Dan lopen de veren over de gehele breedte door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Stuifmeel1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:09:
[...]

Eastborn/Pullman zijn prima merken. Daar hoef je inderdaad niet zo nodig alle specificaties te vergelijken.

Je hebt gelijk dat je bij twee losse pocketvering matrassen (op den duur) altijd een voeg tussen de matrassen veel sterker gaat merken. Dat komt omdat pocketveren aan de zijkanten afgedekt worden met een schuimlaag. Dus naast de afdeklaag aan de boven- en onderkant is er een schuimlaag om de veren heen gebouwd. Als je dan twee losse pocketvering matrassen naast elkaar legt is het middengedeelte altijd een stuk schuim. Dit schuim wordt vaak in een lager soortelijk gewicht gemaakt. Dat gaat daardoor sneller in levensduur achteruit. Dit gaat altijd in ondersteuning/hardheid aanvoelen dan wanneer je recht bovenop de pocketveren ligt, waardoor een voeg versterkt wordt.

Bij pocketvering matrassen kun je beter, als dezelfde hardheid gebruikt kan worden, met één heel matras werken. Dan lopen de veren over de gehele breedte door.
Helder verhaal. We willen niet 1 groot matras omdat we juist lekker ons eigen plekje willen. Hebben nu de Pullman express boxspring op het oog, deze wordt het waarschijnlijk ook. Vond ik qua comfort vergelijkbaar met het losse Pullman matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-04 14:23
Devian schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:29:
Ben op zoek naar nieuwe hoeslakens, en ik vroeg mij af of er hier iemand ervaring heeft met Katoen-Satijn hoeslakens met een 600TC?

Ik ben een beetje klaar met de matige kwaliteit hoeslakens die ik tot nu toe lijk te kopen...in het begin lekker zacht maar al snel komen er "bolletjes" op wat ruwer aanvoelt..

Dus tijd voor anderen! Liever wat meer uitgeven en het in 1x goed doen dan dat ik weer 3-4 koop van matige kwaliteit...
Het gaat bij een hoeslaken niet alleen om het aantal TC maar ook om de draadlengte van de vezel. Deze is bij een 600TC voor een "normaal" merk overigs altijd wel lang aangezien het anders bijna tot niet te weven is. Waarom valt jou keuze op de 600 TC en niet bijvoorbeeld om een goed jersey hoeslaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:50
futimojo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Het gaat bij een hoeslaken niet alleen om het aantal TC maar ook om de draadlengte van de vezel. Deze is bij een 600TC voor een "normaal" merk overigs altijd wel lang aangezien het anders bijna tot niet te weven is. Waarom valt jou keuze op de 600 TC en niet bijvoorbeeld om een goed jersey hoeslaken?
Omdat ik na het zoveelste hoeslaken wat ik koop dat ging "pluizen" bedacht heb mijn probleem op te lossen door er meer geld tegenaan te gooien.

Met pluizen bedoel ik dat er van die kleine opgerolde bolletjes op het hoeslaken komen.
Vroeger, met mijn oude hoeslakens, nooit last van maar elk nieuw hoeslaken wat ik koop krijgt het...ben er helemaal klaar mee.

Ik wil gewoon een hoeslaken dat strak om ons 180x210 bed komt. En wat zacht ligt, niet gaat pluizen en strak om de matras blijft zodat ik niet wakker word met een vouwstreep op mijn buik :P.

Maar zelfs mijn TC600 hoeslaken is gaan pluizen. Heb van de verkopende partij een nieuwe gekregen maar ik ben er nog steeds niet gelukkig mee.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:49

CeesKees

I rest my Kees

@Devian Wat voor hoeslaken heb je?

Badstof, jersey of gewoon katoen.

Ik gebruik gewone katoenen hoeslakens (geen wasdroger) en heb nooit last van pluizen.
Niet bij dure, en niet bij goedkope.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Devian schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Omdat ik na het zoveelste hoeslaken wat ik koop dat ging "pluizen" bedacht heb mijn probleem op te lossen door er meer geld tegenaan te gooien.

Met pluizen bedoel ik dat er van die kleine opgerolde bolletjes op het hoeslaken komen.
Vroeger, met mijn oude hoeslakens, nooit last van maar elk nieuw hoeslaken wat ik koop krijgt het...ben er helemaal klaar mee.

Ik wil gewoon een hoeslaken dat strak om ons 180x210 bed komt. En wat zacht ligt, niet gaat pluizen en strak om de matras blijft zodat ik niet wakker word met een vouwstreep op mijn buik :P.

Maar zelfs mijn TC600 hoeslaken is gaan pluizen. Heb van de verkopende partij een nieuwe gekregen maar ik ben er nog steeds niet gelukkig mee.
Draag je toevallig nachtkleding als je naar bed gaat? En welke 600TC had je gekocht als ik mag vragen?
Jersey is van zichzelf zachter maar hier geldt ook weer wat voor type katoenen draad heb je dus misschien was dat ook iets beter voor je geweest, 600 TC is vooral gladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:50
CeesKees schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
@Devian Wat voor hoeslaken heb je?

Badstof, jersey of gewoon katoen.

Ik gebruik gewone katoenen hoeslakens (geen wasdroger) en heb nooit last van pluizen.
Niet bij dure, en niet bij goedkope.
futimojo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Draag je toevallig nachtkleding als je naar bed gaat? En welke 600TC had je gekocht als ik mag vragen?
Jersey is van zichzelf zachter maar hier geldt ook weer wat voor type katoenen draad heb je dus misschien was dat ook iets beter voor je geweest, 600 TC is vooral gladder.
https://www.douxestore.nl/fitted-sheet-satin-600

Die heb ik nu gekocht, en heb ik een 2e van gekregen na mijn klacht.

Verder geen nachtkleding.

Ik sta open voor productsuggesties ;-)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futimojo
Devian schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

[...]

https://www.douxestore.nl/fitted-sheet-satin-600

Die heb ik nu gekocht, en heb ik een 2e van gekregen na mijn klacht.

Verder geen nachtkleding.

Ik sta open voor productsuggesties ;-)
Ik zou toch snel een jersey hoeslaken aanraden omdat dit een hele andere weving/binding is plus een nog beter pasvorm heeft. Kijk naar een bella donna (premium) hoeslaken of een mr. Sandman deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
futimojo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:54:
[...]

Ik zou toch snel een jersey hoeslaken aanraden omdat dit een hele andere weving/binding is plus een nog beter pasvorm heeft. Kijk naar een bella donna (premium) hoeslaken of een mr. Sandman deluxe.
Die Bella Donna Premium kan ik eigenlijk alleen aanraden als je geen split topper hebt, de split topper versie hier 2x binnen een jaar kapot en nul coulance van de fabrikant. Zonder split top nu al anderhalf jaar prima. En pak een maat groter want ze zijn altijd net te klein.

Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste