Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Ingelogd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:25:
[...]

Ik zie het voordeel daar niet zoveel van. Het is iets unieks wat met een goede marketingtruc beter naar voren komt en je in gaat geloven, of het echt beter is? Wat ik zie bij veel fabrikanten met latex of koudschuim is dat daar een diepere insnijding zit. Het rare is dat hun tijk volledig polyester is (goedkopere grondstof)) en wel een premium prijs vragen, het is veel geld voor wat je krijgt. Overigens zijn bij alle pocketveren matrassen de ventilatie "geweldig" omdat er een open ruimte in zit, waarom bij hun dat zo uniek is...... en ook hun marketing zo negatief op volledige schuim matrassen vanwege isolatie wat je voor huizen gebruikt??? en zelf gebruiken ze ook schuim lagen.

Het is niet alleen bij Auping maar overal een rare matrassen wereld met veel kreten en wazige onderbouwingen.
Nou ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik de appeal er ook wel van inzie. Ik heb geen schouderzone maar ik heb dan ook pijn in mijn linker schouder (chronisch triggerpoint in schouderblad, dat via de nek mijn hoofd inschiet qua pijn) wanneer ik daarop slaap. Dus dat je meer met je schouder in het matras zou zakken en dan minder druk op spieren/gewrichten hebt (en dan in de breedte minder in elkaar gedrukt wordt) klinkt mij wel als iets dat ik zoek in een volgend matras.
Ik heb nu al 9 jaar een Auping Dublin Maximus (de goedkoopste boxpring met de goedkoopste bekleede aupingmatrassen, ik meen de inzino o.i.d.), en mijn matrassen zijn echt aan vervanging toe al.

@marcieking
Ik was aan het kijken naar de Auping Evolve X, die ook die zones heeft en daarbij juist ook aangeven dat je een iets minder stevig matras moet kiezen (dan dat ze normaal adviseren met lengte/gewicht/postuurverhouding), zodat je optimaler gebruik kunt maken van die schouderzones (lees: dat je dus meer wegzakt).
Nadeel is wel: het zijn niet-gestoffeerde matrassen, dus de look van mijn boxspring zal er niet meer uitzien :P
De prijzen zitten onder de 1000 euro geloof ik.

Maar goed, ik heb de tijd, geen haast, dus ik laat me, wanneer het weer eens écht veilig is, eens adviseren.
Ik sta overal open voor. Dus om die schouderzones als marketing of onzinnig te bestempelen vind ik het voor mezelf nog wat vroeg voor :P Wat ik wél onzinnig vind is dat je zou moeten geloven in dat paardenhaar in een matras dé shit is die je moet hebben, terwijl paardenhaar juist geen vocht transporteert/absorbeert e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 03-05-2021 12:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 08:53
@Deathchant
Als ik het zo lees dan zou dat stukje schouderzone (blokje schuim en lagere veren) inderdaad misschien iets extra's/comfort voor jou kunnen doen.

In mijn omgeving is er iemand met vermoeide/pijnlijke schouders, die ging naar beterbed voor een traagschuimmatras en komt terug met het Emma O2 matras, die is helemaal happy. Ik benader de matrassen en gebruikte materialen teveel op een wetenschappelijke manier waardoor geen matras meer voldoet voor mij :X, daar moet ik is mee ophouden :+ .

Ik slaap zelf op een Pullman Silverline Premier die is inmiddels ook aan vervanging toe. Ik ben al meer dan een jaar online aan het kijken maar wacht tot alle zaken weer normaal open gaan en ik een beetje kan voelen en ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Ingelogd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:26:
@Deathchant
Als ik het zo lees dan zou dat stukje schouderzone (blokje schuim en lagere veren) inderdaad misschien iets extra's/comfort voor jou kunnen doen.

In mijn omgeving is er iemand met vermoeide/pijnlijke schouders, die ging naar beterbed voor een traagschuimmatras en komt terug met het Emma O2 matras, die is helemaal happy. Ik benader de matrassen en gebruikte materialen teveel op een wetenschappelijke manier waardoor geen matras meer voldoet voor mij :X, daar moet ik is mee ophouden :+ .

Ik slaap zelf op een Pullman Silverline Premier die is inmiddels ook aan vervanging toe. Ik ben al meer dan een jaar online aan het kijken maar wacht tot alle zaken weer normaal open gaan en ik een beetje kan voelen en ervaren.
Ik ben een zijslaper en rugslaper. Wanneer ik dan dieper in het matras zakt met de schouders, moet ik natuurlijk ook kijken dat mijn kussen niet té hoog is. Maar ik heb best brede schouders, dus de afstand tussen schouder en nek moet wel goed opgevuld worden.
Het Emma O2 matras ga ik dan eens bekijken.
Op zich is er niks mis met wetenschappelijke benadering, echter is elk lichaam anders. Vaak kun je dan een perfect matras op wetenschappelijke basis aanmeten op een postuur/gewicht/lengte, maar het gaat dan uit van een perfect gezond lichaam, dat altijd in een perfect slaapritme zit en alle spiergroepen altijd optimaal rust geven (door o.a. tenminste 4 of 5x te draaien e.d.). Maar ja, als het niet comfortabel voelt, dan zit je daar met je perfecte matras.
Dus ik sta open voor de wetenschap, maar dan wil ik wel ook zelf gaan proberen :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 09:26
Ik heb naast de Struktura (en de Medimed lattenbodems) nog een basis koudschuimmatras gekocht bij Ravensberger.

Ik ben nu vrijgezel, dus dit matras is enkel af en toe voor een date :9 Ik wilde eerst 1 van mijn huidige pocketveringmatrassen bewaren, maar ik heb mijn boxspring en matrassen kunnen verkopen. Voelt ook beter, die matrassen waren al 11 jaar oud zag ik. Nu heb ik alles lekker nieuw.

Het basismatras heeft dezelfde hardheid als mijn Struktura, hij zal alleen minder lang meegaan vanwege de 40 SG ipv 60. Echter omdat er niet dagelijks iemand op ligt vond ik het wel een goede combinatie. Ze zijn ook beide even hoog (19cm), altijd handig.

Overigens kreeg ik bij het kopen van de Struktura icm de lattenbodems 10% korting, ook bij de nabestelling van het extra matras. Ze doen verder nooit acties of kortingen, maar dit is wel netjes.

Zodra volgende week alles binnen is zal ik gaan testen en later nog een eerste ervaring delen.

[ Voor 9% gewijzigd door DBreda op 04-05-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 09:46
Hier ook aan het kijken voor vervanging van 8 jaar oude boxspring, de matrassen raken doorgezakt. Wij kijken naar nieuwe combinatie, omdat we een bed willen van 1.8m.

Vandaag een slaaptest gedaan in een Morgana winkel en hierna op een aantal matrassen gelegen, ergosleep bs4 en bs1, auping en nog 1. De bs4 kan volledig handmatig ingesteld op je lichaamshouding, de bs1 is vooraf ingesteld op basis van de 2 voorkomende lichaamshoudingen. Beide vonden we de BS4 meest lekker liggen en gaf overal goede ondersteuning, op 2de plek de BS1 welke naar ons idee iets beter presteerde dan de Auping en het andere matras.

Maar wij hebben nog nooit gehoord van ergosleep, op het forum vind ik ook maar 1 hit en online ook weinig revieuws. Wie heeft ervaring met dit merk?

De totale boxspring bs4 vonden wij ook behoorlijk aan de prijs, bijna 6k. De bs1 gaat naar 4.2k. Beide bedragen ruimschoots meer dan we 8 jaar geleden hebben betaald, zo’n 1.500. Waarbij ik mij direct afvraag hebben wij dan 8 jaar slecht geslapen, nee zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-06 14:45
DBreda schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:57:
Ik moet ook nieuwe matrassen kopen, heb al veel reacties hier teruggelezen. Beter Bed heeft nu 1+1 actie met Tempur matrassen: https://www.beterbed.nl/tempur-matrassen. Ziet er interessant uit, of mis ik het addertje?
Oh wat jammer, deze mooie aanbieding gemist zo te zien!!! Ik heb een paar maanden geleden een Matt matras besteld. Normaal zou ik echt nooit een matras online bestellen, maar tijdens de lockdown was er helaas geen andere keuze. Elke ochtend sta ik nu op met flinke pijn aan mijn onderrug waardoor ik hem retour ga doen. Ik ga zaterdag voor een nieuw matras kijken en Tempur staat erg hoog op mijn lijstje. Hij is nu te koop voor 25% korting en nog eens 15% extra, dus zo'n 36% korting totaal.

Heb je uiteindelijk een Tempur gekocht? Hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
JordyBl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Oh wat jammer, deze mooie aanbieding gemist zo te zien!!! Ik heb een paar maanden geleden een Matt matras besteld. Normaal zou ik echt nooit een matras online bestellen, maar tijdens de lockdown was er helaas geen andere keuze. Elke ochtend sta ik nu op met flinke pijn aan mijn onderrug waardoor ik hem retour ga doen. Ik ga zaterdag voor een nieuw matras kijken en Tempur staat erg hoog op mijn lijstje. Hij is nu te koop voor 25% korting en nog eens 15% extra, dus zo'n 36% korting totaal.

Heb je uiteindelijk een Tempur gekocht? Hoe bevalt hij?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor koudschuimmatrassen van Ravensberger ipv traagschuim. Ik heb ruim 10 jaar op traagschuim gelegen, nu tijd voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ingelogd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:11:
Het gel neemt in het beginsel warmte op, daarna zal verzadiging optreden en warmer worden. Het snelle vochtafvoer wat in de beschrijving staat is ook een wassen neus. De katoenen tijk van de topper zal het zweet waarschijnlijk meer kunnen verspreiden en dan aan de circulerende lucht afgeven. Het is jammer dat het matras zelf niet goed ligt, nu ben je het ligcomfort aan het camoufleren met een topper. Als je nog in de proeftijd zit zou ik het matras terugsturen, het gaat tenslotte om het matras en niet de topper.
Ik had er nog aan gedacht om de H2 te proberen maar toen dacht ik: waarom?
Deze combinatie ligt goed dus waarom zou ik dan het proces in gaan deze terug te sturen, een H2 te bestellen en dan tot de eventuele conclusie te komen dat deze H3 + topper toch beter ligt?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 10:40
Dit topic lang bestudeerd en uiteindelijk gekozen voor Ravensberger Med60 (h3). Met 4 dagen bij mij thuis.
Tevens een nieuwe lattenbodem van IKEA en een simpele topping van TUSSÖY.

Ik had een IKEA matras, 2 jaar oud. Na een jaar kreeg ik steeds meer rugpijn. Werd er de laatste 2 maanden gewoon wakker en in de ochtend de nodige opstart problemen.

Het is stevig geheel nu, gevoel dat het goede ondersteuning geeft en had na 1 nacht geen last meer van mijn rug.
Blijft allemaal heel persoonlijk maar bevalt me tot nu goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
vanputten80 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:16:
Dit topic lang bestudeerd en uiteindelijk gekozen voor Ravensberger Med60 (h3). Met 4 dagen bij mij thuis.

Ik had een IKEA matras, 2 jaar oud. Na een jaar kreeg ik steeds meer rugpijn. Werd er de laatste 2 maanden gewoon wakker en in de ochtend de nodige opstart problemen.

Het is stevig geheel nu, gevoel dat het goede ondersteuning geeft en had na 1 nacht geen last meer van mijn rug.
Klinkt goed! Ik heb eind vorige week dezelfde matras besteld. Ik kreeg al een mail dat de matras is opgehaald, maar ik ben nog niet gebeld voor een afspraak. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:39
vanputten80 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:16:

Wij zijn ook aan het overwegen een nieuw matras te nemen. Nu zie ik in dit topic veel voorkomen dat mensen een nieuw matras kopen en ook nog een topper. Wat is de reden om nog een topper te nemen als je een goed matras aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Wat ik in dit topic lees, is dat mensen nogal eens op de "proef een matras " bestellen. ingegeven door gevoel en reclame, denken ze dat ze weg kunnen komen met thuis pas proefliggen. Nou ik zelf ben daar heel hard van teruggekomen, en ben wel gaan proefliggen, en ja toen durfde ik wel een dikke rug over te maken voor een matras. Nog geen spijt van, maar ik koos dan ook voor een Pullman, dan weet je dat je ook wel iets krijgt.

En topper zie ik toch als reparatie van niet meer terug te draaien koop.
Mensen die denken dat je een soort van verplichting aangaat als je eenmaal naar een " goeie kwaliteitszaak" gaat, dat staat nergens geschreven IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

Jrz

––––––––––––

Sjah schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:52:
En topper zie ik toch als reparatie van niet meer terug te draaien koop.
Mensen die denken dat je een soort van verplichting aangaat als je eenmaal naar een " goeie kwaliteitszaak" gaat, dat staat nergens geschreven IMO.
Tegenovergestelde ervaring. Bij auping voor ca. 4K (zonder frame) gekocht. Een en al ellende.
Slaapt niet goed. Geul. Geen oplossingen. Verpulverd schuim. Beugels die ik maar als een ziekenhuisbed moest monteren. Geen service van Beds&Bedding, geen gehoor bij Auping.

Nooit meer ooit.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01
HenkEisDS schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:46:
Mocht iemand overwegen om een bed te kopen bij Beter Bed: Doe. Het. Niet!

- Bij mij waren ze pas in staat om het juiste te leveren op de 5e afleverpoging. Heel veel contact met ze gehad, zelfs nog vantevoren laten controleren of nu alles goed op de pakbon stond, maar het toch weten te presteren meerdere malen verkeerde spullen mee te nemen. Dag vrije dagen.
- Hebben de lompe bezorgers mijn muur beschadigd. En zelfs nadat ik ze gewaarschuwd had voorzichtig te zijn, wat werd afgewimpeld met 'we doen dit dagelijks', stootte een van die gasten bijna mijn buitenboordmotor om die in de gang staat.
- Vervolgens gaven gele schuif elementen op de lattenbodem af op mijn matrassen. Niet echt een kleur die je op je matras wilt zien.
- En met meer dan 2 waardebonnen van 25 euro als vergoeding voor mijn tijd en moeite kwamen ze niet.

Daarnaast zitten ze al enige tijd in financiële problemen, dus het is nog maar de vraag of je over 2 jaar iets aan je garantie hebt. Schijnt nu iets beter te gaan nadat ze de helft van het bedrijf hebben afgestoten.
Gentle reminder: KOOP GEEN BETER BED!
Echt de slechtste koopervaring in mijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Na twee geleden de BeterBed, Swiss Sense and Auping winkels te hebben gezien dit weekend kijken of we bij keuze #1, Swiss Sense, tot een koop kunnen komen.

Zal gaan om een electrisch verstelbare boxspring, de "Home 102".

Heb al een offerte inclusief 2 nachtkastjes en voetenbank.

Kijken of er morgen nog iets met de prijs kan worden gedaan. Zou er iig nog 2 nieuwe kussens bij willen zonder extra kosten. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zinloos1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
Wat is de reden om nog een topper te nemen als je een goed matras aanschaft?
Het gemak van het draaien van de matras / topper.
We draaien de topper elke week wanneer we de lakens vervangen en maandelijks de matras.
En de spleet tussen de losse matrassen (welke we nu niet meer hebben omdat we voor een groot matras zijn gegaan maar het idee voor losse matrassen ging nog door ons hoofd).

En als de vrouw alleen de topper moet draaien dan is het al een klusje, laat staan een matras.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 10-05-2021 20:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 20:39
Mensen die wellicht tips en/of ervaringen hebben of hun mening willen geven in mijn zoektocht naar een nieuw topmatras? :)
(sorry, veel tekst incoming! ;D )

Voorlopig slaap ik in het volgende bed (plaatje van Otto, niet mijn kamer ;) ):
https://imgur.com/WMHHuwm
https://imgur.com/4toCNfo

Metalen lattenbodem zo gezegd, die verder niks doet. Boven (90x200) heb ik een Struktura-MED 60 H2 matras van Ravensberger liggen, en dat ligt voor mij alleraardigst. Maar idealiter ligt ik beneden (140x200), want daar heb ik meer ruimte, nachtkastje en lampje binnen handbereik, etc.

Het opklapbare matras onder hoorde bij de set zogezegd, en bestaat volgens Otto uit 'comfortschuim' (verder geen specificering). In de bank opstelling zit hij lekker stevig, maar voor slapen is het echt veel te hard. Ik heb al de Royal topdekmatras Deluxe van Leen Bakker geprobeerd, maar deze 9cm koudschuim topper brengt bij lange na niet voldoende comfort. Ik ben een ontzettende draaikont (ook door knieklachten) en lig meestal op mijn zij of buik. Ik heb nog de vraag bij Leen Bakker open staan wat de HR waarde van dit matras is, want dat is nergens te achterhalen.

Aandachtspunt is dat de topper bij voorkeur ook niet te dik is, anders stoot ik mijn hoofd aan het stapelbed boven. Ik heb ook even een oud Ikea matras van 12cm geprobeerd, dat was eigenlijk al te dik. Met die 9cm matras van Leen Bakker was het goed te doen. Bij voorkeur laat ik die opklapbare matras er ook op liggen, dus vooralsnog beschouw ik het als geen optie om die steeds om te wisselen met een echt goed slaap matras, bijv. (mocht iemand met die suggestie komen ;) ).

Ik heb een rondje gemaakt op de meubelboulevard en heb nu een shortlist voor een nieuwe topmatras. In principe ligger er 2 matrassen van 70x200, maar waarschijnlijk koop ik er nu 1, om te kijken of deze bevalt (want heb ook nog die twee van Leen Bakker, en er slaapt maar 1 volwassene). Helaas bij topmatrassen geen slaap/omruil garantie, hoewel ik nog twijfel of Morgana deze wel aanbiedt.

De shortlist (willekeurige volgorde):
gel topmatras Platinum Gel - 10cm - Gel HR SG45 - Beter Bed - €339,-
AEROMAX Nature Topper - 11,5cm - Minipocketvering + Natuurlatex - Swiss Sense - €320,-
Topper T8600 - Pocket koudschuim - 11cm - Pocketvering + koudschuim hr50 - Morgana - €343,-
Topmatras Caresse 815 Activ-Air - 11cm - Pocketvering - €269,-
Topmatras Master Watergel - 11cm - Watergel - TotaalBed - €322,-
Topmatras Master koudschuim standaard - 11cm - Koudschuim - TotaalBed - €237,-
Topmatras Master pocket - 13cm - Pocketvering + Koudschuim - TotaalBed - €384,-

Gezien het koudschuim matras van Leen Bakker geen succes was, ben ik huiverig voor een ander koudschuim matras, hoewel degene uit dit lijstje wel totaal anders lagen en wellicht wel zouden voldoen. In eerste instantie leek mij de gel van Beter Bed, de minipocketvering + natuurlatex van Swiss Sense en de Watergel van TotaalBed het meest comfortabel te liggen, of in ieder geval een lekkere zachte ervaring te geven, zonder dat je gelijk het idee hebt dat je lichaam verkeerd uitgelijnd wordt. De gel van Beter Bed kon ik ook op de grond proberen, dat was in ieder geval veel prettiger als hun koudschuim topper. Niet alle winkels hadden helaas de ruimte (of geen 1-persoonsmatras) om het matras even op de grond te mikken.

Ik ben echter niet bekend met gel en watergel, en de informatie op het net lijkt in de gauwigheid ook summier. Matras Info is er blijkbaar niet zo van onder de indruk: https://www.matras.info/matrassen-vergelijken/gel-matrassen/
En latex wordt in principe afgeraden als je het snel warm hebt, maar ik weet niet of dat ook op gaat bij de topper van Swiss Sense (ik heb het nog niet gevraagd in ieder geval).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips/meningen die mij wellicht een stapje verder brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 13-06 16:18
Zijn er mensen in het bezit van het bedframe de Loft van mattsleeps? Of zijn er mensen die er iets nuttig over kunnen zeggen? En dan metname over de prijs. Ongeveer 1000 euro voor een 2-persoonsvariant voor eigenlijk alleen een paar stalen kokers lijkt mij een beetje gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
RumBaba schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:33:
...
Afgelopen dagen research gedaan en ik heb mijn oog laten vallen op Talalay latex.
Gezien de open celstructuur van Talalay is het geschikter voor warme slapers.
Tijdens mijn zoektocht naar een Talalaytopper kwam ik uit bij Nirwana Bedden.
Nirwana Bedden verkoopt op dit moment een 160/200 Talalay 100% Natuurlatex topper 7cm hoogte voor EUR 150. Het betreft een aanbieding. Normale prijs van deze topper zal dan een kleine EUR 300 zijn. EUR 150 is aanzienlijk minder dan bij andere verkopers. Prijzen bij andere verkoper zitten in de EUR 385-1200 range.
Gemiddelde prijs bij de andere verkopers is EUR 600. EUR 150 lijkt op een topdeal, lijkt!

Nu is dus mijn vraag; Is this too good to be true? Kan een EUR 150 topper van echte Talalay zijn vervaardigd? Op de Wikipediapagina over Talalay kan ik terugvinden dat er slechts enkele Talalay producenten zijn, waaronder een in Maastricht, Vita Talalay! Kan ik aannemen dat alle echte Talalayproducten verkocht in NL hier vandaan komt? Dit vraag ik omdat Nirwana op hun site beweerd dat de topper is gemaakt in "eigen fabriek". Red flag?? Weet iemand of hier sprake kan zijn van 2e/B keus? En heeft iemand ervaring met Nirwana Bedden?

Product links:
Talalay Topper - Nirwana Bedden https://nirwanabedden.nl/...0_Dw8_EAQYASABEgKCivD_BwE

Andere verkopers:
Breckle Talalaytopper EUR 440 https://www.matrasbestell...alalay-topper-8-cm-deluxe
Latex Topper Excellent XXL 8 cm EUR 385 https://dreambedden.nl/toppers?product_id=1158
Ik ben heel benieuwd of je overgegaan bent tot aanschaf van de Talalay topper van Nirwana en zo ja, hoe deze bevalt.

Ik heb zelf een Droomidee matras dat ik toch te hard vind, ik was altijd een buikslaper maar word de laatste tijd vaak wakker op mijn zij, met pijnlijke schouder en heup..

Het Droomidee matras kan niet meer terug waardoor ik een topper overweeg. Ik heb het snel warm dus Talalay lijkt mij een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 14-06 09:46
Na verdere zoektocht, uitgekomen bij totaalbed en swisssense. Bij de eerste kwamen ze eerst met pocketveer 1000p/m2 en na vertellen langdurige rugklachten bij partner, was de traagschuim matras de beste optie.

Bij Swiss sense, vonden ze 500 pocketveer het beste voor ons vanwege ons gewicht beneden de 85kg. Een pocketveer 1000 zou niets doen, klopt dit? Traagschuim was niet de oplossing.

Zelf heb ik het nogal snel warm in bed, twijfel meer en meer over traagschuim. Partner is bang dat ze in kuil komt te liggen bij een traagschuim. Neigen hierdoor meer naar pocketveer.

Maar als ik vele pagina’s hierboven doorlees, kiest 80 a 90% voor een schuim matras. Ik verwacht niet dat wij zo afwijkend zijn, wat zijn de voornaamste beweegredenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zinloos1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]
Wat is de reden om nog een topper te nemen als je een goed matras aanschaft?
Ik zou dat alleen doen als je goede matras zelf geen toplaag heeft. Gestoffeerde matrassen hebben vaak geen afwerking van schuim/latex, dan koop je die los in een topper, daar gaat ook je molton/laken omheen zodat de matchende kleur van de matrassen zichtbaar blijft.

Een topper op een matras van schuim of of op een matras met toplaag ligt wel lekker zacht, maar is slecht voor ventilatie.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
Mutatie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:41:
Misschien mis ik iets, maar waarom altijd 2 matrassen op een boxspring?
Zelf heb ik een el-cheapo boxspring en irriteerde ik me mateloos aan 2 losse matrassen, dus heb ik er een groot matras op gegooid, geen gedoe meer met die gleuf en het van elkaar schuiven van de matrassen :)
Die fout maak ik niet nog eens één keer. In 2014 toen mijn vrouw bij mij introk om samen te wonen. Kocht ik een nieuwe tweepersoonsbed+ 2 losse matrassen. Dat was de grootste fout geweest. Wij hebben een gleuf in het midden. Volgens de verkoper kon ik dan makkelijker onder schoonhouden en dat was toen ook praatjes.

Ik wil ooit toch deze 2 matrassen wegdoen, weggeven en dan 1 geheel matras kopen bij de IKEA. Ik ben bij verschillende winkels geweest waaronder AUPING maar €3.000,- vind ik toch veel geld. De matrassen waar we nu op slapen heeft ons totaal €798,- gekost en slapen we al 7 jaar op (december 2021)

Maximaal €1.000

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Grappig, ik ben juist begonnen met 1 groot matras, maar daar vanaf gestapt. Je hebt toch 2 bedbodems, ik heb het idee dat 1 groot matras dan minder lang mee gaat/goed in vorm blijft (nou had ik toch wel 2 spiraalbodems, dan is het middenstuk sowieso waardeloos). Gat heb je wel oplossingen voor (lovebridge, of lattenbodem die zo ver mogelijk doorloopt en aansluit). Maar goed, ik wil primair slapen in bed, dus mijn eigen matras werkt dan gewoon het meest praktisch ;D

En als het matras er even af moet, om wat voor reden dan ook, 90x210 gaat wat makkelijker dan 180x210!

Ook, stel dat 1 van de 2 niet prettig ligt, kan die een ander matras proberen. Met 1 groot matras gaat dat dus niet lukken. Maar fijn dat na 7 jaar je nog steeds tegen je vrouw wilt aanliggen ;D

Hier was de laatste keuze de HR60 koudschuim matras en elektrische lattenbodem van Ravensberger, dat bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Wij zijn uiteindelijk ook voor één groot matras gegaan (Pullman Silverline Luxury op Avek Stiel), en daarmee zonder topper.

Bij een tweepersoonsmatras raadt Pullman blijkbaar aan om dan voor "stevig" te gaan in plaats van "standaard". Het ontbreken van twee verstevigingsbanen in het midden (van 2 losse matrassen) zorgt er blijkbaar voor dat dezelfde veren die normaal in twee losse matrassen zitten, in één matras niet genoeg steun bieden, en daarnaast helpt het om te voorkomen dat je bijvoorbeeld naar het midden rolt.

Wel even irritant als dat pas gemeld wordt in de winkel als de map met prijzen tevoorschijn komt waarin Pullman dat dus wel voor de verkoper neerzet, terwijl je dat als consument niet eerder ziet. We waren klaar om te beslissen en dan komt er nog een nodeloze curveball.

Vergelijken loont trouwens. We hadden ongeveer duidelijk wat we wilden dus ik heb alle dealers van de combinatie Pullman/Avek in de buurt een mailtje gestuurd met een lijstje, en een verzoek om een offerte. Daar kwamen bedragen uit tussen de €5000 en €3000 - je zult maar net alleen bij de verkeerde winkel kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 19:28
DBreda schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Klinkt goed! Ik heb eind vorige week dezelfde matras besteld. Ik kreeg al een mail dat de matras is opgehaald, maar ik ben nog niet gebeld voor een afspraak. Ben benieuwd :)
Ondertussen al draaiende op de koudschuim matras? Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met de SG40 en SG60 van Ravensberger. Ik lig momenteel op de Ravospring 570 maar merk toch dat deze niet goed genoeg mee vormt naar mijn rug en dat heb ik momenteel wel nodig. Zat te denken aan de SG60 matras qua prijs kwaliteit en wellicht een bijpassende lattenbodem (ik heb nu de economisch voordelige van de Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/lonset-lattenbodem-90278343/).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Santee schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Ondertussen al draaiende op de koudschuim matras? Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met de SG40 en SG60 van Ravensberger. Ik lig momenteel op de Ravospring 570 maar merk toch dat deze niet goed genoeg mee vormt naar mijn rug en dat heb ik momenteel wel nodig. Zat te denken aan de SG60 matras qua prijs kwaliteit en wellicht een bijpassende lattenbodem (ik heb nu de economisch voordelige van de Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/lonset-lattenbodem-90278343/).
Ik heb vorige week de Struktura MED 60 binnengekregen, maar vandaag pas de lattenbodems. Dus deze week even m'n nieuwe bed in elkaar zetten en dan proefslapen. Het basismatras had ik vorige week (na)besteld, maar die ligt volgens mij nog steeds in Duitsland.

Ik denk dat je geen verschil voelt tussen het basismatras en de Struktura, de hardheid is (bij mij) precies hetzelfde (H3). Alleen de Struktura gaat dus langer mee, is duurzamer. Aangezien ik dus alleen woon en het basismatras alleen voor dates gebruik is dat voor mij ideaal :9

Ik zal volgende week een update posten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
Santee schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Wij gaan voor de SG50 H3 versie, lag in de winkel erg goed. Voor de lattenbodem hebben we toch maar de ikea leirsund gekozen. Ook 42 latjes zoals medimed line van ravensberger, zelfde materiaal (berkenhout), maar honderd euro per bodem goedkoper. Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ons dat uiteindelijk op gaat breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DBreda schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:40:
[...]

Ik heb vorige week de Struktura MED 60 binnengekregen, maar vandaag pas de lattenbodems. Dus deze week even m'n nieuwe bed in elkaar zetten en dan proefslapen. Het basismatras had ik vorige week (na)besteld, maar die ligt volgens mij nog steeds in Duitsland.

Ik denk dat je geen verschil voelt tussen het basismatras en de Struktura, de hardheid is (bij mij) precies hetzelfde (H3). Alleen de Struktura gaat dus langer mee, is duurzamer. Aangezien ik dus alleen woon en het basismatras alleen voor dates gebruik is dat voor mij ideaal :9

Ik zal volgende week een update posten!
Veel plezier, hopelijk bevalt het!
Zinloos1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Wij gaan voor de SG50 H3 versie, lag in de winkel erg goed. Voor de lattenbodem hebben we toch maar de ikea leirsund gekozen. Ook 42 latjes zoals medimed line van ravensberger, zelfde materiaal (berkenhout), maar honderd euro per bodem goedkoper. Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ons dat uiteindelijk op gaat breken.
Die bodem heb ik dus ook, ik zat te kijken naar de DuoMed, maar die is echt 5x de prijs van de Ikea Leirsund. Ik vraag mij af of je het verschil gaat merken op een SG50/60 koudschuim.

[ Voor 29% gewijzigd door Santee op 17-05-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Het eerste artikel dat ik tegenkom als ik die lattenbodem Google: https://www.trouw.nl/nieu...-de-lattenbodems~bd581b10 lol

Ik heb 2x MediMed, die zijn wel duurder inderdaad. Of je echt verschil voelt, geen idee. Ze zijn vandaag in ieder geval in elkaar gezet bezorgd, dat scheelt :) Flinke doos, die ik ook even bewaar want deze moet ik gebruiken mocht het retour gaan. Ik kreeg 10% korting op de complete factuur omdat ik bodems en matras bestelde. Toch een totale korting van 90 euro. Haal dat van de prijs van de lattenbodems af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 10:52

Tittysmack

"no comment"

marcieking schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:55:
Wij zijn uiteindelijk ook voor één groot matras gegaan (Pullman Silverline Luxury op Avek Stiel), en daarmee zonder topper.

Bij een tweepersoonsmatras raadt Pullman blijkbaar aan om dan voor "stevig" te gaan in plaats van "standaard". Het ontbreken van twee verstevigingsbanen in het midden (van 2 losse matrassen) zorgt er blijkbaar voor dat dezelfde veren die normaal in twee losse matrassen zitten, in één matras niet genoeg steun bieden, en daarnaast helpt het om te voorkomen dat je bijvoorbeeld naar het midden rolt.

Wel even irritant als dat pas gemeld wordt in de winkel als de map met prijzen tevoorschijn komt waarin Pullman dat dus wel voor de verkoper neerzet, terwijl je dat als consument niet eerder ziet. We waren klaar om te beslissen en dan komt er nog een nodeloze curveball.

Vergelijken loont trouwens. We hadden ongeveer duidelijk wat we wilden dus ik heb alle dealers van de combinatie Pullman/Avek in de buurt een mailtje gestuurd met een lijstje, en een verzoek om een offerte. Daar kwamen bedragen uit tussen de €5000 en €3400 - je zult maar net alleen bij de verkeerde winkel kijken...
Hoe bevalt de stiel icm met de pullman als ik vragen mag? Ben toevallig met bijna de zelfde combi bezig. Alleen gaan we voor 2 losse pullmans waarschijnlijk.

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Daar ga ik over zes tot acht weken achter komen, ik heb het dit weekend allemaal besteld.

Als je voor twee matrassen gaat, wat voor type dan? En neem je dan een topper of accepteer je een naad in het midden? Deze matrassen in combinatie met een topper moet je volgens mij niet doen, dan heb je onnodig veel latex/schuim en dat ventileert niet goed.

[ Voor 59% gewijzigd door marcieking op 18-05-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 10:52

Tittysmack

"no comment"

De silverline luxury Ik twijfel nog tussen deze en de standaard Avek Stiel matrassen. Ik zou puur op specificaties voor de pullman gaan denk ik. Met even liggen in de beddentoko kom ik er niet uit.

Die naad vinden we niet zo'n probleem.

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
DBreda schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:28:
Het eerste artikel dat ik tegenkom als ik die lattenbodem Google: https://www.trouw.nl/nieu...-de-lattenbodems~bd581b10 lol

Ik heb 2x MediMed, die zijn wel duurder inderdaad. Of je echt verschil voelt, geen idee. Ze zijn vandaag in ieder geval in elkaar gezet bezorgd, dat scheelt :) Flinke doos, die ik ook even bewaar want deze moet ik gebruiken mocht het retour gaan. Ik kreeg 10% korting op de complete factuur omdat ik bodems en matras bestelde. Toch een totale korting van 90 euro. Haal dat van de prijs van de lattenbodems af ;)
Het in elkaar zetten ben ik niet zo bang voor. Heb zelf ook het hele bedframe gebouwd, dan moet een lattenbodem ook nog wel lukken haha.

Hoe heb je die korting geregeld? Via de site of in persoon? Want inderdaad met die korting over de gehele order zou het maar 100 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DBreda schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:28:

Het is wel een beetje bangmakerij, maar je moet geen extreme linkerhanden hebben. De latjes moet je heel goed uitlijnen en vervolgens in een rits de hele lattenbodem in elkaar schuiven. Uiteindelijk gaf mijn vriend het in frustratie op en was ik er even 3 minuten mee bezig. Als je eenmaal door hebt hoe het moet valt het best mee. Zou je daar niet teveel door laten afschrikken haha :+

Ik lees her en der ook goede ervaringen met Pullman, maar na 2 minuten even kijken was ik redelijk gesprokken van de prijzen. Ik snap dat je wel €500 betaalt voor een goede matras, maar vele van die modellen zitten op €1500 voor een 90x200. Vraag mij af wanneer je zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit bereikt. Volgens mij kan je een prima matras voor 800 euro kopen en is alles erboven een wassen neus?

[ Voor 16% gewijzigd door Santee op 18-05-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Tittysmack schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:12:
De silverline luxury Ik twijfel nog tussen deze en de standaard Avek Stiel matrassen. Ik zou puur op specificaties voor de pullman gaan denk ik. Met even liggen in de beddentoko kom ik er niet uit.

Die naad vinden we niet zo'n probleem.
Ik heb daar ook over getwijfeld - die Stiel-matrassen zijn een stuk goedkoper maar inderdaad is het lastig op te maken hoe ze in elkaar zitten. Avek heeft op hun website bij de matrassen buiten de Stiel-lijn een duidelijke omschrijving staan van de gebruikte materialen (tijk van wol, natuurlatex toplaag, etc), maar laat dat weg bij het Stiel-matras.

Je zou dus nog kunnen kijken naar hun andere series, maar dan zit je qua prijs ook op het niveau van Pullman dus dat hoef je voor het geld niet zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Zinloos1 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Het in elkaar zetten ben ik niet zo bang voor. Heb zelf ook het hele bedframe gebouwd, dan moet een lattenbodem ook nog wel lukken haha.

Hoe heb je die korting geregeld? Via de site of in persoon? Want inderdaad met die korting over de gehele order zou het maar 100 euro schelen.
Werd vanuit Ravensberger zelf aangeboden in de mail toen ik de vragenlijst op hun website had ingevuld voor advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:14
Chili schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ben heel benieuwd of je overgegaan bent tot aanschaf van de Talalay topper van Nirwana en zo ja, hoe deze bevalt.

Ik heb zelf een Droomidee matras dat ik toch te hard vind, ik was altijd een buikslaper maar word de laatste tijd vaak wakker op mijn zij, met pijnlijke schouder en heup..

Het Droomidee matras kan niet meer terug waardoor ik een topper overweeg. Ik heb het snel warm dus Talalay lijkt mij een prima oplossing.
Grappig, ik heb precies dezelfde problemen met het droomidee matras, ook helaas te laat voor terugsturen dus vandaag maar een topper besteld, de 'NatuurLatex 12 cm Noflik Talalay' bij Nirwana. Komt volgende week pas helaas, ben heel benieuwd of dit gaat helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysonny112
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-03 07:26
Na afgelopen weekend deel ik ook maar even mijn ervaring tot nog toe
Huidige situatie:
- Al enige tijd (+/- 1 jaar) heb ik last van lage rugklachten, (ga hiervoor al naar de fysio maar dat heeft nog weinig resultaat opgeleverd).
- Slaap reeds 5 jaar op een matras van Kwantum. Ben een zijslaper.

En dit matras wil ik graag vervangen.
Afgelopen weekend ben ik verschillende winkels langs geweest (Swiss Sense, Beter bed etc) echter had ik bij elke winkel wel 1 probleem. Ik voelde minimaal (eigenlijk geen) verschil tussen verschillende merken matrassen. Ik heb op een matras van Auping, M-Line, Tempurr en Beterbed gelegen. 😥

Maar zoals gezegd vond ik het erg erg moeilijk om verschil te voelen tussen de verschillende matrassen en hierdoor ook wordt het ook een hels karwei om een keuze te maken.
Wat zijn jullie tips?

Mijn budget is 500-600 euro voor dit matras van 80*200.

[ Voor 3% gewijzigd door roysonny112 op 19-05-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:55
roysonny112 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:36:
Na afgelopen weekend deel ik ook maar even mijn ervaring tot nog toe
Huidige situatie:
- Al enige tijd (+/- 1 jaar) heb ik last van lage rugklachten, (ga hiervoor al naar de fysio maar dat heeft nog weinig resultaat opgeleverd).
- Slaap reeds 5 jaar op een matras van Kwantum. Ben een zijslaper.

En dit matras wil ik graag vervangen.
Afgelopen weekend ben ik verschillende winkels langs geweest (Swiss Sense, Beter bed etc) echter had ik bij elke winkel wel 1 probleem. Ik voelde minimaal (eigenlijk geen) verschil tussen verschillende merken matrassen. Ik heb op een matras van Auping, M-Line, Tempurr en Beterbed gelegen. 😥

Maar zoals gezegd vond ik het erg erg moeilijk om verschil te voelen tussen de verschillende matrassen en hierdoor ook wordt het ook een hels karwei om een keuze te maken.
Wat zijn jullie tips?

Mijn budget is 500-600 euro voor dit matras van 80*200.
Als zijslaper met rugklachten kwam ik uit bij de auping maestro, wel een stuk duurder dan je budget. Maar het zachtere stuk voor je schouder om in te zakken maakte voor ons echt het verschil.

Zijn ook een aardige poos opzoek geweest, ook bij de wat goedkopere merken. Maar lagen nergens echt direct lekker in behalve de maestro.
Uiteindelijk toch daar maar voor gekozen ondanks dat die ook flink boven ons geplande budget lag.

Hoe het op de lange termijn is kan ik nog niks over zeggen, wij gaan hem van de week pas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Zinloos1 op 23-05-2021 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DBreda
Ik heb nu 2 nachten op de Struktura-MED 60 gelegen (H3). Eerste nacht vond ik het matras wel erg stevig. Gisteren eens gaan spelen met de MediMed, die ik ook heb gekocht bij Ravensberger.

Er zitten van die schuifstukjes op waarbij je de stevigheid kunt veranderen. Bij levering staan ze helemaal tegen de kant aan. Hierdoor veren de latten dus het minst mee. Dus ik had H3 én de lattenbodem op zijn stevigst, dat is teveel van het goede.

Afgelopen nacht alles in het midden gezet en dat is al een wereld van verschil. Ik heb aan de andere kant een Koudschuim matras Basis (ook H3) en als je dan wisselt van matras kant voel je wel een goed verschil. Ik denk dat de lattenbodem op zijn zachtst wel nodig is voor mij bij H3.

De enige vraag die ik mijzelf nu kan stellen is: ga ik voor H3 met de lattenbodem op zijn zachts of probeer ik ook nog een H2 met de lattenbodem op zijn stevigst? Ik las hier best veel reacties over de H2 die te zacht is en de H3 te hard. Mijn tip: als je tussenin zit kan je dit zo goed als oplossen met een goede lattenbodem die je kunt afstellen. Voor nu ga ik even 2 weken testen met H3 en de lattenbodem die lekker meeveert.

1e nacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnmDwh3cdj4w0QWWdrKTDVnuPQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIKIpkrgi1z6yG70JHqtA6GE.jpg?f=fotoalbum_large

2e nacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wd834Nd7CREc8h7TQBmcgkmyp_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDWd29qA6JxgqwFsXGJKTzlX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DBreda op 03-06-2021 20:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week ook de Struktura-MED 60 (H3) gekocht, maar vind hem zelf veel te hard. Ben vervolgens naar de showroom in Ravensberger in Berlijn langsgegaan (vlakbij voor mij, kan er nu met een negatieve test langs), en vond de H2 echt véél beter liggen. Ik ben ca 178 cm en rond de 75 kg.

De ERGOspring 1000 (H2) vond ik misschien nog net iets fijner liggen dan de Struktura-MED 60 (H2), maar ik weet niet of ik het prijsverschil waard vind. Heb een lattenbodem met 44 latten, in principe zou daar pocketvering ook op kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
kieskes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Grappig, ik heb precies dezelfde problemen met het droomidee matras, ook helaas te laat voor terugsturen dus vandaag maar een topper besteld, de 'NatuurLatex 12 cm Noflik Talalay' bij Nirwana. Komt volgende week pas helaas, ben heel benieuwd of dit gaat helpen
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
ik ben me aan het orientieren op een nieuw bed en alles wat daarbij komt kijken dus ik ga dit topic eens uitgebreid doorspitten.

Het bed ga ik zelf maken dus ik zoek vooral info over matrassen en lattenbodems.

Onze huidige bed is zo'n 14 jaar oud en ik ben eigenlijk nog steeds tevreden met de matrassen.
Naast de leeftijd van de matrassen en het uiterlijk van het bed willen we graag een nieuw bed omdat we een iets groter bed willen namelijk 200 x 200 omdat er regelmatig iemand extra's bij ons in bed kruipt.

Ik vind het zomaar moeilijk om zaken met elkaar te vergelijken merk ik. Het is niet zo makkelijk als de specs van een laptop of auto met elkaar vergelijken merk ik;

We hebben verder niet bepaalde voorkeuren wat de zoektocht niet makkelijker maakt.
  • Noodzaak van een lattenbodem, of gewoon wat plankjes erin maken om het matras op te leggen.. of beginnen met plankjes maar altijd de mogelijkheid hebben om alsnog over te stappen naar een lattenbodem die verstelbaar is. (wellicht is deze opmerking in dit topic vloeken in de kerk? )
  • Koudschuim, traagschuim, pocketvering, pocketvering met toplaag, etc etc. ik zie door de bomen het bos niet meer.
  • Kwaliteit, tja is goedkoop duurkoop... betekent duur ook beter of langere levensduur
  • 2 x een matras van 100 cm met een matraswig of een topper, of 1 x een matras van 200 cm breed.
Ik heb nog een lange weg te gaan...

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Nordlys schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:56:
Ik heb vorige week ook de Struktura-MED 60 (H3) gekocht, maar vind hem zelf veel te hard. Ben vervolgens naar de showroom in Ravensberger in Berlijn langsgegaan (vlakbij voor mij, kan er nu met een negatieve test langs), en vond de H2 echt véél beter liggen. Ik ben ca 178 cm en rond de 75 kg.

De ERGOspring 1000 (H2) vond ik misschien nog net iets fijner liggen dan de Struktura-MED 60 (H2), maar ik weet niet of ik het prijsverschil waard vind. Heb een lattenbodem met 44 latten, in principe zou daar pocketvering ook op kunnen.
Ik ben ook echt benieuwd naar de H2, maar de showroom is Nederland is mij eigenlijk net iets te ver weg. Ik ben 185 en rond de 80kg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DBreda
Hierbij nog even een update van mijn ervaring met de Struktura-MED 60 (H3) en de MediMed. Ik kreeg vanuit Ravensberger de tip om in de schouderzone 2 latjes weg te halen (middelste lat van de drie in een kap). De schouderzone is dan direct zachter.

Daarnaast kreeg ik als tip om de schuifjes in piramidevorm in te stellen (richting schouders schuifjes naar binnen en richting heupen naar buiten). Dit zorgt voor de meeste tegendruk in taille/onderrug en meeste ruimte voor schouders/borstbeen. De instelling zoals de 2e nacht (foto hierboven) zorgde niet voor genoeg ondersteuning bij m'n onderrug, daar kreeg ik last van.

Het matras ligt nu goed. Niet te hard, veel meer in balans. Blijft toch wel boeiend dat je met een lattenbodem zoveel kunt instellen. De MediMed heeft natuurlijk maar liefst 44 latjes, letterlijk om de 1,6 cm. Door met zowel de latjes als schuifjes te spelen kun je echt alles tweaken tot je de perfecte hardheid hebt gevonden.

Ik ben echt onder de indruk van de MediMed. Als je een boxspring koopt heb je een box en een matras en veel succes verder, het moet direct perfect liggen. Met een lattenbodem als deze kun je alles perfectioneren, dat is echt een luxe. Mijn MediMed is nu als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3usROSp3L_QNPK0XZkR3klq1ts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnVgLKcsD4ZmK14x07lxSxDd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:59

Metalfreak

Hoije woh!

DBreda schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:32:
Hierbij nog even een update van mijn ervaring met de Struktura-MED 60 (H3) en de MediMed. Ik kreeg vanuit Ravensberger de tip om in de schouderzone 2 latjes weg te halen (middelste lat van de drie in een kap). De schouderzone is dan direct zachter.

Daarnaast kreeg ik als tip om de schuifjes in piramidevorm in te stellen (richting schouders schuifjes naar binnen en richting heupen naar buiten). Dit zorgt voor de meeste tegendruk in taille/onderrug en meeste ruimte voor schouders/borstbeen. De instelling zoals de 2e nacht (foto hierboven) zorgde niet voor genoeg ondersteuning bij m'n onderrug, daar kreeg ik last van.

Het matras ligt nu goed. Niet te hard, veel meer in balans. Blijft toch wel boeiend dat je met een lattenbodem zoveel kunt instellen. De MediMed heeft natuurlijk maar liefst 44 latjes, letterlijk om de 1,6 cm. Door met zowel de latjes als schuifjes te spelen kun je echt alles tweaken tot je de perfecte hardheid hebt gevonden.

Ik ben echt onder de indruk van de MediMed. Als je een boxspring koopt heb je een box en een matras en veel succes verder, het moet direct perfect liggen. Met een lattenbodem als deze kun je alles perfectioneren, dat is echt een luxe. Mijn MediMed is nu als volgt ingesteld:

[Afbeelding]
Hmm, dit ga ik een keer proberen. Maakt het echt zoveel uit? Mijn ervaring is eigenlijk dat ik niet zoveel verschil merkte bij het verstellen van de lattenbodem.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 15:21
Vandaag bij de Swiss Sense geweest (gaan ook nog even verder kijken) voor ons eerste (fatsoenlijke) bed.

Nu heb ik geen idee of de verkoper oprecht was in zijn advies, maar hij had zo een beetje alles de duurste optie.

- Vrouw met rugklachten.
- Allergisch voor huisstofmijt.

Nu had hij denk ik wel per ongeluk extra korting aangeslagen :). Heeft iemand ook maar enig idee of onderstaande samenstelling logisch en kwalitatief goed is? Het lag wel prima (die 5 minuten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ojj2vvsFRkPdCqsQamnQP-ue7cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaYO2pq6P1w1VCPUY2TNK8s5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zinloos1
Wij maken vanavond onze eerste nacht in het nieuwe bed. Zelf gebouwd bedframe, ikea lattenbodem en een SG50 h2 koudschuim matras van ravensberger. Ben zeer benieuwd hoe de ervaring gaat zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1ftBGFgAvD4z9pRu4I_acfhqkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxRdksf2jSQXlJgNT0Tvca8U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Metalfreak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Hmm, dit ga ik een keer proberen. Maakt het echt zoveel uit? Mijn ervaring is eigenlijk dat ik niet zoveel verschil merkte bij het verstellen van de lattenbodem.
Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar met deze lattenbodem kun je aardig wat instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Zinloos1 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:12:
Wij maken vanavond onze eerste nacht in het nieuwe bed. Zelf gebouwd bedframe, ikea lattenbodem en een SG50 h2 koudschuim matras van ravensberger. Ben zeer benieuwd hoe de ervaring gaat zijn!
[Afbeelding]
Nice! Waarom heb je gekozen voor de Komfort SAN 50 en niet de Struktura MED 60?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
DBreda schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:31:
[...]

Nice! Waarom heb je gekozen voor de Komfort SAN 50 en niet de Struktura MED 60?
Wij vonden de H2 van de med 60 wat zacht en de H3 wat hard. Qua gewichten zaten mijn vriendin en ik ook net niet lekker op hetzelfde matras. De H2 van de SAN 50 zit er qua hardheid net tussenin en vinden we beide erg prettig liggen. Dat stukje extra kwaliteit tussen de 50 en 60 geloof ik wel. Tot nu toe twee hele goede nachten gemaakt, dus vooralsnog lijkt het een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ja, dat dacht ik al! Ik vind de MED 60 ook iets te hard (H3), maar gelukkig kan ik dit grotendeels compenseren met de lattenbodem. Ik heb overigens ook de basis koudschuim (ook H3) erbij gekocht, maar deze is nóg harder. Ik wil 'm omruilen voor de MED 60 (H2), maar misschien is de SAN 50 wel interessanter. Als de H2 van SAN 50 er precies tussenin zit, is die mogelijk ook voor mezelf interessanter dan de MED 60 (H3).

[ Voor 4% gewijzigd door DBreda op 07-06-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Mijn basis koudschuim matras (H3) wordt omgeruild voor de Komfort-SAN 50 (H2). Ik ben benieuwd. @Zinloos1 Waren jullie naar de showroom gegaan? Zakte je echt zo ver door bij de MED 60 (H2)? Blijft knap dat er nog zoveel verschilt tussen de H2 en H3 van MED 60 en de H2 SAN 50.

[ Voor 19% gewijzigd door DBreda op 07-06-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind het heerlijk liggen als opvolger van mijn vorige bed en mijn vriendin heeft mijn aankoop ook goedgekeurd.

- 2x Beter Bed Gold Pocket Foam II 90x200
- 1x luxe potenset
- 2x Bossflex 600 electrische (met snoer) bedbodem 90x200
- 2x matrassteunen
- 2x matrasbeschermer

Net iets meer dan EUR 1.700,00 bij elkaar (inclusief moltons, matrashoezen, kussens, kussenslopen en twee dekbedovertrek combinaties).

Weet iemand mooie ombouwen te vinden die niet tegen de duizend euro kosten voor wat hout?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:22
Wij slapen nu al een half jaar op een boxspring van beddenleeuw. Geen idee wat voor systeem daar achter zit, maar het bevalt echt supergoed.
We hebben een traagschuim topper van 8 cm erop. Ik ben zelf 202cm en vorig jaar een hernia gehad, maar dit bed ligt echt goed. Vanaf nacht 1 goed geslapen. Het bed is redelijk stevig,maar ligt met goede ondersteuning.
We vonden het wel spannend om zonder proef te liggen te bestellen, maar we zijn telefonisch echt heel goed geholpen voor wat betreft onze vragen.
We zijn vooralsnog erg verbaasd over de kwaliteit en het slaapcomfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Nou deze gaat retour in ieder geval, zelfs met onze oude topper (6cm nasa schuim) er terug bovenop veel te hard. Dit noemt men dan medium, wellicht zijn we gewoon te zacht gewend. Overigens zie je bijna nergens matrassen met kwalificatie zacht, bijna alles is medium/stevig/hard.

Nu toch maar kijken naar een pocketvering matras, het koudschuim matras gaat hem niet worden zo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
DBreda schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:12:
Mijn basis koudschuim matras (H3) wordt omgeruild voor de Komfort-SAN 50 (H2). Ik ben benieuwd. @Zinloos1 Waren jullie naar de showroom gegaan? Zakte je echt zo ver door bij de MED 60 (H2)? Blijft knap dat er nog zoveel verschilt tussen de H2 en H3 van MED 60 en de H2 SAN 50.
Ja, daar bij Leiden. Zat echt een flink verschil tussen. De H2 SAN 50 was veel vergelijkbaarder met de H3 van de MED 60. Maar dan voor ons aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
wat is het wereldje van Matrassen toch ondoorzichtig.
Het is een en al marketing, gooien met termen die goed klinken en verschrikkelijk om te vergelijken op kwaliteit, specs etc.

Het enige dat ik kan doen is uitgaan van reviews etc.
Natuurlijk even liggen in een winkel of een matras op proef om te weten of het lekker slaapt maar dan weet je natuurlijk nog niet of er na een jaar niet al kuilvorming ontstaat.

We willen graag een matras van 200 x 100 cm (2 x) dus Emma valt al af. Ik lees wat goede ervaringen met Ravensberger en zo te zien is dat goed betaalbaar, dus die staat op de shortlist. het is alleen nogal een eindje rijden.

Hier in de buurt zit Livengo, die maken meubels, waaronder ook bedden en zo te zien hebben ze ook een eigen matrassenfabriek 'Beauform' (zit op zelfde adres). maar ik kan hier weinig over vinden wat betreft reviews...

Kijkend naar het aanbod is het wel divers, zie website.
Kan iemand eens meekijken en wellicht valt jullie al iets op aan de matrassen?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

louzy82 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:59:
Het is een en al marketing, gooien met termen die goed klinken en verschrikkelijk om te vergelijken op kwaliteit, specs etc.
Maar het grappige is dat deze marketing ook daadwerkelijk gevolgen heeft op je slaapbeleving. Net zoals met eten. Ze zijn dus inherent onderdeel van het totaal.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Iemand dit al gezien? 3800 euro voor 160x200 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

Milmoor

Footsteps and pictures.

Na wat onderzoek via de Consumentenbond: als voornamelijk buik- en soms rugslaper zijn de matrassen of erg betaalbaar, maar te klein (ik zoek 210, en ze zijn 200), of erg prijzig en niet beter in de test. Heeft er iemand goede tips?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
louzy82 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:59:

Het enige dat ik kan doen is uitgaan van reviews etc.
Zou ik ook niet doen, zoals de Consumentenbond eens opmerkte: standaarddeviatie op ervaringen van matrassen is te hoog om algemene uitspraken te doen.

Er zit maar 1 ding op, en dat is zelf testen. En als je zelf wil testen, zijn twee dingen van belang: testperiode (minstens een maand) en ten tweede garantie (hoe langer hoe beter). Met die twee stokken achter de deur kun je de matras vinden die bij jou past, en heb je enige garantie (duh) dat hij ook even meegaat (evenzogoed: 10 jaar is wel zo'n beetje de max, en shops die langer garantie geven rekenen erop dat je de bon niet zolang bewaard, maar daar zijn oplossingen voor ;)).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith0475
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06-2022
TwanBus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:
[...]

Thanks voor je info, heb onlangs wat meer informatie aangevraagd via de website en contact gehad met een medewerker. Wij gaan binnenkort langs om het een en ander te bespreken!
Hoe is het afgelopen? Ik heb ook interesse namelijk. Na alles geprobeerd te hebben, van Ravensberger, tot Royal Health foam en Swiss Sense ben ik ook op zoek naar een persoonlijk aangemeten matras. Kwam uit bij mastermatras, maar ik twijfel over de pocketveren. Je hebt ook nog Customatraz, maar hierover is nergens iets te vinden op het internet en je betaalt 1700 euro voor een matras, zonder dat je kunt proefslapen. Twijfel alom dus, ik kan me niet nog een miskoop veroorloven. Hoor graag jouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:32
ckoopmanschap schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:34:
Vandaag bij de Swiss Sense geweest (gaan ook nog even verder kijken) voor ons eerste (fatsoenlijke) bed.

Nu heb ik geen idee of de verkoper oprecht was in zijn advies, maar hij had zo een beetje alles de duurste optie.

- Vrouw met rugklachten.
- Allergisch voor huisstofmijt.

Nu had hij denk ik wel per ongeluk extra korting aangeslagen :). Heeft iemand ook maar enig idee of onderstaande samenstelling logisch en kwalitatief goed is? Het lag wel prima (die 5 minuten).

[Afbeelding]
Ik heb ook een bed gekocht bij Swiss Sense.
Ik ben eerst in Uden geweest, duurste bed werd geadviseert bla bla bla. Vervolgens ben ik bij Swiss Sense in Amersfoort geweest en die kwamen uiteindelijk uit op de ena goedkoopste. Laat je bij SS goed infomeren en vraag door waarom dit matras beter is en voor welk lichaamsgewicht. Al die luxe tierelanteinen zijn echt niet allemaal nodig, wellicht alleen voor hun verkooppercentages. Neem alleen wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nordlys schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:56:

Ik ben uiteindelijk voor de Struktura-MED 60 (H2) gegaan. Bij de eerste nacht dacht it: dit is té zacht. Maar na een aantal nachten lag het veel meer ontspannen. De schuifjes van de lattenbodem heb ik ca. 2 cm van de stand staan voor meeste ondersteuning. Ik had contact met Ravensberger NL hierover, en het lichaam heeft bij wisseling van matras echt even tijd nodig om te wennen, en dat heb ik ondervonden.

Bij de Struktura-MED 60 (H3) bleven mijn spieren te gespannen. Ik kan dus zeker aanraden om als je dit gevoel herkend, de H2 uit te proberen, en echt even een paar nachten te wachten met een oordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb vandaag de Ravensberger Struktura-MED 60 H3 besteld icm de Medimed lattenbodem.
Ter zijner tijd zal ik even een update geven over hoe het bevalt.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:51
Hoi allemaal!
Ik ga zeer waarschijnlijk 2x matras 90x210 van ravensberger H3 koudschuim bestellen met twee 7 zone latenbodems erbij (>28 latten), weet nog niet precies welke.

Iemand nog tips voor een goed (houten?) frame? Of zetten jullie de lattenbodem op pootjes en dan een ombouw los eromheen?

Vind het lastig dat te vinden die frames, en vaak zijn ze duur. Massief hout het beste ivm kraken?

Alvast bedankt voor alle tips en advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartoz83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 13:27
Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuw bed of boxspring en hoop hier nog wat goede tips te krijgen.

Eisen:
-180x200
-stoffen bed met hoofdbord of boxspring
-heb het vrij snel warm in bed, maar mijn vrouw juist niet
-budget: 2-3k

Ik twijfel nog over de meerwaarde van een elektrisch verstelbaar bed, omdat we liever ook geen spleet hebben tussen de matrassen. Dan heb je dus eigenlijk nog een split-topper nodig en en voetbord (in geval van boxspring). Wegen al die kosten op tegen de meerwaarde... Ben benieuwd of iemand hier nog advies over heeft.

Ik overweeg nu de volgende opties:
1. Mattsleeps matras + Mattsleeps boxspring
-makkelijk te bestellen, goede recensies, kortere levertijd dan de rest, maar kan niet testen in de winkel en
de boxspring kun je niet zomaar retourneren.
2. Swiss sense boxspring
-hoor goede ervaringen in omgeving maar online veel klachten. Wel testbaar in de winkel.
3. Ravensberger med60 + Medimed Lattenbodems + Beterbed bed (miodormio Farini bv)
-matrassen in winkel getest en lag lekker. Lees in dit topic veel goede ervaringen. Goedkoopste oplossing,
maar nadeel is dat je het los van elkaar moet bestellen. En geen idee of de kwaliteit van een los bed van
Beterbed ok is.

Iemand verder nog tips of voor evt speciaalzaken in de omgeving Leiden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Luuk9 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:44:
Hoi allemaal!
Ik ga zeer waarschijnlijk 2x matras 90x210 van ravensberger H3 koudschuim bestellen met twee 7 zone latenbodems erbij (>28 latten), weet nog niet precies welke.

Iemand nog tips voor een goed (houten?) frame? Of zetten jullie de lattenbodem op pootjes en dan een ombouw los eromheen?

Vind het lastig dat te vinden die frames, en vaak zijn ze duur. Massief hout het beste ivm kraken?

Alvast bedankt voor alle tips en advies! :)
Ik vind het ook erg duur (>1200 euro voor iets wat we enigzins mooi vinden).
Uiteindelijk heb ik besloten om het frame en achterbord zelf te maken, dat vind ik leuk en scheelt de helft.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00
Iemand ervaring met de https://www.technogel.be/estasi-zacht/ matras?
Een aantal winkels gedaan, maar deze lag wel heel erg lekker. Ook de "beloofde" koeling en de 20 jaar garantie spreken ons erg aan.

Ik merkte dat ik op deze matras echt niet de drang had om op de buik te gaan liggen en mijn schouders/arm in een verwrongen positie lagen wanneer ik op mijn zij lag.
Ook op de rug gaf die overal goeie ondersteuning.

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBreda
Hierbij nog even een update over mijn Ravensberger matrassen. Zoals ik eerder schreef had ik de Struktura MED 60 (H3) en Koudschuim matras Basis (H3) gekocht, beide 80x200. Icm met de MediMed lattenbodem.

Beide waren net te hard. De Struktura ging nog wel, maar voelde toch niet top. Het basismatras was écht te hard. Ik wilde beide omruilen voor de Komfort-SAN 50, maar uiteindelijk toch de Struktura MED 60 gekocht met H2. Ik lag gelijk vanaf de eerste nacht top :) Dus helemaal blij nu.

Ik moet de schuifjes van de MediMed wel zo goed als helemaal de zijkant schuiven. En als je op het bed gaat zitten zak je helemaal naar de bodem, maar zodra ik ga liggen heb je daar geen last van. Het ligt nu heerlijk. Het matras zakt meer door dan de H3, maar niet hinderlijk veel.

Het relaxte was dat ik voor de Struktura MED 60 (H2) van 160x200 net zoveel kwijt was als voor de Struktura MED 60 (H3) en Koudschuim matras Basis (H3), dit waren 2 losse matrassen van 80x200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DBreda schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:46:
Hierbij nog even een update over mijn Ravensberger matrassen. Zoals ik eerder schreef had ik de Struktura MED 60 (H3) en Koudschuim matras Basis (H3) gekocht, beide 80x200. Icm met de MediMed lattenbodem.

Beide waren net te hard. De Struktura ging nog wel, maar voelde toch niet top. Het basismatras was écht te hard. Ik wilde beide omruilen voor de Komfort-SAN 50, maar uiteindelijk toch de Struktura MED 60 gekocht met H2. Ik lag gelijk vanaf de eerste nacht top :) Dus helemaal blij nu.

Ik moet de schuifjes van de MediMed wel zo goed als helemaal de zijkant schuiven. En als je op het bed gaat zitten zak je helemaal naar de bodem, maar zodra ik ga liggen heb je daar geen last van. Het ligt nu heerlijk. Het matras zakt meer door dan de H3, maar niet hinderlijk veel.

Het relaxte was dat ik voor de Struktura MED 60 (H2) van 160x200 net zoveel kwijt was als voor de Struktura MED 60 (H3) en Koudschuim matras Basis (H3), dit waren 2 losse matrassen van 80x200.
Top review, maar je moet dus wel zo'n fancy lattenbodem hebben? ik heb gewoon 1 van de Ikea nog met 44 latten die niet instelabaar zijn dus dan moet de hardheid wel goed zijn.

Overigens wilde ik eerst een nieuwe matras (vanaf de ergospring 570) wegens onderrug problemen. Nu heb ik 2 weken in m'n krachtschema een aantal korte rugoefeningen erbij gedaan en is de pijn eigenlijk met de horizon vertrokken. :+ Nieuwe matras wordt dus ook nog even uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00
kazzzdafke schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:31:
Een aantal winkels gedaan, maar deze lag wel heel erg lekker. Ook de "beloofde" koeling en de 20 jaar garantie spreken ons erg aan.

Ik merkte dat ik op deze matras echt niet de drang had om op de buik te gaan liggen en mijn schouders/arm in een verwrongen positie lagen wanneer ik op mijn zij lag.
Ook op de rug gaf die overal goeie ondersteuning.
Ondertussen toch maar deze techogel besteld en ineens ook een nieuwe box.
We zijn langs gegaan onder andere bij sleepworld en meer dan 2u uitleg gekregen en testen door eigenaar iemand van slaapadvies.be
12 weekjes wachten om hopelijk dan heerlijk weer te kunnen slapen.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

We zijn redelijk aan het shoppen geweest maar matrassen blijven lastig. We hebben twee Auping spiraal bodems gekocht met een potenset in de maat 100x210, komen over een maand of twee, dus nu moeten er nog matrassen bij.

Nu wilde ik bij Ravensberger kijken maar m'n vriendin wilt graag pocketveren omdat ze bang is voor kuilvorming en die hebben ze niet in 210 lengte. Dan maar bij Matrasaanhuis gekeken, ziet er wel aardig uit maar hier op Tweakers eigenlijk amper ervaringen gelezen.

Ook nog bij een paar winkels gekeken maar dan gaat het direct naar 1000+ euro, das wel wat te gek. Maar het blijft allemaal erg ondoorzichtig met enorm veel marketing en weinig feitelijke onderbouwing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Matrassen uitgezocht bij Ravensberger.
Iemand enig idee of deze ombouw goede kwaliteit is? @Kezand
https://www.swisssense.nl/bedframe-balance-tender#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 20:12
kazzzdafke schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:31:
Wij hebben een waterbed, dat is pas lekker koel :) En in de winter zet je de temperatuur wat hoger en heb je lekker warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 08:53
Luuk9 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:50:
Matrassen uitgezocht bij Ravensberger.
Iemand enig idee of deze ombouw goede kwaliteit is? @Kezand
https://www.swisssense.nl/bedframe-balance-tender#
Massief eikenhout, is wat zwaarder dan de doorsnee goedkopere frames. De lattenbodems worden op de stalen steunen gelegd, prima. De hoeken zijn ook verstevigd met een metalen hoekje. Ik kan niks negatiefs ontdekken, misschien had er nog een derde steun in het midden geplaatst kunnen worden, geen idee of het zo stevig genoeg is. Het is wel een erg mooi bedframe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Er mooi model!
Ik ken het ledikant zelf niet maar wel de fabrikant en dat is een kwalitatief goede fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
Kezand schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Er mooi model!
Ik ken het ledikant zelf niet maar wel de fabrikant en dat is een kwalitatief goede fabrikant.
Bedankt top! Mocht je nog tips hebben voor nog betere, voor een vergelijkbaar (of iets lager) budget hoor ik het heel graag! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:25:
Ik heb vandaag de Ravensberger Struktura-MED 60 H3 besteld icm de Medimed lattenbodem.
Ter zijner tijd zal ik even een update geven over hoe het bevalt.
Ik heb deze ondertussen ontvangen.

Ik was voornemens om het bed zelf te maken maar zover ben ik helaas nog niet.
Dus voor nu ben ik aan het test slapen met de lattenboden en matras op de grond :P

Ik vind het moeilijk om er een mening over te vormen. Ik slaap er nu zo'n 5 nachten op en dat bevalt prima. Ik heb nergens last van als ik 's ochtends wakker wordt in ieder geval :P

Het matras is best hard, maar ik denk wel vergelijkbaar met mijn huidige bed.
Als je erop gaat zitten dan denk je dat het bed heel zacht is omdat je dan zo diep wegzakt, maar als je gaat liggen wordt je gewicht helemaal verdeeld en zak je bijna helemaal niet meer in het matras weg.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Wat ik zelf ook wel 'n tip vind, is gaan voor een Auping Auronde bed en spiraal, nieuw snel zo een 1800, maar op Marktplaats stikt het ermee, voor minder dan 700 (of minder, voor 700 heb je met een motor erin). Heb zelf ervaring, die dingen zijn oersterk, lees gaan snel 30 of meer jaar mee. Alleen matras heb je dan natuurlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Shadow_Zero schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:23:
Mensen die wellicht tips en/of ervaringen hebben of hun mening willen geven in mijn zoektocht naar een nieuw topmatras? :)
(sorry, veel tekst incoming! ;D )

Voorlopig slaap ik in het volgende bed (plaatje van Otto, niet mijn kamer ;) ):
https://imgur.com/WMHHuwm
https://imgur.com/4toCNfo

Metalen lattenbodem zo gezegd, die verder niks doet. Boven (90x200) heb ik een Struktura-MED 60 H2 matras van Ravensberger liggen, en dat ligt voor mij alleraardigst. Maar idealiter ligt ik beneden (140x200), want daar heb ik meer ruimte, nachtkastje en lampje binnen handbereik, etc.

Het opklapbare matras onder hoorde bij de set zogezegd, en bestaat volgens Otto uit 'comfortschuim' (verder geen specificering). In de bank opstelling zit hij lekker stevig, maar voor slapen is het echt veel te hard. Ik heb al de Royal topdekmatras Deluxe van Leen Bakker geprobeerd, maar deze 9cm koudschuim topper brengt bij lange na niet voldoende comfort. Ik ben een ontzettende draaikont (ook door knieklachten) en lig meestal op mijn zij of buik. Ik heb nog de vraag bij Leen Bakker open staan wat de HR waarde van dit matras is, want dat is nergens te achterhalen.

Aandachtspunt is dat de topper bij voorkeur ook niet te dik is, anders stoot ik mijn hoofd aan het stapelbed boven. Ik heb ook even een oud Ikea matras van 12cm geprobeerd, dat was eigenlijk al te dik. Met die 9cm matras van Leen Bakker was het goed te doen. Bij voorkeur laat ik die opklapbare matras er ook op liggen, dus vooralsnog beschouw ik het als geen optie om die steeds om te wisselen met een echt goed slaap matras, bijv. (mocht iemand met die suggestie komen ;) ).

Ik heb een rondje gemaakt op de meubelboulevard en heb nu een shortlist voor een nieuwe topmatras. In principe ligger er 2 matrassen van 70x200, maar waarschijnlijk koop ik er nu 1, om te kijken of deze bevalt (want heb ook nog die twee van Leen Bakker, en er slaapt maar 1 volwassene). Helaas bij topmatrassen geen slaap/omruil garantie, hoewel ik nog twijfel of Morgana deze wel aanbiedt.

De shortlist (willekeurige volgorde):
gel topmatras Platinum Gel - 10cm - Gel HR SG45 - Beter Bed - €339,-
AEROMAX Nature Topper - 11,5cm - Minipocketvering + Natuurlatex - Swiss Sense - €320,-
Topper T8600 - Pocket koudschuim - 11cm - Pocketvering + koudschuim hr50 - Morgana - €343,-
Topmatras Caresse 815 Activ-Air - 11cm - Pocketvering - €269,-
Topmatras Master Watergel - 11cm - Watergel - TotaalBed - €322,-
Topmatras Master koudschuim standaard - 11cm - Koudschuim - TotaalBed - €237,-
Topmatras Master pocket - 13cm - Pocketvering + Koudschuim - TotaalBed - €384,-

Gezien het koudschuim matras van Leen Bakker geen succes was, ben ik huiverig voor een ander koudschuim matras, hoewel degene uit dit lijstje wel totaal anders lagen en wellicht wel zouden voldoen. In eerste instantie leek mij de gel van Beter Bed, de minipocketvering + natuurlatex van Swiss Sense en de Watergel van TotaalBed het meest comfortabel te liggen, of in ieder geval een lekkere zachte ervaring te geven, zonder dat je gelijk het idee hebt dat je lichaam verkeerd uitgelijnd wordt. De gel van Beter Bed kon ik ook op de grond proberen, dat was in ieder geval veel prettiger als hun koudschuim topper. Niet alle winkels hadden helaas de ruimte (of geen 1-persoonsmatras) om het matras even op de grond te mikken.

Ik ben echter niet bekend met gel en watergel, en de informatie op het net lijkt in de gauwigheid ook summier. Matras Info is er blijkbaar niet zo van onder de indruk: https://www.matras.info/matrassen-vergelijken/gel-matrassen/
En latex wordt in principe afgeraden als je het snel warm hebt, maar ik weet niet of dat ook op gaat bij de topper van Swiss Sense (ik heb het nog niet gevraagd in ieder geval).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips/meningen die mij wellicht een stapje verder brengen!
Na nog een rondje meubelboulevard voor de tweede poging de "gel topmatras Platinum Gel - 10cm - Gel HR SG45 - Beter Bed - €339,-" geprobeerd. Erg lange levertijd overigens, maar inmiddels binnen. Helaas verpakking beschadigd en matras aangetast, dus hij wordt omgeruild (maar ik mag hem wel proberen!), maar ik ben bang dat dit hem bij lange na niet gaat worden. Het biedt mij veel te weinig om überhaupt in slaap te vallen.

Ondertussen heb ik een van de logeermatrassen van zolder geprobeerd, een 14cm HR40 koudschuim matras op maat van https://www.matrassenmakerij-shop.nl/. Blijkbaar kan 4cm schuim al een wereld van verschil maken, want dit lag in ieder geval comfortabel en kan ik wel op slapen icm. deze bedbodem (maar het risico op hoofd stoten is al redelijk). Niet zo comfortabel als de Struktura-MED 60, maar voldoende.

Ik denk dat ik nog eens bij Swiss Sense langs ga en de AEROMAX Nature Topper bekijk, zo op het eerste gevoel beviel die ook wel aardig, en met mini-pocketveren iig een totaal ander systeem als schuim. Overigens kwam ik via Google Dreambedden tegen, die ook op de meubelboulevard zit. Die kende ik nog niet en kan ik ook nog eens bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
Luuk9 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Bedankt top! Mocht je nog tips hebben voor nog betere, voor een vergelijkbaar (of iets lager) budget hoor ik het heel graag! Top!
Google ff op ledikant Lotus. Zelfde genre, ook massief iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb deze ondertussen ontvangen.

Ik was voornemens om het bed zelf te maken maar zover ben ik helaas nog niet.
Dus voor nu ben ik aan het test slapen met de lattenboden en matras op de grond :P

Ik vind het moeilijk om er een mening over te vormen. Ik slaap er nu zo'n 5 nachten op en dat bevalt prima. Ik heb nergens last van als ik 's ochtends wakker wordt in ieder geval :P

Het matras is best hard, maar ik denk wel vergelijkbaar met mijn huidige bed.
Als je erop gaat zitten dan denk je dat het bed heel zacht is omdat je dan zo diep wegzakt, maar als je gaat liggen wordt je gewicht helemaal verdeeld en zak je bijna helemaal niet meer in het matras weg.
We zijn weer een tijdje verder en we vinden de hardheid prima maar we vinden het een beetje te instabiel.

Volgens Ravensberger liggen deze matrassen een stuk stabieler:
Komfort San (koudschuim)
Oko tex (latex)
Ergo-natura (latex)
ERGOspring (pocketvering)
Duo-visco (traagschuim)

We hebben nog wat vragen beantwoord en vanuit Ravensberger verwachten ze dat de Ergospring of de latex matrassen het beste zou passen.

Ik heb geen ervaring met Latex maar wat ik erover gelezen heb is dit een wat warmer matras door de beperkte ventilatie
Dus ik denk dat we voor de ERGOspring gaan. (ons vorige matras was ook pocketvering en is ons altijd goed bevallen)

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
louzy82 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Ik heb geen ervaring met Latex maar wat ik erover gelezen heb is dit een wat warmer matras door de beperkte ventilatie
Ligt aan het type latex en waar je het mee vergelijkt.

Geperforeerde latex is meestal een 50/50 mengverhouding (50% synthetische latex / 50% natuurlatex) en is van alle latex soorten het warmst. Talalay of Pulse latex heeft door een betere mengverhouding en bakproces een veel betere ventilatie.

Daarnaast is latex beter ventilerend dan sommige schuimsoorten. Visco / traagschuim en polyether is minder ventilerend dan latex terwijl HR weer beter is.

Maar je moet rekening houden dat de tijk (de matrashoes) het grootste deel de ventilatie bepaald. Dus kijk vooral ook wat voor tijk er rond zit. Daarnaast neemt je matras maar 30 - 40% van de ventilatie op zich. Je bedtextiel en dekbed dus de overige 60-70%

[ Voor 0% gewijzigd door Kezand op 23-07-2021 17:08 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 21:32
Hi all,

Wij zijn na 5 jaar onze Swiss Sense boxspring op zoek naar een nieuwe boxspring. Helaas toendertijd een 160cm breedte gekozen wat inmiddels te klein is. Daarnaast is de topper voor ons iets te zacht.
Vrouw 70kg, ik 83kg. Beide zijslapers en beide zo nu en dan nek en onderrug pijn. We willen een 200x200 boxspring en het moet er stylish uitzien ;)
We hebben inmiddels een bezoek gebracht aan een swiss sense zaak en offertes gekregen voor 2 opties (bijgesloten). We krijgen nog 10% korting op de getoonde prijzen.

Nu heb ik gelukkig dit forum gevonden en gaat er een wereld voor mij open, maar heb wel en aantal zaken die nog steeds onduidelijk voor mij zijn:

-hebben we nog wel een topper nodig als we een goede matras hebben en zorgt een topper juist niet voor mindere prestatie van het matras?
-hebben jullie ervaring met de royal collectie van swiss sense, verkoper had alleen marketing praat ?
-wat zou een goed alternatief zijn voor de configuraties zoals bijgevoegd?
-in hoeverre moeten de matras type en topper op elkaar afgestemd zijn, of gaat het enkel om comfort die je ervaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNliU4mtUKzEgvnY3L0RUOXNrus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXu2cYEKxLWdPmtmuF0KFVLQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V08s_tqoSoWU1uekbI9k59D5xMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnWJT06JSZY0qG9IId32LleL.jpg?f=fotoalbum_tile

Royal Atlantis komt neer op 4300-10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Sinds 6 weken slapen we op een nieuwe boxspring van hml bedding. Het bed ligt heerlijk, maar ik merk dat ik sinds dag 1 wakker wordt met een stijve onderrug, dit trekt dan na 10 minuutjes weg.

Ik heb op advies van de winkel het eerst aangekeken, omdat ze zeggen dat je moet wennen aan je nieuwe bed. Maar het probleem blijft.

Bij hml heb je 90 dagen omruilgarantie op de matras, maar niet op de topper.

Wij hebben 2x comfort matras ( medium hardheid) maar hierop een heel zachte topper. Persoonlijk wilde ik graag de koudschuim topper omdat ik het idee had dat die veel meer ondersteuning gaf, maar mijn vrouw wilde graag de zachte.

Vandaag zijn we even in de winkel geweest, en ik denk dat de koudschuim topper het probleem zou oplossen, omdat die veel meer ondersteuning geeft. Bij onze huidige topper voelt het toch alsof je er helemaal in weg zakt ( wat wel heerlijk ligt )

De verkoopster vond dat ik inderdaad beter voor die topper had kunnen kiezen ( ik ben 1.94, 82kg). Maar de verkoper die m ons verkocht heeft toendertijd, mengde zich in de discussie en zei dat de ondersteuning 100% uit het matras komt, en de topper enkel voor comfort is. Volgens hem zou topper wisselen dus nooit dit probleem oplossen.

Helaas moesten ze sluiten dus was het einde oefening, maar we hebben afgesproken dat ik komende week terug ga, en dan gaan we met de fabrikant overleggen welke opties er zijn. Mocht het al de topper zijn, dan zal ik de vervangende kern zelf moeten betalen.

Iemand die iets nuttigs kan zeggen over dit verhaal?

(Extra info: in de basis ben ik een buikslaper, maar de rugpijn komt nog meer als ik gedwongen op mijn zij geslapen heb vanwege kinderen in bed)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier ervaring met waterdichte molton hoeslakens?

Wij krijgen onze nieuwe matrassen eind deze maand en deze leken mij wel handig om ze tegen ongelukjes van de katten te beschermen, toevallig laatst nog gehad en dat trekt toch je matras in.

Alleen ik vraag me af wat het qua comfort doet, het is waterdicht dus zal ook geen zweet absorberen, zal je dat gaan merken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Vandaag heeft mijn vrouw 2x ravensberger structure med matrassen h4 binnen gekregen, ik kan deze over een aantal dagen pas beoordelen. Nu ben ik alvast even aan het kijken naar een split topper (matrassen kom te liggen op een verstelbare spiraal bodem, ivm drukverdeling werd een topper aangeraden maar ravensberger heeft geen 220cm toppers..), maar ik kom hier niet lekker uit.

Ik zoek een redelijke traagschuim topper voor een leuke prijs, prijs kwaliteit dus. Wat ik online zie is veel onbekende winkels, + beter bed en swiss sense met toppers van 100 tot 1250 euro..

Iemand een tip voor een split topper welke een beetje leuk combineert met deze ravensberger koudschuim matrassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 01:10:

Alleen ik vraag me af wat het qua comfort doet, het is waterdicht dus zal ook geen zweet absorberen, zal je dat gaan merken?
Ik heb al twee keer bij het huren van een huisje/appartement gehad dat er zo'n waterdichte hoes omheen zit. Ik vind het afgrijselijk, veel te warm. Maar dat kan persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Tsurany schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 01:10:

Wij krijgen onze nieuwe matrassen eind deze maand en deze leken mij wel handig om ze tegen ongelukjes van de katten te beschermen, toevallig laatst nog gehad en dat trekt toch je matras in.

Ik zou je katten aanleren om niet op de matrassen / kamer te komen want van een waterdichte matrasbeschermer wordt je denk ik niet vrolijk

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@louzy82 dat gaat geen optie zijn, als katten eenmaal wat gewend zijn leer je dat lastig af. Gelukkig was dit de eerste keer in lange tijd dus ik denk dat we het gewoon maar accepteren als het een keer gebeurt. Wellicht dat we nog naar een gewone matrasbeschermer kijken die dan niet waterdicht is maar wel het ergste kan absorberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@markolino33 Bij een goed matras hoort geen topper. Je neemt alleen een topper als de matras meegestoffeerd is.
De topper bepaald de hardheid en hoe goed je warmte en vocht wordt afgevoerd. Een matras waarop een topper gebruikt wordt bepaald hoe diep je in het matras zakt en of je recht ligt.

@ConQuestador Zoals hier boven beschreven bepalen beide hoe diep je er in zakt. Die HR topper is meestal harder dus je gaat inderdaad harder liggen. Je stijve rug komt doordat je te diep zakt en je spieren de ondersteuning moeten overnemen. Doordat je een buikslaper bent zakken je heupen dieper dan je borst en schouders. Dit veroorzaakt een druk op je onderrug Door een stevigere topper en of matras te nemen zakt je minder diep weg waardoor je minder stijve spieren krijgt.

@Tsurany Je hebt tegenwoordig moltons waarbij de bovenkant van katoen is en de onderkant geplastificeerd. De bovenkant zorgt dus voor een goede ventilatie terwijl de onderkant het waterdicht houdt. zie bijvoorbeeld http://www.dommelin.nl/moltons/geplastificeerd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Inmiddels wordt het supergoed opgelost door hml bedding. Ze gaan aan mijn kant de topper van hr foam maken, terwijl mijn vrouws kant de huidige zachte variant blijft. En dat zonder extra kosten behalve de standaard omruilkosten.

Ze gaven inderdaad aan wat kezand ook aangeeft: te zacht, dus te weinig ondersteuning. Ik voelde dat ook wel in de winkel, maar had me door mijn vrouw over laten halen voor de fluffy variant te gaan, omdat dat zo lekker zacht ligt. Voortaan toch meteen beter naar mijn lichaam luisteren dus.

[ Voor 40% gewijzigd door ConQuestador op 05-08-2021 20:48 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kezand schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:02:

@Tsurany Je hebt tegenwoordig moltons waarbij de bovenkant van katoen is en de onderkant geplastificeerd. De bovenkant zorgt dus voor een goede ventilatie terwijl de onderkant het waterdicht houdt. zie bijvoorbeeld http://www.dommelin.nl/moltons/geplastificeerd/
Maar ook met die heb ik slechte ervaringen....
Het ademt uiteindelijk gewoon niet voldoende, waardoor ik het heel warm krijg. Maar het kan allemaal persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02
Ben op zoek naar nieuwe hoeslakens, en ik vroeg mij af of er hier iemand ervaring heeft met Katoen-Satijn hoeslakens met een 600TC?

Ik ben een beetje klaar met de matige kwaliteit hoeslakens die ik tot nu toe lijk te kopen...in het begin lekker zacht maar al snel komen er "bolletjes" op wat ruwer aanvoelt..

Dus tijd voor anderen! Liever wat meer uitgeven en het in 1x goed doen dan dat ik weer 3-4 koop van matige kwaliteit...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als buikslaper wil ik het eens met de Meradiso van de Lidl proberen. Alleen kan ik in Nederland alleen de 200 lange versie vinden. Op Duitse sites zie ik verwijzingen naar een 210 versie. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:03:
[...]

We zijn weer een tijdje verder en we vinden de hardheid prima maar we vinden het een beetje te instabiel.

Volgens Ravensberger liggen deze matrassen een stuk stabieler:
Komfort San (koudschuim)
Oko tex (latex)
Ergo-natura (latex)
ERGOspring (pocketvering)
Duo-visco (traagschuim)

We hebben nog wat vragen beantwoord en vanuit Ravensberger verwachten ze dat de Ergospring of de latex matrassen het beste zou passen.

Dus ik denk dat we voor de ERGOspring gaan. (ons vorige matras was ook pocketvering en is ons altijd goed bevallen)
2 weken geleden besteld, de meerprijs voor de nieuwe matrassen betaald, de 20 euro omruilkosten hebben ze laten vervallen.

Morgen komen ze onze ERGOspring matrassen bezorgen.

Het voorstel van Ravensberger was om voor nu de Struktura-MED 60 nog bij ons te laten zodat we beide soorten goed kunnen vergelijken. (dus we hebben vanaf morgen 4 matrassen van 200 x 100 in huis, gelukkig hebben we ruimte genoeg :P )

Ik ben in ieder geval erg te spreken over het contact, het advies en de service _/-\o_

Louzy#2475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• louzy82
Vandaag eindelijk de puntjes op de i gezet en het bed afgemaakt.

Het ontwerp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bQILD34PRfEhusDLSKGJhdk6_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OV7ceftwmaoj6QtFDSU76nei.png?f=fotoalbum_large

En het eindresultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7CSsRLfIPm7RZDtYIPUPFpJzrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJHiUaZo5YwzMdBkPR4BMwKp.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn nog aan het dubben over de matrassen. Die op de laatste foto erin ligt vinden we wat minder mooi ogen omdat deze zo ver boven het hout uit komt maar wellicht denken we daar teveel over na.

Louzy#2475

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste