Nou ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik de appeal er ook wel van inzie. Ik heb geen schouderzone maar ik heb dan ook pijn in mijn linker schouder (chronisch triggerpoint in schouderblad, dat via de nek mijn hoofd inschiet qua pijn) wanneer ik daarop slaap. Dus dat je meer met je schouder in het matras zou zakken en dan minder druk op spieren/gewrichten hebt (en dan in de breedte minder in elkaar gedrukt wordt) klinkt mij wel als iets dat ik zoek in een volgend matras.Ingelogd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:25:
[...]
Ik zie het voordeel daar niet zoveel van. Het is iets unieks wat met een goede marketingtruc beter naar voren komt en je in gaat geloven, of het echt beter is? Wat ik zie bij veel fabrikanten met latex of koudschuim is dat daar een diepere insnijding zit. Het rare is dat hun tijk volledig polyester is (goedkopere grondstof)) en wel een premium prijs vragen, het is veel geld voor wat je krijgt. Overigens zijn bij alle pocketveren matrassen de ventilatie "geweldig" omdat er een open ruimte in zit, waarom bij hun dat zo uniek is...... en ook hun marketing zo negatief op volledige schuim matrassen vanwege isolatie wat je voor huizen gebruikt??? en zelf gebruiken ze ook schuim lagen.
Het is niet alleen bij Auping maar overal een rare matrassen wereld met veel kreten en wazige onderbouwingen.
Ik heb nu al 9 jaar een Auping Dublin Maximus (de goedkoopste boxpring met de goedkoopste bekleede aupingmatrassen, ik meen de inzino o.i.d.), en mijn matrassen zijn echt aan vervanging toe al.
@marcieking
Ik was aan het kijken naar de Auping Evolve X, die ook die zones heeft en daarbij juist ook aangeven dat je een iets minder stevig matras moet kiezen (dan dat ze normaal adviseren met lengte/gewicht/postuurverhouding), zodat je optimaler gebruik kunt maken van die schouderzones (lees: dat je dus meer wegzakt).
Nadeel is wel: het zijn niet-gestoffeerde matrassen, dus de look van mijn boxspring zal er niet meer uitzien
De prijzen zitten onder de 1000 euro geloof ik.
Maar goed, ik heb de tijd, geen haast, dus ik laat me, wanneer het weer eens écht veilig is, eens adviseren.
Ik sta overal open voor. Dus om die schouderzones als marketing of onzinnig te bestempelen vind ik het voor mezelf nog wat vroeg voor
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 03-05-2021 12:21 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar