Fuske schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:00:
@
Chiron Welke Ravospring had je eerst? Dit merk staat ook nog op mijn shortlist. Ze raden ons de Ergospring 1000 en geen koudschuim matras icm een boxspring.
De Matt (inclusief bijhorende boxspring) staat nu redelijk bovenaan in onze lijst. De reviews zijn over algemeen goed maar bij bepaalde sites vraag ik me af of deze niet gesponsord zijn.
Ravospring 570 H2, in juni 2018 gekocht. Na wat experimenteren met verschillende bodems (en uiteindelijk zelfs een compleet ander bed) zijn we uitgekomen op lattenbodems die toch wel prima zouden moeten zijn.
Ondanks dat volgens de Ravensberger calculator een H2 prima moet zijn, tov. een H3 (en ik hoor ook van andere mensen dat een H2 als 'zacht' wordt ervaren).
We zijn tot de conclusie gekomen dat de toplaag te dun is en het matras te hard.
Zelf heb ik er niet heel erg problemen mee maar vrouwlief is vooral een zijslaper en wordt wakker met onderrug klachten.
Om het euvel te counteren een koudschuim topper gekocht bij Boschbedding, maar nu slaap ik slecht en heb ik onderrug klachten, omdat de boel nu (voor mij) te zacht is

De boel wordt ook nog behoorlijk warm, de topper schuift en de hele combinatie is ook nogal fors qua dikte, waardoor we in de knoei komen met matrashoezen. Ideaal is anders.
Dus vandaar dat we bij Matt uitkwamen, omdat je daar naadloos een helft kan varieren qua 'hardheid'. Van de week hadden ze een actie met 75 euro korting, dus maar de knoop doorgehakt.
En als het toch niks is kan ie binnen 100 dagen weer terug en krijgen we gewoon ons geld terug.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."