Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Aggressor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:30:
[...]

Ik ben voor een hele nieuwe boxpsing gegaan.
De boxspring Vitalis bij beterbed.
Met extra firm matrassen.

180x210 ...

Iemand in mijn familie heeft deze ook en bevalt goed. En als je mijn "oude" boxspring zit dan zat je wel 20cm naarbeneden .. met de Vitalis is het maar een paar CM .. dus deze is stukken harder.

En hij wordt volgende week bezorgd...

Mijn oude boxspring heb ik nog voor een leuke prijs kunnen verkopen. (de kopers gingen hem als logeerbed gebruiken)
Hoe bevalt de boxspring vitalis nu, na 3 maanden slapen?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
LDenninger schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:34:

Mijn oog viel op de Ikea Brimnes, maar in de reacties lees ik dat echt iedereen klaagt dat die gaat kraken na een paar weken.
Geen tip voor een goedkoop ledikant maar wel een tip tegen kraken (zo kan je misschien toch die Brimnes kopen)
Een ledikant kraakt vaak door de draagconstructie van de lattenbodem.
Als je de lattenbodem vrij zet met een zelfdragend frame https://tinyurl.com/vbuyf5p dan kan het ledikant niet meer kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:37
sjolmers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:49:
[...]

Hoe bevalt de boxspring vitalis nu, na 3 maanden slapen?
Boxspring bevalt zeer goed.
Hiervoor had ik een boxspring van beddenbeiljant...deze moest tot 140kg zijn .,maar is veel zachter dan slde vitalis.

Ik heb 2x extra firm matrassen. (Vitalis)
En ik slaap goed...geen kuil vorming.

Ik was iets van 1350 kwijt ..180x210

Prijs kwaliteit is zeer goed

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 12-11-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de Larson Stockholm en eigenlijk bevalt het niet zo geweldig. Ik vind het matras vaak te hard en daardoor niet comfortabel genoeg. Zou ik zoiets met een losse topper op kunnen lossen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
silmaril8 schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:09:
[...]

Een 2dehands Auping Auronde frame? Als je goed rondkijkt, dan heb je soms voor 100 euro een compleet 180x200 Auping Auronde frame. Neem een witte en laat deze dan bij een spuiterij voor 100 euro ofzo nieuw schuren en nieuw spuiten (in elke mogelijke kleur).
Bv https://www.marktplaats.n...soonsbed-wit-180x200.html
Toeval wil dat ik net voor 90 euro een witte Auping Auronde 180x200 heb gekocht via Marktplaats!
Dank voor de tip :-)

Nu ben ik enkel nog de matrassen aan het overwegen - ik neig naar Ravensberger koudschuim.

• sneezie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-07-2024
peacelord schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:27:
[...]

Inmiddels overgegaan tot aanschaf? Ik ben nl. zelf ook op zoek en ben bij Leenbakker aan het kijken. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hey peacelord,
Nee we hebben het matras nog niet gekocht, we wachten op een aanbieding _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:58

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@Flagg dank voor alle updates over het waterbed! ik ben ook zoekende naar een nieuw bed en dacht ook een waterbed te gaan proberen i.v.m. rugklachten. Het feit dat je de temperatuur kunt instellen per deel vind ik en zeker de vrouw ook prettig :P Ik was ook wel benieuwd naar de kosten van de electra maar dat valt enigszins mee lees ik.

binnenkort maar eens proefliggen in een winkel :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Shadow_Agent schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:
@Flagg dank voor alle updates over het waterbed! ik ben ook zoekende naar een nieuw bed en dacht ook een waterbed te gaan proberen i.v.m. rugklachten. Het feit dat je de temperatuur kunt instellen per deel vind ik en zeker de vrouw ook prettig :P Ik was ook wel benieuwd naar de kosten van de electra maar dat valt enigszins mee lees ik.

binnenkort maar eens proefliggen in een winkel :)
Zijn ook nog steeds erg tevreden, ik heb nog met regelmaat dat ik in bed ga liggen en even zo'n "aaaaaaaaaaaaaah" momentje heb van ontspanning. Het gaat te ver om te zeggen dat je zweeft (drijft) maar toch stiekem wel een beetje.

En mijn vriendin heeft geen rugklachten meer gehad sinds dit bed.

Wel een disclaimer dat natuurlijk niet alle rugklachten hetzelfde zijn (zij mist een wervel :) ), maar gezien de prijs van waterbedden kan je het best gokken. Je kan ook een hotel zoeken met waterbedden en een weekendje uittesten ofzo. Al had mijn vriendin iets langer (klein weekje) nodig om echt te wennen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 18:08
Uiteindelijk ben ik geslaagd bij Beter Bed. Het is de SIlver pv deluxe geworden. Wij hebben een minder courante maat matras (80x210) anders had ik het matras, net als die van de kinderen bij Ikea gekocht.
Hoe dan ook we slapen er nu een maand op en het ligt prima. Gebruik gemaakt vd 2 vd prijs van 1 aanbieding die BB volgens mij zo’n 360 dagen per jaar aanbiedt.

Overigens hebben wij hiervoor 8 jaar op een Velda dreamer geslapen, wat ook lang goed bevallen is. Ondanks het regelmatig draaien kwam hier uiteindelijk toch een kuil in. De indruk is bij mij dat die matrassen langer mee zijn gegaan door het gebruik van een topper op de velda’s, maar dat is niet meer dan een indruk.

Een gedoe elke keer zo’n matras aanschaffen. Het liefst zou ik gewoon 1 van de voordeligste matrassen die goed scoren bij de consumentenbond aanschaffen. Helaas zijn die vrijwel nooit te verkrijgen >200cm.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij droomidee krijg je 10% korting met code droomidee-blckfrdy-10

En via cashback.nl nog 8% extra cashback.

Lig hier nu ruim een jaar op (koudschuim variant) en het slaapt nog steeds goed. Ik merk wel dat het matras mettertijd wat zachter is geworden op de plekken waar je het meeste ligt. Een flink verschil met mijn initiële gedachte de eerste dagen, want toen voelde hij erg hard aan. Dan zie je al snel de meerwaarde van die 100 dagen proefliggen. Een paar minuten in de winkel kan daar niet tegen op.

En 220x180 heb je nu dus al voor ~330 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Emma matrassen zijn nu te krijgen met 40% korting. Er is een kortingscode van 35% met EMMA35 of MENU35 en als je je inschrijft voor de nieuwsbrief (met een emailadres welke Emma niet kent), dan krijg je een code voor 5% korting. Je kan deze 2 stapelen en dan heb je dus 40% korting. Geldt op alle matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:42
Wat is jullie ervaring qua toevoeging van de topper bij een boxspring?

3 jaar geleden een Swiss Sense boxspring gekocht voor een klein kapitaal. Nu ca. 3 jaar later is de topper aardig versleten. Hij is aan alle kanten doorgezakt. Matrassen lijken nog aardig, maar zijn ook al klein beetje doorgezakt.

Omdat ik sinds aankoop eigenlijk al minder tevreden was over deze, dan m'n vorige Auping ben ik nu geneigd om een Auping topper te kopen. Deze zijn niet goedkoop, dus voordat ik deze aanschaf vraag ik me af wat de toevoeging van de topper zelf is. Als de meeste ondersteuning vanuit je matras komt, dan kan ik misschien beter een goedkopere topper aanschaffen?

Iemand ervaringen?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 00:21
Welke zaak is een goede in omgeving Amersfoort?

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de goedkopere soorten matrassen gebruikt, echter wordt het nu wel tijd om een goede te kopen. Ben een vrij stevige kerel van 120 kg. Ik slaap 90% op mijn zij en mijn onderrug doet zo nu en dan ook pijn. Ik denk dat het door mijn oude bed komt.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

paQ

Metalfreak schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:56:
Ik gebruik nu iets meer dan een jaar de Larson Stockholm en eigenlijk bevalt het niet zo geweldig. Ik vind het matras vaak te hard en daardoor niet comfortabel genoeg. Zou ik zoiets met een losse topper op kunnen lossen?
hier ruim een bijna 2 jaar, en beide nog steeds dik tevreden :Y (zonder topper)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:40:
[...]

hier ruim een bijna 2 jaar, en beide nog steeds dik tevreden :Y (zonder topper)
Ik heb nu een topper voor erbij besteld. Vorige week heeft ex haar nieuwe boxspring binnengekregen met een topper, dus die heb ik even getest op mijn bed en dat lag toch een stuk beter. Afgelopen weekend dus bij Jysk een topper besteld in de black friday aanbieding.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
Ethnic schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:07:
Welke zaak is een goede in omgeving Amersfoort?

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd de goedkopere soorten matrassen gebruikt, echter wordt het nu wel tijd om een goede te kopen. Ben een vrij stevige kerel van 120 kg. Ik slaap 90% op mijn zij en mijn onderrug doet zo nu en dan ook pijn. Ik denk dat het door mijn oude bed komt.

Wat raden jullie aan?
Ben je al eens bij Iinnerie Annelies gaan kijken? Mensen met verstand van slapen.
https://webshop.linnerieannelies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
Kezand schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:48:
[...]

Ben je al eens bij Iinnerie Annelies gaan kijken? Mensen met verstand van slapen.
https://webshop.linnerieannelies.nl
Wow nee. Het is best ver voor mij, vooral met openbaar vervoer. Heb je nog andere minder verre suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zoek een nieuw bed voor de logeerkamer en denk t.a.v. budget aan IKEA.
Weet iemand toevallig welke bed & matrascombi momenteel aangeraden wordt door bijvoorbeeld de Consumentenbond? Ik woon in het buitenland dus mis dat soort berichtgeving over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 21:01
De meeste pocketveringsmatrassen zijn daar knetterhard of betonhard. Behalve die in de showroom, die voelen prima aan...
De foam matrassen van ikea vertonen vrij vaak kuilvorming.

Voor incidenteel gebruik op een logeerkamer zou ik niet zo zwaar eraan tillen. Simpele ombouw of matrasbodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wij hebben sinds een paar weken een Auping Essential met een Auping spiraalbodem en Auping Maestro matras (firm). Hiervoor hadden we een Ikea-bed met lattenbodem en een vrij dik (en totdat het matras oud werd) fijn slapend behoorlijk stevig pocketveringmatras.

Ik weet dat het enkele weken kan duren voordat een bed fijn slaapt, maar ik word nu toch een beetje "zenuwachtig". Ik word namelijk nog steeds wakker met een stijve rug.

Ik heb het idee dat dit door de spiraalbodem komt. We hebben een vrij groot bed (200cm x 200cm), dus die spiraalbodem is ook vrij breed en ik heb het idee dat deze een soort kuil vormt als ik op het matras ga liggen. Alsof je in een hangmat gaat liggen. Ik lijk ook beter te slapen als ik meer naar de randen toe ga liggen.

Voor het kopen had ik er nooit zo over nagedacht, maar een belangrijk verschil tussen spiraal en een lattenbodem is natuurlijk dat een spiraal vlak begint en dus enkel een hangmatje kan vormen als je erop gaat liggen. Een lattenbodem daarentegen staat default juist bol (althans in de breedte) en als je er op gaat liggen eindigt het dus in een vrij vlak matras.

Iemand die hier iets meer van weet? Ik lees dit namelijk nergens terug. Ik kreeg wel mee dat je in een Aupig alleen Auping bodems zou kunneb hebben, maar dat zou toch ook met een lattenbodem moeten kunnen? Ik zie namelijk ook lattenbodems die zo geadverteerd worden dat je er enkel poten onder hoeft te zetten: maw: die lijken zelfdragend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Oscar Mopperkont
Dat klopt. Het nadeel van een spiraal is dat deze aan de randen vrij stug (en vlak) is en in het midden relatief zacht en dus inzakt. De tegendruk is dus idd afhankelijk van waar je ligt. Dat zie je ook goed als je over de spiraal heen zou lopen.

Een boxspring levert de meest gelijkmatige tegendruk over de hele matras onafhankelijk waar je gaat liggen.

Een lattenbodem is ook niet ideaal. Doet ook weinig aan de zijkant en het meest in het midden maar zou ik tussen boxspring en spiraal plaatsen.

Alles heeft zo zijn eigen voor en nadelen.

Jouw probleem hoeft ook niet aan de spiraal te liggen kan ook gewoon niet juiste matras voor jouw gewicht/slaapwijze/voorkeur zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 09-12-2019 16:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Wij kunnen wel wat advies gebruiken :)
Op dit moment hebben wij een boxspring die wij 11 jaar geleden bij Swiss Sense hebben gekocht. Hierop 2 losse matrassen van 90cm bij 210cm en 1 grote topper van 180cm bij 210cm (weet ff niet meer wat voor type etc). Opzich wel weer eens tijd voor wat nieuws.

We zijn 2 bij zaken geweest waar we wat gevonden hebben
https://www.ravensberger-...ing-1000-pocketveren.html
https://www.beterbed.nl/m...el2/?variationCode=642154

Voor het 1e matras willen we wellicht nog een dunne traagschuim topper er op. We houden beide van een stevig matras maar vinden het ook prettig als het wat zacht is.
Latex vonden we beide niet prettig. Dat veert wat teveel.

Voor het BeterBed matras zouden we volgens de verkoper geen extra topper nodig hebben omdat die er al in zit verwerkt.
Voor het matras van Ravensberger gaf de verkoper aan dat het niet nodig was maar wel mogelijk was en aan je voorkeur ligt. Aangezien we ook op zoek zijn naar wat zachtheid naast het stevige van het matras zelf heb ik het volgende gevonden
https://www.lusanna.nl/ca...el-180x210-cm/category/8/
Dit is met gel. Heeft iemand daar ervaring mee?
https://www.lusanna.nl/ca...m-bamboo-hoes/category/8/
Deze is dun (zodat het matras niet zijn kenmerken verliest) maar wel wat extra zachtheid bied. Hebben jullie hier tips en adviezen.

We zijn uiteraard al wat wezen liggen maar je gaat het vaak toch pas merken na een aantal weken of het wat is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
MaZo schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:44:
Ik zoek een nieuw bed voor de logeerkamer en denk t.a.v. budget aan IKEA.
Weet iemand toevallig welke bed & matrascombi momenteel aangeraden wordt door bijvoorbeeld de Consumentenbond? Ik woon in het buitenland dus mis dat soort berichtgeving over het algemeen.
Mijn dochter heeft een Lauvik bed gekocht. Die bestaan in diverse varianten, met binnenvering en eventueel met topper.
Ze was ca 700€ kwijt voor een dubbel bed in de versie met binnenvering en zonder topper, en ze is heel tevreden, bed is zeker niet te hard.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:17:
[...]

Mijn dochter heeft een Lauvik bed gekocht. Die bestaan in diverse varianten, met binnenvering en eventueel met topper.
Ze was ca 700€ kwijt voor een dubbel bed in de versie met binnenvering en zonder topper, en ze is heel tevreden, bed is zeker niet te hard.
Dank je! Het is natuurlijk vrij subjectief, maar vreemd genoeg lijken de huidige IKEA matrassen er niet zo best vanaf te komen: https://www.matrassencheck.nl/review/ikea-matrassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zo veel verkeerds staat er toch niet in dat artikel.

Mijn andere dochter slaapt nu op een Hokkasen. Dat is een van de dikste matrassen, en die is ook super tevreden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 18:22
Heel blij dit topic gevonden te hebben! Er is namelijk zoveel informatie te vinden waarbij heel wat informatie ook zeer dubieus is.

Wij zijn op zoek naar matrassen voor onze kinderen (3 en 6), 2x een 90x200cm. We hebben een limiet aan dikte zeg ongeveer 15cm. Zelf waren we daardoor al op (koud)schuif matrassen terecht gekomen (of is dit niet handig?). Maar belangrijk voor ons is met name dat de kinderen goed liggen met een goede houding (dat kunnen ze namelijk zelf niet zo goed aangeven), voor een normale prijs en dat ze niet over een kleine jaar of 2 in een kuil liggen. En als het even kan voor een normale prijs.

Maar daarna werd het lastig. De ene na de andere fabrikant beweert weer beter te zijn. Allerlei certificeringen om aan te tonen dat er Geen schadelijke stoffen in zitten. Zones worden afgeraden voor kinderen, etc etc.

Zelf uiteindelijk terecht gekomen op:
  • Ravensberger Softwelle - maar toch weer een voor kinderen die wel 7 zones heeft - en voorlopig niet leverbaar
  • RHF - (Prima) Donna - klinkt allemaal erg goed op papier - tot de verhalen over neppe reviews de hoek om komen kijken
  • Consumentenbond - Zouden een aantal waaronder LIDL erg goed uit de test komen - maar zou volgens andere bronnen toch niet goed zijn (blijft achteraf website gemaakt door eerdere RHF)
  • Verder - een aantal op Bol.com die redelijke recensies krijgen - maar niet echt van overtuigd
Dus erg blij om dit topic tegen te komen en te kijken wat ervaringen van anderen zijn. Bij terugzoeken niet een specifiek over kinderen tegen gekomen.
Neig zelf ondanks de verhalen naar RHF omdat ze ook aan de medische wereld leveren (zit zelf in die wereld en geeft extra vertrouwen), en ze qua specificaties op papier wel logisch klinken. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand mooie verhalen heeft.

Dus ik weet het gewoon niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandaag naar slaapstudio in Nuenen geweest om eens wat advies te vergaren. We werden zeer goed te woord gestaan, alles uitgeprobeerd en heel veel nieuwe onbekende dingen gezien en gevoeld!

We gingen erheen met het idee om andere matrassen te kopen, we dachten een redelijk helder beeld te hebben wat we wel en niet nodig zouden hebben en wat goed is voor vooral mijn (pijnlijk) lichaam.

Na heel veel matrassen geprobeerd te hebben kwam de tip om eens iets anders te testen....we waren er toch! Voor het eerst in mijn leven op een waterbed gelegen, deze lag werkelijk hemels!

Daarna een paar modellen Viking geprobeerd en ook die waren prima! De manier waarop deze bedden zijn opgebouwd, maken dat ze zich beter aanpassen aan je lichaam. Op deze bedden merkte ik dat mijn lijf ook veel meer steun kreeg dan op de losse matrassen.

We hebben nog niks gekocht of besloten. Morgen gaan we even terug, in de ochtend zodat ik dan "uitgerust" nog een keer kan testen of het net zo fijn ligt als vanmiddag.

Mensen die ervaringen hebben met Viking bedden? Is een waterbed bij (lage) rugklachten een oplossing? Ik lees verschillende ervaringen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dangerpaki Het kinderlichaam is zo klein en "vierkant" van vorm dat elke matras zich goed kan vormen en daardoor een goede ondersteuning geeft. Je moet dus inderdaad niet naar zones kijken die matchen niet en is voor kinderen ook niet belangrijk.
Belangrijkste is bij kinderen wat ze naast ondersteuning lekker vinden. Hebben ze het snel warm of bewegen ze veel in bed. Door bijvoorbeeld koelere materialen of een goed dekbed kunnen ze prettig slapen. En door materialen te kiezen waardoor ze makkelijker bewegen slapen ze ook beter.
Ik denk dat de matrassen die je opnoemt allemaal goed een goede keuze zijn..

@pilskes Viking is een betrouwbare leverancier en kwalitatief goed. Als je dat segment zoekt zou ik ook zeker even kijken naar wonderland. Die hebben een instelbare heupzone wat met de lage onderrug klachten zeker goed voor jou zijn. Volgens mij verkopen Slaaptijd en Sijben in Eindhoven dit merk.
Wonderland is goed vergelijkbaar met Viking.
Lage onderrugklachten komen bij zijslaper vaak voor door en te zacht heupgedeelte. De heupen zakken te diep weg waardoor er druk op de onderrug komt. Bij niet gestabiliseerde waterbedden kan dit idd gebeuren maar de meeste waterbedden hebbend ook een verstevigde heupzone. Dit doen ze door meer viberlagen op de heupen te plaatsen waardoor dit minder wegzakt. Dus zeker het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
@Kezand
Thanks.
We zijn langs geweest bij Ravensberger en Royal Health Foam: bij beiden op de matrassen gelegen. Onze dochter (wij zelf overigens ook) vond de Ravensberger comfortabeler liggen. Daarnaast viel ons de informatie en hulp van de verkoper van RHF erg tegen. Plus de prijs van de RHF was ook nog eens 2x zo hoog. Dus uiteindelijk voor de Ravensberger gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:12
Mijn zoontje van 9 vond de Ravensberger Softwelle ook goed liggen. Hij slaapt er al paar maanden op.
Ons werd ook door de verkoper om de Softwelle te nemen, duurdere matrassen werden afgeraden voor kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
@Kezand

Het is een waterbed geworden!! We hebben er 1 uitgekozen met 2 zakken, waarvan 1 met 100% stabilisatie en 1 met 120% stabilisatie. Mijn zijde heeft een extra bekkenondersteuning ivm het buikslapen en wat hogere gewicht.

Ik ben reuze benieuwd of ik hiermee wat minder lichamelijke problemen ga ervaren.
Nog een week of 6 wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@murata
Helaas is wel alleen de Softwelle nu even uit productie. Misschien wel definitief. We hebben de laatste uit het magazijn in Duitsland in de maat 90x200 gekocht. Voor onze zoon komt anders de orthopedische (die is verder hetzelfde (alleen 2cm dikker). Ik gok ook dat ze de Softwelle helemaal uit productie gaan doen en alleen de orthopedische houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:28
Ik was niet tevreden met mijn Ikea matras die ik paar jaar geleden had gekocht.
Na de aankoop van een dekmatras slaap ik weer heerlijk, wereld van verschil zo'n dekmatras!
Voor velen een simpele quick win denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sneezie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-07-2024
Wij slapen sinds 2 weken op het octasmart deluxe matras van leenbakker. Toevallig binnen gekomen in onze vakantie dus hebben veel tijd om lekker lang te blijven liggen. Hij ligt echt heel goed, sta zonder rugpijn op, ook als mijn vriendin de hele nacht op mijn borst ligt. Tot nog toe iedere avond zin om er weer in te gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu 8 jaar op Ikea te hebben gelegen ga ik nu weer iets nieuws kopen. Mijn budget rijkt tot €1200 voor een 160cm x 200cm matras.

Nu kom ik deze twee tegen op mijn shortlist:

SwissSense €1178
https://www.swisssense.nl...e-iii-pocketvering-matras

Ikea Hidrasund €799
https://www.ikea.com/nl/n...-stevig-naturel-40372687/

En dan kijk ik naar de plaatjes en mooie teksten en ben ik helemaal niks wijzer. Ja, ik kan naar de winkel gaan "proefliggen" voor een paar minuten, maar wat leer je daar nou van? In mijn slaap draai ik regelmatig en ik word nooit op dezelfde manier wakker.

De Consumentenbond raadt van die schuim-dingen aan die door kenners eigenlijk altijd keihard worden afgeraden. De verkopers in de winkels weten ook gewoon waar de hoogste marges op zitten & hoe ze hun bonus binnenhalen...

Al die mooie pocketveren en stoere memory foam lijkt eigenlijk neer te komen op 1 simpele vraag: wil je hard liggen of zacht? Kies gewoon een hard of zacht matras uit. En that's it.

Dure merken maken geen betere pocketveren. Hun traagschuim is exact hetzelfde als dat van de Aldi. En alle patenten zijn al lang verlopen. De matrassen komen waarschijnlijk bijna allemaal uit dezelfde fabrieken rollen en ze plakken er gewoon een ander labeltje op.

Of ben ik nu gewoon te negatief? :+

Ik voel me genaaid en ik heb nog geen cent uitgegeven aan het object waarop dat enigszins plezant zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zijn er nog mensen die een goed topmatras (180x220) aan kunnen raden? Die van Swiss Sense was eigenlijk na 3 jaar op en ben nu op zoek naar een stevige die wat langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321050

Ik heb zelf een boxspring via *snip*

Ben er super tevreden over, ze hebben echt een heel goed aanbod boxsprings en matrassen. Volgens mij is Pullman ook al jarenlang best geteste matras.

Ikea bedden heb ik zelf weinig ervaring mee, maar ik hoor er niet altijd goede verhalen over.

Welkom op GoT. In je eerste twee berichten dezelfde winkel pluggen, o.a. door een oud topic om hoog te halen lijkt meer op spam dan wat anders. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
k_doorman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:59:
Ik ben afgelopen week ook bij ravensberger geweest om een matras te bestellen.
Het was het idee om voor de structura med 60 H3 of de ravospring 570 te gaan. De ravospring viel al snel af omdat deze instabiel voelde. Terwijl we eigenlijk de keuze hadden gemaakt voor de structura med toch nog maar even op de ergospring gaan liggen. Deze viel eigenlijk buiten budget, maar gaf voor ons beide dusdanig meer ondersteuning dat we het budget maar een stukje hebben opgerekt! Nu de levertijd nog even afwachten :D
Vandaag op basis van dit topic de Ergospring 1000 H2 van Ravensberger besteld. Zal normaal eind deze maand geleverd worden. Mijn partner en ik zijn beide lichte <70kg zijslapers. Hoe bevalt de matras jou nog? Anderen mogen gerust ook hun ervaringen delen. Wij wachten in ieder geval vol spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Blue-eagle Als je vaak draait is een harder matras en soepel (lees glad) bedtextiel aan te raden. Dit helpt met het draaien. Daarmee vergroot je de kans dat je niet wakker word van het draaien (in je NREM1 fase, je word echt ooit weer wakker ;-) )

Maar als je een zijslaper bent moet je bij het kiezen van een hardmatras ook goed opletten dat de zwaardere delen van je lichaam en de uitstekende delen van je lichaam wel goed in het matras worden opgevangen en niet te veel tegendruk geven. Een hardere matras zorgt er dan wel dat je makkelijk dan draaien maar de hoge druk punten zorgen weer voor minder comfort.

Traagschuim kan inderdaad bij merken hetzelfde zijn als bij de aldi. Prijsverschillen in traagschuim zitten in de dikte van het traagschuim, het soortelijk gewicht, de samenstelling en de traceability.
De oprol matrassen zoals bij de aldi, hema, emma etc komen vaak allemaal uit dezelfde fabriek. Maar aangezien er alleen in Nederland al tientallen matrasfabrikanten zijn is dat niet bij elke matras dus zo.

Bij SS heb je 90 dagen omruilgarantie en bij Ikea doen ze meestal ook niet moeilijk over service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Vorige week zijn onze Tempur matrassen binnengekomen. 1x een Tempur Original Elite voor mij en 1x een Tempur Cloud Elite voor mijn wederhelft.

Ik heb er nu een aantal nachten op geslapen en het ligt echt heerlijk. Mijn Original is lekker stevig, maar toch zacht. De ondersteuning voelt heerlijk.

Ik heb vele negatieve verhalen gelezen over warmte, koud, dikke kuilen en niet kunnen draaien. Allemaal geen last van.

* Anoniem: 36835 is er super blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59
Sinds een tijdje ook aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe matras en wellicht ook een nieuw bed(boxspring).
Onze huidige boxspring is ongeveer 10 jaar oud en de matrassen hebben hun beste tijd wel gehad.

Na wat zoekwerk en ook de ervaringen op dit forum ben ik uitgekomen bij Matt, Larson of Ravensberger Struktura Med.
Bij Ravensberger staat op hun site dat schuimmatrassen minder geschikt zijn voor een boxspring dus daar blijft ook een pocketveer model als optie.

Heeft iemand ervaring met deze 3 matrassen? Die een vergelijking kan maken?

We vinden de boxspring van Matt ook erg mooi, iemand daar al ervaring mee?

We vinden vooral het ventilerend vermogen belangrijk, we hebben het nogal snel warm in bed. Daarnaast is natuurlijk de ondersteuning belangrijk.
We zijn beide rond de 1,75 en wegen +-70 kg.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
virtualJac schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:30:
Zijn er nog mensen die een goed topmatras (180x220) aan kunnen raden? Die van Swiss Sense was eigenlijk na 3 jaar op en ben nu op zoek naar een stevige die wat langer mee gaat.
Had me toch iets vergist in de aanschafdatum. Topper was inmiddels bijna 7 jaar oud en was dus minder gek dat die aan vervanging toe was. Na een aantal winkels bezichtigd te hebben, toch weer bij Swiss Sense een topper gekocht met wat leuke korting.

Lekker stevige topper, die nog wat extra ondersteuning tov de matrassen toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 13:39
Hebben jullie tips voor een twee persoons box spring. Zat te denken aan Max €500 maar die van Ikea schijnen niet zo goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ered schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:33:
Hebben jullie tips voor een twee persoons box spring. Zat te denken aan Max €500 maar die van Ikea schijnen niet zo goed te zijn.
Ikea matrassen hebt ik persoonlijk ook slechte ervaringen mee, allebei lagen ze de eerste weken wel goed, maar hadden erg snel kuilvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-07 23:58
Hebben hier mensen ervaring met het kopen van een boxspring bij WoonSquare?

https://www.woonsquare.nl/boxsprings

Ik hoor graag jullie mening.. Ik had ze gebeld en vind het aardig vaag hoe de prijzen staan beschreven op hun website en in de folders die wij ontvangen.. Als ik bel en vraag om welk formaat het gaat zegt de persoon dat ie mij geen prijs mag doorgeven via de telefoon.. |:(

Ik vraag me gewoon af welke uitvoering er word beschreven..

Laten we deze als voorbeeld nemen; https://www.woonsquare.nl/boxsprings/veneto
Naam: Veneto
Normaal € 1.199,00
Nu € 799,00

En dan staat er in de beschrijving;
Dit model is helemaal compleet & meegestoffeerd. Eventueel ook leverbaar in extra grote uitvoering 200x220cm.

Elektrisch verstelbaar: normaal 1949,- nu 1299,-. In vaste uitvoering:
Maarja welk formaat is nu tekoop voor € 799,00?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Son Gohan Zo te lezen is het zelfs niet de matras als op de afbeelding. Op de afbeelding staat een gestoffeerde matras en topper. Die topper staat niet in de beschrijving.

Ik vind als ze vooraf al vaag doen dan zijn ze dat ook als er iets misgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-07 23:58
Son Gohan schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:43:
Hebben hier mensen ervaring met het kopen van een boxspring bij WoonSquare?

https://www.woonsquare.nl/boxsprings

Ik hoor graag jullie mening.. Ik had ze gebeld en vind het aardig vaag hoe de prijzen staan beschreven op hun website en in de folders die wij ontvangen.. Als ik bel en vraag om welk formaat het gaat zegt de persoon dat ie mij geen prijs mag doorgeven via de telefoon.. |:(

Ik vraag me gewoon af welke uitvoering er word beschreven..

Laten we deze als voorbeeld nemen; https://www.woonsquare.nl/boxsprings/veneto
Naam: Veneto
Normaal € 1.199,00
Nu € 799,00

En dan staat er in de beschrijving;

[...]

Maarja welk formaat is nu tekoop voor € 799,00?
Lol, ik was er vandaag heen gegaan en hoe die op dat plaatje staat weergegeven die opstelling kost het bed €2950 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Gisteren op pad gegaan om ons eens te laten informeren en proef te liggen op verschillende bedden en matrassen.

Niet veel wijzer geworden.
Swiss Sense geweest maar niet 't gevoel dat ze daar verstand hebben van bedden. Totaal geen technische uitleg en beetje opdringerig.
Auping, verkochte eigenlijk maar 1 boxspring en dat was 't. Wat keuze in kleur en stof en natuurlijk hardheid van matras en topper. Maar de prijs van over de €5000 was ons iets te veel van 't goeie.
Uit nieuwsgierigheid toch nog even bij Beter Bed naar binnen gelopen om met name op een Emma matras en Tempur te testen.
Verassend genoeg had de verkoper hier in onze ogen het meeste verstand van zaken en kon ons alles duidelijk uitleggen. Zeker als 't gaat om verschil van schuim of pocketvering matras. De andere zaken zeiden niet meer dan: blijf daarvan weg(m.a.w. Wij verkopen het(nog) niet?)

Tempur viel al snel af, mede door de prijs en moeilijk draaien. Naast de normale Emma hadden ze nu ook het Emma Air matras liggen. Deze lag eigenlijk best lekker. Iemand daar al ervaring mee?

We zijn zoals ik zei niet veel wijzer geworden maar we neigen steeds maar naar een Emma of Matt sleeps matras (en boxspring) Bij Matt kom je uit op €1606 voor een complete boxspring van 180x200. Al heb ik nog geen ervaringen kunnen vinden met deze boxspringen.

We zijn van plan om nog naar een lokale slaap/woonwinkel te gaan die geen grote merken verkoopt, ze verkopen zowel pocketvering als schuim matrassen. Hopelijk krijgen we daar nog wat meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Fuske schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:01:
Auping, verkochte eigenlijk maar 1 boxspring en dat was 't. Wat keuze in kleur en stof en natuurlijk hardheid van matras en topper. Maar de prijs van over de €5000 was ons iets te veel van 't goeie.
Auping verkoopt 3 boxsprings waarvan er 2 onder de 5000 euro te krijgen zijn. De original en de Criade. Misschien had de winkel waar je was gewoon niet meer aanbod?

Kies je voor stofgroep A, de basis matrassen of net even een stapje hoger (beide prima, maar die een stapje hoger kon je volgens mij de hoes eraf halen om deze te kunnen wassen), vlakke bedden (niet elektrisch verstelbaar), geen gestoffeerde matrassen maar gewoon een hoeslaken over je matras en geen of een simpel hoofdeind dan kun je voor ver onder de 5000 euro al een auping boxspring kopen hoor. Met een topper haal je dat ook prima.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertJRB op 27-01-2020 11:04 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
@RobertJRB
Je hebt volkomen gelijk. Dank voor de tip.De Criade stond ook in de winkel maar de verkoper zei dat deze nog duurder was.
Ik weet dus niet wat de verkoper allemaal heeft geteld en met welke matrassen maar ik kom inderdaad ook makkelijk onder 5000 uit.
Vreemd dat ze bij de winkel (een Auping Plaza) niet gewoon de opties hebben besproken, en dat het dus ook goedkoper kon.

Een Auping Criade blijft dan misschien toch een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Eerste paar nachtjes op de Matt sleeps, kan er nog niet direct iets over zeggen. Uitgepakt, en gewoon in de 'default' configuratie 3 neergelegd.

Matras voelt wel iets minder 'bouncy' aan tov. de Ravospring, maar dat is logisch. Verder is ie vooral een stuk koeler dan de Ravospring + koudschuim topper, maar ook dat is logisch.

Ik heb wel het idee dat 's ochtends mn ruggewervels in 1 lijn staan :P Dus dat is in ieder geval niet slecht.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:07
Fuske schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:04:
@RobertJRB
Je hebt volkomen gelijk. Dank voor de tip.De Criade stond ook in de winkel maar de verkoper zei dat deze nog duurder was.
Ik weet dus niet wat de verkoper allemaal heeft geteld en met welke matrassen maar ik kom inderdaad ook makkelijk onder 5000 uit.
Vreemd dat ze bij de winkel (een Auping Plaza) niet gewoon de opties hebben besproken, en dat het dus ook goedkoper kon.

Neem aan dat je de Auping Configurator gevonden hebt? Daar kan je zelf wat dingen samen stellen :)
Original boxspring is wel iets goedkoper dan Criade. T/m zondag kan je een heel aardige deal maken.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
@Chiron Welke Ravospring had je eerst? Dit merk staat ook nog op mijn shortlist. Ze raden ons de Ergospring 1000 en geen koudschuim matras icm een boxspring.
De Matt (inclusief bijhorende boxspring) staat nu redelijk bovenaan in onze lijst. De reviews zijn over algemeen goed maar bij bepaalde sites vraag ik me af of deze niet gesponsord zijn.

@Lekkerboeie86 Ja klopt via de Configurator. Helaas ben ik de komende dagen weg van huis, dus die actie moet ik maar even aan me voorbij laten gaan. We vinden Auping nog steeds erg duur en eigenlijk boven ons budget. Maar het blijft wel een optie, je ziet toch wel wat kwaliteitsverschil met de andere bedden die we gezien hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 28-01-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:07
Fuske schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:00:
@Chiron Welke Ravospring had je eerst? Dit merk staat ook nog op mijn shortlist. Ze raden ons de Ergospring 1000 en geen koudschuim matras icm een boxspring.
De Matt (inclusief bijhorende boxspring) staat nu redelijk bovenaan in onze lijst. De reviews zijn over algemeen goed maar bij bepaalde sites vraag ik me af of deze niet gesponsord zijn.

@Lekkerboeie86 Ja klopt via de Configurator. Helaas ben ik de komende dagen weg van huis, dus die actie moet ik maar even aan me voorbij laten gaan. We vinden Auping nog steeds erg duur en eigenlijk boven ons budget. Maar het blijft wel een optie, je ziet toch wel wat kwaliteitsverschil met de andere bedden die we gezien hebben.
Het is inderdaad wel een kostbaar bed. +/- 3700 met gestoffeerde comfort matras en topper moet je wel rekenen in deze actie. Ben zelf meer fan van een ander merk qua prijs/kwaliteit. Maar eventueel kan ik je daar via DM wat meer over vertellen. Aangezien ik de nodige jaren in deze producten werkzaam ben, vind ik sturen naar bepaalde merken niet erg gepast.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Fuske schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:00:
Ravospring 570 H2, in juni 2018 gekocht. Na wat experimenteren met verschillende bodems (en uiteindelijk zelfs een compleet ander bed) zijn we uitgekomen op lattenbodems die toch wel prima zouden moeten zijn.
Ondanks dat volgens de Ravensberger calculator een H2 prima moet zijn, tov. een H3 (en ik hoor ook van andere mensen dat een H2 als 'zacht' wordt ervaren).
We zijn tot de conclusie gekomen dat de toplaag te dun is en het matras te hard.
Zelf heb ik er niet heel erg problemen mee maar vrouwlief is vooral een zijslaper en wordt wakker met onderrug klachten.
Om het euvel te counteren een koudschuim topper gekocht bij Boschbedding, maar nu slaap ik slecht en heb ik onderrug klachten, omdat de boel nu (voor mij) te zacht is :P De boel wordt ook nog behoorlijk warm, de topper schuift en de hele combinatie is ook nogal fors qua dikte, waardoor we in de knoei komen met matrashoezen. Ideaal is anders.

Dus vandaar dat we bij Matt uitkwamen, omdat je daar naadloos een helft kan varieren qua 'hardheid'. Van de week hadden ze een actie met 75 euro korting, dus maar de knoop doorgehakt.
En als het toch niks is kan ie binnen 100 dagen weer terug en krijgen we gewoon ons geld terug.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:58
Mocht iemand overwegen om een bed te kopen bij Beter Bed: Doe. Het. Niet!

- Bij mij waren ze pas in staat om het juiste te leveren op de 5e afleverpoging. Heel veel contact met ze gehad, zelfs nog vantevoren laten controleren of nu alles goed op de pakbon stond, maar het toch weten te presteren meerdere malen verkeerde spullen mee te nemen. Dag vrije dagen.
- Hebben de lompe bezorgers mijn muur beschadigd. En zelfs nadat ik ze gewaarschuwd had voorzichtig te zijn, wat werd afgewimpeld met 'we doen dit dagelijks', stootte een van die gasten bijna mijn buitenboordmotor om die in de gang staat.
- Vervolgens gaven gele schuif elementen op de lattenbodem af op mijn matrassen. Niet echt een kleur die je op je matras wilt zien.
- En met meer dan 2 waardebonnen van 25 euro als vergoeding voor mijn tijd en moeite kwamen ze niet.

Daarnaast zitten ze al enige tijd in financiële problemen, dus het is nog maar de vraag of je over 2 jaar iets aan je garantie hebt. Schijnt nu iets beter te gaan nadat ze de helft van het bedrijf hebben afgestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Vervelend.. maar als ik het zo lees is het meer de service en alles eromheen dan het matras zelf waar de problemen mee spelen?

Hier gaat het nog steeds prima op de Matt, wat me inmiddels ook opvalt is dat ik 's ochtends 'vanzelf' wakker word, nog voor de wekker. Dat heb ik al in geen tijden meer gehad eigenlijk.. weet niet of het met de nieuwe Matt te maken heeft, maar het viel me wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
40% korting op alles van Emma met code: bestematras40

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 29-01-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Jiffy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:02:
[...]

Dat is mbt dat Emmamatras een behoorlijk nutteloos antwoord: die kún je namelijk niet testen in een winkel, die worden alleen online verkocht...

@nokiaan958GB: ik heb geen ervaring met Emma, maar heb wél sinds drie weken een matras van Matt Sleeps (zelfde principe, zelfde prijs, iets andere opbouw van het matras). Hiervóór had ik een matras van Le Dorme. Destijds uitgezocht in een speciaalzaak met ~5 minuten proefliggen en een uitgebreide voorlichting. Die was na vijf(!) jaar af. Voor een matras van >2600 euro viel me dat behóórlijk tegen, maar je kon er door kuilvorming niet meer aangenaam op liggen. Matt kost bij hetzelfde formaat (200x140) 650 euro, net als Emma.

Ik heb voor Matt gekozen wegens de iets andere opbouw (latexlaag ipv airgocell, whatever dat laatste may be) én ik had een paar berichten gelezen waarin stond dat de chemische lucht bij Emma nogal lang bleef hangen (dat waren er echt maar twee of drie, maar ik heb het mee laten wegen. Kan natuurlijk exemplarisch zijn geweest, of iemand die er heel gevoelig voor was). Anyway, ik redeneerde als volgt: als Matt niet bevalt ga ik voor Emma, en als Emma dan óók nog niet bevalt zie ik wel verder.

Ervaring met Matt: de levering is idd fucking snel. 's-Morgens besteld, 21:45 uur werd het matras geleverd. :D
Matras wordt keurig opgerold in een doos geleverd. Uit doos halen, plastic lossnijden, op je bed uitrollen, uurtje laten liggen en klaar. Het matras is significant steviger dan m'n (te?) zachte vorige matras. Chemisch luchtje blijft ongeveer een week hangen, maar neemt na de tweede dag rap af. Ik slaap altijd met het raam open, dus ik heb sowieso nergens last van gehad. Als je de boel echter potdicht hebt op je slaapkamer, kan ik me voorstellen dat die geur blijft hangen.

Tot nu toe bevalt het matras uitstekend: lekker stevig zónder dat het te hard is. Ik slaap normaliter op m'n zij, ook nog wel eens (half) op m'n buik en lees terwijl ik op m'n rug lig. Ligt heerlijk. Da's zo objectief als de neten, natuurlijk, en ook nog eens N=1. Hoe de levensduur op de lange(re) termijn is weet ik niet, maar naar ik heb begrepen hebben koudschuimmatrassen (waar zowel Matt als Emma voor het grootste deel uit bestaan) daar sowieso weinig/geen last van. Of dat idd zo is, merk ik wel.

Het ziet er naar uit dat Matt voor mij een blijvertje is. Het moet raar gaan wil ik 'm idd terugsturen binnen 100 dagen.

All in all: ik heb een matras dat me na een week of wat proberen prima bevalt voor een kwart van de prijs van m'n vorige, veel te dure, matras dat na vijf jaar 'op' was... In dat truukje met speciaalzaken op matrassengebied trap ik iig niet meer.
Geen idee of je laatst nog gereageerd had, maar ik was wel benieuwd naar je gewicht en of dit matras nog bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
Ik heb nu ongeveer 2 maanden lang de orginele emma matras uitgeprobeerd en kon er nog steeds niet aan wennen. Ongeveer 3 weken geleden wou ik het al terugsturen, maar ze zeiden dat ik een extra laag, voor mijn klacht, gratis verzonden kon krijgen waardoor het misschien wel prettig zou aanvoelen, maar naar mijn ervaring is het alleen maar erger geworden.

Toen net heb ik het retour proces gestart. Hopelijk werken ze professioneel en krijg ik mijn geld binnenkort terug.

Voor de gene die een extra 5% korting willen krijgen bij emma.
Als bedankje voor je registratie ontvang je een individuele 5% kortingscode: CZZ7BCXY (Geef even aan of je het al hebt gebruikt zodat een andere het niet meer hoeft te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Chiron schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:09:
Vervelend.. maar als ik het zo lees is het meer de service en alles eromheen dan het matras zelf waar de problemen mee spelen?

Hier gaat het nog steeds prima op de Matt, wat me inmiddels ook opvalt is dat ik 's ochtends 'vanzelf' wakker word, nog voor de wekker. Dat heb ik al in geen tijden meer gehad eigenlijk.. weet niet of het met de nieuwe Matt te maken heeft, maar het viel me wel op :)
Die Matt matrassen worden hier toch wel flink afgekraakt:
https://www.matras.info/g...matt-matras-geanalyseerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat wordt er dan precies afgekraakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Zou ik ook doen met alle andere merken, matras.info is niet onafhankelijk; die Chris is zelf van https://www.healthfoam.com. die toevallig 'de perfecte matrassen' verkoopt }:O

Vooralsnog ligt de Matt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Fuske schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:04:
@RobertJRB

Ik heb een Criade en heb daar in totaal zo’n 4600 euro voor betaald. Heb de Adagio matrassen en een topper. Ben er erg tevreden over. Je slaapt een derde van je leven, dus dat mag best wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik had inderdaad ook gezien dat matras.info niet erg onafhankelijk is. Hij zal er echter meer verstand van hebben en zal zeker een punt hebben met sommige meningen. Maar goed.. Het perfecte matras bestaat niet voor iedereen. 😉.

@MaZo zeker met je eens dat een bed wel wat mag kosten. Vraag me alleen af of Auping dan de beste prijs kwaliteit verhouding heeft.

Komend weekend naar de lokale beddenzaak, ik zal nog wel posten wat dat heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een waterbed tov een normaal matras?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Fuske schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:17:
Ik had inderdaad ook gezien dat matras.info niet erg onafhankelijk is. Hij zal er echter meer verstand van hebben en zal zeker een punt hebben met sommige meningen. Maar goed.. Het perfecte matras bestaat niet voor iedereen. 😉.
Het blijft uiteraard persoonlijk, en ik ben het er mee eens dat de Matt niet voor iedereen geschikt is. Matt 'werkt' voornamelijk bij redelijk 'standaard' slapers denk ik, binnen bepaalde lichaamsgewichten.

Met specifieke klachten, wensen, afwijkende lichaamsgewichten (ik heb het idee dat je bij Matt vooral met 'standaardgewichten' tussen 60-80 kilo goed zit) of een serieus rugprobleem hebt zou ik ook naar een goede specialist gaan en niet zomaar blind een Matt kopen.
Maar daar is de 'uitprobeerperiode' dan ook voor bij Matt. Als ie hier niet zou bevallen gaat ie ook gewoon linea recta retour :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Laatst online: 24-06 12:20
Vraag me alleen af of Auping dan de beste prijs kwaliteit verhouding heeft.
Als langdurig Auping gebruiker kan ik daar wel wat over zeggen.

Ruim 12jr geslapen op een Auronde met alle toeters en bellen. Na die 12jr is het bed nog altijd kraak- en piepvrij en dat ondanks een stuk of 5 verhuizingen. Het matras (Auping Adagio) is klaar en rijp voor recycling met een versleten tijk en een flinke kuil, maar ik ben dan ook geen lichte jongen.

Dus in dat opzicht is Auping een goed merk, maar ik denk wel dat hun prijzen voor matrassen erg hoog liggen, zeker als je in het hoger segment gaat kijken en hoe Auping het doet bij bijv. een Consumentenbond. Maar, je koopt wel een bed voor het leven, met een prijskaartje dat je voor je leven niet vergeet.

De Auping is overigens bij mij toevallig vorige week wél de deur uitgegaan, maar alleen maar omdat ik lage rugproblemen heb, de Auronde (1500) behoorlijk laag staat en mijn vrouw niet echt gecharmeerd bleek van dit bed (uit 1e huwelijk...).

Nu een deftige boxspring, heel wat anders.

P.S. Ik vraag me serieus af of een 2-persoons boxspring haalbaar is voor EUR 500,-. Een beetje topmatras kost dat namelijk al. Als doorsparen een optie is zou ik daar voor gaan.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ernemmer schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:10:
[...]

Geen idee of je laatst nog gereageerd had, maar ik was wel benieuwd naar je gewicht en of dit matras nog bevalt?
Ik kan inmiddels beamen wat @Jiffy heeft geschreven over de Mattsleeps. N=2. Ik weeg 95kg ongeveer en heb de 200 x 160. Erg tevreden erover. Heb dit matras gecombineerd met een boxspring zonder matras via beddenbriljant. Komend van een Ikea bed met pocketvering matras is dit een enorme upgrade. Ik word niet meer wakker met een pijnlijke schouder omdat ik op mijn zij heb geslapen. Ideaal. Zal vast nog wel wat beters op de markt zijn, maar qua prijs kwaliteit ben ik uiterst tevreden.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoef
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 22:51
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen. Ik heb al heel veel gelezen over matrassen en ik ben inmiddels misschien wel deskundiger ben dan de gemiddelde matrassenverkoper. Maar goed. Toch graag de mening van anderen. We hebben onze keus beperkt tot 3 pocketveren matrassen
Leen Bakker Royal 9,
Ravensberger 570
Dreambedden (type weet ik niet meer)

De ervaringen met Leen Bakker varieren afhankelijk van de verkoper. In ieder geval 100 dagen proefslapen en ruilmogelijkheid en zelfs geld terug vlgs verkoper.
Ravensberger zijn we geweest. Wat ons daar opviel was vooral de rust en ruimte. en de verhalen ook hier bevestigen de service gerichtheid.
Dreambedden is de prijs/kwaliteit verhouding goed in orde. Maar de dame die ons hielp was duidelijk niet op de hoogte van koudschuim kwaliteiten. (koudschuim is hard) Rommelige winkel, alsof er een paar uitprobeerbedden in een magazijn staan. Daar is werkelijk niet in geinvesteerd. Komt over als 'kopen en verder niet zeuren.' ook geen proefslapen ofzo.

Lang heb ik ook naar droomidee gekeken maar bij de verhalen over retouren haak ik af.

over ons: wij zijn beiden zij en rugslaper en ik ben 77 kg en mijn vrouw 65.

ik hoor graag andere evaringen en tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Even een update van onze zoektocht naar een nieuwe boxspring.

Vandaag naar een lokale beddenzaak gegaan die oa Nachtrijk en Preston verkoopt. Beide van NL fabrikaat. Maar eerder bijvoorbeeld ook Tempur en Auping verkocht.
Voor de eerste keer had ik het idee dat we echt eerlijk en onafhankelijk advies kregen. Zo gaf de verkoper ook aan dat Auping inderdaad niet altijd de beste prijs kwaliteit had. Zeker niet qua matrassen!

Bij deze zaak was genoeg keuze in modellen en matrassen. Ook heb ik hier goede uitleg gekregen over pocketvering vs koudschuim. Na wat te hebben proefgelegen besloten om hoe dan ook voor een boxspring met koudschuim matras te gaan. Het is een duurdere oplossing maar gaat ook weer wat langer mee.
Daarbovenop komt een topper ook van koudschuim, met een zomer en winterkant. De zomerkant had een verkoelende laag, wat ook daadwerkelijk zo voelde. Toevallig dat mijn zus hier een half jaar geleden deze topper had gekocht en deze ook erg tevreden hiermee is.

Nu nog een keuze qua model, daar gaan we later nog even voor terug. Qua prijs zitten we tussen de €2500-3000. We kunnen het model zelf samenstellen met hoofdbord, pootjes en stof.

Zeer waarschijnlijk gaan we hier dus slagen voor ons nieuwe bed, en zien we af van de Matt combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 09:57
Even een ervaring delen:

Een tijd lang dit forum gevolgd en ongeveer anderhalf jaar geleden de knoop doorgehakt qua bed. Langs verschillende zaken geweest (zowel speciaal zaken als woonreuzen). Bij sommige zaken viel op dat als je NU beslist nog eens 5% extra korting. Niet gedaan want we wilde echt niet over één nacht ijs gaan. Uiteindelijk in een beddenspeciaalzaak aangelopen tegen het merk Serta. Er was een speciale aanbieding ( Serta Classico) waar je niet veel aan kon veranderen (alleen maat en zachtheid matras) waar we gelijk weg van waren (qua liggen dus). Verkoper gaf ook aan "ga niet over nacht ijs maar ga er over nadenken en kom gerust nog een paar keer langs". Nu na anderhalf jaar geen moment spijt we slapen nog steeds heerlijk en vallen echt sneller in slaap. Het is niet het goedkoopste bed maar als je het kan veroorloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Fuske @mike4y gewoon uit nieuwsgierigheid bij welke zaken zijn jullie geweest. (beroepsdeformatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 09:57
Kezand schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:34:
@Fuske @mike4y gewoon uit nieuwsgierigheid bij welke zaken zijn jullie geweest. (beroepsdeformatie)
Bij Beds&Bedding Amstelveen uiteindelijk gekocht

[ Voor 4% gewijzigd door mike4y op 08-02-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Kezand schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:34:
Omsels in Panningen (noord Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-03 16:48
Guillermow93 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:11:
Ik kan iedereen het Lidl Meradiso matras afraden. Ik heb dit matras op 27-04-2019 aangekocht en er is nu al kuilvorming, deze gaat dan ook retour volgende week. Afgelopen weekend bij de showroom van Ravensberger in Zoeterwoude proefgelegen op verschillende matrassen. Uiteindelijk is het de Komfort-SAN 50 H2 SG50 geworden (187cm en 78kg)

Dit in combinatie met deze 42-latten vaste lattenbodems hoop ik weer als een baby te kunnen slapen. https://www.matrasbestell...-vast/lattenbodem-42-lats
Hi, hoe bevalt het matras? Ik heb ongeveer hetzelfde postuur, iets langer, maar zelfde gewicht. Ik vind de H2 wel bijzonder zacht en ver wegzakken en overweeg te ruilen voor de H3. Waarom heb je overigens deze lattenbodem genomen en niet die van Ravensberger? Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 15:28
Sinds twee weken hebben wij de Matt matrassen. Vriendin wilde een nieuwe matras omdat mijn oude te hard waren. Toevallig zagen we een ad van Matt en het moduleerbare + 120 dagen proefslapen sprak ons aan.
We hebben 'm beide op de standaard hardheid en qua ligging is het een erg prettig matras. Ligt bij ons op een oude Auping spiraalbodem. Zoals eerder ook al genoemd is het voelt het 's ochtends alsof je ruggenwervels mooi in een lijn staan. Vriendin vindt 'm toch wat hard dus die zal 'm binnenkort waarschijnlijk aanpassen.

Desondanks heb ik twee puntjes; sinds ik op de Matt slaap word ik regelmatig 's nachts wakker van de warmte. Hoewel ik lees dat de Matt geen warm matras zou zijn, is ie beduidend warmer dan mijn oude matras. Nou is het zo dat er nog een molton met zo'n waterdicht laag op ligt (= plastic) dus die ga ik zsm vervangen voor een katoenen molton. Mogelijk dat deze combi slecht ventileert? Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice of ze dit probleem herkennen maar was hen niet bekend.

Tweede is dat we twee 1-persoonsmatrassen hebben waar dat voorheen prima ging met zo'n T-kussen er tussen (pont d'amour ofzo?) echter doordat de bovenste laag van de Matt los ligt wijkt die tov de onderlaag waardoor er makkelijk een kuil tussen de matrassen ontstaat. Erg irritant want je moet m dan open ritsen om die bovenste laag weer recht op de onderste laag te leggen.

Herkennen meer mensen dit? Overall zijn we best tevreden maar nog niet tevreden genoeg om te beslissen dat we ze houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Is er voor buikslapers een bepaalde hardheid aan te raden, gemiddeld genomen? Ik lees hier vrij weinig over (Google). Heb e.e.a. gelezen over Matt, Emma en Bodyguard (Bett1). Hoe meer ik lees, hoe minder zeker ik word :F

[ Voor 99% gewijzigd door Jedi_Pimp op 15-02-2020 00:40 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Voor jou en iedereen die denkt dat matras-review-sites nuttige bronnen van informatie zijn, is dit een goed artikel om te lezen: https://www.fastcompany.c...side-of-the-mattress-wars

TLDR: je kunt miljonair worden met matrassen reviewen, maar eerlijk of onafhankelijk is het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Er zijn sowieso maar weinig echt onafhankelijke review sites, voor welk product dan ook.

Vroeger was er keuze uit weinig soorten matrassen en sliepen we prima. Tegenwoordig laat iedereen zich gek maken en slapen we klote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Circa 10 jaar geleden een Norma Timeless boxspring gekocht. Al vrij snel het idee dat het geen 1 matrasbed was. Na 5 jaar de topper vervangen. Nu weer 5 jaar verder en je merkt duidelijk dat het naadje niet het probleem is. Maar de gestoffeerde matras aan de zijkanten. Dat is superzacht geworden waardoor bij 1 matras je echt in het midden moet blijven.

Nu dacht ik: nieuwe gestoffeerde matras en klaar. Helaas is Norma dus failliet en de goede beddenzaak zegt het merk waarschijnlijk ook niet meer te gaan voeren.

Paar concrete vragen:

- de zwarte gestoffeerde matras bevat een rits. Iemand ervaring met een fabrikant die die hoes opnieuw opvult met veren, schuim
etc?

- een ander bed lonkt ook. In de winkel hadden ze ‘Avek’. De ninety, 1921 en nog duurder. Nu wil mijn vrouw graag electrische verstelling.

- op internet kom ik ook het merk Caresse tegen. Ik vind vragen, maar geen ervaringen, maar ook geen klachten. Voor een electrische boxspring is dat een stuk goedkoper dan de Avek.

Mocht je er goed opliggen, het uiterlijk ook mooi (genoeg) vinden. Zit er verschil in kwaliteit tussen bijvoorbeeld de

Avek ninety electrisch(3600 euro) of de caresse 4700 electrisch voor 2400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Vandaag dan eindelijk ons bed gekocht bij de lokale beddenzaak.
Boxspring van 't merk Skagen Beds. Bij dit merk kon je een hoes krijgen voor de boxspring zelf waardoor 't een groot bed lijkt en dat sprak ons erg aan. Uiteindelijk ook voor de koudschuim matrassen gegaan, vanwege de levensduur en steun op alle plekken. (zodat we ook 't probleem van@meermarco niet krijgen want dat hebben wij nu ook)
Daarbovenop nog een topper van koudschuim met aan een kant een verkoelende laag. Deze topper is iets zachter dan het matras. Bij 't proefliggen waren we eigenlijk meteen verkocht aan deze combinatie. Een stevigere matras en een zachtere topper.
Uiteindelijk rond de 2800€ uitgegeven en nog wat beddengoed erbij weten te handelen.
Nu is 't wachten.. 6 weken levertijd.. Dat die snel voorbij mogen gaan😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Fuske schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:08:
Vandaag dan eindelijk ons bed gekocht bij de lokale beddenzaak.
Boxspring van 't merk Skagen Beds. Bij dit merk kon je een hoes krijgen voor de boxspring zelf waardoor 't een groot bed lijkt en dat sprak ons erg aan. Uiteindelijk ook voor de koudschuim matrassen gegaan, vanwege de levensduur en steun op alle plekken. (zodat we ook 't probleem van@meermarco niet krijgen want dat hebben wij nu ook)
Daarbovenop nog een topper van koudschuim met aan een kant een verkoelende laag. Deze topper is iets zachter dan het matras. Bij 't proefliggen waren we eigenlijk meteen verkocht aan deze combinatie. Een stevigere matras en een zachtere topper.
Uiteindelijk rond de 2800€ uitgegeven en nog wat beddengoed erbij weten te handelen.
Nu is 't wachten.. 6 weken levertijd.. Dat die snel voorbij mogen gaan😁
De matrassen die we nu hadden waren pocketveren met meerdere koudschuim lagen. Dus op ‘papier’ was dat prima. Succes met je bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik kom er net achter dat het bedbodem van mijn huidige bed gek genoeg hard blijkt te zijn, als in een 'vlavro' bodem. In hoeverre is een schuimmatras als Emma of Matt ongeschikt voor een dergelijke bodem? Volgens Matt kan het matras bijvoorbeeld op de grond en op de site van Emma zie je een matras op een vlonder, maar dit lijken me niet echt de meest voorkomende situaties in de praktijk.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
Goedemorgen, ik ben opzoek naar een goed matras (180x200) voor niet al te veel geld. Mijn vrouw en ik wegen 75 en 80kg en zijn beide zijslapers.

Op dit moment slapen we op een IKEA Sultan Hjelmas, naast de kuilvorming vinden wij nu dit matras nu ook iets te zacht.

We kwamen eerst uit op een droomidee matras (pocketveren + traagschuim), maar na het lezen van enkele berichten in dit topic ben ik daar niet heel happig op. Zijn er nog goede alternatieven in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Als aanvulling. Bij een 160 of 180. Hoe kan je de 'naad' voorkomen. Vrouw rond de 60, zelf rond de 75kg.
Ik begreep nl dat bij elke pockteveermatras (vaak bij boxspring) je eigenlijk niet op de zijkant van de matras moet liggen, maar 'in het midden'. Als je naast elkaar ligt, lukt dat niet echt. Kortom, je voelt niet perse de naad (welke je beetje kan uitvlakken door de topper) maar de zwakte van de zijkant van de matrassen.

Maar 160cm brede pocketveren worden niet meer gemaakt begreep ik. Dit 'probleem' had je vroeger toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
meermarco schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:00:
Als aanvulling. Bij een 160 of 180. Hoe kan je de 'naad' voorkomen. Vrouw rond de 60, zelf rond de 75kg.
Ik begreep nl dat bij elke pockteveermatras (vaak bij boxspring) je eigenlijk niet op de zijkant van de matras moet liggen, maar 'in het midden'. Als je naast elkaar ligt, lukt dat niet echt. Kortom, je voelt niet perse de naad (welke je beetje kan uitvlakken door de topper) maar de zwakte van de zijkant van de matrassen.

Maar 160cm brede pocketveren worden niet meer gemaakt begreep ik. Dit 'probleem' had je vroeger toch niet?
Ook om deze reden hebben wij gekozen voor een koudschuim matras. Die kun je wel als 1 matras krijgen in die maat. En als je 2 verschillende hardheden zou moeten nemen heb je ook niet echt een naad omdat deze beter op elkaar aansluiten dan pocketvering matrassen.
Zeker als je een boxspring neemt waarin er 2, kernen in een matrashoes worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waarten schreef op zondag 16 februari 2020 @ 07:30:
[...]
We kwamen eerst uit op een droomidee matras (pocketveren + traagschuim), maar na het lezen van enkele berichten in dit topic ben ik daar niet heel happig op. Zijn er nog goede alternatieven in dezelfde prijsklasse?
Slechte ervaringen worden sneller gepost. Ik zou het gewoon zelf uitproberen en desnoods betalen met PayPal / CC, zodat je zeker bent dat je je geld terug krijgt.

Hier al 1,5 jaar een Droomidee matras (220x180 koudschuim, ~350 euro). Lag in het begin wat hard en had een vreemde geur de eerste weken. Dat deed mij heel erg twijfelen, maar uiteindelijk werd het zoals het nu nog steeds is: goed. Geen geuren en ligt lekker stevig. Keer hem wel geregeld om 'kuilen' te voorkomen.

Qua prijs/kwaliteit echt een prima pocketvering matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hier ook sinds 2 weken een droomidee matras en hij stink inderdaad hard in het begin en de afwerking is niet super, maar hij is een stuk dan die van Lidl of de Ikea Morgedal, die allebei heel snel een kuil hadden.
Nu merk ik dat het droomidee matras ook wel iets deukt maar dit is een stuk minder dan wat die andere 2 doen. Ook ben ik met 100kg wel een beetje aan de zware kant voor het droomideematras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Fuske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Ook om deze reden hebben wij gekozen voor een koudschuim matras. Die kun je wel als 1 matras krijgen in die maat. En als je 2 verschillende hardheden zou moeten nemen heb je ook niet echt een naad omdat deze beter op elkaar aansluiten dan pocketvering matrassen.
Zeker als je een boxspring neemt waarin er 2, kernen in een matrashoes worden gedaan.
Wat is jouw hele combinatie? Gewoon normaal bed en dan koudschuim matras uit 1 geheel erop?
En hoe is jouw ervaring tov een pocketveermatras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik hou van hard, dus mijn matras van 140x200 ligt op een vlakke plaat, zonder topper en het is de versie met aan 2 kanten koudschuim. De pocketvering heb ik gekozen omdat deze kouder zou zijn dan een complete koudschuim matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
Bedankt voor de reacties. We gaan het matras van droomidee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
meermarco schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Wat is jouw hele combinatie? Gewoon normaal bed en dan koudschuim matras uit 1 geheel erop?
En hoe is jouw ervaring tov een pocketveermatras?
We krijgen ons bed pas over 6 weken geleverd.
Betreft een boxspring met 1 grote matras (180x200) en daar komt nog een topper bovenop ook van koudschuim.
Echte ervaring heb ik er nog niet mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Fuske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:40:
[...]

We krijgen ons bed pas over 6 weken geleverd.
Betreft een boxspring met 1 grote matras (180x200) en daar komt nog een topper bovenop ook van koudschuim.
Echte ervaring heb ik er nog niet mee dus.
Maar is de matras ook koudschuim? Waarom dan ook nog een topper erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Klopt. De topper is zachter dan het matras. Topper is dus voor het comfort.

Daarnaast heeft de boxspring een gestoffeerde matras daar op slapen is niet zo fijn en je moet er dan nog een hoeslaken over doen natuurlijk.

Je kan ook een boxspring met normale matrassen aanschaffen, dan heb je geen topper nodig in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKaas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 14:46
x

[ Voor 100% gewijzigd door KingKaas op 18-07-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:58

Trebbors

Failure is no option!

We zijn ook op zoek naar passende matrassen maar hoe zit het met al die toppers die hier langskomen? Dat komt overeen met plastic over de bank en tafel leggen zodat het niet vies wordt. Een matras moet van zichzelf toch perfect zijn zonder topper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ons waterbed is gisteren geïnstalleerd!! Afgelopen nacht dus voor de eerste keer op een waterbed geslapen, en ja, dit was wennen!
Ik sliep snel, maar het omdraaien gaat wat lastiger en daardoor werd ik een paar keer wakker.
Ook voel ik me niet helemaal lekker, dus dat helpt ook niet.

Ik ben benieuwd hoe snel we gewend zijn aan het waterbed en of er nog iets aangepast moet worden aan de temperatuur en/of hoeveelheid water. We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bij een winkel melde ze dat: een boxspring met een beklede matras+topper je aan de kanten van de matras (en dus ook midden) altijd een groter verschil voelt dan bij een goede dikke matras(waarbij je de matras dus opmaakt) zonder de topper. Die matrassen zijn vaak ook recht afgewerkt ipv afgerond. En zelfs zonder topper zou je dan ‘beter’ in het midden liggen. Met kleding aan is dat lastig te testen. Is dat jullie ervaring ook?
Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste