@kezand: Vraagje: ik kan er online niet veel nuttige info over vinden. Van koudschuim wordt als voordeel aangegeven dat je het in veel hardheden kan produceren, waardoor je een koudschuim-matraskern voor elk gewicht kan maken. Kan dat met natuurlatex ook? Op de 1 of andere maneir zie ik in het nederlandse aanbod eigenlijmk alleen maar matrassen tot 110kg, terwijl de optimale veerkracht met de juiste hardheid met toch bijzoner geschikt lijkt voor zware mensen. Is latex niet in de juiste hardheid te maken voor bijvoorbeeld 150kg?
@dicksterk Je kan latex in verschillende hardheden krijgen. Maar meestal in 2 hardheden medium / firm
Dit heeft meestal te maken met de de verhouding synthetische latex / Natuurlatex.
Latex is prima te maken voor 150 kg en ik denk dat de meeste latex dit gewoon ook kan.
Maar het heeft meestal met vraag en aanbod te maken.
Latex is gewoon duur maar gaat lang mee. De doelgroep die zwaar is en in het duurdere segment koopt is niet zo groot vandaar dat het aanbod klein is.
Dit heeft meestal te maken met de de verhouding synthetische latex / Natuurlatex.
Latex is prima te maken voor 150 kg en ik denk dat de meeste latex dit gewoon ook kan.
Maar het heeft meestal met vraag en aanbod te maken.
Latex is gewoon duur maar gaat lang mee. De doelgroep die zwaar is en in het duurdere segment koopt is niet zo groot vandaar dat het aanbod klein is.
@deathchant: als je graag een wat kleiner kussen wilt, en een latexkussen(omdat quesco dat ook biedt) zou je ook deze kunnen nemen:
https://jysk.nl/slaapkame...en-lesja-latex-40x60x11cm
Aangezien je zijslaper bent is een nekrol voor jou niet zinvol. Als je 11cm te dun vindt zou je ook deze nog kunnen nemen:
https://jysk.nl/slaapkame...rrest-terra-nova-40x60x14
Zelf heb ik hier de lesja, dat is een fantastisch veerkrachtig kussen. Ik wissel zelf een beetje tussen dat kussen en het memoryfoam kussen van primark(10 euro), als ik een wat dikker kussen wil.
https://jysk.nl/slaapkame...en-lesja-latex-40x60x11cm
Aangezien je zijslaper bent is een nekrol voor jou niet zinvol. Als je 11cm te dun vindt zou je ook deze nog kunnen nemen:
https://jysk.nl/slaapkame...rrest-terra-nova-40x60x14
Zelf heb ik hier de lesja, dat is een fantastisch veerkrachtig kussen. Ik wissel zelf een beetje tussen dat kussen en het memoryfoam kussen van primark(10 euro), als ik een wat dikker kussen wil.
Verwijderd
op welk type bodem heb jij de struktura @Isaja ?Isaja schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:07:
[...]
H2 variant hier nu twee weken in gebruik, slaap er nog steeds erg goed op. Heb er duidelijk meer steun aan dan de Struktura 60 in H2 (ben 75kg bij 182)
Kuilvorming lees je veel over bij oa Ikea matrassen. Heb de hoop dat dat hier minder een issue gaat zijn door de gebruikte materialen. Ook over alle kanten draaibaar dus dat zal schelen.
Houd persoonlijk van een wat zachtere bovenlaag (ivm schouders/ arm als ik op mijn zij of buik lig) en dat heeft dit matras. Kan me voorstellen dat de H3 fijner is als je wat steviger zoekt.
Succes met je keuze!
@bravertal: kijk eens op www.rustiquehome.nl daar hebben ze diverse opbergboxsprigns en bedden. Ook hun matrassen zij van goede kwalitiet, net zo goed als droomidee, sommige zelfs veel luxer9de helsinki bijvoorbeeld).
Ik zat op bol.com even bij de latexmatrassen te kijken. Daar heeft de producent "O.M.M." een breed assortiment in de etalage. Er staat bij "made in Holland".
Iemand enig idee van het kwaliteitsniveau van deze club?
Iemand enig idee van het kwaliteitsniveau van deze club?
@nokiaan958gb: toevallig bekeek ik gisteren precies hetzelfde. omm is www.opmaatmatras.nl en die leveren absoluut kwaliteit. Kijk wel even wat je koopt, ik zag gisteren bijvoorbeeld een matras van hen met een toplaag van latex en daaronder een kern van hr55 koudschuim. Opizch een prima idee, maar toch wel iets anders dan een volledig latex matras. Ik zag ook deze producent: www.ecolux-matrassen.nl en heb daar even navraag gedaan naar de gebruikte kwaliteit. Dat viel me erg mee; op bol.com bieden ze enkel de populairste matrassen uit hun colectie aan maar je kan ook hardere bestellen. h2(medium) heeft hr65 latex(geschikt tot 90kg lichamsgewicht), firm hr70(tot 120kg), en super firm (tot 200kg lichaamsgewicht) hr77 latex. Dit lijkt me dus ook een zeer interessante optie.
[ Voor 38% gewijzigd door dicksterk op 03-05-2018 15:30 . Reden: toevoegen informatie ecolux-matrassen ]
@dicksterk , zij hebben geen lengtemaat 210 cm.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
@bravertal: hebben zowel www.rustiquehome.nl als www.elawonen.nl geen 210 lengtemaat? ook als ze standaard niet p de site staan kan je altidj nog vragen of ze die speciaal voor je willen maken, vaak kan dat wel.
Verwijderd
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en heb al diverse combi's overwogen en heb eigenlijk nog maar één overweging, mogelijk kunnen de (semi)experts of multitesters in dit topic daar nog antwoord op geven:
Stel: Ik zoek zacht ligcomfort.
Zal een harde box als bodem (nog) duidelijk merkbare invloed hebben bij een matrasdikte van 20 cm of meer?
Koudschuim in dat geval.
Bijvoorbeeld Ravensberger benadrukt nogal de invloed van de bodem op hun matrassen, maar ik lees elders ook weer artikelen waarin wordt gesteld dat de invloed van een bodem op het ligcomfort te verwaarlozen is.
Overigens is dat advies van Ravensberger voor mij reden om dus naar een (dikker) Nederlands (?) matras te zoeken. Ik wil het liefst niet met een topper werken.
Graag lees ik nog enige input
Stel: Ik zoek zacht ligcomfort.
Zal een harde box als bodem (nog) duidelijk merkbare invloed hebben bij een matrasdikte van 20 cm of meer?
Koudschuim in dat geval.
Bijvoorbeeld Ravensberger benadrukt nogal de invloed van de bodem op hun matrassen, maar ik lees elders ook weer artikelen waarin wordt gesteld dat de invloed van een bodem op het ligcomfort te verwaarlozen is.
Overigens is dat advies van Ravensberger voor mij reden om dus naar een (dikker) Nederlands (?) matras te zoeken. Ik wil het liefst niet met een topper werken.
Graag lees ik nog enige input
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 17:58 ]
@nokiaan958gb: ik heb nog even verdder gekeken voor je maar opmaatmatras levert enkle matrassen met een latex toplaag, de kern is 12cm koudschuim(bij de basic versie hr40 bij de exclusiveversie hr55) de toplaag is 4cm hr65 latex bij de 18cm dikke en 8cm hr65 bij de 22cm dikke matras. ik weet niet wat @kezand er van vindt(die is meer thuis in latexmatrassen dan ik) maar ik vind dit een beetje mager. Mogelijk zal je als gebruiker niet heel erg veel verschil merken(zeker met de 22cm dikke) maar het is toch andedrs dan een kern die volledig uit latex bestaat. Ik zou dan eerder voor de matrassen van www.ecolux-matrassen.nl gaan die ook op bol.com verkocht worden, die hebben een kern die volledig bestaat uit hr65 latex(al kan je ook 26cm dikke combo-modellen neme waar nog een toplaag op zit).
@Verwijderd: de ravensberger struktura hr60 is 19cm dik(tijk meegerekend, de kern is 16cm dik) en daarbij is de bodem zeker nog wel van invloed, vanaf 20cm dik maakt het niet veel uit als je een kwalitatief goed matras hebt(al is een erg zachcte bodem zelfs in staat een hard matras te zachct te maken). Je kan een koudschuim, pocketvering of latex matras van 20cm nemen. ik denk bijvoorbeeld dat de combo-matrassen van ecolux die ik net noemde heerljk zullen liggen ook op een harde box.
@Verwijderd: de ravensberger struktura hr60 is 19cm dik(tijk meegerekend, de kern is 16cm dik) en daarbij is de bodem zeker nog wel van invloed, vanaf 20cm dik maakt het niet veel uit als je een kwalitatief goed matras hebt(al is een erg zachcte bodem zelfs in staat een hard matras te zachct te maken). Je kan een koudschuim, pocketvering of latex matras van 20cm nemen. ik denk bijvoorbeeld dat de combo-matrassen van ecolux die ik net noemde heerljk zullen liggen ook op een harde box.
Ik ga ook maar een afgezaagde situatieschets geven. Wensen:
160 breed
200 lang
1 persoon 100 KG
1 persoon 75 KG
Geen van beiden hebben het bijzonder koud of warm, we houden wel van stevig slapen.
Belangrijk detail: wij zijn beiden fanatieke buikslapers. Hebben momenteel een hard IKEA matras op een lattenbodem wat opzich wel bevalt maar mis met dat beetje comfort en luxe van een boxspring.
Budget: max 1000 euro. Liever tussen 700 en 900 euro. Indien mogelijk met opbergruimte. Electrische dingen boeien ons niet. Matras en hoofdbord in kleur heeft zeker de voorkeur.
We gaan er blanco in dus... Shoot!
160 breed
200 lang
1 persoon 100 KG
1 persoon 75 KG
Geen van beiden hebben het bijzonder koud of warm, we houden wel van stevig slapen.
Belangrijk detail: wij zijn beiden fanatieke buikslapers. Hebben momenteel een hard IKEA matras op een lattenbodem wat opzich wel bevalt maar mis met dat beetje comfort en luxe van een boxspring.
Budget: max 1000 euro. Liever tussen 700 en 900 euro. Indien mogelijk met opbergruimte. Electrische dingen boeien ons niet. Matras en hoofdbord in kleur heeft zeker de voorkeur.
Bedankt voor de genomen moeite en je advies.dicksterk schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:16:
@nokiaan958gb: ik heb nog even verdder gekeken voor je maar opmaatmatras levert enkle matrassen met een latex toplaag, de kern is 12cm koudschuim(bij de basic versie hr40 bij de exclusiveversie hr55) de toplaag is 4cm hr65 latex bij de 18cm dikke en 8cm hr65 bij de 22cm dikke matras. ik weet niet wat @kezand er van vindt(die is meer thuis in latexmatrassen dan ik) maar ik vind dit een beetje mager. Mogelijk zal je als gebruiker niet heel erg veel verschil merken(zeker met de 22cm dikke) maar het is toch andedrs dan een kern die volledig uit latex bestaat. Ik zou dan eerder voor de matrassen van www.ecolux-matrassen.nl gaan die ook op bol.com verkocht worden, die hebben een kern die volledig bestaat uit hr65 latex(al kan je ook 26cm dikke combo-modellen neme waar nog een toplaag op zit).
....
in heb minimaal 210 nodig
@lensent: Ik twijfel... buikslapers zijn het meest gebaat bij stevige ondersteuning, zeker bij een gewicht van 100kg. Het comofrt van een boxspring bestaat er vaak juist uit dat je een beetje doorveert, wat met een buikslaaphouding eigenlijk juist niet goed is. Uiteraard kan je bij wat winkels gaan proefliggen. ik weet niet waar je woont dus hier zomaar een greep:
Haarlem: www.defabriekswinkel.nl
amersfoort: www.rustiquehome.nl
utrecht: www.dreambedden.nl
geen showroom(enkel online: www.fabrieksboxsprings.nl
@nokiaan958gb: op www.ecolux-matrassen.nl staat een mailadres, ze kunnen 210 lengemaat gewoon voor je maken.
Oke, dus niet direct specifieke dingen waar we op moeten letten. Als het dus maar stevig genoeg is. Helder!dicksterk schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:46:
@lensent: Ik twijfel... buikslapers zijn het meest gebaat bij stevige ondersteuning, zeker bij een gewicht van 100kg. Het comofrt van een boxspring bestaat er vaak juist uit dat je een beetje doorveert, wat met een buikslaaphouding eigenlijk juist niet goed is. Uiteraard kan je bij wat winkels gaan proefliggen. ik weet niet waar je woont dus hier zomaar een greep:
Regio Zwolle trouwens
@lensent: in jullie geval zou ik geen traagschuim toplaag nemen, omdat je buik daarin wegzakt wat je ruggenwervel belast. en uiteraard ook geen te zachcte box, maaar dat voel je snle genoeg bij proefliggen. als je bij fabrieksboxsprings.nl bestelt zou ik eerst per mail je situatie uitleggen en hen advies vragen.
Wat maakt trouwens dat je Rustiquehome als tip geeft? Zie bijzonder weinig specificaties op de site.
@lensent: ik ken de herkomst van zijn producten toevallig, vandaar dat ik weet dat rustiquehome goede kwaliteit levert, en ze zijn klantvriendelijk ook.
@Verwijderd stelregel is vaak hoe dikker de matras hoe zachter. Maw hoe dunner hoe meer effect de bodem gaat hebben.
@dicksterk ben nieuwsgierig waar komen de spullen dan van rustique vandaan?
@dicksterk ben nieuwsgierig waar komen de spullen dan van rustique vandaan?
@kezand: bij de vorige fabikant van droomidee. Droomidee zlef produceert daar nu niet meer, dit bedrijf nog wel.
Btw: ecolux-matrassen zegt latex matrassen in principe te kunnen leveren tot hr100. Heeft zo'n hoge hr-waarde zin?
Btw: ecolux-matrassen zegt latex matrassen in principe te kunnen leveren tot hr100. Heeft zo'n hoge hr-waarde zin?
@dicksterk verhouding synthetische / natuurlatex is veel belangrijker
Verwijderd
Bedankt @kezand en @dicksterk.
Ook ik liep tegen het bovengenoemde OpMaatMatras aan. De prijs is behoorlijk scherp als ik hem naar mijn smaak configureer. Koudschuim, dikte 20cm, luxe tijk.
Het alternatief zou zijn een Van Landschoot Noviflex of Polypreen Masarat.
Dit zijn gewoon merkfabrikanten, hoe goed is een 'noname' aanbieder als OMM of 'DIM' in vergelijking met deze merken of is er een kans dat er ook gewoon een merkfabrikant achter deze namen zit?
Ook ik liep tegen het bovengenoemde OpMaatMatras aan. De prijs is behoorlijk scherp als ik hem naar mijn smaak configureer. Koudschuim, dikte 20cm, luxe tijk.
Het alternatief zou zijn een Van Landschoot Noviflex of Polypreen Masarat.
Dit zijn gewoon merkfabrikanten, hoe goed is een 'noname' aanbieder als OMM of 'DIM' in vergelijking met deze merken of is er een kans dat er ook gewoon een merkfabrikant achter deze namen zit?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 00:44 ]
Zoals beloofd zal ik hier nog even op terugkomen. Inmiddels liggen we nu 2 maanden op het nieuwe bed en matras. Bevalt ons beide prima.Magiciano schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:09:
@dicksterk Dankje. We zijn eens samen de sites afgegaan en willen dan toch gaan voor een enkel 180 matras zonder topper. Nu blijkt dat er toch wel een voorkeur is voor een bed met opbergruimte in plaats van een boxspring. Dat biedt beddenbriljant helaas niet aan dus dat is nog even verder zoeken. Als we een keuze hebben gemaakt zal ik dat hier laten weten.
Keuze bed is gevallen op : https://www.ikea.com/nl/n...cts/S79006805/#/S29099294
Voldoet aan onze praktische eisen en stond overwegend goed reviewed.
En matras op de steeds terugkomende beste koop van de Consumentenbond: https://www.lidl-shop.nl/...80-x-200-cm-H2/p100229904
Matras wordt opgerold bezorgd dus is makkelijk in je slaapkamer te krijgen. Na uitrollen was binnen 3 dagen de vervorming weg.
@Verwijderd: het merk zegt niets over kwaliteit. Alleen is 20cm wel een beetje de grens op een harde box, ik zouliever 22cm nemen als je zacht wil liggen.
opzich kan je ook de 20cm latex van ecolux-matrassen (dimsy op bol.com) nemen want die lijkt me ook vrij zacht en latex is veerkrachtiger/rekbaarder dan koudschuim.
opzich kan je ook de 20cm latex van ecolux-matrassen (dimsy op bol.com) nemen want die lijkt me ook vrij zacht en latex is veerkrachtiger/rekbaarder dan koudschuim.
Had ;-) Dat was op aanraden van ravensberger, goede kwaliteit instelbare lattenbodemsVerwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:31:
[...]
op welk type bodem heb jij de struktura @Isaja ?
Hey mensen, ik ben voor mij en mijn vriend op zoek naar een bed/boxspring. Momenteel lig ik op een veren matras van de Ikea, zo'n 10 jaar oud en ligt nog prima.
Op zich zou ik het niet erg vinden een soortgelijke matras te kopen.
We hebben een hele andere lichaamsbouw, ik ~ 93kg en hij ~60kg dus 2 apparte matrassen lijken mij wel handig.
Budget zo rond de 750-1250 afhankelijk van wat we krijgen natuurlijk. Liever een prima prijs/kwaliteit dan 500 euro extra voor wat onnodige luxe. Heeft iemand tips? Ik heb rond zitten zoeken op diverse fora/sites maar niks sluit heel goed aan op wat ik zoek, behalve weer een typisch Ikea bed
Op zich zou ik het niet erg vinden een soortgelijke matras te kopen.
We hebben een hele andere lichaamsbouw, ik ~ 93kg en hij ~60kg dus 2 apparte matrassen lijken mij wel handig.
Budget zo rond de 750-1250 afhankelijk van wat we krijgen natuurlijk. Liever een prima prijs/kwaliteit dan 500 euro extra voor wat onnodige luxe. Heeft iemand tips? Ik heb rond zitten zoeken op diverse fora/sites maar niks sluit heel goed aan op wat ik zoek, behalve weer een typisch Ikea bed
@santee: heb je nu al een boxspringbodem? zo ja dan kan je die houden als die nog goed is. zo nee, ikea heeft prima boxspringbodems.
2 losse matrassen is niet nodzakelijk, hoewel met jullie gewichtsverschil je dan wel een matras zal moeten kiezen waarbij je de bewegingen van je partner nauwelijks voelt. ik zou dan denken aan: de royal 2000 matras van www.boschbedding.nl afgedekt met latex, dat matras is heel solide door de 2000 pocketveren per m2, en met een latex afdeklaag voel je de beweegingen van je partner niet. bestel wel ff per mail en vraag of ze een leuek korting vor je hebben, want dat wil vaak nog weleens aanzienlijk schelen in de prijs.
anders zou je ook de mattsleeps kunnen nemen: www.mattsleeps.com de 2persoonsvariant heeft 2 kernen, afgedket met 1 toplaag. daarop voel je de bewegignen van je partner ook niet.
Als je toch voor 2 matrassen wilt gaan kan je ook bij www.droomidee.nl bestellen, die zijn veel goedkper en ook prima qua kwaliteit.
2 losse matrassen is niet nodzakelijk, hoewel met jullie gewichtsverschil je dan wel een matras zal moeten kiezen waarbij je de bewegingen van je partner nauwelijks voelt. ik zou dan denken aan: de royal 2000 matras van www.boschbedding.nl afgedekt met latex, dat matras is heel solide door de 2000 pocketveren per m2, en met een latex afdeklaag voel je de beweegingen van je partner niet. bestel wel ff per mail en vraag of ze een leuek korting vor je hebben, want dat wil vaak nog weleens aanzienlijk schelen in de prijs.
anders zou je ook de mattsleeps kunnen nemen: www.mattsleeps.com de 2persoonsvariant heeft 2 kernen, afgedket met 1 toplaag. daarop voel je de bewegignen van je partner ook niet.
Als je toch voor 2 matrassen wilt gaan kan je ook bij www.droomidee.nl bestellen, die zijn veel goedkper en ook prima qua kwaliteit.
Nee ik heb nog helemaal niks, alleen een oud 90x200 uitschuifbeddicksterk schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:39:
@santee: heb je nu al een boxspringbodem? zo ja dan kan je die houden als die nog goed is. zo nee, ikea heeft prima boxspringbodems.

Ik zag deze bij de Ikea, https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59006806/, maar zit daar uberhaupt een lattenbodem bij?
Ik lig trouwens vrijwel altijd op mijn buik, dus een harde matras heeft wel voorkeur, met pocketveren. Bij de Ikea hebben ze een 200x160 die 699 kost. Wel duur, maar als de kwaliteit goed is...
Veel websites vind ik er een beetje schimmig uitzien. Droomidee weet ik ook niet wat ik van moet vinden.
Dit is eigenlijk ook precies wat ik zoek, maar dan voor 90/60kgLensent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:14:
Ik ga ook maar een afgezaagde situatieschets geven. Wensen:
160 breed
200 lang
1 persoon 100 KG
1 persoon 75 KG
Even een reactie op dit wat oudere bericht. Dankjewel voor je advies, alleen 800+ euro voor een matras is toch niet voor iedereen weggelegd. Ik denk dat ik voor 400-700 euro toch wel een prima matras moet kunnen vinden voor een jongvolwassen persoon? Verder vind ik het bovenstaande verhaal nogal wiedes. Behalve als je mega veel zweet verlies je je meeste vocht gewoon door ademhaling, je ademt vochtige lucht uit. Dat komt echt niet allemaal in je matras terecht. Ook is 1.5L vocht echt zwaar overdreven, dan zou ik elke ochtend gelijk 1.5L moeten bijtanken anders droog ik gigantisch uit.BJBoes schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:44:
even 2 edits en belangrijke weetjes, een mens verliest een liter tot anderhalf liter vocht per nacht. .... ja mensen dat komt allemaal in je matras terecht! ik zeg zaag dat ding aan t einde van zij leven maar is door en ga voorzichtig over je nek .... een ademend product is dus wel zo fijn!
2de let er op dat je bij aanschaf van een nieuw bed je je lichaam de kans geeft te wennen aan dit bed, dit kan rustig 2 tot 3 weken duren eer je lichaam gewent is aan zoiets ingrijpends
[ Voor 68% gewijzigd door Santee op 06-05-2018 15:37 ]
@santee: Ik weet niet of daar lattenbodems bijzitten, kan het ook niet goed beoordelen want ik ben blidn dus kan geen inschatting maken aan de hand van foto's. mar ikea heeft ook prima geveerde onderboxen. Ikea heeft tegenworoidg niet echt goede matrassen meer, vroeger wel maar de kwaliteit die nu geboden wordt is zee matig. Je hebt volledig gelijk dat je voor 400-500, zlefs voor minder, prima matrassen kan hebben, maar er is in dat segment ook genoeg rommel te koop.
een hardee pocketveringmatras is toch echt wel de droomidee matras van 22cm zonder traagschuim, bevalt hij je niet dan kan je hem binnen 100 dagen terugsturen en krijg je het volledige bedrag terug. Ook www.ravensberger-matrassen.nl biedt proeflsapen, 30 dagen in dit geval en de ravospring in h3 is ook een goed ondersteunend matras. boschbedding biedt enkel omruilgarantie dus dat moet je idd niet zomaar doen, alelen als je echt 1 matras wil zou dat een optie zijn. Maar ikea matrassen krijgen helas vaak kuilvorming, omdat de gebruikte materialen niet van erg hoge kwaliteit zijn.
een hardee pocketveringmatras is toch echt wel de droomidee matras van 22cm zonder traagschuim, bevalt hij je niet dan kan je hem binnen 100 dagen terugsturen en krijg je het volledige bedrag terug. Ook www.ravensberger-matrassen.nl biedt proeflsapen, 30 dagen in dit geval en de ravospring in h3 is ook een goed ondersteunend matras. boschbedding biedt enkel omruilgarantie dus dat moet je idd niet zomaar doen, alelen als je echt 1 matras wil zou dat een optie zijn. Maar ikea matrassen krijgen helas vaak kuilvorming, omdat de gebruikte materialen niet van erg hoge kwaliteit zijn.
Anderhalve week verder; nog steeds goede ervaring met het matras. Heerlijk stevig (voor ons dan) en ze zijn niet warm te krijgen; warm genoeg om op te slapen maar de afvoer van warmte gaat goed; heb nog niet liggen zweten ondanks de toegenomen temperaturen van afgelopen dagen.MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:34:
Vannacht heerlijk geslapen op de Ravo; mogelijk ook omdat ik wat moe was. Voor het eerst in jaren ook weer eens langdurig op mijn rug gelegen en vanochtend goed wakker geworden.
Tot zover mijn eerste ervaring; hou jullie op de hoogte.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Naar aanleiding van deze post heb ik even gezocht naar je matras, ik neem aan dat je deze bedoelt?MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:39:
[...]
Anderhalve week verder; nog steeds goede ervaring met het matras. Heerlijk stevig (voor ons dan) en ze zijn niet warm te krijgen; warm genoeg om op te slapen maar de afvoer van warmte gaat goed; heb nog niet liggen zweten ondanks de toegenomen temperaturen van afgelopen dagen.
https://www.ravensberger-...veren.html?number=58.4236
Lijkt mij met H3 ook wel een leuke matras
Yup, die is het... De H3 is best wel stevig en we hebben nog geen moment geklaagd over het ligcomfort. We hebben wel de Medicot tijk besteld erbij; die voelde in de winkel al mooier / steviger aan; en maar een tientje extra per matras.Santee schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:24:
[...]
Naar aanleiding van deze post heb ik even gezocht naar je matras, ik neem aan dat je deze bedoelt?
https://www.ravensberger-...veren.html?number=58.4236
Lijkt mij met H3 ook wel een leuke matras
Hoe heb jij het verschil tussen de H2 en H3 in hardheid ervaren als ik vragen mag? Als de H3 best wel stevig is, hoe zou je dan de H2 omschrijven? Groot verschil tussen deze hardheden?MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:27:
[...]
Yup, die is het... De H3 is best wel stevig en we hebben nog geen moment geklaagd over het ligcomfort. We hebben wel de Medicot tijk besteld erbij; die voelde in de winkel al mooier / steviger aan; en maar een tientje extra per matras.
Ben in de winkel geweest en op beide gelegen. Als ik moet gokken, het verschil in hardheid is ongeveer 20%.detonated schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:28:
[...]
Hoe heb jij het verschil tussen de H2 en H3 in hardheid ervaren als ik vragen mag? Als de H3 best wel stevig is, hoe zou je dan de H2 omschrijven? Groot verschil tussen deze hardheden?
Ik ben minder dan 80kg maar de H2 zakte ik wat in weg en vond het "lastig" om natuurlijk om te draaien met weinig inzet/kracht. Het omsloot iets meer doordat het schuim wat minder weerstand gaf.
Heb expres de H3 besteld in de wetenschap dat ik alsnog kon ruilen binnen 30 dagen maar wij beiden hebben dat gevoel dus absoluut niet.
Hele duidelijke omschrijving voor mij, bedankt!MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:33:
[...]
Ben in de winkel geweest en op beide gelegen. Als ik moet gokken, het verschil in hardheid is ongeveer 20%.
Ik ben minder dan 80kg maar de H2 zakte ik wat in weg en vond het "lastig" om natuurlijk om te draaien met weinig inzet/kracht. Het omsloot iets meer doordat het schuim wat minder weerstand gaf.
Heb expres de H3 besteld in de wetenschap dat ik alsnog kon ruilen binnen 30 dagen maar wij beiden hebben dat gevoel dus absoluut niet.
Heeft iemand hier ervaring met de Larson matrassen die wel eens op Ibood voorbij komen?
http://www.ibood.com/home...61/1707/larson-matrassen/
Wij hebben nu een (volgens mij) standaard matras van de Beter Bed. Dat ding ligt echt voor geen meter. Ikzelf weeg maar ca. 55 kg, mijn partner ongeveer het dubbele. Ik ben op zoek naar iets wat werkbaar is voor ons beide. Maar al snel zie je door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben nu een (volgens mij) standaard matras van de Beter Bed. Dat ding ligt echt voor geen meter. Ikzelf weeg maar ca. 55 kg, mijn partner ongeveer het dubbele. Ik ben op zoek naar iets wat werkbaar is voor ons beide. Maar al snel zie je door de bomen het bos niet meer.
@crystalviris: ik begrijp dat je vor 1 groot matras wilt gaan?
In dat geval zou ik jullie de matt sleeps aanraden: www.mattsleeps.com omdat de ondeste kernen los zijn kan je die naar eigen voorkeur configureren, mogelijk wil je partner harder liggen dan jij. de bovenlaag bestaat uit 1 stuk.
In dat geval zou ik jullie de matt sleeps aanraden: www.mattsleeps.com omdat de ondeste kernen los zijn kan je die naar eigen voorkeur configureren, mogelijk wil je partner harder liggen dan jij. de bovenlaag bestaat uit 1 stuk.
Diverse mensen in dit topic hebben deze aangeschaft. Lees even terug. Zelf ben ik nog steeds onwijs tevreden over de Stockholm.CrystalViriS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:56:
Heeft iemand hier ervaring met de Larson matrassen die wel eens op Ibood voorbij komen?
Hee allemaal,
Na aandachtig lezen van dit topic en online research heb ben ik veel meer te weten gekomen over matrassen. Ik krijg er alleen een beetje keuzestress door, wellicht dat jullie wat persoonlijke tips kunnen geven?
Mijn situatie:
Slaap nu een aantal jaar op IKEA Hamarvik stevig icm een wat ouder traagschuim kussen.
Ik heb al een aantal maanden last van mijn nek en bovenrug en merk dat stijf wakker word.
Het IKEA matras is nu eigenlijk te hard want krijg last van mijn schouders en nek na een tijd op mijn zij te hebben gelegen.
Tijd voor een nieuwe matras dus.
Omdat ik met veel matrassen sowieso vooruit ga vind ik het moeilijk om een de beste keus te maken.
Mijn ouders hebben Tempur, wat ik erg fijn vind liggen (boven mijn budget)
Het Emma matras heb ik even proef gelegen bij Beter Bed. Dit voelde erg lekker aan maar kan geen goed oordeel geven na zo'n korte tijd.
Mijn voorkeur gaat uit naar een traagschuim of koudschuim matras. Of in ieder geval een matras wat de eigenschap heeft waarbij ik helemaal recht lig op mijn zij. Ik heb geen bezwaar tegen dat het iets warmer aanvoelt. Daarnaast heb ik een lattenbodem die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Nu staan op mijn lijstje:
Emma
Hema
Ravensberger Struktura-MED 60 (of een traagschuim Ravensberger)
Droomidee dubbelzijdig (MatratzenL.A.B. matrassen?)
Kan iemand mij een advies geven wat het beste bij mij zou kunnen passen? Traagschuim vs koudschuim?
Mijn budget is rond de 500eu. Daarnaast ben ik bereid/wil ik een nieuw kussen aanschaffen, zijn er mensen die hier tips voor hebben?
Alvast bedankt!
Na aandachtig lezen van dit topic en online research heb ben ik veel meer te weten gekomen over matrassen. Ik krijg er alleen een beetje keuzestress door, wellicht dat jullie wat persoonlijke tips kunnen geven?
Mijn situatie:
Slaap nu een aantal jaar op IKEA Hamarvik stevig icm een wat ouder traagschuim kussen.
Ik heb al een aantal maanden last van mijn nek en bovenrug en merk dat stijf wakker word.
Het IKEA matras is nu eigenlijk te hard want krijg last van mijn schouders en nek na een tijd op mijn zij te hebben gelegen.
Omdat ik met veel matrassen sowieso vooruit ga vind ik het moeilijk om een de beste keus te maken.
Het Emma matras heb ik even proef gelegen bij Beter Bed. Dit voelde erg lekker aan maar kan geen goed oordeel geven na zo'n korte tijd.
Mijn voorkeur gaat uit naar een traagschuim of koudschuim matras. Of in ieder geval een matras wat de eigenschap heeft waarbij ik helemaal recht lig op mijn zij. Ik heb geen bezwaar tegen dat het iets warmer aanvoelt. Daarnaast heb ik een lattenbodem die ik graag zou willen blijven gebruiken.
Emma
Hema
Kan iemand mij een advies geven wat het beste bij mij zou kunnen passen? Traagschuim vs koudschuim?
Mijn budget is rond de 500eu. Daarnaast ben ik bereid/wil ik een nieuw kussen aanschaffen, zijn er mensen die hier tips voor hebben?
Alvast bedankt!
@gerlof92: Het emma en hema matras zijn zeer matig, er zij eerder in dit topic een paar youtubefilmpjes over de kwalitiet hiervan gepost. Dat zou ik dus zeker niet doen.
De droomidee met aan 1 kant traagschuim lijkt me je eerste optie, als dat niet bevalt kan ej altijd nog over naar ravensberger. Droomidee mag je 100 dagen uitproberen, ravensberger 30 dagen. dus als het niet bevalt kan het wee terug.
qua kussens;
www.lidl-shop.nl heeft een paar leuek traagschuim hoofdkusens. jysk ook, en als je van een dik kussen met traagschuimvlokken(dus niet een gegotene vorm) houdt heeft primark die voor 10 euro.
De droomidee met aan 1 kant traagschuim lijkt me je eerste optie, als dat niet bevalt kan ej altijd nog over naar ravensberger. Droomidee mag je 100 dagen uitproberen, ravensberger 30 dagen. dus als het niet bevalt kan het wee terug.
qua kussens;
www.lidl-shop.nl heeft een paar leuek traagschuim hoofdkusens. jysk ook, en als je van een dik kussen met traagschuimvlokken(dus niet een gegotene vorm) houdt heeft primark die voor 10 euro.
Ik denk dat je het beste eerst voor de Droomidee matras moet gaan. Traagschuim/koudschuimzijde.gerlof92 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:08:
Hee allemaal,
Mijn situatie:
Emma
Hema
Alvast bedankt!
Ik heb de Larson Stockholm, Droomidee matras en de Ravo Spring van Ravensberger (H2&H3) ervaren.
Ik heb uiteindelijk besloten om de Droomidee matras te houden.
Ravo Spring matras is duurder dan de droomidee matras en minder steviger en minder ondersteunend (mijn ervaring). Misschien zul jij het anders ervaren omdat jij een lattenbodem heb en ik een verende boxspring bodem en natuurlijk een ander gewichtsklasse en lichaamsbouw.
@aimad1981: hoeveel van de 100 dagen van je droomideematras heb je nu al gebruikt? Je zou ook nog de pocketveren comfort van www.roleau.nl kunnen proberen, heeft 500 veren per m2 en polarschuim als zachtere afdeklaag bovenop hydrolatex en kokosmat. mogelijk is dit matras steviger dan de droomidee op je huidige boxspring.
Tijdje door dit topic heen zitten lezen om te kijken wat nou beste is om te kopen aangezien onze matrassen ver op zijn.(leeftijd 8 jaar draaien verhelpt kuilvorming niet meer)
Huidige situatie:
Boxspring 2x80/200 mdf met hoofdbord.
2x 80/200 pocketveer matrassen
1x 160/200 topdekmatras nasa traagschuim/memory foam 6cm dik (is nu 2 jaar oud)
Ik weeg 100kg mijn vrouw weeg 80kg beide zijn 190 lang.
Zij heeft het altijd koud in bed ik heb het meestal goed/warm.
Nu zat ik te denken om voor een koudschuim matras te gaan en dan die van de jysk of lidl aangezien ons budget niet hoog is (400 max) met hardheid h3 (we willen lkkr stevig liggen)
Hebben jullie eventueel tips voor een goed matras en of we beter 2 aparte of 1 grote moeten pakken,de topper gebruiken wij opnieuw dus zijn eigenschap hoeft niet in de matras te zitten.
Huidige situatie:
Boxspring 2x80/200 mdf met hoofdbord.
2x 80/200 pocketveer matrassen
1x 160/200 topdekmatras nasa traagschuim/memory foam 6cm dik (is nu 2 jaar oud)
Ik weeg 100kg mijn vrouw weeg 80kg beide zijn 190 lang.
Zij heeft het altijd koud in bed ik heb het meestal goed/warm.
Nu zat ik te denken om voor een koudschuim matras te gaan en dan die van de jysk of lidl aangezien ons budget niet hoog is (400 max) met hardheid h3 (we willen lkkr stevig liggen)
Hebben jullie eventueel tips voor een goed matras en of we beter 2 aparte of 1 grote moeten pakken,de topper gebruiken wij opnieuw dus zijn eigenschap hoeft niet in de matras te zitten.
@franssnarf: Begrijp ik goed dat je ongeveerde onderboxen hebt? Dan gaat de koudschuim van de lidl niet bevallen die is te dun om te werken op een ongeveerde bodem, dan wordt het een plank. Ik zou de 160x200(dus 1 groot matras) van droomidee nemen, als je de versie + tragschuim neemt kan je zelfs de topper laten vervalleen. dat matras heeft aan 1 kanat traagschuime n aan de andere kant koudschuim. Als je de topper toch liever wel gebruikt zou ik de 22cm dikke zonder traagschuim nemen, dan kan je de opper daar gewoon opleggen. Je mag 100 dagen proefslapen dus als het matras niet bevalt stuur je hem gewoon weer terug.
Klopt helemaal de onderbox is gewoon een houten kist zonder vering deze zijn nog goed en willen we hergebruiken.dicksterk schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:00:
@franssnarf: Begrijp ik goed dat je ongeveerde onderboxen hebt? Dan gaat de koudschuim van de lidl niet bevallen die is te dun om te werken op een ongeveerde bodem, dan wordt het een plank. Ik zou de 160x200(dus 1 groot matras) van droomidee nemen, als je de versie + tragschuim neemt kan je zelfs de topper laten vervalleen. dat matras heeft aan 1 kanat traagschuime n aan de andere kant koudschuim. Als je de topper toch liever wel gebruikt zou ik de 22cm dikke zonder traagschuim nemen, dan kan je de opper daar gewoon opleggen. Je mag 100 dagen proefslapen dus als het matras niet bevalt stuur je hem gewoon weer terug.
Alsook de topper willen we hergebruiken deze is nog niet zo oud en licht nog goed je merkt alleen dat eronder de steun weg is.
Het liefst willen we geen pocketvering aangezien mijn vrouw last heeft van stofallergie en ik op internet lees dat pocketvering daarvoor niet goed is,plus je hebt het sneller koud (daar heeft ze ook last van)
Ik kwam op internet tegen dat eigenlijk het beste voor ons een koudschuimmatras is, en dat hij ook op onze bodem past.
Eventueel de F.A.N 7 zones koudschuim van lidl of F120 wellpur van jysk (iets boven budget maar is te doen)
@franssnarf: helaas ziijn die koudschuimmatrassen die je noemt allen vrij matig van kwalitiet. en enkle een dik genoeg koudschuimmatras zal lekker liggen op jullie box. Mijn partner heeft ook een stofalergie maar nooit last van pocketveringmatrassen. Ik zou zeker met een ongeveerde box toch echt een pocketveermatras nemen, of een dik koudschuimmatras maar die vallen buiten jullei budget.
We kunnen dan misschien beter kijken naar een compleet nieuw bed? Aangezien we nu een vlavrobodem hebben waar ik overal lees dat dit de slechtste bodem van alles is.
Misschien een matras van Droomidee en een boxspring van IKEA/Jysk/lidl ofz eentje met veering.
Misschien een matras van Droomidee en een boxspring van IKEA/Jysk/lidl ofz eentje met veering.
@franssnarf: een vlavrobodem is prima alleen zijn veel beddenverkopers er niet zo blij mee want ze slijten niet dus kunnen ze geen nieuwe bodems verkopen. Een vlavrobodem geeft keurige egale tegendruk, met een pocketveermatras zoals dat van droomidee heb je aan een vlavrombodem een perfecte bedbodem. Als ik jou was zou ik met het matras beginnen, bevalt dat niet dan kan je altijd ong voerwegen een volledig nieuwe set te kopen.
We zijn op zoek naar een nieuwe elektrisch verstelbare boxspring. Afmeting 180cm x 200cm. Topic redelijk doorgelezen en zelf zou ik een poging willen wagen met Ravensburger (met latten bodem).
Vriendin heeft echter voorkeur voor het boxspring model, dus daar zetten we voor nu even op in. We zijn wezen kijken in Rotterdam bij Auping, Beter Bed en Goossens Wonen & Slapen. Hierbij viel Auping af vanwege de prijs. Budget is namelijk rond 1500 - 1700 euro.
Goossens had een mooie combinatie. Hier wordt echter bij een gestoffeerd matras altijd aangeraden ook een topmatras te nemen. Nu hebben we zelf ook een voorkeur voor een topmatras zodat we minder last hebben van de "middensplit" en tegelijk los omhoog en omlaag kunnen zonder de ander teveel te storen.
Bosch bedding kwam ook vaak voorbij al winkel die werd aangeraden, maar na een kleine search kwam ik veel negatieve Google reviews tegen. Dus vraag mij af in hoeverre dit echt een goede zaak is - iemand hier ervaring mee? En verder: hebben jullie nog aanraders qua winkels om te bezoeken in de omgeving Rotterdam?
Top trouwens dit topic, veel info!
Vriendin heeft echter voorkeur voor het boxspring model, dus daar zetten we voor nu even op in. We zijn wezen kijken in Rotterdam bij Auping, Beter Bed en Goossens Wonen & Slapen. Hierbij viel Auping af vanwege de prijs. Budget is namelijk rond 1500 - 1700 euro.
Goossens had een mooie combinatie. Hier wordt echter bij een gestoffeerd matras altijd aangeraden ook een topmatras te nemen. Nu hebben we zelf ook een voorkeur voor een topmatras zodat we minder last hebben van de "middensplit" en tegelijk los omhoog en omlaag kunnen zonder de ander teveel te storen.
Bosch bedding kwam ook vaak voorbij al winkel die werd aangeraden, maar na een kleine search kwam ik veel negatieve Google reviews tegen. Dus vraag mij af in hoeverre dit echt een goede zaak is - iemand hier ervaring mee? En verder: hebben jullie nog aanraders qua winkels om te bezoeken in de omgeving Rotterdam?
Top trouwens dit topic, veel info!
Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P
@acealpha: Als de deal bij gossens je bevalt zou je dat toch kunnen doen?
Boschbedding adviseer ik enkle voor de royal 2000 matras of king matras, ik heb geen idee of ze die leveren in cmbi met een elektrische boxspring. Idd genoeg negativitiet over deze firma, vaak ook wel terecht. 2 bovengenoemde matrassen sprignen eeruit bij hun collectie, de rest zou ik niet adviseren.
Boschbedding adviseer ik enkle voor de royal 2000 matras of king matras, ik heb geen idee of ze die leveren in cmbi met een elektrische boxspring. Idd genoeg negativitiet over deze firma, vaak ook wel terecht. 2 bovengenoemde matrassen sprignen eeruit bij hun collectie, de rest zou ik niet adviseren.
De bedden zagen er mooi uit, we hadden echter nog geen deal gesloten helaas (prijs zou rond de 2200 uitkomen zonder deal waarschijnlijk). Wilden nog een beetje oriënteren wat er nog meer omgeving Rotterdam.dicksterk schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:53:
@acealpha: Als de deal bij gossens je bevalt zou je dat toch kunnen doen?
Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P
@acealpha: www.elawonen.nl heeft goede kwaliteit ze verkopen daar een bekend turks merk die hoge kwalitiet afleveren. je kan ook nog kijken naar www.dematrassenfabriekrotterdam.nl
beide genoemde zaken hebben een winkel/showroom.
beide genoemde zaken hebben een winkel/showroom.
100 dagen van Droomidee is deze week verlopen. Ik heb geen zin meer om nog langer proef te liggen op andere matrassen omdat ik nog met een MISKOOP van Beddenbriljant zit weet je nog. De boxspring van Beddenbriljant heeft een zeer slechte ondersteuning en omdat de Droomidee matras (koudschuim gedeelte) een beetje hard is, compenseert het een beetje...dicksterk schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:26:
@aimad1981: hoeveel van de 100 dagen van je droomideematras heb je nu al gebruikt? Je zou ook nog de pocketveren comfort van www.roleau.nl kunnen proberen, heeft 500 veren per m2 en polarschuim als zachtere afdeklaag bovenop hydrolatex en kokosmat. mogelijk is dit matras steviger dan de droomidee op je huidige boxspring.
@aimad1981: heb je al met beddenbriljant overlegt of ze iets voor je willen doen? De miskoop is helaas wel tot stand gekomen doordat je hun advies niet hebt gevolgd, maar tohc kunnen ze misschien nog wel iets voor je betekenen als je het vriendelijk vraagt.
Iemand een idee of koudschuim matrassen altijd een raar luchtje houden?
Vliegen houden er schijnbaar erg van.
Vliegen houden er schijnbaar erg van.
[ Voor 22% gewijzigd door sassymousasi op 14-05-2018 13:47 ]
hier ook nog steeds dikke maatjes met de Larson StockholmCrystalViriS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:56:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
@sassymousasi: nee die lucht ben je 100% binnen een paar weken kwijt, zolang je voldoende lucht en het matras de eerste tijd de kans geeft de lucht kwijt te raken, dekens open laten liggen ipv volledig opmaekn enzo. het verband met vliegen is niet algemeen, heb het tenminste nog nooit eerder gehoord. hoe lang heb je het matras nu en welke heb je?
Ik kan mij niet helemaal vinden in jouw ervaring met de boxspring van beddenbriljant. Ik heb namelijk dezelfde boxspring besteld (boxspring deluxe zonder matrassen en zonder extra aanpassingen op internet besteld) en heb daarop de RAVOSpring in de hardheid H2. Na jou bericht was ik een beetje huiverig of ik ook ik dezelfde ervaring ging hebben waarbij de box te weinig ondersteuning lijkt te bieden. Dit is echter niet het geval voor mij en partner (80 en 90kg) het lijkt juist eerder te hard te liggen en gaan we nog voor een topper om de bovenste laag wat zachter te maken. De algemene ondersteuning voelt juist erg goed over alle zones.Aimad1981 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:11:
[...]
100 dagen van Droomidee is deze week verlopen. Ik heb geen zin meer om nog langer proef te liggen op andere matrassen omdat ik nog met een MISKOOP van Beddenbriljant zit weet je nog. De boxspring van Beddenbriljant heeft een zeer slechte ondersteuning en omdat de Droomidee matras (koudschuim gedeelte) een beetje hard is, compenseert het een beetje...
Is er toch niet iets mis met de door jou bestelde boxen? Vind het namelijk vreemd dat onze ervaringen zo erg uit elkaar liggen.
Ik heb een vraagje. Als jij je handen op de bovenkant van de boxspring zet en deze naar beneden duwt. Voelt de boxspring bij jullie hard of zacht aan??detonated schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:35:
[...]
Ik kan mij niet helemaal vinden in jouw ervaring met de boxspring van beddenbriljant. Ik heb namelijk dezelfde boxspring besteld (boxspring deluxe zonder matrassen en zonder extra aanpassingen op internet besteld) en heb daarop de RAVOSpring in de hardheid H2. Na jou bericht was ik een beetje huiverig of ik ook ik dezelfde ervaring ging hebben waarbij de box te weinig ondersteuning lijkt te bieden. Dit is echter niet het geval voor mij en partner (80 en 90kg) het lijkt juist eerder te hard te liggen en gaan we nog voor een topper om de bovenste laag wat zachter te maken. De algemene ondersteuning voelt juist erg goed over alle zones.
Is er toch niet iets mis met de door jou bestelde boxen? Vind het namelijk vreemd dat onze ervaringen zo erg uit elkaar liggen.
Die van ons voelt erg zacht aan. Het lijkt alsof ze bij die van ons weinig pocketvering hebben gebruikt.
Ik ben namelijk naar verschillende beddenzaken gegaan en daar verschillende pocketvering boxspringbodems gevoeld. En ALLEMAAL waren zij hard en stevig. Heb nergens een zachte/slappe bodem gevoeld als die van beddenbriljant...
Ik ben benieuwd naar jouw antwoord zodat ik actie ga ondernemen tegen Beddenbriljant.
[ Voor 8% gewijzigd door Aimad1981 op 14-05-2018 19:21 ]
Het voelt niet hard en niet zacht. Eigenlijk voelt het hetzelfde als onze vorige boxspring. Je voelt afdeklaag van koudschuim en je voelt dat de veren eronder mee veren als je erop drukt. Niks op aan te merken eigenlijkAimad1981 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:16:
[...]
Ik heb een vraagje. Als jij je handen op de bovenkant van de boxspring zet en deze naar beneden duwt. Voelt de boxspring bij jullie hard of zacht aan??
Die van ons voelt erg zacht aan. Het lijkt alsof ze bij die van ons weinig pocketvering hebben gebruikt.
Ik ben benieuwd naar jouw antwoord zodat ik actie ga ondernemen tegen Beddenbriljant.
Ik ga nu het matras even volledig laten luchten inclusief de nacht, ik ga een nachtje ergens anders slapen.dicksterk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:05:
@sassymousasi: nee die lucht ben je 100% binnen een paar weken kwijt, zolang je voldoende lucht en het matras de eerste tijd de kans geeft de lucht kwijt te raken, dekens open laten liggen ipv volledig opmaekn enzo. het verband met vliegen is niet algemeen, heb het tenminste nog nooit eerder gehoord. hoe lang heb je het matras nu en welke heb je?
Struktura MED60. Heb hem nu vandaag binnen gekregen. Rare is dat Ravensberger het matras al heeft laten luchten.
Ik ben namelijk naar verschillende beddenzaken gegaan en daar verschillende pocketvering boxspringbodems gevoeld. En ALLEMAAL waren zij hard en stevig. Heb nergens een zachte/slappe bodem gevoeld als die van beddenbriljant...detonated schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:21:
[...]
Het voelt niet hard en niet zacht. Eigenlijk voelt het hetzelfde als onze vorige boxspring. Je voelt afdeklaag van koudschuim en je voelt dat de veren eronder mee veren als je erop drukt. Niks op aan te merken eigenlijk
Afdeklaag van koudschuim merk ik ook vrij weinig van. Die van ons hebben zij een dunne afdeklaag gebruikt. Kan niet bepaald zeggen of deze van koudschuim is.
Jammer dat Assen ver weg is van Den Haag. Anders was ik zeker naar hun zaak gegaan.
@detonated: heb jij de boxspring met pocketveren genomen of heb je de keuzeoptie op bonell laten staan? Anders zou dat eventueel het verschil met @aimad1981 nog kunnen verklaren.
@aimad1981: ze zitten in asten niet in assen, in noord-brabant dus niet in drenthe.
@sassymousasi: als je ze vandaag binnen hebt is het logisch, nieuwe matrassen ruiken vaak zo. als je ze vannacht laat luchten is het morgen vst beter.
@aimad1981: ze zitten in asten niet in assen, in noord-brabant dus niet in drenthe.
@sassymousasi: als je ze vandaag binnen hebt is het logisch, nieuwe matrassen ruiken vaak zo. als je ze vannacht laat luchten is het morgen vst beter.
Ja wel de versie met pocketvering. Verder heb geen extra opties meegenomen.dicksterk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:17:
@detonated: heb jij de boxspring met pocketveren genomen of heb je de keuzeoptie op bonell laten staan? Anders zou dat eventueel het verschil met @aimad1981 nog kunnen verklaren.
@aimad1981: dan zou ik ch eens met beddenbriljant gaan praten. Wijs hen erop dat de lig-ervaring van iemand met identiek dezelfde boxspring en vrijwel hetzlefde gewicht otaal verschilt van de jouwe, mogelijk is er idd iets fout met jouw box.
Kan ik een verzoek doen aan iedereen die een koudschuim matras heeft. Als je het matras uitpakt en dus alleen echt het koudschuim hebt en daar je neus tegenaan zet en ruikt, hoort het dan neutraal te ruiken, dus gewoon niets, of ruik je een raar luchtje?
Mijn oude matras rook namelijk volledig neutraal, als ik mijn neus tegen het koudschuim matras zet is dat toch echt wel merkbaar t.o.v. mijn oude matras.
Mijn oude matras rook namelijk volledig neutraal, als ik mijn neus tegen het koudschuim matras zet is dat toch echt wel merkbaar t.o.v. mijn oude matras.
@sassymousasi: dat verschil is toch logisch? als jij een nieuwe telefoon koopt ruikt die toch ook anders dan de oude die je al een tijde hebt? een nieuwe auto ruikt ook anders dan een gebruikte, een nieuw koudschuimmatras wat na productie is ingepakt ruikt nog nieuw. het ergste van die geur vervleigt binnen een paar dagen, sosm al binenn een dag, maar als je je neus ertegen zet ruik je uiteraard ong wel wat langer iets. Dat is heel normaal.
Ik ben een beetje bang dat ik allemaal chemische rotzooi inadem als ik op zo'n matras lig. Want de geur is niet vergelijkbaar met bijv. een nieuwe telefoon of iets dergelijks, het ruikt echt heel chemisch. Maar goed misschien is dat iets nieuws in de matrassenindustrie, lig eigenlijk al mijn hele leven op een "oud" matras dus ik zal wel niet beter weten.dicksterk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:47:
@sassymousasi: dat verschil is toch logisch? als jij een nieuwe telefoon koopt ruikt die toch ook anders dan de oude die je al een tijde hebt? een nieuwe auto ruikt ook anders dan een gebruikte, een nieuw koudschuimmatras wat na productie is ingepakt ruikt nog nieuw. het ergste van die geur vervleigt binnen een paar dagen, sosm al binenn een dag, maar als je je neus ertegen zet ruik je uiteraard ong wel wat langer iets. Dat is heel normaal.
Overigens heeft die van mij na productie nog een aantal dagen wezen uitlichten op locatie bij de fabrikant. Ik had dus het idee dat deze geur volledig weg zou zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door sassymousasi op 15-05-2018 10:51 ]
@sassymousasi: waarom hebben ze hem eerst laten luchten, was dat op jouw verzoek?
Chemische gassen zitten er niet in dat gebuerd alleen bij containervervoer uit china, daar worden gassen ingespoten om insecten te doden. Deze matrassen worden in duitsland gemaakt. Koudschuim heeft vaak een wat chemische lucht bij nieuwe matrassen. De ravensbergermatrassen hebben een heleboel certificaten waaruit blijkt dat er geen giftige gassen aanwezig zijn. Je kan hem nog even laten luchten als je dat zelf prettiger vindt, maar erop liggen is niet schadeljk voor je gezondheid.
Chemische gassen zitten er niet in dat gebuerd alleen bij containervervoer uit china, daar worden gassen ingespoten om insecten te doden. Deze matrassen worden in duitsland gemaakt. Koudschuim heeft vaak een wat chemische lucht bij nieuwe matrassen. De ravensbergermatrassen hebben een heleboel certificaten waaruit blijkt dat er geen giftige gassen aanwezig zijn. Je kan hem nog even laten luchten als je dat zelf prettiger vindt, maar erop liggen is niet schadeljk voor je gezondheid.
In het kader van quid pro quo, hierbij mijn gebruikerservaringen;dicksterk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:03:
@legato23: heb jij je droomidee matras inmiddels ontvangen, en hoe bevalt het?
1. Ter vervanging van mijn huidige matrassen heb ik, op basis van de informatie in deze thread, twee DroomIdee NASA traag- en koudschuim matrassen aangeschaft.
Het bestellen van de matrassen ging prima en de levering was volgens planning.
Na het uitpakken van de, prima verpakte, matrassen ruikten ze enorm chemisch. Dit heeft zeker twee weken geduurd voordat het aanmerkelijk minder werd.
De mastrassen waren mijn inziens niet heel nauwkeurig afgewerkt. (stiknaden/motief in tijk niet gelijk genaaid), maar hey, de prijs was aantrekkelijk. De dikte van het matras haalde nèt niet de 20cm, zonder tijk.
Het was prettig te kunnen kiezen tussen de koudschuim- of traagschuimkant. Beide kanten liggen echt wezenlijk anders, qua drukpunten, comfort maar ook temperatuur. Fijn om zelf te ervaren wat je prettig vindt.
Na circa drie weken werd duidelijk zichtbaar dat één matras aan de zijkanten meer ingedrukt bleef dan het andere matras, netzoals het matras scheef was. 360 graden draaien gaf na een paar dagen weer hetzelfde effect. Conclusie is dat de zijkant van het matras (koudschuimrand rondom de pocketveren) te zacht was.
Dit werd gedurende het gebruik erger voor één matras. Het andere matras bleef wel gewoon zijn vorm behouden aan de randen.
Op basis hiervan hebben we de matrassen geretourneerd.
Het retourproces was niet heel positief. Er is veel mailwisseling geweest. Telefonisch contact met Droomidee is erg lastig althans, je komt vooral in contact met een telefoniste die slechts de boodschap kan aannemen. Ik kreeg zelfs de indruk dat de kans bestond dat retourneren niet zou gaan lukken en geld retour al helemaal niet. Gelukkig is dit uiteindelijk goed gekomen, maar het gaf me een erg onrustig gevoel.
2. Poging twee voor ons was, ook op basis van informatie in deze thread, een Ravensberger Ravo spring pocketveringmatras. Bingo, een schot in de roos.
Het bestellen ging prima, echter de levering via DHL een drama. Eén matras was bij DHL zoekgeraakt.
Ravensberger heeft echter wel laten zien klantgericht te zijn. Ze hebben veel moeite gedaan tav het contact met DHL, en hebben zelfs een nieuw matras opgestuurd, omdat ze verwachtten dat ht interne zoekproces bij DHL te lang op zich zou laten wachten. Echt een dikke pluim voor Ravensberger en direct betrokken medewerkers vanuit de Nederlandse vestiging! We werdern dagelijks op de hoogte gehouden van de voortgang.
Na ontvangst de matrassen (H2 en H3) direct in gebruik genomen. Geen vreemde of nare chemische luchten. De afwerking van de matrassen en tijk zijn prima.
We zijn erg tevreden over deze matrassen!
Dank voor deze terugkoppeling @LeGato23 Eens kijken hoe het mijn mijn droomidee matrassen gaat. Signalen rondom retour zijn wel ernstig, zeker omdat ze hier nog eens benadrukt hebben over de 100 dagen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@legato23: jammer dat je droomidee matrassen niet bevielen. waar ik benieuwd naar ben: als de zijkanten niet waren ingezakt van dat ene matras, had je ze dan wel gehouden? In dat geval had je nameljk ook gewoon een garantieclaim voor het ene matras kunnen indienen of ipv 2 losse 1 groot matras kunnen nemen. Het is namelijk voor geen enkle pocketveringmatras goed als gebruikers op de omlijsting gaan liggen, daarin zitten geen veren zodat ze het gewicht niet zo goed kunenn dragen als het geveerde gedeelte, die omlijsitng dient slechts om het matras in verband te houden, inzakkende randen zijn bij 2persoonbedeen de meest voorkomende kwaal omdat mensen wel 2 losse matrassen nemen maar dan toch vaak in het midden gaan liggen(op 2 omijstingsranden ipv op de pocketvering dus). Overigens had het matras niet zo snel mogen inzakken dus ik vermoed dat er met het ene matras een fabrieksfout was. Vind je de ravospring lekkerder liggen dan de droomidee, of vergelijkbaar? Is de h3 steviger dan de droomideematras of zachter?
de communicatie bij droomidee zou echt soepeler moeten, het komt uiteindeljk altijd goed maar ik begrijp de onrust die dit oproept.
de communicatie bij droomidee zou echt soepeler moeten, het komt uiteindeljk altijd goed maar ik begrijp de onrust die dit oproept.
Is dit een beetje iets voor een frame?
https://www.wehkamp.nl/sa...vState=%2F_%2FN-1krr&Ns=D
Bed ziet er wel erg simplistisch uit voor de prijs en van de close up foto word ik ook niet heel warm. Is flinke prijs voor bed zonder lattenbodem/matras.
https://www.wehkamp.nl/sa...vState=%2F_%2FN-1krr&Ns=D
Bed ziet er wel erg simplistisch uit voor de prijs en van de close up foto word ik ook niet heel warm. Is flinke prijs voor bed zonder lattenbodem/matras.
@santee: nee dat zou ik niet doen, zonde van het geld.
Dat idee had ik al. Enig idee waar ik een stevig 180x200 bedframe kan vinden?dicksterk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:27:
@santee: nee dat zou ik niet doen, zonde van het geld.
Matras wil ik een RAVO-Spring® 570 H2 of H3 nemen. Ik slaap op de buik ~90kg, mijn vriend slaapt op zij/rug ~60kg. Zijn 2 apparte matrassen aan te raden?
@santee: waarom neem je geen boxspring, dna heb je alles in 1 frame en bodem.
Als je vrined van een stevig matas houdt kan je ook 1 ravospring h3 nemen, dan komt het ook wel goed. Anders ikea, die hebben wel goede bedframes.
Als je vrined van een stevig matas houdt kan je ook 1 ravospring h3 nemen, dan komt het ook wel goed. Anders ikea, die hebben wel goede bedframes.
https://www.ikea.com/nl/n...cts/S39157165/#/S89176604dicksterk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:54:
@santee: waarom neem je geen boxspring, dna heb je alles in 1 frame en bodem.
Hier ga ik wellicht voor.
Boxspring zijn hyped gevallen, weet niet of dat ik daar blij van word.
@santee: ik weet niet of de opbergruimte van belang is, maar zo niet dan zijn de ikea boxspringbodems ook prima, heb je geen lattenbodems meer ndoig en werkt wel zo lekker onder een pocketveringmatras. Als je toch voor een lattenbodem wil gaan, zowel ravensberger als droomidee hebben goede lattenbodems.
Dan ben ik voor 2x 90x200 latterbodems wel €210 kwijt, en dat is nog de goedkoopste optie ookdicksterk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:23:
@santee: ik weet niet of de opbergruimte van belang is, maar zo niet dan zijn de ikea boxspringbodems ook prima, heb je geen lattenbodems meer ndoig en werkt wel zo lekker onder een pocketveringmatras. Als je toch voor een lattenbodem wil gaan, zowel ravensberger als droomidee hebben goede lattenbodems.
Ik ben inmiddels door mijn 100 dagen proefslapen heen van het Droomidee matras (traagschuim/koudschuim) en het matras bevalt me nog steeds heel erg goed. Ik slaap weer goed en voel me ook uitgerust in de morgen. Ik slaap op de traagschuimkant, ik heb de andere kant zelfs nog nooit geprobeerd.
Ik hoop dat dit matras nog lang mee zal gaan want een goed matras vinden blijft toch een dingetje.
Ik hoop dat dit matras nog lang mee zal gaan want een goed matras vinden blijft toch een dingetje.
Goed om te horen. Mag ik weten op welke bedbodem je het droomidee matras hebt liggen?wannaplay2009 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:06:
Ik ben inmiddels door mijn 100 dagen proefslapen heen van het Droomidee matras (traagschuim/koudschuim) en het matras bevalt me nog steeds heel erg goed. Ik slaap weer goed en voel me ook uitgerust in de morgen. Ik slaap op de traagschuimkant, ik heb de andere kant zelfs nog nooit geprobeerd.
Ik heb 2 hele basic eenpersoons (15 latten) lattenbodems onder het matras liggen, deze hadden we nog en bleken niet nodig voor ons om te vervangen.
Ik heb geen idee welk merk, kan geen stickertje meer vinden maar het is gewoon zoiets.
[/url]
Ons bed is 180x200.
Ik heb geen idee welk merk, kan geen stickertje meer vinden maar het is gewoon zoiets.

Ons bed is 180x200.
[ Voor 26% gewijzigd door wannaplay2009 op 16-05-2018 12:51 ]
We hadden twee Droomidee matrassen, waarvan de ene gebruikt werd aan traagschuim zijde, en de andere aan de koudschuim zijde. De matrassen lagen niet even hoog. Vandaar geen vertrouwen meer in de matrassen. Jammer, want ik denk voor de prijs dat je best een aardig matras krijgt, mits zonder fabricagefouten. De omlijsting of schuimrand bij de Ravensberger RAVOspring is beduidend steviger.dicksterk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:49:
@legato23: jammer dat je droomidee matrassen niet bevielen. waar ik benieuwd naar ben: als de zijkanten niet waren ingezakt van dat ene matras, had je ze dan wel gehouden? In dat geval had je nameljk ook gewoon een garantieclaim voor het ene matras kunnen indienen of ipv 2 losse 1 groot matras kunnen nemen. Het is namelijk voor geen enkle pocketveringmatras goed als gebruikers op de omlijsting gaan liggen, daarin zitten geen veren zodat ze het gewicht niet zo goed kunenn dragen als het geveerde gedeelte, die omlijsitng dient slechts om het matras in verband te houden, inzakkende randen zijn bij 2persoonbedeen de meest voorkomende kwaal omdat mensen wel 2 losse matrassen nemen maar dan toch vaak in het midden gaan liggen(op 2 omijstingsranden ipv op de pocketvering dus). Overigens had het matras niet zo snel mogen inzakken dus ik vermoed dat er met het ene matras een fabrieksfout was. Vind je de ravospring lekkerder liggen dan de droomidee, of vergelijkbaar? Is de h3 steviger dan de droomideematras of zachter?
De H3 RAVOspring is steviger dan een Droomidee matras en zou ik persoonlijk nemen als je >90KG bent en geen zacht matras wil. Ik vind de H3 stevig, maar nog wel comfortabel en goed ondersteunen op de juiste plekken.
Mijn vrouw is wat lichter en vindt de RAVO H2 prettiger dan de Droomidee traagschuim vanwege de betere warmte afvoer van de H2 tov het toch wel warme traagschuim in het Droomidee matras.
[ Voor 1% gewijzigd door LeGato23 op 16-05-2018 16:17 . Reden: typo ]
65 dagen na levering.Freakster86 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:22:
Na 5 weken het droomidee matras ontvangen (180x220x22 enkel koudschuim).
Eerste indrukkenMaar dan... het matras zelf ligt toch wel erg stevig. Ik had 2x IKEA matrassen liggen (Sultan Hasselback) die toch wel redelijk stevig lagen naar mijn idee. Droomidee geeft aan dat dit matras in de categorie "medium/stevig" hoort, maar qua hardheid doet het droomidee matras een schepje bovenop mijn oude matras. Zijslapen is echt uitgesloten. Nu lig ik vrijwel altijd op mijn rug, maar zelfs dan heb ik niet het gevoel dat ik iets in het matras zak. De zogenaamde 7 zones voel ik nauwelijks. En dan weeg ik 100kg.
- Verpakking was op enkele punten (door tillen) gescheurd, met enkele zwarte vingerafdrukken als gevolg.
- Na openen kwam er een sterke geur van af. Nu na een paar dagen ruik je het nog een beetje.
- Geen naad of kuil meer tussen twee matrassen in is echt een verademing.
Ik kijk het nog even aan, maar vooralsnog niet echt positief.
De geur is er nu helemaal uit. Ik bleef het zelfs na weken nog een beetje ruiken, zelfs door de molton/hoes heen. Uiteindelijk alles eraf gehaald en 2 dagen lang een ventilator erop gemikt. Dat werkte verbazingwekkend goed. Dus bij levering uitpakken en echt enkele dagen laten luchten is mijn advies.
Qua stevigheid is mijn mening, en het matras, verrassend genoeg bijgedraaid. Waar ik in het begin toch een beetje het plank gevoel had, merk ik nu dat ik toch meer in de zones zak met mijn lichaam. Het voelt in ieder geval een stuk fijner aan. Ikzelf slaap merendeels op mijn rug en soms op mijn buik en daarbij ondervind ik persoonlijk geen enkele klachten. Mijn vriendin, een zijslaper, had in het begin erg veel moeite met dit matras. Ze sliep er onrustig door en werd soms met een tintelende arm wakker. Maar ook zij merkt dat het nu beter ligt en heeft eigenlijk geen klachten meer, al blijft dit matras voor een echte zijslaper niet echt een aanrader denk ik.
Al met al gaat het proefliggen dus goed. Ik twijfel nu wel om nog naar alternatieven te kijken, maar ik kan in deze prijsklasse niet echt goede alternatieven vinden die ook in de maat 180x220 leveren. Het enige matras dat ik nu overweeg is het Larson Stockhom matras (nu voor 419 euro voor 180x220 met ook 100 dagen proefslapen). Maar of dat nou zo'n verbetering gaat zijn t.o.v. het droomidee matras. @dicksterk, jij nog ideeën of aanbevelingen?
En iets wat ik mij vanochtend ineens afvroeg: wat is het hoofd/voeteneinde van het droomidee matras? De tijk is aan 1 kant dicht en aan 3 kanten open. Hoort de dichte kant bij je hoofdeinde of bij je voeteneinde te zitten of maakt dit geen verschil omdat de 7 zones gelijk zijn? Kan dat niet zo snel terugvinden op hun site. Misschien lig ik er dan al 2 maanden verkeerd op

@freakster86: hoofd en voeteneinde zijn gelijk, dus dat maakt niets uit.
Ik ken verder ook geen vergelijkbaar matras in deze prijsklasse. Als je er geen belang in stelt je matras af en toe te kunnen keren zou je de larson stockholm ook nog kunnen proberen, maar die heeft traagschuim en zal je dus een stuk zachter ervaren. Maar je kan hem ook weer terugsturen dus als je wil vergelijken, en de levertijden in deze maat niet te lang zijn, kan je ze vergelijken.
Ik ken verder ook geen vergelijkbaar matras in deze prijsklasse. Als je er geen belang in stelt je matras af en toe te kunnen keren zou je de larson stockholm ook nog kunnen proberen, maar die heeft traagschuim en zal je dus een stuk zachter ervaren. Maar je kan hem ook weer terugsturen dus als je wil vergelijken, en de levertijden in deze maat niet te lang zijn, kan je ze vergelijken.
@dicksterk Ik blijf het lastig vinden. Aan de ene kant vind ik het droomidee matras wel prima, maar met N=1 vraag je je toch af of dit het nu is. Nog gezocht naar alternativen, maar ik kan ze niet vinden. Het is of (veel) duurder of het wordt niet in mijn maat gemaakt of je kunt niet proefliggen.
De oude matrassen gaan in ieder geval weg. Wil niet meer terug naar twee (versleten) matrassen. Of ik het droomidee matras hou, hangt nu af van Larson. Ik heb Larson gemaild voor een code, aangezien hun standaard prijzen absurd zijn en ik niet via zo'n dagaanbiedingssite wil bestellen. Dat alleen al staat mij erg tegen. Maar ja, enige alternatief rond de 400 euro dat ik kan vinden.
Ik heb persoonlijk wel een beter gevoel bij het droomidee matras, ook na het lezen van (jouw) eerder reacties over dit matras, maar omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb op dit moment (enkel de oude versleten matrassen) toch maar de Stockholm even proberen, mits ik een code krijg en zij op tijd kunnen leveren.
De oude matrassen gaan in ieder geval weg. Wil niet meer terug naar twee (versleten) matrassen. Of ik het droomidee matras hou, hangt nu af van Larson. Ik heb Larson gemaild voor een code, aangezien hun standaard prijzen absurd zijn en ik niet via zo'n dagaanbiedingssite wil bestellen. Dat alleen al staat mij erg tegen. Maar ja, enige alternatief rond de 400 euro dat ik kan vinden.
Ik heb persoonlijk wel een beter gevoel bij het droomidee matras, ook na het lezen van (jouw) eerder reacties over dit matras, maar omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb op dit moment (enkel de oude versleten matrassen) toch maar de Stockholm even proberen, mits ik een code krijg en zij op tijd kunnen leveren.
@dicksterk Ben nu aan het kijken voor de 180x200 RAVO-Spring® 570 H3 (€550) + Ikea Malm Lönset latten + 2 bedlades (€339). Ik weet niet of die lattenbodems goed zijn?
Dan hou ik mooi nog een beetje geld over voor een nieuw kussen/beddengoed van die afmeting
Dan hou ik mooi nog een beetje geld over voor een nieuw kussen/beddengoed van die afmeting
@santee: lijkt me een prima combi.
Beddengoed hoeft niet duur te zijn, evenals kussens. www.lidl-shop.nl heeft daarin alles wat je zoekt. traagschuim comfort kussen is een fantastisch traagschuimkussen als je dar liefheber van bent, micorvezelkussens hebben ze ook. en goed beddenoged hebben ze daar ook, voro zeer betaalbare prijzen. Zoek je een specifiek soort hoofdkussens?
Beddengoed hoeft niet duur te zijn, evenals kussens. www.lidl-shop.nl heeft daarin alles wat je zoekt. traagschuim comfort kussen is een fantastisch traagschuimkussen als je dar liefheber van bent, micorvezelkussens hebben ze ook. en goed beddenoged hebben ze daar ook, voro zeer betaalbare prijzen. Zoek je een specifiek soort hoofdkussens?
Thanks, ik kijk naar lattenbodems van de lidl, maar die zijn verstelbaar en lijken verder heel erg op de Ikea Lönset.dicksterk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:33:
@santee: lijkt me een prima combi.
Verder heb ik al een kussen gehaald met 3 lagen dons.
Verder kwam ik deze matras tegen, is dit troep?
https://www.lidl-shop.nl/...80-x-200-cm-H3/p100230367
@santee: die lidl-lattenbodems zijn prima, keurige 7-zones bodems en ook nog verstelbaar, die zou je dus ook kunnen nemen ipv de ikea-bodem.
die matras is niet zo heel bijzonder, de ravospring is echt beter.
die matras is niet zo heel bijzonder, de ravospring is echt beter.
[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 19-05-2018 15:46 . Reden: Dit soort oproepen zijn ook niet gewenst. ]
*knip* Kappen nou met die maandelijkse updates. Voor dergelijke dingen kun je een blog beginnen, kijk bijvoorbeeld eens op https://tweakblogs.net.
[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 19-05-2018 14:27 ]
Net bij de Ikea geweest. Malm frames zagen er op zich prima degelijk (genoeg) uit. Helaas geen tijd gehad om bij andere beddenwinkels langs te gaan.
Matrassen kwamen op een stevige (H3) uit, Hokkasen, deze heeft 2 lagen met pocketveren en memoryfoam.
Heb alleen niet heel veel positiefs over Ikea matrassen gehoord?
Matrassen kwamen op een stevige (H3) uit, Hokkasen, deze heeft 2 lagen met pocketveren en memoryfoam.
Heb alleen niet heel veel positiefs over Ikea matrassen gehoord?
@santee: dat ikea-matras is niet bijzonder van kwaliteit, lees in reviews ook over kuilvorming.
Ik ga ook een kijkje nemen bij Roleau.dicksterk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:05:
@santee: dat ikea-matras is niet bijzonder van kwaliteit, lees in reviews ook over kuilvorming.
@santee: roleau heeft toch geen showroom, of inmiddels wel?
Roleau heeft niets wat je niet ergens anders goedkoepr kan krijgen. Het meeste wat ze daar hebben is zelfs schrikbarend overpriced en van matige kwaliteit. enkel het matras dat vroeger pocketveren comfort heette is ok van kwaliteit, maar ook van dat matras bestaan goedkopere en zelfs bedtere versies(www.dreambedden.nl) heeft bijvoorbeeld een beter pocketveringmatras met latex afdekking van 25cm dik en ng goedkoper ook.
Roleau heeft niets wat je niet ergens anders goedkoepr kan krijgen. Het meeste wat ze daar hebben is zelfs schrikbarend overpriced en van matige kwaliteit. enkel het matras dat vroeger pocketveren comfort heette is ok van kwaliteit, maar ook van dat matras bestaan goedkopere en zelfs bedtere versies(www.dreambedden.nl) heeft bijvoorbeeld een beter pocketveringmatras met latex afdekking van 25cm dik en ng goedkoper ook.
@dicksterk Ik heb me vandaag bij de Lidl dat nekkussen van 12,99 gekocht om te kijken of dit in ieder geval schouders en nek wat meer ontlast. Ik ben een zijslaper. Op de rug liggen is wel fijn met dat kussen, maar omdat het een beetje memoryfoam heeft is het switchen van rug naar zij nog wat onwennig (omdat het kussen dus gevormd is van mijn rugligging).
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@deathchant: zelf hebben we het traagschuim comfort kussen, van lidl(dat is een groot kussen van 65 bij 65 daat niet voorgevormd is en van heel zacht memoryfoam zodat draaien heel makkelijk gaat), zelf gebruik ik een latex kussen van jysk. Ik houd persoonlijk niet zo van voorgevormde kussens, omdat die voornamelijk werken voor rugslapen maar minder voor zijslapen.
Maar hoe kan je kwaliteit zien aan specs? Dichtheid pocketveren etc ja, maar slijtvastheid en afwerkingskwaliteit kan je toch nooit zien zonder zo’n matras jaren te gebruiken?dicksterk schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:21:
@santee: roleau heeft toch geen showroom, of inmiddels wel?