Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 16 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@vercee: je kan natuurlijk je beslapen matrassen vernietigen, maar je kan er ook mensne blij mee maken die daardoor voor een klien prijsje toch een kwalitatief matras kunnen kopen, ookal is het dan niet volledig nieuw.
Kan je even wat linkjes plaatsen van de matrassen die je overweegt? dan kan ik kijken hoe die zich verhouden tot het ravensberger matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dicksterk schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:11:
@freakster86: Hoe lang slaap je nu op het matras? Het wordt wel iets zachter na een paar weken. Zelf vind ik dat altijd jammer, ik geneit altiijd op een nieuw matras omdat ej er dan nog niet in wegzakt, wegzakken in een matras vind ik heel vervelend. Maar dat hoort wel zo, dus idd kijk het nog even aan want de toplag is in het begin erg stijf maar na een week of 2 wordt dat meestal wel zachter.
Sinds afgelopen vrijdag. Het gaat niet zozeer om het "erin zakken", maar meer om de steun die je voelt. Als ik lig voelt het erg alsof het matras terug duwt. Dat is misschien normaal, maar daardoor voelt het hard aan en krijg je niet echt een ontspannen zweef gevoel. Weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. Maar ik kijk het nog wel even aan.

Wel even de lakens er weer afgehaald, want de geur komt er nog steeds doorheen. Zou graag de tijk even wassen, maar denk niet dat dat valt onder het 100 dagen proef liggen..
paQ schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:53:
[...]

beetje mijn ervaring ook. Maar die Larson was het voor jou ook niet toch? :?
Larson leek mij veel te zacht. Ik slaap vrijwel altijd op mijn rug en die Larson matrassen leken mij meer geschikt voor zijslapers vanwege de dikke laag traagschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-03 12:21
@dicksterk ja dat begrijp ik wel en ik zou het ook overwegen mocht hierover meer info te vinden zijn, zoals proef-matras of showroom, van een showroom model kan je uitgaan dat deze niet echt beslapen is en als je geluk hebt is er misschien nooit iemand gaan opliggen. Ook hoelang deze in de showroom ligt bepaald mee de keuze denk ik. Proef-matras zou ik minder voor gaan, weet nooit wat er mee gebeurd is. Ik ken de winkel dan ook helemaal niet, komt daar veel volk of niet.... en ik ben niet van tegen die buurt en Den Haag is net te ver om eens te gaan proberen.
Welke ik denk dat voor mij interessant zijn met in het achterhoofd een tamelijk koele matras:
- https://www.healthfoam.co...de-luxe-koudschuim-matras
- https://www.healthfoam.co...comfort-koudschuim-matras
- https://www.healthfoam.co...ium-air-koudschuim-matras

En toch eentje uit de koopjeshoek:
- https://www.healthfoam.co...ium-air-koudschuim-matras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vercee: die bovenste (de deluxe variant) is wel waar voor z'n geld. die tweede verschilt niet veel met de ravensberger, als je de ravensberger neemt met de lattenbodem die ik noemde zal je geen verschil tussen die 2 voelen. de premium air vind ik nieuw veel te duur, het showroommodel is wel aantrekkeljk, maar vraag dan even na of het een showroommodel of proefligmodel is geweest en hoe lang het dar heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
vercee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:50:
@dicksterk er zijn nu kortingen voor hun 20-jarig bestaan.
bv de deze: Comfort De Luxe koudschuim matras kost nu € 449.
De goedkoopste staat er nu voor € 279.
Hoe deze staan in verhouding tot de Ravenbergmatrassen weet ik natuurlijk niet.
Ik vraag me wel af waarom hij zijn showroom maar ook zijn proefslaap-matrassen verkoopt, ik dacht dat deze automatisch vernietigd worden bij de firma's die deze service leveren.
Bij geen een fabrikant wordt deze vernietigd. Dit is anders een vernietiging van kapitaal.
Er wordt verteld dat het naar goede doelen gaat maar dit is gewoon niet zo omdat goede doelen dit niet meer accepteren. Goede doelen accepteren tegenwoordig alleen nog maar nieuwe matrassen.
Eerlijkste manier is zoals hem gewoon te vertellen dat het om 2e kansjes gaat. (zoals RHF dit doet)
Dat is ook de reden waarom ik achteraf aanpasbare matrassen heb ontwikkeld. Dit zorgt er voor dat je geen complete matrassen moet vervangen en de kosten voor het aanpassen laag houdt (voor alle partijen)
En zo hou ik ook onze ecologische voetprint laag.

Mocht je in de markt zijn voor demo producten moet je eens op www.beddenmarkt.com kijken. Daar staan alleen showroommodellen op met korting én garantie.

@Freakster86 die geur moet normaal binnen 48 uur weg zijn. Is dit niet het geval dan is het gewoon een goede reden voor omruiling.

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 17-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@freakster86: In jouw geval mag je de tijk wel wassen want er zaten ook zwarte vingers op, dat is zlefs rede om de tijk te mogen omruilen dus als je aangeeft hem eerst gewassen te hebben omdat je hebt geprobeerd de vlekken er uit te krijgen is dat vast geen probleem. Alelen weet ik niet hoe snel zo'n ding droogt dus weet niet of je er dezelfde dag dan alweer op kan slapen.
@kezand: ik ben het met je eens dat de lucht er wel uit had moeten zijn. aan de andee kant is dit op maat geproduceerd(180x220) dus die hebben niet in de opslag gestaan, wat de guer vaak wat sterker maakt dan wanneer ze al een tijdje op voorraad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk De geur moet er altijd binnen 48 uur uit zijn ook als komt het vers van uit de fabriek.
Normaal staat hier 12 uur voor dus binnen 48 uur moet het echt weg zijn.
Als dit langer duurt om kan de geur komen door niet matras gerelateerde stoffen. Dit gebeurd vaak bij gassen van containers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: ben ik met je eens. Hoewel het wel zo is dat de guerbeleving van mensne hele verschillend is, hoogsensitieve mensen constateren een geur veel eerder dan de meeste mensen. Overigens komen deze matrassen uit polen en worden ze niet gerodl vervoerd, dus van containergassen is hier geen sprake. Alelen lijkt omruilen me in dit geval niet zo zinvol omdat het dan weer 5 weken duurt(moet weer op mat gemaakt worden) en het is nieteens zeker dat freakster86 het matras fijn vindt liggen. In dit geval lijkt het me beter om eerst te zien of het matras gaat bevallen, en tegen die tijd is de guer ook weg dus dan heeft omruilne ook geen toegevoegde waarde meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vercee
@Kezand O dat wist ik niet, ik ging daar gewoon van uit om hygiënische redenen en niet verder over nagedacht, van showroommodellen wist ik het wel.
En ik zie nu ook dat jullie matrassen maken, zelfs met winkels in België. Spijtig dat er nergens prijzen vermeld staan, ik heb wel begrepen dat het in hogere klasse ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@vercee Het probleem is idd vaak hygiene. Het is kan niet zo fris zijn om op gebruikte matrassen te liggen. Vandaar wij met aanpasbare matrassen zijn gekomen. Wij willen wel de mogelijkheid bieden tot het beperken van een miskoop aan de andere kant willen wij dat natuurlijk om een zo efficiënte manier doen.
Daarnaast doen wij veel onderzoek en uit onderzoek is gebleken dat de behoefte voor aanpassing / vervanging van een matras al rond de 5 / 6 jaar zit. Terwijl de levensduur veel langer is. Ook dan heb je de mogelijkheid tot aanpassen waardoor je niet een geheel nieuwe matras moet kopen. Beetje zoals je onderdelen van je PC vervangt.
Wij hebben inderdaad verkooppunten in Nederland en België en het klopt onze producten zitten in het midden / hogere prijssegment. Onze matrassen kosten tussen de 1200 euro en 1600 euro per stuk.

[ Voor 41% gewijzigd door Kezand op 17-04-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vercee
@Kezand dat is inderdaad al een stevig prijskaartje, mocht ik een onbeperkt budget hebben ik kwam zeker eens langs maar mijn budget is beperkt. Maar toch wel fijn van jou dat je hier ook advies geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vandaag even gaan proefliggen in Zoeterwoude in de enige showroom (naar ik weet) van Ravensberger en daar kennis gemaakt met de RAVOspring in de hardheid H2 en H3. Als enorme draaitol (ja, ik beweeg veel en vaak in bed) en nu al 10 jaar slapende op een Auping Inizio, moet ik zeggen dat de prijs vs. verwachting bij Ravensberger niet heel hoog was maar ik was aangenaam verbaasd over het comfort van het matras.

Goed gesprekje gehad met de enige verkoper ter plekke en uitgelegd wie er bij ons thuis hoe in bed ligt; ook hijzelf kwam meteen met de RAVO als suggestie; niet in de laatste plaats omdat we allebei hier thuis vooral zijslaper zijn, niet overmatig zwaar (meer een BMI aan de ondergrens van normaal) zijn en we graag goede ventilatie in een matras willen hebben aangezien we onder een plat dak slapen.

Qua tijk even heel goed gestoeid met de standaard en de "andere" maar de andere voelt een heel stuk fijner aan; ook lijkt het alsof Medicott net wat dikker aanvoelt maar wel minder warmte vasthoudt (minuut mijn hand erop gehouden). Ben eigenlijk wel overtuigd dat dit een goede keuze is, zeker met de terugstuur-mogelijkheid.

Voordat ik ga bestellen; heeft @dicksterk misschien nog een betaalbaarder alternatief voor de Auping Inizio (en het liefst keerbaar en met afneembaar tijk) of zou @Isaja nog steeds zo tevreden zijn met de RAVO aangezien die dezelfde slaaphouding als ikzelf heb?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@max3400: Welke ravosprign vond je uiteindeljk het prettigst, h2 of h3? De ravospring is een goed matras, ik denk dat het een verstandige keuze is. Als je de h3 het lekkerst vond zou je nog de versie met alleen koudschuim van droomidee kunnen overwegen, die is nog iets goedkoper. Aan de andere kant heb je daar geen keuze qua tijk en kom je bij ravensberger op de duurdere tijk uit, dus misschien is het verstandiger om voor de ravosprign met de tijk van je keuze te gaan, die heb je nameljik al gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@dicksterk de H3 lag het fijnste aangezien de H2 toch een klein maar merkbaar gevoel van doorliggen gaf. Mogelijk doordat er al meer mensen op die plek hebben gezeten ook maar juist bij het zijslapen was de hardere variant alsnog lekkerder/zachter aan de schouder en heup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 16:38
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:00:
@dicksterk de H3 lag het fijnste aangezien de H2 toch een klein maar merkbaar gevoel van doorliggen gaf. Mogelijk doordat er al meer mensen op die plek hebben gezeten ook maar juist bij het zijslapen was de hardere variant alsnog lekkerder/zachter aan de schouder en heup.
H2 variant hier nu twee weken in gebruik, slaap er nog steeds erg goed op. Heb er duidelijk meer steun aan dan de Struktura 60 in H2 (ben 75kg bij 182)

Kuilvorming lees je veel over bij oa Ikea matrassen. Heb de hoop dat dat hier minder een issue gaat zijn door de gebruikte materialen. Ook over alle kanten draaibaar dus dat zal schelen.

Houd persoonlijk van een wat zachtere bovenlaag (ivm schouders/ arm als ik op mijn zij of buik lig) en dat heeft dit matras. Kan me voorstellen dat de H3 fijner is als je wat steviger zoekt.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@max3400: als ik je ervaring zo lees ben je ook erg blij met de manier van zone-indeling van de ravospring. In dat geval denk ik dat je meer plezier hebt van de ravospring h3 dan van de droomidee matras. Dus dan zou ik toch voor de ravosprign gaan, en wat je zelf al schreef, als hij niet bevalt kan je hem alsnog terugsturen. je hebt 10 jaar garantie, ook op kuilvorming dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:07:
Vandaag even gaan proefliggen in Zoeterwoude in de enige showroom (naar ik weet) van Ravensberger en daar kennis gemaakt met de RAVOspring in de hardheid H2 en H3. Als enorme draaitol (ja, ik beweeg veel en vaak in bed) en nu al 10 jaar slapende op een Auping Inizio, moet ik zeggen dat de prijs vs. verwachting bij Ravensberger niet heel hoog was maar ik was aangenaam verbaasd over het comfort van het matras.

Goed gesprekje gehad met de enige verkoper ter plekke en uitgelegd wie er bij ons thuis hoe in bed ligt; ook hijzelf kwam meteen met de RAVO als suggestie; niet in de laatste plaats omdat we allebei hier thuis vooral zijslaper zijn, niet overmatig zwaar (meer een BMI aan de ondergrens van normaal) zijn en we graag goede ventilatie in een matras willen hebben aangezien we onder een plat dak slapen.

Qua tijk even heel goed gestoeid met de standaard en de "andere" maar de andere voelt een heel stuk fijner aan; ook lijkt het alsof Medicott net wat dikker aanvoelt maar wel minder warmte vasthoudt (minuut mijn hand erop gehouden). Ben eigenlijk wel overtuigd dat dit een goede keuze is, zeker met de terugstuur-mogelijkheid.

Voordat ik ga bestellen; heeft @dicksterk misschien nog een betaalbaarder alternatief voor de Auping Inizio (en het liefst keerbaar en met afneembaar tijk) of zou @Isaja nog steeds zo tevreden zijn met de RAVO aangezien die dezelfde slaaphouding als ikzelf heb?
Ik heb gisteren de Ravo spring besteld bij Ravensberger. Ik heb de H3 voor mezelf en de H2 voor mijn vrouw besteld. Ik kreeg vandaag al een mailtje dat de matrassen onderweg (vanuit Duitsland) zijn. Ben erg benieuwd hoe deze matrassen liggen t.o.v. Droomidee matras.

Ik lig momenteel de laatste dagen op het koudschuimgedeelte van het droomidee matras. Ik vind qua ondersteuning (koudschuimzijde) veel beter dan de traagschuimzijde maar qua comfort, vindt ik ‘m net wat té hard. Ik sta dagelijks op met een slapende rechter en soms weer linkerarm (tintelingen).

Heb jij een hele tweepersoons matras besteld of ook zoals mij twee aparte (80x200)??

Ik zou zelf ook graag een tweepersoonsmatras willen, maar zit met twee verschillende gewichtscategorieën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981: je hebt nu dus beide hardheden besteld. Wat je kan doen zodra ze er zijn: ga op een bepaald moment eens wisselen, dus jij op de h2 en je partner op de h3 om te kijken of 1 van jullie de andere hardhied ook wel lekker vindt. dan kan je daarna altijd de beide 2persoonsmatrassen nog inruilen en vervangen voor 1 2persoons in de hardheid die jullie allebei prettig vinden. Dat kan uiteraard alleen als er idd 1 hardheid uitkomt die jullie allebie het prettigst vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Aimad1981 ik heb ze nog niet besteld maar na het lezen van dit topic, wilde ik toch even vragen wat ik eerder postte. Waarschijnlijk wel 2 stuks van 90x200 want we hebben stapels met (relatief duur) beddengoed en anders moeten we alles opnieuw gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:13
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een 'studenten' 160x200cm boxspring. Bij de IKEA, Leen Bakker en Kwantum heb je verschillende boxsprings, maar dit zijn eigenlijk 'boxbedden'. Dat wil zeggen, de onderzijde is niet een geveerde 'boxspring' maar een niet-verend bed (eigenlijk een soort lattenbodem).

Hebben jullie tips waar een 'echte' boxspring voor een studentenprijs aan te schaffen is? Ik zit de denken aan 300-400 euro.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@barzi: ik weet niet of het aanbod van Ikea verandert is maar ze hadden altijd wel geveerde boxen daar(ook ongeveerde). als je de goedkoopste geveerde box neemt, met daarop een droomideematras van 160x200x22 heb je een prima studentenbed van goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zo, net de RAVO H3 besteld; hopelijk werken ze even door want ben zelf vrij tot eind volgende week dus hopelijk in 1x goed kunnen bezorgd krijgen.

Dank voor de snelle antwoorden, @dicksterk @Aimad1981 @Isaja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@dicksterk Dank je voor je reactie. Ik ga me eens verdiepen in een aparte box + aparte matras.

Daarover gesproken: iemand ervaring met de "MERADISO® 7-zones-pocketveringmatras 140 x 200 cm (H2)" van de Lidl? Weeg zelf rond de 65kg.

En zit er kwalitatief veel verschil tussen het Droomidee matras van 18cm of 22cm dikte (beide 140x200cm)?

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-04-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dicksterk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:12:
@max3400: als ik je ervaring zo lees ben je ook erg blij met de manier van zone-indeling van de ravospring. In dat geval denk ik dat je meer plezier hebt van de ravospring h3 dan van de droomidee matras. Dus dan zou ik toch voor de ravosprign gaan, en wat je zelf al schreef, als hij niet bevalt kan je hem alsnog terugsturen. je hebt 10 jaar garantie, ook op kuilvorming dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Maar die ravospring is er niet in 210 of wel. Staat niet op de site en hoewel formulier ingevuld krijg ik geen respons.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@barzi: de meradiso matras is niet heel bijznder van kwaliteit. De droomidee 18cm heeft een erg dunne afddeklaag waardoor je de veren er door heen kan voelen, dat zou ik niet doen de 22cm dikke is echt beter.
@cyberpope: nee de ravospring is er niet in 210 lengte. Jij zou dan weer wel bij droomidee kunnen bestellen want die leveren wel 210cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@dicksterk Dank voor jouw snelle reactie. Dan zal ik in ieder geval alleen kijken naar het Droomidee matras van 22cm dikte.

Iemand nog hier ervaring mee:
https://www.wehkamp.nl/wo...n&Ns=P#productpageReviews

Een geveerde box met matras (160x200) voor 400 euro. Qua prijs in ieder geval het goedkoopst als je kijkt naar een geveerde box.

Twijfel tussen bovenstaande boxspring of:
mijn eigen bed (IKea MALM) + Droomidee 22cm matras + LIVARNO LIVING® 7-zones lattenbodem (LIDL). Wat zou een comfortabelere combinatie zijn?

Vind het erg lastig omdat je in beide gevallen niet even kan 'testliggen'.

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-04-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@barzi: je kan wel testliggen want het droomidee matras mag je binnen 100 dagen gratis terugsturen. Heeft de ikea geen geveerde boxen zonder matras meer? Die van wehkamp heeft vrees ik een vrij matig matras, maar je kan hem uiteraard kopen en als het matras op is later alsnog de droomidee matras kopen en de onderbox houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@dicksterk Jawel, die hebben ze wel maar dan kom ik boven mijn budget uit (Box: 260 + matras: 244 + nog topmatras/hoofdbord).
Vandaar dat ik nu zit te kijken naar:
- Een complete set;
- Mijn eigen bed met nieuwe lattenbodem en matras
- Evt. tweedehandse box met nieuwe droomideematras

offtopic:
dicksterk gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@barzi: Wat is je budget precies, kan dat ik er overheengelezen heb. Maar in principe zou je met 260 voor de box en 244 voor het matras klaar zijn. een topper heb je bij dit matras niet nodig, en een hoofdboord zou je ev.t. kunnen uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@dicksterk Budget is eigenlijk maximaal 400 euro, dus dan kom ik er wel ruim overheen.
Merk je eigenlijk veel verschil tussen een geveerde box en een 'harde box'? En op de langetermijn nog verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@barzi: ja dat merk je zeker, een geveerde box geeft dat echte boxspring-gevoel, een harde box geeft een heel harde/stevige ligging aan een matras, als je niet la te zwaar bent ga je dat niet lekker vinden vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een ervaring met het Hema matras. De onze gaat na twee maanden slapen toch retour. Op zich een fijn matras. Zachte toplaag, maar daaronder stevig. Als je op het matras ligt en je omdraait voel je het meteen terugveren. Aanvankelijk wat rugklachten aan de onderrug, maar die verdwenen gelukkig weer.

Ik weet niet of het met het warmere weer te maken heeft, maar de afgelopen week zijn de rugklasten teruggekomen en sterker dan voorheen. Het twee persoons matras voelt zachter (misschien door de hogere temperatuur?) en we rollen een beetje naar het midden. We hebben een nieuw ikea bed met harde lattenbodem, dus daar kan het niet aan liggen.

Hopelijk doet Hema niet moeilijk over de retour. Ben erg blij met de 100 dagen proefslapen want pas na twee maanden weten we zeker dat we het matras terugsturen. Nu op zoek naar iets anders, ik ga dit topic maar weer doorspitten. Het wordt in ieder geval een matras met een lange proefperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@wian: als je de hema matras opzich wel lekker vond, maar idd te zacht met warm weer(wat idd door de temperatuur komt, bij warmte wordt traagschuim zachter) dat zou je het matt sleeps matras kunne overwegen. daar zit een toplag van latex over de traagschuim.
anders het droomidee matras, dan voor in de zomer de kudschuimkant en in de winter(als het koeler is) de traagschuimkant. ook 100 dagen proefslapen.
Ook ravensberger matrassen kunnen prima op jullie lattenbodem, maar die hebben mar 30 dagen proefslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694168

Isaja schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:07:
[...]

H2 variant hier nu twee weken in gebruik, slaap er nog steeds erg goed op. Heb er duidelijk meer steun aan dan de Struktura 60 in H2 (ben 75kg bij 182)

Kuilvorming lees je veel over bij oa Ikea matrassen. Heb de hoop dat dat hier minder een issue gaat zijn door de gebruikte materialen. Ook over alle kanten draaibaar dus dat zal schelen.

Houd persoonlijk van een wat zachtere bovenlaag (ivm schouders/ arm als ik op mijn zij of buik lig) en dat heeft dit matras. Kan me voorstellen dat de H3 fijner is als je wat steviger zoekt.

Succes met je keuze!
De struktura is gewoon erg zacht eigenlijk. Ik heb H4 genomen uiteindelijk en ben 85kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
Twijfel nog sterk over de een matras bij Ravensberger of toch hier in België verder kijken naar een Van Landschoot of Velda-matras, deze kan ik hier in de buurt gaan bekijken. Alhoewel deze dan waarschijnlijk toch duurder gaan zijn dan bij Ravensberger maar ik ben wel blij dat ik deze 2 voor mij onbekende merken toch heb leren kennen via dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vercee: waarom zou je dan niet eerst een goedkoper matras bestellen waarop je proef kan slapen(of dat nu de ravensberger, droomidee of royal health foam is)? Want ik vermoed dat de zaken die de velda en van landschot verkopen enkel omruilgaranite bieden, als ze dat al doen. dus dan ben je meer geld kwijt, zonder de mogelijkheid je geld terug te krijgen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
@dicksterk sommige dingen wil je ook eerst eens in het echt gezien hebben. En aangezien Ravensberger samenwerkt met van Landschoot en Velda hier ook gepasseerd is kan ik hier even goed eerst eens gaan kijken. Lokale producten spreken mij ook wel aan al kosten ze dan misschien net iets meer.
Zo ben ik vandaag al naar een paar Velda-matrassen gaan kijken, ik moest daar toch passeren.
Ik ben er op 3 gaan liggen en eentje viel me direct op qua liggen en comfort, ik was er zelf van verschoten nl de innergetic luxe premium, een latex-matras. Mijn interesse ging totaal niet uit naar een latex-matras maar ik heb ook op de andere gelegen en die lagen niet zo zalig als die innergetic. Ik weet even liggen zegt niet veel maar toch die eerste indruk geeft toch al een idee naar wat je naar toe wilt.
Ik weet de innergetic is duur en deze lag daar te koop met 20% korting wegens verkoop toonzaalmodel. Ik denk niet dat er al 10 man op gelegen had, het zag er onberispelijk uit, terwijl het meest verkocht volgens de verkoopster, wel vlekken had. Was trouwens niet in een beddenzaak maar zetelwinkel die ook bedden verkoopt.
de prijs was 756 euro, maar ik weet nu wel dat als ik een matras kies ik ga vergelijken met deze en deze was in dat korte momentje zalig liggen, ben ik nog niet eerder tegengekomen. En ja proef slapen of omruilen zit er niet in.

Nog een paar nachtjes over slapen, zeker ivm wat wil ik nu: latex, koudschuim of veren, misschien toch eerst nog wat gaan proef liggen en mij dan verder oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vercee: ik vind een latex afdeklaag ook heerlijk liggen, wil ook nooit meer anders.
Overigens heeft ravensberger ook latex matrassen, en ook een showroom al weet ik niet hoe ver dat voor jou rijden is. ik vind 750 euro voor een 90x200 wel behoorlijk aan de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
@dicksterk voor mij is de showroom een te beetje om naar toe te rijden, een beetje veel te ver, ik kom nl uit België (tussen Gent en Brussel).
De matras die ik getest heb is wel volledig uit latex maar ik vind zo niet direct de verhouding natuur- en synthetische latex terug. Ik heb vroeger ook op latex geslapen, mijn 1ste die ik zelf meer dan 25 jaar geleden kocht en nadien nog 1 van Ikea maar ik herinner me niet meer dat wow-gevoel dat ik nu had, misschien was er dat wel. Laat ons zeggen dat ik toen ook meer keek naar de technische specificaties dan naar het liggen. Op papier het beste voor een bepaalde prijsklasse dus ook niet de super dure. Ik ging er toen nog van uit dat als het op papier goed is de rest wel volgt. Het ging dan wel om degelijke matrassen maar ik had niet het wolkjes-gevoel. Ik dacht wolkjes-gevoel kan niet goed zijn voor de rug.
Om nog een ander voorbeeld te geven voor mijn dochter had ik bij leenbakker zo'n uittrekbed gekocht met matrassen voor ongeveer 100 euro het stuk. Vielen die dik tegen, zij vond (met haar toen 30 kilo) ze te hard, ik vond ze redelijk. Dus daar een topper voor gekocht, bijna even duur als de matras. Als ik eens bij haar sliep moet ik wel zeggen dat ik 's morgens gebroken was terwijl ik de matras toch wel redelijk vond, het was de dream matras, pocketveren met 7 comfortzones en 18cm dik. En nu vind zij die (ondertussen 45 kilo en 3 jaar verder) wel goed.
Nu weet ik wel wat ik wil: op een wolkje liggen, zacht maar de nodige ondersteuning en niet te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vercee: dat wokjes-gevoel heb je denk ik eerderniet gehad omdat de ikea-latexmatrassen vrij waardeloos zijn, en zelfs niet voor 100% uit latex bestaan.
Ravensberger heeft een paar hele goede. het matras wat jij noemde klinkt ook erg goed, maar er zijn 0 technische specificaties te vinden(geen verhoudingen natuur/synthetische latex, geen hr-waarde niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@dicksterk @Isaja Matrassen zijn vandaag geleverd door DHL! Als ik zin heb, zometeen naar 2 hoog slepen en vannacht op slapen.

Of moeten ze eerst nog een dag ademen/wasemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:58:
@dicksterk @Isaja Matrassen zijn vandaag geleverd door DHL! Als ik zin heb, zometeen naar 2 hoog slepen en vannacht op slapen.

Of moeten ze eerst nog een dag ademen/wasemen?
Paar uur ademen moet voldoende zijn als je iets ruikt. Ruikt je niks lekker slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kezand schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:27:
[...]

Paar uur ademen moet voldoende zijn als je iets ruikt. Ruikt je niks lekker slapen!
Komt goed... Uit het plastic was er al niks te ruiken; raam staat toch open op de slaapkamer tot 22:00 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Mijn matras heeft na zo'n 2 weken nog steeds een raar luchtje eraan zitten. Zorgwekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@sassymousasi wat voor materiaal is het? Als het latex kan het een tijdje een "rubber" luchtje hebben. Als het schuim is moet het na 2 weken echt geurvrij zijn.
Het kan eventueel in de tijk zitten. Als deze losritsbaar is deze even buiten luchten of als de tijk wasbaar is hem ff wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Koudschuim, volledig.

Hmm dat is een mogelijkheid. Ik ga dat doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou, ik denk dat ik voor droomidee ga. Ravensberger kan ik wel gaan proefliggen in de showroom, maar ja, die hebben geen 210.

En ik wil graag pocketvering en graag ook heel hard. Dus dan kom ik uit op droomidee. Die wil ik wel eens proberen. Dus een pocketvering van 22cm en wel beide versies. Dan kan ik ze beide proberen. Wellicht houd ik ze ook beiden, wellicht ga ik er 1 omruilen. Dat gaan we nog zien. Het risico van geen showroom hebben (en wellicht gaan ze beiden terug en wordt het alsnog auping....)

Maar het viel me op dat de 100 dagen nergens in hun algemene voorwaarden staan. Is dat een probleem??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cyberpope schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:25:

Maar het viel me op dat de 100 dagen nergens in hun algemene voorwaarden staan. Is dat een probleem??
https://www.droomidee.nl/retourneren en dan de eerste paar alinea's?

Desnoods maak je er een screendump ofzo van maar volgens mij is al vaker in dit topic aangegeven dat ze ook 100 dagen retour accepteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:28:
[...]

https://www.droomidee.nl/retourneren en dan de eerste paar alinea's?

Desnoods maak je er een screendump ofzo van maar volgens mij is al vaker in dit topic aangegeven dat ze ook 100 dagen retour accepteren :)
Ja ik lees het overal op de website, maar ik ben de ene idioot die ook de algemene voorwaarden doorlees die ik moet accepteren.. En daar staat overal 14 dagen. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cyberpope schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:34:
[...]

Ja ik lees het overal op de website, maar ik ben de ene idioot die ook de algemene voorwaarden doorlees die ik moet accepteren.. En daar staat overal 14 dagen. Vandaar.
Morgen even mailen met ze? Een schriftelijk antwoord met een veranderde 14 dagen is ook rechtsgeldig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoeft niet morgen, heb ik al gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: die algemen voorwaarden zijn een standaard-verise voor webshops. de 100 dagen proefslapen kloppen inderdaad, en worden ook al door diverse mensne hier in het topic gebruikt.
Ik heb je situatie niet meer helemaal in m'n hoofd; mar waarom neem je 2 losse matrassen? Je kan ook de matraas met aan 1 kant koudscuime n aan de andere kant tragschuim nemen, dan kan je ook biede kanten testen en heb je samen 1 groot matras. Maar ik heb je situatie niet meer in m'n hoofd dus het kan heel goed dat je een bewuste keuze voor 2 matrassen hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

@dicksterk Ik weet dat dit standaard voorwaarden zijn, maar zegt toch wel iets. Zo staat op de website duidelijk 100 dagen proefslagen (ook bij matrassen op maat) en zeggen ze bij matrassen van 210 dat dit speciaal gemaakt wordt. Maar wel in de algemene voorwaarden stellen dat je slecht binnen 14 dagen mag terugsturen, het product niet mag gebruiken en dingen die op maat gemaakt worden niet retour kunnen. Geen sterk nummer wat mij betreft.

Ik wil 2 losse matrassen omdat die beter handelbaar zijn.
We verstelbare bedbodems hebben
ik dit nu ook heb.
Ik geen last heb van de "spleet" in het midden

Zelf vind ik het een voordeel dat ik een matras kan omdraaien. Waarom? Weet ik niet.
En volgens mij vinden we traagschuim / nasa schuim allebei niets. Maar ja, kan het niet proberen in de showroom, dus dan maar op deze manier. Gevolg van het gekozen model door de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:45
Heeft iemand ervaringen bij luxurybeds.nl? Ik ben wezen kijken voor een boxspring met opbergruimte (210 cm bij 180cm). Heb op een pocketveermatras gelegen met een topper en dit lag prima. De prijs was 1.200 euro. Nergens stonden prijzen en de verkoper wist alle prijzen uit zijn hoofd, dit komt mij vaag over. Is het normaal om af te dingen, want dat gevoel kreeg ik erbij.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Bravertal Ik ken ze niet maar zo te zien aan de boxsprings komen de producten uit Turkije. Niks mis mee maar de kans zit er in dat er langere levertijden op zit (12 weken) ook bij service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: de meeste webshop-eigenaren missen de juridische kennis om algemen voorwaarden op te stellen. Omdat het volgens de wet voldoende is als je juridisch geldige algemen voorwaarden hebt nemen heel veel webshops gewoon de standaardversie die door een keurmerk wordt aangeleverd. Ik weet persoonlkik van de eigenaar dat die 100 dagen klopt, ik heb dar nameljik met hem over gecorrespondeert.
@bravertal: ik ken deze winkel niet, en zonder specificaties kan ik er helemala niets van zeggen. Afdingen kan je sowieso altijd proberen, vaak werkt het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dicksterk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:25:
@cyberpope: de meeste webshop-eigenaren missen de juridische kennis om algemen voorwaarden op te stellen. Omdat het volgens de wet voldoende is als je juridisch geldige algemen voorwaarden hebt nemen heel veel webshops gewoon de standaardversie die door een keurmerk wordt aangeleverd. Ik weet persoonlkik van de eigenaar dat die 100 dagen klopt, ik heb dar nameljik met hem over gecorrespondeert.
Vast, maar dan moet je die expertise een keer inhuren. Komt knullig over.
Overigens reageren ze niet op mail. Dat geeft al weinig vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Cyberpope ik geef je gelijk idd alles zwart op wit. Achteraf is alles te ontkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: Dat inhuren moeten wij als consumentne dan weer betalen. Persoonlijk vind ik hoge kwalitiet voor een lage prijs belangrijker dan dat een stoffig document wat 0,01% van de consumenten ooit eens inkjikt overeenkomt met het gebodene. Er zijn hier genoeg reviews, zelfs van mensne die hun matrassen hebben teruggestuurd, dus ik zie niet zo goed waar je twijfel vandaan komt. 100 dagen staat op de site, in de marktplaats-advertenties en bij retourneren dus het is toch overduidelijk 100 dagen? Droomidee is inderdaad zelden snle met mailen, maar bestellingen worden altijd keurig afgehandeld. En goedkoper vind je ze niet met deze kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vannacht heerlijk geslapen op de Ravo; mogelijk ook omdat ik wat moe was. Voor het eerst in jaren ook weer eens langdurig op mijn rug gelegen en vanochtend goed wakker geworden.

Tot zover mijn eerste ervaring; hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
@dicksterk , ik lees dat jij droomidee.nl promoot maar zij verkopen geen boxsprings.Ik ben op zoek naar een boxspring van 180 cm bij 210 cm met een hard pocketveer matras en een topper. Daarnaast moet er opbergruimte in de boxspring zitten. Ik wil wel lekker kunnen slapen maar wil er ongeveer 1.000 euro aan uitgeven. Wat is jouw advies?

[ Voor 0% gewijzigd door Bravertal op 25-04-2018 19:19 . Reden: - ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bravertal: ik ben niet zo erg thuis in de opberg-boxsprings. Probeer eens of je bij het bedirjf waar je gewest bent kan afdingne naar 1000, aangezien je dat bed lekke rovnd liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dicksterk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:23:
@cyberpope: Dat inhuren moeten wij als consumentne dan weer betalen.
Moah.. is eenmalig 1000 euro (neem ik het ruim). Als dat je de kop kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: ik heb het zelf ook niet gedan in de tijd dat ik een webshop had(in hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden). Zeker als je marges niet heel groto zijn is elek 1000 euro maar 1 keer uit te geven en ik investeerde die liever in voorraad dan in algemene voorwaarden. Overigens zijn van veel meer matrassenleveranicers de algemen voorwaren niet toegespitst op hun producten, daarin is droomidee zeker niet de enige.
Voor wat jij zoekt is droomidee de ideale combinaite. Als die matras je niet bevalt zou je nog eens naar 1 van de showrooms van boschbedding (www.boschbedding.nl) kunnen gaan, en vraag dan naar de royal 2000 en naar de king matras, dat zijn zeer geavanceerde matrassen(zeker op het level van auping of zelfs hoger) voor een vrij aantrekkelijke prijs. Helaas bieden zij enkle omruilgarantie, daarom raad ik hen in eerste instantie meestal niet aan. Maar qua matrassen in het topsegment zijn dit zeer goede matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Ik heb zo’n grote spijt van mijn aankoop, boxspring (pocketveringbox) bij beddenbriljant. Zelfs met de hardste pocketveringmatras van Ravensberger zak ik nog steeds door met mijn gewicht van 96kg. Een grote miskoop!

Ik was gisteren voor de gein naar diverse beddenzaken gegaan en met mijn handen de hardheden gevoeld van diverse boxspring (pocketvering) bodems. Nou, die van beddenbriljant is een lachertje t.o.v. al die andere boxspringbodems. De boxspring bodem van beddenbriljant prik je zo met je vinger doorheen, alsof de box leeg is.

Ik heb wel een ding geleerd. Voortaan nooit meer iets bestellen zonder iets in het echt te hebben gezien of GEVOELD.

[ Voor 7% gewijzigd door Aimad1981 op 26-04-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 974135

Cyberpope schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:34:
[...]

Goedemiddag Cyberpope!

Excuses dat dit niet in de Algemene Voorwaarden was opgenomen, dit hebben we zojuist in orde gemaakt :-)

Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981: Is dat bija llebei de boxen zo, of bij 1 van beide? Zoals jij het beschrijft zou je bijna denken dat er een productiefout is en men idd bij 1 van de boxen de veren vergeten is te plaatsen. Je kan een pocketveringkern niet zomaar met je vinger zonder weerstand wegduwen. Heb je hierover contact gezocht met beddenbriljant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
dicksterk schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:27:
@aimad1981: Is dat bija llebei de boxen zo, of bij 1 van beide? Zoals jij het beschrijft zou je bijna denken dat er een productiefout is en men idd bij 1 van de boxen de veren vergeten is te plaatsen. Je kan een pocketveringkern niet zomaar met je vinger zonder weerstand wegduwen. Heb je hierover contact gezocht met beddenbriljant?
Bij beiden boxen voel ik wel de veren, maar deze zijn erg soepel en waarschijnlijk hebben zij gewoon erg weinig veren geplaatst.

Ik heb ze gebeld en volgens de telefoniste hoort dit zo zacht te zijn en dat de matras erop uiteindelijk de belangrijkste onderdeel is van het geheel. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind dat de pocketveringbox redelijk tot stevig moet zijn en niet zo een slappe hap als die van beddenbriljant.

Zelfs mijn oude bonell boxspringbodem van 4 jaar oud voelt nog steeds steviger als die van hun.

[ Voor 5% gewijzigd door Aimad1981 op 26-04-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981:
een paar vragen en ideen:
1. voor zover ik me kan herinneren heeft beddenbriljatn jou een harde box met toplaagje van koudschuim geadviseerd, klopt dat? Dat is in dit geval het probleem: beddenbriljant is nooit erg toeschieteljk richting mensen die een advies negeren. Wat je in dit geval beter had kunenn doen is beddenbriljant specifiek melden dat je een harde box te hard vond, en een pocketveringbox wilde die voor jou geschikt was. Ook een pocketveringox kunenn ze bij beddenbriljant namelijk op veel manieren maken; met 300 veren prr m2, met 500, ook met 1000, en ook de laag schuim daarop kan gekozen worden. Maar nu je dat niet gedaan hebt weet ik niet of ze veel voor je zullen doen, je kan het vragen. Ik ben het met je eens dat de onderbox goed dragend moet zijn, want als dat niet zo is kan het beste matras geen goed comfort gevene.
2. heb je al eens gekeken hoe de ravospring op je oude bonell box bevalt?
3. je kan ook proberen om de beddenbriljant boxen op marktplaats te zetten en te verkopen, met een betje geluk krijg je er de koopprijs nog voor nu ze nog nieuw zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
dicksterk schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:51:
@aimad1981:
een paar vragen en ideen:
1. voor zover ik me kan herinneren heeft beddenbriljatn jou een harde box met toplaagje van koudschuim geadviseerd, klopt dat? Dat is in dit geval het probleem: beddenbriljant is nooit erg toeschieteljk richting mensen die een advies negeren. Wat je in dit geval beter had kunenn doen is beddenbriljant specifiek melden dat je een harde box te hard vond, en een pocketveringbox wilde die voor jou geschikt was. Ook een pocketveringox kunenn ze bij beddenbriljant namelijk op veel manieren maken; met 300 veren prr m2, met 500, ook met 1000, en ook de laag schuim daarop kan gekozen worden. Maar nu je dat niet gedaan hebt weet ik niet of ze veel voor je zullen doen, je kan het vragen. Ik ben het met je eens dat de onderbox goed dragend moet zijn, want als dat niet zo is kan het beste matras geen goed comfort gevene.
2. heb je al eens gekeken hoe de ravospring op je oude bonell box bevalt?
3. je kan ook proberen om de beddenbriljant boxen op marktplaats te zetten en te verkopen, met een betje geluk krijg je er de koopprijs nog voor nu ze nog nieuw zijn..
1. Klopt, ze hadden mij een harde box geadviseerd, maar omdat ik toen twee dagen met het matras op de grond had gelegen en heupklachten erbij kreeg afgezien van harde box. Toen op het idee gekomen om bij hun gewoon twee boxspring bodems van pocketvering te bestellen vanwege het feit dat zij goedkoop waren dan elders. Maar goedkoop is duurkoop is helaas wel een feit geworden.

2. De Ravo-spring heb ik nog niet geprobeerd op mijn oude boxspring. Dit had ik zelf ook in gedachte om in het weekend te proberen.

3. Dit kan ook een optie zijn. Even goed over nadenken..

Voorlopig heb ik weer een plank (80x200) tussen mijn boxspring en matras gezet voor wat ondersteuning en om doorzakking te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:34:
Vannacht heerlijk geslapen op de Ravo; mogelijk ook omdat ik wat moe was. Voor het eerst in jaren ook weer eens langdurig op mijn rug gelegen en vanochtend goed wakker geworden.

Tot zover mijn eerste ervaring; hou jullie op de hoogte.
Mooi om te horen!
Mag ik vragen op welke hardheid je slaapt? En op welke bedbodem je matras ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Aimad1981 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:07:
[...]
Mooi om te horen!
Mag ik vragen op welke hardheid je slaapt? En op welke bedbodem je matras ligt?
Ik heb de H3 en dat ligt goed. Zelfs met mijn niet al te dikke vetlaag, heb ik niet het gevoel dat het matras te hard is of dat je "drukpunten" voelt als je op je zij ligt. De matrassen liggen in een ombouw van Auping met een Auping spiraalbodem.

Dat past trouwens maar net; ik heb dus 2 losse matrassen van 90 breed. Waar vroeger dus in het midden een naad/ravijn zat bij de Auping Inizio, liggen de RAVO strak tegen elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981: dat goedkoop is duurkooop is niet helemala terecht; beddenbriljant had een voor jou passende box even goedkoop kunnen maken. Ik heb je toen je het grond-experiment uitvoerde ook al gezegd dat de schuimlaag op een harde box wel zachter zou liggen dan op de grond. Je had ook een pocketveringkern kunnen neme die voor jou gwicht beter passend was. misschienmoet ej beddenbriljatn vragen of ze voor een klein prijsje je box willen aanpassen. vermeld er dan even bij dat je hen op tweakers als advies hebt gekregen. Sommige bedrijven zijn gevoelig voor positieve reclame op fora en doen dan meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
MAX3400 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:13:
[...]

Waar vroeger dus in het midden een naad/ravijn zat bij de Auping Inizio, liggen de RAVO strak tegen elkaar aan.
Ff achtergrond info:

Dat komt omdat de inizio getaped was met bies en dat de Ravo niet. Bij getapete matrassen accentuer je de naad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Waarom doen producenten als auping dat dan, de naad acentueren met een bies? Dat heeft toch geen voordeel?
Ik vraag me dat al langer af: chris Nederhorst geeft op matras.info ook altijd aan dat hij gebiest beter vindt, omdat een matras zou gaan rondlopen als de rits niet aan de bovenrand zit. Zelf heb ik die evaring dus juist helemaal niet, mar idd wel dat een bies de naad accentueert(wat voglens nederhost dus juist tegenovergesteld is). Hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:27
Aimad1981 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:53:
Ik heb zo’n grote spijt van mijn aankoop, boxspring (pocketveringbox) bij beddenbriljant. Zelfs met de hardste pocketveringmatras van Ravensberger zak ik nog steeds door met mijn gewicht van 96kg. Een grote miskoop!

Ik heb wel een ding geleerd. Voortaan nooit meer iets bestellen zonder iets in het echt te hebben gezien of GEVOELD.
Ik ben erg blij dat je tot de laatste conclusie bent gekomen. Meermaals heb ik mijn mening hier gegeven over het blind aankopen van een compleet bed of matras.

Dat je 100 dagen kan proef slapen om vervolgens het hele bed in een container te laten gooien of 2e hands aan een nieuwe klant te leveren is geen verkoopargument.

Daarnaast worden hier non-stop goedkope producten als top kwaliteit neergezet. Ook vrijwel altijd dezelfde webshops worden hier letterlijk met link al gepost.

Op een website als Tweakers waar we een vermogen willen uitgeven aan gadgets en andere elektronica, zouden we een veel betere en hogere kwaliteit matrassen en boxsprings moeten nastreven.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:13:
Op een website als Tweakers waar we een vermogen willen uitgeven aan gadgets en andere elektronica, zouden we een veel betere en hogere kwaliteit matrassen en boxsprings moeten nastreven.
Echter op een website als Tweakers hebben we ook geleerd dat er zelden tot nooit een 1 op 1 relatie is tussen prijs en kwaliteit. Daar zit een beetje de crux. Je kunt speakerkabels kopen van 1000 de meter, waarbij je dan hier op tweakers voorgerekend wordt dat dit elektrotechnisch en natuurkundig hetzelfde geluid zal produceren als een kabel van 50 euro. Toch gaan die als warme broodje over de toonbank en zijn er mensen die heilig geloven dat ze veel beter laag of hoog of <vul maar iets in> hebben. Wat nooit in een dubbel blind test bewezen wordt.

Idem proberen we hier uit te zoeken wat het beste matras voor een bepaalde prijs is. Prijs is nooit een bepaler van de kwaliteit. Het kan soms een indicator zijn, maar meer niet.

En ik kan je voor een stuk volgen. Bij voorkeur ga ik ook voelen in de winkel gecombineerd met 100 dagen proefslapen. Dus eerst even proberen in de winkel waarbij je een voorselectie maakt en daarna wel nog uitproberen.

Helaas biedt bijna geen winkel deze mogelijkheid.

Maar als jij objectieve criteria hebt waaraan je de kwaliteit van een matras kunt meten zeker in combinatie met de subjectiviteit van beleving (en culturele bepaling), zou ik dat erg toejuichen en hoop ik dat je ze met ons wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: in de voorgeschiedenis van de door jou geciteerde post heeft deze gebruiker advies ingewonnen bij het bedrijf waar hij de boxspring heeft gekocht en daar een andere box geadviseerd gekregen. Uiteindelijk heeft hij er zelf voor gekozen toch een ander exemplaar zonder aanpassing in de webshop te bestellen, dat valt dus niemand te verwijten. Ik ben het met je eens dat het fijn zou zijn als mensen wel konden proefliggen, maar ravensberger is 1 van de zeer weinige shops die zowel proefligen als een showroom anbieden, royal health foam doet het ook maar dan wel weer wat overpriced. Maar als jij in jouw winkel de service van proefliggen zou combineren met proefslapen(waarbij de gebruiker het volledige aankoopbedrag terugkrijgt als het niet bevalt) zou ik je zeker sosm adviseren.
@cyberpope: het is vrij lastig universele kwaliteitsnormen aan te geven waaraan je een goed matras kan herkennen. Specificaties zijn een goed hulpmiddel. in de regel kan je zeggen dat een hr55 koudschuim afdeklaag veerkrachtiger en duurzamer zal zijn dan een hr30 afdeklaag. maar tegelijkertijd zou een a-kwalitiet hr45 koudschuim waarschijlik beter voelen dan een c-kwaliteit hr55. Het lastige is dat a-kwaliteit in een zeer brede prijsrange wordt aangeboden, bepaalde merken vragen er heel veel geld voor(omdat ze reeksen certificaten en licenties beziten) andere merken vragen er veel minder voor, en bieden toch hetzelfde terwijl weer andere absolute rommel bieden. Datzelfde geldt voor de vering van een matras.
btw. droomidee heeft de algemen voorwaarden aangepast hebben ze heir gepost, heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Matrastijk blijft langer in vorm. Door de stevigheid van de bies en een getapete zijkant heb je minder kans van optische vervorming.
De matras loopt inderdaad rond als je dit niet doet en in theorie heb je dus minder afvlakking van het bovenblad. Waardoor je minder afrolt naar de zijkant. De matrassen zouden zo beter aansluiten.
Dit omdat bij niet gebieste matrassen de afronding een V creëert en de naad groter maakt. Zeker bij dikkere tijken. Deze trekken de toplaag mee waardoor er een afronding ontstaat.

Ik ben ook vanmening dat een bies juist de naad accentueert.
Ik ben ook geen voorstander van een gebieste/getapete matras maar het is vrij lastig om de matras niet te laten afronden met een normale tijk.. Je kan dit oplossen door een dunne strechtijk er rond te doen. Maar wil je een dunne tijk die even goed ventileert, ademt en stevig is dan kom je in dure tijken terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

@Kezand @dicksterk
Wat is jullie mening over quiesco matrassen en hoofdkussens? Zij bieden ook 100 dagen uitproberen thuis en indien niet tevreden dan volledig aankoopbedrag terug.

https://www.quiesco.nl/products/matrassen

Hun adviezen qua stevigheid van 't matras lijkt 1 hardheid lager te liggen dan "de rest". Bijvoorbeeld, ben je tussen de 1.80m-1.90m en weeg je tussen de 81-90kg, dan moet je medium hebben terwijl elke andere fabrikant firm adviseert.
Ik val in deze categorie en hoewel mijn auping Dublin maximus firm is mochten mijn schouders wel dieper wegzakken en net ff wat zachter liggen.

Ook hun hoofdkussen lijkt me interessant omdat ik een zijslaper ben en ik mijn eigen kussen in de nek prop. Veel neksteunkussens (en kussens over 't algemeen) zijn zo groot (60x70) en ik wil juist graag 40x70 ofzo. Hun kussen lijkt me goeie en comfortabele steun in de nek te bieden:
https://www.quiesco.nl/pages/hoofdkussen-quiesco

Wat ik aan "reguliere" nekkussens vervelend vind is dat de de nek-balk in 't kussen vaak kaarsrecht is en dat de rest van 't kussen te hoog is.

Hebben jullie een mening over deze matrassen en kussens van quiesco?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@deathchant: Dit lijkt een kwalitatief erg goed matras. maar de priijs is wel erg hoog vind ik, al is het positief dat je hem wel terug mag sturen. Zelf zou ik in jouw geval eerst eens proberen of de ravospirng van ravensberger iets voor je is, die is in 2 hardheden lverbaar en heeft een verfijndere zone-indeling dan droomidee wat je schouderzone waarschijnlijk ten goede komt, en dit matras is eens tuk goedkoper. als dat toch niet bevalt kan je altijd nog deze optie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Deathchant Ik ben het met @dicksterk eens

Ik kan bijna geen specs vinden over de diktes van de materialen.
999 euro voor een matras met een paar centimeter latex vind ik nogal aan de prijs. Ook hun eigen vergelijking met andere matrassen is erg slecht.

Sit and Sleep zit hier achter https://www.sit-and-sleep.be

Wat ik helemaal jammer vind is dat de afbeelding van hun eigen matras gewoon een afbeelding van een auping matras is.....

Hun matras

https://cdn.shopify.com/s...co_large.png?v=1514632396

Auping:

http://service.auping.nl/...luchtmassage-hotspot.html

Die denken echt dat de klant achterlijk is...

Over het kussen. Dit is gewoon een standaard vorm die overal te krijgen is. Ik zou wel even naar 40 x 60 kijken want dit is een standaard maat.

https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.uAovsPS-Mxo

[ Voor 31% gewijzigd door Kezand op 27-04-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@deathchant @kezand: inderdaad ik zou weleens meer willen horen over de dikte van de afdeklagen, diktes staan nergens genoemd. Verder is inderdaad de vergelijking met andere matrassen nogal kort door de bocht. ;-)ik doe dat ook nog weleens om het verschil duidelijk te maken maar zo bont maak ik het zelfs niet;-) Als je graag een pocketveringmatras met diverse afdeklagen boven elkaar wil zou je op www.boschbedding.nl naar het king matras kunnen kijken, helaas zijn ook hier niet veel specs genoemd en ik heb ze ook nog niet kunenn achterhalen, maar de 2000 veren per m2 kern die erin zit ken ik wel omdat die ook in de royal2000 matrassen zit die ik heb, en dat is een ongeloelijk stabiele kern, wat met veel afdeklagen zoasl bij de king-matras ook wel van belang is. Jammergenoeg biedt boschbedding enkle omruilgaranite en geen proefslapen. Btw. van boschbedding adviseer ik enkle de royal2000serie en king matras, de rest vind ik onder de maaat of in betere kwalitiet verkrijgbaar bij andere leveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Ik heb het hele topic doorgelezen. Ik heb een hard matras nodig van 180x210 cm. Dat wil ik wel kopen bij droomidee, dit kost 308 euro. Maar nu zoek ik nog een box of een bed waar opbergruimte in zit.

Waar kan ik dit online kopen, want ik kom er met deze maat niet uit.

Graag wil ik ook nog weten of dit een kwalitatief goede boxspring is:

http://www.dealert.nl/boxspring-met-pocketvering.html

[ Voor 19% gewijzigd door Bravertal op 27-04-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bravertal: dat is geen pocketgeveerde boxspring, de titel is wat verwarrnd. Voor zover ik kan inschatten is het gewoon een harde box met een pocketveermatras erop, met een topper erop en datalles van vrij magere kwaliteit(240 veren per m2, afgedekt met comfortschuim met een topper van comfortschuim), ik zou voor dat hele setje niet meer dan 295 willen betalen en dan nog zou ik het op de logeerkamer zetten voor sporadisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Kezand, dicksterk...het plaatje lijkt idd wel verdacht veel op auping...Kan ook zijn dat ze het ter referentie gebruiken om aan te geven uit hoeveel lagen hun matras bestaan. Maar iig hun hoofdkussen lijkt precies te zijn wat ik zoek...129 euro is wel veel.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@deathchant: ik vind zelf het memoryfoam kussen van primark van 10 euro geweldig, lekker stevig en niet al te hoog, en ook niet erg groot(zeker geen 60x70). Weet niet of er een primark in je buurt zit andes zou je daar eens kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb laatste 5 pagina's wat doorgespit maar hoe weet ik bv of volgende boxspring bed goed of slecht is en dan met name de matrassen natuurlijk. We zoeken een bed voor de logeerkamer en willen toch een beetje kwaliteit kopen

https://jysk.nl/slaapkame...80x200-gold-c20-dreamzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 7384: voor een normale slaapkamer zou ik deze combi nooit adviseren. voor een logeerkamer lijikt het me een comfortabele combi, het topmatras heeft voldoende kwaliteit en het onderliggende zal in combi met de topper wel zorgen voor een comfortablee slaap op de logeerkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Deathchant Als je denk dat dit het perfecte kussen is gewoon kopen. Als het niet bevalt kan je toch terug sturen. 129 is veel geld maar als het perfect voor je werkt is het elke euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Iemand toevallig ervaring met fabrieksboxsprings.nl en fabrieksmatrassen.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bravertal: een prima bedrijf, waar je echter wel in heel verschillende kwaliteiten kan bestellen. Heb je een specifieke boxspring in gedachten die je daar zou willen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Ik zoek wel kwaliteit, maar ik zoek een boxspring van 180x210 cm. Het liefste een boxspring met opbergruimte maar dat kan ik nergens vinden. Alleen een box met opbergruimte vind ik ook prima. Een matras moet hard zijn wat ons betreft. Moet ik dan alleen voor pocketveren gaan?

Ik ben 193 cm en 90 kg, mijn vrouw is 173 cm en 67 kg.
Wat is het beste voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bravertal: dan zou ik voor een harde box gaan, daarop zal een matras ook veel eeerder hard voelen dan op een geveerde box. dan kan je idd ook een harde box met opbergruimte nemen. heeft ww.elawonen.nl die misschien? kan het zlef niet zien omdat ik blind ben. of anders www.goedkoopsteboxsprings.nl die man kan je ook beleln die kan jemisschien wel helpen want die heeft wekeljiks andere voorraden.

[ Voor 21% gewijzigd door dicksterk op 28-04-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Bravertal Misschien heb ik het gemist. In welk budget ben je aan het zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
@Kezand ik wil ongeveer 1.000 euro er aan uitgeven. Maar het belangrijkste is dat wij gewoon lekker liggen. Ons matras is nu bijna 12 jaar oud en ligt nog prima. Maar goed 12 jaar geleden was er minder budget en heb ik een kale boxspring gekocht voor 500 euro bij een Turkse zaak in Amsterdam. Afgelopen week langs gereden maar de winkel was er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bravertal: als je box nog goed is kan je ook alleen het matras vervangen. De meeste turkste matrassen werken met bonellvering, dat is vrijwel onverslijtbaar, alelen de afdeklagen slijten. Dus als je geen kuilvorming hebt, en allebei geen enkele klacht, kan je ook gewoon nog even wachten tot ze echt op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
@dicksterk en @Kezand , vrouwlief wilt echt opbergruimte in de box hebben dus ik moet echt iets nieuws.

@Kezand verkoop jij ook aan particulieren of alleen aan bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Bravertal Ik ben niet echt thuis in deze canapé boxen. Wel weet ik dat door het opberggedeelte de vering uit de boxen zijn weg gehaald.
Je moet dus al het comfort uit de matras halen.

Ik verkoop alleen aan retail. Maar mocht iemand op dit forum wat willen dan maak ik een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik kwam het volgende initiatief tegen: www.felix-matras.nl
Ik heb wat inof opgevraagd en weet nu dat:
- alle felix matrassen emma matrasen zijn waarop proefgeslapen is. Een emma matras dat wordt teruggestuurd wordt van een nieuwe felix-tijk voorzien en dan als felix matras voor een veel lagere prijs verkocht.
- elk felix matras heeft dus als proefslaapmatras dienst gedaan, maar is daaarmee wel een stuk goedkoper.
Ik vind het zlef niet heel bijoznder, ik zou nooit de emma matras aanraden vanwege de vrij matige kwalitiet, maar voor deze prijs valt erover te denken als je genoegen neemt met een matras dat al als proefslaapmatras dienst heeft gedaan.
Pagina: 1 ... 16 ... 54 Laatste