AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Mijn GTX 1080 gaat DX 11 70 fps naar DX 12 61fps. Geen wonder dat ze het beta noemen. Of het ligt aan NVIDIA die achter ligt met zijn DX 12 support.JinShepard schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:42:
Hoe bevalt DX 12 voor jullie? De ingame benchmark was 44.7 ~ voor DX 11 en 37.5 voor DX 12 ... nogal verschil!
[ Voor 15% gewijzigd door New Yorker op 01-07-2016 13:14 ]
Weg
Welke CPU heb je?New Yorker schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Mijn GTX 1080 gaat DX 11 70 fps naar DX 12 61fps. Geen wonder dat ze het beta noemen. Of het ligt aan NVIDIA die achter ligt met zijn DX 12 support.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Ze werken ook samen met AMD voor de DX 12 implementatie.New Yorker schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Mijn GTX 1080 gaat DX 11 70 fps naar DX 12 61fps. Geen wonder dat ze het beta noemen. Of het ligt aan NVIDIA die achter ligt met zijn DX 12 support.
Daarnaast ondersteunen Nvidia kaarten "Async Computing" niet (hardware matig). En lopen ze wat dat betreft inderdaad achter.
http://wiki.totalwar.com/...tX_12_System_Requirements
Wel staat daar dat de performance overall verbeterd zou moeten gaan worden, dus zo'n drop is dan wel heel fors.
Maar blijkbaar is de DX11 performance ook verbeterd. Dus als je dan een sub-optimale DX12 vergelijkt met een verbeterde DX11, zou dat het grote verschil kunnen verklaren.
Helaas was er voor deze patch nog geen benchmark, want dan had je pre en post patch DX11 daadwerkelijk kunnen vergelijken
[ Voor 19% gewijzigd door Thormodo op 01-07-2016 13:36 ]
"Verbeterde ondersteuning" is het t.o.v. de 9xx serie, dus software matig. Niet ingebouwd in de hardware zoals bij AMD, wat uiteraard altijd efficiënter is. Hoe groot het verschil is/wordt, is natuurlijk een tweede.JinShepard schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:23:
Async computing word wel 100% ondersteund in de 1xxx series toch?
http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-1080-dx12-benchmarks/
[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 01-07-2016 13:34 ]
Serieus? En dan zoveel verschil in fps? Dat is bizar!
Inderdaad het is een grote verschil, ik speel dit op 1080p met alles op extreem met alle opties aan.JinShepard schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:44:
[...]
Serieus? En dan zoveel verschil in fps? Dat is bizar!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 347,95 | € 347,95 |
1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 133,95 | € 133,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB | € 741,- | € 741,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Corsair Graphite 760T Black | € 172,95 | € 172,95 |
1 | TP-Link Archer T9E | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 40,88 | € 40,88 |
1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 70,- | € 70,- |
1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Crucial MX100 512GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.793,49 |
Weg
Mag ik je vragen als het kan, je deze stappen kan doen? En of ik het kan downloaden en kan geven aan Matthias van CA, ik ben met hem in gesprek over de issues, vandaag moest ik proberen te kijken wat er gebeurd met me FPS met Game Server Scannen van Razer uit te zetten, helaas geen verschil.New Yorker schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:48:
[...]
Inderdaad het is een grote verschil, ik speel dit op 1080p met alles op extreem met alle opties aan.
Hier is de https://forums.totalwar.c...mance-and-graphics#latest link. Omdat onze setup zo gelijk is, wellicht kan die iets zien. De DXdiag en Preference alleen.
Teleurstellend
Verwijderd
Edit: Maar blijkbaar is dat voor nvidia kaarten sowieso niet of slecht ondersteund door nvidia zelf.
Spelende op medium settings, zou ik blij zijn met performance verbeteringen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 16:28 ]
Merk wel dat als een slagveld gevuld ligt met bloederige lijken de fps wel een hit neemt.
Wel is de MLAA optie verdwenen, kan alleen FXAA en MSAA selecteren (=2,4,8 x neem ik aan).
Maar wat ziet MSAA er een stuk beter uit dan MLAA! (en helemaal als FXAA) Ziet er echt veel scherper uit. Maar doordat ik nu met MSAA draai ipv MLAA, vrijwel geen performance gain.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Chaos wave 2 is onderhand ook al even bezig en lijkt zich nog vrij ver van mij af te spelen in het noorden. Ik ga mij er maar mee bemoeien, of eerst de Vampire Counts aanvallen. Overigens ben ik voor dat een beetje bang geworden gezien de enorme aantal agents die VC heeft rondlopen.. Zij zijn in war met 1 van de dwarf factions daar en als je de relatie tussen die 2 bekijk dan zit daar minus 265 op vanwege 'enemy agent actions'... dat moet vrij belachelijk zijn als dat zoveel punten in de min heeft opgeleverd ondertussen..
Ik overweeg dan ook een mod te installeren om dat te beperken.. tegen de greenskins was het al irritant met 1 hoge level hero en nog 2 lagere lvl's die de boel aan het slopen waren.. mijn enorme lord (Thorim Grudgebearer) heeft denk ik 25% van de afgelopen tijd in de ziekenboeg gelegen hierdoor..
Nu campaign begonnen als VC en man wat is dat even anders spelen zo zonder ranged units. Maar zodra je graveguards hebt gaat het allemaal wel stukken beter. De skeleton warriors en zombies zijn in het begin echt niet sterk.
Enige mod die ik geïnstalleerd heb staan is dat je verder kan uitzoemen met de camera. Bij de dwarf campaign had ik even de mod dat je overal plaatsen over kan nemen, maar deze zorgde ervoor dat alle andere factions overal ook plaatsen over gingen nemen die ze eigenlijk niet konden, wat voor rare situaties zorgde (random ergens opeens 1 VC stadje wat eerst van de dwarfs was). Die mod is dus snel weer verwijderd.
Ik ben ook met de VC zijn gaven.Marco D Ishtar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:49:
Mijn Dwarf campaign is over. Ik heb alles wat ik moet hebben in mijn bezit, een paar plaatsen via allianties met andere en Chaos is weg. Heeft ongeveer 200 turns geduurd, op normal difficulty.
Nu campaign begonnen als VC en man wat is dat even anders spelen zo zonder ranged units. Maar zodra je graveguards hebt gaat het allemaal wel stukken beter. De skeleton warriors en zombies zijn in het begin echt niet sterk.
Enige mod die ik geïnstalleerd heb staan is dat je verder kan uitzoemen met de camera. Bij de dwarf campaign had ik even de mod dat je overal plaatsen over kan nemen, maar deze zorgde ervoor dat alle andere factions overal ook plaatsen over gingen nemen die ze eigenlijk niet konden, wat voor rare situaties zorgde (random ergens opeens 1 VC stadje wat eerst van de dwarfs was). Die mod is dus snel weer verwijderd.
De nieuwe Blood Knights zijn geweldig, al hoewel vrij duur.
Healing op je Lords/Heroes en alle units eromheen is OP.
Je hebt misschien geen ranged units, maar maar wel veel flying units.
Skeleton Warriors en Zombies zijn niet sterk, maar perfect om de frontline mee vast te houden.
Je gebruikt de Dire Wolves en Fell Bats om de vijanden van achteren aan te vallen of juist om de ranged units aan te vallen.
Zodra je Vargheists en Varghulfs kan trainen wordt het pas echt leuk.
ja, ik was dus de dwarfs gewend en dan is het wel ff wennen. maar de skeleton warriors en zombies vangen altijd goed de units op waarna ik van achter met wolfs/bats/varghulf kan aanvallen en dan manfred die met zn mount en magic de hero's van de tegenstander bezig houd.Xanthian schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:59:
[...]
Ik ben ook met de VC zijn gaven.
De nieuwe Blood Knights zijn geweldig, al hoewel vrij duur.
Healing op je Lords/Heroes en alle units eromheen is OP.
Je hebt misschien geen ranged units, maar maar wel veel flying units.
Skeleton Warriors en Zombies zijn niet sterk, maar perfect om de frontline mee vast te houden.
Je gebruikt de Dire Wolves en Fell Bats om de vijanden van achteren aan te vallen of juist om de ranged units aan te vallen.
Zodra je Vargheists en Varghulfs kan trainen wordt het pas echt leuk.
Ook is de vampiric corruption even wennen, maar het gaat allemaal goed, sylvania is helemaalin mijn bezit en heb war met paar orc facties die de kleinere dwerg facties al bijna verslagen hebben en met the empire (al willen die iedere keer weer snel een peacy treaty
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Nu op very hard gestart en man wat een verschil. templehof was in de eerste 15 beurten flink bezig om mij aan te vallen en steeds castle drakenhof aan te vallen. dit steeds af kunnen slaan en nadat hun leger weg was had ik even rust om alles weer op te bouwen. door de vele grote veldslagen kon ik high units krijgen door raise the dead te gebruiken. dit zorgde ervoor dat ik sterker werd dan hun en ze een peacy treaty aanboden. dit maar even geaccepteerd zodat ik op kon bouwen en kon poken naar de orcs die al wat van zhufbar overgenomen hadden. die settlements weggevaagd, zodat er een bufferzone is tussen mij en de orcs.
Uiteindelijk Shwartzhafen overgenomen, en paar dorpjes van Templehof. Helaas Shwartzhafen paar beurten later verloren aan 1 van de empire minor factions omdat er geen leger meer stond... wat jammer was, maar de oorlog met templehof was even iets belangrijker. na een beurt of 50 had templehof alleen castle templehof nog en een ziek grote stack en garrison. was een lange en bloederige veldslag maar uiteindelijk gewonnen... waarna 2 dwarven factions oorlog verklaarde, de greenskins ook en vreemd genoeg the empire een non aggression pact
in Shwartzhafen is inmiddels een rebellion ontstaan en hopelijk vagen die the empire weg, waarna ik Shwartzhafen weer over kan nemen.
Ik heb gisteren ook gehad dat het helft van het leger blijft staan.
Waarom de CPU dit doet snap ik niet. Het maakt het allemaal zo makkelijk en saai.
Zoals jullie het uitleggen begrijp ik het wel, anders zou je kunnen rushen naar de capture point.
Maar in dit geval ben ik aan het verdedigen en daar is soms zo dat de aanvallende partij (cpu) de helft van zijn leger laat staan en maar met de helft aanvalt. Soms stuurt hij ook archers om de muren te beklimmen. Misschien komt het wel omdat her Orcs zijn en uberhaubt te dom zijn om te begrijpen hoe je moet siegen.
Ik vind het best vaag namelijk.
en zien dat je laatste nvidia drivers hebt. Denk dat je warhammer niet kan terugzetten naar een oudere versie eens je de update via steam binnen hebt gehaald.
kheb toch best een goede machine, maar voor de dx12 liep het niet soepel bij grotere battles en vreemd genoeg bij het intro filmpje bij het opstarten van het spel en de filmpjes bij het begin van een campaign...
nu met dx12 lopen grote battles beter, nog steeds niet top, maar goed te doen.
alleen die filmpjes doen het gewoon niet, weet iemand hier misschien wat het kan zijn?
ik bedoel, 1fps bij een filmpje is toch echt niet top
Edit.. nog erger ik moet naar de vorige game build omdat ik flikkering heb op de campaign map xD
[ Voor 20% gewijzigd door JinShepard op 07-07-2016 16:24 ]
Verwijderd
Staan ze wel nog in het lijstje met factions? Zo ja, dan hebben ze toch nog ergens iets aan legers rond lopen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:53:
Heb nu voor de 1e keer gevochten tegen Chaos. De 1e Chaos wave is aan mij voorbij gegaan (handig, zo in het zuiden zitten als Dwarfs). Het was een groot gevecht met 2 stacks van mij, 2 stacks van Tilea (human faction) en 2 stacks van Chaos. Gevecht gewonnen maar er zouden nog twee rest legers overblijven, 1 van de Chaos legers had zijn general bv nog. Echter zijn deze legers nu verdwenen? Na dat zij mij aanvielen en verslagen waren, zag ik nog kort dat beide legers een stukje wegliepen, maar nu zijn ze niet meer te vinden.. Is dat altijd zo met Chaos? Heb ook rond gelopen in het gebied maar ze staan ook niet in ambush ergens ofzo.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
Alleen het vreemde vind ik dat de 2 legers die kwamen aanvallen na het verloren gevecht nog genoeg man hadden om te bestaan en dus verder te gaan. Het gebruikelijke rond rennen achter de leftovers was hier dus niet nodig. Dus zit ik mij af te vragen of dat wellicht standaard is bij Chaos.
Edit: ondertussen nog een leger van Chaos verslagen. Dit keer bleef het deel van de units wat nog over was wel bestaan en kon ik deze een tweede keer aanvallen. Daarna zou alleen nog de lord er zijn, deze zag ik nog een klein stukje wegrennen (zoals altijd gebeurd met een leger dat net verslagen is) maar vervolgens verdween deze. Blijkbaar gaat dat dus zo met Chaos.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 10:27 ]
Nu met mijn i7 2600k (@ 4.4hz) en 1080gtx heb ik soms drops onder 30fps wanneer er heel veel units op het scherm zijn. Zou dit misschien beter zijn met dx12? Heeft iemand hier ervaring mee?
zo, met mn VC aardig wat over kunnen nemen, komt in turn 107 Chaos om te hoek kijken... gelijk peace met the empire gesloten en chaos opvangen en dan..... komen de greenskins opeens met 4 volle stacks naar castle dragenhof....gelukkig was Heinrich dichtbij, snel in de stad gezet en na een epische battle gewonnen. Chaos heeft Besafen (of hoe je het ook schrijft) in siege, ik zet mn legers maat in bij Essen/Eschen en wachten maar. Ben benieuwd.
de Varg komen ook al dichtbij, ben echt benieuwd hoe het zal verlopen
Vsync uitzetten doet niks. Wat wel helpt is de game in dx12 zetten. Maar daar is de performance weer een stuk lager. Nog steeds heel acceptabel op 1440p ultra. Maar ik had liever gezien dat ze de dx11 mode gewoon speelbaar maken.Sjoepap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 03:58:
flikkerende textures kunnen veroorzaakt worden door vsync => vsync afzetten dus totdat nvidia/ca dit oplost
en zien dat je laatste nvidia drivers hebt. Denk dat je warhammer niet kan terugzetten naar een oudere versie eens je de update via steam binnen hebt gehaald.
<Zinloze tekst hier>
Zal eens een poging doen met die mod, al heb ik het nog niet als storend ervaren dat ik geen andere steden kon overnemen buiten wat er toegestaan was.
<Zinloze tekst hier>
Wel is er weer een teaser uitgekomen voor nieuwe content

[ Voor 42% gewijzigd door Thormodo op 13-07-2016 15:14 ]

New unit hebben we gehad, neem aan dus nu de nieuwe Hero, alleen als je een nieuwe hero doet moet je toch voor alle facties een nieuwe hero doen?
[ Voor 4% gewijzigd door JinShepard op 13-07-2016 10:00 ]
Het hoeft natuurlijk niet perse in die volgorde te gebeurenJinShepard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:00:
[afbeelding]
New unit hebben we gehad, neem aan dus nu de nieuwe Hero, alleen als je een nieuwe hero doet moet je toch voor alle facties een nieuwe hero doen?
Maar niet elk ras heeft hetzelfde aantal heroes, dus op zich kunnen ze er best eentje toevoegen. Alleen die tekst gaat dus blijkbaar over een specifiek persoon, dus dat zou dan eerder een legendary lord zijn en geen hero.
Weer een nieuw teaser plaatje overigens, ook weer iets van runes of chaos / beastmen:

[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 13-07-2016 15:22 ]
Verwijderd
https://www.reddit.com/r/..._of_the_beastmen_trailer/
De trailer is nog unlisted op het YouTube kanaal van CA vandaar dat het nog niet officieel is gecommuniceerd.
Beastmen is dus de volgende DLC faction die beschikbaar komt
19 july gameplay beelden, 28 july komt ie uit
Zoals ik het heb gelezen wordt dit gratis.Dreekenkorin schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:24:
Valt het onder betalende of gratis dlc?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Ze hebben gezegd dat er een gratis ras kwam (zie het plaatje hierboven). Niet dat het de eerste zou zijn. Dat schild op het plaatje hint ook naar Brettonia.
Dus ik ga er van uit dat deze gewoon betaald is?
Edit: Hier (met dank aan de Reddit link) hebben ze het inderdaad over betaalde DLC.
Daarnaast komt er ook gratis een nieuwe hero, de een Empire amber mage) + een de lore of beast magic.
https://mmohuts.com/video...er-call-beastmen-trailer/
Het lijkt er dus ook op dat dat FLC plaatje inderdaad ook de timeline weergeeft
[ Voor 47% gewijzigd door Thormodo op 14-07-2016 17:22 ]
Maar wat the fuck; €17,49 (najah -10% atm)?
New “An Eye For An Eye” Story Campaign, dit zal er wel deels mee te maken hebben. Een mini campaign op een stuk nieuwe map.
Tevens zijn ze horde stijl. Op zich te verwachten, maar persoonlijk vond ik dat bij de Chaos niet echt boeiend. Wel zit er meer unieke gameplay bij t.o.v. de "aangeplakte" Chaos hordes. Want bij de Chaos was het wel duidelijk dat ze niet vanaf het begin al plannen hadden om ze als speelbaar ras er in te doen.
En aan de andere kant valt steeds weer stadjes bouwen natuurlijk ook wel in de herhaling (i.i.g. voor mij).
Ook hebben ze aardig wat andere unieke abilities.
Voor €15,74 heb ik de neiging om hem over te slaan. Maar ik zal hem uiteindelijk wel kopen gok ik
Are you ready to answer the Call of the Beastmen?
As the Warherds gather in the forests of the Old World, all prepare for the coming of the Cloven Ones. Emerging from their woodland lairs to cast down the Empires of Man, they aim to reclaim that which was once theirs. As relentless as they are brutal, they will not rest until the realms of men are destroyed and the Call of the Beastmen is heard across all of The Old World.
Click here to pre-order now and get 10% off: http://store.steampowered.com/app/404012/
Our new pack will give you the Beastmen as a new playable race and further expands the game with a brand new Story Campaign. A feral, Chaos-tainted horde race, they move like a plague across The Old World, wielding the deadly Lore of the Wild and fielding half-human aberrations and colossal beasts in battle. The Beastmen are playable in the Grand Campaign, custom and multiplayer battles, and in their very own custom Story Campaign, ‘An Eye for an Eye’.
With a uniquely aggressive horde-style campaign game, the Beastmen are masters of unconventional warfare both on and off the battlefield. They feature an array of unique gameplay mechanics, including the ability to travel through overgrown Beastpaths to outmanoeuvre unsuspecting foes and, through a dark bond with Morrslieb, the Chaos Moon, perform twisted acts of faith to gain its favour.
As well as that, we’ve also got a Free-LC update! The free update will introduce a brand new Lore of Magic and an accompanying Hero unit for the Empire. Perhaps the most rarely seen of all Wizards, the solitary Amber Wizards are no less powerful than their more prevalent counterparts. Wielding the deadly Lore of Beasts they are able to perform unique feats of magical power, from enchanting their allies with impenetrable pelts to summoning a manticore from the bowels of the earth.
They’re simply the Beast…
[ Voor 15% gewijzigd door Thormodo op 14-07-2016 17:40 ]
Dat is één van de redenen (naast illegale shizzle) dat key websites zo populair zijnJinShepard schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:46:
Brazilie en Rusland betalen 50% minder?? =( Ziet er goed uit! Reden om hem weer te spelen
Maar goed in Brazilië kost(te) bijv. een playstation (en xbox) zelfs debiel veel meer dan bij ons, door vage belastingen/importkosten
De prijs proberen te zo te verantwoorden:
En die campaign packs voor historische games zijn ook al 12 tot 15 euro. Nu is de vraag natuurlijk of dat sowieso al niet veel te hoog wasCall of the Beastmen is approximately three times the content than previous campaign packs mainly due to all of the new creatures and magic. It's basically a campaign pack and race pack in one and includes an additional mini campaign called an "Eye for an Eye".
The amount of art time spent on making the various skeletons are so much more intricate than previous packs for historical DLC due to the nature of the beastmen and the different types of Gors. Have a look at the screen shots on Steam to see what we mean - and not forgetting the "Eye for an Eye" mini campaign, which also has a new map.
Maar ik elk geval doen ze weer netjes gameplay streams, zodat we het zelf goed kunnen beoordelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 14-07-2016 19:13 ]
Bedoel G2A enzo zijn niet de prijzen van Rusland.
15 euro is veel, bedoel voor 30 euro had je vroeger een mega expack ( en dan bedoel ik 10 jaar of meer geleden xD al was het toen nog de gulden, i dunno, anyway..)
Verder heeft prijzen van nu vergelijken met prijzen van 10 jaar terug niet zo gek veel zin (euro kwam overigens in 2002)
Vandaar ook dat je steeds vaker (dure) DLC ziet.
Als je het vergelijkt met wat het spel zelf kost kun je er al wat meer zinnigs over zeggen. De base game (zonder Chaos), kost 60 euro op steam (uiteraard elders goedkoper) met 4 rassen. Dus je zou kunnen stellen dat één ras 15 euro kost. In dat opzicht valt ~15 euro voor Beastmen nog wel mee, zeker aangezien je er ook nog een extra mini-campaign bij krijgt t.o.v. de overige rassen.
Maar uiteraard betaal je niet alleen maar voor rassen, maar ook voor de complete infrastructuur van de game.
Vergelijk je het met een Blood & Wine expansion van Witcher 3 die ook 15 euro kost, dan is één ras opeens heel karig. Maar die lui staan dan ook bekend om hun "genereuze" DLC/Free LC.
Al met al snap ik dat het duurder is dan de Chaos Warriors DLC (vraag blijft of die €7,50 waard is), maar ruim 2x duurder gaat misschien wat ver. Maar als we het verschil bekijken dan hebben we het uiteindelijk maar over een paar euro verschil die ons vooral psychologisch pijn doen
A fijn iedereen weet met een gezonde kop dat DLC overpriced is over het algemeen to be fair
Kan je nou ook die ras spelen op de 'normale' campaign map? En zo ja, waar start die dan ?
Dus in theorie zit er meer gameplay in dan bij andere rassen, want je hebt ook nog je mini campaign. Maar de map voor die campaign is alvast niet al te groot

Vooral CA met die tig vergelijkbare spellen kan inderdaad een hele bult meenemen uit andere spellen.
Met Warhammer geldt in elk geval wel dat ze nu compleet nieuwe rigs e.d. moeten maken voor bepaalde nieuwe units/spells. In tegenstelling tot vorige games, waar iedereen mens was.
Maar goed als Blizzard een expansion (van ~40 euro) uitbrengt voor Starcraft 2 kunnen ze ook een heleboel opnieuw gebruiken, dat is op zich niks nieuws
Warcraft 3 en de Frozen throne zijn overigens uitgekomen in het euro tijdperk
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 14-07-2016 20:19 ]
Overigens hebben de Beastmen ook Minotaurs, dus ik zal ze wel moeten kopen
Edit: Het staat gewoon op de Steam page waar ze starten:
Twee verschillende start posities is in elk geval goed voor de replay-ability.Khazrak begins the Grand Campaign in the Tobaro Region of Estalia, while Malagor begins play in The Marshes of Madness, deep in the Badlands.
[ Voor 95% gewijzigd door Thormodo op 15-07-2016 00:01 ]
FAQ voor de DLC: https://forums.totalwar.c...a-call-of-the-beastmen/p1
Volgens de FAQ duurt die mini-campaign tussen de 10 en 20 uur met zijn 52 regions. Dat is in elk geval al een stuk langer dan ik had verwacht.
En ook als je de Beastmen niet hebt komen ze er bij als extra vijand op de Grand Campaign.
Tevens schijnt er al data van de Wood Elves gemined te zijn. Verwacht wordt dan ook dat ze samen met Bretonnia uit komen, dus richting het einde van het jaar.
[ Voor 29% gewijzigd door Thormodo op 15-07-2016 15:56 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Overigens is er ook een mini-patch uitgekomen:
https://twitter.com/totalwar/status/753949625736896512Wondering why the game is updating? We're currently releasing a hotfix for a bug with campaign and particle flickering for some nVidia cards
Hopelijk helpt het voor jeRixos schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:59:
Ondanks dat de framerates op 1440p echt drastisch veel hoger zijn heb ik nu last van flickerende textures op de campaign map
Nog steeds geen officiële patch van Nvidia though (alleen wat fixes) -,- .
[ Voor 33% gewijzigd door Thormodo op 16-07-2016 00:50 ]
Nice goed gezien! Ik ga het straks meteen testen.Thormodo schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:36:
Denk niet dat CA dat zomaar gaat toelaten als het al makkelijk mogelijk is.
Overigens is er ook een mini-patch uitgekomen:
[...]
https://twitter.com/totalwar/status/753949625736896512
[...]
Hopelijk helpt het voor je.
Nog steeds geen officiële patch van Nvidia though (alleen wat fixes) -,- .
''Where are the Ghorgons/Jabbers/Harpies?
As with the other races we can’t include every unit unfortunately. Mostly this is down to time and cost and as nearly every unit is unique and often very elaborate, we get to a point where the price for the player just gets too high. For example, adding the Jabberslythe alone would have been as costly as all the artwork that went into Charlemagne. ''
Wat vinden jullie hiervan? Aangezien de prijs ook natuurlijk mee doet (15 euro) ik vind het belachelijk om key units niet erin te doen, zeker omdat Warhammer het juist moet hebben van de unieke units. Vreemd..
Net even op gezocht en hier is een beste lijst van "missing" units voor de andere rassen:
https://www.reddit.com/r/...f_all_missing_units_from/
De Ghorgon is gewoon een gemuteerde versie van een minotaur, die zal ik alvast niet missen. Harpies zijn misschien om gameplay redenen (nog) niet toegevoegd. Je hebt dan flying units i.c.m. veel vanguard units, maar ook omdat ze dan maar één flying unit hebben.
Jabberslythe ziet er dan wel weer tof uit
Overigens schijnt er ook al data gemined te zijn waaruit men vermoed dat er iets extra's voor de Beastmen komt tegelijk met de release van de wood elves en brettonia tegen het einde van het jaar. Maar dat wordt dan misschien een Legendary Lord.
https://forums.totalwar.c...dlc-faction-list-analysed
Zou ze wel sieren in elk geval als ze wat extra gratis units toevoegden voor de Beastmen. De Blood Knights voor de vampire counts konden me weinig boeien, maar die zullen ook niet zo veel werk zijn geweest. Maar goed, daar werden een heleboel mensen ook blij van.
Dat een Jabberslythe heel veel werk kan ik inkomen. Maar of dat relatief gezien nu echt zo duur is? Tevens gaan ze heel hard met TW: Warhammer, dus ze zullen ook meer DLC verkopen lijkt me zo. Dus per unit krijgen ze een hogere "return on investment".
[ Voor 48% gewijzigd door Thormodo op 17-07-2016 00:30 ]
Volg de game al een tijdje niet meer, maar kwam toevallig via de Beastman DLC hierop uit. Was die eerste gratis unit de 'Blood Knights?'JinShepard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:00:
[afbeelding]
Weet nog wel dat ze bij Rome II gratis units toevoegde, maar dat stelde weinig voor. Volgens mij waren het ook zelfs soms gratis factions. Helaas waren dit gewoon andere skins dus nog steeds niet de verschillen die we wilden zien (en hebben gekregen in Warhammer).
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Grappig genoeg kreeg ik zomaar een witch hunter in turn 40, wat enorm helpt in corrupted provincies.
The Empire geeft toch wel het meest vertrouwde Total War gevoel, omdat het mensen met zwaarden, speren etc zijn. later krijg je natuurlijk de demigryph knights en Karl Franz krijgt een epic mount.
Kan ook niet wachten tot de beastmen toegevoegd worden, weer een extra factions om tegen te spelen
Donderdag laten ze de "Eye for an Eye" campaign zien in een soortgelijk filmpje. En daarnaast komen er ook streams.
Ziet er inderdaad iets boeiender uit dan Chaos hordes, maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de battles en de units
Ben wel benieuwd of die speciale campaign nog iets extra's gaat brengen, naast de nieuwe gebieden (story o.i.d.).
Aan de andere kant wil ik natuurlijk niet te veel kijken, aangezien ik hem (waarschijnlijk) toch wel ga kopen
[ Voor 29% gewijzigd door Thormodo op 19-07-2016 17:39 ]
Maar je kan hem wel kopen, maar vanaf 28 juli pas spelen toch? Maar het lijkt mij ook idd leuker dan Chaos!Thormodo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:26:
Filmpje over de Grand Campaign is uit: YouTube: Total War WARHAMMER - Beastmen Campaign Gameplay Walkthrough
Donderdag laten ze de "Eye for an Eye" campaign zien in een soortgelijk filmpje. En daarnaast komen er ook streams.
Ziet er inderdaad iets boeiender uit dan Chaos hordes, maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de battles en de units. Ook wel leuk dat je in Estonia begint, want daar kom je (zoals hij al zegt) zo goed als niet in de andere campaigns.
Ben wel benieuwd of die speciale campaign nog iets extra's gaat brengen, naast de nieuwe gebieden (story o.i.d.).
Aan de andere kant wil ik natuurlijk niet te veel kijken, aangezien ik hem (waarschijnlijk) toch wel ga kopen.
Yup, vanaf 28 juli. Alleen als je hem voor de release koopt bespaar je €1,75, dus vlak voor de release kopen is het meest logisch als je hem wil hebben (of natuurlijk veel later in de sale).To easy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:14:
[...]
Maar je kan hem wel kopen, maar vanaf 28 juli pas spelen toch? Maar het lijkt mij ook idd leuker dan Chaos!
Een ras zoals de Skaven zal ook best wat werk kosten om dat goed te implementeren, met hun hele wereld onder the Old World. Vindt dat CA en SEGA het helemaal niet slecht doen met deze Total War.
Ook binnenkort eens Attila kopen om Medieval Kingdoms 1212 AD mod te spelen.
Je kan je er maar druk om maken...
O dat klinkt goed die mod. Kan je die vinden op steam?Gnosis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:08:
Uit die link over toekomstige DLC en de andere delen in de trilogie gepost door Thormodo blijkt dat we nog wel even moeten wachten op de Lizardmen:(. Is al lang een van mijn favoriete rassen.
Een ras zoals de Skaven zal ook best wat werk kosten om dat goed te implementeren, met hun hele wereld onder the Old World. Vindt dat CA en SEGA het helemaal niet slecht doen met deze Total War.
Nee ik vind dit ook een heerlijke total war. Buiten dat ik Warhammer fan was is het ook wel eens leuk om met large units en vliegende units te spelen bijvoorbeeld. Ook generals en heroes zijn een leuke toevoeging
Tjah, ze hebben ook al gezegd dat die plannen niet meer (helemaal) kloppen. Hoewel je mag verwachten dat ze de grote lijnen blijven volgen. En Lizardmen bij de eerste extra uitbreiding lijkt een logische stap. Aangezien ze op een ander deel van de map zitten?Gnosis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:08:
Uit die link over toekomstige DLC en de andere delen in de trilogie gepost door Thormodo blijkt dat we nog wel even moeten wachten op de Lizardmen:(. Is al lang een van mijn favoriete rassen.
Al die dino's (en azteekse lizards) lijken me ook niet verkeerd. Hopelijk zorgt het feit dat het een expansion is er voor dat ze er daadwerkelijk ook (allemaal) ingestopt worden ^.^.
Met Attila kopen ben je nu wat aan de late kant, want hij was de laatste tijd op o.a. Steam met ~75% korting te verkrijgen, nu is hij weer standaard volle pond
Hoewel de Medieval Kingdoms mod ook nog lang niet af is, dus op zich kan het geen kwaad om te wachten mocht je daar zin in hebben
@To easy : http://www.moddb.com/mods...-total-war-attila-version
[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 19-07-2016 20:33 ]
http://www.moddb.com/mods...-total-war-attila-version Daar kan je het downloaden. Er wordt nog veel aan getweakt, maar ziet er echt tof uit op Ytube.To easy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:25:
[...]
O dat klinkt goed die mod. Kan je die vinden op steam?
Nee ik vind dit ook een heerlijke total war. Buiten dat ik Warhammer fan was is het ook wel eens leuk om met large units en vliegende units te spelen bijvoorbeeld. Ook generals en heroes zijn een leuke toevoeging
Warhammer vind ik vooral tof door de grote verscheidenheid aan rassen, lore en tactieken. Daarnaast is de wereld veel groter dan en verweven dan de 'historische' tijden.
(Edit: thormodo heeft het ook al gelinkt zie ik. En dan nog maar even wachten op een nieuwe steamsales hehe, was toen op vakantie.)
[ Voor 8% gewijzigd door Gnosis op 19-07-2016 20:32 ]
Wat in-game beelden, wat info over de mini-campaign (tegen Boris), één van je legendary lords heeft een zweep en ook wat lore.
[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 20-07-2016 16:25 ]
Ik volg het graag hoor, thanksThormodo schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:23:
Geen idee of het daadwerkelijk nut heeft dat ik het hier (steeds) neerzet,
Meer in de zin van, neem aan dat de meeste mensen die het willen volgen zelf wel op "subscribe" hebben gedrukt op hun YouTube kanaal
Ze hebben ook een live stream gedaan vandaag met mini campaign (zelf (nog) niet gekeken): https://www.twitch.tv/totalwarofficial/v/79390675
En is er gisteren een underground battle geupload: YouTube: Total War: WARHAMMER - Beastmen "Beast-Path" Battle Let...
Tevens heb ik de DLC maar alvast gekocht
Edit: Nieuwe video vandaag: YouTube: Total War: WARHAMMER - Battlefield Briefing - Stir River
Er komt overigens ook een update naar de multiplayer (o.a. voor meer hero customization) en de nieuwe maps kun je ook spelen zonder DLC.
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 23-07-2016 19:10 ]
Ik kom slechts zeer zeer zelden grootse battles uit de Youtube video's etc tegen. Vaak is het dan nog enkel tegen low tier AI units.... Zelfs Chaos lijdt aan het "coward AI" syndroom in mijn campagnes.
Die YT battles die jij ziet zijn vaak custom games. Dan maken ze het perfect en laten ze het perfect en episch lijkenSjoepap schreef op zondag 24 juli 2016 @ 03:37:
meest frustrerende aan deze game is dat het zeer moeilijk is om de AI te verleiden tot grote, epische battles. Vanaf dat je met 2 stacks aankomt gaat de AI lopen. Legers blokkeren of ambush stance zijn slechts gedeeltelijk een oplossing, omdat je dan in 90% van de gevallen met je 2 stacks tegen maar 1 AI leger vecht.
Ik kom slechts zeer zeer zelden grootse battles uit de Youtube video's etc tegen. Vaak is het dan nog enkel tegen low tier AI units.... Zelfs Chaos lijdt aan het "coward AI" syndroom in mijn campagnes.
Patch (komt over 2 dagen): http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_WARHAMMER_Update_2
Ondertussen heb ik nog steeds geen nieuwe kaart (heb nu een GTX760)Update 2 is designed to add further polish and tweaks, fixes some notable gameplay issues and brings our second pass at unit rebalancing. Some notable changes include UI scaling for high-resolution displays, performance enhancements and visual improvements for NVIDIA users, and the introduction of the new Siege Attacker trait, enabling armies with Siege Attacker units to immediately initiate sieges without building dedicated siege equipment.
A huge level of customisation is now available in Custom and Multiplayer battles. When building your army you can now choose individual spells, items and abilities for your characters. These additions will increase their cost, but provide a level of granularity, individuality, and can skew their battlefield role to suit your playstyle.
En voor epische battles zullen we toch echt een keer custom battles moeten gaan plannen
[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 26-07-2016 17:33 ]
Heb een R390 en die draait alles top. Maar zou nu zeker wel wachten op de nieuwe kaarten. (Mijne is van eind januari 2016).
Heb de Beastmen DLC nog niet gekocht, kijk het nog wel even aan na gameplay beelden. Het ras boeit me niet zo en heb van bijv. Total War: Rome II ook die speciale campaigns niet gespeeld.
Alle rassen hebben wel iets wat het een leuke twist gaf, undead zat ik tegenop te kijken, maar uiteindelijk met al die snelle monsters en de mogelijkheid om units te healen ook weer (bijna onderhand) kosteloos vermaakt! De Bloodknights zijn echt tof ook, ook het raise dead gebeuren was erg tof.
Met de dwergen heb me ik me ook goed vermaakt met de thunders en crossbow man, erg tof alles zo op te stellen dat je ranged alles kan afschieten.
The empire was vet omdat het erg oldskool total war speelde, ook goed vermaakt met de Battle mage (fire) en Demi knights.
Met chaos was het super moeilijk in het begin, maar hier de meeste fun mee gehad. Ik had na een tijdje alle legendary lords rondlopen, bijna elke turn wel een zwaar gevecht ergens, en de units rooster van chaos is echt machtig. Leukste was met Kholek + full stack dragon ogres.
Met de Orks (zelf 2x uitgespeeld) ook goed vermaakt, kies zelf altijd de orks in warhammer spelen en het was echt een genot om met de Orks te spelen en ze in actie te zien.
Als ik he realistische bekijk is dit wel de makkelijkste Totalwar die ik gespeeld heb.
Ook nog een paar multiplayer potjes gespeeld maar ik vind het echt zwaar ruk. Voelt beetje als rock paper sissors, meeste kiezen low quality legers en dan paar sterke cheese units erbij. Werkt echt totaal niet in dit spel, als je dan ineens je heroes flink moet gaan microen kom je er echter dat het spel echt niet geschikt hiervoor is. Erg jammer, mulitplayer kan wel leuk zijn als spelers gewoon een normaal rooster kiezen.
Koos bijvoorbeeld undead en Manfred als hero, zit die ineens op een draak (weet ik veel), tegenstander heeft 3 paladins, Pegasus en een flying hero. Leuk als je geen ranged hebt en geen verdere flying units.
Gelukkig overmorgen een nieuwe campaign veld en nieuwe ras!
En custom battles met afspraken zijn inderdaad stukken boeiender dan tegen een random persoon.
De uitbreiding komt zelfs morgen al, om 3 uur 's middags
Bij deze maar eens een Steam group page gemaakt, mochten mensen interesse hebben in multiplayer. We zien wel of het aan slaat
http://steamcommunity.com/groups/TW_GoT
[ Voor 31% gewijzigd door Thormodo op 27-07-2016 13:00 ]
Heb me aangemeldThormodo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:48:
Je kunt kiezen welke mount je Manfred geeft, die draak is het duurste.
En custom battles met afspraken zijn inderdaad stukken boeiender dan tegen een random persoon.
De uitbreiding komt zelfs morgen al, om 3 uur 's middags.
Bij deze maar eens een Steam group page gemaakt, mochten mensen interesse hebben in multiplayer. We zien wel of het aan slaat.
http://steamcommunity.com/groups/TW_GoT
Verwijderd
Een initiatief om met gebalanceerde legers en eventuele andere 'gentlemen agreements' te spelen klinkt prima.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Enjoy voor wie hem heeft gekocht vandaag!
Het ontbreken van steden die een terugvalbasis zijn in het geval je een sterkere macht tegenkomt, vind ik een enorm gebrek, het is natuurlijk wel in de geest van de achtergrond van de beastmen... Onverwacht aanvallen en dan verdwijnen...
Dringend nood aan de Wood Elves om die Beastmen op te jagen...
Same Same.. wie kan een mod ons verder helpen.Dreekenkorin schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:20:
Ik vind die net zoals de Chaos campagne zeer moeilijk. Ik heb alle andere rassen op very hard zonder problemen kunnen uitspelen. Chaos helaas niet na een twintigtal keer opnieuw proberen en Beastmen zit ik al aan mijn 6de poging...
Het ontbreken van steden die een terugvalbasis zijn in het geval je een sterkere macht tegenkomt, vind ik een enorm gebrek, het is natuurlijk wel in de geest van de achtergrond van de beastmen... Onverwacht aanvallen en dan verdwijnen...
Dringend nood aan de Wood Elves om die Beastmen op te jagen...
Mod downloaden waar je legers sneller herstellen als ze in encampment staan. Dan ben je sneller op kracht en minder kans dat je gewiped wordt, de ai heeft er ook voordeel van dus echt cheaten is het niet.
Ben zelf ook gewiped met de beastman, balen want had net leuke units.
Maar idd zou hier een leuke mod kunnen zijn die het toch mogelijk maakt?
Conquer Anywhere - Beastmen Edition
zo even testen
Werkt dus prima ! je kan nu city's overnemen.
alleen na een ruin kan je er niks meer doen ... schijnt nog een bug te zijn
[ Voor 45% gewijzigd door Njay op 30-07-2016 13:07 ]
Ik heb altijd prima kunnen spelen. Nu was het een weekje geleden en ik start alles op en vandaag nog geen enkele Turn kunnen doen zonder dat ik uit het spel gesmeten wordt...
Iemand al iets hierover tegen gekomen?

Edit: ah.. de Agent mod is mogelijk de boosdoener
[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 31-07-2016 16:45 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Waarschijnlijk helpt het als je een nieuwe campaign begint, maar aangezien je daar neem ik aan geen zin in hebt kun je ook een roll-back doen: https://forums.totalwar.c...o-previous-patches#latest
[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 31-07-2016 16:58 ]
Zal straks wel eens zoeken of evt een nieuwe campagne starten met een ander ras. (in dx12)
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”