Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Beastmen DLC bevalt prima. Erg fijn dat je twee hordes krijgt als je met die tovenaar begint(ik heb de andere lord (one-eye) niet gecheckt).
Ik speel alleen met de volgende mods ivm overige campaigns: Camera zoom en extra movement in eigen regions.
Het opbouwen van je horde is leuk gedaan, met name zodra je 25% upkeep (later 50%) van je hele horde naar beneden brengt. Van te voren heb ik ervoor gezorgd dat ik zo veel mogelijk horde growth per horde had.
In het begin vond ik het moeilijk om genoeg favor (gold) te krijgen, er waren momenten dat ik maar 300 favor over had en geen stad kon plunderen of kon raiden.

Ik hoop dat er wel echt nog een keer een goed werkende mod komt om in COOP 1 faction te kunnen spelen, die vorige mod werkte al niet met Chaos en momenteel zie ik dat de betreffende MOD outdated is.

[ Voor 13% gewijzigd door Asdrubaul op 01-08-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Had zelf nadat ik de Beatsmen op de normale campaign map had uitgespeeld direct een new game begonnen met de beastmen :D

Op me eerste campaign beetje te snel iedereen kapot gemaakt in het begin. Toen chaos kwam zelf maar besloten chaos kapot te maken. Grappig chaos bood me meerde keren een peace treaty aan.

Op me tweede playthought meteen het “bijleger” eruit getrapt. Ga nu proberen met een elite stack units alles proberen te vernietigen. Meerdere elite stacks proberen met lightning strike en breyherds uit te schakelen.

Loop nu met een leger van 7 minitours en de rest bestigords + 2 archers en 2 calvarie + shaman + 2 gore bulls. Minotours kun je veel te snel krijgen, voor mijn gevoel zijn de beastmen ook het meest OP leger wat je kunt kiezen in de campaign.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Asdrubaul en Evilpin0, bedoelen je de kleine campagne van de Beastmen zelf (die door de dlc werd toegevoegd) of de gewone campagne?
Ik heb echt moeite met die kleine campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
De gewone, de Beastmen campaign was ik snel mee klaar. Veel leuker om je leger minotours los te laten op een groep dwergen en orks :D

De gewone campaign begint geloof ik ook vrijwel zonder gevaar, je kan in het begin gebied (betretonnia) alles rustig opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
JanAd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:31:
WTF... sinds de DLC-release (die ik niet eens gekocht heb) crasht het spel continue. :(

Ik heb altijd prima kunnen spelen. Nu was het een weekje geleden en ik start alles op en vandaag nog geen enkele Turn kunnen doen zonder dat ik uit het spel gesmeten wordt...

Iemand al iets hierover tegen gekomen? :X

Edit: ah.. de Agent mod is mogelijk de boosdoener :| Nope, crasht nog altijd.
Had ik ook eventjes, maar dat komt waarschijnlijk omdat je nog ouwe mods hebt aanstaan of uitstaan ivm de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

To easy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

Had ik ook eventjes, maar dat komt waarschijnlijk omdat je nog ouwe mods hebt aanstaan of uitstaan ivm de update.
Zonder Mods bleven mijn saved games ook problemen geven.

Heb uiteindelijk via Steam die beta Patch2 geactiveerd (Rechtsklikken - Eigenschappen - Beta's) en dan maar met de Dwergen een nieuwe campagne gestart. Nu lijkt alles terug te werken.

Ik heb alle Mods er wel uit gezwierd nu.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Voor diegenen die de Total War: Warhammer via Kinguin hebben gekocht: er blijkt extra geld te zijn gerekend voor de game plus Chaos Warriors Race Pack DLC, terwijl die DLC er achteraf niet bij bleek te zitten.

Ik heb na lang aandringen inmiddels geld teruggekregen. Misschien de moeite waard om voor jezelf na te gaan of je voor een niet geleverde DLC betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Blijft grappig om de steam reviews te zien, mensen met meer dan 200 uur speeltijd hebben die het een tumbsdown geven vanwege de DLC.

Ben weer een nieuwe campaign begonnen met de beastman (ehh 4de al). Kwam er achter dat door de replenish mod, hordes factions te sterk waren en ik daarom eigenlijk alles steam rolde. Zonder die mod is er echter weer weinig aan, geen zin 10 turns te verstoppen om te healen.

Nu de beter AI mod geinstalleerd en wat een plezier weer! Ben al het greenskin gebied ontvlucht omdat er 5 stacks achter me aan kwamen.

Plan is nu een main stack te maken met elite units (minotours + bestigors) en een support stack waar alle units vangaurd deployments hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Gisteren er in geslaagd om de gewone campagne met Beastmen (Morghor) op hard uit te spelen (ongeveer 250 beurten nodig gehad). Ik heb het merendeel van de campagne met maar één stack gedaan (de extra stack die je niet rechstreeks kan controleren niet meegerekend.) Veel kwam het er op aan om te vluchten van een vijand die te sterk was, om dan een beetje verder te hiden door troepen te bouwen. Later dan achter hun rug de steden van de vijanden vernietigen en terug verdwijnen.

Voor een korte tijd heb ik twee stacks gehad, maar die slorpten ongeveer per beurt 5 K credits. Ik heb wel beide gebruikt voor het opruimen van O&G in het zuiden. Maar erna had ik geen credits meer en heb ik een stack gedisband.

Chaos heeft het Empire volledig opgeruimd. Bretonnia heb ik dan gedaan.
En dan beslist Chaos mij de oorlog te verklaren. Ik wordt opgejaagd door Archaon, maar slaag net op tijd om die speciale battle te doen tegen Empire + Bretonnia en zo heb ik kunnen winnen.

Beastmen gaf mij echt wel het gevoel opgejaagd te zijn en tegen tijd te spelen. Terwijl de andere rassen me meer het gevoel geven alles rustig stap voor stap op te bouwen en eigenlijk defensief uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Raar, er vliegen plots draken, vogels en griffoenen rond op m'n campagne map :+

Edit: Of was dat al langer via een update? Na die laatste DLC heb ik veel last van crashes. Gisteren gewoon de boel verwijderd en opnieuw van 0 begonnen... :(

[ Voor 50% gewijzigd door JanAd op 06-08-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Als je een nieuwe Grand Campaign begint met Beastmen DLC, speel je dan ook tegen ze? Of kan je alleen als Beastmen een campaign doen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
JanAd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:42:
Raar, er vliegen plots draken, vogels en griffoenen rond op m'n campagne map :+

Edit: Of was dat al langer via een update? Na die laatste DLC heb ik veel last van crashes. Gisteren gewoon de boel verwijderd en opnieuw van 0 begonnen... :(
Ik heb het ook gemerkt, ik kan me niet herinneren dat dit er voor ook al was.
Eerst dacht ik dat het kwam door een special character van de vijand, maar dit is niet het geval.

Iemand een idee of het iets betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dreekenkorin schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:34:
[...]

Ik heb het ook gemerkt, ik kan me niet herinneren dat dit er voor ook al was.
Eerst dacht ik dat het kwam door een special character van de vijand, maar dit is niet het geval.

Iemand een idee of het iets betekent?
Ik ben al blij dat na de herinstallatie van TW-H m'n online saved files nog werken ;)

Ik denk dat ze ergens vlak na de laatste DLC-update erbij zijn gekomen. Ze vliegen wel altijd over dezelfde plekken zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk de long campaign met de dwarfs afgerond (op normal). In totaal 207 beurten gekost.. heb het dan ook lekker, dwarfstyle, rustig aan gedaan. Alles wat van de Greenskins was overgenomen, nog 2 dwarf factions die er nog zijn (1 ally, 1 vijandelijke) met iedere 2 of 3 steden. Verder Vampire Counts opgeruimd en was het alleen nog The Empire als bondgenoot en Tilea met een paar regions. Natuurlijk zijn ook de noordelingen (Varg en Skaeling) er nog. Ik ben daar ook nog lekker bezig geweest in een poging ze op te ruimen, maar ik vind het nu wel goed. Varg heeft nog 2 steden en 1.5 stack ofzo, maar de hoeveelheid stacks waar Skaeling mee rond loopt en ook zo weer opbouwt is vrij absurd... hebben er zeker 5 en de ene keer zijn het allemaal rank 3 stacks om af te wisselen met rank 6 en zelfs rank 9 stacks!

Achteraf gezien was normal wel een beetje makkelijk. Maar goed als eerste campaign was het een prima ervaring. Het vechten met de dwarfs is best leuk maar komt wel iedere keer op hetzelfde neer.. lijn van longbeards (al dan niet met greatweapons) vervolgens quarrelers, een paar artillery en wat losse units in de mix. En dan verdedigen. Niet echt de meest enerverende battles maar het geeft wel goede resultaten. Leadership wise wel een erg sterke faction. Heb een paar keer 'gewoon' een unit van dwarf warriors of longbeards gezien die rustig nog aan het knokken waren met 4 man in de unit.. boeit ze niets :P

Het afronden van de long campaign had overigens wel sneller gekund zonder dat irritante grudge systeem van de dwarfs... om de long campaign victory te halen mag je geen openstaande grudges hebben. Maar ja, zodra er een random enemy agent een scheet laat tegen je tuinhek heb je weer een grudge te pakken en mag je weer wraak gaan nemen.. voelde een beetje aan als een wild goose chase.

Nu gestart met Vampire Counts op hard. De battle difficulty heb ik daarbij weer op normal gezet. De manier van het moeilijker maken van battles door units maar gewoon een buff te geven voor de AI legers en debuffs te krijgen op je eigen units vind ik niet een toffe manier. Als het moeilijker wordt gemaakt doordat er sterke units gebruikt worden en/of betere tactics dan zou ik dat veel leuker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:47:
Zo, eindelijk de long campaign met de dwarfs afgerond (op normal). In totaal 207 beurten gekost.. heb het dan ook lekker, dwarfstyle, rustig aan gedaan. Alles wat van de Greenskins was overgenomen, nog 2 dwarf factions die er nog zijn (1 ally, 1 vijandelijke) met iedere 2 of 3 steden. Verder Vampire Counts opgeruimd en was het alleen nog The Empire als bondgenoot en Tilea met een paar regions. Natuurlijk zijn ook de noordelingen (Varg en Skaeling) er nog. Ik ben daar ook nog lekker bezig geweest in een poging ze op te ruimen, maar ik vind het nu wel goed. Varg heeft nog 2 steden en 1.5 stack ofzo, maar de hoeveelheid stacks waar Skaeling mee rond loopt en ook zo weer opbouwt is vrij absurd... hebben er zeker 5 en de ene keer zijn het allemaal rank 3 stacks om af te wisselen met rank 6 en zelfs rank 9 stacks!

Achteraf gezien was normal wel een beetje makkelijk. Maar goed als eerste campaign was het een prima ervaring. Het vechten met de dwarfs is best leuk maar komt wel iedere keer op hetzelfde neer.. lijn van longbeards (al dan niet met greatweapons) vervolgens quarrelers, een paar artillery en wat losse units in de mix. En dan verdedigen. Niet echt de meest enerverende battles maar het geeft wel goede resultaten. Leadership wise wel een erg sterke faction. Heb een paar keer 'gewoon' een unit van dwarf warriors of longbeards gezien die rustig nog aan het knokken waren met 4 man in de unit.. boeit ze niets :P

Het afronden van de long campaign had overigens wel sneller gekund zonder dat irritante grudge systeem van de dwarfs... om de long campaign victory te halen mag je geen openstaande grudges hebben. Maar ja, zodra er een random enemy agent een scheet laat tegen je tuinhek heb je weer een grudge te pakken en mag je weer wraak gaan nemen.. voelde een beetje aan als een wild goose chase.

Nu gestart met Vampire Counts op hard. De battle difficulty heb ik daarbij weer op normal gezet. De manier van het moeilijker maken van battles door units maar gewoon een buff te geven voor de AI legers en debuffs te krijgen op je eigen units vind ik niet een toffe manier. Als het moeilijker wordt gemaakt doordat er sterke units gebruikt worden en/of betere tactics dan zou ik dat veel leuker vinden.
Nice nice. Heb zelf 380 beurten nodig gehad, maar dan ook echt elke faction kapot gemaakt en total domination gehad haha. Heb jij geen hammers en shieldbreakers gebruikt? Als je die hebt ben je helemaal overwinnelijk. Dat zijn echt zieke units van dwarven, want het zijn gewoon allemaal tanks die ook nog eens damage kunnen doen. Speel nu bijv de empire, maar die moeten het niet hebben van sterke infantrie units maar meer van de cavalery bijvoorbeeld. En idd die grudges zijn soms echt irritant en worden soms te makkelijk gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ik slaag er maar niet om met Chaos opgang te maken. Ik zie nu ongeveer 360 beurten verd.
Ik heb een tribe bevrijd en de rest van het noorden uitgemoord zodat de nieuwe tribe ze allemaal kon innemen. Die is nu redelijk sterk.

Mijn eigen leger onder Arhaeon is ook sterk met enkel maar Chosen Chaos Warriors, Dragon Ogres, Dragon Ogre Shaggoth en Hell Cannons. Dit leger is behoorlijk sterk omdat ik met Archaon die aanval kan doen waarbij de verdediger geen gealliieerde legers in de beurt te hulp kan roepen. Daarnaast heb ik een kleine 200 K credits en verlies er elke beurt 4 K.

Telkens ik een nieuw leger probeer op te richten (met nieuwe units of een volledige overname van het leger van Archaeon), wordt dat leger door verschillende stacks opgejaagd en afgemaakt. (Zelfs volledig in het noorden). Archaeon kan ik niet in de buurt houden door die attrition.

Ik heb al een paar keer een grote raid gedaan in het Empire of Bretonnia (had op een bepaald moment 400 K credits) waarbij ik telkens de steden aanviel voor het geld en de beurt erna om ze plat te branden. Maar om de zoveel steden moet ik terug naar het noorden omdat mijn troepen anders te uitgedund geraken.

Hoe spelen jullie Chaos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To easy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:10:
[...]

Nice nice. Heb zelf 380 beurten nodig gehad, maar dan ook echt elke faction kapot gemaakt en total domination gehad haha. Heb jij geen hammers en shieldbreakers gebruikt? Als je die hebt ben je helemaal overwinnelijk. Dat zijn echt zieke units van dwarven, want het zijn gewoon allemaal tanks die ook nog eens damage kunnen doen. Speel nu bijv de empire, maar die moeten het niet hebben van sterke infantrie units maar meer van de cavalery bijvoorbeeld. En idd die grudges zijn soms echt irritant en worden soms te makkelijk gegeven.
Zo hee, 380 beurten bezig geweest en daarmee alle factions verwijderd, netjes hoor!

Ik heb in mijn legers beperkt hammerers gebruikt en haast geen shieldbreakers. Had achteraf gezien wel gekund maar mijn redenen waarom ik ze weinig heb gebruikt:
Heb het meeste lopen recruiten vanuit de global recruitment omdat legers nogal ver weg zaten. Dan duurt het volgens mij 4 beurten voordat je die heb, longbeards slechts 2 en aangezien die tegen Greenskins en de Norse tribes al sterk zat zijn heb ik daar voor gekozen. Ook de lagere prijs en upkeep helpt, zeker toen ik nog tegen de Greenskins aan het knokken was en ik, voor langere tijd, dacht dat er nog een Chaos invasion aan zou komen. Haha, kwam er later achter dat ik de laatste wave al had gehad en dus wel rustig geld had kunnen spenderen op elite units (was daarvoor nog bezig 200k credits op te potten).

Iets wat mij verder nog opgevallen was: de Greenskins had ik verslagen en heb toen nog een paar keer van die random tribes van Greenskins gehad die opeens ergens spawnde en rond rende. Was dat eerst nog iedere aantal beurten of zo, daarna is het tientallen beurten niet meer voorgekomen.. Geen idee of het spawnen van dat soort legers dus ergens aan gekoppeld is en dus ook ergens mee stopt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dreekenkorin schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:29:
[...]

Telkens ik een nieuw leger probeer op te richten (met nieuwe units of een volledige overname van het leger van Archaeon), wordt dat leger door verschillende stacks opgejaagd en afgemaakt. (Zelfs volledig in het noorden). Archaeon kan ik niet in de buurt houden door die attrition.

Ik heb al een paar keer een grote raid gedaan in het Empire of Bretonnia (had op een bepaald moment 400 K credits) waarbij ik telkens de steden aanviel voor het geld en de beurt erna om ze plat te branden. Maar om de zoveel steden moet ik terug naar het noorden omdat mijn troepen anders te uitgedund geraken.

Hoe spelen jullie Chaos?
Hebben de stacks die je nieuwe leger opjagen dan zelf geen last van attrition? Ik neem aan dat het wel voor je mogelijk is continue voor ze uit te blijven lopen. Weet niet of je zelf met die nieuwe stack ook last heb van attrition. Als dat het geval is dan wordt het moeilijk ja.. (heb zelf geen Chaos gespeeld).
Aangezien je flink wat credits heb is het dan niet mogelijk een extra leger te recruiten en die te helpen verdedigen in het noorden of daarmee The Empire en Bretonnia aan te vallen?
Weet niet of je je grote raids met meerdere legers deed maar misschien kan het ook met minder stacks/kleinere legers. In mijn ervaring is het hebben van een full stack zeker niet nodig om steden aan te kunnen vallen en winnen. Maar goed, dat is ervaring met dwarfs. Geen idee dus of dat voor Chaos ook mogelijk is.
Heb je nog een ally waarmee je een war coordination target gebruik? Dat helpt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Nieuwe DLC die 1 september uit komt voor empire en vampire counts:
YouTube: Total War: WARHAMMER - Grim & The Grave Official Trailer (ESRB)
http://store.steampowered.com/app/404013/
2 nieuwe legendary lords (1 empire, 1 vampire counts).
2 nieuwe lords (1 elk)
5 nieuwe units
18 Regiments of Renown, elite units met een wat ander uiterlijk dan standaard units en nieuwe abilities.

Hij kost 7,49 (of 6,74 in de pre-order), wat me op zich vrij redelijk lijkt :P.
Daarnaast krijgt iedereen dan gratis Vlad Von Carstein als Legendary Lord en vijf nieuwe maps.

Nu heb ik het spel zelf de laatste tijd amper aangeraakt (nog maar een paar uur de Beastmen DLC gedaan), maar dat ben ik wel weer een keer van plan. Die keren dat ik speel, speel ik ook gelijk weer vrij veel. Wat andere dingen/spellen gedaan en bovendien wil ik nog steeds een nieuwe videokaart/PC :+.
Denk dat ik deze wel ga halen, zeker omdat ik nog steeds geen Empire campaign heb afgerond. Eén keer aan begonnen, maar na turn ~40 was die wel zo goed als verloren.

[ Voor 8% gewijzigd door Thormodo op 23-08-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Ik had in mijn eerste potje met Vampieren op normal difficulty een long victory na 195 beurten. Met de dwarfs en empire weg waren er alleen nog wat greenskins en border princes over in het uiterste zuiden, maar die had ik in 25-50 beurten ook compleet kunnen wipen. Mijn cash op beurt 195 was zo'n 30k netto per beurt, met onderhoud van 10 full stacks elite army er dus al af. Gebrek aan corruption is op dat moment ook geen issue meer, gewoon doorlopen :)

Helaas was de uitdaging al een hele tijd weg, eigenlijk werd het na de short victory wel erg makkelijk allemaal. Chaos heb ik redelijk doodgemaakt, en bijna elke human stad was van mij... bij de dwergen was het simpelweg veel units tegen de stad aan zetten en auto resolve. Met een mega overmacht is alles te simpel, en is het puur tijd uitzitten. Dan kun je beter een nieuw potje starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Thormodo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:23:
Nieuwe DLC die 1 september uit komt voor empire en vampire counts:
YouTube: Total War: WARHAMMER - Grim & The Grave Official Trailer (ESRB)
http://store.steampowered.com/app/404013/
2 nieuwe legendary lords (1 empire, 1 vampire counts).
2 nieuwe lords (1 elk)
5 nieuwe units
18 Regiments of Renown, elite units met een wat ander uiterlijk dan standaard units en nieuwe abilities.

Hij kost 7,49 (of 6,74 in de pre-order), wat me op zich schappelijk lijkt :P.
Daarnaast krijgt iedereen dan gratis Vlad Von Carstein als Legendary Lord en vijf nieuwe maps.

Nu heb ik het spel zelf de laatste tijd amper aangeraakt (nog maar een paar uur de dure Beastmen DLC gedaan), maar dat ben ik wel weer een keer van plan. Die keren dat ik speel, speel ik ook gelijk weer vrij veel. Maar wat andere dingen/spellen gedaan en bovendien wil ik nog steeds een nieuwe videokaart/PC :+.
Denk dat ik deze wel ga halen, zeker omdat ik nog steeds geen Empire campaign heb afgerond. Eén keer aan begonnen, maar na turn ~40 was die wel zo goed als verloren.
oe das opzich wel een leuke weer. Zelfde hier ik heb dan beast DLC nog helemaal niet gekocht, maar dat is bewust. Ik heb nu 2 campains afgerond en stop nu een maandje, om daarna weer verder te gaan met het beast ras bijvorbeeld. Elke race achter elkaar spelen gaat voor mij ook een beetje vervelen. Heb er al wel 130 uur in zitten en dat is voor mij al een dik succes. Verder echt een heerlijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Erg interessante dlc, zeker 1 die ik ga halen. Met name omdat ik nog een keer opnieuw wil beginnen met de vampires. Met 2 nieuwe legenday lords (die necromancer en Vlad von Carstein(ik had nog niets van vlad gehoord,nice Thormodo!)).

Op de steam page staan erg veel details per unit. Hier krijg je een beeld wat iedere unit kan doen, met name de unique abilities zijn leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Nee, die DLC ga ik zeker laten passeren.
Hoewel ik TW Warhammer zeer leuk vind, zeker één van de beste TW's tot nu toe. Kijk ik toch terug uit naar een versie zonder Hero's en Magic ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Wat vinden jullie van de Corpse Cart?
Ik vind de impact op het slagveld maar beperkt. Heb liever een unit skellies in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

De Corpse Cart heeft weinig toegevoegde waarde.. de Mortis Engine daarentegen is zijn dark-magic wel weer waard!
@asdrubaul -> De Strigoi Ghouls King is mijn favo Lord van de vampires :)

Hoop dat ze binnenkort vooral eens nieuwe facties gaan unlocken/speelbaar maken (nordics! Elfs?).

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Elven lijken mij ook een mooie toevoeging, maar miss zijn modmakers al druk en komen die er mee haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corpse Cart leek mij best goed te zijn (heb de DLC niet) met de buffs voor je units, blijft natuurlijk lastig te kwantificeren of het meer effect heeft dan bv extra unit skeleton warriors.

Als het goed is is de volgende nieuwe faction die er bij komt de Wood Elves, daar is 'men' op de fora's vrij zeker van vanwege eerder geanalyseerde game data. Binnen nu en een paar weken krijgen we daar waarschijnlijk meer van te horen (eerste aankondiging/hint).

Ik ben zelf ondertussen al aardig op weg met mijn 2e campaign met de Vampire Counts. Wat een verschil zeg met mijn 1e campaign als Dwarfs! Ik merk dat ik het spel nu (logisch natuurlijk) veel beter onder de knie heb en daardoor veel meer in control ben. Hero's van VC zijn echt een verademing op de campaign map. Ik heb mij daar meer op gefocused (heb er ook meer geld voor). Maakt nogal een verschil of je met de dwarfs een 30% kans heb op een succesvolle assasination of 70% met een banshee :D.
De diplomacy is nu ook heel anders, met de dwarfs willen de meeste dwarf en human factions wel met je traden en/of een alliance aangaan. Met de VC is dit in mijn campaign veel lastiger. Wat wel helpt is als je tegen dezelfde factions aan het vechten bent en je hero's veel acties laat uitvoeren tegen die factions, dat geeft een positief effect op je relatie.
Overigens heb ik vanaf het begin er voor gezorgd dat ik in de top 5 van de strenght rank sta, dat heeft als nadeel dat je een 'great power' ben en je een aanzienlijke negatief effect krijg op je relatie met de andere factions maar aan de andere kant zorgt het er ook voor dat je weinig de oorlog wordt verklaart. Hierdoor heb ik tot nu toe veel al kunnen kiezen met wie ik oorlog voerde en ook heel wat beurten zonder oorlog bezig was mijn provincies op te bouwen. In mijn dwarfs campaign hield ik, zeker in het begin, mijn legers zo klein mogelijk om meer inkomsten te generen. Maar de keerzijde is dan ook wel dat veel meer factions je de oorlog verklaren omdat ze het idee hebben je wel aan te kunnen.

Nog een vraag: ik heb gemerkt dat sinds de laatste grote patch de aanwezigheid van Chaos anders is dan voorheen. Eerst had je alleen die Chaos waves 3x en dat was het. Maar tussendoor verschijnt de Warriors of Chaos faction nu ook met een paar kleine stacks?
Ik had namelijk de 2e Chaos wave verslagen. Binnen een paar beurten kwam de melding dat Chaos weer aanwezig was en waren er 2 kleine stacks verschenen. Nadat ik deze verslagen had en de melding kreeg dat de Warriors of Chaos faction was verslagen, kwam de beurt daarna direct de melding dat Chaos weer aanwezig was. Wederom (3 dit keer) kleine stacks van Chaos.
Hebben jullie dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ja, de factie van Chaos komt anders. Bij mij is er een factie van Beastmen onder de vlag van Chaos het Empire in de pan aan het hakken (ondertussen al 5de wave denk ik) (waardoor ik als VC de steden achter hun rug kan innemen). De Beastmen blijven mij echter ontwijken, want ik heb telkens meerdere stacks in de buurt. Terwijl de echte Chaos Warriors me kwamen opzoeken en zich gewoon te pletter liepen.

• Pkunk
Is er een mod die de northling spam was verminderd? Ik zou graag eens een spelletje hebben waar ik nog wat interactie heb met kislev of wat andere noordelijke facties.. Maar die redden het eigenlijk nooit tegen Chaos + Northlings

Hallo met Tim

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
ik hoop eigenlijk op een mod die chaos invasie uitzet en de andere northren tribes als stand alone factions maakt zeg maar. Een game waarbij niet alles boven sylvania etc al weg is voor de eerste echte chaos invasie..., zoals Pkunk hierboven ook al aangeeft.

Verder bevalt het spel me nogsteeds echt goed.
Sinds Vlad is toegevoegd als legendary lord opnieuw begonnen aan VC campaign en man man wat een beest is hij zeg :D
Echt heerlijk.

Ik speel nu op hard, rustigaan sylvania overgenomen, Grenzstad, Wissenlandgebied en The moot overgenomen en langzaam (lees... heel langzaam) de steden naar max upgraden. Dat was net klaar en zit nu op turn 150 en Chaos is net binnen gevallen. Archeon is net verslagen en die grote vogeldude staat vlak bij klaar om weer aan te vallen. Voelt echt goed, VC is toch echt een super tof ras om mee te spelen, omdat bijna niemand wilt traden, iedereen mag je niet tot Chaos komt en je ze goed tegen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Ik ben ook met mijn tweede VC campaign begonnen en inderdaad wat is Vlad een toffe lord. Die hele army van hem steeds in vangaurd deployment lekker dichtbij zetten.
Verder heb ik net een zo'n Goul King lord erbij genomen als tweede lord. Kan niet wachten tot die kerel op een Terrorgeist zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Chaos invasion hebben ze nu echt anders gedaan dan met mijn eerste playtrough met Dwarfs. Ik kreeg de melding dat Archaon er aan kwam (met het filmpje er bij), de Dwarf en Empire factions hebben nu de 'shield of civilization' eigenschap bij het diplomacy scherm dus volgens mij is dat dan de laatste wave.

Echter, slechts 2 stacks spawnde.. prince Sigvald en big bird. Geen Archaon dus... Heb overigens met een banshee big bird uitgeschakeld, komt als vervangende leider Kholek (lvl 1) tevoorschijn :D. Vervolgens hebben ze (Warriors of Chaos) met niemand oorlog, terwijl hun vassals (Varg, etc) dat wel zijn.. pas zeker 10 beurten later verklaarde ze mij de oorlog, en joinen mijn allies (o.a. Empire en een dwarf faction).

Ook wel humor.. Parravon (een 'Bretonnia' achtige) boden aan om mijn vassal te worden. Had ik niet verwacht als Vampire Counts speler :)

• Marco D Ishtar
Inmiddels weer iets van 50 turns verder, chaos is verslagen (voor nu, weet niet of er nog een 2e wave komt) en heb een poos zitten nadenken of ik eerst empire of eerst de dwergen ga aanvallen.

Het gebied wat eerst van de border princes was overgenomen door Tilia die mij opeens de oorlog verklaarde nadat Chaos weg was. Die heb ik toen overgenomen met Vlad en Heinrich.
Uiteindelijk besloten om dan maar eerst de dwergen te doen, zij staan op nummer 1 en hebben net de greenskins helemaal weggevaagd en vinden mij als VC niet zo tof (wie wel :P ).
Wel jammer dat je de steden van de dwergen niet over kan nemen.. maakt het wel een lastige campagne maar ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Manfredd is de noordgrens bij Kislev aan het bewaken tegen de skealing en varg, en hopelijk ook the empire, zodra die zich helemaal tegen mij gaan keren. Als hij het niet vol kan houden, is Vlad wel weer in 2 a 3 turns terug, dus moet wel lukken lijk mij zo.

Iemand nog tips om de economy van de VC een beetje te boosten? mn necromancers staan in ebieden gedeployed voor extra inkomen, vermindering van gebouwkosen en extra public order, maar verder dan dat kom ik niet echt. inkomen nu is ongeveer 3k per turn, met 3 volle legers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Heeft iemand al iets over de volgende DLC gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, nog helemaal niets bekend over de volgende DLC of FLC.. :(

@Marco D Ishtar: wellicht dat je het al heb maar de skill tree rechts onderin van de technologies heeft 2 techs die 30% extra income geeft voor vampire crypts/keep en forbidden library/necromancer's tower. Niet echt het waard als je niet al een aantal van deze gebouwen hebt staan... je kan wel extra gebouwen neerzetten maar dat kost je wel een beurtje of 30-40 voordat het geld terug is verdiend.

Verder denk ik dat het meeste oplevert provincies overnemen is, er zijn er een paar die heel veel geld opleveren (Marienburg bv). Kost je ook nu weer wat tijd om het op te bouwen maar dat is niet anders. In dat opzicht is het knokken tegen dwarfs niet zo rendabel (alhoewel het sacken en de beurt er na razen van een stad wel flink wat oplevert) omdat je daar geen eigen stad kan neerzetten.

Verder je legers zo klein mogelijk houden kan ook veel schelen, maar zou ik niet doen als je daarmee te laag zak in strenght rank.
Ook je legers specialiseren op de faction waar je ze tegen gebruik kan nuttig zijn, bv als je tegen Norsca tribes knok: je kan allemaal greatsword graveguard hebben met een paar bloodknights en een terrorgheist er in maar met een main line van crypt ghouls en een paar black knights kan het ook prima. Cryptghouls verslaan eenvoudig de marauders en zelfs die met greatweapons.

Laatste wat altijd goed is om regelmatig te bekijken is of je in alle provincies wel de commandment aan heb staan die extra tax rate geeft (provincies die nog moeten ontwikkelen dan weer niet).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:42:
Helaas, nog helemaal niets bekend over de volgende DLC of FLC.. :(

@Marco D Ishtar: wellicht dat je het al heb maar de skill tree rechts onderin van de technologies heeft 2 techs die 30% extra income geeft voor vampire crypts/keep en forbidden library/necromancer's tower. Niet echt het waard als je niet al een aantal van deze gebouwen hebt staan... je kan wel extra gebouwen neerzetten maar dat kost je wel een beurtje of 30-40 voordat het geld terug is verdiend.

Verder denk ik dat het meeste oplevert provincies overnemen is, er zijn er een paar die heel veel geld opleveren (Marienburg bv). Kost je ook nu weer wat tijd om het op te bouwen maar dat is niet anders. In dat opzicht is het knokken tegen dwarfs niet zo rendabel (alhoewel het sacken en de beurt er na razen van een stad wel flink wat oplevert) omdat je daar geen eigen stad kan neerzetten.

Verder je legers zo klein mogelijk houden kan ook veel schelen, maar zou ik niet doen als je daarmee te laag zak in strenght rank.
Ook je legers specialiseren op de faction waar je ze tegen gebruik kan nuttig zijn, bv als je tegen Norsca tribes knok: je kan allemaal greatsword graveguard hebben met een paar bloodknights en een terrorgheist er in maar met een main line van crypt ghouls en een paar black knights kan het ook prima. Cryptghouls verslaan eenvoudig de marauders en zelfs die met greatweapons.

Laatste wat altijd goed is om regelmatig te bekijken is of je in alle provincies wel de commandment aan heb staan die extra tax rate geeft (provincies die nog moeten ontwikkelen dan weer niet).
Bedankt voor de tips! ga ik zeker even naar kijken, Sylvania hoeft natuurlijk geen +1 corruption en growth meer te hebben... nooit meer aan gedacht.

Kleine update over de campaign, the empire heb ik nogsteeds als ally en opeens verklaarde de dwergen the empire de oorlog... dus dat was makkelijk kiezen wie van de 2 ik als eerste mee bezig moet gaan zijn.
Wel jammer inderdaad dat de dwergensteden niet overgenomen kunnen worden... wordt een lange campagne. in de tussentijd vind the empire mij dus steeds leuker :P wat wel ff goed uitkomt zo.
Tillea en Estallia heb ik ook nog oorlog mee en Tillea heeft nu nog maar 2 steden. Hun 3e stad heb ik net gesacked voor 18K aan dark magic.

Heb nu 4 legers, 1 Vlad, 1 Heinrich, 1 Manfred en 1 lord. Vlad en Heinrich waren bezig met Tillea, Manfred was als buffer voor het geval the empire de oorlog verklaarde, maar is nu onderweg naar de dwergen rechts in de bergen (bij Zufbar zeg maar) en die lord houd Varg en Skealing tegen. Dus die legers heb ik wel nodig eigenlijk, als ik alles een beetje in bedwang wil houden, zonder kracht in te leveren zodat iedereen mij de oorlog verklaard. Spel is echt een leuke uitdaging zo, op Hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Asdrubaul schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:29:
Heeft iemand al iets over de volgende DLC gehoord?
Vandaag toevallig* wat bekend over geworden. Lijkt er op dat het een Dwarf/Greenskin combo wordt, zoals bij de vorige DLC. Overigens heb ik zelf die vorige DLC überhaupt nog niet gespeeld, heb hem destijds wel in de sale gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cue9c6eWYAAU4P5.jpg:large

*Edit: Ik zei toevallig, want om één of andere reden dacht ik dat je gisteren gepost had. In plaats van een week geleden :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 12-10-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
It's time for the King and the Warlord to reign... Introducing Belegar Ironhammer, clan leader and direct descendant of King Lunn, and Skarsnik, the the self-proclaimed Night-Goblin warlord of Karak Eight Peaks.
We have a new Lords Pack for Total War: WARHAMMER, and it's the Squiggest yet!
For more information click here: http://wiki.totalwar.com/...ER_The_King_&_The_Warlord
To pre-order, click here: http://store.steampowered.com/app/404014/ (The link may not work yet - give it a few minutes...)
The King & The Warlord is going to bring with it two new Legendary Lords with new quest chains, magic items and skill trees, two new additional Lord types, six all-new battlefield units and 22 all-new elite Regiments of Renown.
Including: Runelords, Squig herds, Bugman's Rangers, Nasty Skulkers, Bolt Throwers, Night Goblin Squig Hoppers and more!
Two legends, then: both hell-bent on claiming the ancient Dwarf-Hold for themselves. Their destinies entwined, the King and the Warlord must face one another in a final, desperate battle to determine the true ruler of Karak Eight Peaks...

Komt uit op 20 oktober, nu preorder voor 10% korting
Normale prijs zal neerkomen op €7,49.

Edit, linkje ff aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Helaas' een nieuwe Lords Pack i.p.v. de Wood Elves faction. Moet zeggen dat deze mij wel meer 'doet' dan de vorige Lord Pack van Empire en Vampire Counts. De squig units zien er echt tof uit en dat Skarsnik zelf ook zijn squig heeft is goed gedaan.
Wat ik verder heb gezien is dat deze keer de nieuwe Legendary Lords hun eigen startpositie hebben en zelf (in ieder geval voor Skarsnik) een eigen tribe/faction. Dat geeft een stuk meer reden om met deze Lords een nieuwe campaign te starten mocht je er al 1 gespeeld hebben met dwarfs en/of greenskins (de vorige Lord pack heb ik niet, volgens mij hadden deze lords geen eigen startpositie en faction?)

Wat vinden jullie van de prijsstelling van deze DLC? (of de voorgaande?). Persoonlijk: ruim 7 euro is geen hoog bedrag maar in vergelijking met de aanschafprijs van het spel zelf blijf ik het toch in verhouding duur vinden.. deze DLC kost ruim 10% van het originele spel met daarin grofweg: 2 Legendary lords en 2 gewone lords, 6 nieuwe units en een aantal bestaande units met andere stats en andere looks. Zet je dat af tegen het originele spel dan is de verhouding wel wat zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:14:

Wat vinden jullie van de prijsstelling van deze DLC? (of de voorgaande?). Persoonlijk: ruim 7 euro is geen hoog bedrag maar in vergelijking met de aanschafprijs van het spel zelf blijf ik het toch in verhouding duur vinden.. deze DLC kost ruim 10% van het originele spel met daarin grofweg: 2 Legendary lords en 2 gewone lords, 6 nieuwe units en een aantal bestaande units met andere stats en andere looks. Zet je dat af tegen het originele spel dan is de verhouding wel wat zoek :P
Prijsstelling is prima. Basis game is erg goed, dus DLC is welkom.
Bij mij is het zo dat als de basis game gewoon goed is en ik ga er veel tijd in steken dan koop graag wat DLC. Zo support je de developer en verleng je de support voor de game.

Reken er maar op dat Warhammer een hele zooi DLC, expansion, etc gaat krijgen. Wil je echt alles hebben dan gaat het een hoop geld kosten. Maar de tijd die sommige mensen er in gaan steken zal ook gigantisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ziet er best tof uit de DLC.

Het spel heeft wel heel erg een nieuwe campaign map nodig. Heb hem met alle facties uitgespeeld, op very zelf 3x met greenskins 3x met beatsman en 2x met empire. Een nieuwe map zou dus erg prettig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 13-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een nieuw deel voor de campaign map zou zeker welkom zijn. Ook al heb ik tot nu toe nog maar met 2 factions een campaign gespeeld. Met de dwarfs waar ik voornamelijk in het zuiden zat om alle Greenskins op te ruimen. Nu met Vampire Counts in de bovenste helft (maar zal ik voor de victory condities ook helemaal naar het zuiden moeten om de dwarfs daar op te rollen...).

De battle maps in het zuidelijke deel zijn vaak nogal saai.. alleen een kale vlakte met weinig begroeiing of hoogte verschillen. Dat bevalt mij een stuk beter aan het midden gedeelte waar de mappen een stuk afwisselender zijn.

Ik denk echter dat een nieuw stuk campaign map nog wel even op zit laat wachten, wellicht pas met deel 2 van dit spel? De Wood Elves (er vanuit gaande dat die er nog komen in dit deel) komen ook op de huidige map maar daar zal, neem ik aan, wel een deel voor moeten worden vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
evilpin0 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:51:
Ziet er best tof uit de DLC.

Het spel heeft wel heel erg een nieuwe campaign map nodig. Heb hem met alle facties uitgespeeld, op very zelf 3x met greenskins 3x met beatsman en 2x met empire. Een nieuwe map zou dus erg prettig zijn.
Maar goed, dan heb je ook al wel honderden uren gespeeld. Niet slecht voor één spel :+ . Zelf zit ik volgens Steam op 42 uur.

Ik moet überhaupt nog aan een echte Empire campaign beginnen (vorige was vrij vroeg keihard gefaald). De vorige DLC heb ik voornamelijk daarvoor gekocht. Naast dat ik nog midden in een Vampire Counts campaign zit.
Greenskins heb ik ook nog niet gedaan, dus waarschijnlijk haal ik deze DLC daar ook wel voor. En tevens blijven Dwarfs mijn favoriet, dus wat extra spul voor hun kan geen kwaad.
Ook twijfel ik nog (steeds) of ik eerst een nieuwe videokaart wil halen, maar dat zou ik dan (voorlopig) eigenlijk alleen doen voor Warhammer. Dus dat zou pas dure DLC zijn :P .

Nieuwe Let's Play filmpje is ook uit: YouTube: Total War: WARHAMMER - Belegar Ironhammer Quest Battle Let's Play Hoewel dat eigenlijk één grote spoiler is ;).

Neem aan dat er voor de Wood Elves (die sowieso dit jaar nog komen samen met Brettonia) de Campaign map in elk geval wel wat wordt uitgebreid (of misschien krijg je dezelfde meuk als bij de Beastmen).
Een volledig nieuwe Campaign map zal pas in de uitbreiding komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Thormodo op 13-10-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:12
Wood Elves zou sowieso iets aparts moeten worden, want die staan er niet om bekend dat ze buiten hun bos komen hehe.

Zit ook wel te wachten op een grotere map en eigenlijk vooral op de Lizardmen, maar dat gaat nog wel even duren.

Vind het iig nog steeds tof dat alle factions echt anders spelen. Anti-VC met Empire en Dwarf is natuurlijk gewoon ranged hun hero's kapot maken. Maar met VC zelf spelen zie ik dat minder door AI.

Vind het iig nog een topspel, maar heb wel alleen nog de Blood&Gore DLC, de rest interesseerde me nog weinig.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
En de gratis units (ook beschikbaar op 20 oktober) zijn ook bekend geworden:
http://wiki.totalwar.com/...ag_Da_Great_Green_Prophet

Wurrzag Da Great Green Prophet, Bloody Handz Tribe (Savage Orcs) Legendary Lord. Dus met zijn eigen startpositie en factie.

En 3 extra units voor Chaos: Feral Manticores, Marauder Horsemasters, Aspiring Champions.
Aspiring Champions is een kleine unit infantry. Feral Manticore is wat je al kent, maar dan zonder lord er op. En de Marauder Horsemasters gooien grote speren, dus missile cav. Alle drie niet echt heel boeiend :P.

Chaos units worden op het allerlaatst getoond: https://www.twitch.tv/totalwarofficial/v/94864389 (vanaf 1 uur 50 min)

In ander nieuws: heb toch maar een Gtx 1060 6gb besteld. Dus kan het straks in volle glorie spelen (i.i.g. op mijn 1080p resolutie) :+.
Edit: Nu 80 fps op ultra bij de "benchmark". In plaats van ~55 fps op high(/medium) bij mijn gtx 760.

[ Voor 42% gewijzigd door Thormodo op 15-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, om aan de long campaign victory conditions te voldoen als Vampire Counts moeten ook de Dwarfs gesloopt worden. Prima, echter hebben die gasten bij mij het gehele zuiden overgenomen.. dus kan ik nu een soort 'attrition wars' gaan spelen. Het kost in march stand al iets van 8 beurten om geheel naar het zuiden te komen maar dan blijft er weinig over van mijn legers.. in raiding stance heb je geen last van attrition maar dan kost het volgens mij wel 20 beurten...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:49:
dus kan ik nu een soort 'attrition wars' gaan spelen :(
Remember dat varen geen attrition oplevert de counts, drop je legers vanuit de zee en dan land inwaards.
Zorg dat je vampiric corruption gebouwen hebt die naast gelegen provincies ook corruption geven (voor de borders van je rijk)
Daarnaast helpen in de end-game ook om veel heroes die corruption verspreiden dat attrition minder wordt.

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Afbeeldingslocatie: http://taskforcetweakers.com/wp-content/uploads/Requestheader.png
Meld je nu aan!

Hoi allen,

Om een beter overzicht van de Tweakers.net Clans en hun prestaties te krijgen hebben we de Grote Tweakers.net Clan Database in het leven geroepen. Hierin worden alle clans van tweakers.net opgenomen zodat iedereen ze goed kan vinden en mee kan doen.

Meld je clan nu aan via onderstaande knop!

Afbeeldingslocatie: http://taskforcetweakers.com/wp-content/uploads/aanmelden.png

Het topic en meer info kun je hier vinden:.
Het grote Tweakers.net Game Clan Topic!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
World Citizen schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:01:Hoi allen,

Om een beter overzicht van de Tweakers.net Clans en hun prestaties te krijgen hebben we de Grote Tweakers.net Clan Database in het leven geroepen. Hierin worden alle clans van tweakers.net opgenomen zodat iedereen ze goed kan vinden en mee kan doen.
Er is een Steam community met maarliefst 4 leden, maar dan heb je het hier wel gezien geloof ik :+.
http://steamcommunity.com/groups/TW_GoT

Zou nog steeds wel tof zijn om een keer multiplayer matches te organiseren.

Verder is er een geinige Squigs video uit: YouTube: Total War: WARHAMMER - Introducing... Squigs

[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 17-10-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

Thormodo schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:34:
[...]

Er is een Steam community met maarliefst 4 leden, maar dan heb je het hier wel gezien geloof ik :+.
http://steamcommunity.com/groups/TW_GoT

Zou nog steeds wel tof zijn om een keer multiplayer matches te organiseren.

Verder is er een geinige Squigs video uit: YouTube: Total War: WARHAMMER - Introducing... Squigs
Dat hij nog klein is maakt niet uit. Als je in de database staat word je sneller gevonden (althans dat is de intentie).

Meld gewoon aan joh. Is er weer eentje extra :D

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen kruip ik langzaam verder in mijn Vampire Counts campaign, op weg naar de long campaign victory!
De 'attrition war' met de dwarfs vordert gestaagd: ze hebben nu nog een stuk of 8 steden in het zuidoosten van de map. Ik heb 2 legers die daar nu in raiding stance naar toe aan het kruipen zijn :)

Daarna nog The Empire aanvallen, tot nu toe al die tijd geen oorlog mee gehad maar ik vermoed dat zij binnenkort de oorlog verklaren.

Ook lekker.. grootste gedeelte van mijn campaign Bordeleaux als vassal gehad. Onlangs verklaarde 1 van de overgebleven minor dwarf factions mij de oorlog en besloot Bordeleaux niet mijn kant te kiezen en dus heb ik nu oorlog met ze :| Had niet verwacht dat zij zelf een andere keuze zouden kunnen maken en daarbij dan niet meer je vassal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hè hè, eindelijk mijn VC campaign afgerond... bijna 250 beurten over gedaan en had echt wel een stuk sneller gekund als ik op meerdere fronten tegelijkertijd oorlog zou verklaren. Maar had besloten het op een typische sneaky VC manier te doen en 1 voor 1 (zover dat ging) vijanden uit te schakelen terwijl ondertussen de vampiric corruption om de oren vloog in de provincies van de buren :)
Ik ga de vliegende units en de monsters wel missen van VC! Erg handig in sieges om met een Varghulf of Terrorgheist direct aan te kunnen vallen, zonder siege apparatuur, om gewoon de poort in te beuken.

Nu nog een keuze maken voor de volgende faction... Greenskins trekt mij het meeste qua ras, ben alleen bang dat de druk om maar te blijven knokken niet bij mij past als speelstijl. Empire lijkt mij ook wel leuk en het lijkt er op dat die campaign niet zo heel lang hoeft te duren met alleen maar de benodigdheden om het midden gedeelte van de map te moeten bezetten en de VC af te maken? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Chaos is misschien ook wel tof, alleen moeten die nogal wat doen om de long campaign te halen met het verslaan van de Dwarfs (zal je wel weer zien dat de Dwarfs het gehele zuiden hebben..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:43:
Zo hè hè, eindelijk mijn VC campaign afgerond... bijna 250 beurten over gedaan en had echt wel een stuk sneller gekund als ik op meerdere fronten tegelijkertijd oorlog zou verklaren. Maar had besloten het op een typische sneaky VC manier te doen en 1 voor 1 (zover dat ging) vijanden uit te schakelen terwijl ondertussen de vampiric corruption om de oren vloog in de provincies van de buren :)
Ik ga de vliegende units en de monsters wel missen van VC! Erg handig in sieges om met een Varghulf of Terrorgheist direct aan te kunnen vallen, zonder siege apparatuur, om gewoon de poort in te beuken.

Nu nog een keuze maken voor de volgende faction... Greenskins trekt mij het meeste qua ras, ben alleen bang dat de druk om maar te blijven knokken niet bij mij past als speelstijl. Empire lijkt mij ook wel leuk en het lijkt er op dat die campaign niet zo heel lang hoeft te duren met alleen maar de benodigdheden om het midden gedeelte van de map te moeten bezetten en de VC af te maken? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Chaos is misschien ook wel tof, alleen moeten die nogal wat doen om de long campaign te halen met het verslaan van de Dwarfs (zal je wel weer zien dat de Dwarfs het gehele zuiden hebben..).
Heb met bijna elke campaign evenveel lol gehad. Met de greenskins hoef je niet echt altijd te vechten, je kan ze ook laten raiden dan krijg je ook fightyness (en een boze buurman dat wel).

Sta zelf op het punt met croocked moon (de DLC goblins campaign) te completen, dat was erg tof! Helaas vind ik dat elke campaign wel erg verpest wordt door Chaos, chaos is niet moeilijk te verslaan (mits je voorbereid) en het enige wat ze doen is zorgen dat de halve map uitgestorven is.

Met empire heb ik ook erg leuke campaigns gehad, in een campaign had ik heel veel allies die constant me kwamen helpen. Dat was erg tof om heel veel battles te hebben met een bijvoorbeeld een allied dwarf AI.

Ik zou eigenlijk zeggen…doe inieminie mutte want ik heb me top vermaakt met alle campaigns, zelf met races waarvan ik niet had verwacht ik dat het leuk zou vinden.

En owja…ik heb nog geen 1 campaign echt gecomplete. Als de power balans bijvoorbeeld 20/1 is, en ik heb drie kwart van de map heb. En de AI (speel op very hard) totaal geen weerstand meer kan bieden houdt het op, weinig zin nog een half uur bezig te zijn met de hele map op te ruimen. Ik maak altijd meer me eigen doelen in het spel.

Je bent immer de leider van een race, die bepaalt lekker zelf wanneer die het wel genoeg vind :D. Zou je daarom ook niks van de victory condtions aantrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is tof nieuws bekend geworden! Gaat over een speciale editie van het spel waarin Bretonnia ook zal zitten, komt uit februari 2017. Iedereen die nu het spel ook al heeft kan dan Bretonnia gratis downloaden.

Verder wordt er aangegeven dat de volgende DLC nog verschijnt voor kerst. Aangezien er in de tekst gebruik wordt gemaakt van het woord 'growing' is het de verwachting dat het Wood Elves zal zijn.

Dit is de officiële tekst van hun Facebook pagina:
We are thrilled to announce that in February 2017 we will be releasing a new edition of Total War: WARHAMMER with selected high street retailers. The big news is that it comes with a new playable race – Bretonnia. Why should you care if you already own Total War: WARHAMMER? Because you can download the Bretonnia Race Pack for free then too!
A contrast of lowly peasant masses and proud knightly orders, the feudal kingdom of Bretonnia features a host of powerful units and is lead into battle by a choice of three playable Legendary Lords; King Louen Leoncoeur, Alberic of Bordeleaux and the Fay Enchantress. More details about this iconic Warhammer Fantasy Battles Race will be revealed in the new year.
We’ve answered some of the most likely questions below.
1) What’s in the Total War: WARHAMMER – Old World Edition?
It is the original game, plus the Bretonnia Race Pack and an exclusive novella, ‘The Prince of Altdorf’ by Total War Writer Andy Hall.
2) Does it come with all the DLC? Is it a GoTY or Gold version?
No, it’s the original game and the Bretonnia Race Pack, and all the free-LC we’ve released to date of course. There are no plans to release a Gold or GoTY version of the game currently.
3) Why are you releasing this Edition?
It’s a great opportunity to mark the inclusion of a great and iconic Warhammer Fantasy Battles race, and a great point for anyone who hasn’t dived into the Total War: WARHAMMER game yet to get on board.
4) What will existing players get?
If you already own Total War: WARHAMMER, your game will be updated, and you will see the Bretonnia Race Pack available for free download in the Steam store. However, ‘The Prince of Altdorf’ novella is only available with physical copies of the game.
5) You said Bretonnia was coming this year, why is it delayed till February?
As we mentioned at the time, our free content plan is subject to change, and we took the opportunity of repackaging the game to add in more content for Bretonnia, with additional units and a third Legendary Lord for example.
6) Is anymore DLC coming for Total War: WARHAMMER?
Yes, our next major DLC expansion, and the next Free-LC is due before Christmas. It is growing now, there will be more news soon.
7) Will there be any more Free-LC after Bretonnia?
Yes, checkout our latest Free Content schedule for a hint: http://wiki.totalwar.com/...ture_Content_Blog#Free-LC
Ook dus een nieuwe planning voor de FLC's die er nog aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Dit is het nieuwere plaatje voor de FLC:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwwNWmfXAAAhj3M.jpg:large
Moet zelf nog steeds beginnen aan alle DLC :+.

[ Voor 18% gewijzigd door Thormodo op 09-11-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Wood Elves tease:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxY790MWIAIjznQ.jpg:large

Verwijderd

Super! Kan niet wachten tot dat meer bekend wordt over hoe Wood Elves spelen en wat er allemaal gaat veranderen met deze DLC.
Dit gaat hoogst waarschijnlijk de eerste DLC worden die ik wel ga aanschaffen.

• Gnosis
Zelfde hier. Heb de Wood Elves altijd interessant gevonden. Zijn eigenlijk ultiem neutraal, want ze haten iedereen :). Zie graag hoe ze spelen in een battle, want ze hebben namelijk heel bijzondere tactieken normaal gesproken, omdat ze alleen in het bos leven/vechten.

Wel komisch dat die Bretonse Duke alleen maar geeft om het verliezen van belastinginkomsten door die gestolen kinderen haha.

• Thormodo
En de DLC is helemaal aangekondigd: http://store.steampowered.com/app/534331/
8 December komt hij uit en hij kost hetzelfde als de Beastmen: 17,49€ of -10% tijdens pre-order.

Trailer: YouTube: Total War: WARHAMMER - Realm of the Wood Elves - Announcement Traile...

Ziet er weer goed uit. Echter heb ik het spel niet meer aangeraakt sinds de Beastmen DLC, terwijl ik de tussenliggende twee "mini-DLCs" wel alvast gekocht had (want -10% korting :+).

Wil ze wel hebben echter :P. Ben fan van archers en dergelijke. Ook speelt de campaign wat anders dan gebruikelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Thormodo op 17-11-2016 17:43 ]

• Gnosis
Awesome, de archers krijgen move-and-fire. Dat wordt leuk tegen VC heroes en dergelijke. Die gaan het zwaar krijgen.
Durthu er ook bij, sympathiek karakter (ughe).

• Pkunk
Ni!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rooREoQ.png

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het plaatje! Snel gekeken en inderdaad: Wood Elves zijn officieel aangekondigd nu! Vanaf 8 december beschikbaar als DLC.
Op de Steampagina kan je het officiële filmpje zien en een aantal screenshots die alvast wat laten zien van de campaign en battles:
http://store.steampowered.com/app/534331/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:49:
Thanks voor het plaatje! Snel gekeken en inderdaad: Wood Elves zijn officieel aangekondigd nu! Vanaf 8 december beschikbaar als DLC.
Op de Steampagina kan je het officiële filmpje zien en een aantal screenshots die alvast wat laten zien van de campaign en battles:
http://store.steampowered.com/app/534331/
Goedemorgen: Thormodo in "Total War: Warhammer" :P

De relevantie van de screenshot snap ik niet helemaal, behalve dan dat het de Oak of Ages is met Orion er voor. Op Steam kun je overigens ook precies zien welke units er bij zitten, hoe de campaign werkt etc. door op Read More te klikken.

En nieuw filmpje: YouTube: Total War: WARHAMMER - Introducing... Treemen

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 18-11-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Thormodo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:20:
De relevantie van de screenshot snap ik niet helemaal..
Ni! Ni!
YouTube: The knights who say "Ni"

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:20:
[...]

Goedemorgen: Thormodo in "Total War: Warhammer" :P

De relevantie van de screenshot snap ik niet helemaal, behalve dan dat het de Oak of Ages is met Orion er voor. Op Steam kun je overigens ook precies zien welke units er bij zitten, hoe de campaign werkt etc. door op Read More te klikken.

En nieuw filmpje: YouTube: Total War: WARHAMMER - Introducing... Treemen
Huh! Ik heb die reactie + die van Gnosis er onder niet gezien. Al mijn attentie ging blijkbaar naar dat plaatje van Pkunk en ben daarna in een hype geraakt door te kijken of WE officieel zijn aangekondigd O+ Het was een goedemorgen inderdaad :P

OT: die models zien er wel echt tof uit zeg, die Treemen ook, wat een beesten. Helaas moet ik hier genoegen nemen met medium graphics.
Ook leuk dat zij dus wel alle settlements kunnen overnemen ook al zullen de bouwopties zeer beperkt zijn bij de niet WE provincies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
"Did you miss our stream, when we announced Beastmen roster free-LC: Morghur Legendary Lord and harpies? Watch now: https://www.twitch.tv/totalwarofficial/v/102890935 "

Geen zin om die stream te bekijken. Maar ik zag in elk geval ook unicorns langskomen als mounts voor de Wood Elves :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Heb nu een zeer toffe campaign als Chaos op very hard.

Begon rustig, beetje raiden, looten en razen. 2 sterke leger opgebouwd met Chosen. Uiteindelijk verslagen door een gecombineerd leger van de dwarfs en de the empire. Met de staart tussen de benen naar de chaos waste moeten vluchten.

Maar ik had inmiddels 600k aan favor :D Dus rustig alle drie de legendary heroes gespawnt (allemaal lvl 25+), ze rustig een turn of 30 laten chillen in de chaos waste tot ik horde had voor elite unit gebouwen. In de turns dat ik wachtte waren de greenskins en the vampire counts uitgeroeid. En reikte het rijk van the empire tot aan kislev.

Naar buiten gestormd uit de chaos waste met 3 stacks. Doordat ik zoveel favor had kon ik alles bouwen en onderhouden (nouja voor aardig wat turns) wat ik wou.

Archeon: 10 chosen units, hell canon, 7 knights, 2 shagard dragon orges
Prince Sigvald: 8 forsaken, 4 aspiring champions, wizard, 6 armored trolls (champions zijn voor leadership bonuses). Dit is ook gewoon echt het troll leger :D Erg snel en goed erg goed als reinforcing leger.
Sun eater: 3 chosen halberts – full dragon ogre stack

Alle units ook lvl 7

Het is dus dit leger vs letterlijk de hele map :D Heb nu de ene na de andere epic battle, vaak met 2 stacks van mij tegen 2-4 stacks. De meeste vette campaign die ik tot nu toe gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Woodelf Patch dag :-). Veel plezier voor diegene die de DLC hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Als Wood Elf spelen is inderdaad een uitdaging. Ben op hard al driemaal mogen opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Een 5,5GB update terwijl ik de DLC niet eens heb... Leuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGCaris
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 22:50
Wood Elf expansion is best prima - de mini campaign speelt heel lekker weg, en ik heb 2x moeten resetten. Op de grote kaart is het een kwestie van sterk beginnen, zorgen dat je altijd weet waar je tegenstanders mee bezig zijn (backstabbend Mousillion, bijvoorbeeld) en 10 beurten vooruit denkt. Erg gave expo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:35
Inderdaad leuke expansion. Ik vind wel de forest battles (die battles op maps waar bijna alleen bossen staan) erg onoverzichtelijk, alles een beetje tussen de bomen, waardoor je heel moeilijk kan zien wie waar staat en hoe ze opgesteld zijn. Ik neem aan, dat dat dan ook weer de bedoeling van de forest battles is en dat het wat chaotischer moet zijn dan normale veldslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ik moet zeggen dat ik de Wood Elves op hard toch wel heel uitdagend vind. Ik slaag er niet in om genoeg inkomen te verzamelen om mijn legers te onderhouden (het is constant een wisselwerking tussen een leger opbouwen om een dreiding het hoofd te bieden om erna terug het leger te moeten reduceren omdat ik het niet kan onderhouden)...

En heel wat outposts hebben levert niet zo veel inkomen op. Dat maakt ook dat je uitgestrekt bent en met weinig legers je het moeilijk kan verdedigen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Dreekenkorin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:42:
Ik moet zeggen dat ik de Wood Elves op hard toch wel heel uitdagend vind. Ik slaag er niet in om genoeg inkomen te verzamelen om mijn legers te onderhouden (het is constant een wisselwerking tussen een leger opbouwen om een dreiding het hoofd te bieden om erna terug het leger te moeten reduceren omdat ik het niet kan onderhouden)...

En heel wat outposts hebben levert niet zo veel inkomen op. Dat maakt ook dat je uitgestrekt bent en met weinig legers je het moeilijk kan verdedigen.

Tips?
De grote tips is dat je vanaf het begin, direct 1 van u mede Wood Elves facties moet verraden en aanvallen. Zodoende je over 2 gebieden (2 grote bomen dus) beschikt die u in staat zelf meer dan 1 full stack leger aan aan te maken. (en dus dubbel zoveel gebouwen)

Anders is het bijna ongemogelijk om enig plezier aan u campaign te hebben.
Met m'n play-through met Durthru heb ik één van de wood elves factie aangevallen, verslaan en dan natuurlijk die wineyard en die *10 000g/wineyard gebouw geplaatst.
Uiteindelijk ga je op veroveringstocht en maak je van Durthru een aanvallende melee lord, die zwaar OP is. Die kan in z'n eentje 1-2 legereenheden verslaan.

het grote geld zit hem voor de Wood Elves bij het vernietigen van een kasteel. Zo kan je soms bij 1 vernietiging van een gebied 80 000 gold verdienen.
Het opbouwen zelf komst amper 8 000 gold.

Als het vernietigen van een gebied u meer dan 10 000gold opleverd, dan doe je dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
dat is inderdaad een goede tip.
Ik heb net de campagne met Duthru uitgespeeld en de andere wood elves via confederatie aan mijn rijk toegevoegd. Maar dat is dus echt wel lastig daar je maar 1 volledig leger kan ondersteunen en je soms op 3 plaatsen tegelijkertijd moet zijn. Eenmaal de eerste wood elf factie toegetreden was tot de confederatie werd het rap gemakkelijker.
Op een bepaald moment zelfs vrede gesloten met de warg en andere chaos factie om zo de Dwergen, Empire, VC's en Tilea heel snel te kunnen uitroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Dit nog eens omhoog duwen.
Bizar dat hier zo weinig over gecommuniceerd word.
Nuja, de meeste zullen dan wel op het officiele forum van Total War zitten.
Of op hun Discord kanaal: https://discord.gg/XMBRKD9

Vanavond om 16u (GMT+1) (Belgische en Nederlandse tijd), is er een livestream.
bron: https://forums.totalwar.c...omorrow-01-02-2017#latest
Twitch kanaal: https://www.twitch.tv/totalwarofficial
Waar ze natuurlijk de volgende DLC maar ook de FLC Brettonia zullen voorstellen.
EINDELIJK.

Hopelijk moeten we niet wachten tot 28 februari.

Edit: Nevermind.
Geen Brettonia aankondiging/voorstelling.
Enkel maar wat geleuter over de battlemap editor. Dat was trouwens de 'special improvement' dat ze toevoegen. :F

[ Voor 13% gewijzigd door Qinshi op 01-02-2017 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Uiteindelijk vintd ik het een teleurstellende game. Weinig content , veel DLC en slechte mod support. Ik heb weer Attila en Rome 2 opnieuw gedownload.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
De ''better AI vanilla cheat'' en de ''AI buildings and recruitment'' en ''lower agents cap'' samen met de ''tier 4 minor settlements'' mod hebben me een heel nieuwe en leuke ervaring gegeven in dit spel, na het een half jaar niet meer opgestart te hebben.

De AI is niet hardcore 5 stacks legers = game over zoals met een andere zeer populaire AI mod, maar speelt nu meer sneaky, gematigder en zelfs uitdagender zonder zot te worden. Heel gebalanceerde legers ook met elite units en gevarieerde samenstelling.

Ik ben een aantal keer onder de voet gelopen door mijn eigen fouten op de campaign map, door sneaky acties van de AI. Een aanrader. Speel op hard/normal.

[ Voor 36% gewijzigd door Ekstergroen op 02-02-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor degenen die hem nog niet hebben, Total War:Warhammer is het eerste spel voor de Humbly Monthly voor volgende maand.
Voor €11,- krijg je TWW plus nog 6 andere spellen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Ekstergroen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:07:
De ''better AI vanilla cheat'' en de ''AI buildings and recruitment'' en ''lower agents cap'' samen met de ''tier 4 minor settlements'' mod hebben me een heel nieuwe en leuke ervaring gegeven in dit spel, na het een half jaar niet meer opgestart te hebben.

De AI is niet hardcore 5 stacks legers = game over zoals met een andere zeer populaire AI mod, maar speelt nu meer sneaky, gematigder en zelfs uitdagender zonder zot te worden. Heel gebalanceerde legers ook met elite units en gevarieerde samenstelling.

Ik ben een aantal keer onder de voet gelopen door mijn eigen fouten op de campaign map, door sneaky acties van de AI. Een aanrader. Speel op hard/normal.
Kun je eens de links posten naar u mods die je gebruikt/hier op somt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

anandus schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:31:
Voor degenen die hem nog niet hebben, Total War:Warhammer is het eerste spel voor de Humbly Monthly voor volgende maand.
Heb dit gisteren gedaan inderdaad, prima deal!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Qinshi schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Kun je eens de links posten naar u mods die je gebruikt/hier op somt?
Steam workshop, vervolgens de titels kopiëren en plakken. Ze zijn letterlijk overgetypt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ekstergroen op 05-02-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-08 12:17
anandus schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:31:
Bedankt voor de tip! Ik was al een aantal weken aan het kijken/zoeken, maar vond ruim €30,- nog teveel bij ander gamekey shop. Komende week eens kijken of het mij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
siddler schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik was al een aantal weken aan het kijken/zoeken, maar vond ruim €30,- nog teveel bij ander gamekey shop. Komende week eens kijken of het mij bevalt :)
Vergeet niet je abonnement op te zeggen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

New Yorker schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:52:
Uiteindelijk vintd ik het een teleurstellende game. Weinig content , veel DLC en slechte mod support. Ik heb weer Attila en Rome 2 opnieuw gedownload.
Ik heb het tot nu toe toch ook behoorlijk minder gespeeld dan Attila en Rome 2.
Heel de Helden en magie mix is niet echt iets wat mij lang zoet houdt.

Ik kijk al uit naar een Medieval 3 of nog liever een nieuwe Empire :)

edit: aangezien die er niet komen, ik steek alvast geen geld meer in TW games tot er terug een historische versie komt.

[ Voor 71% gewijzigd door JanAd op 12-02-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
JanAd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:10:
http://steamcommunity.com...detail/558846509137195726

De Bretonnia DLC is gratis. Leuk nieuws :)

Vanaf 28/2 beschikbaar:

[...]

[...]

Ik heb het tot nu toe toch ook behoorlijk minder gespeeld dan Attila en Rome 2.
Heel de Helden en magie mix is niet echt iets wat mij lang zoet houdt.

Ik kijk al uit naar een Medieval 3 of nog liever een nieuwe Empire :)
1.
Het is al geweten van 2 maanden na de release dat Bretonnia er zou komen en dat het gratis zou zijn.
Dus dat nieuws is niet echt verrassend. Het is al gekend van begin januari dat het 28/2 zou zijn.

2.
Als je goed op de hoogte zou geweest zijn, dan zou je nu ook wel moeten gaan beseffen dat Sega/CA al MEERDERE KEREN hebben herhaald dat er GEEN '3de versie komt van een reeds verschenen era'.
Dus GEEN Medial 3, GEEN Rome 3, GEEN Shogun 3, ...
Waarom zouden ze ook.
Ze hebben hun handen zeer hard verbrand aan Rome 2. De verwachtingen waren te groot, de era is ook te groot, de volkeren zijn te veel en de mensen gaan klagen (terecht) over de vele copy paste volkeren.
Uiteindelijk moet de mod community hun kloterij gaan oplossen.

Pas op: ik zou graag €60 uitgeven aan een verbeterde Medieval 3. Maar ik besef wel dat die er nooit zal komen.
Zeker nu met het succes van de Warhammer franchise.
Het is de meeste verkochte, meest gespeelde en hoogst scorende total war game.
(ja, zelfs meer dan Rome 1.)
(ze hebben immers de Total War liefhebbers als de Warhammer liefhebbers een game kunnen verkopen.)

Wat nu in de pijplijn zit:
- Warhammer 2
- Warhammer 3 (ja, voor die serie/tijdspanne komt er wel een 3de versie).
De 3 verschillende versie's zullen allemaal los van elkaar staan, allemaal met hun eigen volkeren. Dus dit is wel verschillend van een eventuele Medieval 3.
- Een niet eerder gemaakte historische Total War game (één dat een 'nieuwe' tijdspanne betrekt).
Sommige hopen op Total War: Victorian Era, maar economisch en PR gezien zou
een Total War: World War 1 er het beste uit komen. Dus ik gok op WW1.
(ze hebben de expertise, de PR (100 jaar na einde WW1), de tank en vliegmodellen van Warhammer game die ze kunnen gebruiken + de befaamde 'The Great War'-mod die zéér populair is)

M'n bronnen: Het forum van CA.
https://forums.totalwar.com
(en hun talloze interviews)

[ Voor 19% gewijzigd door Qinshi op 12-02-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik heb TW-Wh gekocht via Humble en ik bak er echt NIKS van... :X . Zelfs op easy loop ik rond turn 20 vast, ik wist dat ik niet goed was in RTS maar dit is toch wel treurig :F .

Edit: Wellicht ligt het aan de keuze voor de Greenskins (in combinatie met mijn gebrek aan RTS feeling) als ik het internet zo over struin.

[ Voor 31% gewijzigd door Sumerechny op 12-02-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Sumerechny schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:13:
Ik heb TW-Wh gekocht via Humble en ik bak er echt NIKS van... :X . Zelfs op easy loop ik rond turn 20 vast, ik wist dat ik niet goed was in RTS maar dit is toch wel treurig :F .

Edit: Wellicht ligt het aan de keuze voor de Greenskins (in combinatie met mijn gebrek aan RTS feeling) als ik het internet zo over struin.
Misschien is het slim om eerst met de Dwarfs of Humans te spelen, deze zijn een stuk makkelijker te managen waardoor je wat sneller feeling met de game krijgt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Gisteren beastmen dlc gekocht. Erg vette units hebben die, maar ik kan maar niet wennen aan het niet bouwen van steden. Heb hiervoor 2 keer een grand campain gespeeld met de dwarves en humans en dat beviel mij goed met steden bouwen. Het alleen maar raiden en vechten moet toch leuker kunnen? Iemand tips met leuke mods oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:44
Gisteren het spel ook gekocht via Humble. Leuk en verslavend spel.
Ben begonnen met vampire counts. Had een paar hele grote legers en op eens was ik bijna bankroet.
Had geen idee dat ik hier ook rekening mee moest houden.

Iemand nog een goede tip waar ik met het beste op kan focussen? Nadat ik bijna bankroet was ging al mijn aandacht daar naar toe. Maar ik heb begrepen dat je ook vampiric corruption moet maken, zodat je grensgebieden beter kan verdedigen of overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Yellax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:54:
Ben begonnen met vampire counts. Had een paar hele grote legers en op eens was ik bijna bankroet.

Iemand nog een goede tip waar ik met het beste op kan focussen? Nadat ik bijna bankroet was ging al mijn aandacht daar naar toe. Maar ik heb begrepen dat je ook vampiric corruption moet maken, zodat je grensgebieden beter kan verdedigen of overnemen?
Nooit met de vampires gespeeld, maar ik zou me eerst focussen op een paar stabiele steden met als voorkeur een hoge defence wall, zodat je niet meteen kapot gemaakt kan worden als andere je steden aanvallen. Daarna langzaam 2 sterke legers maken en dan eentje eerst wat verdedigend neerzetten en met de andere wat nieuwe steden aanvallen. En dan weer je steden goed opbouwen en dan weer door met nieuwe steden aanvallen en overnemen. Zo speel ik het vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
To easy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:06:
Gisteren beastmen dlc gekocht. Erg vette units hebben die, maar ik kan maar niet wennen aan het niet bouwen van steden. Heb hiervoor 2 keer een grand campain gespeeld met de dwarves en humans en dat beviel mij goed met steden bouwen. Het alleen maar raiden en vechten moet toch leuker kunnen? Iemand tips met leuke mods oid??
Heb je wel eens Chaos gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qinshi
Yellax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:54:

De VC's zijn de moeilijkste factie om te spelen zowel op Macro als op Micro niveau.
Omdat de VC afhankelijk zijn van de 'chaos & vamperic corruption'. Die is nodig om een soort 'public order' te verkrijgen.
Hoe hoger de 'chaos & vamperic corruption' des te beter de steden zullen zijn.

De VC's kunnen niet zomaar eventjes een leger aanmaken en een stad innemen en dan bakken geld verdienen, zoals de Humans & dwarfs (dit zijn de aan te raden factie's om te spelen als beginneling).
De VC's moeten eerst zorgen dat de corruption op de landen die ze willen veroveren hoog genoeg is, voor ze overgaan tot een veldslag met de vijand. Dus voor hen is er veel 'planning' nodig.
Ook hun eenheden bestaan vooral uit dure (wel sterke) monsters. Ze moeten het vooral hebben van hun hero's die volledige skeleton legers kunnen summonen tijdens een veldslag (goedkoop kanonnen voer).

Je moet vooral rekening houden met de 'upkeep' van je legers. Je moet iedere turn betalen voor je legeneenheden. Dus je 'upkeep' moet altijd + zijn en niet negatief. Want dan maak je per turn zoveel gold verlies en ga je uiteindelijk bankroet.

De algemene regel is dat je per regio (waar je dan een edict kunt op plaatsen) 1 full stack leger hebt.
Als je ongeveer 3 volledige regio' hebt, kan je zeker 2 full stack legers onderhouden + nog een positief inkomen. Die je dan moet aanwenden om je veroverde regio's/steden te upgraden en zodat hun inkomen/turn nog toeneemt.

Mocht ik jullie zijn (de Total War beginneling) zou ik met de Humans/dwarfs beginnen.
Altijd zorgen voor 'non aggression pacts' en trade agreements als je kan.
Altijd vermijden om met meerdere buurlanden in oorlog te zijn, want dan ga je onherroepelijk tegen de vlakte, ook al op Normal difficulty.

Nog een tip:
YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors

IVM met DLC: http://store.steampowered.com/dlc/364360/
Niet aan te raden:
Beastman DLC, de zwakste van alle DLC.
(amper eenheden, niet echt uitgewerkt)

Aan te raden:
Wood Elf dlc
Blood for the blood god DLC (blood & gore)
The Grim and the Grave DLC (iedere factie krijgt 'uber eenheden' tot z'n selectie)

[ Voor 11% gewijzigd door Qinshi op 13-02-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ekstergroen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Heb je wel eens Chaos gespeeld?
nope. dat moet hetzelfde zijn als beastmen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Qinshi schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:43:
[...]

De VC's zijn de moeilijkste factie om te spelen zowel op Macro als op Micro niveau.
Omdat de VC afhankelijk zijn van de 'chaos & vamperic corruption'. Die is nodig om een soort 'public order' te verkrijgen.
Hoe hoger de 'chaos & vamperic corruption' des te beter de steden zullen zijn.

De VC's kunnen niet zomaar eventjes een leger aanmaken en een stad innemen en dan bakken geld verdienen, zoals de Humans & dwarfs (dit zijn de aan te raden factie's om te spelen als beginneling).
De VC's moeten eerst zorgen dat de corruption op de landen die ze willen veroveren hoog genoeg is, voor ze overgaan tot een veldslag met de vijand. Dus voor hen is er veel 'planning' nodig.
Ook hun eenheden bestaan vooral uit dure (wel sterke) monsters. Ze moeten het vooral hebben van hun hero's die volledige skeleton legers kunnen summonen tijdens een veldslag (goedkoop kanonnen voer).

Je moet vooral rekening houden met de 'upkeep' van je legers. Je moet iedere turn betalen voor je legeneenheden. Dus je 'upkeep' moet altijd + zijn en niet negatief. Want dan maak je per turn zoveel gold verlies en ga je uiteindelijk bankroet.

De algemene regel is dat je per regio (waar je dan een edict kunt op plaatsen) 1 full stack leger hebt.
Als je ongeveer 3 volledige regio' hebt, kan je zeker 2 full stack legers onderhouden + nog een positief inkomen. Die je dan moet aanwenden om je veroverde regio's/steden te upgraden en zodat hun inkomen/turn nog toeneemt.

Mocht ik jullie zijn (de Total War beginneling) zou ik met de Humans/dwarfs beginnen.
Altijd zorgen voor 'non aggression pacts' en trade agreements als je kan.
Altijd vermijden om met meerdere buurlanden in oorlog te zijn, want dan ga je onherroepelijk tegen de vlakte, ook al op Normal difficulty.

Nog een tip:
YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors

IVM met DLC: http://store.steampowered.com/dlc/364360/
Niet aan te raden:
Beastman DLC, de zwakste van alle DLC.
(amper eenheden, niet echt uitgewerkt)

Aan te raden:
Wood Elf dlc
Blood for the blood god DLC (blood & gore)
The Grim and the Grave DLC (iedere factie krijgt 'uber eenheden' tot z'n selectie)
Mmm kocht juist beastmen dlc omdat ik die qua looks het vetst vond uitzien haha. En de grim and the grave een aanrader ja? Is dat echt voor elk race een paar nieuwe units??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Ja, elk ras zal, afhankelijk van de lvl van u warlord/high king toegang krijgen tot 'elite' troepen.
Die elite troepen zijn uniek en kunnen dus één keer aangekocht worden.
Ze zijn duur en hebben een grotere upkeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee grim and grave geeft 2 van de facties units, uit mijn hoofd vc en empire.
en dan The King and the Warlord voor de 2 andere vanilla facties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:16:
nee grim and grave geeft 2 van de facties units, uit mijn hoofd vc en empire.
en dan The King and the Warlord voor de 2 andere vanilla facties.
Je krijgt veel meer dan 2 lords, je krijgt immers een hele hoop elite eenheden.
(wat voor een interessante legersamenstelling zorgt.)

Het is wel correct dat je inderdaad maar 2 lords krijgt (één voor Empire en één voor VC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ik heb het even opgezocht via steam en de filmpjes bekeken. Dat ziet er idd wel leuk uit, maar 7.50 voor per pack is wel beetje duur en volgens mij zitten ze er al wel in als tegenstanders. Alleen als je er zelf mee wilt spelen moet je ze kopen dacht ik? Aangezien ik net beastmen heb gekocht (ook te duur ;) ) ga ik deze 2 nu nog niet kopen.

Bedankt voor de info iig!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste