Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Yellax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:54:
Gisteren het spel ook gekocht via Humble. Leuk en verslavend spel.
Ben begonnen met vampire counts. Had een paar hele grote legers en op eens was ik bijna bankroet.
Had geen idee dat ik hier ook rekening mee moest houden.

Iemand nog een goede tip waar ik met het beste op kan focussen? Nadat ik bijna bankroet was ging al mijn aandacht daar naar toe. Maar ik heb begrepen dat je ook vampiric corruption moet maken, zodat je grensgebieden beter kan verdedigen of overnemen?
De VC's zijn de moeilijkste factie om te spelen zowel op Macro als op Micro niveau.
Omdat de VC afhankelijk zijn van de 'chaos & vamperic corruption'. Die is nodig om een soort 'public order' te verkrijgen.
Hoe hoger de 'chaos & vamperic corruption' des te beter de steden zullen zijn.

De VC's kunnen niet zomaar eventjes een leger aanmaken en een stad innemen en dan bakken geld verdienen, zoals de Humans & dwarfs (dit zijn de aan te raden factie's om te spelen als beginneling).
De VC's moeten eerst zorgen dat de corruption op de landen die ze willen veroveren hoog genoeg is, voor ze overgaan tot een veldslag met de vijand. Dus voor hen is er veel 'planning' nodig.
Ook hun eenheden bestaan vooral uit dure (wel sterke) monsters. Ze moeten het vooral hebben van hun hero's die volledige skeleton legers kunnen summonen tijdens een veldslag (goedkoop kanonnen voer).

Je moet vooral rekening houden met de 'upkeep' van je legers. Je moet iedere turn betalen voor je legeneenheden. Dus je 'upkeep' moet altijd + zijn en niet negatief. Want dan maak je per turn zoveel gold verlies en ga je uiteindelijk bankroet.

De algemene regel is dat je per regio (waar je dan een edict kunt op plaatsen) 1 full stack leger hebt.
Als je ongeveer 3 volledige regio' hebt, kan je zeker 2 full stack legers onderhouden + nog een positief inkomen. Die je dan moet aanwenden om je veroverde regio's/steden te upgraden en zodat hun inkomen/turn nog toeneemt.

Mocht ik jullie zijn (de Total War beginneling) zou ik met de Humans/dwarfs beginnen.
Altijd zorgen voor 'non aggression pacts' en trade agreements als je kan.
Altijd vermijden om met meerdere buurlanden in oorlog te zijn, want dan ga je onherroepelijk tegen de vlakte, ook al op Normal difficulty.

Nog een tip:
YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors

IVM met DLC: http://store.steampowered.com/dlc/364360/
Niet aan te raden:
Beastman DLC, de zwakste van alle DLC.
(amper eenheden, niet echt uitgewerkt)

Aan te raden:
Wood Elf dlc
Blood for the blood god DLC (blood & gore)
The Grim and the Grave DLC (iedere factie krijgt 'uber eenheden' tot z'n selectie)

[ Voor 11% gewijzigd door Qinshi op 13-02-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ekstergroen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Heb je wel eens Chaos gespeeld?
nope. dat moet hetzelfde zijn als beastmen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Qinshi schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:43:
[...]

De VC's zijn de moeilijkste factie om te spelen zowel op Macro als op Micro niveau.
Omdat de VC afhankelijk zijn van de 'chaos & vamperic corruption'. Die is nodig om een soort 'public order' te verkrijgen.
Hoe hoger de 'chaos & vamperic corruption' des te beter de steden zullen zijn.

De VC's kunnen niet zomaar eventjes een leger aanmaken en een stad innemen en dan bakken geld verdienen, zoals de Humans & dwarfs (dit zijn de aan te raden factie's om te spelen als beginneling).
De VC's moeten eerst zorgen dat de corruption op de landen die ze willen veroveren hoog genoeg is, voor ze overgaan tot een veldslag met de vijand. Dus voor hen is er veel 'planning' nodig.
Ook hun eenheden bestaan vooral uit dure (wel sterke) monsters. Ze moeten het vooral hebben van hun hero's die volledige skeleton legers kunnen summonen tijdens een veldslag (goedkoop kanonnen voer).

Je moet vooral rekening houden met de 'upkeep' van je legers. Je moet iedere turn betalen voor je legeneenheden. Dus je 'upkeep' moet altijd + zijn en niet negatief. Want dan maak je per turn zoveel gold verlies en ga je uiteindelijk bankroet.

De algemene regel is dat je per regio (waar je dan een edict kunt op plaatsen) 1 full stack leger hebt.
Als je ongeveer 3 volledige regio' hebt, kan je zeker 2 full stack legers onderhouden + nog een positief inkomen. Die je dan moet aanwenden om je veroverde regio's/steden te upgraden en zodat hun inkomen/turn nog toeneemt.

Mocht ik jullie zijn (de Total War beginneling) zou ik met de Humans/dwarfs beginnen.
Altijd zorgen voor 'non aggression pacts' en trade agreements als je kan.
Altijd vermijden om met meerdere buurlanden in oorlog te zijn, want dan ga je onherroepelijk tegen de vlakte, ook al op Normal difficulty.

Nog een tip:
YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors

IVM met DLC: http://store.steampowered.com/dlc/364360/
Niet aan te raden:
Beastman DLC, de zwakste van alle DLC.
(amper eenheden, niet echt uitgewerkt)

Aan te raden:
Wood Elf dlc
Blood for the blood god DLC (blood & gore)
The Grim and the Grave DLC (iedere factie krijgt 'uber eenheden' tot z'n selectie)
Mmm kocht juist beastmen dlc omdat ik die qua looks het vetst vond uitzien haha. En de grim and the grave een aanrader ja? Is dat echt voor elk race een paar nieuwe units??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Ja, elk ras zal, afhankelijk van de lvl van u warlord/high king toegang krijgen tot 'elite' troepen.
Die elite troepen zijn uniek en kunnen dus één keer aangekocht worden.
Ze zijn duur en hebben een grotere upkeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee grim and grave geeft 2 van de facties units, uit mijn hoofd vc en empire.
en dan The King and the Warlord voor de 2 andere vanilla facties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:16:
nee grim and grave geeft 2 van de facties units, uit mijn hoofd vc en empire.
en dan The King and the Warlord voor de 2 andere vanilla facties.
Je krijgt veel meer dan 2 lords, je krijgt immers een hele hoop elite eenheden.
(wat voor een interessante legersamenstelling zorgt.)

Het is wel correct dat je inderdaad maar 2 lords krijgt (één voor Empire en één voor VC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ik heb het even opgezocht via steam en de filmpjes bekeken. Dat ziet er idd wel leuk uit, maar 7.50 voor per pack is wel beetje duur en volgens mij zitten ze er al wel in als tegenstanders. Alleen als je er zelf mee wilt spelen moet je ze kopen dacht ik? Aangezien ik net beastmen heb gekocht (ook te duur ;) ) ga ik deze 2 nu nog niet kopen.

Bedankt voor de info iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qinshi schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Je krijgt veel meer dan 2 lords, je krijgt immers een hele hoop elite eenheden.
(wat voor een interessante legersamenstelling zorgt.)

Het is wel correct dat je inderdaad maar 2 lords krijgt (één voor Empire en één voor VC).
ik heb ook nooit gezecht 2 lords:) ik zei specifiek 2 facties sinds de response boven mji zij voor alle:)

zelf nog geen dlc gehaalt, wacht tot ze keer in de aanbieding zijn, vind ze vrij duur. zeker met de hoeveelheid dlc bij elkaar.

en ja alles zit er al in als tegenstander. vocht tegne de goblin van 1 van die pakcs, geneog woodelfs en beastman gezien ook.
enige pack die wat geeft dat je niet heb tis 2.50 voro wat grpahcis(blood and gore, oveprriced again imho.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb met de humble bundle ook het spel gekocht. Ik ben niet geheel onbekend met de total war serie, dus het gaat mij wel redelijk goed af.
Ik ben benieuwd welke mods jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
timskiej schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:35:
Ik heb met de humble bundle ook het spel gekocht. Ik ben niet geheel onbekend met de total war serie, dus het gaat mij wel redelijk goed af.
Ik ben benieuwd welke mods jullie gebruiken?
Ligt er aan met welke factie je speelt :). Ik speel namelijk bijna alleen maar met factie mods. Gebruik alleen 1 algemene en dat is dat enemy agents het rustig aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

To easy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:14:
[...]

Ligt er aan met welke factie je speelt :). Ik speel namelijk bijna alleen maar met factie mods. Gebruik alleen 1 algemene en dat is dat enemy agents het rustig aan doen!
Ik zal bij dit spel geen mods installeren maar ik snap waarom je het doet. Ik ben nu ergens rond turn 220 met de Dwarfs op normal difficulty. Moet nog een paar objectives voor een short campaign victory maar die enemy agents zijn nu wel erg vervelend en erg talrijk. Soms kom ik met mijn legers niet uit een stance of van de plaats af doordat ze die weer eens gehinderd hebben. Maar dan recruit ik er nog een thane of runesmith bij en ruim ze wel uit de weg. Zag op Reddit dat de Dwarfs de slechtste huurmoordenaars van de game zouden hebben. Persoonlijk heb ik die ervaring niet echt. Natuurlijk lukt het wel eens niet maar dat hoort erbij.

In het begin was het wel lastig met de Dwarfs. Meteen de Greenskins van de aarde geveegd en bijna overal militaire allianties mee gesmeed. Op een Dwarf kolonie na alle andere kunnen overtuigen zich bij mij aan te sluiten. Early game was dus lastig, mid game kwamen de Chaos warriors maar tegen die tijd had ik zoveel allianties dat ik die ook een war goal kon geven en ze waren vrij snel vernietigd. Tegen die tijd waren de upkeep costs van mijn legers ook geen probleem meer. In het begin gefocust op militaire structures en mijnen voor goud. Op dit moment bouw ik echt iedere provincie uit naar het maximaal mogelijke, maar dat gaat ook als je per turn 20-25k goud binnen haalt en het wordt steeds meer.

Het enige waar ik in het begin mee zat was hoe door Vamipre land te komen zonder die enorme attrition verliezen. Ik dacht een runesmith te integreren in mijn legers die dat zouden verminderen. Uiteraard had ik al wel eens een underground war gevochten maar ik had er nooit aan gedacht |:( op die manier door Vampire country te trekken. Dan heb je er dus geen last van.

Bijna 40 uur gespeeld en dat met nog maar een factie. Wel waar voor je geld :) Hierna maar eens The Empire proberen.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
l0n3w012ph schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:43:
[...]

Ik zal bij dit spel geen mods installeren maar ik snap waarom je het doet. Ik ben nu ergens rond turn 220 met de Dwarfs op normal difficulty. Moet nog een paar objectives voor een short campaign victory maar die enemy agents zijn nu wel erg vervelend en erg talrijk. Soms kom ik met mijn legers niet uit een stance of van de plaats af doordat ze die weer eens gehinderd hebben. Maar dan recruit ik er nog een thane of runesmith bij en ruim ze wel uit de weg. Zag op Reddit dat de Dwarfs de slechtste huurmoordenaars van de game zouden hebben. Persoonlijk heb ik die ervaring niet echt. Natuurlijk lukt het wel eens niet maar dat hoort erbij.

In het begin was het wel lastig met de Dwarfs. Meteen de Greenskins van de aarde geveegd en bijna overal militaire allianties mee gesmeed. Op een Dwarf kolonie na alle andere kunnen overtuigen zich bij mij aan te sluiten. Early game was dus lastig, mid game kwamen de Chaos warriors maar tegen die tijd had ik zoveel allianties dat ik die ook een war goal kon geven en ze waren vrij snel vernietigd. Tegen die tijd waren de upkeep costs van mijn legers ook geen probleem meer. In het begin gefocust op militaire structures en mijnen voor goud. Op dit moment bouw ik echt iedere provincie uit naar het maximaal mogelijke, maar dat gaat ook als je per turn 20-25k goud binnen haalt en het wordt steeds meer.

Het enige waar ik in het begin mee zat was hoe door Vamipre land te komen zonder die enorme attrition verliezen. Ik dacht een runesmith te integreren in mijn legers die dat zouden verminderen. Uiteraard had ik al wel eens een underground war gevochten maar ik had er nooit aan gedacht |:( op die manier door Vampire country te trekken. Dan heb je er dus geen last van.

Bijna 40 uur gespeeld en dat met nog maar een factie. Wel waar voor je geld :) Hierna maar eens The Empire proberen.
Buiten de agent mod heb ik verder eigenlijk alleen mods die uiterlijk veranderen van units enzo wat ik persoonlijk erg vet vind. Zo hebben dwarfen andere shields bijvoorbeeld en de empire units meer armor aan. Ik heb nu empire en dwarves gehad en had met empire 75 uur en met dwarves 80 uur nodig om de volledige map te clearen. Dus echt iedereen dood en echt alles van mij was. Waar voor je geld is het zeker dan was het al bij mij na het spelen van de dwarves haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

To easy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Buiten de agent mod heb ik verder eigenlijk alleen mods die uiterlijk veranderen van units enzo wat ik persoonlijk erg vet vind. Zo hebben dwarfen andere shields bijvoorbeeld en de empire units meer armor aan. Ik heb nu empire en dwarves gehad en had met empire 75 uur en met dwarves 80 uur nodig om de volledige map te clearen. Dus echt iedereen dood en echt alles van mij was. Waar voor je geld is het zeker dan was het al bij mij na het spelen van de dwarves haha.
Dat zijn natuurlijk wel leuke mods maar ik merk dat ik bijna alles auto resolve en me vooral focus op het macro management. Toch maar eens wat meer echte battles spelen :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
l0n3w012ph schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:05:
[...]

Dat zijn natuurlijk wel leuke mods maar ik merk dat ik bijna alles auto resolve en me vooral focus op het macro management. Toch maar eens wat meer echte battles spelen :)
Moet je eens doen! erg vet is dat. Het is ook leuk, omdat je dan ook wel redelijk tactisch moet spelen vooral als je tegen volle legers moet met zelf wat mindere. Ziet er ook erg gaaf uit vooral sieges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Voor de mensen die het event dit weekend gemist hebben.

https://www.twitch.tv/videos/123214458?t=03h16m19s

Een preview/introductie van de Bretonnia factie
Die gratis ter beschikking word gesteld voor de Total War: Warhammer bezitters.
Komt uit op 28/2/2017 om 16u GMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Wanneer is de White Dwarf eigenlijk beschikbaar?
Ik dacht dat die ook gratis ter beschikking kwam, maar ik kan hem nog steeds niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
De white dwarf is op dit moment beschikbaar als gratis dlc.
ben bezig met een campaign met hem en hij is een fijne lord om te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Voor de fans:

http://www.gitzmansgallery.com/warhammer-maps.html

Authentieke kaarten van de Warhammer world. Superepic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Dreekenkorin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:07:
Wanneer is de White Dwarf eigenlijk beschikbaar?
Ik dacht dat die ook gratis ter beschikking kwam, maar ik kan hem nog steeds niet downloaden.
What?
Die white dwarf is al gratis ter beschikking van iedereen sinds eind januari.
Je moet eens beter zoeken in de dlc sectie van Total War: Warhammer via steam.
Je moet wel klikken op 'downloaden'/'toevoegen aan game' om het effectief te downloaden en ter beschikking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ik ben er gisteren in geslaagd om de White Dwarf en de twee empire wizards te downloadn. Is wel niet evident vind ik. Je moet ze dus in steam aanklikken, dan TW:WH openen en en ze daar ook nog eens aanklikken (zonder dat je een melding krijgt) om dan alles af te sluiten en opnieuw op te starten.
Bij de DLC van de Wood Elves ging dit veel gemakkelijker en kon ik het onmiddellijk op steam aanklikken en downloaden.
Maar ik heb dus de White Dwarf nu, misschien eens tijd om een derde keer meer de Dwarfs te spelen. Heb ondertussen elk ras al minstens een keer uitgespeeld op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
hmmm
Je moet toch gewoon steam opstarten.
Total War: Warhammer aanklikken ,de DLC lijst oproepen en dan aanklikken wat je wil/koop.
En dan accepteren.

Dan worden die DLC/FLC gekoppeld aan u steam acc en zal dit voor altijd worden gedownload als je in de toekomst nog eens total war warhammer installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
normaal gezien wel, maar voor de drie eerder vernoemde DLC's wou het niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:57
Tering zeg.. gister deze game gekocht, vandaag even gespeeld.
Ik heb nog 0,0 ervaring met total war, had er veel goeds over gelezen. Maar damn deze game is hard, hard in de zin van vet. Maar voor een beginner ook hard in de zin van kapot moeilijk.
Wat komt er veel info op me af zeg, denk 2 uurtjes campaign gedaan en mijn hoofd ontplofte haha..
Morgen maar weer eens verder

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Er zijn heel goede guides te vinden, op het website/steam/youtube.

Aanraders voor youtube zijn:
- PartyElite (voor beginners guides) YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors
- Lionhaertx20 voor campaign let's play
- Legendoftotalwar voor de rage en genie op het slagveld (speelt enkel op legendary niveau)
- Total war video channel natuurlijk

En voor de lore:
- The inept general
- Arch Warhammer

[ Voor 17% gewijzigd door Qinshi op 26-02-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Qinshi schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:56:
Er zijn heel goede guides te vinden, op het website/steam/youtube.

Aanraders voor youtube zijn:
- PartyElite (voor beginners guides) YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors
- Lionhaertx20 voor campaign let's play
- Legendoftotalwar voor de rage en genie op het slagveld (speelt enkel op legendary niveau)
- Total war video channel natuurlijk

En voor de lore:
- The inept general
- Arch Warhammer
Ja ik ben meer van het zelf pielen en kijken. Kan daar uren druk mee zijn zonder iets te doen. Dus gaat vast goed komen ;-)
Maar thnx voor de tips

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
ik heb het ergens gezien, maar ik vind het niet meer terug. De Bretonnians komen vandaag uit, maar deze morgen of deze namiddag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:35
Volgens mij kan je hem al downloaden (op het werk nu, dus kan het niet testen):
http://store.steampowered.com/app/534330/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:40
Ik ben nu aan het updaten, de download is 2.1GB. De download staat gelijk in de wachtrij als je Steam opent :). Veel plezier ermee allen!

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
zal hem ook gaan opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Breatonnia is beschikbaar. 3 facties.
Binnen een paar uur ook Isabella Von Carstein. Raar dat ze niet beide terzelfdertijd releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Dreekenkorin schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:00:
Breatonnia is beschikbaar. 3 facties.
Binnen een paar uur ook Isabella Von Carstein. Raar dat ze niet beide terzelfdertijd releasen.
Om 16u gebeurde er hier alleszins niet.
Ik dacht dat het om 4PM UK tijd ging.
Dus om 17u voor België en Nederland.

En blijkbaar is de FLC allesbehalve goed.
Getuige volgende thread:
https://forums.totalwar.c...-first-impressions#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Bretonnia DLC is mijn inziens wel redelijk goed. Het is terug een heel andere manier van spelen wat leuk is. Economisch systeem en Chivalry is ook wennen. Maar dankzij je research kan je snel alle andere bretonnians in een confederation sluiten en snel een sterke macht worden.

Isabella heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Ik heb trouwens gelezen dat een militaire alliantie afsluiten met een andere bretonnia factie, SLECHT is voor een eventuele confederatie.
Omdat ze bij een alliantie kijken, hoe sterk jullie beiden zijn.
Aangezien een confederatie opstarten enkel succesvol is als je zoveel keer beter bent/sterk bent dan de factie die je wil inpalmen.

Verklaart ook meteen waarom ik zelfs in turn 40 nog niemand kan inpalmen op een vredelievende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Vraagje. Ik wil total war: warhammer een keer gaan proberen. Ik heb alle total war games gespeeld., maar het hele fantasy gebeuren en spreuken sprak me niet echt aan. Ik wil het toch gaan proberen, omdat ik rome en Atilla nu wel gezien heb.

Warhammer basic is nu 19 euro wat een prima prijs is om even te gaan kijken. Maar als ik deze koop kan ik dan makkelijk upgraden naar de versie die net uit is? Of moet ik alsnog die volledige versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
DeBers schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:02:
Vraagje. Ik wil total war: warhammer een keer gaan proberen. Ik heb alle total war games gespeeld., maar het hele fantasy gebeuren en spreuken sprak me niet echt aan. Ik wil het toch gaan proberen, omdat ik rome en Atilla nu wel gezien heb.

Warhammer basic is nu 19 euro wat een prima prijs is om even te gaan kijken. Maar als ik deze koop kan ik dan makkelijk upgraden naar de versie die net uit is? Of moet ik alsnog die volledige versie kopen?
Een aantal uitbreidingen zijn niet gratis, zoals Wood Elves en Beastmen. Deze week kwam de Bretonnia uitbrdeiding uit en die was wel weer gratis. Je kunt je prima uren lang vermaken zonder die uitbreidingen, en wachten tot ze on sale zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Kaap schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Een aantal uitbreidingen zijn niet gratis, zoals Wood Elves en Beastmen. Deze week kwam de Bretonnia uitbrdeiding uit en die was wel weer gratis. Je kunt je prima uren lang vermaken zonder die uitbreidingen, en wachten tot ze on sale zijn.
Oh top. Ik dacht dat de nieuwe uitbreiding een geheel nieuwe release was met nieuwe kosten. Dan koop ik gewoon de basis en ga ik hem maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Zo.. heb er een x aantal uren inzitten nu. Voel me eindelijk geen totale noob meer. Snap nu een beetje wat er gedaan moet worden, wat alle knoppen en opties inhouden.
Moet zeggen DAMN, wat een leuk spel. Tijd vliegt voorbij!
Kan niet wachten tot ik deze campaign met de dwarves gecleared heb (op easy) Om daarna opnieuw te beginnen met een andere factie, op een moeilijker niveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Heb hem ook sinds heel kort. Snel begonnen natuurlijk, had ik over het hoofd gezien dat ie op easy stond ofzo. Ik ben dan geen pro-gamer, maar heb ondertussen wel alle TW titels gespeeld; easy is dus te makkelijk.

Very Hard is toch al wel een uitdaging. Silver Road lijkt vrij snel onder controle, maar dan komen de green skins met 3 stacks aan kloppen terwijl ik net 1 stack heb. En van de andere dwarf clans hoef ik nog niet veel te verwachten.

Desondanks wel leuk en uitdagend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
Dweebus schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:37:
Heb hem ook sinds heel kort. Snel begonnen natuurlijk, had ik over het hoofd gezien dat ie op easy stond ofzo. Ik ben dan geen pro-gamer, maar heb ondertussen wel alle TW titels gespeeld; easy is dus te makkelijk.

Very Hard is toch al wel een uitdaging. Silver Road lijkt vrij snel onder controle, maar dan komen de green skins met 3 stacks aan kloppen terwijl ik net 1 stack heb. En van de andere dwarf clans hoef ik nog niet veel te verwachten.

Desondanks wel leuk en uitdagend!
Dit is mijn eerste Total War game ooit. Dusja ben blij dat hij op easy staat ;-)
Heb nu eigenlijk het hele zuiden zowat onder controle, maar net voordat ik stopte kwam er een nieuws update dat er vanuit het noorden onheil komt :-D ik zeg bring it on })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ik heb bijna gedaan met de Bretonnians.
Strategisch lukt het me heel goed (gemakkelijk zelfs), maar ik heb toch veel moeite met het tactische aspect in de veldslagen waar ik bij de andere rassen bijna geen moeite met had. Die Knights op zich doen bij impact veel, maar erna??? En ze geraken niet altijd terug weg uit combat om opnieuw te kunnen chargeren... Armies bestaande uit bijna enkel Knights zijn met de autocombat goed, maar niet als je manueel de veldslagen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ik ga dan nu toch effe een vraag stellen. Kom er zelf niet uit en kan het op internet niet goed vinden.

Situatie:

Ik beheers met de dwarfs het zuiden. Ik met mijn legers trek naar het noorden. Opeens word ik toch in het zuiden aangevallen. Ik krijg dan met een dorpje wat aangevallen wordt de keus "fight" of "auto-resolve" alleen de kans is zoooo klein dat dit nooit te winnen is.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die dorpjes beter bemand zijn, zodat ik deze aanvallen kan afslaan? Of moet ik steeds met mijn legers weer helemaal terug om die gast op te jagen en aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Die dorpen uitbouwen naar een hoger level. Dan wordt je garrison strength hoger. Daarnaast bouwen van Walls en Gates. Dan krijg je ook weer extra troepen in je garrison.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
l0n3w012ph schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:58:
Die dorpen uitbouwen naar een hoger level. Dan wordt je garrison strength hoger. Daarnaast bouwen van Walls en Gates. Dan krijg je ook weer extra troepen in je garrison.
Ahh dat verklaard de boel. Dat waren inderdaad mijn laatst overgenomen dorpen. Dus die zijn nog niet volgroeid!
Thnx! Dacht al wtf doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

You're welcome! :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Ik dacht dus bijna gedaan te hebben met de Bretonnians... niet dus :-)
Zit ondertussen aan beurt 190, net de aanvallen van de Norscans/Warg gebroken. Maar mijn allies (Dwarves, Empire en de vrijsteden (herinner me hun naam niet; Tilea en dergelijke)...) staan op het punt uitgeroeid te worden door de Greenskins en Vampires. Ik moet nu met een paar legers naar het noorden trekken (en ondertussen de steden van het Empire terug opbouwen) om het Noorden lam te leggen en ondertussen met een paar legers mijn allies gaan helpen. Maar een sterke economie opbouwen met Bretonnians lukt niet zo goed als met de andere rassen. Met heimwee denk ik terug aan de oorlogskas van een paar honderdduizend credits die ik telkens met de andere rassen had...

Je hebt dus veel minder legers als de andere rassen, maar de Bretonnians zijn echt wel sterk. Ik denk dat ik de laatste 150 beurten geen enkel leger meer heb verloren terwijl ik onder andere met twee legers drie volle stacks van Chaos heb ingemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
En deel 2 komt eraan :)

Lees op Facebook dat de mappen van deel 1 en 2 na een patch met elkaar te combineren zijn :o

[ Voor 40% gewijzigd door Verxx op 31-03-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Waaaaaah Lizardmen! Was al verwacht, maar moest bijna een traantje wegpinken. Kippenvel.

Kan echt niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:08
En we blijven na twee jaar nog altijd op onze honger zitten...

TW Warhammer is wss een hele goeie game, en 2 zal dat ook wss zijn. Maar voor mensen die terug een historische TW willen, voelt dit erg als een "if you're not gonna buy anything, fuck off".

(ja ik weet dat ze aan een historische titel werken, maar 1 zinnetje daarover in 2 jaar is echt onvoldoende)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Heb je tw:w wel gespeeld dan? Qua gameplay vind ik hem toch wel goed in elkaar zitten hoor :) Kan me met beiden(fantasie/historisch) prima vermaken dus snap persoonlijk die haat tegen warhammer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
DeBers schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:02:

waar heb je 'm voor die prijs gezien? Ga mij er toch maar eens aan wagen, al moet ik even kijken hoe mijn videokaart het houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door GroeneThee op 01-04-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Verxx schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:12:
Heb je tw:w wel gespeeld dan? Qua gameplay vind ik hem toch wel goed in elkaar zitten hoor :) Kan me met beiden(fantasie/historisch) prima vermaken dus snap persoonlijk die haat tegen warhammer niet.
Nee, want het warhammer universe kan mij (en een hoop anderen) absoluut niet interesseren. Maakt dan weinig uit hoe goed de gameplay zit (en daarnaast vind ik het aantal facties, hoe divers ze ook zijn, enorm beperkt voor de prijs). Football manager zit ook enorm goed ineen, maar iemand niet om voetbal geeft ga je er ook niet voor kunnen interesseren

Ik heb geen haat tegen Warhammer, maar je moet weten dat de historische fans al sinds de aankondiging van Warhammer op hun honger zitten qua nieuws. En ondertussen krijgen de anderen twee full games in een tijdspanne van 2 jaar. Dan is het vrij normaal dat de (oudere) fanbase zich enorm gepasseerd voelt en zich afvraagt of ze nog wel iets betekenen voor CA.

Je moet trouwens maar eens de TW reddit checken. Zodra iets niet Warhammer opduikt, wordt het meteen massaal gedownvote en verdwijnt het direct....

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 01-04-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je beseft dat tww2 op dezelfde engine en veel van backend van 1 gebruikt he?
terwijl de nieuwe historiesche die erana komt elke keer alles veel nieuwer heeft.
logiesch dat tww zosnel kan er is midner nodig qua backend emchanics en engine aan werk, zelfde wordt voor 3 die snel kan komen. op deze manier kunnen alle 3 makkelijk aan elkaar gelinkt worden namelijk.

daarnaast youtube is andersom jusit dna reddit, iets (film/comment) positief over warhammer is massaal gedownvoted.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
(Youtube is echt wel niet de plek om iets deftig te kunnen bediscussieren)
Het gaat toch niet om de engine? of de gameplay of whatever? Voor mijn part pompen ze er tien WH uit als ze dat in de lore kunnen inpassen

Met de aankondiging nu weet je al dat E3 voor CA volledig warhammer gericht zal zijn. Ze gaan heus geen twee grote reveals naast elkaar doen. Wat mijn hoop, de release van de historische TW in 2018 (daar ze in het voorjaar releasen) al meteen onwaarschijnlijk doet lijken.

Dat wordt dus een gat van vier jaar. Na bijna 15 jaar Total War voelt dit als een dolk in de rug.. Ik weet nog toen ubisoft AC Unity verneukte ze er een game naar keuze meegeven met een uitgebreid excuus erbij. Dat is tenminste klantenbinding en betrokkenheid. Nu heeft CA echt de houding van 'kom maar terug als we je geld willen"

Wat me eigenlijk nog het meeste stoort is hoe we dat niet erg mogen vinden. Er worden twee volwaardige WH games uitgebracht in twee jaar. Wij krijgen absoluut niets (geen trailer, geen teaser of zelfs maar een flardje informatie), we gaan nog twee jaar moeten wachten. De algemene reactie? "get over it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogmaals een volwaardige historiesche is moeilijker te maken ivm dat wh2 vele van wh1 gebruikt., waardoor die ook sneller kunnen komen.
je moet wh2 niet als een losse game zien meer een erg luxe expansion die standalone kan draaien denk ik.
het probleem is meer hun die tegen twwh zijn zijn ook gelijk erg extreem. ik hoop voor iedereen dat op ea ze ook een normale tw laten zien. niet perse mijn ding maar weten sowieso wel dat er ene team aan 1 werkt full time. dat scheelt hopenlijk wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Als er een probleem is, dan is het wel duidelijk die warhammer fans die absoluut geen empathie hebben en zich niet kunnen inleven in wat voor een mokerslag de oudere generatie heeft gekregen door deze aankondiging.....

Ik weet niet welke series je graag speelt, maar denk je eens in dat de basis daarvan opeens volledig wordt omgegooid naar iets dat je totaal niet wilt, en je het bericht krijgt "kom binnen 5 jaar/ 3 nieuwe installments eens terug, we zijn met iets bezig"

Denk het eens in:
EA zegt "geen FIFA dit jaar, we doen Zwerkbal 2018"
Ubisoft die zeggen hun nieuwste AC voorstellen "Assassin's Creed: aliens 3000"
2K's Civilization VII: Star Trek

[ Voor 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-04-2017 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qinshi
Sorry, maar ik denk niet dat je een nieuwe historische total war game, kan aanzien als 'de zoveelste fifa'.
Fifa games zijn doorheen de laatste 5 jaar amper veranderd. De mensen kopen het vooral, om waarheidsgetrouwe voetbal ploegen te hebben. Dus dat de speler in de correcte ploeg zit dat seizoen.
ze zouden beter gewoon met 'season pass' beginnen. Ieder jaar voor €20 een ploeg update voor dat seizoen.
Maarja, liever €60 uit de mensen hun zakken kloppen.

Dat terwijl de meeste total war games heel sterk verschillend zijn van elkaar.
En de Warhammer total war games zijn de beste tot nu toe.
Ik speel al total war sinds Rome 1.
Heb liever dat ze nog 2 jaar extra pakken en een historische total war brengen die aan alle verwachtingen & stabiliteit & performance voldoet, dan dat bagger spel dat Rome 2 was bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

AntiChrist7 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:14:
Als er een probleem is, dan is het wel duidelijk die warhammer fans die absoluut geen empathie hebben en zich niet kunnen inleven in wat voor een mokerslag de oudere generatie heeft gekregen door deze aankondiging.....

Ik weet niet welke series je graag speelt, maar denk je eens in dat de basis daarvan opeens volledig wordt omgegooid naar iets dat je totaal niet wilt, en je het bericht krijgt "kom binnen 5 jaar/ 3 nieuwe installments eens terug, we zijn met iets bezig"

Denk het eens in:
EA zegt "geen FIFA dit jaar, we doen Zwerkbal 2018"
Ubisoft die zeggen hun nieuwste AC voorstellen "Assassin's Creed: aliens 3000"
2K's Civilization VII: Star Trek
Nou, geen empathie is misschien ook wel heel zwaar aangezet :) Ik zou de keren dat ik baalde omdat games niet aan mijn verwachtingen voldeden niet meer kunnen tellen. Ik ben de laatste jaren alleen maar teleurgesteld denk ik: Fallout 4 vs Fallout New Vegas, CoD 4 vs alles wat er na kwam aan CoD's, jets in BF3 vs jets in BF4 en daarna etc. etc.

Maar alles is persoonlijk en anderen zullen het geweldig vinden. So be it... Je er druk om maken heeft ook geen enkele zin en als ik dat wel doe, dan speel ik weer eens lekker New Vegas of CoD4 of wat dan ook.

Ik snap je wel dat je historie leuker vindt dan fantasy settings. Misschien vind ik dat eigenlijk ook wel maar ik vind TW:Warhammer objectief gezien een verdomd goed spel. Waar je in de historische TW games echt een rock paper scissor idee had van alle facties en die onderling ook te vergelijken waren, is dat bij Warhammer toch echt wel anders.

Na de Dwarfs campaign, Empire gedaan. Totaal andere speelstijl. Daarna de Vampire Counts dit weekend afgerond. Wederom totaal anders, andere tech trees, magic etc. En nu sinds twee dagen bezig met de Beastmen als horde factie. Ik kan maar één ding zeggen: waanzinnig. Weer wordt je "gedwongen" om alles uit te vinden. Ik vind het echt heel erg gaaf :)

Dus ja, ik voel wel met je mee want na 5/6 jaar wachten op Fallout 4 vond ik dat ook een enorme domper. Maar dan maar nog een paar jaar wachten en hopen op een fatsoenlijk deel 5, gemaakt door Obsidian en in de tussentijd me vermaken met andere goede games. En als ik even geen zin heb in fantasy settings pak ik Shogun 2 of Attila. Qua graphics en gameplay doen ze er toch niet voor onder?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Qinshi schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:10:

Heb liever dat ze nog 2 jaar extra pakken en een historische total war brengen die aan alle verwachtingen & stabiliteit & performance voldoet, dan dat bagger spel dat Rome 2 was bij release.
Ik wil je droom niet doorprikken, maar er is één groot probleem met je redenering: Die twee (eigenlijk vier) jaar doen ze niet om de game te perfectioneren en te polijsten. Die extra tijd is er puur vanwege het uitstellen omdat warhammer nu 90% (en wss meer) van alle resources opzuigt. Die historische TW is op dit moment wss niet veel meer dan een vaag concept, juist daarom dat ze er amper iets over kunnen zeggen, anders hadden ze die fanbase al lang gesust

(en het punt van die oplijsting was dat als een serie iets volledig anders doet dan wat ze normaal doet, daar ook veel mensen niet blij mee zouden zijn, niet om ze te vergelijken met FIFA... Hoe je het draait of keert, fallout is nog altijd fallout, battlefield is battlefield, W TW kan je moeilijk vergelijken met zijn voorgangers...)

En again, de gameplay nu in warhammer maakt me geen zak uit hoe goed die ook is. De setting kan me absoluut niet boeien, en afgaande van de reacties ben ik niet de enige. Dat heeft niets te maken met "niet aan de verwachtingen voldoen". Ik heb nooit iets van die game verwacht.

De enige verwachting die niet voldaan is, is dat CA dat (aanzienlijk) deel van de fanbase niet bij het huisvuil zou zetten. Het is niet de aankondiging van Warhammer 2 dat het probleem is, het probleem is de logische gevolgtrekking eruit: de afgelopen twee jaar, en de komende twee jaar moeten de historische TW fans gewoon op hun kin kloppen. En dat is hard te slikken als je het al 15jaar speelt.

Hadden ze een aankondiging gedaan over de historische TW ernaast, was er veel minder backlash geweest. Maar nu weet je gewoon: De verdeling zit compleet scheef, ze hebben nog maar amper iets, en het is geen prioriteit, en het zal geen prioriteit worden. Dat is het probleem

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-04-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnosis
TW:Warhammer is gewoon erg populair, dus het is best logisch dat ze zich daar op richten nu.

Ik speel TW zelfs al sinds Shogun 1 en ik heb alle delen gespeeld, maar ik beleef het meeste plezier aan TW:W. Ik ben dan ook al lang fan van Warhammer, dus niet helemaal dezelfde situatie.

Ik zou ook graag een nieuwe historische zien, maar soms zit het mee en soms zit het tegen.

Hoe nobel en wenselijk het ook is om van bedrijven/gamedevelopers te verwachten dat ze zich 'netjes' gedragen naar 'vaste klanten', want dat zijn spelers als wij nu eenmaal, zal het niet veel voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AntiChrist7 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:49:
[...]

Ik wil je droom niet doorprikken, maar er is één groot probleem met je redenering: Die twee (eigenlijk vier) jaar doen ze niet om de game te perfectioneren en te polijsten. Die extra tijd is er puur vanwege het uitstellen omdat warhammer nu 90% (en wss meer) van alle resources opzuigt. Die historische TW is op dit moment wss niet veel meer dan een vaag concept, juist daarom dat ze er amper iets over kunnen zeggen, anders hadden ze die fanbase al lang gesust

(en het punt van die oplijsting was dat als een serie iets volledig anders doet dan wat ze normaal doet, daar ook veel mensen niet blij mee zouden zijn, niet om ze te vergelijken met FIFA... Hoe je het draait of keert, fallout is nog altijd fallout, battlefield is battlefield, W TW kan je moeilijk vergelijken met zijn voorgangers...)

En again, de gameplay nu in warhammer maakt me geen zak uit hoe goed die ook is. De setting kan me absoluut niet boeien, en afgaande van de reacties ben ik niet de enige. Dat heeft niets te maken met "niet aan de verwachtingen voldoen". Ik heb nooit iets van die game verwacht.

De enige verwachting die niet voldaan is, is dat CA dat (aanzienlijk) deel van de fanbase niet bij het huisvuil zou zetten. Het is niet de aankondiging van Warhammer 2 dat het probleem is, het probleem is de logische gevolgtrekking eruit: de afgelopen twee jaar, en de komende twee jaar moeten de historische TW fans gewoon op hun kin kloppen. En dat is hard te slikken als je het al 15jaar speelt.

Hadden ze een aankondiging gedaan over de historische TW ernaast, was er veel minder backlash geweest. Maar nu weet je gewoon: De verdeling zit compleet scheef, ze hebben nog maar amper iets, en het is geen prioriteit, en het zal geen prioriteit worden. Dat is het probleem
nogmaals ze hebben 3 ja dat lees je goed 3 teams waarvan 1 FULL TIME aan een HISTORIESCHE GAME werkt.
90% is dus totala bullshit.
oja dat ene team had ik gelezen is ook het grootste team
dus meer 60% warhammer
(1 groter team aan historiesche, en 2 kleinere aan warhammer)

en degene zonder emphatie is hun die andere helemala niks gunnen omdat zij niet hun zin krijgen.
ik hoop dat in ea er een giga aankondeging komt voor ons(jouw mij en eidereen die ook de historiesche speelt) want ja jouw vraag naar mij, is gebeurt, total war warhammer en ik vind het zeer leuk. gameplay zoveel beter dn de historiesche om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Tsja om nou in een TW:W topic te gaan zeuren dat je een historistische TW wil is een beetje nutteloos.

Ik vind zelf TW:W de ultieme vorm van een TW game (en heb ze bijna allemaal grijs gespeeld). De units reageren best goed op charges en zware hits die veel units tegelijk raken. Ziet er gewoon supercool uit al die units die in het rond vliegen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 05-04-2017 09:38 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:05:
[...]

nogmaals ze hebben 3 ja dat lees je goed 3 teams waarvan 1 FULL TIME aan een HISTORIESCHE GAME werkt.
90% is dus totala bullshit.
oja dat ene team had ik gelezen is ook het grootste team
dus meer 60% warhammer
(1 groter team aan historiesche, en 2 kleinere aan warhammer)

en degene zonder emphatie is hun die andere helemala niks gunnen omdat zij niet hun zin krijgen.
ik hoop dat in ea er een giga aankondeging komt voor ons(jouw mij en eidereen die ook de historiesche speelt) want ja jouw vraag naar mij, is gebeurt, total war warhammer en ik vind het zeer leuk. gameplay zoveel beter dn de historiesche om eerlijk te zijn.
Ben ik de enige die niet direct doorhad dat dit nederlands is? Wat moet je hiervan maken? "want ja jouw vraag naar mij, is gebeurt "

Graag je bronnen dan waar er staat dat het grootste team niet aan warhammer werkt? In dit interview van 4 maand geleden staat letterlijk dat de game nog maar in preproductie is: http://www.eurogamer.net/...era-we-havent-tackled-yet

Preproductie, dat betekent nog minstens twee jaar, en dat is dan zonder onvoorziene vertragingen, met volle focus van meerdere teams, wat dus niet het geval is.

Die reactie van je zegt wel genoeg waar het probleem ligt. Twee full games, dlc, trailers, announcements en events in twee jaar. De historische (oudere) fans krijgen niets, maar ze moeten maar niet klagen en hebberig zijn en maar wat meer medelijden tonen met die arme gastjes die hun serie volledig hebben ingepikt....

Ik hoop echt dat een kraker in je huis komt zitten, je de politie belt, en zij zeggen "heb wat medelijden en wees niet zo afgunstig. We komen over vier jaar eens langs"

(en nogmaals, gameplay is geen argument wanneer de setting je absoluut geen hol kan schelen. Schrijf ik chinees?)

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-04-2017 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
Volgens mij is het TW:WH topic niet de plek om te gaan zeuren dat je iets anders wil dan Warhammer. Blijkbaar spreekt de combinatie TW en Warhammer anderen wel aan en probeert men dit nog wat verder uit te melken. Prima, het is een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling die een verplichting heeft naar jou ("en vele anderen met jou") op basis van wat men in het verleden heeft aan spellen heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anti chris,t sorry dyslectiesch hier.
lees hun forum? ze hebben paar weken geleden al gemeld dat historische nu in full production zit trouwens goed nieuws voor je:) (2019 schat ik hem in)

also ik zeg niet je moet medelijden hebbne of iets ik zeg je moet kalmeren en wetne dat er meerdere teams zijn. ik zeg ook dat ik hoop dat ea puur om de historiesche gaat. wel alles lezen he.

ook bne ik eens met monga, misschien moest je dit in een andere topic doen dat de twwh topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
De teams die nu bezig zijn aan de volgende historische total war, zijn al bezig sinds dat ze de productie afronden voor Total War: Atilla.
Dus da's nu al denk ik 2-3 jaar.
Ze zitten al over 70% completion (schat ik), aangezien DarrenTotalWar het zo min of meer gezegd had.
'full production, busy with the animation and maps'.

Zie onderstaand filmpje:

[ Voor 10% gewijzigd door Qinshi op 09-04-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
is de "reinforcement direction bug" nu eigenlijk al opgelost? Kan hier niets over vinden en het lijkt me dat de reinforcements nog steeds uit de verkeerde richting komen bij mij.

Raar, dat was toch 1 van de grote bugs die ze gingen oplossen toen TWW uitkwam dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

IWriteCode

Less = more

Vandaag, na het zien het volgende screenshot, het spel ook gekocht...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZChx6tn.jpg

Kan niet wachten om te beginnen... Waaagghh!!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
http://www.pcgamer.com/to...w-race-and-more-free-dlc/

The first bit of DLC will be free and out soon. “It’s tied to an event later in the summer,” says Creative Assembly, but it isn't aren’t quite ready to spill the beans yet. It will be small, however, and completely free. A new unit might be a possibility.

More exciting is the new race. Again, the developer is keeping their cards close to their chest, and isn’t revealing exactly what race it will be. It’s going to be free as well.

“No, it’s not Kislev (sorry!), but the New Content team have got some rather unique gameplay mechanics for this new race, and it will come with a small update to the main game and a Free-LC drop. This particular Free-LC will benefit not only main game owners, but also DLC owners too this time.”

2 nieuwe DLC's aangekondigd voor Total War: Warhammer 1.
Of beter gezegd: 1 FLC en 1 DLC (gekoppeld aan de voorverkoop van Total War: Warhammer 2)

[ Voor 63% gewijzigd door Qinshi op 10-06-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
deel 2 komt op 28 september, als je preordered krijg je de dlc met extra speelbaar ras voor deel 1 gratis. ben benieuwd wat dat gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Moet deel 1 nog steeds proberen (ook nog niet gekocht ) maar van watbik in de trailer zag is deel 2 niet echt aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Iemand een idee wat het nieuwe ras gaat worden bij de volgende DLC? (Skaven, Dark Elves, High Elves en Lizardmen zal het waarschijnlijk niet worden, gezien ze in Warhammer 2 gaan zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Norsca? Of misschien dat ze Estalia en Tilia uitwerken. Die zijn namelijk ook aanwezig in the New World waar 2 zich af zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Indien het nog steeds verband moet houden met Warhammer van GW, dan is Norsca weinig waarschijnlijk, gezien deze deel uitmaken van Warriors of Chaos.
Estalia of Tilia zouden kunnen, gezien men vroeger Dogs of War had in Warhammer Fantasy (enkele basistroepen (pikemen, mobiele arty, heavy cav...) aangevuld door de Regiments of Renown van alle rassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Inderdaad Norsca dus. Blijkbaar ook met nieuwe mechanics.
Volgende maand zouden ze beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Marco D Ishtar schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:56:
deel 2 komt op 28 september, als je preordered krijg je de dlc met extra speelbaar ras voor deel 1 gratis. ben benieuwd wat dat gaat zijn
Iemand al elders preorders gezien :? Ik kan Warhammer 2 alleen op Steam preorderen.

Zag trouwens dat er een apart topic voor Warhammer 2 is, maar dat lijkt me toch onzin doordat als je beide games hebt het gewoon samensmelt en dan alles door elkaar kan spelen. Dus ook High Elves vs Bretonnia bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Kaap schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Iemand al elders preorders gezien :? Ik kan Warhammer 2 alleen op Steam preorderen.

Zag trouwens dat er een apart topic voor Warhammer 2 is, maar dat lijkt me toch onzin doordat als je beide games hebt het gewoon samensmelt en dan alles door elkaar kan spelen. Dus ook High Elves vs Bretonnia bijvoorbeeld.
Ik heb mijn besteld via g2play misschien een tip ;)
Ben net paar uurtjes bezig met 1 en 2 heb ik besteld, enorm wennen met betrekking tot de oude TW spellen maar wel enorm gaaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Wes71 op 26-07-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
Iemand een idee of norsca van warhammer 1, hetzelfde is als de preorder bonus van warhammer 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riaddon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 12:40
Ja, preorder bonus van warhammer 2 is dat je norsca gratis krijgt voor warhammer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
dus als je warhammer 2 preordert, koop je best niet de DLC van Norsca voor Warhammer 1. Anders heb je tweemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
riaddon schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:51:
Ja, preorder bonus van warhammer 2 is dat je norsca gratis krijgt voor warhammer 1.
Slim gezien eigenlijk.
stel dat mensen nu maar kennis maken met Warhammer 2.
En dan merken ze dat ze een coole faction krijgen voor Warhammer 1, dan zijn ze mee geneigd om alsnog warhammer 1 aan te kopen.

Wnnr komt Norsca uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Overigens, mochten jullie de laatste tijd veel crashes ondervinden. Revert naar patch 6.1 via de beta opties in Steam doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Laatst online: 11-09 17:17
10 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGCaris
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 22:50
Norsca is uit! Nog niet veel tijd geweest voor modders om hun ding te doen (gelukkig, zij moeten ook genieten van hun vrije tijd), maar de campaign is erg tof. Het hele half-city/half-horde approach is goed uitgewerkt, en wat er met de Chaos invasion gebeurt... Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Coole campaign, coole units :D

Wel weer verdomt makkelijk

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Hi ik zag dat total war warhammer 3 uit was.

Leek me op zich wel leuk, maar mijn probleem met de warhammer series is dat er altijd zoveel DLC is.

Komt er wel eens total war warhammer 1 of 2 bundle uit met alles erop en eraan. En aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, die is er tot nu toe nog nooit geweest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Klopt, ik heb er ook nog nooit een bundle van gezien.

Wel is de hele mikmak best wel vaak flink in de aanbieding bij bijv. steam. Ik heb daar Warhammer 1 + zo'n beetje alle DLC (behalve het blood/gore-pack) gekocht voor nog geen 20 euro, vond ik toen een prima prijs. Warhammer 2 zal iets duurder uitkomen qua prijs.

Ik vind Warhammer3 trouwens minder dan 1, door de toevoeging van die aparte realms die tijdsdruk opleveren. Lekker sloom je leger opbouwen zit er niet in :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Taipau666 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:12:
Hi ik zag dat total war warhammer 3 uit was.

Leek me op zich wel leuk, maar mijn probleem met de warhammer series is dat er altijd zoveel DLC is.

Komt er wel eens total war warhammer 1 of 2 bundle uit met alles erop en eraan. En aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?
Als je moet kiezen koop dan gewoon WH2 (als er korting is of via een Key site) en dan heb je toch al vele uren spel plezier. Je kan dan ook al de gratis DLC downloaden, alweer wat exta uren. En daarna mssn wachten op kortingen op de races die je leuk vindt om te spelen. De oudere DLC zou ik ook skippen, er is zoveel powercreep dat de meer recente DLC's meestal de leukste zijn (ratling guns via The Prophet & The Warlock DLC is m'n favoriet! :)).

Warhammer III via Gamepass geprobeerd. Sommige UI improvements zijn wel leuk, diplomacy is wat handiger al blijft het wel beperkt (nieuwe systemen worden ook niet echt uitgelegd ingame), en de turns zijn supersnel. Maar dat is het zowat, dat systeem met die rifts en chaos realm vind ik echt niks aan. Je bent je main character/army er al half de game aan kwijt, ik was het in m'n eerste playthrough al beu.
Er zitten gewoon gigantisch veel bugs in, cavalery is bijna useless erdoor bijvoorbeeld,...
Graphics zien er bij momenten slechter uit dan WH2... mssn zijn het de vele sneeuwmappen die ik in de Kislev campaign tegen kom, daar is het erg blurry...
En de balans is ook helemaal zoek, het is veel te makkelijk om one man armies te maken. Vraag me af hoe ze dat nog gebalanceerd gaan krijgen als ze een mortal empires type map maken waar je dan ook de WH I & WH II races op kan spelen, lijkt me onbegonnen werk...
Voorlopig stel ik m'n aankoop op Steam nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik ben nu bezig met de tutorial van TW3 en dat speelt wel lekker weg. Alleen krijg je zo ontzettend snel skill points en allemaal andere zaken. Bijna letterlijk elke turn krijg je wel iets. Is dat tijdens de campaign ook zo?Want het wordt wel een beetje teveel van het goede op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Dit topic/spel leeft niet echt hè? Nu Immortal Empires uit is een van de meest gespeelde spellen op Steam.

Ik ben aan het genieten van mijn campaign met Kislev. Hierna eens Chaos uitproberen. De gehele map is een grote chaos geworden met veel kleine facties die elkaar allemaal aanvallen. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik heb al goed gespeeld met nakai, eindelijk een nieuwe startplaats en dus een nieuw gebied om te vassalen _O_
En nu bezig met Nurgle, na een bijzonder trage en moeilijke stad eindelijk een beetje inkomsten en nu begint het een beetje te lopen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

(Ook gepost in Geef je gamevouchers weg, maar nog niet geclaimed zover bekend)

Voor de TOTAL WAR: WARHAMMER III spelers.

De OGRE KINGDOMS DLC, per ongeluk 2x gekocht.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Uzuhl schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:15:
(Ook gepost in Geef je gamevouchers weg, maar nog niet geclaimed zover bekend)

Voor de TOTAL WAR: WARHAMMER III spelers.

De OGRE KINGDOMS DLC, per ongeluk 2x gekocht.

***members only***
Wow geweldig dank je wel!!! O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:20
Hoe gaat het met ieders Immortal Empires campaigns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
awesem schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:41:
Hoe gaat het met ieders Immortal Empires campaigns?
Na x aantal turns loopt het spel gewoon vast... Heb ik nu bij 3 campaings gehad en nu is het welletjes... Een eerdere save laden helpt ook niet want als je dan terug aan die turn komt dan is het nog steeds crash to desktop. Tis een know bug, maar daar ben ik niks mee natuurlijk, de hotfix van vorige week heeft het niet verholpen.

Verder vind ik het allemaal net iets te makkelijk... laatste campain met Festus op very hard. Dan kan je gewoon 1 blob maken en naar voor sturen. Met al die healing kom je bijna zonder schade uit iedere battle (wel irritant dat je units zo traaaaag zijn). Daarvoor met Skarbrand, dat was helemaal imbalanced, na 20 turns ligt alles al in een beslissende plooi en ben je level 40 terwijl alle tegenstand nog met low level armies op je afkomt... En zo is het bij iedere campaign wel, de bufs die je allemaal krijgt, de tegenstand krijgt die precies allemaal net wat te weinig (of te traag).

Ook word the spel snel vervelend omdat je zoooooveel settlement battles moet doen. Die zijn erg traag en de AI weet absoluut niet hoe ze dat moeten aanpakken. En je kan ze niet skippen, want de autoresolve is bijna altijd erg nadelig voor de speler.

Maar goed, tis een beta, en Immortal Empires map is zowiezo al VEEEEL leuker dan de Realms of Chaos campain en 'k heb er nu wel 150u in zitten, dus op zich wel een aankoop die te verantwoorden was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
@Inrage op welke difficulty speel je dan? Kan me namelijk voorstellen dat er ook nog flink verschil zit in bijv. alles op normal / normal of bijvoorbeeld legendary difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:20
Inrage schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:23:
[...]

Na x aantal turns loopt het spel gewoon vast... Heb ik nu bij 3 campaings gehad en nu is het welletjes... Een eerdere save laden helpt ook niet want als je dan terug aan die turn komt dan is het nog steeds crash to desktop. Tis een know bug, maar daar ben ik niks mee natuurlijk, de hotfix van vorige week heeft het niet verholpen.

Verder vind ik het allemaal net iets te makkelijk... laatste campain met Festus op very hard. Dan kan je gewoon 1 blob maken en naar voor sturen. Met al die healing kom je bijna zonder schade uit iedere battle (wel irritant dat je units zo traaaaag zijn). Daarvoor met Skarbrand, dat was helemaal imbalanced, na 20 turns ligt alles al in een beslissende plooi en ben je level 40 terwijl alle tegenstand nog met low level armies op je afkomt... En zo is het bij iedere campaign wel, de bufs die je allemaal krijgt, de tegenstand krijgt die precies allemaal net wat te weinig (of te traag).

Ook word the spel snel vervelend omdat je zoooooveel settlement battles moet doen. Die zijn erg traag en de AI weet absoluut niet hoe ze dat moeten aanpakken. En je kan ze niet skippen, want de autoresolve is bijna altijd erg nadelig voor de speler.

Maar goed, tis een beta, en Immortal Empires map is zowiezo al VEEEEL leuker dan de Realms of Chaos campain en 'k heb er nu wel 150u in zitten, dus op zich wel een aankoop die te verantwoorden was :D
Jammer! Ben nu aan de eerste campaign bezig (Isabella, L/VH) en het is inderdaad vrij makkelijk. De AI is net iets te passief, wat ik ook veel lees op Reddit. Nog maar even afwachten tot ze het finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Dennism schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:42:
@Inrage op welke difficulty speel je dan? Kan me namelijk voorstellen dat er ook nog flink verschil zit in bijv. alles op normal / normal of bijvoorbeeld legendary difficulty.
Altijd very hard/very hard. Legendary vind ik niet leuk omdat je dan met het save systeem te hard wordt afgestraft voor die ene keer dat je eens echt een debiele zet doet :D Maar op zich is het spel leuker op hard/hard, dan kan je op z'n minst toch enkele keren de auto resolve gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Klopt het dat er geen Warhammer III-topic bestaat?
Hoe dan ook, sinds kort hoef je niet meer alle drie de games te bezitten om toegang te krijgen tot Immortal Empires! Je krijgt dus in feite toegang tot de content van alle drie de games in 1 spelmodus.
WHAT IS IMMORTAL EMPIRES?
Released on the August 23rd 2022, Immortal Empires is a grand-scale campaign mode for Total War: WARHAMMER III that combines the landmasses, Legendary Lords, war units and more from the Total War: WARHAMMER series into one colossal mode, offering the most complete and definitive Warhammer strategy experience ever!

HOW HAS IMMORTAL EMPIRES CHANGED IN UPDATE 2.4.0?
Previously, you had to own all three Total War: WARHAMMER games to access Immortal Empires. However, Immortal Empires is now available to all WARHAMMER III owners, regardless of whether they own the other titles.
Bron: TotalWar.com
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste