De VC's zijn de moeilijkste factie om te spelen zowel op Macro als op Micro niveau.Yellax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:54:
Gisteren het spel ook gekocht via Humble. Leuk en verslavend spel.
Ben begonnen met vampire counts. Had een paar hele grote legers en op eens was ik bijna bankroet.
Had geen idee dat ik hier ook rekening mee moest houden.
Iemand nog een goede tip waar ik met het beste op kan focussen? Nadat ik bijna bankroet was ging al mijn aandacht daar naar toe. Maar ik heb begrepen dat je ook vampiric corruption moet maken, zodat je grensgebieden beter kan verdedigen of overnemen?
Omdat de VC afhankelijk zijn van de 'chaos & vamperic corruption'. Die is nodig om een soort 'public order' te verkrijgen.
Hoe hoger de 'chaos & vamperic corruption' des te beter de steden zullen zijn.
De VC's kunnen niet zomaar eventjes een leger aanmaken en een stad innemen en dan bakken geld verdienen, zoals de Humans & dwarfs (dit zijn de aan te raden factie's om te spelen als beginneling).
De VC's moeten eerst zorgen dat de corruption op de landen die ze willen veroveren hoog genoeg is, voor ze overgaan tot een veldslag met de vijand. Dus voor hen is er veel 'planning' nodig.
Ook hun eenheden bestaan vooral uit dure (wel sterke) monsters. Ze moeten het vooral hebben van hun hero's die volledige skeleton legers kunnen summonen tijdens een veldslag (goedkoop kanonnen voer).
Je moet vooral rekening houden met de 'upkeep' van je legers. Je moet iedere turn betalen voor je legeneenheden. Dus je 'upkeep' moet altijd + zijn en niet negatief. Want dan maak je per turn zoveel gold verlies en ga je uiteindelijk bankroet.
De algemene regel is dat je per regio (waar je dan een edict kunt op plaatsen) 1 full stack leger hebt.
Als je ongeveer 3 volledige regio' hebt, kan je zeker 2 full stack legers onderhouden + nog een positief inkomen. Die je dan moet aanwenden om je veroverde regio's/steden te upgraden en zodat hun inkomen/turn nog toeneemt.
Mocht ik jullie zijn (de Total War beginneling) zou ik met de Humans/dwarfs beginnen.
Altijd zorgen voor 'non aggression pacts' en trade agreements als je kan.
Altijd vermijden om met meerdere buurlanden in oorlog te zijn, want dan ga je onherroepelijk tegen de vlakte, ook al op Normal difficulty.
Nog een tip:
YouTube: Total War: Warhammer - Beginner's Guide 01: Rock Paper Scissors
IVM met DLC: http://store.steampowered.com/dlc/364360/
Niet aan te raden:
Beastman DLC, de zwakste van alle DLC.
(amper eenheden, niet echt uitgewerkt)
Aan te raden:
Wood Elf dlc
Blood for the blood god DLC (blood & gore)
The Grim and the Grave DLC (iedere factie krijgt 'uber eenheden' tot z'n selectie)
[ Voor 11% gewijzigd door Qinshi op 13-02-2017 14:49 ]