Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
JinShepard schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:17:
[...]
Welke difficulty zit je? Want bij mij op hard loopt chaos tot mijn capital, omdat de andere nordic tribes de rest vernielen.
Normal, Chaos komt ook bij mij tot in mijn provinces. Dat is het probleem niet. Het punt is dat Chaos te verslaan is, maar de Nordic Tribes eigenlijk niet te vernietigen zijn omdat je dankzij attrition daar geen campagne kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

Kaap schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 06:04:
[...]

Normal, Chaos komt ook bij mij tot in mijn provinces. Dat is het probleem niet. Het punt is dat Chaos te verslaan is, maar de Nordic Tribes eigenlijk niet te vernietigen zijn omdat je dankzij attrition daar geen campagne kan voeren.
Dat beloofd voor dit weekend. Ik ben net op het punt aanbeland waarop die Nordic Tribes lastig beginnen te worden >:)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JanAd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:25:
[...]
Dat beloofd voor dit weekend. Ik ben net op het punt aanbeland waarop die Nordic Tribes lastig beginnen te worden >:)
Op friendly terrain zijn ze prima te doen. Ik vind zelf alleen de chariots erg lastig totdat het punt komt dat je steam tanks meeneemt. Dit is mijn huidige stack setup:

Karl Franz level 23 met de eerste helft van de melee tree fully upgraded en beste mount
6 * Zweihanders
4 * Spearmen
4 * Handgunners
4 * Steamtank
1 * Reiksguard

Het klopt dat ik niet met wizards speel. Ik resolve best veel en daar de resolve niet goed rekening houdt met experience en special units, is dat best een nadeel.

In principe speel ik vrij defensief. Tegen Nordic Tribes kan dat ook want ook als jij zelf de aanvallende partij bent is Nordic agressief genoeg om zelf aan te vallen. Ik positioneer mijn gunners zo hoog mogelijk met mijn Spearmen ervoor zodat de Handgunners erover heen kunnen schieten. Als het terrein dit niet toelaat, dan plaats ik Handgunners voor Spearmen en laat ik ze t.z.t. terugtrekken achter de Spearmen.

Steamtanks staan links of rechts van de Handgunners/Spearmen, afhankelijk van waar het zwakste terrein is. De Zweihanders staan dan aan de betere flank.

Karl Franz staat bij mij altijd op de Steamtanks. De Reiksguard positioneer ik meestal ergens verder weg zodat zij vanaf de start aan een flanking manouvre kunnen gaan werken.

In principe open ik altijd door Steamtanks en Franz iets vooruit te schuiven. Ik laat de Steamtanks op chariots en giant infantry focussen. Als de tegenstander in melee komt met de tanks, laat ik ze zelf hun gang gaan.

De Handgunners krijgen vrijwel altijd de Chariots tegenover zich, tegenstander stuurt nou eenmaal die Chariots naar de zwakste units van de tegenstander. 4 units is hopelijk genoeg om ze zwaar te havenen en moraal een flinke deuk te geven. Daarna crashen ze eigenlijk in de Spearmen die ze daarna wel afmaken.

10 tegen 1 dat zijn mounted marauders mijn Zwei-handers irriteren. Hopelijk is de Reiksguard dan in positie om in de rug of flank te chargen, en dan rushen de Zweihanders erin. Meestal breken de mounted marauders dan snel. Dan laat ik de Zwei-handers naar beneden draaien om de flank van de rest te gaan oprollen. Reiksguard gaat dan dieper om de restjes op te ruimen.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-06-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Goeie tips! Mercie... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Heren, heeft een van jullie een idee over hoe je van een lastige, saboterende enemy generaal af komt? Ik kan hem niet aanvallen maar hij bezorgt mij veel overlast.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Redax schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:14:
Heren, heeft een van jullie een idee over hoe je van een lastige, saboterende enemy generaal af komt? Ik kan hem niet aanvallen maar hij bezorgt mij veel overlast.
Das geen general, maar een hero. Met een hero van jezelf kun je die ook uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Kaap schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:03:
[...]

Das geen general, maar een hero. Met een hero van jezelf kun je die ook uitschakelen.
Is een hero hetzelfde als een lord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Kaap schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 06:04:
[...]

Dat valt best mee hoor. Als je je leger op raiding zet heb je geen last van attrition en na elke sack/raze van hun settlement kan je een paar turns in encampent mode staan om je units aan te vullen. Dat kan vrij gemakkelijk omdat de noordelijke units veel te druk zijn met invaden waardoor ze hun eigen gebieden niet of nauwelijks verdedigen.
Redax schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:41:
[...]

Is een hero hetzelfde als een lord?
Nee. Een hero recruit je via een van de structures en een Lord is in Principe vanaf over te recruiten. Een Lord is ook nodig om een leger aan te voeren. Hero's kunnen "los" lopen.

Overigens, als je, net als ik, op een gegeven moment moe wordt van al die irritante agents zou je deze mod kunnen installeren: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=690832068

[ Voor 39% gewijzigd door Pkunk op 03-06-2016 18:09 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Pkunk schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Dat valt best mee hoor. Als je je leger op raiding zet heb je geen last van attrition en na elke sack/raze van hun settlement kan je een paar turns in encampent mode staan om je units aan te vullen. Dat kan vrij gemakkelijk omdat de noordelijke units veel te druk zijn met invaden waardoor ze hun eigen gebieden niet of nauwelijks verdedigen.

[...]

Nee. Een hero recruit je via een van de structures en een Lord is in Principe vanaf over te recruiten. Een Lord is ook nodig om een leger aan te voeren. Hero's kunnen "los" lopen.

Overigens, als je, net als ik, op een gegeven moment moe wordt van al die irritante agents zou je deze mod kunnen installeren: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=690832068
Bedankt voor je reactie! Ik heb het eens even doorgenomen. Klopt het dat deze mod de helden uitzet? En niet meer dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Speelt hier iemand anders een Dwarf legendary campaign?
Ik ben nu op turn 25-30ish. Had mijn start provincie helemaal onder controle en goede relaties met nabij Dwarf holds en southern princes (ofzoiets).

Greenskins waren op 1 provincie na volledig onder controle, dus ik plaatste mijn aandacht even op de witte orcs (Top Knotz??). Toen ik hun weer terug gedreven had zag ik dat de greenskins weer een volle stack en een WAAGH erbij hadden die richting mijn start provincie liep. Ik kon ze mooi onderscheppen met 1,5 stack, volgens de balk had ik ~40% kans op auto-resolve, maar ik vecht mijn battles liever zelf.

Wat een fout was dat. Grimgor was lvl 10 en echt een beest. Niets leek hem te raken/damage te doen. 2 Thunderers, 2 cannons, 3 quarrelers, 2 Grudge throwers EN mijn legendary lord erop en hij hakte door mijn troepen heen alsof het niets was. Dat was een close defeat, met mijn leger zo goed als niets meer en hij zit nu in het meest rechter dorp van mijn start provincie. Ik heb hem daar kunnen omsingelen en hopelijk blijft hij 12 turns zitten om vervolgens te surrenderen anders wordt het weer een restart van de campaign.

heeft iemand anders gemerkt dat (in ieder geval op legendary) dat grimgor niet meer te verslaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanaf hard krijgt de AI dikke boosts/cheats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
Redax schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb het eens even doorgenomen. Klopt het dat deze mod de helden uitzet? En niet meer dan dat?
De mod zet niet de hero's uit, maar beperkt de a.i. in het gebruikt ervan. Ze kunnen nog wel meevechten, ze geven nog wel passieve buffs/debuffs aan provincies, maar ze kunnen niet acties meer uitvoeren tegen je legers.

Hallo met Tim

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Gewonnen met een teken-prijsvraag op Fok! en gisteren binnengekomen (was door CA verstuurd), dus ik kan ook beginnen* *O* :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmltcRX.jpg
Albumpje: http://imgur.com/a/wCaSX
*Had mijn eigen normale pre-order versie niet gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Thormodo op 04-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik moet maar opnieuw beginnen op Easy i.p.v. normal, kan Chaos namelijk totaal niet tegenhouden en lopen zo over mij heen. Andere facties waren eigenlijk geen problem, maar nu is het gewoon niet leuk meer. (Speel als Vampire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Heeft iemand al een mod weten te vinden om de hele map te 'revealen' tijdens de campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thormodo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:22:
Gewonnen met een teken-prijsvraag op Fok! en gisteren binnengekomen (was door CA verstuurd), dus ik kan ook beginnen* *O* :
[afbeelding]
Albumpje: http://imgur.com/a/wCaSX
*Had mijn eigen normale pre-order versie niet gebruikt.
Mooi pakket man, gefeliciteerd! :9~

Wat was je inzending?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:05
Ik moest even wennen maar damn... Leuk spel! _/-\o_

In een grijs verleden Roman Total War tot in de vroege uurtjes gespeeld. Na de lovende reviews en beelden op Twitch op de dag van de release in huis gehaald (tijd geleden dat ik voor een spel de volle mep heb betaald).

Daar ik tegenwoordig niet zo vaak meer game ''noodgedwongen'' op een 15 inch laptop geinstalleerd (I5 5200-U , 840M, 4 GIG en SSD. Het loopt verrassend goed met de meeste settings op medium (en uiteraard redelijk wat toeters en bellen uit).

Ben nu voor de derde keer een (easy) campaign begonnen met de Dwarfs (dude met die rode baard). Ik probeer rustig uit te breiden richting het zuiden. De meeste battles overigens op auto resolve aangezien ik, als ik zelf speel, redelijk wat manschappen verlies. Voor (bepaalde?) missies moet je echter zelf spelen en dat is dan ook wel weer een zeer toffe afwisseling. Koptelefoon op en volle bak genieten van het geschreeuw c.q. de sfeer!

Af en toe verzuip ik nog wel in de mogelijkheden die het spel biedt btw. In dit kader: iemand nog tips met betrekking tot het bouwen? Ik dien een armoury te bouwen maar heb deze nog niet kunnen vinden.

Tot nu toe absoluut geen spijt van de aankoop. Binnenkort eens even een HDMI naar DVI verloopje kopen zodat ik op groter beeldscherm hopelijk een victory kan halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Espresso14 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:43:
Af en toe verzuip ik nog wel in de mogelijkheden die het spel biedt btw. In dit kader: iemand nog tips met betrekking tot het bouwen? Ik dien een armoury te bouwen maar heb deze nog niet kunnen vinden.
Armoury is de level 2 upgrade van Blacksmith. Daar heb je wel een level 4 city voor nodig meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Tsurany schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Mooi pakket man, gefeliciteerd! :9~

Wat was je inzending?
http://frontpage.fok.nl/s...total-war-prijsvraag.html
Laten we zeggen, "bij gebrek aan beter" :P. Ben ook beslist geen tekenaar o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 04-06-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thormodo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Laten we zeggen, "bij gebrek aan beter" :P. Ben ook beslist geen tekenaar o.i.d.
Haha ziet er goed uit hoor d:)b

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Thormodo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Proficiat! Wat een Beestige prijs _/-\o_
Kaap schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:41:

[...]

Armoury is de level 2 upgrade van Blacksmith. Daar heb je wel een level 4 city voor nodig meen ik.
en sommige hogere level gebouwen kan je alleen in je provincie capital zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JanAd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:04:
[...]
en sommige hogere level gebouwen kan je alleen in je provincie capital zetten.
Dat klopt, minor settlement gaat maar tot level 3, en dus alles wat een hoger settlement level nodig heeft moet dus in een capital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Hebben jullie niet last van gebrek aan overzicht met 40 man of meer? Ik zie soms echt niet meer wat er aan de gang gaat, en zeker niet met counteren van dingen, omdat alles veel te snel in beweging gaat. Daarbij de heroes micromanagen.

En Vortex spells mogen wel 'iets' meer doen dan juist altijd weg te gaan bij units lol, zo irritant.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

JinShepard schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:47:
Hebben jullie niet last van gebrek aan overzicht met 40 man of meer? Ik zie soms echt niet meer wat er aan de gang gaat, en zeker niet met counteren van dingen, omdat alles veel te snel in beweging gaat. Daarbij de heroes micromanagen.

En Vortex spells mogen wel 'iets' meer doen dan juist altijd weg te gaan bij units lol, zo irritant.
Ik vind het tot nu toe wel iets lastiger om units te onderscheiden in gevechten dan voordien. Maar da's mss nog omdat ik nog moet wennen aan de nieuwe units ;)

Is dat met de Radius mod niet wat op te lossen? Dan ging het tempo blijkbaar wat naar beneden in gevechten. (nog altijd niet zelf getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Radius mod heeft ook nare dingen, zoals veel stacks heel snel, houd ik niet zo erg van xD
Zoiezo denk ik vaak dat die maar wat veranderd in de hoop dat het beter is, en niet echt testen zelf, I dunno.. kan het niet echt in woorden brengen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren maar die mod geïnstalleerd die verhindert dat je na een settlement te sacken/razen March Stance kunt gebruiken om weg te komen. De AI maakt gruwelijk misbruik van die optie. Soms ben ik wel 20 turns bezig om te proberen een enemy stack te engagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:46
JinShepard schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:47:

Lang leve de pauze-optie :) Maar soms voelt dat ook wel weer als cheaten, geef ik meteen toe.
Kaap schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:46:
Gisteren maar die mod geïnstalleerd die verhindert dat je na een settlement te sacken/razen March Stance kunt gebruiken om weg te komen. De AI maakt gruwelijk misbruik van die optie. Soms ben ik wel 20 turns bezig om te proberen een enemy stack te engagen.
Goede tip, thanks! Ik had hier nog niet bewust last van gehad, maar klinkt erg herkenbaar. Is het een bug? Benieuwd naar de eerste patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik had dat ook, maar je kan met een Hero de movement van een vijandige stack halveren, wat het dan wel makkelijker maakt om die te engagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
Van het weekend de laatste paar settlements van de Greenskins en Top Knotz overgenomen. Ze hebben nu nog 2 legers rondlopen met zeer weinig man, dus dat wordt een kwestie van inhalen en dan is dat klaar.

Nu kan ik me gaan storten op de legers van Chaos en Vampire counts die bij Zufbar en Karak Kadrin voor de deur staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kryptoknight schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Ik had dat ook, maar je kan met een Hero de movement van een vijandige stack halveren, wat het dan wel makkelijker maakt om die te engagen :)
Ja, dat weet ik, maar ook dan werkt het lang niet altijd. Het is gewoon cheaten van de AI. Sowieso is het belachelijk dat de AI vaak liever wegrent dan een battle met je wilt aangaan. In late game vind ik het aantal battles maar magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Total War: Rome vaak gespeeld en de Warhammer variant begint steeds meer te bevallen. Wat mij wel heel erg opvalt is dat als ik mijn leger in mijn hoofdstad/stad heb zitten en ik word aangevallen, dat ik dan helemaal geen muren heb om binnen te starten. Juist bij Rome vond ik dit erg leuk gedaan.

Meer mensen hier 'last' van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
WhateverSuitsU schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:35:
Total War: Rome vaak gespeeld en de Warhammer variant begint steeds meer te bevallen. Wat mij wel heel erg opvalt is dat als ik mijn leger in mijn hoofdstad/stad heb zitten en ik word aangevallen, dat ik dan helemaal geen muren heb om binnen te starten. Juist bij Rome vond ik dit erg leuk gedaan.

Meer mensen hier 'last' van?
De "hoofdstad" van je provincie heeft altijd muren. Vermoedelijk bedoel je settlements waarbij je het veelal op het slagveld uitvecht. Dat is bewust gedaan omdat er juist bij Rome (terecht imo) geklaagd werd over dat er teveel town battles waren.

Als je een level 2 wall bouwt, zie je daar bij staan "adds walls to the settlement". Vanaf dan kan je je settlement van de muren verdedigen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het probleem was niet zozeer de gevechten in de steden zelf maar de verschrikkelijke AI die daar nooit een fatsoenlijk gevecht neer kon zetten waardoor het winnen enorm eenvoudig was als defender en het winnen als aanvaller enorm lastig was omdat units gewoon niet fatsoenlijk door straten konden manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Pkunk schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:38:
[...]

De "hoofdstad" van je provincie heeft altijd muren. Vermoedelijk bedoel je settlements waarbij je het veelal op het slagveld uitvecht. Dat is bewust gedaan omdat er juist bij Rome (terecht imo) geklaagd werd over dat er teveel town battles waren.

Als je een level 2 wall bouwt, zie je daar bij staan "adds walls to the settlement". Vanaf dan kan je je settlement van de muren verdedigen.
Vet! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Tsurany schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:56:
Het probleem was niet zozeer de gevechten in de steden zelf maar de verschrikkelijke AI die daar nooit een fatsoenlijk gevecht neer kon zetten waardoor het winnen enorm eenvoudig was als defender en het winnen als aanvaller enorm lastig was omdat units gewoon niet fatsoenlijk door straten konden manoeuvreren.
Absoluut. Ik heb 10talle, zoniet 100x keren tegen enorme meerderheden gewonnen :P
Die moet ik ook installeren. Ik heb het in Warhammer nog niet echt voor gehad, maar in eerdere TW's was dat soms verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Had ik net 8 settlements met de Dwarfs, staat plotseling leger van Chaos voor de deur samen met twee legers van Bjornling. Tot dusver twee steden en een compleet leger kwijt, zijn nog aardig op kracht en ze lijken aardig goed samen te werken om mij plat te krijgen. Stiekem hoop ik dat ze nu iemand anders op de korrel nemen maar dat zal wel niet. Het blijft toch een beetje zuur om hetgeen dat je hebt opgebouwd in een paar beurten te zien verdwijnen door een overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Laatst online: 11-09 20:35
JinShepard schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:32:
Radius mod heeft ook nare dingen, zoals veel stacks heel snel, houd ik niet zo erg van xD
Zoiezo denk ik vaak dat die maar wat veranderd in de hoop dat het beter is, en niet echt testen zelf, I dunno.. kan het niet echt in woorden brengen.
Inderdaad ja, net als in Rome 2 Radious, mede daarom hou ik niet van Radious.
Persoonlijk hou ik ook niet van die onzinnige l33t units met toeters en bellen die Radious introduceert.

De andere dingen zijn wel een meerwaarde van Radious, maar waarom moet dat altijd gepaard gaan met hollywood-esque units en AI spam met stacks? Bah.

Dan liever vanilla met enkele lichte mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het tot nu toe een erg geslaagd spel! Vooral de verschillende tactieken tussen rassen vind ii erg tof gedaan. Je moet echt goed nadenken over je keuzes. Ik ben idd wel van mening dat de ai verschrikkelijk misbruik maakt van de "aanval en wegrennen" methode. Ik zoek bog mensen die af en toe een potje online willen spelen. Heb je interesse voeg je me maar toe op steam! Username Runnerblades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ekstergroen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Inderdaad ja, net als in Rome 2 Radious, mede daarom hou ik niet van Radious.
Persoonlijk hou ik ook niet van die onzinnige l33t units met toeters en bellen die Radious introduceert.

De andere dingen zijn wel een meerwaarde van Radious, maar waarom moet dat altijd gepaard gaan met hollywood-esque units en AI spam met stacks? Bah.

Dan liever vanilla met enkele lichte mods.
Ah ok, geen Radious proberen dan :w

Ik ben totaal niet thuis in die Mods, maar zal die 'anti-AI agent' eens proberen en die Vanilla(?) eens opzoeken. Edit: |:(

Ik ben atm niet veel aan het spelen omdat ik wat zit te wachten op de release van de x1070 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hafermaut
JanAd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Ah ok, geen Radious proberen dan :w

Ik ben totaal niet thuis in die Mods, maar zal die 'anti-AI agent' eens proberen en die Vanilla(?) eens opzoeken.

Ik ben atm niet veel aan het spelen omdat ik wat zit te wachten op de release van de x1070 >:)
Niet te hard zoeken naar 'Vanilla' - dat is vaktaal voor de originele versie van het spel en dus zonder mods, uitbreidingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van jullie dit al eens overkomen, en zo ja, hoe zit dit:
Ik sta met mijn Dwarf leger bij 1 van de 2 Greenskin steden. Het is de enige stad in die regio die zij hebben. Van te voren zie ik al dat er slechts 10 units in zitten die nog flink zijn toegetakeld zijn ook. Klinkt als kat in het bakkie, toch? Dus ik val aan en zie dat de balance of power (geel/rode balk) er wel erg nadelig uit ziet voor mij.. en dan valt mij op dat niet alleen het genoemde en gehavende leger aanwezig is maar ook een compleet nieuw leger, full stack! De garrison van die stad kan het niet zijn, dat zouden slechts 6 units moeten zijn.

Ik heb al zitten denken aan een hidden army die vlak bij de stad staat maar zit mij af te vragen of die überhaupt wel mee kan doen dan in dat gevecht... verder zou ik dan ook verwachten dat mijn leger dan al ambushed zou worden als ik in de buurt kom van de Greenskin stad.
Ook rijmt dit niet met het diplomacy scherm: kijkende bij de Greenskin tribe staan zij op een strength rank van 38e... met de balance of power bar die zowat helemaal geel is (oftewel, ik heb veel meer militaire kracht).

Hoor graag of iemand van jullie dit ook al eens heeft meegemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:40:
Iemand van jullie dit al eens overkomen, en zo ja, hoe zit dit:
Ik sta met mijn Dwarf leger bij 1 van de 2 Greenskin steden. Het is de enige stad in die regio die zij hebben. Van te voren zie ik al dat er slechts 10 units in zitten die nog flink zijn toegetakeld zijn ook. Klinkt als kat in het bakkie, toch? Dus ik val aan en zie dat de balance of power (geel/rode balk) er wel erg nadelig uit ziet voor mij.. en dan valt mij op dat niet alleen het genoemde en gehavende leger aanwezig is maar ook een compleet nieuw leger, full stack! De garrison van die stad kan het niet zijn, dat zouden slechts 6 units moeten zijn.

Ik heb al zitten denken aan een hidden army die vlak bij de stad staat maar zit mij af te vragen of die überhaupt wel mee kan doen dan in dat gevecht... verder zou ik dan ook verwachten dat mijn leger dan al ambushed zou worden als ik in de buurt kom van de Greenskin stad.
Ook rijmt dit niet met het diplomacy scherm: kijkende bij de Greenskin tribe staan zij op een strength rank van 38e... met de balance of power bar die zowat helemaal geel is (oftewel, ik heb veel meer militaire kracht).

Hoor graag of iemand van jullie dit ook al eens heeft meegemaakt!
Zelf nog niet gezien, maar in de reviews (oa die van Tweakers)) heb ik een paar keer gelezen over legers onder de bergen/grond die voor nogal onaangename verrassingen kunnen zorgen.
Een eigenschap van de Greenskins en ook de Dwergen, het gebruiken van tunnels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Mijn ervaring met de campaign tot nu toe is een beetje eentonig. (Empire)

Vanaf de start proberen vriendjes te maken met de buren, er zijn er altijd wel 1 of 2 die dat niet willen en die probeer ik te veroveren. Dit duurt behoorlijk lang want als ik meerdere legers heb, is er geen geld om de steden te upgraden, maar zonder legers kan ik mn gebied niet uitbreiden.

Tegen de tijd dat ik vriendjes met de meeste buren ben, staat Chaos al voor de deur. De 4 legers die ik rond die tijd heb, worden zonder pardon van de kaart geveegd door Chaos waardoor er niks anders op zit dan een nieuw spel te beginnen.

Zie ik hier iets over het hoofd?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

GforceNL schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:46:

Vanaf de start proberen vriendjes te maken met de buren, er zijn er altijd wel 1 of 2 die dat niet willen en die probeer ik te veroveren. Dit duurt behoorlijk lang want als ik meerdere legers heb, is er geen geld om de steden te upgraden, maar zonder legers kan ik mn gebied niet uitbreiden.

Tegen de tijd dat ik vriendjes met de meeste buren ben, staat Chaos al voor de deur. De 4 legers die ik rond die tijd heb, worden zonder pardon van de kaart geveegd door Chaos waardoor er niks anders op zit dan een nieuw spel te beginnen.

Ik probeer altijd een goeie balans te houden bij het besteden van geld. Ik wil eerst m'n economie op pijl hebben voordat ik terug legers begin aan te maken.
Als je geen geld hebt om je steden uit te breiden, dan heb je teveel legers ofwel de verkeerde gebouwen denk ik.

Een mede-tweaker gaf hier al eerder aan dat het handig is om het Westen in nemen met The Empire, om zo een buffer - en meer tijd - te hebben voordat Chaos komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Laatst online: 11-09 20:35
Petje af trouwens voor de vanilla campaign AI, ik speel op hard, maar ik moet alle zeilen bijzetten om te overleven (tot nog toe empire en orcs gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Hoe lang duurde de installatie, hij geeft bij mij nu aan bij de 1e dvd dat het 3 uur gaat duren...
ik hoop dat ie een grapje maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
bamboe schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:02:
Hoe lang duurde de installatie, hij geeft bij mij nu aan bij de 1e dvd dat het 3 uur gaat duren...
ik hoop dat ie een grapje maakt...
Misschien dat gewoon downloaden/installeren via Steam wel sneller gaat :P. Bij mij duurde dat een uur o.i.d. met een 25 Mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Orcs op very hard is mega irritant doordat ze al een penalty hebben van zichzelf met low leadership, komt daarbij nog very hard penalty bij, zit je met een leger dan zelfs met 80% winst makkelijk ken verliezen als ze met zijn alle weg rennen en niet meer terug komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
GforceNL schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:46:

Heb zelf nog niet als empire gespeeld, maar volgens mij zou je vrij snel alliances / traderoutes e.d. moeten kunnen opzetten als Empire die als buffer kunnen dienen tegen chaos en voor flinke income kunnen zorgen, zeker omdat je een port hebt vanaf volgens mij het begin.In mijn game als VC had de empire nog al expansie drift, dus die heb ik Chaos grotendeels laten verslaan, waarna ik zelf de laatste klap heb uitgedeeld. Verder inderdaad niet al te snel uitbreiden, zodat je gebied niet te groot wordt en onbeheersbaar, i.i.g. als Vampire Counts die ik nu speel kon ik tot turn 100+ makkelijk af met maar 2 stacks, wel veel en snel mijn steden opgebouwd zodat ik vrij snel kan techen naar de beste units. Zelfs nu op turn 250 heb ik nog maar 3.5 stacks, maar wel 3 hele sterke, en een halve stack om ergens orde te behouden, of om te colonisen waarneer er een leuke kans is.
JinShepard schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:48:
Orcs op very hard is mega irritant doordat ze al een penalty hebben van zichzelf met low leadership, komt daarbij nog very hard penalty bij, zit je met een leger dan zelfs met 80% winst makkelijk ken verliezen als ze met zijn alle weg rennen en niet meer terug komen!
Orcs lijken idd vrij makkelijk te cheesen door de leaders te killen in battle, waarna ze met zijn alleen gaan rennen. In ieder geval inderdaad sneller dan de andere factions hebt ik het idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 08-06-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanAd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:43:
[...]

Zelf nog niet gezien, maar in de reviews (oa die van Tweakers)) heb ik een paar keer gelezen over legers onder de bergen/grond die voor nogal onaangename verrassingen kunnen zorgen.
Een eigenschap van de Greenskins en ook de Dwergen, het gebruiken van tunnels. ;)
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook aan zoiets zitten denken maar ik heb niet het gevoel dat dit het is. Het leger wat zichtbaar is en in de stad zit verliest iedere beurt units omdat ze niet aan het knokken zijn (dat is die mooie Greenskin eigenschap :P). Dat 'verassingsleger' heeft dat niet, ook al continueer ik de siege voor 10 turns..
Verder kan ik als Dwarf speler ook gebruik maken van tunnels, maar het is niet zo dat je ergens verstopt onder de grond zit. Je bent altijd ergens op de map zichtbaar/aanwezig met je leger.

Nou ja.. voor nu moet ik het er gewoon mee doen. Mocht het mij echt niet lukken dan kan ik de kans dat ik dit gevecht win met auto resolve flink omhoog krijgen door en dat ene leger met iedere beurt zwakker te laten worden en flink wat siege equipment te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Orcs lijken idd vrij makkelijk te cheesen door de leaders te killen in battle, waarna ze met zijn alleen gaan rennen. In ieder geval inderdaad sneller dan de andere factions hebt ik het idee.
Mja das nog niet het ergste, ze doen het al zonder dat je hero dood is xD Greenskins zijn echt 2 stacks of meer aanvallen zodat je zeker weet dat je wint xD maar het saaien daarvan is dat je dan dus 90% auto resolve doet, omdat je 90% kans heb om te winnen.

Trouwens, weten jullie of hoe doen jullie het om light infrantry, heavy infrantry etc te onderscheiden? DIt omdat ik naar het volgend niveau wilt en dus echt counteren (rock paper scissors )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon onthouden waar in de formatie je je units neer zet en zorgen dat je counter units altijd inzetbaar zijn naar daar waar ze nodig zijn. Dus je anti large achter de hand houden en verplaatsen naar daar waar de enemy zijn large units inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook aan zoiets zitten denken maar ik heb niet het gevoel dat dit het is. Het leger wat zichtbaar is en in de stad zit verliest iedere beurt units omdat ze niet aan het knokken zijn (dat is die mooie Greenskin eigenschap :P). Dat 'verassingsleger' heeft dat niet, ook al continueer ik de siege voor 10 turns..
Verder kan ik als Dwarf speler ook gebruik maken van tunnels, maar het is niet zo dat je ergens verstopt onder de grond zit. Je bent altijd ergens op de map zichtbaar/aanwezig met je leger.

Nou ja.. voor nu moet ik het er gewoon mee doen. Mocht het mij echt niet lukken dan kan ik de kans dat ik dit gevecht win met auto resolve flink omhoog krijgen door en dat ene leger met iedere beurt zwakker te laten worden en flink wat siege equipment te bouwen :)
Ik begrijp wat je bedoelt. De AI heeft standaard wat cheats ingebouwd om dit mogelijk te maken.
Zelf heb ik een aantal mods om dit en andere dingen in de game iets prettiger te maken.

- Een mod om de Hero's van de AI minder aggresief te maken.
- Een mod om het cheat gedrag van de AI te beperken, geen nieuwe units uit het niets laten spawnen.
- Een mod zodat de AI minder artillery en boogschutters gebruikt, maar meer fysiek vechtende units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Tsurany schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:00:
Gewoon onthouden waar in de formatie je je units neer zet en zorgen dat je counter units altijd inzetbaar zijn naar daar waar ze nodig zijn. Dus je anti large achter de hand houden en verplaatsen naar daar waar de enemy zijn large units inzet.
Ik bedoel meer hoe je kan zien wat light units zijn en wat heavy zijn in de AI formatie of andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Redax schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:01:
[...]

- Een mod zodat de AI minder artillery en boogschutters gebruikt, maar meer fysiek vechtende units.
Welke is dat? Werkt dat een beetje leuk? Skirmishes vind ik zo'n zootje altijd..

Hallo met Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb hem uitgespeeld op very hard als empire. Was redelijke pittig maar goed te doen. In het begin wou niemand vrienden worden of traden, toen ben ik een oorlog begonnen tegen the vampire counts, terwijl ik het land om me heen veroverde (van de andere humans), dat leverde een hoop good will en trade agreements op (de oorlog tegen de VC dan). Net toen ik VC bijna dood had was alles tussen mij en de choas tribes volledig gesacked, de helft van de map was uitgestorven.

Ik was de enige buffer tussen chaos en alles eronder. Dat veroorzaakte dat iedereen very friendly met me wordt en de rijken onder mij eigenlijk in vrede leefde (afgezien van de orks eronder) en zelf goede legers konden opbouwen. Was een aardige struggle met chaos, maar toen ik me derde stack met high end units had zat ik gebakken. Toen al mijn allies de opdracht gegeven om de choas tribes aan te vallen en 20 turn later was choas volledige weg gevaagd door mijn bondgenoten.

Had in deze campaign ook veel battles gehad met bondgenoten, dat was wel erg tof. In alle total wars laat ik het bondgenoot systeem links liggen en doe ik alles op eigen kracht, maar nu had ik ze echt hard nodig, en het werkte prima.

Denk maar ff pauzeren nu na 2 weken fulltime totalwar :D En dan choas op very hard proberen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
Pkunk schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:09:
[...]

Welke is dat? Werkt dat een beetje leuk? Skirmishes vind ik zo'n zootje altijd..
De mod heet: 'Better AI Recruitment and Army Composition'

Met de volgende beschrijving:

What does it do?
- AI recruits more melee units
- AI recruits much less artillery
- AI recruits much less missiles

Voorheen voerde de AI een soort van 'hit and run' tactiek uit waardoor ze me eerst bekogelden met pijlen om vervolgens weg te rennen als ik achter ze aan ging. Dat is nu stukken minder, voor mij werkt het dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Holy smokes als je een gemiddeld leger heb van Greenskins, moet je echt bijna 3:1 vs chaos armies, dit omdat dus die routing heel snel gaat, je wilt dus echt een mega leger hebben om te winnen!

Dat gezegd gaat het opzich wel aardig, op very hard, eerste keer Greenskins. Dwergen zijn al verslagen, oosten direct van de badlands is al weg gevaagd en ben nu bezig met de rest van de humies en stunties op te vegen, alleen chaos zal echt super sterk zijn, want ik merk dat de AI eigenlijk weinig kans heeft tot toe tegen de chaos invasion en die barb tribes in het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
JinShepard schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 01:21:
Holy smokes als je een gemiddeld leger heb van Greenskins, moet je echt bijna 3:1 vs chaos armies, dit omdat dus die routing heel snel gaat, je wilt dus echt een mega leger hebben om te winnen!

Dat gezegd gaat het opzich wel aardig, op very hard, eerste keer Greenskins. Dwergen zijn al verslagen, oosten direct van de badlands is al weg gevaagd en ben nu bezig met de rest van de humies en stunties op te vegen, alleen chaos zal echt super sterk zijn, want ik merk dat de AI eigenlijk weinig kans heeft tot toe tegen de chaos invasion en die barb tribes in het noorden.
Wat goed werkte tegen chaos toen ik Orks speelde was: 6x Black Orks, 3x big uns, 2 x trollen, 2 x Arachnarok Spider, 1x giant, 3x boogschutters, 1x katapult, 2x cavalerie.

Ervan uitgaande dat je tegen een stack met chosen en andere high tier chaos units vecht. Zorgen dat je hero voorop gaat samen met de giant en je black orks ernaast. Met je boogschutters al zijn monsters targeten en je big uns en Arachnarok Spiders gebruiken om je flank te dekken. Als de flanken redelijke gedekt zijn dan je Spider en/of trollen gebruiken om zijn heavy infanterie te chargen die worden bezig gehouden door de Black orks, laat je big uns wel achter als hij nog cavalerie heeft . En direct flanken met je cavalerie en zorgen dat je zo snel mogelijk zijn hell canons uitschakelt, de AI is vrij dom met dekken van artillerie dus dat moet geen probleem zijn.

Als je geen geld hebt voor spiders en giants kun je deze units ook vervangen door trollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
evilpin0 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Wat goed werkte tegen chaos toen ik Orks speelde was: 6x Black Orks, 3x big uns, 2 x trollen, 2 x Arachnarok Spider, 1x giant, 3x boogschutters, 1x katapult, 2x cavalerie.

Ervan uitgaande dat je tegen een stack met chosen en andere high tier chaos units vecht. Zorgen dat je hero voorop gaat samen met de giant en je black orks ernaast. Met je boogschutters al zijn monsters targeten en je big uns en Arachnarok Spiders gebruiken om je flank te dekken. Als de flanken redelijke gedekt zijn dan je Spider en/of trollen gebruiken om zijn heavy infanterie te chargen die worden bezig gehouden door de Black orks, laat je big uns wel achter als hij nog cavalerie heeft . En direct flanken met je cavalerie en zorgen dat je zo snel mogelijk zijn hell canons uitschakelt, de AI is vrij dom met dekken van artillerie dus dat moet geen probleem zijn.

Als je geen geld hebt voor spiders en giants kun je deze units ook vervangen door trollen
Heerlijk hoe jij hier de tacts zo verteld. Zo'n type ben ik ook en probeer dan ook er alles aan te doen om ze op elke mogelijke manier te pakken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Heeft iemand enig idee hoe de campeign ten einde loopt? Kan ik de campeign eeuwig rekken tot ik de grootste ben? Of zal het na een aantal beurten over zijn? Het kan handig zijn om te weten, ook voor anderen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Redax schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:28:
Heeft iemand enig idee hoe de campeign ten einde loopt? Kan ik de campeign eeuwig rekken tot ik de grootste ben? Of zal het na een aantal beurten over zijn? Het kan handig zijn om te weten, ook voor anderen hier.
Op een gegeven moment heb je je victory conditions behaald. Je kan dan echter gewoon door spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
NOOOO NOOOOO o my god NOO 2 greenskin armies van mij tegen 4 stacks van chaos, en ik won! *crash game* GAH! Deze battle was verdomt moeilijk en moet ik hem weer doen =(

Uiteindelijk weer verslagen, hun leger, iets beter dan voorheen, mijn beste fight yet! Ik blijf het alleen heel jammer vinden dat magic gebruiken met meer dan 1 Shaman of legendary hero eigenlijk niet goed werkt doordat je magic zo snel uitgeput raakt. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door JinShepard op 11-06-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replay toevallig opgeslagen? Klinkt als een tof gevecht om te kijken! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op very hard coop worden mijn vriend en ik keihard raped. Binnen 10 turns, met Empire en dwergen.
We worden gewoon van alle kanten aangevallen zonder adem pauze.

[ Voor 25% gewijzigd door New Yorker op 11-06-2016 19:16 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:43:
Replay toevallig opgeslagen? Klinkt als een tof gevecht om te kijken! :Y)
Helaas niet, Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/262712979956267191/8ADF7A9E00CD681EA0384D4FE7E216BAD58C20AC/

Ik ben nu klaar met greenskins, het begin was awesome, mid heel even door chaos maar voor de rest zakte het nogal in elkaar, ik vond fights minder leuk ivm de leadership gedoe, stinkin coward.

Op naar Undead, en dan Chaos en dan uitgespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Bedankt voor de tips allemaal. Heb zojuist mijn eerste campaign met Empire uitgespeeld. Het hielp vooral door me te concentreren op 1 front tegelijk ipv meerdere. zodra je de Vampire counts aan gaat vallen, wil iedereen vriendjes met je worden en kun je ze een voor een inlijven.

Tegen de tijd dat Chaos om de hoek kwam kijken had ik een stuk of 4 sterke legers en enkele zwakkere om Public order op peil te houden. Nu nog maar een poging op een hogere moeilijkheidsgraad. :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
GforceNL schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:22:
Bedankt voor de tips allemaal. Heb zojuist mijn eerste campaign met Empire uitgespeeld. Het hielp vooral door me te concentreren op 1 front tegelijk ipv meerdere. zodra je de Vampire counts aan gaat vallen, wil iedereen vriendjes met je worden en kun je ze een voor een inlijven.

Tegen de tijd dat Chaos om de hoek kwam kijken had ik een stuk of 4 sterke legers en enkele zwakkere om Public order op peil te houden. Nu nog maar een poging op een hogere moeilijkheidsgraad. :)
Mooi dat de tips geholpen hebben! Ik zou trouwens ook eens de andere factions proberen voordat je op hogere moeilijkheids graden gaan spelen, zeker als je in dit genre wat minder ervaring hebt. Dan weet je ook een beetje hoe die units e.d. werken, wat je op hogere moeilijkheidsgraden weer kan helpen als je tegenover ze staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Phoe, Vamps op very hard is nog ff nadenken hoe of wat want je word mega snel surrounded! Empire die rushed door alle humies direct, en om in war te gaan met de Empire gelijk vanaf het begin lijkt me niet slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
Momenteel ben ik bij beurt 195 met de dwarfs. Heb 24 settlements, 9 legers en strength rank 1. Ik dacht in het begin 'ach, als ik meer legers heb ga ik alles veroveren'. Maar spelende als Dwarfs ben ik er achter gekomen dat je die legers nog hard nodig kan hebben gezien ik omsingeld ben door de Vampires, Green Skins en Bjornling. Zo loopt een campeign compleet anders dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
pffff wat een heerlijk spel zeg.

Zit op turn 190 met de dwarfs, greenskins zijn inmiddels helemaal weg, de vampire counts hebben nog maar 1 stadje en 1 leger, alles in die omgeving is van mij (mod geinstalleerd om alle settlements over te kunnen nemen) en bijna alle dwarf factions zijn ook overgenomen.

Chaos staat inmiddels weer bijna voor de deur en de bjornlings kwamen opeens in het zuiden binnenvallen. 2 legers die kant op gestuurd en op een gegeven moment kon ik achterlangs sluipen om naar hun enige settlement te gaan.... dacht ik. ze kwamen met 3 legers op mij af terwijl ik ondergronds reisde. was een epische battle zeg.. 2 legers van voren, 1 leger wat achter me spawnde, direct achter mijn spawnpoint. Dus alle units eerst naar dat ene leger toe gezet, zij spawnde, alle thunderers en canons vuurde gelijk op ze, 1 unit chaos warhouds en 1 unit marauders die routen. de leader was de volgende en gelukkig optijd dat hele leger kunnen routen, zodat ik me kon concentreren op de andere 2 die inmiddels bijna bij me waren gekomen. uiteindelijk met nog 30% van mn leger over gewonnen, puur omdat we op een verhoging stonden en zo de thunderers en canons over mn melee vechters konden schieten.

helaas vergeten de replay op te slaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Leuk om te lezen dat iedereen zoveel lol heeft :)

Ik ben nog met de eerste campagne van The Empire bezig, maar ik kijk al enorm uit om de andere facties eens te proberen. Nog 2,5 weekjes en ik heb lekker lang verlof en een nieuwe grafische kaart :w

Edit: komt er btw geen Blood&Gore DLC?

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 13-06-2016 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thormodo
JanAd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:47:
Edit: komt er btw geen Blood&Gore DLC?
Ik las ergens dat bij de vorige games dat ongeveer 2 maanden na de release kwam. Geen idee of dat precies klopt, maar er is nog hoop dus :P. Zou ook wel vreemd zijn als ze het niet uitbrengen voor een Warhammer game.

Inmiddels op normal na 180 turns (~15 uur) op normal de Dwarf long campaign uitgespeeld. Met alle dwarfen facties ingelijfd, alsmede uiteraard de greenskins. Daarnaast geen oorlog gevoerd met de empire.
Rond turn 60 heb ik wel de mod aangezet dat de AI Agents geen offensive acties meer konden doen. Want toen had ik toch het idee dat ik niet meer ging winnen, de agents werden gewoonweg irritant en zelf gebruikte ik ze toch niet op die manier. Uiteindelijk kwam Zufbar me redden, zodat het toch nog een succesvolle run is geworden.
Ook veel gehad aan de Border Princes, die ik me met de Bjornlings en wat rebellen heb laten helpen.

Mijn moeilijkste gevecht was tegen de Greenskins, toen ik uit het niets aangevallen werd en zwaar in het nadeel was vanwege reinforcements. Dat heb ik uiteindelijk gewonnen door enigszins te cheesen en eerst de reinforcements op te wachten, om die vervolgens net op tijd te verslaan voordat de rest van het leger in de buurt kwam.

Met de vampire counts had ik tot nadat ik de Chaos had verslagen nog een non-aggression pact. Ben pas begonnen met ze van de map te vagen, toen een ally van mij oorlog met ze ging voeren.

Maar hoe tof ik dwarfs over het algemeen ook vind. Waarschijnlijk zijn ze wel het minst interessante ras om te spelen in Total War. Op zich is hun artillerie tof, maar je moet altijd lui in de buurt hebben om ze te beschermen tegen cav, aangezien je die zelf niet hebt. Eigenlijk zijn alleen je grudgethrowers (je eerste type) het echt waard voor in het begin. Ook de gyrocopters zijn wel geinig, alsmede de blasting charges.

Maar verder heb je geen magic, geen cav, geen echte monster units, geen toffe mounts voor je lords etc. Ook grudges waren soms gewoon irritant. Ik heb heel lang met een grudge rond gelopen tegen een dwarf factie, die heel ver van me verwijderd was en die ik dus niet zomaar kon oplossen. Daardoor zat ik lang op de max penalty.

Daarnaast heb ik de eindbaas ge-autoresolved, voordat ik er erg in had :+. Aangezien dat gevecht erg in mijn voordeel was. Was toen half vergeten dat Chaos zelf geen steden had en dat ze dus niet terug gingen komen.
Dus dat wordt iets voor mijn volgende campaign. Ik ben nu ~15 turns bezig met de Empire; ook op normal, zodat ik redelijk stressvrij kan spelen :P. Hoewel ik nu al aardig wat vijanden heb, want al die Empire facties hebben ook oorlog met elkaar. Dus je kunt ze niet allemaal bevrienden.

[ Voor 29% gewijzigd door Thormodo op 13-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Worden monsters gezien als large foes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JinShepard schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:07:
Worden monsters gezien als large foes?
Alles groter of gelijk aan een paard is large ;). Dus ja, spears etc. zijn ook extra effectief tegen giants.

[ Voor 19% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Thormodo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:16:
[...]

Alles groter of gelijk aan een paard is large ;). Dus ja, spears etc. zijn ook extra effectief tegen giants.
Leuk.. mijn vamp lord is voornamelijk monsters door de bonusses .. shit xD de vijand heeft namelijk nogal wat anti large units lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Is er al een mod voor Warcraft in de maak?
Deze versie van Total War lijkt me namelijk uitermate geschikt voor fantasy gerelateerde mods en in het bijzonder Warcraft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Dweebus schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:39:
Deze versie van Total War lijkt me namelijk uitermate geschikt voor fantasy gerelateerde mods en in het bijzonder Warcraft..
Ja en nee :+ Er is een Warcraft-mod in de maak... voor Medieval II. Omdat je sindsdien geen campaign map editor meer hebt worden (blijkbaar) dergelijke mods vooral voor Medieval II gemaakt.

Ik denk dat TWCenter je beste bron is om een beetje op de hoogte te blijven van mod ontwikkelingen.

Zelf zit ik niet zo te wachten op een andere fantasy setting. Warhammer is voor mij voor nu nieuw en leuk genoeg en ik denk dat ik hierna snel weer de historische versies erbij pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Total conversion mods met andere IPs (zoals Lord of the rings, Warcraft, Warhammer 40k etc.) zijn sowieso niet toegestaan voor Total War: Warhammer, vanwege de Games Workshop license.
Ze zijn wel begonnen met een lotr mod voor Atilla, maar die is nog lang niet af.

Tools voor de campaign map editor zouden ooit nog moeten uitkomen voor TW: Warhammer. Die zou dan bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden voor een medieval mod, want daar rust uiteraard geen copyright op.

[ Voor 16% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
medieval is helaas zwaar verouderd.
Jammer dat CA met Attila modders beperken.
Ook met Warhammer worden modders beperkt.

[ Voor 21% gewijzigd door New Yorker op 14-06-2016 12:01 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
New Yorker schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:59:
medieval is helaas zwaar verouderd.
Jammer dat CA met Attila modders beperken.
Ook met Warhammer worden modders beperkt.
Verouderd maar daarmee niet minder boeiend voor mod makers. Als je nu kijkt naar de actieve topics op het Kingdoms: Medieval II TWC forum is het aantal heel hoog. En de unit models e.d. zijn natuurlijk van mindere kwaliteit maar de HD-textures die veel worden uitgebracht maken best wat goed. (Noot: heb zelf al jaren geen MTW2 meer gespeeld).

Het belangrijkste voor echt leuke mods is simpelweg dat er weer een campaign map editor terug komt maar die is er dus sinds Empire al uit, heeft weinig met Attila te maken. Of Warhammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik noem die games op als een voorbeeld.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Heeft iemand al een mod kunnen vinden waardoor je ook een military alliance met alle spelers aan zou kunnen gaan?
Even als voorbeeld waarom dit handig kan zijn: Ik speel zelf met de Dwarfs en ik heb de Vampire's naast me, voer geen oorlog met ze en storen me ook niet. Hier zou een alliance leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor Lord of the Rings moet je deze maar eens bekijken.
https://www.youtube.com/w...cfA0BkFA&feature=youtu.be

en een voorbeeld
https://www.youtube.com/watch?v=D1Cjetf48SE

Ik heb h'm zelf wel nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Ik moest ook eigenlijk regelmatig denken aan een Warcraft versie. Voor mij had dit Total War : Warcraft mogen zijn. :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thormodo
GforceNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:32:
Ik moest ook eigenlijk regelmatig denken aan een Warcraft versie. Voor mij had dit Total War : Warcraft mogen zijn. :)
Liever maakt Blizzard gewoon Warcraft 4 :P. Daarnaast gaat Total War: Warcraft (nog zo'n top naam) ook nooit gebeuren natuurlijk :+.

Dit is trouwens de Lotr mod die voor Attila in de maak is: http://www.moddb.com/mods/total-war-rise-of-mordor, maar die zit dus nog in een diepe alpha.

Zelf heb ik meer zin in bijvoorbeeld de elf of skaven facties, dan een compleet ander universum.

Trouwens. We "moeten" eigenlijk ook eens wat plannen voor multiplayer battles. Want momenteel zijn er meestal maar een paar games die je kunt joinen. En vaak heb je daarbij dat het ook nog eens (erg) lagged, met ook nog eens unit size op small.

[ Voor 45% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Voordat ik me daaraan waag ga ik eerst nog eens een behoorlijk aantal skirmishes doen. Denk dat de meeste mensen daar zo over denken. ;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft.. ik weet dat hier eerder wat over gezegd is, maar moet het toch even kwijt: dat verschrikkelijke wegrennen van legers die je verslagen heb. Ik irriteerde mij daar al flink aan in de voorgaande Total War delen en helaas is ook in dit deel het weer van de partij. Iemand had eerder in dit topic gezegd dat het niet meer nodig was achter routing units aan te rennen om ze af te maken maar die ervaring heb ik toch echt niet.

Gisteren overkwam mij het volgende: ik speel als dwarfs (ja, die hebben vanwege hun snelheid al helemaal last van wegrennende units die ze niet kunnen vangen) en stond in vijandelijk gebied. Daar spawnde een rebellion leger van de orcs omdat de happiness in die regio op -100 stond. Vrij beperkt leger van een stuk of 7 units, in totaal zo'n 400 man. Ik neem de stad in die regio over en nu ging dat rebellion leger dus mijn regio verzieken. Dus ik val ze aan, win met gemak, maar helaas de leider niet weten af te maken en het halve leger bleef over. Dus een rest leger blijft over. Kan ik nog begrijpen.
Dus ik val ze nog een keer aan, weet deze keer de leider af te maken en probeer zoveel mogelijk routing units op het slagveld neer te hoeken. Dat ging nog best aardig. Battle is voorbij en... WAT?!.. er is nog steeds een 'leger' aanwezig van 80 man in totaal verdeeld over 3 units... :(

Nog maar een beurt er aan verspillen om het overgebleven kleuterklasje uit te schakelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is vooral irritant in combinatie met het constant moeten achtervolgen van vijanden. Als ze over de campaign map bewegen blijven ze altijd net buiten het stukje zone waarin jij als speler vijandelijke legers kan aanvallen. Zo heb je vaak twee legers nodig om een kleiner leger te verslaan simpelweg om ze bij te kunnen houden qua movement. Heel irritant als je de halve map over moet om ze maar te kunnen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb een mod (Home Region Movement Bonus) geïnstalleerd waardoor ik mij in eigen regio's verder kan verplaatsen. (beetje de bonus die je bij Rome kreeg door wegen te bouwen) Dat geldt natuurlijk ook voor vijanden in hun eigen gebied.

Verder was er iemand die ook een mod had gevonden om dat weglopen wat tegen te houden dacht ik. Ik zal dadelijk eens kijken of ik die terug kan vinden want ik vind dat ook verschrikkelijk vervelend.

En van dat Routen/afslachten, ik heb ook dezelfde ervaring en ik ga er toch achteraan na elk gevecht. >:)

Edit:
Niet helemaal wat ik zocht, maar het kan helpen.
No more AI chasing

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 15-06-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Wat een fantastisch spel. Het enige probleem wat ik soms heb is dat mijn linkerflank flinke tikken te verduren krijgt omdat ik op de rechterflank ingezoomd zit te kijken naar de brute beesten die in gevecht zijn. _O-

Verder, ik heb in mijn gebied 3 vijandelijke Thanes. Die kan ik alleen aanvallen met een eigen thane? zo'n -assasinate? Want ik heb geen Thanes die het lukt om ze dood te krijgen. En aanvallen met mijn leger kan niet.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

hexta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:39:
Wat een fantastisch spel. Het enige probleem wat ik soms heb is dat mijn linkerflank flinke tikken te verduren krijgt omdat ik op de rechterflank ingezoomd zit te kijken naar de brute beesten die in gevecht zijn. _O-

Verder, ik heb in mijn gebied 3 vijandelijke Thanes. Die kan ik alleen aanvallen met een eigen thane? zo'n -assasinate? Want ik heb geen Thanes die het lukt om ze dood te krijgen. En aanvallen met mijn leger kan niet.
Je bedoelt die vervelende los rondlopende agents. Die kan je enkel aanpakken met je eigen agents/wizards/hero/enz...
Maar ik en een paar anderen hier gebruiken gewoon een 'No Agressive Agent' Mod om van dat gedoe vanaf te geraken.
Vroeger in de oudere Total War games waren die agents soms nog nuttig of handig, maar bij de laatste versies heb ik mij er enkel maar aan geërgerd precies. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
JanAd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Je bedoelt die vervelende los rondlopende agents. Die kan je enkel aanpakken met je eigen agents/wizards/hero/enz...
Maar ik en een paar anderen hier gebruiken gewoon een 'No Agressive Agent' Mod om van dat gedoe vanaf te geraken.
Vroeger in de oudere Total War games waren die agents soms nog nuttig of handig, maar bij de laatste versies heb ik mij er enkel maar aan geërgerd precies. :|
Ah top, dan moet ik die even installeren, want dit gaat nergens over zo. :')

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Heb nu een aantal keer op very hard de vamps geprobeerd maar ik vind het niet echt een leuke speelstijl, het laat een beetje de beperkingen van (mij) het spel zien, een aantal spells zijn erg zwak bv de HP regen van units, wat gewoon helemaal niets doet..

Ook het aantal heroes die je kan recruiten voor de vamps maakt het zo dat je veel moet micromanagen, wat ik al ontiegelijk lastig vind in tegenstelling tot Atilla en Rome 2 etc, ik vocht daar ook vaak battles waar ik ver outnumbered was, maar toch won, bij deze, omdat hero's zo belangrijk zijn, en gebrek aan duidelijkheid vind ik het zeer lastig te managen, laat staat 40v40 met 6+ heroes..

Vampires factie zelf is ook enorm duur vind ik, beste gebouwen kosten 10.000 of meer, je kan het minder laten maken met necromancer heroes, of je leger laten 'deleten' voor meer dark magic per turn alleen dan is direct iedereen, 'o geen leger? WARRRR' lol

Kind of bummed out :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JanAd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:35:
Ik heb een mod (Home Region Movement Bonus) geïnstalleerd waardoor ik mij in eigen regio's verder kan verplaatsen. (beetje de bonus die je bij Rome kreeg door wegen te bouwen) Dat geldt natuurlijk ook voor vijanden in hun eigen gebied.
Die had ik al, alleen de enemy gaat in forced march en is dan alsnog sneller.
Verder was er iemand die ook een mod had gevonden om dat weglopen wat tegen te houden dacht ik. Ik zal dadelijk eens kijken of ik die terug kan vinden want ik vind dat ook verschrikkelijk vervelend.

En van dat Routen/afslachten, ik heb ook dezelfde ervaring en ik ga er toch achteraan na elk gevecht. >:)

Edit:
Niet helemaal wat ik zocht, maar het kan helpen.
No more AI chasing
Zal eens naar die kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
hexta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:39:

Haha ik herkan dat wel. genieten van je sterke units of mooi gevecten, maar dan ergens waar je geen oog hebt keihard afgemaakt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Hmm is de talent broken van Advisor voor de vampires? 15% more income from all buildings (local region) ? Al zet ik mijn necro aan met ability of gewoon stil of in een army, mijn tax blijft exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Na Empire, greenskins en dwarfs op very hard te hebben uitgespeeld heb ik nu de meeste fun met Chaos.

Ik heb nu in het zuiden bij de greenskins kholek suneater met een stack van 19 dragons ogres rond lopen (Waaronder 5 van de tier 2 ogres). Speelt echt heerlijk fun.

In het midden heb Archeon rondlopen die alle gebouwen volledige geupdate heeft. Met Archeon speel ik enigszins een beetje safe, ookal heeft een stack van giants, chosen, black knigh en dragon aogres, waarvan meer dan de helft rank 7-9 is. Als ik Archeon verlies is het nl zo goed als game over voor me. De rest van dan de generals heeft namelijk vrijwel geen gebouwen nog om high end units te maken.

In het noorden loopt de prince (die knapperd) rond met ene stack low end units, deze gebruik ik voornamelijk om te raiden en geld op peil te houden, ik verlies elke turn meer dan 10.000 aan upkeep.

Ik denk dat ik de prince ook maar ga voorzien met high end units, die ik maak ik met Archeon. Zodat ik Archeon wat veiliger kan positioneren. Heb al meerdere wipes gehad en een paar generals verloren omdat ik te agressief was en de CPU alleen meerdere stacks gebruikt om mij aan te vallen, al een paar close escapes gehad met Archeon. Je bent als chaos, als jeunits verspreid zijn, altijd in de minderheid, maar het mooie is dat je zoveel geld krijgt van looten dat alle units vervangbaar zijn en een generaal verliezen eigenlijk helemaal niet erg is. Zoalang je generaal die alle high end untis kan maken maar niet verliest.

Chaos heeft duidelijk het tofste leger. Ik heb wel de battle difficulty verlaagt naar hard, sommige battles kreeg ik de orks onmogelijk gerout, als ork boys meer leadership hebben dan chaos units en je zwaar in der minderheid bent wordt het echt te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Ik ben nieuwe met mods in total war. Als ze aangevinkt staan bij mod manager dan werken ze meteen? Ik heb bijv 2 mods (minder agent spam en minder range units), maar ze lijken niet te werken terwijl er bij de comments stond dat ze ook op save games werkten. Zie ik hier iets over het hoofd?

En nog iets. ik zit nu bij turn 100 met de dwarves en heb redelijk wat gebied in het zuiden ingenomen van de orc, maar nu staat chaos in het noorden nog maar 3-5 steps van mijn steden en die heeft een te ziek leger met een 23 hero. Mijn units en hero's zijn nog lang niet zover om die te kunnen verslaan. Iemand tips? en tips voor dwergen algemeen zijn altijd welkom :).

Verder wat een gaaf spel haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Speel nu op Hard met Empire. Toffe campaign tot nu toe, eerst naar het Westen en Zuiden uitgebreid en wat mensen facties vermozelt. Heb dan de andere Empire facties Chaos doen verzwakken terwijl ik rustig Vampire Counts gebied innam. Ten slotte dan al mijn legers richting Chaos gestuurd om de genadeslag uit te delen en al snel kwam de 'Age of peace' boodschap. Ik neem aan dat Chaos nu nooit meer terugkomt (alhoewel die age of peace boodschap daar vrij geheimzinning over deed)? Spijtig, vond het wel leuk, paar battles waren episch en was een leuke uitdaging. Denk dat het vanaf nu gewoon steamrollen zal zijn tot ik de victory conditions bereikt heb.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste