vorig weekend gekocht en mijn eerste indrukken zijn;
Bugs: ja, misschien minder dan voor de laatste updates (kan ik niet weten) maar ik neem toch nogal wat kleine bugs waar in-game... maar deze zijn -voor mij- niet onoverkomelijk. (heb gisteren een zwevende Turian gezien en sommige characters stappen nogal makkelijk hoge obstakels op, ja stappen, niet klimmen. :-D
en ja, ik heb de Nomad freeze bug al één keer gehad, ondanks de update blijkbaar...
Graphics: vind ik dik in orde maar voor een game van 2017 konden de gezichtsanimaties toch véél beter.
Het zou raar zijn moest het aan de engine liggen want beide games hebben dezelfde engine maar als ik battle-field 4 speel kan ik veel knappere graphics uit m'n systeempje halen terwijl de game zelf vlot blijft draaien EN zijn de gezichten een pak realistischer, dus weet niet waaraan het ligt. Uiteraard is een engine niet alles en zal er bij MEA wellicht veel meer spelen; grotere wereld, meer computergestuurde characters die met vanalles bezig zijn etc...
maar Frostbite maakt MEA toch een pak vlotter spelen dan de vorige delen. Ik heb tot nu toe alle ME's gespeeld en tot en met ME3 vond ik het zeer leuke games met vooral veel sfeer maar de gevechten waren allesbehalve vlot, dit voelt nu toch veel vloeiender aan.
Maar zelfs in deze vind ik het soms wat irritant dat je character soms vast komt te zitten achter een rotsje van nog geen halve meter hoog, waarvoor je dus speciaal op LeftCtrl moet duwen of over springen, dit kon in mijn inziens toch nog wat beter maar ik ga niet klagen, ik heb er al 8 zeer vermakelijke uren opzitten.
Verder ben ik vooral fan van de franchise voor de sfeer, ik ben zo iemand die een game koopt voor een sfeervolle single-player en voor het verhaal. In dat opzicht stelt MEA niet teleur. De betere graphics vergeleken met de vorige delen zijn een leuke toevoeging en zoals altijd zijn sfeer en geluid top.
Het questmenu daarentegen vind ik allesbehalve overzichtelijk...
En toegegeven: Die Ryder is idd. een watje vergeleken met de Shepard van de eerste delen. "go team!"
Zou ik het nog kopen nu ik deze dingen weet en zelf ervaren heb: ja. :-)
[
Voor 6% gewijzigd door
PinusRigida op 15-05-2017 16:30
]