Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 21:43
Ik was gisteren begonnen, half uurtje gespeeld ofzo maar ik heb echt geen zin om verder te gaan ik vind het zo saai en de personages totaal niet interessant. Wordt het nog beter? Normaal met mass effect games is het meteen beginnen en niet meer loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07

Orac

Ik mis je papa.

Mass Effect: Andromeda v1.08 patch release notes:
http://blog.bioware.com/2...dromeda-patch-1-08-notes/

Combat Balance Update v1.08:
http://blog.bioware.com/2...8-combat-balance-updates/

[ Voor 29% gewijzigd door Orac op 09-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Nature schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:41:
Ik was gisteren begonnen, half uurtje gespeeld ofzo maar ik heb echt geen zin om verder te gaan ik vind het zo saai en de personages totaal niet interessant. Wordt het nog beter? Normaal met mass effect games is het meteen beginnen en niet meer loslaten.
Deze begint wat traag...op de 100+ uur content ben je nauwelijks begonnen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zarhrezz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:42:
[...]

Deze begint wat traag...op de 100+ uur content ben je nauwelijks begonnen.
Eh... dan heb je er wel erg lang over gedaan. Ik heb hem zelf uitgespeeld in 71 uur en volgens HowLongToBeat ligt dat een stuk dichter bij het gemiddelde dan de 100+ uur die jij noemt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
Compizfox schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:51:
Eh... dan heb je er wel erg lang over gedaan. Ik heb hem zelf uitgespeeld in 71 uur en volgens HowLongToBeat ligt dat een stuk dichter bij het gemiddelde dan de 100+ uur die jij noemt.
Seriously, hebben we tegenwoordig websites nodig om ons te vertellen of we spellen wel snel genoeg uitspelen? En ik dacht dat metacritic al triest was.

Ik ben nog aan m'n eerste play-through bezig en zit rond de 67-68 uur op 40%. Grote kans dat ik een 2e play-through ga doen met een andere build.

Maar goed, doet niets af aan het feit dat een half uurtje spelen nog geen 1% van de gehele game is. Op de eerste 1% al afhaken is jezelf tekort doen. Als je het na een avondje of middagje (3-4 uur) nog steeds niets vind, dan zal het je spel niet zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zarhrezz schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Seriously, hebben we tegenwoordig websites nodig om ons te vertellen of we spellen wel snel genoeg uitspelen? En ik dacht dat metacritic al triest was.

Ik ben nog aan m'n eerste play-through bezig en zit rond de 67-68 uur op 40%. Grote kans dat ik een 2e play-through ga doen met een andere build.

Maar goed, doet niets af aan het feit dat een half uurtje spelen nog geen 1% van de gehele game is. Op de eerste 1% al afhaken is jezelf tekort doen. Als je het na een avondje of middagje (3-4 uur) nog steeds niets vind, dan zal het je spel niet zijn.
Ik zeg alleen dat jouw playthrough niet echt representatief is voor de gemiddelde speler. Zelfs voor een "completionist" playthrough doe je er veel langer over dan gemiddeld. Niet dat daar verder iets mis mee is...

HowLongToBeat is een handige website om te zien hoe lang games zijn. Het is niet om je te vertellen hoe lang je erover zou moeten doen, maar om je te vertellen hoeveel content een game heeft, en om in te schatten hoever je in een game bent.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Hebben mensen al met de firing mode mods gespeeld? De single-shot mod heb ik nog niet gevonden, de general store op de Nexus had alleen burst-fire en automatic.

Ik heb wel even met de Beam Emitter op een Incisor zitten spelen. Nu dat de damage gebaseerd is op de DPS van het wapen, hou je (als de info van Bio compleet en accuraat is) de DPS en krijg je pin-point accuracy. Dat is voor een aantal wapens interessant maar het is wel een balans tussen DPS, clip size en RoF. Hoe lang het duurt voordat je een clip leeg hebt en waar dat vanaf hangt moet ik nog verder naar kijken.

Op de Incisor lijt het in ieder geval een win; je bent de climb van het 2e en 3e shot in een burst kwijt terwijl het een relatief hoog DPS wapen is. Daarnaast is de clip size wel prima zodat je niet constant aan het herladen bent. Dit kan zomaar één van de betere snipers geworden zijn.

De andere wapens moet ik nog naar kijken, maar da's ff een beetje werk in Excel. Ik verwacht dat daar nog wat andere kandidaten uitkomen...alles met hoge DPS en slechte accuracy zijn kandidaad en die zijn er vast wel.

Edit:
Assault rifles aan m'n Excel toegevoegd en Valkyrie assault rifle heeft een hogere DPS dan de Incisor en heeft bijna een grotere clip. Als ik het zo even zie hebben burst en single-action wapens de beste DPS en zijn dat dus de meest geschikte wapens voor Beam Emitter.

Edit 2:
Pistols en Shotguns erbij en als Beam Emitter werkt als de tooltip aangeeft, zijn de Dhan en Hesh shotgun de prime candidates, waarbij de Dhan net iets meer damage doet maar de Hesh meer damage-per-clip heeft. Edit 3: met de Dhan clip size is het waardeloos.

De Hornet SMG doet het ook wel goed, dicht in de buurt van de Valkyrie assault.

Edit 4:
Gisteravond met Valkyrie met Beam Emitter aan de gang geweest en dat is duidelijk het beste wapen waar ik tot nu toe mee gewerkt heb. Pewpewlaser FTW.

Als experiment ook de burst fire augment met de electrical current augment op een P.A.W. gezet...het resultaat is zowel interessant als onbruikbaar; de burst-fire in combinatie met het beam concept van de P.A.W. zorgt ervoor dat een enkele left-click (fire) het hele magazijn leeg gaat. Wellicht dat het met de automatic-fire mod wel werkt...dat proberen we later nog wel eens. Het idee is om de RoF te verhogen omdat dit effectief tegen shields is (of althans lijkt te zijn)...maar ja, je wil wel enigszins kunnen doseren en met de burst-fire mod is dat in ieder geval niet zo.

De automatic-fire mod met electrical current mod op de Valkyrie was ook niet echt handig; de kick-back is zodanig dat er niet lekker mee te werken is.

[ Voor 42% gewijzigd door Zarhrezz op 12-06-2017 13:02 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Zarhrezz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:52:
Als experiment ook de burst fire augment met de electrical current augment op een P.A.W. gezet...het resultaat is zowel interessant als onbruikbaar; de burst-fire in combinatie met het beam concept van de P.A.W. zorgt ervoor dat een enkele left-click (fire) het hele magazijn leeg gaat. Wellicht dat het met de automatic-fire mod wel werkt...dat proberen we later nog wel eens. Het idee is om de RoF te verhogen omdat dit effectief tegen shields is (of althans lijkt te zijn)...maar ja, je wil wel enigszins kunnen doseren en met de burst-fire mod is dat in ieder geval niet zo.
Dit blijkt een bug te zijn:
Reddit draadje 1
Reddit draadje 2

De tweede post bevestigt wat ik zelf al gezien had; Valkyrie met Beam Emitter = win. Gisteren weer een orb-vriendje tegengekomen en da's met de beam-Valyrie point & click geworden...en dan is m'n Assault Rifles nog niet maxxed out; de level 6 bonus heb ik nog niet en met de pin-point accuracy van de beam is de weak-point bonus gegarandeerd.

In die post wordt ook de Dhan met Beam Emitter genoemd, maar ik vind dat niks met de lage clip size. Ik heb de research om de Hesh te levelen even niet, maar ik verwacht dat die beter werkbaar blijkt te zijn. In ieder geval is die combinatie het bekijken waard, afgaande op de combinatie van DPS en clip size.

Een combo waar ik op m'n Vanguard nu mee werk is Dhan + burst fire + Vintage Heat Sink + Homing plasma. De clip size is door de VHS maar 2 en die gaat dus op een single button press leeg, en sneller dan zonder de burst fire mogelijk is. Door de homing plasma is het op mid-range ook nog nuttig. Door de VHS kun je direct na schieten een charge of melee attack doen, waarna je clip weer vol is. De close-range burst is gewoon grof; een Anointed is nu Charge + pull trigger en klaar.

In een setup met Bio-converter (Engineer / Soldier life regen build) in plaats van VHS (en eventueel semi-automatic mod in plaats van burst fire mod) kan dit wel eens een Architect-killer zijn, de burst damage is echt enorm.

Volgende experiment wordt semi-automatic met Electrical conduits op een Incisor...de DPS van Incisor is erg goed, de basis burst + climb maakt 'em echter nutteloos. Wellicht verdwijnt de extreme climb door de semi-automatic mod en dan wordt het een interessant anti-shield wapen; de meeste shielded opponents zijn toch long-range.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik doe nog niet heel veel met de weapon augmentations. Moet mij daar toch ook maar eens in verdiepen.

Ben nu in mijn tweede playthrough en heb net Eos weer gehad. Grappig trouwens die tweede playthrough. Hoor en zie allemaal dingen die ik de eerste keer gemist heb.

spoiler:
Zo heb ik nu pas ontdekt dat je naast je favorites (je skills) ook je profile aan kan passen 8)7 :$

Wil in de tweede playthrough die additional tasks proberen bij te houden, maar zonder marker op je kaart is dat verdomde lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
PdeBie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:02:
Ik doe nog niet heel veel met de weapon augmentations. Moet mij daar toch ook maar eens in verdiepen.
Mijn conclusie tot dusver...Beam Emitter is OP op een Valkyrie assault rifle. Ik speel een Vanguard en ik heb eigenlijk m'n shotgun nooit meer vast...ok, je levert wat melee damage in maar met dat ding ben je gewoon op vrijwel elke range effectief.

Door Beam Emitter accuracy is het ding pin-point accuraat dus weak-points kan je gewoon niet missen en op echt short range (na Charge) komt toch eerst de melee hit (Asari sword) en dan is schieten doorgaans niet meer nodig. Ik heb op deze play-through een Vintage Heat Sink op de Valkyrie, bij de 2e play-through wordt dat een Bio-converter. Ik zal dan geen shotgun dragen, er gaat dan een Incisor met Beam Emitter naast voor extreme-range combat (een enkele keer zit er een sniper out-of-range voor de Valkyrie).

Ik kwam wat youtube 'most OP 1.08 Insanity' filmjes tegen en daar zie je bv. de Hornet met semi-automatic mod langskomen en dan denk ik 'tja, hogere Rate of Fire en lagere damage is netto minder DPS en Beam Emitter bereikt hetzelfde effect (semi-automatic fire) zonder DPS verlies'.

Koppel dat gegeven aan het feit dat de hoogste DPS weapens, op volgorde, Dhan / Hesh / Valkyrie / Hornet / Incisor zijn (uit m'n hoofd, wellicht zijn Incisor en Hornet omgedraaid) en is duidelijk waarom deze wapens steeds langskomen voor Insanity builds.

Mijn voorkeur voor de Valkyrie is omdat de base accuracy al goed is en er een scope op zit; de Dhan en de Hash hebben als shotguns geen scope en een beperkte range. De Hornet vind ik ook niet interessant; de DPS is lager dan de Valkyrie, de range is beperkter en (door de hoge Rate of Fire) gaat de clip eerder leeg, dus je bent meer tijd kwijt met herladen. Daarnaast is er geen power recharge speed bonus meer voor heel lage weight carried, dus pistols hebben gewoon geen toegevoegde waarde (in ME:3 was het wel zinnig om pistols te gebruiken als je power-heavy speelde).
Ben nu in mijn tweede playthrough en heb net Eos weer gehad. Grappig trouwens die tweede playthrough. Hoor en zie allemaal dingen die ik de eerste keer gemist heb.

spoiler:
Zo heb ik nu pas ontdekt dat je naast je favorites (je skills) ook je profile aan kan passen 8)7 :$

Wil in de tweede playthrough die additional tasks proberen bij te houden, maar zonder marker op je kaart is dat verdomde lastig.
Die spoiler is geen spoiler hoor...zit ook ergens in de tutorial geloof ik en zit ook bij de keymappings.

Ik ga de 2e play-through vooral doen om de 'lastige keuzes' anders te doen en om te zien of ik 'em op Insanity kan hebben. De tasks ben ik nog niet zo uit...inderdaad een hoop hooi-speld gehalte zonder echte meerwaarde.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zarhrezz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:36:
[...]

Er interessant artikel inderdaad en zo jammer dat het zo is gelopen...ik ben nog niet door de story heen, begonnen op patch 1.06 en op die ervaring gebaseerd, zou ik een vervolg wel pre-orderen.

Dat doet je pas beseffen hoe verrot het huidige meta-critic systeem is; een vervolg wordt een week, twee weken na de 'te lage' metacritic scores na release uitgesteld / geschrapt terwijl het 1-2 maanden patchen en later uitbrengen waarschijnlijk een heel ander resultaat had opgeleverd. En dat dus gebaseerd op de vermoedelijke metacritic scores van een paar reviewers. Tijdlijnen van 3-5 jaar en tientallen miljoenen en de go / no go hangt af van een geschatte range van een getalletje, afgegeven door 2-3 experts die, naar blijkt, eigenlijk geen goede inschatting kunnen maken.

Ondertussen hobbel ik vrolijk voort in het spel, nu bezig op Kadara en ik moet zeggen dat ik dit wellicht wel de beste planeet tot nu toe vind...niets goed vs. slecht, allemaal grijs gebied. Er zitten op andere plekken ook al wel judgement calls waar je je wat oncomfortabel bij voelt, maar op Kadara voel je je vrijwel nergens goed bij...al dan niet achteraf omdat je weer eens keihard bent voorgelogen. En de 'Mysterious button' is direct een +1 voor die planeet.

Ondertussen ben ik toch wel erg geneigd een respec te doen om met een life regen / bio-converter / clip size sniper rifle setup aan de gang te gaan (weet iemand zogauw hoeveel % extra clip size je op Snipers kan krijgen?) maar aan de andere kant wil ik dat eigenlijk pas doen met een 2e play-through...choices, choices. Maar ook dat geeft eigenlijk wel aan dat het echt wel een goed spel is...met bv. Tomb Raider heb ik me prima vermaakt, maar geen moment de behoefte gehad een 2e play-through te doen. Ik weet nu al dat ik veel meer uurtjes in Andromeda ga steken dan in RotT terwijl de metacritic score van RotT een stuk hoger is.
Nou ik denk niet dat metacritic het probleem is maar meer de interne druk bij verschillende development studios en investeerders. Games worden steeds duurder om te ontwikkelen en tegelijkertijd moet het allemaal ook snel terugverdient worden.

Kijk naar Skyrim bijvoorbeeld. Todd Howard riep anderhalf jaar voor de release "Wij komen 11-11-11 met Skyrim". Die 11-11-11 werd ook gehaald maar wel ten koste van het uiteindelijke resultaat. Er zaten heel veel bugs in het produkt die later gepatched werden... We kennen allemaal de achteruit vliegende draken nog wel....

In dit geval van Bioware wordt er veel te snel een tech demo laten zien. De game is dan ver van af. De populariteit en hype start vervolgens en ze kunnen ook niet te lang wachten anders loopt de intresse weer terug. Intern loopt de ontwikkeling voor geen meter waardoor het produkt niet waar kan maken wat het beloofd. Mensen gaan lopen vloeken op elkaar en er ontstaat interne ellende. Tegelijkertijd lopen investeerders te roepen dat het product wel de deadline moet halen etc. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het product te snel op de markt is gebracht. Dat metacritic dan beoordeeld op een half product is neit meer dan logisch wat mij betreft. Bioware moet in de spiegel kijken. Denk dat Anthem ook een rol heeft gespeeld in de te vroege release van Mass Effect. Mass Effect zou in 2017 al een mooi resultaat kunnen geven in de boeken en Anthem vervolgens in 2018. Hoop dat die niet halfbakken afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Titels die onder tijdsdruk halfbakken bij ons, de consument, terechtkomen is zeker een probleem, begrijp me niet verkeerd.

Maar nu het effect van metacritic. Release date was 21 maart. We weten inmiddels dat wegens de meta-critic scores van minder dan 2 maanden op de markt van het spel dat het vervolg er de komende jaren niet gaat komen...als het überhaupt nog gaat komen.

Nu dan de hamvraag: is een metacritic score van 72% / user score 4.9 realistisch voor de game zoals we die nu spelen (1.08 van begin juni)? Ik vind van niet. Wat mij betreft zit het spel rond de 80% wegens wat punten aftrek door technische issues (frame drops door slecht renderen van haar, af en toe blijven hangen op de laad-cursor of extreem lang laadscherm, na afsluiten zo'n hoop meuk in memory achterlaten dat Windows niet goed afsluit).

Maakt het nog uit of de game nu goed is en hoeveel er nog gaat verkopen? Nee, het vervolg is al in de ijskast gezet.

Pre-metacritic werden de beslissingen over vervolgen genomen gebaseerd op sales en niet op de eerste week metacritc scores. Dan ga je pas na een aantal maanden de beslissing nemen...nu is de eerste indruk beslissend.

Ok, het argument is dan "dat is goed, want dat dwingt ze goede kwaliteit af te leveren". Dat is deels waar...wat vergeten wordt, is dat een spel nu door slecht metacritic scores (al dan niet terecht) na een week of twee na release wordt afgeschreven en het team eraf gehaald. En daar ging alle kans op verbeteringen en nieuwe content.

Een weekje reviews van een paar 'professionele' sites en de vocal minority die altijd wat te klagen heeft bepalen nu of een spel gaat verkopen of niet en in de rush om maar zo snel mogelijk na release / verlopen van de NDA de review online te hebben zijn die reviews lang niet altijd gebaseerd op uitgebreid spelen van het betreffende spel. Dat is gewoon geen gezonde situatie en ik geloof niet dat het voor ons, de spelers, betere games oplevert.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zou wel eens willen zien hoeveel van de echte mass effect fans het spel beoordelen. Ik zie mezelf wel als een echte fan en vind de game echt een teleurstelling. Als ik mijn verwachten van de game bekijk, het resultaat van de game, en dan vergelijk met de originele en inmiddels heel wat jaartjes oude trilogie dan kom ik ook niet hoger dan een 6,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
De originele trilogie was goed, alle delen heb ik ook wel minimaal 2x uitgespeeld waarvan minimaal 1x op hoogste difficulty. Was die trilogie beter?

Het verhaal zeker...de Reapers voelden echt als een dreiging, bij de suicide mission van deel 2 verwachtte je gewoon echt niet dat iedereen terugkwam, de Reaper invasion voelde echt overweldigend. Andromeda haalt dat niveau niet.

Wat betreft de combat is dit de beste tot nu toe. De snelheid en flexibiliteit zijn gewoon een stap vooruit.

Maar betekent dat dan een 6.5 of een 72%? Wat mij betreft niet. Vergeet niet dat de originele titels echt de top van hun generatie waren (89% / 94% / 89% metacritic).

Ik zou eerder een score richting Rise of the Tomb Raider verwachten; grafisch beter, verhaal vergelijkbaar niveau, combat minder interessant, side quest / challenges / etc. op vergelijkbaar niveau. Een score in de 80-85% range is veel realistischer.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Na m'n eerste play-through (98% completed...ga ik die tasks nog doen of niet?) begonnen met een Insanity play-through...daar loop ik toch even tegen een muurtje aan, wellicht kan iemand wat advies geven.

Ik ben level 5, m'n wapen is de Valkyrie II met Automatic Fire, Seeking Plasma, Vintage Heat Sink en +2 slots. Ik heb ook de Beam Emitter beschikbaar, ik kan er dus nog één maken die wel out-of-ammo kan raken. De Bio-converter heb ik al wel beschikbaar, maar nog niet de skill points voor de life-refill na Tech power use dus die gebruik ik nog even niet.
spoiler:
Op Eos moet je 3 monoliths activeren. Degene met PeeBee was geen probleem, degene met de Kett wat lastiger maar degene met de stapel Observers lukt echt niet...party members gaan vlot neer, geen goede cover, geen ruimte om te manoeuvreren. Er zitten iets van 4-5 Observers en op Insanity is de beam van één zo'n ding al snel vier pootjes omhoog. Hoe pak je dit encounter aan?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook begonnen, en ik moet zeggen dat allemaal wel meevalt na zoveel negatieve kritiek te hebben gelezen :)

Het enige dat mij stoort op de pc is die verschrikkelijke console interface. Er zijn gewoon té veel schermpjes om doorheen te klikken. Enorm veel wapens, armour en powers... Het is zo onoverzichtelijk in vergelijking met andere rpg's (Witcher 3 bijvoorbeeld).
Ik druk op de J knop voor het journal, dan wil ik er met diezelfde knop weer uit. Nee, eerst een paar keer op de Escape toets drukken, weer door het hoofdmenu etc.
Ik hoop op een patch die e.e.a. gaat fixen, want ik ga denk ik weinig doen met alle upgrades en dat vreselijke Journal...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:00
Zelf speel ik momenteel veel meer multiplayer dan singleplayer... :o

Maar het aantal weapons & armor in single player + extra mogelijkheden is te veel & onoverzichtelijk...

Ga wel eens moeten verder doen met singleplayer, want als je veel multiplayer speelt, heb je alle rassen, enemies & weapons al tegen gekomen... Nu goed, niet zo grote spoiler voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:57
Ik ben hier gisteravond ook maar eens aan begonnen. Ik had al begrepen dat je dit keer geen controle hebt over je squadmates. Maar is het dus de bedoeling dat je biotic explosions dus zelf gaat regelen? Dus eerst pull, wachten op afkoelen en dan throw erachteraan oid?

En als ik overload nodig heb moet ik dus switchen van profiel?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Malfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:44:
Ik ben hier gisteravond ook maar eens aan begonnen. Ik had al begrepen dat je dit keer geen controle hebt over je squadmates. Maar is het dus de bedoeling dat je biotic explosions dus zelf gaat regelen? Dus eerst pull, wachten op afkoelen en dan throw erachteraan oid?

En als ik overload nodig heb moet ik dus switchen van profiel?
Je hebt wel iets controle (je kan zeggen waar ze naar toe moeten lopen), maar over hun skills heb je geen controle meer nee.

Je kan 3 skills equippen en een profile. En van een dergelijke combinatie kan je 4 favoriete combinaties opslaan.

Drie skills kunnen dus pull, throw en overload zijn. Het hoeven niet alledrie biotic of alledrie tech skills te zijn. Je kan ze ook mengen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld momenteel een tech/biotic combinatie in 1 van mijn favorites staan en een soldier/tech in een andere favorite. Hangt er maar net vanaf welke situatie ik mij bevind wat ik in gebruik heb.

Bij het wisselen van favorites moet je wel even met een korte 'laadtijd' rekening houden. Je skills moeten dan eerst opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 16:00
Hmm er is nu een trial voor Mass Effect Andromeda beschikbaar. Toch maar eens een keertje proberen en kijken hoe het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Mass Effect: Andromeda v1.09 patch release notes:
http://blog.bioware.com/2...dromeda-patch-1-09-notes/

Als Mass Effect fan had ik de game ge-preorded (dat is meteen de laatste keer geweest dat ik dat doe). De meeste zaken zullen nu wel opgelost of verbeterd zijn. Binnenkort maar eens beginnen met spelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb dit spel sinds kort. Ik moet zeggen dat ik mij tot nu toe erg vermaak. Soms wel ellenlange dialogen maar al met al ben ik tot nu toe redelijk hooked...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Ooit zal ik deze game spelen, maar nog te druk met andere games (FF XV, skyrim, Fallout 4, Dragon Age) maar niet genoeg tijd om steeds te spelen. Of zou ik eerst beginnen met de eerste Mass Effect en zo de reeks afwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
MiAnVaSa schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:04:
Of zou ik eerst beginnen met de eerste Mass Effect en zo de reeks afwerken?
Je kan ook beginnen met Andromeda. Als je completionist speelt krijg je een vaag beeld van wat er in de originele trilogie gebeurd is. Kun je later die nog spelen...hoewel de gameplay hier en daar verouderd aan zal voelen.

Mijn Insanity run is even on-hold totdat ik Season 11 Guardian weer heb in D3 en dan komt er nog een Hearthstone expansie aan...daarna pak ik 'em wel weer op.

Level 15 nu en Valkyrie + semi-automatic mod + beam emitter + bio converter + 2 extra slots is echt zwaar OP. Enorme accuracy en gigantische stability. Daarmee is uit cover weak points schieten ook simpel zat en alles gaat vlot genoeg neer. Nog een paar levels en dan is Cloaken ook life regen naar 100% en dan voorzie ik weinig lastige gevechten meer.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Zarhrezz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:21:
[...]

Je kan ook beginnen met Andromeda. Als je completionist speelt krijg je een vaag beeld van wat er in de originele trilogie gebeurd is. Kun je later die nog spelen...hoewel de gameplay hier en daar verouderd aan zal voelen.

Mijn Insanity run is even on-hold totdat ik Season 11 Guardian weer heb in D3 en dan komt er nog een Hearthstone expansie aan...daarna pak ik 'em wel weer op.

Level 15 nu en Valkyrie + semi-automatic mod + beam emitter + bio converter + 2 extra slots is echt zwaar OP. Enorme accuracy en gigantische stability. Daarmee is uit cover weak points schieten ook simpel zat en alles gaat vlot genoeg neer. Nog een paar levels en dan is Cloaken ook life regen naar 100% en dan voorzie ik weinig lastige gevechten meer.
Merci :) als ik hem voor een prikje kan vinden zal ik hem meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Hier veel multiplayer gespeeld... (voor Single) dus enorm veel resources & developmentpoints ontvangen daardoor.. Ook heel goeie N7 weapons :p

Multiplayer speel ik trouwens heel graag.. maar spijtig het altijd met "vreemden" is :)
Zijn er nog mensen die dit actief spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

MiAnVaSa schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:04:
Of zou ik eerst beginnen met de eerste Mass Effect en zo de reeks afwerken?
Ik zelf was al even begonnen met Andromeda. Eerste half uur ofzo. Toen gestaakt en vervolgens maar weer met de originele trilogie eerst begonnen. Deel 1 had ik in een kleine 30 (gespeelde) uren uit. Lekker rustig aan gedaan. Deel 2 ben ik nu mee begonnen maar vordert nog niet echt. Zit elke avond nu in D3 Season te spelen. :)

Je kunt eerst de originele games spelen en zo het verschil in gameplay ervaren, of het verstandig is is ten tweede. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
ElectricHead schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Ik zelf was al even begonnen met Andromeda. Eerste half uur ofzo. Toen gestaakt en vervolgens maar weer met de originele trilogie eerst begonnen. Deel 1 had ik in een kleine 30 (gespeelde) uren uit. Lekker rustig aan gedaan. Deel 2 ben ik nu mee begonnen maar vordert nog niet echt. Zit elke avond nu in D3 Season te spelen. :)

Je kunt eerst de originele games spelen en zo het verschil in gameplay ervaren, of het verstandig is is ten tweede. ;)
Bedankt voor de tip. Krijg je geen samenvatting van de vorige delen? Als je Andromeda speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MiAnVaSa schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Bedankt voor de tip. Krijg je geen samenvatting van de vorige delen? Als je Andromeda speelt?
Nee, want het heeft nagenoeg niets met elkaar te maken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

QuZyX schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:00:
Hier veel multiplayer gespeeld... (voor Single) dus enorm veel resources & developmentpoints ontvangen daardoor.. Ook heel goeie N7 weapons :p

Multiplayer speel ik trouwens heel graag.. maar spijtig het altijd met "vreemden" is :)
Zijn er nog mensen die dit actief spelen ?
Nou ik heb het nog niet geprobeerd, ben alleen nog maar missie's aan het spelen (SP) maar gezien de gameplay wil ik dit best proberen. >:)

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Mass Effect: Andromeda v1.10 patch release notes:
http://blog.bioware.com/2...ect-andromeda-patch-1-10/

Dit is de final patch. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Orac op 20-08-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat ik langzaam richting de endgame ga nu. Maar ik had begrepen dat je vooraf een waarschuwing krijgt én na het einde verder kan spelen.

Wat zijn er enorm veel quests! En ik doe ze ook allemaal want het is de moeite waard.
Aleen een rits 'Tasks' die wel érg fetch & return zijn vind ik vervelend. Daar heb ik even wat walkthroughs voor opgezocht. Ik moest nog een Colonist body vinden, en Roegaar Manifest bijvoorbeeld. Geen zin om te zoeken...

Voor de rest: Echt een tof spel dat zich prima kan meten met de voorgangers. En dat zeg ik als groot fan. OK, een echte dreiging zoals de reapers ontbreekt. Maar dat is moeilijk te overtreffen: Een tegenstander die de Melkweg uit gaat roeien.
Wat dat betreft zijn de Kett met hun gruwelpraktijken ook zeker niet mis.

Ook leuk is dat veel missies uit meerdere delen bestaan die op verschillende momenten worden getriggerd. Zo ook de loyalty missions van je companions. Leuk gedaan.

Paar tegenvallers: De console interface en te veel opties. Kleine glitches (ben al een paar keer vast komen te zitten), en een paar suffe fetch&return quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 12:00

steel123

Cryman9

Ik heb het spel ook sinds gisteren.
Maar wat we meteen opviel is dat je met geen mogelijkheid de skills van je squadmates manueel kunt bedienen??? En dit terwijl ze de synergy juist wilde bevorderen met die primers en detonators? Ik snap deze design decision echt totaal niet. Ik ging dit meteen opzoeken en wat blijkt. Het zou te ingewikkeld worden door alle andere dingen die ze hebben toegevoegd, zoals flight en dodge. Ja wtf, had dat dan nooit toegevoegd, flight is echt zo nutteloos. Wat is nu dan de toegevoegde waarde van squadmates bijhebben?

En waarom moeten er zoveel tijdverslindende space flight animaties inzitten? Kwamen ze anders niet aan de minimale hoeveel speltijd dat een spel moet bevatten?

Deze 2 dingen snap ik echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
@steel123 Klopt inderdaad! Was ook mijn eerste reactie... Nu laat mij eerlijk zijn, je levelt enorm snel... en de skill points vliegen je rond de oren... Dus je kan investeren in combat en tech & zelf biotec tegelijkertijd... skill points genoeg (zeker als je veel side quests doet)...

Het travelen is inderdaad irritant... zelf "tab" om te skippen is soms traag.. daarom ik weinig travel en gewoon gebied per gebied voltooi (al is dat in het begin niet altijd mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij wordt tijdens zo'n animatie het volgende deel geladen. Ik stoor mij er verder niet aan. De Tab toets gebruik ik wel als ik in één systeem van planeet naar planeet vlieg.

Over je squadmates: Ik vind ze wel degelijk nuttig. Maar meer voor afleiding. Ik zelf schiet eigenlijk alles en iedereen overhoop. Ik ben nu level 62 en heb zo'n beetje alle skills die ik wil op max. Sniper rifle, shotgun en assault rifle met dikke mods.
De skills van mijn squadmates staan al op max. Ik gebruik Peebee vaak voor het maken van combo's.

Ik dacht overigens aan het einde te zijn maar nee :P
Andromeda discovery percentage nu op 85%. Bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 19:51
Ook een tijdje met ME:A aan de gang.
Vind het een aardig spel, maar het is niet zo verslavend als de vorige delen.
Meestal speel ik een paar uur en ga ik dan wat anders doen.

Ik heb nu toch al gaps in de verhaallijn nadat ik twee planeten gecleared heb.
ineens een Architect op Voeld? waar komt die nu vandaan!?

Bovendien heb ik een upgrade gedaan van een 780GTX naar een 980 en nu loop ik hard tegen een bottleneck aan. CPU loopt continu op 100%. Het lijkt iets met drivers te maken te hebben al lopen andere spellen perfect. Als ik google dan zie het issue van 100% CPU usage veel vaker langskomen echter ik kan geen fix vinden. CPU is niet de snelste volgens de specs maar met mijn 780 ging dit prima, net als BF1 ook geen issue is.

Specs:
MSI Z97 gaming 3
8gb Ballistix Tact. LP
i5-4690
EVGA 980
SSD

Ik heb de drivers (laatste versie) al opnieuw geinstalleerd, ook met DDU gebruik.
Firestrike zit ik ~4k score wat volgens mij mooi gemiddeld is.
Ik game op 1080p en heb een splinternieuwe 500W voeding die volgens tweakers top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

steel123 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:24:
Ik heb het spel ook sinds gisteren.
Maar wat we meteen opviel is dat je met geen mogelijkheid de skills van je squadmates manueel kunt bedienen??? En dit terwijl ze de synergy juist wilde bevorderen met die primers en detonators? Ik snap deze design decision echt totaal niet. Ik ging dit meteen opzoeken en wat blijkt. Het zou te ingewikkeld worden door alle andere dingen die ze hebben toegevoegd, zoals flight en dodge. Ja wtf, had dat dan nooit toegevoegd, flight is echt zo nutteloos. Wat is nu dan de toegevoegde waarde van squadmates bijhebben?

En waarom moeten er zoveel tijdverslindende space flight animaties inzitten? Kwamen ze anders niet aan de minimale hoeveel speltijd dat een spel moet bevatten?

Deze 2 dingen snap ik echt totaal niet.
Tijdens die flight animaties wordt op de achtergrond de data van het volgende gebied ingeladen. Ze hadden ook een generic loading screen kunnen gebruiken, dan had je er denk ik niet over geklaagd?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Lynx schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:12:
Ik heb nu toch al gaps in de verhaallijn nadat ik twee planeten gecleared heb.
ineens een Architect op Voeld? waar komt die nu vandaan!?
spoiler:
Als het goed is verschijnt die als laatste punt in een side-quest...missing scientists ofzo. Heb je die quest niet gedaan / openstaan?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Yep die had ik gedaan. Maar alsnog zag ik geen aanleiding een architect tegen te komen. Zal wel iets gemist hebben.

Iemand nog advies omtrent de 100% cpu usage?

d'oh....found it!
Was een geheugenbankje los geraakt bij het plaatsen van de 980 |:(

ME:A op 4gb geheugen is niet echt een succes! 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Lynx op 08-08-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe kun je in hemelsnaam een geheugenbankje uit zijn slot 'stoten'?? Die zitten vergrendeld met klemmetjes.
Dat bankje heeft waarschijnlijk sinds het begin us niet goed vastgezeten. Dan mag je blij zijn dat er geen rook uit je pc kwam...

Die Architects zijn inderdaad vaag en er wordt in het spel geen uitleg gegeven. Archtects duiken op zodra je de vault activeert op een planeet. De gevechten zijn overigens best leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Had geen zin om hele verhaal te tikken dus zo klinkt het wat krom. Was ook bezig geweest met het geheugen, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Vorig weekend ME:A uitgespeeld, alle guest voltooid en gedaan om "normal difficulty". Hardcore lijkt me leuk maar ik denk niet dat ik me nog een keer zou kunnen vermaken, de eerste keer was gaaf en ik genoot ervan.

Nu weet ik niet wat me volgende spel is totdat ME:A2 uitkomt, iemand suggesties?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 14:07
Mentox schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:37:
Vorig weekend ME:A uitgespeeld, alle guest voltooid en gedaan om "normal difficulty". Hardcore lijkt me leuk maar ik denk niet dat ik me nog een keer zou kunnen vermaken, de eerste keer was gaaf en ik genoot ervan.

Nu weet ik niet wat me volgende spel is totdat ME:A2 uitkomt, iemand suggesties?
Je tijd doden met FIFA :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
FIFA heeft bar weinig gemeen met ME:A kwa ervaring, of is er iets veranderd dat ik niet weet :P

Ik dacht zelf aan The Witcher 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Mentox schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

FIFA heeft bar weinig gemeen met ME:A kwa ervaring, of is er iets veranderd dat ik niet weet :P

D O E N ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 14:07
Mentox schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Grappi! Eigenlijk wou ik dat zeggen maar ging er vanuit dat je het al gespeeld had. The Witcher is zeer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Razorbite schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Grappi! Eigenlijk wou ik dat zeggen maar ging er vanuit dat je het al gespeeld had. The Witcher is zeer aan te raden.
Nee ik heb sinds ME3 geen spel meer gespeeld maar een maand voordat ME:A uitkwam een 1080 gekocht met bijhorend system speciaal voor ME:A :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:36

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ik denk niet dat z'n 1080 echt PS4 games gaat draaien...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Oeps, je hebt helemaal gelijk. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Gisteren zat ik rond de 76-77% in de game;

spoiler:
- alle loyalty missions gedaan (zitten een paar zalige bij)
- alle 5 planeten staan op 100%
- ben op de archon zijn ship geweest (waar je de keuze maakt tussen de Krogans & Salarians)

Heb nu nog wat quests bij gekregen en dan richting end game denk ik.

Eerlijk ? Het is een fantastische game! De personages zijn echt wel top.. met sommige heb ik een super band... Ook het combineren van verschillende teams als je op pad gaat is zalig voor de combinaties... dit weekend wil ik het de eerste keer finishen.. Voor mij echt wel een volwaardige Mass Effect game! Ben benieuwd naar het eind... to be continued! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180171

Witcher 3.. is geen game die dat kan evenaren zelfs ME:A niet..

Interessant leesvoer: http://www.pcgamer.com/ho...ct-andromeda-falls-short/

Vooral deze qoute zegt het helemaal:" The difference is that in Andromeda finding a memorable mission is a once-in-60-hours experience. In The Witcher 3, it's Tuesday."

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 180171 op 16-08-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
The Witcher 3 is dan ook een game die gemaakt is naar aanleiding van een serie TOP boeken (heb ze zelf nog niet gelezen).

ME:A is een game die gemaakt is en zelf volledig geschreven is (correct me if I'm wrong..)

Je mag beiden (volgens mij) niet vergelijken... het zijn twee totaal verschillende games en Andromeda mist inderdaad wel redelijk wat, maar is intens genoeg om mij mee te slepen...

The Witcher had een paar ultra ontroerende momenten... maar heeft mij het meeste ontgoocheld door een einde te tonen dat ik totaal niet had verwacht, laat staan wou!

Mass Effect kan heviger & sneller en dieper.. Maar dan verklein je het publiek.. en de grens om The Witcher te spelen ligt voor mij een stuk hoger dan ME:3... The Witcher is veel zwaarder in sommige thema's (racisme, moord, verkrachting, de donkere hoeken van de aarde). ME:3 blijft veel meer op de oppervlakte..

Maar ME:3 sleept me genoeg mee in het verhaal lijn, ik speel heel veel side-quests en dan leer je uw team echt wel appreciëren... Beide games hebben heel veel waarde voor mij, samen met de Dragon Age serie.. En ik zet ze alledrie in mijn top 3. Alledrie gaven ze mij veel voldoening en dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
MiAnVaSa schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Andromeda is gestart tussen 2 en 3 in waar de meeste nog niet geloofde in de Reapers, was er een kleine groep
spoiler:
met grote hints naar cerberus, en Omega station(T'aria)
die dit gestart waren.

Helaas had ik liever wel graag meer connecties gezien met de oude games, al waren het kinderen of familieleden met de voorgaande games.
QuZyX schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:43:
The Witcher 3 is dan ook een game die gemaakt is naar aanleiding van een serie TOP boeken (heb ze zelf nog niet gelezen).

ME:A is een game die gemaakt is en zelf volledig geschreven is (correct me if I'm wrong..)

Klopt, helaas zijn de orginele schrijvers van 1 en 2 niet meer in de studio en een schrijft fantasie/sci-fi boeken. Ik heb dit enorm gemerkt in de characters van 3 en ook ME:A.... de diepgang, verhaallijn(loyalty missions zijn het leukste imo... met als toppunt die van het saaiste whiny character(Liam) heb mij kapot gelachen). Deze missies zijn erg schaars jammer genoeg vergeleken met TW.

Tevens zijn er ook veel side books en comics, die misschien wel interessant zijn voor de verdiepende verhaallijn.
Het enige wat er in mijn ogen echt verbeterd is, is de combat. Echter heb ik er dubbelgevoel bij want ik vond de Combat van Dragon Age 1 en ME:3 qua tactiek beter.

Andromeda is daarintegen wel 'open' vergeleken met de kleinere ruimtes in ME123

[ Voor 49% gewijzigd door Bjorn89 op 16-08-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Ik probeer me door MEA heen te worstelen. Heb nu twee planets min of meer gecleared. Maar het lijkt meer op werk dan gamen. In plaats van alle praatjes maken om een verhaal te hebben is het willekeurig van planeet naar planeet om daar voor de zoveelste keer k-klusjes te doen. Met een npc praten begint me tegen te staan omdat ik weer een of andere onzinnige opdracht krijg. Enige reden om met m'n crew te praten is hopen dat ze iets interessants gaan vertellen. Verder een beetje cora het bed in praten.

Nee dit voelt als noodzakelijk levelen.

Absoluut dieptepunt is het minen ... welke lul bedenkt dat!

Ik speel elke x een paar uur in de hoop dat er een omslag punt komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Lynx op 16-08-2017 22:03 ]

• MiAnVaSa
Mass Effect™: Andromeda Deluxe Edition staat voor 51.99€ voor Gold leden, aan twijfelen vind het nog iets te hoog. Maar zou graag aan de slag willen gaan, aangezien ik reeks Final Fantasy XV heb uitgespeeld

[ Voor 14% gewijzigd door MiAnVaSa op 17-08-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik heb zelf tweedehands de game op de kop getikt voor een euro of 25, prima deal. Kan ik het spel doorverkopen als ik het 1) niet leuk vind of 2) heb uitgespeeld.

Ik heb de originele ME trilogie ook gespeeld en moet zeggen dat het me enorm meevalt. Ik vind de gameplay qua besturing, schieten, etc. echt heel erg fijn. Fijner dan ME3, véél fijner dan ME1 (wat een gedrocht is dat eigenlijk qua besturing, de Nomad die je daar hebt, etc.). Op basis van alle verhalen had ik me redelijk voorbereid op een flink tegenvallende game maar het valt me juist heel erg mee. Ik ben op EOS, heb daar nu een outpost gebouwd en heb tussendoor wat quests gedaan. Misschien dat de teleurstelling nog komt, maar het ontdekken op de planeet e.d. vind ik juist veel leuker dan bij ME3 de planeten op afstand scannen (100 planeten scannen ipv nu gewoon een paar planeten ontdekken en minen). ME3 was wel echt een spektakel qua actie e.d., maar dat verwachtte ik hier ook niet. Het zijn allemaal nieuwe personages waar ik me nog mee moet binden, maar bijv. Peebee lijkt een schot in de roos.

Al met al vermaak ik me tot nu toe erg goed mee. Scheelt natuurlijk wel dat ik bewust heb afgewacht tot de grootste bugs zijn opgelost, ik heb nog geen gekke dingen gevonden (één keer Liam die op een trap stond, maar feitelijk een meter hoger stond, gebeurt altijd wel een keer in een game).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

Alweer een tijd geleden dat ik het spel heb uitgespeeld maar het was een grote teleurstelling. Op een aantal missies na vond ik het behoorlijk dood aanvoelen om over de taks maar helemaal te zwijgen. Het was een grote teleurstelling als je de eerste drie delen helemaal kapotgespeeld hebt.

Ik hoop nog op DLC al denk ik niet dat de kans groot is dat dat er nog gaat komen. Mocht er nog een tweede deel komen hoop ik dat deze weer semi gesloten wordt als de voorgaande drie delen. Daar leent Mass Effect zich een stuk beter voor dan een open wereld.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 17:31

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

CR1691 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:19:
Ik hoop nog op DLC al denk ik niet dat de kans groot is dat dat er nog gaat komen.
https://www.masseffect.co...da-update-from-the-studio

Ik denk dat er überhaupt geen vervolg meer komt in de Mass Effect serie. Er hangt teveel negativiteit om die titel heen. Erg jammer, want ik vind het nog steeds een van de beste gameseries ooit. Ook de reacties op dit bericht roepen weer tot boycots op van Bioware en Anthem, dat ik ook wel zie gebeuren dat Bioware ophoudt te bestaan na Anthem.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Net uitgespeeld en bijna alles gedaan (behalve een paar task's waar je zaken moet zoeken zonder dat je weet waar te beginnen).

Voor mij was ME:A zeker geslaagd ! Vond het een tof spel en als je alles complete hebt, heb je een voldaan gevoel! :)

Het is wel een casual game, niet diepgaand, geen heavy 18+ topics (zoals The Witcher), gewoon explore/shoot/talk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180171

MiAnVaSa schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:
Mass Effect™: Andromeda Deluxe Edition staat voor 51.99€ voor Gold leden, aan twijfelen vind het nog iets te hoog. Maar zou graag aan de slag willen gaan, aangezien ik reeks Final Fantasy XV heb uitgespeeld
Zou ff wachten ding zal straks overal voor 5 euro in de uitverkoop zijn.. ikzelf heb hem gedownload na het belachelijke bericht dat ze de sp support stoppen.. was van plan hem cheap op te pikken maar nu vind ik het wel best zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Heb toch wel een 180 uren al gespeeld met ME:A... :-) Dat is incl. multiplayer.. dus vond het geld meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ozzy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:26:
Ook de reacties op dit bericht roepen weer tot boycots op van Bioware en Anthem, dat ik ook wel zie gebeuren dat Bioware ophoudt te bestaan na Anthem.
Zolang de Fifa- en Sim-schaapjes gewoon doorgaan met geld geven voor minor updates die vermarkt worden als 'nieuw spel' gaat dat niet gebeuren. Anthem is een kruimeltje.

Overigens heeft ME:A prima verkocht...maar ja, de schreeuwende menigte heeft het imago verknalt, dus geen vervolg.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 09:57
Ik ben Andromeda nu al een tijdje aan het spelen, maar het grijpt me nog niet echt. Heb nu Eos en Voeld ongeveer ´uitgespeeld´, maar heb nog steeds niet het idee dat die missie waar ik mee bezig ben ergens toe doet of leidt in het verhaal.

En voor wat betreft de keuzes die je af en toe mag maken, zitten daar uberhaupt wel eens consequenties aan? Ik heb heel erg het gevoel van niet namelijk. Ik begin het paragon/renegade systeem steeds meer te missen.

Ik vind het geen slechte game, maar ik wacht nog steeds tot het verhaal me een keer mee gaat zuigen. Hoop dat dat snel gaat gebeuren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-06 09:35
Malfunctions schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:53:
Ik vind het geen slechte game, maar ik wacht nog steeds tot het verhaal me een keer mee gaat zuigen. Hoop dat dat snel gaat gebeuren.
Ik weet niet of je het spel inmiddels hebt uitgespeelt, maar ik heb het gister uitgespeelt en dat mee zuigen gaat niet echt gebeuren. Daarvoor ben je als Ryder te weinig betrokken bij de gebeurtenissen en zijn de dingen die gebeuren te random.

Ik ben toch bang dat BioWare met ME1 een streak of luck had met hoe alles op elkaar aansloot. Zelf ME:2 heeft dat niet, die game leunt alleen op de personages, niet zozeer op het verhaal. Jammer, maar ik denk dat het lang gaat duren voordat we weer een Mass Effect kunnen gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
In de aanloop naar ME:A werd ik steeds meer hyped, en heb ik echt een volledige run van ME:1 tot en met 3 gedaan, inclusief (praktisch) alle DLC. Toen de release dichterbij kwam en ik de slechte verhalen hoorde van veel bugs en crappy animaties verdween de hype al snel, tot ik eigenlijk niet meer van plan was de game te gaan halen. Een paar dagen na de release zag ik toch mijn friends list op Discord voor het grootste gedeelte de game spelen en ben ik toch maar gezwicht. Na een paar uurtjes spelen bleek het allemaal niet zo erg als de geruchten deden vermoeden en was de game prima speelbaar, ook al waren de animaties soms niet echt optimaal. Toen ik na 100+ uur speelplezier het einde mocht aanschouwen had ik goede hoop, voor het eerst sinds het concept bestaat zat ik echt uit te kijken tot er DLC zou uitkomen want de gebeurtenissen aan het eind van de game waren een prima opstapje daarvoor. De aankondiging dat er geen support meer komt voor de single player campaign is voor mij dus echt de doodsteek voor de serie. Ik snap dat de vele geruchten over bugs en de animatieproblemen de populariteit van de game niet ten goede zijn gekomen maar om nu al te stoppen met DLC terwijl dat, mits goed uitgevoerd, juist een prima middel is om mensen weer enthousiast te krijgen voor je game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Ik zie net dat er voor ME:A muliplayer recruit packs te koop zijn. Ik heb toen de duurste ME:A (pre-order) gekocht, vervolgens besluit EA dat er geen DLC's komen en dan verwacht EA nog dat ik packs ga kopen? Over mijn lijk. Ik koop niks meer van EA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Orac schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:33:
Ik zie net dat er voor ME:A muliplayer recruit packs te koop zijn. Ik heb toen de duurste ME:A (pre-order) gekocht, vervolgens besluit EA dat er geen DLC's komen en dan verwacht EA nog dat ik packs ga kopen? Over mijn lijk. Ik koop niks meer van EA. :(
Idem.. Versta niet dat die Multiplayer nog wordt up to date gebracht...

Zijn er dan nog zoveel mensen die dat spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Als er nu nog veel mensen de MP spelen (ik heb het zelf nog nooit aangeraakt, daarvoor koop ik spellen als ME niet) zal dat morgen met de PC release van Destiny 2 wel flink inzakken.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:50
Door alle negatieve berichtgeving nooit aan dit deel begonnen, misschien moet ik het nu toch maar eens een kans gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het is geen "super slecht" deel. Er zitten wat problemen in (voornamelijk bugs en kleine dingentjes) en het verhaal is minder sterk. Dat laatste komt, mijn inziens, doordat het verhaal van de ME 1 tot en met 3 dus verdeelt is over drie games. Dat verhaal kan je niet in 1 game proppen en dat hebben ze hier wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:43:
Het is geen "super slecht" deel. Er zitten wat problemen in (voornamelijk bugs en kleine dingentjes) en het verhaal is minder sterk. Dat laatste komt, mijn inziens, doordat het verhaal van de ME 1 tot en met 3 dus verdeelt is over drie games. Dat verhaal kan je niet in 1 game proppen en dat hebben ze hier wel gedaan.
Hmm, niet helemaal mee eens...het is duidelijk een 'setting the stage' voor een trilogie...maar ja, door de eerste week slechte reviews is het door de moderne omzet-gedreven game wereld de nek omgedraaid, dus die delen gaan we nooit zien.

Is het zo goed als ME 1? Dat denk ik niet, maar zover zit het er ook weer niet vanaf. Probleem is dat hier meespeelt is (te) hoge verwachtingen (wegens ME 1-3) en een hoop nostalgie bij de eerste trilogie. Als ME 1 uitgekomen was een jaartje na, zeg, Knights of the Old Republic zouden de metacritic scores van ME 1 wellicht niet zo hoog zijn. Objectieve cijfers / ratings bestaan niet in gaming land en persoonlijk vind ik dat Andromeda niet de waardering krijgt die het verdient.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Zarhrezz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:08:
[...]

Hmm, niet helemaal mee eens...het is duidelijk een 'setting the stage' voor een trilogie...maar ja, door de eerste week slechte reviews is het door de moderne omzet-gedreven game wereld de nek omgedraaid, dus die delen gaan we nooit zien.

Is het zo goed als ME 1? Dat denk ik niet, maar zover zit het er ook weer niet vanaf. Probleem is dat hier meespeelt is (te) hoge verwachtingen (wegens ME 1-3) en een hoop nostalgie bij de eerste trilogie. Als ME 1 uitgekomen was een jaartje na, zeg, Knights of the Old Republic zouden de metacritic scores van ME 1 wellicht niet zo hoog zijn. Objectieve cijfers / ratings bestaan niet in gaming land en persoonlijk vind ik dat Andromeda niet de waardering krijgt die het verdient.
Het is geen slechte game, zeker. Het is echter wel de helft van het verhaal als je gewoon de andere helft (of meer eigenlijk) van de rassen bijna in zijn geheelheid weg laat.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:16

ye-roon

knaak

Ik heb me ook prma vermaakt met andromeda. Mijn grootse issues met de game zijn de opzet van de combat en het maximaal 2 powers hebben.

Even voorop: ik ben meer een gameplay persoon en ik vond de gameplay van ME2 super en ME2 daarom ook de +1 op de andere games in de series.

In ME2 had je een wapen en ability wheel en kon je de abilities van je class gebruiken. Je kon 3 abilites binden aan rb, lb en y, maar de andere kon je gebruiken via het ability wheel.

In andromeda ben je gebonden aan max 3 abilites. Echter je kan ALLE abilities van alle classes leren. De rede is dus duidelijk. Je zou te OP worden als je er meer kon gebruiken. De trade off is dat je enorm gelimiteerd bent in wat je uiteindelijk gebruikt. Het is die limitatie die me tegen staat. Ik hou namelijk niet van beperking. De devs vonden het class systeem een beperking omdat je een set amount of skills hebt, plus 1 bonus van je squad. Maar je had iig nog de andere skills van je class die via het wheel kon gebruiken. Nu heb je er max 3.

Dan het andere punt, de game is open world. Dus combat is opgezet voor open world. Vijanden reageren ook zo en gaan je flanken. Maar in closed situations hebben ze diezelfde AI waardoor gevechten soms echt mega lang duren omdat mobs alle kanten op rennen in closed of bits. Persoonlijk vind ik de closed encounters van ME2 en ME3 beter werken, omdat je daar gebruik moet maken van de ruimte die je hebt en daarmee loopt het soepeler. Ook hier is de 3 abilties een grote limitatie.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Voor mij was;

ME1: Zot verhaal ! Zeker dat einde was ongelofelijk - als je doorhebt wat er eigenlijk echt aan het gebeuren was..

ME2: Zotte crew! Beste crew in de games, top momenten beleefd daarmee!

ME3: Lekkerste graphics! Vrouwkes zagen er top uit! ;-) haha :p En dan HET moment van de trilogie, met onze beste vriend Mordin.. Krijg er nog koud van als ik er aan terug denk...

Andromeda was ook wel nice.. maar nergens een wauw effect, meer zeker een goeie game.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:03

PinusRigida

I put the p in pool.

We zijn alweer een hele tijd verder nu.

Ben aan mijn 3'de playthrough van ME:A begonnen...
Just biding my time, ik wacht op Metro: Exodus en koop tussentijds geen nieuwe games meer tenzij als ik met de sales iets interessants tegenkom...

...en ik moet zeggen: de belangrijkste bugs zijn er nu toch uit. Okay, de gezichtsanimaties zijn in sommige scenes nog steeds ondermaats en hier en daar zie ik nog wel eens een teamgenoot 4 meter hoog in de lucht "staan"...

Maar niks spelbrekends meer en die bug dat de game vastloopt terwijl je met de Nomad aan het rijden bent ben ik ook niet meer tegengekomen.

Ik vind het toch echt een sfeervol spel geworden. Qua verhaal niet zo baanbrekend als het eerste en zelfs het tweede, maar ik vind het onderhoudend genoeg om me ermee bezig te houden, Ben terug gevallen op een Combat/Tech (infiltrator) profile, min of meer wat ik in mijn eerste playthrough deed. Ik weet niet, maar ik haal persoonlijk meer plezier uit de tech-constructs dan uit de biotics... Invasion vind ik gewoon zalig om vijanden vanachter obstakels te dwingen en i.c.m. een assault turret en cloaked melee-attacs is dat een combi waarbij ik vind dat ik het dodelijkst kan zijn.

Ben nu zoveel mogelijk loyalty-missies aan het afwerken alvorens verder te gaan met de main quest...
Blijft een topper van een game imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 09:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Zarhrezz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:08:
[...]

Tja, typische EA game die té snel uit is geperst. Nu alle bugfixes uit zijn heb ik het spel pas aangezwengeld, en ik durf ook te wedden dat als de game in deze staat was uitgekomen het inderdaad een mooi opstapje zou zijn naar een prachtige trilogie. Of het de magie heeft die ME1-3 hadden? Nee, want die magie kwam voort uit het onbekende, hetzelfde trucje kun je niet nog eens herhalen (helaas.. :(). Fijn dat EA op de blaren moet zitten van dit debakel, maar jammer dat wij (als spelers met hoop op ME:A2 en A3) op diezelfde blaren zijn belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Om dit topic maar even leven in te blazen....

Vanuit Kotaku en Angry Joe is me te oren gekomen dat Bioware een nieuwe Mass Effect aan het schrijven is.

De laatste was niet heel best maar ik hoopte wel dat de serie niet gestorven zou zijn. Lijkt nu toch echt niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

kbloem schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:00:
Om dit topic maar even leven in te blazen....

Vanuit Kotaku en Angry Joe is me te oren gekomen dat Bioware een nieuwe Mass Effect aan het schrijven is.

De laatste was niet heel best maar ik hoopte wel dat de serie niet gestorven zou zijn. Lijkt nu toch echt niet het geval te zijn.
ME:Andromeda was het inderdaad niet "helemaal", al moet ik wel zeggen dat ik verhaal zelf wel zag zitten. Je zal echter wel met een half aantal aan wezens opgescheept. Als er dus een vervolg komt op Andromeda, dan graag wel iedereen erbij. Zelfs de Hanar en et cetera.

Een vervolg op ME3 hoeft niet noodzakelijkerwijs "lastig" te zijn. Dat is oplossen door verschillende mogelijkheden te gebruiken naar aanleiding van het einde wat gekozen is... Lees: andere krachten.

We gaan het zien :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een nieuw deel in de ME reeks te maken een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 09-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
PdeBie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:03:
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!
Na Andromeda ben ik vooral sceptisch...eerst zien, dan geloven (en kopen...zeker geen pre-order meer).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee pre-order zeker niet, maar ga de game wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
PdeBie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:03:
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!
Ze hebben niet gezegd dat het een vervolg was op Andromeda, toch ? Alleen een nieuwe game in de Mass Effect series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 10:37
Klopt, ze hebben niet aangegeven dat het een directe sequel op andromeda is. Ik neem ook aan dat ze het weer opnieuw zullen proberen in het "oude" universum om zo oude fans weer terug te krijgen naar de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
I stand corrected. U heeft helemaal gelijk!
Meanwhile here at BioWare, a veteran team has been hard at work envisioning the next chapter of the Mass Effect universe. We are in early stages on the project and can’t say any more just yet, but we’re looking forward to sharing our vision for where we’ll be going next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:04
Ik heb nog nooit een Mass Effect game gespeeld. Is Andromeda een optie om zomaar in te stappen, of mis je dan echt teveel background info?

Ik heb niet zoveel meer te spelen, PS5 staat hier maar te staan, dus wellicht is dit een serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
Ik heb nog nooit een Mass Effect game gespeeld. Is Andromeda een optie om zomaar in te stappen, of mis je dan echt teveel background info?

Ik heb niet zoveel meer te spelen, PS5 staat hier maar te staan, dus wellicht is dit een serieuze optie.
Persoonlijk zou ik wachten tot de remaster op de PS5 beschikbaar is. Andromeda is de slechtste iteratie uit de serie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tsurany schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:57:
[...]

Persoonlijk zou ik wachten tot de remaster op de PS5 beschikbaar is. Andromeda is de slechtste iteratie uit de serie.
Mm, verschil tussen de PS4 uitvoering a 5,99 of de PS remaster a 51,99 voor een game waarvan ik niet weet of ie mij ligt vind ik te groot.

Bedankt voor de tip overigens hoor. Qua gameplay gaat het voor mij niet heel uitmaken denk ik ;)

Edit: Ik zie dat die Legendary edition ALLE basisgames van ME bevat. Mm, das andere koek.

Edit 2: Maar dus alleen deel 1/3 - Niet Andromeda.

In hoeverre zijn deel 1/3 nog interessant, uitgaande dat deel 1 in 2008 gereleased werd?

[ Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:18
ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:00:
[...]

Mm, verschil tussen de PS4 uitvoering a 5,99 of de PS remaster a 51,99 voor een game waarvan ik niet weet of ie mij ligt vind ik te groot.

Bedankt voor de tip overigens hoor. Qua gameplay gaat het voor mij niet heel uitmaken denk ik ;)

Edit: Ik zie dat die Legendary edition ALLE basisgames van ME bevat. Mm, das andere koek.

In hoeverre zijn deel 1/3 nog interessant, uitgaande dat deel 1 in 2008 gereleased werd?
In de tijd dat ME2 nog niet zo lang uit was, ben ik daaraan begonnen en later ook ME3 gespeeld kort na de release. De serie is mij erg bijgebleven als een van de tofste game series die ik ooit gespeeld heb (ook al heb ik ME1 nooit gespeeld). Het verhaal en de karakters zijn supersterk, de keuzes die je maakt kunnen kleine en grote gevolgen hebben en de gameplay zelf vond ik ook erg leuk. De legendary edition is niet alleen een bundle van alle drie de delen met DLC's, maar ze zijn grafisch en op gebied van gameplay bijgewerkt, dus ik denk dat je er zeker veel plezier aan kan beleven.

Door de wisselende recensies ben ik nooit echt aan Andromeda begonnen, maar aangezien het toch onder Game Pass valt, ben ik er vorige week toch maar eens aan begonnen. Tot zover is het goed vermaak, maar heb ik er niet echt hetzelfde gevoel bij als de oude reeks. Weinig feeling met de karakters en misschien helpt het ook niet dat mijn zelf samengestelde hoofdpersoon er onbedoeld wat dom uit is gaan zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:56
ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:00:
[...]

Hoewel ik Andromeda niet zo slecht vond als sommige recensies je zouden doen geloven, zijn deel 1 t/m 3 wel echt veel meer de moeite waard om te spelen. In ieder geval qua verhaal.

Het eerste deel is qua gameplay wel wat gedateerd maar als het goed is wordt dat wel wat verbeterd in de remaster. Persoonlijk zou ik in ieder geval de remaster spelen zodra die uit is. Als je echter nu voor minder dan 5 euro Andromeda kunt oppikken is dat een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Heren, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:11

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
Om ook maar je originele vraag te beantwoorden: Andromeda is prima speelbaar zonder dat je het verhaal van delen 1-3 kent. Voor de rest eens met bovenstaande reacties.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
g0tanks schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:28:
[...]

Om ook maar je originele vraag te beantwoorden: Andromeda is prima speelbaar zonder dat je het verhaal van delen 1-3 kent. Voor de rest eens met bovenstaande reacties.
Je bent.me voor 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Blauwschaap schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:16:
[...]

Hoewel ik Andromeda niet zo slecht vond als sommige recensies je zouden doen geloven, zijn deel 1 t/m 3 wel echt veel meer de moeite waard om te spelen. In ieder geval qua verhaal.

Het eerste deel is qua gameplay wel wat gedateerd maar als het goed is wordt dat wel wat verbeterd in de remaster. Persoonlijk zou ik in ieder geval de remaster spelen zodra die uit is. Als je echter nu voor minder dan 5 euro Andromeda kunt oppikken is dat een prima deal.
Vanavond aan Andromeda begonnen. Eerste indruk dat het echt een toffe game is. Dit zijn de leukste games.....5.99, niks verwachten en echt een leuk spel hebben om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
ArnoldSmiley schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:21:
[...]

Vanavond aan Andromeda begonnen. Eerste indruk dat het echt een toffe game is. Dit zijn de leukste games.....5.99, niks verwachten en echt een leuk spel hebben om te gamen.
Veel succes ermee! :) Voor 6 euro kan je niet veel misdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
QuZyX schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
[...]

Veel succes ermee! :) Voor 6 euro kan je niet veel misdoen ;)
Klopt. Maar gewoon echt een prima afgewerkt spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
ArnoldSmiley schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:45:
[...]

Klopt. Maar gewoon echt een prima afgewerkt spel.
De meningen zijn daarover deels wel en deels niet.. Tevens omdat de lat voor Mass Effect wel enorm hoog lag naar de drie eerste delen.. :)

Maar net zoals jij, vond ik het ook een waardige game en heb ik er veel plezier aan gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik vind het echt een geweldige game. De opzet, met die sterrenstelsels exploren, op.planeten landen en je missie doen: tof.

Verhaallijn: ge-wel-dig.

Minpunten: heel veel side missie en veel ontwikkelmeuk aan je character. Niet helemaal.aan mij besteed, loop nog steeds in mijn oorspronkelijke Innitiative pak rond 😅

Deel 1/3 zou beter moeten zijn? Kan ik bijna niet voorstellen van een oude game?

Overigens: wil iemand deze game hebben?

Webshop moest een nieuw hoesje en cover nasturen. Was helemaal kapot gegaan in de post. Kreeg dus een compleet nieuwe game. Koste ook.maar 6 nog wat.

Maar ik heb dus nu 2 x een Andromeda disc liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Na afgelopen week de ME Legendary trilogie te hebben afgerond ben ik opnieuw begonnen met Andromeda.

Nu merk ik alleen op de Xbox dat er een soort “aim acceleration” in lijkt te zitten. Dus je begint met traag te draaien en dan ineens -bam- full speed 360. Heel irritant in vuurgevechten.

Weet iemand of dit ergens uit te schakelen is?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste