In de aanloop naar ME:A werd ik steeds meer hyped, en heb ik echt een volledige run van ME:1 tot en met 3 gedaan, inclusief (praktisch) alle DLC. Toen de release dichterbij kwam en ik de slechte verhalen hoorde van veel bugs en crappy animaties verdween de hype al snel, tot ik eigenlijk niet meer van plan was de game te gaan halen. Een paar dagen na de release zag ik toch mijn friends list op Discord voor het grootste gedeelte de game spelen en ben ik toch maar gezwicht. Na een paar uurtjes spelen bleek het allemaal niet zo erg als de geruchten deden vermoeden en was de game prima speelbaar, ook al waren de animaties soms niet echt optimaal. Toen ik na 100+ uur speelplezier het einde mocht aanschouwen had ik goede hoop, voor het eerst sinds het concept bestaat zat ik echt uit te kijken tot er DLC zou uitkomen want de gebeurtenissen aan het eind van de game waren een prima opstapje daarvoor. De aankondiging dat er geen support meer komt voor de single player campaign is voor mij dus echt de doodsteek voor de serie. Ik snap dat de vele geruchten over bugs en de animatieproblemen de populariteit van de game niet ten goede zijn gekomen maar om nu al te stoppen met DLC terwijl dat, mits goed uitgevoerd, juist een prima middel is om mensen weer enthousiast te krijgen voor je game...
Ik zie net dat er voor ME:A muliplayer recruit packs te koop zijn. Ik heb toen de duurste ME:A (pre-order) gekocht, vervolgens besluit EA dat er geen DLC's komen en dan verwacht EA nog dat ik packs ga kopen? Over mijn lijk. Ik koop niks meer van EA.
Idem.. Versta niet dat die Multiplayer nog wordt up to date gebracht...Orac schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:33:
Ik zie net dat er voor ME:A muliplayer recruit packs te koop zijn. Ik heb toen de duurste ME:A (pre-order) gekocht, vervolgens besluit EA dat er geen DLC's komen en dan verwacht EA nog dat ik packs ga kopen? Over mijn lijk. Ik koop niks meer van EA.
Zijn er dan nog zoveel mensen die dat spelen ?
Als er nu nog veel mensen de MP spelen (ik heb het zelf nog nooit aangeraakt, daarvoor koop ik spellen als ME niet) zal dat morgen met de PC release van Destiny 2 wel flink inzakken.
Door alle negatieve berichtgeving nooit aan dit deel begonnen, misschien moet ik het nu toch maar eens een kans gaan geven 
Het is geen "super slecht" deel. Er zitten wat problemen in (voornamelijk bugs en kleine dingentjes) en het verhaal is minder sterk. Dat laatste komt, mijn inziens, doordat het verhaal van de ME 1 tot en met 3 dus verdeelt is over drie games. Dat verhaal kan je niet in 1 game proppen en dat hebben ze hier wel gedaan.
Hmm, niet helemaal mee eens...het is duidelijk een 'setting the stage' voor een trilogie...maar ja, door de eerste week slechte reviews is het door de moderne omzet-gedreven game wereld de nek omgedraaid, dus die delen gaan we nooit zien.Mrjraider schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:43:
Het is geen "super slecht" deel. Er zitten wat problemen in (voornamelijk bugs en kleine dingentjes) en het verhaal is minder sterk. Dat laatste komt, mijn inziens, doordat het verhaal van de ME 1 tot en met 3 dus verdeelt is over drie games. Dat verhaal kan je niet in 1 game proppen en dat hebben ze hier wel gedaan.
Is het zo goed als ME 1? Dat denk ik niet, maar zover zit het er ook weer niet vanaf. Probleem is dat hier meespeelt is (te) hoge verwachtingen (wegens ME 1-3) en een hoop nostalgie bij de eerste trilogie. Als ME 1 uitgekomen was een jaartje na, zeg, Knights of the Old Republic zouden de metacritic scores van ME 1 wellicht niet zo hoog zijn. Objectieve cijfers / ratings bestaan niet in gaming land en persoonlijk vind ik dat Andromeda niet de waardering krijgt die het verdient.
Het is geen slechte game, zeker. Het is echter wel de helft van het verhaal als je gewoon de andere helft (of meer eigenlijk) van de rassen bijna in zijn geheelheid weg laat.Zarhrezz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:08:
[...]
Hmm, niet helemaal mee eens...het is duidelijk een 'setting the stage' voor een trilogie...maar ja, door de eerste week slechte reviews is het door de moderne omzet-gedreven game wereld de nek omgedraaid, dus die delen gaan we nooit zien.
Is het zo goed als ME 1? Dat denk ik niet, maar zover zit het er ook weer niet vanaf. Probleem is dat hier meespeelt is (te) hoge verwachtingen (wegens ME 1-3) en een hoop nostalgie bij de eerste trilogie. Als ME 1 uitgekomen was een jaartje na, zeg, Knights of the Old Republic zouden de metacritic scores van ME 1 wellicht niet zo hoog zijn. Objectieve cijfers / ratings bestaan niet in gaming land en persoonlijk vind ik dat Andromeda niet de waardering krijgt die het verdient.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik heb me ook prma vermaakt met andromeda. Mijn grootse issues met de game zijn de opzet van de combat en het maximaal 2 powers hebben.
Even voorop: ik ben meer een gameplay persoon en ik vond de gameplay van ME2 super en ME2 daarom ook de +1 op de andere games in de series.
In ME2 had je een wapen en ability wheel en kon je de abilities van je class gebruiken. Je kon 3 abilites binden aan rb, lb en y, maar de andere kon je gebruiken via het ability wheel.
In andromeda ben je gebonden aan max 3 abilites. Echter je kan ALLE abilities van alle classes leren. De rede is dus duidelijk. Je zou te OP worden als je er meer kon gebruiken. De trade off is dat je enorm gelimiteerd bent in wat je uiteindelijk gebruikt. Het is die limitatie die me tegen staat. Ik hou namelijk niet van beperking. De devs vonden het class systeem een beperking omdat je een set amount of skills hebt, plus 1 bonus van je squad. Maar je had iig nog de andere skills van je class die via het wheel kon gebruiken. Nu heb je er max 3.
Dan het andere punt, de game is open world. Dus combat is opgezet voor open world. Vijanden reageren ook zo en gaan je flanken. Maar in closed situations hebben ze diezelfde AI waardoor gevechten soms echt mega lang duren omdat mobs alle kanten op rennen in closed of bits. Persoonlijk vind ik de closed encounters van ME2 en ME3 beter werken, omdat je daar gebruik moet maken van de ruimte die je hebt en daarmee loopt het soepeler. Ook hier is de 3 abilties een grote limitatie.
Even voorop: ik ben meer een gameplay persoon en ik vond de gameplay van ME2 super en ME2 daarom ook de +1 op de andere games in de series.
In ME2 had je een wapen en ability wheel en kon je de abilities van je class gebruiken. Je kon 3 abilites binden aan rb, lb en y, maar de andere kon je gebruiken via het ability wheel.
In andromeda ben je gebonden aan max 3 abilites. Echter je kan ALLE abilities van alle classes leren. De rede is dus duidelijk. Je zou te OP worden als je er meer kon gebruiken. De trade off is dat je enorm gelimiteerd bent in wat je uiteindelijk gebruikt. Het is die limitatie die me tegen staat. Ik hou namelijk niet van beperking. De devs vonden het class systeem een beperking omdat je een set amount of skills hebt, plus 1 bonus van je squad. Maar je had iig nog de andere skills van je class die via het wheel kon gebruiken. Nu heb je er max 3.
Dan het andere punt, de game is open world. Dus combat is opgezet voor open world. Vijanden reageren ook zo en gaan je flanken. Maar in closed situations hebben ze diezelfde AI waardoor gevechten soms echt mega lang duren omdat mobs alle kanten op rennen in closed of bits. Persoonlijk vind ik de closed encounters van ME2 en ME3 beter werken, omdat je daar gebruik moet maken van de ruimte die je hebt en daarmee loopt het soepeler. Ook hier is de 3 abilties een grote limitatie.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Voor mij was;
ME1: Zot verhaal ! Zeker dat einde was ongelofelijk - als je doorhebt wat er eigenlijk echt aan het gebeuren was..
ME2: Zotte crew! Beste crew in de games, top momenten beleefd daarmee!
ME3: Lekkerste graphics! Vrouwkes zagen er top uit! ;-) haha
En dan HET moment van de trilogie, met onze beste vriend Mordin.. Krijg er nog koud van als ik er aan terug denk...
Andromeda was ook wel nice.. maar nergens een wauw effect, meer zeker een goeie game..
ME1: Zot verhaal ! Zeker dat einde was ongelofelijk - als je doorhebt wat er eigenlijk echt aan het gebeuren was..
ME2: Zotte crew! Beste crew in de games, top momenten beleefd daarmee!
ME3: Lekkerste graphics! Vrouwkes zagen er top uit! ;-) haha
Andromeda was ook wel nice.. maar nergens een wauw effect, meer zeker een goeie game..
We zijn alweer een hele tijd verder nu.
Ben aan mijn 3'de playthrough van ME:A begonnen...
Just biding my time, ik wacht op Metro: Exodus en koop tussentijds geen nieuwe games meer tenzij als ik met de sales iets interessants tegenkom...
...en ik moet zeggen: de belangrijkste bugs zijn er nu toch uit. Okay, de gezichtsanimaties zijn in sommige scenes nog steeds ondermaats en hier en daar zie ik nog wel eens een teamgenoot 4 meter hoog in de lucht "staan"...
Maar niks spelbrekends meer en die bug dat de game vastloopt terwijl je met de Nomad aan het rijden bent ben ik ook niet meer tegengekomen.
Ik vind het toch echt een sfeervol spel geworden. Qua verhaal niet zo baanbrekend als het eerste en zelfs het tweede, maar ik vind het onderhoudend genoeg om me ermee bezig te houden, Ben terug gevallen op een Combat/Tech (infiltrator) profile, min of meer wat ik in mijn eerste playthrough deed. Ik weet niet, maar ik haal persoonlijk meer plezier uit de tech-constructs dan uit de biotics... Invasion vind ik gewoon zalig om vijanden vanachter obstakels te dwingen en i.c.m. een assault turret en cloaked melee-attacs is dat een combi waarbij ik vind dat ik het dodelijkst kan zijn.
Ben nu zoveel mogelijk loyalty-missies aan het afwerken alvorens verder te gaan met de main quest...
Blijft een topper van een game imho...
Ben aan mijn 3'de playthrough van ME:A begonnen...
Just biding my time, ik wacht op Metro: Exodus en koop tussentijds geen nieuwe games meer tenzij als ik met de sales iets interessants tegenkom...
...en ik moet zeggen: de belangrijkste bugs zijn er nu toch uit. Okay, de gezichtsanimaties zijn in sommige scenes nog steeds ondermaats en hier en daar zie ik nog wel eens een teamgenoot 4 meter hoog in de lucht "staan"...
Maar niks spelbrekends meer en die bug dat de game vastloopt terwijl je met de Nomad aan het rijden bent ben ik ook niet meer tegengekomen.
Ik vind het toch echt een sfeervol spel geworden. Qua verhaal niet zo baanbrekend als het eerste en zelfs het tweede, maar ik vind het onderhoudend genoeg om me ermee bezig te houden, Ben terug gevallen op een Combat/Tech (infiltrator) profile, min of meer wat ik in mijn eerste playthrough deed. Ik weet niet, maar ik haal persoonlijk meer plezier uit de tech-constructs dan uit de biotics... Invasion vind ik gewoon zalig om vijanden vanachter obstakels te dwingen en i.c.m. een assault turret en cloaked melee-attacs is dat een combi waarbij ik vind dat ik het dodelijkst kan zijn.
Ben nu zoveel mogelijk loyalty-missies aan het afwerken alvorens verder te gaan met de main quest...
Blijft een topper van een game imho...
Tja, typische EA game die té snel uit is geperst. Nu alle bugfixes uit zijn heb ik het spel pas aangezwengeld, en ik durf ook te wedden dat als de game in deze staat was uitgekomen het inderdaad een mooi opstapje zou zijn naar een prachtige trilogie. Of het de magie heeft die ME1-3 hadden? Nee, want die magie kwam voort uit het onbekende, hetzelfde trucje kun je niet nog eens herhalen (helaas..Zarhrezz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:08:
[...]
Hmm, niet helemaal mee eens...het is duidelijk een 'setting the stage' voor een trilogie...maar ja, door de eerste week slechte reviews is het door de moderne omzet-gedreven game wereld de nek omgedraaid, dus die delen gaan we nooit zien.
Om dit topic maar even leven in te blazen....
Vanuit Kotaku en Angry Joe is me te oren gekomen dat Bioware een nieuwe Mass Effect aan het schrijven is.
De laatste was niet heel best maar ik hoopte wel dat de serie niet gestorven zou zijn. Lijkt nu toch echt niet het geval te zijn.
Vanuit Kotaku en Angry Joe is me te oren gekomen dat Bioware een nieuwe Mass Effect aan het schrijven is.
De laatste was niet heel best maar ik hoopte wel dat de serie niet gestorven zou zijn. Lijkt nu toch echt niet het geval te zijn.
ME:Andromeda was het inderdaad niet "helemaal", al moet ik wel zeggen dat ik verhaal zelf wel zag zitten. Je zal echter wel met een half aantal aan wezens opgescheept. Als er dus een vervolg komt op Andromeda, dan graag wel iedereen erbij. Zelfs de Hanar en et cetera.kbloem schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:00:
Om dit topic maar even leven in te blazen....
Een vervolg op ME3 hoeft niet noodzakelijkerwijs "lastig" te zijn. Dat is oplossen door verschillende mogelijkheden te gebruiken naar aanleiding van het einde wat gekozen is... Lees: andere krachten.
We gaan het zien
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een nieuw deel in de ME reeks te maken een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!
[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 09-11-2020 10:20 ]
Na Andromeda ben ik vooral sceptisch...eerst zien, dan geloven (en kopen...zeker geen pre-order meer).PdeBie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:03:
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!
Ze hebben niet gezegd dat het een vervolg was op Andromeda, toch ? Alleen een nieuwe game in de Mass Effect series.PdeBie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:03:
Inmiddels is de remaster van ME 1 t/m 3 aangekondigd en heeft BioWare aangegeven een vervolg op Andromeda te maken. Ben benieuwd!!!
No matter the age, never lose the Kramer inside
Klopt, ze hebben niet aangegeven dat het een directe sequel op andromeda is. Ik neem ook aan dat ze het weer opnieuw zullen proberen in het "oude" universum om zo oude fans weer terug te krijgen naar de serie.
I stand corrected. U heeft helemaal gelijk!
Meanwhile here at BioWare, a veteran team has been hard at work envisioning the next chapter of the Mass Effect universe. We are in early stages on the project and can’t say any more just yet, but we’re looking forward to sharing our vision for where we’ll be going next.
Ik heb nog nooit een Mass Effect game gespeeld. Is Andromeda een optie om zomaar in te stappen, of mis je dan echt teveel background info?
Ik heb niet zoveel meer te spelen, PS5 staat hier maar te staan, dus wellicht is dit een serieuze optie.
Ik heb niet zoveel meer te spelen, PS5 staat hier maar te staan, dus wellicht is dit een serieuze optie.
Persoonlijk zou ik wachten tot de remaster op de PS5 beschikbaar is. Andromeda is de slechtste iteratie uit de serie.ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
Ik heb nog nooit een Mass Effect game gespeeld. Is Andromeda een optie om zomaar in te stappen, of mis je dan echt teveel background info?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mm, verschil tussen de PS4 uitvoering a 5,99 of de PS remaster a 51,99 voor een game waarvan ik niet weet of ie mij ligt vind ik te groot.Tsurany schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:57:
[...]
Persoonlijk zou ik wachten tot de remaster op de PS5 beschikbaar is. Andromeda is de slechtste iteratie uit de serie.
Bedankt voor de tip overigens hoor. Qua gameplay gaat het voor mij niet heel uitmaken denk ik
Edit: Ik zie dat die Legendary edition ALLE basisgames van ME bevat. Mm, das andere koek.
Edit 2: Maar dus alleen deel 1/3 - Niet Andromeda.
In hoeverre zijn deel 1/3 nog interessant, uitgaande dat deel 1 in 2008 gereleased werd?
[ Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-04-2021 13:51 ]
In de tijd dat ME2 nog niet zo lang uit was, ben ik daaraan begonnen en later ook ME3 gespeeld kort na de release. De serie is mij erg bijgebleven als een van de tofste game series die ik ooit gespeeld heb (ook al heb ik ME1 nooit gespeeld). Het verhaal en de karakters zijn supersterk, de keuzes die je maakt kunnen kleine en grote gevolgen hebben en de gameplay zelf vond ik ook erg leuk. De legendary edition is niet alleen een bundle van alle drie de delen met DLC's, maar ze zijn grafisch en op gebied van gameplay bijgewerkt, dus ik denk dat je er zeker veel plezier aan kan beleven.ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:00:
[...]
Mm, verschil tussen de PS4 uitvoering a 5,99 of de PS remaster a 51,99 voor een game waarvan ik niet weet of ie mij ligt vind ik te groot.
Bedankt voor de tip overigens hoor. Qua gameplay gaat het voor mij niet heel uitmaken denk ik
Edit: Ik zie dat die Legendary edition ALLE basisgames van ME bevat. Mm, das andere koek.
In hoeverre zijn deel 1/3 nog interessant, uitgaande dat deel 1 in 2008 gereleased werd?
Door de wisselende recensies ben ik nooit echt aan Andromeda begonnen, maar aangezien het toch onder Game Pass valt, ben ik er vorige week toch maar eens aan begonnen. Tot zover is het goed vermaak, maar heb ik er niet echt hetzelfde gevoel bij als de oude reeks. Weinig feeling met de karakters en misschien helpt het ook niet dat mijn zelf samengestelde hoofdpersoon er onbedoeld wat dom uit is gaan zien
Hoewel ik Andromeda niet zo slecht vond als sommige recensies je zouden doen geloven, zijn deel 1 t/m 3 wel echt veel meer de moeite waard om te spelen. In ieder geval qua verhaal.ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:00:
[...]
Mm, verschil tussen de PS4 uitvoering a 5,99 of de PS remaster a 51,99 voor een game waarvan ik niet weet of ie mij ligt vind ik te groot.
Het eerste deel is qua gameplay wel wat gedateerd maar als het goed is wordt dat wel wat verbeterd in de remaster. Persoonlijk zou ik in ieder geval de remaster spelen zodra die uit is. Als je echter nu voor minder dan 5 euro Andromeda kunt oppikken is dat een prima deal.
Om ook maar je originele vraag te beantwoorden: Andromeda is prima speelbaar zonder dat je het verhaal van delen 1-3 kent. Voor de rest eens met bovenstaande reacties.ArnoldSmiley schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Je bent.me voor 😀g0tanks schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:28:
[...]
Om ook maar je originele vraag te beantwoorden: Andromeda is prima speelbaar zonder dat je het verhaal van delen 1-3 kent. Voor de rest eens met bovenstaande reacties.
Vanavond aan Andromeda begonnen. Eerste indruk dat het echt een toffe game is. Dit zijn de leukste games.....5.99, niks verwachten en echt een leuk spel hebben om te gamen.Blauwschaap schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:16:
[...]
Hoewel ik Andromeda niet zo slecht vond als sommige recensies je zouden doen geloven, zijn deel 1 t/m 3 wel echt veel meer de moeite waard om te spelen. In ieder geval qua verhaal.
Het eerste deel is qua gameplay wel wat gedateerd maar als het goed is wordt dat wel wat verbeterd in de remaster. Persoonlijk zou ik in ieder geval de remaster spelen zodra die uit is. Als je echter nu voor minder dan 5 euro Andromeda kunt oppikken is dat een prima deal.
Veel succes ermee!ArnoldSmiley schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:21:
[...]
Vanavond aan Andromeda begonnen. Eerste indruk dat het echt een toffe game is. Dit zijn de leukste games.....5.99, niks verwachten en echt een leuk spel hebben om te gamen.
Klopt. Maar gewoon echt een prima afgewerkt spel.QuZyX schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
[...]
Veel succes ermee!Voor 6 euro kan je niet veel misdoen
De meningen zijn daarover deels wel en deels niet.. Tevens omdat de lat voor Mass Effect wel enorm hoog lag naar de drie eerste delen..ArnoldSmiley schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:45:
[...]
Klopt. Maar gewoon echt een prima afgewerkt spel.
Maar net zoals jij, vond ik het ook een waardige game en heb ik er veel plezier aan gehad!
Ik vind het echt een geweldige game. De opzet, met die sterrenstelsels exploren, op.planeten landen en je missie doen: tof.
Verhaallijn: ge-wel-dig.
Minpunten: heel veel side missie en veel ontwikkelmeuk aan je character. Niet helemaal.aan mij besteed, loop nog steeds in mijn oorspronkelijke Innitiative pak rond 😅
Deel 1/3 zou beter moeten zijn? Kan ik bijna niet voorstellen van een oude game?
Overigens: wil iemand deze game hebben?
Webshop moest een nieuw hoesje en cover nasturen. Was helemaal kapot gegaan in de post. Kreeg dus een compleet nieuwe game. Koste ook.maar 6 nog wat.
Maar ik heb dus nu 2 x een Andromeda disc liggen.
Verhaallijn: ge-wel-dig.
Minpunten: heel veel side missie en veel ontwikkelmeuk aan je character. Niet helemaal.aan mij besteed, loop nog steeds in mijn oorspronkelijke Innitiative pak rond 😅
Deel 1/3 zou beter moeten zijn? Kan ik bijna niet voorstellen van een oude game?
Overigens: wil iemand deze game hebben?
Webshop moest een nieuw hoesje en cover nasturen. Was helemaal kapot gegaan in de post. Kreeg dus een compleet nieuwe game. Koste ook.maar 6 nog wat.
Maar ik heb dus nu 2 x een Andromeda disc liggen.
Na afgelopen week de ME Legendary trilogie te hebben afgerond ben ik opnieuw begonnen met Andromeda.
Nu merk ik alleen op de Xbox dat er een soort “aim acceleration” in lijkt te zitten. Dus je begint met traag te draaien en dan ineens -bam- full speed 360. Heel irritant in vuurgevechten.
Weet iemand of dit ergens uit te schakelen is?
Nu merk ik alleen op de Xbox dat er een soort “aim acceleration” in lijkt te zitten. Dus je begint met traag te draaien en dan ineens -bam- full speed 360. Heel irritant in vuurgevechten.
Weet iemand of dit ergens uit te schakelen is?