Niks mis mee! Je kan gewoon lekker afwachten totdat er veel patches zijn geweest en de DLC's. Kan je mooi alles in 1x uitspelen, het totale pakketJochem Boom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:50:
Ik ben nu voor het eerst 1 t/m 3 aan het doorspelen, met de gedachte Andromeda daarna op te pikken. Maar als ik zo overal lees, lijkt het voor mij toch een budgetbak/game of the year edition game te worden. Heb overigens niks tegen 7tjes, door die gebreken kan ik vast wel heenkijken. Maar ben nu halverwege 2 en vindt het echt supertof uitgewerkt, maar kan niet zeggen dat ik zo'n megafan ben geworden dat ik Andromeda direct moet hebben.
Zo eindelijk door de eerste cutscene heen. Of ze hebben hem gepatched of de ''bordered window'' manier werkte. Nu kan ik eindelijk spelen. Ben nog op Eos en ga eerst eens lekker spelen, voordat ik side quests ga doen. Loopt nog niet echt mega goed met alles op medium helaas.
Wat zijn je sys specs dan? Ja er zijn hier en daar situaties waar performance best kan inzakken, zeker als je op bepaalde plekken op de galaxy map geparkeerd staat en je gaat naar je eigen kamer of die meeting room. Op planeten zelf nog niets geks tegengekomen. Zelf merkte ik in 1 van de latere stelsels slowdowns door het licht, zodra die lichtbron buiten beeld was liep het weer soepel.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:28:
Zo eindelijk door de eerste cutscene heen. Of ze hebben hem gepatched of de ''bordered window'' manier werkte. Nu kan ik eindelijk spelen. Ben nog op Eos en ga eerst eens lekker spelen, voordat ik side quests ga doen. Loopt nog niet echt mega goed met alles op medium helaas.
1080p @ultra 1.7res scale.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
- i5 3570k. Turbo overclock naar 4.5 (als dit anders moet hoor ik het graag. Speciaal voor Andromeda de overclock gedaanprutser001 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:49:
[...]
Wat zijn je sys specs dan? Ja er zijn hier en daar situaties waar performance best kan inzakken, zeker als je op bepaalde plekken op de galaxy map geparkeerd staat en je gaat naar je eigen kamer of die meeting room. Op planeten zelf nog niets geks tegengekomen. Zelf merkte ik in 1 van de latere stelsels slowdowns door het licht, zodra die lichtbron buiten beeld was liep het weer soepel.
1080p @ultra 1.7res scale.

- GTX 970 (Ook met lichte OC) draaiend op Full-HD
- 16 Gb ram
- Installatie op SSD
Nu alles op medium, maar draait nog niet vloeiend genoeg om echt van te genieten. Ik gok zelfs op 25 fps. Alles op de achtergrond uit gezet. Standaard windows apps, Xbox DVR uit gezet. Merkte dat de PC sneller werd, maar de game niet echt. Echt z'n beetje alles geprobeerd.
http://www.gamersnexus.ne...-benchmark-fps-frametimes Kwam deze toevallig tegen.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:54:
[...]
- i5 3570k. Turbo overclock naar 4.5 (als dit anders moet hoor ik het graag. Speciaal voor Andromeda de overclock gedaan)
- 16 Gb ram
- Installatie op SSD
Nu alles op medium, maar draait nog niet vloeiend genoeg om echt van te genieten. Ik gok zelfs op 25 fps. Alles op de achtergrond uit gezet. Standaard windows apps, Xbox DVR uit gezet. Merkte dat de PC sneller werd, maar de game niet echt. Echt z'n beetje alles geprobeerd.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Stukje net gelezen. Hun processor is locked op 4.5 ipv tijdens turbo. Zou dit verschil maken? Wel gek dat ze aangeven dat de GTX 970 toch makkelijk moet draaien op ultra en ik op medium speel. Iemand nog tips? Want ik snap er niks meer vanprutser001 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:58:
[...]
http://www.gamersnexus.ne...-benchmark-fps-frametimes Kwam deze toevallig tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 08:35 ]
Ik heb een i5 2500k (@4.2) met een R9 280x en draai medium op 1440p en dat draait best redelijk (40-50 fps gemeten op Havarl). Wel AA en Ambient Occlusion uitgezet, misschien dat dat het verschil maakt. Maar met een 970 op 1080p zul je toch zeker meer moeten kunnen halen dan 25 fps op medium.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:54:
[...]
- i5 3570k. Turbo overclock naar 4.5 (als dit anders moet hoor ik het graag. Speciaal voor Andromeda de overclock gedaan)
- 16 Gb ram
- Installatie op SSD
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Wie geeft dat aan? Lijkt me sterk dat je van een 3 jaar oude kaart mag verwachten dat hij een nieuwe game op ultra aan kan.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:29:
Wel gek dat ze aangeven dat de GTX 970 toch makkelijk moet draaien op ultra en ik op medium speel.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik geloof dat er in MSI Afterburner een optie ziet om statistieken te zien toch? Dan draai ik vanmiddag even een stukje en kijk ik wat eruit komt. Ben wel erg benieuwd. Op YouTube draaien de mensen ook High met minimaal 55 FPSRannasha schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:38:
[...]
Ik heb een i5 2500k (@4.2) met een R9 280x en draai medium op 1440p en dat draait best redelijk (40-50 fps gemeten op Havarl). Wel AA en Ambient Occlusion uitgezet, misschien dat dat het verschil maakt. Maar met een 970 op 1080p zul je toch zeker meer moeten kunnen halen dan 25 fps op medium.
Ze hebben de game gebenchmarked en daar komt uit dat de 970 op Ultra draait en ik moeite heb met Medium draaien. Daar zit het verschil/ergernis. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik de nieuwste games op volle kracht kan draaien, maar als ik op medium ervan kan genieten ben ik blijPhydomir schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:43:
[...]
Wie geeft dat aan? Lijkt me sterk dat je van een 3 jaar oude kaart mag verwachten dat hij een nieuwe game op ultra aan kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 08:47 ]
Heb je wel up to date drivers?Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:54:
[...]
- 16 Gb ram
- Installatie op SSD
Ik draai Ultra op Full HD met een GTX 1060 6gb. Over het algemeen stabiel 55-60fps, maar soms absurde drops naar 30 fps. Daarvan weet ik zeker dat het aan de game ligt en niet aan mijn systeem.
Ik heb het volgende:Phydomir schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:43:
[...]
Wie geeft dat aan? Lijkt me sterk dat je van een 3 jaar oude kaart mag verwachten dat hij een nieuwe game op ultra aan kan.
7700k i7 (kleine overclock naar 4.6ghz)
GTX970
16GB RAM
Windows 10
SSD 250GB Crucial
Ik draai het spel op Ultra. Alles op het hoogste gezet.
In multiplayer draait alles super vloeiend (behalve wanneer een destroyer explodeert, kleine dip).
In single player heb ik een soms een fps drop maar meestal draait ie vloeiend.
Ultra is prima te doen. Kan zijn dan er meer bij mij gemaskeerd wordt omdat ik een Gsync beeldscherm heb maar ik vermoed dat die FPS drops eerder aan het spel ligt dan aan de videokaart.
De fps drops komen voor in cutscenes die geeneens veeleisend zijn.
Ja ik heb de laatste drivers. Net voor de zekerheid gekeken of er gisteren een nieuwe is uitgekomen, maar de laatste staat op de 20ste.Razorbite schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:05:
[...]
Heb je wel up to date drivers?
Ik draai Ultra op Full HD met een GTX 1060 6gb. Over het algemeen stabiel 55-60fps, maar soms absurde drops naar 30 fps. Daarvan weet ik zeker dat het aan de game ligt en niet aan mijn systeem.
Dit vind ik dus wel een mooie. Natuurlijk zit er een generatie-kloof tussen jou en mijn processor, maar zulke noemenswaardige aantallen in FPS vind ik echt raar.Mangafan2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:06:
[...]
Ik heb het volgende:
7700k i7 (kleine overclock naar 4.6ghz)
GTX970
16GB RAM
Windows 10
SSD 250GB Crucial
Ik draai het spel op Ultra. Alles op het hoogste gezet.
In multiplayer draait alles super vloeiend (behalve wanneer een destroyer explodeert, kleine dip).
In single player heb ik een soms een fps drop maar meestal draait ie vloeiend.
Ultra is prima te doen. Kan zijn dan er meer bij mij gemaskeerd wordt omdat ik een Gsync beeldscherm heb maar ik vermoed dat die FPS drops eerder aan het spel ligt dan aan de videokaart.
De fps drops komen voor in cutscenes die geeneens veeleisend zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 09:10 ]
Ik vermoed eerlijk gezegd dat je processor de bottleneck is.[b]Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:09:
Dit vind ik dus wel een mooie. Natuurlijk zit er een generatie-kloof tussen jou en mijn processor, maar zulke noemenswaardige aantallen in FPS vind ik echt raar.
Probeer deze anders even: http://www.game-debate.co...x.php?g_id=5581&game=Mass Effect Andromeda#systemCheck
Beetje simpele tool maar misschien helpt het je. Je kan ook een andere processor proberen. Daar wordt medium/high aangegeven met jouw setup.
[ Voor 4% gewijzigd door Mangafan2 op 29-03-2017 09:21 ]
Hmm, ik heb een i5 750 @3.9GHz en die wordt volgens windows task manager max zo'n 75% belast. Dit icm met een RX480, die enigszins vergelijkbaar zou moeten zijn met een GTX970, draai ik 1200p op ultra soepeltjes.Mangafan2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:18:
[...]
Ik vermoed eerlijk gezegd dat je processor de bottleneck is.
Probeer deze anders even: http://www.game-debate.co...x.php?g_id=5581&game=Mass Effect Andromeda#systemCheck
Beetje simpele tool maar misschien helpt het je. Je kan ook een andere processor proberen. Daar wordt medium/high aangegeven met jouw setup.
Is het spel verder te doen, als je alleen de main quests en hier en daar een sidequest doet? En zijn die strike team missies nog echt nodig?
Ja, maar je mist dan wel een groot deel van de content.jaaoie17 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:20:
Is het spel verder te doen, als je alleen de main quests en hier en daar een sidequest doet?
Nee, totaal niet. Ze geven je een beetje extra credits, research punten, crafting resources en af en toe een item. Maar dit is zeer weinig vergeleken met wat je met gewoon spelen oppikt.En zijn die strike team missies nog echt nodig?
Heb je gezorgd dat alle cores ook op die 4,5 lopen als ze belast worden?Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:54:
[...]
- 16 Gb ram
- Installatie op SSD
En probeer het eens zonder de OC.
Heb je ook problemen in andere spellen?
Ik heb nu de eerste major plot missie gedaan op de eerste planeet. Tot nu toe erg tevreden over de game. Van "omg de animaties zijn zo ongelofelijk kut" nog bijna niets gemerkt. Maar bij 1 npc als ik eerlijk ben, Addison. Bij de rest was alles gewoon goed en wat we gewent zijn van bioware. Waarbij ik de animaties van Peebee echt geweldig vind en Drack ook.
Over Peebee gesproken, best, waifu, evah. Ik was van te voren een beetje sceptisch over Peebee van de beelden die ik gezien had. Ze leek me erg jeugdig en meer een tiener. Maar vanaf het moment dat ik haar ontmoet heb ben ik om. Zelden zijn er zulke character introductions in een game. Alles van haar persoonlijkheid is leuk. Ze is een beetje de Tali van deze game, maar dan als het verlegen aspect van Tali omdraait naar aanwezig en outgoing en goed geanimeerd.
Drack is een Krogan. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden, hijs de nieuwe Wrex en dat is awesome.
Minst leuke character op m'n schip vind ik Liam. Zelfs Kullo is best wel cool, al haalt hij het niet bij Joker. Ook snap ik het punt niet dat Suvi in de cockpit zit.
Grootse negatieve punt tot nu toe vind ik character banter op m'n schip. Waar ik characters hoorde die ik nog niet eens ontmoet had, gezien ik nog niet op Eos geland was...
Nu wat eventuele story spoilers, dus mooi int zwart.
Tot slot voor nu, erg leuke game. Die 6,5 van Jurien vind ik op het moment echt te laag. Ik snap het sentiment, gezien de hoge verwachtingen. Zeker gezien Horizon wat een paar weken eerder uit is gekomen. Al is een vergelijk tussen die twee eigenlijk niet terecht. Ja het komt 3 weken later uit, maar beide games hebben jaren van ontwikkeling achter de rug en in 3 weken kan je niet verwachten dat het opeens dezelfde standaard heeft. Dit is trouwens richting alle reviewers, niet specifiek hier op tweakers.
Voor mij is het tot nu toe een 8/8.5. Ik vermaak me er prima mee, het heeft z'n glitches, maar de positieven wegen daar veel meer tegenop. Het is geen witcher 3 waar ik nu nog over nadenk over hoe vet dat was, maar het is wel een game waar ik met vrienden veel over praat en meer mee bezig ben dan de meeste singleplayer games.
Over Peebee gesproken, best, waifu, evah. Ik was van te voren een beetje sceptisch over Peebee van de beelden die ik gezien had. Ze leek me erg jeugdig en meer een tiener. Maar vanaf het moment dat ik haar ontmoet heb ben ik om. Zelden zijn er zulke character introductions in een game. Alles van haar persoonlijkheid is leuk. Ze is een beetje de Tali van deze game, maar dan als het verlegen aspect van Tali omdraait naar aanwezig en outgoing en goed geanimeerd.
Drack is een Krogan. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden, hijs de nieuwe Wrex en dat is awesome.
Minst leuke character op m'n schip vind ik Liam. Zelfs Kullo is best wel cool, al haalt hij het niet bij Joker. Ook snap ik het punt niet dat Suvi in de cockpit zit.
Grootse negatieve punt tot nu toe vind ik character banter op m'n schip. Waar ik characters hoorde die ik nog niet eens ontmoet had, gezien ik nog niet op Eos geland was...
spoiler:
Ik heb nu de eerste "vault" gehaald. Ik vind het allemaal wel "te gemakkelijk" dat er weer een "uitgestorven ras" is die toevallig super advanced zijn en daarmee de atmosfeer van een planeet kunnen veranderen. Waarom bestaan ze dan niet meer? beetje raar weer, of de reapers moeten ook door deze galaxy reizen elke 50.000 jaar.
In de aftermath moet ik nu "wachten" tot de atmosfeer geen radiation meer bevat. Wat betekend dat ik een aantal gedeelten van de map nog niet kan ontdekken omdat er teveel radiation is. Dat "wachten" is waarschijnlijk tot na een volgende story missie of zo. Ik hou niet van zo'n afbakening. Het is anti open world.
In de aftermath moet ik nu "wachten" tot de atmosfeer geen radiation meer bevat. Wat betekend dat ik een aantal gedeelten van de map nog niet kan ontdekken omdat er teveel radiation is. Dat "wachten" is waarschijnlijk tot na een volgende story missie of zo. Ik hou niet van zo'n afbakening. Het is anti open world.
Tot slot voor nu, erg leuke game. Die 6,5 van Jurien vind ik op het moment echt te laag. Ik snap het sentiment, gezien de hoge verwachtingen. Zeker gezien Horizon wat een paar weken eerder uit is gekomen. Al is een vergelijk tussen die twee eigenlijk niet terecht. Ja het komt 3 weken later uit, maar beide games hebben jaren van ontwikkeling achter de rug en in 3 weken kan je niet verwachten dat het opeens dezelfde standaard heeft. Dit is trouwens richting alle reviewers, niet specifiek hier op tweakers.
Voor mij is het tot nu toe een 8/8.5. Ik vermaak me er prima mee, het heeft z'n glitches, maar de positieven wegen daar veel meer tegenop. Het is geen witcher 3 waar ik nu nog over nadenk over hoe vet dat was, maar het is wel een game waar ik met vrienden veel over praat en meer mee bezig ben dan de meeste singleplayer games.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb alle 4 de cores laten lopen op 4,5. Voor de overclock liep het niet veel beter. Andere spellen geen probleem. Witcher 3 loopt vloeiendZeara schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Heb je gezorgd dat alle cores ook op die 4,5 lopen als ze belast worden?
En probeer het eens zonder de OC.
Heb je ook problemen in andere spellen?
Ik kon het niet laten het spel toch aan te proberen ondanks de reviews omdat het precies in mijn straatje ligt qua interesse. Het spel is vermakelijk, ondanks de talloze missers. De basis is erg goed, de engine zorgt voor prachtige plaatjes, combat loopt heerlijk vloeiend, ondanks dat je je squadmates niet meer echt kan besturen en ik vind de setting fantastisch.
Daar tegenover staat echter een enorme lijst met zaken die, zeker in een triple A veel beter hadden gemoeten. Het scannen van planeten voor resources, gezichtsanimaties, waardeloze UI voor quests en inventory, het gebrek aan (lange termijn) consequenties aan keuzes die je maakt in conversaties, etcetera.
Ook het verhaal, dat in grote lijnen wel redelijk is, maakt wat abrupte sprongen die voelen alsof er content geknipt is. Het spel had niet eens foutloos hoeven zijn, dat is vrijwel nooit het geval, maar hier gaat veel te veel fout.
Dat ME:A vermakelijk is ondanks die fouten doet pijn want het had zo ontzettend veel beter gekund. Het spel schreeuwt dat het niet af is, of gemaakt door een stelletje amateurs. Als je het spel een beetje speelt, kan het je niet ontgaan dat de menu's (op PC) ontzettend onhandig navigeren. of bijvoorbeeld het scannen van planeten; een spelletje uit 1992, Star Control 2, deed het al veel beter. Beiden zaken die zonder al teveel moeite of ontwikkelingstijd beter hadden gekund.
Ik vind de 6.5 van Tweakers niet ongepast. Het spel presteert absoluut onder de maat. Een 6.5 betekend echter niet het onspeelbare troep is. Het is vermakelijk/voldoende, maar ook niet meer dan dat. Voor iemand die van de eerdere Mass Effects genoten heeft, kan het een prima aanschaf zijn.
Overigens, qua prestaties: ik draai het op een AMD FX-6300 en een GTX 1060, en het draait prima op high, verder niet al te uitgebreid getest.
Daar tegenover staat echter een enorme lijst met zaken die, zeker in een triple A veel beter hadden gemoeten. Het scannen van planeten voor resources, gezichtsanimaties, waardeloze UI voor quests en inventory, het gebrek aan (lange termijn) consequenties aan keuzes die je maakt in conversaties, etcetera.
Ook het verhaal, dat in grote lijnen wel redelijk is, maakt wat abrupte sprongen die voelen alsof er content geknipt is. Het spel had niet eens foutloos hoeven zijn, dat is vrijwel nooit het geval, maar hier gaat veel te veel fout.
Dat ME:A vermakelijk is ondanks die fouten doet pijn want het had zo ontzettend veel beter gekund. Het spel schreeuwt dat het niet af is, of gemaakt door een stelletje amateurs. Als je het spel een beetje speelt, kan het je niet ontgaan dat de menu's (op PC) ontzettend onhandig navigeren. of bijvoorbeeld het scannen van planeten; een spelletje uit 1992, Star Control 2, deed het al veel beter. Beiden zaken die zonder al teveel moeite of ontwikkelingstijd beter hadden gekund.
Ik vind de 6.5 van Tweakers niet ongepast. Het spel presteert absoluut onder de maat. Een 6.5 betekend echter niet het onspeelbare troep is. Het is vermakelijk/voldoende, maar ook niet meer dan dat. Voor iemand die van de eerdere Mass Effects genoten heeft, kan het een prima aanschaf zijn.
Overigens, qua prestaties: ik draai het op een AMD FX-6300 en een GTX 1060, en het draait prima op high, verder niet al te uitgebreid getest.
Ik heb het spel even neergelegd in de hoop dat de animaties nog een keer gefixt gaan worden....
De eerste 3 mass effect games heb ik met heel veel plezier gespeeld... deze blijft me steeds maar uit het verhaal halen.
Ergste misser tot nu toe:
Helemaal in het begin na intro missie:
De eerste 3 mass effect games heb ik met heel veel plezier gespeeld... deze blijft me steeds maar uit het verhaal halen.
spoiler:
kom je in de nexus, waar men de arks blijkbaar al veel eerder had verwacht. Ze zitten in het donker, hebben amper power, amper rations etc en zijn volgens de tekst best de wanhoop nabij. Eindelijk ben je er.
Dit wordt gebracht door een npc die een beetje gaar staat te grijnzen, en de voice actor lijkt de intonatie aan te houden van hans teeuwen die een grap brengt.
Ben je nou wel of niet blij om me te zien? Is dit sarcasme?
Om het helemaal compleet te maken, is in de binnenkant van zijn helm de achtergrond te zien...... Als hij zich draait zie je dat de helm die stukken van zijn gezicht en hoofd bedekt aan de binnenkant gewoon de muur laten zien...
Ja, heel mooi afgewerkt Bioware..
Dit wordt gebracht door een npc die een beetje gaar staat te grijnzen, en de voice actor lijkt de intonatie aan te houden van hans teeuwen die een grap brengt.
Ben je nou wel of niet blij om me te zien? Is dit sarcasme?
Om het helemaal compleet te maken, is in de binnenkant van zijn helm de achtergrond te zien...... Als hij zich draait zie je dat de helm die stukken van zijn gezicht en hoofd bedekt aan de binnenkant gewoon de muur laten zien...
Ja, heel mooi afgewerkt Bioware..
[ Voor 0% gewijzigd door riaddon op 29-03-2017 15:35 . Reden: spoiler tag fix ]
Volgende keer de [spoiler] tags gebruiken svpriaddon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:33:
Ik heb het spel even neergelegd in de hoop dat de animaties nog een keer gefixt gaan worden....
SPOILERS
Daarbij, vond ik dat wel meevallen...
Nou ja, Ultra is misschien weer wat hoog gegrepen (tenzij je het prima vindt om op lage framerate te spelen) maar medium zou hij inderdaad makkelijk aan moeten kunnen.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:29:
[...]
Stukje net gelezen. Hun processor is locked op 4.5 ipv tijdens turbo. Zou dit verschil maken? Wel gek dat ze aangeven dat de GTX 970 toch makkelijk moet draaien op ultra en ik op medium speel. Iemand nog tips? Want ik snap er niks meer van. Ik vind het tot nu toe een gaaf spel en wil hem graag spelen, maar niet op deze manier
Die 25 fps waar je het over had, heb je dat gemeten of geschat? Met het console command perfoverlay.drawfps 1 kun je de framerate in-game zien.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Jezus, ik dacht dat ik met 38h al goed bezig was. Weet niet precies wat m'n completion percentage zit, qua story voortgangprutser001 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:02:
[...]
ME:A heb ik in 54 uur uitgespeeld, 95% complete buiten de slome maar mooie galaxy map heb ik me niet verveeld ik wil nu DLC/Expansion!!!.
spoiler:
ben ik bezig Kadara te koloniseren
Hmmm, misschien kun je nog een beetje met je settings spelen.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Ik heb alle 4 de cores laten lopen op 4,5. Voor de overclock liep het niet veel beter. Andere spellen geen probleem. Witcher 3 loopt vloeiend
Heb je toevallig aan de resolution scaler gezeten?
Zou dat nog iets uitmaken? Hij staat op 1.0Zeara schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:00:
[...]
Hmmm, misschien kun je nog een beetje met je settings spelen.
Heb je toevallig aan de resolution scaler gezeten?
Ik startte net de game op met MSI fps meter aan.
Draaide helemaal top. Stabiele 60 fps met een dipje naar 55 fps op zijn tijd.
GPU was nog lang niet op 100% dus verwachtte de settings nog wat te kunnen opschroeven.
Ik krijg je cutscene waar je Drack ontmoet.... en boem.... 20 a 22 fps. Niet meer speelbaar.
Wat een rare bedoeling dit.
http://m.imgur.com/ifqpQbD
[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 17:42 ]
Je zit dus op Eos? Heb je de laatste Nvidia-drivers? Er is een fix geweest die performanceproblemen (specifiek op Eos volgens mij) oploste.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:32:
[...]
Zou dat nog iets uitmaken? Hij staat op 1.0
Ik startte net de game op met MSI fps meter aan.
Draaide helemaal top. Stabiele 60 fps met een dipje naar 55 fps op zijn tijd.
GPU was nog lang niet op 100% dus verwachtte de settings nog wat te kunnen opschroeven.
Ik krijg je cutscene waar je Drack ontmoet.... en boem.... 20 a 22 fps. Niet meer speelbaar.
Wat een rare bedoeling dit.
Ja ik heb de laatste drivers. Net door Nvidia ook de game laten "optimaliseren". Die zette 3 a 4 settings hoger dan hoe ik ze had staan. Spel opnieuw opgestart en nog steeds 20 fps (zie voorgaand bericht)Compizfox schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:36:
[...]
Je zit dus op Eos? Heb je de laatste Nvidia-drivers? Er is een fix geweest die performanceproblemen (specifiek op Eos volgens mij) oploste.
Naar mijn idee is 60 graden tijdens gamen voor de CPU toch geen probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 18:26 ]
Als je een save game maakt en dan weer terug naar je save games gaat dan zie je tijd+completion bij de save game die je net gemaakt hebt.Dartillus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Jezus, ik dacht dat ik met 38h al goed bezig was. Weet niet precies wat m'n completion percentage zit, qua story voortgangspoiler:ben ik bezig Kadara te koloniseren
spoiler:
Bij Kadara? moest je toen op je schip of op de planeet zelf vidcomm doen met Addison of? Volgens mij is 1 van die of die Krogan wereld 1 van de redenen dat ik dus 95% heb gehaald want ik kreeg dus geen vidcomm mogelijkheid op mijn schip
pas uren later en vele quests kwam ik erachter dat ik vanaf de planeet moest bellen xD
Inderdaad, ik denk dat reviews een beetje popie jopie zijn, op die maffe Addison na met 'My face is tired' .... (WTF?) op een paar dingen na eigenlijk niets geks gezien. Een aantal 'analisten' hebben wel een goed punt, b.v. de ogen zijn 'te groot' en een aantal gezichtsuitdrukkingen zijn niet helemaal gepast.
@spoiler :ye-roon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:59:
Ik heb nu de eerste major plot missie gedaan op de eerste planeet. Tot nu toe erg tevreden over de game. Van "omg de animaties zijn zo ongelofelijk kut" nog bijna niets gemerkt. Maar bij 1 npc als ik eerlijk ben, Addison. Bij de rest was alles gewoon goed en wat we gewent zijn van bioware. Waarbij ik de animaties van Peebee echt geweldig vind en Drack ook.
spoiler:Ik heb nu de eerste "vault" gehaald. Ik vind het allemaal wel "te gemakkelijk" dat er weer een "uitgestorven ras" is die toevallig super advanced zijn en daarmee de atmosfeer van een planeet kunnen veranderen. Waarom bestaan ze dan niet meer? beetje raar weer, of de reapers moeten ook door deze galaxy reizen elke 50.000 jaar.
--KNIP--
spoiler:
Wat me bij staat is dat je iets moet gaan doen op Nexus, praten etc. Als je dan terug gaat kun je volgens mij wel overal naartoe. Ik weet niet of je nu al verder bent anders verklap ik het 1 en ander. Als je dus verder bent denk ik ook wel dat je snapt waarom je niet overal heen kon en die 'terraform/vault' heeft even tijd nodig, dit zie je later ook wel terug komen.
En 'Protheans' waren ook niet echt uitgestorven
alleen bedreigd met uitsterven
, maar die hadden opzich weer niets te maken met de Mass Relays..
Er word ook nergens gezegd dat ze niet meer bestaan, maar ook hier zal ik niet verder op in gaan.
En 'Protheans' waren ook niet echt uitgestorven
Er word ook nergens gezegd dat ze niet meer bestaan, maar ook hier zal ik niet verder op in gaan.
Is dat craften echt nodig. Kun je de game uitspelen zonder al te veel te craften? Of krijg je het dan heel moeilijk?
http://m.imgur.com/hNI365G
http://m.imgur.com/VFFHmGt
Nog even twee nieuwe voorbeelden.
De ene is zoals jullie kunnen zien gewoon 60 FPS. Gpu op 75%. Heerlijk op de bank weg spelen. Het volgende moment. 100% gebruik en 20 FPS.
Kan iemand me helpen? Want ik weet het niet meer. Cpu blijft ook goed cool. Heb hem naar 4.2 geclocked ipv 4.5
De ene is zoals jullie kunnen zien gewoon 60 FPS. Gpu op 75%. Heerlijk op de bank weg spelen. Het volgende moment. 100% gebruik en 20 FPS.
Kan iemand me helpen? Want ik weet het niet meer. Cpu blijft ook goed cool. Heb hem naar 4.2 geclocked ipv 4.5
[ Voor 4% gewijzigd door Dubrillion op 29-03-2017 19:09 ]
Lijkt erop dat je door je VRAM heengaat, waardoor er gedeeltelijk wordt overgegaan op streamen vanuit systeem RAM.
Psst, ooit van screenshots gehoord?Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:06:
http://m.imgur.com/hNI365G
Da's waar ook, hij heeft een 970. Het is niet zozeer dat hij gaat streamen uit het RAM, maar dat het stukje trage VRAM van de 970 aangesproken wordt. Boven de 3,5 GB kun je dan inderdaad performanceproblemen verwachten. De foto's bevestigen dat: in de eerste zit hij op ongeveer 2,5 GB, in de tweede op 3,8 GB.mister_S schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:15:
Lijkt erop dat je door je VRAM heengaat, waardoor er gedeeltelijk wordt overgegaan op streamen vanuit systeem RAM.
@Dubrillion Om dit te voorkomen kun je beste op een lagere resolutie spelen (Andromeda heeft een render scale feature) of de texture quality naar beneden gooien. Dat zijn de twee opties die het meeste invloed hebben op VRAM-gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 29-03-2017 19:20 ]
Nee, is niet echt nodig. Je hebt her en der merchants die ook flink wat gear verkopen, daar kom je een heel eind mee. Daarnaast is er nog loot natuurlijk.jaaoie17 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:04:
Is dat craften echt nodig. Kun je de game uitspelen zonder al te veel te craften? Of krijg je het dan heel moeilijk?
Maar met craften heb je wel de mogelijkheid om "augments" aan je wapen toe te voegen, waardoor je de functionaliteit van het wapen behoorlijk kunt beinvloeden (bv je shotgun omtoveren tot een soort granaatwerper).
Texture quality staat al op Low. Er zit dus een aanzienlijke drop in hetzelfde gebied in de game.Compizfox schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:19:
[...]
Psst, ooit van screenshots gehoord?![]()
[...]
Da's waar ook, hij heeft een 970. Het is niet zozeer dat hij gaat streamen uit het RAM, maar dat het stukje trage VRAM van de 970 aangesproken wordt. Boven de 3,5 GB kun je dan inderdaad performanceproblemen verwachten. De foto's bevestigen dat: in de eerste zit hij op ongeveer 2,5 GB, in de tweede op 3,8 GB.
@Dubrillion Om dit te voorkomen kun je beste op een lagere resolutie spelen (Andromeda heeft een render scale feature) of de texture quality naar beneden gooien. Dat zijn de twee opties die het meeste invloed hebben op VRAM-gebruik.
Beste oplossing is dus gewoon een andere kaart?
Daar lijkt het wel op nu games steeds meer vram gaan vreten, met mijn oude 290x opzich niet veel problemen maar Crossfire was moeizaam, waar het werkte ging het goed maar support werd steeds minder. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een 1080 gehaald.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:14:
[...]
Texture quality staat al op Low. Er zit dus een aanzienlijke drop in hetzelfde gebied in de game.
Beste oplossing is dus gewoon een andere kaart?
Het lijkt me dat er wat goed mis is met je systeem, een GTX970 moet dit spel makkelijk aankunnen op high (tenzij je op 4K speelt). Dit is verre van een game waarvoor je een nieuwe GPU koopt, vooral als je al een GTX970 hebt. Heb je geen andere spellen die echt technisch hoogstaand zijn om je PC te testen?
Wat wel aangegeven werd is dat zodra de GPU boven de 3,5 Vram komt de GPU dropt.mister_S schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:39:
Het lijkt me dat er wat goed mis is met je systeem, een GTX970 moet dit spel makkelijk aankunnen op high (tenzij je op 4K speelt). Dit is verre van een game waarvoor je een nieuwe GPU koopt, vooral als je al een GTX970 hebt. Heb je geen andere spellen die echt technisch hoogstaand zijn om je PC te testen?
Maar zo erg dat het net lijkt of de (wel) snelle 3,5 Vram niet meer bestaat. Dan komt er een enorme drop.
Het is maar een hypothese natuurlijk hè. Het zou altijd kunnen dat het toch iets anders is. Je zou dit verder kunnen onderzoeken door goed het VRAM-gebruik in de gaten te houden tijdens het spelen en kijken of het inderdaad zo is dat je problemen krijgt zodra je boven de 3,5 GB komt.Dubrillion schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:46:
[...]
Wat wel aangegeven werd is dat zodra de GPU boven de 3,5 Vram komt de GPU dropt.
Maar zo erg dat het net lijkt of de (wel) snelle 3,5 Vram niet meer bestaat. Dan komt er een enorme drop.
Daar lijkt het wel op. Ik heb nu alleen de VRAM en FPS aanstaan. Zodra ik boven de 3,5 GB komt zakt de framerate naar 25 a 30 en komt ook niet meer daarboven.Compizfox schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:10:
[...]
Het is maar een hypothese natuurlijk hè. Het zou altijd kunnen dat het toch iets anders is. Je zou dit verder kunnen onderzoeken door goed het VRAM-gebruik in de gaten te houden tijdens het spelen en kijken of het inderdaad zo is dat je problemen krijgt zodra je boven de 3,5 GB komt.
Na afgelopen weekend de credits te hebben gezien, ben ik toch alweer een paar dagen bezig om ook alle zijmissies te doen en de werelden op 100% te krijgen. Dat laatste is me al wel gelukt, maar toch staan er nog steeds missies open. De wereld-missies zijn wel klaar nu, maar het valt me op dat de missies die je team aanbiedt, nog lang doorgaan. Valt me op en toch ook wel leuk dat er nog aardig wat te doen is nadat je dat gedaan hebt. Heb ondertussen al een dubbele playtime bereikt (dus de tijd die het me kostte om de credits te bereiken en nu verder). En dat terwijl ik dacht dat ik toch al aardig wat gedaan had voor de credits kwamen. In ieder geval positief verrast. Enige wat me stoort is dat je niet gewoon meer missies in 1 keer van een personage krijgt, maar het altijd 1 voor 1 gaat. Wat op zich geen probleem is, ware het niet dat je objectives ver van elkaar zitten en je dus veel terug moet om iets anders te doen. Maar goed, de dingen die je doet zijn boeiend genoeg om je daar overheen te zetten.
https://twitter.com/bioware/status/847244079159103488
Bioware heeft getweet dat ze 4 april bekend gaan maken wat hun "directe plannen" zijn. Hopelijk betekent dit dat ze fixes uitbrengen voor de tekortkomingen in het spel!
Bioware heeft getweet dat ze 4 april bekend gaan maken wat hun "directe plannen" zijn. Hopelijk betekent dit dat ze fixes uitbrengen voor de tekortkomingen in het spel!
Ik zou er vanuit gaan dat ze inderdaad doelen op enkele fixes. Ik hoop eigenlijk nu al dat er een vervolg komt en dan eentje zonder foutjes en waarin alle ideeën goed uitgewerkt zijn.
Het is maar net hoe je games beleeft en waar je echt waarde aan hecht. Ik vond de ME games de gaafste die er zijn, alle 3 de eerste delen geweldig. Heb me niet laten meeslepen door de hype voor deel 4 maar ben er gewoon aan begonnen en ik vind het een geweldige game. Waarom? Omdat ik van RPG action games hou, liefst in space en het allerbelangrijkste is: grote levels met een spacy soms lege verlaten sfeer...! en als deze game iets heeft, is dat het wel. En dat maakt dat het voor mij top is, omdat ik dat een van de belangrijkste punten vind.
Dat andere vallen over allerlei fouten/verhaalkeuzes enz dat kan, maar dat telt niet voor mij. Ik ben erg blij en heb er nu 15+ inzitten en ga hem heerlijk uitspelen.
Dat andere vallen over allerlei fouten/verhaalkeuzes enz dat kan, maar dat telt niet voor mij. Ik ben erg blij en heb er nu 15+ inzitten en ga hem heerlijk uitspelen.
Ik zit nu op zo'n 49% met 51h. Maar ik doe dan ook echt álles voordat ik naar de volgende planeet ga.
Waar kun je dat zien?Dartillus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:35:
Ik zit nu op zo'n 49% met 51h. Maar ik doe dan ook echt álles voordat ik naar de volgende planeet ga.
Staat bij je savegame. Na het opslaan dus nog even een keer het Save-menu openen om te zien welk percentage erbij staat.
Gisteren toch wel m'n eerste dingetje van echte ergernis over animaties/textures etc mee gemaakt. Even in spoilers want onbekend alien ras etc.
Daarna natuurlijk alle nieuwe clusters verkend. 47/50 voor een quest. fuuuuuu. a guy can hope though.
Nu een keuze uit 2 planeten, maar het was laat, dus laat die keuze voor vanavond over. Ik neig te gaan in de richting waar Peebee me stuurt. Want Peebee is awesome.
spoiler:
Angarans. Ik ging naar die plek waar die 2de vault is, bad shit happens, poof, hallo Angarans. Allereerst, want een ongelofelijk lelijk ras is dat. Ik zou nooit een salarian doen, maar de angarans, holy shit hoe zijn die door empathy test gekomen. Goed genoeg over mijn mening over het ras in general.
Er zijn letterlijk maar 5 van het ras waar ze moeite hebben gedaan met textures. De dude met wie je moet praten, de uiteindelijk squad mate, de squire van die squad mate met z'n wapen, de merchant voor wie je quest moet doen en de archeologist waar je een quest voor moet doen.
De rest van de personen waar het gezicht van zichtbaar was, hadden hun gezicht ingetekend door een kleuter van 3 met vinger verf. Holy shit wat waren die slecht gemaakt. Maakt mijn visie van het ras nog slechter tbh.
Er zijn letterlijk maar 5 van het ras waar ze moeite hebben gedaan met textures. De dude met wie je moet praten, de uiteindelijk squad mate, de squire van die squad mate met z'n wapen, de merchant voor wie je quest moet doen en de archeologist waar je een quest voor moet doen.
De rest van de personen waar het gezicht van zichtbaar was, hadden hun gezicht ingetekend door een kleuter van 3 met vinger verf. Holy shit wat waren die slecht gemaakt. Maakt mijn visie van het ras nog slechter tbh.
Daarna natuurlijk alle nieuwe clusters verkend. 47/50 voor een quest. fuuuuuu. a guy can hope though.
Nu een keuze uit 2 planeten, maar het was laat, dus laat die keuze voor vanavond over. Ik neig te gaan in de richting waar Peebee me stuurt. Want Peebee is awesome.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
70uur gespeeld, 70% completion. Doe alles behalve de "additional tasks" zal wel zien hoe lang het duurt nog.Dartillus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Jezus, ik dacht dat ik met 38h al goed bezig was. Weet niet precies wat m'n completion percentage zit, qua story voortgangspoiler:ben ik bezig Kadara te koloniseren
m.b.t. de animaties/graphics moet je eens naar Sara kijken op een pre day 1 patch video .... ziet er tig keer beter uit dan nu ... rare beslissingen bij EA ...
Waar haalt iedereen de tijd om het zoveel te spelen? Als je de 10u trial had gespeeld en met VPN vanaf de 20ste hebt gespeeld is dat dus 8.5u per dag.Ashrah schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:22:
[...]
70uur gespeeld, 70% completion. Doe alles behalve de "additional tasks" zal wel zien hoe lang het duurt nog.
m.b.t. de animaties/graphics moet je eens naar Sara kijken op een pre day 1 patch video .... ziet er tig keer beter uit dan nu ... rare beslissingen bij EA ...
Agelopen vrijdag vrij en hele weekend niks
.
Beetje teveel gespeeld wel ^^
(en idd trial + VPN)
Beetje teveel gespeeld wel ^^
(en idd trial + VPN)
[ Voor 13% gewijzigd door Ashrah op 30-03-2017 11:37 ]
Aan iedereen die de originele games op zo een hoog podest stelt raad ik aan om heel even deze video's te bekijken:
YouTube: Mass Effect... 10 Years Later
YouTube: Mass Effect 2... 7 Years Later
YouTube: Mass Effect 3... 5 Years Later
Ja, de videos zijn vrij lang, maar dat is een indicatie van waarover gepraat moet worden. De games waren bij lange na niet zo goed als iedereen claimt. De reden waarom ze destijds zulke goede reviews hebben gekregen is omdat er gewoon niets anders vergelijkbaars was. Als je echter nu met hindsight even terug gaat kijken zullen toch wel 'een paar' problemen gaan opvallen.
Dat er véél mis is met de verhaallijn van de originele games is ook geen geheim. Veel mensen zijn niet blij met het einde van ME3, maar het probleem begon al bij het begin van ME2, en alles begon zich maar op te hopen van daar uit:
http://www.shamusyoung.com/twentysidedtale/?p=27792
Veel mensen zeggen dat Andromeda 'geen Mass Effect' is, maar heel eerlijk, Andromeda is in vrijwel alle opzichten een verbeterde versie van ME1. Betere combat, betere character progression, betere exploration. Ik heb Andromeda nog niet uitgespeeld dus ik kan nog weinig over de verhaallijn zeggen, maar het voelt toch écht wel als Mass Effect aan. Laat staan dat al die exploration zaken ook gewoon samenhangen met het verhaal als geheel omdat je in tegenstelling tot de eerdere games er de tijd voor krijgt (geen 'DE WERELD GAAT OVER 5 MINUTEN TEN ONDER' de hele tijd), én ze zijn daadwerkelijk verbonden met wat je eigenlijk doet in Andromeda.
Het overgrote merendeel van het giftige, venijnige negatieve commentaar is volgens mij toch wel te wijten aan de dikke roze brillen die men op heeft en weigert af te nemen. Andromeda is wel een fatsoenlijke 7,5 waard in mijn ogen op zijn minst, maar ik heb dus ook weinig last van bugs gehad tot zover... Met goeie animaties zou het een 8,5 zijn geweest.
Ja, met Andromeda is wel wat mis. Er zijn bugs (alhoewel ik bij lange na niet zoveel ben tegen gekomen) en de (gezichts)animaties zijn niet echt op het niveau van 2017 op zijn zachtst gezegd, maar de game zelf?
En dit zeg ik als iemand bij wie de originele games vrij hoog staan, vooral ME1. Ik ben zelf érg tevreden met deze nieuwe iteratie, fouten en alles, want er is nog steeds geen alternatief wat dezelfde ervaring biedt.
Ja, de videos zijn vrij lang, maar dat is een indicatie van waarover gepraat moet worden. De games waren bij lange na niet zo goed als iedereen claimt. De reden waarom ze destijds zulke goede reviews hebben gekregen is omdat er gewoon niets anders vergelijkbaars was. Als je echter nu met hindsight even terug gaat kijken zullen toch wel 'een paar' problemen gaan opvallen.
Dat er véél mis is met de verhaallijn van de originele games is ook geen geheim. Veel mensen zijn niet blij met het einde van ME3, maar het probleem begon al bij het begin van ME2, en alles begon zich maar op te hopen van daar uit:
Veel mensen zeggen dat Andromeda 'geen Mass Effect' is, maar heel eerlijk, Andromeda is in vrijwel alle opzichten een verbeterde versie van ME1. Betere combat, betere character progression, betere exploration. Ik heb Andromeda nog niet uitgespeeld dus ik kan nog weinig over de verhaallijn zeggen, maar het voelt toch écht wel als Mass Effect aan. Laat staan dat al die exploration zaken ook gewoon samenhangen met het verhaal als geheel omdat je in tegenstelling tot de eerdere games er de tijd voor krijgt (geen 'DE WERELD GAAT OVER 5 MINUTEN TEN ONDER' de hele tijd), én ze zijn daadwerkelijk verbonden met wat je eigenlijk doet in Andromeda.
Het overgrote merendeel van het giftige, venijnige negatieve commentaar is volgens mij toch wel te wijten aan de dikke roze brillen die men op heeft en weigert af te nemen. Andromeda is wel een fatsoenlijke 7,5 waard in mijn ogen op zijn minst, maar ik heb dus ook weinig last van bugs gehad tot zover... Met goeie animaties zou het een 8,5 zijn geweest.
Ja, met Andromeda is wel wat mis. Er zijn bugs (alhoewel ik bij lange na niet zoveel ben tegen gekomen) en de (gezichts)animaties zijn niet echt op het niveau van 2017 op zijn zachtst gezegd, maar de game zelf?
En dit zeg ik als iemand bij wie de originele games vrij hoog staan, vooral ME1. Ik ben zelf érg tevreden met deze nieuwe iteratie, fouten en alles, want er is nog steeds geen alternatief wat dezelfde ervaring biedt.
[ Voor 23% gewijzigd door Khrome op 30-03-2017 12:17 ]
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Is het iemand al gelukt om je eigen outfit kleur te customizen (PC)? Als je sommige internetreacties moet geloven zou dat moeten lukken door gelijk op spacebar te drukken als je de kleur van je bv jack hebt aangepast in de wardrobe terminal op de Tempest. Maar bij mij verandert er niets als ik daarna dat kleur-aanpas scherm verlaat.
Eerst selecteer je de jack, dan druk je space.Rolfski schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:38:
Is het iemand al gelukt om je eigen outfit kleur te customizen (PC)? Als je sommige internetreacties moet geloven zou dat moeten lukken door gelijk op spacebar te drukken als je de kleur van je bv jack hebt aangepast in de wardrobe terminal op de Tempest. Maar bij mij verandert er niets als ik daarna dat kleur-aanpas scherm verlaat.
Dán ga je naar de kleuren, en nadat je alles naar wens hebt aangepast druk je weer space.
Ik heb ook een tijd ruzie gehad met die terminal. Volgens mij moet je niet alleen iedere kleurkeuze bevestigen (spatiebalk), maar ook nadat je het kleurscherm verlaten hebt nog een keer de outfit-selectie bevestigen.Rolfski schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:38:
Uiteindelijk is het me gelukt en loopt Ryder in een custom-coloured hoodie rond, maar het is geen UI/UX-hoogtepunt die functie
Bedankt voor het besparen van een hoop typewerk. Ik ben het hier helemaal mee eens.ChromeBallz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:36:
Aan iedereen die de originele games op zo een hoog podest stelt raad ik aan om heel even deze video's te bekijken:
Misschien hebben ze vakantie?Dartillus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Waar haalt iedereen de tijd om het zoveel te spelen? Als je de 10u trial had gespeeld en met VPN vanaf de 20ste hebt gespeeld is dat dus 8.5u per dag.
Ik pas wat aan, druk op spacebar en hoop dat mijn wijzigingen bewaard zijn. Zo niet dan probeer ik het opnieuw. En tot nu toe is het me uiteindelijk steeds gelukt om de aanpassingen te doen die ik wilde doen. Deze terminal is één van de vele voorbeelden van de slechte interface van de game. Gelukkig zit de interface niet in de weg als het echt belangrijk is, in de gevechten.Rannasha schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:40:
[...]
Ik heb ook een tijd ruzie gehad met die terminal. Volgens mij moet je niet alleen iedere kleurkeuze bevestigen (spatiebalk), maar ook nadat je het kleurscherm verlaten hebt nog een keer de outfit-selectie bevestigen.
Uiteindelijk is het me gelukt en loopt Ryder in een custom-coloured hoodie rond, maar het is geen UI/UX-hoogtepunt die functie
Ik las een paar pagina's terug dat MEA is leuke game is die door een stel amateurs in elkaar gezet lijkt te zijn. Dat is misschien wel wat te hard geoordeeld, maar er had een hoop beter gekund zonder dat dat nu zoveel moeite had hoeven kosten. Het spel is zeker een 8 waard wat betreft het "spelen", maar krijgt van mij niet meer dan een 4 als het gaat om de afwerking. Die 6,5 van de Tweakers review is dus misschien nog wel te hoog
Ik heb het probleem opgelost door een reset van mijn keyboard toetsen in het instellingenmenu. Nu reageert ie opeens wel op mijn spatiebalk commando in het kleurenscherm (wat raar is omdat ik spatiebalk nooit heb gewijzigd in keyboard controlls)Rannasha schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:40:
[...]
Ik heb ook een tijd ruzie gehad met die terminal. Volgens mij moet je niet alleen iedere kleurkeuze bevestigen (spatiebalk), maar ook nadat je het kleurscherm verlaten hebt nog een keer de outfit-selectie bevestigen.
Maar los daarvan is de interface echt amateurwerk in deze game. Op zo belachelijk veel momenten moet je te vaak klikken, is informatie niet voorhanden op het scherm wanneer je het nodig hebt, werkt het menu niet consistent of is ronduit onduidelijk. Echt jammer. omdat ik merk dat ik daardoor sommige functionaliteit in deze game weinig gebruik. Zoals consumables bv, verscholen achter de tab toets die je niet gauw gebruikt in de verhitte actie.
Naar mijn idee een direct gevolg van het feit dat het een console-port is. Het probleem komt bij veel games voor die ook op consoles uitkomen: Maak een UI die werkt met een controller en voeg daarna muis+keyboard support toe zonder daadwerkelijk iets aan de UI te veranderen. Omdat ME:A best veel opties heeft, en dus veel dingen in de interface moet stoppen, is dit probleem hier extra aanwezig.Rolfski schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:32:
[...]
Maar los daarvan is de interface echt amateurwerk in deze game. Op zo belachelijk veel momenten moet je te vaak klikken, is informatie niet voorhanden op het scherm wanneer je het nodig hebt, werkt het menu niet consistent of is ronduit onduidelijk. Echt jammer. omdat ik merk dat ik daardoor sommige functionaliteit in deze game weinig gebruik. Zoals consumables bv, verscholen achter de tab toets die je niet gauw gebruikt in de verhitte actie.
Je zou al een heleboel kunnen oplossen met mouseover-tooltips, context-menu's, dropdown-lijstjes en meer hotkeys. Allemaal dingen die niet goed werken met een controller, maar prima te doen zijn met KB/mouse.
Ik heb ergens gelezen dat het een veel banalere oorzaak heeft: De UI lead designer is 3 keer vervangen in het afgelopen jaar. Wat je nu ziet is blijkbaar het resultaat van de afgelopen paar maanden ipv de afgelopen jaren.Rannasha schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:36:
[...]
Naar mijn idee een direct gevolg van het feit dat het een console-port is. Het probleem komt bij veel games voor die ook op consoles uitkomen: Maak een UI die werkt met een controller en voeg daarna muis+keyboard support toe zonder daadwerkelijk iets aan de UI te veranderen. Omdat ME:A best veel opties heeft, en dus veel dingen in de interface moet stoppen, is dit probleem hier extra aanwezig.
Je zou al een heleboel kunnen oplossen met mouseover-tooltips, context-menu's, dropdown-lijstjes en meer hotkeys. Allemaal dingen die niet goed werken met een controller, maar prima te doen zijn met KB/mouse.
Bioware Montreal heeft binnen Bioware ook gewoon b-studio status, ze lijken een beetje rondgegooid te worden door het Bioware hoofdkantoor en EA wat betreft management.
Och, de gameplay en de mooie plaatjes (de eerste keer dat er zo'n brug vormde in een Remnant ruimte, wow!) zijn er, in mijn ogen, niet minder omChromeBallz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat het een veel banalere oorzaak heeft: De UI lead designer is 3 keer vervangen in het afgelopen jaar. Wat je nu ziet is blijkbaar het resultaat van de afgelopen paar maanden ipv de afgelopen jaren.
Bioware Montreal heeft binnen Bioware ook gewoon b-studio status, ze lijken een beetje rondgegooid te worden door het Bioware hoofdkantoor en EA wat betreft management.
Grappig om te horen dat het spel blijkbaar is gemaakt door een "b-studio". Jullie denken toch niet dat elke studio binnen Bioware volledig onafhankelijk van elkaar is? Of maakt het echt enorm veel uit of coder A bij studio 1 de code tikt i.p.v. coder B bij studio 2? Het gaat om de general ideas, het lijkt me sterk dat die alleen door één studio zijn gevormd. ME1 vond ik een mooi spel, maar ook enorm knullig en technisch zwak. Logisch dat de sequels beter in elkaar zaten, er was al een basis en ze moesten polijsten. Met Andromeda is een andere weg ingeslagen, dan loop je gewoon tegen knulligheden aan.
Het enige wat ik niet begrijp zijn de animaties, die kunnen natuurlijk niet door de beugel. Verder zie ik een typische Bioware spel, heel goed maar toch net niet groots. Misschien ben ik snel tevreden omdat ik de vorige spellen geen klassiekers vond.
Het enige wat ik niet begrijp zijn de animaties, die kunnen natuurlijk niet door de beugel. Verder zie ik een typische Bioware spel, heel goed maar toch net niet groots. Misschien ben ik snel tevreden omdat ik de vorige spellen geen klassiekers vond.
Gezien de veelal negatieve reviews en reacties op artikelen had ik de pre-order bijna ongeopend teruggestuurd. Toch ben ik nog verdeeld en ook gezien de aankondiging, weet ik niet of het spel nu is wat het over een maand of twee is.
De bugs zijn te erg af en toe, moest er bijvoorbeeld op de harde manier achter komen dat save games corrupt raken op EOS, wanneer dit gebeurt in de rover. Of een Kett die in een muur vastzit, ik kan hem daardoor niet raken maar hij mij wel.
Er zijn van die knulligheden die ervoor zorgen dat ik er nog niet optimaal van kan genieten, maar ik zie zeker veel potentie en het kan zonder meer een fantastisch spel zijn.
De bugs zijn te erg af en toe, moest er bijvoorbeeld op de harde manier achter komen dat save games corrupt raken op EOS, wanneer dit gebeurt in de rover. Of een Kett die in een muur vastzit, ik kan hem daardoor niet raken maar hij mij wel.
Er zijn van die knulligheden die ervoor zorgen dat ik er nog niet optimaal van kan genieten, maar ik zie zeker veel potentie en het kan zonder meer een fantastisch spel zijn.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
De enige "bug" die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de game extreem veel crashed bij het landen en opstijgen vanaf de Nexus. (als in 9 van de 10), repair heeft hierbij niet mogen baten.
Verder nog nergens problemen gehad.
Verder nog nergens problemen gehad.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Die ogen staren gewoon rechtstreeks je ziel in.
Ondanks alle kritieken etc, toch maar andromeda gekocht. Andere delen minstens twee keer doorgespeeld en dan kan ik het toch niet laten om het spelen.
Nog niet zo heel ver, ergens halverwege de proloog denk ik maar. Het is tot nu toe allemaal wel aardig. Animatie kan inderdaad beter, vaak gaat het voor mij goed. Maar er zijn echt momentjes waar ik mij aan stoor... Doet wel afbreuk aan de ervaring.
Nog niet zo heel ver, ergens halverwege de proloog denk ik maar. Het is tot nu toe allemaal wel aardig. Animatie kan inderdaad beter, vaak gaat het voor mij goed. Maar er zijn echt momentjes waar ik mij aan stoor... Doet wel afbreuk aan de ervaring.
spoiler:
Maar verdomme zeg... Wat gaat die Alec op een suffe manier dood.... Ik wist dat het er aankwam maar zich zelf opofferen voor zijn kinderen.... Hebben ze soms niet geleerd te buddy breathen bij N7... Je gaat mij niet vertellen dat ze niet 30 seconden hun adem in kunnen houden... Hopelijk wordt het verhaal beter dan dit soort momenten..
Zeara schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:53:
Ondanks alle kritieken etc, toch maar andromeda gekocht. Andere delen minstens twee keer doorgespeeld en dan kan ik het toch niet laten om het spelen.
spoiler:Maar verdomme zeg... Wat gaat die Alec op een suffe manier dood.... Ik wist dat het er aankwam maar zich zelf opofferen voor zijn kinderen.... Hebben ze soms niet geleerd te buddy breathen bij N7... Je gaat mij niet vertellen dat ze niet 30 seconden hun adem in kunnen houden... Hopelijk wordt het verhaal beter dan dit soort momenten..
spoiler:
Nog een keer spelen en opletten dat hij niet dood gaat aan ademnood maar aan hitte/denaturatie
Razorbite schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:22:
[...]
spoiler:Nog een keer spelen en opletten dat hij niet dood gaat aan ademnood maar aan hitte/denaturatie
spoiler:
Komt zoiets dan nog ter sprake? Want het enige wat ik heb gezien/gehoord is dat de planeet niet genoeg zuurstof heeft, maar ik heb niks gehoord over dat de planeet te heet is... Daarbij regent het de hele tijd... Al zou dat nog zuur kunnen zijn natuurlijk..
Scot/Sara lijkt alleen niet genoeg zuurstof te hebben. En Alec lijkt meteen te praten alsof ie een zuurstof tekort heeft.
Scot/Sara lijkt alleen niet genoeg zuurstof te hebben. En Alec lijkt meteen te praten alsof ie een zuurstof tekort heeft.
Hoi
Weet iemand of gear of gun mod is die kan gebruiken zo dat Backlash biotic skill meer healt krijgt. Zijn wel die cd om laag halen en dat je meer shield terug krijg. Maar dat hij meer healt krijgt zo dat hij langer mee gaat krijg ik niet gevinden.
http://masseffectandromeda.wiki.fextralife.com/Backlash
Weet iemand of gear of gun mod is die kan gebruiken zo dat Backlash biotic skill meer healt krijgt. Zijn wel die cd om laag halen en dat je meer shield terug krijg. Maar dat hij meer healt krijgt zo dat hij langer mee gaat krijg ik niet gevinden.
http://masseffectandromeda.wiki.fextralife.com/Backlash
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Kunnen we stoppen met die gif op elke pagina neer te zetten? We weten nu wel dat het slechtst geanimeerde personage in de game niet kan tippen aan het 2007 hoofdpersonage. Erg jammer dat men doet alsof elk karakter zo is, want je ziet die muts gewoon elke keer terugkomen zonder ook nog andere karakters te laten zien. Vooral de rest van je vaste crew doet het veel beter. En daar sta je dan ook meer mee te praten. Ik heb die muts volgens mij max 10 minuten in cutscenes gezien, op een totaal van vele uren. Hoe significant is dat dan?
Mee eens.Martinspire schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:37:
[...]
Kunnen we stoppen met die gif op elke pagina neer te zetten? We weten nu wel dat het slechtst geanimeerde personage in de game niet kan tippen aan het 2007 hoofdpersonage. Erg jammer dat men doet alsof elk karakter zo is, want je ziet die muts gewoon elke keer terugkomen zonder ook nog andere karakters te laten zien. Vooral de rest van je vaste crew doet het veel beter. En daar sta je dan ook meer mee te praten. Ik heb die muts volgens mij max 10 minuten in cutscenes gezien, op een totaal van vele uren. Hoe significant is dat dan?
Mensen kunnen zich er blijkbaar heel erg aan storen. Had het beter gemoeten? Ja. Verpest een paar animations het spel voor mij? Nee.
Ik kan me er nog steeds prima mee vermaken. Net klaar met de 2e grote missie.
spoiler:
Wel gek dat ik na Voeld opeens berichten krijg van andere Arks die binnen komen vliegen? Hadden ze dat niet wat spectaculairder kunnen brengen?
Wanbeleid is ook beleid.
Het enige grote irritatie punt voor mij was 'H', als ik tijdens een gevecht even snel wat wilde scannen dat ik dan per ongeluk op H drukte en gelijk dat menu gepresenteerd kreeg was erg irritant, gelukkig kun je die knop remappen 
In ieder geval aan 2de playthrough begonnen, merk nu al dat ik dingen gemist heb
bepaalde gesprekken/npc's.
Op EOS hebben meer mensen dat daar een terminal staat met een uitroepteken maar als je gaat kijken 'no messages' ?
Ook het rondkarren op planeten met de Mako was nou niet echt het hoogtepunt, beetje tuffen naar een restje van een satelliet/doos/basis en weer terug naar je schip. ME2 Firewalker had er een paar leuke tussen zitten maar kwam ook veel op hetzelfde neer.
Nu hebben ze de Nomad maar die is meer onderdeel van het spel geworden ipv DLC/extraatje.
Kan nog wel uren door lullen maar moet nu naar me werk
In ieder geval aan 2de playthrough begonnen, merk nu al dat ik dingen gemist heb
Op EOS hebben meer mensen dat daar een terminal staat met een uitroepteken maar als je gaat kijken 'no messages' ?
Wat je zegt, er was niet veel vergelijkbaars toen, ME1/DA:O waren eigenlijk '1 of a kind' en dat maakte ze speciaal in mijn ogen. ME1 dateert al uit 2007, DA:O 2009. Voor een hoop mensen zal de setting mooi zijn geweest en sprak een hoop mensen aan. Dat combat wat clunky was en meer 'pause & go' (tactisch) is flink verandert over tijd naar arcade/fast paced.ChromeBallz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:36:
Ook het rondkarren op planeten met de Mako was nou niet echt het hoogtepunt, beetje tuffen naar een restje van een satelliet/doos/basis en weer terug naar je schip. ME2 Firewalker had er een paar leuke tussen zitten maar kwam ook veel op hetzelfde neer.
Nu hebben ze de Nomad maar die is meer onderdeel van het spel geworden ipv DLC/extraatje.
Kan nog wel uren door lullen maar moet nu naar me werk
Jup. Al heb ik wel eerder bij een andere terminal een missie opgehaald dus ik denk dat ie gewoon vast zit. Al zou het zonde zijn als een missie niet wil starten. Maar goed, dat kan altijd nog gepatched worden.prutser001 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:00:
Net ook begonnen aan dit spel, moet zeggen dat het me tot nu toe zeer zeker bevalt.
Het enige wat iets storend is zijn de animaties en de rare ogen in gesprekken.
voor de rest speelt het gewoon lekker weg.
En voor diegene die de standaard ryder niet mooi vinden, de mass effect archives is je uitkomst.
https://masseffectarchives.com/ even selecteren op likes en kiezen maar.
Ik heb hier ook een karakter uit geïmporteerd, had geen zin om zelf helemaal een custom ryder te maken.
Helaas werkt het alleen als je een nieuw spel begint, je kan dus niet halverwege switchen.
Het enige wat iets storend is zijn de animaties en de rare ogen in gesprekken.
voor de rest speelt het gewoon lekker weg.
En voor diegene die de standaard ryder niet mooi vinden, de mass effect archives is je uitkomst.
https://masseffectarchives.com/ even selecteren op likes en kiezen maar.
Ik heb hier ook een karakter uit geïmporteerd, had geen zin om zelf helemaal een custom ryder te maken.
Helaas werkt het alleen als je een nieuw spel begint, je kan dus niet halverwege switchen.
[ Voor 13% gewijzigd door Equazor_ op 31-03-2017 09:49 ]
Weet iemand hoe je de shield van je personage omhoog krijgt? Ik zit op level 34 en zit nu op 440, terwijl mijn health op 900 staat. De andere personage hebben wel een hoge shield.
Volgens mij is in elk hoofd categorie (combat, biotic, tech) de laatste skill een passive waarin ook een 20 of 25% extra shield zit bij de eerste drie ranks. En vermoedelijk nog meer % extra shield in de andere 3 ranks.editoor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:36:
Weet iemand hoe je de shield van je personage omhoog krijgt? Ik zit op level 34 en zit nu op 440, terwijl mijn health op 900 staat. De andere personage hebben wel een hoge shield.
Maar die heb je waarschijnlijk al genomen. Dat Ryder weinig shields heeft tov de andere personages lijkt een design beslissing te zijn geweest. Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen. Er is wel een mod voor je armor dat je shields verdubbelt en je armor halveert.
Dankjewel voor de toelichting. Ik zal nog even kijken of ik bij biotic en tech iets kan vinden. Ik had die armor mod ook al gezien. ik denk niet dat het zinvol is, aangezien ik er netto niet op vooruit ga.RoseSolane schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Volgens mij is in elk hoofd categorie (combat, biotic, tech) de laatste skill een passive waarin ook een 20 of 25% extra shield zit bij de eerste drie ranks. En vermoedelijk nog meer % extra shield in de andere 3 ranks.
Maar die heb je waarschijnlijk al genomen. Dat Ryder weinig shields heeft tov de andere personages lijkt een design beslissing te zijn geweest. Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen. Er is wel een mod voor je armor dat je shields verdubbelt en je armor halveert.
Dan doe ik blijkbaar toch wat niet goed, mijn health staat maar op 385editoor schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:36:
Dat heb ik ook ja.prutser001 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:00:
Ik heb liever 10 quests die goed uitgewerkt zijn, dan 100 zoals in het spel. Ze hadden als basis de mass effect triologie moeten nemen om op voort te bouwen en niet dragon age inquisition en zijn hinterlands quests. Ik ga het spel wel uitspelen omdat ik wil weten hoe het verhaal afloopt.
Ik rond planeet voor planeet af...tenminste dat was de bedoeling. Inmiddels reis ik heen en weer, main quest staat nog braaf open..die laat ik nog heel even liggen.

kan nu helemaal opnieuw beginnen, ik wil gewoon spelen
Grappig dat je dit zegt, want Andromeda lijkt echt heel veel op Mass Effect 1, alleen beter uitgewerkt in de gameplay.steenbok schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37:
Ik heb liever 10 quests die goed uitgewerkt zijn, dan 100 zoals in het spel. Ze hadden als basis de mass effect triologie moeten nemen om op voort te bouwen en niet dragon age inquisition en zijn hinterlands quests. Ik ga het spel wel uitspelen omdat ik wil weten hoe het verhaal afloopt.
Vraag als skill15% biotic powers damage geeft zorgt dit dan ook dat projectile damage returned 120% bij backlash dan 135% word ?
Nog vraag als je game heb uit gespeeld. Kan je dan game op new doen met zelfde char of moet je een new maken ?
Nog vraag als je game heb uit gespeeld. Kan je dan game op new doen met zelfde char of moet je een new maken ?
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
ik ben volgens mij echt de enige die het spel ubergaaf vind.. 'ik kan me er mee vermaken' doet de game echt te kort voor mij iggoViechiel schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:34:
[...]
Mee eens.
Mensen kunnen zich er blijkbaar heel erg aan storen. Had het beter gemoeten? Ja. Verpest een paar animations het spel voor mij? Nee.
Ik kan me er nog steeds prima mee vermaken. Net klaar met de 2e grote missie.
spoiler:Wel gek dat ik na Voeld opeens berichten krijg van andere Arks die binnen komen vliegen? Hadden ze dat niet wat spectaculairder kunnen brengen?
Nee hoor er zijn veel meer mensen die het wel een heel goed spel vinden. Qua verhaal is moeilijk ME1 te overtreffen, maar ik vind de combat mechanica echt tof en zeker met wat vette combo's is het echt spectaculair. Ik moet wel zeggen dat ik er weinig variatie qua vijanden is en dat ik het verslaan van Remnant Architects nu ook wel heb gezien.hully schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:58:
[...]
ik ben volgens mij echt de enige die het spel ubergaaf vind.. 'ik kan me er mee vermaken' doet de game echt te kort voor mij igg
zonet uitgespeeld;
laatste 20 (van 70) uur gespeeld "omdat het moet";
ik geef het een 6uit10
ben benieuwd naar de dlc
ik geef het een 6uit10
ben benieuwd naar de dlc
Vraag nu dat je game heb uit gespeeld kan je new game maken en dan verder gaan met zelfde char zo als bij oude ME game. ?Admiral_R2D2 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:12:
zonet uitgespeeld;
ik geef het een 6uit10
ben benieuwd naar de dlc
Heb zit kijken op googel maar kan niks over vinden
70 uur ik zit nu al over 85 uur en nog maar op 66%
NG+ zit idd in AndromedaMotaro schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:43:
[...]
Vraag nu dat je game heb uit gespeeld kan je new game maken en dan verder gaan met zelfde char zo als bij oude ME game. ?
Heb zit kijken op googel maar kan niks over vinden
70 uur ik zit nu al over 85 uur en nog maar op 66%
Verwijderd
Main story heb ik nu doorgespeeld, na 42 uur... Voor mij valt de game uiteindelijk toch zwaar tegen. Het grootste punt is dat ik door het hele spel heen verbinding mis met praktisch alle karakters. Ik ben nergens geïnvesteerd geraakt in welk karakter dan ook. Daarbij is het grote verhaal ook nergens een verrassing voor me geweest.
In de eerste drie delen boeide praktisch elk karakter me wel en was ik benieuwd naar hun persoonlijke verhalen. Daar kwam voor mij dan ook nog een centraal verhaal bij dat m'n interesse hielt.
ME 1/2/3 heb ik meermaals uitgespeeld omdat ik alle mogelijkheden wilde zien en meerdere romances wilde doorspelen.
ME A heb ik doorgespeeld om uiteindelijk te zien of het verhaal nog een verrassende wending zou krijgen, maar die is voor mij niet gekomen.
/me is teleurgesteld.
In de eerste drie delen boeide praktisch elk karakter me wel en was ik benieuwd naar hun persoonlijke verhalen. Daar kwam voor mij dan ook nog een centraal verhaal bij dat m'n interesse hielt.
ME 1/2/3 heb ik meermaals uitgespeeld omdat ik alle mogelijkheden wilde zien en meerdere romances wilde doorspelen.
ME A heb ik doorgespeeld om uiteindelijk te zien of het verhaal nog een verrassende wending zou krijgen, maar die is voor mij niet gekomen.
/me is teleurgesteld.
Oke bedankt.
Wanneer heb je ME1 voor het laatst gespeeld, zonder door alle dialoog te fast forwarden?Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:54:
Main story heb ik nu doorgespeeld, na 42 uur... Voor mij valt de game uiteindelijk toch zwaar tegen. Het grootste punt is dat ik door het hele spel heen verbinding mis met praktisch alle karakters. Ik ben nergens geïnvesteerd geraakt in welk karakter dan ook. Daarbij is het grote verhaal ook nergens een verrassing voor me geweest.
In de eerste drie delen boeide praktisch elk me wel en was ik benieuwd naar hun persoonlijke verhalen. Daar kwam voor mij dan ook nog een centraal bij dat m'n interesse hielt.
/me is teleurgesteld.
Verwijderd
Mmm, deel 1 is alweer 3 jaar geleden denk ik...
\\Edit: Origin zegt last played: 16 december 2014.
\\Edit: Origin zegt last played: 16 december 2014.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 17:35 ]
Tsjah, als er een beetje doorheen ragt dan is dat dus ook niet zo gek. 42 uur is best weinig. Ik zit met 42uur pas op 2/3 ofzo. En ik speel nog wel op narrative omdat ik geen tijd heb om uren in vuurgevecht door te brengen.Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:54:
/me is teleurgesteld.
En graag ff aangeven waar die "verrassende wending" zich in ME1/2/3 bevonden. Want die verhalen ontwikkelen zich vrij lineair. Misschien die roze bril afzetten?
Ik vond het verhaal van ME1 en 2 zeker verrassend als je in 1 kijkt naar de rol van de reapers. Men dacht dat de Protheans alle relays hadden gemaakt, maar het was een grote val. In 2 in minder mate dat de Collectors gemuteerd Protheans zijnjaquesparblueo schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:53:
[...]
En graag ff aangeven waar die "verrassende wending" zich in ME1/2/3 bevonden. Want die verhalen ontwikkelen zich vrij lineair. Misschien die roze bril afzetten?
Dat zijn wendingen in dezelfde lijn alsTommyD_34 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:13:
[...]
Ik vond het verhaal van ME1 en 2 zeker verrassend als je in 1 kijkt naar de rol van de reapers. Men dacht dat de Protheans alle relays hadden gemaakt, maar het was een grote val. In 2 in minder mate dat de Collectors gemuteerd Protheans zijn
spoiler:
dat de Kett gemuteerde Angara (en andere species) zijn