Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Tweakjur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:13:
Er zit een aardige fout in het verhaal. Alleen lezen als je de game uitgespeeld hebt (of niets om spoilers geeft). Dit is een flinke, dus ik roep er maar even bij voor de extra zekerheid:

SPOILER ALERT - GAAT OVER EINDE VAN DE GAME

spoiler:
De game uitspelen betekent (los van alle quests willen doen natuurlijk) in feite 2 dingen: de Archon verslaan, en 100% leefbaarheid bereiken voor het hele Andromedastelsel. Dat laatste doe je door planeten bewoonbaar te maken en allerlei quests te doen die het stelsel veiliger maken. Het is mogelijk om 100% leefbaarheid te halen voordat je überhaupt naar de laatste wereld toe gaat, waar de laatste stukken van de main quest zich afspelen, en dus ook het gevecht met de Archon. Hier gaat het mis. Wanneer je 100% bereikt hebt, wordt er contact met je opgenomen vanaf de Nexus en word je min of meer tot held uitgeroepen. Habitat 7 wordt naar je vernoemd, en je hoort overal gejuich vandaan komen: Eos, Havarl, Aya, Voeld, Elaaden, Meridian.... wait what? Meridian? Op dat moment ben je nog helemaal niet op Meridian geweest (=eindfase van de game). Je weet dan zelfs nog niet eens wat Meridian precies is... Kennelijk gaat de game er van uit dat je pas de 100% bereikt als je Meridian hebt gedaan, maar mensen die (zoals ik) altijd alle sidequests enzo willen doen, bereiken dat eerder, en zo wordt onbedoeld weggegeven wat Meridian is, en dat daar dus mensen komen te wonen. Yikes.
Hmm, mja balen voor je :P

Niet echt spoiler, maar goed:

spoiler:
Hier nog niet helemaal 100%, maar dat kwam meer doordat ik te lui was om helemaal naar het godganse uiterste van een map te rijden (als het geen belangrijke missie was). Nog geen 100% op 3 planeten, dus ik heb nog wel effe. Maar ik dacht dat je op zijn minst wel te horen kreeg wat Meridian was voordat je alles op 100% kunt krijgen?

Overigens had je het over een grote fout op de FP, maar dit vind ik meer een bug voor completionists. Vraag me af of veel mensen dit gaan hebben, ook omdat je toch een paar keer heen en weer aan het vliegen bent omdat bepaalde missies weer terug gaan voor de 100% komt.

Anyways, net uitgespeeld en vind het toch wel een toffe game. Soort van review onder de tweakers review geplaatst. Misschien geen GOTY, maar zeker wel een titel om je mee te vermaken en even bezig te houden. Grote positieve punt is voor mij de setting en hoe veel je van het verhaal en achtergrond krijgt uitgelegd. Vond de vorige games toch vaak wat vaag blijven met teveel onbeantwoorde vragen. Nu geen last van. En aan het einde toch wel een band met het team gekregen.

Goed, nu de planeten maar eens op 100% krijgen. Weet niet of ik nog veel verder ga dan dat. Zolang ik er plezier in heb, voltooi ik hem wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 24-03-2017 22:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft iemand de Steam Overlay al aan de praat gekregen voor Andromeda? Ik heb hem wel als non-Steam game toegevoegd maar de overlay doet het niet.

Als Origin al draait en ik start het spel vanuit Steam dan start hij gewoon op, maar zonder overlay. Als Origin nog niet draait en ik probeer het spel via Steam te starten, dan start hij Origin op (met de Steam-overlay op Origin :+).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoeveel tijd is er in gegaan om het uit te spelen dan? Ik zit op 27 uur en net op 34% :P HELE hoop side quests/exploring/crafting... Ik heb ook pas 2 outposts :P

Ik vermaak me goed alleen loop nu toch wel tegen wat rare dingen aan, als ik op de Tempest ben dan praten andere team leden met elkaar maar zijn in compleet andere ruimtes...?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

prutser001 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:46:
Ik vermaak me goed alleen loop nu toch wel tegen wat rare dingen aan, als ik op de Tempest ben dan praten andere team leden met elkaar maar zijn in compleet andere ruimtes...?
Volgens mij praten ze over de comm-interface. Ik meen ook een klein beetje "ruis" in de stem te horen van personen die niet in de ruimte zijn waar jij bent.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Gisteren begonnen. Maar ik merk dat ik me tot mijn eigen verbazing kapot erger aan de lelijke gezichten, slechte voice acting en amateuristische animaties. Het loopt allemaal ook verbazingwekkend slecht op m'n systeem (i7 2600, 770GTX) terwijl DA:I prima loopt. Nog maar eens proberen met een nieuwe videokaart i.c.m. met die aankomende monsterpatch.. wie weet vallen die lelijke gezichten dan ook wat meer mee..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Ben nu 20 uur onderweg en vermaak me prima.
Verhaal vind ik tot nog toe prima. (Jip en Janneke maar het is ook geen literatuur hé)
Geen enkele bug tot nog toe (PC)
Het boeit me meer dan FO4 en Arkham Knight die beide nog uitgespeeld moeten worden maar "het" gewoon niet hebben.
Ik hoor van velen dat ME-A "het" niet heeft.
Voor mij wel het heeft me in de ban en ik wil verder spelen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 20:42

D3F

Zijn er nog meer mensen die de game bij de MediaMarkt gepreordered hebben en geen pre-order bonus hebben ontvangen (PS4)?

Vriendinlief heeft hem daar voor mij gereserveerd destijds, maar helaas kom ik er achter dat de code via de winkels werd verspreid...

Vaak is het zo dat de code bij de eerste oplage van het spel in het hoesje zit, had dat hier ook verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Compizfox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:30:
Heeft iemand de Steam Overlay al aan de praat gekregen voor Andromeda? Ik heb hem wel als non-Steam game toegevoegd maar de overlay doet het niet.

Als Origin al draait en ik start het spel vanuit Steam dan start hij gewoon op, maar zonder overlay. Als Origin nog niet draait en ik probeer het spel via Steam te starten, dan start hij Origin op (met de Steam-overlay op Origin :+).
Ik heb er ook moeten naar zoeken. De beste thread die ik hierover gevonden heb was op NeoGaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1326165

Wat je moet doen:
- Indien je Windows 10 draait, Origin laten opstarten in compatibiliteits modus voor Windows 7.
- Origin In-Game overlay uitschakelen.
- Origin toevoegen aan Steam (niet de game die je wil spelen!)
- Origin opstarten vanuit Steam
- De game die je wil spelen opstarten vanuit Origin.
Op die manier switcht de Steam Overlay van Origin naar de game die je opstart. Het werkte voor mij voor Andromeda op die manier.

Veel gedoe. :( Succes!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Spel aangeschaft en net de eerste hoofdmissie afgerond. Sommige controls zijn erg wennen. Speelt wel lekker. Nog niet gemerkt van brakke voice acting of slechte gezichten en animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Rannasha schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:41:
[...]

Volgens mij praten ze over de comm-interface. Ik meen ook een klein beetje "ruis" in de stem te horen van personen die niet in de ruimte zijn waar jij bent.
Daar had ik niet op gelet eerlijk gezegd, zou zomaar kunnen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:06:

[...]

Ik moet flink zoeken om bij de originele trilogie slechte voice actors te vinden voor de grotere rollen. Illusive Man, Miranda, Ashley, Mordin, Grunt, Joker, Anderson, Hacket (een van mijn favorieten qua stem), Femshep...allemaal top. De journaliste in ME3 en bedpartner van een van de medewerkers was een aanfluiting en Vega was niet geweldig maar er zaten weinig slechte stemmen tussen en de dialogen waren goed.
Ik word al geil als ik Natalie Dormer alleen al hoor praten...

Maar nu ik een stuk verder ben is mn mening nog steeds niet veranderd. Als Mass Effect fan raad ik nog steeds iedereen die De originele trilogie een warm hart toedraagt deze game ook te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor wie al ver genoeg in het spel is gevorderd (ergens in het begin waarschijnlijk).
spoiler:
Klopt mijn vermoeden dat de vader van de protagonist en zijn/haar zus/broer vroeg in het spel overlijdt en data hij/zij daarom zijn taak moet overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:46:
Een vraagje voor wie al ver genoeg in het spel is gevorderd (ergens in het begin waarschijnlijk).
spoiler:
Klopt mijn vermoeden dat de vader van de protagonist en zijn/haar zus/broer vroeg in het spel overlijdt en data hij/zij daarom zijn taak moet overnemen?
Spoiler over de eerste planeet en over een latere scene die in een trailer te zien was:
spoiler:
De vader sterft aan het einde van de "tutorial-planeet". Hij geeft de Pathfinder-positie aan jouw karakter door. De broer/zus is in coma vanwege een probleem bij het ontdooien, ik ben nog niet ver genoeg gevorderd om te zien hoe dat verder gaat, maar in de launch-trailer die een paar weken terug uitkwam is een shot te zien waaruit blijk dat de broer/zus nog wakker gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Compizfox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:30:

Dit werkt normaal gesproken door in plaats van Mass Effect: Andromeda toe te voegen juist Origin zelf toe te voegen aan Steam.

Je hoeft daarvoor enkel de Origin.exe als non-Steam game toe te voegen en dan via Steam dus de Origin client opstarten. Als je daarna Mass Effect: Andromeda opstart via Origin dan werkt de Steam overlay prima in-game, inclusief screenshots en streaming. De Steam overlay wordt met deze methode automatisch van Origin op de game overgezet. (dit werkt dus ook met de meeste andere Origin games)

Verder hoef je (normaal gesproken) niets te doen. Dus compatibiliteitsmodus en Origin overlay kan je gewoon laten zoals standaard. Ik heb zelf ook zowel de Origin als de Steam overlay actief met Mass Effect: Andromeda op bovenstaande manier in Windows 10.

Als je wilt dat Steam ook echt toont dat je Mass Effect: Andromeda speelt, dan moet je even de non-Steam game properties van de Origin entry in Steam aanpassen. Je kan zelfs het icoontje laten verwijzen naar de ME:A executable, zodat als jij via Steam de Origin client opstart iedereen in je vriendenlijst op Steam ziet dat je ME:A speelt. Je kan dus ook rustig Sims 4 gaan spelen en iedereen op Steam laten denken dat je Mass Effect speelt. :P

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

DarthDavy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb er ook moeten naar zoeken. De beste thread die ik hierover gevonden heb was op NeoGaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1326165

Wat je moet doen:
- Indien je Windows 10 draait, Origin laten opstarten in compatibiliteits modus voor Windows 7.
- Origin In-Game overlay uitschakelen.
- Origin toevoegen aan Steam (niet de game die je wil spelen!)
- Origin opstarten vanuit Steam
- De game die je wil spelen opstarten vanuit Origin.
Op die manier switcht de Steam Overlay van Origin naar de game die je opstart. Het werkte voor mij voor Andromeda op die manier.

Veel gedoe. :( Succes!
Droniac schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Dit werkt normaal gesproken door in plaats van Mass Effect: Andromeda toe te voegen juist Origin zelf toe te voegen aan Steam.

Je hoeft daarvoor enkel de Origin.exe als non-Steam game toe te voegen en dan via Steam dus de Origin client opstarten. Als je daarna Mass Effect: Andromeda opstart via Origin dan werkt de Steam overlay prima in-game, inclusief screenshots en streaming. De Steam overlay wordt met deze methode automatisch van Origin op de game overgezet. (dit werkt dus ook met de meeste andere Origin games)

Verder hoef je (normaal gesproken) niets te doen. Dus compatibiliteitsmodus en Origin overlay kan je gewoon laten zoals standaard. Ik heb zelf ook zowel de Origin als de Steam overlay actief met Mass Effect: Andromeda op bovenstaande manier in Windows 10.

Als je wilt dat Steam ook echt toont dat je Mass Effect: Andromeda speelt, dan moet je even de non-Steam game properties van de Origin entry in Steam aanpassen. Je kan zelfs het icoontje laten verwijzen naar de ME:A executable, zodat als jij via Steam de Origin client opstart iedereen in je vriendenlijst op Steam ziet dat je ME:A speelt. Je kan dus ook rustig Sims 4 gaan spelen en iedereen op Steam laten denken dat je Mass Effect speelt. :P
Het is gelukt door Origin in compatibiliteitsmodus te zetten :) Heb wel gewoon Mass Effect zelf (en niet Origin) aan Steam toegevoegd.

Nu wordt de Steam overlay wel "overgedragen" op het spel, dat gebeurde zonder de compatibiliteitsmodus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Al iemand het opgenomen tegen

spoiler:
de Remnant Architect? Echt een supervet gevecht van 20 minuten.

Ik vind het hoe langer, hoe leuker. Er zijn zoveel opties en ik heb eigenlijk ook steeds meer met mijn crew. Peebee is echt een leuk karakter evenals Lexi.

Daarnaast hoorde ik dat er veel twijfel was over de invloed van keuzes. Ik merk toch vaak dat ik bepaalde reacties krijg naar aanleiding van mijn keuzes. Volgens mij zit dat dus wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:52:

[...]

Ik word al geil als ik Natalie Dormer alleen al hoor praten...
Ik word geil als ik haar zie. Bij de gameplay die ik heb gezien vond ik de vrouw weer eens interessanter, en niet omdat mijn hormonen op hol zijn geslagen.
Rannasha schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:24:
[...]

Spoiler over de eerste planeet en over een latere scene die in een trailer te zien was:
spoiler:
De vader sterft aan het einde van de "tutorial-planeet". Hij geeft de Pathfinder-positie aan jouw karakter door. De broer/zus is in coma vanwege een probleem bij het ontdooien, ik ben nog niet ver genoeg gevorderd om te zien hoe dat verder gaat, maar in de launch-trailer die een paar weken terug uitkwam is een shot te zien waaruit blijk dat de broer/zus nog wakker gaat worden.
spoiler:
Ik wist dat de broer/zus in coma ligt, hun manier om op te lossen dat je 1 karakter kiest terwijl er 2 zijn. Dat de broer/zus wakker wordt in de trailer wil niet zeggen dat dit de enige mogelijke uitkomst is. Hopelijk is het ook mogelijk dat hij/zij niet wakker wordt als je verkeerde keuzes maakt of faalt voor een bepaalde missie. Ik vrees dat Bioware/EA dit niet aandurft maar het zou wel mooi zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:27
TommyD_34 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:47:
Al iemand het opgenomen tegen

spoiler:
de Remnant Architect? Echt een supervet gevecht van 20 minuten.

Ik vind het hoe langer, hoe leuker. Er zijn zoveel opties en ik heb eigenlijk ook steeds meer met mijn crew. Peebee is echt een leuk karakter evenals Lexi.

Daarnaast hoorde ik dat er veel twijfel was over de invloed van keuzes. Ik merk toch vaak dat ik bepaalde reacties krijg naar aanleiding van mijn keuzes. Volgens mij zit dat dus wel snor.
Dat was inderdaad wel een erg tof gevecht, kwam opeens op mijn pad en was even wennen hoe ik het aan moest pakken maar ontzettend episch. Weet nu wel welke quest ik niet moet doen op Insanity...

Trouwens, ik moet zeggen dat sommige boss fights wel heel erg simpel zijn.
spoiler:
De Cardinal versloeg ik door haar met een concussion shot van de rand af te knallen toen haar schild weg was.

Verder niets dan lof over het spel. De gezichtsanimaties vond ik na een uur al niet meer vervelend en na EOS weet het spel daadwerkelijk het ware Mass Effect gevoel weer bij mij naar boven te brengen.
Wel een tip voor de completionists onder ons:
spoiler:
haal niet alle werelden gelijk op 100%, het spel geeft dan heel vroeg een paar grote spoilers weg voordat je aan het laatste gedeelte begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

JorisTheWise schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:58:
[...]

Verder niets dan lof over het spel. De gezichtsanimaties vond ik na een uur al niet meer vervelend en na EOS weet het spel daadwerkelijk het ware Mass Effect gevoel weer bij mij naar boven te brengen.
Wel een tip voor de completionists onder ons:
spoiler:
haal niet alle werelden gelijk op 100%, het spel geeft dan heel vroeg een paar grote spoilers weg voordat je aan het laatste gedeelte begint.
Mjah, ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar de latere planeten had ik al op 100% voordat de outpost er stond :P . Zit nu op 44 uur en 66% completion.. Vermaak me goed, al flink wat uren en tijd vliegt.

Her en der wel een bugje tegengekomen, grafische missers en wat andere dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Oke als oudere mass effect speler heb ik zoiets van 3 was slecht en wil andromeda een kans geven.

kan iemand mij meer vertellen over de game? is het nog steeds gefocused op een shooter ipv een rpg (deel 1/2 waren meer gebaseerd op rpg's factions / story / background / goed of slecht)

en ik hoor verhalen over het verkennen van planeten en een home base?
klopt dit en hoe werkt het homebase gedeelte? (is het verzamelen om dingen te bouwen upgraden zoals bij bijv fallout 4) of stelt dit weinig voor?

aangezien ik het wel zie zitten om de wereld te verkennen en mijn homebase uit te bouwen met van alles en nog wat ipv weer een shooter te spelen.

aangezien ik zo bar weinig info vind over deze dingen die mij meer van waarde zijn dan de skill tree en het shooter gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
ME:A crashed de hele tijd tijdens de cutscene na de eerste missie. De cutscene met de vader. Het filmpje stopt en het geluid loopt door. Na 20 seconden stopt ook het geluid en kan ik overnieuw beginnen. Nu 4x gebeurt en kan dus niet verder spelen helaas. CPU loopt op 78% tijdens de cutscene als ik taakbeheer open. Iemand dit ook en een oplossing voor? Het is nogal een lang filmpje en moet elke keer overnieuw beginnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

eehbiertje schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:51:
Oke als oudere mass effect speler heb ik zoiets van 3 was slecht en wil andromeda een kans geven.

kan iemand mij meer vertellen over de game? is het nog steeds gefocused op een shooter ipv een rpg (deel 1/2 waren meer gebaseerd op rpg's factions / story / background / goed of slecht)

klopt dit en hoe werkt het homebase gedeelte? (is het verzamelen om dingen te bouwen upgraden zoals bij bijv fallout 4) of stelt dit weinig voor?

aangezien ik het wel zie zitten om de wereld te verkennen en mijn homebase uit te bouwen met van alles en nog wat ipv weer een shooter te spelen.

aangezien ik zo bar weinig info vind over deze dingen die mij meer van waarde zijn dan de skill tree en het shooter gedeelte.
ME:A is in de eerste plaats een open world exploration shooter. Het heeft RPG elementen zoals quests, karakter ontwikkeling, story,... maar welke game heeft dit tegenwoordig niet? Deze Mass Effect is een typische open world game geworden zoals zoveel in de laatste jaren. De game heeft wel meer RPG elementen dat andere open world games, maar maakt dit dan een RPG? Voor de ene misschien wel en voor de andere niet. Voor mij persoonlijk niet en daarom beschouw ik het in de eerste plaats een shooter.

Ik snap niet wat je met homebase bedoeld? Je moet planeten koloniseren en dat doe je gewoon door typische open world dingen te doen die veel andere games ook doen. Het heeft dus weinig om het lijf en is totaal niet wat bvb Fallout 4 had.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Nou na 54 uur uitgespeeld, 95% completion.. Erg leuk en heb me goed vermaakt, ik hoop dat er snel DLC mag komen om weer verder te kunnen!

Als je ME leuk vind is dit gewoon een aanrader, de werelden zijn mooi en divers, verhaal goed en beter dan verwacht met een paar leuke wendingen. De Nomad knalt lekker door helemaal na upgrades :)

Ja hier en daar wat bugs, maar welk spel heeft dat nou niet. Ik ben niets game brekends tegengekomen en met 95% completion kan ik eigenlijk wel zeggen dat er geen enkele quest echt bugged was.

De karakters in je team zijn ook leuk (behalve Liam, dat is een lullo), de loyalty quests zijn leuk (Peebee!)
eehbiertje schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:51:

Je moet dus planeten verkennen, dmv quests/exploration gaat de 'viability' van die planeet omhoog. Vanaf een bepaald percentage kun je een outpost plaatsen/quest kan ook invloed hebben. Hier komen weer nieuwe quests uit voort.
Nee je verzamelt geen dingen voor de outposts (spul ligt kennelijk klaar in de schepen? :P )

Ja het is ook een shooter, een leuke shooter. Al moet ik zeggen dat ik als Biotic en zeker op latere levels haast geen kogel meer afgeschoten heb :P Biotic combo team ftw! Let dus op, als je full biotic gaat ben je een beetje erg OP... Helemaal als je Cora/Peebee meeneemt.

Als je 1/2/3 gewoon leuk vond is het geen miskoop, ik heb me goed vermaakt!

Voor mij komt er zoiezo nog een playthrough en dan ga ik wat keuzes veranderen, ben benieuwd wat daar het effect van zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Mee eens. Als je fan bent van de serie gewoon blind kopen. De combat is lekker snel en loopt vloeiend. De biotic en tech powers zijn om normal idd wat overpowered, maar de moeilijkheidsgraad kan natuurlijk hoger. De AI van sapient races is prima maar van de verschillende wilde dieren is het erg matig.

Mijn tip. Focus op de leuke dingen en laat je vooral niet leiden door de overkill aan negatieve filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Tweakjur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:13:
Er zit een aardige fout in het verhaal. Alleen lezen als je de game uitgespeeld hebt (of niets om spoilers geeft). Dit is een flinke, dus ik roep er maar even bij voor de extra zekerheid:

SPOILER ALERT - GAAT OVER EINDE VAN DE GAME

spoiler:
De game uitspelen betekent (los van alle quests willen doen natuurlijk) in feite 2 dingen: de Archon verslaan, en 100% leefbaarheid bereiken voor het hele Andromedastelsel. Dat laatste doe je door planeten bewoonbaar te maken en allerlei quests te doen die het stelsel veiliger maken. Het is mogelijk om 100% leefbaarheid te halen voordat je überhaupt naar de laatste wereld toe gaat, waar de laatste stukken van de main quest zich afspelen, en dus ook het gevecht met de Archon. Hier gaat het mis. Wanneer je 100% bereikt hebt, wordt er contact met je opgenomen vanaf de Nexus en word je min of meer tot held uitgeroepen. Habitat 7 wordt naar je vernoemd, en je hoort overal gejuich vandaan komen: Eos, Havarl, Aya, Voeld, Elaaden, Meridian.... wait what? Meridian? Op dat moment ben je nog helemaal niet op Meridian geweest (=eindfase van de game). Je weet dan zelfs nog niet eens wat Meridian precies is... Kennelijk gaat de game er van uit dat je pas de 100% bereikt als je Meridian hebt gedaan, maar mensen die (zoals ik) altijd alle sidequests enzo willen doen, bereiken dat eerder, en zo wordt onbedoeld weggegeven wat Meridian is, en dat daar dus mensen komen te wonen. Yikes.
Voor de duidelijkheid : SPOILER ALERT - GAAT OVER EINDE VAN DE GAME

Reactie op spoiler :

spoiler:
Het mooie was dat ik planeten al op 100% had voordat ik de optie kreeg om een outpost te plaatsen? Bij mij triggerde ook de 'Habitat 7 -> Ryder1' quest(surprise, ga ff kijken), Ik kan me niet herinneren gejuich van Meridian 'gehoord/gezien' te hebben wel van de andere outposts, misschien had het wat te maken met 1 van de outposts, ik kreeg een melding 'Vidcomm' dus ging terug naar mijn schip, kon geen Vidcomm doen dus ben toen verder gegaan met questen/exploren. Toen ik nogmaals keek zag ik dat ik dus vanaf de planeet de vidcomm moest gebruiken en daarvoor terug gegaan.

Ik heb dan ook zoveel mogelijk gedaan voor de Archon quest chain. Bij elke stap dat er meer beschikbaar werd heb ik dat allemaal eerst gedaan voordat ik de Archon quests ook maar aangeraakt heb.

Voor mij was het nog helemaal onduidelijk wat Meridian precies was, ik dacht echt dat die 'toren' Meridian was en niet dat er nog een hele planeet bij hoorde totdat dat duidelijk gemaakt werd. Ik ging er vanuit dat er een soort 2de 'vliegende' stad bij zou komen samen met de Nexus. Dus het was of een bug? Of bij mij ging het wel goed? Of omdat ik niet wist wat Meridian was viel het niet op?

Na het uitspelen van de main quest nog terug gegaan en hier en daar wat quests afgemaakt te hebben kwam ik alsnog een stuk of 6-7 nieuwe quests tegen, zelfs een hele ondergrondse basis van die Charlatan.

Er is 1 ding dat me opvalt, een groot aantal 'additional tasks' zie ik niet, geen quest indicator, ook 1 van de quests 'kapotte planten bak' bij Hydroponics lijkt niet verder te gaan, die kerel staat nu al sinds het begin te vertellen dat hij niets van de storingen snap. Ook quests als 'the watchers' etc vind Kett dit/dat geven geen enkele indicatie.

Wat ik me afvroeg, kreeg je ook steeds meer info/berichten over ME1/2/3 richting het einde en zelfs bericht van de Quarians? Nou komt het, de Nexus heeft 4 docking ports, Human/Asari/Salarian zijn daar, Turian is verrot maar er is dus een vijfde kolonie schip. Bad planning? En ik had het idee dat de Jien Garson quest niet complete was? Ik kon aan het einde nog steeds de kamer in en scans doen en weet nog niet wie haar nou vermoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Enige minpunt die ik gisteren tegenkwam was dat de characters geladen moeten worden, als je een gesprek heb dan switch het tussen jou en de gesprekspartner maar beide zijn wat detailloos dan word er even geladen en "poef" daar zijn de baardharen van Scott.. heel grappig. Zal wel aan mijn gewone ps4 liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ach, ik heb me van het weekend toch wel uitstekend vermaakt met de game.
Het is zeker geen topper maar het speelt wel redelijk lekker weg.
Is naar mijn mening meer een shooter game met lichte RPG elementen.

Ik heb geen enkele band met de hoofdpersoon en dat vind ik dan wel jammer.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Kallo was niet zo blij dat ik een shortcut nam over de Tempest :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angry Joe is erg ontevreden over ME:A.
YouTube: Our Face is Tired (...of Mass Effect Multiplayer)
Samenvatting: tenenkrommende gezichten en het verkeerde soort DLC's; niet echt extra content maar iets wat in het spel hoort te zitten - hordemode in een FPS-spel - uit het spel halen en er extra voor laten betalen. Ik ben zelf van mening dat we alle spellen links zouden moeten laten liggen die dit soort DLC's en microtransacties hebben, het is de enige manier om ervan af te komen. Om die reden ga ik ook niet DE:MD kopen, in ieder geval niet totdat je het inclusief alle DLC's die ertoe doen voor een goede prijs kan krijgen. En dan nog, microtransacties in het spel-menu... :N
Het is jammer, ik had graag anders gezien want ik heb een zwak voor de ME1-ME3-spellen.
Mrjraider schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:10:
Enige minpunt die ik gisteren tegenkwam was dat de characters geladen moeten worden, als je een gesprek heb dan switch het tussen jou en de gesprekspartner maar beide zijn wat detailloos dan word er even geladen en "poef" daar zijn de baardharen van Scott.. heel grappig. Zal wel aan mijn gewone ps4 liggen denk ik.
Hopelijk, als je dit ook bij een GTX 1070 zou zien dan zou het een crappy consoleport zijn. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 10:26 . Reden: hord => horde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Heb wel het idee dat er de laatste weken een zeer negatieve vibe is ontstaan rond Mass Effect waardoor opeens alles extreem kritisch benaderd word.

De animaties zijn niet top maar tot nu toe stoor ik me er niet aan. Gaat mij om het verhaal.

Enig minpuntje voor mij is eigenlijk dat ik me een beetje teveel in het diepe gegooid voel omdat ik niet zo goed weet wat ik nu moet oppakken. Ga ik direct door met de mainquest of pak ik die sidequest erbij? Of die sidequest?? Maar dat past ook wel weer beetje in het verhaal want je word ook in het diepe gegooid zonder zwembandjes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
L1nt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:01:
Heb wel het idee dat er de laatste weken een zeer negatieve vibe is ontstaan rond Mass Effect waardoor opeens alles extreem kritisch benaderd word.

De animaties zijn niet top maar tot nu toe stoor ik me er niet aan. Gaat mij om het verhaal.

Enig minpuntje voor mij is eigenlijk dat ik me een beetje teveel in het diepe gegooid voel omdat ik niet zo goed weet wat ik nu moet oppakken. Ga ik direct door met de mainquest of pak ik die sidequest erbij? Of die sidequest?? Maar dat past ook wel weer beetje in het verhaal want je word ook in het diepe gegooid zonder zwembandjes.
Even leul linkje:

http://www.thejimquisitio...a-is-pure-sjw-propaganda/

Dit is het niveau van de mensen met kritiek, lees het artikel en daarna de comments eronder. Hell, hij geeft zelfs toe dat het spel inderdaad problemen heeft (dat is ook zo). Maar de negatieve azijnzeikerds... ja, daar doe je niks aan.

Ik geniet van het spel. Zit nu op de planeet na Eos en ben daar nog wel ff bezig.Voor mij is het echt een van de beste spellen van afgelopen tijd.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:01:

Je mag bij een AAA spel wel animaties verwachten die top zijn. Het is nu niet zo dat Bioware experimenteerde met nieuwe technieken, Kijk bijvoorbeeld naar (Rise of the )Tomb Raider (in het bijzonder Lara Croft) of LA Noire, of de bad guy van Far Cry 3 waarbij ze duidelijk op die manier de mimiek van de acteur zijn gezicht registreerden (daarom is het zo overtuigend, dat teken je niet met de hand). De techniek om met behulp van sensoren gezichten te registreren is best oud, daar moet je goed mee kunnen werken als AAA developer.

Maar goed, ik ben bereid om dat voor lief te nemen als de rest steengoed zou zijn maar alles wijst erop dat deze productie overhaastig is afgerond, dat EA Bioware dwong om het af te ronden terwijl Bioware er nog niet klaar mee was. Ik word moe van de developers die aan rushjobs doen en microtransacties pushen, zoals Square Enix last minute bij Eidos deed voor Deus Ex: Mankind Divided.
Ik denk dat ME:A best een aardig verhaal en een aardige sfeer heeft en ik zou het spel graag spelen maar dit spel koop ik waarschijnlijk pas jaren later, niet voor de volle prijs of voor 15-20 euro.
Wat betreft azijnpisserij, je kan Angry Joe er toch niet van beschuldige dat hij een azijnzeikerd is. Idem voor TotalBiscuit, deze twee mensen geven 100% eerlijke reviews en kijken er op een nuchtere manier naar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:53:
Samenvatting: tenenkrommende gezichten en het verkeerde soort DLC's; niet echt extra content maar iets wat in het spel hoort te zitten - hordmode in een FPS-spel - uit het spel halen en er extra voor laten betalen. Ik ben zelf van mening dat we alle spellen links zouden moeten laten liggen die dit soort DLC's en microtransacties hebben, het is de enige manier om ervan af te komen. Om die reden ga ik ook niet DE:MD kopen, in ieder geval niet totdat je het inclusief alle DLC's die ertoe doen voor een goede prijs kan krijgen. En dan nog, microtransacties in het spel-menu... :N
Het is jammer, ik had graag anders gezien want ik heb een zwak voor de ME1-ME3-spellen.
Wait, what? Verkeerde soort DLCs? Horde mode uit het spel halen en er extra voor laten betalen?

Is dit een soort misplaatste rant over de multiplayer? Omdat je daar loot-boxes kunt kopen met geld? Ik zie echt niet wat daar het probleem mee is. Je kunt de MP prima spelen zonder een cent uit te geven. Bovendien, wat maakt het uit als iemand een boel geld uitgeeft aan MP? Het is tenslotte een coop spel.

Ten slotte is de opzet van de MP in ME:A vrijwel exact hetzelfde als in ME3. Daar had je ook al dezelfde soort loot-boxes (die je eigenlijk met de beste wil van de wereld geen DLC kunt noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:13:
Is dit een soort misplaatste rant over de multiplayer? Omdat je daar loot-boxes kunt kopen met geld?
Het interesseert me niet als je zwakkere spelers laat betalen voor buit-kistjes zolang je prima dat spul kan krijgen door het spel goed te spelen en zonder te hoeven farmen, dus zolang het geen pay to win wordt en. Een hordemode hoort gewoon in het spel te zitten, dat is waarschijnlijk in opdracht van EA uit het spel gehaald om het als DLC te kunnen verkopen, daarom is het een "misplaatste DLC".
Verder, zie de laatste alinea van mijn vorige reactie. Het spel heeft ook positieve punten maar dit is mijn probleem met dit spel:
- rushjob
- DLC-hel

Ze moeten echt eens stoppen met die DLC-onzin. Nu nog betaal je minstens 70 euro voor ME1-ME3 bij de beste aanbiedingen. Ik wil al helemaal geen microtransactieoptie hebben via het spelmenu (zolals bij Deus Ex), dat heeft als effect het tegenovergestelde van immersie, iets wat je koste wat het kost zou moeten vermijden bij een spel. Tenzij je het voor een komisch effect doet (de draak steken met jezelf of zo). Als je het echt niet kan laten verkoop het dan maar via Steam en zo maar stop het ajb. niet in de GUI van het spel. Het zou ook fijn zijn als ze eens stoppen met dag1-DLC's. DLC's zijn ooit uitgevonden door Valve om sneller nieuwe content aan te kunnen bieden voor een lagere prijs. Prima, als je die opzet gebruikt. Of als je een bestaand spel uitbreidt en de DLC en het hoofdspel beide de prijs waard zijn (TW3: Wild Hunt). Wat veel developers echter doen is het verwijderen van reeds ontwikkelde content om dit als DLC te verkopen, dat is not done.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Van het weekend begonnen met de game. Eerst met Biotic als training, maar na wakker worden en klein beetje rondlopen in cryo lab, toch maar besloten om opnieuw te beginnen als operative. Ik wilde toch gewoon m'n tactical cloak hebben. Ik weet dat je alles kan krijgen op gegeven moment, maar dit voelde gewoon beter.

Helaas begin je alleen met een pistol, later krijg je een AR, wat een beetje op vage manier ging waardoor ik er pas veel later achter kwam... Ik ben ook begonnen op Insanity, maar gezien de achievement voor insantiy ook gehaald kan worden met 5 gold multiplayer clears, vond ik dat een beetje zonde. Ook het feit dat als ik niet in cover zat ik letterlijk in 1 seconde dood was door een enemy die door een miniscuul openingtje schiet. Dus nu op Hardcore gezet.

ik zat eerst de random loot echt enorm te haten. Tot ik de black widow vond in een kistje. Yup thanks! Ook was ik me aan het afvragen hoe ik "milky way" research points zou kunnen krijgen, gelukkig zijn er strike missions daarvoor. Rede waarom, mja, we hebben alles al researched, SAM weet dat ook vast wel gezien SAM alles weet.

Ik zag ook dat ik een bepaald old school armor erg goed kan gebruiken met de build waar ik denk voor te gaan.

Maar voor nu eerst 4 punten in snipers voor less weight en 4 punten in shotguns voor less weight en dan zie ik wel weer verder :) Werken richting biotic charge denk ik. Dan maar eens kijken naar abilities die me minder equipment rate geven, want powers. Maar ik heb nu alle clusters behalve degene met de "eerste' planet op 100% dus ik ga daar eerst maar heen vanavond.

Edit: oh en load times zijn nu super snel, dus het was of initiele setup, of die 30gb vrij op m'n ssd(volgens win10 was die in het rood) of de meest recente nvidia drivers. Maar load times zijn on par met wat ik van m'n systeem zou verwachten.

Edit2: Voice acting.

Ik vind de voice acting goed, iets wat je verwacht van een bioware game. Echter ik kan niet echt wennen aan de stem van Liam, dunno, het luisterd niet prettig. De voice actor van male ryder vind ik heel erg lijken op nolan north of die doet heel erg z'n best om daar op te lijken. Terwijl hij het toch echt niet is.

De devs zijn wel lui geweest met npc's though. Dr. "hubba hubba" Lexi heeft exact dezelfde facial map als die reporter, muv wat markings en dan twee verschillende stemmen horen bij zelfde gezicht, voelt beetje raar aan. Verder vind ik Vetra echt goed passen bij het character. Andere squadmates nog niet gevonden. Also, Suvi <3

[ Voor 22% gewijzigd door ye-roon op 27-03-2017 10:44 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Duidelijke uitleg eerder.. had al wel wat dingen gezien en het verhaal over die outpost's ergens gelezen.. zodoende dat ik dacht dat je die dingen ook kon uitbreiden oid.. meer traders bijv of mogelijkheden tot keuzes daar.. (want dat hoort bij de setting lijkt me)

Jammer want dit is meer mijn ding acties hebben invloed op je outpost's bijvoorbeeld. Ik denk dat ik hem nog wel koop voor de Xbox one maar hier alleen een tijdje mee wacht tot hij wat goedkoper / gefixed is.

En in de review werd ook al aangegeven dat de interactie met de squad members niet als in de voorgaande delen is.. (helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:40

Tweakjur

Redacteur
prutser001 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:06:
[...]

Voor de duidelijkheid : SPOILER ALERT - GAAT OVER EINDE VAN DE GAME

Reactie op spoiler :

spoiler:
Het mooie was dat ik planeten al op 100% had voordat ik de optie kreeg om een outpost te plaatsen? Bij mij triggerde ook de 'Habitat 7 -> Ryder1' quest(surprise, ga ff kijken), Ik kan me niet herinneren gejuich van Meridian 'gehoord/gezien' te hebben wel van de andere outposts, misschien had het wat te maken met 1 van de outposts, ik kreeg een melding 'Vidcomm' dus ging terug naar mijn schip, kon geen Vidcomm doen dus ben toen verder gegaan met questen/exploren. Toen ik nogmaals keek zag ik dat ik dus vanaf de planeet de vidcomm moest gebruiken en daarvoor terug gegaan.

Ik heb dan ook zoveel mogelijk gedaan voor de Archon quest chain. Bij elke stap dat er meer beschikbaar werd heb ik dat allemaal eerst gedaan voordat ik de Archon quests ook maar aangeraakt heb.

Voor mij was het nog helemaal onduidelijk wat Meridian precies was, ik dacht echt dat die 'toren' Meridian was en niet dat er nog een hele planeet bij hoorde totdat dat duidelijk gemaakt werd. Ik ging er vanuit dat er een soort 2de 'vliegende' stad bij zou komen samen met de Nexus. Dus het was of een bug? Of bij mij ging het wel goed? Of omdat ik niet wist wat Meridian was viel het niet op?

Na het uitspelen van de main quest nog terug gegaan en hier en daar wat quests afgemaakt te hebben kwam ik alsnog een stuk of 6-7 nieuwe quests tegen, zelfs een hele ondergrondse basis van die Charlatan.

Er is 1 ding dat me opvalt, een groot aantal 'additional tasks' zie ik niet, geen quest indicator, ook 1 van de quests 'kapotte planten bak' bij Hydroponics lijkt niet verder te gaan, die kerel staat nu al sinds het begin te vertellen dat hij niets van de storingen snap. Ook quests als 'the watchers' etc vind Kett dit/dat geven geen enkele indicatie.

Wat ik me afvroeg, kreeg je ook steeds meer info/berichten over ME1/2/3 richting het einde en zelfs bericht van de Quarians? Nou komt het, de Nexus heeft 4 docking ports, Human/Asari/Salarian zijn daar, Turian is verrot maar er is dus een vijfde kolonie schip. Bad planning? En ik had het idee dat de Jien Garson quest niet complete was? Ik kon aan het einde nog steeds de kamer in en scans doen en weet nog niet wie haar nou vermoord heeft.
Ja, die gevoelsmatig niet afgeronde quests herken ik ook wel. XP-punten binnen en klaar. Dat er nog npc's ogenschijnlijk niet op de hoogte zijn dat een quest afgerond is, lijkt vooral slordigheid vanuit BioWare. In hetzelfde straatje: na afloop van een quest, zeker als ie lang was, wil ik soms met betrokken npc's babbelen. Gewoon, beetje ouwehoeren over wat er gebeurde en hoe het verder gaat. Dat gaat vaak goed, maar soms ook totaal niet... mis ik wel. Toch wezenlijk onderdeel van een goede rpg.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Tweakjur schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Ja, die gevoelsmatig niet afgeronde quests herken ik ook wel. XP-punten binnen en klaar. Dat er nog npc's ogenschijnlijk niet op de hoogte zijn dat een quest afgerond is, lijkt vooral slordigheid vanuit BioWare. In hetzelfde straatje: na afloop van een quest, zeker als ie lang was, wil ik soms met betrokken npc's babbelen. Gewoon, beetje ouwehoeren over wat er gebeurde en hoe het verder gaat. Dat gaat vaak goed, maar soms ook totaal niet... mis ik wel. Toch wezenlijk onderdeel van een goede rpg.
Goed dat je meeleest op het forum! Ik zit zelf nog heftig te twijfelen over deze game, ben groot fan van de eerste drie delen.

Ik ga er vanuit dat veel bugs/glitches nog gefixt gaan worden, maar deze fouten in verhaallijn lijken me te fundamenteel van aard om te patchen?

Ik heb het idee dat Bioware juist téveel content in de game heeft willen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:23:
[...]
Het interesseert me niet als je zwakkere spelers laat betalen voor buit-kistjes zolang je prima dat spul kan krijgen door het spel goed te spelen en zonder te hoeven farmen, dus zolang het geen pay to win wordt en.
Dat kan ook.
Een hordemode hoort gewoon in het spel te zitten, dat is waarschijnlijk in opdracht van EA uit het spel gehaald om het als DLC te kunnen verkopen, daarom is het een "misplaatste DLC".
Het zit gewoon in het spel. Er is uberhaubt nog geen DLC te koop voor ME:A (de loot-boxes voor de multiplayer niet meegerekend), iets dat wat mij betreft een positieve ontwikkeling is nadat de laatste tijd steeds meer games met day 1 DLC komen (wat ME3 had in de vorm van de From Ashes DLC waar voor het verhaal zeer relevante content in zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Razorbite schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Goed dat je meeleest op het forum! Ik zit zelf nog heftig te twijfelen over deze game, ben groot fan van de eerste drie delen.

Ik ga er vanuit dat veel bugs/glitches nog gefixt gaan worden, maar deze fouten in verhaallijn lijken me te fundamenteel van aard om te patchen?

Ik heb het idee dat Bioware juist téveel content in de game heeft willen stoppen?
Geen idee, zou kunnen. De oorzaak van tekortkomingen van een game zijn natuurlijk lastig te achterhalen. De samenstelling van BioWare zelf, dus het ontwikkelteam, is in de loop der jaren ook veranderd. Dat kan een woordje meespelen. Het moeten gebruiken van Frostbite kan ook een aandeel hebben.

Ik verwacht zeker dat er nog wel wat gepatcht wordt ja... ook schrijffouten kun je patchen, door de betreffende lines aan te passen. Weet niet hoe hoog dat op de prioriteitenlijst staat, maar het kan vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:46
Tweakjur schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Gebeurd de afronding van side quests niet via de mail (in je slaapkamer)? Ik kreeg een mail van iemand voor wie ik een side quest had gedaan om me te bedanken. Dat werkte ook al zo in ME2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
[...]
Een hordemode hoort gewoon in het spel te zitten, dat is waarschijnlijk in opdracht van EA uit het spel gehaald om het als DLC te kunnen verkopen, daarom is het een "misplaatste DLC".
Verder, zie de laatste alinea van mijn vorige reactie. Het spel heeft ook positieve punten maar dit is mijn probleem met dit spel:
- rushjob
- DLC-hel
Heb ik iets gemist? Gisteren gewoon de 'hordemode' gespeeld en zeker geen DLC gedownload.
Of is de hordemode uit de PC versie gesloopt?

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
RoseSolane schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Gebeurd de afronding van side quests niet via de mail (in je slaapkamer)? Ik kreeg een mail van iemand voor wie ik een side quest had gedaan om me te bedanken. Dat werkte ook al zo in ME2 en 3.
Klopt. Maar de in spoilertags geplaatste tekst refereerde ook aan enkele npc's die, na afloop van de qeusts, nog op dezelfde plaats staan en over dezelfde problemen mompelen. Dat bedoelde ik. Maar inderdaad: via mail komen de minder belangrijke afrondingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tweakjur schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Klopt. Maar de in spoilertags geplaatste tekst refereerde ook aan enkele npc's die, na afloop van de qeusts, nog op dezelfde plaats staan en over dezelfde problemen mompelen. Dat bedoelde ik. Maar inderdaad: via mail komen de minder belangrijke afrondingen binnen.
Ik ben bij lange na nog niet ver. Maar dit lijkt me erg raar ogen. Ben het zelf nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Jackal131 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Of is de hordemode uit de PC versie gesloopt?
Nee. Die is gewoon aanwezig, bereikbaar vanuit het hoofdmenu van het spel of via de Strike Team console aan boord van de Tempest in een singleplayer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Iets wat er in zit, zit er niet in, omdat EA? 8)7

Kan je die even uitleggen? of hebben wij een speciale versie waar het wel in zit?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik twijfel nog om de game te halen.
De reviews zijn erg negatief, maar hier op het forum zijn jullie er wel redelijk over te spreken.

Ik heb ontzettend vermaakt met de eerste 3 Mass Effects, die 3 zijn ook wel de mooiste games die ik ooit heb gedaan.
Vooral omdat de keuze's die je maakt echt mee wegen.

Maar als ik dit zie:
YouTube: 5 years + $40M = Mass Effect Andromeda
Dan zie ik een game gemaakt door een stel stagiairs in plaats van een AAA. :S

Op dit moment vind ik €48 nog te duur voor een game die niet af is.

Wat dan ook nog meespeelt:
Ik heb een i5-2500K @ 4.0GHz, 16GB ram en een RX 480 8GB, dus de speelbaarheid is ook nog wat twijfelachtig gok ik.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Medic schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:17:
Ik twijfel nog om de game te halen.
De reviews zijn erg negatief, maar hier op het forum zijn jullie er wel redelijk over te spreken.

Ik heb ontzettend vermaakt met de eerste 3 Mass Effects, die 3 zijn ook wel de mooiste games die ik ooit heb gedaan.
Vooral omdat de keuze's die je maakt echt mee wegen.

Maar als ik dit zie:

Ik vermoed dat het probleem eerder is dat Bioware teveel heeft willen doen dan dat ze er met de pet naar hebben gegooid. Er zit gruwelijk veel content in het spel en in combinatie met het open-world karakter van veel van de werelden betekent dat je lang zoet bent als je alles wil uitzoeken.

De animaties zijn zeer zeker de zwakke plek van het spel, maar het is ook niet zo slecht dat het echt storend is. Veel van de video's die je her en der ziet pakken natuurlijk de meest opvallende momenten eruit, wat een vertekend beeld geeft.
Ik heb een i5-2500K @ 4.0GHz, 16GB ram en een RX 480 8GB, dus de speelbaarheid is ook nog wat twijfelachtig gok ik.
Ik speel met een 2500K @ 4.1 GHz, 16 GB RAM en een R9 280X en dat loopt best redelijk op medium settings. Jouw RX 480 is een forse stap hoger op GPU gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:31

Ik speel hier op een i5 4460, met een gtx 770 en 8 GB RAM. Qua CPU en RAM loopt het best soepel, daar heb ik geen problemen mee. Ik merk wel dat mijn gtx 770 de bottleneck is, vooral voor textures van gezichten, dus ik denk dat jij het met de RX 480 een stuk beter gaat doen dan ik. Ik wacht nog op de RX 570/580 en dan ga ik ook maar eens serieus denken aan upgraden. Daarna gaan zoeken naar een scherm met freesync.
Andromeda is inderdaad niet zo gepolijst als ik had gehoopt, maar ik ben tot nu toe geen serieuze bugs tegengekomen. Xcom 2 is voor mij slechter, daar krijg ik (nog steeds!) af en toe een crash to desktop of een volledige game-freeze. Het enige dat mij echt stoort, is dat de kwaliteit van de schrijvers heel wisselend is: Soms zoals wanneer je wakker wordt nadat je Pathfinder bent geworden, vond ik erg goed. Maar de "my face is tired" even later was dan weer een eyeroll-momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
is er geen manier om de filmpjes van de tempest de skippen?
elke keer hetzelfde filmpje als je ergens wil landen wordt wel een beetje saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Maffie500 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:34:
is er geen manier om de filmpjes van de tempest de skippen?
elke keer hetzelfde filmpje als je ergens wil landen wordt wel een beetje saai.
Helaas niet, want die fimpjes zijn bedoeld om een loading screen te verbergen (dwz: de content van de volgende zone wordt geladen terwijl het filmpje speelt). Het zou fijn zijn om een optie te krijgen om de rest te skippen zodra het laadproces voltooid is, maar die is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoseSolane

Ik heb bijna hetzelfde systeem (i5-2500K @ 3.6GHz, 8GB ram, RX 470 8GB) en ik speel op grafische settings high. Dat is de op één na hoogste setting, daarmee ziet de game er uitstekend uit en de fps is prima. Speelbaarheid met jouw pc zou dus geen probleem moeten zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
Maar als ik dit zie:

Gewoon kopen! Iedereen is negatief om het negatief zijn, maar er zijn genoeg mensen die zich kostelijk vermaken met dit spel! Het is lang niet zo slecht als er objectief gesteld wordt.

Nou sarcasme off; ik heb het echt geprobeerd.. maar dit is een wanproduct wat nog geen 10 euro waard is.
Een goedkope imitatie versie van wat Mass Effect zou moeten zijn.

We zijn niet verwend, we wegen de game gewoon af tegenover de andere 2017 titels.
We zijn niet verwend, Bioware heeft zelf jaren lang ons vertrouwen gewonnen en onze verwachting hoog gemaakt. Dat ze hier hun naam onder durven zetten. ME:A gaat de geschiedenis is als 1 grote MEME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
Nu nog betaal je minstens 70 euro voor ME1-ME3 bij de beste aanbiedingen.
Waar heb je het over? De trilogie box staat voor 11,25 in de pricewatch.
pricewatch: Mass Effect Trilogy, PC (Windows)

Zit dan niet alle DLC bij, maar voor het verhaal heb je die niet nodig.
Verder kan ik niet zo veel vinden over geplande DLC voor Andromeda, behalve dat het komt en deels betaald en deels gratis gaat zijn. Beetje zoals bij de vorige delen.

En dan nog over de MP van ME:A, die is toch hetzelfde als ME3? Dan boeit het toch geen reet of het pay to win is, aangezien het een co-op is. Waarbij ik zelfs heb gelezen dat de eindscore voor iedereen gelijk wordt gesteld...

Dit voelt meer als een algemene DLC rant dan iets specifiek tegen Andromeda... Wat zeer zeker mag en kan. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij heel veel van de DLC die tegenwoordig uitkomt. Maar of dat dan hier gepast is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcboogerballs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 21:34
Ik denk dat ik een lage standaard heb. Ik vind de game top. Ja de gezichtanimaties laten te wensen over (understatement), maar ik heb heel veel plezier met ME:A, in zowel single- als multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Mcboogerballs schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:30:
Ik denk dat ik een lage standaard heb. Ik vind de game top. Ja de gezichtanimaties laten te wensen over (understatement), maar ik heb heel veel plezier met ME:A, in zowel single- als multiplayer.
En dat is je goed recht! Ik heb soms ook liever een kroket van de Febo dan een topbiefstuk.

Uiteindelijk is het ieder voor zich en alleen jij kunt bepalen of je je vermaakt.
Ik persoonlijk stoor me te erg en alles wat niet klopt om van het spel te kunnen genieten.

Dat mensen wel van het spel genieten maakt het niet direct een kwalitatief goed product.
Bioware heeft gewoon bagger afgeleverd en mogen god op hun knietjes bedanken dat er mensen zijn zoals jij die hun centjes er toch aan uitgeven en ondanks alles gewoon genieten van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcboogerballs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 21:34
Predje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:37:
[...]

En dat is je goed recht! Ik heb soms ook liever een kroket van de Febo dan een topbiefstuk.

Uiteindelijk is het ieder voor zich en alleen jij kunt bepalen of je je vermaakt.
Ik persoonlijk stoor me te erg en alles wat niet klopt om van het spel te kunnen genieten.

Dat mensen wel van het spel genieten maakt het niet direct een kwalitatief goed product.
Bioware heeft gewoon bagger afgeleverd en mogen god op hun knietjes bedanken dat er mensen zijn zoals jij die hun centjes er toch aan uitgeven en ondanks alles gewoon genieten van het spel.
Thanks. Heb je ook een paar voorbeelden (voor PC) van topbiefstuk van de afgelopen 12 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Mcboogerballs schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Thanks. Heb je ook een paar voorbeelden (voor PC) van topbiefstuk van de afgelopen 12 maanden?
Speel zelf sinds vorig jaar op de PS4... en dan heb je HZD, Nier, Nioh, FFXV...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:53:
Samenvatting: tenenkrommende gezichten en het verkeerde soort DLC's; niet echt extra content maar iets wat in het spel hoort te zitten - hordemode in een FPS-spel - uit het spel halen en er extra voor laten betalen. Ik ben zelf van mening dat we alle spellen links zouden moeten laten liggen die dit soort DLC's en microtransacties hebben, het is de enige manier om ervan af te komen. Om die reden ga ik ook niet DE:MD kopen, in ieder geval niet totdat je het inclusief alle DLC's die ertoe doen voor een goede prijs kan krijgen. En dan nog, microtransacties in het spel-menu... :N

[...]

Hopelijk, als je dit ook bij een GTX 1070 zou zien dan zou het een crappy consoleport zijn. ;)
De enige pre-order DLC is cosmetisch met hier en daar een ander wapen (er zijn genoeg alternatieven, je mist ze niet en meeste zijn op den duur toch te zwak). Verder de lootboxes maar de horde is al brak genoeg dat je die toch niet langer dan 15 min gaat doen. Zeker als je bij wat mensen komt die enorme lag hebben. Dan speelt het totaal niet.

Dat gehaat op microtransacties komt me ook de neus uit. Bij Battlefield 1, WatchDogs 2, Ghost Recon Wildlands en een paar anderen hoorde je het ook al, maar er is echt geen reden om het aan te schaffen en je haalt nergens een groot voordeel mee (en nergens is er pay2win). Ja gamen kost geld, en op dit moment betalen alleen de grote fans meer (en een aantal gamers die achteraf wat teleurgesteld is met de prijs/content verhouding). Ga eens een willekeurige mobile titel opstarten, dat zijn pas de grote geldwolven. Maar nee, dat je een andere skin voor je voertuig alleen kunt krijgen met een pre-order of wat nutteloze items voor een modus die je toch niet speelt, is ineens een groot probleem.
Tweakjur schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Geen idee, zou kunnen. De oorzaak van tekortkomingen van een game zijn natuurlijk lastig te achterhalen. De samenstelling van BioWare zelf, dus het ontwikkelteam, is in de loop der jaren ook veranderd. Dat kan een woordje meespelen. Het moeten gebruiken van Frostbite kan ook een aandeel hebben.

Ik verwacht zeker dat er nog wel wat gepatcht wordt ja... ook schrijffouten kun je patchen, door de betreffende lines aan te passen. Weet niet hoe hoog dat op de prioriteitenlijst staat, maar het kan vast wel.
Het lijkt mij dat die betreffende spoilers er wel uit worden gehaald (gewoon pas die items triggeren als de game is uitgespeeld ipv direct na 100%).

Verder ergens ook wel terecht, de toekomst van het andromeda stelsel stond onder druk en meneer gaat even rustig uren op een planeet besteden om wat planten te verzamelen. :+

Zelf ben ik overigens nu pas weer naar EOS terug na de game te hebben uitgespeeld. Moest wachten op het clearen van de giftige lucht (of was het straling) en die was pas klaar toen ik al op wereld 4 was. Heb wel alle missies voltooid die ik kon voltooien zodra ik op een planeet kwam, maar eigenlijk nooit terug gegaan.

Nog 2 planeten te gaan om te voltooien en dan zijn we er voorlopig weer even klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Predje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Speel zelf sinds vorig jaar op de PS4... en dan heb je HZD, Nier, Nioh, FFXV...
En daarmee bedoel je? HZD google geeft huisartsen zorg drenthe maar dat zal je niet bedoelen.
Benoem jou top games eens?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Laatst online: 11-09 17:17
wortel1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:41:
[...]

HZD google geeft huisartsen zorg drenthe maar dat zal je niet bedoelen.
Horizon: Zero Dawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
http://www.cdkeys.com/pc/...ndromeda-pc-origin-cd-key

Toch weer een tientje :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
Phydomir schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Geen last van gehad. Game staan op een 840 EVO SSD maar het is met niet opgevallen dus kan het nooit erg zijn.
Gisteren eerste uurtje gespeeld en het draait vrij soepel. Had ook niet anders verwacht op een i7 7700K met een 1080GTX. Op ultra strak op 60FPS. Alleen AA op FXAA en AO op één klikje minder gezet.
Ik vind toch de graphics niet echt heel super. Ik speel ook alles op ultra vsync aan. Op een res van 1920x1080. Ik haal een fps van 80-120.

Maar even iets anders is dat craften nog echt nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Ze moeten echt eens stoppen met die DLC-onzin. Nu nog betaal je minstens 70 euro voor ME1-ME3 bij de beste aanbiedingen.
De DLC van ME2 en ME3 waren best goed. Dan heb ik het dus over de grote story-DLC (LotSB, Overlord, Arrival, Leviathan, Omega, Citadel). Het probeem was dat ze de prijs nooit naar beneden is gegaan en dat ze nooit in de aanbieding zijn. En natuurlijk dat achterlijke systeem met Bioware points.
DLC's zijn ooit uitgevonden door Valve om sneller nieuwe content aan te kunnen bieden voor een lagere prijs.
DLC zijn door Valve uitgevonden? Doel je hiermee op episodic content bij Half-Life 2 (wat trouwens niet echt hetzelfde is als DLC)? Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het concept veel ouder dan dat.

Ik heb hetzelfde systeem als jij, maar dan met 8 GB RAM (2133 MHz) en m'n 2500k op 4.6 GHz geklokt. Ik kan het spel prima spelen op > 60 fps op medium/high settings.

Zeara schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Waar heb je het over? De trilogie box staat voor 11,25 in de pricewatch.
pricewatch: Mass Effect Trilogy, PC (Windows)

Zit dan niet alle DLC bij, maar voor het verhaal heb je die niet nodig.
Het ging juist over het feit dat de DLC zo duur is, en nooit in prijs is gezakt.

Martinspire schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:52:
Verder ergens ook wel terecht, de toekomst van het andromeda stelsel stond onder druk en meneer gaat even rustig uren op een planeet besteden om wat planten te verzamelen. :+
Dat was in ME3 nog veel erger. De Reapers stonden letterlijk op het punt de aarde te vernietigen (en vervolgens de rest van het sterrenstelsel) maar meneer (of mevrouw) Shepard heeft totaal geen haast en gaat lekker rondkutten met allerlei sidequests.

In Andromeda is dat probleem veel minder omdat er niet zo'n urgente dreiging is, maar je juist een ontdekker bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:38:
[...]

De DLC van ME2 en ME3 waren best goed. Dan heb ik het dus over de grote story-DLC (LotSB, Overlord, Arrival, Omega, Citadel). Het probeem was dat ze de prijs nooit naar beneden is gegaan en dat ze nooit in de aanbieding zijn. En natuurlijk dat achterlijke systeem met Bioware points.
Dat ben ik volstrekt met jou eens, al verschillen de meningen over Arrival en Overlord en zou ik zelf daarnaast ook Shadow Broker (ik vermoed dat jij die vergat te noemen terwijl jij die wel goed vond) en Leviathan noemen die naar mijn mening wat underrated is wegens de toegevoegde waarde voor het verhaal en de sfeer die geschapen wordt. Hiermee komen we tevens bij een van de DLC-gerelateerde problemen: als ze dit in het hoofdspel hadden opgenomen dan hadden ze aan het einde van ME3 een interessanter gesprek met dat 'kind' kunnen laten voeren doordat deze informatie in dat gesprek gebruikt kan worden. Nu deden ze dat niet omdat enkel de mensen die deze DLC hadden dit meekregen. Natuurlijk was het wel mogelijk om aparte audio op te nemen voor de mensen die de DLC spelen maar dat gebeurde niet en ze doen dat minder snel voor een minderheid van de spelers.

Inderdaad, het feit dat je via Bioware die DLC's moet kopen en dat je zelden aanbiedingen hiervoor hebt en het bijna onmogelijk is om ervan op de hoogte te zijn als die aanbiedingen maakt het erg lastig, De spellen zijn incompleet zonder de DLC's. Bij ME2 zijn de DLC's niet essentieel, hoewel de Shadow Broker DLC waarschijnlijk wel de beste en leukste missies heeft en de meest uitdagende gameplay biedt (het gevecht met de spectre op insanity is best pittig). Bij ME3 wordt het onder je neus gewreven als je die DLC's niet hebt of hebt gespeeld. De opening slaat als een tang op een varken als je de Arrival-missies niet hebt gespeeld en de gevolgen van de Shadow Broker DLC zijn eveneens standaard opgenomen in het spel terwijl er geen aansluiting is als je die DLC niet hebt gespeeld. Een tweede probleem van die DLC's. Over de Prothean DLC begin ik niet eens (bekend verhaal, essentieel voor ME3 en waarschijnlijk aanvankelijk een onderdeel van het spel) en zonder de DLC's is het spel wel erg kort naar mijn mening, met DLC's heb je veel toegevoegde waarde. De Omega-DLC levert de beste gevechten, de Citadel-DLC levert veel humor, meer interessante decors, een hereniging met karakters van ME2 en wat interessante actie.

Nogmaals, met DLC's op zichzelf kan ik leven als je later het complete pakket voor een redelijke prijs kan kopen, ik heb meer moeite met microtransacties in een spel via de GUI van het spel zoals bij DE:MD of bij dat FPS-spel waar zoveel commotie over was omdat je 60 euro ervoor betaalde. Het mag zeker nooit pay to win zijn. DLC's waarbij na de ontwikkeling van het spel extra content wordt toegevoegd, prima. DLC's waarbij spul uit het spel wordt gehaald om een extra melkkoe te hebben, niet ok.
DLC zijn door Valve uitgevonden? Doel je hiermee op episodic content bij Half-Life 2 (wat trouwens niet echt hetzelfde is als DLC)? Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het concept veel ouder dan dat.
De DLC's van Half Life 2 worden vaak gezien als het begin van de DLC hype. Ze waren misschien niet de eerste maar zij zouden wel die trend hebben ingezet volgens veel mensen. Het is een semantische discussie waar je de grens legt voor DLC, als die twee episodes van Half Life 2 geen DLC zijn dan is TW3:BaW dat toch ook niet?
Dat was in ME3 nog veel erger. De Reapers stonden letterlijk op het punt de aarde te vernietigen (en vervolgens de rest van het sterrenstelsel) maar meneer (of mevrouw) Shepard heeft totaal geen haast en gaat lekker rondkutten met allerlei sidequests.
Ja, dat was een beetje raar, vooral met de Citadel DLC. :)
Dat is iets wat ik voor lief neem. Ik maak er maar van dat ze moeten wachten op bepaalde ontwikkelingen die ze zelf niet in de hand hebben. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Goede objectieve review! 7/10 ben ik het ook wel mee eens. Leuk spel, met zeker zijn fouten. Als je twijfelt om dit spel te kopen, kijk deze review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:10:
[...]

Dat ben ik volstrekt met jou eens, al verschillen de meningen over Arrival en Overlord en zou ik zelf naast de Shadow Broker (ik vermoed dat jij die vergat te noemen terwijl jij die wel goed vond) ook Leviathan noemen die naar mijn mening wat underrated is wegens de toegevoegde waarde voor het verhaal en de sfeer die geschapen wordt.
Lair of the Shadow Broker (LotSB) heb ik wel genoemd ;) Leviathan was ik inderdaad vergeten te noemen (zal het even aanpassen).
Hiermee komen we tevens bij een van de DLC-gerelateerde problemen: als ze dit in het hoofdspel hadden opgenomen dan hadden ze aan het einde van ME3 een interessanter gesprek met dat 'kind' kunnen laten voeren doordat deze informatie in dat gesprek gebruikt kan worden. Nu deden ze dat niet omdat enkel de mensen die deze DLC hadden dit meekregen. Natuurlijk was het wel mogelijk om aparte audio op te nemen voor de mensen die de DLC spelen maar dat gebeurde niet en ze doen dat minder snel voor een minderheid van de spelers.
Tja, goed, het einde... ik vond dat hele kind überhaupt volstrekt bullshit. Maar ik ben ook nog steeds van mening dat ME3 met de IT veel beter is; ook al heeft Bioware het min of meer ontkracht.
Inderdaad, het feit dat je via Bioware die DLC's moet kopen en dat je zelden aanbiedingen hiervoor hebt en het bijna onmogelijk is om ervan op de hoogte te zijn als die aanbiedingen maakt het erg lastig, De spellen zijn incompleet zonder de DLC's. Bij ME2 zijn de DLC's niet essentieel, hoewel de Shadow Broker DLC waarschijnlijk wel de beste en leukste missies heeft en de meest uitdagende gameplay biedt (het gevecht met de spectre op insanity is best pittig). Bij ME3 wordt het onder je neus gewreven als je die DLC's niet hebt of hebt gespeeld. De opening slaat als een tang op een varken als je de Arrival-missies niet hebt gespeeld en de gevolgen van de Shadow Broker DLC zijn eveneens standaard opgenomen in het spel terwijl er geen aansluiting is als je die DLC niet hebt gespeeld. Over de Prothean DLC begin ik niet eens (bekend verhaal, essentieel voor ME3 en waarschijnlijk aanvankelijk een onderdeel van het spel) en zonder de DLC's is het spel wel erg kort naar mijn mening, met DLC's heb je veel toegevoegde waarde. De Omega-DLC levert de beste gevechten, de Citadel-DLC levert veel humor, meer interessante decors, een hereniging met karakters van ME2 en wat interessante actie.
Niks aan toe te voegen :)
[...]
De DLC's van Half Life 2 worden vaak gezien als het begin van de DLC hype. Ze waren misschien niet de eerste maar zij zouden wel die trend hebben ingezet volgens veel mensen. Het is een semantische discussie waar je de grens legt voor DLC, als die twee episodes van Half Life 2 geen DLC zijn dan is TW3:BaW dat toch ook niet?
De episodes van HL2 zijn niet echt DLC. Ze zijn wel min of meer vergelijkbaar met grote story-DLC zoals we die tegenwoordig wel kennen, maar zo zijn ze oorspronkelijk niet bedoeld.

Als ik me het goed herinner kwam het hele idee van episodic content voort uit het opsplitsen van HL3; EP1, EP2, en EP3 samen zouden oorspronkelijk HL3 moeten zijn. Door het als episodes uit te geven kon Valve ondertussen werken aan andere projecten, zoals Portal. We kennen natuurlijk de rest van het verhaal: EP3 is nooit uitgekomen.

Grote story-DLC zoals TW3 die heeft zijn in feite ook meer expansions dan DLC. De term "DLC" wordt veel vaker gebruikt voor veel kleinere uitbreidingen. Ik geloof dat in het geval van TW3 CD Projekt RED ze ook "expansions" noemt ipv DLC.
[...]
Ja, dat was een beetje raar, vooral met de Citadel DLC. :)
Dat is iets wat ik voor lief neem. Ik maak er maar van dat ze moeten wachten op bepaalde ontwikkelingen die ze zelf niet in de hand hebben. :+
Het is ook niet iets waar ik me echt aan ergerde of zo, maar als je erover na gaat denken is het eigenlijk wel raar.

SouLmaN schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Goede objectieve review! 7/10 ben ik het ook wel mee eens. Leuk spel, met zeker zijn fouten. Als je twijfelt om dit spel te kopen, kijk deze review!
Als je 2 uur niks te doen hebt, in elk geval :+

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Laatst online: 11-09 17:17
Compizfox schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:38:

Er waren wel dringende missies in ME 3. Ze hadden alleen niks met Reapers te maken :)

Dan heb je de zelfmoord missie in ME 2. Al is het afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan je bemanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tipje van mij.. zie spoilers :')

spoiler:
mocht je op eos de opdracht met de seismic hamers willen doen. Even wachten met de derde plaatsen. Zeker als je nog geen goede wapens heb of een beetje sterk bent. Dat enorme ding wat uit de grond komt overleef je niet heel lang :+

Die slaan we over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Mrjraider schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:53:
Tipje van mij.. zie spoilers :')

spoiler:
mocht je op eos de opdracht met de seismic hamers willen doen. Even wachten met de derde plaatsen. Zeker als je nog geen goede wapens heb of een beetje sterk bent. Dat enorme ding wat uit de grond komt overleef je niet heel lang :+

Die slaan we over.
spoiler:
Dat gevecht is best goed te doen, maar het duurt wel erg lang. Er zijn Remnant ruines dichtbij de boss waar je achter kunt schuilen. Daarnaast zijn daar ook kistjes met ammo en health. Zolang je de aanvallen goed ontwijkt, kun je heel lang overleven en langzaam het ding neer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Hopelijk komt er gauw een patch. Kom nog steeds niet verder dan de eerste cutscene na de intro planeet. Jammer, want had er juist z'n zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Inmiddels een paar uurtjes (denk 5) in de game zitten en moet zeggen, hij vermaakt mij wel. Wellicht doordat ik zwaar bevooroordeeld ben omdat ik ME1 t/m 3 ook al gespeeld heb dat ik toch met bepaalde verwachtingen ben gestart, maar als je dat los laat is het gewoon een prima game.

Alleen nog even wat patches voor wat bugs (zo kon ik gisteren een quest niet afronden doordat een alien console nergens op reageerde), maar goed.... dat komt wel goed denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:10:
[...]

Dat ben ik volstrekt met jou eens, al verschillen de meningen over Arrival en Overlord en zou ik zelf daarnaast ook Shadow Broker (ik vermoed dat jij die vergat te noemen terwijl jij die wel goed vond) en Leviathan noemen die naar mijn mening wat underrated is wegens de toegevoegde waarde voor het verhaal en de sfeer die geschapen wordt. Hiermee komen we tevens bij een van de DLC-gerelateerde problemen: als ze dit in het hoofdspel hadden opgenomen dan hadden ze aan het einde van ME3 een interessanter gesprek met dat 'kind' kunnen laten voeren doordat deze informatie in dat gesprek gebruikt kan worden. Nu deden ze dat niet omdat enkel de mensen die deze DLC hadden dit meekregen. Natuurlijk was het wel mogelijk om aparte audio op te nemen voor de mensen die de DLC spelen maar dat gebeurde niet en ze doen dat minder snel voor een minderheid van de spelers.

Inderdaad, het feit dat je via Bioware die DLC's moet kopen en dat je zelden aanbiedingen hiervoor hebt en het bijna onmogelijk is om ervan op de hoogte te zijn als die aanbiedingen maakt het erg lastig, De spellen zijn incompleet zonder de DLC's. Bij ME2 zijn de DLC's niet essentieel, hoewel de Shadow Broker DLC waarschijnlijk wel de beste en leukste missies heeft en de meest uitdagende gameplay biedt (het gevecht met de spectre op insanity is best pittig). Bij ME3 wordt het onder je neus gewreven als je die DLC's niet hebt of hebt gespeeld. De opening slaat als een tang op een varken als je de Arrival-missies niet hebt gespeeld en de gevolgen van de Shadow Broker DLC zijn eveneens standaard opgenomen in het spel terwijl er geen aansluiting is als je die DLC niet hebt gespeeld. Een tweede probleem van die DLC's. Over de Prothean DLC begin ik niet eens (bekend verhaal, essentieel voor ME3 en waarschijnlijk aanvankelijk een onderdeel van het spel) en zonder de DLC's is het spel wel erg kort naar mijn mening, met DLC's heb je veel toegevoegde waarde. De Omega-DLC levert de beste gevechten, de Citadel-DLC levert veel humor, meer interessante decors, een hereniging met karakters van ME2 en wat interessante actie.

Nogmaals, met DLC's op zichzelf kan ik leven als je later het complete pakket voor een redelijke prijs kan kopen, ik heb meer moeite met microtransacties in een spel via de GUI van het spel zoals bij DE:MD of bij dat FPS-spel waar zoveel commotie over was omdat je 60 euro ervoor betaalde. Het mag zeker nooit pay to win zijn. DLC's waarbij na de ontwikkeling van het spel extra content wordt toegevoegd, prima. DLC's waarbij spul uit het spel wordt gehaald om een extra melkkoe te hebben, niet ok.
Spoilers ahead, maar ik gebruik geen spoiler tags.

Mee eens, dat gedoe met bioware points is vervelend, dat ze nog steeds de hoofdprijs kosten ook. Ik snap best dat ze daar geld willen verdienen maar maak het de consument gewoon even wat makkelijker. Als je alle ME2 DLC zou willen hebben kost dat ongeveer net zoveel als een volledig spel.

Wat ik veel erger vind is het volgende. De LofSB DLC van ME2 is direct verbonden aan ME3, als je dus de DLC in ME2 had dan krijg je een veel leukere conversatie in ME3 dan als je de DLC niet gespeeld hebt.
Ook het ontbreken van de Prothean idd is echt een gemis, gewoon een volledig squad member er niet bij?! Hetzelfde voor Kasumi? De meer DLC je hebt van ME2 de meer je daarvan terug ziet in ME3.

Nog erger vind ik, DA2 - Legacy DLC, welke eigenlijk direct verantwoordelijk is voor DA:Inquisition.. Zonder de Legacy DLC was DA:I een stuk minder geweest voor mij.

Toen ME3 uitkwam was er ook een hoop commentaar op dat als je dus niet de collectors edition had je gewoon een volledig squad member miste met een leuk verhaal erbij, je zou het kunnen vergelijken als je Jaal niet zou hebben in MEA. Tenminste ik vond het belangrijk om hem erbij te hebben.

En zo ook de andere DLC, er zijn best wat links te leggen tussen ME1/2(?3?) en MEA.

Zo even een snelle rekensom : 10+10+15+15 USD/Eur aan DLC voor alleen ME3.(Waarschijnlijk meer vanwege de Bioware points).

Het neemt niet weg dat ik me een goede 54 uur vermaakt heb met MEA en de eerdere titels. Rond Pasen maar eens kijken naar een 2de playthrough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
prutser001 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Doe maar gewoon wel. Dat vinden mensen wel zo prettig en het is een kleine moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Ik had gisteren een hele rare bug bij het opstarten van m'n spel. Was uitgelogd in de med bay van de Hyperion en m'n hele spel draaide in slowmotion om de haverklap. 2-3 seconden normale snelheid, daarna 2-3 seconden super slow-mo. Het rare was dat het echte slowmotion was, want m'n FPS (zowel via Fraps als m'c Acer Predator) lag redelijk stabiel tussen de 75 en 65. Paar keer gerestart hielp niet, een andere zone bezoeken hielp ook niet. Alt-tabben hielp ook niet.

Uiteindelijk was ik een minuut of 10 aan het Googelen met het spel aan in de background, maar toen ik terug ingame ging werkte alles perfect. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Iemand al driftig aan het Augmenten geweest?

Gisteren een Isharay sniperrifle met een sticky grenade gemaakt, cool!!!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
Wel lachen, eerste wat ik dacht na een aantal dagen spelen is dat de game veel beter zou zijn met Alec Ryder als hoofdpersonage. Snap dat ze geen Shepard kloon wilden, maar alternatief is echt drama. De young Ryders zijn niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Silversin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:23:
Wel lachen, eerste wat ik dacht na een aantal dagen spelen is dat de game veel beter zou zijn met Alec Ryder als hoofdpersonage. Snap dat ze geen Shepard kloon wilden, maar alternatief is echt drama. De young Ryders zijn echt niet interessant.
Best wel mee eens. Maar: BioWare heeft al aangegeven dat er meer games (iig 1) volgen die voortborduren op Andromeda. Dus wie weet zien we Ryder nog wel een ontwikkeling a la Ezio (Assassins Creed) meemaken? Van jong broekie naar oude leermeester. Zou best vet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

prutser001 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:08:
[...]
PdeBie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Doe maar gewoon wel. Dat vinden mensen wel zo prettig en het is een kleine moeite ;)
Het ligt eraan wat voor spoilers het zijn natuurlijk. Spoilers over de OT kunnen hier wel lijkt me, maar spoilers over ME:A liever niet ;)
Mee eens, dat gedoe met bioware points is vervelend, dat ze nog steeds de hoofdprijs kosten ook. Ik snap best dat ze daar geld willen verdienen maar maak het de consument gewoon even wat makkelijker. Als je alle ME2 DLC zou willen hebben kost dat ongeveer net zoveel als een volledig spel.
Volgens mij heeft Bioware aangegeven dat ze dat systeem niet meer gebruiken. Ik neem aan dat de DLC nu gewoon via Origin loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 28-03-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
De reden dat ik die gozer niet meer kijk is simpelweg omdat het allemaal te lang duurt en hij zo ongelofelijk pro-PC is. En dan nu ook weer, bijna 10 minuten door het optie-scherm gaan lopen hannesen. Beknopte video's zouden veel interessanter zijn. Plus hij blijft vaak op details hameren bij games die hij niet leuk vind. Dan is ineens schaduwen een groot issue, terwijl ie een game met amper schaduw de hemel in prijst.

Aardige review maar niet meer dan dat.
Silversin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:23:
Wel lachen, eerste wat ik dacht na een aantal dagen spelen is dat de game veel beter zou zijn met Alec Ryder als hoofdpersonage. Snap dat ze geen Shepard kloon wilden, maar alternatief is echt drama. De young Ryders zijn niet interessant.
De ryders zijn zo interessant als dat je ze zelf maakt imo. Eerst kun je ze qua uiterlijk al customizen en dan heb je daarnaast nog de mogelijkheid om telkens te kiezen wat ze zeggen. Als het je niet bevalt, dan kies je de verkeerde opties imo. Je krijgt een karakter op een canvas en mag het zelf invullen.

Nu zelf nog bezig met de missies af te ronden die ik gemist had. Valt me wel op dat je te vaak van hot naar her wordt gestuurd, omdat missies pas triggeren als je op een bepaalde plek bent (in de tempest, op de planeet of vanuit een andere planeet). Erg tijdrovend zo. Van mij had er wel wat meer gebruik gemaakt mogen worden van terminals om daar gewoon video's af te spelen.

Ik begin overigens de combat steeds leuker te vinden. Ben nu ook abilities aan het upgraden waar ik eerst skeptisch over was (maar nu dus niet meer). Toch jammer dat ik niet wat meer geexperimenteerd heb en ondanks dat je aardig wat skillpoints krijgt, had ik de progressie toch wel wat anders willen zien dat je ook meer ruimte krijgt voor experimenteren.

Heeft iemand trouwens nog tip voor een interessante assault rifle? Het enige sterke wat ik nu telkens krijg zijn rifles die even op moeten warmen. Niet echt tactisch schieten dus. Voel me echt zo'n noob die de trigger ingedrukt houdt om te schieten. En mede daardoor is eigenlijk de sniper de enige mid/long range optie omdat de rest teveel recoil e.d. heeft om fatsoenlijk op medium range te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
beste Assault Rifle vind ik tot nu toe de Valkyrie;
ik heb een versie 4 gecraft
pas op met het integreren van rare mods in de blue prints (tip: save voordat je een vreemd/onbekende blueprint in development brengt; als het dan niet werkt zoals verwacht: reload save)

ik had een "energy rifle" gemaakt die gewoon niet werkte
erg slechte toelichting/informative hieromtrent ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Heb het idee dat de mattock en een paar andere single shot assault rifles die ik erg graag gebruik doen heel weinig damage en zijn gewoon onbruikbaar. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
met de Valkyrie (een dubbelschots AR), leg ik met een scope, in 1 tot 2 headshots de grunts neer, en in 3 tot 4 headshots de zwaardere tegenstanders;
gebruik 'm vaak als soortement van sniperrifle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
Martinspire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:51:

De ryders zijn zo interessant als dat je ze zelf maakt imo. Eerst kun je ze qua uiterlijk al customizen en dan heb je daarnaast nog de mogelijkheid om telkens te kiezen wat ze zeggen. Als het je niet bevalt, dan kies je de verkeerde opties imo. Je krijgt een karakter op een canvas en mag het zelf invullen.
Rare redenatie. Foute keuzes bij een RPG? Ik kies tussen de opties die Bioware me gegeven heeft, helaas zijn het niet sterke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
Silversin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:07:
[...]

Rare redenatie. Foute keuzes bij een RPG? Ik kies tussen de opties die Bioware me gegeven heeft, helaas zijn het niet sterke.
Ik denk dat het ook een beetje een kwestie van smaak is. Ik vind mijn malen Ryder heel aardig overkomen. Een stuntelige jongen die in het diepe is gegooid en soms geen idee heeft wat ie aan het doen is. Sommige stukjes zijn wat overdreven maar ik moet er best om lachen als hij weer een meeting staat de leiden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Martinspire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:51:
[...]
De reden dat ik die gozer niet meer kijk is simpelweg omdat het allemaal te lang duurt en hij zo ongelofelijk pro-PC is. En dan nu ook weer, bijna 10 minuten door het optie-scherm gaan lopen hannesen. Beknopte video's zouden veel interessanter zijn. Plus hij blijft vaak op details hameren bij games die hij niet leuk vind. Dan is ineens schaduwen een groot issue, terwijl ie een game met amper schaduw de hemel in prijst.

Aardige review maar niet meer dan dat.
Ik vind de reviews van "die gozer" altijd erg oprecht, eerlijk, en genuanceerd. Ik ben het wel met je eens dat deze echt heel lang is. Hij heeft ook gezegd dat het z'n langste WTF is ooit is.

Dat hij pro-PC is vind ik helemaal prima (en op zich niet zo'n raar standpunt).

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 28-03-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik vind het meer dan terecht dat ME:A een 6-7 krijgt overal. Het spel heeft zoals iedereen weet enorme gebreken. Technisch gezien is het ook een zooitje. Echt zonde, Bioware stond bekend om zijn diepgang en de communicatie met hun fans. Dat is allemaal voorbij en er zijn nieuwe teams binnen Bioware.
Het is nu gewoon een clubje dat een opdracht uitvoert voor EA. Alle negatieve aspecten die je in het spel ziet zie je ook in andere EA spellen terug. Erg triest allemaal. Het is overduidelijk te gehaast afgemaakt. Ook de character creation is erg gelimiteerd. Slaat nergens op. Het is 2017, kom op hey.
Er zijn tientallen spellen die betere CC hebben die ook jaren oud zijn.

Toch ben ik wel trots op mijn Ryder, als je Nvidia hebt kan je met ALT+F2 geweldige screenshots maken in gigantische resoluties.

Deze is gemaakt op alle settings op het maximale, en zelfs deze screenshot is uitgeknipt uit een grotere screenshot, klik er op voor grotere resolutie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AbPBh1O.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mangafan2 op 28-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoseSolane
Compizfox schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Ik vind de reviews van "die gozer" altijd erg oprecht, eerlijk, en genuanceerd. Ik ben het wel met je eens dat deze echt heel lang is. Hij heeft ook gezegd dat het z'n langste WTF is ooit is.

Dat hij pro-PC is vind ik helemaal prima (en op zich niet zo'n raar standpunt).
Ik heb deze review nog niet gezien, want wel heel erg lang. Ik ben wel wat gewend als het gaat om lange TotalBiscuit videos, maar bijna 2 uur om over single player te praten, dat is wat te gek.

Ik heb even op reddit gekeken voor een samenvatting en werd niet teleurgesteld :) De eerste regels van de eerste post:

Probably one of the most unbiased reviews you'll find.

For those looking for the punchline:

"A good 7/10 game. Deeply flawed, but good. It's the journey that matters and the journey is good."

Dat lijkt me een goede samenvatting van mijn mening over de game tot nu toe.

Uit de volgende 100 of zo regels maak ik op dat ik misschien toch maar deze "review" moet bekijken. Want het schijnt een erg goede te zijn.

"review" want TB maakt First Impressions videos, maar deze komt wel dicht in de buurt van een "echte" review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooshans
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Ik ben nog niet aan Andromeda begonnen omdat ik eerst nog bezig ben aan het opnieuw doorspelen van ME 1 t/m 3. Ik zit nu bij 3 inmiddels en ik moet zeggen, dat het de tweede keer een totaal andere ervaring is dan de eerste keer.

Ik kan iedereen aanraden die het nog niet gedaan heeft, om weer eens 1 t/m 3 door te spelen met 1 zelfde savegame, en de grote DLCs van ME 2 en 3. Dit geeft de hele ervaring echt een compleet andere draai.

En dan zie je bijv dat als je naar de metacritic user scores van ME 3 kijkt, dit echt totaal geen recht doet aan hoe goed de game is na de nodige patches en DLC, en met een eigen savegame. Deze heeft een 5.6 op metacritic, maar voor mij is in deze playthrough ME 3 verreweg de beste en meest uitgebalanceerde en afgewerkte game van het stel.

De hoeveelheid haat die ME3 en Bioware ontvangen heeft alleen maar vanwege het oorspronkelijke einde, slaat echt nergens op. Dit verdient het absoluut niet. Met een nuchtere kijk, ervaar je het compleet anders.

Daarom maak ik me ook niet zoveel zorgen om Andromeda. User reviews zijn zwaar overdreven heb ik de indruk, net als bij ME3.
Misschien is het een goed idee even op wat patches te wachten. Dat zal al een heleboel bugs fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben inmiddels wat verder in ME: A. Moet wel zeggen, het is ME 1, qua verkenning en quests, met een likje ME 3 qua combat. Vooral de hoeveelheid quests slaan eigenlijk nergens op. Ik doe ze braaf :+ maar het zijn er aardig wat en het lijkt alleen maar toe te nemen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooshans
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:59:
Ik ben inmiddels wat verder in ME: A. Moet wel zeggen, het is ME 1, qua verkenning en quests, met een likje ME 3 qua combat. Vooral de hoeveelheid quests slaan eigenlijk nergens op. Ik doe ze braaf :+ maar het zijn er aardig wat en het lijkt alleen maar toe te nemen :')
Ja dat vind ik jammer dat ik dit de hele tijd hoor.

Ik hou niet van content padding en filler quests, dit vind ik tegenwoordig een van de grootste problemen in open world games van dit moment. De quests in ME1 t/m 3 waren juist zo goed omdat ze echt goed uitgewerkt waren. Leuke verhaaltjes, interactie met squad members, etc.
Ik denk dat het uitblijven van fetch quests en tijdrovende klusjes, juist is wat de originele serie (en bijv. ook de eerste Dragon Age) zo sterk maakte voor mij persoonlijk. En ook wat de Westerse RPG onderscheidt van de Japanse stijl RPG.

[ Voor 3% gewijzigd door Kooshans op 28-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Kooshans schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:57:
Ik ben nog niet aan Andromeda begonnen omdat ik eerst nog bezig ben aan het opnieuw doorspelen van ME 1 t/m 3. Ik zit nu bij 3 inmiddels en ik moet zeggen, dat het de tweede keer een totaal andere ervaring is dan de eerste keer.

Ik kan iedereen aanraden die het nog niet gedaan heeft, om weer eens 1 t/m 3 door te spelen met 1 zelfde savegame, en de grote DLCs van ME 2 en 3. Dit geeft de hele ervaring echt een compleet andere draai.

En dan zie je bijv dat als je naar de metacritic user scores van ME 3 kijkt, dit echt totaal geen recht doet aan hoe goed de game is na de nodige patches en DLC, en met een eigen savegame. Deze heeft een 5.6 op metacritic, maar voor mij is in deze playthrough ME 3 verreweg de beste en meest uitgebalanceerde en afgewerkte game van het stel.

De hoeveelheid haat die ME3 en Bioware ontvangen heeft alleen maar vanwege het oorspronkelijke einde, slaat echt nergens op. Dit verdient het absoluut niet. Met een nuchtere kijk, ervaar je het compleet anders.

Daarom maak ik me ook niet zoveel zorgen om Andromeda. User reviews zijn zwaar overdreven heb ik de indruk, net als bij ME3.
Misschien is het een goed idee even op wat patches te wachten. Dat zal al een heleboel bugs fixen.
Klopt, ME3 is een geweldig spel als je alle DLC's en een savegame van vorige games hebt. Maar je moet niet vergeten dat bijna alle reviews zijn geschreven voordat de DLC's uit waren. Destijds waren er natuurlijk ook wat problemen die later gefixt waren.

Maar de lage cijfers voor ME:A vind ik ook terecht hoor. Ongetwijfeld dat later over een jaar of 1-2 wanneer er DLC's zijn en hopelijk goede fixes dat het een 8 kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Kooshans schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Ik hou niet van content padding en filler quests, dit vind ik tegenwoordig een van de grootste problemen in open world games van dit moment. De quests in ME1 t/m 3 waren juist zo goed omdat ze echt goed uitgewerkt waren. Leuke verhaaltjes, interactie met squad members, etc.
Ik denk dat het uitblijven van fetch quests en tijdrovende klusjes, juist is wat de originele serie (en bijv. ook de eerste Dragon Age) zo sterk maakte voor mij persoonlijk. En ook wat de Westerse RPG onderscheidt van de Japanse stijl RPG.
Meh, je hoeft ze niet te doen hoor maar er zitten hele leuke (grote) bij welke m.i. echt de moeite waard zijn :+

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Amen!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Mwah iets genuanceerder. Je MOET niets. Volgens mij kan je zo met de main quests door. Geen idee welke invloed dat heeft op het verhaal. Ik doe ze , zoveel als ik kan, allemaal. Sommige zijn erg leuk en uitdagend. Helaas zijn een aantal ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mrjraider schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Mwah iets genuanceerder. Je MOET niets. Volgens mij kan je zo met de main quests door. Geen idee welke invloed dat heeft op het verhaal. Ik doe ze , zoveel als ik kan, allemaal. Sommige zijn erg leuk en uitdagend. Helaas zijn een aantal ook minder.
Spoiler over 'side' quests/keuzes - effect einde verhaal.

spoiler:
Naar mijn idee, de meer je doet, dus iedereen 'paaien' of 'AI' leuk laten vinden geeft je meer dingen aan het einde van het spel. Dus bepaalde mensen voor je winnen, keuzes wie redden (Dracks scouts/Salarian PF b.v) dan komen er aan het einde meer helpen. Doe jij weinig/geen sidequests krijg je je viability ook niet naar 100%, dat zou ook effect hebben. Ook allianties maken geeft extra hulp. Alleen niet zo duidelijk als b.v. in ME3 met die 'Galaxy Readiness'.

Maar je MOET niets, je kan ook gewoon het minimale doen en een halfbakken ervaring creëren voor jezelf. Het leuke vind ik van ME1-2-3(-A) Is dat zelfs na 3-4 playthroughs ik nog steeds nieuwe/on ontdekte quests tegenkwam, mogelijk door andere keuzes die ik gemaakt heb etc.

En ik ga ook niet de halve map door rijden voor 1 planten sample of 1 steentje scannen, ben ik daar in de buurt dan ga ik wel ff kijken.

Wat ik wel jammer vind is dat de Galaxy map pas uitbreid nadat je de main quest vordert. Ik heb tot bepaalde punten zo'n beetje alles geprobeerd te vinden/doen en elk stelsel was te bezoeken was gescanned, maar dan schakelt er weer wat vrij en dan zie je ineens bepaalde stelsels van 100% naar 83% zakken. Dan weet je eigenlijk al dat er weer wat verandert is en je weer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zoals jij het omschrijft doe ik het ook. Hoewel ik wel alles wil ontdekken dus ik ga zo nu en dan gewoon ergens saven en dan crossen. Zit ik vast dan reload ik of ik hou driehoekje ingedrukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik ben nu voor het eerst 1 t/m 3 aan het doorspelen, met de gedachte Andromeda daarna op te pikken. Maar als ik zo overal lees, lijkt het voor mij toch een budgetbak/game of the year edition game te worden. Heb overigens niks tegen 7tjes, door die gebreken kan ik vast wel heenkijken. Maar ben nu halverwege 2 en vindt het echt supertof uitgewerkt, maar kan niet zeggen dat ik zo'n megafan ben geworden dat ik Andromeda direct moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Jochem Boom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:50:
Ik ben nu voor het eerst 1 t/m 3 aan het doorspelen, met de gedachte Andromeda daarna op te pikken. Maar als ik zo overal lees, lijkt het voor mij toch een budgetbak/game of the year edition game te worden. Heb overigens niks tegen 7tjes, door die gebreken kan ik vast wel heenkijken. Maar ben nu halverwege 2 en vindt het echt supertof uitgewerkt, maar kan niet zeggen dat ik zo'n megafan ben geworden dat ik Andromeda direct moet hebben.
Geef het tijd, ik was er ook laat bij, ooit DA2 CE gekocht, kreeg ME2 key erbij, DA2 vond ik gewoon super ondanks de slechte recensies maar na het spelen van DA:O snapte ik het wel een beetje. DA:Origins Ultimate Edition gekocht, ME1 gekocht, ME3 gekocht, DA:I gekocht, ME:A gekocht :P. En daarbij de DLC's.

Ik denk dat ik zo'n 1800 uur in deze spellen gestoken heb, bij nieuwe DLC begon ik gewoon overnieuw.

ME:A heb ik in 54 uur uitgespeeld, 95% complete buiten de slome maar mooie galaxy map heb ik me niet verveeld ik wil nu DLC/Expansion!!!. Als je gewoon aan het spelen bent kom je bijna geen gekkigheid tegen hoor als je het opzoekt kun je in elk spel wel gekke dingen vinden. Ik ben dan ook al op de 20ste begonnen via Koreaanse VPN.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste