Hmm, mja balen voor jeTweakjur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:13:
Er zit een aardige fout in het verhaal. Alleen lezen als je de game uitgespeeld hebt (of niets om spoilers geeft). Dit is een flinke, dus ik roep er maar even bij voor de extra zekerheid:
SPOILER ALERT - GAAT OVER EINDE VAN DE GAME
spoiler:De game uitspelen betekent (los van alle quests willen doen natuurlijk) in feite 2 dingen: de Archon verslaan, en 100% leefbaarheid bereiken voor het hele Andromedastelsel. Dat laatste doe je door planeten bewoonbaar te maken en allerlei quests te doen die het stelsel veiliger maken. Het is mogelijk om 100% leefbaarheid te halen voordat je überhaupt naar de laatste wereld toe gaat, waar de laatste stukken van de main quest zich afspelen, en dus ook het gevecht met de Archon. Hier gaat het mis. Wanneer je 100% bereikt hebt, wordt er contact met je opgenomen vanaf de Nexus en word je min of meer tot held uitgeroepen. Habitat 7 wordt naar je vernoemd, en je hoort overal gejuich vandaan komen: Eos, Havarl, Aya, Voeld, Elaaden, Meridian.... wait what? Meridian? Op dat moment ben je nog helemaal niet op Meridian geweest (=eindfase van de game). Je weet dan zelfs nog niet eens wat Meridian precies is... Kennelijk gaat de game er van uit dat je pas de 100% bereikt als je Meridian hebt gedaan, maar mensen die (zoals ik) altijd alle sidequests enzo willen doen, bereiken dat eerder, en zo wordt onbedoeld weggegeven wat Meridian is, en dat daar dus mensen komen te wonen. Yikes.
Niet echt spoiler, maar goed:
spoiler:
Hier nog niet helemaal 100%, maar dat kwam meer doordat ik te lui was om helemaal naar het godganse uiterste van een map te rijden (als het geen belangrijke missie was). Nog geen 100% op 3 planeten, dus ik heb nog wel effe. Maar ik dacht dat je op zijn minst wel te horen kreeg wat Meridian was voordat je alles op 100% kunt krijgen?
Overigens had je het over een grote fout op de FP, maar dit vind ik meer een bug voor completionists. Vraag me af of veel mensen dit gaan hebben, ook omdat je toch een paar keer heen en weer aan het vliegen bent omdat bepaalde missies weer terug gaan voor de 100% komt.
Overigens had je het over een grote fout op de FP, maar dit vind ik meer een bug voor completionists. Vraag me af of veel mensen dit gaan hebben, ook omdat je toch een paar keer heen en weer aan het vliegen bent omdat bepaalde missies weer terug gaan voor de 100% komt.
Anyways, net uitgespeeld en vind het toch wel een toffe game. Soort van review onder de tweakers review geplaatst. Misschien geen GOTY, maar zeker wel een titel om je mee te vermaken en even bezig te houden. Grote positieve punt is voor mij de setting en hoe veel je van het verhaal en achtergrond krijgt uitgelegd. Vond de vorige games toch vaak wat vaag blijven met teveel onbeantwoorde vragen. Nu geen last van. En aan het einde toch wel een band met het team gekregen.
Goed, nu de planeten maar eens op 100% krijgen. Weet niet of ik nog veel verder ga dan dat. Zolang ik er plezier in heb, voltooi ik hem wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 24-03-2017 22:35 ]