Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SouLmaN schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat dat zeker van toepassing is op Mass Effect Andromeda. De reviews vliegen ook alle kanten op qua cijfers, de ene reviewer vind de combat ruk, de ander juist de combat goed. Je zal het zelf moeten ervaren.
Ik hoor dat je squad members niet meer kunt aansturen. Dat zou ik erg jammer vinden. Andromeda wordt dan in combat gewoon de zoveelste FPS met wat speciale krachten. Juist het inzetten van je hele team was leuk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:38:
[...]

En waar zeg ik dat precies? Quote me maar, ben nieuwsgierig waar je dat vandaan hebt?

Een review is een mening, niks meer, niks minder. Als ik TLOU een 6 geef is het niet opeens een kut game, het is alleen geen game voor mij. En zo moet je reviews zijn.
Ja er zijn genoeg problemen met Mass Effect op dit moment (Voertuig, facial animations en wat rare crashes tijdens laden), maar dat neemt niet weg dat het voor mij (let op! net zo persoonlijk als de reviews) een goede game is.

Echter als ik de mensen hier moet geloven kan dat niet, en moet ik het een rot game vinden, want de reviews zeggen het. En dat bedoel ik meer, stop met de review obsessie en snap dat anderen het wel een goed spel kunnen vinden.

Hell, ik heb genoeg games die volgens de reviews ruk waren die ik wel gewoon goed vond:

Kingdoms of Amalur
Lords of the Fallen
etc
We snappen inmiddels dat jij het wel een goede game vindt en de meeste anderen hier niet. Wat iemand van een game vindt is natuurlijk altijd subjectief, smaken verschillen.

Echter kan je een game natuurlijk ook gedeeltelijk objectief beoordelen. Sommige mensen vinden The Witcher 3 niet "leuk", echter is het lastig om te zeggen dat de game niet "goed" is. Het zit technisch goed in elkaar, weinig bugs, groot verhaal en unieke side quests, top graphics, grote, goed geprijsde DLC etc.

ME: A is nou eenmaal een 4e deel in de serie, e heeft zich dus te meten aan de eerste 3 delen. Ik geloof best dat ME: A geen slechte game is en waarschijnlijk vermakelijk om te spelen, wat ik ook wel ga doen.

Echter, als een Mass Effect game valt het blijkbaar tegen en dat is jammer. De Mass Effect serie staat bekend als 1 van de beste van de laatste tijd, en voor mij persoonlijk is het mijn favoriete serie, samen met The Elder Scrolls.

Ik hoop dat deel 5 en 6 dus beter worden, zodat deze trilogie zich kan meten met de eerste :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik heb de game nog niet gespeeld maar wel al wat let's play video's gezien. Ik wordt er niet echt warm van. Het is Mass Effect, maar toch...toen ik tijdje terug iemand ME3 weer eens zag spelen had ik zelf direct zin om het nog een keer te spelen. Het zien van ME Andromeda geeft me dat gevoel niet.

Na 3 games met Shepard, Garrus, Tali'Zorah, Wrex, Liara enz. vond ik het moeilijk te wennen aan de nieuwe characters. Dat kost tijd, maar ik vraag me af of ze wel zoveel 'persoonlijkheid' hebben als de oude cast. De personages waren toch wel een groot deel van het plezier dat ik in de games had (en in de meeste Bioware games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me nu wel zorgen te maken. Ik speel mijn games op de PS4 maar als ik het internet moet geloven is dat bijna onmogelijk door alle technische issues :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:28

John Doos

ClaudZaque

Ik heb de trial gespeeld dmv Origin Access. Daarna de deluxe edition gepreordered.

En als grote liefhebber van de serie, kan ik hier iedereen gerust stellen. Het speelt gewoon vertrouwd als de oude games. Maar dan ziet het er gelikter uit.

Persoonlijk vond ik de voiceacting het slechtse van de hele game, maar dat kan ook komen doordat ik met oortjes speelde. (Mass effect wilt niet starten met Corsair CUE software draaiende, dus geen headset voor mij)

Als iemand nog vragen heeft over de gameplay probeer ik zo eerlijk en unbiased mogelijk te beantwoorden :+

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
@John Doos Over de gameplay was ik benieuwd of het nu nog meer een shooter was geworden en nog minder een RPG (ME1 zie ik als RPG met wat shooter elementen, ME3 was naar mijn mening shooter met af en toe wat RPG). Ik heb wat MP streams gezien en was toch wel een beetje teleurgesteld in het hoge CoD gevoel wat ik kreeg.

Overigens heb ik wel de dikste versie gepre-ordered op de PS4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

http://www.polygon.com/20...da-review-PS4-Xbox-One-PC

Ik denk dat de openingszin van de review de spijker wel aardig op zijn kop slaat. Vind het goed om te lezen dat het verhaal toch wel redelijk goed staat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:38:
[...]
Een review is een mening, niks meer, niks minder. Als ik TLOU een 6 geef is het niet opeens een kut game, het is alleen geen game voor mij. En zo moet je reviews zijn.
Pure onzin.

Een review is wel degelijk meer dan een mening!
Een review in zijn minste vorm is sowieso een opsomming van constateringen vanuit het perspectief van de reviewer, al dan niet aangevuld met meningen.
Let wel; ik doel op objectieve reviews van gerenommeerde reviewers met verstand van zaken.
Ik doel dus niet op youtube-held #231543 die van mening is dat game x er goed uit ziet en goed is.

Kwaliteit is een meetbaar gegeven. Een Ferrari is een auto van goede kwaliteit. Een Opel is van mindere kwaliteit, maar niet per se slecht. Iemand die een liever een Opel dan een Ferrari heeft is een mening (los van of ie het kan betalen).

Een review waarin iemand de gezichten vergelijkt met eerdere delen van ME (of andere games) en constateert dat de gezichten in ME:A ronduit bagger zijn is geen mening maar een FEIT. Hoe erg je dat zelf vind is vervolgens weer wel je eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Predje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Pure onzin.

Een review in zijn minste vorm is sowieso een opsomming van constateringen vanuit het perspectief van de reviewer, al dan niet aangevuld met meningen.
Let wel; ik doel op objectieve reviews van gerenommeerde reviewers met verstand van zaken.
Ik doel dus niet op youtube-held #231543 die van mening is dat game x er goed uit ziet en goed is.

Kwaliteit is een meetbaar gegeven. Een Ferrari is een auto van goede kwaliteit. Een Opel is van mindere kwaliteit, maar niet per se slecht. Iemand die een liever een Opel dan een Ferrari heeft is een mening (los van of ie het kan betalen).

Een review waarin iemand de gezichten vergelijkt met eerdere delen van ME (of andere games) en constateert dat de gezichten in ME:A ronduit bagger zijn is geen mening maar een FEIT. Hoe erg je dat zelf vind is vervolgens weer wel je eigen mening.
Dat maakt het lastig, want als je een review 100% objectief maakt, is er dus maar 1 review nodig, aangezien je niet kan afwijken van een feit. A is A, ongeacht wie er naar kijkt.

Het voorbeeld van de gezichten, ja het is slechter. Is het veel slechter en daardoor ronduit bagger? Voor mij niet, bagger is een zeer, zeer subjectief idee. Hetzelfde als het vinden van graphics.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Insan1313 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:41:
@John Doos Over de gameplay was ik benieuwd of het nu nog meer een shooter was geworden en nog minder een RPG (ME1 zie ik als RPG met wat shooter elementen, ME3 was naar mijn mening shooter met af en toe wat RPG). Ik heb wat MP streams gezien en was toch wel een beetje teleurgesteld in het hoge CoD gevoel wat ik kreeg.

Overigens heb ik wel de dikste versie gepre-ordered op de PS4...
Was inderdaad sterk een ME3 gevoel.
Maar dat vond ik juist het vetste deel :+ (Met Mass Effect happy ending mod)
Ik heb een nog paar uur gametime, die ga ik zo eens spenderen, liep namelijk vrij snel tegen een "thanks for playing the Trial" boodschap aan. En mn save zei toen dat ik op 10% was, terwijl ik bezig was met de 3de story missie?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Dat maakt het lastig, want als je een review 100% objectief maakt, is er dus maar 1 review nodig, aangezien je niet kan afwijken van een feit. A is A, ongeacht wie er naar kijkt.

Het voorbeeld van de gezichten, ja het is slechter. Is het veel slechter en daardoor ronduit bagger? Voor mij niet, bagger is een zeer, zeer subjectief idee. Hetzelfde als het vinden van graphics.
Een goede review is een objectieve review, dan is 1 genoeg.. maar in de echte wereld heb je er dan 100den die hetzelfde vertellen omdat alle goede/gerespecteerde websites hun eigen centjes willen verdienen.

Een slechte review is die van Hansje1993 (hopelijk heet hier niemand echt zo :P) die The Witcher 3 slecht vindt omdat hij niet van RPG's houdt en de graphics slecht vindt omdat hij cell-shaded meer sfeer vindt hebben.

Veel games worden op meerdere punten (in het goede geval objectief) beoordeeld, het is vervolgens jouw eigen mening hoe erg je al die punten vindt.

Ik kan zelf alleen maar constateren dat de nieuwe ME niet de gewenste stap vooruit maakt zoals je verwacht bij een nieuw deel in een serie. Immers de makers werken steeds verder vanuit een basis en ervaring. In dit geval is een nieuw onervaren team ingezet om jaren ervaring op zijn minst te evenaren.

Kan moet niet voorstellen dat er in al die jaren van ontwikkeling niet iemand heeft gezegd van "jongens... die kan echt niet!".. Dat hebben ze waarschijnlijk wel, maar is er toen door investeerders geroepen dat er geen cent meer bij kwam ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
[...]

Pure onzin.

Ah ja je mening als feit presenteren dat is ook een kunst. Een auto en games kun je niet met elkaar vergelijken imo. Wie zijn de gerenommeerde reviewers met verstand van zaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Tukker_T op 20-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Al mensen die spelen en ervaringen met cpu ?
M'n dochter is toe aan een nieuwe PC, vooral voor Mass Effect, dus we kijken naar een kant&klaar systeem (hoeft niet high-end te zijn ivm financiën :+ ) In de specs staan cpu's die al wat ouder zijn (i5 3570) en nieuwe systemen worden geleverd met bijv. i7 7400 (waarvan leverancier expliciet zegt dat dat voldoende is voor ME).
Kaart zou een GTX 1060 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Tukker_T schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Ah ja je mening als feit presenteren dat is ook een kunst. Een auto en games kun je niet met elkaar vergelijken imo. Wie zijn de gerenommeerde reviewers met verstand van zaken?
Volgens mij heb je niets aan een objectieve review. Objectieve metingen zijn handig om technische specificaties te vergelijken (tussen auto's bijvoorbeeld, maar waarom je een opel met een ferrari gaat vergelijken?) maar bij games spelen emoties en voorkeuren mee (net als bij de meeste mediaproducten). Ook aan scores heb je weinig. Twee games krijgens allebei een 8. Zijn ze dan even leuk? Vast niet.

Ik vind de mening van de reviewer juist het belangrijkste. Ik volg een aantal mensen die games bespreken of spelen. Ik weet wat ze ongeveer leuk vinden en wat niet en snap dus ook hoe dat hun reviews "kleurt". Ik volg die mensen omdat hun mening vaak in de buurt komt bij die van mij. Als zo iemand zegt dat een game goed is dan heb ik daar meer aan dan een metacritic score.

[ Voor 16% gewijzigd door Destiny op 20-03-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02
Na het spelen van de trial heb ik besloten om de deluxe versie met korting aan te schaffen.

Alhoewel ik begrijp en zie dat er schoonheidsfoutjes zitten in het spel, ben ik tijdens het spelen toch enthousiast geworden over wat ik zag en heb ervaren.
Voor mij zijn de eventuele genoemde bezwaren van sommige dan ook geen game breakers.

Kan niet wachten tot ik donderdag verder kan met het verhaal.
Goner schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:39:
M'n dochter is toe aan een nieuwe PC, vooral voor Mass Effect, dus we kijken naar een kant&klaar systeem (hoeft niet high-end te zijn ivm financiën :+ ) In de specs staan cpu's die al wat ouder zijn (i5 3570) en nieuwe systemen worden geleverd met bijv. i7 7400 (waarvan leverancier expliciet zegt dat dat voldoende is voor ME).
De trial draaide hier op een i5 2500K en RX480 prima op Full HD met High settings, maar ik zie wel dat de CPU bij vlagen naar 100% load vliegt. Mede dankzij freesync(?) heb ik echter geen last van rare grafische problemen zoals tearing. Het spel spat van mijn beeldscherm en de grafische kwaliteit is in mijn ogen meer dan prima, maar misschien ben ik niet de meest kritische speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik draai hem op:

i5-6600 (niet k)
MSI 1070
16GB memory

en ik draai hem met alles op ultra. Heel, heel soms wat framedrops (vooral tijdens snelle camera switches in cutscenes) maar daar blijft het bij.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Moet dit? Ik heb namelijk ook een i5 3570K en weet dat ik eigenlijk een andere moet O-)

Maar een i7 heeft voor games geen nut. Neem een i5, scheelt een hoop geld.
GTX 1060 is gewoon een goede instapkaart en kan ze zeker gewoon ME:A goed mee afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Laatst online: 27-07 12:28
Van het weekend de trail gedaan, ik speel niet echt om het verhaal. Niet echt op de voice acting gelet omdat de gezichten echt bar slecht waren zat ik meer te kijken of er iets mis was.

-Die kapitein of wat is het, lijkt wel of die aan de botox zit.
-Een turian met ogen die door het hoofd heen kwamen.

Die vielen mij het meest op, vrij storend zelfs hoe slecht dat gedaan was gelukkig boeit het verhaal mij niet zo maar ik snap wel dat mensen er een punt van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Bedankt voor alle reacties!
Valt me wel op dat de genoemde i5's net iets sneller (>3GHz) jn dan de i7 i5 7400 (3GHz, turbo op 3.5), hopelijk is dat geen bottleneck.
(herstel, is toch een i5 7400 ! volgens een site 8% minder krachtig dan de recommended requirement, dus moet kunnen)

[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 20-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Morocius schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:26:
Van het weekend de trail gedaan, ik speel niet echt om het verhaal. Niet echt op de voice acting gelet omdat de gezichten echt bar slecht waren zat ik meer te kijken of er iets mis was.

-Die kapitein of wat is het, lijkt wel of die aan de botox zit.
-Een turian met ogen die door het hoofd heen kwamen.

Die vielen mij het meest op, vrij storend zelfs hoe slecht dat gedaan was gelukkig boeit het verhaal mij niet zo maar ik snap wel dat mensen er een punt van maken.
het is een beetje niveau Horizon Zero Dawn qua gezichten, dramatisch slecht :) Maar gelukkig voor mij goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik vond de binding met squad mates wel goed hoor. Vooral Dr. Lezi is een leuk karakter. Ik denk dat het ook gewoon even tijd nodig heeft. De combat en het ontdekken is echt super en die animations vallen ook best wel mee hoor. Ik heb er weinig last van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Ik draai op i7 6700k en een gtx 1080, 1440p 75fps is vrijwel altijd haalbaar.
Zojuist mn eerste multiplayer gedaan, en ook daar is de 75fps haalbaar :D

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TommyD_34 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:07:
Ik vond de binding met squad mates wel goed hoor. Vooral Dr. Lezi is een leuk karakter. Ik denk dat het ook gewoon even tijd nodig heeft. De combat en het ontdekken is echt super en die animations vallen ook best wel mee hoor. Ik heb er weinig last van in ieder geval.
Het valt allemaal wel mee, maar als een game een 7 krijgt is het automatisch een bagger game. Ik vermaak me er goed mee, had alleen gehoopt dat ik wat meer storyline kon doen :(

spoiler:
zo wilde ik uitzoeken wat er met de arks was gebeurd, en misschien wat meer team mates krijgen dan de 2 waar je mee begint. Ook hoop ik dat de alien van de monolith planeet (main storyline) een team member wordt. Holy hell die is sarcastisch en awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 15:56
Wat een heibel allemaal. Ben ik dan een van de weinigen die de game gewoon echt vermakelijk vind?

Nee, niet perfect - ik ga niet herhalen wat al 100x breed uitgemeten is - maar voor mij zeker niet storend. Verhaal tot nu toe is vermakelijk, wil oprecht meer weten. Ik baalde als een stekker toen ik de melding kreeg dat de trial niet verder ging met het verhaal.

Dr. Lexi is inderdaad een leuk karakter. Ook met Liam zijn er leuke convo's: het gesprek op de bank (om het maar zo zonder al te veel spoilers te noemen) is heerlijk, helemaal het begin. En de Krogan op Eos maakt indruk wanneer je die tegenkomt. Ook van andere karakters zou ik graag meer te weten willen komen, bijv. de Turian female (naam even kwijt...). Etc, etc.

Dus. Ik vermaak me er uitstekend mee. Ben blij dat ik het aangeschaft heb en kan niet wachten tot ik de rest van de storyline kan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
John Doos schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:31:

Persoonlijk vond ik de voiceacting het slechtse van de hele game, maar dat kan ook komen doordat ik met oortjes speelde. (Mass effect wilt niet starten met Corsair CUE software draaiende, dus geen headset voor mij)
Het probleem met de Corsair CUE schijnt opgelost te zijn in de laatste patch

Verder zag ik hierboven nog een vraag qua hardware: ik speel op een i5 4670 en een 1060 6Gb, 16gb ram op 1440p en het draait dikke prima op high met veel opties op ultra

Ik vind sommige reviews echt te negatief, ik heb na 10 uur spelen alweer dikke zin in donderdag, ga er zelfs voor vrij nemen :-) had het beter gekund: ja, is het nog steeds een erg goed spel: ook dikke ja....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooTB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 16:18
Tja, waarschijnlijk ben ik heel makkelijk maar ik heb mij prima vermaakt met de trial.
Voor mij waren ME 1-3 nog niet genoeg dus meer van hetzelfde is...oh wacht.

(LET OP: SPOILER)
Oud en mysterieus ras dat overal technologie heeft achtergelaten: check
Aliens die de technologie ook willen hebben: check
Jij als held kan toevallig interfacen met die technologie: check

Oftewel: is het heel vernieuwend: mwoah; is het leuk om rond te crossen over planeten, yup; is het engaging, wat mij betreft wel en de combat is wel degelijk beter uitgewerkt dan in eerdere delen.
Nadeel: niet customizen of besturen van je squadmates......

Ik vind persoonlijk de nieuwe galaxymap erg cool, mooi design en geeft je het idee dat je echt aan het verkennen bent. Heb behalve iets wat op een memoryleak lijkt in de laatste uren geen technische issues gehad en mij niet gestoord aan de facial animations.

Volgens mij een degelijke game, maar tot nu toe nog geen AAA-momenten (kan door beperking trial komen:))

Oftwel: zou het nu een zeker 7+ geven en met de volledige game straks mogelijk uitloop naar een 8.

Nog twee dagen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Pure onzin.

Hoewel off-topic moest ik bij deze hele discussie over de objectiviteit en waarde van reviews denken aan een video van TotalBiscuit hierover. Volgens mij was het deze: YouTube: Stop liking things I don't like - Relativism in games critique

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik maar denken dat hij morgen al uit komt. Moeten we hier nog twee dagen extra wachten. Heb inmiddels wel besloten om voor de PC versie te gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Phydomir schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:29:
Ik maar denken dat hij morgen al uit komt. Moeten we hier nog twee dagen extra wachten. Heb inmiddels wel besloten om voor de PC versie te gaan.
Als je 'm in origin koopt en VPNt naar Zuid-Korea kan je al eerder spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:13
jooncheez schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:36:
[...]

Als je 'm in origin koopt en VPNt naar Zuid-Korea kan je al eerder spelen :D
Welke time zone moet je kiezen in windows? En kan je het spel nu al spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thugnificent schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Welke time zone moet je kiezen in windows? En kan je het spel nu al spelen?
Heeft niks met de tijdzone te maken. Je hebt een VPN naar een land nodig waar het spel al uit is.

Ik zou trouwens gewoon geduld hebben, dat soort geintjes resulteren nog wel eens in bans.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 20-03-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:13
Compizfox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:59:
[...]

Heeft niks met de tijdzone te maken. Je hebt een VPN naar een land nodig waar het spel al uit is.
Ik maak gebruik van vpn en ben connected aan een server in south korea maar het spel start niet op😭
Oh ik moest het spel niet via origin opstarten maar van desktop icoon🎉🎉🎉 cheers

[ Voor 13% gewijzigd door Thugnificent op 20-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Thugnificent schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:01:
[...]

Ik maak gebruik van vpn en ben connected aan een server in south korea maar het spel start niet op😭
Oh ik moest het spel niet via origin opstarten maar van desktop icoon🎉🎉🎉 cheers
https://amp.reddit.com/r/...vpn_to_play_mea/?sort=top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

breagor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Het probleem met de Corsair CUE schijnt opgelost te zijn in de laatste patch

Verder zag ik hierboven nog een vraag qua hardware: ik speel op een i5 4670 en een 1060 6Gb, 16gb ram op 1440p en het draait dikke prima op high met veel opties op ultra

Ik vind sommige reviews echt te negatief, ik heb na 10 uur spelen alweer dikke zin in donderdag, ga er zelfs voor vrij nemen :-) had het beter gekund: ja, is het nog steeds een erg goed spel: ook dikke ja....

.
Heb gewoon corsair CUE uitgeschakeld, game op gestart, en daarna weer aangezet. Werkt het ook :)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Laatst online: 27-07 12:28
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:36:
[...]

het is een beetje niveau Horizon Zero Dawn qua gezichten, dramatisch slecht :) Maar gelukkig voor mij goed speelbaar.
Zero dawn niet gespeeld, maar inderdaad de gezichten zijn dramatisch slecht. Verder ga ik mij er ook wel mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Dit spel moet toch alang gepre-load kunnen worden via Origin? Ik heb het spel namelijk vanochtend op Origin gekocht en wilde via een VPN alvast spelen, echter kan ik het spel niet downloaden via Origin, er ontbreekt een download knop die wel bij andere games verschijnt. Ook als ik inlog via de VPN dan is er geen downloadknop beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
Minoeske schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:58:
Dit spel moet toch alang gepre-load kunnen worden via Origin? Ik heb het spel namelijk vanochtend op Origin gekocht en wilde via een VPN alvast spelen, echter kan ik het spel niet downloaden via Origin, er ontbreekt een download knop die wel bij andere games verschijnt. Ook als ik inlog via de VPN dan is er geen downloadknop beschikbaar.
Ja, was vanaf de 17e te pre-loaden, als je op het icoon van het spel in origin klikt, dan zou je de pre-load datum en de release datum moeten zien...als hij al gedownload is staat er "pre-loaded" (zonder datum) en release de 23e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Voor diegene die hem willen spelen en geen makkelijke VPN optie hebben.
- Tunnelbear 'gratis' maar met data limiet 500MB p/m en snelheid is redelijk geknepen.
- SoftEther VPN + VPN Gate Public VPN Relays, Gratis en afhankelijk van waar je naar connect snel, meer opties dan Tunnelbear en veel meer servers.

Je kan vanaf vandaag via US spelen.

spoiler:
Wat ik wel leuk vind is dat als je een custom char aanmaakt je 'vader' aangepast word, ben benieuwd of er nog meer dingen zijn die daardoor veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door prutser001 op 21-03-2017 07:53 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:36:
[...]

De gezichten in Horizon Zero Dawn zijn verre van dramatisch slecht. Echt niet te vergelijken met hetgeen wat ME:A laat zien.

Gaan jullie met een default Ryder spelen of custom?
Ik vind male Ryder er niet uitzien dus ga proberen een acceptabele custom Ryder te maken. Iets wat nogal lastig schijnt te zijn als ik de verhalen zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
BooTB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:07:

Nadeel: niet customizen of besturen van je squadmates......
Dit kan je wel... in je squadmate menu. Daarnaast kan je ze overal plaatsen waar je wilt dmv ZXC keys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
NikkiNailz schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:15:
[...]

De gezichten in Horizon Zero Dawn zijn verre van dramatisch slecht. Echt niet te vergelijken met hetgeen wat ME:A laat zien.

Ik vind male Ryder er niet uitzien dus ga proberen een acceptabele custom Ryder te maken. Iets wat nogal lastig schijnt te zijn als ik de verhalen zo lees...
De gezichten zijn goed, echter is het zo dat ME:A en HZ:D hetzelfde probleem hebben. Tijdens gesprekken, cutscenes etc zitten er geen emoties in. De gezichten bewegen bijna niet waardoor een groot deel van het effect wegvalt.
Ik denk dat als ze dat oplossen (Dat is ook het grootste verschil tussen eerdere ME's en Andromeda) dat er al veel kritiek weg zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
NikkiNailz schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:15:
[...]

Kijk hier maar eens: https://www.reddit.com/r/ShareYourRyders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 19:36
Ik kom vanuit wat andere genres, maar was geïntrigeerd door alles wat hier de ronde deed. Heb dit weekend de trilogie voor een habbekrats opgepikt, en ben inmiddels een paar uur bezig met deel 1. Zeer vermakelijk :) Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik door deze drie delen ben wel duidelijk is wat het uiteindelijke brede oordeel over Andromeda is :P

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
corset schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:29:
[...]

De gezichten zijn goed, echter is het zo dat ME:A en HZ:D hetzelfde probleem hebben. Tijdens gesprekken, cutscenes etc zitten er geen emoties in. De gezichten bewegen bijna niet waardoor een groot deel van het effect wegvalt.
Ik denk dat als ze dat oplossen (Dat is ook het grootste verschil tussen eerdere ME's en Andromeda) dat er al veel kritiek weg zal vallen.
Bij HZD verschilt het echt nog... Aloy en de meeste mains hebben echt wel goede animaties.. sommige npc's zien er idd uit als handpoppen. Aloy verrast me van tijd tot tijd wel hoe life-like ze overtuigd.

ME:A is gemaakt als schoolproject door het zoontje van iemand bij EA. De opdracht was om een nieuw deel van hun favorite game te maken in gamemaker. Ze moesten zelf het verhaal bedenken enzo.
Toen het af was kregen ze er van de leraar een dikke 10 voor! Echt getalenteerde leerlingen!
Papa zag er wel iets in en heeft het vervolgens meer naar zijn werk genomen, daar hebben ze het meteen gold-status gegeven!

(bovenstaande is niet waar, maar het zou alles verklaren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Predje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Bij HZD verschilt het echt nog... Aloy en de meeste mains hebben echt wel goede animaties.. sommige npc's zien er idd uit als handpoppen. Aloy verrast me van tijd tot tijd wel hoe life-like ze overtuigd.

ME:A is gemaakt als schoolproject door het zoontje van iemand bij EA. De opdracht was om een nieuw deel van hun favorite game te maken in gamemaker. Ze moesten zelf het verhaal bedenken enzo.
Toen het af was kregen ze er van de leraar een dikke 10 voor! Echt getalenteerde leerlingen!
Papa zag er wel iets in en heeft het vervolgens meer naar zijn werk genomen, daar hebben ze het meteen gold-status gegeven!

(bovenstaande is niet waar, maar het zou alles verklaren :P)
YouTube: Horizon Zero down face animation

Sorry, er zijn geen goede face animations hier. Het hoofd beweegt, de mond ook En dat was het.

Dat is het probleem, het komt totaal niet menselijk over. Als je ziet wat mensen nu maken met de custom character creation in ME3, dan zie je wat je kan bereiken. Alleen zolang er nog steeds geen goede animaties aan hangen, zal het er niet goed uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik ga deze game sowieso spelen sinds het een Mass Effect game is. Wel ben ik blij dat mijn playtrough van 1 tm 3 wat langer duurde da geplanned, ben gister pas aan 3 begonnen. Kan ik rustig even de ervaringen afwachten.

Ik laat de reviews even voor wat ze zijn, zijn er mensen hier die 1 tm 3 gespeeld hebben met 1 shepherd dmv import? Wat vinden jullie van het verhaal, de atmospheer en de 'lore' in zijn geheel (background stories, codex entries etc)?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wauw! Hier ga ik er toch echt eentje vandaan pikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dubrillion schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Wauw! Hier ga ik er toch echt eentje vandaan pikken :D
Same :D Kan niet wachten, ik ga er komend weekend echt even voor zitten en gewoon gamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:02
Cornelisjuh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:37:
Ik ga deze game sowieso spelen sinds het een Mass Effect game is. Wel ben ik blij dat mijn playtrough van 1 tm 3 wat langer duurde da geplanned, ben gister pas aan 3 begonnen. Kan ik rustig even de ervaringen afwachten.

Ik laat de reviews even voor wat ze zijn, zijn er mensen hier die 1 tm 3 gespeeld hebben met 1 shepherd dmv import? Wat vinden jullie van het verhaal, de atmospheer en de 'lore' in zijn geheel (background stories, codex entries etc)?
Nogal een vraag die je hier stelt. Voor een serie die bij veel mensen hoog in het favorietenlijstje staat is daar niet zomaar een antwoord op te geven. Ik ben helaas nog geen enkele andere serie tegengekomen waar je een personage mee kon nemen naar een volgend deel en waar de keuzes die je gemaakt hebt zoveel invloed hebben op de rest van het verhaal..

Denk dat ME2 toch wel in mijn top 3 staat van beste games ooit. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
breagor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:07:
[...]

Ja, was vanaf de 17e te pre-loaden, als je op het icoon van het spel in origin klikt, dan zou je de pre-load datum en de release datum moeten zien...als hij al gedownload is staat er "pre-loaded" (zonder datum) en release de 23e.
Ah dat is dan vreemd, ik heb het spel gisteravond gekocht via Origin en direct via Ideal betaalt. Spel staat wel in mijn library maar nergens een download of pre-load knop te vinden. Kan weinig andere mensen vinden met dit probleem helaas. Ik vraag me af of het komt doordat bij mijn besteloverzicht de orderstatus nog steeds op "Processing" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Minoeske schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Ah dat is dan vreemd, ik heb het spel gisteravond gekocht via Origin en direct via Ideal betaalt. Spel staat wel in mijn library maar nergens een download of pre-load knop te vinden. Kan weinig andere mensen vinden met dit probleem helaas. Ik vraag me af of het komt doordat bij mijn besteloverzicht de orderstatus nog steeds op "Processing" staat.
Dat zou best kunnen. Ik heb op 6 maart ('s avonds) ME:A besteld via Origin en kreeg pas op 10 maart ('s middags) de definitieve bevestiging. Ik heb met PayPal betaald en die rapporteerden de betaling ook pas op 10 maart.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Malfunctions schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Nogal een vraag die je hier stelt. Voor een serie die bij veel mensen hoog in het favorietenlijstje staat is daar niet zomaar een antwoord op te geven. Ik ben helaas nog geen enkele andere serie tegengekomen waar je een personage mee kon nemen naar een volgend deel en waar de keuzes die je gemaakt hebt zoveel invloed hebben op de rest van het verhaal..

Het is meer om de mening van een bepaald type speler te krijgen. Er zijn mensen die zeggen dat ze mass effect voor het verhaal spelen, maar het vervolgens eigenlijk meer als film zien. De mensen die een playtrough van 1 tm 3 hebben gedaan met 1 shephard zijn toch wel iets meer betrokken in het universum van Mass Effect :P Ben vooral benieuwd te horen wat zij van Andromeda vinden.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Malfunctions schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:03:
Ik ben helaas nog geen enkele andere serie tegengekomen waar je een personage mee kon nemen naar een volgend deel en waar de keuzes die je gemaakt hebt zoveel invloed hebben op de rest van het verhaal..

The Witcher-reeks heeft een vergelijkbaar systeem met je keuzes meenemen, dat heeft ook veel invloed op het verhaal en de personages die je wel/niet tegenkomt. Ook een enorme aanrader, prachtgames :) ME2 is zeker een topper, toevallig gister weer aangeslingerd om in de sfeer te komen terwijl ME:A stond te pre-loaden (heb het geluk een reviewkey te ontvangen ivm mijn werk als redacteur). Toen ik dat introfilmpje keek dacht ik weer meteen: wow, wat een supergame is het ook.

ME3 vond ik ook erg gaaf, maar ben daar voor het uitvoeren van de allerlaatste missie mee gestopt, omdat er toen zoveel heisa was over het eind. Het gevaar is wel dat we nu moeten schakelen omdat er geen Shepard meer is, dus de kracht van de game moet gaan liggen bij het wederom in het verhaal trekken van ons als spelers. Ben zeer benieuwd, ga even zien of ik het via een VPN kan spelen (Amerikanen mogen weer eerder aan de bak, grmpff :P ) Die gifs over de brakke animaties kennen we nu wel, ben benieuwd naar de rest.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
Veel mensen vinden de gelaatsuitdrukkingen van ME:A (en HZD) slecht. Welk spel heeft wel echt goede gelaatsuitdrukkingen? Ik vind de "dode" ogen in ME:A eigenlijk erger dan het gebrek aan expressies. Ik denk dat het ook komt door het toenemende "realisme" van de graphics.

Een menselijk gezicht is moeilijk te animeren door de vele gezichtsspieren . Bij een meer cartoony stijl valt dat minder op. Ik denk eigenlijk dat het nog wel een tijd gaat duren voor we echt natuurlijke gezichtsanimaties krijgen. We blijven nog wel een tijdje in de "uncanny valley".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Destiny schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:51:
Veel mensen vinden de gelaatsuitdrukkingen van ME:A (en HZD) slecht. Welk spel heeft wel echt goede gelaatsuitdrukkingen? Ik vind de "dode" ogen in ME:A eigenlijk erger dan het gebrek aan expressies. Ik denk dat het ook komt door het toenemende "realisme" van de graphics.

Een menselijk gezicht is moeilijk te animeren door de vele gezichtsspieren . Bij een meer cartoony stijl valt dat minder op. Ik denk eigenlijk dat het nog wel een tijd gaat duren voor we echt natuurlijke gezichtsanimaties krijgen. We blijven nog wel een tijdje in de "uncanny valley".
Voor een open world rpg heeft the witcher 3 best wel goeie gezicht uitdrukkingen. Als ik de filmpje van ma:a zie dan lijken sommige characters wel op baby borns met make up erop. Dragon age inquisition had hier ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 12:14
Heb ze eens doorlopen. Blijkt dus niet mogelijk om gewoon een "lekker wijf" te creëren.

Ik weet dat de er voor de frostbite engine geen officiële modding support is, maar ik hoop toch dat die community aan de slag gaat om een en ander aan te pakken. Ze kunnen waarschijnlijk wel verder bouwen op wat ze geleerd hebben bij DA:I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Cornelisjuh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:37:

Wat mij betreft is dit de enige manier om de trilogie te spelen. Ik heb me niet verdiept in de codex maar had geen enkel probleem om het verhaal te volgen. Het ME universum wordt voldoende uit de doeken gedaan tijdens het spelen en al helemaal als je veel vragen stelt in de gesprekken. Wat ook een groot voordeel is van het spelen van de hele trilogie is zien hoe de keuzes die je maakt invloed hebben op situaties niet alleen later in de game maar ook later in de trilogie. En je bouwt een band op met je bemanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

justmike schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Heb ze eens doorlopen. Blijkt dus niet mogelijk om gewoon een "lekker wijf" te creëren.

Ik weet dat de er voor de frostbite engine geen officiële modding support is, maar ik hoop toch dat die community aan de slag gaat om een en ander aan te pakken. Ze kunnen waarschijnlijk wel verder bouwen op wat ze geleerd hebben bij DA:I
Deze lijkt me nog wel ok: https://www.reddit.com/r/...t_making_a_decent_female/

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destiny schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:51:

Witcher 3, daar brengen ze echt goed de emoties over.. Geralts laatste look aan het einde van de expansion.. me hart stond stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
Zit wat streams te kijken en alhoewel we natuurlijk ME voor de single player ervaring spelen ziet de multiplayer er goed uit.
Krijg er zin in 8)7

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
PS4 (Pro) versie schijnt performance problemen te hebben.
Krijg er steeds minder zin in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand hem al kunnen preloaden op psn? Ik zie alleen de addons het het thema in mn bibliotheek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Wee Man schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Wat mij betreft is dit de enige manier om de trilogie te spelen. Ik heb me niet verdiept in de codex maar had geen enkel probleem om het verhaal te volgen. Het ME universum wordt voldoende uit de doeken gedaan tijdens het spelen en al helemaal als je veel vragen stelt in de gesprekken. Wat ook een groot voordeel is van het spelen van de hele trilogie is zien hoe de keuzes die je maakt invloed hebben op situaties niet alleen later in de game maar ook later in de trilogie. En je bouwt een band op met je bemanning.
Klinkt goed. Heb bewust geen tijd in het voortraject van de launch gestoken, heb enkel de trailer gezien. Ik weet verder ook niet wat ik moet verwachten, maar wat jij zegt is voor mij voldoende. Ik denk dat dat uiteindelijk ook wel zal meehelpen in hoe ik de game zal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Morgen ook maar eens de trial aanslingeren. Voor wat ik nu hoor is het hele Andromedastelsel wel echt als een frisse start gebruikt om los te komen van het oude universum. Dat vind ik wel echt jammer. Het was ijdele hoop, I know, maar toch. Ik moet het 'oude' gewoon loslaten en blanco erin gaan, maar door het labeltje "Mass Effect" kan ik dat echt niet :')

Had gehoopt dat je bijvoorbeeld contact moest zoeken met de Melkweg e.d. en dat je dan ineens een postapocalyptische rotzooi tegen zou komen als nasleep van de Reapers - een beetje zoals die serie van Gene Roddenberry (naam even kwijt). Of dat de Leviathans/Reapers ineens huis hebben gehouden in Andromeda en ook daar de lokale civs volgens bepaalde paden zouden laten ontwikkelen om ze vervolgens te harvesten etc. Zoals ook genoemd door meerdere YT-commentators kan de tegenstander tóch niet epischer dan zo'n bijna almachtige Reaper, dan kan je dat maar beter meenemen. Ik had er zelfs geen probleem mee als men gezegd had: "Dit is het officiële canon-einde, daar bouwen we op voort"; gebeurt immers ook bij andere grote sci-fi franchises.

Maar soit, ik ga er gewoon weer een xx(x) aantal uren in steken aan vermakelijke gameplay zoals bij DA:I en Fallout. Verwachtingsmanagement is niet zo mijn ding, ben ik bang.

[ Voor 7% gewijzigd door finsdefis op 21-03-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
finsdefis schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:29:

Had gehoopt dat je bijvoorbeeld contact moest zoeken met de Melkweg e.d. en dat je dan ineens een postapocalyptische rotzooi tegen zou komen als nasleep van de Reapers - een beetje zoals die serie van Gene Roddenberry (naam even kwijt).
Andromeda? ;)
Cornelisjuh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:18:

Klinkt goed. Heb bewust geen tijd in het voortraject van de launch gestoken, heb enkel de trailer gezien. Ik weet verder ook niet wat ik moet verwachten, maar wat jij zegt is voor mij voldoende. Ik denk dat dat uiteindelijk ook wel zal meehelpen in hoe ik de game zal ervaren.
Des te minder je van de games weet, des te beter. In verband met mogelijke spoilers.

[ Voor 39% gewijzigd door Wee Man op 21-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeneonic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 12:50
finsdefis schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:29:
Morgen ook maar eens de trial aanslingeren. Voor wat ik nu hoor is het hele Andromedastelsel wel echt als een frisse start gebruikt om los te komen van het oude universum. Dat vind ik wel echt jammer. Het was ijdele hoop, I know, maar toch. Ik moet het 'oude' gewoon loslaten en blanco erin gaan, maar door het labeltje "Mass Effect" kan ik dat echt niet :')
(Spoilervrij dus lees rustig door)
Het is vrijwel onmogelijk om wel "immersed" te zijn in Andromeda en niet terug te denken aan de oude Mass Effects als je die hebt gespeeld.

Zodra je je character custom maakt krijg je meteen al de keus of de ME "history" een Male of Female shepard had. Vervolgens mag je ook gewoon weer uit de standaard "soldier/biotic/tech" skills kiezen die ook veel hetzelfde zijn, evenals veel van de wapens, bepaalde ruimteschepen die 1:1 uit de oude ME komen, de stijl erg overeen komt, er erg veel references zijn naar het oude ME (Protheans worden hier en daar genoemd) en zelfs soms een belangrijk personage uit de oude ME worden benoemd.

De rassen zijn er ook gewoon nog, wordt er gewoon nog gesproken over de Genophage e.d. (Zoals het hoort uiteraard!)

Kortom, ik zou het echt bijzonder knap vinden als iemand die fan was van de oude ME, in dit spel stapt en niet het idee heeft dat ie ME zit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Xeneonic schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:40:
[...]

(Spoilervrij dus lees rustig door)
Het is vrijwel onmogelijk om wel "immersed" te zijn in Andromeda en niet terug te denken aan de oude Mass Effects als je die hebt gespeeld.

Zodra je je character custom maakt krijg je meteen al de keus of de ME "history" een Male of Female shepard had. Vervolgens mag je ook gewoon weer uit de standaard "soldier/biotic/tech" skills kiezen die ook veel hetzelfde zijn, evenals veel van de wapens, bepaalde ruimteschepen die 1:1 uit de oude ME komen, de stijl erg overeen komt, er erg veel references zijn naar het oude ME (Protheans worden hier en daar genoemd) en zelfs soms een belangrijk personage uit de oude ME worden benoemd.

De rassen zijn er ook gewoon nog, wordt er gewoon nog gesproken over de Genophage e.d. (Zoals het hoort uiteraard!)

Kortom, ik zou het echt bijzonder knap vinden als iemand die fan was van de oude ME, in dit spel stapt en niet het idee heeft dat ie ME zit te spelen.
Klopt Andromeda Initiative lanceert in hetzelfde jaar dat ME 2 zich afspeelt, dus het is inderdaad logisch dat men die gebeurtenissen nog vers in het geheugen te hebben na het ontwaken uit cryostasis.

[ Voor 5% gewijzigd door Flex0r op 21-03-2017 16:56 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Hij is beschikbaar voor Origin, code binnen en nu lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

NotSoSteady schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:56:
Hij is beschikbaar voor Origin, code binnen en nu lekker spelen.
Is morgen pas unlocked ;)

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

krijg je daar geen ban voor?

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
InFrA-WiZ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Ach in die fabeltjes geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ligt het aan mij of kun je alleen maar een aziatische man custom maken??
Ik krijg nog geen lekker gevoel bij mijn creaties, en zo "identificeer" ik me dus totaal niet als dat hoofd personage. Klinkt misschien kleinzerig oid, maar zo koop ik het spel niet.

Hier staat het wat ongenuanceerder:
http://www.eutimes.net/20...worst-game-of-the-series/

edit; als je klem zit in een bepaald type hoofd, dubbelklik op een preset, dan begin je vanaf dat type figuur.
Echt heel veel vrijheid zoals Skyrim heb je dus niet met aanpassen. Je hebt een aantal presets en daar kun je enigszins van afwijken.

[ Voor 23% gewijzigd door MrDrako op 21-03-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

InFrA-WiZ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Nope. Bevestigd door EA op hun eigen forum:
http://answers.ea.com/t5/...-Play-Sooner/td-p/5920320

Ik ben zelf gisteren al met AirVPN naar Hong Kong gevlogen zodat ik mijn game al kon unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Kan je, of heeft het zin, je oude me3 save te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Lynx schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:36:
nope, is echt op zichzelf staande game,
Mass Effect: Andromeda begins in 2185, between the events of the second and third games in the original trilogy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 12:50
Het duurt voor mij wel ontzettend lang voordat ea de transactie verwerkt. Ik had m de 20e gekocht en het duurt nu toch al 30+ uur. Ik vind het bijzonder vreemd, aangezien ik sinds 2005 of zo al aankopen doe op Steam, en die zijn altijd onmiddelijk toegankelijk. Wel jammer, want ik wil m gewoon graag nu spelen met VPN.

Overigens ging de Origin Access transactie wel onmiddelijk door en kon ik gewoon meteen ME:A Trial spelen (Uiteraard gebruik van gemaakt); via hetzelfde betaalmethode. Dus dit vind ik wel vreemd.

___
Lynx schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:36:
Nee, dit is niet mogelijk. De feature is niet aanwezig.

[ Voor 54% gewijzigd door Xeneonic op 22-03-2017 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
MrDrako schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:55:
Ik krijg nog geen lekker gevoel bij mijn creaties, en zo "identificeer" ik me dus totaal niet als dat hoofd personage. Klinkt misschien kleinzerig oid, maar zo koop ik het spel niet.

edit; als je klem zit in een bepaald type hoofd, dubbelklik op een preset, dan begin je vanaf dat type figuur.
Echt heel veel vrijheid zoals Skyrim heb je dus niet met aanpassen. Je hebt een aantal presets en daar kun je enigszins van afwijken.
GamerGate is nog lang niet over lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dat is niet ongenuanceerd. Dat is keihard. Maar dat zijn de feiten ook die aangehaald worden vwb zijn uitlatingen op Twitter. Een dergelijk kritische houding van de EU Times hou ik wel van. Deze ontwikkelaars met een dergelijk broddelwerk verdienen mijn geld niet. Pre-orderen doe ik sowieso al niet meer maar ook een normale koop is bij deze volledig out of the question.

Degenen die hem wel gaan spelen: have fun!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

l0n3w012ph schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:57:
[...]
Dat is niet ongenuanceerd. Dat is keihard. Maar dat zijn de feiten ook die aangehaald worden vwb zijn uitlatingen op Twitter. Een dergelijk kritische houding van de EU Times hou ik wel van.
Kritische houding? Die website is gewoon een Europese Breitbart, een droevige verzamelplaats voor alt-right fanatici.

Het hele artikel slaat nergens op en zit vol met bizarre gedachtekronkels. Het is een slechte game omdat een van de developers lomp doet op Twitter? Wut? De vrouwelijke karakters worden beschreven als "ugly round-face feminists". Hoe kun je aan een gezicht zien of iemand een feminist is?

Sure, de character creator in ME:A is zeer beperkt en de gezichten&animaties zijn matig. Maar om dat te gebruiken voor zo'n bizarre rant dat het allemaal een complot is tegen de arme blanke ubermensch slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Ja dat ligt gewoon aan jou :)

https://www.reddit.com/r/ShareYourRyders/

Allemaal aziatische opties natuurlijk, zit niks anders tussen. Nope, totaal niet. :+

@Rannasha laat maar zitten. De mensen die de game niks vinden hebben blijkbaar niks beters te doen dan constant te bashen. het is wel schattig, maar doet me beetje denken aan de Zelda fanbase die massaal op metacritic HZ:D aan het downvoten was omdat het kon.

(voor info over wat ik bedoel met zelda: http://www.thejimquisitio...ld-and-horizon-zero-dawn/)

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 22-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
Xeneonic schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 06:32:
Het duurt voor mij wel ontzettend lang voordat ea de transactie verwerkt. Ik had m de 20e gekocht en het duurt nu toch al 30+ uur. Ik vind het bijzonder vreemd, aangezien ik sinds 2005 of zo al aankopen doe op Steam, en die zijn altijd onmiddelijk toegankelijk. Wel jammer, want ik wil m gewoon graag nu spelen met VPN.

Overigens ging de Origin Access transactie wel onmiddelijk door en kon ik gewoon meteen ME:A Trial spelen (Uiteraard gebruik van gemaakt); via hetzelfde betaalmethode. Dus dit vind ik wel vreemd.

___

[...]

Nee, dit is niet mogelijk. De feature is niet aanwezig.
Meerdere mensen hebben dit probleem, erg vervelend inderdaad want je zou verwachten dat een digitale aankoop direct verwerkt is, maar ik wacht er ook al bijna 40 uur op. Hopelijk is het uiterlijk vannacht gefixt, heb niet zoveel zin om te gaan ondervinden hoe goed/slecht de klantenservice van EA is.

http://answers.ea.com/t5/...r-stuck/m-p/5939903#M2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Via iDeal ging het bij mij onmiddellijk, vreemd hoor. Ik weet niet wat voor betaalmethode jullie hebben gebruikt, maar normaal gesproken doet ook Paypal er niet veel langer over bij mij.

Ik hoop dat jullie snel antwoord krijgen, want het zou een beetje zonde zijn als jullie straks bij launch het niet kunnen spelen.
Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:26:
[...]Het hele artikel slaat nergens op en zit vol met bizarre gedachtekronkels. Het is een slechte game omdat een van de developers lomp doet op Twitter? Wut? De vrouwelijke karakters worden beschreven als "ugly round-face feminists". Hoe kun je aan een gezicht zien of iemand een feminist is?
Ja, lekker belangrijk inderdaad. Het maakt mij allemaal niets uit hoe of wat zolang de game maar gewoon goed is. Daar betaal ik immers voor en dat soort activisme zal me een zorg wezen.

[ Voor 48% gewijzigd door Reuzekabouter op 22-03-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Reuzekabouter schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:09:
Ja, lekker belangrijk inderdaad. Het maakt mij allemaal niets uit hoe of wat zolang de game maar gewoon goed is. Daar betaal ik immers voor en dat soort activisme zal me een zorg wezen.
Inderdaad. En de game bevalt mij voorlopig prima. Het zal geen game of the year worden, want daarvoor heeft het teveel technische missers, maar wat mij betreft overheersen de positieve aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Rannasha schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Kritische houding? Die website is gewoon een Europese Breitbart, een droevige verzamelplaats voor alt-right fanatici.

Het hele artikel slaat nergens op en zit vol met bizarre gedachtekronkels. Het is een slechte game omdat een van de developers lomp doet op Twitter? Wut? De vrouwelijke karakters worden beschreven als "ugly round-face feminists". Hoe kun je aan een gezicht zien of iemand een feminist is?

Sure, de character creator in ME:A is zeer beperkt en de gezichten&animaties zijn matig. Maar om dat te gebruiken voor zo'n bizarre rant dat het allemaal een complot is tegen de arme blanke ubermensch slaat helemaal nergens op.
Als je als blanke dergelijke uitspraken had gedaan was je op zijn minst een racist en in het ergste geval een KKK member. Nu doet hij het (die feiten en posts op Twitter liggen er nu eenmaal) en is het slechts "lomp"... |:(

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dit lijkt me niet het juiste topic om die discussie te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Iemand de game al ergens zien liggen?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:14:
Ik wilde het net vragen.... Vannacht zal de boel toch wel unlocken neem ik aan. Dus misschien vanmiddag in de schappen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Laatst online: 16:45
Mouse_NL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:14:
Nee helaas niet, heb hem besteld via G2play. Hopelijk zijn ze een beetje snel met het uitdelen van de keys

EDIT: Ik heb mijn key net binnen gekregen via G2play

[ Voor 9% gewijzigd door Yellax op 22-03-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zie via facebook wel al foto's langs komen van mensen die hem voor de PS4 al hebben. Ik heb hem zelf via Origin, dus zal morgen pas unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Volgens mij is er voor de PC iig geen fysieke optie.
En mijn vraag over het aziatische uiterlijk heb ik in de edit al wat bijgesteld. Al lijk ik nu een 18 jarige met de huid van een 50 jarige maar goed, kwam het meeste in de buurt van wat ik wilde.

lijkt erop dat bart smit en intertoys iig aangeven dat hij af te halen is, en niet dat je alleen een key krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door MrDrako op 22-03-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
corset schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:36:
Ik zie via facebook wel al foto's langs komen van mensen die hem voor de PS4 al hebben. Ik heb hem zelf via Origin, dus zal morgen pas unlocken.
Link please

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
l0n3w012ph schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Als je als blanke dergelijke uitspraken had gedaan was je op zijn minst een racist en in het ergste geval een KKK member. Nu doet hij het (die feiten en posts op Twitter liggen er nu eenmaal) en is het slechts "lomp"... |:(
Bij de devs hebben ze er denk ik niet zo'n moeite mee ;)
https://heatst.com/cultur...-wants-the-world-to-know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Laatst online: 08-09 11:52
Minoeske schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Meerdere mensen hebben dit probleem, erg vervelend inderdaad want je zou verwachten dat een digitale aankoop direct verwerkt is, maar ik wacht er ook al bijna 40 uur op. Hopelijk is het uiterlijk vannacht gefixt, heb niet zoveel zin om te gaan ondervinden hoe goed/slecht de klantenservice van EA is.

http://answers.ea.com/t5/...r-stuck/m-p/5939903#M2012
Had het zelfde probleem , 1 keer zat paypal stuck op processing en 1 keer stuck direct via mastercard. Heb nu via een game cd key website een key gekocht heeft dat heeft me nog eens 15 euro bespaard op de prijs uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Damtheman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:26:
[...]

Had het zelfde probleem , 1 keer zat paypal stuck op processing en 1 keer stuck direct via mastercard. Heb nu via een game cd key website een key gekocht heeft dat heeft me nog eens 15 euro bespaard op de prijs uiteindelijk.
Waar heb je hem uiteindelijk aangeschaft dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooTB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 16:18
Gister de VPN op de VS gezet en na de optie 'repareer game' te gebruiken ME:A een paar uurtjes kunnen spelen. Ik moet zeggen, niet slecht, wijkt nog niet af van mijn 7,5 maar fijn vermaak is het wel :) eerste multiplayerpotje was ook fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Laatst online: 08-09 11:52
Dubrillion schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Waar heb je hem uiteindelijk aangeschaft dan? O-)
cdkeys.com :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
heatsts.. die dingen roept zonder bewijs of links, en dat is betrouwbaar? ;)

Echt het Bioware bashen is schattig, maar maak er gewoon een eigen topic van. Dit is zwaar off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ie al in de winkels liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

corset schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:24:
[...]

heatsts.. die dingen roept zonder bewijs of links, en dat is betrouwbaar? ;)

Echt het Bioware bashen is schattig, maar maak er gewoon een eigen topic van. Dit is zwaar off topic
Zie jij de links niet dan? Bij mij is elke uitspraak gelinkt naar de betreffende tweet.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 22-03-2017 17:16 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste