Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

De preload is nu beschikbaar voor PC gebruikers. (~44 GB)

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 17-03-2017 19:13 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:39
Weet iemand wat de resolution scaler doet in de graphics options? Ik kan hem niet hoger zetten dan auto1080p terwijl ik een 1440p monitor heb.
En als ik hem op custom zet dan kan ik alleen de slider daaronder wijzigen van <1 naar 2 ofzo.
Of heeft dit niets te maken met de daadwerkelijke resolutie van de game? Ik kan echter nergens de resolutie instelling vinden in het menu.

[ Voor 14% gewijzigd door breagor op 17-03-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Zonder te veel te willen verklappen, maar mijn ea access early toegang stopt als je naar het eiland in het midden van Eos gaat met de mededeling dat de trial ten einde is... kan daar dus niet naar binnen. Heb nu maar groot gedeelte van de sidequeste gedaan.
Hebben meer mensen dit? meestal heb je gewoon een timed full game bij ea access, dus dit is wat vreemd in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:28
http://www.gamesradar.com...ingu-robots-and-gorillas/

ik word er een beetje verdrietig van als ik dit allemaal zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
bram1984 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Het verband tussen houden van strakke controls en goede gameplay en het houden van RPG's is me niet helemaal duidelijk. Vandaar dat ik in NG++++ zit in Bloodborne. Of is dat geen RPG? Horizon speel ik tevens helemaal grijs. :)

Het grappigst is dat ik alles keurig onderbouw en dat uit die onderbouwing naar voren komt dat het een gameplay/controls dingetje is, en jij vervolgens roept dat RPG's niks voor mij zijn. Want RPG's hebben volgens jou per definitie slechte controls en matige gameplay? Dan heb je of weinig RPG's gespeeld, of je reactie is erg kortzichtig.
Je hebt het genre geloof ik niet helemaal begrepen, en Horizon kan ik met de beste wil geen rpg noemen, dat is aktie/adventure met wat rpg dingetjes ala far cry.
Bloodborne is bijna een genre apart, wel rpg maar behoorlijk anders

Anywho, voor mij was de ME serie wel het beste de afgelopen generatie, maar bij deze heb ik helemaal niet dat gehypte gevoel, het voelt allemaal toch minder maar ben nog steeds wel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mutatie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Je hebt het genre geloof ik niet helemaal begrepen, en Horizon kan ik met de beste wil geen rpg noemen, dat is aktie/adventure met wat rpg dingetjes ala far cry.
Bloodborne is bijna een genre apart, wel rpg maar behoorlijk anders

Anywho, voor mij was de ME serie wel het beste de afgelopen generatie, maar bij deze heb ik helemaal niet dat gehypte gevoel, het voelt allemaal toch minder maar ben nog steeds wel erg benieuwd
Tja de lijnen vervagen. Ik begrijp de vergelijking met Far Cry heel goed op het gebied van de skilltree, maar de elemental damage, de quests, gesprekjes en de manier waarop diverse vijanden een eigen aanpak vereisen, maken de game wel iets meer dan een Far Cry kloon. Ok, het is niet heel diep allemaal, maar er staat nergens dat dit moet.

Bloodborne is inderdaad een genre apart en een stuk meer hardcore dan TW3 en vrijwel iedere RPG die er is, maar het blijft een RPG in de puurste zin van het woord. Dus ja, zeggen dat ik niet van RPG's houd omdat ik TW3 verrot vind besturen, gaat weer wat ver.

Aan de andere kant laat zo een 90% van alle RPG's zich in mijn optiek redelijk gaar besturen (DA, Skyrim, Fallout), dus wat dat betreft is de kans klein dat je iets heel straks onder de knoppen krijgt.

Ik vind dit aspect nu eenmaal belangrijker dan de meeste andere mensen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het best jammer vind dat TW3 zoveel lof krijgt. Het motiveert CDPR nu niet bepaald om Cyberpunk van Bloodborne achtige controls en goede animaties te voorzien, helaas. Iedereen vindt het toch wel leuk. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

bram1984 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:27:
[...]

knip

Ik vind dit aspect nu eenmaal belangrijker dan de meeste andere mensen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het best jammer vind dat TW3 zoveel lof krijgt. Het motiveert CDPR nu niet bepaald om Cyberpunk van Bloodborne achtige controls en goede animaties te voorzien, helaas. Iedereen vindt het toch wel leuk. :-(
Persoonlijk hoop ik dat ze Cyberpunk niet van Bloodborne animaties gaan voorzien want ik vind het maar houterig en raar waar ik juist de loop/ren/vechtanimaties van TW3 juist wel mooi vind. Daarbij kon Bloodborne mijn aandacht niet vasthouden, TW3 wel.

Maar ja dit zijn jouw en mijn mening.

Volgende week dinsdag is het zover. zie wel wat Andromeda me gaat bieden. Ik heb me vermaakt met zo'n beetje alle Bioware titels (Ook DA2 ondanks slechte ontvangst). Ik vind de verhalen erg goed/leuk van de ME/DA reeks en hoop dan ook dat dit verhaal me gaat boeien. Het vechten had ik zelfs liever in de stijl van DA:O/ME1 gehad.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:13
Rannasha schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:12:
De preload is nu beschikbaar voor PC gebruikers. (~44 GB)
Was vanaf 15de om 10:30pm beschikbaar😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:13
SunnieNL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:04:
Zonder te veel te willen verklappen, maar mijn ea access early toegang stopt als je naar het eiland in het midden van Eos gaat met de mededeling dat de trial ten einde is... kan daar dus niet naar binnen. Heb nu maar groot gedeelte van de sidequeste gedaan.
Hebben meer mensen dit? meestal heb je gewoon een timed full game bij ea access, dus dit is wat vreemd in mijn ogen.
Same here, hebben ze gedaan om ervoor te zorgen dat je niet tevee gaat in de 10 uur en meer dan de helft van de game af hebt😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
prutser001 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Persoonlijk hoop ik dat ze Cyberpunk niet van Bloodborne animaties gaan voorzien want ik vind het maar houterig en raar waar ik juist de loop/ren/vechtanimaties van TW3 juist wel mooi vind. Daarbij kon Bloodborne mijn aandacht niet vasthouden, TW3 wel.

Maar ja dit zijn jouw en mijn mening.

Volgende week dinsdag is het zover. zie wel wat Andromeda me gaat bieden. Ik heb me vermaakt met zo'n beetje alle Bioware titels (Ook DA2 ondanks slechte ontvangst). Ik vind de verhalen erg goed/leuk van de ME/DA reeks en hoop dan ook dat dit verhaal me gaat boeien. Het vechten had ik zelfs liever in de stijl van DA:O/ME1 gehad.
Bloodborne houterig en TW3 niet. :+

De controls/animaties van BB worden juist geprezen en van TW3 zijn ze het enige echte grote kritiekpunt; de reden dat veel mensen afhaken. BB oogt en speelt gewoon zoveel strakker en vloeiender. De focus lag bij beide games ook op andere punten.

Ik hoef verder ook geen BB animaties in Cyberpunk, maar ik wil wel iets minder achter zooi blijven hangen en de hoofdpersoon mag ook wel wat vloeiender bewegen, want het is echt een houten klaas. Het moet allemaal echt aanzienlijk beter, wil ik niet weer voortijdig afhaken.

Maar goed, beetje off topic inmiddels, realiseer ik me nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het verband tussen houden van strakke controls en goede gameplay en het houden van RPG's is me niet helemaal duidelijk. Vandaar dat ik in NG++++ zit in Bloodborne. Of is dat geen RPG? Horizon speel ik tevens helemaal grijs. :)

Het grappigst is dat ik alles keurig onderbouw en dat uit die onderbouwing naar voren komt dat het een gameplay/controls dingetje is, en jij vervolgens roept dat RPG's niks voor mij zijn. Want RPG's hebben volgens jou per definitie slechte controls en matige gameplay? Dan heb je of weinig RPG's gespeeld, of je reactie is erg kortzichtig.
Sorry maar waar in the witcher is er slechte controls en matige gameplay, feit is dat het GOTY is geworden en zo goed als iedereen hem perfect vond.. Sterker nog ik vond de controls juist erg strak had ook geen probleem om hem op deathmarch met level scaling te spelen. En noem een RPG en ik heb hem gespeeld / uitgespeeld

Ik denk dat er gradaties RPG zijn waar je aan het ene spectrum de bloodborns en de horizons hebben met meer focus op actie mt RPG elementen als ondersteuning. En de wat meer hardcore RPG's aka witcher, ME etc. Als je een wat meer actie georienteerde leuker vind prima, neemt feit niet weg dat de witcher fantastisch was of jij hem nou leuk vind of niet dat blijft een feit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Sorry maar waar in the witcher is er slechte controls en matige gameplay, feit is dat het GOTY is geworden en zo goed als iedereen hem perfect vond.. Sterker nog ik vond de controls juist erg strak had ook geen probleem om hem op deathmarch met level scaling te spelen. En noem een RPG en ik heb hem gespeeld / uitgespeeld

Ik denk dat er gradaties RPG zijn waar je aan het ene spectrum de bloodborns en de horizons hebben met meer focus op actie mt RPG elementen als ondersteuning. En de wat meer hardcore RPG's aka witcher, ME etc. Als je een wat meer actie georienteerde leuker vind prima, neemt feit niet weg dat de witcher fantastisch was of jij hem nou leuk vind of niet dat blijft een feit..
Zo goed als iedereen ja? Ik heb toch verdacht veel afhakers gezien. Op NeoGAF verschijnen nog iedere maand topics van mensen die er niet doorheen komen en vrijwel allemaal met dezelfde reden. Als jij dat niet wilt zien is prima natuurlijk. Ik vind de lof persoonlijk dan ook niet terecht. We roepen altijd gameplay boven alles, maar bij TW3 vindt iedereen het verhaal, de quests en de world building ineens belangrijker. Die matige combat wordt dan gek genoeg ineens voor lief genomen (om over het paard rijden nog maar te zwijgen; de gekste taferelen maakte ik mee met dat beest).

Dat jij de controls strak vindt, kan natuurlijk. Wellicht eis je iets minder op dat vlak, of heb je weinig 3rd person games gespeeld die dit veel beter voor elkaar hebben (Batman, Mordor, Uncharted, Dark Souls/BB, Tomb Raider etc.). Ik hoop in ieder geval dat de volgende CDPR dit beter voor elkaar heeft, want games maken kunnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 14:28
Ik vond de combat in TW3 ook niks, supersaai en de reden dat ik er uiteindelijk mee ben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:12
Dit is wel heel erg... Had er na de laatste Dragon Age al weinig vertrouwen in, maar dit breekt mij klomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:33:
[...]

Zo goed als iedereen ja? Ik heb toch verdacht veel afhakers gezien. Op NeoGAF verschijnen nog iedere maand topics van mensen die er niet doorheen komen en vrijwel allemaal met dezelfde reden. Als jij dat niet wilt zien is prima natuurlijk. Ik vind de lof persoonlijk dan ook niet terecht. We roepen altijd gameplay boven alles, maar bij TW3 vindt iedereen het verhaal, de quests en de world building ineens belangrijker. Die matige combat wordt dan gek genoeg ineens voor lief genomen (om over het paard rijden nog maar te zwijgen; de gekste taferelen maakte ik mee met dat beest).

Dat jij de controls strak vindt, kan natuurlijk. Wellicht eis je iets minder op dat vlak, of heb je weinig 3rd person games gespeeld die dit veel beter voor elkaar hebben (Batman, Mordor, Uncharted, Dark Souls/BB, Tomb Raider etc.). Ik hoop in ieder geval dat de volgende CDPR dit beter voor elkaar heeft, want games maken kunnen ze.
FF notitie heb al die 3rd person games gespeeld. Voor mensen die afhaken kan dat het hun game niet is.

Over mass effect ben ik nog niet uit heb er nu een paar uur inzitten ik stoor me redelijk aan de animaties vooral de uitdrukking zijn verschrikkelijk.. over de top.. Ik wacht de reviews af voor de final call of ik hem ga halen.. vond de laatste DA:Inquisition geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Muziek vind ik zelf ook belangrijk dat dat goed is. En zeker vergeleken met de trilogy wat echt een super soundtrack had.

De gehele soundtrack staat ook al op YouTube. Wat ik er zo'n beetje van heb geluisterd vind ik het niet echt een hele denderende soundtrack. Mass Effect 2 en 3 hadden echt een hele toffe soundtrack. Tot nu toe zijn er maar 2 tracks die ik tof vind en mij dat Mass Effect gevoel geven.

Dit zal voor veel mensen een worst wezen, maar zelf vind ik een goede soundtrack zeker wel bijdragen aan een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
NukaWorldNL schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 03:17:
Muziek vind ik zelf ook belangrijk dat dat goed is. En zeker vergeleken met de trilogy wat echt een super soundtrack had.

De gehele soundtrack staat ook al op YouTube. Wat ik er zo'n beetje van heb geluisterd vind ik het niet echt een hele denderende soundtrack. Mass Effect 2 en 3 hadden echt een hele toffe soundtrack. Tot nu toe zijn er maar 2 tracks die ik tof vind en mij dat Mass Effect gevoel geven.

Dit zal voor veel mensen een worst wezen, maar zelf vind ik een goede soundtrack zeker wel bijdragen aan een game.
Ben ik met je eens.

Gisteravond 3 uurtjes gespeeld, maar meh.
Pre-order gecancelled, game is niet voor mij weg gelegd denk ik...

Combat: matig, speelt niet fijn voor mijn gevoel.
Algehele indruk ik 3 uur spelen, ook matig tot slecht. Misschien geef ik de game straks nog een kans..

[ Voor 7% gewijzigd door Clavis op 18-03-2017 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Heb er nu 5 uur+ in zitten, en moet zeggen dat ik het best een leuke game vind.
Ja er zijn wat problemen met de animaties, en sommige van die ingame cut scenes, eindigen voor me gevoel soms abrupt, lijkt het net of mijn xbox vast loopt omdat het scherm zwart word, maar dan is hij iets aan het laden.

De combat is zeker niet slecht, en speelt best lekker.
Maar, en dit is wel mijn grootste bezwaar, het voelt minder als een mass effect game.
Ik vond het oude systeem, met het actie wiel, en het kunnen pauzeren, en je squad mates direct instructies kunnen geven veel leuker.

En ik speel nu op normal, en dat is af en toe al best pittig omdat ik moet wennen aan dit combat systeem, op insane word het een hel denk ik, omdat dan dat pauzeren zo goed tot zijn recht kwam !

Ik merk nu al dat ik niks geef om mijn SM, en dat ik er pas na een aantal uur achter kwam dat een van ze level up was gegaan en dat ik dus wat skills kon upgraden, dat is niet positief.

Het verhaal kan me wel boeien, en voor dat ik naar de eerste planeet ging heb ik zover dat kon alle side-quests gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door KunDun op 18-03-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:23
Met de 10 uur trial heb ik er nu ook zes uur op zitten en het spel is zeker niet voor iedereen weg gelegd. Waar ik blij ben dat ze voor een meer open wereld idee zijn gegaan vind ik de manier waarop ze dat inperken erg matig. Het verhaal is vrij goed maar de uitvoering ervan is weer wat minder.

Ik vond de uitwerking van dragon age inquisition open wereld niet perfect en dat je dit weer tegenkomt in Andromeda is niet gek maar een beetje jammer. En dat het bijna hetzelfde is uitgevoerd met al die losse mineral nodes is redelijk irritant.

Ik ben in dubio. Aan de ene kant ben ik erg nieuwsgierig hoe het verhaal verder loopt maar aan de andere kant merk ik dat het totaal niet zoveel boeit als ik had met Mass effect 2.

Ik denk dat ik het voor nu laat zoals het is en als ik ooit om een spel verlegen zit probeer ik hem nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:10
[...]

Ja jij speelt Horizon helemaal grijs ja, een beetje doelloos rondlopen en wat op konijnen schieten |:(

De sidequests zijn echt bagger vergeleken met The Witcher 3 en een RPG dient gewoon een goed verhaal te hebben (inclusief sidequests). De combat van Horizon staat wel boven die van Witcher 3 maar veel bijzonders hoef je daar ook niet van te maken. Het is ook maar een dodgen en gebruik maken van de zwakte van je tegenstander door je focus te gebruiken. Die talent tree die je gebruiken kan legt meer de nadruk op de combat maar Horizon is ook een Action RPG met de nadruk op Action. Bij The Witcher is dit net omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Ik blijf maar halverwege multiplayer games er gewoon compleet uit vallen.
Hele game sluit gewoon af zonder melding.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

_O- _O- _O- _O-

Maar eigenlijk is het zielig. Budget van 40 miljoen dollar en dit is het resultaat. :'(

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
DarthDavy schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:52:
_O- _O- _O- _O-

[video]

Maar eigenlijk is het zielig. Budget van 40 miljoen dollar en dit is het resultaat. :'(
Hij heeft het spel zelf niet eens gespeeld, lekker makkelijk scoren zo.

Ze zijn iig naar het problemen aan het kijken:

https://twitter.com/GambleMike/status/842873977693392896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Afgelopen januari werd het nog een bug genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Mass effect begint het volgende mikpunt van de spot te zijn in de game industrie na no mans Sky. Zal een hel zijn van de pr afdeling van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Kwistnix schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:31:
Ik geloof 't als ik 't zie in de review van de release versie.
Kritiek op pre-release footage wordt niet zelden weggewuifd als 'work-in-progress' dat in release versie echt helemaal anders/beter zal zijn. Niet zelden is daar niets van waar. Het lijkt mij bijvoorbeeld erg sterk dat er nog ingrijpende veranderingen aan de character models doorgevoerd worden. Wat betere belichting gaat die Asari echt niet helpen. Daarbij, in de release versie van Dragon Age: Origins hadden de chracter models ook hetzelfde probleem.
Jammer dat het waarheid gebleken is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zullen we stoppen om het te veel met andere RPG's te vergelijken en meer focussen op de game zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
early acces erop zitten, en ik moet zeggen dat de game bij mij gegroeid is, zowel in de mass effect vibe als in de gameplay......vind het steeds leuker, en eigenlijk best een goede game, grafisch is het prima, maar ook niet top-of-the-bill, maar het is meer de stijl (iets te cartoony) die ik niet zo super vind dan de graphics kwaliteit zelf.
Natuurlijk zijn er glitches/slechte animaties, maar daar kan ik prima mee leven.

[ Voor 10% gewijzigd door breagor op 18-03-2017 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
breagor schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:59:
Weet iemand wat de resolution scaler doet in de graphics options? Ik kan hem niet hoger zetten dan auto1080p terwijl ik een 1440p monitor heb.
En als ik hem op custom zet dan kan ik alleen de slider daaronder wijzigen van <1 naar 2 ofzo.
Of heeft dit niets te maken met de daadwerkelijke resolutie van de game? Ik kan echter nergens de resolutie instelling vinden in het menu.
Die kun je alleen naar beneden bijstellen. De 3D renderer kan dan op een lagere resolutie renderen terwijl de UI op de hoge resolutie blijft. Dit is voor de wat lagere spec PC's met een 1080p/1440p monitor, zodat de game speelbaar én leesbaar blijft. Ik neem ook aan dat ditzelfde gebruikt wordt op de consoles, waar de game iirc op 720p/900p draait, maar de UI op de resolutie van jouw TV.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik moet zeggen, van wat ik tot nu toe gezien van ME daar word ik niet heel vrolijk van. Ik keek heel erg uit naar deze game en heb de vorige delen met veel plezier gespeeld. Ik vond het zelfs de beste IP ooit. Maar de houterige animaties, glitches, misplaatste emoties / vreemde gezichtsuitdrukkingen, slechte lipsync en vooral de cartoony gezichten van de characters zullen voor mij gamebreaking zijn vrees ik.

Hopelijk kan men nog het en ander fixen voor de release maar ik hou er al sterk rekening mee dat ik deze game aan me voorbij moet laten gaan :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb vrijdag enkele uren gespeeld en vond het een erg leuke game. Er is nog veel onduidelijkheid over wat er allemaal is gebeurd en dat geeft mij hetzelfde gevoel als toen ik ME1 en 2 speelde, waarin je ook uit moest vinden waarom de Collectors en Geth je aanvielen.

De facial animations zijn matig maar dat stond mij niet echt tegen. Combat is snel alleen wel, zoals hierboven al gezegd, flink wennen. De interactie met squad mates ben ik nog niet helemaal aan toegekomen, maar ik vind het een goede game. Ik snap de teleurstelling over de facial expressions, maar ik heb bij het spelen van deze game wel een goed gevoel over het opzetten van een nieuwe wereld en dergelijke. Ik denk dat veel previewers teveel focussen om het negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze game eigenlijk wel af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLmaN
Rare vraag. Het spel is nog niet uit. Waarom denk je dat mensen hier dat weten ? Wanneer is een game af ? Als je enkele gebrekkige animaties in een game waar je zeker 50+ uur in kan steken al gamebreaking of niet af vind, dan is het antwoord op je vraag nee! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een game is natuurlijk nooit af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:25

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Momentje, even mijn glazen bol poetsen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Ja, hilarisch dat iedereen hier bijdehand gaat lopen doen, maar de (retorische) vraag is wel min of meer terecht. Ik krijg toch ook sterk de indruk dat de game gewoon nog aardig wat poetswerk kan gebruiken en wellicht uitgesteld had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Kwistnix schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:43:
Ja, hilarisch dat iedereen hier bijdehand gaat lopen doen, maar de (retorische) vraag is wel min of meer terecht. Ik krijg toch ook sterk de indruk dat de game gewoon nog aardig wat poetswerk kan gebruiken en wellicht uitgesteld had moeten worden.
Meen je dit nu echt? Alleen maar omdat er een aantal gezichtsuitdrukkingen niet lekker lopen?

Onvoorstelbaar dat omdat er een aantal negatieve reviews zijn, er zoveel negatieve posts hier verschijnen. Heb je de game zelf geprobeerd? Is de gameplay gecompromitteerd omdat er een hand vol vreemde gezichtsuitdrukkingen zijn? Meh..... :'( krijg een beetje de kriebels van alle negatieve posts op voorhand hier.

Wat ik wel zie is dat mensen die het al gespeeld hebben, en door de uitdrukkingen heen kunnen kijken, de game prijzen. Kijk daar eens naar.... ;w

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Apsie schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Meen je dit nu echt? Alleen maar omdat er een aantal gezichtsuitdrukkingen niet lekker lopen?

Onvoorstelbaar dat omdat er een aantal negatieve reviews zijn, er zoveel negatieve posts hier verschijnen. Heb je de game zelf geprobeerd? Is de gameplay gecompromitteerd omdat er een hand vol vreemde gezichtsuitdrukkingen zijn? Meh..... :'( krijg een beetje de kriebels van alle negatieve posts op voorhand hier.

Wat ik wel zie is dat mensen die het al gespeeld hebben, en door de uitdrukkingen heen kunnen kijken, de game prijzen. Kijk daar eens naar.... ;w
Meen je dit nu echt? Alleen maar omdat er een aantal professionele, gerespecteerde websites/reviewers het publiek waarschuwen dat er toch echt een aantal zaken niet lekker lopen?

Onvoorstelbaar dat omdat er aantal negatieve P(!!!)reviews zijn, er zoveel positieve posts hier verschijnen. Heb je aandelen bij EA? Moet je je eigen financiële investering in een pre-order rechtvaardigen door de game te prijzen alvorens het op de markt is? Meh... :'( krijg een beetje de kriebels van alle positieve posts op voorhand hier.

Wat ik wel zie is dat professionals die het al gespeeld hebben het publiek waarschuwen dat er toch zeker een heel aantal dingen schorten aan de game. Kijk daar eens naar... ;w

Morgen krijgen we de reviews. Eens zien wie gelijk krijgt. ;)
Geen persoonlijke aanval trouwens. Ik hoop dat je er de humor van inziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
DarthDavy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Meen je dit nu echt? Alleen maar omdat er een aantal professionele, gerespecteerde websites/reviewers het publiek waarschuwen dat er toch echt een aantal zaken niet lekker lopen?

Onvoorstelbaar dat omdat er aantal negatieve P(!!!)reviews zijn, er zoveel positieve posts hier verschijnen. Heb je aandelen bij EA? Moet je je eigen financiële investering in een pre-order rechtvaardigen door de game te prijzen alvorens het op de markt is? Meh... :'( krijg een beetje de kriebels van alle positieve posts op voorhand hier.

Wat ik wel zie is dat professionals die het al gespeeld hebben het publiek waarschuwen dat er toch zeker een heel aantal dingen schorten aan de game. Kijk daar eens naar... ;w

Morgen krijgen we de reviews. Eens zien wie gelijk krijgt. ;)
Geen persoonlijke aanval trouwens. Ik hoop dat je er de humor van inziet.
Nope, niet ge pre-ordered, ook prijs ik het niet, alleen afwachtend... (zal hem ook wel met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid kopen )

Word alleen een beetje moe van alle negatieve posts van figuren die nog geen idee van gameplay hebben..

En ja, ik kan de humor er zeker van inzien, ik hoop alleen dat mensen zelf een oordeel vormen, en niet alleen naar de vautjes kijken ;)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Apsie schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Nope, niet ge pre-ordered, ook prijs ik het niet, alleen afwachtend... (zal hem ook wel met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid kopen )

Word alleen een beetje moe van alle negatieve posts van figuren die nog geen idee van gameplay hebben..

En ja, ik kan de humor er zeker van inzien, ik hoop alleen dat mensen zelf een oordeel vormen, en niet alleen naar de vautjes kijken ;)
Dan zitten we op dezelfde golflengte. :) Maar ik zit alleen aan de negatieve kant. En dat is voornamelijk een zelfbeschermende houding: ik hou zoveel van de ME franchise dat ik echt opnieuw een goeie game wil. Maar het ziet er toch niet al te best uit en ik neem die negatieve houding aan om mezelf tegen een grote teleurstelling te beschermen. Op die manier kan het volgende week enkel meevallen en kan ik donderdag met een gerust hart de game kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
DarthDavy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Dan zitten we op dezelfde golflengte. :) Maar ik zit alleen aan de negatieve kant. En dat is voornamelijk een zelfbeschermende houding: ik hou zoveel van de ME franchise dat ik echt opnieuw een goeie game wil. Maar het ziet er toch niet al te best uit en ik neem die negatieve houding aan om mezelf tegen een grote teleurstelling te beschermen. Op die manier kan het volgende week enkel meevallen en kan ik donderdag met een gerust hart de game kopen.
Jammer hoor: glas half leeg?

Apsie's profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Ik snap DarthDavey wel aangezien ik in hetzelfde schuitje zit. Groot ME fan maar door de grote negatieve berichten die je leest word ik toch een beetje sceptisch. Is het wel de waardige ME opvolger waar ik al zo lang op wacht? Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reviews. Belangrijkste voor mij is het verhaal en de personages, daar moet ik om gaan geven anders heeft een RPG weinig waarde. Matige gezichtsanimaties kan ik dan wel door heen kijken.

Ook vind ik de vraag "is de game wel af?" wel terecht. Niet alleen voor deze game maar in het algemeen. Tegenwoordig komen er te veel games uit die pas na 3 patches een beetje fatsoenlijk zijn. Dat het ook anders kan heeft Guerilla wat mij betreft wel bewezen met Horizon. Die game voelt af.

Dan is er voor mij nog de vraag PS4 of PC? Hopelijk komt er in de reviews goed naar voren hoe goed de PC versie is. Ook daar wil je nog wel eens matige performance zien omdat de game eigenlijk niet geoptimaliseerd wordt voor de extra kracht die je ter beschikking hebt op de PC.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Gameplay bevalt prima maar na zo'n 8 uur gespeeld te hebben heb ik me vooral aan de karakters erg gestoord. Er is iets raars met ze waardoor ik totaal niet in het verhaal kom. En voor mij gaat dat verder dan alleen de slechte gezichtsanimaties en af-en-toe tenenkrommende dialogen. Het lijkt wel of ik op avontuur ben met een stel tieners ipv van volwassenen.

Totdat ik dit plaatje vond en toen werd mij alles duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/a0695560ea9466fc8d8a1af23dddcc4d/tumblr_oleyats8eD1s3nvoko2_1280.jpg

De menselijke lichaamsproporties in ME Andromeda lijken idd op die van tieners. Ongelooflijk dat je zulke basale character art fouten kan maken in een triple A productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Phydomir schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:04:
Ik snap DarthDavey wel aangezien ik in hetzelfde schuitje zit. Groot ME fan maar door de grote negatieve berichten die je leest word ik toch een beetje sceptisch. Is het wel de waardige ME opvolger waar ik al zo lang op wacht? Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reviews. Belangrijkste voor mij is het verhaal en de personages, daar moet ik om gaan geven anders heeft een RPG weinig waarde. Matige gezichtsanimaties kan ik dan wel door heen kijken.
Precies, ik kan ook wel doorheen technische mankementen kijken zolang het verhaal en de karakters perfect zijn uitgewerkt. Maar ook op dat vlak kan je al tal van rare dingen op YouTube vinden.

Your face is tired??? euhm... ok... :? 8)7
Iemand heeft die zin geschreven en een stemacteur heeft die ingelezen en niemand heeft zich afgevraagd of dit wel steek houdt??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
DarthDavy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:48:

Your face is tired??? euhm... ok... :? 8)7
Iemand heeft die zin geschreven en een stemacteur heeft die ingelezen en niemand heeft zich afgevraagd of dit wel steek houdt??? |:(
En even later in het gesprek: "But no one's a Pathfinder until they pathfound something."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

TotalBiscuit is live streaming ME:Andromeda op dit ogenblik en fuck spoilers, ik wil gewoon weten hoe het nu zit met deze game: https://www.twitch.tv/totalbiscuit

Ik word weer gematigd positief. De slechte animaties, onnozele VO's,... ze zijn er allemaal, maar die dingen zijn tot nu toe niet game breaking als je de game echt aan het spelen bent.

De PC port ziet er ook heel goed uit: stabiele 60+ fps (zonder geoptimaliseerde drivers atm) en de game is echt mooi. Jammer dat die onnozele animaties het een beetje verkloten.

Het verhaal is een dubbeltje op zijn kant: enerzijds is het gewoon een hoop gezever dat Andromeda Initiative, de golden worlds, Pathfinder en je wordt plotseling zonder enige reden van een complete nobody tot de redder van alle rassen uit de melkweg gebombardeerd. Maar op een vreemde manier trekt het toch aan: er is iets mysterieus die de eerste ME ook had met de Proteans en de Reapers. Je wil gewoon meer weten, hoe gaat dit verder? Het houdt geen steek, maar net daarom is het ook intrigerend.

Misschien komt het dan toch nog goed. Maar er mag zeker gelachen worden met de animaties en VO's. Dat is slecht en mag zeker bekritiseerd worden. Alleen is het jammer dat voorlopig daar enkel en alleen de focus op ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik heb net de trial gespeeld... en ben onder de indruk. Okay hier en daar wat glitches.. maar daar heb ik geen probleem mee. Ik vind het verhaal weer super als SciFi fan en kijk er naar uit om te spelen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7txF3BAh.png

Trouwens... tussen mijn eerste en tweede run.. zat een 300mb update. Misschien placebo effect maar ik had het gevoel dat Sara iets meer d'r ogen on target kon houden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Heb trouwens vernomen dat dit spel door een ander team is gemaakt dan het team achter de trilogy. En die animations zijn gedaan door iemand die net nieuw was bij Bioware en het eigenlijk achteraf niet gedaan mocht hebben qua ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Van wat ik heb gezien. Is alles fixable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik hoop het... is er al iets bekend daarover? Gaat Bioware wat fixen aan de gezichten en de animaties daarvan?

Ik zit nu ook die stream van TotalBiscuit te kijken en wat me erg opvalt is dat Sara's mond beweegt wanneer ze praat, maar de rest van haar gezicht vaak compleet stilstaat.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Zoals ik zei in mn post.. het lijkt er op dat het wat beter is geworden. BioWare kennende na de issues met ME3.. gaan ze het wel fixen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, maar dat is slechts speculatie. Ik hoopte eigenlijk dat Bioware hier al een toezegging over had gedaan, maar dat zal wel niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Eerste reviews zijn binnen:

Attack of the Fanboy - 4/5 - http://attackofthefanboy....-effect-andromeda-review/
Gamespot - 6 - http://www.gamespot.com/r...meda-review/1900-6416638/
IGN - 7.7 - http://www.ign.com/articl...s-effect-andromeda-review
Forbes - 8,5 - https://www.forbes.com/si...ry-mans-sky/#40e3923d39f0

Zoals verwacht dus, tegenvallend maar wel voldoende. Kijk hier voor meer review links:
https://www.reddit.com/r/...rs_mea_review_megathread/
Compizfox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:26:
Ja, maar dat is slechts speculatie. Ik hoopte eigenlijk dat Bioware hier al een toezegging over had gedaan, maar dat zal wel niet.
Zie https://twitter.com/GambleMike/status/842873977693392896

[ Voor 102% gewijzigd door SouLmaN op 20-03-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33
Grote tegenvaller in mijn ogen. Met de cijfer inflatie van tegenwoordig is dit gewoon echt een laag cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 15:17
Inderdaad. Ik heb ME1-3 met veel plezier gespeeld. Maar deze sla ik over. Het begon natuurlijk al niet goed de laatste weken. Maar dit zijn gewoon slechte cijfers voor een triple-A game. Jammer hoor...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
Beetje teleurgesteld in de cijfers, maar ben een te grote Mass Effect fan om deze te overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb me nooit laten beïnvloeden door cijfers en zal dat ook niet bij deze titel doen.

Als ik zelf een cijfer moet geven:

Cinematics : 9
Story : 7 (gebasseerd wat ik in de trial heb mogen doen)
Gameplay: 7.5
Character Animations: 5 (ja de face animations moeten nog werk om het omhoog te halen)
Multiplayer: 8 (echt leuk!)

Gemiddeld dus zo'n 7.3. Het meeste gaat toch in de gezichten kwijt. Ik heb wel alle vertrouwen in dat dit gefixed gaat worden in de korte toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Trial story completed
Planet progress 5,5%

Mijn hype level: 9/10

Heb hem gelijk ge-preordered. Wat een game is dit. Heb ook gelijk zin om ME3 te spelen weer (1 en 2 sla ik maar over. Wil hem graag completen voordat Andromeda uit is :D )

En ach azijnpissers zijn er altijd, er was altijd wel commentaar over Mass Effect, of er was teveel story, of te veel shooty-type gameplay. Het is nooit goed genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door corset op 20-03-2017 09:12 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cijfers zijn redelijk, niet geweldig.
Denk een mooie titel voor als hij een keer in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dat zijn behoorlijk slechte scores voor een triple A game. Toch een telleurstelling, was toch niet van plan ma:a bij release te kopen omdat ik druk met school ben, maar nu twijfelen of ik hem dan na de toetsweek haal, misschien dat de prijs dan al een keer gedropt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:47
Pcgames geeft 78%

Zeer uitgebreide review hier, inclusief technic-check.

http://www.pcgames.de/Mas...deo-Fazit-PC-PS4-1223485/

Ze benadrukken ook dat de ps4 versie wezenlijk minder goed is dan de pc versie en nogal wat bugs bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
vind het wel geinig dat mensen zelf kiezen of ze hun games kopen aan de hand van de mening van anderen. "oh nee, het is maar een 7,7 wat een ruk game is het nu!" Ik en velen anderen (als ik de Multiplayer nu zie) vermaken ons er goed mee.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Lees nu ook op neogaf dat dit door het c team van bioware is gemaakt, verantwoordelijk voor de mass effect 3 dlc. Het a team zou al een hele tijd bezig zijn met een destiny/division like game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwevolger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:44:
Lees nu ook op neogaf dat dit door het c team van bioware is gemaakt, verantwoordelijk voor de mass effect 3 dlc. Het a team zou al een hele tijd bezig zijn met een destiny/division like game.
Dat was Dark Souls 2 en 3 ook, en nog steeds zijn het goede games.

Ik snap dat het leuk is om games af te kraken, maar dit is echt zoeken naar dingen. Vooral als je met zulke rumours komt zonder iets van een betrouwbare bron.

Vind je de game niks, speel hem niet. Het komt nu heel erg over van "ik vind het spel niks, dus niemand mag er wat anders van vinden en ik zal het in elke post afkraken!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lay
  • Laatst online: 21-08 11:24

lay

"Truthfully, Andromeda's story problems stem more from delivery than from plot. The vast majority of Andromeda's characters are just dull, and conversations rarely delve deeper than arduous "get to know you" small talk. No one yells or cries or expresses any measurable emotion at any point, even when they explicitly talk about their feelings." Zegt Gamespot's Scott Butterworth

Dit lijkt me toch wel onvergeeflijk voor een Bioware game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
lay schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:54:

Dit ben ik helemaal met je eens. Ik zit nog diep in Horizon Zero Dawn, dus deze ga ik eerst uitspelen voor ik aan ME:A begin. Misschien met wat patches later is het wat beter te doen.

Mass Effect was 1 van de eerste games waar je squad keuzes invloed had op het totaal. Kaiden of Ashley en deze zouden dood blijven tot de finale. Als je in ME:A geen band opbouwt, omdat er geen zichtbare emotie in zit maakt dit soort keuzes dus niet meer uit.

Ik ga hem sowieso spelen, ik vind 7,7 een acceptabele score. Maar dus geen day-one purchase O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
lay schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:54:
"Truthfully, Andromeda's story problems stem more from delivery than from plot. The vast majority of Andromeda's characters are just dull, and conversations rarely delve deeper than arduous "get to know you" small talk. No one yells or cries or expresses any measurable emotion at any point, even when they explicitly talk about their feelings." Zegt Gamespot's Scott Butterworth

haha ik heb juist het tegenovergestelde gehad :) ik vond de conversations een stuk leuker vooral omdat er minder onzin in zit. Het is meer to the point en uitgebreid op de lore, niet op de persoon.

Wat voor mij een aardig kritiek punt is, geen facial animations. Precies hetzelfde probleem wat Horizon Zero Dawn helaas heeft :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:28:
Dat zijn behoorlijk slechte scores voor een triple A game. Toch een telleurstelling, was toch niet van plan ma:a bij release te kopen omdat ik druk met school ben, maar nu twijfelen of ik hem dan na de toetsweek haal, misschien dat de prijs dan al een keer gedropt is.
Denk dat de prijs van deze game zeer snel dropt, wil hem wel een keer spelen, maar the need is er in ieder geval niet.
Jammer maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Jongens! Kom op, dit is niet goed te praten!

ME is 1 van mijn favorite IP en zal dat ook blijven.

ME gaat om goed uitgewerkte karakters, dialogen (met goede teksten en geloofwaardige animaties).
ME speel je (ik iig) voor die dialogen, de gameplay/actie moet natuurlijk goed zijn, maar is ondergeschikt aan de storytelling en vooral de geloofwaardigheid van de karakters.

Dit is gewoon een wanproduct en het volledige ontwikkelteam heeft zitten slapen.

Hoe graag we ook weer willen genieten van een ME...

ME verdient geen redelijk.. geen "mja de gameplay is wel leuk", "de grahpics zijn goed"..

ME verdient een 10/10... bij Bioware/EA moeten (spreekwoordelijk) koppen rollen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Dat was Dark Souls 2 en 3 ook, en nog steeds zijn het goede games.

Ik snap dat het leuk is om games af te kraken, maar dit is echt zoeken naar dingen. Vooral als je met zulke rumours komt zonder iets van een betrouwbare bron.

Vind je de game niks, speel hem niet. Het komt nu heel erg over van "ik vind het spel niks, dus niemand mag er wat anders van vinden en ik zal het in elke post afkraken!"
Het is gewoon een feit hoor dat dit niet door het hoofd team is gemaakt van bioware, heeft niks met afkraken te maken. En ik had graag ook gewild dat de game beter had gescoord, maar het mag zo niet blijken.

Wikipedia: BioWare Hier staat ook gewoon in dat ma: a door bioware montreal is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Nieuwevolger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:25:
[...]

Het is gewoon een feit hoor dat dit niet door het hoofd team is gemaakt van bioware, heeft niks met afkraken te maken. En ik had graag ook gewild dat de game beter had gescoord, maar het mag zo niet blijken.

Wikipedia: BioWare Hier staat ook gewoon in dat ma: a door bioware montreal is gemaakt.
Bioware helpt zo de goede naam van hun eigen super IP om zeep..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Predje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Jep, want het is echt zo'n ruk spel, totaal niet speelbaar. Slechtste ooit. Zeker al gespeeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
[...]

Dit is meer te wijten aan EA. Ze leggen het IP neer bij een nieuwe studio die alleen nog maar DLC hebben gemaakt voordat ze aan ME:A begonnen. Daarnaast lijkt het er ook erg op dat EA het spel voor het afsluiten van het fiscale jaar op de markt wilt hebben. Dit zou de grote hoeveelheid bugs en glitches in de retail code verklaren.

Deze titel had gewoon 3-6 maanden uitgesteld moeten worden. Het is ook niet logisch om de game zo dichtbij toptitels als Horzon en Zelda te releasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Volgens Eurogamer waarschijnlijk Bioware slechtste RPG ooit.
Als je afgelopen tijd cijfers hebt gezien van verschillende RPG titels valt dus qua cijfer erg tegen, zit ver onder HZD en Zelda.
Zal van de week even een streampje aangooien om de game te bekijken.

Maar het is duidelijk dat ik hier geen volle mep voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Jep, want het is echt zo'n ruk spel, totaal niet speelbaar. Slechtste ooit. Zeker al gespeeld? ;)
Dit is het 4e deel in een AAA reeks..
Dat het niet het slechtste spel ooit is doet er TOTAAL niet toe.

Als bioware een titel afleverd die ontvangen wordt met een 7.5 is dat al een SCHANDE!

IMHO IMHO IMHO!

Ja, ik heb het al gespeeld en voel totaal niets voor de karakters (juist 1 van de speerpunten van een ME).

Ik had hem graag day one gekocht.. ik vis hem nu wel een keer uit de budgetbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Laatst online: 06:44
Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat het doomsday is, ja de reviews zijn inderdaad van matig tot lovend. Mensen hebben gelijk hun mening en zeggen gelijk het is klote, het zuigt, wat een schande van ontwikkelaar X, etc etc etc.

Naar mijn idee, kan je pas een mening vormen als je zelf het spel heb gespeeld en meer dan die 10 uur die je kon spelen. En jezelf niet laten leiden door wat anderen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
NikkiNailz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Dit is meer te wijten aan EA. Ze leggen het IP neer bij een nieuwe studio die alleen nog maar DLC hebben gemaakt voordat ze aan ME:A begonnen. Daarnaast lijkt het er ook erg op dat EA het spel voor het afsluiten van het fiscale jaar op de markt wilt hebben. Dit zou de grote hoeveelheid bugs en glitches in de retail code verklaren.

Deze titel had gewoon 3-6 maanden uitgesteld moeten worden. Het is ook niet logisch om de game zo dichtbij toptitels als Horzon en Zelda te releasen...
EA en hun investeerders zijn dan ook om te kotsen.

Laten we hopen dat er daar wat mensen beseffen dat dit niet kan en er snel patches komen om de game "af" te maken en op te tillen naar de kwaliteit die we van een ME game gewend zijn.

Al is het kwaad al geschiet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Predje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Dit is het 4e deel in een AAA reeks..
Dat het niet het slechtste spel ooit is doet er TOTAAL niet toe.

Als bioware een titel afleverd die ontvangen wordt met een 7.5 is dat al een SCHANDE!

IMHO IMHO IMHO!

Ja, ik heb het al gespeeld en voel totaal niets voor de karakters (juist 1 van de speerpunten van een ME).

Ik had hem graag day one gekocht.. ik vis hem nu wel een keer uit de budgetbak.
right.. want ME3 had totaal geen kritiek, totaal niks over het einde volgens mij? iets over explosie? :X

ME2 had totaal geen kritiek over de bizarre hoeveelheid DLC :X

Even wat minder doomsday "einde van de franchise" gehuil en gewoon accepteren dat geen enkel spel perfect kan zijn.

Voor mij is het spel heerlijk, als ze nog de animations wat opschonen en de buggy vehicle wat fixen (je kan tegen elke muur rijden in 6 wheel mode) dan is het stukken beter.

Ik geniet heerlijk van de 10 uur, de MP werkt goed, de SP is vermakelijk, ik haal mijn geld er wel uit.

Voor jou en anderen zou ik zeggen, sorteer in Metacritic alle games vanaf 9.5 en hoger, en speel alleen die. Als je toch alleen daar naar kijkt :+

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 20-03-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:36:
[...]

right.. want ME3 had totaal geen kritiek, totaal niks over het einde volgens mij? iets over explosie? :X

ME2 had totaal geen kritiek over de bizarre hoeveelheid DLC :X

Even wat minder doomsday "einde van de franchise" gehuil en gewoon accepteren dat geen enkel spel perfect kan zijn.

Voor mij is het spel heerlijk, als ze nog de animations wat opschonen en de buggy vehicle wat fixen (je kan tegen elke muur rijden in 6 wheel mode) dan is het stukken beter.

Ik geniet heerlijk van de 10 uur, de MP werkt goed, de SP is vermakelijk, ik haal mijn geld er wel uit.
Je gaat speciaal naar het restaurant van die topchef waar je al 3 keer een geweldige biefstuk had.
1 keer was het toetje een beetje flauw en 1 keer was de friet erbij slap, maar de biefstuk zelf was altijd perfect!

Nu de 4e keer is de biefstuk taai.. gewoon verkeerd gebakken. Het toetje is wel prima, de friet is prima en zelfs de serveerster is lief. Toch ga je ontevreden naar huis..

Edit; dat je een ME game al goed vind omdat de MP goed werkt en de SP VERMAKELIJK is... het is geen CoD of BF...

Bij ME MOET de SP episch zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Predje op 20-03-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
Predje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:36:
[...]

EA en hun investeerders zijn dan ook om te kotsen.

Laten we hopen dat er daar wat mensen beseffen dat dit niet kan en er snel patches komen om de game "af" te maken en op te tillen naar de kwaliteit die we van een ME game gewend zijn.

Al is het kwaad al geschiet...
Ik hoop dat de reviews dit wel duidelijk maken.

Desalniettemin ga ik de game gewoon halen donderdag. No way dat ik een Mass Effect game oversla. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Predje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Je gaat speciaal naar het restaurant van die topchef waar je al 3 keer een geweldige biefstuk had.
1 keer was het toetje een beetje flauw en 1 keer was de friet erbij slap, maar de biefstuk zelf was altijd perfect!

Nu de 4e keer is de biefstuk taai.. gewoon verkeerd gebakken. Het toetje is wel prima, de friet is prima en zelfs de serveerster is lief. Toch ga je ontevreden naar huis..
Alleen doe je dat de 1e 2x ook al, dus bij de 3e keer kan je precies weten wat je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik snap niet dat mensen zich zo druk hierover maken :?
Als de game je niet bevalt dan koop je hem gewoon toch niet ? Er is keuze zat qua andere games.

Persoonlijk koop ik deze game pas in de GOTY edition. Mass Effect en bijv ook Dragon Age games hebben altijd zo bizar veel DLC onzin dat ik tegenwoordig gewoon wacht op de complete versie.
Heb ik gedaan bij ME2/Dragon Age Inq/Bloodborne maar ook Witcher 3 en dat bevalt erg goed :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Dit noem ik toch wel schadelijk voor bioware hoor, dragon age inquisition was ook niet zo heel sterk en andromeda blijkbaar ook niet. Voor de meeste is bioware niet meer het grote bioware van vroeger en zijn door veel partijen ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Iusedto schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:49:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk hierover maken :?
Als de game je niet bevalt dan koop je hem gewoon toch niet ? Er is keuze zat qua andere games.

Persoonlijk koop ik deze game pas in de GOTY edition. Mass Effect en bijv ook Dragon Age games hebben altijd zo bizar veel DLC onzin dat ik tegenwoordig gewoon wacht op de complete versie.
Heb ik gedaan bij ME2/Dragon Age Inq/Bloodborne maar ook Witcher 3 en dat bevalt erg goed :)
Leuke discussie zo..

Als ik me er niet druk over maak en de game gewoon niet koop wordt hij niet automatisch beter.

De mensen die dit accepteren krijgen gewoon de kwaliteit die ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

jlena schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:35:
Ik begrijp niet waarom iedereen denkt dat het doomsday is, ja de reviews zijn inderdaad van matig tot lovend. Mensen hebben gelijk hun mening en zeggen gelijk het is klote, het zuigt, wat een schande van ontwikkelaar X, etc etc etc.

Naar mijn idee, kan je pas een mening vormen als je zelf het spel heb gespeeld en meer dan die 10 uur die je kon spelen. En jezelf niet laten leiden door wat anderen zeggen.
Uitgevers zullen je graag horen. Eerst 60 euro uitgeven en dan pas mag je het ruk vinden, ervoor niet. Krijg ik dan ook achteraf mijn 60 euro terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DarthDavy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:03:
[...]

Uitgevers zullen je graag horen. Eerst 60 euro uitgeven en dan pas mag je het ruk vinden, ervoor niet. Krijg ik dan ook achteraf mijn 60 euro terug?
Ja. Bij Steam en Origin krijg je je geld terug als je wilt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
[...]

Het is ook totaal niet alsof er een 10 uur demo is die je kan spelen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Het is ook totaal niet alsof er een 10 uur demo is die je kan spelen ofzo 8)7
Niet op de PS4...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jlena
  • Laatst online: 06:44
[...]

Dus jij heb dezelfde smaak als iedereen die een game reviewed. Misschien wordt ik wel oud, maar vroeger waren de reviews stukken later uit. Ik ben van mening spreek het spel je aan in de omschrijving dan koop ik het. Ja en soms waren er inderdaad wat miskopen bij, maar dat nam je op de koop toe.

Ik ben van mening dat reviewers je een idee geven, maar om er zelf achter te komen of het je cup of tea is dat je het zelf moet spelen en ervaren. En niet laten leiden door derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
jlena schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Dus jij heb dezelfde smaak als iedereen die een game reviewed. Misschien wordt ik wel oud, maar vroeger waren de reviews stukken later uit. Ik ben van mening spreek het spel je aan in de omschrijving dan koop ik het. Ja en soms waren er inderdaad wat miskopen bij, maar dat nam je op de koop toe.

Ik ben van mening dat reviewers je een idee geven, maar om er zelf achter te komen of het je cup of tea is dat je het zelf moet spelen en ervaren. En niet laten leiden door derden.
Vroeger ja.. toen er niet voor de release uren aan gameplay/streams/websites vooraf aan de release te zien waren. Tegenwoordig kun je echt ALLES van een game weten voordat je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jlena schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Tenminste iemand die het begrijpt. Iedereen die de reviews als wet/ultieme waarheid ziet: Objectief/Subjectief is een leuk verschil om uit te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Tenminste iemand die het begrijpt. Iedereen die de reviews als wet/ultieme waarheid ziet: Objectief/Subjectief is een leuk verschil om uit te zoeken :)
Jullie twee begrijpen het en de rest niet. :)

Denk dat het eerder omgekeerd is. Reviews zijn geen wet of ultieme waarheid: reviews dienen om de consument in te lichten over de kwaliteit van een product zodat die consument een weloverwogen beslissing kan maken om tot de aanschaf van dat product over te gaan.

Als ik jullie logica moet volgen dan zouden best alle professionele games media hun website best opdoeken. Zelfs Tweakers.net zou er beter mee stoppen, want de consument moet toch ieder stuk software of zelfs hardware zelf aankopen en uitvoerig testen voor ze een mening kunnen vormen over dat product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
DarthDavy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Jullie twee begrijpen het en de rest niet. :)

Denk dat het eerder omgekeerd is. Reviews zijn geen wet of ultieme waarheid: reviews dienen om de consument in te lichten over de kwaliteit van een product zodat die consument een weloverwogen beslissing kan maken om tot de aanschaf van dat product over te gaan.

Als ik jullie logica moet volgen dan zouden best alle professionele games media hun website best opdoeken. Zelfs Tweakers.net zou er beter mee stoppen, want de consument moet toch ieder stuk software of zelfs hardware zelf aankopen en uitvoerig testen voor ze een mening kunnen vormen over dat product.
En waar zeg ik dat precies? Quote me maar, ben nieuwsgierig waar je dat vandaan hebt?

Een review is een mening, niks meer, niks minder. Als ik TLOU een 6 geef is het niet opeens een kut game, het is alleen geen game voor mij. En zo moet je reviews zijn.
Ja er zijn genoeg problemen met Mass Effect op dit moment (Voertuig, facial animations en wat rare crashes tijdens laden), maar dat neemt niet weg dat het voor mij (let op! net zo persoonlijk als de reviews) een goede game is.

Echter als ik de mensen hier moet geloven kan dat niet, en moet ik het een rot game vinden, want de reviews zeggen het. En dat bedoel ik meer, stop met de review obsessie en snap dat anderen het wel een goed spel kunnen vinden.

Hell, ik heb genoeg games die volgens de reviews ruk waren die ik wel gewoon goed vond:

Kingdoms of Amalur
Lords of the Fallen
etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
corset schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:38:
Hell, ik heb genoeg games die volgens de reviews ruk waren die ik wel gewoon goed vond:

Kingdoms of Amalur
Lords of the Fallen
etc
Dat waren ook heel goede games. Ik heb er van genoten. :)
Daarnaast kan ik weer totaal niet wennen aan de Witcher 3. Iedereen heeft het er maar over hoe geweldig die game is, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets :X
Ik speel nog steeds Dragon Age Inquisition terwijl de meeste mensen die game niets vinden.

Over smaak valt blijkbaar niet te twisten.
Reviews behoren je een indruk van een game te geven maar je mening vorm je toch echt zelf.

Ps, het loopje in deze ME is nagenoeg identiek aan Inquisition.
Is inderdaad even wennen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Iusedto schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Dat waren ook heel goede games. Ik heb er van genoten. :)
Daarnaast kan ik weer totaal niet wennen aan de Witcher 3. Iedereen heeft het er maar over hoe geweldig die game is, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets :X
Ik speel nog steeds Dragon Age Inquisition terwijl de meeste mensen die game niets vinden.

Reviews behoren je een indruk van een game te geven maar je mening vorm je toch echt zelf.

Ps, het loopje in deze ME is nagenoeg identiek aan Inquisition.
Is inderdaad even wennen :)
Precies mijn punt ja :) DA:I moet ik nog aan beginnen >_< te weinig tijd gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
Damn dan heb je echt iets slechts neergezet als truck simulator usa qua reviews nog beter scoort dan een zoveel miljoenen euro game. Zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar ik koop 'm waarschijnlijk wel, alleen niet op de release.

Aangezien dit de 4e game in de serie is, mag je er wel wat van verwachten vind ik. ME 1 tm 3 waren niet perfect (onmogelijk lijkt me), maar het waren gewoon geniale, ijzersterke games.

Als ik de reviews en de mensen die de trial hebben gespeeld mag geloven, valt dit deel gewoon erg tegen en dat is jammer. Mass Effect draait inderdaad om het verhaal en de binding met de personages. Hierdoor wordt het einde ook zo goed, omdat niet altijd iedereen het overleeft en dit Shepard's verantwoordelijkheid is.

Nu lijkt het zo te zijn dat de personages niet heel interessant zijn, en de dialogen niet al te best. Ik kan me niet meer herinneren of ik al meteen binding had met de personages in Mass Effect 1, maar het lijkt me in ieder geval een slechte start.

Wellicht dat dit nog gefixed kan worden met Mass Effect 5 en 6, maar dan moet er wel wat veranderen bij Bioware/EA...

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Iusedto schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat dat zeker van toepassing is op Mass Effect Andromeda. De reviews vliegen ook alle kanten op qua cijfers, de ene reviewer vind de combat ruk, de ander juist de combat goed. Je zal het zelf moeten ervaren.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste