Ik ben ook nog niet overtuigd, en da's jammer, want tja, wel een pre-order...
Wat me zo na een uurtje is opgevallen:
- Force Feedback in mijn Mad Catz-stuur is wel heel erg luidruchtig en clunky. Ok, het is geen Logitech-stuur, maar in FM5, Project CARS en F1 2015 voelt het allemaal veel minder spartaans...
- De regenrace vond ik erg cool. Het effect van de plassen is misschien wat overdreven, maar het zorgt wel voor extra uitdaging en het is veel gevarieerder dan de standaard 'minder grip bij regen' uit Project CARS. Nachtrace zag er ook mooi uit.
- De Rival Mode is compleet vernaggeld. Als het in deze vorm in de game zit, speel ik dit bar weinig. Eén rondje kun je rijden (met staande start), en dan moet je weer opnieuw laden. Verschrikkelijk. Ik wil juist rondje na rondje mijn tijd verbeteren, steeds weer een paar honderdsten eraf rijden. Hoe kun je nou in een lekkere flow komen als je steeds maar één ronde kunt doen? Ik hoop echt dat dit alleen voor de demo zo is gedaan.
- Op het Lime-circuit komt ieder rondje op dezelfde plek een stel vogels uit de bosjes. Voelde na drie rondjes al enorm gescript.
- Het algehele racegevoel mis ik een beetje. Het ziet er allemaal mooi uit, het loopt soepel, geluid is goed, besturing is ok. Maar het wordt nergens echt super. Project CARS heeft flink wat punten die nodig moeten worden verbeterd, maar toch denk ik dat ik daar meer plezier mee beleef dan met FM6 gaat gebeuren... Anywayz, nog 9 dagen... dan worden die 44GB unlockt en zullen we het weten...