Monsterpost met ook wat quotes vanuit het X1 topic

Bij BF heb ik geen assists nodig en kan ik van nature al flink meekomen. Bij Forza heb ik wel wat assists nodig, anders kan ik ook niet vooraan meerijden om te strijden voor podium of iets dergelijks. Plus dat ik niet met stuurtje rijdt.
Ik vindt het niet zo heel leuk om de auto's stock te houden, een getunde auto rijd beter, is dus veel beter onder controle te houden dus heb je het gemakkelijker om snellere ronden te rijden. Wil je in een racegame niet racen kan je in mijn ogen beter een gezellige Horizon multiplayer starten en wat doelloos gaan toeren. Overigens wat Testdrive op Hawaii hier erg geschikt voor.
Dus omdat ik geen zin heb in tunen, moet ik maar een andere game doen? Daarom zeg ik al, ik pas bij potjes waar je zonder getunede auto niet mee kunt komen.
Ik Xbox überhaupt alleen oor de lol, als ik er geen plezier aan zou hebben dat zal hij vannacht nog de deur uit gaan. Je spreekt jezelf ook een beetje tegen, waarom zou het racen voor de lol en de strijd niet op een iets hoger niveau kunnen??
Ik zeg al: het gaat om een combinatie van weinig tijd erin willen steken en niet al te serieus willen racen. Dat jij er ook fun in hebt zal best, maar je kunt niet ontkennen dat het ook wel wat serieus wordt met wie de beste setup heeft en zijn auto het beste onder de knie heeft omdat je jezelf zo moeilijk maakt door alles uit te zetten. Dat hoeft van mij gewoon niet.
Bullet NL schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:39:
De conclusie die je trekt in de laatste alinea begrijp ik niet helemaal. Maar goed, het gaat mij er alleen om dat mijn ervaring is dat sommigen met alle assists aan het voor elkaar krijgen om tijdens de start van een race toch het te verzieken voor de mensen die wel netjes willen rijden. Ik begrijp echt wel dat we niet allemaal even goed hoeven of willen te zijn. Veel mensen met alle assists aan denken de eerste halve ronde mee te kunnen doen, maken ondanks hun assists veel schade door andere mensen een tik uit te delen om vervolgens door het veld naar achteren te zaken. Dan zeg ik dus, maak het voor iedereen gelijk, het is een feit dat je zonder assist sneller bent dan met, laat de gene die dus sneller zijn geen last hebben van de mensen die met assist denken te kunnen rijden.
Allereerst: Jij vindt dat ze daar niet horen te rijden, maar het feit dát ze mee kunnen komen bewijst eigenlijk het tegendeel. Enige wat ze lijkt te ontbreken is ervaring om naast anderen te racen.
Verder zie jij die mensen met assists dus als hindernis. Zeg het ze. En als je er echt zo'n last van hebt: laat ze dan niet meedoen. Het is niet anders dan dat je mensen niet mee laat doen aan je fps-game omdat je anders niet gaat winnen (en in cod heb je er ook last van omdat de tegenstander dan allerlei killstreaks haalt).
Mij maakt het niet uit als we er iemand bij hebben zitten die er minder van bakt. En als ik af en toe een keer slachtoffer wordt van zijn actie, dan is dat jammer maar voor mij geen probleem.
Daarom zeg ik: jij wil het gewoon wat serieuzer en lastiger hebben. Dat is prima, maar dan sla ik die potjes gewoon over. Overigens vind ik het niet erg netjes om al onderscheid te maken tussen mensen die wel of niet aan de top mogen meerijden en eigenlijk al verwacht dat ze fouten gaan maken.
Het is echt niet zo elke race. Forza 5 en haar voorgangers hebben gewoon bewezen dat er veel voorzichter en rustiger wordt gereden als de assists uit zijn. Mijn conclusie is dan dat je veel meer eerlijke en nette potjes krijgt.
Nee, dat is omdat ze er bij de eerste of 2e bocht al naast liggen en je er dus geen last van hebt. Niet omdat men zoveel voorzichtiger gaat rijden. Jij bent ze snel voorbij omdat jij wel weet hoe je hem onder controle moet houden. Daarom heb je geen last meer van de langzame racers.
De meeste mensen doen een racegame om zo snel mogelijk hun eigen ronden te rijden. Het is dan bloed irritant dat je van de baan gejaagd wordt door iemand die ondanks zijn assists op een plek brokken maakt waar hij eigenlijk helemaal niet "hoort" te rijden.
En daar hebben we de "ik ben beter dan anderen en heb last van ze"-prioriteitsgevoel.
Volgens mij is het wel duidelijk waarom ik dan niet meer mee race?
Bullet NL schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:53:
[...]
Bovendien, het rijden zonder de verkeerde assists is helemaal niet zo moeilijk. Gewoon ff wennen en dan gaat het wel, punt is dat je er een beetje open voor moet staan. Zo moeilijk is het niet, juist auto uitzoeken, de mensen die wat verder in het spel zijn willen je daar vast mee helpen, een goede tune/set-up is ook wel te verkrijgen en verder is het gewoon proberen.
Gewoon ff wennen zegt ie dan. En hoe lang rij jij al zonder assists? Enig idee hoe lang het zal duren voor anderen, die nu bv Forza 6 halen, ook zonder assists mee kunnen doen op het niveau van enkelen hier? Dat maakt het gewoon onrealistisch en overbodig moeilijk als je dergelijke eisen gaat stellen.
Ik zeg al, ik doe mee om zonder veel problemen mijn rondjes te rijden en af en toe eens mee te doen aan de kop.
Dat klinkt weer meer als vinger gymnastiek als dat het echt wat toevoegt voor controller. Ben je daar dan ook echt sneller mee?
En de hele assists discussie? Zet het op de settings die jij altijd gebruikt, rij jij op de manier hoe jij het beste over de baan gaat. het zijn niet de assists maar de plek op de baan waar alles fout gaat. Bocht induiken, laat remmen, rijlijnen, daar komen eerder klappen van dan een paar settings.
Eens
Ik heb een race-opname waar ik met 2 andere auto's 3 rondjes lang bijna bumper aan bumper zit, niet omdat we andere settings hebben, maar omdat we elkaar in leven houden op de baan.
Dus iemand die assists gebruikt kan dat niet?
Ze zouden eigenlijk zo'n car indicator moeten hebben, had je vroeger ook in die nascar games, waar je kleine hud had met precies de locatie van andere auto's vlakbij je. Daarmee komen bochten beter, wordt het minder een ramfestijn.
http://static3.gamespot.c...3-609593_20110404_001.jpg
Ding midden onderin.
Mja deel van het per ongeluk botsen is ook omdat je ze totaal niet ziet. Nou race ik zelf altijd met de camera van achteren waardoor naast me en dicht achter me wel te zien is, maar verder weg of verder opzij bijvoorbeeld ook niet. De racegames van Codemasters hadden ook altijd pijltjes in beeld waar een tegenstander zat of een countdown na het hervatten van je (SP) race. Raar dat dat soort dingen er gewoon niet meer in zitten of niet handig werken.
Lekker Ventje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:54:
[...]
Heb zelf sinds dat ik een Playseat heb al diverse assists uitgezet en het rijdt prima, is inderdaad een kwestie van wennen. Die racelijn mis je eigenlijk niet eens als je een circuit beter leert kennen. Op circuits waar ik niet veel op rij heb ik 'm wel aan maar op favoriete circuits weet je welke bocht gaat komen en wanneer je moet remmen.
Met een playseat maak je het ook al wel erg snel serieus. Plus zo'n stuur/pedalen maakt het wel makkelijker om bijvoorbeeld schakelen aan te zetten en traction control uit. Ik vind racen met controller eigenlijk wel fijner, vooral ook omdat ik dan ook snel kan wisselen naar een andere game (dus even tussendoor wat racen). Plus dat ik hier ook geen plek heb.
Kan niet wachten tot het dinsdag is. En hopelijk is het wel een fatsoenlijke demo en niet zoals Dying Light die het maar een uur doet.
Zal wel gelijk zijn aan vorige Forza demo's, dus lees wat daar in zat

TheVMaster schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:13:
[...]
Jij rijdt alleen voor de fun...? Dat is nieuw....volgens mij ben jij bij 1st person shooters een van de fanatiekste.....ik vind (ook al bak ik er niet veel van) dat de assists best uit mogen. Als jij met je auto over de A1 of A2 knalt...dan heb je toch alle 'assists' uit staan......?
Bij mijn auto kan ik niet veel bepalen aan assists

maar als het een beetje vlot gaat, dan staat ook gewoon de cruise control aan hoor

Verder doe ik elke game om er lol in te hebben. Als het serieus wordt, dan ga ik al snel wat anders doen. En als ik er veel tijd en moeite in moet steken om er goed in te worden om dan pas te strijden voor winst oid, dan kap ik er ook weer mee.
Daarom zit ik ook niet in een clan, daarom speel ik sommige genres ook niet meer en blijf ik games ook geen jaren spelen. De kans is groot dat ik Forza maar een paar weken doe en dan af en toe nog eens tussendoor als iemand dat een keer voorstelt.
Assists zijn voor mij geen must om een racegame leuk te vinden of zelfs zo te moeten spelen. Ik beleef net zo veel lol aan Forza (met enkele assists) als aan NFS, Burnout e.d.
Ik ben fanatiek om te winnen, niet om het zo realistisch of moeilijk mogelijk te maken.
Ik speel Fifa ook gewoon op semi-pro en de meeste singleplayer games op easy of medium uit. Ik kan het mezelf wel moeilijker maken, maar daar beleef ik geen lol aan. Liever het verhaal goed kunnen volgen dan een half uur doen over een sectie omdat er een tegenstander staat met uberreflex en laserzicht