PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik krijg het al aardig voorelkaar om goeie afstellingen te maken, maar dit gaat vooral om de wegligging. Weet je ook waar ik tips kan vinden om de versnellingen aan te passen? Dat doe ik nu nog op basis van trial on error.mowa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:08:
Voor D-Class heb ik nog een 1997 Honda Civic beschikbaar. Als je die wil proberen, de meest recente versie is de beste. Ik heb er namelijk 4 maar 3 daarvan zijn eigenlijk testversies die ik nog moet verwijderen. Is ip voor Rio getuned maar doet het eigenlijk overal heel goed behalve op de snelle tracks. Heb 'm daarstraks even over Nürburgring GP+Nordschleife uitgelaten en is een feest ondanks dat de versnellingen niet kloppen voor deze track want die zijn natuurlijk voor de heuvels van Rio aangepast.
Xbox: Didoekoe
Formula E vond ik echt een kwelling, die krengen rijden voor geen meter en vooral dat gezoem ging me vreselijk irriteren. Daarna ben ik een maand gestopt met de career. Legends of Grand Prix en Modern Grand Prix heb ik met automatisch schakelen gedaan. 20x per seconde schakelen gaat mij te ver.skreppiedoe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:19:
Vanavond de laatste serie voltooid en heb nu alle volumes op 100%. Het was wel een behoorlijk saaie aangelegenheid aangezien elke serie bestaat uit 6 identieke kampioenschappen (elk kampioenschap wel een andere car class uiteraard).
Hopelijk gaan ze in de toekomst wel wat doen aan de career mode om het wat afwisselender te maken.Zelf vond ik de career van FM3 het leukste om te spelen.
Van de laatste volume moet ik nog 2 onderdelen doen.
Hier vind je een goede uitleg en hier nog wat meer.Dwersbongel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:16:
[...]
Ik krijg het al aardig voorelkaar om goeie afstellingen te maken, maar dit gaat vooral om de wegligging. Weet je ook waar ik tips kan vinden om de versnellingen aan te passen? Dat doe ik nu nog op basis van trial on error.
Mijn algemene vuistregel:
- Final drive verschuiven afhankelijk van circuit en auto. Voor snelle circuits de fd meer naar links (snelheid) en voor gemiddelde en korte meer naar rechts (accelereren). Voor mijn eerder genoemde Civic is de fd echter meer naar links, de Integra en Celica meer naar rechts.
- 1e versnelling gebruik je om weg te komen.
- 2e voor haarspeldbochten, (korte) chicanes (Nurb, Spa) en hele krappe bochten.
- 3e voor veruit de meeste bochten.
- 4e voor overige (mn lange) bochten en kortere rechte stukken
- 5e voor lange rechte stukken
- 6e voor lange rechte stukken met topsnelheid
Hebben ze daar nu al de shift-time gefixed? Dat ding heeft helemaal geen 'shift delay', net als een F1 wagen is het instant schakelen.mowa schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:41:
[...]
Formula E vond ik echt een kwelling, die krengen rijden voor geen meter en vooral dat gezoem ging me vreselijk irriteren. Daarna ben ik een maand gestopt met de career. Legends of Grand Prix en Modern Grand Prix heb ik met automatisch schakelen gedaan. 20x per seconde schakelen gaat mij te ver.
Van de laatste volume moet ik nog 2 onderdelen doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb op een aantal banen alweer top 120 tijden (in die trant), en op Sanoma 86e met rivalen (timetrial) van de 33000 rijders.
Komend weekend nog even flink t gas erop!
Rij nu nog met versnellingsbak zonder clutch. Komend weekend nog even flink oefenen met clutch om er nog wat seconden af te schaven.... Eens kijken of ik bij LSR Balou in de buurt kan komen.
Rij overigens meestal met de tunes van BAM Commando met de 767B en met een snelle tune op de Peugeot 905C. Komend weekend nog wat met de Ferrari en Lotus F1 bakken rondscheuren. R klasse.
[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 11-12-2015 14:42 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
heb nog niet veel tijden gezet in P klasse, dus zal van het weekend ook is wat tijden gaan neerzetten.Format-C schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
Begin gelukkig weer een beetje op niveau te komen...
Heb op een aantal banen alweer top 120 tijden (in die trant), en op Sanoma 86e met rivalen (timetrial) van de 33000 rijders.
Komend weekend nog even flink t gas erop!![]()
![]()
Voeg me gerust toe als "vriend" zodat we tegen elkaar kunnen tijd-racen.
![]()
Rij nu nog met versnellingsbak zonder clutch. Komend weekend nog even flink oefenen met clutch om er nog wat seconden af te schaven.... Eens kijken of ik bij LSR Balou in de buurt kan komen.![]()
![]()
Al moet ik zeggen dat ie erg snel is. Respect daarvoor Job.
Rij overigens meestal met de tunes van BAM Commando met de 767B en met een snelle tune op de Peugeot 905C. Komend weekend nog wat met de Ferrari en Lotus F1 bakken rondscheuren. R klasse.
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Dat is/was toch een bug mbt stuurtjes? Met een controller merk ik niets geks. En m'n stuur heb ik nog steeds niet op de X1 aangesloten.SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:
[...]
Hebben ze daar nu al de shift-time gefixed? Dat ding heeft helemaal geen 'shift delay', net als een F1 wagen is het instant schakelen.
Ben deze calculator tegengekomen, wellicht is het de moeite waard om eens te checken. Hoewel je verre moet blijven van allerlei calculators kan het wellicht wb verhoudingen extra ondersteunen bij het inzicht geven. Ik ga 't straks ff checken.Dwersbongel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:02:
[...]
Yes thanks!![]()
Daar kan ik mee aan de slag!
Welke tracks? R klasse is niet mijn natuurlijke habitat maar vanaf volgende week ben ik toch vaak vrij.Format-C schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
Begin gelukkig weer een beetje op niveau te komen...
Komend weekend nog even flink t gas erop!![]()
![]()
Voeg me gerust toe als "vriend" zodat we tegen elkaar kunnen tijd-racen.
![]()
Rij nu nog met versnellingsbak zonder clutch. Komend weekend nog even flink oefenen met clutch om er nog wat seconden af te schaven.... Eens kijken of ik bij LSR Balou in de buurt kan komen.![]()
![]()
Al moet ik zeggen dat ie erg snel is. Respect daarvoor Job.
Ik heb begin van NXOE enkel met controller kunnen spelen (stuur werkte helemaal niet), daar had ik precies hetzelfde, zat ~0.5sec delay in het schakelen, de toeren leken eerst te moeten terugvallen in de buurt van de toeren van volgende versnelling. Zou het nog een keer eens moeten testen.mowa schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:13:
[...]
Dat is/was toch een bug mbt stuurtjes? Met een controller merk ik niets geks. En m'n stuur heb ik nog steeds niet op de X1 aangesloten.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit herken ik idd en komt af en toe een paar seconden voor. En het soms niet kunnen connecten met een server afgezien van de disconnects. Behalve de disconnects zijn dit volgens mij NXOE gerelateerde bugs want als ik een hard reset doe speelt het weer soepel. Sowieso zijn er (nog steeds) meer problemen als je X1 op instant on staat. Aan de andere kant reageert ie wel beter op stemcommando's, dan navigeert ie veel snappier dan voorheen.SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:26:
[...]
Ik heb begin van NXOE enkel met controller kunnen spelen (stuur werkte helemaal niet), daar had ik precies hetzelfde, zat ~0.5sec delay in het schakelen, de toeren leken eerst te moeten terugvallen in de buurt van de toeren van volgende versnelling. Zou het nog een keer eens moeten testen.
Aan de preview NXOE heb ik me grijs aan zitten ergeren en moest ik bijna dagelijks zelfs een factory reset doen om m'n (draadloze) headset aan de gang te krijgen.
Van 't weekeinde sowieso ff 'n factory reset doen want ik vind de boel nogal stroperig aanvoelen.
Nurburgring gp!!!!job115 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:13:
[...]
heb nog niet veel tijden gezet in P klasse, dus zal van het weekend ook is wat tijden gaan neerzetten.
Wat een ongelofelijk gave baan zeg!
Komt un de buurt van suzuka en mugello. Camber in de bochten waardoor je lekker veel g krachten 'voelt'. Echt super!
Sanoma is ook echt geweldig! Veel súpersnelle bochten met de p klasse.
-Manual met clutch vind ik niet fijn... maar ben bang dat ik wel moet
[ Voor 69% gewijzigd door Format-C op 11-12-2015 23:11 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
heb je de clutch gewisseld met de handrem? dan kan je gewoon snel A+B en A+X door voor omhoog en omlaag schakelen. met lb vindt ik het ook maar een hoop geknoei.Format-C schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:22:
[...]
Nurburgring gp!!!!
Wat een ongelofelijk gave baan zeg!
Komt un de buurt van suzuka en mugello. Camber in de bochten waardoor je lekker veel g krachten 'voelt'. Echt super!
Sanoma is ook echt geweldig! Veel súpersnelle bochten met de p klasse.
-Manual met clutch vind ik niet fijn... maar ben bang dat ik wel moet.
Heb met clutch alleen de neiging nét iets te laat te remmen. Dan raak ik de controle over de achterkant van de auto kwijt. Overstuur. Weg snelle rondetijd. Denk dat dat komt omdat de motor dan meer meeremt. 1 x te laat remmen is een seconde.
Zal denk ik meer moeten oefenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 11-12-2015 23:15 ]
Vaak helpt het dan om tijdens het terugschakelen nog even gas aan te tikkenFormat-C schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:15:
Ja. Gedaan.
Heb met clutch alleen de neiging nét iets te laat te remmen. Dan raak ik de controle over de achterkant van de auto kwijt. Overstuur. Weg snelle rondetijd. Denk dat dat komt omdat de motor dan meer meeremt. 1 x te laat remmen is een seconde.
Zal denk ik meer moeten oefenen.
Heb Google al afgezocht en dit topic doorzocht..
Deze al gevonden? http://www.trueachievemen...-the-pack-achievement.htmArno90 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:11:
Heeft iemand inmiddels al een goede manier om de achievement 'Thru the pack' te halen? Is er al een trucje voor ?![]()
Heb Google al afgezocht en dit topic doorzocht..
Heb hem zelf overigens ook nog niet
Die had ik al gevonden, maar dan moet je dus 24man bij elkaar krijgenkevlar01 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:36:
[...]
Deze al gevonden? http://www.trueachievemen...-the-pack-achievement.htm
Heb hem zelf overigens ook nog niet
Haha ja dat gaat mij ook niet lukken...Arno90 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:21:
[...]
Die had ik al gevonden, maar dan moet je dus 24man bij elkaar krijgen
Ik denk dat deze echt een kwestie van geluk gaat worden... Die lobbies zijn niet altijd gevuld met 24 man(vaak tussen 10 en 20).
Daarbovenop moet je het 'geluk' hebben om als laatste te starten, want dit is ook random... maar wel nodig voor de achievement. En je kan natuurlijk geen mods gebruiken om als 24e te starten.
Ik hoef nog maar 3 achievements, waarvan één het completeren van de career is, de 2e is het rijden in alle Ferrari's, en de 3e is deze

Thanks voor de tip.job115 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:49:
[...]
Vaak helpt het dan om tijdens het terugschakelen nog even gas aan te tikken
Weet je wat ik wel raar vind?
Ik rij af en toe behoorlijk goeie rondes op bijv Hockenheim GP... Maar dan zit ik geloof ik nog zo'n 3 a 4 (!!!!
Na ja. Eerst maar Fallout 4 uitspelen... en daarna weer wat racen.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 22-12-2015 15:05 ]
Misschien dat ze veel winnen bij die hairpin. Sowieso heeft Hockenheim GP wel wat bochten die niet echt 'standaard' zijn, waarbij je verschillende lijnen kan rijden. En wellicht dat ze een andere tune hebben? Al kan je natuurlijk dezelfde downloadenFormat-C schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:01:
[...]
Thanks voor de tip.
Weet je wat ik wel raar vind?
Ik rij af en toe behoorlijk goeie rondes op bijv Hockenheim GP... Maar dan zit ik geloof ik nog zo'n 3 a 4 (!!!!) seconden achter de snelste tijd. Snap er niks van hoe ze zúlke snelle tijden kunnen rijden. Echt niet. Misschien pak ik hier en daar veel te weinig curb mee ofzo... Ik weet nog wel dat ik in Forza 3 een top 20 tijd had op Mugello... maar denk dat ik daar wel 10.000 rondjes voor nodig had.
Na ja. Eerst maar Fallout 4 uitspelen... en daarna weer wat racen.
Zou kunnen idd... Zal eens expirimenteren bij die hairpin idd... Ik rem ook vaak een fractie te vroeg daar...kevlar01 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:47:
[...]
Misschien dat ze veel winnen bij die hairpin. Sowieso heeft Hockenheim GP wel wat bochten die niet echt 'standaard' zijn, waarbij je verschillende lijnen kan rijden. En wellicht dat ze een andere tune hebben? Al kan je natuurlijk dezelfde downloaden
Heb het idee dat ik bij bocht 1, 6, en 8 nog (veel) tijd verlies...

Het lastige van dit circuit is de curbstones... Die zijn vrij hoog, waardoor je heel veel tijd verliest als je er met de auto opkomt. Met name in bocht 1 is dat lastig; als je tever naar buiten komt kom je op de hoge curbs ben je f#cked, als je m teveel afsnijdt telt de tijd niet... en volgens mij kan ik bocht 8 nog veel meer afsnijden (daar kan je bijna over het gras merkte ik). De laatste bochten zijn ook lastig. Als je die (te) rustig/ behoudend neemt telt de tijd van de volgende ronde vaak niet. Hahah.
Wel een heel vet circuit.. Maar heel moeilijk.... Dat ook.
Edit; heb al diverse tunes geprobeerd, waaronder 767 5B oid (iig een tune van een top 10 rijder) en die van BAM Commando.
Zo moet ie iig gereden worden:
[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 23-12-2015 11:31 ]
Bekijk voor de gein is een replay van een willekeurig persoon uit de top 10.Format-C schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:13:
[...]
Zou kunnen idd... Zal eens expirimenteren bij die hairpin idd... Ik rem ook vaak een fractie te vroeg daar...
Heb het idee dat ik bij bocht 1, 6, en 8 nog (veel) tijd verlies...
[afbeelding]
Het lastige van dit circuit is de curbstones... Die zijn vrij hoog, waardoor je heel veel tijd verliest als je er met de auto opkomt. Met name in bocht 1 is dat lastig; als je tever naar buiten komt kom je op de hoge curbs ben je f#cked, als je m teveel afsnijdt telt de tijd niet... en volgens mij kan ik bocht 8 nog veel meer afsnijden (daar kan je bijna over het gras merkte ik). De laatste bochten zijn ook lastig. Als je die (te) rustig/ behoudend neemt telt de tijd van de volgende ronde vaak niet. Hahah.
Wel een heel vet circuit.. Maar heel moeilijk.... Dat ook.
Edit; heb al diverse tunes geprobeerd, waaronder 767 5B oid (iig een tune van een top 10 rijder) en die van BAM Commando.
Zo moet ie iig gereden worden:
[video]
Bocht 1 kan je flink afsnijden, vervolgens aan de buitenkant over de kerbs.
Bocht 7 mag je volledig over het groene spul aan de buitenkant van de bocht.
En in de laatste bocht blijft je ronde clean zolang je niet op de 2e baan van de dragstrip komt.
Heb gister een tijd neergezet met (volgens mij) reglementaire lijnen, 35ste meen ik, als ik hogerop wil moet ik gaan afsnijden en TCS aan gaan zetten
Nog beginners tips?
Voor dat stuur, wat kleine tips:Hoolz14 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:49:
Zo net Xb1 + Tx 458 en forza 6 binnen gekregen.
Nog beginners tips?
-Sommige 458 stuurtjes willen na aansluiten geen correcte center doen, staat iets afwijkend naar links. Oplossing: Stuur volledig links draaien, dan pas aansluiten op XBO.
-In Forza stuur werkend krijgen inclusief controller+headset, game opstarten met controller, in hoofdmenu controller uitschakelen. Bij popup menu A op TX drukken, inloggen en stuur werkt. Dan controller weer aan, die blijft qua navigatie en party-chat gewoon werken.
-Zet ABS uit. Er is vaag/mis met ABS en rempendaal, dat je bij gros van de auto's niet normaal kan remmen zonder ABS actief wordt. Uitzetten en met gevoel, werkt perfect
-540 rotation werkt voor mij het beste, omdat game maar 180 links/rechts accepteert.
Probeer hem even aan de PC te hangen en de firmware te upgradenrottentomato schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:46:
Ik heb nog steeds na verloop van tijd dat de TX de force feedback veranderd, het wordt dan dramatisch overdreven met een pull naar links or rechts met insturen. Enige optie is het resetten van het stuurtje, erg irritant als je in MP zit.
Helaas laatste firmware staat erop, wellicht dat het ook aan de slaapstand kan liggen van de xbox one. Met F1 2015 begon hij ook al rare dingen te doen na een resume.Hoolz14 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:40:
[...]
Probeer hem even aan de PC te hangen en de firmware te upgraden
Nu je dit zegt, had ik hier gisteren ook problemen mee. Xbox opnieuw opgestart en het was weg.rottentomato schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:54:
[...]
Helaas laatste firmware staat erop, wellicht dat het ook aan de slaapstand kan liggen van de xbox one. Met F1 2015 begon hij ook al rare dingen te doen na een resume.
Ik hink wat op 2 gedachten tav de leagues in het algemeen. Aan de ene kant is het leuk om een auto te rijden die je normaliter niet snel zou kiezen zoals de auto's van de Early GT League van deze week, die in een reguliere R-Class hopper niet bijster competitief zijn.
En aan de andere kant is de huidige A-Class AWD League "glitched" omdat er vooral Alfa 33 stradale's in rondrijden wat niets met AWD te maken heeft en bovendien een leaderboard auto is. Echter moet iedereen er natuurlijk wel 1 in z'n garage hebben staan voor rivals en hoppers.
Er is niks "glitched" aan die alfa's. Enige requirements voor die league zijn A klasse en vierwiel aangedreven, of ze dat nou standaard zijn of omgebouwd. De alfa's die rondrijden in die league hebben een AWD conversie, als het gewoon de achterwiel aangedreven versies waren zouden ze alles en iedereen zoek rijden. Zie ook voornamelijk lancers, impreza's en skylines rijden in die leaguemowa schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:22:
Review van 5 racestuurtjes op Hardware.info.
Ik hink wat op 2 gedachten tav de leagues in het algemeen. Aan de ene kant is het leuk om een auto te rijden die je normaliter niet snel zou kiezen zoals de auto's van de Early GT League van deze week, die in een reguliere R-Class hopper niet bijster competitief zijn.
En aan de andere kant is de huidige A-Class AWD League "glitched" omdat er vooral Alfa 33 stradale's in rondrijden wat niets met AWD te maken heeft en bovendien een leaderboard auto is. Echter moet iedereen er natuurlijk wel 1 in z'n garage hebben staan voor rivals en hoppers.
[ Voor 3% gewijzigd door job115 op 24-12-2015 13:37 ]
Dat vind ik dus wel. Aan de ene kant is dat de charme van Forza en anderzijds maakt dit het ook minder leuk. De S-Class AWD League van een aantal weken geleden was gewoon een reguliere S-Class. In het begin denk je; Ha, leuk. Maar de lol is er soms snel af. Maak dan een reguliere S of R ghost league dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.job115 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:35:
[...]
Er is niks "glitched" aan die alfa's. Enige requirements voor die league zijn A klasse en vierwiel aangedreven, of ze dat nou standaard zijn of omgebouwd. De alfa's die rondrijden in die league hebben een AWD conversie, als het gewoon de achterwiel aangedreven versies waren zouden ze alles en iedereen zoek rijden. Zie ook voornamelijk lancers, impreza's en skylines rijden in die league
Misschien dat er nu van alles rond rijdt, ik heb alleen in het begin van de week gereden, toen reed 80% met een Stradale.
In de Early GT League zitten een aantal auto's die boven de R800 kunnen wat automatisch een deel uitsluit.
Filter de boel gewoon fatsoenlijk en fix de disconnects.
Gt hoolz14
Heb ook een headset, en speel ook horizon 2.
Of je nu onder of boven de 800 zit, zonder ghost is die league gewoon niet leuk, beukfestijn.mowa schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:15:
In de Early GT League zitten een aantal auto's die boven de R800 kunnen wat automatisch een deel uitsluit.
Filter de boel gewoon fatsoenlijk en fix de disconnects.
Ik blijf maar niet snappen dat ze nooit hier iets goeds mee hebben gedaan.
EDIT: Handmatig schakelen te doen op de elite controller?
EDIT2: is er ook iets van een newb lobby voor online racing? xD
[ Voor 17% gewijzigd door mfneed op 28-12-2015 10:47 ]
Rij daar zelf ook vaak rond omdat ik ghost gewoon fijner vind dan een beukfestijn.
Al zijn er gelukkig wel lobbies die elkaar wel respecteren(dus alleen per ongeluk botsen).
Bij Competities zijn er ook vaak ghost races te vinden, deze heeft elke week een of 2 nieuwe klasses.
Ik rij zelf met standaard controller btw, manual schakelen zonder clutch.
Rijden met clutch moet je een beetje apenhanden voor hebben(vooral met remmen en terugschakelen).
Denk dat dat op de Elite controller beter te doen is. Rem namelijk graag met mijn wijsvinger ipv met mijn middelvinger. Als je de clutch met LB moet bedienen is dat niet fijn.
Top, bedankt voor de info, gaan we maar eens instromen bij de c klasse! voorkeur aan autos hier?kevlar01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:15:
Newbie lobby is de C klasse lobby(ghost only).
Rij daar zelf ook vaak rond omdat ik ghost gewoon fijner vind dan een beukfestijn.
Al zijn er gelukkig wel lobbies die elkaar wel respecteren(dus alleen per ongeluk botsen).
Bij Competities zijn er ook vaak ghost races te vinden, deze heeft elke week een of 2 nieuwe klasses.
Rijden met clutch moet je een beetje apenhanden voor hebben(vooral met remmen en terugschakelen).
Denk dat dat op de Elite controller beter te doen is. Rem namelijk graag met mijn wijsvinger ipv met mijn middelvinger. Als je de clutch met LB moet bedienen is dat niet fijn.
Wat betreft de elite controller, ik zit de denken om linkse pook een lange te doen, terugschakelen met de bovenste linker trigger aan de achterkant en opschakelen bovenste rechter trigger en de onderste 2 weg t e laten. Van de week maar eens instellen en testen.
vergeet de clutch... Waar die te plaatsen...
Wissel handrem en clutch eens om dan. Dus A is clutch en dan B en X voor schakelen. Dan kan je met een vinger schakelen (duim).kevlar01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:15:
[ Voor 3% gewijzigd door Sven Enthoven op 28-12-2015 11:42 ]
Xbone GT: sv3nnie
Heb ik volgens mij ook geprobeerd.. krijg soms dat ie dan nog een beetje teveel revt(koppeling slippen).Sven Enthoven schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:41:
[...]
Wissel handrem en clutch eens om dan. Dus A is clutch en dan B en X voor schakelen. Dan kan je met een vinger schakelen (duim).
Maar dat zal wel handigheid zijn.
Schijnt sowieso dat manual+clutch merkbaar sneller is, dus misschien toch maar aan geloven.
Is idd sneller, rijd zelf met controller en manual + clutch. Clutch zit bij mij op A, en schakelen op de schouder buttons, werkt ideaal. Geen kramp in de vingers of wat dan ookkevlar01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:03:
[...]
Heb ik volgens mij ook geprobeerd.. krijg soms dat ie dan nog een beetje teveel revt(koppeling slippen).
Maar dat zal wel handigheid zijn.
Schijnt sowieso dat manual+clutch merkbaar sneller is, dus misschien toch maar aan geloven.
[ Voor 10% gewijzigd door mfneed op 29-12-2015 20:28 ]
Waar kijk je dan als je deze auto's probeert te kopen? In lobbies kan je bijvoorbeeld alleen maar auto's kopen uit de klasse van de lobbymfreriks schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:28:
Zijn we weer! vroeg me af... ik zie in de c klasse een aantal autos voorbijkomen die ik dus niet zie of kan kopen... bijv de acura integra of de dart hemi... hoe kan dit? heb overigens ultimate versie van FM6
zag het inderdaad al... als je bij autos vanuit main menu gaat kopen dan kun je alles zien en dan een c tune er op gooien.job115 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:04:
[...]
Waar kijk je dan als je deze auto's probeert te kopen? In lobbies kan je bijvoorbeeld alleen maar auto's kopen uit de klasse van de lobby
Rij nu honda civi uit 97, fijne bak vergt alleen oefening, kan veel later remmen dan de aangegeven rempijlen...
EDIT: Pareltjes per class al bekend?
EDIT2: is er een manier om alles tegelijk te muten? vervelende amerikanen
EDIT3: aangezien ik vandaag de enige hier ben xD, toch jammer van die eerste 2 a 3 bochten... ben veruit sneller dan de onderste 14... maar kom nooit veel hoger omdat de eerste 3 bochten weinig tot geen geluk met zich mee brengt.
[ Voor 25% gewijzigd door mfneed op 30-12-2015 16:56 ]
Rapapa...
Nope gisterenavond een paar uur in de leagues vertoeft!LosGieros schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:24:
Ik kom sinds vanmiddag geen lobbies meer in van de leagues, anderen hetzelfde probleem? Hij is gewoon groen en open..
http://forzamotorsport.ne...january_polo_red_car_pack
Op het eerste gezicht vind ik m tegenvallen.
Vraag me af wanneer ze de Porsches nou een brengen, begin het een beetje zat te worden.
Waarom wachten??

2016 W Motors Lykan HyperSport
Before you try and find a skyscraper to launch “Arabia’s first supercar” from, as Vin Diesel and Paul Walker did in the film Furious 7, consider it’s $3.4-million price tag and amazing performance. After all, even a car of this value cannot be expected to survive such a thrashing. However, take it to the graywacke aggregate surface of Yas Marina, and you will be astounded by its ability to destroy the competition. This bespoke carbon-fiber monocoque with a 770-horsepower Ruf twin-turbo 3.8-liter flat six pushing it around is formidable, to say the least. If dressing to impress is of higher value, just gander at the titanium blades within the headlights that are encrusted with diamonds and jewels. Either way, the Lykan HyperSport was created to make an impression like no other.

2015 Nissan #1 NISMO MOTUL AUTECH GT-R
Scoring back-to-back wins in the Super GT Championship is a tall order but the NISMO team served it up against its top racing counterparts in Asia. In 2015, it came down to the final 53-lap race at Twin Ring Motegi, a race that saw weather constantly upsetting track conditions. Drivers Tsugio Matsuda and Ronnie Quintarelli pushed their GT-R from 12th place to second to ensure capturing a consecutive championship. Competition among other Nissan-powered teams and factory-backed efforts from Lexus and Honda makes this series a proving ground for design and technology. The GT-R is legendary for its performance; this race-bred strain represents best-in-class ability and will give you the upper-hand in any track battle.

1973 Holden HQ Monaro GTS 350
The HQ Monaro is considered one of the most attractive body designs to ever come from Australian manufacturer Holden. American muscle car enthusiasts may even mistake the Monaro for a Pontiac GTO. While there may be similarities, the Monaro is unique to the island continent. As the moniker suggests, a GTS 350 has a 350-cubic-inch Chevrolet V8 under the hood. The HQ was something of a last gasp for the muscle car status the Monaro had attained. The HQ’s bold striping spoke to an aggressive nature that was all-too-short lived. In later years, Holden would de-emphasize performance, eliminate the availability of a manual transmission, and, eventually, discontinue the 350. Still, in its time, the GTS 350 was one of the kings of the Australian road.

1973 Nissan Skyline GT-R
The rarest of Nissan Skyline GT-Rs ever produced is the “Kenmeri,” dubbed so after the characters Ken and Mary from a famous Nissan marketing campaign. Few would contest the exclusivity of the mere 197 models that were produced, with many of those having been cannibalized for racing. Today, only some 40 models still exist, and most of them never left Japan. The KPGC110 Skyline is representative of period Japanese styling and top-of-class performance. While the body lines were far from the original “Hakosuka” sedan, under the hood was still the legendary S20 with its dual overhead cams, triple two barrel carburetors, and four valves per cylinder. As with so many performance cars, the oil-crisis killed its market shortly after production. The world would have to wait patiently for another GT-R – 16 years in fact, when the legendary R32 would hit the streets.

2014 Toyota #8 Toyota Racing TS040 HYBRID
In a year that saw Porsche make a long-awaited return to prototype racing, Toyota’s TSO40 was a clearly dominant force in its second evolution. To accommodate fuel economy-driven FIA rule changes, the TSO40 added an additional supercapacitor to drive the front wheels creating a total of almost 1,000 horsepower from its hybrid system. Furthermore, it would now be AWD. Toyota Racing would earn three 1-2 finishes and five wins overall with the #7 and #8 and went on to win the World Endurance Championship in 2014. The TSO40 is far from its street driving hybrid cousin the Toyota Prius, but the technology proven on the race course consistently inspires innovation that is applied to production cars.

2015 Mazda Formula Mazda
The Formula Mazda is a spec open-wheel race car class that bridges the gap between the USF2000 series and Indy Lights in the Mazda Road to Indy ladder. As young drivers are discovered, the Road to Indy provides a training ground that can lead to a life of racing for drivers who have the talent. The Formula Mazda is a spec racing car, meaning only suspension, aero, and gear ratios are allowed to be adjusted. This eliminates a power imbalance and more clearly defines who the best drivers are. In true Mazda form, these carbon-fiber race cars are powered by a rotary engine, specifically a reconditioned 13B. If you want to find out who has top skills, the Formula Mazda is ready to level the playing field.

1979 Opel Kadett C GT/E
The Opel Kadett was the result of a partnership between General Motors and Opel, with the goal of making a world car that could compete with the Volkswagen Beetle. The design was intended to be appealing to anyone from Argentina to New Zealand. It was produced all around the world and sold more than 3.3 million units. The Kadett C GT/E model was the top of the line of what was otherwise an average family car. The GT/E came with a 1.9-liter fuel-injected engine, uprated anti-roll bars, as well a host of sporty cosmetic features. Choice options were a five-speed and limited-slip differential. Street performance was exciting, and the slogan “The rally specialist for all days” gave the Kadett a racy attitude that it is happy to express among its competition on the track.
Bron: http://forzamotorsport.ne...january_polo_red_car_pack
Persoonlijk niet echt heel erg positief verrast door deze car pack, alhoewel de Opel Kadett me wel erg leuk lijkt. Had, net als Poulusma, graag de Porsche's gezien deze maand. Hopelijk komen deze nog vrij binnenkort
Grillmeister
En hij is weer offline gehaald blijkbaar, dacht kijk even of er al een youtube filmpje bij staat.RoofTurkey schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:51:
Nieuwe DLC:
Bron: http://forzamotorsport.ne...january_polo_red_car_pack
Persoonlijk niet echt heel erg positief verrast door deze car pack, alhoewel de Opel Kadett me wel erg leuk lijkt. Had, net als Poulusma, graag de Porsche's gezien deze maand. Hopelijk komen deze nog vrij binnenkort.
Hopelijk waren ze vergeten de Porsche's toe te voegen aan het nieuwsberichtPoulusma schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:15:
[...]
En hij is weer offline gehaald blijkbaar, dacht kijk even of er al een youtube filmpje bij staat.
Grillmeister
AmenRoofTurkey schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:21:
[...]
Hopelijk waren ze vergeten de Porsche's toe te voegen aan het nieuwsbericht.
Maar dat zal niet....
Wel fijn om de Toyota LMP1 er ook in te hebben. Zometeen als de Porsche pack komt hebben we dus alle 2014 LMP1s.
En die Kadett lachen man.
Die klasses moet je in Forza toch niet zo serieus nemen, die zijn ingame niet geheel volgens de realiteit gemaakt en zal me ook weinig verbazen dat deze GT-R trager zal zijn dan GTE/GT3 of zelfs de 007 DBR9.Joostk schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:48:
Jammer dat de GT-R een GT500 auto is en geen GT3 zoals er al zovelen in zitten.
Wel fijn om de Toyota LMP1 er ook in te hebben. Zometeen als de Porsche pack komt hebben we dus alle 2014 LMP1s.
En die Kadett lachen man.
Die auto's zitten toch allemaal in de Modern GT Racing, daar zitten al die classes vrolijk bij elkaar.
Ach we zien wel hoe die rijdt en wat voor tijden er mee te halen zijn.
Rapapa...
Zat je in de league?mfreriks schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:28:
Zijn we weer! vroeg me af... ik zie in de c klasse een aantal autos voorbijkomen die ik dus niet zie of kan kopen... bijv de acura integra of de dart hemi... hoe kan dit? heb overigens ultimate versie van FM6
Ik had die acura ook en vriend van me kon er ook niet aankomen. Overigens had ik daar echt een fijne tune voor gevonden en kon er flink mee ownen maandag
Volgens mij moet je hem gewoon als standard kopen eerst en dan upgraden naar C klasse. Daarna kan je hem wel kiezen.
Rapapa...
Dat was inderdaad het issue! bij c class was die niet te vinden omdat die standaard te koop is met een andere classLosGieros schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Zat je in de league?
Ik had die acura ook en vriend van me kon er ook niet aankomen. Overigens had ik daar echt een fijne tune voor gevonden en kon er flink mee ownen maandag
Volgens mij moet je hem gewoon als standard kopen eerst en dan upgraden naar C klasse. Daarna kan je hem wel kiezen.
40 uur had ik al in 1 maand bijna gehaald, zelfs maar 1,5 uur per dag zit je daar al snel aan.LosGieros schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:50:
Als er zn 40/50 uur gereden is met zn FF stuurtje (thrustmaster) kan je hem dan nog als ZGAN beschouwen ? Mensen met ervaringen hiermee. Ik wil hem graag voor forza 6 gaan gebruiken.
Maar ligt beetje aan de prijs, ZGAN vlak onder winkelprijs.. kies ik toch voor de winkel
Je kan me toevoegen en hem snaaien dan volgens mij... Degier1979mfreriks schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:59:
[...]
Dat was inderdaad het issue! bij c class was die niet te vinden omdat die standaard te koop is met een andere classdus later nog even gekocht en een upgrade gegeven. Welke tune heb jij? ben wel zeer benieuwd dan!
Merk je dan al slijtage?SinergyX schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:21:
[...]
40 uur had ik al in 1 maand bijna gehaald, zelfs maar 1,5 uur per dag zit je daar al snel aan.
Maar ligt beetje aan de prijs, ZGAN vlak onder winkelprijs.. kies ik toch voor de winkel
Rapapa...
Absoluut niet, misschien enkel als je continue 100% FFB rijd, maar die dingen zijn gemaakt om een veelvoud van die 40 uur mee te gaan
Ik heb hem nog steeds gewoon in mijn garage zittenGAIAjohan schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 01:13:
De 1966 Silvia is niet meer te krijgen nu. Was dus we degelijk een fout van T10..
Weer een nieuwe tune van iemand uitgeprobeerd welke erg goed was, baal er wel van dat ik zelf niet de kennis heb om een auto goed af te stellen.
Rapapa...
Ja hij staat nog in de garage, maar je kunt hem niet meer nieuw kopen in de career mode..Richard117 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:43:
[...]
Ik heb hem nog steeds gewoon in mijn garage zitten
Ze zouden toch die tunes iets vrij moeten geven, hoe irritant is het dat een een goede tune heb, maar die persoon heeft de complete ratio van versnellingsbak om zeep geholpen. Kwam gister leuke GTR tune tegen, rijd inderdaad goed door, maar rijd in z'n 4 nog voor het rood al 270km/h, nut van 5 én 6 is dus rond het 0 punt.LosGieros schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:27:
Gisterenavond weer lekker de C classe ghost league zitten ownen
Weer een nieuwe tune van iemand uitgeprobeerd welke erg goed was, baal er wel van dat ik zelf niet de kennis heb om een auto goed af te stellen.
Laat mij die bak dan achteraf zelf doen, of wel gewoon een cosmetische vleugel erop zetten (zelfs dat mag niet).
Exotic GT verliep nu wel aantal keer best redelijk, wel met steeds wat mazzel uit de beukzone gekomen, top 3 rijden is puur kwestie van geluk uit die eerste bochten komen.
Daarom maak ik (bijna) altijd zelf de tunes die ik gebruik.SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Ze zouden toch die tunes iets vrij moeten geven, hoe irritant is het dat een een goede tune heb, maar die persoon heeft de complete ratio van versnellingsbak om zeep geholpen. Kwam gister leuke GTR tune tegen, rijd inderdaad goed door, maar rijd in z'n 4 nog voor het rood al 270km/h, nut van 5 én 6 is dus rond het 0 punt.
Laat mij die bak dan achteraf zelf doen, of wel gewoon een cosmetische vleugel erop zetten (zelfs dat mag niet).
Exotic GT verliep nu wel aantal keer best redelijk, wel met steeds wat mazzel uit de beukzone gekomen, top 3 rijden is puur kwestie van geluk uit die eerste bochten komen.
Heb zelf altijd het liefst een close ratio gearbox met maximale grip(dus brakes/suspension/weight reduction/tires) en dan wat ik 'over' heb om in dezelfde klasse te blijven, spendeer ik aan power upgrades om de top speed nog een beetje omhoog te krikken.
Vind het fijner dat een auto goed handled en iets langzamer is op topsnelheid, dan dat hij 340 rijd maar dat je dan voor elke bocht 400 m vantevoren moet beginnen met remmen.
Uiteindelijk ligt het ook aan het circuit hoe je hem tuned (bij ovals doe ik dan weer lage downforce).
[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 08-01-2016 11:33 . Reden: typos ]
De twee standaard auto's zijn denk ik de 2001 Acura Integra als allrounder en de 1965 Ford Mustang GT Coupe.
De Mustang wordt denk ik mijn favoriet, gaat lang niet zo scherp door de bocht als de Integra maar compenseert dat moeiteloos met z'n enorme acceleratie. Is vrijwel overal te rijden. Ik denk dat ie reeds bij de start het hele veld achter zich laat. Kan niet anders dan dat dit een leaderboard auto is/wordt.
1973 Holden HQ Monaro GTS 350 van de laatste dlc. Veel power.
1953 Chevrolet Corvette. Omdat ie zo mooi is en heeft veel grip. Heb ik 2 tunes van; 1 met de standaard 2-bak en 1 met race-transmissie.
2002 Plymouth Prowler. Omdat ie zo mooi is. Gaat het denk ik pas echt goed doen in B-class.
2002 Chevrolet Camaro 35th Anniversary Super Sport. Een wonderlijke auto, kan hier en daar de Integra makkelijk bijhouden of is sneller. Heeft nauwelijks upgrades; o.a. stock remmen en vering..!! Maar desondanks erg veel grip. In potentie ook een goede B en A-Class.
2014 Ford Fiesta ST.
1992 Ford Escort RS Cosworth.
2003 Ford Focus RS.
2013 Ford F-150 SVT Raptor Shelby. Moet je alleen in ghost rijden. Je weet wel waarom.
Voor de snelste tracks heb ik de 1970 Chevrolet Camaro Z28 en de 1971 Plymouth Cuda 426 HEMI. Beiden wil ik echter nog herzien.
Mijn power auto's zijn beslist niet compromisloos zoals de hele snelle leaderboard auto's maar ook weer geen allemansvriendjes.
Heb voor de Exotic GT een 2011 Mercedes-Benz SLS AMG en een 2014 Lamborghini Huracán. De Lambo in 2 smaken, een AWD en een RWD.
Wil nog een Ford GT (of beide Ford GT's) en een Noble tunen. Daarnaast de 458, een Aston Martin en 1 of 2 Mclarens. Een aantal heb ik al staan maar moeten nog ff bekeken worden.
Je kunt zo'n tune nadat je 't hebt gedownload toch gewoon namaken!!?SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Ze zouden toch die tunes iets vrij moeten geven, hoe irritant is het dat een een goede tune heb, maar die persoon heeft de complete ratio van versnellingsbak om zeep geholpen. Kwam gister leuke GTR tune tegen, rijd inderdaad goed door, maar rijd in z'n 4 nog voor het rood al 270km/h, nut van 5 én 6 is dus rond het 0 punt.
Heb je wat tunes geshared? Wil er wel wat proberen.kevlar01 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:31:
Daarom maak ik (bijna) altijd zelf de tunes die ik gebruik.
[ Voor 24% gewijzigd door mowa op 09-01-2016 17:32 . Reden: Dubbele tekst weggehaald ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Gewoon namaken. Veel van mijn tunes zijn gebaseerd op tunes die ik download. Soms is de opbouw wel goed maar mankeert er in mijn beleving iets aan de afstelling en vrijwel altijd maak ik andere keuzes wb componenten bij de bouw.SinergyX schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:49:
Hoe wil je die namaken als je de cijfers van de tune niet kan zien?
Forza Motorsport 6 January Content Update
Ff dit linkje geplaatst omdat ik ineens chinese tekst bij opstarten zag. Is bekend en zal met een volgende update wel worden gefixt. Niet dat het zo erg is maar wellicht dat de rondetijden tot die tijd ineens lager zijn.
Daar was ik een tijdje geleden ook achter gekomendodge_911 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 02:10:
Dus, sta je dan, met je dikke IMSA nogwat (ik kan alleen iets of wat goed rijden zonder hulp in AWD-spul) aan de start van een nachrace op Le Mans. Kom je opeens tot de vaststelling dat koplampen *eigenlijk* wel handig zijn bij 'n nachtrace. Maar je kan volgens mij nergens koplampen toevoegenVoor de gein toch 'n keer geprobeerd, en na nog een keer toch maar de assisted line volledig aangezet
Richard117 in "[Xbox one] Forza motorsport 6"
De Ferrari 312 P.
Voor meer info lees: http://forzamotorsport.net/en-us/news/wir_12_18_15New League: Exclusive Bonus Car!
As of today we’ve got a new League available in Forza 6 – the “Can-Am Connection,” a new weekly League that will run through the month of January. While a brand new League is exciting news by itself, this one’s extra special. That’s because players who finish in the top 50th percentile at the end of each week’s League will be sent an exclusive bonus car, the 1971 Ferrari #2 Ferrari Automobili 312 P! Note that players will only have a chance to win this exclusive car in January via Leagues. Good luck!
Toch hoop ik wel dat deze auto later ook gekocht kan worden.
Inderdaad, erger is het feit dat die wagen gewoon in FM4 zatJoostk schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:52:
Er is een nieuwe auto te verdienen in de maand Januari.
De Ferrari 312 P.
[...]
Voor meer info lees: http://forzamotorsport.net/en-us/news/wir_12_18_15
Toch hoop ik wel dat deze auto later ook gekocht kan worden.

Edit, zelfs in Forza 5.
YouTube: Forza 5 1971 Ferrari #2 Ferrari Automobili 312 P at Long Beach Full
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 10-01-2016 22:14 ]
Zoek op gamertag "bassie0087". Bijna alle tunes die ik maak deel ik ook, meeste zijn georienteerd op grip, een aantal op speed (oval tunes)mowa schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:24:
[...]
Heb je wat tunes geshared? Wil er wel wat proberen.
Heb toevallig dit weekend de Noble getuned op S800 meen ik. Heeft een goeie top van 8.7, rijd best goed al zeg ik het zelf.
Ga 'm vanavond ff checken.kevlar01 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:18:
[...]
Zoek op gamertag "bassie0087". Bijna alle tunes die ik maak deel ik ook, meeste zijn georienteerd op grip, een aantal op speed (oval tunes)
Heb toevallig dit weekend de Noble getuned op S800 meen ik. Heeft een goeie top van 8.7, rijd best goed al zeg ik het zelf.
Mijn Noble is beslist minder snel maar op grip/handling getuned. Dat geldt ook voor de 2005 Ford Ford GT en 2009 Ferrari 458 Italia die ik heb geshared. Alle 3 uiteraard ook S800 want bedoeld voor de Exotic GT League maar zullen het in de Lobby goed doen.
Helaas zelf niet aan toe gekomen om te rijden en ook de C-League heb ik aan me voorbij moeten laten gaan.
Echter laat ik de Can-Am League niet schieten, al was het alleen voor die Ferrari. Heb van 't weekeinde ff gekeken naar de McLaren, Nissan en Chaparral. Die zijn prima zonder TCS te rijden. Nog niet geshared.
Je moet in deze league echter beducht zijn voor flinke schroothopen, daar zie ik dan weer tegenop.
Wat dat betreft zal de ghost league leuker zijn met een hele reeks aan leuke auto's.
Waar ik al bang voor was werd natuurlijk werkelijkheid, de Can-Am League is een totale ramp. 21 spelers in een lobby is regelrecht vragen om moeilijkheden. 3x vooraan gestart en dan weet je wat er in de 1e bocht gebeurd. Een aantal keren ergens middenin gestart en je bent sandwich.
Pinnacle noemen ze dat.

Die Ferrari mogen ze houden..!!
[ Voor 14% gewijzigd door mowa op 11-01-2016 23:28 ]
Yup eerste race eindigde ik 3de ofzo en dan de races nadien ergens achteraan door het gebeuk. U bewust langs de kant beuken om voorbij te geraken, want zonder geraken ze er niet voorbij op techniek. Is soms heel frustrerend, maar ik gebruik de race dan om de wagen goed te leren kennen, en als je dan eens geluk hebt om er niet uitgeknald te worden kan je eens een goede race rijden. Door achteraan te eindigen ga je natuurlijk niet veel punten krijgen voor de FerrariWaar ik al bang voor was werd natuurlijk werkelijkheid, de Can-Am League is een totale ramp. 21 spelers in een lobby is regelrecht vragen om moeilijkheden. 3x vooraan gestart en dan weet je wat er in de 1e bocht gebeurd. Een aantal keren ergens middenin gestart en je bent sandwich.
Pinnacle noemen ze dat.Ja, wie je het beste voor je flikker kan rijden.
Die Ferrari mogen ze houden..!!![]()
Ben uiteindelijk toch meer een ghostleague fan
Snap ook niet dat ze zo'n event niet gewoon via ghost laten doen, ik heb 1 race gedaan en ben eerste rondje al gestopt, wist met geluk plekje 5 te pakken maar zelfs dan proberen ze je continue de bocht uit te rammen.kevlar01 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:
Blijft kinderachtig inderdaad. Er zijn wel lobbies waar ze elkaar redelijk respecteren, dus als je naast elkaar rijd op een recht stuk, dat er dan niet meteen een kamikaze actie komt...
Ben uiteindelijk toch meer een ghostleague fan

Zodra ik die Ferrari heb ben ik ook wel klaar met dat gebeuk en ga ik weer ghost leagues doen.
Ik probeer nu ook via de US store Forza te verkrijgen alleen lukt dit nog niet helemaal soepeltjes.
Ik moet me gegevens e.d. veranderen naar de US.
Iemand enig idee van gegevens wat ik hier in kan vullen?
graag hoor ik.
Zie hier de oplossing : http://ikwerkindeict.nl/2...open-in-de-us-xbox-store/ . Staat in het Xbox One topicHari050 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:23:
Hoi,
Ik probeer nu ook via de US store Forza te verkrijgen alleen lukt dit nog niet helemaal soepeltjes.
Ik moet me gegevens e.d. veranderen naar de US.
Iemand enig idee van gegevens wat ik hier in kan vullen?
graag hoor ik.
En uiteraard een geldig US adres invullen bij je account, bijv van een hotel.
[ Voor 7% gewijzigd door skreppiedoe op 13-01-2016 17:14 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Blijvend probleem helaas, ik pak ook enkel de ghost leagues.SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:36:
[...]
Snap ook niet dat ze zo'n event niet gewoon via ghost laten doen, ik heb 1 race gedaan en ben eerste rondje al gestopt, wist met geluk plekje 5 te pakken maar zelfs dan proberen ze je continue de bocht uit te rammen.
Het is soms frustrerend maar soms heb z'n voordelen: als ze allemaal tegen mekaar crashen, gewoon er voorbij rijden en meestal eindig je in de top 5, want ze halen je nooit meer in... Meestal zit er dan ééntje gefrustreerd tussen die de andere probeert van de baan te knallen, zie je je voorsprong zo groeien zonder goede tijden te hoeven rijden :-)
Daarom ben ik zeer voor ghost leagues, zeker wanneer er iet te verdienen valt. Iedereen heeft dan een eerlijke en gelijke kans om zo'n Ferrari te bemachtigen.
Je ziet namelijk altijd de ware aard van velen naar boven komen. Voor een paar lousy punten meer rijden ze je gewetenloos voor je flikker.
Met een beetje mazzel kom ik na al die capriolen weer in de elite leagues.
[ Voor 5% gewijzigd door mowa op 14-01-2016 16:19 ]
Beste tactiek is volgens mij je even een race terug laten zakken, dan een snelle cleane ronden neerzetten. Die grid order is namelijk gebaseerd op ronde tijd van de vorige race, helaas worden nieuwkomers vaak boven dirty Laps geregeld wat ik iets minder. Zo heb ik mijn 30k punten verzamel, waarvan ik hoop dat het genoeg is voor top 50%.mowa schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:17:
Echt niet...In de pinnacle Leagues rijden er 5 of 6 van die emw, onr, lsr jongens, daar ga je niet aankomen (althans ik niet) De rest rijdt zo'n beetje de zelfde tijden, dus als er onderweg wat gebeurd eindig je over het algemeen op de plaats waar je op dat moment zit.
Daarom ben ik zeer voor ghost leagues, zeker wanneer er iet te verdienen valt. Iedereen heeft dan een eerlijke en gelijke kans om zo'n Ferrari te bemachtigen.
Je ziet namelijk altijd de ware aard van velen naar boven komen. Voor een paar lousy punten meer rijden ze je gewetenloos voor je flikker.
Met een beetje mazzel kom ik na al die capriolen weer in de elite leagues.
Laptop herkent hem wel. Hij calibreert wel op de one en enkele knoppen werken, de pijltjes ook?
Firmaware upgrade heeft het probleem opgelost

[ Voor 38% gewijzigd door LosGieros op 16-01-2016 19:13 ]
Rapapa...
1953 Chevrolet Corvette
1954 Mercedes-Benz 300 SL Coupé
1957 Ferrari 250 California
1952 Fiat 8V Supersonic
1954 Jaguar XK120 SE (speed voor o.a Daytona)
De Chevy en Merc had ik al eerder geshared voor een andere League maar zijn herzien.
Zag dat de Can-Am nog ff doorgaat, voor wie zich er nog aan wil wagen.
Ik ga er wel wat testen, had je overigens nog toegevoegd.mowa schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:17:
Heb voor de Vintage Touring League wat tunes geshared.
1953 Chevrolet Corvette
1954 Mercedes-Benz 300 SL Coupé
1957 Ferrari 250 California
1952 Fiat 8V Supersonic
1954 Jaguar XK120 SE (speed voor o.a Daytona)
De Chevy en Merc had ik al eerder geshared voor een andere League maar zijn herzien.
Zag dat de Can-Am nog ff doorgaat, voor wie zich er nog aan wil wagen.
Lastig de S league FWD van deze week..in de Elite klasse kan je geen foutje maken of je rijdt alleen achteraan. Complete treintjes af en toe zo dicht bij elkaar
Rapapa...
Ik had precies hetzelfde, geen enkele setup van anderen vond ik te doen.Hele avond zitten kutten met max resultaat een 6e plek (elite).Toen uiteindelijk zelf gaan klooien en een veel stabielere Toyota kunnen maken, eerste race gelijk een derde plekSinergyX schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:24:
Ik snap die S league niet helemaal, ik heb die audi, honda en dacht Toyota WTCC bakken, die dingen blijven maar glijden en lomp uitbreken (zeker die auris). Pak voor de grap een Megane 250, random tune van S800 erop, verlies wat op het rechte stuk maar 2 potjes gewoon 3rde geworden. Alsof die non-racewagens met een tune veel beter rijden dan die WTCC wagens.

Overigens opens heb ik last van koude banden in deze league, met name de achterbanden. Menig eerste bocht gelijk overstuur en een 180

Dacht met zn racestuur wel ff snellere tijden neer te zetten maar dat vereist nog heel wat uurtjes wennen merkte ik..
Rapapa...
Bandenspanning aanpassen / downforce verhogen?LosGieros schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:41:
[...]
Overigens opens heb ik last van koude banden in deze league, met name de achterbanden. Menig eerste bocht gelijk overstuur en een 180
Na het ABS verschil met stuur en controller, blijf ik er bij dat er ook iets is met stuur vs controller qua grip/uitbreken. Ben alleen zo slecht met controller dat ik nooit echt meer een goede test heb kunnen doen, maar zelfs GT3 of LMP1 wagens beginnen in bochten voor mij te vaak te glijden.LosGieros schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:41:
Dacht met zn racestuur wel ff snellere tijden neer te zetten maar dat vereist nog heel wat uurtjes wennen merkte ik..
Ik denk bandenspanning ook, ga daar vanavond eens mee aan te slag. Downforce alleen voor de eerste ronde aanpassen vind ik zonde.kevlar01 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:00:
[...]
Bandenspanning aanpassen / downforce verhogen?
Wat je met controller doet is met tikjes sturen, dat zie je in de F1 ook volgens mij. Doe je dat ook met je stuur? Misschien dat het daar in zit?SinergyX schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:25:
[...]
Na het ABS verschil met stuur en controller, blijf ik er bij dat er ook iets is met stuur vs controller qua grip/uitbreken. Ben alleen zo slecht met controller dat ik nooit echt meer een goede test heb kunnen doen, maar zelfs GT3 of LMP1 wagens beginnen in bochten voor mij te vaak te glijden.
[ Voor 48% gewijzigd door LosGieros op 20-01-2016 12:43 ]
Rapapa...