My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb met lange races ook geregeld problemen met de rewind optie, dat is best lastig aangezien het een must is vooral bij het inhalen van achterblijvers maakt de AI soms heel rare beslissingen.Donstil schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:00:
Als ik in een lange race de pit in ga. Wordt niet optische schade dan ook hersteld? Of is het puur en alleen om bij te tanken?
(ik heb in mijn huidige race in rondje 55 een crash gehad en nu trekt de auto enorm naar rechts. Ding op pauze gezet en nu werkt "terugspoelen" niet meer)
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 04-10-2015 20:10 ]
Dat was hier ook idd. Ik ging er langs op het rechte stuk, klapt de AI ineens naar links waardoor ik met 310 in de banden stapel belandeschumi1986 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Ik heb met lange races ook geregeld problemen met de rewind optie, dat is best lastig aangezien het een must is vooral bij het inhalen van achterblijvers maakt de AI soms heel rare beslissingen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb het ook gehad, maar bij mijn pitstop was de meeste schade hersteld.Donstil schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:00:
Als ik in een lange race de pit in ga. Wordt niet optische schade dan ook hersteld? Of is het puur en alleen om bij te tanken?
(ik heb in mijn huidige race in rondje 55 een crash gehad en nu trekt de auto enorm naar rechts. Ding op pauze gezet en nu werkt "terugspoelen" niet meer)
De auto reed in ieder geval weer rechtdoor.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Vond die ghost league enige wat echt leuk was online, de rest is puur beukerij.ThomasXIV schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:47:
Nice, V8 wagens in competition online. Geen ghost league meer, maar in Elite rijdt iedereen vrij sociaal. Vind de Ford heerlijk rijden en de Mercedes is ook wel aardig. Volvo ga ik misschien ook proberen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Moet trouwens wel zeggen dat ik blij ben dat het deze auto's zijn, ze lijken op zich nog wel tegen een stootje te kunnen. Als iemand per ongeluk (of met opzet) m'n bumper aantikt glij ik niet direct weg in ieder geval.
[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 04-10-2015 23:06 ]
http://xboxclips.com/Sine...1c-47c2-9506-26ac93ae2341
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Xbone GT: sv3nnie
Ze mogen van mij toch behoorlijk rap nu met die patch komen, leaderboards zie je ook al tot bijna plek 100 die RX3 staan.Sven Enthoven schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:26:
Die C league is ngo wel lekker verneukt, van de 20 spelers 17 a 18 met een mazda RX3. Laat maar zitten
De ontwikkelaar laat op het forum ook niets los.
Ik heb met een stuur in huis toch echt geen zin om deze nu met controller te spelen.
En zo zijn er nog wel meer dingen mis met de game dus kom op met die patch !!!
Forza 5 was met de release toch echt een betere game.
Maar is dat omdat die auto zoveel beter is, of is dat omdat de nummer 1 die destijds heeft gebruikt met een prima setup en die gedeeld heeft? Want je ziet het vaker, maar dat is niet zozeer omdat die auto dan overpowered is, meer omdat van die gewoon prima setup beschikbaar is.SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Ze mogen van mij toch behoorlijk rap nu met die patch komen, leaderboards zie je ook al tot bijna plek 100 die RX3 staan.
Nou volgens mij heeft deze auto een glitch waardoor die overpowerd is, net zoals bij die mini 65. Als ik met een auto op Lime rock op t rechte stuk de 200 haal komt dat ding gewoon voorbij vliegen.Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:37:
[...]
Maar is dat omdat die auto zoveel beter is, of is dat omdat de nummer 1 die destijds heeft gebruikt met een prima setup en die gedeeld heeft? Want je ziet het vaker, maar dat is niet zozeer omdat die auto dan overpowered is, meer omdat van die gewoon prima setup beschikbaar is.
Je hebt m'n filmpje niet gezien? Dat ding trekt bijna een S800 compleet zoek (na ~100km/u komt er een onrealistische boost op die motor) op het rechte stuk, lime rock kan je in principe tegen de 260-270 halen.Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:37:
[...]
Maar is dat omdat die auto zoveel beter is, of is dat omdat de nummer 1 die destijds heeft gebruikt met een prima setup en die gedeeld heeft? Want je ziet het vaker, maar dat is niet zozeer omdat die auto dan overpowered is, meer omdat van die gewoon prima setup beschikbaar is.
De volgende auto's zijn sowieso gebanned; Mini '65, Fiat X1/9 en de Abarth 595 esseesse
De Maxda mx3 is nog niet "under investigation" en dus nog niet gebanned maar dat zal wel niet lang duren en hierna wordt er weer een geglitchte auto gevonden. Ik ga er dus vanuit dat de mx3 nog niet bij de update van morgen zit tenzij ze bron aanpakken.
Thrustmaster Ferrari 458
Zo maar eens uitproberen. Geen force feedback, maar kan hopelijk erachter komen of met een stuurtje rijden wat voor mij is.
Die gast die naar links komt heeft geen Brembo remmen ondanks dat dit boven de auto vermeld wordt.SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:25:
Dit was mijn 2de race, gevalletje mazzel dat ik vooraan stond. Bocht erop stond ik in het gras.
http://xboxclips.com/Sine...1c-47c2-9506-26ac93ae2341
volgens de berichten op het forum zal de patch morgen gereleased worden, inclusief de eerste carpack. alleen het is niet bekend in hoeverre alle bugs al zijn aangepakt.SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Ze mogen van mij toch behoorlijk rap nu met die patch komen, leaderboards zie je ook al tot bijna plek 100 die RX3 staan.
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
ps chill om eindelijk een forum te vinden met race-nerds like me
[ Voor 11% gewijzigd door Chabio op 05-10-2015 17:11 ]
Ik zal je zo gelijk eens even toevoegen. Ik speel zelf ook al sinds FM3... Maar nooit echt mezelf getriggerd om het echte werk aan te pakken (ABS, TCS, STM uit + Manual). Nu een G920 en playseat in bezit en toch maar eens zoals het hoort.Chabio schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:10:
Speel Forza sinds deel 3. Vind deze absoluut vet, na de patch zal t alleen maar beter worden. Die leagues zijn een verfrissende toevoeging. Hoop snel een keer online te racen met jullie. Heb al een aantal toegevoegd. Voeg mij aub ook toe zodat ik jullie lobby makkelijker vindt. GT = Chabio
ps chill om eindelijk een forum te vinden met race-nerds like me
Merk wel dat ik aanzienlijk slomer ben dan Thomas en Kommandopatrik (beide mij toegevoegd door dit subforum). Op Nurburgring 1 minuut en 20 seconden slomer met de P-klasse haha.
XBL GT: HabbekratzNL
Rij nu met de Ford Fiesta uit '81, die is ook twijfelachtig. Wat een sneple bak, geen 270 km/u maar trekt de meesten er toch uit. Heb de tune van dady1205 er op.
Winnen in Elite is erg makkelijk met deze bak in ieder geval.
[ Voor 49% gewijzigd door Thomas op 05-10-2015 18:13 ]
Kan me even niet herinneren dat ik de Nurburgring met de P klasse heb gereden... Misschien een keer in de career. Zal wel geen clean lap geweest zijn.Habbekrats_NL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:22:
[...]
Ik zal je zo gelijk eens even toevoegen. Ik speel zelf ook al sinds FM3... Maar nooit echt mezelf getriggerd om het echte werk aan te pakken (ABS, TCS, STM uit + Manual). Nu een G920 en playseat in bezit en toch maar eens zoals het hoort.
Merk wel dat ik aanzienlijk slomer ben dan Thomas en Kommandopatrik (beide mij toegevoegd door dit subforum). Op Nurburgring 1 minuut en 20 seconden slomer met de P-klasse haha.
E: sorry voor de dubbelpost
Haha, nee dat was KommandoPatrick toevallig. Maar zo even wat eten en dan de hele avond oefenen!ThomasXIV schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:47:
[...]
Kan me even niet herinneren dat ik de Nurburgring met de P klasse heb gereden... Misschien een keer in de career. Zal wel geen clean lap geweest zijn.
E: sorry voor de dubbelpost.
Spa is echt goed donker op sommige plekken. En daardoor is het aanremmen interessanter; ik ken Sebring al te goed terwijl ik op Spa altijd wel een kleine verbetering weet te vindenWinkiller schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:12:
Ik vond Spa K*T in het donker maar Sebring Late Night is toch wel VET, Sebring ligt mij iets beter.
Ja het zou verboden moeten worden om in het donker op Spa Francorchamps te racen.MAX3400 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:15:
[...]
Spa is echt goed donker op sommige plekken.
Veel te weinig licht, dit zorgt voor brokken en slechte ronde tijden.
Moet je minder Rivals spelenWinkiller schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:21:
[...]
Ja het zou verboden moeten worden om in het donker op Spa Francorchamps te racen.![]()
Veel te weinig licht, dit zorgt voor brokken en slechte ronde tijden.
Vind sowieso dat de lichten van auto's slecht zijn in FM. Kijk naar de 24H de LeMans en je wordt blind van de Audi's en Corvettes. Maar in FM6 lijkt 25m meeeer dan voldoende...
Optisch wordt schade idd niet gerepareerd. Maar je koplampen zouden niet stuk moeten kunnen bij cosmetic damage. Dat is een bug die er momenteel in zit.Donstil schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:00:
Als je pit wordt wel alles fysiek gerepareerd qua schade. Net zoals in Forza 5.
Horizontale balk in je speedometer rechts onder in je scherm. Ja, ik heb zelf ook laaaaaaang gezocht. Hadden ze wel iets beter kunnen aangevenHabbekrats_NL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:00:
Na hoeveel rondjes dien je ongeveer te tanken op LeMans? En waar zit in godsnaam een benzinemeter in een LMP1? Ik kwam na 8 rondjes ineens stil te staan.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik rij met volledige schade. Niet alleen cosmetic.Joostk schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:41:
[...]
Optisch wordt schade idd niet gerepareerd. Maar je koplampen zouden niet stuk moeten kunnen bij cosmetic damage. Dat is een bug die er momenteel in zit.
Als je pit wordt wel alles fysiek gerepareerd qua schade. Net zoals in Forza 5.
Koplampen lagen er al vrij snel uit trouwens, alleen het was de endurance race op Daytona dus daar heb je ze niet nodig. Verlichting zat.
De schade werd maar deels gerepareerd trouwens. Auto reed aanzienlijk beter dan voor de pit maar trok nog steeds wat en haalde een lagere top snelheid.
Race inmiddels voltooid. Goed voor je XP die Endurance dingen. Wel wat saai verder.
Dat pitten had toch allemaal wel wat spectaculairder gemogen. De Xbox One heeft toch wel wat kracht om een Crew te renderen, nu voelt het zo ook zo "2003". Aankomen rijden>Stilstaan>Poef volle tank>wegrijden

Vooral in het donker valt mij het op dat de remlichten van de AI van een afstandje bijna niet te zien zijn terwijl juist in het donker dit makkelijk waarneembaar zou moeten zijn.
Hebben jullie hier ook last van? Misschien licht het aan de cockpit view maar dat heb ik nog niet getest.
Weet ook niet meer precies wanneer ik die gereden heb. Maar het maakt het inderdaad een stuk leuker om tegen rivals te spelen in je friendslist.Habbekrats_NL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:20:
[...]
Haha, nee dat was KommandoPatrick toevallig. Maar zo even wat eten en dan de hele avond oefenen!
Ben heel benieuwd wat de carpack ons gaat brengen vandaag. En qua patch hoop ik echt dat ze het geluid van je eigen motor opschroeven. Blijft toch lastig als je op gehoor schakelt en er 23 andere om je heen rijden die luider zijn.
Xbox Live: Kommandopatrick
Ik zie ze eigenlijk altijd redelijk ver van tevoren. Maar ik rijd niet met cockpit view.schumi1986 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:34:
Ik rij zonder race/brake line en ga daarom vaak uit van de auto's voor mij, als ik zie dat hun remmen dan probeer ik ze aan de hand van de remlichten net wat later te remmen en zodoende de AI uit te remmen.
Vooral in het donker valt mij het op dat de remlichten van de AI van een afstandje bijna niet te zien zijn terwijl juist in het donker dit makkelijk waarneembaar zou moeten zijn.
Hebben jullie hier ook last van? Misschien licht het aan de cockpit view maar dat heb ik nog niet getest.
BTC €94.837,08
Inderdaad hier irriteer ik me ook mateloos aan, we zullen het wel zien vandaag.Kommandopatrick schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:10:
[...]
En qua patch hoop ik echt dat ze het geluid van je eigen motor opschroeven.
XboxLive: Dave 130R
Nee ik moet en zal een paar van jullie verslaan op Spa met die Lambo.

Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren maar ooit zal het lukken.
Wait wut?Winkiller schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Nee ik moet en zal een paar van jullie verslaan op Spa met die Lambo.
Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren maar ooit zal het lukken.
Dealtje!!!
Ik heb werkelijk nog 0 auto's op 0 tracks bewust uitgelaten voor Rivals-tijden.
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 06-10-2015 12:00 ]
Thnx voor de tip! Probeerde het zelf met de Fairlady Z '64. Snelheid en bochten in orde, maar acceleratie van een regenton. Rij in de V8 competitie met de AMG. Prima bak.ThomasXIV schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:45:
Die RX3 is in de C klasse wel erg snel inderdaad, maar in de bochten moet hij het toch echt afleggen tegen de meeste wagens.
Rij nu met de Ford Fiesta uit '81, die is ook twijfelachtig. Wat een sneple bak, geen 270 km/u maar trekt de meesten er toch uit. Heb de tune van dady1205 er op.
Is het een 4 wiel aangedreven Fiesta, zo ja is de kans groot dat het ook een geglitchde tune is. Heb er in E klasse een paar van op de leaderboards gezien, maar ze konden geloof ik niet op tegen de mini's en mazda'sThomasXIV schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:45:
Die RX3 is in de C klasse wel erg snel inderdaad, maar in de bochten moet hij het toch echt afleggen tegen de meeste wagens.
Haha, pin me niet vast op dagen of weken, maar wie weet lukt het me de komende tijd.MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:00:
[...]
Wait wut?Dus eigenlijk zeg je nu: MAX3400, volgende week heb je elke avond volledig vrij en kan je FM6 opstarten om met een Lamb op Spa te proberen om Rik60 te verslaan?
Dealtje!!!
Ik heb werkelijk nog 0 auto's op 0 tracks bewust uitgelaten voor Rivals-tijden.
Werken Rival-hotlaps nog steeds in private multiplayer? Heb in FM5 nog wel eens met een collega gespeeld in Private en door maar voldoende afstand te houden, maak je geen dirty laps (drafting etc) maar kan je elkaar wel spreken in party-chat en/of de ander eventuel adviseren hoe beter/anders een bocht aan te snijden.Winkiller schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:49:
[...]
Haha, pin me niet vast op dagen of weken, maar wie weet lukt het me de komende tijd.
Wat ik zeg: in principe heb ik volgende week bijna elke avond tijd om te gamen; mogelijk dat "we" met een aantal mensen wat leuks kunnen organiseren?
Bedoel je dat wanneer je een clean lap rijdt in MP of deze dan telt voor de LB? Dan jaMAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Werken Rival-hotlaps nog steeds in private multiplayer? Heb in FM5 nog wel eens met een collega gespeeld in Private en door maar voldoende afstand te houden, maak je geen dirty laps (drafting etc) maar kan je elkaar wel spreken in party-chat en/of de ander eventuel adviseren hoe beter/anders een bocht aan te snijden.
Is het dan veranderd dat wanneer je een dirty lap rijdt hij niet meetelt voor de LB? Lijkt me sterk. Tijden die je in career rijdt gelden dirty/clean ook voor de LB.Sven Enthoven schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:01:
[...]
Bedoel je dat wanneer je een clean lap rijdt in MP of deze dan telt voor de LB? Dan jadat werkt zolang ze inderdaad maar clean zijn, dus of genoeg afstand houden of ghost maken
Kan natuurlijk zijn dat dit is veranderd. Al mijn LB tijden waren voorheen allemaal in MP gereden.
Heb onlangs 2 rondjes Bathurst gereden om mijn Integra te testen, verder bemoei ik me ook niet met de LB.
Vandaag wil ik me ook ff gaan bemoeien met de V8 League als ik althans geen Gears invites krijg, lijkt me leuk. Auto's zijn ongeveer gelijkwaardig.
[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 06-10-2015 14:12 ]
Is inderdaad een 4 wiel. Denk niet dat hij geglicht is trouwens, hij trekt heel snel op maar de snelheid valt toch tegen heb ik gisteren gemerkt toen ik in de Alpen tegen een aantal Tweakers reed. Verder een uitstekende bak, ligt heerlijk op de weg. Iemand trouwens nog tips voor de R en S klasse? Wat zijn daar allround goede auto's voor?job115 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:08:
[...]
Is het een 4 wiel aangedreven Fiesta, zo ja is de kans groot dat het ook een geglitchde tune is. Heb er in E klasse een paar van op de leaderboards gezien, maar ze konden geloof ik niet op tegen de mini's en mazda's
Ik race niet heel veel S klasse, maar voor mij persoonlijk is de F40 nog steeds een heerlijke wagen en de Challenge Stradale is van vergelijkbaar niveau indien je hem tot S klasse tuned (ik heb er 1 voor A en 1 voor S). Qua leaderboards zal het gok veelal afhangen van de track voor S klasse.
- 2015 Infiniti Q60 Concept
- 2014 Toyota #12 Rebellion Racing R-One
- 2013 Cadillac XTS Limousine
- 2013 Caparo T1
- 1994 Nissan #75 Cunningham Racing 300ZX
- 1967 Honda RA300
- 1967 Volvo 123GT
- 1939 Mercedes-Benz W154
[ Voor 42% gewijzigd door mowa op 06-10-2015 15:12 ]
Limo race op Nurburgring in de regen! Vind die Honda heel vet.mowa schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:10:
[video]
- 2013 Caparo T1
- 1967 Honda RA300
- 1967 Volvo 123GT
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Als je de leaderboards wagen zoekt:ThomasXIV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:43:
[...]
Is inderdaad een 4 wiel. Denk niet dat hij geglicht is trouwens, hij trekt heel snel op maar de snelheid valt toch tegen heb ik gisteren gemerkt toen ik in de Alpen tegen een aantal Tweakers reed. Verder een uitstekende bak, ligt heerlijk op de weg. Iemand trouwens nog tips voor de R en S klasse? Wat zijn daar allround goede auto's voor?
S-klasse
- Ktm Xbow; tune van DTM lionel78 of ONR beastmode, goed op de handeling baantjes. 1.6 rally motor dus schakelen bij 5000 toeren
- lotus Elise '99; tune van BAM flawless of ONR braveheart. Voornamelijk acceleratie, maar zal overal goed uit de voeten kunnen
-Lotus esprit '02; tune van BAM flawless (heb er zelf ook 2 gedeeld, en iemand die vrijwel alle #1's in de s klasse had in fm5 wilde de tune, maar vond het zelf niet heel denderend). Verreweg de beste speed auto, voor le mans, Monza en Daytona.
-alfa 33 stradale; tune geen idee, auto zelf nog niet gereden in S klasse. concurrent van de Elise '99, maar zit snel in z'n begrenzer dus alleen goed voor de korte/middel baantjes
-Viper '08; tune geen flauw idee, goed voor handling tracks met snelheid (spa, Silverstone)
-Viper '13 (staat onder merk SRT); tune van LSR neo. Komt qua acceleratie in de buurt van de Elise, maar heeft een betere handling geloof ik.
R-klasse
weet niet bij welke tuners je moet zijn maar volgende auto's doen het erg goed.
- Ultima; goed op spa en snelste op de meeste speed tracks
- Ferrari 312T2; de handling auto voor R klasse in FM5, lijkt nu eindelijk wat concurrentie te krijgen van de oude Lotus
- Lotus '77 die al eerder was genoemdgenoemd
-Chaperral; voor de acceleratie baantjes
-McLaren M8B(?); zag ik laatst op spa op 1 staan, dus zal wel snel zijn. Maar of er goede tunes voor zijn te vinden? Geen idee
Ze hebben nog niets gedaan om het geluid van je eigen wagen in te kunnen stellen(lees harder zetten)....beetje teleurstellend toch wel.
Net de One aangezet; geen update (nog) en geen carpack (nog). Go 'Murica?skreppiedoe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:21:
Hier de volledige lijst met fixes in de update: http://www.forzamotorspor...m6_october_content_update
Ze hebben nog niets gedaan om het geluid van je eigen wagen in te kunnen stellen(lees harder zetten)....beetje teleurstellend toch wel.
Pffff, dan ga ik maar mijn avondeten cremeren; lekkerbekjes met krieltjes en een flinke klodder mayo!skreppiedoe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:36:
De update is er idd nog niet,kan zomaar nog anderhalf uur duren.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Infiniti. Limo is ook een leuke toevoegingmowa schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:10:
[video]
- 2013 Caparo T1
- 1967 Honda RA300
- 1967 Volvo 123GT
Merci. Inmiddels goed veel credits verzameld, dus straks eens wat auto's aanschaffen.job115 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:40:
[...]
Als je de leaderboards wagen zoekt:
S-klasse
- Ktm Xbow; tune van DTM lionel78 of ONR beastmode, goed op de handeling baantjes. 1.6 rally motor dus schakelen bij 5000 toeren
- lotus Elise '99; tune van BAM flawless of ONR braveheart. Voornamelijk acceleratie, maar zal overal goed uit de voeten kunnen
-Lotus esprit '02; tune van BAM flawless (heb er zelf ook 2 gedeeld, en iemand die vrijwel alle #1's in de s klasse had in fm5 wilde de tune, maar vond het zelf niet heel denderend). Verreweg de beste speed auto, voor le mans, Monza en Daytona.
-alfa 33 stradale; tune geen idee, auto zelf nog niet gereden in S klasse. concurrent van de Elise '99, maar zit snel in z'n begrenzer dus alleen goed voor de korte/middel baantjes
-Viper '08; tune geen flauw idee, goed voor handling tracks met snelheid (spa, Silverstone)
-Viper '13 (staat onder merk SRT); tune van LSR neo. Komt qua acceleratie in de buurt van de Elise, maar heeft een betere handling geloof ik.
R-klasse
weet niet bij welke tuners je moet zijn maar volgende auto's doen het erg goed.
- Ultima; goed op spa en snelste op de meeste speed tracks
- Ferrari 312T2; de handling auto voor R klasse in FM5, lijkt nu eindelijk wat concurrentie te krijgen van de oude Lotus
- Lotus '77 die al eerder was genoemdgenoemd
-Chaperral; voor de acceleratie baantjes
-McLaren M8B(?); zag ik laatst op spa op 1 staan, dus zal wel snel zijn. Maar of er goede tunes voor zijn te vinden? Geen idee
Nee dirty lap times worden ook gerekend, alleen wil Octagen samen leaderboard tijden neerzetten, ik nam aan hoge. Dan is het wel handig als deze rondes clean zijnmowa schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Is het dan veranderd dat wanneer je een dirty lap rijdt hij niet meetelt voor de LB? Lijkt me sterk. Tijden die je in career rijdt gelden dirty/clean ook voor de LB.
Kan natuurlijk zijn dat dit is veranderd. Al mijn LB tijden waren voorheen allemaal in MP gereden.
Heb onlangs 2 rondjes Bathurst gereden om mijn Integra te testen, verder bemoei ik me ook niet met de LB.
Vandaag wil ik me ook ff gaan bemoeien met de V8 League als ik althans geen Gears invites krijg, lijkt me leuk. Auto's zijn ongeveer gelijkwaardig.
klinkt leuk. je kan inderdaad de lobby op no collisions zetten om draften te voorkomen, en dan vervolgens klassering op ronde tijden zetten, kan je meteen zien wat je voorligger doet.Sven Enthoven schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:05:
[...]
Nee dirty lap times worden ook gerekend, alleen wil Octagen samen leaderboard tijden neerzetten, ik nam aan hoge. Dan is het wel handig als deze rondes clean zijn
Ik heb voorlopig even genoeg plezier met de Showcases en Rivals, wacht niet op mij met multiplayer.MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Wat ik zeg: in principe heb ik volgende week bijna elke avond tijd om te gamen; mogelijk dat "we" met een aantal mensen wat leuks kunnen organiseren?

Zullen we dan lief saampjes hotlappen voor de leaderboards in Private?Winkiller schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Ik heb voorlopig even genoeg plezier met de Showcases en Rivals, wacht niet op mij met multiplayer.
Idd, ik dacht al.Sven Enthoven schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:05:
Nee dirty lap times worden ook gerekend, alleen wil Octagen samen leaderboard tijden neerzetten, ik nam aan hoge. Dan is het wel handig als deze rondes clean zijn
skreppiedoe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:41:
Die limousine lijkt me DE perfecte wagen voor een 24 Multiplayer race op Long Beach.

[ Voor 31% gewijzigd door mowa op 06-10-2015 19:20 ]
Ik ben bang van niet, jij lijkt me beter op je plek met spelers als LSR Balou, niets persoonlijks hoor.MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:04:
[...]
Zullen we dan lief saampjes hotlappen voor de leaderboards in Private?
en verder geen bericht over wat er gebeurd met tijden op de leaderboards die gereden zijn met mods.Using Boost Mods in a Career or Free Play race will now “dirty” your lap
Weet niet of dat echt een probleem is, ik gok dat de meeste goede racers dat in rivals of lobbies doen, maar ben wel benieuwd of er tijden zijn weggehaald als gevolg hiervan.
Ben overigens wat mensen aan het toevoegen zodat ik een wat bredere rivals lijst heb uiteraard kan dat andersom ook. GT: DakuGosutoo
Hier nog geen Update voor F6 maar ik heb je GT bij mij toegevoegd.DakuGosuto schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:27:
Ben overigens wat mensen aan het toevoegen zodat ik een wat bredere rivals lijst heb uiteraard kan dat andersom ook. GT: DakuGosutoo
Rivals is leuk behalve als je overal LSR Balou tegen komt als tegenstander.
Haha ja ben even de rivals tijden aan het bekijken, ben best tevreden over mijn posities op de leaderboards. Best nog wat werk aan de winkel op sommige tracks.Winkiller schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:52:
[...]
Hier nog geen Update voor F6 maar ik heb je GT bij mij toegevoegd.
Rivals is leuk behalve als je overal LSR Balou tegen komt als tegenstander.
Ik was vooral onder de indruk van de Spa lap in R class van Balou, ik maar denken dat mijn tijd 'aardig' was.
Sorry dat ik even grof uit de hoek kom: wat een BS patch!!!skreppiedoe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:12:
De update is er!
De AI rijdt nu nog sneller weg bij me (heb net 9 races uit Volume 5 gedaan); heb net de ballen uit mijn broek moeten rijden om uberhaupt 3e te worden waar ik voorheen 1e of 2e werd. Dat niet alleen; de overige AI (want je start toch wel 14e), is hoogst agressief geworden.
Geen idee of er mensen F1 kijken: je mag je racelijn 1x verdedigen ten opzichte van iemand die je in wil halen. FM6 not so much; gewoon je racelijn verdedigen tot op het punt dat je samen aan het zigzaggen bent en er dus minstens 1 AI bovenop je klapt en degene voor je alleen maar de rem indrukt.
Man man man, wat een ergernis zeg... Even doorbijten; nog minder dan 5 uur racen en dan ben ik van de AI af!!!!
/edit: World Traveler achievement (fixed in patch) unlocked nu op Laguna Seca in (private) multiplayer.
[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 06-10-2015 22:01 ]
Ik vind het tot nu toe een enorm goede game, maar wel enkele pijnpuntjes die in dit topic al vaak genoeg zijn aangestipt, zoals de AI en de ontiegelijk lange laadtijden.
Ik heb tot nu toe voornamelijk career gespeeld, maar ik speel ook veel rivals (en af en toe multiplayer), dus voeg me toe!
XBL: Timmy538
Xbox Live: Timmy538
Ik ben wel voor een leuk evenementje.. Zal wel ontzettend, dik, vet laatste worden ben ik bang!MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Werken Rival-hotlaps nog steeds in private multiplayer? Heb in FM5 nog wel eens met een collega gespeeld in Private en door maar voldoende afstand te houden, maak je geen dirty laps (drafting etc) maar kan je elkaar wel spreken in party-chat en/of de ander eventuel adviseren hoe beter/anders een bocht aan te snijden.
Maar leuk om iedereen dan even te ontmoeten op de baan
Gedaan!idus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:02:
Ik heb tot nu toe voornamelijk career gespeeld, maar ik speel ook veel rivals (en af en toe multiplayer), dus voeg me toe!
Verder is de patch een stap in de goede richting door wat bugs op te lossen, maar nog veel werk te doen voor T10. Wel prettig dat ze het pit en rewind probleem in de endurance races hebben aangepakt.
Jij kan ook mede tweakers zelf toevoegen, http://gotxbox.maykel.net/.idus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:02:
Aangezien ik sinds vrijdag ook forza 6 heb meld ik me ook in dit topic.
Ik vind het tot nu toe een enorm goede game, maar wel enkele pijnpuntjes die in dit topic al vaak genoeg zijn aangestipt, zoals de AI en de ontiegelijk lange laadtijden.
E: Trouwens net even wat gereden in die Lotus Esprit, man wat een bak zeg, zit veel kracht in maar erg moeilijk te besturen.
[ Voor 29% gewijzigd door Thomas op 07-10-2015 13:14 ]
Thanks! Ik zal gelijk wat mensen toevoegen.Winkiller schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Jij kan ook mede tweakers zelf toevoegen, http://gotxbox.maykel.net/.
Xbox Live: Timmy538
Er zijn meer dingen in het leven dan FM6 online natuurlijk.Boinkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:06:
Wordt er in de avonden nog wel es gereden met een groep? Heb een groot aantal mensen in mijn lijst maar zie weinig multiplayer
Rijd dat nu maar wat veiliger zodat ik niet hoef te rewinden, want Le Mans in het donker zonder lampen is een ervaring zullen we maar zeggen.
Die civic heeft inderdaad wat populaire tunes, doet het altijd goed daar, maar niets echt overpowered zoals de wagens die gebanned zijn.ThomasXIV schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:49:
In de C klasse is de Fiesta nu ook aangepakt. Zie nu veel Civic 97's rijden en de Acura Integra lijkt het ook goed te doen.
Laat maar weten (of stuur desnoods ff een PM op XBL); volgende week 13 t/m 16 oktober, kan ik elke avond van 20:00 tot grofweg 00:00 wel online zijn. Wil ook best het haasje zijn om elke dag hier te posten dat er een lobby gevormd gaat worden. Wil de lobby zelfs opzetten.Boinkie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:06:
Wordt er in de avonden nog wel es gereden met een groep? Heb een groot aantal mensen in mijn lijst maar zie weinig multiplayer
Maar zoals anderen ook zeggen; niet iedereen heeft elke dag tijd en/of kan enkele uren achter elkaar racen.
Gisteren teamraces gedaan één in lage klasse en in één hogere klasse, idem voor het andere team en dan is de gecombineerde totale tijd bepalend voor wie er wint. Erg geinig en het maakt de races wat spannender. Meer teams/mensen zou in dit geval ook meer plezier betekenen voor zover de teams nog steeds 'gelijk' zijn.
Mijn rooms zijn voor zover ik weet gewoon joinable dus als je ziet dat ik er één open heb kun je wat mij betreft altijd joinen en anders moet je me gewoon ff een berichtje sturen en dan stuur ik je zsm een invite.
Misschien dat ik ook wel oren heb om mee te doen volgende week; ik heb wel standby-dienst (en kan dus gebeld worden) alsmede een agapornis die overal commentaar op heeft. Het is dus mogelijk (of ik nou join of een keer host ben), dat ik niet altijd mijn headset aan heb staan om te praten.DakuGosuto schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:36:
Ik heb vaak later op de avond wel een room openstaan
Gister toevallig geen room gemaakt, mensen waren te druk met die Battlefront beta. Vandaag maar eens flink de showcases aanpakken, nog 2 endurance races en een paar losse showcases en dan heb ik die serie afgerond. De 'normale' career modus komt wellicht ooit ook nog weleens aan bod, maar na de showcases zal ik me voornamelijk gaan richten op wat tijden rijden.
Jou, Timmy538, Rik60 en HabbekratzNL toegevoegd. Ben meestal wel in voor wat online racen. Als iemand van mij een uitnodiging krijgt kom je meestal in een Engelse party terecht, tis maar dat je t weet.DakuGosuto schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:18:
Als je tegen zo'n papegaai kunt is vast ons geouwehoer en de daarmee gepaard gaande vuilbekkerij ook geen probleem.
Gister toevallig geen room gemaakt, mensen waren te druk met die Battlefront beta. Vandaag maar eens flink de showcases aanpakken, nog 2 endurance races en een paar losse showcases en dan heb ik die serie afgerond. De 'normale' career modus komt wellicht ooit ook nog weleens aan bod, maar na de showcases zal ik me voornamelijk gaan richten op wat tijden rijden.
XboxLive: Dave 130R
Ik kan je vertellen dat een papegaai julie erg kan lastig vallen. Mij boeit het beestje niet maar dat scherpe gepiep, kan best vervelend worden voor anderen. Maar, tot volgende week dan maarDakuGosuto schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:18:
Als je tegen zo'n papegaai kunt is vast ons geouwehoer en de daarmee gepaard gaande vuilbekkerij ook geen probleem.
@Max: de Agapornis is een dwergpapegaai.
[ Voor 17% gewijzigd door Winkiller op 09-10-2015 16:16 ]
I know... De manier waarop ze zich gedraagt, lijkt het net een troep bronstige bonobo's. AANDACHT!!!!
Goed, dus, beestjes... Maar geen excuus om niet online te komen racen
[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2015 16:24 ]
Misschien vanavond wel, de buren hebben een fokking tuinfeest, hoofdtelefoon op en gaan.MAX3400 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:21:
[...]
I know... De manier waarop ze zich gedraagt, lijkt het net een troep bronstige bonobo's. AANDACHT!!!!
Goed, dus, beestjes... Maar geen excuus om niet online te komen racen
Als je slechts 1 agapornis hebt krijg je dat ze om aandacht gaan vragen, dat hoort bij papegaaien en je hoort er eigenlijk 2 te hebben.
Ik heb jaren een groene gehad, ook geheel tam, maar ook een dubbel geelkop amazone papagaai, die beet mijn ex.
Winkiller schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:14:
[...]
Misschien vanavond wel, de buren hebben een fokking tuinfeest, hoofdtelefoon op en gaan.![]()
Als je slechts 1 agapornis hebt krijg je dat ze om aandacht gaan vragen, dat hoort bij papegaaien en je hoort er eigenlijk 2 te hebben.
Ik heb jaren een groene gehad, ook geheel tam, maar ook een dubbel geelkop amazone papagaai, die beet mijn ex.Het beestje had mensenkennis, hier een voorbeeld.

Als de files zometeen meevallen en ik op tijd klaar ben met eten en ff zitten, misschien dat ik dan ook online kom racen; zie wel wie er zin heeft en desnoods een paar berichtjes rondsturen.
Takenlijst tot maandag:
- Hyper-V cluster thuis opbouwen
- huishouden etc
- Formule 1
- FM6 uitspelen met 1000G
- auto wassen
Oh well, nog 40 minuten en dan kan ik weg van kantoor en richting huis.
Hoe heb jij btw de Thru the pack achievement gehaald? Van de races die ik onlne heb gereden in een volle lobby startte ik iedere keer vanaf een plek in de middenmoot en een bijkomende handicap is mijn nivo( of liever gezegd gebrek aan nivo

Dit word voor mij de eerste achievement die ik niet ga halen in een Fm game( DLC en Horizon even niet meegerekend)
[ Voor 8% gewijzigd door skreppiedoe op 09-10-2015 18:01 ]