Verwijderd

heeft iemand ook het probleem dat je het affinity icon niet krijgt terwijl ik wel een affinity level 25 heb met lotus. Heb tevens ook de lotus mod gekregen.

Trouwens wat speelt forza 6 fijn zeg! Vooral de e23 is echt een verbetering op de e21. Wat had die e21 een rotgeluid zeg 😮

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:29
MAX3400 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:46:
_O- _O- _O- Wist niet dat de Xbox App alles opnam op je PC. Onderstaand filmpje laat mooi zien dat als je Soundcloud open hebt staan in de achtergrond (browser ofzo) dat dat dus ook meekomt in een capture.
[video]
Hint: geen emotionele gesprekken voeren over TeamSpeak of een natuurfilmpje aanzetten als je een game clip wil opnemen dus. :X :X
Lol ouderwets knalle met Knalle Arie op de 2 plaats :+

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Las wat over 'glitched' auto's, dacht gewoon bepaalde combinaties, dus toch even rondlopen kijken..

http://xboxclips.com/Sine...e4-49d6-a4da-f877d62b68b3

Aanschouw en let op de class :P Blijkbaar heeft die gast een heel scala aan zulke tunes :/

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2015 11:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

MAX3400 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:46:
_O- _O- _O- Wist niet dat de Xbox App alles opnam op je PC. Onderstaand filmpje laat mooi zien dat als je Soundcloud open hebt staan in de achtergrond (browser ofzo) dat dat dus ook meekomt in een capture.
[video]
Hint: geen emotionele gesprekken voeren over TeamSpeak of een natuurfilmpje aanzetten als je een game clip wil opnemen dus. :X :X
Haha nice! Ik dacht dat ik de enigste was die dat soort muziek luisterde tijdens het rijden :9
Voor de fun, probeer het eens met deze, leuk nummertje
https://soundcloud.com/djpromonl/promo-een-en-al-blijheid
SinergyX schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:08:
Las wat over 'glitched' auto's, dacht gewoon bepaalde combinaties, dus toch even rondlopen kijken..

Aanschouw en let op de class :P Blijkbaar heeft die gast een heel scala aan zulke tunes :/
WTF E-klasse. Die tune moet ik ook hebben _/-\o_ Maar alle gekheid aan de kant, dat kan natuurlijk niet voor die klasse 8)7

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
SinergyX schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:08:

Apart inderdaad. Maar is dat dan alles op acceleratie/snelheid?
Want je doet nu dragrace, dat is toch altijd net effe anders.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Gisteren ook Forza 6 gekocht, weer erg mooi geworden vind ik. Ook wel iets lastiger qua race skills heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07
shadowman12 schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:33:
Gisteren ook Forza 6 gekocht, weer erg mooi geworden vind ik. Ook wel iets lastiger qua race skills heb ik het gevoel.
Ik vind het juist veel makkelijker geworden door een verbetering in hoe de auto's reageren. Overstuur is makkeijk aan te voelen en corrigeren. Het aanremmen van bochten zonder ABS is ook beter omdat ik met de controller veel "sneller" merk aan de trilling hoe hard je remt tot blokkeert :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:03:
[...]

Apart inderdaad. Maar is dat dan alles op acceleratie/snelheid?
Want je doet nu dragrace, dat is toch altijd net effe anders.
Net cleanlap gereden op Spa van dacht 2.57, edit 2.53. Doe dat eens na met een E klasse :P

Gok dat Job er veel harder mee kan, het is weer zo'n kijk-naar-rem-en-abs-kickt-in tune.

clipje erbij
http://xboxclips.com/Sine...c0-4688-8143-89c1828ba951

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2015 16:59 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
SinergyX schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:36:
[...]

Net cleanlap gereden op Spa van dacht 2.57, edit 2.53. Doe dat eens na met een E klasse :P

Gok dat Job er veel harder mee kan, het is weer zo'n kijk-naar-rem-en-abs-kickt-in tune.

clipje erbij
http://xboxclips.com/Sine...c0-4688-8143-89c1828ba951
die tijden zullen vanzelf weer verwijderd worden, dus ga er geen tijd aan besteden

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb eigenlijk bij geen enkele bak (of tune) dat ik de rem niet onder controle heb (lees hier vrij vaak zo'n verhaal van naar je rem kijken en je wielen blokkeren al ;) ), gewoon feather brake (geen ABS), meestal merk je in een rondje wel hoe ver je in een bak je rem kan pushen zonder dat de wielen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ThomasXIV schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:47:
Heb eigenlijk bij geen enkele bak (of tune) dat ik de rem niet onder controle heb (lees hier vrij vaak zo'n verhaal van naar je rem kijken en je wielen blokkeren al ;) ), gewoon feather brake (geen ABS), meestal merk je in een rondje wel hoe ver je in een bak je rem kan pushen zonder dat de wielen blokkeren.
Zelfs op 0-100 deadzone praat ik over ~2cm, die oude 200% brake zit ik zelfs op een centimeter maximaal om ABS al in te laten kicken (dus complete wheelblock zonder abs). Misschien dat de patch volgende maand iets daarin verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Entity

9000rpm

Toch maar besloten om FM6 aan te schaffen (via de Russische store), ondanks dat ik meer een arcaderacer ben, maar volgens mij komt de download ook uit Rusland want na 2 uur staat'ie nog op 18%. Net de openingsrace kunnen rijden, daarna weer wachten op download... Nou ja, heb nog een weekje vakantie, eens kijken of het spel me kan vermaken nu FH2 online wat minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Entity schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:44:
Toch maar besloten om FM6 aan te schaffen (via de Russische store), ondanks dat ik meer een arcaderacer ben, maar volgens mij komt de download ook uit Rusland want na 2 uur staat'ie nog op 18%. Net de openingsrace kunnen rijden, daarna weer wachten op download... Nou ja, heb nog een weekje vakantie, eens kijken of het spel me kan vermaken nu FH2 online wat minder is geworden.
Kijk eens naar de DNS settings van je xbox. Verander deze eens naar bijvoorbeeld die van google (8.8.8.8 of 8.8.4.4) of andere open DNS providers. Dit scheelde bij mij heel veel

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Mijn router staat al ingesteld op OpenNIC dns servers na het Ziggo-DNS probleem een tijdje terug, dus daar ligt het niet aan. Nou ja, beetje geduld hebben dan maar. Inmiddels al wat kwalificatieraces kunnen rijden dus we komen er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Entity schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:44:
...maar volgens mij komt de download ook uit Rusland want na 2 uur staat'ie nog op 18%. ...
Hoe dan? Heb je je One in het Russisch staan en ook een VPN naar een random server in Moskou-Zuid ingesteld ofzo? In principe (!!) zal je One verbinden met de dichtstbijzijnde XBL-servers op basis van jouw One-instellingen en je IP-adres. Door wat random geneuzel links & rechts, kan het dus best zijn dat je in Frankrijk of Engeland uitkomt.

Downloads zijn sowieso limited; mijn laatste observatie is dat games downloaden terwijl je op je Home-screen zit, het snelste gaat. Games downloaden terwijl je (een ander spel) speelt, gaat ongeveer 30% langzamer. En games downloaden in de instant-on modus (dus automatisch om half 4 's nachts), komt niet verder dan 5GB/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

MAX3400 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:16:
[...]

Hoe dan? Heb je je One in het Russisch staan en ook een VPN naar een random server in Moskou-Zuid ingesteld ofzo?
[...]
Was niet serieus bedoeld MAX3400 ;)

Ben gisteravond maar wat anders gaan doen en de Xbox aan laten staan, inmiddels is alles volledig gedownload, dus ik kan ongestoord gaan racen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

MAX3400 schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:10:
[...]

Ik vind het juist veel makkelijker geworden door een verbetering in hoe de auto's reageren. Overstuur is makkeijk aan te voelen en corrigeren. Het aanremmen van bochten zonder ABS is ook beter omdat ik met de controller veel "sneller" merk aan de trilling hoe hard je remt tot blokkeert :)
Mee eens. Daarnaast kan je bijv. bochten veel scherper nemen, die in F5 dirty zouden zijn. F5 was wat dat betreft ook weer meer vergevingsgezind dan F4.
In F4 hoefde je maar naar gras te kijken en was je lap al dirty. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

pricewatch: Logitech G920 Driving Force Zwart, PC, Xbox One nu @ €369 bij bol.com
Zouden er meerdere volgen of moet ik gewoon toeslaan en hem kopen? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 28-09-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Laatst online: 18-11-2016
Tortelli schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:19:
pricewatch: Logitech G920 Driving Force Zwart, PC, Xbox One nu @ €369 bij bol.com
Zouden er meerdere volgen of moet ik gewoon toeslaan en hem kopen? :)
Hij was vorige week nog 350ish bij bol.com dacht ik

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:06
Afgelopen weekend de twee 300 mijls endurance races voltooid en dat was toch wel een flinke zit. Zeker die op Sebring in de regen,was er bijna 3 uur mee bezig (excl. pauzes).
Vanavond voort het eerst een paar league races online gereden (no collision in de P klasse) en heb zowaar zelfs 1 race gewonnen :) ...had ik niet verwacht in een lobby met 20 man.

Ik hoop alleen wel dat ze snel wat aan het geluid doen want ik irriteer me er steeds meer aan dat ik mijn eigen motor geluid soms totaal niet kan horen,

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nice! Een dikke miljoen credits gekregen voor de league van vorige week. Nu de P klasse (ghost), even wennen zo na een weekendje niet gamen en vooral in de A klasse te hebben gereden. Blijkbaar is die Mazda 787B favoriet, heb die ook maar aangeschaft, tune van Raceboy77 er op gegooid, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
ThomasXIV schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:59:
Nice! Een dikke miljoen credits gekregen voor de league van vorige week. Nu de P klasse (ghost), even wennen zo na een weekendje niet gamen en vooral in de A klasse te hebben gereden. Blijkbaar is die Mazda 787B favoriet, heb die ook maar aangeschaft, tune van Raceboy77 er op gegooid, ben benieuwd.
Ik heb uiteindelijk ook de Mazda genomen en dat ging best lekker voor mijn doen. Ik weet ff niet van wie de tune is die ik heb gebruikt, maar het reed best lekker .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
skreppiedoe schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:47:

Ik hoop alleen wel dat ze snel wat aan het geluid doen want ik irriteer me er steeds meer aan dat ik mijn eigen motor geluid soms totaal niet kan horen,
Heb nergens last van? Lees wel op de T10 forums dat sommige auto's soms wegvallen maar ze vragen ook om te posten wat voor setup je hebt (TV, versterker, console, settings etc).

Voordat ik naar bed ga; nog even een lekker stukje inhalen op LeMans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Sven Enthoven schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:41:
[...]

Hij was vorige week nog 350ish bij bol.com dacht ik
Prijs alert aangezet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
ThomasXIV schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:59:
wat? heb net 500k gekregen totaal, terwijl ik beide leagues top 100 stond.

mocht je nog een tune willen voor de 787b, een van de top lui heeft voor de gein zijn tune op z'n activity feed gezet, kan ik wel even hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
job115 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:39:
[...]

wat? heb net 500k gekregen totaal, terwijl ik beide leagues top 100 stond.

mocht je nog een tune willen voor de 787b, een van de top lui heeft voor de gein zijn tune op z'n activity feed gezet, kan ik wel even hier posten
Ik Was op 150 o.i.d. geeindigd in professional, daar zitten waarschijnlijk meer spelers in dus een hogere uitbetaling (waren er 5000 o.i.d.). Ben nu naar elite gepromoveerd, stuk uitdagender. Als ik enigszins snel rij en geen fouten maak eindig ik meestal ergens in het midden, kan nog wat verbetering in komen dus. Ben wel benieuwd naar die tune, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
ThomasXIV schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:41:
[...]

Ik Was op 150 o.i.d. geeindigd in professional, daar zitten waarschijnlijk meer spelers in dus een hogere uitbetaling (waren er 5000 o.i.d.). Ben nu naar elite gepromoveerd, stuk uitdagender. Als ik enigszins snel rij en geen fouten maak eindig ik meestal ergens in het midden, kan nog wat verbetering in komen dus. Ben wel benieuwd naar die tune, trouwens.
dat kan het best zijn, vond het al zo apart dat er maar 800 man de leagues gedaan zouden hebben.

tune is van BAM Kubica 4

Upgrades:
Engine>restrictor plates>no restrictor plates
Drivetrain>Driveline>Race driveline
Race tire compound + breedste banden + lichste velgen

Units op English zetten

tyres 28.5 /28.5
gears FD 3.70
1st 2.47
2nd 1.75
3rd 1.37
4th 1.07
5th 0.97
camber F -2.0 R -1.0
toe F 0.1 R 0.0
castor 5.0
roll bars F 20.16 R 39.00
springs F 597.3 or 497.3 R 360.0
ride height 2.8/2.8
rebound F 9.8 R11.5
bump F 6.6 R 2.8
aero FULL
brakes 47% an 160% pressure (dit is een persoonlijke voorkeur, maar kan je uitproberen. heeft geen effect op rondetijden)
diff 30/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 14:58
skreppiedoe schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:47:

Ik heb hier ook last van idd.
En dat is heel erg irritant als je op gehoor schakelt. zelfs wanneer je in de cockpit zit hoor je andere auto's je eigen geluid overstemmen. Dit zou niet mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Poulusma schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:47:
[...]

En dat is heel erg irritant als je op gehoor schakelt. zelfs wanneer je in de cockpit zit hoor je andere auto's je eigen geluid overstemmen. Dit zou niet mogen...
Het zou mede kunnen komen door de matige geluids kwaliteit van mijn tv, straks even kijken hoe het klinkt als ik het geluid via de surround laat lopen (optische aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
job115 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:56:
brakes 47% an 160% pressure (dit is een persoonlijke voorkeur, maar kan je uitproberen. heeft geen effect op rondetijden)
Ah, de 'ik kijk naar m'n rem en blokkeer' setting :P
Poulusma schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:47:
Hopelijk komt die ook bij de eerste patch meteen mee, zeker als je 'stille auto' hebt en de rest rijd met racebakken, hoor je bijna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
SinergyX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:56:
[...]

Ah, de 'ik kijk naar m'n rem en blokkeer' setting :P
Zal het even navragen, maar rij weleens tegen een Engelsman die ook met hetzelfde thrustmaster stuurtje rijdt. en die heeft zover ik weet geen enkele problemen met blokkerende wielen, en die zit op hetzelfde tempo als ik met een stuur. Hoorde hem laatst wel iets zeggen over dat die iets van een brake mod had, misschien dat zoiets kan helpen voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Gister de '8 ronden nurburgring' endurance race gereden. Dacht dat ik er op die baan wel mee weg kon komen om de -12% power mod te gebruiken. Dat ging ook maar nipt goed. Tis dat ik een rondje langer op een tank kon dan de AI (3 ipv 2 rondjes), maar anders was ik volledig kansloos. Laatste 2 rondjes continu de nr4 op m'n bumper gehad. Uiteindelijk met een halve seconde voorsprong 3e geworden ofzo. Pfffff.

Tikt wel heeeel lekker aan qua XP trouwens. Geloof dat ik er meer dan 10 levels affinity bij gekregen heb :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
job115 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:56:
[...]

dat kan het best zijn, vond het al zo apart dat er maar 800 man de leagues gedaan zouden hebben.

tune is van BAM Kubica 4

Upgrades:
Engine>restrictor plates>no restrictor plates
Drivetrain>Driveline>Race driveline
Race tire compound + breedste banden + lichste velgen

Units op English zetten

tyres 28.5 /28.5
gears FD 3.70
1st 2.47
2nd 1.75
3rd 1.37
4th 1.07
5th 0.97
camber F -2.0 R -1.0
toe F 0.1 R 0.0
castor 5.0
roll bars F 20.16 R 39.00
springs F 597.3 or 497.3 R 360.0
ride height 2.8/2.8
rebound F 9.8 R11.5
bump F 6.6 R 2.8
aero FULL
diff 30/3
Merci!

W.b.t. die Mazda 787B trouwens, accelereren is echt een pain in the ass met dat ding. Ik moet echt ontzettend voorzichtig zijn met het gas in de eerste en tweede versnelling, anders glijden de wielen lekker weg :'). Volgens mij gebruiken de meesten ook gewoon TCS, maar goed, ik rij liever wat slechter en leer hem langzamerhand onder controle te houden, dan dat ik TCS aanzet en altijd vol gas kan geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Thomas op 29-09-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:11:
Gister de '8 ronden nurburgring' endurance race gereden. Dacht dat ik er op die baan wel mee weg kon komen om de -12% power mod te gebruiken. Dat ging ook maar nipt goed. Tis dat ik een rondje langer op een tank kon dan de AI (3 ipv 2 rondjes), maar anders was ik volledig kansloos. Laatste 2 rondjes continu de nr4 op m'n bumper gehad. Uiteindelijk met een halve seconde voorsprong 3e geworden ofzo. Pfffff.

Tikt wel heeeel lekker aan qua XP trouwens. Geloof dat ik er meer dan 10 levels affinity bij gekregen heb :p
Een paar van die mods zijn ontzettend tricky ja, heb ook wel eens gehad dat ik een race op een haar na niet haalde (niet met endurance gelukkig :P ), en dan zit je toch wel keihard te balen dat je die stomme mod er op gegooid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

FM6 Endurance Payouts
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FWk2dtWpOykaDXeUH7Wtfoff/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Hr5RI4z67wIlFZR6nOCmEAj4/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uAOyy2CeVFdsspQ2viOyjYU5/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VKYeVfDloZy8BVOa1me0EMav/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d4AOuATNMV68KMG65BynFVe8/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/v4rRjaksiDB9e53hb6ksc4p0/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/crsoOdvGCuJfSrVQwrwSGHAu/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ubF39PBBLpejxis9TwFLFEzE/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0lO98he98F6QmGa9JQzBBk84/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W8ifwdwezpayEBaVCL5fu6Dq/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M9yRx85cugJqrBJcJgS7OS25/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8uAt83WgyBmmcMk2mlVHrWPM/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EaW6zhr9n1mzbhQG6zdDYaGx/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kr0zsTLwvOLV0sEXzstz8w0y/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R0RR4mEsTrC738zH60ATbkrB/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nMndIFJtCdWl4wVls9uq2IUo/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Qdh8aiwHsm9AoEBhiDqf7lFX/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KzndSA4XYF0tIy4LjEE88K8B/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7tRm1HfM48JIAQ4q1POoZH0B/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Cd3tpa7kzWcMp0HKN0cilALY/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gjj00YDkBQS4ttLZdMYsEqQY/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xwxb89FCnTTAT1fIXPnUYfB9/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JKsUd6ioFxakBeItkBho9gph/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pyTFUV9tK8MUs4jwLr3ZIYFP/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/z73BJsaQrWIkiXaJATZdjUrQ/thumb.png

Sommige andere Mods geven je zoooo ontzettend veel interessante payout; je hoeft nooooit meer te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
ThomasXIV schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:22:
[...]

Merci!

W.b.t. die Mazda 787B trouwens, accelereren is echt een pain in the ass met dat ding. Ik moet echt ontzettend voorzichtig zijn met het gas in de eerste en tweede versnelling, anders glijden de wielen lekker weg :'). Volgens mij gebruiken de meesten ook gewoon TCS, maar goed, ik rij liever wat slechter en leer hem langzamerhand onder controle te houden, dan dat ik TCS aanzet en altijd vol gas kan geven.
Dat had ik gister met de LaFerrari, dat ding heeft zonder mods wielspin tot je in z'n 4 komt, dan word ie beetje te rijden :p Uiteindelijk mod opgegooit die extra grip gaf, toen had ie vanaf z'n 3 al enigszins grip _O-

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Vond die LaFerrari in FH2 al kut. Misschien kun je nog een beetje tunen om er voor te zorgen dat je wat meer grip hebt :P. Weet nog dat ik in FH2 gewoon wat sneller doorschakelde, dan maar een iets lager toerental en iets minder snel accelereren, je houdt 'm wel onder controle. Die Mazda valt op zich wel mee, emaal op snelheid in de 2e versnelling rijdt hij heerlijk, maar op een circuit als Long Beach waar je toch vrij vaak naar 1 terug moet schakelen is het een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ik weet niet wat ik de laatste 5 spins heb maar ik heb 5 keer achter elkaar het laagste 'win' bedrag gekregen, Echt absurd en frustrered XD Ik hoef echt geen miljoen elke keer, maar 5 keer 25000 of 50000 vind ik toch wel wat flauw >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:32:
[...]

Sommige andere Mods geven je zoooo ontzettend veel interessante payout; je hoeft nooooit meer te werken :+
Nice!

Was er al wel achter dat het de moeite loont om die extra payout mods te bewaren voor de endurance races :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
BM schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:37:
[...]

Nice!

Was er al wel achter dat het de moeite loont om die extra payout mods te bewaren voor de endurance races :p
Ach, sinds dat ik alle Showcases gedaan heb, ben ik nog iets van 70 levels omhoog gegaan en heb 10 auto's op 25 Affinity in de Career. Druk bezig om het spel uit te spelen en me daarna volledig te kunnen gaan storten op de Leaderboards en hopelijk wat meer sociaal gamen 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:59

Waar kan ik deze endurance vinden? Lijkt me wel gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Boinkie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:41:
[...]

Waar kan ik deze endurance vinden? Lijkt me wel gaaf! :D
Staat onder je Showcases :) Apart blokje met 9 Endurance Races. Afhankelijk van jouw skills, is de kortste race 50+ minuten, de langste 2u45 tot 3u.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
ThomasXIV schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:22:
[...]

Merci!

na starten niet in z'n 1 komen, niet nodig. in z'n 2 is het alleen bij bocht uit een beetje voorzichtig, maar vond hem vele malen makkelijker rijden dan in FM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
job115 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:13:
Zal het even navragen, maar rij weleens tegen een Engelsman die ook met hetzelfde thrustmaster stuurtje rijdt. en die heeft zover ik weet geen enkele problemen met blokkerende wielen, en die zit op hetzelfde tempo als ik met een stuur. Hoorde hem laatst wel iets zeggen over dat die iets van een brake mod had, misschien dat zoiets kan helpen voor jou?
Die mod is soort van extra veer achter je rem, om hogere weerstand te krijgen bij remmen (en je per saldo dus kleinere rem-zone krijgt). Is meer een oplossing als je uitsluitend werkt met 100+% brakeforce tunes, ik heb ook aantal tunes met default (of iets lager) die wel probleemloos werken bij remmen.

Even lomp gezegd:
-bij normale tune heb je bij ~60% input 'optimale brake'
-bij brakeforce tunes zit dit bij 10-10% input, wat op een bereik van ~10cm dus krap 1-2cm is (itt 5-7cm).

Ik zie liever gewoon dat je brakeforce los van tune in kan stellen, kan begrijpen dat alles 'locked' moet zijn, maar brakeforce is een input-voorkeur die imho best los staat van de tune an sich, of ergens gewoon bij de tune-lijst die waarde kan zien.

Of gewoon op zoek naar iemand die tunes maakt en gewoon 100% force gebruikt (of minder).

Meest perfecte zou controller-rumble input op je rem te kunnen zetten, maar daar werken TM en Logitech niet echt aan mee.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
SinergyX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:52:
[...]

Die mod is soort van extra veer achter je rem, om hogere weerstand te krijgen bij remmen (en je per saldo dus kleinere rem-zone krijgt). Is meer een oplossing als je uitsluitend werkt met 100+% brakeforce tunes, ik heb ook aantal tunes met default (of iets lager) die wel probleemloos werken bij remmen.

Even lomp gezegd:
-bij normale tune heb je bij ~60% input 'optimale brake'
-bij brakeforce tunes zit dit bij 10-10% input, wat op een bereik van ~10cm dus krap 1-2cm is (itt 5-7cm).

Ik zie liever gewoon dat je brakeforce los van tune in kan stellen, kan begrijpen dat alles 'locked' moet zijn, maar brakeforce is een input-voorkeur die imho best los staat van de tune an sich, of ergens gewoon bij de tune-lijst die waarde kan zien.

Of gewoon op zoek naar iemand die tunes maakt en gewoon 100% force gebruikt (of minder).

Meest perfecte zou controller-rumble input op je rem te kunnen zetten, maar daar werken TM en Logitech niet echt aan mee.
dan zit er volgens mij echt wat mis in die pedalen van je. weet het niet 100% zeker, maar zit geloof ik rond de 80% brake input tijdens het remmen in een 160% Remdruk tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toevallig gister mijn eerste "lange" afstandsrit voltooid.
9 ronden over de Nurnburgring inclusief GP circuit. Idd een lekkere uitbetaling, ik steeg iets van 5 levels (Ik ben pas level 25) en kreeg er 600.000 voor.

De Xbox One had het er alleen wel zwaar mee, ik was zondag al begonnen maar na 4 rondjes was ik het zat en heb ik dat ding in Standby gezet, toen ik de volgende avond de resterende rondjes wilde rijden had ik allemaal grafische problemen, helft van de controller werkte niet en terugspoelen resulteerde in een zwart scherm.

Maar goed ik heb het gehaald :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
job115 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:00:
[...]

dan zit er volgens mij echt wat mis in die pedalen van je. weet het niet 100% zeker, maar zit geloof ik rond de 80% brake input tijdens het remmen in een 160% Remdruk tune.
Controllerinput werkt natuurlijk iets anders dan pedalen, deze zijn al vervangende exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:33:
[...]
en terugspoelen resulteerde in een zwart scherm.
Ik kreeg tijdens die endurance race trouwens ook serieuze problemen met de rewind optie. Geen zwart scherm, maar regelmatig deed ie helemaal niks (waar ik dus serieus tijd verloor omdat ik ineens zelf achteruit moest, ipv de bocht gewoon opnieuw kon proberen O-) ). Daarbij ging na een rondje of 3 of 4 de rewind niet meer soepeltjes teruguit, maar ging het in stappen van een seconde of 10.

Dat laatste snap ik nog (anders moet je hele race in memory gaan houden voor de rewind), maar dat ie het af en toe helemaal niet deed vond ik vervelender.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:36:
[...]

Ik kreeg tijdens die endurance race trouwens ook serieuze problemen met de rewind optie. Geen zwart scherm, maar regelmatig deed ie helemaal niks (waar ik dus serieus tijd verloor omdat ik ineens zelf achteruit moest, ipv de bocht gewoon opnieuw kon proberen O-) ). Daarbij ging na een rondje of 3 of 4 de rewind niet meer soepeltjes teruguit, maar ging het in stappen van een seconde of 10.

Dat laatste snap ik nog (anders moet je hele race in memory gaan houden voor de rewind), maar dat ie het af en toe helemaal niet deed vond ik vervelender.
Ja eigenlijk precies dat, alleen gedurende de seconden dat je normaal "rewind" had ik dan zwart beeld.
Best irritant, ik zat op een gegeven moment maar 2 seconden achter MAX3400 en toen miste ik een bocht die ik niet terug kon spoelen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
SinergyX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:34:
[...]

Controllerinput werkt natuurlijk iets anders dan pedalen, deze zijn al vervangende exemplaren.
50% input op controller zal toch niet verschillend zijn aan 50% input op pedalen? input is input lijkt mij, of zit er een progressieve input of iets dergelijks op die pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
job115 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:44:

50% input op controller zal toch niet verschillend zijn aan 50% input op pedalen? input is input lijkt mij, of zit er een progressieve input of iets dergelijks op die pedalen?
Ik zal het eens op de PC testen of de 'output' hetzelfde is bij controller en pedalen.

Edit, vage oplossing maar problem gevonden, ABS kickt gewoon veel te vroeg in. Zojuist met de 12C GT3 met en zonder, probleem opgelost en 5% bonus exp :P Al vraag ik me af hoe het gaat op andere tunes, maar deze had al een vrij snelle ABS, waar het zonder ABS zonder problemen leek te gaan (tot ik te hard trapte en echte lock krijg maar aan het geluid weet ik aardig tot hoever ik kan gaan).

Ik dacht altijd dat dat piepend geluid wheellock was, maar dat zijn dus je remschijven :P

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
ABS? Dat gebruik ik al jaren niet meer in games. Ja, ik speel met een controller maar juist daar is in FM5 en FM6 veel aandacht aan besteed om de rumble en triggers voldoende feedback aan de speler te geven om "tot" ABS/blokkeren te remmen.

Vanmiddag even met de Ferrari N.A.R.T 512 BB/LM gereden. In de zeikregen. Zonder TCS / ABS / STM. Ik dacht van te voren dat het een grote glijpartij zou worden maar dat viel me uitermate mee, zeker voor een wat ouder stuk automobiel.

/edit: eindelijk lijkt het erop dat de Forza Rewards weer updaten. Alles klopt in ieder geval weer op mijn account *O*
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ORVGSKrwUK0PAus1M0oZbiAJ/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:04:
ABS? Dat gebruik ik al jaren niet meer in games. Ja, ik speel met een controller maar juist daar is in FM5 en FM6 veel aandacht aan besteed om de rumble en triggers voldoende feedback aan de speler te geven om "tot" ABS/blokkeren te remmen.
Zou dat nu ook in een racestuur zitten, helemaal top, maar zit er niet op :P nu maar op geluid gaan rijden, tot ze ooit rumble op triggers gaan ondersteunen op pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 14:58
skreppiedoe schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:50:
[...]

Het zou mede kunnen komen door de matige geluids kwaliteit van mijn tv, straks even kijken hoe het klinkt als ik het geluid via de surround laat lopen (optische aansluiting).
Die van mij is aangesloten op een DeNon receiver voor 2 Dalí zuilen en een grote center en achter Dalí surround speakers, met een rel subwoofer. Als het geluid dan niet top is. Dan moet het haast wel aan het spel liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
SinergyX schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:11:
[...]

Zou dat nu ook in een racestuur zitten, helemaal top, maar zit er niet op :P nu maar op geluid gaan rijden, tot ze ooit rumble op triggers gaan ondersteunen op pedalen.
Jammer... :( Wel weer een reden voor mij om dus weinig/geen geld uit te geven aan een accesoire voor de enige twee games die ik per jaar koop.

Eigenlijk gek ook; dat je geen rumble in (bepaalde) stuurtjes hebt als je je rempedaal precies genoeg indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:49:
Eigenlijk gek ook; dat je geen rumble in (bepaalde) stuurtjes hebt als je je rempedaal precies genoeg indrukt.
Jup, daarom ook Logitech en TM mailtjes gestuurd of deze data wel bij het stuur binnenkomt, dat ik desnoods zelf via wat pinouts die data kan halen. Maar TM zegt dat het bij R&D ligt en dus geen info geeft, Logitech zegt helemaal niets :/

• skreppiedoe
/edit: eindelijk lijkt het erop dat de Forza Rewards weer updaten. Alles klopt in ieder geval weer op mijn account *O*
Bij mij kloppen days played en gamerscore nog steeds niet, de rest is wel up to date.
Update: Days played en GS zijn nu wel bijgewerkt en alles is up to date. :)

Vanmiddag heel even getest met een headset aan de controller ,en het geluid is dan wel wat beter dan via de tv.

[ Voor 10% gewijzigd door skreppiedoe op 30-09-2015 09:52 ]

• Thomas
  • Niet online
Helemaal niet aan gedacht dat er geen rumble in pedalen zit... Wat dat betreft rij ik liever met een controller, je hebt het zo door als je de rem te ver indrukt.

Over geluid gesproken, heb af en toe een hele schelle, hoge piep, nog nooit voorgekomen, enkel in FM6. Best irritant.

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 22:13
Gisteren voor de 2e x de Nürburgring endurance gereden. Nu beduidend sneller op het één na hoogste niveau. Werd na mijn eigen pitstop niet meer ingehaald.
De moeilijkheidsgraad is wel dusdanig dat je na een paar ronden fouten gaat maken. Het terugspoelprobleem heb ik ook.
Soms werkt het niet en soms zie je hem niet meer terugspoelen maar springt die in 1 x terug voor een willekeurig aantal seconden.

• Opuske
  • Laatst online: 04:11
Heb ook maar ff Forza 6 aangekocht ........is nu aan het downloaden.
Gewone standaard editie zonder het vip gedoe enzo.......heb me al genoeg laten vangen met de vorige forza.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
ThomasXIV schreef op woensdag 30 september 2015 @ 01:23:

Over geluid gesproken, heb af en toe een hele schelle, hoge piep, nog nooit voorgekomen, enkel in FM6. Best irritant.
Heb ik ook wel eens gehad in FM5. Sporadisch, maar toch. :?

• MAX3400
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qKrwptWbPoyyCvabN1FrBRK9/full.jpg
Mooi plaatje waar XBL: MichaelZanetti voorbij gaat aan mijn Drivatar auto :9~

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2015 19:46 ]

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:46:
[afbeelding]
Mooi plaatje waar XBL: MichaelZanetti voorbij gaat aan mijn Drivatar auto :9~
Heb de auto's alleen een "beetje" beschadigd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27
Gisteren de Endurance race Indianapolis gereden, m.a.w. 100 rondjes.
Op de één na hoogste moeilijkheidsgraad gereden en op 13km van de 2de geëindigd.
Wat mij opviel is als je aan het slipstreamen bent dat de AI drivatars plots zich inhouden, met een crash als gevolg, want ik kan ze moeilijk ontwijken als ik met mijn neus vlak achter zit. Gelukkig lag ik genoeg voor en stond de schade af.
Anderzijds begonnen die charels ook te pitstoppen (meerdere keren zelfs) en hoefde ik niet te doen. Ben wel solidair geweest en 2x de pits ingereden. Volgende keer ga ik eens op hoogste niveau proberen.
Wel véél XP credits erbij want had al mijn XP mods ingeschakeld, wel geen clean lap daardoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:08:
Gisteren de Endurance race Indianapolis gereden, m.a.w. 100 rondjes.
Op de één na hoogste moeilijkheidsgraad gereden en op 13km van de 2de geëindigd.
Wat mij opviel is als je aan het slipstreamen bent dat de AI drivatars plots zich inhouden, met een crash als gevolg, want ik kan ze moeilijk ontwijken als ik met mijn neus vlak achter zit. Gelukkig lag ik genoeg voor en stond de schade af.
Anderzijds begonnen die charels ook te pitstoppen (meerdere keren zelfs) en hoefde ik niet te doen. Ben wel solidair geweest en 2x de pits ingereden. Volgende keer ga ik eens op hoogste niveau proberen.
Wel véél XP credits erbij want had al mijn XP mods ingeschakeld, wel geen clean lap daardoor :(
Het viel mij ook al op dat als je wil slipstreamen ze vaak uit het niets op de rem gaan.. of midden in de bocht.. vreselijk irritant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 11:53
Ik heb eindelijk alles binnen en in elkaar. Ontzettend lastige overstap nog vanaf controller.

Ik schakel nu handmatig zonder clutch maar verder nog wel STM, TCS en ABS aan... Redelijk newb dus.

Iemand tips om dit langzaam op te voeren naar een lastigere niveau? Eventueel mag je me ook toevoegen: HabbekratzNL

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Habbekrats_NL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:23:
Ik heb eindelijk alles binnen en in elkaar. Ontzettend lastige overstap nog vanaf controller.

Ik schakel nu handmatig zonder clutch maar verder nog wel STM, TCS en ABS aan... Redelijk newb dus.

Iemand tips om dit langzaam op te voeren naar een lastigere niveau? Eventueel mag je me ook toevoegen: HabbekratzNL
Gewoon alles uitzetten en opnieuw beginnen met je skills ontwikkelen. Sowieso even in dit topic en op de forums van T10 wat posts opsnorren over de instellingen voor je nieuwe setup.

Zeker STM&TCS zsm uitzetten; de feeling komt veel beter over op je besturing en leer je heel snel gedoseerd je gas te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb STM nooit aangehad, vond het juist raar rijden als dat aan stond. ABS heb ik nu uitgezet, maar dat is voor mij stuk beter met een TX, ik weet niet of dit ook goed gaat met een G920 (die heeft de bug met juist een erg zwakke rem begreep ik?). TCS rij ik standard mee, ook al dat sommige classes dit niet mogen (superV8 en WTCC, GT3 weer wel), tot daar gaan m'n skills en heb geen zin het steeds aan/uit te zetten voor de auto's waar het me wel lukt (of beter rijden, zoals bv WTCC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:29:
[...]

Gewoon alles uitzetten en opnieuw beginnen met je skills ontwikkelen. Sowieso even in dit topic en op de forums van T10 wat posts opsnorren over de instellingen voor je nieuwe setup.

Zeker STM&TCS zsm uitzetten; de feeling komt veel beter over op je besturing en leer je heel snel gedoseerd je gas te gebruiken.
Al kun je met sommige auto's toch beter met TCS rijden. Heb er een aantal in m'n garage waarbij ik dat niet meer zonder ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
ThomasXIV schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:10:
[...]

Al kun je met sommige auto's toch beter met TCS rijden. Heb er een aantal in m'n garage waarbij ik dat niet meer zonder ga proberen.
Is dat dan echt het grote verschil tussen controller en stuur? De hele career (en ik ben nu bijna klaar met Volumes 1 t/m 4) heb ik zonder TCS/ABS/STM gereden incl. regen-races. Het is soms lastig maar in ieder geval in FM6 niet onoverkomelijk.

/edit: nieuwe Rewards zijn er; screenshot is van Tier 9
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TieUH94l7CXHbC7SvyISsqMU/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MAX3400 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 06:43:
[...]

Is dat dan echt het grote verschil tussen controller en stuur? De hele career (en ik ben nu bijna klaar met Volumes 1 t/m 4) heb ik zonder TCS/ABS/STM gereden incl. regen-races. Het is soms lastig maar in ieder geval in FM6 niet onoverkomelijk.
Je hebt geen feedback, zo simpel is dat, met je controller voel je precies wanneer er iets op je gas of rem gebeurd, dat heb je dus niet bij een stuur, enkel dat je FFB 'los komt' als je uitbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik rij ook met controller, gister nog wat career gereden omdat Xbox Live er uit lag. Die Lotus F1 wagen ga ik niet zonder TCS rijden ;). Had die in de career gekozen :p. Heb ook nog een andere bak die gewoon echt niet onder controle te houden is, ben vergeten welke dat ook al weer is. Nouja, op zich kan ik wel rijden met beiden, zonder TCS, maar dan kan ik me absoluut niet op racen focussen en zet ik slechte tijden neer. Dan zet ik TCS dus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Het viel mij ook al op dat als je wil slipstreamen ze vaak uit het niets op de rem gaan.. of midden in de bocht.. vreselijk irritant :o
Wegens geen Xbox live gisterenavond Indianapolis Motor Speedway 100 rondjes nog eens gereden maar nu op hoogste moeilijkheidsgraad. Bizar gedrag van de AI drivatars was hetzelfde, maar nu reden de 11 voor mij weg van mij en kwam P13 steeds aandringen. Gelukkig pitten die charels al na 20 ronden en na 40 ronden reed ik op P1.
Er is nog werk aan de winkel voor T10 want de AI klopt langs geen kanten, werd regelmatig voorbijgestoken door achtervolgers (die al op 2 ronden stonden) en gingen na een rondje gewoon vol in de remmen in de bocht. Is niet makkelijk om zo'n gasten te ontwijken en toch een drietal keer een pirouette gemaakt. Tijdens mijn volgende sessies op andere circuits is het AI gedrag hetzelfde, valt iets minder op tijdens de kortere ritten (bv. 4 rondjes), dan zie je gewoon P1 ver vooruit rijden, maar tijdens langere sessies valt P1 eigenlijk helemaal stil en zit bv. 1000m achter u en 2 rondjes later komt hij terug aandringen. Zelfs P23 kwam mij regelmatig voorbij vlammen om dan in de volgende bocht stil te vallen.
Op Silverstone is het gedrag van de AI ook bijzonder te noemen. In de voorlaatste bocht zitten die steeds tegen de banden, en rondje nadien zaten ze er nog en waren er nog een paar bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 15:49
RigolleM schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:01:
[...]
Op Silverstone is het gedrag van de AI ook bijzonder te noemen. In de voorlaatste bocht zitten die steeds tegen de banden, en rondje nadien zaten ze er nog en waren er nog een paar bijgekomen.
Dit viel mij op Silverstone ook op, met name gisteren (misschien geen toeval?). Er stonden zo 5-6 F1 wagens stil tegen de banden voor 3 rondes lang.

Zeer vreemd.

En het remmen om niets of opeens een nr.2 die achter in je nek zit is ook van dat vreemde gedrag van de AI.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

RigolleM schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:01:
[...]
Wegens geen Xbox live gisterenavond Indianapolis Motor Speedway 100 rondjes nog eens gereden maar nu op hoogste moeilijkheidsgraad. Bizar gedrag van de AI drivatars was hetzelfde, maar nu reden de 11 voor mij weg van mij en kwam P13 steeds aandringen. Gelukkig pitten die charels al na 20 ronden en na 40 ronden reed ik op P1.
Er is nog werk aan de winkel voor T10 want de AI klopt langs geen kanten, werd regelmatig voorbijgestoken door achtervolgers (die al op 2 ronden stonden) en gingen na een rondje gewoon vol in de remmen in de bocht. Is niet makkelijk om zo'n gasten te ontwijken en toch een drietal keer een pirouette gemaakt. Tijdens mijn volgende sessies op andere circuits is het AI gedrag hetzelfde, valt iets minder op tijdens de kortere ritten (bv. 4 rondjes), dan zie je gewoon P1 ver vooruit rijden, maar tijdens langere sessies valt P1 eigenlijk helemaal stil en zit bv. 1000m achter u en 2 rondjes later komt hij terug aandringen. Zelfs P23 kwam mij regelmatig voorbij vlammen om dan in de volgende bocht stil te vallen.
Haal uit die Indy oval (en Daytona ook wel) nauwelijks bevrediging. Of het moet zijn om je indycar laag in de 0.38 te houden, wat ik op zich niet makkelijk vind. Voel me daar verder niet meer dan een vis in een vissenkom of een hamster in een tredmolen. Deprimerend. :+
Maikel64 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Dit viel mij op Silverstone ook op, met name gisteren (misschien geen toeval?). Er stonden zo 5-6 F1 wagens stil tegen de banden voor 3 rondes lang.

Zeer vreemd.

En het remmen om niets of opeens een nr.2 die achter in je nek zit is ook van dat vreemde gedrag van de AI.
Je ziet dat in toenemende mate bij vrijwel elke chicane; Silverstone, Road Atlanta, Nurburgring GP, Monza, Spa (in iets mindere mate) Mn in de snellere klassen zie je regelrechte schroothopen. Jammer dat ik geen screenshot voorhanden heb, is namelijk hilarisch.
Ai gedrag is bekend en zal T10 wel fixen, net als een aantal andere zaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Het valt me bij de console games wel op dat ze lang wachten met bugfixxen?. Heeft dit te maken met de structuur van updaten binnen het xbox netwerk?.
Bij steam brengen ontwikkelaars als een game net uit is zo 2-3 updates op 1 dag uit om kleine dingen op te lossen...

Vanmiddag komt mijn G920 binnen!, even een (in hoogte verstelbaar) campingtafeltje bij mijn ouders lenen om hem voorlopig op te schroeven :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 02-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rottentomato
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 15:35
Gisteren via de pc even een nieuwe firmware voor de thrustmaster tx geinstalleerd, eens kijken of het helpt en hij na een tijdje niet meer raar gaat doen. Duurt inderdaad best lang voor ze voor Forza 6 een patch uitbrengen, ongeacht het review proces van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
rottentomato schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:04:
Gisteren via de pc even een nieuwe firmware voor de thrustmaster tx geinstalleerd, eens kijken of het helpt en hij na een tijdje niet meer raar gaat doen. Duurt inderdaad best lang voor ze voor Forza 6 een patch uitbrengen, ongeacht het review proces van microsoft.
Ik heb de laatste er al op zitten, maar het is echt een forza ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Ja patches op de Xbox duurt erg lang altijd.
Komt doordat het door een hele molen moet bij Microsoft.
Kijk maar naar de patches voor project cars wanneer die uitzijn op de PC en op de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb net een paar races gedaan met stuur. Erg wennen, vooral aan het remmen. Moet veel meer kracht zetten als mijn oude Logitech Momo, in de std instelling moet je het pendaal bijna door de vloer trappen voor je gevoel.

Stuur heb ik qua draaihoek verzet naar 360 graden omdat het campingtafeltje waar hij aan vast zit vrij gammel is.... Spoedig wat beters voor regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Volgende week de eerste patch?

Next Content Update: 10/6
Next Tuesday promises to be a big one for Forza 6 players, as that’s the day we’ll post our next content update for Forza Motorsport 6. This update will feature a number of fixes and gameplay improvements; and I’ll have a breakdown of those updates on Tuesday when the content update hits. In addition, Tuesday will also see the release of the first official monthly car pack for Forza Motorsport 6. I don’t want to tease much – but this pack is fantastic one. I can’t wait for you all to see it.

Bron: week in review op FM.net: http://www.forzamotorsport.net/en-us/news/wir_10_2_15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
Ik rij altijd op unbeateble AI maar in die showcase races is dat gewoon echt niet te doen! Wat een oneerlijk k*t spel is dit soms met echt vreselijke AI op sommige momenten. Ik geniet bijna elk moment van forza totdat ik de showcases opstart dan heb ik na 5 minuten zin om mijn controller zo hard op de grond te gooien zodst deze via het plafond terug stuiterd.

natuurlijk kan ik de AI tijdens deze races op pro zetten maar dat wil ik niet!

Ik speel al forza games sinds deel 2 en merk toch wel dat forza vanaf deel 4 mij steeds minder lang vast houd, het is eigenlijk steeds hetzelfde, zeker nu met het op 100% halen van die championships.

Het is tekens de zelfde 4,5,6 races maar dan met een andere auto en dat 6x

Ook is het onbegrijpelijk dat er auto's missen die in deel 5 wel aanwezig waren, om deze later met dlc waarschijnlijk terug te brengen.

Het had ze goed gestaan om met deze 10 de verjaardag editie eens gewoon een volledig spel uit te brengen zonder 120 euro te moeten Lappen voor alles wat nog komen gaat wat eigenlijk in voorgaande delen al aanwezig was.

Begrijp me niet verkeerd als deel 6 je eerste forza game is zou ik ook tevreden zijn geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi1986 op 03-10-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Begrijp me niet verkeerd als deel 6 je eerste forza game is zou ik ook tevreden zijn geweest.
Ik heb tot nu toe alle delen gespeeld en ben dik tevreden met deel 6 maar er is zeker ruimte voor verbetering. Ik vond zelf de career mode van deel 3 veruit het beste.

Een aantal showcase events vond ik erg leuk om te doen zoals de endurance races (op Indy na), maar rallycross hadden ze wat mij betreft weg mogen laten.
Het is moeilijk om iedereen tevreden te houden, en de perfecte FM die iedereen top vind gaat waarschijnlijk nooit uikomen.
Dus ik ga me nog genoeg uurtjes vermaken met FM6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
schumi1986 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:59:
Ik rij altijd op unbeateble AI maar in die showcase races is dat gewoon echt niet te doen!
Wat is er dan? Duwen ze je met zijn 23en tegelijk van de baan? Rijdt #1 te ver en te snel weg na de start en kan je het niet winnen?

Er zijn namelijk 2 zaken in Showcases waar je rekening mee moet houden (en je bloeddruk): ten eerste is de AI al een issue bij T10 en mogelijk wordt dit dinsdag gefixt. Ze zijn ervan op de hoogte dat de AI soms onrealistisch hard/snel rijdt waardoor je nooit kan winnen. En daarnaast, maar dat moet je zelf bedenken; sommige Showcases zijn sowieso best lastig zoals de Autocross (tussen de poortjes door scheuren); dat heeft absoluut niets met AI te maken want je rijdt alleen. Neemt niet weg dat sommige targets misschien te hoog gegrepen zijn en als je dan de AI even terugschroeft, krijg je een iets makkelijker target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Ik heb bij de autocross events de moeilijkheidsgraad meteen op new racer gezet aangezien ik er geen bal aan vind. Gelukkig waren het maar een paar events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
skreppiedoe schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:56:
Ik heb bij de autocross events de moeilijkheidsgraad meteen op new racer gezet aangezien ik er geen bal aan vind. Gelukkig waren het maar een paar events.
Heb Autocross nooit echt leuk gevonden; zelfs niet op het KLPD-circuit Lelystad ofzo. Laat staan in games. 1x niezen en je auto raakt een paaltje. +5 seconden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Hoezo? Moet je ze doen dan? Ik dacht dat ze gewoon optioneel waren?
Of bedoel je dat ze verplicht zijn voor achievements?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 03-10-2015 12:33 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
MAX3400 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Wat is er dan? Duwen ze je met zijn 23en tegelijk van de baan? Rijdt #1 te ver en te snel weg na de start en kan je het niet winnen?

Er zijn namelijk 2 zaken in Showcases waar je rekening mee moet houden (en je bloeddruk): ten eerste is de AI al een issue bij T10 en mogelijk wordt dit dinsdag gefixt. Ze zijn ervan op de hoogte dat de AI soms onrealistisch hard/snel rijdt waardoor je nooit kan winnen. En daarnaast, maar dat moet je zelf bedenken; sommige Showcases zijn sowieso best lastig zoals de Autocross (tussen de poortjes door scheuren); dat heeft absoluut niets met AI te maken want je rijdt alleen. Neemt niet weg dat sommige targets misschien te hoog gegrepen zijn en als je dan de AI even terugschroeft, krijg je een iets makkelijker target.
Het gaat idd op het feit dat de nummers 1 tm 3 meteen als een raket weg zijn en ik mij een weg moet banen door AI die er op los beukt en op onverwachte momenten aan het remmen is.

Tijdens de niet showcase races is dit ook wel het geval maar daar lijkt de moeilijkheidsgraad wat lager te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Martinspire schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:33:
[...]

Hoezo? Moet je ze doen dan? Ik dacht dat ze gewoon optioneel waren?
Of bedoel je dat ze verplicht zijn voor achievements?
Voltooi alle showcases is idd een achievement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 12:16

Winkiller

De Mopperpot

MAX3400 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:05:
[...]

Laat staan in games. 1x niezen en je auto raakt een paaltje. +5 seconden. :|
Ja en ? begin je toch fijn opnieuw totdat het foutloos is, het is een spel hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Ja en ? begin je toch fijn opnieuw totdat het foutloos is, het is een spel hoor. :+
Maar wel heel frustrerend :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
Bah die indy Endurance is echt geen ene ruk aan. De rest van de showcases vond ik best aardig. De meeste zijn toch behoorlijk gemakkelijk de enige waar ik tot nu toe iets langer mee bezig ben geweest zijn de passing showcases (heb er 3 ofzo gedaan nu). Het zijn toch een grote hoeveelheid wagentjes die je moet inhalen en als je een fout maakt is de kans dat je er net onder zit. Kan je wel rewinden I guess, maar goed dat ga je ook niet elke bocht doen haha.

Ik rijd sinds Forza 3 of iets dergelijks met manual shifting en ben sinds een paar dagen ook overgestapt op manual met clutch, maar dat is toch een stuk lastiger. Niet zo zeer tijdens het rijden, ik bedoel het is feitelijk hetzelfde als manual alleen dan met een extra knop (heb LB/A geruild), maar met name de start. Er zijn behoorlijk wat auto's waar ik gewoon niet kan of zelfs niet fatsoenlijk kan starten. E23, McLaren 12c (r klasse gt2/3 of iets dergelijks) en de 1977 lotus toen ik TCS per ongeluk had aanstaan. Dat staat normaal gesproken uit, maar ik zet het aan voor X. P klassen en sommige R klasse auto's. Nu had ik gelezen dat TCS er voor zorgt dat je launch niet helemaal lekker loopt, maar goed uitzetten is niet echt een optie in de auto's waarvoor ik het gebruik.

Zijn er anderen die probleem hebben met 'launchen' vanaf de start? Of wellicht kan iemand me vertellen hoe ik dat consistent wel goed kan doen.
BM schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:36:
[...]

Ik kreeg tijdens die endurance race trouwens ook serieuze problemen met de rewind optie. Geen zwart scherm, maar regelmatig deed ie helemaal niks(...)
Ik las op reddit of de forza forums dat de rewind uitgeschakeld is op het moment dat een AI de finish lijn overgaat en wanneer ze pitten. Dus dat kan mogelijk de reden zijn waarom je soms een tijd lang niet kunt rewinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hee dat is een goeie tip zeg, heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht :)
Gelijk maar even gedaan en alle 5 " gehaald" . Ben ik er gelijk vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Aangezien iedereen in dit topic op de console speelt;
Nu ik mijn G920 in huis heb (en geen raceseat / wheelstand) gaat het rijden niet geweldig op de camping tafel.....

Wat gebruiken jullie om je stuur (stevig) op te zetten?. Heb mijn XB1 even bij mijn pc gezet,op mijn bureau doet die G920 het prima. Moet wel echt wennen aan het remmen (moet veel krachtzetten inverhouding met mijn oude Momo @ PC). Zoveel dat ik mezelf nog wel eens wegdruk (weeg niet genoeg ;)).

Worden best veel (2e hands) playseats aangeboden maar eea is zo lomp. Zo'n Playseat Challenge is compact maar oogt weer vrij gammel....

Edit
Krijg stuur momenteel helemaal niet werkende in Forza. Menu van de Xbox herkent hem, open i daarna Forza reageert hij helemaal niet :'(.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 04-10-2015 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Donstil schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:30:
[...]

Hee dat is een goeie tip zeg, heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht :)
Gelijk maar even gedaan en alle 5 " gehaald" . Ben ik er gelijk vanaf :)
MAX3400 in "[Xbox one] Forza motorsport 6" ;)

Anyhow, ik moet nog ongeveer 15 uur op de track in Volume 5 en dan ben ik klaar met alle Volumes. Man, de teller staat dan op 100 uur gereden (in-game) en grofweg 150 uur totale tijd dat FM6 opgestart is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Tortelli schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:45:
Wat gebruiken jullie om je stuur (stevig) op te zetten?
Ik gebruik een Wheel Stand Pro en dat bevalt prima. Vrij stevige constructie waarop je zowel je stuur als je pedalen kunt bevestigen. Het geheel is snel en compact in te klappen. Misschien is het niet zo luxe als een volledige playseat, maar wel praktisch in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Ze mogen bij T10 wel iemand ontslaan; wie verzint het in hemelsnaam om 12 ronden op Lime Rock of 8 ronden op Brands Hatch te moeten rijden met een Lotus F1 hok? Heb gewoon TCS aan moeten zetten en (lui) ook de versnellingen op automagisch.

Can't be bothered :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

MAX3400 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:47:
Ze mogen bij T10 wel iemand ontslaan; wie verzint het in hemelsnaam om 12 ronden op Lime Rock of 8 ronden op Brands Hatch te moeten rijden met een Lotus F1 hok? Heb gewoon TCS aan moeten zetten en (lui) ook de versnellingen op automagisch.

Can't be bothered :(
Schakelen is toch niet zo'n probleem nog? Met een F1 auto TCS aan is wel een must eigenlijk. Op Lime Rock kun je trouwens nog wel redelijk overtaken, Brands Hatch is echt een driet baan om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
Mu.siQ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Schakelen is toch niet zo'n probleem nog? Met een F1 auto TCS aan is wel een must eigenlijk. Op Lime Rock kun je trouwens nog wel redelijk overtaken, Brands Hatch is echt een driet baan om in te halen.
Schakelen is inderdaad het probleem niet maar omdat je op sommige tracks blijkbaar 16x per seconde moet up/down-shiften, heb ik daar dus ook geen zin in. Sowieso, maar ik zit even in een rant-mode; de Volumes uitspelen is wel zo'n mindnumbing bezigheid. Auto A, tracks 1 t/m 18. Auto B, dezelfde tracks 1 t/m 18. He, auto C, weer dezelfde tracks. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
MAX3400 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:28:
[...]
Schakelen is inderdaad het probleem niet maar omdat je op sommige tracks blijkbaar 16x per seconde moet up/down-shiften, heb ik daar dus ook geen zin in.
Vond de e21 uit forza 5 toch fijner rijden, dan de e23. De standaard gear setup for de e23 is echt verschrikkelijk. Met een beetje accelereren heb ik naar mijn idee ongeveer 0.1s om te shiften. Pas vanaf 6 is het een wat meer gangbare periode tussen shifts imo.

En ja de trackselectie vond ik zelf nogal apart voor sommige classes, ik geloof dat ik een P class race op Lime rock full alt had. Ik was nog blij dat het de alt was want dan heb je in ieder geval een extra chicane haha (die je overigens zo goed als kan negeren omdat je geen mark krijgt als je vol over de kerbs vliegt).
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste