Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Precies dit ja , uiteindelijk heb ik de eerder benoemde showcase gehaald zonder de AI aan te passen en eigenlijk Door vanaf de start naar voren te beuken om zo snel mogelijk bij de eerste 4 te komen zodat ze niet te ver uitlopen , en dat is best jammer het nodigt niet uit om clean te racenMartinspire schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:45:
Mja dat van die Ford GT is wel muf, maar nu tune ik er gewoon 1 naar een hogere klasse.
En dat van die targets blijf ik ook al muf vinden. Of start me niet zo ver naar achter óf pas de target aan naar iets reëels. Overigens hadden er van mij nog wel wat meer moeilijkheidsgraden mogen zijn want het gaat van te makkelijk naar net effe te lastig.
Ik ga 't proberenMartinspire schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:09:
Dus, vanavond maar eens kijken wie eronder komen:
[video]
spoiler:Phil zit dus op 2.00
Grojean zit op 1.52
Moet volgens mij wel te doen zijn. Beiden waren geen clean laps, maar voor het gemak lijkt het me beter als we daar wel vanuit gaan. Plus dat het een standaard auto is (geen tune, niks), wat het wel iets lastiger maakt denk ik. Maar de snelle tijd moet wel te doen zijn. Misschien dat ze wat meer ronden hadden moeten geven om het wat strakker te zetten, maar ziet er leuk genoeg uit.
Dit herken ik ook. Sommige races zijn wel te doen met redelijk clean rijden, maar best vaak blijf je zo lang in de achterhoede hangen dat de top 3 gewoon te ver is om in te halen...schumi1986 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:59:
[...]
Precies dit ja , uiteindelijk heb ik de eerder benoemde showcase gehaald zonder de AI aan te passen en eigenlijk Door vanaf de start naar voren te beuken om zo snel mogelijk bij de eerste 4 te komen zodat ze niet te ver uitlopen , en dat is best jammer het nodigt niet uit om clean te racen
[ Voor 30% gewijzigd door Thomas op 19-09-2015 10:51 ]
F it; ik ga boodschappen halen in mijn lieve Evo en laat expres alleen de 2e versnelling staan
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik hoop dat die supermarkt minimaal 14km rijden is danMAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:59:
Boring... Daytona Beach Invitational Showcase; lekker racen met Formula E Cars... Je hoort niks afgezien van je piepende bandjes.
F it; ik ga boodschappen halen in mijn lieve Evo en laat expres alleen de 2e versnelling staan
[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 19-09-2015 11:37 ]
[ Voor 100% gewijzigd door schumi1986 op 19-09-2015 11:36 ]
Ik ben het met je eens, die Lotus E23 is ook niet mijn vriend, ik heb 1:56.792 gereden.job115 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:59:
[...]
wat een pokke ding, uiteindelijk 1.49.0 zonder TCS. ding glijdt als de pest, en short shiften heeft geen zin als je met clutch rijdt want dan slaat ie steeds af. ***** wagen
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik won net een of andere oude race auto van 1,5miljoen en die credits zou ik graag op een andere manier inzetten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wel jammer dat je een paar dezelfde races uit de demo moet rijden.
De game smeekt wel echt om een racestuur, is de G920 al echt leverbaar?. En iemand een tip hoe die te monteren bij je tv?. pricewatch: Playseat® Challenge ?
[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 19-09-2015 14:28 ]
Playseats zijn vaak compatible met alle grote namen aan stuurtjes, Logitech en TM gebruiken ook bijna op elk stuur dezelfde mountingholes. De TX 458 staat nu al voor bijna 100 goedkoper, mocht het je om het geld ook gaanTortelli schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:27:
De game smeekt wel echt om een racestuur, is de G920 al echt leverbaar?. En iemand een tip hoe die te monteren bij je tv?. pricewatch: Playseat® Challenge ?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb ze helaas niet allebei getest.
Jammer dat je die sturen niet even bij de MM oid kunt testen.
[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 19-09-2015 15:19 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Volgens mij kan je naar je Garage toe gaan, een auto selecteren, op A klikken en dan verkopen. Let op; je krijgt maximaal de helft van de waarde terug met uitzondering van gifted cars; die zijn 0 waard.Donstil schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:18:
Klopt het dat ik geen auto's kan verkopen voor Coin?
Ik won net een of andere oude race auto van 1,5miljoen en die credits zou ik graag op een andere manier inzetten
Je bedoelt: dat grote groene logo op de auto van Grosjean?Bullet NL schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:16:
Flink wat reclame van Forza 6 en de Xbox One van het weekend bij de Formule 1, leuk om te zien.
XBL: TrueDeadEyeNL
Vind de G920 een prettiger stuur om mee te rijden. Kwaliteit en afwerking voelt beter aan, veel minder plastic en al.
Intern qua motoren is de TX iets fijner en draait soepeler met minder geluid. Maar de pedalen van de G920 vind ik beter. Gewicht van beide sturen is hetzelfde.
De TX kan je wel een ander stuur opzetten als je wilt. Maar ik vind zo'n afgevlakt sportstuur prima.
Wat betreft de stuurtjes: Wanneer je in Forza hebt gekozen voor manual+clutch moet je dus ook handmatig koppelen bij een sequentiële bak. Dat klopt natuurlijk niet. Bij een sequentiële bak (en zeker met een dubbele koppeling) wordt dat al lang electronisch/automatisch geregeld. Bij motorfietsen, die standaard een sequentiële bak hebben, gebeurd het koppelen over het algemeen nog handmatig. Pas de laatste jaren zie ik verschillende Honda's en Yamaha's met automaten ondanks dat de ontwikkeling daarvan al langer in gang is.
Handmatig koppelen (uiteraard afgezien van de handbakken) is complete onzin. Dat is in PCars veel beter (lees: geloofwaardig) gedaan.
Met een koppeling-pedaal schakel je altijd langzamer dan wanneer je dat op je controller met de knoppen kunt doen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat is wanneer je op je stuur een knop toewijst voor de koppeling.
Voor mij althans een reden temeer om het in Forza bij m'n controller te houden.
Under investigation op de T10-forums.rottentomato schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:17:
Vermaak me tot nu toe uitstekend met de game, paar dingen. Blijf het raar vinden dat met sp dat die nummer 1 zo achtelijk ver voorop rijdt, dat kan wel iets meer in verhouding.
Gemeld in Bugs & Support op de T10-forums.De melding slechte connectie met mp-er races, lijkt me erg sterk, maar dat kan ook te maken hebben met de release van de game wereldwijd.
AddedXBL rotten m3
Zou de carpass en Vip pack trouwens net als de game ook het goedkoopst zijn in Brazilië?
Kijk altijd op digitalgameprices maar kan de dlc niet vinden...
[ Voor 35% gewijzigd door schumi1986 op 20-09-2015 01:07 ]
Dat verklaart het dus dat Mini Cooper ook zoveel boven aan staat in leaderboardsMAX3400 schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:32:
Interessant; had iemand al gezien dat de gemodde Mini Cooper geband is van online gaming ivm de achterlijke performance die dat ding heeft in de respectievelijke car-classes?
Rupsen, Rapsen.
Nog wel; binnenkort een database-cleanup "IF Mini Cooper THEN delete record"Metian schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:46:
[...]
Dat verklaart het dus dat Mini Cooper ook zoveel boven aan staat in leaderboards
Ik ben trouwens gestopt met manual clutch, werd gek van het uitvallen met de start.
Mijn F1 Rival challenge tijd is een 1:49.5??, exacte tijd herstel ik wel even zodra ik het gechecked heb.
XboxLive: Dave 130R
Ik heb me nu al een lange tijd vermaakt met het verhaal maar ben nu toch wel op zoek naar wat meerdere Forza spelers om gezellig wat online races te doen en te chatten in de party.
Mocht je dit leuk lijken, voeg mij dan even toe: I am rambo1991
Ik race ook met Manuel clutch maar daar nooit last van gehad, volgensmij is het zelfs zo dat je met de start geen clutch hoeft te gebruiken , gewoon de toeren net voor het rode gebied houden als de lichten op groen gaan.Earzz schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:54:
Ik heb afgelopen vrijdag bij MM Breda even met de Logitech G920 mogen spelen, een heel gave ervaring. Inmiddels toch wel besloten dat er een stuur gaat komen maar dan de vraag welke, dat gaat wel even weer wat uitzoek werk worden. Iemand net als Joostk ervaring (bedankt voor het delen) met beide sturen?
Ik ben trouwens gestopt met manual clutch, werd gek van het uitvallen met de start.
Mijn F1 Rival challenge tijd is een 1:49.5??, exacte tijd herstel ik wel even zodra ik het gechecked heb.
Als dat ding binnen het spel zo gemaakt is waarom dan bannen ?MAX3400 schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:32:
Interessant; had iemand al gezien dat de gemodde Mini Cooper geband is van online gaming ivm de achterlijke performance die dat ding heeft in de respectievelijke car-classes?
Algemeen antwoord? Omdat T10 geen automatische tests heeft en als sinds FM1 het voor elkaar krijgt om bepaalde combinaties van upgrades dusdanig overpowered uit te brengen, dat ze geen andere oplossing kennen dan een bepaald type/combi auto maar te bannen online.Winkiller schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:23:
[...]
Als dat ding binnen het spel zo gemaakt is waarom dan bannen ?
Jammerlijk maar helaas; hetzelfde geldt trouwens ook voor Gran Turismo. Daar zat ooit een Subaru in (dacht ik) die zooo sterk was dat je rechtdoor over sticky grass kon en alleen maar snelheid won ipv inleverde.
Een foutje in het spel dus, ik vindt het wel lachen dat men dat voor elkaar krijgt zonder vals te spelen.MAX3400 schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:27:
[...]
Algemeen antwoord? Omdat T10 geen automatische tests heeft en als sinds FM1 het voor elkaar krijgt om bepaalde combinaties van upgrades dusdanig overpowered uit te brengen, dat ze geen andere oplossing kennen dan een bepaald type/combi auto maar te bannen online.
Van mij mogen ze dan ook blijven, er wordt immers niet vals gespeeld, ik kan me er niet druk om maken.
Is geen foutje en ook niet zozeer vals spelen want het is het arcade aspect in Forza. Door de 1.6 rally en de 5.7 V8 in auto's te proppen, daarnaast 'n drivetrain swap naar AWD en je hebt een raket. Dat was al in F4 zo'n "glitch" maar werkt kennelijk in F6 extreem. Bouw zo'n auto in career en je hebt ook een auto die voor alles en iedereen uit rijdt, hoewel dat laatste idd een fout is. Schijnbaar glitcht er om de 1 of andere reden een unbeatable car in pro etc.Winkiller schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:40:
[...]
Een foutje in het spel dus, ik vindt het wel lachen dat men dat voor elkaar krijgt zonder vals te spelen.
Van mij mogen ze dan ook blijven, er wordt immers niet vals gespeeld, ik kan me er niet druk om maken.
Die swaps zijn altijd zo geweest in Forza en er is altijd over geklaagd en mee geleefd, de community stemt er (tot op zekere hoogte) mee in en is daarnaast ook 1 van de redenen dat Forza zo geliefd is.
het is wel degelijk een glitch, met die 5.7l V8 en 1.6l rally engine was het mogelijk om voor vrij weinig extra PI toch veel vermogen te krijgen. echter zijn de D klasse mini's om en nabij 116pk, en tikken met gemak 250 aan op het rechte stuk van spa, waar mijn dragtire, ~160pk, mini net de 170 aantikt.mowa schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:00:
[...]
Is geen foutje en ook niet zozeer vals spelen want het is het arcade aspect in Forza. Door de 1.6 rally en de 5.7 V8 in auto's te proppen, daarnaast 'n drivetrain swap naar AWD en je hebt een raket. Dat was al in F4 zo'n "glitch" maar werkt kennelijk in F6 extreem. Bouw zo'n auto in career en je hebt ook een auto die voor alles en iedereen uit rijdt, hoewel dat laatste idd een fout is. Schijnbaar glitcht er om de 1 of andere reden een unbeatable car in pro etc.
Die swaps zijn altijd zo geweest in Forza en er is altijd over geklaagd en mee geleefd, de community stemt er (tot op zekere hoogte) mee in en is daarnaast ook 1 van de redenen dat Forza zo geliefd is.
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Echt heel slordig, zoiezo klopt er helemaal niets van die showcases de ene keer is het overdreven makkelijk en de andere keer moet je een AI niveau terug om überhaupt kans te maken om te winnen..
Ik zat vanochtend te denken eens bij de MM Duiven te kijken of ze hem hebben staan (nog niet op de website). Rij maar even langs de MM om de G920 te proberen, meteen een leuk verjaardagscadeau uit eigen zakEarzz schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:54:
Ik heb afgelopen vrijdag bij MM Breda even met de Logitech G920 mogen spelen, een heel gave ervaring. Inmiddels toch wel besloten dat er een stuur gaat komen maar dan de vraag welke, dat gaat wel even weer wat uitzoek werk worden. Iemand net als Joostk ervaring (bedankt voor het delen) met beide sturen?
Edit: geen G920 in Duiven.
M'n Integra rijdt al erg lekker maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Die glitch was er in F5 al en in zekere zin natuurlijk altijd al geweest alleen niet zo extreem als nu zoals bij de monster mini.job115 schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:44:
het is wel degelijk een glitch, met die 5.7l V8 en 1.6l rally engine was het mogelijk om voor vrij weinig extra PI toch veel vermogen te krijgen. echter zijn de D klasse mini's om en nabij 116pk, en tikken met gemak 250 aan op het rechte stuk van spa, waar mijn dragtire, ~160pk, mini net de 170 aantikt.
Wel 1 die ze snel moeten aanpakken want de mini's beginnen op sommige tracks ook al de B Class te domineren. De Fiat X1 is overigens ook al gebanned en er zijn nog meer kandidaten die OP zijn.
Het is echter niet alleen de engine maar ook de drivetrain swap die gereset moet worden. Verander op zo'n mini FWD naar RWD en je wint al fors snelheid. Helemaal als je er een AWD van maakt.
T10 gaat dit 1 dezer dagen wel aanpassen en denk ik ook de leaderboard resetten.
[ Voor 8% gewijzigd door mowa op 20-09-2015 15:50 ]
Haha dat had ik dus ook. Koos ook de Abarth omdat ik daar persoonlijk iets meer mee heb maar was volledig kansloos.schumi1986 schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:52:
Over die Mini gesproken trouwens , tijdens zo'n topgear showcase mini autotjes race kun je kiezen uit een oude mini, fiat 500 en een vw Beatle, ik koos de 500 maar werd totaal zoek gereden Door de minidaarna de mini gepakt en makkelijk gewonnen
Rest van de Showcase races zijn wel leuk trouwens. Heb ze bijna allemaal gedaan inmiddels op de Stig races na. Daar maak ik geen schijn van kans, kan de stig aardig bij houden maar inhalen is er helaas niet bij.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-09-2015 16:31 ]
In FM5 vond ik het niet zozeer een glitch, met de mini was het gewoon mogelijk de beste stats binnen de max PI te behalen, net als de elan voor speed tracks.mowa schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:35:
[...]
Die glitch was er in F5 al en in zekere zin natuurlijk altijd al geweest alleen niet zo extreem als nu zoals bij de monster mini.
Wel 1 die ze snel moeten aanpakken want de mini's beginnen op sommige tracks ook al de B Class te domineren. De Fiat X1 is overigens ook al gebanned en er zijn nog meer kandidaten die OP zijn.
Het is echter niet alleen de engine maar ook de drivetrain swap die gereset moet worden. Verander op zo'n mini FWD naar RWD en je wint al fors snelheid. Helemaal als je er een AWD van maakt.
T10 gaat dit 1 dezer dagen wel aanpassen en denk ik ook de leaderboard resetten.
En over het FWD, AWD verhaal. De conversie naar AWD + race diff zorgde volgens vele voor de glitch, ding had namelijk nog gewoon de standaard motor. De leaderboard mini's in FM5 waren altijd FWD met standaard motor
@Sinergy
Geeft die dat aan als je moet bevestigen dat je de upgrades moet kopen of daarna als alles geüpgrade is? Dat eerste deed die namelijk ook weleens in fm5, maar na aanschaf was je auto gewoon S800
[ Voor 8% gewijzigd door job115 op 20-09-2015 18:14 ]
862 en heb er 5sec afgedaan van uw tijd met 872 auto en 430 plaatsen hoger geplaatst (top 1%)ThomasXIV schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:50:
..en dat met een auto die op 850 PI zit i.p.v. 900!
E: Me weer eens online gewaagd... Reed toevallig op de Road America die ik inmiddels op m'n duimpje ken, wel een andere auto maar afijn. In het begin al een hele teringzooi wegens wat auto's die lekker bleven staan, maar was de chaos nog redelijk heelhuids gepasseerd, en reed 2e. Je raadt het natuurlijk al, gelijk een of andere idioot die met ~200 km/h tegen me opbotst in de eerste bocht, en zo ook bij de 2e, en de 3e... Vraag me af of ze nou gewoon niet kunnen rijden of het lekker expres aan het doen zijn. Ik vond het in FH2 af en toe al erg (al was het daar makkelijker om te herstellen), maar het gaat hier echt nergens over, nog geen normale publieke MP race tegengekomen waarin dit niet is gebeurd.
[ Voor 63% gewijzigd door Thomas op 21-09-2015 00:57 ]
Hoeveel Endurance Races uit de Showcase krijg ik zometeen voor elkaar? Start @ 07:00 - End @ 17:00. Inclusief lunch, koffie en een snelle run naar de supermarkt, hoop ik toch zeker 5 races te kunnen doen.
Overigens, voor de mensen die nog vriendjes zoeken om mee te gamen, op deze pagina kun je alle Tweakers zien die FM6 spelen (en zich geregistreerd hebben op dit site). Wellicht handig. Mocht je er zelf nog niet tussen staan, je kunt jezelf toevoegen
[ Voor 59% gewijzigd door BM op 21-09-2015 08:57 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Waar ik mij aan stoor is toch ook wel dat ik in SP vaak na 2 rondes voorop lig, 3-4 rondes lang geen auto in zicht is achter me en dan opeens 2 bochten later zit de achterligger vol op m'n bumper.rottentomato schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:17:
Vermaak me tot nu toe uitstekend met de game, paar dingen. Blijf het raar vinden dat met sp dat die nummer 1 zo achtelijk ver voorop rijdt, dat kan wel iets meer in verhouding.
Net alsof deze opeens iets van een extra turboknop heeft en per ronde even 10 seconden weet te winnen

Het avatar niveau verhogen heb ik geprobeerd, alleen zit de achterligger dan niet meer op mijn bumper maar vliegt zowat door me heen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik bijna alles met de R8 gereden in de R-klasse, nog een tweetal races en die volume (12/15) zit er ook op. Zou sneller moeten gegaan hebben, maar heb wat dirty races gecleaned via de rivals.ThomasXIV schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:52:
Oh 862. Wel een fijne auto is dat, die R8, ga een leuke 900 tune zoeken. Nu maar een Volvo gekozen voor de volgende serie races, ben benieuwd (die gaan overigens wel mooi tot 800, geen maf 750 gezeik).
Heeft mij wel 6 ronden gekost op Road America eer ik een clean races had, blijkbaar rij ik altijd te ver over een curbstone dus iets vroeger moeten remmen, eer ik jouw tijd 'clean' te pakken had.
Ook mij eens gewaagd aan een online sessie, maar dat gebeuk is mij er toch teveel aan. Ik probeer iedereen altijd netjes voorbij te steken, maar dit werkt niet voor de anderen.
Van zodra ik door de volumes ben zal ik mij eens aansluiten tot de GOT online rijders.
Net op Indianapolis 100 laps moeten rijden in 1u6. Daarna 26 ronden Bathurst in 56m. Nu 80+ rondjes op Daytona Infield. Check mijn Activity Feed maar ffBM schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:55:
Heb nog niet naar de endurance races gekeken, maar even voor mijn idee. Hoe lang zijn die races zo'n beetje?
Welk niveau rij je dan? Ik doe nu alle Endurances op 40% difficulty-payout. Voor mijn eigen veiligheid/frustratie wel even TCS aan en Sim-damage uit.Maikel64 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:14:
[...]
Het avatar niveau verhogen heb ik geprobeerd, alleen zit de achterligger dan niet meer op mijn bumper maar vliegt zowat door me heen.
Ik had eerst ABS, TCS, STM en sim-damage uit, maar had het idee dat ik op een dun laagje ijs reed af en toe. Heb nu dus TCS en STM aangezet.MAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:24:
[...]
Net op Indianapolis 100 laps moeten rijden in 1u6. Daarna 26 ronden Bathurst in 56m. Nu 80+ rondjes op Daytona Infield.
[...]
Welk niveau rij je dan? Ik doe nu alle Endurances op 40% difficulty-payout. Voor mijn eigen veiligheid/frustratie wel even TCS aan en Sim-damage uit.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Kijk, dat zijn iig redelijk serieuze racesMAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:24:
[...]
Net op Indianapolis 100 laps moeten rijden in 1u6. Daarna 26 ronden Bathurst in 56m. Nu 80+ rondjes op Daytona Infield. Check mijn Activity Feed maar ff
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dan kan ik je nu vast vertellen dat Daytona een race van 2 uur gaat worden. Zit nu in ronde 8 van de 84 en de tijd staat op 13 minutenBM schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:36:
[...]
Kijk, dat zijn iig redelijk serieuze racesNiet iets wat ik al te vaak wil doen, maar af en toe wel leuk, top!
Het ligt ook wel ontzettend aan de auto en afstelling, sommige wagens zijn erg moeillijk te doen zonder assists, daar rij ik gewoon niet in.Maikel64 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:26:
[...]
Ik had eerst ABS, TCS, STM en sim-damage uit, maar had het idee dat ik op een dun laagje ijs reed af en toe. Heb nu dus TCS en STM aangezet.
Ik ben compleet gestopt met D t/m X class open lobbies, ik ben geen race tegengekomen waar je niet compleet van de baan wordt gebeukt, zelfs voorin laatste rondje doen ze er alles aan om je van de baan te rammen. C (introduction) is no-collision, dat is gewoon leuk rijden.RigolleM schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:18:
Ook mij eens gewaagd aan een online sessie, maar dat gebeuk is mij er toch teveel aan. Ik probeer iedereen altijd netjes voorbij te steken, maar dit werkt niet voor de anderen.
Van zodra ik door de volumes ben zal ik mij eens aansluiten tot de GOT online rijders.
Zag op Forza forum dat er al veel roepen voor no-collision D t/m X class, ben ik het 100% mee eens.
1X raaien waarom ik in F5 'n paar 100 uur in de non-collision lobby doorbracht..?SinergyX schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:59:
[...]
Ik ben compleet gestopt met D t/m X class open lobbies, ik ben geen race tegengekomen waar je niet compleet van de baan wordt gebeukt, zelfs voorin laatste rondje doen ze er alles aan om je van de baan te rammen. C (introduction) is no-collision, dat is gewoon leuk rijden.
Zag op Forza forum dat er al veel roepen voor no-collision D t/m X class, ben ik het 100% mee eens.
Dan maar geen Viper, Huracan of F40.
Volkomen mee eens. Er is nu een nieuw League event bezig, met de Touring Cars. Machtig mooie League met prachtige wagens, alleen zó jammer van die rammers. Zo af en toe kom ik wel in een redelijke lobby terecht en dan is het ook echt mooi close racing met die Touring cars, maar veel vaker is het gewoon drama helaas.SinergyX schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:59:
[...]
Ik ben compleet gestopt met D t/m X class open lobbies, ik ben geen race tegengekomen waar je niet compleet van de baan wordt gebeukt, zelfs voorin laatste rondje doen ze er alles aan om je van de baan te rammen. C (introduction) is no-collision, dat is gewoon leuk rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 21-09-2015 10:22 ]
RigolleM schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:33:
[...]
862 en heb er 5sec afgedaan van uw tijd met 872 auto en 430 plaatsen hoger geplaatst (top 1%)
Nu 6eThomasXIV schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:50:
Wat een ondingen die Formula E! Ik schakel meestal (deels) op geluid, dat mis ik in die dingen (al kun je het in de cockpit nog wel enigszins horen). Zojuist trouwens in de top 3% beland op Road America in de R klasse, en dat met een auto die op 850 PI zit i.p.v. 900!
En alle auto's zijn zonder tcs te rijden. hoe lastiger, des te leuker de uitdaging
[ Voor 5% gewijzigd door job115 op 21-09-2015 11:03 ]
Even ontspannen nu; 55 van de 84 gereden maar begin aardig wazig te kijken... Zeker op een technische track als Daytona en dan ook nog in de nach...MAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:44:
[...]
Dan kan ik je nu vast vertellen dat Daytona een race van 2 uur gaat worden. Zit nu in ronde 8 van de 84 en de tijd staat op 13 minuten![]()
Als je een motor die oorspronkelujk acherin zat voorin een auto zet, dan worden de upgrades die zwaarder zijn alsnog achterin gemonteerd. Zo kan je dus veel autos op een 50/50 weight balance krijgen.
Net gedaan met een audi s1. Is 4wd, heb rwd gemaakt en een 3.0v8 racing blok erin van de ariel atom. Maar die ligt in atom achterin. Had eerst een 60% gewicht voorin. Nu precies 50/50 en ding maakt wheelies op drag strip niet gezond.
Dit is al zo sinds geloof fm4...
Opzoch leuk want je kan nu hele gebalanceerde autos maken. Maar de manier waarop het gebeurt is gewoon een bug...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Omdat je verhaal me niet geheel duidelijk was zelf even uitgeprobeerd. Audi S1 standaard F/R 60/40. Na een RWD swap 58/42. Na plaatsen genoemde motor, die lichter is dan de originele motor, 57/43. Na upgraden engine nog steeds 57/43. naar mijn idee allemaal logische gevolgen. Je haalt gewicht weg voor met lichtere motor en weghalen diff, dus gaat de gewichtsbalans naar achteren?v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:10:
Meer mensen gezien dat het motorswappen behoorlijk bugged is.
Als je een motor die oorspronkelujk acherin zat voorin een auto zet, dan worden de upgrades die zwaarder zijn alsnog achterin gemonteerd. Zo kan je dus veel autos op een 50/50 weight balance krijgen.
Net gedaan met een audi s1. Is 4wd, heb rwd gemaakt en een 3.0v8 racing blok erin van de ariel atom. Maar die ligt in atom achterin. Had eerst een 60% gewicht voorin. Nu precies 50/50 en ding maakt wheelies op drag strip niet gezond.
Dit is al zo sinds geloof fm4...
Opzoch leuk want je kan nu hele gebalanceerde autos maken. Maar de manier waarop het gebeurt is gewoon een bug...
Dat klopt dus niet
Die had ik inderdaad niet toegevoegd, apart. Maar zo zitten er meer bugs in die nog van de 360 komenv8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:22:
Okee komt misschien omdat ik alles heb geupgrade. Maar als je bv de turbo set erop zet zie je dat er gewicht op de achterkant komt want de weight balance wordt dan groen. Maar de turbo set brengt extra gewicht mee zoals je ziet aan het gewicht van de auto die hoger wordt.
Dat klopt dus niet
bug/feature, motor/drivetrain swap is voor teveel auto's überhaupt niet realistisch, je kan er wel wat leuke dingen mee doen, maar blijven in de marge van 'het kan maar blijft gemiddeld'. De uitschieters (zoals die mini) zijn gewoon jammer, maar om elke combinatie te kunnen testen voor 400+ auto's.. dat is pittig.v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:10:
Vind het wel leuk dat je elke auto kan aanpassen naar iets wat je leuk vind (geef mij maar 4wd), ik doe ook vaak een motorswap vanwege het geluid, sommige klinken voor geen meter. Dan maar 0,4sec trager, heb wel een leuk geluid om mee te racen
Vind wel heel gaaf dat nu wagens die in het echt een wheelie zouden zetten het bijna allemaal ook kunnen. Plus wat verassingen soms. Zoals de fiat 500 met een 2rotor turbo erin, 8.8 op de 1/4mile de reacties erop zijn altijd super als je iemand verslaat in een dikke drag bak

Nouja wat niet lijkt te kloppen is ook de lage PI toename. Die moet gewoon veel sneller omhoog gaan. Dan krijg je ook niet zo snel meer dat iemand een Mini kan upgraden zodat ie als een huis op de weg ligt. En dat ie supersnel is. Sowieso vind ik dat je met upgraden en tunen veel te snel bent ivm default auto's binnen dezelfde klasse. Dat maakt het gewoon jammer als je even online wilt racen zonder uren te moeten besteden aan tunen, testen of het jatten van andermans tune.v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:22:
Okee komt misschien omdat ik alles heb geupgrade. Maar als je bv de turbo set erop zet zie je dat er gewicht op de achterkant komt want de weight balance wordt dan groen. Maar de turbo set brengt extra gewicht mee zoals je ziet aan het gewicht van de auto die hoger wordt.
Dat klopt dus niet
Vroeger in fm4 had je wel van die grote amerikaanse sloepen die dan 4wd waren met heel veel power maar veelste lage pi. Dat dit nog steeds zo is na 2 games is wel pijnlijk.. beetje tijd steken in balanceren van de pi kan geen kwaad dan.
Zo zie ik het deels ook wel, maar bijvoorbeeld in die Lotus waar je op Spa zo'n coureur mee kon verslaan is het voor mij gewoon niet meer te doen. Met TCS aan reed ik 10 seconden sneller.job115 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:02:
[...]
[...]
Nu 6e. wel met een R900, met wat meer rondjes moet 4e ook nog wel lukken
En alle auto's zijn zonder tcs te rijden. hoe lastiger, des te leuker de uitdaging
E: Ik tune trouwens niet zelf, snap daar geen hol van. Heb het in Horizon nog wel eens geprobeerd hier en daar a.d.h.v. tunes die op YT te vinden waren en dat dan langzaam aanpassen om zelf een mooie tune te krijgen, maar om zelf zo maar wat te doen heb ik te weinig kennis.
[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 21-09-2015 13:10 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Je jat niet echt, die persoon krijgt er ook gewoon netjes cash voorMartinspire schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:43:
Dat maakt het gewoon jammer als je even online wilt racen zonder uren te moeten besteden aan tunen, testen of het jatten van andermans tune.
Ik moet ook nog wat tunes maken, in FM5 kreeg je er niets voor, maar had wel aardig wat downloads. Die 50k designs heb ik nu, decals begint nu ook rustig binnen te lopen.v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:58:
Ja ik bouw ook de autos naar hoe ik wil. Ik doe geen leaderboards wagens maken. Drag racen doe ik meeste en heb door al mn tunes de achivment van 50000 verdienen met tunes al binnen
Nu alleen wachten tot Turn10 fix uitbrengt voor de stuurtjes, online kan irritant zijn als je stuur weer eens op hol slaat.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 21-09-2015 13:11 ]
En soms ineens staat mn beeld 3sec stil.. vooral in de regen heeft hij het lastig. Gaat iets niet hellemaal goed denk...
Nee niet dat ik weet. Zeker niet met die auto, ding kan niks hebbenWinkiller schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:41:
[...]
Heb je voorafgaand aan dit filmpje zelf ook lopen beuken ? Het is mij wel eens opgevallen dat als je in de eerste paar bochten van een offline race tegenstanders een beetje duwt links en rechts de AI je terug pakt.
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Ga nog 1 Endurance doen; dat is dan de 6e voor vandaag en dan hou ik er gezellig 3 voor morgenochtend.
Zit de discussies over tunes even te lezen maar wat is nu dan een legit C-class om binnenkort online mee te gaan winnen?
Steek de stekker van de voeding eens andersom in het stopcontact, misschien dat hij de stroom van de verkeerde kant krijgt. Ik heb zelf in de regen met 24 man (online, dus zit je met verschillende internetverbindingen) nul komma nul drops of haperingen. Alles werkt gewoon zoals het zou moeten.v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:56:
Zo ben met f1's aan het racen. Is de laatste van cariere. Maar damn frame drops en hqpperingen constant...
En soms ineens staat mn beeld 3sec stil.. vooral in de regen heeft hij het lastig. Gaat iets niet hellemaal goed denk...
Ik denk dat jou probleem dan ook exemplarisch is, vermoedelijk zal je het dan ook in je eigen omgeving moeten zoeken. Een tip... bij het bepalen van de bipolaire instellingen kan een spiegel helpen.
Succes...
En bedankt heBullet NL schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:41:
[...]
Steek de stekker van de voeding eens andersom in het stopcontact, misschien dat hij de stroom van de verkeerde kant krijgt. Ik heb zelf in de regen met 24 man (online, dus zit je met verschillende internetverbindingen) nul komma nul drops of haperingen. Alles werkt gewoon zoals het zou moeten.
Ik denk dat jou probleem dan ook exemplarisch is, vermoedelijk zal je het dan ook in je eigen omgeving moeten zoeken. Een tip... bij het bepalen van de bipolaire instellingen kan een spiegel helpen.
Succes...

Op neogaf zijn er ook mensen met dezelfde problemen dus..
Maar ik zal mn spiegel erbij pakken bedankt voor de tip.

Even on topic:
Het probleem begon met oude f1 wagens op spa in de regen, 2x iets van 3seconden bleef beeld stilstaan.
En ineens begon het flink te happeren en laggen etc.
Daarna weer gehad op circuits of the americans ofzo, weer 2x beeld stilstaan etc.
Hiervoor nog nooit een happering etc gehad. Had hem in snel opstarten modus staan, dus nu maar even volledig afgesloten.
Maar op neogaf las ik dat andere dit ook wel eens hebben, dus misschien een bug ergens.
[ Voor 23% gewijzigd door v8power67 op 21-09-2015 16:01 ]
Ik zal kijken of het nu nog een keer voorkomt, heb mn console nu hellemaal afgesloten dus dat kan misschien al een fix zijn.Bullet NL schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:04:
Maak er eens een opname van, dit moet geen probleem zijn toch?
Want zoals ik al zei heb het niet eerder gehad. Gebeurde echt alleen vandaag ineens met lotus 77 en lotus f1 races. En ook weer niet alle tracks. Silverstone deed alleen happeren heel soms, geen freeze van 3sec.
Maar verdenk zelf de instant resume ervan, heb met forza games wel meerder probleempjes hiermee gehad.
[ Voor 34% gewijzigd door v8power67 op 21-09-2015 16:09 ]
Xbone GT: sv3nnie
Nu pas? Dacht dat je de hele singleplayer al voltooid had. heb alleen multiplayer en rivals gedaan en zit er al overheenMAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:31:
Level 100![]()
Ga nog 1 Endurance doen; dat is dan de 6e voor vandaag en dan hou ik er gezellig 3 voor morgenochtend.
Zit de discussies over tunes even te lezen maar wat is nu dan een legit C-class om binnenkort online mee te gaan winnen?
Wat anders. Ik ben voor een heel groot deel heel erg te vreden maar ik heb wel een paar kritiek puntjes:
Soms mis ik toch wel dat er geen werkende marshals langs de baan staan. Laatst lagen er een paar losse banden midden op de race lijn na een blinde bocht en dan is een waarschuwing wel handig.
De staande start bij de Indycar klopt ook niet natuurlijk.
Het weer had wel wat dynamischer gemogen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik geen echte framedrops gehad, maar dat het beeld even 3 sec. stilstaat heb ik al wel een paar keer gehad. Niet vaak genoeg dat het hinderlijk is, maar toch een keer of 2 - 3.v8power67 schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:56:
Zo ben met f1's aan het racen. Is de laatste van cariere. Maar damn frame drops en hqpperingen constant...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Heb je wel eens gezien hoe je rijdt? Dan is het niet zo heeel vreemd dat je dusdanig snel omhoog gaatjob115 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:44:
[...]
Nu pas? Dacht dat je de hele singleplayer al voltooid had. heb alleen multiplayer en rivals gedaan en zit er al overheen
De marshals zorgen er in ieder geval wel voor tijdens de multi-class races dat langzame auto's netjes opzij gaan voor jeSnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:45:
Soms mis ik toch wel dat er geen werkende marshals langs de baan staan.
Dat heb ik ook gemerkt, als je een auto lapt dan gaan ze inderdaad netjes aan de kant voor je.MAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:01:
[...]
Heb je wel eens gezien hoe je rijdt? Dan is het niet zo heeel vreemd dat je dusdanig snel omhoog gaat![]()
[...]
De marshals zorgen er in ieder geval wel voor tijdens de multi-class races dat langzame auto's netjes opzij gaan voor je
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik denk dat hij bedoelde dat hij alle volumes in career heeft voltooid, dan staat elk volume op 17% dus zijn er nog genoeg races te doen voordat ze allemaal op 100% staanjob115 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:44:
[...]
Nu pas? Dacht dat je de hele singleplayer al voltooid had. heb alleen multiplayer en rivals gedaan en zit er al overheen
Maargoed ik zit nu op Lvl 66 ofzo dus ik heb nog even te gaan tot de 100
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Nee, niet de Volumes in Career... Daar ben ik ook nog wel even zoet meeskreppiedoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:02:
[...]
Ik denk dat hij bedoelde dat hij alle volumes in career heeft voltooid, dan staat elk volume op 17% dus zijn er nog genoeg races te doen voordat ze allemaal op 100% staan.
Maargoed ik zit nu op Lvl 66 ofzo dus ik heb nog even te gaan tot de 100.
Daar gaan heel wat uurtjes inzitten, ik heb er zelf 2 gedaan nu. Zie wel een beetje op tegen die endurance race op sebring....300 mijl in de regenMAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:03:
[...]
Nee, niet de Volumes in Career... Daar ben ik ook nog wel even zoet meeEerst morgenochtend de laatste 3 Endurances en daarna verder werken aan de Volumes

En toch is dat wel iets wat ik mis ten opzichte van de vorige Forza's: dat je per geluid (muziek, engine, tyres, et cetera) aan kan geven wat het volume moet zijn. Muziek aan of uit is wel erg zwart-wit.MAX3400 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:24:
[...]
2. Muziek kan met 1 klik uit in de game.
Verder vermaak ik me kostelijk met Forza 6. Ik had de game meer gekocht om wat te doen te hebben aangezien de demo me niet 100% had overtuigd, maar ik ben blij verrast door de game. Het gaat vooral snel met de auto's aangezien ik in 95% van de gevallen een nieuwe auto draai bij een level omhoog, pas één keer geld gehad. Nou ja twee omdat ik één auto al had kreeg ik daar de credits voor en niet de auto.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik vind Sebring minder erg om te rijden dan Daytona. Niet in de laatste plaats omdat ik Sebring redelijk lekker vind om te rijden, de plassen goed te ontwijken zijn en je kan kiezen voor de AWD Audiskreppiedoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:05:
[...]
Daar gaan heel wat uurtjes inzitten, ik heb er zelf 2 gedaan nu. Zie wel een beetje op tegen die endurance race op sebring....300 mijl in de regen
Moet ook nog de 8 rondjes op Nordschleife en de nachtrace op LeMans.
Dan ben jij een bofferd; lees tientallen threads op T10 dat mensen voornamelijk crap spins krijgen. Mij boeit het in zijn geheel niet maar heb denk ik ook minder dan 5% auto's gekregen en de rest wat kleingeld of kaartjes.FeaR schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:07:
[...]
En toch is dat wel iets wat ik mis ten opzichte van de vorige Forza's: dat je per geluid (muziek, engine, tyres, et cetera) aan kan geven wat het volume moet zijn. Muziek aan of uit is wel erg zwart-wit.
Verder vermaak ik me kostelijk met Forza 6. Ik had de game meer gekocht om wat te doen te hebben aangezien de demo me niet 100% had overtuigd, maar ik ben blij verrast door de game. Het gaat vooral snel met de auto's aangezien ik in 95% van de gevallen een nieuwe auto draai bij een level omhoog, pas één keer geld gehad. Nou ja twee omdat ik één auto al had kreeg ik daar de credits voor en niet de auto.
Slider om de diverse volumes aan te passen komen hopelijk met een update aangezien je eigen geluid te zacht is in mijn ogen(oren) .FeaR schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:07:
[...]
En toch is dat wel iets wat ik mis ten opzichte van de vorige Forza's: dat je per geluid (muziek, engine, tyres, et cetera) aan kan geven wat het volume moet zijn. Muziek aan of uit is wel erg zwart-wit.
Ik heb sinds lvl 40 ofzo (nu lvl66) bijna geen auto's meer gehad...3 stuks geloof ik... met die spins, alleen maar credits (vaak niet meer dan 25.000/50.000) en af een toe een mod pack.
Ik ben level 16 en heb al 2 keer 1 miljoen credits "gewonnen" en 5 auto's waarvan 1 keer de snelste auto.MAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:08:
[...]
Dan ben jij een bofferd; lees tientallen threads op T10 dat mensen voornamelijk crap spins krijgen. Mij boeit het in zijn geheel niet maar heb denk ik ook minder dan 5% auto's gekregen en de rest wat kleingeld of kaartjes.
Dat zijn precies de 2 die ik al heb gedaan, ik heb le mans gereden met sim damage aan maar na 1 mislukte poging ( ik had geen licht meer ) heb ik wel rewind aangezet.MAX3400 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:08:
[...]
Ik vind Sebring minder erg om te rijden dan Daytona. Niet in de laatste plaats omdat ik Sebring redelijk lekker vind om te rijden, de plassen goed te ontwijken zijn en je kan kiezen voor de AWD Audi![]()
Moet ook nog de 8 rondjes op Nordschleife en de nachtrace op LeMans.
Ik vind veel leuker als je een aantal keer moet pitten per race, dus vandaar mijn keuze. Ik werd wel nerveus op de Nordschleife omdat ik had besloten om 3 ronden te rijden met 1 tank en dan zie je alle AI na 2 rondjes de pits in rijden. Gelukkig haal je net 3 ronden maar het streepje van de fuel werd wel heel erg klein.
Als je rond 22:00 nog bezig bent doe ik mee, moet je wel je profiel eens op online zettenSven Enthoven schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:03:
Hebben er mensen zin om MP te doen?
Even late reaktie maar heb je ook de FM6 demo nog op je console staan? Op de T10 forums zeggen enkele mensen dat als ze de demo eraf gooien, dat FM6 niet meer hapert.Chester schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:45:
[...]
Ik geen echte framedrops gehad, maar dat het beeld even 3 sec. stilstaat heb ik al wel een paar keer gehad. Niet vaak genoeg dat het hinderlijk is, maar toch een keer of 2 - 3.
Geen idee of het waar / toeval is