🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Verwijderd
En straks pagina's gevuld met mensen die klagen dat het niet luktGeert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:20:
zou het heel heel mischien komen omdat er nu momenteel 2.455.589 mensen wereldwijd de servers van Apple aan het 'slopen' zijn?
"Fout bij het downloaden van iOS 9."
Met Steve Jobs was dit niet gebeurt!Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:22:
[...]
En straks pagina's gevuld met mensen die klagen dat het niet lukt
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
En klaar! 15 minuten verder.Mrk87 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:14:
over the air ook foutmeldingen, nu aan iTunes gehangen en gaat wel goed.
Nou een beetje schalen moet anno 2015 toch wel lukken?Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:20:
zou het heel heel mischien komen omdat er nu momenteel 2.455.589 mensen wereldwijd de servers van Apple aan het 'slopen' zijn?
👉🏻 Blog 👈🏻
Edit: Op de iPad zelf, niet via iTunes.
[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-09-2015 19:29 ]
www.google.nl
Daar is toch het hele update aanvraag/wachtrij principe voor bedacht?kraades schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:27:
[...]
Nou een beetje schalen moet anno 2015 toch wel lukken?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Iemand hier toevallig ook die app, waar het wel werkt?
Haters everywhere but I don’t really care
*stuurt een mail naar Tim*
Verwijderd
Hier ook in het Engels. Zie ook zo snel geen mogelijkheid om dit aan te passen. iOS 9.1 beta.matthijst schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:30:
Heb op iPhone dat sinds iOS 9GM (en ook op Beta 9.1) TomTom europe opeens op Engels staat. Krijg t ook nergens op NL ingesteld. Al clean install geprobeerd.
Iemand hier toevallig ook die app, waar het wel werkt?
Ah, zie op twitter dat ze bij TomTom op de hoogte zijn.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:33:
[...]
Hier ook in het Engels. Zie ook zo snel geen mogelijkheid om dit aan te passen. iOS 9.1 beta.
Zal er dan eindelijk weer eens een update komen?
Verwijderd
Laten we het maar hopenmatthijst schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:34:
[...]
Ah, zie op twitter dat ze bij TomTom op de hoogte zijn.
Zal er dan eindelijk weer eens een update komen?
Werkt wel maar de eerste prognose is dat de download er 6 uur over gaat doenkraades schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:15:
[...]
Hier al 23x geprobeerd op 4 devices... Ik wacht wel tot morgen...
[...]
Ok, goeie tip. Misschien ook maar een clean install dan gelijk...
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Wordt altijd niet goed van die melding "some apps have not been transferred to your itunes library" voordat je gaat updaten. Betekent in mijn geval dat ie eerst tientallen gigs moet overpompen door een USB2 lijntje._birdie_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:36:
Via iTunes installed .. up en running .. ging nog nooit zo snel (incluis die ota errors).
Ik hou het nog even op de OTA, moet een keer werken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Verwijderd
Ja, daar heb ik nu ook even last van, maar ach tijd zatloekf2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:37:
[...]
Wordt altijd niet goed van die melding "some apps have not been transferred to your itunes library" voordat je gaat updaten. Betekent in mijn geval dat ie eerst tientallen gigs moet overpompen door een USB2 lijntje.
Ik hou het nog even op de OTA, moet een keer werken.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door NeuroticaPills op 16-09-2015 19:45 ]
Misschien zijn ze deze zomer keihard aan het werk gegaan met alle nieuwe iOS9 technieken zodat je kaarten in de app kunt downloadenVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:35:
[...]
Laten we het maar hopenIk kan me niet eens meer herinneren wanneer hier de laatste update van TomTom doorkwam.
Verwijderd
Iets te weinig terug gelezen.. Maar had zelf al inmiddels een update naar 9.1 gedaan, werkt weer voortreffelijk. Dank.GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:43:
[...]
Oplossing is vandaag nog gepost.. 80 minuten wachten nogsww89 in "[iOS 9 Beta] Ervaringen & Discussie"
Nou bij mij doet ie het opeensicegodd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:52:
volgens mij zijn er paar apple server overleden ... alle downloads liggen opeens stil/heel traag

Mijn boefje is liev!
iPad Air 2 via iTunes
iPhone 6 OTA
Tot nu toe wilt iPhone 6 nog het meeste... iTunes is drie bezig met reservekopie maken:(
Oh g*d, nu geeft iTunes na herstart van installatie dat er nieuwe software beschikbaar is (9.0) en of ik mijn iPad wilt bijwerken.. Huh waren we daar al niet mee bezig heren?
[ Voor 38% gewijzigd door Quakie op 16-09-2015 20:06 ]
Ik teken nergens meer voor
Het viel mij echter op dat de IOS 9 wallpaper die overal maandenlang te zien was (deze bedoel ik: http://img02.deviantart.n...y_tigercat_hu-d8wlz91.jpg ) echter niet in IOS 9 zit. Mis ik iets of is dat gewoon geen officiele IOS 9 wallpaper? Jammer, want ik vind hem anders best mooi.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Moet er btw niet een nieuw topic geopend worden over de ervaringen van iOS 9, of gaat dit topic daar vloeiend in over?
[ Voor 18% gewijzigd door Gaston op 16-09-2015 20:08 ]
Tot dan
Tesla M3LR '21
http://appldnld.apple.com...2_9.0_13A344_Restore.ipswMsi92 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:12:
Heeft iemand een ipsw download voor een iPhone 6, van 9.1 naar 9? of mag dat hier niet besproken worden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar verder vlekkeloze overgang ...
Apple moet wel eens iets gaan doen dat je alle apps in een keer uit geheugen kan verwijder. Lijkt me niet zo moeilijke optie .. of mis ik een trucje ?
Waarom zou je dat überhaupt willen? Je iPad wordt daar niet sneller van hoor_birdie_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:15:
Apple moet wel eens iets gaan doen dat je alle apps in een keer uit geheugen kan verwijder. Lijkt me niet zo moeilijke optie .. of mis ik een trucje ?
Maar als je nieuws uitklapt "toon meer" dan klapt er wel nieuws uit. Maar je kunt niet naar onderen vegen. Dan verdwijnt dat nieuws weer. Zowel in landscape als portret-modus werkt dit dus niet tot of heel soms.
Harde reset heeft niets opgeleverd.
Kan iemand dit ook bevestigen?
Minder om doorheen te scrollen?posttoast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:17:
[...]
Waarom zou je dat überhaupt willen? Je iPad wordt daar niet sneller van hoor
Verwijderd
iOS 9.1 beta, iPhone 5S. Werkt prima hier.Splinter Cell schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:17:
De eerste bug al ontdekt, op iPad Air (1). Op het Home screen kun je nu helemaal naar linkvegen. Daar krijg je nu Siri suggesties, Nieuws en meer te zien.
Maar als je nieuws uitklapt "toon meer" dan klapt er wel nieuws uit. Maar je kunt niet naar onderen vegen. Dan verdwijnt dat nieuws weer. Zowel in landscape als portret-modus werkt dit dus niet tot of heel soms.
Harde reset heeft niets opgeleverd.![]()
Kan iemand dit ook bevestigen?
Staat ineens superdonker.
Ook stom dat de appscroller ineens tegenover gestelde richting is. Ook het idee dat je minder snel kunt zien welke apps je hebt.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Jammer, niet voor de iphone 5.sww89 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
Tijdelijk gratis adblocker http://crystalapp.co/download/
Nice, thanks voor de tip! meteen gedownloadsww89 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
Zonder direct settings aan te passen, hoe zou dit komen? Puur door gebruik ander iOS font?
[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 16-09-2015 20:35 ]
(was toch al beetje van plan)
Nice
Morgen zal het wel beter zijn hopelijk
Tesla M3LR '21
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bedankt!, zodra iOS9 er is probeer ik het wel uit.SuBBaSS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:33:
[...]
Ik heb 9.1 beta hier over 8.4.1 geinstalleerd op een 5 en het draait helemaal prima. Nou was dat al het geval met 8.4(.1) dus wat dat betreft weinig verbetering te behalen. Ik haal er natuurlijk niet uit wat erin zit met dit relatief oude beestje maar het is qua features toch wel een flinke stap vooruit.
Was even bang dat whatsapp problemen zou krijgen maar ook dat ging helemaal smooth op deze manier.
Zou hem gewoon proberen, je loopt al wat achter qua versies, zeker mooie upgrade voor je.
Natuurlijk eerst wel even een backupje trekken!
Verwijderd
"In Nederland en België ontbreekt nog de Nieuws-app, waarmee je artikelen van allerlei websites en kranten kunt lezen. Je kunt deze app al wel gebruiken door je taalinstellingen te wijzigen naar Engels."rjm81 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:03:
Heeft iemand de Apple News App?
Bron: http://www.iculture.nl/ios-9-downloaden/
Verwijderd
Bij iOS 9.1 beta heb ik hier totaal geen last van, ik verwacht dus dat dat snel is opgelost zodra iOS 9.1 wordt uitgebracht.alwaysleft schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:14:
iOS 9 final versie loopt op mijn iPhone 6. Eerst indruk is dat het nog niet echt soepel loopt, clean install gedaan. Wordt net zoals iOS 8 dus weer maanden wachten eer de echte lag er dus uit is, jammer Apple....
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik had er met iOS 9.1 ook last van. iOS 8.4.1 was gewoon lekker snel, is weinig meer van over in iOS 9. Doe bv maar eens de taakbalk van onder naar boven trekken met wifi toggles enz. Gewoon lag.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:15:
[...]
Bij iOS 9.1 beta heb ik hier totaal geen last van, ik verwacht dus dat dat snel is opgelost zodra iOS 9.1 wordt uitgebracht.
het loopt ook niet soepel, zowel op mijn iPhone 5s als op mijn iPad air niet. Zojuist weer bezig met een downgrade naar iOS 8.4. No-way dat ik dezelfde fout ga maken als toen ik upgraded was naar iOS 8. Ik krijg steeds meer het gevoel dat je bij Apple beter nooit kunt upgraden naar een nieuwere versie dan waar je iPad origineel mee geleverd is...alwaysleft schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:14:
iOS 9 final versie loopt op mijn iPhone 6. Eerst indruk is dat het nog niet echt soepel loopt, clean install gedaan. Wordt net zoals iOS 8 dus weer maanden wachten eer de echte lag er dus uit is, jammer Apple....
Soms denk je idd. dat ze het erom doen, terwijl ze hadden beloofd dat alles ook op oudere apparaten wat soepeler zou lopen. Merk gewoon lagkevinkrs schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:20:
[...]
het loopt ook niet soepel, zowel op mijn iPhone 5s als op mijn iPad air niet. Zojuist weer bezig met een downgrade naar iOS 8.4. No-way dat ik dezelfde fout ga maken als toen ik upgraded was naar iOS 8. Ik krijg steeds meer het gevoel dat je bij Apple beter nooit kunt upgraden naar een nieuwere versie dan waar je iPad origineel mee geleverd is...

Verwijderd
Ah, ik merk het inderdaad. Was me nog niet opgevallen.alwaysleft schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:18:
[...]
Ik had er met iOS 9.1 ook last van. iOS 8.4.1 was gewoon lekker snel, is weinig meer van over in iOS 9. Doe bv maar eens de taakbalk van onder naar boven trekken met wifi toggles enz. Gewoon lag.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Is natuurlijk onzin, die lag had ook gewoon na een paar dagen nog in iOS 9.1 en 9.0 GMwinwiz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:25:
Laat hem gewoon even gaan. Er lijkt ook een soort indexering slag te lopen na de update. Het wordt vanzelf weer een stuk sneller

Wat er op je clipboard staat?smeerbartje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:29:
Iemand enig idee wat het rechter icoontje inhoudt? Alleen m'n iPad heeft dit icoontje en ik heb geen idee welke tekst ik ermee kan "pasten".
[afbeelding]
👉🏻 Blog 👈🏻
Is het trouwens ook niet zo dat het Spotlight-zoekscherm links van het Homescreen in iOS 8 juist weggehaald was? Of kon je dit op een of andere manier uitzetten? Ik gebruik die zoekfunctie namelijk nooit en vind het alleen maar irritant als ik dan per ongeluk te ver door veeg. Het zoeken door vanaf halverwege het scherm naar beneden te vegen vind ik dan wel weer erg handig. Het ontgaat mij ook een beetje waarom bijna dezelfde functie tweemaal in het OS zit verwerkt.
Op IOS8 kon je ook een soort HQ-stem downloaden... kan dat hier ook niet?Dick schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:32:
Na even wat ruzie te hebben gehad met de servers van Apple is het dan toch ook gelukt om mijn iPhone 5 te updaten. Op het eerste gezicht ziet alles er wel redelijk uit, nieuwe font is even wennen maar wellicht wel wat beter leesbaar. Het grootste minpunt vind ik de nieuwe stem van Siri, alsof we 5 jaar terug in de tijd zijn gegaan. Onder iOS 8 vond ik Siri redelijk natuurlijk klinken en praten. Nu is het weer echt een blikkerige robot met verkeerde intonatie.
Is het trouwens ook niet zo dat het Spotlight-zoekscherm links van het Homescreen in iOS 8 juist weggehaald was? Of kon je dit op een of andere manier uitzetten? Ik gebruik die zoekfunctie namelijk nooit en vind het alleen maar irritant als ik dan per ongeluk te ver door veeg. Het zoeken door vanaf halverwege het scherm naar beneden te vegen vind ik dan wel weer erg handig. Het ontgaat mij ook een beetje waarom bijna dezelfde functie tweemaal in het OS zit verwerkt.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Vraagje: ik heb nog wel wat moeite met de op zich schitterende optie om de cursor te verplaatsen en tekst te selecteren, iets wat altijd een ellende was. Alleen krijg ik niet door wanneer ik nou de cursor ga verplaatsen en wanneer ik tekst ga selecteren. Het gebeurt me regelmatig dat ik alleen maar de cursor wil verplaatsen maar meteen tekst selecteer.
Ander probleem is dat als ik de selectie wil uitbreiden door te slepen, ik de vaak de cursor bovenaan verplaats terwijl ik de cursor onderaan wil verplaatsen. En omgekeerd. Ik krijg ook niet door hoe dat nou werkt.
Ik miste trouwens ook een introductie van de nieuwe opties... Had ik na de update eigenlijk wel verwacht te zien.
Dan moet je nog een jaartje wachten ben ik bang.The Chosen One schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:39:
Nu wil ik ook upgraden naar een Air 3. ^^
(was toch al beetje van plan)
Thnx! Zocht nog een AppBlocker voor buitenshuis.sww89 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik had toch wel verwacht dat deze soepel zou werken op zo'n recente iPad.
En of ik het nu ook echt duidelijker vind?
Ook het wisselen van kleine letters/grote letters op het toetsenbord als je aan het tikken bent...mwah...
[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 16-09-2015 21:44 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Onzin! Mijn iPad 3 heb ik nu 3,5 jaar, vanaf iOS 5.0.x. Daar staat nu iOS 8.4.1 op en vooralsnog is het mijn bedoeling dit zo te houden.kevinkrs schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:20:
[...]
het loopt ook niet soepel, zowel op mijn iPhone 5s als op mijn iPad air niet. Zojuist weer bezig met een downgrade naar iOS 8.4. No-way dat ik dezelfde fout ga maken als toen ik upgraded was naar iOS 8. Ik krijg steeds meer het gevoel dat je bij Apple beter nooit kunt upgraden naar een nieuwere versie dan waar je iPad origineel mee geleverd is...
Wel ben ik van mening dat een nieuwe release soms op oudere devices niet altijd direct smooth draait, en dit vaak in update x.0.x of in x.1 flink verbeterd. Dus niet haantje de voorste willen zijn als je je hier aan stoort!
En eerlijk is eerlijk de release van iOS 8 was wel vol problemen, zie de vele snelle updates. En ook ik 'durfte' pas met 8.1 weer terug naar iOS 8 te gaan. Geen issues meer meegemaakt.. (Apple Music gebruik ik niet
NRG
Misschien helpt het uitvoeren van een clean install? Op mijn iPhone 5 loopt eigenlijk alles gewoon soepel met iOS 9. Zelfs nu ik low power mode heb aangezet blijft het carousel met open apps volledig soepel draaien, inclusief het switchen van en naar een app/carrousel. Jouw 5s is natuurlijk een stuk sneller, dus dat carrousel zou geen probleem mogen zijn.lexvandoef schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:48:
Dat had ik dus ook, alles soepeltjes behalve de animatie naar en van de carrousel op zowel mijn iPad mini 2 als mijn iPhone 5s. Jammer... Voor de rest loopt het super!
[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 16-09-2015 21:53 ]
Loop tegen het probleem aan dat er 11 nieuwe updates in de app store zijn, maar ipv. 'Werk bij' komt er alleen 'Open' te staan. Meer mensen hier last van?
Inderdaad indexering, icloud sync, libraries maken enz. Na een upgrade, of schone installatie wil elk apparaat of OS even settelenUltraSub schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:25:
Stond ook ergens in 9 beta topic, was na een tijdje ook stuk sneller. Waarschijnlijk indexering inderdaad.
NRG
Niet mee eens, ik heb de iPad 3 ook gehad, ook snel weer gedumpt. iOS 7 was nagenoeg onbruikbaar op de iPad 3. iOS 8 was om van te janken. Alles haperde zowat.GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:49:
[...]
Onzin! Mijn iPad 3 heb ik nu 3,5 jaar, vanaf iOS 5.0.x. Daar staat nu iOS 8.4.1 op en vooralsnog is het mijn bedoeling dit zo te houden.
Wel ben ik van mening dat een nieuwe release soms op oudere devices niet altijd direct smooth draait, en dit vaak in update x.0.x of in x.1 flink verbeterd. Dus niet haantje de voorste willen zijn als je je hier aan stoort!
En eerlijk is eerlijk de release van iOS 8 was wel vol problemen, zie de vele snelle updates. En ook ik 'durfte' pas met 8.1 weer terug naar iOS 8 te gaan. Geen issues meer meegemaakt.. (Apple Music gebruik ik niet)
Helaas hapert mijn iPad air nog steeds met iOS 8.4.1. Hoeveel updates moet Apple uitbrengen om het vloeiend te laten lopen dan? 40 stuks? 80 stuks?....
iOS 7 waar mijn tablet mee geleverd (ios 7) liep beduidend vlotter dan ios 8, in iOS 9 hapert bijna elke actie.
Je kunt natuurlijk iets introduceren waardoor je tablet tot wel 40% sneller draait. Maar als je je software met 100% zwaarder maakt heb je er bar weinig aan.
Verwijderd
Op iTunes of iOS? Op de iPhone kreeg ik eerst de foutmelding. Op iTunes verder maar ik heb de download gestopt, dat ging inderdaad veel te traag. Later nogmaals op de iPhone geprobeerd en toen wilde dat wel, binnen een paar minuten binnen.Burnd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:55:
pfff. nog 17 uur moet ie downloaden...Zijn er ergens mirrors waar mensen zo aardig zijn het install bestand van ios9 neer te zetten? Dit duurt wel erg lang
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini