• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:26
Ik heb 9 geïnstalleerd. Er is iets dat me ontzettend tegenvalt, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.

Ik was erg blij te horen dat er een iCloud app was. Ziet er prim uit inderdaad maar..... Ik kan kan niet gewoon een pages document aantikken en bewerken, opslaan en klaar. Ik moet t eerst exporteren naar pages? Maar als ik dat doe en een wijziging maak en opsla, dan heb ik 2 versies van het document...
Kan ik niet gewoon, zoals je verwacht in een "verkenner/Finder" achtste look, gewoon een document openen die dan in het betreffende programma geopend wordt om bewerkt te worden en gewoon opgeslagen kan worden. Dus als ik een pages document aantik opent ie pages, etc... Kan dat niet?

Want zo vind ik de iCloud app redelijk nutteloos eigenlijk.

Bedankt vast!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Lettertype is echt veel kleiner, enig idee of dit nog is aan te passen ? Liever een slagje groter.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CPDLNoXUcAA9Vy7.jpg Boven ios8 en onder ios9..

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Hoyden schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:59:
Lettertype is echt veel kleiner, enig idee of dit nog is aan te passen ? Liever een slagje groter.
[afbeelding] Boven ios8 en onder ios9..
Instellingen > Beeldscherm en helderheid > tekstgrootte
Of is dat alleen van de iOs?

[ Voor 3% gewijzigd door Jieve op 16-09-2015 22:02 ]

• Hoyden
Jieve schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:01:
[...]

Instellingen > Beeldscherm en helderheid > tekstgrootte
Dat werkt niet. Is alleen voor dynamische apps staat erbij.. :'(

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:56:
[...]

Niet mee eens, ik heb de iPad 3 ook gehad, ook snel weer gedumpt. iOS 7 was nagenoeg onbruikbaar op de iPad 3. iOS 8 was om van te janken. Alles haperde zowat.

Helaas hapert mijn iPad air nog steeds met iOS 8.4.1. Hoeveel updates moet Apple uitbrengen om het vloeiend te laten lopen dan? 40 stuks? 80 stuks?....

iOS 7 waar mijn tablet mee geleverd (ios 7) liep beduidend vlotter dan ios 8, in iOS 9 hapert bijna elke actie.

Je kunt natuurlijk iets introduceren waardoor je tablet tot wel 40% sneller draait. Maar als je je software met 100% zwaarder maakt heb je er bar weinig aan.
Tijd voor een polletje in het i3 forum (aanvragen via crewleden >:)). Velen gebruiken iDevices langere tijd en maken vele updates en upgrades mee, waarbij devices zeer goed bruikbaar blijven.
Maar jou ervaring is wel duidelijk minder prettig, en dat is gewoon niet fijn..

NRG

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
mister9 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:58:
Zelfde ervaring. Ik heb dat ook nog niet kunnen vinden. :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Hoyden schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:59:
[afbeelding] Boven ios8 en onder ios9..
Ik zie ik zie: http://tweakers.net/devicedetect/
2 verschillende instellingen, 16"+ op iOS 9 en 10"-15" op iOS 8 :)

NRG

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Dick schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:52:
[...]

Misschien helpt het uitvoeren van een clean install? Op mijn iPhone 5 loopt eigenlijk alles gewoon soepel met iOS 9. Zelfs nu ik low power mode heb aangezet blijft het carousel met open apps volledig soepel draaien, inclusief het switchen van en naar een app/carrousel. Jouw 5s is natuurlijk een stuk sneller, dus dat carrousel zou geen probleem mogen zijn.
Ja clean install ook geprobeerd, nope stottert nog steeds.... Op beide toestellen trouwens. Daarna toch mijn apps maar weer restored, nope hetzelfde....

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Is het ook mogelijk om twee safari tabbladen naast elkaar te "multitasken"? Er zijn verder nog maar weinig apps die het ondersteunen.

De TELE2 TV app geeft trouwens aan dat ik geen streams kan kijken omdat de iPad een jailbreak zou hebben ;(

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
t mac schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:10:
Is het ook mogelijk om twee safari tabbladen naast elkaar te "multitasken"? Er zijn verder nog maar weinig apps die het ondersteunen.

De TELE2 TV app geeft trouwens aan dat ik geen streams kan kijken omdat de iPad een jailbreak zou hebben ;(
Dat zegt de Horizon app van Ziggo ook :P

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Nog een bug.. Zal zo maar weer eens rebooten. Hopelijk doet spotlight het dan weer normaal. Daarnaast is inderdaad dat menu met de quick toggles laggy... (iPhone 6)
http://i.imgur.com/OR6ROAo.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door blupmans op 16-09-2015 22:17 ]

• Hoyden
UltraSub schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:14:
[...]

Dat zegt de Horizon app van Ziggo ook :P
Hier werkt de Horizon app prima. Heb je wel de recente versie met iOS9 bugfix?
GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:08:
[...]

Ik zie ik zie: http://tweakers.net/devicedetect/
2 verschillende instellingen, 16"+ op iOS 9 en 10"-15" op iOS 8 :)
Ok, helaas heeft het forceren daar geen invloed..
Alleen als ik smartphone kies zie ik een andere layout, maar helaas fonts is overal hetzelfde..

[ Voor 23% gewijzigd door Hoyden op 16-09-2015 22:20 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Hoyden schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:17:
[...]
Ok, helaas heeft het forceren daar geen invloed..
Alleen als ik smartphone kies zie ik een andere layout, maar helaas fonts is overal hetzelfde..
? Ook als je m op 10-15 zet? Overigens wel eens dat het lettertype over het algemeen kleiner en minder duidelijk oogt op iOS 9.
Had de bèta 9 en kon er niet aan wennen op mijn iPad 3.

NRG

• Hoyden
GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:20:
[...]

? Ook als je m op 10-15 zet? Overigens wel eens dat het lettertype over het algemeen kleiner oogt op iOS 9.
Had de bèta 9 en kon er niet aan wennen op mijn iPad 3.
Heb alles getest maar geen resultaat/verschil. Ook diverse malen site en Safari gesloten, maar helaas.. Dan ligt het puur aan het font.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 16-09-2015 22:25 ]

• UltraSub
Hoyden schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:17:
[...]

Hier werkt de Horizon app prima. Heb je wel de recente versie met iOS9 bugfix?
Inmiddels wel zie ik. Nu werkt hij. :)

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:57:
Ik zit momenteel op iOs 9.1 beta. Ik zou nu echter graag gewoon weer de officiële iOS 9 release downloaden en gebruiken. Dit lijkt echter niet zomaar OTA te gaan. Weet iemand waar ik de stappen vind om toch terug de officiële releases te krijgen enzovoorts? Misschien staat het hier al ergens, maar zit op telefoon dus vind het nu zo niet terug.
Herstellen in iTunes. Heb je echter geen backup van iOS 9.0 of lager (en dus alleen 9.1), dan dien je de iPhone als nieuw in te stellen en ben je voortgang in apps kwijt, tenzij een app nadrukkelijk gebruik maakt van iCloud. Voorbeeld: Ik heb Whatsapp zo ingesteld dat ie een losse backup maakt in iCloud en dat staat los van de iPhone backup in iCloud. Helaas hebben maar een paar apps zo'n optie. Verder behoud je je contacten en foto's enzo. Maak voor de zekerheid nog een handmatige backup in iTunes voor het geval het met iCloud misgaat. Wil herstellen niet meer lukken dan moet je weer het betaprofiel installeren en op iOS 9.1 blijven.

Waarom wil je eigenlijk terug als ik vragen mag? Voor zover ik weet presteer 9.1 beter dan 9.0?

• AntoineHD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 15:50
Whatsapp en facebook messenger geven lang een zwart scherm bij het openen op mijn iphone 6

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:33:
[...]

Op IOS8 kon je ook een soort HQ-stem downloaden... kan dat hier ook niet? :)
Bedankt, naar aanleiding van jouw bericht heb ik even wat extra informatie gezocht. Op diverse plekken op het internet lees ik dat je iPhone als hij aan de lader ligt te rusten een stem in een hogere kwaliteit gaat downloaden. Dit schijn je dan weer te kunnen forceren onder Algemeen -> Toegankelijkheid -> Voice Over -> Spraak.

Volgens mij klinkt hij nu weer als vanouds :).

Verwijderd

Ik dacht dat iOS 9 een nieuw lettertype kreeg?
Maar ik heb nog steeds de oude (heb voor en na de update een screenshot gemaakt van mijn geheugengebruikmenu).
Wel is mijn gebruikte geheugen met 0.4GB afgenomen.
Daartegen is mijn beschikbare geheugen nog steeds hetzelfde als ervoor...
0.4GB opgelost in het niets dus :p :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 22:35 ]

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Ik mis de nieuwe home-app. Of eigenlijk iedere integratie van HomeKit. Of mis ik iets?

iRacing Profiel

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Dick schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:30:
[...]

Bedankt, naar aanleiding van jouw bericht heb ik even wat extra informatie gezocht. Op diverse plekken op het internet lees ik dat je iPhone als hij aan de lader ligt te rusten een stem in een hogere kwaliteit gaat downloaden. Dit schijn je dan weer te kunnen forceren onder Algemeen -> Toegankelijkheid -> Voice Over -> Spraak.

Volgens mij klinkt hij nu weer als vanouds :).
Ja, en dan kan je de Enhanced versie downloaden en dan klinkt die weer goed! Bedankt voor de tip!

Je moet connected zijn

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:33:
Ik dacht dat iOS 9 een nieuw lettertype kreeg?
Verschillen zijn heel subtiel. Bij sommige letters, zoals de hoofdletter 'G', zijn de verschillen wat groter.

• Hoyden
AntoineHD schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:29:
Whatsapp en facebook messenger geven lang een zwart scherm bij het openen op mijn iphone 6
Ik gebruik een twitter client op iPad, Tweetcaster, die doet dat nu ook. (alleen nadat deze compleet gesloten is lijkt het)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch een paar vragen:

- Kan ik in Spotlight die irritante Siri-suggesties uitschakelen (apps en contacten)?
- Wat betekent bij Instellingen, Algemeen, Toetsenbord: Voorvertoning Teken?

En wat irritant dat Zoek iPhone nu vast zit. Ik heb dat ding toch in mijn hand? Heb dan wel meer apparaten van Apple, maar hoef helemaal niet te zien waar die uithangen, evenals Vrienden.

En zo is er meer kritiek, maar bovenal een fris systeem.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Verwijderd

epias schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:42:
[...]
Verschillen zijn heel subtiel. Bij sommige letters, zoals de hoofdletter 'G', zijn de verschillen wat groter.
Nu zie ik het idd, wow dat is wel heel subtiel :p

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Donstil schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:39:
[...]

Dan moet je nog een jaartje wachten ben ik bang.

[...]

Thnx! Zocht nog een AppBlocker voor buitenshuis.
Hele goede adblocker!

Verwijderd

sww89 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:26:
[...]

Herstellen in iTunes. Heb je echter geen backup van iOS 9.0 of lager (en dus alleen 9.1), dan dien je de iPhone als nieuw in te stellen en ben je voortgang in apps kwijt, tenzij een app nadrukkelijk gebruik maakt van iCloud. Voorbeeld: Ik heb Whatsapp zo ingesteld dat ie een losse backup maakt in iCloud en dat staat los van de iPhone backup in iCloud. Helaas hebben maar een paar apps zo'n optie. Verder behoud je je contacten en foto's enzo. Maak voor de zekerheid nog een handmatige backup in iTunes voor het geval het met iCloud misgaat. Wil herstellen niet meer lukken dan moet je weer het betaprofiel installeren en op iOS 9.1 blijven.

Waarom wil je eigenlijk terug als ik vragen mag? Voor zover ik weet presteer 9.1 beter dan 9.0?
Ik wil gewoon terug naar de officiële releases eigenlijk. Hoeft niet per se 9.0 te zijn, maar ik wil van de beta's af omdat ik er een beter gevoel bij heb en het handiger is qua ondersteuning.

Verwijderd

Wel fijn dat er met iOS9 nóg meer apps zijn bijgekomen om mijn troep folder mee te vullen.
Zoek mijn vrienden? Als ik zenodig heb dan app ik ze, ipv de stalker uit te hangen.
En zoek mijn iPhone? Heel handig als je deze in je handen hebt...
Konden we hier maar een 'adblocker' voor installeren. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 22:47 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:46:
Wel fijn dat er met iOS9 nóg meer apps zijn bijgekomen om mijn troep folder mee te vullen.
Zoek mijn vrienden? Als ik zenodig heb dan app ik ze, ipv de stalker uit te hangen.
Vandaag begrepen dat Apple bezig is een oplossing te bedenken voor dit 'probleem' Hetzij verbergen, hetzij verwijderen van standaard apps. Maar het zou allemaal nogal gecompliceerd zijn. 8)7

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Je kan ook je iPad, iPod en Macbook (of als je meerdere iPhones hebt bijv voor je werk) ermee traceren en blokkeren :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:47:
[...]

Vandaag begrepen dat Apple bezig is een oplossing te bedenken voor dit 'probleem' Hetzij verbergen, hetzij verwijderen van standaard apps. Maar het zou allemaal nogal gecompliceerd zijn. 8)7
Ja gecompliceerd...
Ik denk dat met name de 'Tips' app zeer gecompliceerd is 8)7
Deze heeft in iOS 2 pagina's, inclusief de welkom pagina. :')
Verstop zulke opties bij instellingen o.i.d. Ipv ze gewoon te forceren via het homescreen.

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Maar toch wel heel handig als jouw iPad in de coffee corner uit je handen wordt gegrisd dat je niet eerst die app hoeft te downloaden. Tijd is in dat geval heel kostbaar! Zomaar een willekeurig voorbeeld!

NRG

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels achter dat je via Instellingen, Spotlight 'Siri Suggesties' uit kunt zetten. Maar dan zijn dus niet alleen die contacten en apps weg, maar ook nieuws en dan is Spotlight net zo leeg als in iOS 6. :s

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Jieve schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:33:
Even een vraag, als je in het beginscherm naar links veegt, dan kom je in de spotlight terecht, hier zie ik nieuws berichten staan, weet iemand hoe ik kan kiezen van welke bron hij nieuws laat zien?
Dat wilde ik ook net vragen. Er is niet veel over te vinden.

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:51:
[...]

Maar toch wel heel handig als jouw iPad in de coffee corner uit je handen wordt gegrisd dat je niet eerst die app hoeft te downloaden. Tijd is in dat geval heel kostbaar! Zomaar een willekeurig voorbeeld!
Dit kan toch ook via de website?
Plus dat achterna rennen waarschijnlijk sneller gaat dan eerst je app openen en deze moeten synchroniseren, etc.
Zodra de persoon uit het zicht is, maakt de tijdwinst ook niet meer uit :p

• THE_BASE
  • Niet online
pfranze schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:56:
[...]

Dat wilde ik ook net vragen. Er is niet veel over te vinden.
Lijkt gegrepen te zijn via Bing News. Ik heb nog geen apps, dus daar komt het niet vandaan.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:58:
[...]

Lijkt gegrepen te zijn via Bing News. Ik heb nog geen apps, dus daar komt het niet vandaan.
Bij komt het van Telegraaf.nl & nu.nl
Heb beide apps geïnstalleerd.
Edit: nos.nl staat er ook als bron.

[ Voor 6% gewijzigd door Jieve op 16-09-2015 23:02 ]

• UltraSub
Staat stukkie terug, nog niet in Nederland. (Natuurlijk niet, zijn we inmiddels wel gewend)

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:57:
[...]
Dit kan toch ook via de website?
Plus dat achterna rennen waarschijnlijk sneller gaat dan eerst je app openen en deze moeten synchroniseren, etc.
Zodra de persoon uit het zicht is, maakt de tijdwinst ook niet meer uit :p
Kan ook inderdaad. Maar.. rennen, wachtwoord intypen en al rennend traceren ;) Uiteraard maak je er het liefst geen gebruik van!

NRG

Ik gebruik spotlight eigenlijk nooit op iOS. Maar kan je ook de volgorde van apps instellen?

Als ik nu een letter intoets begint hij standaard met films die uit een app komen. Ik wil dat hij met Apps begint (zoals je vroeger apps kon starten)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mister9
kraades schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:06:
[...]

Zelfde ervaring. Ik heb dat ook nog niet kunnen vinden. :-(
Lekker ruk...

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dat multi-tasking op een iPad Air (1) is echt een wassenneus. Slaat nergens op dat een iPad Air 2 zogenaamd wel alle functies heeft.

Zelfde verhaal destijds met Siri dat niet op een iPad 2 zou kunnen werken.

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Jieve schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:01:
[...]

Bij komt het van Telegraaf.nl & nu.nl
Heb beide apps geïnstalleerd.
Edit: nos.nl staat er ook als bron.
Ik heb geen nieuws apps geïnstalleerd. Ben en beetje allergisch voor de telegraaf ;) , dus zou ik dat graag willen veranderen.

• UltraSub
Donstil schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:02:
Ik gebruik spotlight eigenlijk nooit op iOS. Maar kan je ook de volgorde van apps instellen?

Als ik nu een letter intoets begint hij standaard met films die uit een app komen. Ik wil dat hij met Apps begint (zoals je vroeger apps kon starten)
Ik gebruik het best veel om apps te starten. Volgorde is inderdaad aan te passen. Even slepen in spotlight settings.

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 13:21
Ik kan geen apps updaten via app store? Bij de update venster staat alleen open ipv updaten :(

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Splinter Cell schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:13:
Dat multi-tasking op een iPad Air (1) is echt een wassenneus. Slaat nergens op dat een iPad Air 2 zogenaamd wel alle functies heeft.

Zelfde verhaal destijds met Siri dat niet op een iPad 2 zou kunnen werken.
De iPad Air 2 heeft zogenaamd ook 2x zoveel ram geheugen en is bijna 2x zo krachtig.

Heb iOS9 op zowel Air 1 en Air 2 uitgebreid getest. Conclusie: multitasken gaat nooit zo smooth als Air 2 werken op de Air. De rede dat de Air 1 smooth is, is juist het ontbreken ervan ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

iPhone 6 bijgewerkt naar iOS 9 en direct Crystal geïnstalleerd. Wow, Safari vliegt er nu overheen! Zelfs The Verge is nu goed navigeerbaar op de iPhone. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• readytoflow
  • Niet online
Air2 hier.

Lettertype Safari is erg wennen. Viel meteen op hier op tweakers. Leest stukken minder prettig.
Kan ik dat ergens aanpassen?

Multitasking oude stijl>de carrousel dus, staat me ook niet echt aan. Werkt minder snel dan de icoontjes onderin aantikken.

Slideover en het echte multitasking zie ik wel zitten! Ideaal tijdens meetings. Ik mis nog wel apps als Notability en Evernote, maar dat zal vast niet lang duren.

Iemand tips voor de proactieve Siri?

Ik zag hier ook iets over 'omgekeerde homebutton functie?' Wat wordt daar mee bedoeld? Werkt toch hetzelfde?

• mister9
mister9 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:58:
Ik heb 9 geïnstalleerd. Er is iets dat me ontzettend tegenvalt, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.

Ik was erg blij te horen dat er een iCloud app was. Ziet er prim uit inderdaad maar..... Ik kan kan niet gewoon een pages document aantikken en bewerken, opslaan en klaar. Ik moet t eerst exporteren naar pages? Maar als ik dat doe en een wijziging maak en opsla, dan heb ik 2 versies van het document...
Kan ik niet gewoon, zoals je verwacht in een "verkenner/Finder" achtste look, gewoon een document openen die dan in het betreffende programma geopend wordt om bewerkt te worden en gewoon opgeslagen kan worden. Dus als ik een pages document aantik opent ie pages, etc... Kan dat niet?

Bedankt vast!
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Rivanov schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:19:
iPhone 6 bijgewerkt naar iOS 9 en direct Crystal geïnstalleerd. Wow, Safari vliegt er nu overheen! Zelfs The Verge is nu goed navigeerbaar op de iPhone. :)
Inderdaad razend snel browsen met Crystal aan! :)

iRacing Profiel

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Birelissimo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:34:
[...]

Inderdaad razend snel browsen met Crystal aan! :)
True, wat een verschil! Zou graag willen doneren voor de app, bizar verschil 👍👍

• readytoflow
  • Niet online
Wa's da? crystal?

De AppStore is ook gewijzigd? Ik kan nu op mijn iPad geen iPhone apps of andere zoekvoorkeuren meer ingeven?

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59
http://crystalapp.co /
Crystal is a content blocker for iPhone & iPad designed to make the mobile web a great experience again.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, balen.. Crystal werkt niet op mn ipad 4..

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook niet op mn iPad mini 3. Wel op iPhone 6

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Best tevreden met ios 9 op de 5S. Lettertypen leest wel prettig, en contentblocker is een grote vooruitgang.

Enige wat minder is is dat bij opstarten van whatsapp je eerst een fractie van een seconden een zwartscherm ziet.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zijn er mensen die ios 9 draaien op de iPhone 4s.
Zijn de bevindingen wat goed?

Battle.net: NagaByrd#2844

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kwam dit filmpje op Twitter tegen: Reboot bug met Spotlight:

https://twitter.com/zhuzijian95/status/644235927963979776

Misschien kunnen meer mensen dit testen?
ASNNetworks schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:17:
[...]

De iPad Air 2 heeft zogenaamd ook 2x zoveel ram geheugen en is bijna 2x zo krachtig.

Heb iOS9 op zowel Air 1 en Air 2 uitgebreid getest. Conclusie: multitasken gaat nooit zo smooth als Air 2 werken op de Air. De rede dat de Air 1 smooth is, is juist het ontbreken ervan ;)
Zo'n antwoord verwachtte ik wel. ;)

---------------
Mijn verdere iPad Air (1) ervaring:

-Spotlight is toch wel behoorlijk buggy. En mijn eerdere genoemde Spotlight bug, is nu door meerdere mensen bevestigd.

-Batterij gaat ook sneller leeg

-iOS 9 voelt gewoon niet af. Helft van de animaties gaan traag.

-Ook het klikgeluidje wanneer je de hoes dicht doet, doet het soms maar half.

Morgen maar weer verder aan zien. Anders maar een rollback naar 8.4.1. En wachten op iOS 9.1.

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 17-09-2015 00:38 ]

• readytoflow
  • Niet online
ZiSE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:55:
[...]

http://crystalapp.co /
Crystal is a content blocker for iPhone & iPad designed to make the mobile web a great experience again.
Thx. Werkt op m'n air2 zo te zien. Eens kijken of het ook waarmaakt wat het beloofd.

He! Irritant...
Ik kan mijn volume niet meer met de fysieke knoppen helemaal uitzetten? Blijft hangen op 1 blokje?
Irritante 'feature(?!?)'.

[ Voor 17% gewijzigd door readytoflow op 17-09-2015 00:17 ]

• Imperium
  • Niet online
Overigens was mijn iPad na het updaten erg traag en laggy. Complete wipe en iCloud restore gedaan en nu is de iPad razendsnel.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:56:
Hmm, balen.. Crystal werkt niet op mn ipad 4..
Imperium schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:58:
Ook niet op mn iPad mini 3. Wel op iPhone 6
Van de site:
Note: Crystal requires a 64-bit device - iPhone 5s, iPad Air or iPad Mini 2 or newer.

Werkt hier niet overigens, heb het ingeschakeld en aan Safari gekoppeld; maar mooi niet dat ie ook maar enige ads blokkeert, hehe.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 17-09-2015 04:28 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• swv
  • Nu online

swv

WhatsappHack schreef op donderdag 17 september 2015 @ 04:23:
[...]

[...]

Van de site:
Note: Crystal requires a 64-bit device - iPhone 5s, iPad Air or iPad Mini 2 or newer.

Werkt hier niet overigens, heb het ingeschakeld en aan Safari gekoppeld; maar mooi niet dat ie ook maar enige ads blokkeert, hehe.
iPad/iPhone opnieuw opstarten en het werkt :)

Verwijderd

Ik vind het wel jammer dat je de nieuwe 'multitask' bar aan de rechterkant niet kan doortrekken naar links en dan de app helemaal opent. Gemiste kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 19-09 18:32
De nieuwe Noord Koreaanse tijdzone zit er ook in! Met 8.4.1 vorige week in Pyongyang moest ik de tijd nog zelf instellen.

Lekker!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
sww89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:10:
[...]

iPad/iPhone opnieuw opstarten en het werkt :)
Op mijn iPhone 6 Plus werkt het wel, iPad Mini 2 werkt het niet. Allebei inclusief herstart inderdaad. Gaat om Crystal overigens.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Hoe krijg je nu precies picture in picture? Dus dat je YouTube in een klein schempje krijgt.
Zoals https://vine.co/v/enlrLL9i0QO.
Ik heb een iPad Air 1.

👉🏻 Blog 👈🏻

• swv
  • Nu online

swv

DwightKSchrute schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:33:
[...]

Op mijn iPhone 6 Plus werkt het wel, iPad Mini 2 werkt het niet. Allebei inclusief herstart inderdaad. Gaat om Crystal overigens.
Er is toevallig met een update gekomen. Helpt dat?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier een engelstalige TomTom (incl. miles ipv kilometers en engelstalige stem) vanochtend in de auto. Geen biggie (je kunt handmatig weer kilometers en de juiste stem kiezen, de scherm interface blijft wel Engels) maar het blijft voor mij verbazingwekkend dat dit kan gebeuren. Of was dit in de beta's niet? Eén keer de app opstarten en je hebt het gezien toch, hoef je geeneens voor te testen... Maar goed.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Bij mij blijft het uploaden van foto's naar de iCloud hangen. Iemand dezelfde problemen?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 11:29
Hier zijn verschillende iPad Air's in een rebootloop geraakt na de update naar IOS 9

Kunnen zelf niet meer in recovery mode opgestart worden. Best wel balen...

[ Voor 31% gewijzigd door Homme op 17-09-2015 08:56 ]

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 23:02
Mijn iCloud opslag is bijna vol. Ik heb nog de oude 20gb voor 10,99€ per jaar. Ik dacht gelezen te hebben dat dit automatisch naar 50gb werd geupgrade. Hier zat ik echt op te wachten want ik heb nauwelijks nog ruimte vrij.

Ik zie nu dat 50gb een upgrade is in het icloud menu, maar ik heb nog abonnement tot eind december.

Weet iemand of ik nog automatisch de 50gb krijg?

Edit: nieuwe dataplans zijn niet niet doorgevoerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Stvn21 op 17-09-2015 09:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:17:
Ik vind het wel jammer dat je de nieuwe 'multitask' bar aan de rechterkant niet kan doortrekken naar links en dan de app helemaal opent. Gemiste kans.
Op mijn iPad Air 2 kan dat wel? Je ziet links van het rechterscherm een verticaal streepje: als je dat sleept naar links kan je dus twee schermen krijgen (volgens mij is dat ook de enige manier om twee schermen naast elkaar te krijgen) en als je het helemaal doorsleept naar links, het scherm af, dan vult de app het scherm.
EDIT Dit kan dus alleen op de iPad Air 2... Vraag me trouwens af hoe vaak ik dat ga gebruiken. Zonder die splitscreen functie heb je volgens mij niet veel aan deze optie: dat smalle scherm kan je niet zoveel mee, vind ik, en je kan dan beter 'ouderwets' wisselen tussen apps.
kraades schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:36:
Hoe krijg je nu precies picture in picture? Dus dat je YouTube in een klein schempje krijgt.
Ik heb een iPad Air 1.
Ik denk dat de app dat moet ondersteunen en dat de YouTube app dus een update nodig heeft?

Heeft iemand onderhand al door hoe je nou makkelijker tekst kan selecteren etc.? Zie mijn post van gisteravond: Verwijderd in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 09:39 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Napsju schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:18:
De nieuwe Noord Koreaanse tijdzone zit er ook in! Met 8.4.1 vorige week in Pyongyang moest ik de tijd nog zelf instellen.
Kim Jong-un is toch een Apple fanboy?! Ze moeten natuurlijk wel rekening met hem houden...
kraades schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:36:
Ik heb een iPad Air 1.
Volgens mij werkt dit alleen op de iPad Air 2. :/

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:20

koku

Tnet Devver
oohh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:58:
[...]

Kim Jong-un is toch een Apple fanboy?! Ze moeten natuurlijk wel rekening met hem houden...

[...]

Volgens mij werkt dit alleen op de iPad Air 2. :/
Facetime kan het wel op m'n iPad Air 1, dus zou denken dat Youtube het dan ook moet kunnen :)

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
sww89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:43:
[...]

Er is toevallig met een update gekomen. Helpt dat?
Ik heb hem op mijn iPad pas na de update geïnstalleerd. Kan het te maken hebben met het feit dat de iPad op 9.1-beta draait?

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:04:
en contentblocker is een grote vooruitgang.
Je bedoelt Crystal? Of een of andere ingebouwde content blocker?

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik had best wel veel lag problemen bij het openen van Apps in IOS9 op de iphone 6 opgelost door naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen te doen Iphone werkt nu soepel en snel weer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:33:
[...]

Hoezo werkt het niet op de ipad mini 2? Als je kan installeren dan werkt het. Je met wellicht even aanzetten of safari opnieuw starten. Ik had het vanochtend nog op mijn mini 2 gezet.

Maar ik heb maar blockr gekocht. Ik heb whitelist nodig

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:58
Imperium schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:17:
Overigens was mijn iPad na het updaten erg traag en laggy. Complete wipe en iCloud restore gedaan en nu is de iPad razendsnel.
Wat bedoel je met een wipe restore?
Ik wil hem ook wel ff herstellen.

• Napsju
  • Laatst online: 19-09 18:32
Nog meer Divide gebruikers hier? Divide houd op te bestaan volgens de website van de ontwikkelaar, en in IOS9 werkt de app niet meer. Zijn er alternatieven om een werk mailbox op Exchange gescheiden van privé op te halen?

Lekker!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Ik vond het best laggy op een air 2 en iPhone 6 maar nu vind ik dat hetzelfde aanvoelt als 8.4.1.
Ik denk dat er toch aardig wat extra processen draaien na een upgrade welke nu afgerond zijn.

Iemand een voorbeeld site met ontiegelijk veel reclame om te testen of Crystal werkt?
Ik draai al add blockers op mijn laptop dus zie al niet zoveel reclames meer

[ Voor 30% gewijzigd door Quakie op 17-09-2015 09:22 ]

Ik teken nergens meer voor

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Hier een iPad Air 1 geupdated naar iOS9

Eerste indruk : -O-

Het oogt allemaal een beetje laggy. Animaties verlopen niet allemaal even soepel en de nieuwe fonts zijn even wennen. Op t.net is het een stuk minder leesbaar geworden maar dit kan je wel 'oplossen' door de 'grote tablet' setting te nemen.
"Multitasking' is overigens een lachtertje op een Air 1, al helemaal als je het vergelijkt met de Air2. Ondanks het feit dat de Air1 maar 1 GB geheugen heeft, lijkt het mij nou niet bepaald een issue...

Wellicht is het na een paar dagen beter. Zoals iemand hierboven al zei, wellicht moet er nog het eea geoptimaliseerd worden.

Strava

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

De fout bij het downloaden (ota) kwam bij mij door het feit dat ik tussendoor gebruik maakte van Whatsapp en Twitter. Naast mij lag mijn iPad Mini te downloaden wat zonder problemen zo doorging. Na 12 foutmeldingen zoals in het screenshot op de homepage heb ik mijn iPhone met rust gelaten en de autolock op 'never' gezet. Dat deed bij mij de trick, de download was zo binnen en binnen 5 minuten kon ik van iOS 9 gebruik maken.

Op mijn iPhone 5S werkt iOS 9 lekker soepel en snel. Ik heb de indruk dat Siri ook sneller werkt. Via 4G gaat het 'nadenken' een stuk sneller. Ik ben tevreden. Nu ben ik nog erg benieuwd naar het batterijgebruik. Op mijn iPad mini (eerste generatie) ging het begin moeizaam. Moeite met het openen van apps waarbij tot zo'n 5 seconden een zwart scherm verscheen. Zojuist heb opnieuw opgestart en ook daar loopt het als een zonnetje.

Wat overigens vreemd is: ik zie 9 updates in de Appstore staan. Echter kan ik niet op 'Update (all)' klikken. Meer mensen hier last van?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
Restoren en backup terugzetten e.d. maakt echt helemaal niets uit, 100% zeker weten. Is allemaal placebo.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Kon je nu ook "Hey Siri" roepen en terug reageren, zonder dat hij aan het laadsnoer ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door Reverb_ op 17-09-2015 09:32 ]

• Plato1989

Plato1989

Amused to Death

Reverb_ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:32:
Kon je nu ook "Hey Siri" roepen en terug reageren, zonder dat hij aan het laadsnoer ligt?
Nee. Het werkt enkel als hij aan het oplaadsnoer ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Plato1989 op 17-09-2015 09:35 . Reden: Wauw Plato! Goed lezen is een vak. ]

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Gisteren iOS 9 bij een iPhone 6 plus geïnstalleerd. Maar tot verbazing is alles toch wel iets trager. Zelf een beetje lag soms. Dit wordt wss allemaal verholpen met 9.1.

• Mir64za
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:37:
Gisteren iOS 9 bij een iPhone 6 plus geïnstalleerd. Maar tot verbazing is alles toch wel iets trager. Zelf een beetje lag soms. Dit wordt wss allemaal verholpen met 9.1.
Ik had het zelfde probleem Ga naar > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

En de Iphone zal weer als een zonnetje werken.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Net geinstalleerd op mijn iPhone 6, geen centje pijn was met 15 min klaar, merk geen vertraging niets. Zo kan het dus ook :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:51
Plato1989 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:32:
[...]

Nee. Het werkt enkel als hij aan het oplaadsnoer ligt.
Kan alleen bij de 6S zonder snoer

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Heb wat problemen op m'n 1st gen iPad Mini op iOS 7. Heeft iemand iOS9 al geprobeerd op deze of de iPad 2?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Mir64za schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:38:
[...]

Ik had het zelfde probleem Ga naar > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

En de Iphone zal weer als een zonnetje werken.
Op zich is dit een goede tip maar houd er wel rekening mee dat je dus ook je WIFI punten kwijt bent..

Ik weet niet of ze inmiddels terug gezet kunnen worden via iCloud? maar anders kan je aan iedereen weer hun wifi codes vragen.. Ik vind dat zwaar irritant om te doen.

Ik teken nergens meer voor

• Mir64za
Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:49:
[...]

Op zich is dit een goede tip maar houd er wel rekening mee dat je dus ook je WIFI punten kwijt bent..

Ik weet niet of ze inmiddels terug gezet kunnen worden via iCloud? maar anders kan je aan iedereen weer hun wifi codes vragen.. Ik vind dat zwaar irritant om te doen.
Persoonlijk geen last van onbeperkt 4g internet eh...

En die van thuis ken ik wel uit me hoofd.

Liever de codes opnieuw vragen dan een laggy telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Mir64za op 17-09-2015 09:50 ]

• Plato1989

Plato1989

Amused to Death

Jack O10 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:48:
Heb wat problemen op m'n 1st gen iPad Mini op iOS 7. Heeft iemand iOS9 al geprobeerd op deze of de iPad 2?
Ja, vlekkeloze installatie. Na de installatie opnieuw opstarten kan ik wel aanraden, want je krijgt last met het openen van apps met zwarte schermen.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ondanks dat ik de GM draai, kreeg ik net een update binnen van 42MB. Denk dat men toch nog wat bugs gevonden heeft en zodoende op wil lossen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Picture in Picture werkt bij mij wel in Chrome. Er staat een extra icoontje bij filmpjes met de native schil waarmee je hem uit de pagina trekt :)

Gegroet!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds Siri in het Nederlands is, krijg ik met 'He Siri' niemand aan de praat. Vroeger met Engels werkte dat veel beter. Ligt dat aan mij of ligt dat aan de manier waarop ik Hé Siri zeg?

• THE_BASE
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:32:
Alleen bij een iPhone 6S of iPhone 6S Plus.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:58:
Sinds Siri in het Nederlands is, krijg ik met 'He Siri' niemand aan de praat. Vroeger met Engels werkte dat veel beter. Ligt dat aan mij of ligt dat aan de manier waarop ik Hé Siri zeg?
Werkt hier ook voor geen meter. Gisteren heel vaak geprobeerd maar werk echt niet. Na een 10 min reageerde ie wel weer een keer toen ik het nog eens probeerde.

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:37:
Ik verwacht eerder al bij iOS 9.0.1. :X

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste