ASNNetworks schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:38:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik heb namelijk zelf ook de middelvinger emoji een tijdje geleden ontvangen van iemand op Android via WhatsApp.... (ik draaide zelf iOS9 beta)
Als het goed is wel. Ik op beta 5 ontvang in ieder geval geen middelvingers.

Als het in Whatsapp wel werkt dan zou het nog in de app kunnen zitten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zie ook geen OTA updates beschikbaar op mijn 6

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:01
Nou die franse site heeft het zwaar met het serven van de ios9 gm. Iemand nog een andere locatie gevonden (geen torrent)?

PSN: Sluuz

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:46:
[...]

En? Wat zijn jouw bevindingen? Wil je ook eens kijken of QuickType aanwezig is? Dus voorspellende tekst boven het toetsenbord.
QuickType is nog altijd niet aanwezig in het Nederlands. Enige wat nieuw is volgens mij is dat je bij Siri een 'wizard' hebt die jouw meerdere dingen laat zeggen om te wennen aan je stem.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:28

swv

Klopt dat is nog altijd beperkt tot (excuus voor de overzichtelijkheid):
English (U.S.) English (Canada) English (UK) English (Australia) English (India) English (Singapore) Chinese (Simplified)3 Chinese (Traditional)3 French (France) French (Switzerland) French (Canada) German (Germany) German (Switzerland) Italian Japanese Korea Portuguese (Brazil) Russian Spanish Spanish (Mexico) Thai Turkish

http://www.apple.com/ios/...keyboard-language-support

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
sww89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:27:
Klopt dat is nog altijd beperkt tot (excuus voor de overzichtelijkheid):
English (U.S.) English (Canada) English (UK) English (Australia) English (India) English (Singapore) Chinese (Simplified)3 Chinese (Traditional)3 French (France) French (Switzerland) French (Canada) German (Germany) German (Switzerland) Italian Japanese Korea Portuguese (Brazil) Russian Spanish Spanish (Mexico) Thai Turkish

http://www.apple.com/ios/...keyboard-language-support
Dat is dan wel weer jammer. Vreemd dat het zolang moet duren. 3rd party keyboard gebruiken kan natuurlijk, maar geen goede ervaring mee.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, ik kwam er weer achter dat mijn iCloud backup weer stuk is. :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• xoniq
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:05:
[...]

Dat is dan wel weer jammer. Vreemd dat het zolang moet duren. 3rd party keyboard gebruiken kan natuurlijk, maar geen goede ervaring mee.
Ik heb meermaals Swiftkey geïnstalleerd en weer verwijderd. Op de meest irritante momenten duikt ie niet op of doet ie een fallback naar het standaard toetsenbord. Maar soms heb je ook helemaal geen toetsenbord. Dus ik houd het voorlopig wel op het originele toetsenbord.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29
iOS 9 GM geïnstalleerd op mijn iPhone 5. Tot dusver lijkt het snel, soepel en stabiel te zijn.

• xoniq
Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:53:
Nou die franse site heeft het zwaar met het serven van de ios9 gm. Iemand nog een andere locatie gevonden (geen torrent)?
http://developer.apple.com? :+

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Fuwor schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:47:
Er is trouwens ook een iOS 9.1 beta uitgekomen.

In ieder geval met nieuwe emoji's.
Zojuist geïnstalleerd, zie niet echt iets nieuws :S

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Is de IOS9GM ook de versie die volgende week uitkomt? of kan het zijn dat 9.1 eraan toegevoegd word?
Talezz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:54:
Is de IOS9GM ook de versie die volgende week uitkomt? of kan het zijn dat 9.1 eraan toegevoegd word?
In het verleden zijn er wel eens meerdere Gold Master's geweest dus het kan zomaar zijn dat er een tweede GM komt al is dit niet heel gebruikelijk. 9.1 wordt een losse update.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is één keer gebeurd volgens mij. Zat een show-stopper wifi bug in toen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• swv

swv

Grrrr
Ik had mijn public beta profiel nog geïnstalleerd, waardoor PB3 verscheen terwijl ik al de gm heb. Profiel verwijderd, de iOS 9 gm op iPhone en iPad herstelt en backup terug gezet. Resultaat:
- er staat nu een notificatiebadge met 1 op de teller bij instellingen en software update die ik niet weg krijg op iPad en iPhone;
- al mijn mail stond op ongelezen door het terugzetten van de iCloudbackup, dus ik markeer alles en gelezen gedaan. Nu zijn er nog op zowel iPad als iPhone 1022 resp. 922 spookmails, of in ieder geval staat de notificatiebadge op 1022 resp. 922 ongelezen mails;
- ik kan watchOS2 gm niet zien?

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 21:18
Ik kan met de iOS 9 GM niet meer op eduroam komen. In ieder geval op de HAN in Arnhem niet. Weet iemand een oplossing?

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:18
Ik heb tijdens de eerste public beta aangegeven om niet de nieuwe Notities app te gebruiken. Maar nu met de GM wil ik dat wel. Weet iemand hoe je dat kan instellen (zonder uiteraard mijn hele iPhone te restoren)?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:06
Net geupgrade naar iOS 9.1 Beta 1 en ik moet zeggen.. Hij is een stuk sneller geworden (iPhone 6). Ik klikte op de homeknop en bam het scherm schoot gelijk aan. Bij iOS 8.1 voelde dit een stuk langzamer aan i.t.t. iOS 9.1. Soms moest ik gewoon een seconde wachten voordat het scherm aan ging.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:01
Ik heb mijn 5s geupdate naar de 9.0 GM maar heb nog steeds de feedback app op mn homescreen staan. Meer mensen daar last van?

Ik ben geupdate vanaf public beta 3.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 10-09-2015 20:23 ]

PSN: Sluuz

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik heb iOS 9.0 b5, hoe upgrade ik naar de GM versie? Krijg niks voor via OTA...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Ondertussen staat Beta 9.1 er wel op via Software update. De eerste iPad (air) maar eens updaten, daarna mijn iphone en de tweede iPad. Ben benieuwd of er nu meer applicaties werken tov 9.0 beta.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Ik ben op de Plus van iOS 9.0 B5 maar gelijk naar 9.1 Public gegaan.
Want ja de middelvinger sprak mij al langer aan maar toen ik de Nerd/Spok hand zag was ik echt verkocht.
TerrorSource schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:12:
Ik heb iOS 9.0 b5, hoe upgrade ik naar de GM versie? Krijg niks voor via OTA...
iTunes. GM komt niet OTA.

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
IK HEB MIJN ICLOUD OPSLAG WEER TERUG!!! *O*

Sorry voor mijn spam :P

Edit: Draai nu de iOS 9.1 Public Bèta.

[ Voor 22% gewijzigd door Liliuokalani op 10-09-2015 21:57 ]

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
9.0 GM was een drama op m'n 5s. 9.1 beta 1 is weer heerlijk snel dan wel niet sneller!

Verwijderd

mitchell2805 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:52:

He goed nieuws! Ik heb zojuist ook effe gecheckt, en heb ook de ruimte terug ;)
Whow wat draait 9.1 Public beta goed.
Veel beter dan 9.0GM op de Plus

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:18
Ben benieuwd wanneer de aanpassingen komen waarbij je bij een app alleen de nodige data moet downloaded voor je eigen telefoon, zodat de apps kleiner worden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

vreemd, twee ipads geupdate naar 9.1 beta....iPhone 5s krijgt nog steeds geen update beschikbaar en draait nog op 9.0 beta..meer mensen die dat ook hebben?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:14:
Whow wat draait 9.1 Public beta goed.
Veel beter dan 9.0GM op de Plus
Draait idd een stukkie beter dan 9.0, waaraan dat exact ligt weet ik niet maar wel erg prettig!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Upgrade naar iOS 9.1 beta gaat hier niet lekker op een 5s... Zit nu met een iPhone met de melding dat ik moet verbinden met iTunes op mijn pc...

[ Voor 3% gewijzigd door DynamicDreams op 11-09-2015 07:43 ]

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Heb je al op je Mac/Windows gekeken? Daar hoort de opslag meteen te zien te zijn. iOS schijnt het in de bèta’s soms nog verkeerd aan te geven... Las ik ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gebruik 11.55GB aan backup (en dat zie ik op alle devices inclusief de Mac). Maar als ik backup bekijk is in totaal maar 5.1GB terug te vinden. Lijkt er dus op alsof er ergens een backup onder water is achter gebleven die ik niet meer zie en dus ook niet meer kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:05:
Ik gebruik SwiftKey omdat ik én Engels én Nederlands typ. Continue door 3 toetsenborden wisselen (en iOS start echt altijd (!) met de verkeerde) is niet te doen.
Enige nadeel: zo instabiel als de pest. Ik hoop dat dit in iOS9 is opgelost.

Had best de GM willen installeren, maar ik wacht wel op volgende week. Als niet-developer kan ik watchOS2 toch niet installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier werkt de iCloud backup helaas ook nog steeds niet met beta 9.1. SwiftKey werkt de laatste tijd ook vaker niet dan wel inderdaad, zowel het niet verschijnen van het toetsenbord als wel kunnen typen maar niet worden geregistreerd, voornamelijk in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na de update naar 8.x had ik mijn iPad 3 maar aan de kant gelegd. Er was gewoon niet meer echt prettig mee te werken vanwege traagheid. Dus gisteren de 9.1 beta update gedaan en nu draait die weer prima.
Er valt weer mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ben vanaf de laatste public beta van iOS 9.0 naar de eerste public beta gegaan van iOS 9.1 ... man wat draait de iPhone 6 Plus weer lekker soepel.
Sowieso beter dan iOS 8, waar ik dus al heel sterk op hoopte.
Over een weekje gebruik maar eens opletten of de batterij ook daadwerkelijk langer mee zal gaan.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:04:
He goed nieuws! Ik heb zojuist ook effe gecheckt, en heb ook de ruimte terug ;)
Same here. Dat voelt best prettig, wetende dat alles weer netjes in de cloud staat mocht het een keertje mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:39
En de klok loopt weer gelijk met iOS 9.1....

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:32

Ik heb het ook nog niet terug. Ergens zit er nog 5,9 gb verborgen bij mij. Met Apple op de chat gezeten hierover maar omdat iOS9 nog niet uit is kunnen ze mij niet helpen.... :(

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zie dat er met iOS 9 eindelijk een app komt voor de Cloud Drive?

Ben toevallig net vanavond geswitched van Google Drive naar iCloud, en het voornaamste gemis voor mij was een app van Apple zelf om mijn documenten in iCloud te kunnen accessen.

Wel positief dat dat met iOS9 eindelijk kan op de iPhone en iPad :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:19:
[...]

Ik gebruik SwiftKey omdat ik én Engels én Nederlands typ. Continue door 3 toetsenborden wisselen (en iOS start echt altijd (!) met de verkeerde) is niet te doen.
Enige nadeel: zo instabiel als de pest. Ik hoop dat dit in iOS9 is opgelost.
iOS lost dat niet op, Swiftkey maakt er een puinhoop van. Fixen ze iets, dondert er aan de andere kant wel weer wat om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Knoezelbos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:09:
[...]

Ik heb het ook nog niet terug. Ergens zit er nog 5,9 gb verborgen bij mij. Met Apple op de chat gezeten hierover maar omdat iOS9 nog niet uit is kunnen ze mij niet helpen.... :(
Heb je Public Beta van iOS 9.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Heeft Apple nu de mogelijk toegevoegd om een ad Blocker te installeren (voor safari)?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Met 9.1 werkt mijn iCloud backup weer. Ik heb dus mijn iCloud ook weer gedowngrade van 200GB naar 20GB.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:32
mitchell2805 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:00:
[...]

Heb je Public Beta van iOS 9.1?
Jazeker gisteren naar geüpdate. Kan het verborgen materiaal niet zien via iCloud op mijn iPhone of iPad maar wel via mijn iMac. Als ik het dan aan wil klikken om te verwijderen is deze optie niet beschikbaar.. iMac loopt trouwens op El Capitan GM...

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Is dat verborgen materiaal een iCloud backup? Schakel dan eerst op het iDevice in kwestie de iCloud backup uit, daarna kan je hem vanaf je iMac verwijderen als het goed is.

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:18
Hmmm gisteren de ios 9.11 public beta geinstalleerd en hij voelt veel minder snel dan 8.4.1 op mijn ipad mini 2. Één en al stotter als je naar het multitask overzicht gaat via de home button en veel minder responsive. Jammer. Nog meer mensen dezelfde ervaring? Ik lees her en der juist dat het veel soepeler zou moeten zijn.

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
lexvandoef schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:38:
Hmmm gisteren de ios 9.11 public beta geinstalleerd en hij voelt veel minder snel dan 8.4.1 op mijn ipad mini 2. Één en al stotter als je naar het multitask overzicht gaat via de home button en veel minder responsive. Jammer. Nog meer mensen dezelfde ervaring? Ik lees her en der juist dat het veel soepeler zou moeten zijn.
Had ik eerst ook op mijn iPhone 6, maar na een clean install werkt alles echt heel snel.

Je moet connected zijn

• UltraSub
9.1 op een 6+. Krijg express replacement van Apple. 8.4.1 waar die standaard mee komt ziet de iCloud backups gemaakt met 9.1 natuurlijk niet, dus toestel naar 9.1 ge-update en gerestored. Start ik whatsapp, moet natuurlijk nummer opnieuw geverifieerd worden. Werkt dus niet op 9.1 :)
Whatsapp blijft zeggen dat er iets niet goed is met de app en verwijst naar de Appstore. Al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nogo. Wachten op een update dus en zoals we weten is whatsapp niet bepaald de snelste.
Mensen die gewoon hebben geüpgrade hebben overigens geen problemen. Volgens mij gaat het alleen over het verificatie mechanisme.

Verwijderd

Knoezelbos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:11:
[...]

Jazeker gisteren naar geüpdate. Kan het verborgen materiaal niet zien via iCloud op mijn iPhone of iPad maar wel via mijn iMac. Als ik het dan aan wil klikken om te verwijderen is deze optie niet beschikbaar.. iMac loopt trouwens op El Capitan GM...
Dit 'verborgen materiaal', zijn dat 5,9 GB aan documenten die je nergens kunt terugvinden?

Nadat ik gebruik had gemaakt van iCloud backup in iOS 9 beta 2 had ik ineens 2,4 GB aan documenten die ik nergens kon terugvinden. De ruimte werd dus verkeerd berekend. Dit wordt weergegeven op de Mac bij het iCloud paneel.

Dit probleem is bekend bij AppleCare, velen die iOS 9 beta hebben gebruikt, hebben er last van gehad. Door middel van een bug report heeft een Apple engineer dit voor mij op gelost. Dit is niet niet zelf op te lossen.

Dus lijkt jouw probleem hierop, dan kun je een bug report aanmaken, of wachten tot iOS 9 officieel uit is, en dan AppleCare bellen (zij geven geen beta support). Of wat Mitchell gedaan heeft, Eddy Cue mailen ;)

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Thombias schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:50:
Na de update naar 8.x had ik mijn iPad 3 maar aan de kant gelegd. Er was gewoon niet meer echt prettig mee te werken vanwege traagheid. Dus gisteren de 9.1 beta update gedaan en nu draait die weer prima.
Klinkt goed! Weer vergelijkbare performance met ios 7.1.2? Hier is hij vanaf 8.x stukken minder als onder iOS 6 en 7.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Wat ik me afvraag, is het 'probleem' met meerdere tabladen in safari open hebben staan, dat ze elke keer moeten reloaden opgelost? Of is dat puur te wijten aan 1gb ram..

• swv

swv

colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:15:
Wat ik me afvraag, is het 'probleem' met meerdere tabladen in safari open hebben staan, dat ze elke keer moeten reloaden opgelost? Of is dat puur te wijten aan 1gb ram..
Nou ik had weleens dat ik een reactie aan het typen was hier en dan in een ander tabblad info wilde kopieren en opzoeken om vervolgens weer naar de reactie te gaan. Dat resulteerde dan in een reload en was mijn reactie weg. En zo zijn er ook andere dingen te bedenken dat dat dan irritant is.

Dus ik hoop dat dat opgelost is idd.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 12-09-2015 12:36 ]

sww89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:35:
[...]

Nou ik had weleens dat ik een reactie aan het typen was hier en dan in een ander tabblad info wilde kopieren en opzoeken om vervolgens weer naar de reactie te gaan. Dat resulteerde dan in een reload en was mijn reactie weg. En zo zijn er ook andere dingen te bedenken dat dat dan irritant is.
Super irritant idd.

Helaas heeft de Air2 met 2GB daar ook nogsteeds last van.

• swv

swv

Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:36:
[...]

Super irritant idd.

Helaas heeft de Air2 met 2GB daar ook nogsteeds last van.
Ah oke ik heb het nog niet getest op mijn Air 2 omdat de situatie zich nog niet heeft voorgedaan dat het nodig was op iOS 9. Heb wel het idee dat het iets beter is.

Verwijderd

colorsone schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:15:
Dit is een goeie vraag die ik nog nergens goed beantwoord heb gezien. Ik heb op mijn iPhone wel de System Status app staan, maar die geeft een klein overzichtje van het geheugengebruik aan.

Wat ik graag had willen weten, is hoeveel geheugen ieder proces in beslag neemt. Net zoals op de Mac.

Safari op de Mac is sowieso uitgebreider, en zal ook groter zijn. Met alleen het tweakers forum open zit ik hier al op bijna 1 GB in gebruik voor Safari. Als er een tabje met 9to5mac erbij wordt geopend, komen er maar enkele MB's bij. Misschien dat een ervaren iOS app ontwikkelaar over het geheugengebruik wat zinnigs over kan zeggen.

Overigens zal het wel helpen om een AdBlocker aan te zetten in iOS 9 om niet zoveel scripts en afbeeldingen binnen te laden per tab.

• UltraSub
Volgens mij is dat niet echt een memory probleem, temeer omdat het ook gebeurt (soms) als je maar een paar simpele pagina's open hebt staan, en omdat het op een 2GB device ook gebeurt. Safari op de Mac is ook zo fucking irritant bijvoorbeeld als je pagina terug swiped. Altijd een reload. Misschien gebeurt zoiets ook op de iOS versies. Het gebeurt me niet vaak maar het is wel gruwelijk irritant.

Verwijderd

Haha ja, dat vind ik ook vaak irritant als je terug swiped op de Mac. Dat merk je vooral als de site niet zo vlot geladen wordt.

Wat ik overigens ook vervelend vind: zware javascripts die door blijven lopen in dezelfde tab terwijl je toch alweer op een andere pagina bent. Dit gebeurd wel eens bij sommige ads zoals: World of tanks. Zelfs mijn iPad air 2 scrolt dan niet meer soepel. Mijn workaround is dan de tab of de Safari app afsluiten, en opnieuw starten.

Als ik dat niet doe, en ik ga bijv. naar dit forum dan zie ik tijdens het scrollen de pagina helemaal wit worden. Dan moet ik stoppen met scrollen dan pas wordt die weer gevuld. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de content blockers.

• Thombias
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:04:
[...]

Klinkt goed! Weer vergelijkbare performance met ios 7.1.2? Hier is hij vanaf 8.x stukken minder als onder iOS 6 en 7.
In mijn beleving was 7.1.2 heel snel. Of het te vergelijken is met 9.1 kan ik dus niet echt zeggen.
Mijn 486DX2 was ook supersnel.....toen.

Je kan niet terug naar 7.1.2 zoals dat wel met andere systemen kan anders had ik het zeker gedaan.
Wat dat betreft beperkt Apple wat je met je producten kan.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Thombias schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:25:
[...]

In mijn beleving was 7.1.2 heel snel. Of het te vergelijken is met 9.1 kan ik dus niet echt zeggen.
Mijn 486DX2 was ook supersnel.....toen.

Je kan niet terug naar 7.1.2 zoals dat wel met andere systemen kan anders had ik het zeker gedaan.
Wat dat betreft beperkt Apple wat je met je producten kan.
Nja elke verbetering vergeleken met 8.x op iPad 3 is een vooruitgang. Het zit hem niet alleen in de traagheid. Soms denkt de iPad dat ik dubbel druk op home knop terwijl dat niet is, is gekomen meteen na iOS 8. Ook vage wifi problemen.

En het is inderdaad jammer dat je niet terug kan. Anderzijds is dit vooral zodat gebruikers niet op sterk verouderdd iOS'en blijven hangen. Daarnaast stoppen veel apps toch met support. Meeste apps bieden support aan het huidige iOS en een major versie ouder.

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Offtopic:
UltraSub schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:46:
Safari op de Mac is ook zo fucking irritant bijvoorbeeld als je pagina terug swiped. Altijd een reload.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:05:
Haha ja, dat vind ik ook vaak irritant als je terug swiped op de Mac. Dat merk je vooral als de site niet zo vlot geladen wordt.
Kan het zijn dat jullie toevallig de Adblock plug-in gebruiken in Safari? Ik merkte toen hetzelfde probleem, ik ben dan overgegaan naar Adguard en daar had ik dat probleem minder. Net even op een clean install geprobeerd (zonder blockers) en het probleem komt niet voor.

Ontopic:

Op de Air heb gebeurd dit jammer genoeg ook zeer vaak dat de pagina's herladen worden bij het veranderen van tabblad

I do what I like to do.

• UltraSub
Bartjuuhn schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:49:
Offtopic:

[...]

[...]

Kan het zijn dat jullie toevallig de Adblock plug-in gebruiken in Safari? Ik merkte toen hetzelfde probleem, ik ben dan overgegaan naar Adguard en daar had ik dat probleem minder. Net even op een clean install geprobeerd (zonder blockers) en het probleem komt niet voor.
offtopic:
Ja. Maar ook al uitgeschakeld en maakt hier geen zak verschil. Daarnaast is het echt iets in Safari. Klik op de back button en het gebeurt niet. Swipe je terug dan wel.

Verwijderd

Bartjuuhn schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:49:
Offtopic:

[...]

[...]

Ontopic:

Op de Air heb gebeurd dit jammer genoeg ook zeer vaak dat de pagina's herladen worden bij het veranderen van tabblad
Misschien is het een goed idee om bij een makkelijk te reproduceren voorbeeld een bug report aan te maken. Dan kan het meegenomen worden in een tussentijdse patch van iOS 9. Zal er zelf eens op letten op de iPad Air 2.
UltraSub schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:58:
[...]

offtopic:
Ja. Maar ook al uitgeschakeld en maakt hier geen zak verschil. Daarnaast is het echt iets in Safari. Klik op de back button en het gebeurt niet. Swipe je terug dan wel.
Ja klopt. De back button lijkt de pagina op te halen uit de lokale cache i.p.v. opnieuw te laden.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Hoe is jullie ervaring met de accu in de GM? Op mijn iPhone 6 gaat het veel harder dan onder iOS8. Dat is vreemd, want de batterijduur zou juist beter moeten zijn. Het is natuurlijk kortdag om nu al allerlei conclusies te trekken, maar het viel me wel op. Een vriend van me zei precies hetzelfde.

omniscale.nl

• swv

swv

Ik heb mijn 6 de afgelopen twee dagen niet heel veel gebruikt, daardoor zit ik nu op 8,5 uur gebruik en bijna 37 uur standby met nog 30% over. Dit is dus een dag-nacht-dag.

Apple Watch doet het ook goed op OS2 trouwens, met 3 uur gebruik en rond de 25 uur standby met nog 33% over. Hij stond vannacht uit en dan telt ie de standby tijd logischerwijs niet door en is dit dus het resultaat van dag-dag.

Ik heb mijn iPhone op 10 september schoon ingesteld omdat ik dacht met een bug te maken te hebben met mail en iCloud backup deed ook vaag etc. Doet er verder niet toe, maar ik heb hem dus de hele nacht alles laten installeren en indexeren aan de lader, en tevens de Apple Watch die aan de lader zat via de iPhone laten updaten naar OS2. Toen ik wakker werd was alles weer als vanouds en heb ik niet meer naar de batterij omgekeken.

Een soft-, hardreset of herinstallatie helpt altijd bij batterijproblemen die je voor een update niet had. Soms valt er ook geen touw aan vast te knopen en moet je het een paar dagen aankijken en gaat het vanzelf over. Soms niet. Het kan wellicht helpen om voor het slapen gaan de iPhone herinstalleren, door eerst via iTunes de iPhone te herstellen met de iOS 9 image om vervolgens met de iPhone aan de lader de iCloud backup terug te zetten. Dan heeft ie een nacht de tijd om alles op orde te krijgen en dan begin je de dag weer met een volle batterij zodat je aan het einde van de dag de balans op kunt maken. Is het niet opgelost, dan herhaal je het proces. Dit keer door wellicht de iPhone dan als nieuw in te stellen en alleen de broodnodige apps te installeren. Het zou kunnen dat er dan een app dwarszit die nog niet compatible is met iOS 9 die je nu uitsluit.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:06
Bij de release van IOS 9 zou er een optie komen om een adblocker op safari te installeren. In deze er inmiddels en welke app is dat? Ik davht iets van Crystalm o.i.d.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 22:57
Thombias schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:50:
Dat klinkt (min of meer) goed. Ik draai nog steeds iOS 6 op mijn iPad 3, had iOS 7 overgeslagen door de bugs en iOS 8 niet op gezet door de traagheid. Hopelijk is de GM van iOS 9 vergelijkbaar met iOS 6 qua snelheid. Het lijkt me overigens sterk, maar je weet maar nooit.

• posttoast
sww89 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:51:
Ik heb mijn 6 de afgelopen twee dagen niet heel veel gebruikt, daardoor zit ik nu op 8,5 uur gebruik en bijna 37 uur standby met nog 30% over. Dit is dus een dag-nacht-dag.

Apple Watch doet het ook goed op OS2 trouwens, met 3 uur gebruik en rond de 25 uur standby met nog 33% over. Hij stond vannacht uit en dan telt ie de standby tijd logischerwijs niet door en is dit dus het resultaat van dag-dag.

Ik heb mijn iPhone op 10 september schoon ingesteld omdat ik dacht met een bug te maken te hebben met mail en iCloud backup deed ook vaag etc. Doet er verder niet toe, maar ik heb hem dus de hele nacht alles laten installeren en indexeren aan de lader, en tevens de Apple Watch die aan de lader zat via de iPhone laten updaten naar OS2. Toen ik wakker werd was alles weer als vanouds en heb ik niet meer naar de batterij omgekeken.

Een soft-, hardreset of herinstallatie helpt altijd bij batterijproblemen die je voor een update niet had. Soms valt er ook geen touw aan vast te knopen en moet je het een paar dagen aankijken en gaat het vanzelf over. Soms niet. Het kan wellicht helpen om voor het slapen gaan de iPhone herinstalleren, door eerst via iTunes de iPhone te herstellen met de iOS 9 image om vervolgens met de iPhone aan de lader de iCloud backup terug te zetten. Dan heeft ie een nacht de tijd om alles op orde te krijgen en dan begin je de dag weer met een volle batterij zodat je aan het einde van de dag de balans op kunt maken. Is het niet opgelost, dan herhaal je het proces. Dit keer door wellicht de iPhone dan als nieuw in te stellen en alleen de broodnodige apps te installeren. Het zou kunnen dat er dan een app dwarszit die nog niet compatible is met iOS 9 die je nu uitsluit.
Installatie middels een restore heb ik hier ook gedaan. Daarna wel de iCloud backup terug gezet. Een écht schone installatie (dus zonder backup terug zetten) is voor mij geen optie, dan ben ik een paar jaar aan iMessage archief kwijt, savegames, etc.

"Grappig" genoeg was dat ook het advies dat ik van een Apple medewerker kreeg toen mijn iPhone 5 een paar jaar geleden accuproblemen had. Een volledig schone installatie. Omdat er, in zijn bewoording, "systeemdingetjes achter kunnen blijven bij het terug zetten van een backup". Wat die "systeemdingetjes" dan zijn kon hij me niet uitleggen ;)

Ik ga het maar aankijken dus.
Het zou handig zijn als je specifiek per app een backup kon maken, dan zou ik het prima vinden om al mijn settings terug naar factory te doen. Als ik daarna de data van die apps maar kan herstellen.

omniscale.nl

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TL;DR, excuses als dit al gemeld is.

Ik heb mijn iPhone 5 zojuist een upgrade gegeven van de iOS 9 beta naar iOS 9.1 public beta 1 en wow... wat een snelheidsverschil zeg. Mijn iPhone 5 stottert of hapert nu gewoon niet meer.

Dit heb ik sinds iOS 7.1 niet meer ondervonden. Alle extra load die iOS 8, 8.1 en 9 (de bèta-versie van 9) met zich meebrachten zijn eigenlijk in één klap opgepoetst door Apple.

Vaak zijn de meest oninteressante updates de beste voor je performance, zo ook nu. En dit is slechts de eerste publieke bèta van iOS 9.1. Dat belooft wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

posttoast schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:34:
[...]

Installatie middels een restore heb ik hier ook gedaan. Daarna wel de iCloud backup terug gezet. Een écht schone installatie (dus zonder backup terug zetten) is voor mij geen optie, dan ben ik een paar jaar aan iMessage archief kwijt, savegames, etc.

"Grappig" genoeg was dat ook het advies dat ik van een Apple medewerker kreeg toen mijn iPhone 5 een paar jaar geleden accuproblemen had. Een volledig schone installatie. Omdat er, in zijn bewoording, "systeemdingetjes achter kunnen blijven bij het terug zetten van een backup". Wat die "systeemdingetjes" dan zijn kon hij me niet uitleggen ;)

Ik ga het maar aankijken dus.
Het zou handig zijn als je specifiek per app een backup kon maken, dan zou ik het prima vinden om al mijn settings terug naar factory te doen. Als ik daarna de data van die apps maar kan herstellen.
Volgens mij gold die regel van dingetjes achterblijven alleen wanneer je vroeger een volledige backup maakte via iTunes waardoor elk bitje werd opgeslagen en dus ook het OS.

Voor zover ik het inschat is een iCloud backup methode schoon doordat een iCloud backup juist alleen cruciale informatie bevat om de backup zo compact mogelijk te houden. Dit betekent dat save games, appdata (cache, profielen) en berichten (en evt foto's en videos's) wel volledig worden geupload naar de iCloud Backup omdat dit simpelweg niet te comprimeren is. Maar dingen als OS, instellingen, contacten, apps en mail bijvoorbeeld niet.
Tenminste,
- jouw voorkeursinstellingen zouden middels een profiel kunnen worden teruggezet lijkt mij, dus dat alleen schuifje X = AAN wordt onthouden ipv de hele code die daar bij hoort zodat je fouten in code overschrijven voorkomt
- apps worden sowieso al schoon en wel uit de app store gedownload
- (oude) mail wordt weer vers binnengehaald van de mailservers
- contacten zijn gekoppeld aan jouw Apple ID en staan dus los van jouw iCloud backup in iCloud
Omdat ik iCloud fotobibliotheek heb ingeschakeld, staan mijn foto's tegenwoordig apart in iCloud a 4,5GB, hierdoor zijn mijn 64GB's iPhone en iPad backups ieder slechts hooguit 1,5GB groot.

Voor zover ik dus kan nagaan is een backup terugzetten uit iCloud veel schoner (dus minder kans op oude corrupte data) doordat de meeste data als nieuw wordt gedownload ten opzichte van iTunes waarin je allerlei zooi van jaren geleden meenam.

Het enige waar je dus tegenaan kunt lopen is corrupte data in de verse OS installatie en/of corrupte niet compatible apps met iOS 9 wat zorgt voor loops of onnodige load. Zie bijvoorbeeld vaak de geschetste problemen dat de verbruikstijden gelijk zijn aan de standbytijden. Door een iPhone als nieuw in te stellen sluit je corrupte apps in ieder geval uit. Dan zou het inderdaad fijn zijn als je over je backup meer de controle kunt hebben over wat je dan alsnog terug zou willen zetten per app. Dat is iets voor de iOS 10 ideeënbus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:10:
TL;DR, excuses als dit al gemeld is.

Ik heb mijn iPhone 5 zojuist een upgrade gegeven van de iOS 9 beta naar iOS 9.1 public beta 1 en wow... wat een snelheidsverschil zeg. Mijn iPhone 5 stottert of hapert nu gewoon niet meer.

Dit heb ik sinds iOS 7.1 niet meer ondervonden. Alle extra load die iOS 8, 8.1 en 9 (de bèta-versie van 9) met zich meebrachten zijn eigenlijk in één klap opgepoetst door Apple.

Vaak zijn de meest oninteressante updates de beste voor je performance, zo ook nu. En dit is slechts de eerste publieke bèta van iOS 9.1. Dat belooft wat.
Heb je een clean install gedaan? Geen problemen gehad met het activeren van WhatsApp? Las dat iemand hier in dit topic last has van activeren van WhatsApp onder 9.1 bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
Untouchablezz20 schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:07:
[...]

Heb je een clean install gedaan? Geen problemen gehad met het activeren van WhatsApp? Las dat iemand hier in dit topic last has van activeren van WhatsApp onder 9.1 bèta.
Ik heb hier de iPhone 5 van mijn vriendin op 9.1 beta gezet zonder clean install. Op mijn 5s was 9.1 beta al een groot succes .Erg benieuwd naar de final 9.1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:07:
[...]

Clean install? Van wat? iOS updates zijn gewoon wat het woord al zegt: updates.

Ik heb geen problemen gehad met activeren van WhatsApp, die bleef gewoon werken onder 9.1. Snap sowieso niet waarom je een clean install van iOS zou willen doen. Dat is alleen nodig als je juist problemen ondervindt met een update. Een iPhone is geen Windows computer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sww89 schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:37:
[...]

Volgens mij gold die regel van dingetjes achterblijven alleen wanneer je vroeger een volledige backup maakte via iTunes waardoor elk bitje werd opgeslagen en dus ook het OS.

Voor zover ik het inschat is een iCloud backup methode schoon doordat een iCloud backup juist alleen cruciale informatie bevat om de backup zo compact mogelijk te houden. Dit betekent dat save games, appdata (cache, profielen) en berichten (en evt foto's en videos's) wel volledig worden geupload naar de iCloud Backup omdat dit simpelweg niet te comprimeren is. Maar dingen als OS, instellingen, contacten, apps en mail bijvoorbeeld niet.
Tenminste,
- jouw voorkeursinstellingen zouden middels een profiel kunnen worden teruggezet lijkt mij, dus dat alleen schuifje X = AAN wordt onthouden ipv de hele code die daar bij hoort zodat je fouten in code overschrijven voorkomt
- apps worden sowieso al schoon en wel uit de app store gedownload
- (oude) mail wordt weer vers binnengehaald van de mailservers
- contacten zijn gekoppeld aan jouw Apple ID en staan dus los van jouw iCloud backup in iCloud
Omdat ik iCloud fotobibliotheek heb ingeschakeld, staan mijn foto's tegenwoordig apart in iCloud a 4,5GB, hierdoor zijn mijn 64GB's iPhone en iPad backups ieder slechts hooguit 1,5GB groot.

Voor zover ik dus kan nagaan is een backup terugzetten uit iCloud veel schoner (dus minder kans op oude corrupte data) doordat de meeste data als nieuw wordt gedownload ten opzichte van iTunes waarin je allerlei zooi van jaren geleden meenam.

Het enige waar je dus tegenaan kunt lopen is corrupte data in de verse OS installatie en/of corrupte niet compatible apps met iOS 9 wat zorgt voor loops of onnodige load. Zie bijvoorbeeld vaak de geschetste problemen dat de verbruikstijden gelijk zijn aan de standbytijden. Door een iPhone als nieuw in te stellen sluit je corrupte apps in ieder geval uit. Dan zou het inderdaad fijn zijn als je over je backup meer de controle kunt hebben over wat je dan alsnog terug zou willen zetten per app. Dat is iets voor de iOS 10 ideeënbus ;)
Het lijkt me ook dat het allemaal zo werkt, met een iCloud backup. Dat zei ik ook tegen de Apple Genius. Die beweerde van niet. Het lastige is dat het eigenlijk niet te controleren is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

posttoast schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:31:
[...]

Het lijkt me ook dat het allemaal zo werkt, met een iCloud backup. Dat zei ik ook tegen de Apple Genius. Die beweerde van niet. Het lastige is dat het eigenlijk niet te controleren is.
Tja niet elke Genius is een genius :p ik zou gewoon doen wat jou het beste lijkt en wij zijn het er beide over eens dat een iCloud Backup methode al genoeg zou moeten zijn.

Kijk het nog even aan en houd de gebruikstijden onder instelling > batterij even in de gaten of je iets ongewoons ziet. De laatste keer dat ik problemen had met de batterij was toen ik mijn Apple Watch voor het eerst ging koppelen aan mijn iPhone. De batterij ging op beide snel leeg en ik kwam er achter dat de Berichten app zo'n 40% verbruik had 8)7 Dat stond zeker niet in verhouding met hoe het normaal was a 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
icter-tje schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:43:
[...]

Had ik eerst ook op mijn iPhone 6, maar na een clean install werkt alles echt heel snel.
Ah thnx! Hoe heb jij precies de clean install gedaan? Ik neem aan updaten en dan je device wipen? Ik kan de public beta namelijk alleen ald update downloaden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Amps schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:13:
[...]

Dat klinkt (min of meer) goed. Ik draai nog steeds iOS 6 op mijn iPad 3, had iOS 7 overgeslagen door de bugs en iOS 8 niet op gezet door de traagheid. Hopelijk is de GM van iOS 9 vergelijkbaar met iOS 6 qua snelheid. Het lijkt me overigens sterk, maar je weet maar nooit.
Dan zou ik als ik jouw was op 6 blijven.
Het is namelijk nog steeds niet optimaal maar wel weer werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
lexvandoef schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:46:
[...]

Ah thnx! Hoe heb jij precies de clean install gedaan? Ik neem aan updaten en dan je device wipen? Ik kan de public beta namelijk alleen ald update downloaden volgens mij.
Onder instellingen en dan resseten, eerst had ik de gm van iOS 9 als torrent gedownload. Want als je een clean install doet van 9.1 doet whatsapp het niet meer.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
icter-tje schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:39:
[...]

Onder instellingen en dan resseten, eerst had ik de gm van iOS 9 als torrent gedownload. Want als je een clean install doet van 9.1 doet whatsapp het niet meer.
Top! Had je al geprobeerd voordat je reageerde :p. Hij werkt soepeler nu inderdaad, ff aankijken of het prettig blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
lexvandoef schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:21:
[...]

Top! Had je al geprobeerd voordat je reageerde :p. Hij werkt soepeler nu inderdaad, ff aankijken of het prettig blijft werken :)
Ook de accu is er een stuk op vooruit gegaan, met 8 uur gebruik en 31 uur standby nog 14% over ^.^

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik had ontzettend veel last van lag op mijn iPhone 6 met iOS 9.1. Clean install gedaan, niks wilde helpen. Met deze tip is het probleem min of meer opgelost. Reduce Transparency.

Jammer dat het nodig is, hier zie je hoe je dat moet doen:

YouTube: Quicktip: Reduce Transparency in iOS 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:39
Ik vind hem juist supersnel met 9.1. Ik had eerst de GM erop en dacht nu stop ik met de beta's. De eerste 9.0 gaven nogal wat problemen nl. Toen las ik hier lovende reacties en het feit dat met de GM de klok nog steeds 2 min voor liep en heb ik 9.1 erop gezet. Ik zou zeggen Apple: niets meer aan doen. Het is snel en batterij gaat lang mee. Vandaag vrij intensief gebruikt op 4G en 1,5 film gekeken. Actief gebruik 4:30 en 12:30 standby en batterij is nog 45%!
Alleen heb ik af en toe geen notificatie geluid bij een Whatsapp, dat begon al bij 9.0 beta (?).

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Ik ben ook een beta gebruiker, maar hoe ga ik van beta over naar een normale versie? Ik ben van beta 9.0 naar 9.1 overgegaan, maar wil graag ook gewoon weer een normale versie vanwege sommige bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kan. 8.4.1 ipsw downloaden, iPhone aan iTunes, option + restore klikken en de 8.4.1 ipsw kiezen. Het probleem is echter dat alle backups die gemaakt worden met de bèta's niet te gebruiken zijn op de lagere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:08:
Ik ben ook een beta gebruiker, maar hoe ga ik van beta over naar een normale versie? Ik ben van beta 9.0 naar 9.1 overgegaan, maar wil graag ook gewoon weer een normale versie vanwege sommige bugs
Welke bugs ervaar je onder 9.1?

Heb zelf nog niets gemerkt namelijk.
Draait tien keer beter dan 9.0 B5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:28:
[...]

Welke bugs ervaar je onder 9.1?

Heb zelf nog niets gemerkt namelijk.
Draait tien keer beter dan 9.0 B5
Enkele apps deden wat raar, maar misschien ligt het ook wel aan de apps. Snel loopt hij wel ja :) . Ik was ook gewoon benieuwd of je altijd beta tester blijft. Windows insider program at batterij. Hoe is dat eigenlijk met IOS? Monitoren die ook veel gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:42:
[...]

Enkele apps deden wat raar, maar misschien ligt het ook wel aan de apps. Snel loopt hij wel ja :) . Ik was ook gewoon benieuwd of je altijd beta tester blijft. Windows insider program at batterij. Hoe is dat eigenlijk met IOS? Monitoren die ook veel gegevens?
Ik begreep van wat vrienden dat ze de update naar 9.1 Public beta kregen terwijl ze op 9.0 Public beta 3 zaten.

Je kan dus "naadloos" over naar de nieuwe beta reeks.

Je kan echter ook het profiel verwijderen en vanzelf naar 9.0 Final overgaan. Al is er wel een kans dat dit via iTunes moet. Net zoals 9.0 Beta 5 naar GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:51:
[...]

Ik begreep van wat vrienden dat ze de update naar 9.1 Public beta kregen terwijl ze op 9.0 Public beta 3 zaten.

Je kan dus "naadloos" over naar de nieuwe beta reeks.

Je kan echter ook het profiel verwijderen en vanzelf naar 9.0 Final overgaan. Al is er wel een kans dat dit via iTunes moet. Net zoals 9.0 Beta 5 naar GM
Aha, maar er zitten dus verder geen nadelen aan beta versies? Wat bugs valt mee te leven, maar als het bijv, veel batterij kost blijf ik liever op de standaard 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Tsja, ik ben net weer terug gegaan naar 8.4.1, de 9.1 beta liep gewoon niet soepel genoeg op mijn ipad mini, althans alles liep super soepel en vlotter dan op 8.4.1 behalve de multitask appswitcher, die liep te stotteren en te stoten, zowel bij de upgrade als bij de clean install die ik daarna deed. Reduce transparancy maakte het iets beter, maar super soepel, nee.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:54:
[...]

Aha, maar er zitten dus verder geen nadelen aan beta versies? Wat bugs valt mee te leven, maar als het bijv, veel batterij kost blijf ik liever op de standaard 😊
De stelregel is dat er altijd nadelen zitten aan een beta. Het is immers een beta.

In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Ja de eerste closed bèta's zijn vaak wat buggy maar vanaf de derde is het prima te draaien.

Mits je bereid bent bepaalde apps even te missen. Daar gaat het nog wel eens fout (apps die na starten gelijk sluiten enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
alwaysleft schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:43:
Ik had ontzettend veel last van lag op mijn iPhone 6 met iOS 9.1. Clean install gedaan, niks wilde helpen. Met deze tip is het probleem min of meer opgelost. Reduce Transparency.

Jammer dat het nodig is, hier zie je hoe je dat moet doen:

YouTube: Quicktip: Reduce Transparency in iOS 7
Ik heb dat dus ook, jammaer maar 8.4.1 is er weer terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 19:47
Vanmiddag de beta van 9.1 geprobeerd, maar batterijverbruik is nog steeds belabberd, in uur tijd 20% eraf. Had het zelfde probleem met beta 5 van iOS 9 (voorgaande beta's hadden totaal geen issues). Gelukkig is de batterijtijd met 9.0 GM weer zoals vanouds, dus weer lekker terug naar 9.0 :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:05:
[...]

De stelregel is dat er altijd nadelen zitten aan een beta. Het is immers een beta.

In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Ja de eerste closed bèta's zijn vaak wat buggy maar vanaf de derde is het prima te draaien.

Mits je bereid bent bepaalde apps even te missen. Daar gaat het nog wel eens fout (apps die na starten gelijk sluiten enz).
Oke, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat mij opvalt is dit: als ik op de home button klik en terwijl de animatie nog bezig is klik op een ander app icoon, dan wordt mijn klik genegeerd. Dit was niet zo in ios 8, waardoor het toch subtiel trager voelt :p. Herkenbaar?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Jannis schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:10:
Vanmiddag de beta van 9.1 geprobeerd, maar batterijverbruik is nog steeds belabberd, in uur tijd 20% eraf. Had het zelfde probleem met beta 5 van iOS 9 (voorgaande beta's hadden totaal geen issues). Gelukkig is de batterijtijd met 9.0 GM weer zoals vanouds, dus weer lekker terug naar 9.0 :-).
Heb je een clean install geprobeerd?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:33
icter-tje schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:
[...]

Heb je een clean install geprobeerd?
Ik zou eerst een hard reset proberen. Home-knop en aan/uit-knop 10 seconden tegelijk indrukken doet vaak ook al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Jannis schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:10:
Hm.

Ik had met de laatste 9.0 beta, dus voor de GM ook een enorme battery drain, kwam van Facebook. Die deed van alles als achtergrond activiteit.

Op 9.1 geeft iOS nog steeds aan dat Facebook het meeste verbruikt van mijn apps, ook als achtergrond activiteit.

Toch lijkt de batterij een stuk beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Ik krijg de laatste tijd iedere keer als ik unlock de melding: A new IOS update is now available. Please update from the IOS 9 beta. Ik heb de laatste publieke beta van IOS 9 op mijn telefoon staan.
Onlangs heb ik mij afgemeld van het beta programma en het profiel weggehaald. Dit omdat ik 9.1 als beta kreeg aangeboden en deze wil ik toch niet installeren. Hoe krijg ik die popup weg? En krijg ik op de 16de gewoon de IOS 9 final aangeboden via OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Tijs_a schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:25:
Ik krijg de laatste tijd iedere keer als ik unlock de melding: A new IOS update is now available. Please update from the IOS 9 beta. Ik heb de laatste publieke beta van IOS 9 op mijn telefoon staan.
Onlangs heb ik mij afgemeld van het beta programma en het profiel weggehaald. Dit omdat ik 9.1 als beta kreeg aangeboden en deze wil ik toch niet installeren. Hoe krijg ik die popup weg? En krijg ik op de 16de gewoon de IOS 9 final aangeboden via OTA?
(excuses niet goed gelezen)

[ Voor 14% gewijzigd door funk-e op 14-09-2015 13:48 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijs_a schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:25:
Dat heb ik dus ook op m'n iPhone 6 en in het software update scherm staat de update naar 9.1 dan niet, terwijl 9.1 op m'n iPad wel keurig netjes doorkwam. Any thoughts?
Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste