Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me vriendin heeft wel issues, ze vind haar iPad mini 1 nu wel traag met iOS 9 Beta 3.. dus hoop dat het wordt opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 09:09
Net een iPhone 4S in ontvangst genomen. Meteen maar 'ns ff iOS 9 PB3 erop knallen :P

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Vandaag heb ik met het Developer-Team gesproken over de iCloud-bug.
Ze lijken haast te smeken om feedback van gebruikers van de beta, althans, zo klonk hij 8)7 Hij wist te melden dat het probleem bekend is en er met man en macht gewerkt wordt aan een oplossing.
Hij zei dat voor nu de enige opties zijn om of terug naar iOS 8.4.1 te gaan, wat naar alle waarschijnlijkheid niets uithaald m.b.t. backups, of een bug report/feedback sturen via respectievelijk de Bug Report-pagina of de Feedback-app die in de bèta's zit.

Verder heb ik nog even doorgevraagd over wat nu de oplossing wordt. Hij gaf geen details in wat voor soort oplossing er komt, maar wist te bevestigen dat het opgelost wordt als iOS 9 uit de bèta komt. Wellicht dat de normale Apple Support dan wel kan helpen, want bij bèta's weigeren ze enige vorm van hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 18:33

Aws

Mijn Excel app crasht iedere keer als ik een cell selecteer - gebruik iOS 9v5

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
Aws schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
zelfde iOS versie en laatste versie van excel en werkt perfect hier.

Verwijderd

Aws schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
Zelfde probleem hier :) had het net gemeld op Google+
Ppff CB5 loopt ineens als een draak op mijn iPhone 6+.
Toestel hangt regelmatig, draait de verkeerde kant op en sluit apps af.

Toch vreemd want de eerste twee weken van deze beta liep hij voortreffelijk en ik heb in de laatste dagen geen nieuwe apps oid geinstalleerd.

Beta 5 is nu twee weken oud dus met een beetje geluk komt Beta 6 er vandaag aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15

PBP

Ziet er niet naar uit dat we beta 6 deze week gaan krijgen. De vraag is of we uberhaupt beta 6 gaan krijgen. Over een +/- 2 weken zou de GM moeten uitkomen tijdens de iPhone keynote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18

swv

Ik kan niet wachten tot ik een addblocker kan installeren. Dat gaat echt verschil maken. Pagina's laden tot 4 keer sneller en kosten tot de helft minder data, bij Crystal tenminste.

http://murphyapps.co/blog/2015/8/22/crystal-benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:49:
Ziet er niet naar uit dat we beta 6 deze week gaan krijgen. De vraag is of we uberhaupt beta 6 gaan krijgen. Over een +/- 2 weken zou de GM moeten uitkomen tijdens de iPhone keynote.
Waarom ziet het daar niet naar uit?
Afgelopen week hebben ze ook al over geslagen, ik zou juist wel zeggen dat Beta 6 deze week komt.
sww89 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:37:
Ik kan niet wachten tot ik een addblocker kan installeren. Dat gaat echt verschil maken. Pagina's laden tot 4 keer sneller en kosten tot de helft minder data, bij Crystal tenminste.

Ik zit daar ook wel op te wachten. Thuis heb ik een PI Sinkhole in mijn netwerk dus zie ik geen adds meer (online maar ook in apps), als ik onderweg dan internet valt mij nu pas op hoeveel adds er getoond worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 25-08-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Afgelopen week hebben ze ook al over geslagen, ik zou juist wel zeggen dat Beta 6 deze week komt.
De post van PBP is al van vorige week hè. Misschien komt er idd deze week wel nog een bèta ;)
Is bèta 5 zich weer gaan gedragen bij jou, of blijf je last houden van wat je 20 augustus postte?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

De post van PBP is al van vorige week hè. Misschien komt er idd deze week wel nog een bèta ;)
Is bèta 5 zich weer gaan gedragen bij jou, of blijf je last houden van wat je 20 augustus postte?
Ooh ik had niet gezien dat zijn bericht al ouder was :)

Nee beta 5 is nog steeds onstabiel, erg vreemd want het ging zo goed aan het begin van beta 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:55:
Volgens mij brengt Apple de laatste weken (en dat kunnen er gerust 4-5 zijn) voor de GM geen nieuwe beta's meer uit. Het feit dat El Capitan nog wel updates krijgt kan er op wijzen dat El Capitan net als Yosemite vorig jaar pas mid-oktober gereleased wordt, en iOS 9 dus naar verwachting mid-september.
Ik zit daar ook wel op te wachten. Thuis heb ik een PI Sinkhole in mijn netwerk dus zie ik geen adds meer (online maar ook in apps), als ik onderweg dan internet valt mij nu pas op hoeveel adds er getoond worden.
Met mijn router zou ik ook adservers kunnen filteren, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept. Thuis stoor ik mij er niet zo aan omdat Wi-Fi toch wel snel genoeg is, maar met name onderweg inderdaad is het 1) een flinke aanslag op je databundel en 2) een flinke aanslag op de snelheid. Al valt dat met 10GB en 4G ook wel weer mee. Ze hadden er beter 4 jaar eerder mee moeten komen bij Apple :N

Wat betreft de 6 Plus: is dat niet altijd een probleemkindje geweest van Apple? Ik meen vaker gelezen en gehoord te hebben dat er problemen waren met roteren, haperingen etc. Mijn iPhone 6 draait op iOS 8 en 9 zonder problemen. Maar ja daar kan je ook niet mee in landscape modus natuurlijk :P Ik heb mijzelf voorgenomen om niet meer zo vaak (lees elk jaar zo'n beetje) iPhones de kopen. Ik was echter wel verliefd op de 6 Plus en ik zou eigenlijk wel weer terug willen naar dat formaat. Ook met de berichten van de aluminum 7000 serie behuizing twijfel ik om nog één keer de overstap te maken en vervolgens bij de 's' generaties te blijven. Twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15

PBP

sww89 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Volgens mij brengt Apple de laatste weken (en dat kunnen er gerust 4-5 zijn) voor de GM geen nieuwe beta's meer uit. Het feit dat El Capitan nog wel updates krijgt kan er op wijzen dat El Capitan net als Yosemite vorig jaar pas mid-oktober gereleased wordt, en iOS 9 dus naar verwachting mid-september.
Klopt, de GM moet nu al zo goed als af zijn voor de iPhone 6S. De GM komt dan op 9september uit tijdens de keynote. Dat is nog maar 2weken vanaf nu, dus waarschijnlijk krijgen we helemaal geen beta6. Al weet je het nooit helemaal zeker, laatste tijd zit geen echt vast patroon meer in met releases.

[ Voor 7% gewijzigd door PBP op 25-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

[...]

Met mijn router zou ik ook adservers kunnen filteren, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept. Thuis stoor ik mij er niet zo aan omdat Wi-Fi toch wel snel genoeg is, maar met name onderweg inderdaad is het 1) een flinke aanslag op je databundel en 2) een flinke aanslag op de snelheid. Al valt dat met 10GB en 4G ook wel weer mee. Ze hadden er beter 4 jaar eerder mee moeten komen bij Apple :N

Wat betreft de 6 Plus: is dat niet altijd een probleemkindje geweest van Apple? Ik meen vaker gelezen en gehoord te hebben dat er problemen waren met roteren, haperingen etc. Mijn iPhone 6 draait op iOS 8 en 9 zonder problemen. Maar ja daar kan je ook niet mee in landscape modus natuurlijk :P Ik heb mijzelf voorgenomen om niet meer zo vaak (lees elk jaar zo'n beetje) iPhones de kopen. Ik was echter wel verliefd op de 6 Plus en ik zou eigenlijk wel weer terug willen naar dat formaat. Ook met de berichten van de aluminum 7000 serie behuizing twijfel ik om nog één keer de overstap te maken en vervolgens bij de 's' generaties te blijven. Twijfels...
Er past opzich nog wel een beta tussen nu en de GM welke dan op de Keynote beschikbaar kan komen.
Dus vandaag Beta 6, over 2 weken keynote en GM om dan vervolgens de week van de nieuwe Phones iOS 9 final vrij te geven.

Over dat andere, de "S" versie's komen is eigenlijk het slimst ja, deze bieden naast het nieuwe design toch vaak de meeste nieuwe functies, snelheid, camera enz.

Alleen ja ik upgrade braaf elk jaar omdat dit naar mijn idee het minste geld kost, althans zo kost het elk jaar een "klein beetje" en niet elke twee jaar een groot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Donstil schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Er past opzich nog wel een beta tussen nu en de GM welke dan op de Keynote beschikbaar kan komen.
Dus vandaag Beta 6, over 2 weken keynote en GM om dan vervolgens de week van de nieuwe Phones iOS 9 final vrij te geven.

Over dat andere, de "S" versie's komen is eigenlijk het slimst ja, deze bieden naast het nieuwe design toch vaak de meeste nieuwe functies, snelheid, camera enz.

Alleen ja ik upgrade braaf elk jaar omdat dit naar mijn idee het minste geld kost, althans zo kost het elk jaar een "klein beetje" en niet elke twee jaar een groot bedrag.
Gaat er mee om dat ze iOS9 nu op al die iPhone 6S moeten zetten, en aangezien ze niet 1 dag van tevoren miljoenen iPhones kunnen voorzien van iOS9 moet iOS9 nu eigenlijk al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:51:
[...]

Gaat er mee om dat ze iOS9 nu op al die iPhone 6S moeten zetten, en aangezien ze niet 1 dag van tevoren miljoenen iPhones kunnen voorzien van iOS9 moet iOS9 nu eigenlijk al klaar zijn.
Ja oké maar die situatie heb je elk jaar natuurlijk. De bèta's voor de bestaande telefoons lopen wel vaker langer door.

Op een 6Plus voelt hij ten minste nog (lang) niet af.

En de 6s wordt al weken geproduceerd volgens de geruchten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Geen beta's dus meer voor iOS 9 (aangezien de Keynote en daarmee traditioneel de GM release over 12 dagen is)

Misschien handig om alvast in de topicnaam het woordje Beta weg te halen alsmede eventuele verwijzingen naar de beta in de first post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:52
Ik ben toch wel benieuwd hoelang ze al een GM klaar hebben staan... Ze zijn inmiddels al flink die nieuwe iPhones aan het produceren en ik neem aan dat ze daar direct iOS op klaar zetten in plaats van dit bij alle nieuwe iphones aan het einde te doen voordat ze de fabriek uit gaan. Misschien volgende week de GM naar developers?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nee, 9 september pas de GM. Naar verwachting een week later, dus 16 september de publieke release. Apple heeft de GM naar mijn weten nog nooit voor de keynote gereleased. Waarschijnlijk is dat ook om geen nieuwe softwarematige functies voor de iPhone 6s prijs te geven ;) Denk bijvoorbeeld aan Siri voor de iPhone 4s toendertijd. Al kan je als tegenargument verzinnen dat ze voor elke iPhone een eigen iOS 9 image hebben, en je op die manier nog niet aangekondigde functies nog verborgen kunt houden.

[ Voor 29% gewijzigd door swv op 28-08-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Worden in ios9 de whatsapp media bestand nu ook netjes apart in een map gezet bij het syncen / uploaden van je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Blijft iOS bij jullie ook vragen om het iTunes Store wachtwoord? Die melding blijft maar oppoppen op de gekste momenten (als ik een gesprek aan wil nemen :F ) en na invoeren is het een paar uur weg en dan komt ie weer.
Iemand enig idee waar dat vandaan komt?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

sww89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:22:
Nee, 9 september pas de GM. Naar verwachting een week later, dus 16 september de publieke release. Apple heeft de GM naar mijn weten nog nooit voor de keynote gereleased. Waarschijnlijk is dat ook om geen nieuwe softwarematige functies voor de iPhone 6s prijs te geven ;) Denk bijvoorbeeld aan Siri voor de iPhone 4s toendertijd. Al kan je als tegenargument verzinnen dat ze voor elke iPhone een eigen iOS 9 image hebben, en je op die manier nog niet aangekondigde functies nog verborgen kunt houden.
Was dat zo? Ik kan me wel herinneren dat we direct na de keynote konden downloaden... met als gevolg dat je 5 uur moest wachten omdat het zo druk was.
De software voor nieuwe apparaten kan ook in een .1 release gedaan worden. De nieuwe iPhones zijn er namelijk niet direct na de keynote (enkel de (datum voor de) preorders).

Ik wacht er met smart op. Er zijn toch nog flink wat problemen op iOS 8.4.1 met instellingen, appstore en apple music. Ik vertrek op 17-9 naar 't buitenland en zou heeeel graag iOS9 + watchOS2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

iAmRenzo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

Was dat zo? Ik kan me wel herinneren dat we direct na de keynote konden downloaden... met als gevolg dat je 5 uur moest wachten omdat het zo druk was.
De software voor nieuwe apparaten kan ook in een .1 release gedaan worden. De nieuwe iPhones zijn er namelijk niet direct na de keynote (enkel de (datum voor de) preorders).

Ik wacht er met smart op. Er zijn toch nog flink wat problemen op iOS 8.4.1 met instellingen, appstore en apple music. Ik vertrek op 17-9 naar 't buitenland en zou heeeel graag iOS9 + watchOS2 hebben.
Ach eigenlijk loop ik ook een beetje uit mijn nek te speculeren :D Vaak lekken functies ook via andere kanalen uit zoals door website bezoeken van onaangekondigde apparaten. Wat betreft de .1 releases zie je dat bij nieuwe iPads die daar in verwerkt zitten. Nieuwe iPhones krijgen toch gewoon meteen de .0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

sww89 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:12:
Ach eigenlijk loop ik ook een beetje uit mijn nek te speculeren :D Vaak lekken functies ook via andere kanalen uit zoals door website bezoeken van onaangekondigde apparaten. Wat betreft de .1 releases zie je dat bij nieuwe iPads die daar in verwerkt zitten. Nieuwe iPhones krijgen toch gewoon meteen de .0?
Iets met diezelfde nek! ;)
Maar ik kan me wel serieus herinneren dat we na de keynote konden updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

iAmRenzo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:15:
[...]

Nu iedereen public beta tester kan worden kan je de GM via legale wegen krijgen ja op 9 september, maar anders is het doorgaans een week later http://9to5mac.com/2014/0...of-sep-17-public-release/. Aangezien de keynote dit jaar op dezelfde datum is zou 17 september ook een release datum van iOS 9 voor jan en alleman kunnen zijn.

Maar ja, iets met resultaten in het verleden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:15:
[...]

Dacht ik eigenlijk ook.. Maar, (iCulture) iOS 8: verscheen op 17 september als opvolger van iOS 7.

Edit: was de GM dan op 9 september?

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 31-08-2015 23:04 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:06
sww89 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:37:

Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, maar is dit de eerste goede addblocker voor de ipad, of heb je voor IOS 8 ook al addblockers? Het verhaal interesseerde mij wel, maar nog nooit een addblock geïnstalleerd. Zijn deze op de pc ook te verkrijgen en naar welke moet ik dan kijken? Ik weet het een beetje offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Joel22 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, maar is dit de eerste goede addblocker voor de ipad, of heb je voor IOS 8 ook al addblockers? Het verhaal interesseerde mij wel, maar nog nooit een addblock geïnstalleerd. Zijn deze op de pc ook te verkrijgen en naar welke moet ik dan kijken? Ik weet het een beetje offtopic...
Nee, voor het eerst op iOS 9 kunnen andere applicaties ad's blokkeren in Safari. Daarom is het zo nieuwswaardig. Gaat een groot verschil maken. En er is weinig bekend over andere ad-blockers. Puur omdat er nog weinig meningen over zijn. Daarom springen die benchmarks er zo uit in het nieuws.

Voor de PC heb je ad-blockers die browser specifiek zijn. In Chrome bijvoorbeeld kijken naar de Adblock extensie, dito voor Chrome en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
CRXDelSol schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Nee, voor het eerst op iOS 9 kunnen andere applicaties ad's blokkeren in Safari. Daarom is het zo nieuwswaardig. Gaat een groot verschil maken. En er is weinig bekend over andere ad-blockers. Puur omdat er nog weinig meningen over zijn. Daarom springen die benchmarks er zo uit in het nieuws.

Voor de PC heb je ad-blockers die browser specifiek zijn. In Chrome bijvoorbeeld kijken naar de Adblock extensie, dito voor Chrome en Safari.
Super dank! Ga ik direct installeren als de final release van IOS 9 er is. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Lees net dat dit alleen voor 64 bit toestellen beschikbaar zal zijn. Wel erg jammer.

http://m.imore.com/ios-9-...king-extensions-explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Post van MacRumors in het draadje van El Capitan bèta 8:

"Those of you waiting on iOS 9, I wouldn't hold your breath...

Given the lack of iOS 9 betas, I can only assume it's at a point where they're ready to add Force Touch but can't until new hardware is announced."

Ja..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Untouchablezz20 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Lees net dat dit alleen voor 64 bit toestellen beschikbaar zal zijn. Wel erg jammer.

http://m.imore.com/ios-9-...king-extensions-explained
Tja, dat is vanaf iPhone 5 en hoger.
Lijkt me niet zo'n groot probleem. De iPhone 4(s) zijn gewoon al redelijk verouderd. En lijkt me ook niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Vanaf de 5s en hoger, i5 is nog geen 64 bit chip.
Nu zullen er toch ook niet zo heel veel i5 modellen meer in omloop zijn als ik zo eens om me heen kijk.
Voornamelijk 5s en 6 modellen.
En echt heel erg spannend is de feature ook weer niet. Tis niet zo dat de oudere hardware ineens onbruikbaar wordt. Maar als je er wel van kan profiteren is het wel erg prettig :)

[ Voor 0% gewijzigd door Banshee op 01-09-2015 19:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
iAmRenzo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

Want in het buitenland hebben ze geen internet? Waar ga je heen? Antarctica?
Banshee schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:41:
Vanaf de 5s en hoger, i5 is nog geen 64 bit chip.
Nu zullen er toch ook niet zo heel veel i5 modellen meer in omloop zijn als ik zo eens om me heen kijk.
Voornamelijk 5s en 6 modellen.
En echt heel erg spannend is de feature ook weer niet. Tis niet zo dat de oudere hardware ineens onbruikbaar wordt. Maar als je er wel van kan profiteren is het wel erg prettig :)
Wel vreemd dat 64-bit nodig is. Ik kan me geen enkele reden bedenken waarom 64-bit nodig zou moeten zijn. Heb er zelf vanwege iPhone 5s overigens geen last van. Hoop wel dat Adblocker Plus met een goede versie komt, zodat ik overal dezelfde ad-blocker kan gebruiken, zowel op Mac als iOS. Beetje idee van weten welk vlees je in de kuip hebt en welk effect de instellingen hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Pyrone89 op 01-09-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het artikel gaat het puur om de snelheid van de 64-bit processoren en niet om de 64-bit instructieset zelf.

Het is mij niet duidelijk of Apple letterlijk over 64-bit spreekt of dat imore dat zelf leuker vind klinken dan "vanaf 5s".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
"Starting February 1, 2015, new iOS apps uploaded to the App Store must include 64-bit support and be built with the iOS 8 SDK, included in Xcode 6 or later. To enable 64-bit in your project, we recommend using the default Xcode build setting of “Standard architectures” to build a single binary with both 32-bit and 64-bit code."

Voor het zwaardere werk of een doelbewuste keuze zoals Apple nu doet voor Adblock kan dus de keuze 64-bit support only worden gekozen. Ook mijn iPad 3 ondersteund dit dus niet. Maar ik begrijp de keuze al te goed.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Pyrone89 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:32:
Want in het buitenland hebben ze geen internet? Waar ga je heen? Antarctica?
Ik ga in ieder geval niet naar een all inclusive met stabiele wifi 8)7

Ik ben wel benieuwd hoe dat hele content blocking gaat werken. Je moet er een app voor installeren, die moet dus in de store komen... wat gaat Apple wel en niet goedkeuren?
Of zou het mogelijk zijn om een heilig boontje in de AppStore te zetten en via-via een extreme blocklist te importeren.
En daarnaast geldt het alleen voor Safari? En als je nu apps hebben die een webpagina laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:10:
[...]
Ik ga in ieder geval niet naar een all inclusive met stabiele wifi 8)7

Ik ben wel benieuwd hoe dat hele content blocking gaat werken. Je moet er een app voor installeren, die moet dus in de store komen... wat gaat Apple wel en niet goedkeuren?
Of zou het mogelijk zijn om een heilig boontje in de AppStore te zetten en via-via een extreme blocklist te importeren.
En daarnaast geldt het alleen voor Safari? En als je nu apps hebben die een webpagina laten zien?
Of die instantie gaat net als 'Popcorn Time' met een ongeldig Enterprise certificaat de app signen op je telefoon. Is niet de juiste manier, maar zou voor hun wel een alternatieve optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Goedenavond, ik lees al een tijdje mee op dit topic, maar nu 9 september dichtbij komt moet iOS 9 ook bijna af zijn. iOS 9 zou ook een software update worden waar veel verbeteringen onder de motorkap gedaan zouden worden. Is hier nu tegen het einde van de beta periode wat van te merken, of laat ik het sterker stellen, is het af en grotendeels bugvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:33
keest12 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:26:
Goedenavond, ik lees al een tijdje mee op dit topic, maar nu 9 september dichtbij komt moet iOS 9 ook bijna af zijn. iOS 9 zou ook een software update worden waar veel verbeteringen onder de motorkap gedaan zouden worden. Is hier nu tegen het einde van de beta periode wat van te merken, of laat ik het sterker stellen, is het af en grotendeels bugvrij?
De laatste beta is alweer van een tijdje geleden, de GM zal waarschijnlijk volgende week komen. Dan kan daar wat meer over gezegd worden. Overigens loop ik op mijn iPad tegen erg weinig problemen aan.

• Joel22
Vraagje als je de beta hebt geïnstalleerd. Ga je dan automatisch over op de final of moet je eerst terug naar 8?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39
Automatisch niet. Maar je kan gewoon upgraden naar de final als deze gereleased is. Dit gaat hetzelfde als elke andere update van iOS.

• Joel22
loeberce schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:18:
Automatisch niet. Maar je kan gewoon upgraden naar de final als deze gereleased is. Dit gaat hetzelfde als elke andere update van iOS.
Thx 😊 nog een laatste vraagje om de beta te downloaden heb ik mij ingeschreven voor het developperprogram ik betaal nu toch niet gelijk 99 dollar? Pas wanneer ik het developper program enroll neem ik aan?

Ik word een beetje gek van apple op dat gebied. laatst kon ik geen geld terug krijgen omdat je bij sommige apps akkoord gaat dat als je het binnen 14 dagen de tijd download je geen geld terug meer kon krijgen. Ik las in mijn snelheid dat ik de gebruikelijke twee weken de tijd had om te testen... :?

• loeberce
  • Laatst online: 10:39
Sinds een tijdje kan je als "amateur" ook de publieke beta testen (kosteloos). Dit is het beta-programma, wat anders is dan het developer program die vaak 1 build voorlopen.

Als developer betaal je $99 per jaar. Dus als je je ingeschreven hebt voor het developer program betaal je wel $99 lijkt me.

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 23:29
Zou toch eens meer de tijd nemen om goed te lezen, als ik het van jou zo lees. :p

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Joel22 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:44:
[...]

Thx 😊 nog een laatste vraagje om de beta te downloaden heb ik mij ingeschreven voor het developperprogram ik betaal nu toch niet gelijk 99 dollar? Pas wanneer ik het developper program enroll neem ik aan?

Ik word een beetje gek van apple op dat gebied. laatst kon ik geen geld terug krijgen omdat je bij sommige apps akkoord gaat dat als je het binnen 14 dagen de tijd download je geen geld terug meer kon krijgen. Ik las in mijn snelheid dat ik de gebruikelijke twee weken de tijd had om te testen... :?
Klopt. Als je $99 zou hebben betaald, zou je dat echt wel weten inmiddels. ;) En een invoice van Apple hebben ontvangen in je mail. Die $99 betaal je alleen als je apps wilt submitten.

Je hebt ook 14 dagen de tijd 'om te testen'. Alleen is het niet direct bedoeld om een app daadwerkelijk 14 dagen te testen, maar meer voor onbedoelde aankopen en niet werkende apps. Je kan na 14 dagen dan ook absoluut niet je geld terugvragen. Althans: kan wel, maar daar heb je wettelijk geen recht meer op en Apple zal dan (terecht) een heel stuk moeilijker doen. Lees hier meer erover.

• MooDyBLueS
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:32:
Sinds een tijdje kan je als "amateur" ook de publieke beta testen (kosteloos). Dit is het beta-programma, wat anders is dan het developer program die vaak 1 build voorlopen.

[...]
Correctie: het Developer programma en het Public Beta programma hebben een identieke build. Waar het in verschilt is dat de eerste twee bèta's alleen beschikbaar waren binnen het Developer programma en nooit als publieke bèta naar buiten zijn gebracht. Developer Beta 3 was dan ook hetzelfde als Public Beta 1.

Developer Beta 1 = build ?
Developer Beta 2 = build 13A4280e
Developer Beta 3 = Public Beta 1 = build 12A4293f
Developer Beta 4 = Public Beta 2 = build 13A4305g
Developer Beta 5 = Public Beta 3 = build 12A4325c

• Joel22
MooDyBLueS schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:11:
[...]

Klopt. Als je $99 zou hebben betaald, zou je dat echt wel weten inmiddels. ;) En een invoice van Apple hebben ontvangen in je mail. Die $99 betaal je alleen als je apps wilt submitten.

Je hebt ook 14 dagen de tijd 'om te testen'. Alleen is het niet direct bedoeld om een app daadwerkelijk 14 dagen te testen, maar meer voor onbedoelde aankopen en niet werkende apps. Je kan na 14 dagen dan ook absoluut niet je geld terugvragen. Althans: kan wel, maar daar heb je wettelijk geen recht meer op en Apple zal dan (terecht) een heel stuk moeilijker doen. Lees hier meer erover.
Super thx :) . Ja dat snap ik, maar apple heeft een nieuw dingetje dat je bij sommige apps al direct je geld niet meer kan terugvragen er staat dan: Geachte Joël,

U hebt op 02-09-2015 RollerCoaster Tycoon® 3 gekocht en hebt bevestigd dat als u deze iOS-app binnen veertien dagen na aankoop download, u deze aankoop niet meer kunt annuleren.

Gelukkig wel mijn app geld teruggehad, maar dat was een uitzondering volgens apple.

Maargoed back toe Ios 9 nog steeds niet alle apps lopen vloeiend bij mij. Wachten op de final release 😊

Verwijderd

Joel22 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:31:
U hebt op 02-09-2015 RollerCoaster Tycoon® 3 gekocht en hebt bevestigd dat als u deze iOS-app binnen veertien dagen na aankoop download, u deze aankoop niet meer kunt annuleren.
Dit suggereert dat je de app kunt kopen zonder hem ook direct te downloaden. Hoe gaat dat in z'n werk? Als ik een app koop wordt deze ook meteen gedownload.

• Joel22
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:45:
[...]

Dit suggereert dat je de app kunt komen zonder hem ook direct te downloaden. Hoe gaat dat in z'n werk? Als ik een app koop wordt deze ook meteen gedownload.
Het slaat ook nergens op want hij ging ook direct downloaden :?

• swv

swv

Ik vind het wel bijzonder dat er nu al diverse apps in de changelogs vermelden dat er ondersteuning is sq problemen verholpen zijn voor iOS9. Nou begrijp ik dat je nog geen app updates kunt aanbieden aan Apple met xcode 7 beta (voor iOS9) en dat sommige compatibiliteitsissues blijkbaar ook te verhelpen zijn via de nu nog gangbare weg, dus gecompileerd in xcode 6 (voor iOS8), maar dan nog was ik in de veronderstelling dat developers de 'ondersteuning' vóór de officiele release van een nieuw OS nog niet in de appbeschrijving mochten benoemen?

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:45:
[...]

Dit suggereert dat je de app kunt kopen zonder hem ook direct te downloaden. Hoe gaat dat in z'n werk? Als ik een app koop wordt deze ook meteen gedownload.
iTunes. Enige optie. Wel een makkelijke manier om de wetgeving te omzeilen, hier zal de EU ze nog eens voor op de vingers tikken (hoop ik).

• MooDyBLueS
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:37:
Ik vind het wel bijzonder dat er nu al diverse apps in de changelogs vermelden dat er ondersteuning is sq problemen verholpen zijn voor iOS9. Nou begrijp ik dat je nog geen app updates kunt aanbieden aan Apple met xcode 7 beta (voor iOS9) en dat sommige compatibiliteitsissues blijkbaar ook te verhelpen zijn via de nu nog gangbare weg, dus gecompileerd in xcode 6 (voor iOS8), maar dan nog was ik in de veronderstelling dat developers de 'ondersteuning' vóór de officiele release van een nieuw OS nog niet in de appbeschrijving mochten benoemen?
Of ze het mogen benoemen of niet, durf ik niet te zeggen. Maar het gros van de apps heeft wel code erin zitten die niet 100% de richtlijnen volgt en ook zogeheten quick-and-dirty trucjes. Is niet erg, want die developers weten echt wel wat ze doen, maar dat heeft dus tot gevolg dat als in dit geval Apple aanpassingen maakt, er soms juist apps (deels) kapot gaan.

Goede developers draaien zelf ook bèta's van iOS en voeren daarbij regressietests uit. Iets luiere devvers wachten de feedback van gebruikers af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een melding dat er iOS 9 update is en me vriendin ook maar daarna klikte ik op "ok" en was er geen update meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:47:
Ik kreeg net een melding dat er iOS 9 update is en me vriendin ook maar daarna klikte ik op "ok" en was er geen update meer
Kreeg hem gisteravond al toen ik toevallig de tijd naar maandag (ondertussen vandaag) zetten.
Verder niet meer op gelet maar toen ik paar uur geleden keek (en de tijd weer goed stond) inderdaad geen update meer die klaar stond :P

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:47:
Bedoel je deze melding?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rdg293.png

Eerder vanavond kreeg ik deze melding al op de iPad (Public beta) zonder dat er iets beschikbaar bleek maar zojuist kreeg ik hem ook op mijn iPhone (closed beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Hier ook die melding gehad gister avond, echter geen update beschikbaar.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

DutchCrownNL schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:08:
Hier ook die melding gehad gister avond, echter geen update beschikbaar.
Gefeliciteerd (met je verjaardag dan :+ )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
[verwijderd]

[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sekte iCulture heeft op Twitter vermeldt dat het om een fout bij Apple gaat. Wellicht komt er vanavond wel iets. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Ikzelf kreeg de melding ook op mijn iPads en iPhone. Maar hier staat de update ook nog niet vermeld:
https://developer.apple.com/ios/download/

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Ah, ik was niet de enige ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Joh het is toch een beta, misschien zijn ze die pushmelding ook aan het oefenen :P

En geloof mij nou maar, tenzij Apple afwijkt van zijn patroon, hoef je echt niks te verwachten tot woensdag a.s. 19:00 uur :z (Ja ik keek ook veelbelovend op toen ik de melding zag op iPad en iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Coach4All schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:33:
[...]

Gefeliciteerd (met je verjaardag dan :+ )
Haha bedankt!
-----
Kwestie van afwachten dus, kon al niet begrijpen waarom er een pushbericht verstuurd zou worden.
Wellicht dat de GM dicht bij is?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:50:
[...]

Kwestie van afwachten dus, kon al niet begrijpen waarom er een pushbericht verstuurd zou worden.
Wellicht dat de GM dicht bij is?
Grote kans met de presentatie aankomende Woensdag :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:47:
Sekte iCulture heeft op Twitter vermeldt dat het om een fout bij Apple gaat. Wellicht komt er vanavond wel iets. ;)
Dat geeft mooi aan dat ICulture ook maar wat doet en eigenlijk niet echt weet waar ze het over hebben. Zoals wel vaker gebeurd.

Op het Macrumors forum zijn ze er namelijk achter dat de melding ook komt als devices niet met internet verbonden zijn. Het bericht zit dus al vanaf het begin in deze beta en komt niet via internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
The holy iCulture Apple church.. Maar dan hebben ze wel onlangs deze adv: http://www.iculture.nl/pr...de-lenovo-yoga-3-pro-adv/ :)

offtopic:
Appletips zien ze mij ook niet meer, die hebben nog steeds MacKeeper op de frontpage in een banner :( http://www.onemorething.n...oze-klanten-terugbetalen/

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb het sinds een tijdje helemaal gehad met iCulture: ze nemen slechts over wat andere sites melden en doen alsof ze het ei hebben gevonden. Als er een redacteur vertrekt weet heel Nederland dat. Een hele enge sekte. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 13:55
Dit soort pushberichten zijn niet nieuw, meen me te herinneren dat dit vorig jaar ook al voorkwam. Anyway, de verklaring is simpel. Beta-versie kent een interne timer van een maand, na een maand is normaal altijd een nieuwe beta beschikbaar. In het geval van de GM dus iets meer dan een maand, timer is gisteren (6 september) verstreken, de laatste beta (5) dateert van 6 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ik was dus helemaal blij, hoopte dat de Facebook accu drain bug dan verholpen zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:54:
Ik was dus helemaal blij, hoopte dat de Facebook accu drain bug dan verholpen zou zijn..
Iets doet mij vermoeden dat dat geen iOS bug is :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:04:
Ik heb het sinds een tijdje helemaal gehad met iCulture: ze nemen slechts over wat andere sites melden en doen alsof ze het ei hebben gevonden. Als er een redacteur vertrekt weet heel Nederland dat. Een hele enge sekte. :)
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:48:
The holy iCulture Apple church.. Maar dan hebben ze wel onlangs deze adv: http://www.iculture.nl/pr...de-lenovo-yoga-3-pro-adv/ :)

offtopic:
Appletips zien ze mij ook niet meer, die hebben nog steeds MacKeeper op de frontpage in een banner :( http://www.onemorething.n...oze-klanten-terugbetalen/
Ik kwam er vroeger dagelijks, toen ze ook nog leuk "kritisch" durfde schijven.
Toen schreven ze ook over Jailbreak tweaks enz.

Nu ze in het Apple programma zitten is het idd niet veel meer dan een Kopie van de Engelse site's maar dan met verkeerde feiten (doordat ze het orginele bericht niet goed begrepen hebben).

Wij noemen ze altijd het "Apple messageboard" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
THE_BASE schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:04:
Probleem is ook, nieuwsberichten bevatten ook niet even een ' (quote) wanneer ze met geruchten komen. Neem bijvoorbeeld:
Force Touch op de iPhone 6s herkent drie aanrakingen en heet ‘3D Touch’
Dat weten ze niet, ze weten niet eens of 'Force Touch' überhaupt op de 6s komt. Gelekte schermpjes enz zijn er al jaren, vaak klopt het, maar vaak ook niet.
Op de iPhone 6s zal het echter op een bijzondere manier werken. Apple zal de functie ‘3D Touch Display’ gaan noemen
Ja dat weten jullie héél zeker, puur omdat andere tech sites dat hebben vermeld, echter zal het daar wel tussen quotes staan omdat het een quote is van een bron.
De vernieuwde Force Touch-technologie moet ook beschikbaar komen in de iPad Pro, die naar verwachting ook aanstaande woensdag wordt aangekondigd.
Dus een niet bevestigde naam van een niet bevestigde techniek in een niet bevestigd apparaat .. Allemachtig man wat een triest stukje 'journalistiek' 8)7
De nieuwe naam 3D Touch komt op een perfect moment: net nu het Aziatische bedrijf Huawei
óók een smartphone met Force Touch heeft aangekondigd.
Net nu Huawei óók een smartphone met Force Touch heeft aangekondigd? Hoezo 'óók' .. Is er nog iemand anders die het al aangekondigd heeft? Oh wacht ...... Wordt 'waarschijnlijk' woensdag aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De manier van praten van Gonny en de manier van schrijven van de redacteuren, daar kan ik zomaar van overgeven. In het begin brachten ze nog leuk nieuws, nu is het slechts kopiëren wat anderen zeggen. De Apple-hype is een beetje geweest, maar zij varen daar op door.

Gaan ze naar Oberhausen voor dat Apple Watch, krijg je een filmpje van 30 seconden met informatie die iedereen zo op Apple.com kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

CRXDelSol schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:23:
[...]

Dus een niet bevestigde naam van een niet bevestigde techniek in een niet bevestigd apparaat .. Allemachtig man wat een triest stukje 'journalistiek' 8)7
Ik ben het over het algemeen het er wel mee eens. Hier en daar vrij populistische teksten zonder veel inhoud. Het is echter wel zo dat ze een aantal dingen mogen aannemen omdat dit volgens de geruchten goed na te gaan is, hoe en wat. Waar ik mij meer aan erger is als er weer een analist is die weer het een en ander denkt te melden, bijvoorbeeld zoals hier.
Deze analist van Digitimes vind ik juist een enorme drol. Zoals het bij mij altijd overkomt, correct me if I'm wrong, roept deze analist altijd wel wat, met een soort shotgun approach. Zolang als ik heel veel aannemelijke dingen roep, zal er vast wel iets van kloppen. Hij wordt gehuldigd als een soort orakel, terwijl hij net zo goed dingen helemaal niet goed heeft. Ik ben onderhand ook wel klaar met iCulture, ik was/ben zelfs Guru...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:56:
De manier van praten van Gonny en de manier van schrijven van de redacteuren, daar kan ik zomaar van overgeven. In het begin brachten ze nog leuk nieuws, nu is het slechts kopiëren wat anderen zeggen. De Apple-hype is een beetje geweest, maar zij varen daar op door.

Gaan ze naar Oberhausen voor dat Apple Watch, krijg je een filmpje van 30 seconden met informatie die iedereen zo op Apple.com kan vinden.
Haha die filmpjes waren echt heel treurig ja.
Dat "Wij gaan een iWatch passen in oberhausen" filmpje was het toppunt.

Edit: En op release hadden ze ook alleen maar een 38 mm Sport. Alsof ze het van hun laatste spaarcentjes kopen ofz.

Ik ga er eigenlijk alleen nog heen om te trollen onder die berichten :+

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-09-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:50:
[...]

Haha die filmpjes waren echt heel treurig ja.
Dat "Wij gaan een iWatch passen in oberhausen" filmpje was het toppunt.

Edit: En op release hadden ze ook alleen maar een 38 mm Sport. Alsof ze het van hun laatste spaarcentjes kopen ofz.

Ik ga er eigenlijk alleen nog heen om te trollen onder die berichten :+
Haha, ik moet toegeven, dat doe ik ook wel eens. Ik dacht dus dat ik de enige was die dwars door het amateur gedrag van ze heen keek, maar dat is gelukkig niet het geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:03:
Ik ben vooral benieuwd naar de upgrades voor Siri. Het blijft iets leuks, maar vooralsnog gebruik ik het nooit omdat ik het gewoon stom vind om tegen mijn telefoon te gaan praten.
In de auto, icm bluetooth, werkt het ideaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DiluTe schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:55:
[...]

Ik gebruik het ook vooral in de auto. Daar is het ideaal handsfree.
En verder soms om snel iemand te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Fab1Man schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:49:
[...]

Ik ben het over het algemeen het er wel mee eens. Hier en daar vrij populistische teksten zonder veel inhoud. Het is echter wel zo dat ze een aantal dingen mogen aannemen omdat dit volgens de geruchten goed na te gaan is, hoe en wat. Waar ik mij meer aan erger is als er weer een analist is die weer het een en ander denkt te melden, bijvoorbeeld zoals hier.
Deze analist van Digitimes vind ik juist een enorme drol. Zoals het bij mij altijd overkomt, correct me if I'm wrong, roept deze analist altijd wel wat, met een soort shotgun approach. Zolang als ik heel veel aannemelijke dingen roep, zal er vast wel iets van kloppen. Hij wordt gehuldigd als een soort orakel, terwijl hij net zo goed dingen helemaal niet goed heeft. Ik ben onderhand ook wel klaar met iCulture, ik was/ben zelfs Guru...
Hier gaan ze ook alweer:

Zo kijk je live naar het Apple Event op 9 september (iOS, OS X, Windows en Android)
Windows 10
Apple staat het voor het eerst ook toe voor Windows 10-gebruikers om de livestream van het Apple Event gemakkelijk te volgen. Geen onhandige omwegen meer via VLC dus.
Ehh wat? Apple staat het toe?
Apple gebruikt altijd al het 'HTTP Live Streaming' (HLS) voor hun events.
Microsoft heeft dit nu voor het eerst meegenomen in Microsoft Edge, dát maakt het mogelijk, niet dat het ineens van Apple 'mag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zo doen ze lekker daar. Hoe rommelig kan je een artikel laten overkomen. Chapeau!

Wel een terechte vraag daar:
"Kan het ook met een Apple Watch? Ik vraag het voor een vriend… 😉 "

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:17:
Zo doen ze lekker daar. Hoe rommelig kan je een artikel laten overkomen. Chapeau!

Wel een terechte vraag daar:
"Kan het ook met een Apple Watch? Ik vraag het voor een vriend… 😉 "
Op een Apple Watch kan je zover ik weet geen video streamen. Dan zou ik me abonneren op een Twitter feed die goed bijhoud wat er gebeurt bij het event. (Je kan bij een persoon die je volgt immers meldingen aanzetten, dan krijg je instant push berichten van elke tweet die door dat account geplaatst wordt, en die kan je dan wel op die manier volgen via de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
CRXDelSol schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:09:
[...]

Hier gaan ze ook alweer:

Zo kijk je live naar het Apple Event op 9 september (iOS, OS X, Windows en Android)

[...]

Ehh wat? Apple staat het toe?
Apple gebruikt altijd al het 'HTTP Live Streaming' (HLS) voor hun events.
Microsoft heeft dit nu voor het eerst meegenomen in Microsoft Edge, dát maakt het mogelijk, niet dat het ineens van Apple 'mag'.
Om het even in het juiste perspectief te zetten: HLS is een door Apple ontwikkeld adaptief streaming video protocol. Oorspronkelijk al in 2009 op de markt gekomen als onderdeel van QuickTime, maar later ook in Safari en iOS opgenomen.

Apple heeft dit echter zelf pas in 2010 voor het eerst voor hun (jawel) iPod event gebruikt om de keynote live te streamen.

Verder heeft Apple telkens Drafts opgetekend en bij het IETF ingediend, wat vervolgens door andere partijen is opgepikt. Het is geen IETF standaard, omdat het nog steeds in Draft status verkeert.

Het is in zekere zin dus wel zo dat Apple het toestaat, omdat Apple de keuze heeft gemaakt om het beschikbaar te stellen. En als je Apple een beetje kent, weet je dat dit vrij uniek is. Het enige andere wat ik kan bedenken dat Apple in de afgelopen jaren open-source heeft gemaakt, is hun eigen programmeertaal Swift.

Verder klopt het wel dat doordat Microsoft dit in de Edge browser heeft opgepikt, het nu wel door Apple benoemd wordt als mogelijkheid om in Windows 10 te kijken. Maar zoals al aangegeven, was het al lang mogelijk met (streaming) video player als VLC. Dat Apple dat niet specifiek aangaf, is logisch, omdat de gemiddelde gebruiker gewoon vanaf de Apple website een link aan wil klikken en dan moet het werken (lees: voor niet-tweakers). Dat heeft verder niks met officiële support of technische beperkingen te maken. Alleen hebben IE, FF en Chrome die mogelijkheid simpelweg niet.

edit:
Hier nog een uitgebreid achtergrondartikel van Microsoft zelf over HLS adoptie.

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-09-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zou iemand met een iPhone 5 zijn bevindingen willen delen met de net uitgekomen iOS 9 GM? Voornamelijk snelheid, en open van apps. Daarbij of inmiddels woordvoorspelling zoals in het Engels beschikbaar is? QuickType als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[...]

Mijn Discover Pro in mijn Golf 7 werkt anders niet met Siri. Alle BT functionaliteiten werken, maar zodra ik siri start hoor ik niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
[...]

Ik kan dit inderdaad beamen. Ik druk op de opneem knop van mijn carkit en zeg, "Bel ......" en vervolgens gaat hij bellen.... is dat even makkelijk :P

Soms heeft hij wel eens wat moeite met specifieke achternamen. Vooral bij 1 bepaald persoon.Het probleem is dat ik 6 mensen met die zelfde voornaam heb en allemaal een achternaam die ongeveer op die lijkt.
Voor de rest werkt het echt ideaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:27
http://i.trackr.fr/tutori...os-9-gm-13a340-liens-ipsw

Hier staat al een link voor de 9.0 GM

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Alleen nog voor de iphone, helaas. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 10:13
Er is trouwens ook een iOS 9.1 beta uitgekomen.

In ieder geval met nieuwe emoji's.
Fuwor schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:47:

Jaja de middelvinger komt er nu dan daadwerkelijk aan :)

• xoniq
Op dit moment de GM installeren op m'n iPhone 6.

Verwijderd

CRXDelSol schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:20:
Ik heb hem net op mijn 5s gezet, was zo gebeurd en werkt helemaal prima. Hoefde alleen mijn iCloud wachtwoord opnieuw in te voeren.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Fuwor schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:47:

Ben die nu aan het downloaden, zo lekker iedereen een middelvinger sturen en lekker slapen *O*

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

ASNNetworks schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:35:
[...]

Ben die nu aan het downloaden, zo lekker iedereen een middelvinger sturen en lekker slapen *O*
Moeten ze wel op Beta 9.1 zitten. Anders krijgen ze een Alien en een kruisje ;)

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:36:
[...]

Moeten ze wel op Beta 9.1 zitten. Anders krijgen ze een Alien en een kruisje ;)
Weet je dat heel zeker? Ik heb namelijk zelf ook de middelvinger emoji een tijdje geleden ontvangen van iemand op Android via WhatsApp.... (ik draaide zelf iOS9 beta)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Untouchablezz20
CRXDelSol schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:20:
En? Wat zijn jouw bevindingen? Wil je ook eens kijken of QuickType aanwezig is? Dus voorspellende tekst boven het toetsenbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-09-2015 07:51 ]

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:06
Moeten mensen die de public beta draaien nog wachten op de GM? De batterijduur op m'n 5s is bedroevend slecht sinds ik de laatste beta draai. Hopelijk fixt de GM dat.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Ja er is een nieuwe beta pre-release 9.1, maar die komt nog niet als update bij me binnen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste