Je moet connected zijn
Ja iOS 9 is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Maar ga niet gek opkijken van dingen zoals een typvak waarvan de achtergrond nog even grijs blijft :-) En dus ja, dat heb ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:33:
Is het de moeite waard om iOS 9 beta op mijn daily (lees enige telefoon die ik heb) te zetten? We zitten ondertussen al aan beta 4 dus is het stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Natuurlijk kan er hier en daar al eens iets crashen, maar ik wil wel een relatief deftige ervaring.
En nog een ander vraagje: is het voldoende om een iCloud reservekopie te hebben van mijn huidige iOS 8.4 of moet je meer specifiek een backup maken via iTunes.
Edit: het staat er net op. Na even spelen vallen me 3 dingen op. Licht gewijzigd font, werkt vrij vlot (wel net wat trager dan iOS 8.4) en als ik in "Berichten" op een gesprek tik in het overzicht en dan gaat het scherm over naar het gesprek, maar blijft de achtergrond van het typvak nog even grijs. Hebben jullie dit ook?
Verwijderd
Verder, het is nog veraf, maar hoe kun je de officiële versie van iOS 9 verkrijgen eenmaal die uit is? Is dit ook gewoon een kwestie van OTA?
Jup, krijgt gewoon een OTAVerwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:29:
Aaah ik heb er geen probleem mee dat sommige dingen wat trager gaan of haperen. Dat heb je nu eenmaal en er zijn mensen die het moeten testen. Zal dan ook geregeld wat feedback geven.
Verder, het is nog veraf, maar hoe kun je de officiële versie van iOS 9 verkrijgen eenmaal die uit is? Is dit ook gewoon een kwestie van OTA?
Verwijderd
Soms onwerkbaar laggy en portrait/landscape rotatie is drama met soms 20 sec onbruikbaar toestel. Whatever, de nukken van beta zijn mij bekend, ben gepokt en gemazeld
Hoop dat beta 3 er snel is.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Op iOS 8 en nu dus op iOS 9 hebben de FB Messenger app notificatiebadges nooit gewerkt. Ik krijg dus pushmeldingen zoals het hoort (op lockscreen, banner), MAAR nooit werkte de notificatiebadge. Heel irritant aangezien ik na het unlocken dus geen idee meer heb of ik nog meldingen heb op fb messenger of niet. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. "Badge-appsymbool" in instellingen staat gewoon mooi aan. Iemand een idee?
Hopelijk is het opgelost als er een nieuwe FB Messenger uitkomt als iOS9 officieel uitkomt!
/EDIT -> gaan we vandaag trouwens weer een nieuwe iOS 9 beta zien?
Is alweer 2 weken geleden (reeks is redelijk constant nu met elke keer 2 weken ertussen).
[ Voor 32% gewijzigd door Tha BasZ op 04-08-2015 13:33 ]
Verwijderd
geen last van zelf, gebruik alleen imessage en bbmDennusB schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:27:
Ik ben ondertussen terug naar iOS8, het verdwijnen van Whatsapp berichten en het crashen van m'n telefoon meerdere keren per dag werd toch irritantBenieuwd hoe de final gaat zijn!
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]
Yep, heb ik hier ook last van. iOS 8 werkt nog prima (via de telefoon van m'n vriendin).ThomasW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:07:
Kan iemand bevestigen dat de gopro app geen connectie meer met een gopro kan maken?
Same here! ipad met ios8 geen probleem.ThomasW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:07:
Kan iemand bevestigen dat de gopro app geen connectie meer met een gopro kan maken?
Verwijderd
Je zou ook alternatieve toetsenborden kunnen gebruiken. Die zijn een stuk sneller.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:36:
Ik vind die woord suggestie bij iOS 9 in het Engels wel echt 10x trager als die bij bb1, hoop dat ze het oplossen want leuk is het niet om te moeten wachten tot het woord eens naar voren komt
Verwijderd
Maar die vertrouw ik niet sorry, je weet nooit waar ze je getypte dingen allemaal heen sturenDwightKSchrute schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:25:
[...]
Je zou ook alternatieve toetsenborden kunnen gebruiken. Die zijn een stuk sneller.
Het is ook nooit zo geweest dat er altijd om de twee weken een nieuwe beta komt. Kijk de historie er maar op na:Eric H schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:34:
En de dinsdag ging voorbij zonder dat er een nieuwe Beta release kwam....
http://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/
Als er niet heel veel veranderd is dan hoeven ze natuurlijk ook geen nieuwe build eruit te gooien...
Stiekem had ik wel nieuwe beta verwacht...
Wat vervelender is is dat Whatsapp vastloopt als ik met een bericht aan persoon A bezig ben en ik ontvangt dan een bericht van persoon B. Dan komt de pop-up over het beeld en kan ik niets meer. Dan moet ik whatsapp weer afsluiten en opnieuw openen om dat andere bericht weer opnieuw te typen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Er is net een update verschenen voor whatsapp. Geen idee of daar ook al problemen voor iOS9 zijn aangepakt, zou je het even kunnen laten weten?rimave schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:51:
Whatsapp heeft bij mij wat rare kuren. Dat van het niet toen van de voorvertoning is niet zo erg.
Wat vervelender is is dat Whatsapp vastloopt als ik met een bericht aan persoon A bezig ben en ik ontvangt dan een bericht van persoon B. Dan komt de pop-up over het beeld en kan ik niets meer. Dan moet ik whatsapp weer afsluiten en opnieuw openen om dat andere bericht weer opnieuw te typen.
[ Voor 16% gewijzigd door HaterFrame op 06-08-2015 06:05 ]
I am the great Cornholio!
Ook als is hem aanzet met de power en home knop te gelijk gaat hij niet aan, heb hem aan de pc gehangen en dan krijg ik een melding in itunes dat er een probleem is met de ipad en dat deze hersteld moet worden. Echter tijdens het herstellen krijg ik keer op keer een foutmelding (foutcode 47) dat er iets onverwachts is gebeurd en dan houd het op.
Iemand een ander idee wat ik nog zou kunnen proberen ?
Verwijderd
http://www.iculture.nl/ti...-inschakelen-iphone-ipad/
Ik draai iOS9 nu ongeveer een maandje en ik ben de stroperigheid en het vastlopen echt ontzettend zat (iPhone 5S). Ook loopt m'n batterij als een malle leeg en is dat sinds kort erger geworden door een Apple Watch (door BT wat bijna constant aan staat). Ik draai nu iOS9 Public Beta 2 (13A4305g).Spam schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:40:
Ik heb IOS 9 public beta 1 (developers beta 3?) nu 2 dagen erop staan. Mijn ervaring/mening/vragen:Herkend iemand het bovenstaande?
- Van proactive siri heb ik nog weinig gezien. Hoe moet ik zien dat dat werkt?
- Het plus knopje om foto's te nemen werkt niet meer in de camera app. Echt irritant
- Mijn iPhone 5S loopt schokkerig & traag. Alles lijkt met een fractie seconde te haperen wat niet fijn is.
- Het nieuwe font is ff wennen maar wel mooi, denk ik. Het is niet vanwege low-power mode.
- De batterij loopt als een malle leeg. Wat kan dit veroorzaken? Als ik naar mn batterij verbruik kijk zie ik allerlei apps 'achtergrond" draaien terwijl ik ze in ''ververs op achtergrond'' uit heb staan.
- Siri in het vlaams is tof, alleen hoop ik dat de kwaliteit nog gaat toenemen. Klinkt nog wat blikkerig.
- Zoeken in instellingen is erg welkom. Die functie had ik jaren geleden wel willen hebben en is handig voor familie support
- De nieuwe notities app is echt cool
- Het geluid lijkt zachter via mn earpods?
- Ik vind de nieuwe podcast app wel verfrissend
- Het printen naar PDF lijkt niet te lukken? Zou moeten werken maar hij wil constant naar mn airprint menu.
- Het terugknopje is wel handig. Alleen als ik een app vanuit de springboard lanceer wil hij 'terug naar spotlight". Niet echt logisch
Eigenlijk wil ik dus terug naar 8.4
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Edit: inmiddels gelukt thnx!Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:23:
Heb je al via dfu modus geprobeerd te herstellen?
http://www.iculture.nl/ti...-inschakelen-iphone-ipad/
[ Voor 14% gewijzigd door Dynamic83 op 06-08-2015 20:02 ]
PS. Publieke Beta is dus ook meteen vrijgegeven.
[ Voor 17% gewijzigd door Knoezelbos op 06-08-2015 20:54 ]
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De shift, backspace, 123, wereldbolletje enz zijn wat dikker gedrukt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb hem net even geïnstalleerd op mijn 2e toestel, morgen maar eens even testen.
[ Voor 52% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-08-2015 21:43 ]
Op mijn iPad Air 1 niet. Alles draait een stuk vlotter.Untouchablezz20 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:48:
Is het openen van apps nog steeds langzaam? Ervaarde dat met beta 4 op mijn iPhone 5. Ben inmiddels weer naar 8.4.
Op mijn iPad Mini 2 is het wel iets beter, maar het is nog steeds wat schokkerig en nog niet op,het niveau van mijn iPhone 6 Plus op iOS 8. Het is beta, absoluut geen ramp.PBP schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Op mijn iPad Air 1 niet. Alles draait een stuk vlotter.
Bij mobiele netwerk onderaan is dit te vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Untouchablezz20 op 06-08-2015 23:15 ]
Wow, het is net alsof ik m'n telefoon weer terug heb ;)!PBP schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:05:
Beta 5 is nu beschikbaar
Nooit meer beta voor mij denk ik
Een beta is niet voor niets beta he. In feite mág je nergens over klagen.
Handiger ook als je niet een toestel gebruikt wat je voor dagelijks gebruik nodig hebt.
Zo lang je het installeert op een apparaat dat je niet dagelijks gebruikt, of minder afhankelijk van bent, zoals een iPad kan het weinig kwaad hoor. Ik zou het niet doen op je telefoon die je dagelijks gebruikt en afhankelijk van bent. Dat krijg je met beta. Ik ben het met SidewalkSuper eens dat je daar dan ook niet te veel over moet klagen. In plaats daarvan gewoon feedback geven aan Apple, dan kunnen ze er wat aan doen.Spam schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:19:
[...]
Wow, het is net alsof ik m'n telefoon weer terug heb ;)!
Nooit meer beta voor mij denk ik
bizar genoeg kreeg ik gisterenavond public beta 4SidewalkSuper schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:42:
Publieke beta 3 = developer beta 5
Heb hem net even geïnstalleerd op mijn 2e toestel, morgen maar eens even testen.
[ Voor 14% gewijzigd door boosterbosch op 07-08-2015 10:14 ]
Welke build is dat? Instellingen - Algemeen - Info
version 9.0 (13A4325c)SidewalkSuper schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:18:
Whuh, hahah wat tof
Welke build is dat? Instellingen - Algemeen - Info
Mocht dat niet helpen dan is herstellen via iTunes een mogelijkheid maar dan wordt je als Public Beta tester volgens mij weer op iOS 8.4 gegooid. Developers hebben natuurlijk de volledige images van iOS 9 tot hun beschikking om te herstellen. Raar dat Public Beta testers dat niet hebben eigenlijk?!?
Standaard herstellen zorgt ervoor dat op 9 beta blijft, via safe mode booten en dan herstellen zet je wel terug naar 8.4sww89 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:07:
Dit soort batterijproblemen zijn altijd persoongerelateerd en daarom zullen anderen er ook niet zomaar mee te maken krijgen. Kijk in de instellingen bij Batterij of er een app is met idioot hoog verbruik en of de Gebruik/Stand-by tijden gelijk zijn aan elkaar. Waarschijnlijk is dat laatste het geval en voldoet een reset door de home + power knop 10 sec. ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt.
Mocht dat niet helpen dan is herstellen via iTunes een mogelijkheid maar dan wordt je als Public Beta tester volgens mij weer op iOS 8.4 gegooid. Developers hebben natuurlijk de volledige images van iOS 9 tot hun beschikking om te herstellen. Raar dat Public Beta testers dat niet hebben eigenlijk?!?
Mijn batterijgebruik lijkt niet anders te zijn dan op public beta 2
[ Voor 3% gewijzigd door shoombak op 07-08-2015 13:38 ]
Nu nog 95%
6u standby en 20 minuten gebruik.
Standby: 6 hrs, 13 mins
67%
Verwijderd
Waar vind je dat terug ? Bij batterij laat hij alleen zien als hij weer volledig wordt opgeladenboosterbosch schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:35:
Usage: 3 hrs, 38 mins
Standby: 6 hrs, 13 mins
67%
ik heb dev beta en whatsapp gaat sinds de laatse whatsapp update prima samen met de Apple Watch.PBP schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:01:
Werkt Whatsapp met beta5 ook goed? Geen problemen meer met notificaties en dergelijke?
Kan nu wel weer de berichten lezen op me Watch, eerst zag ik "bericht ontvangen van ...." staan.
Goed om te horen. Al heb ik zelf nog geen Apple Watch.TerrorSource schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:31:
[...]
ik heb dev beta en whatsapp gaat sinds de laatse whatsapp update prima samen met de Apple Watch.
Kan nu wel weer de berichten lezen op me Watch, eerst zag ik "bericht ontvangen van ...." staan.
Heb wel last van iCloud backups die veel ruimte innemen. Soort van onzichtbare backups die niet lijken te bestaan en niet verwijderd kunnen worden.
Vooral safari schokt veel bij opstarten en naar tabblad view.
Bij mij is het juist precies andersom. PB3 werkt veel beter dan PB2.-Sander- schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:07:
Ik kreeg vanavond public beta 3 voor m'n kiezen, maar ik was liever op 2 gebleven. Het hele lekkere is er al weer af, snelheid en touchy gevoel nu weer gelijk aan versie 1.
Vooral safari schokt veel bij opstarten en naar tabblad view.
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 07-08-2015 22:27 ]
Ach een beetje drama mag wel op z'n tijd heSidewalkSuper schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:45:
Haha Spam, wat een gevoel voor drama
Een beta is niet voor niets beta he. In feite mág je nergens over klagen.
Handiger ook als je niet een toestel gebruikt wat je voor dagelijks gebruik nodig hebt.
Normaal (en ik draai al mee sinds iOS 3) draai ik bèta's inderdaad niet op m'n werkapparaat. Echter waren er een paar nieuwe features die me wel handig leken. De traagheid begon me pas na een aantal weken te nekken.
M'n telefoon loopt nog wel als een malle leeg overigens. Echter kan ik nog niet zien of dat nu aan de BT verbinding met m'n Apple watch ligt, gewoon aan de beta of misschien wel aan m'n telefoon. Heb geen vreemde zware apps draaien.
Vanochtend met 100% begonnen en na 10min op tweakers via WiFi zit ik al 91%..
Anderen ook last van?
Verder zie ik in mijn "vandaag" scherm nog steeds maar 1 afspraak staan. In ios8 kon je dit instellen maar die setting is helemaal weg ?)
[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 08-08-2015 08:29 ]
De mail app kan totaal geen verbinding meer leggen via SSL, hij hapert behoorlijk vaak, en het keyboard in landscape mode snapt niet wat een wachtwoord veld is en doet dan net alsof ie in portrait mode zit
Maar daar is het een beta voor natuurlijk.
Het voornaamste probleem is dat bepaalde apps niet meer goed draaien.
Qua accuduur merk ik geen verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 09-08-2015 00:50 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Gewoon onder instellingen en dan batterij. En dan helemaal onderaan:Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:59:
[...]
Waar vind je dat terug ? Bij batterij laat hij alleen zien als hij weer volledig wordt opgeladen

Alleen dan weer jammer dat je niet snel tijdzones kunt omrekenen. Je zou denken dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Het zit immers al in iOS ingebakken. Wellicht komt het later nog.
[ Voor 34% gewijzigd door oohh op 09-08-2015 12:15 ]
Verwijderd
iCloud staat bij mij al enkele dagen uitgeschakeld op alle devices, maar het is nog steeds niet weg. Ik heb hierover contact gehad met Apple support. Daar zijn de iCloud storage problemen bekend met de beta's. Uiteindelijk heb ik een supervisor aan de lijn gehad met het advies om alles zo even te laten als het is en een bug report achter te laten. Dat heb ik ook gedaan. En te wachten tot iOS 9 gereleased is, en mocht het dan nog niet opgelost zijn weer contact op te nemen met de supervisor.
Waar ik benieuwd naar ben is of dat er Tweakers zijn die dit probleem ook hadden, en of dat dit met de laatste uitgegeven public beta ineens verdwenen is? Dan ga ik die even installeren, anders laat ik iOS 8.4 even staan en blijf ik afwachten.
Heb hetzelfde probleem. Er lijkt een soort spook backup te zijn in mijn geval. Met de nieuwe beta is dit niet opgelost. Meer mensen hebben hier last van.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:43:
Zijn er nog meer Tweakers die in iOS 9 public beta 2 problemen hebben gekregen met iCloud waarbij ruimte niet wordt vrijgegeven? Ik las al eerder iets over backups. In mijn geval 2.5 GB aan 'Documents' die nergens terug te vinden zijn maar wel in beslag genomen worden.
iCloud staat bij mij al enkele dagen uitgeschakeld op alle devices, maar het is nog steeds niet weg. Ik heb hierover contact gehad met Apple support. Daar zijn de iCloud storage problemen bekend met de beta's. Uiteindelijk heb ik een supervisor aan de lijn gehad met het advies om alles zo even te laten als het is en een bug report achter te laten. Dat heb ik ook gedaan. En te wachten tot iOS 9 gereleased is, en mocht het dan nog niet opgelost zijn weer contact op te nemen met de supervisor.
Waar ik benieuwd naar ben is of dat er Tweakers zijn die dit probleem ook hadden, en of dat dit met de laatste uitgegeven public beta ineens verdwenen is? Dan ga ik die even installeren, anders laat ik iOS 8.4 even staan en blijf ik afwachten.
Verwijderd
Nu lijkt hij het inderdaad wel te doenboosterbosch schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 01:04:
[...]
Gewoon onder instellingen en dan batterij. En dan helemaal onderaan:
[afbeelding]
Ik denk dat ik de verleiding niet kan weerstaan en mijn iPhone ook maar eens even ga updaten.
Weet iemand trouwens of je voor het pro-active gedeelte straks bij de final versie een reset krijgt? Of bewaart hij die gegevens?
Zit er een limiet op dan?Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:37:
Het zou trouwens leuk zijn als je alle 10 de vingers kon toevoegen voor touchid
Oh okee. Maar wat is het praktische nut? Ik zal nooit m'n telefoon unlocken met pink of ringvinger. Op dit moment heb ik er 2 duimen en 2 wijsvingers in, en de duim van m'n vriendin.
Verwijderd
ik zou niet erg vinden om bv alle 10 de vingers even in te scannen, soms ligt de telefoon naast me en dan kan je een bepaalde vinger niet gebruiken.CRXDelSol schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:44:
[...]
Oh okee. Maar wat is het praktische nut? Ik zal nooit m'n telefoon unlocken met pink of ringvinger. Op dit moment heb ik er 2 duimen en 2 wijsvingers in, en de duim van m'n vriendin.
Niet nuttig maar is soms wel handig
Ik kijk ook puur naar eigen ervaring hoor. Wanneer de duim niet efficiënt is door een bepaalde ligging van de telefoon, gebruik ik de wijsvinger, ik zou de andere vingers juist erg onhandig vinden persoonlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:03:
[...]
ik zou niet erg vinden om bv alle 10 de vingers even in te scannen, soms ligt de telefoon naast me en dan kan je een bepaalde vinger niet gebruiken.
Niet nuttig maar is soms wel handig
- Eerst reset all settings geprobeerd > telefoon liep vast en wou niet meer opstarten.
- Volledige restore van iOS 9 zonder backup terug zetten > zelfde probleem.
- Terug naar 8.4 > probleem opgelost. Terug 7-8u gebruik, wat normaal is.
Verwijderd
Gebruik: 3 uur, 33 min
Standby: 10 uur, 35 min
Over: 74% (einde werkdag)
6.20 tot 16.54
Ik had dus in beta 1 dat er corrupte backups gemaakt werden totdat mijn iCloud vol was. Hij is nu nog steeds vol en ze zijn niet te verwijderen, omdat ze niet in 'Beheer Opslag' te zien zijn. Het is dus nog niet opgelost.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:43:
Zijn er nog meer Tweakers die in iOS 9 public beta 2 problemen hebben gekregen met iCloud waarbij ruimte niet wordt vrijgegeven? Ik las al eerder iets over backups. In mijn geval 2.5 GB aan 'Documents' die nergens terug te vinden zijn maar wel in beslag genomen worden.
Over dat probleem heb ik Eddy Cue dus een mail gestuurd en die heeft blijkbaar een case aangemaakt. Ze willen me er telefonisch over spreken. Nu wordt ik morgenmiddag dus door een persoon van Executive Relations EMEIA uit Ierland gebeld. Hij leest z'n mail dus wel...
Stiekum best spannund.
Dit hoort. Een feature die 'Proactive' heet.sjaak81 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:07:
Hebben jullie ook dat in spotlight die zeg maar helemaal links zit van alle pagina's zit, meer informatie staat dan in de spotlight die je door naar beneden te trekken krijgt? Hoort dit of is dit een bug?
Edit: eigenlijk is het onderdeel van een veel uitgebreidere Spotlight Search. De uitgebreidere Spotlight en een nieuwe, uitgebreidere Siri (met suggesties voor apps op een bepaald moment vormen samen Proactive.
[ Voor 22% gewijzigd door DwightKSchrute op 12-08-2015 22:04 ]
Doe hem de groetenmitchell2805 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:36:
[...]
Ik had dus in beta 1 dat er corrupte backups gemaakt werden totdat mijn iCloud vol was. Hij is nu nog steeds vol en ze zijn niet te verwijderen, omdat ze niet in 'Beheer Opslag' te zien zijn. Het is dus nog niet opgelost.
Over dat probleem heb ik Eddy Cue dus een mail gestuurd en die heeft blijkbaar een case aangemaakt. Ze willen me er telefonisch over spreken. Nu wordt ik morgenmiddag dus door een persoon van Executive Relations EMEIA uit Ierland gebeld. Hij leest z'n mail dus wel...
Stiekum best spannund.
Heb hier ook hetzelfde probleem. Ben benieuwd of er een oplossing voor komt. Of dat ze met de GM een wipe of iets dergelijks gaan uitvoeren.
Maar hoort het ook dat de verschillende spotlights verschillende informatie laten zien? Degene die ik krijg door mn scherm naar beneden te trekken laat bijvoorbeeld geen nieuws zien, terwijl degene bij het vergrootglasje dat wel doetDwightKSchrute schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:52:
[...]
Dit hoort. Een feature die 'Proactive' heet.
Edit: eigenlijk is het onderdeel van een veel uitgebreidere Spotlight Search. De uitgebreidere Spotlight en een nieuwe, uitgebreidere Siri (met suggesties voor apps op een bepaald moment vormen samen Proactive.
Klopt, naar links schuiven is een uitgebreidere versie dan naar beneden schuiven. Geen idee waarom die laatste er nog in zit.sjaak81 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
Maar hoort het ook dat de verschillende spotlights verschillende informatie laten zien? Degene die ik krijg door mn scherm naar beneden te trekken laat bijvoorbeeld geen nieuws zien, terwijl degene bij het vergrootglasje dat wel doet
Ik heb hetzelfde. Het schijnt dat de Wifi assist functie dit veroorzaakt. Ik ga het even proberen of het uitzetten daarvan helpt.kdhoe schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:51:
Ik ben op mijn iPhone 5s teruggegaan naar 8.4. Mijn batterij liep gewoon leeg onder iOS 9 zowel bij beta 4 als 5. De batterij was leeg na amper 2-3u gebruik. Beta 2 en 3 hadden er geen last van. Blijkbaar hebben veel gebruikers met een 5s last van dit probleem.
- Eerst reset all settings geprobeerd > telefoon liep vast en wou niet meer opstarten.
- Volledige restore van iOS 9 zonder backup terug zetten > zelfde probleem.
- Terug naar 8.4 > probleem opgelost. Terug 7-8u gebruik, wat normaal is.
PSN: Sluuz
Zelfde probleem met een 5S sinds beta 5 en hij werd ook heel snel heel warm. Twee dagen geleden ook Wifi assist uitgezet en het lijkt wel beter te gaan. Nog steeds sneller leeg dan zou moeten, maar minder erg dan daarvoor. En hij wordt ook niet meer zo snel warm.Sluuz schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Ik heb hetzelfde. Het schijnt dat de Wifi assist functie dit veroorzaakt. Ik ga het even proberen of het uitzetten daarvan helpt.
Ik hoop dat er volgende week nog een zesde beta komt, die dit oplost. De ruk naar september tot de GM duurt anders wel erg lang
Inderdaad, hij werd gisteren bij mij echt heel erg warm. Nu volledig vol aan het laden, eens kijken wat er gebeurt.Peabz21 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:11:
[...]
Zelfde probleem met een 5S sinds beta 5 en hij werd ook heel snel heel warm. Twee dagen geleden ook Wifi assist uitgezet en het lijkt wel beter te gaan. Nog steeds sneller leeg dan zou moeten, maar minder erg dan daarvoor. En hij wordt ook niet meer zo snel warm.
Ik hoop dat er volgende week nog een zesde beta komt, die dit oplost. De ruk naar september tot de GM duurt anders wel erg lang
PSN: Sluuz
Wel een Italiaan die Engels spreekt dus erg lastig te volgen, maar hij belt me volgende week terug over volgende stappen m.b.t. de iCloud-bug.
Hij wist wel te melden dat ze uitgebreid onderzoek doen en er aan een oplossing gewerkt wordt. Er is dus hoop.
Verwijderd
Netjes! Heeft het blijkbaar toch nut om buiten de reguliere kanalen problemen aan te kaarten.mitchell2805 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:08:
Werd vandaag gebeld door de executive van Apple... Hij zei: "Thank you very much for the mail with feedback to Eddy". Wel grappig![]()
Wel een Italiaan die Engels spreekt dus erg lastig te volgen, maar hij belt me volgende week terug over volgende stappen m.b.t. de iCloud-bug.
Hij wist wel te melden dat ze uitgebreid onderzoek doen en er aan een oplossing gewerkt wordt. Er is dus hoop.
Ik kan sinds iOS 9 geen iCloud backup meer maken. Hij begint eraan, maar faalt continu. Voor een beta snap ik het wel, maar nu het een publieke beta is vind ik het zorgwekkend worden. Hebben anderen hier ook last van en worden daar ook geen iCloud backups gemaakt momenteel?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Is eerder gemeld, een backup wordt foutief in grootte getoond, persoonlijk vindt ik dit nogal kwalijk want het is op te lossen door (onnodig) extra Cloud storage te kopen: Mx. Alba in "[iOS 9 Beta] Ervaringen & Discussie"Dannydekr schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
Netjes! Heeft het blijkbaar toch nut om buiten de reguliere kanalen problemen aan te kaarten.
Ik kan sinds iOS 9 geen iCloud backup meer maken. Hij begint eraan, maar faalt continu. Voor een beta snap ik het wel, maar nu het een publieke beta is vind ik het zorgwekkend worden. Hebben anderen hier ook last van en worden daar ook geen iCloud backups gemaakt momenteel?
En meer over backups in iOS 9: [iOS 9 Beta] Ervaringen & Discussie
NRG
Verwijderd
Daarmee is zijn test niet de oplossing. Slechts een constatering dat de backups veel groter worden dan voorheen.
Apple geeft aan dat het probleem bekend is, het wordt veroorzaakt door de IOS 9 beta, en dat ze bezig zijn met een oplossing. Zie ook bovenstaande reacties.
Noch de Apple Care medewerker, noch de supervisor heeft mij aangeraden om meer iCloud storage te kopen. De supervisor raadde mij even aan om iCloud backups even uit te laten staan, en zolang op mijn Mac backups te maken. Als iOS 9 uit komt, en het probleem is dan nog niet opgelost, dan moest ik direct contact opnemen met de supervisor. Wellicht gaat het dan ook via Eddy Cue

Volgens bronnen is de agenda als volgt:
- 9 september de keynote + release iOS9 GM
- 16 september release iOS 9
- 18 september release iPhone 6s
Het verleden leert ons dat er vlak voor de keynote/GM een geruime tijd geen beta's meer uitkomen. Deze week is dus de laatste mogelijkheid en nog wel aannemelijk. De weken erna statistisch gezien niet meer, maar zeg nooit nooit.
Maargoed ik ervaar ook geen problemen meer met iOS 9 dus ik heb niet echt de behoefte aan nóg een beta.
Ik heb nog problemen met de weergave van bijlagen in de Mail app en Whatsapp notificaties geven niet altijd geluid/trillen. Dat laatste kan natuurlijk aan Whatsapp zelf liggen maar is wel irritant.sww89 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:26:
Maargoed ik ervaar ook geen problemen meer met iOS 9 dus ik heb niet echt de behoefte aan nóg een beta.
Oke ik loog. Dat van die bijlagen heb ik ook nu je het zegt. Buiten dat heb ik echt geen klachten. Ik ben nog wel benieuwd naar de beloofde +1 uur extra batterijduur? Niet dat ik nu ontevreden ben maar ik kan mij zo voorstellen dat de GM pas de meest geoptimaliseerde versie wordt zonder de betatools die nog op de achtergrond meedraaien? Of is dat een sprookjeloeberce schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:05:
[...]
Ik heb nog problemen met de weergave van bijlagen in de Mail app en Whatsapp notificaties geven niet altijd geluid/trillen. Dat laatste kan natuurlijk aan Whatsapp zelf liggen maar is wel irritant.