Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasco
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-02 12:49
Ik heb sinds IOS 9 public bêta geen mogelijkheid meer voor airplay mirroring. De airplay mogelijkheid is er nog wel, maar het knopje synchroon ontbreekt. Alleen het geluid wordt dan doorgezet naar de appletv.
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Na veel dingen proberen (iCloud backup uitschakelen op de telefoon, telefoon hard resetten (power + home vasthouden) kon ik de iCloud-backup van mijn iPhone verwijderen vanuit de iCloud client voor Windows. Daarna iCloud backup weer ingeschakeld op de telefoon - eens zien of hij nu wel een backup wil maken.

Storage is het probleem niet, want ik heb 20GB iCloud storage. De iPhone is weliswaar het 32GB model maar dat is nog lang niet vol.

Hij is nu bezig een iCloud backup te maken! *O* Resterende tijd ongeveer 30 minuten.

.... Bah. Helemaal aan het eind zegt hij toch "Voltooien van de laatste reservekopie is mislukt." :/

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 15-07-2015 13:50 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

Werkt bij iemand Airdrop nog in combinatie met El Capitan?
Zowel op mijn rMBP als iPhone zie ik geen van twee :x

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 09:42

page404

Website says no

Pasco schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:39:
Ik heb sinds IOS 9 public bêta geen mogelijkheid meer voor airplay mirroring. De airplay mogelijkheid is er nog wel, maar het knopje synchroon ontbreekt. Alleen het geluid wordt dan doorgezet naar de appletv.
Hebben meer mensen daar last van?
Bij mij zit het synchroon schuifje er wel. Nog niet getest of er problemen met beeld zijn.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets geks:

Als ik muziek aan het luisteren door m'n oordopjes (met Apple Music of TuneIn) en ik maak en verstuur via WhatsApp een foto, dan springt het volume van m'n muziek naar nul, maar de muziek wordt niet gepauzeerd.

Iemand anders dat ook al eens opgevallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Spam schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:01:
Als ik naar beneden swipe krijg alleen nog maar de afspraken van "nu" te zien. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen? Dit was in ios8.4 niet
Ik stel toch m'n vraag nog eens. Ik vind dit echt mega irritant! Normaal kan ik ff snel swipen om mn dag agenda te zien. Nu laat ie alleen de eerstvolgende afspraak zien. :(

Hoe/waar kan ik deze instelling veranderen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Uhhh. Die is niet zo moeilijk toch. Berichtgeving, agenda, toon in het berichtencentrum. Onderdelen 1,5,10 of 20. Standaard instelling is 5 (iCloud agenda)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanochtend zag ik op mijn scherm een melding dat er te weinig opslagcapaciteit was in mijn iCloud om de backup af te ronden. Ondanks de 20GB die ik daar had. Bij wijze van test eens geüpgraded naar 200GB (€3,99 per maand) en nog een keer de iCloud backup gelanceerd; nu liep hij wel door.

Maar wat zie ik nu in iCloud?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UeomVR6Bkmugjabxepygs0mO/full.png

Ik heb een iPhone 5C 32GB. Daarvan is zo'n 16GB in gebruik (en nog 11GB beschikbaar). Waarom is de backup dan 96,6GB??? Nogal logisch dat het niet op mijn 20GB iCloud storage paste... 8)7 Nou ja, logisch... Hoezo wordt die backup meer dan 5x opgeblazen?

Nou ja, hij doet het in ieder geval weer. En het is meteen een excuus voor mij om iCloud Foto's te activeren en om de iCloud Drive ook voor meer zaken te gaan gebruiken want ik heb daar nog 100GB beschikbaar. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
Mx. Alba schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:34:
Na veel dingen proberen (iCloud backup uitschakelen op de telefoon, telefoon hard resetten (power + home vasthouden) kon ik de iCloud-backup van mijn iPhone verwijderen vanuit de iCloud client voor Windows. Daarna iCloud backup weer ingeschakeld op de telefoon - eens zien of hij nu wel een backup wil maken.

Storage is het probleem niet, want ik heb 20GB iCloud storage. De iPhone is weliswaar het 32GB model maar dat is nog lang niet vol.

Hij is nu bezig een iCloud backup te maken! *O* Resterende tijd ongeveer 30 minuten.

.... Bah. Helemaal aan het eind zegt hij toch "Voltooien van de laatste reservekopie is mislukt." :/
hier hetzelfde probleem, maar ik heb al 200gb icloud storage en 33gb vrij op mijn 64gb iphone 6 plus en 140gb vrij op icloud, maar krijg geen icloud backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Ga je haast denken dat er bij hun ergens een bug zit. Dit issue zie je ook als je iCloud drive inschakeld, dan geeft ie ook aan bij de backup x% vrij van 1 GB.. (dus ook 1:5) Ala, als dat een bug is die alleen de cijfertjes verkeerd toont? maar dat is dus niet het geval blijkt hier heel duidelijk uit. Bug report indienen, en die extra storage mogen ze je nu wel gratis aanbieden!

Apple en dure GB, ze leren het nooit af hè :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:14:
Ga je haast denken dat er bij hun ergens een bug zit. Dit issue zie je ook als je iCloud drive inschakeld, dan geeft ie ook aan bij de backup x% vrij van 1 GB.. (dus ook 1:5) Ala, als dat een bug is die alleen de cijfertjes verkeerd toont? maar dat is dus niet het geval blijkt hier heel duidelijk uit. Bug report indienen, en die extra storage mogen ze je nu wel gratis aanbieden!

Apple en dure GB, ze leren het nooit af hè :)
om eerlijk te zijn vind ik de prijs voor 200gb per maand (£2.99 hier) best wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
boosterbosch schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:16:
[...]
om eerlijk te zijn vind ik de prijs voor 200gb per maand (£2.99 hier) best wel meevallen.
Eens, maar als het niet nodig zou moeten zijn vindt ik € 60,- per jaar best veel. Er wordt gewoon onterecht een dienst verkocht zo! (niet voor diegeen die echt meer storage nodig heeft).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

5GB gratis
20GB €0,99 p/m
200GB €3,99 p/m
500GB €9,99 p/m

Op zich zijn dat wel redelijke prijzen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Eens, maar als het niet nodig zou moeten zijn vindt ik € 60,- per jaar best veel. Er wordt gewoon onterecht een dienst verkocht zo! (niet voor diegeen die echt meer storage nodig heeft).
als je het zo bekijkt misschien wel, maar zelfs dan vind ik het nog redelijk. Plus ik heb mijn gehele foto library in icloud staan (60gb) dus dat is ook enorm handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16
Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:31:
5GB gratis
20GB €0,99 p/m
200GB €3,99 p/m
500GB €9,99 p/m

Op zich zijn dat wel redelijke prijzen inderdaad.
Alleen niet als je het gaat vergelijken met andere clouddiensten. Maar goed, ook ik heb voor €3,99 p/m 200GB gekocht, aangezien het zo lekker synct met mijn iPad en Mac en de schoonfamilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dat niet helemaal de vraag voor hier.. maar kan je op basis van fingerprint iemand anders een profiel geven op je iPad/iPhone etc?

Stel, ik heb een iPad , iPhone met iOS 9.. en ik wil mijn vriendin toegang geven, maar niet tot mijn dingen.
Kan ik een profiel aanmaken met haar fingerprint (moet ze wel bij zijn) en dat als ze inlogt dat ze eigen profiel heeft met eigen instellingen en dergelijke?

Kan dit in iOS9 al? want zou super zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:21:
Misschien is dat niet helemaal de vraag voor hier.. maar kan je op basis van fingerprint iemand anders een profiel geven op je iPad/iPhone etc?

Stel, ik heb een iPad , iPhone met iOS 9.. en ik wil mijn vriendin toegang geven, maar niet tot mijn dingen.
Kan ik een profiel aanmaken met haar fingerprint (moet ze wel bij zijn) en dat als ze inlogt dat ze eigen profiel heeft met eigen instellingen en dergelijke?

Kan dit in iOS9 al? want zou super zijn
Nope. Hoewel er geruchten waren voordat iOS 9 aangekondigd werd, is het volgens mij niet ingevoerd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Nope. Hoewel er geruchten waren voordat iOS 9 aangekondigd werd, is het volgens mij niet ingevoerd door Apple.
Jammer, want dat zou geweldig zijn.. ook als je kinderen hebt trouwens.. op basis van fingerprint wat je wel/niet mag, ziet of kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Jammer, want dat zou geweldig zijn.. ook als je kinderen hebt trouwens.. op basis van fingerprint wat je wel/niet mag, ziet of kan openen
Dat zou inderdaad fantastisch zijn. Helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een stomme vraag, kan je passcode uitzetten en alleen toegang met touchid accepteren? pas na bv 3x niet lukken dat je passcode in kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:45:
nog een stomme vraag, kan je passcode uitzetten en alleen toegang met touchid accepteren? pas na bv 3x niet lukken dat je passcode in kan voeren?
Dat doet ie automatisch. Hij probeert eerst je vingerafdruk (en vraagt ook om het nogmaals te proberen als het niet lukt) en dan na een keer of 3-5 moet je een pincode intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Dat doet ie automatisch. Hij probeert eerst je vingerafdruk (en vraagt ook om het nogmaals te proberen als het niet lukt) en dan na een keer of 3-5 moet je een pincode intoetsen.
ohhh oke, nice :) mijn laatste iPhone was een 5 (niet de S) dus die had dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand hier met Watch OS2 die een app voor mij wil testen? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Wil zelf nog niet updaten naar de beta nu, nog teveel bugs/crashes als ik zo lees hier en op macrumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, dat valt wel mee. De grootste en irritantste bug die ik ben tegengekomen is dat buiten proporties opblazen van de iCloud backup... :/ Maar verder doet iOS 9 het goed op een paar cosmetische dingetjes na en animaties die soms een klein beetje lijken te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb een vraagje, maar weet niet zeker of het aan de iOS 9 beta ligt.

Sinds ik de iOS 9 beta draai, en ik een bericht op WhatsApp ontvang, zie ik als melding alleen: "Bericht van <naam>", in plaats van de inhoud van het bericht, wat eerder wel werd getoond. Dit vind ik omslachtig. Herkent iemand dit, en is er een manier om direct de inhoud van het bericht in de melding te laten tonen? Ik kan dit niet terugvinden op Google en in WhatsApp zelf...

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor email kan je dat instellen in de berichtgeving instellingen. Ik heb hier nog 8.4 en daar kan ik dat niet instellen voor whatsapp, wellicht is die mogelijkheid nieuw in 9? Check in elk geval even de instellingen voor berichtgeving. Bij email kan je daar "voorvertoning" aan en uitzetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Orion84 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:28:
Voor email kan je dat instellen in de berichtgeving instellingen. Ik heb hier nog 8.4 en daar kan ik dat niet instellen voor whatsapp, wellicht is die mogelijkheid nieuw in 9? Check in elk geval even de instellingen voor berichtgeving. Bij email kan je daar "voorvertoning" aan en uitzetten.
Ik had daar ook al even gekeken. Ik zie die Voorvertoning-optie inderdaad wel bij Mail staan, maar (nog) niet bij WhatsApp. Verder heb ik wel alle berichtgevingsopties voor WhatsApp aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
Conscience NL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:25:
Ik heb een vraagje, maar weet niet zeker of het aan de iOS 9 beta ligt.

Sinds ik de iOS 9 beta draai, en ik een bericht op WhatsApp ontvang, zie ik als melding alleen: "Bericht van <naam>", in plaats van de inhoud van het bericht, wat eerder wel werd getoond. Dit vind ik omslachtig. Herkent iemand dit, en is er een manier om direct de inhoud van het bericht in de melding te laten tonen? Ik kan dit niet terugvinden op Google en in WhatsApp zelf...
In Whatsapp: Instellingen, Meldingen, Toon voorvertoning. Als je dat aan zet zou je het weer moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Peabz21 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:46:
[...]

In Whatsapp: Instellingen, Meldingen, Toon voorvertoning. Als je dat aan zet zou je het weer moeten zien.
Die stond wonderbaarlijk genoeg ook aangevinkt :+. Soms wordt de inhoud toch wél getoond, andere keren weer niet. Nou ja, genoeg hierover. Ik wacht wel af of updates het (voor mij) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Conscience NL schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Die stond wonderbaarlijk genoeg ook aangevinkt :+. Soms wordt de inhoud toch wél getoond, andere keren weer niet. Nou ja, genoeg hierover. Ik wacht wel af of updates het (voor mij) oplossen.
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn iPhone 6! Soms zie je alleen 'message from:' soms 'naam: bericht' en soms zie je allebei. En ook als ik een foto verstuur gaat het geluid naar 0 en gaat de muziek niet op pauze.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Ik heb ook een raar probleem met iOS 9 beta. Ik heb een aantal mails ongelezen in me Berichtencentrum, als ik hier op kruisje tik om ze weg te halen uit berichtencentrum komen ze na openen van een app weer terug in Berichtencentrum en kan ik dus weer op kruisje tikken. Gebeurd soms ook we dat als ik op kruisje tik dat de e-mails direct weer worden getoond maar dan in een andere volgorde

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat Whatsapp probleem heb ik ook. Meestal (maar dus niet altijd) krijg ik de notificatie ook dubbel te zien in het lockscreen. Eén met voorvertoning en éen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennischo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:44:
Iemand hier met Watch OS2 die een app voor mij wil testen? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Wil zelf nog niet updaten naar de beta nu, nog teveel bugs/crashes als ik zo lees hier en op macrumors.
Jawel hoor, wat moet ik voor je testen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

third party keyboards zijn nog steeds een grote bron van rare problemen. Je snapt ineens waar Apple die zo lang buiten de deur heeft gehouden ;)
Met Swiftkey heb ik vaak dat het toetsenbord niet te voorschijn komt, of pas als je in het lege vlak tikt waar het keyboard zou moeten zijn. Ook duurt het soms lang voordat ie verschijnt (halve seconde of langer). Irritant.
Meer mensen het probleem dat zoeken in de mail app niet goed werkt? Duurt heel lang en geeft geen of te weinig resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
page404 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:13:
third party keyboards zijn nog steeds een grote bron van rare problemen. Je snapt ineens waar Apple die zo lang buiten de deur heeft gehouden ;)
Met Swiftkey heb ik vaak dat het toetsenbord niet te voorschijn komt, of pas als je in het lege vlak tikt waar het keyboard zou moeten zijn. Ook duurt het soms lang voordat ie verschijnt (halve seconde of langer). Irritant.
Meer mensen het probleem dat zoeken in de mail app niet goed werkt? Duurt heel lang en geeft geen of te weinig resultaten.
Het is wel vreemd dat het op iOS niet werkt, waar het op Android wel gewoon werkt. En het Is ook wat raar dat alle third-party keyboards er last van hebben. Kan dus ook gewoon aan Apple en hun implementatie liggen. Ze hebben met iOS 8.3 al een update uitgebracht die het wat zou moeten verbeteren (stond ook in de changelog), maar het is nog niet je-van-het. Alle third-party keyboards geven ook massaal aan dat Apple met een update moet komen. Dat is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik wel irritant vind is dat hij voor wachtwoorden terug gaat naar het Apple toetsenbord. Daar worden 3rd party keyboards niet voor vertrouwd kennelijk. Alleen heb ik de NL en EN toetsenborden verwijderd omdat ik die al in SwiftKey heb dus gaat hij dan naar het Vietnamese Apple toetsenbord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
Mx. Alba schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:47:
Wat ik wel irritant vind is dat hij voor wachtwoorden terug gaat naar het Apple toetsenbord. Daar worden 3rd party keyboards niet voor vertrouwd kennelijk. Alleen heb ik de NL en EN toetsenborden verwijderd omdat ik die al in SwiftKey heb dus gaat hij dan naar het Vietnamese Apple toetsenbord. 8)7
Ik vind dat juist een groot plus punt. Er zal maar net een verrot toetsenbord tussen zitten. Neem nou Swiftkey, als jij die volledig toegang geeft (vraagt ie op een gegeven moment om) ziet deze alles wat jij typt, en gaat dit doorsturen naar de servers van Swiftkey. Hoe fijn is dat gevoel als wachtwoorden daar ook naar toe gaan? Vind dit juist heel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar ik zou toch graag die keuze zelf willen maken. Of in ieder geval een optie om te kiezen wat voor toetsenbord je voor wachtwoorden wil gebruiken want Vietnamees is daarvoor niet al te praktisch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 16-09 16:10
Mx. Alba schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:38:
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar ik zou toch graag die keuze zelf willen maken. Of in ieder geval een optie om te kiezen wat voor toetsenbord je voor wachtwoorden wil gebruiken want Vietnamees is daarvoor niet al te praktisch. :D
Ik snap je punt, maar ik denk dat ze zichzelf hiermee indekken. Je wilt als bedrijf niet hebben dat je straks mensen gaat krijgen die dan 'gehacked' zijn, en dan bij Apple aan komen kloppen met: "Ja moet je dat maar niet aanbieden dat toetsenborden je wachtwoorden kunnen lezen". Dus ja, het mes snijdt aan twee kanten, Apple wilt haar imago m.b.t. veiligheid waarborgen. Als zoiets dan ook in de media zou komen, ligt het ook weer volledig aan Apple plus dat de media het finaal zou opblazen.
Snap je een beetje welke kant ik op wil? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
joblamie schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:07:
Dat Whatsapp probleem heb ik ook. Meestal (maar dus niet altijd) krijg ik de notificatie ook dubbel te zien in het lockscreen. Eén met voorvertoning en éen zonder.
Dat heb ik pas sinds de laatste Whatsapp update, daarvoor ging het prima in iOS 9. Lees net dat het in iOS 7 ook fout gaat met Whatsapp, zal dus wel weer een mislukte update zijn. Erg irritant iig!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
ABN AMRO app heeft een update gekregen. Wie kan checken of ie nou werkt op iOS9? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
SidewalkSuper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:30:
ABN AMRO app heeft een update gekregen. Wie kan checken of ie nou werkt op iOS9? :)
Nog niet. Zelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Verwachten jullie een beta 4 vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:31

swv

Nu een deel van de Apple-diensten slecht bereikbaar of offline is?
http://www.apple.com/support/systemstatus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 22:54
Storing bij Apple:

CUPERTINO (AFN) - Apple kampt dinsdag met een storing van een aantal diensten. Er zijn onder meer problemen met de App Store, Apple Music, iBooks en iTunes. ,,We doen onderzoek en passen de status aan als er meer informatie komt'', meldt Apple op zijn website.

De oorzaak is niet bekend. Het is ook nog niet bekend hoe lang het duurt om de problemen te verhelpen.

source: http://www.iex.nl/nieuws/...5450.224896512.1436166242

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:01:
Verwachten jullie een beta 4 vandaag?
Het gros van de bèta's komt op Dinsdag maar de laatste was woensdag twee weken geleden. Lastig te voorspellen. Nu 19:14 is er in ieder geval nog geen OTA beschikbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:01

PBP

Beta 4 is nu beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ben benieuwd naar de ervaringen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Animaties gaan iets vloeiender op mijn Air1. Bij instellingen is het icoontje van Berichtgeving veranderd. En je kan onder berichtgeving de sorteervolgorde aanpassen op Recent of handmatig en groeperen per app. Al weet ik niet zeker of dit in eerdere ios9 betas ook al zat.
- Homesharing lijkt ook te zijn teruggekeerd.
- Handoff is verplaatst naar het multitask window ipv een icoontje op je lockscreen

[ Voor 12% gewijzigd door PBP op 21-07-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Zijn er nog mensen die wat ervaringen van IOS9 op een 4S of een iPad 3 willen delen? Wat ik vooral wil weten is of het een beetje soepel draait. Ben vanwege de verhalen nooit naar 8 gegaan. Beide draaien nog steeds iOS7, en op de 4S met alle animaties uit werkt nog wel redelijk (wel traag maarja).

Maar wat me vooral interesseert is in hoeverre de nieuwe functies helpen om de grote van apps terug te dringen. Beide apparaten zijn 16gb, maar zitten beide echt tot de laatste MB's vol. Zonder muziek of gek veel apps te installeren. Geeft app thinning echt de beloofde ruimte op onze apparaten? 1 ding weet ik wel zeker, nooit meer een 16gb iOS apparaat :D

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sowieso draaien 8.3 en 8.4 soepeler op de 4S dan 8.0-8.2. Let wel op dat je een schone installatie doet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Duurt wel lang voordat een app opent op mijn iPhone 5. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:42:
Duurt wel lang voordat een app opent op mijn iPhone 5. Hebben jullie dit ook?
Lijkt hier op de 6 plus ook allemaal wat langzamer geworden op het eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik krijg heel de update niet via OTA? Meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

DennusB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:08:
Ik krijg heel de update niet via OTA? Meer mensen met dat probleem?
Draai je publieke beta of de 'normale'? Even device helemaal opnieuw starten of wifi uit/aan zetten wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk is dat de nieuwe beta een stuk vloeiender is geworden. Vooral het wisselen tussen apps via de kaarten. (iPhone 6 Plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Draai je publieke beta of de 'normale'? Even device helemaal opnieuw starten of wifi uit/aan zetten wil wel eens helpen.
De publieke bèta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Dat is de reden dat je geen OTA update krijgt, publieke beta 2 is nog niet uit. Je kunt wel upgraden naar beta4 als je het beta profiel verwijderd bij instellingen, je device herstart en dan update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:37:
[...]

Dat is de reden dat je geen OTA update krijgt, publieke beta 2 is nog niet uit. Je kunt wel upgraden naar beta4 als je het beta profiel verwijderd bij instellingen, je device herstart en dan update.
Ook zonder Developer account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

DennusB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Ook zonder Developer account?
Ja zoiets las ik op macrumors. Waarschijnlijk komt de PB2 later vandaag of morgen. Is dezelfde build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Installatie ging gelukkig snel. Die van de watch duurt echt lang.

Voor nu vind ik hem wat vloeiender. Maar de ultieme test zal morgen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
SidewalkSuper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:30:
Ook nog niet op beta 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

hopelijk nog even de nieuwe PB voordat ik op vakantie ben. Heb wel de verwachting dat de meest irritante bugs er inmiddels uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Idd hopen dat de nieuwe publieke beta ook snel komt, eigenlijk raar dat ze die niet tegelijk releasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Misschien om de server load een beetje te verdelen. Volgens mij zijn er onwijs veel public beta testers actief op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Public beta kwam vorige keer 1 dag na de normale release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich niet zo vreemd. Mocht er toch nog iets mis blijken te zijn dan heb je liever dat developers daar tegenaanlopen dan gewone beta testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Draait als een zonnetje beta 2 ;) zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Jongens je kunt de public beta 2 al installeren!

Ga naar instellingen > Algemeen > dan kies je profielen > verwijder je profiel van public beta.

Ga nu naar updates en hij wordt aangeboden 😎

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wat zeg jij nou? Dat is helemaal nergens voor nodig :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Zonder profiel verwijderen werd hier geen public beta 2 aangeboden? 😁

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Bugje denk want bij mij werd public beta 2 wel aangeboden met dat profiel :)

Het eerste wat opvalt is dat bij mij de siri suggesties eindelijk werkt. Nu nog leren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Installeer nu de iOS9 publieke beta 2 op mn 2e toestel. :)
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Laatst online: 11:20
iOS9 beta 2 draait bij mij een stuk soepeler (iPhone 6 Plus). Geen problemen meer met screen rotation, geen problemen of gestotter meer in animaties, en de Appie-app werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 15-09 18:00
Helaas geen ABN en Sygic :(, die werken nog steeds niet in public beta 2

[ Voor 45% gewijzigd door Captain Planet op 22-07-2015 21:51 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik kreeg de public beta 2 gewoon zonder gedoe OTA binnen.

Alles lijkt het te doen. Ik zie nu al een paar cosmetische dingen die ik gerapporteerd had gefixt zijn. De Rabo en ICS apps werken naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dhrzao schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:09:
iOS9 beta 2 draait bij mij een stuk soepeler (iPhone 6 Plus). Geen problemen meer met screen rotation, geen problemen of gestotter meer in animaties, en de Appie-app werkt! :D
Hier dezelfde ervaringen. Ook het tonen van (3rd party) keyboards gaat veel sneller en de verdwenen keyboards lijken ook opgelost.Wel al twee spontane reboots gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Laatst online: 11:20
page404 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:30:
[...]

Hier dezelfde ervaringen. Ook het tonen van (3rd party) keyboards gaat veel sneller en de verdwenen keyboards lijken ook opgelost.Wel al twee spontane reboots gehad.
Die heb ik dan weer niet. Overigens ben ik nog wel van mening dat diverse animaties "trager" gaan dan eerder, vooral scroll/swipe. En dat op een 6 Plus... Toch een van de snelste toestellen momenteel. Ik ga er vanuit dat de definitieve versie dat allemaal opgelost is :) (anders moet ik maar weer direct upgraden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nog iets wat betreft safari in beta 2: ik kan eindelijk normaal reageren hier op het forum zonder dat safari crasht wanneer ik UBB/opmaak voorkeuzeopties gebruik bij mijn posts. Hier had ik al in iOS 8 last van. Of Tweakers moet toevallig onder de motorkap gesleuteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
SMS jes via Vodafone komen wel erg traag niet binnen.. Kan natuurlijk een storing bij VF zijn. Verzenden gaat wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 23-07-2015 10:21 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toch wel een pittig bug in Whatsapp samen met iOS 9, het toetsenbord schuift het gesprek niet meer omhoog maar valt er overheen. Je kan dus de laatste x regels niet meer zien tijdens het typen, bloed irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Dit is toch wel fijn om even te bekijken
YouTube: iOS 9 Hidden Features - Top 50 List
YouTube: 50 MORE iOS 9 Hidden Features!

Ik heb nieuwe dingen ontdekt en nog wat settings kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Die bug met Whatsapp dat je notificaties regelmatig dubbel binnenkrijgt, één met voorvertoning en éen zonder, daar is nog geen echte oplossing voor geloof ik? Ik las op iCulture de tip om voorvertoning uit- en weer aan te zetten, maar dat werkt bij mij niet. Best wel enorm irritant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dhrzao schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Die heb ik dan weer niet. Overigens ben ik nog wel van mening dat diverse animaties "trager" gaan dan eerder, vooral scroll/swipe. En dat op een 6 Plus... Toch een van de snelste toestellen momenteel. Ik ga er vanuit dat de definitieve versie dat allemaal opgelost is :) (anders moet ik maar weer direct upgraden..)
Dat heb je al vrij snel hoor, als je een van de snelste toestellen op dit moment hebt, werkt met iOS 8.4 letterlijk alles vloeiend en heb je nergens haperingen. Elke beta met de kleinste vertraging erin zal je dan gelijk gaan merken.

Ik heb iOS 9 (pb2 nu) op mijn iPhone 5 geïnstalleerd en daar werkt het voor mijn gevoel even snel als iOS 8.4. Maar dat komt zoals gezegd misschien wel omdat alles op een iPhone 5 toch al niet meer zo soepel werkt als ruim 2 jaar geleden. ;)
joblamie schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:53:
Die bug met Whatsapp dat je notificaties regelmatig dubbel binnenkrijgt, één met voorvertoning en éen zonder, daar is nog geen echte oplossing voor geloof ik? Ik las op iCulture de tip om voorvertoning uit- en weer aan te zetten, maar dat werkt bij mij niet. Best wel enorm irritant ;-)
Klopt, heb ik ook nog last van. Uit- en inschakelen heeft geen effect.

Overigens werken de nodige applicaties weer die onder pb1 stuk waren gegaan, maar er zijn nog steeds applicaties die niet werken. Waaronder de ABN app, dat is toch wel onhandig.

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-07-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:02
Ik draai de iOS 9 Beta 4 maar heb geen Feedback app. Deze hoort toch op het tweede scherm te staan?
Nergens op het homescreen is 'ie te vinden, ook niet via Spotlight. 8)7 Tips?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jcLOI/efc6dde679.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Feedback app is alleen aanwezig op de Public Beta. Als developer hoor je de bugreporter te gebruiken: http://bugreporter.apple.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

De muziek App is echt nog een drama hoor. Nummer aan afspeellijst toevoegen? Doet niks. Afspeellijst offline zetten? Vaker niet dan wel.
En de bediening kan ook nog wel wat aandacht krijgen. Alles voelt heel... Omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nog meer mensen met Whatsapp problemen hier? Sinds de nieuwe publieke beta verdwijnen er berichten, valt het toetsenbord over het gesprek en is ie bagger traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:54:
Nog meer mensen met Whatsapp problemen hier? Sinds de nieuwe publieke beta verdwijnen er berichten, valt het toetsenbord over het gesprek en is ie bagger traag..
Niemand! Of toch.. [iOS 9 Beta] Ervaringen & Discussie

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Beter lezen :) Dat gaat alleen over dubbele notificaties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:55:
[...]
Beter lezen :) Dat gaat alleen over dubbele notificaties :D
My bad! Toetsenbord over gesprek komt wel vaker voor in iOS bètas Martinspire in "[iOS 8] Ervaringen & Discussie" en JB heeft in het iOS 8 topic (gisteren) een probleem met onjuiste notificaties kunnen verhelpen door zijn iCloud backup van Whatsapp te verwijderen en Whatsapp opnieuw te installeren. Mogelijk bij jou ook een conflict met de backup?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
heeft nog iemand dit probleem:

in facebook messenger in de laatste iOS 9 beta kan ik geen foto's verzenden vanuit mijn library, cirkeltje blijft gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

boosterbosch schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:33:
als je het zo bekijkt misschien wel, maar zelfs dan vind ik het nog redelijk. Plus ik heb mijn gehele foto library in icloud staan (60gb) dus dat is ook enorm handig
Als ie ze nu ook nog via 4G kan downloaden ben ik helemaal blij, tot die tijd vind ik 4 euro per maand voor mijn iCloud Photo Library best veel geld.
page404 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:13:
Dat is wel jammer. Ik ben die problemen spuugzat maar terug naar het stock keyboard is helemaal geen optie totdat Apple Engels en Nederlands met prediction ondersteund op hetzelfde keyboard.
Waarom werkt dit op Android wel goed, heeft dit met iOS beperkingen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

iAmRenzo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Als ie ze nu ook nog via 4G kan downloaden ben ik helemaal blij, tot die tijd vind ik 4 euro per maand voor mijn iCloud Photo Library best veel geld.

[...]
Dat is wel jammer. Ik ben die problemen spuugzat maar terug naar het stock keyboard is helemaal geen optie totdat Apple Engels en Nederlands met prediction ondersteund op hetzelfde keyboard.
Waarom werkt dit op Android wel goed, heeft dit met iOS beperkingen te maken?
Het lijkt erop dat het alles met de integratie in IOS te maken heeft. In PB2 zijn de meeste problemen die ik noemde wel opgelost overigens. Alleen WhatsApp toont de berichten niet goed meer, vallen half onder het toetsenbord. Ook bij stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 15-09 18:00
Sygic werkt weer na een uitgebrachte update door hun

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 14-09 07:31
Kan iemand bevestigen dat de gopro app geen connectie meer met een gopro kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

Meer mensen problemen met Kaarten danwel Navigatie?
Vanmiddag met spoed nodig en heeft denk ik wel 15 minuten geduurd voor ik het aankreeg. Dit was enkel de kaarten de navigatie duurde nog wat langer..

Naast dit werkt Airdrop ook nog steeds niet met mijn rMBP op OSX beta, meer mensen last van of tips?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind siri wel zachter klinken in iOS 9 beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite waard om iOS 9 beta op mijn daily (lees enige telefoon die ik heb) te zetten? We zitten ondertussen al aan beta 4 dus is het stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Natuurlijk kan er hier en daar al eens iets crashen, maar ik wil wel een relatief deftige ervaring.

En nog een ander vraagje: is het voldoende om een iCloud reservekopie te hebben van mijn huidige iOS 8.4 of moet je meer specifiek een backup maken via iTunes.

Edit: het staat er net op. Na even spelen vallen me 3 dingen op. Licht gewijzigd font, werkt vrij vlot (wel net wat trager dan iOS 8.4) en als ik in "Berichten" op een gesprek tik in het overzicht en dan gaat het scherm over naar het gesprek, maar blijft de achtergrond van het typvak nog even grijs. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45
Ik heb iets raars met mijn apple mail. Op de ipad ( ios 9 public beta) haal ik mail op en zie ik de hele inhoud van de mail. Als ik later ( een dag ofzo) de mail weer open is de gehele inhoud van veel mails weg en staat er alleen de melding : Dit bericht is niet gedownload van de server.
De mail is nog wel in zijn geheel zichtbaar op de iphone , deze draait nog op ios 8. Op de mac mini ( el capitain public beta) blijft de mail ook in zijn geheel zichtbaar. Mail instellingen zijn op ipad en iphone hetzelfde.
Mail is pop3 mail van ziggo.
Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste