Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
Hallo,

heeft iemand toevallig al een idee hoe het werkt met Siri in IOS 9 met dat de iphone bijvoorbeeld ‘ochtends standaard je gebruikte app op het homescreen weergeeft ?
En wanneer je op de search pagina siri suggesties krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:26
Qua app vind ik de ABN AMRO app al sinds een hele tijd terug veel beter dan de rest van de bank apps.
Qua bank is het lastig kiezen tussen alle kwaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:57
Hoe krijg je batterij zichtbaar in het berichtencentrum? Kan het nergens vinden. Ik draai de eerste public beta
Msi92 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:30:
Toch maar iOS9 Beta geïnstalleerd, dit is voor mij veruit de beste feature :p

[afbeelding]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
gwystyl schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:22:
Buienalarm lijkt het gewoon te doen; ik heb geen Rabobank dus dat kan ik niet testen. Nog een paar apps die gewoon lijken te werken: Fing, File Hub, iKenteken, MiniKeePass, PasNL, ServerAudritor, Smart Coin, KLM.

Swype heeft nog steeds problemen met laden af en toe (had ik op iOS 8 ook). Soms komt hij niet op als er een invoerscherm verschijnt, vooral bij het tikken op een Whatsapp of BBM notificatie. Dan moet ik klikken op 'voeg foto toe', dat annuleren, en dan komt Swype wel tevoorschijn als ik weer wil typen.

Ik heb de apps trouwens niet op alfabet gezet, maar met de zoekfunctie kom je er misschien ook wel achter of je app werkt of niet :)

edit: BBM doet het ook niet :(. Best onhandig met collega's met Blackberry's....
Zijn er nog mensen met BB's dan tegenwoordig? Afschieten die hap!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Msi92 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:30:
Toch maar iOS9 Beta geïnstalleerd, dit is voor mij veruit de beste feature :p

[afbeelding]
Werkt dat ook met andere apparaten? Dus op je iPad de batterij van je iPhone zien en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MichelJ schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:16:
Rabobank heeft ondertussen een update uit, uiteraard nog niet de juiste resolutie. Ik begin hem een beetje te knijpen dat zo'n organisatie niet gewoon een up to date app uitbrengt. Volgens mij interesseert ze het helemaal niet.
Het interesseert ze inderdaad niet. Op hun feedbackpagina stonden echt maanden/jaren lang ideeen onbeantwoord. En op Twitter maar mooi weer spelen. Ik zit nu bij ING en dat is een prima keuze/app.

Maar over die resoluties gesproken. Heeft Apple het voor developpers nu anders gedaan? Als ik de splitviews bekijk dan zul je ook een flexibiele resolutie moeten hebben? Of ontwerpt men echt nog specifieke voor een vast resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
De hele ochtend krijg ik al deze melding als ik naar apple.com/beta/profile ga:

We're sorry, but something went wrong.
We've been notified about this issue and we'll take a look at it shortly.

Dus zo shortly is het helemaal niet...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tutorial om mijn iOS9 naar iOS8.4 te downgraden? Krijg steeds met het .ipsw bestand iets met firmwarebestanden is fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
rimave schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:36:
De hele ochtend krijg ik al deze melding als ik naar apple.com/beta/profile ga:

We're sorry, but something went wrong.
We've been notified about this issue and we'll take a look at it shortly.

Dus zo shortly is het helemaal niet...
had ik ook, ben erdoor gekomen door refresh, refresh refresh opeen bingo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Zijn er al mensen die ook gamen hebben getest op de public beta?
Dit doe ik namelijk heel erg veel op mijn iPhone 6 Plus.
Denk aan zware jongens zoals Real Racing 3, Ocean Horn en de belangrijkste: Contest of Champions van Marvel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:43:
Iemand een tutorial om mijn iOS9 naar iOS8.4 te downgraden? Krijg steeds met het .ipsw bestand iets met firmwarebestanden is fout gegaan.
Je moet je iPhone aansluiten op je pc/mac met iTunes, dan de homeknop en powerknop beide zo'n 20-30 seconden ingedrukt houden, dan kun je je iPhone via iTunes restoren naar 8.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:05:
[...]

Je moet je iPhone aansluiten op je pc/mac met iTunes, dan de homeknop en powerknop beide zo'n 20-30 seconden ingedrukt houden, dan kun je je iPhone via iTunes restoren naar 8.4
Ik heb deze IPSW: http://www.redmondpie.com...inks-for-iphone-and-ipad/
Daarnaast heb ik al geprobeerd te herstellen alleen lukt niet, ook niet in die herstelmodus (iPhone scherm geeft aan kabel met iTunes logo) Hij zegt telkens op mijn Macbook dat er iets met de firmwarebestanden is.

Krijg exact deze melding: De iPhone 'iPhone' kan niet worden hersteld, omdat het firmwarebestand niet compatibel is.

- Heb ik GSM versie, moet ik dan de CDMA downloaden? Wat is het verschil hier tussen? -
- edit 2, CDMA versie doet het.. iTunes bereidt het terugzetten van de software op deze iPhone voor. Moet ik nu wel al mijn apps terug installeren of hoe zit het met die data van bv. Whatsapp gesprekken? -
- edit 3, CDMA iOS 8.4 is geïnstalleerd en nu moet ik alleen nog alles terugzetten, duurt wel 30 minuten maar dan hoop ik dat ik weer terug bij de oude iOS ben. -

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Kan iemand aangeven hoe stabiel deze beta is? Ik vind af en toe een crash niet zo'n dealbreaker, maar wel als dit regelmatig voorkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:46
dsonnaville schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:54:
Kan iemand aangeven hoe stabiel deze beta is? Ik vind af en toe een crash niet zo'n dealbreaker, maar wel als dit regelmatig voorkomt..
Draait sinds vanochtend op mijn iPad Mini 2. Nog geen crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het zijn bij mij enkel de apps die crashen of niet opstarten....
Een respring van het OS zoals ik in 8.2 en 8.3 vaak meemaakte heb ik tot nog toe niet meer gehad.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nog geen crashes gehad :) Alle apps die ik gebruik werken ook gewoon :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik heb op mijn iPhone 5s een rare glitch op het springboard. Het lijkt alsof hij twee statusbalken wil rederen en duwt dus alle icons een stukje in elkaar (naar beneden). Als ik een app open, blijft de statusbalk even de achtergrondkleur en daarna vult de app het hele scherm.

Reportje ingestuurd.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Iemand enig idee misschien O-) ?
davee92 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:51:
Hallo,

heeft iemand toevallig al een idee hoe het werkt met Siri in IOS 9 met dat de iphone bijvoorbeeld ‘ochtends standaard je gebruikte app op het homescreen weergeeft ?
En wanneer je op de search pagina siri suggesties krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen waar Siri niet werkt onder de publieke beta?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 18:23
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:18:
[...]
- Heb ik GSM versie, moet ik dan de CDMA downloaden? Wat is het verschil hier tussen? -
- edit 2, CDMA versie doet het.. iTunes bereidt het terugzetten van de software op deze iPhone voor. Moet ik nu wel al mijn apps terug installeren of hoe zit het met die data van bv. Whatsapp gesprekken? -
- edit 3, CDMA iOS 8.4 is geïnstalleerd en nu moet ik alleen nog alles terugzetten, duurt wel 30 minuten maar dan hoop ik dat ik weer terug bij de oude iOS ben. -
GSM is gewoon Europese versie, CDMA is de Amerikaanse versie.
Als de CDMA versie wel functioneert, dan heb je een iPhone uit Amerika.
Qua verschil maakt het niet uit, die telefoon ondersteund alleen wat meer frequenties dan de iPhones die hier verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:50:
- Bij het aanklikken van een advertentie/link naar de App Store, is er nu een pijltje linksbovenin (op de plek van de provider) om terug te gaan naar de App waar je vandaan kwam. Erg handig.
Je krijgt dit pijltje ook bij het openen van notificaties of links naar andere apps. Of simpeler gezegd: bij elke app-switch die niet via het home scherm of de kaarten loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
DennusB schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:27:
Meer mensen waar Siri niet werkt onder de publieke beta?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Kan waarschijnlijk geen verbinding maken met de server lijkt het.
Na lang wachten zegt Siri dat ze ook daadwerkelijk geen verbinding kan maken en dat het later nog eens geprobeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Kan waarschijnlijk geen verbinding maken met de server lijkt het.
Na lang wachten zegt Siri dat ze ook daadwerkelijk geen verbinding kan maken en dat het later nog eens geprobeerd moet worden.
Jep dat krijg ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Hier ook eens de ios 9 beta 3 geïnstalleerd maar wat mij opviel daarnet is dat runtastic pro niet goed werkt. Wanneer ik mijn hartslagmeter via bluetooth proberen te verbinden (polar H7) crasht de app. Wanneer ik het gebruik zonder de hartslagmeter werkt het ook niet denderend.
De timer bijvoorbeeld blijft soms hangen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:28:
[...]

GSM is gewoon Europese versie, CDMA is de Amerikaanse versie.
Als de CDMA versie wel functioneert, dan heb je een iPhone uit Amerika.
Qua verschil maakt het niet uit, die telefoon ondersteund alleen wat meer frequenties dan de iPhones die hier verkocht worden.
Oké, dus het is juist beter of niet?
Ik heb hem gewoon zakelijk bij de KPN in Nederland gehaald (iPhone 5) 2 jaar terug.
Ach, hij doet het weer. Mijn reservekopie was 20 dagen oud helaas en al mijn apps waren verdwenen, maar opnieuw geïnstalleerd en hij doet het weer normaal op iOS8.4 voornamelijk heb ik iOS9 er af gegooid omdat de batterij te snel leeg ging (dat is sowieso alleen nu minder) en omdat ik sommige bugs niet fijn vond, sommige apps waren ook niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:40:
[...]
voornamelijk heb ik iOS9 er af gegooid omdat de batterij te snel leeg ging (dat is sowieso alleen nu minder) en omdat ik sommige bugs niet fijn vond, sommige apps waren ook niet snel.
Welke bugs vond je niet fijn? En welke wel? Die batterijduur zie je eeeeelke update of bèta terug komen, niet persoonlijk bedoeld, maar ik kots 'm echt heel erg uit. Mijn eerste bèta, gisteravond weggelegd met 72%, vanmorgen 72%. Nog even gebruikt en daarna volgeladen, en nu na ruim 1,5 gebruik nog steeds 87% op een iPad van ruim 3 jaar oud.

Toverwoord, laat iCloud syncen, pomp die accu vol, laat hangen aan de stroom voor een eventuele iCloud backup enz... Volgende batterij issue s.v.p.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:53:
[...]

Welke bugs vond je niet fijn? En welke wel? Die batterijduur zie je eeeeelke update of bèta terug komen, niet persoonlijk bedoeld, maar ik kots 'm echt heel erg uit. Mijn eerste bèta, gisteravond weggelegd met 72%, vanmorgen 72%. Nog even gebruikt en daarna volgeladen, en nu na ruim 1,5 gebruik nog steeds 87% op een iPad van ruim 3 jaar oud.

Toverwoord, laat iCloud syncen, pomp die accu vol, laat hangen aan de stroom voor een eventuele iCloud backup enz... Volgende batterij issue s.v.p.
Whatsapp gebruiken of foto's maken (of video) verbruikt bij mij best wel wat accu altijd, iCloud backup gebruik ik niet. Waarom? Weet ik zelf ook niet.
Het is daarnaast ook wat je doet op je iPad en hoeveel data hier op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom iets met split screen multitasken: in Safari werkt swipe left/right niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:40:
[...]

Oké, dus het is juist beter of niet?
Ik heb hem gewoon zakelijk bij de KPN in Nederland gehaald (iPhone 5) 2 jaar terug.
Ach, hij doet het weer. Mijn reservekopie was 20 dagen oud helaas en al mijn apps waren verdwenen, maar opnieuw geïnstalleerd en hij doet het weer normaal op iOS8.4 voornamelijk heb ik iOS9 er af gegooid omdat de batterij te snel leeg ging (dat is sowieso alleen nu minder) en omdat ik sommige bugs niet fijn vond, sommige apps waren ook niet snel.
Ja is juist wel beter. M'n vriendin viel het op, wij hebben 2 iPhone 5 liggen, 1 hiervan kan op 4G, de ander alleen op 3G, komt omdat de cdma wel de juiste frequentie heeft, en de Europese destijds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Nu na iets meer dan een dag merk ik echt dat Safari goed vooruit is gegaan, zoals eerder aangegeven scrollen gaat vloeiender/sneller. Maar ook het laden van websites is sneller. Goed voorbeeld iPad 3 steeds naar een volgende pagina op http://www.eu.onkyo.com/e...powered-zone-2-29199.html laden op iOS 8.2.x en nieuwer duurde iets meer dan een seconde. Nu met de public bèta, je klikt op next page en in 0.2 0,3 seconde staat de pagina er (glasvezel en DD-WRT op een Netgear router).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Bevalt goed, deze beta. Inmiddels staat ie op de iPad mini retina en de iPhone 5c.
Twee dingen werken tot op heden niet. Bij ING kun je wanneer je iets besteld bij een shop in safari, betalen via de app. Je betaald dan met je mobiele pin ipv tan code. Dat 'doorschakelen' van safari naar de ING app werkt niet meer. Hij zegt dat de ING app niet up to date is. Dat is hij wel. Dus weer even terug naar de good old tan codes. Verder werkt de app van Bright.nl niet meer.

Klopt het trouwens dat de iPhone dat side menu niet heeft?
Als je vanaf rechts het scherm in veegt op de iPad krijg je een snel menu met Apple apps.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Werkt het beta profiel aanvragen bij iedereen? Ik krijg sinds gisterenmiddag alleen maar de volgende melding:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.2.15 (Oracle) Server at xseedapps7.apple.com Port 443

Erg jammer, want ik zou de beta graag willen proberen op m'n iPad.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik blijf het jammer vinden dat je met een beta niet gelijk ook de beta-apps kan testen, dus dat apps die ontwikkelaars voor een bepaalde versie hebben gemaakt alvast in de store zetten. En dat je dan wel met de juiste apps kan testen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:40:
Ik blijf het jammer vinden dat je met een beta niet gelijk ook de beta-apps kan testen, dus dat apps die ontwikkelaars voor een bepaalde versie hebben gemaakt alvast in de store zetten. En dat je dan wel met de juiste apps kan testen.
Beta versies van apps kunnen ook gewoon via de AppStore verspreid worden. Je moet daarvoor echter een uitnodiging krijgen van de developer van de betreffende app en deze accepteren.

Wellicht jammer voor jou, maar wel zo netjes dat Apple deze keuze aan de developer en eindgebruiker laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Beta versies van apps kunnen ook gewoon via de AppStore verspreid worden. Je moet daarvoor echter een uitnodiging krijgen van de developer van de betreffende app en deze accepteren.

Wellicht jammer voor jou, maar wel zo netjes dat Apple deze keuze aan de developer en eindgebruiker laat.
Ik denk dat hij beta-apps gemaakt voor iOS 9 bedoelt. Die kun je niet in TestFlight zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scott schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Ik denk dat hij beta-apps gemaakt voor iOS 9 bedoelt. Die kun je niet in TestFlight zetten.
Hm.. als ik nu op iTunes Connect inlog staat er bovenaan dit:

TestFlight for iOS 9 Beta Builds
You can now invite your internal testers to test apps that you’ve built for iOS 9 beta.

Maar misschien bedoelen we niet hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Oh, dat had ik niet gezien! Ja, kan dus inderdaad wel, dan is het aan de individuele ontwikkelaars een build te maken en je uit te nodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Ik heb iOS 9 er twee dagen op gehad. Gisteren is hij er weer af gegaan omdat ik het display liet vervangen bij de Apple Store (iets met maansikkels in de facetimecamera ;) ). Ik wacht even op de volgende preview denk ik.
Ik had al wel wat issues met wifinetwerken (disconnects, geen data, altijd het zwakste netwerk pakken), maar die problemen vertienvoudigden. Deezer en Apple Muziek waren helemaal niet meer in staat te connecten. Ook rare visuele probleempjes met de bovenbalk; die versprong iedere keer van grootte.
Rare is dat je nu ook niet meer kan zien of je op Wifi zit in een app, daar zit die "back to..." knop nu in de weg.

OTOH, na de reset naar 8.4 werkt mijn iPhone 6 een stuk beter dus wellicht was hij sowieso toe aan een hard reset. Ik twijfel nog ff of ik terug naar de beta ga.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Oei. 9292 is niet meer bruikbaar.
Door het nieuwe font vallen de minuten weg als je een reis advies bekijkt.
Die app kan sowieso wel eens een update gebruiken.
Op Lollipop heeft de app ook al kuren.
(Als je de telefoon op Engels hebt staan blijft de app op Engels staan ook al selecteer je Nederlands.)
Kom 9292! Updaten die UI!

Ook een bug in Photos: sommige foto's en filmpjes in de Camera Roll staan ineens een stuk verder naar beneden. Is iets niet goed gegaan met de datum telling van wanneer ze daadwerkelijk genomen zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb IOS 9 public beta 1 (developers beta 3?) nu 2 dagen erop staan. Mijn ervaring/mening/vragen:
  • Van proactive siri heb ik nog weinig gezien. Hoe moet ik zien dat dat werkt?
  • Het plus knopje om foto's te nemen werkt niet meer in de camera app. Echt irritant
  • Mijn iPhone 5S loopt schokkerig & traag. Alles lijkt met een fractie seconde te haperen wat niet fijn is.
  • Het nieuwe font is ff wennen maar wel mooi, denk ik. Het is niet vanwege low-power mode.
  • De batterij loopt als een malle leeg. Wat kan dit veroorzaken? Als ik naar mn batterij verbruik kijk zie ik allerlei apps 'achtergrond" draaien terwijl ik ze in ''ververs op achtergrond'' uit heb staan.
  • Siri in het vlaams is tof, alleen hoop ik dat de kwaliteit nog gaat toenemen. Klinkt nog wat blikkerig.
  • Zoeken in instellingen is erg welkom. Die functie had ik jaren geleden wel willen hebben en is handig voor familie support :P
  • De nieuwe notities app is echt cool
  • Het geluid lijkt zachter via mn earpods?
  • Ik vind de nieuwe podcast app wel verfrissend
  • Het printen naar PDF lijkt niet te lukken? Zou moeten werken maar hij wil constant naar mn airprint menu.
  • Het terugknopje is wel handig. Alleen als ik een app vanuit de springboard lanceer wil hij 'terug naar spotlight". Niet echt logisch :?
Herkend iemand het bovenstaande?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dat je batterij zo snel leegloopt herken ik niet. In Beta 1 (Dev.) liep hij als een malle leeg inderdaad. Nu in Beta 3 kan ik gerust anderhalve dag tot 2 dagen doen met een batterij, terwijl dat op 8.3 een kleine dag was.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
carpebios schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:43:
Dat je batterij zo snel leegloopt herken ik niet. In Beta 1 (Dev.) liep hij als een malle leeg inderdaad. Nu in Beta 3 kan ik gerust anderhalve dag tot 2 dagen doen met een batterij, terwijl dat op 8.3 een kleine dag was.
En het trager lopen? Ziet iemand dat hier terug? Ik heb van ellende maar even 'beweging' uitgezet in beperkingen zodat de overgangen niet zo schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Herken ik ook niet, maar goed, het is dan ook een beta natuurlijk! En nr. 3 nog maar, dus we zitten waarschijnlijk niet eens op de helft.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Spam schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:29:
[...]
En het trager lopen? Ziet iemand dat hier terug? Ik heb van ellende maar even 'beweging' uitgezet in beperkingen zodat de overgangen niet zo schokken.
Verminder beweging aan in toegankelijkheid bedoel je? Die had ik ook aan, en dan nog zie je ff een app icoon zwart worden en de app erin springen, beetje vertraging idd op mijn iPad 3. Ik ben weer terug op 8.4. Batterij deed het bij mij (zoals altijd) normaal als altijd. Redelijk wat apps en data op mijn iPad staan, ik kan altijd op + 10 uur gebruik rekenen. Ik heb altijd alleen kompas kalibreren, tijdzone instellen, wi-fi netwerken en zoek mijn iPad aanstaan bij privacy/locatievoorzieningen, zuigt minimaal batterij :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier hapert alles ook flink, ook al 3x gehad dat m'n hele iPhone 6 vast liep en ik hem echt hard uit en aan moest zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Verminder beweging aan in toegankelijkheid bedoel je? Die had ik ook aan, en dan nog zie je ff een app icoon zwart worden en de app erin springen, beetje vertraging idd op mijn iPad 3. Ik ben weer terug op 8.4. Batterij deed het bij mij (zoals altijd) normaal als altijd. Redelijk wat apps en data op mijn iPad staan, ik kan altijd op + 10 uur gebruik rekenen. Ik heb altijd alleen kompas kalibreren, tijdzone instellen, wi-fi netwerken en zoek mijn iPad aanstaan bij privacy/locatievoorzieningen, zuigt minimaal batterij :)
Ja die ja. Op zich ook wel rustiger op t oog. Schokken zie ik nog steeds als ik door instellingen heen scroll.

Al die systeem gps voorzieningen had ik ook al uitstaan. Ik denk zelf dat spotlight met proactive stiekem op de achtergrond aan je batterij zit te knabbelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Verminder beweging heb ik bijna vanaf het begin in iOS 7 uitstaan, apps zijn daardoor ook direct bij de les. Afhankelijk van hoeveel data (kleine bestanden, library's en tekst documenten) op je device staan kan Spotlight natuurlijk veel resources trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 12-07-2015 16:17 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpebios schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:43:
Ik ben een flinke gebruiker dus 2 dagen haal ik niet maar kan me verder wel vinden in het feit dat de accu duur weer terug is waar het was.

Beta 1 (en 2 in mindere maten) was enorm onzuinig en moest ik om 15:00 weer aan de lader hangen.
Nu haal ik gewoon de hele dag weer, zoals ik gewend ben van mijn iPhone (6 Plus) 08:30 van de lader, tussen 23:00 en 24:00 aan de lader met nog c.a. 20%

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
FeareX schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:51:
Werkt het beta profiel aanvragen bij iedereen? Ik krijg sinds gisterenmiddag alleen maar de volgende melding:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.2.15 (Oracle) Server at xseedapps7.apple.com Port 443

Erg jammer, want ik zou de beta graag willen proberen op m'n iPad.
Mocht iemand dezelfde melding krijgen als die ik eerder had, dan heb ik inmiddels de oplossing. Het lijkt wel of er dan iets mis is gegaan met het aanmelden voor het beta programma. Ik heb me uitgeschreven en vervolgens weer aangemeld. Toen wilde het profiel direct downloaden.

Ik heb zojuist iOS9 public beta 1 geinstalleerd op m'n iPad 4. Op het eerste gezicht lijkt Safari een stuk sneller te reageren. Daarnaast het verbeterde toetsenbord (met twee vingers de cursor verplaatsen etc.) wat fijne functionaliteit heeft gekregen. Ik ben gelijk enthousiast! Dat was ik voor het laatst bij iOS5, waar veel handige nieuwigheden in zaten die je dagelijks gebruikte.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Al bekend dat met iOS 9 de ABN Amro app en de Appie niet meer werkt?

Beide apps doen het niet op mijn 5c met iOS 9.0, hopelijk komt er binnenkort een update voor uit. Tot die tijd maar even de zelfscanners gebruiken in plaats van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hashtags gebruiken binnen instagram is ook stuk trouwens. Je kunt ze wel gebruiken maar je foto komt niet bij de Hashtag te staan. Alleen bij de eerst gebruikte Hashtag.
larshack schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:10:
Al bekend dat met iOS 9 de ABN Amro app en de Appie niet meer werkt?

Beide apps doen het niet op mijn 5c met iOS 9.0, hopelijk komt er binnenkort een update voor uit. Tot die tijd maar even de zelfscanners gebruiken in plaats van de telefoon.
Jup is al een paar keer besproken dat de Abnamro app niet werkt.

Ze kwamen na 6 maanden pas met iPhone 6 Plus ondersteuning dus ik verwacht er niet te veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Als ik naar beneden swipe krijg alleen nog maar de afspraken van "nu" te zien. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen? Dit was in ios8.4 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Horizon Go app werkt ook niet als je live tv wil kijken. Hij klapt er dan na even laden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
Hier is mijn persoonlijke review over iOS 9 Public Beta 1.
Dit is mijn eerste review dus laat mij maar weten op welke punten ik me moet verbeteren.
Hierbij een korte review van mijn bevindingen van iOS 9 Public Beta 1

Note: Deze versie van iOS staat bij mij op een iPhone 6 plus 16GB

Veranderingen:

Lettertype
Het eerste wat mij meteen al opviel was het andere lettertype dat word gebruikt in iOS 9.
Ik weet niet precies wat er voor een lettertype word gebruikt maar het is natuurlijk even wennen al bevalt het mij persoonlijk tot nu toe wel goed.
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/tjqmmhbf9/Lettertype.png

Multitasking
Het multitask menu is qua uiterlijk geheel verandert. Zo zijn bijvoorbeeld je favoriete contacten niet meer aanwezig. En overlabben de tabs elkaar. Natuurlijk is dit even wennen omdat je ook normaal altijd naar rechts moest swipen maar nu naar links en omdat het gehele uiterlijk is verandert.
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/uxi9hsaol/Multitasking.png

Notificaties
Ook is er een goede aanpassing bij de notificaties. Deze staan nu in het menu gesorteerd op datum en niet meer op app. Dit vind ik zelf veel beter omdat ik soms een notificatie krijg waarvan ik net niet zag welke app het was en nu kan ik die heel gemakkelijk weer terugvinden.

Wallet
Wat voorheen vooral bekend was als Passbook heet nu Wallet. Aan de app zelf is voor mijn gevoel niets verandert alleen de naam en het icoontje. Dit omdat ik de app zelf niet zoveel gebruik alleen maar voor mijn e-boarding tickets van KLM.

iMusic
Ja de app is al uitgebracht in iOS 8.4 maar dit stukje gaat niet over de app zelf. Dit gaat meer over de snelkoppeling op de lockscreen van je iPhone of iPad. Deze kan je natuurlijk omhoog schuiven waardoor je in de in de muziek app komt. Zelf zal ik dit niet gaan gebruiken omdat ik zelf altijd gebruik maak van Spotify.

Notities
Natuurlijk een van de veel besproken updates is de notitie app. Hierin kan je nu een checklist maken, opsommingstekens gebruiken, letters dikgedrukt maken/cursief/onderstreept, je kan afbeeldingen invoegen en natuurlijk ook tekeningen maken. Met een aantal handige tools zoals de liniaal. Zelf gebruik ik dit niet vaak maar de checklist is voor mij persoonlijk handig voor bijvoorbeeld een boodschappenlijstje.
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ls9wnx79x/Notitie_1.png

Instellingen
Bij de instellingen zit nu een zoekfunctie. Best handig als je iets niet tussen al die submenus kan vinden. Ik denk persoonlijk dat ik dit zelf wel vaker ga gebruiken maar de meeste mensen die al lang een iPhone hebben die weten nu onderhand wel waar alles zit.
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/44s3ppxcl/Zoekfunctie.png

Energiebesparing
Vanaf iOS 9 staat er ook een energiebesparingsoptie bij de instellingen. Zelf kan ik nog niet veel erover zeggen omdat ik hem nog niet heb gebruikt maar ik ga hem zeker eens testen.

Spotlight
Sommige mensen kennen het wel en sommige misschien niet. Sommige gebruiken het voortdurend en sommige gewoon helemaal nooit. Nou ik ben dus degene die het echt nooit gebruikt maar alsnog wouw ik het toch even over Spotlight hebben.
In de hele oude versies van iOS was Spotlight te benaderen door bij je home screen naar links te swipen. Door de grote update die ook het hele uiterlijk van iOS heeft verandert was dit te benaderen door omlaag te swipen. Nu met de update naar iOS 9 kun je naar beneden swipen maar je kan ook weer leuk vanuit je homescreen naar links swipen.

Voordelen

Opslag
Zelf heb ik vaker het probleem dat ik de melding krijg dat mijn opslag bijna vol is. Niet gek natuurlijk omdat ik een 16GB model heb en de software zelf al heel veel in beslag neemt. Nu is er aangekondigd dat de installatie van iOS 9 4x minder GB word maar dit is niet het enige. Ook neemt de software zelf minder in beslag op de telefoon. Dit kan natuurlijk ook komen omdat de apps gecomprimeerd zijn en minder in beslag zouden nemen. Maar waar ik gister 1,2GB over had heb ik nu weer 3GB over. Dus ik kan weer vooruit.

Nadelen

Snelheid
Tot nu toe vind ik iOS 9 op sommige punten langzamer dan zijn voorganger. Natuurlijk zal dit komen omdat het een beta is. Hierbij is bijvoorbeeld de animatie als je een bericht stuurt haperend en het emoji toetsenbord blijft wel eens vasthangen. Het is soms wel een beetje irritant omdat ik volop iMessage gebruik maar dit weerhoud mij er niet van om iOS 9 niet te gebruiken. Hierbij houd ik natuurlijk wel rekening ermee dat het een beta versie is.

Nieuws app
Apple heeft ook de geheel vernieuwde nieuws app aangekondigd. Zelf was ik hier wel benieuwd naar al lees ik niet zo heel vaak het nieuws. Op de beta pagina van iOS stond ook dat ik de nieuwe nieuws app eens moest proberen. [EDIT] Helaas is deze niet beschikbaar voor Nederland en alleen voor Verenigde Staten, Groot Brittannië en Australie.

Mijn mening
Tot nu toe ben ik best tevreden over iOS 9. Natuurlijk is hij nog niet af en is dit nog maar een beta. Maar ik blijf gewoon gebruik maken van deze iOS versie.

Tot slot
Nou dit was dus mijn korte review over mijn bevindingen van iOS 9 Public Beta 1.
Graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vonden en wat ik kan verbeteren daar dit mijn eerste review is.
Natuurlijk hou ik dit topic up-to-date als ik weer nieuwe dingen vind in iOS 9 die het vermelden waard zijn.
Graag hoor ik jullie mening over iOS 9. Wil je wel of niet updaten? Kan je niet wachten of wacht je toch gewoon lekker af tot de officiele release?

Met vriendelijke groet,

JP

[ Voor 2% gewijzigd door iJeanPaul op 13-07-2015 16:16 . Reden: Informatie gekregen over nieuws app van DwightKSchrute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
De News-app is alleen beschikbaar in de VS, UK en Australie. Voor de rest komen je bevindingen aardig overeen met iOS 9 op mijn iPad Mini 2. Ik vind het multitasken echt een verbetering. Lettertype ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
@DwightKSchrute
Oke bedankt zal ik meteen even aanpassen. Was namelijk wel benieuwd naar de nieuws app maar helaas.
Ja het multitasken vind ik ook echt een verbetering. Hoef ik tenminste niet een heel stuk te scrollen en gaat het allemaal een stukje sneller. Het lettertype vind ik persoonlijk wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Tipje voor als je een review gaat schrijven: test nieuwe functionaliteiten uit. Als je in een review gaat melden dat je de batterij bespaar functie niet kan beoordelen omdat je hem niet getest, heb je te vroeg je review geschreven ;).

Verder is die snelkoppeling naar Music op het lockscreen bij mij automatisch veranderd in een Spotify snelkoppeling zodra ik die app als laatste heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
Sluuz schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:58:
Tipje voor als je een review gaat schrijven: test nieuwe functionaliteiten uit. Als je in een review gaat melden dat je de batterij bespaar functie niet kan beoordelen omdat je hem niet getest, heb je te vroeg je review geschreven ;).

Verder is die snelkoppeling naar Music op het lockscreen bij mij automatisch veranderd in een Spotify snelkoppeling zodra ik die app als laatste heb gebruikt.
Oke heel erg bedankt voor de tip. :)
De volgende keer dus alles uitgebreid uitproberen en dan schrijven.

En hetzelfde met die snelkoppeling want dat had ik ook niet niet geprobeerd :D\

[EDIT] Net even geprobeert met die snelkoppeling. Hierbij heb ik mijn earpods gewoon ingestoken en spotify opgestart en liedje afgespeeld. ff gelocked en geunlocked en vervolgens spotify afgesloten en earpods eruit gehaald. Toen weer erin gedaan maar nogsteeds blijf ik de iMusic snelkoppeling houden.

[ Voor 18% gewijzigd door iJeanPaul op 13-07-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
"Spotify afgesloten" --> wat bedoel je hier precies mee?

Want ik denk dat hij de snelkoppeling aanpast aan de app die op dat moment media aan het afspelen is.

Dus: Spotify gebruiken, liedje op pauze zetten, naar homescreen gaan, telefoon locken, naar lockscreen gaan en dan kijken wat er staat.

[ Voor 68% gewijzigd door Sluuz op 13-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
Sluuz schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:35:
"Spotify afgesloten" --> wat bedoel je hier precies mee?
De app helemaal stoppen door hem af te sluiten via multitask interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik stop apps ook altijd op die manier. Wanneer ik aan het multitasken ben, wil ik niet door tig apps heen scrollen, maar alleen door die genen waar ik ook echt mee bezig ben.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
Zodat mijn RAM geheugen niet al te vol raakt.
En ik kom van Android af half jaartje geleden en daarbij leverde het vaker problemen op als ik de apps niet afsloot. Dusja is ook een beetje automatisme.
Maar ook als Spotify nogsteeds draait en muziek afspeelt geeft ie iMusic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

iJeanPaul schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Zodat mijn RAM geheugen niet al te vol raakt.
En ik kom van Android af half jaartje geleden en daarbij leverde het vaker problemen op als ik de apps niet afsloot. Dusja is ook een beetje automatisme.
iOS regelt dat zelf wel, het handmatig afsluiten van apps is eigenlijk nooit nodig, tenzij een app niet goed werkt en je 'm geforceerd opnieuw wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Heeft dit nou te maken met het proactieve van Siri ?
Heb je op een vaker moment dat er een app icoon op je lock screen komt te staan op een bepaald tijdstip?
Of gebeurt het alleen als je gebruik maakt van de muziek app met oordopjes?
Sluuz schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
jasjenl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:38:
[...]

iOS regelt dat zelf wel, het handmatig afsluiten van apps is eigenlijk nooit nodig, tenzij een app niet goed werkt en je 'm geforceerd opnieuw wil starten.
Nja dat wist ik niet maar ik doe het in feite automatisch omdat zoals ik al zei van android af kom en als ik al die apps open liet staan begon de telefoon steeds langzamer reageren. Dus eigenlijk is het gewoon automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
davee92 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:21:
Heeft dit nou te maken met het proactieve van Siri ?
Heb je op een vaker moment dat er een app icoon op je lock screen komt te staan op een bepaald tijdstip?
Of gebeurt het alleen als je gebruik maakt van de muziek app met oordopjes?

[...]
Nee heeft niets met Siri te maken. Siri doet het gewoon perfect.
Het is alleen het icoontje linkonder in het scherm die verschijnt als je je oordopjes insteekt.
Ik heb het al vaker gezien bij mensen die hier een snelkoppeling hadden staan in iOS 8.3 of 8.4. Kan zijn dat ik mij vergis. Maar het is dus gewoon dat icoontje. Het is niet dat ik het echt nodig heb dat Spotify daar perse moet staan. Maar handig lijkt het me wel natuurlijk.

[EDIT] Sorry voor twee posts achter elkaar :/

[ Voor 3% gewijzigd door iJeanPaul op 13-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Nee okee dan staat dat dus los van die nieuwe Proactive Siri in iOS 9,
dat op basis van je gebruik op bepaalde momenten apps worden weergeven in het lockscreen op die plek waar normaal de handoff app komt te staan.

Ik was alleen erg benieuwd bij wie die nieuwe functie al werkt, en of daar nog bepaalde instellingen voor nodig zijn onder handoff en appsuggestie, of dat alleen siri suggestie genoeg is.
iJeanPaul schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Nee heeft niets met Siri te maken. Siri doet het gewoon perfect.
Het is alleen het icoontje linkonder in het scherm die verschijnt als je je oordopjes insteekt.
Ik heb het al vaker gezien bij mensen die hier een snelkoppeling hadden staan in iOS 8.3 of 8.4. Kan zijn dat ik mij vergis. Maar het is dus gewoon dat icoontje. Het is niet dat ik het echt nodig heb dat Spotify daar perse moet staan. Maar handig lijkt het me wel natuurlijk.

[EDIT] Sorry voor twee posts achter elkaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
davee92 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:12:
Nee okee dan staat dat dus los van die nieuwe Proactive Siri in iOS 9,
dat op basis van je gebruik op bepaalde momenten apps worden weergeven in het lockscreen op die plek waar normaal de handoff app komt te staan.

Ik was alleen erg benieuwd bij wie die nieuwe functie al werkt, en of daar nog bepaalde instellingen voor nodig zijn onder handoff en appsuggestie, of dat alleen siri suggestie genoeg is.

[...]
Hmm ik weet ook niet precies hoe dit werkt.
Ik zal zelf eens ff zoeken. Als ik wat vind laat ik wel wat weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iJeanPaul schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:14:
[...]

Hmm ik weet ook niet precies hoe dit werkt.
Ik zal zelf eens ff zoeken. Als ik wat vind laat ik wel wat weten. :)
Hier informatie over 'Proactive Siri':

http://www.macworld.co.uk...irtual-assistant-3616319/

// EDIT //

Waar jullie het over hebben; is dit:
However, we’re far more impressed by its second way of suggesting an app. Lets say, for example, you always listen to music when you walk to work in the morning. As your iPhone learns your habits, it’ll automatically start playing music when you plug your headphones in – but only at times when you usually play music. As well as this, it’ll offer a shortcut to the Music app via a greyed out Music icon in the bottom left hand corner of the lock screen.

It’s not just limited to music though, it can be for any app – Craig Federighi gave an example during the WWDC 2015 keynote. He claims that he habitually meditates as soon as he wakes up in the morning, and showed his iPhone prompting him with a meditation app at the relevant time.
Is wel een onderdeel van Proactive Siri. Die leert wanneer jij naar muziek luistert, op welke momenten van de dag (dus als je geregeld om 5 uur in de auto met muziek aan naar huis rijdt enz.)

[ Voor 58% gewijzigd door xoniq op 13-07-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
Haha toevallig kwam ik die net ook tegen,
erg goed en duidelijk artikel.

Enige wat ik er niet op uit kan maken is of er bepaalde instellingen voor nodig zijn (denk aan locatievoorzieningen voor appsuggestie, of bepaalde instellingen onder algemeen - > handoff en appsuggestie) of dat Siri zelf mee komt.

Vandaar vroeg ik me af mensen deze situatie al meegemaakt dat er een app icoon verschijnt op bepaalde momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
davee92 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:25:

Enige wat ik er niet op uit kan maken is of er bepaalde instellingen voor nodig zijn (denk aan locatievoorzieningen voor appsuggestie, of bepaalde instellingen onder algemeen - > handoff en appsuggestie) of dat Siri zelf mee komt.

Vandaar vroeg ik me af mensen deze situatie al meegemaakt dat er een app icoon verschijnt op bepaalde momenten.

[...]
Ah op die manier. Ik gebruik zelf geen iOS beta (meer, vanwege bepaalde apps die het dan niet meer doen), maar de laatste keer dat ik de beta gebruikte, en ik vroeg (iets in de trant van):

"Toon me de foto's van de geboorte van Jason"

Kreeg ik geboorte foto's te zien. (M'n eerste zoon Jason is onlangs geboren, en moest geboortekaartjes ontwerpen, grappig om mee te testen).
Dus die intelligente zoekopdrachten voor foto's functioneerde wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
davee92 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:25:

[...]
Zoals ik zal zei: ja dat werkt al. Ik krijg 'sochtends als ik naar m'n werk ga het Spotify icoontje linksonder op m'n lockscreen en als ik naar huis ga ook. Het is wel (slim) gekoppeld aan het wel of niet aangesloten hebben van een koptelefoon. Misschien wordt dat ook wel opgeslagen, dat je Spotify gebruikt op moment X en gebruik maakt van een koptelefoon en dat wanneer die condities zich weer voordoen, hij voorstelt dat je Spotify kan gebruiken.

Wel mis ik de foto shortcut in de hoek rechtsonder. Gek genoeg zie ik die niet meer op m'n lockscreen.
Tevens werkt een foto maken met de volume up knop niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iJeanPaul
Sluuz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]
Wel mis ik de foto shortcut in de hoek rechtsonder. Gek genoeg zie ik die niet meer op m'n lockscreen.
Tevens werkt een foto maken met de volume up knop niet meer.
Dat probleem was mij ook al opgevallen heb het ook al doorgegeven aan Apple via de feedback app.
Hopelijk is dit een foutje wat ik wel denk en geen definitieve verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben nu iOS 9 Public Beta aan het installeren op mijn iPhone 5C... Ten minste, ik ben hem nu aan het downloaden. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
ik krijg helemaal geen proactive siri :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
boosterbosch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:43:
ik krijg helemaal geen proactive siri :s
In welk opzicht? Wat verwacht je te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
CRXDelSol schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:47:
[...]

In welk opzicht? Wat verwacht je te krijgen?
in de 1ste en 2de dev beta als ik naar rechts swipe deed, kreeg ik daar recommended apps, nieuws, enz ... nu enkel de search bar bovenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
boosterbosch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:49:
[...]

in de 1ste en 2de dev beta als ik naar rechts swipe deed, kreeg ik daar recommended apps, nieuws, enz ... nu enkel de search bar bovenaan
Is hiervoor niet een optie in te stellen?
Ikzelf gebruik geen beta, kan me herinneren dat ik dat in beta 1 ook gewoon had.

// EDIT //

Dit lees ik op Reddit als oplossing:
Disable in settings. Restart device. Re-Enable. Voila.
Edit: Settings>General>Spotlight Search
https://www.reddit.com/r/...d_beta_3_bugs_issues_and/

[ Voor 25% gewijzigd door xoniq op 14-07-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Ben deze fix net aan het testen, tot nu toe ... no joy :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietb219
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-11-2022
Zijn jullie ook de kiosk kwijt?
Ik kan daardoor de telegraaf app niet meer starten.
Ook af en toe last met het synchroniseren van notities.
Op mijn phone wel de kiosk en op iPad air2 niet. Strange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
rietb219 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:59:
Zijn jullie ook de kiosk kwijt?
Ik kan daardoor de telegraaf app niet meer starten.
Ook af en toe last met het synchroniseren van notities.
Op mijn phone wel de kiosk en op iPad air2 niet. Strange!
Kiosk is inderdaad weg. Maakt plaats voor Apple News. Mijn NRC-app doet het nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boosterbosch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Dat werkt hier nog wel gewoon. Wat ik ermee moet is mij alleen een raadsel.
(Van mij mag die hele Spotlight functie wel verdwijnen. Gebruik dat echt nooit.)

Edit: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29yfry9.png

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 14-07-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:22:
[...]
(Van mij mag die hele Spotlight functie wel verdwijnen. Gebruik dat echt nooit.)
Vergeet de zakelijke markt niet.. Ik gebruik het ook nauwelijks, maar als je het nodig hebt is het wel verrekte makkelijk. Maar in de public beta was me het een lijst die geïndexeerd wordt, zal nog wel compacter vormgegeven worden denk ik.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Werkt iCloud bij jullie?
Bij mij is de backup 0 bytes en heb ik 5gb van de 5gb vrij.
Toch krijg ik om de zoveel tijd een melding dat mijn iCloud storage helemaal vol is.
Dit geeft mij nogal een onprettig en onveilig gevoel.
Stel ik zou terug willen naar de officiële laatste versie van iOS 8... Welke garantie heb ik dat alles ook netjes vanuit de cloud op mijn iPhone terug gezet word.
Nu weet ik dat er risico's kleven aan een beta, maar ironisch genoeg was ik juist weg gestap van Android ivm dit soort ongein. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Als je via een melding naar een andere applicatie gaat en dat ze dan bovenin een quicklink maken naar de app waar je vanaf komt :D !!

Tevens zie ik mijn rMBP niet meer en andersom met airdrop (El Capitan en iOs 9) meer mensen hier last van?

[ Voor 29% gewijzigd door Famous op 14-07-2015 22:11 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb niet voor niets eerst een iTunes backup gemaakt van de telefoon met 8.4 erop... Bij mij is de iCloud backup ook leeg, waarschijnlijk omdat die niet compatible is met iOS 9?

Ik maak nu een geforceerde iCloud backup, zien of dat werkt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Bij mij loopt youtube screen rotatie nog niet echt lekker. Hoe zit dat bij jullie?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik hoop dat er snel een nieuwe public beta komt, echt de ene naar de andere freeze van veel verschillende apps, battery drain ook echt van de zotte maar goed.. Er zelf voor gekozen om de beta te testen dus ik klaag niet. 'T werkt alleen wat onhandig allemaal nu :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:22:
[...]

Edit: [afbeelding]
Nou,als er iets is wat ik vaak gebruik Is het wel spotlight! Voor het zoeken en openen van apps en googlen. Onmisbaar!
Ik heb overigens ook geen proactieve Siri. Zal die fix nog eens proberen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:10:
Als je via een melding naar een andere applicatie gaat en dat ze dan bovenin een quicklink maken naar de app waar je vanaf komt :D !!
Dat is goud hè! Dat had er vanaf 2.0 al in moeten zitten. Gebruik het nu al mega veel na die bèta's, miste het laatst zelfs toen ik de 8.4 iPhone van mijn vriendin vast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

crazylegs schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:30:
Ik hoop dat er snel een nieuwe public beta komt, echt de ene naar de andere freeze van veel verschillende apps, battery drain ook echt van de zotte maar goed.. Er zelf voor gekozen om de beta te testen dus ik klaag niet. 'T werkt alleen wat onhandig allemaal nu :)
Je klaagt wel beetje hoor :D
Zelf eigenlijk geen last hiervan, heb hem ook gewoon over iOs 8.4 heen gegooid. Batterij is prima, vanochtend met 84% de deur uit en om 20:30 nog rond de 40%.
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Dat is goud hè! Dat had er vanaf 2.0 al in moeten zitten. Gebruik het nu al mega veel na die bèta's, miste het laatst zelfs toen ik de 8.4 iPhone van mijn vriendin vast had.
Jep, enige wat ik jammer vind is dat het niet met multi tasken ook zo is, dan was het helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:48:
Jep, enige wat ik jammer vind is dat het niet met multi tasken ook zo is, dan was het helemaal perfect.
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Als ik zelf switch tussen een applicatie (dubbel tap op home knop) dan is die mogelijkheid niet om snel terug te gaan.
Switch soms redelijk veel tussen twee of drie apps waarbij ik bij sommige maar even 2 seconde kijk.

Ach, je kan ook niet alles hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:55:
[...]

Als ik zelf switch tussen een applicatie (dubbel tap op home knop) dan is die mogelijkheid niet om snel terug te gaan.
Switch soms redelijk veel tussen twee of drie apps waarbij ik bij sommige maar even 2 seconde kijk.

Ach, je kan ook niet alles hebben :+
Ooh zo. Ja dat is jammer idd :)

En sinds Beta3 loopt het Multitask menu rechts mijn scherm uit, ach fixen ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:11:
Ik heb niet voor niets eerst een iTunes backup gemaakt van de telefoon met 8.4 erop... Bij mij is de iCloud backup ook leeg, waarschijnlijk omdat die niet compatible is met iOS 9?
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/faq

How do I get a shipping version of iOS back on my iPhone, iPad, or iPod touch?
Always back up your iOS device before installing beta software. To get a shipping release of iOS on your iPhone, iPad, or iPod touch, you can simply install the final version of the software you are testing when it appears in Software Update. If you would like to go back to a previously released version, you must first erase the beta software, then re-install the latest shipping version of iOS, and finally restore from your previously saved iTunes backup.

Bold: re-install is dan .ipsw wat echt een schoon image is wat geflashed wordt met de juiste iOS configuratie assistent, daar zit geen rek in :). En een schoon image flashen kan (nog) niet vanuit iCloud. Een gereserveerde recovery partitie om een .ipsw naar te downloaden op het device biedt uitkomst, maar dan eerst minimaal 32 GB opslag ruimte..

En: previously saved iTunes backup doet het ergste vermoeden. Echter is niet terug te vinden wanneer deze
FAQ geschreven is of bijgewerkt.
Ik maak nu een geforceerde iCloud backup, zien of dat werkt...
Volgens Apple: "De iOS-configuratie-assistent is de enige manier om een iCloud reservekopie terug te zetten." Voor een (public) bèta moet je een profile installeren. Als dit profile geen ondersteuning biedt voor iOS-configuratie-assistent van huidige iOS versie + laatst gesigneerde van vorige iOS versie..user/previousprofile/previousioslastsigned vast in iCloud. (ik zeg dat heel makkelijk, maar dat is het natuurlijk niet!)

Ze willen veel in iCloud centraliseren, en een public bèta levert Apple en App ontwikkelaars altijd voldoende input op om gezamelijk een paar extra bugs te elimineren voor een release.
Kleine tegenprestatie in de vorm van terug naar een vorig iOS en de zekerheid dat je een recente backup kunt terugplaatsen zou mooi zijn. Nu zou dit alleen via je fysieke Mac of pc kunnen.. die kan crashen..
De Cloud crashed nooit ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:06:
Werkt iCloud bij jullie?
Toch krijg ik om de zoveel tijd een melding dat mijn iCloud storage helemaal vol is.
dat geeft een iets ander licht op de iCloud storage of backup, zou die dan zolang jij nog een iCloud backup van 8.x bewaard dit niet vrijgeven voor iOS 9? Zie mijn post hierboven, ik heb onhandig gekwoot!
Stel ik zou terug willen naar de officiële laatste versie van iOS 8... Welke garantie heb ik dat alles ook netjes vanuit de cloud op mijn iPhone terug gezet word.
Nu weet ik dat er risico's kleven aan een beta, maar ironisch genoeg was ik juist weg gestap van Android ivm dit soort ongein. :(
Hopelijk weet Albanter hier morgen/overmorgen meer over.

Heb je alleen recente iCloud backups of ook iTunes backups?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt alsof je toch niet weet dat er risico's kleven aan een beta. Als je weg wilt van Android vanwege dit soort ongein moet je dus de stable versie van iOS draaien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een bèta is altijd risico. ICloud backup werkt inderdaad niet en de oude backup is vanaf de iPhone niet uit iCloud te verwijderen. Later vandaag ga ik proberen hem vanuit iCloud zelf (online of vanuit het Windows programma) te verwijderen...

Maar ga er dus van uit dat iCloud backups niet werken...

Op de site van Apple stond dat je de iTunes backup moet archiveren maar in de Windows versie van iTunes werkt dat niet. Weet iemand hoe ik die 8.4 backup kan veiligstellen zodat ik zonder die te overschrijven iTunes backups van mijn iOS 9 device kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:53
Werkt iCloud bij jullie?
Bij mij werkt de iCloud Back-up gewoon. Ik gebruikt iOS 8.4 en 9 apparaten op hetzelfde account. De 5gb die jij hebt is te weinig voor een volledige Back-up. De Back-up van mijn ios9 iPhone is 15 gb en dan redt je het niet met 5gb.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste