• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06
DwightKSchrute schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:57:
[...]

Had ik gisterenavond ook bij een app of 10. Datum van de update was ook gewoon 17 september en toch kwamen ze gisteren dus weer in de appstore. Geen flauw idee waarom. Ik had nog niet geüpdate naar 9.0.1.
Zelfde probleem, ik zie bv. de update van Microsoft Word van 18 september weer voorbij komen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nog een bug:

Als ik cijfers gebruik op het toetsenbord en dan de spatiebalk gebruik, schakelt het toetsenbord terug naar letters. Lekker handig...

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik maak veel gebruik van het importeren van bijlagen uit mails naar Pages. Sinds iOS 9 lijkt dit bij mij niet meer te werken, hebben meer mensen hier last van?

Ik heb het dan over .doc of .docx openen in (wat blijkbaar ook veranderd is in 'kopieer naar') Pages. Het importbalkje blijft gewoon hangen iets over de helft. Je kunt wachten wat je wilt, je .doc of .docx komt gewoon niet meer in Pages.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:37
Splinter Cell schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:47:
Nog een bug:

Als ik cijfers gebruik op het toetsenbord en dan de spatiebalk gebruik, schakelt het toetsenbord terug naar letters. Lekker handig...
Is geen bug volgens mij. Heb het op iOS 8.4 ook. Lijkt meer een "feature" te zijn. Ik neem aan als je een cijfer typt en vervolgens op spatie drukt geen ander cijfer meer wil typen.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

kimiferrari schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:55:
[...]

Is geen bug volgens mij. Heb het op iOS 8.4 ook. Lijkt meer een "feature" te zijn. Ik neem aan als je een cijfer typt en vervolgens op spatie drukt geen ander cijfer meer wil typen.
Klopt heb dit ook al bevestigd gekregen.

Het is gewoon onhandig. Helemaal als je bijvoorbeeld facturen of zo moet schrijven. Of een andere situatie, iets met telefoonnummers of weet ik wat.

Een "feature" van niks.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

_Rayman_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:19:
Wat ik irritant vind van IOS 9 op de iphone 6 (64GB), is dat whatsapp nauwelijk een audio signaal geeft, als ik een berichtje heb gekregen.

Daarnaast geeft mijn ipad air2 (ook IOS 9) geen audio bericht als ik Siri gebruik. Ik hoop dat in eerste geval, het euvel met whatsapp wordt opgelost. Heb al een restore en herstel gedaan, maar helaas zonder resultaat.
Update 9.0.1 geinstalleerd en het probleem lijkt opgelost op mijn ipad en iphone. :)

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Ook na update 9.01 is mijn iPad 3 beretraag geworden. Het spel HayDay is niet leuk meer te spelen. Het gekke is dat mijn vrouw met de iPad Air hier geen last van heeft!
Ik heb helaas de oude versie niet gebackupt. Nu maar afwachten wat ik moet doen. Ben met mijn 80 jaar niet zo gis meer als vroeger...

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Verwijderd

Sinds ik de update heb gedaan op men iPad mini werkt die trager nog iemand problemen mee?

• LukaKian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
_Rayman_ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:36:
[...]

Update 9.0.1 geinstalleerd en het probleem lijkt opgelost op mijn ipad en iphone. :)
Bij mij nog steeds het zelfde probleem na de update 9.0.1

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Wat ook wel ideaal is aan iOs 9:

De mappen die je normaal gesproken krijgt als je hem als verwisselbare hardeschijf koppelt aan je pc zijn nu ook verdwenen, Dus 1 of 2 mappen afhankelijk van hoeveel foto's je natuurlijk hebt :)

PS: Wat iri is is dat bijna alle apps een zwart scherm krijgen voordat ze actief zijn. :(

Power to the beat.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

NRG

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:33:
Sinds ik de update heb gedaan op men iPad mini werkt die trager nog iemand problemen mee?
Welke generatie iPad Mini betreft het? Er zijn namelijk 4 generaties. Wat heb je zelf al ondernomen om het probleem op te lossen / te onderzoeken of dit mogelijk is.

AdGuard Home

Verwijderd

Ik heb een 3.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een 3, en nu? ipv hier je vraag neer te dumpen kun je ook zelf inzet tonen door het topic te lezen en wat proberen. We zijn geen helpdesk

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2015 14:02 ]

39

• crypt0rr
Als je ook nog de andere vraag wilt beantwoorden zou dan handig zijn.

Wat je natuurlijk altijd kan doen is een schone installatie. Hier een iPad Mini Retina (2e generatie) draait naar mijn mening nog prima iOS 9.

AdGuard Home

Verwijderd

Ik heb dat normaal geïnstalleerd zoals het zou moeten is niet de eerste keer dat ik een update installeer en nooit problemen gehad tot nu.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ein-de-lijk, een update waardoor klaarblijkelijk het volumeniveau van mijn iPhone 5s niet standaard elke keer naar Volmax gaat na verwijderen van mijn headset. Elke keer weer...

En waarmee ik een stijl kan wijzigen in mijn posts op GoT zonder dat het menu onnodig in de weg zit... _O-

Leuk: de nieuwe 'blader'-functie om van app te wisselen (homeknop dubbelklikken).

Handig: batterij-verbruik historie door apps.

Alleen tekst op mijn keyboard ziet er nogal 'dodgy' uit. :/

Niet-geoptimaliseerd font?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 24-09-2015 16:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57

swv

Hmm. Er is een iPhone 6s onderweg naar mij en ik heb een werkende traceercode gekregen vandaag bij UK Mail. Echter krijg ik maar telkens te zien dat er geen zending gevonden kan worden op mijn iPhone. Op mijn iPad werkt het wel.

Net bedacht ik mij dat ik adblocker Crystal niet had ingeschakeld op mijn iPad, en wel op de iPhone. Dus ik Crystal op mijn iPhone uitgezet en nu vind UK Mail mijn zending wel.

Kortom, ik ben bang dat ik een deel van de internet ervaring mis door de adblockers in safari iOS 9. Niet zo erg bij sites als nu.nl, maar wanneer ik een webformulier invul wil ik wel dat de ingevulde informatie (zoals bankzaken) volledig gecommuniceerd wordt met de server. En niet dat een adblocker het tegenhoud zonder feedback te geven :/

Ik ben dus benieuwd in hoeverre dit aan de orde is en of andere adblockers dit probleem ook/niet hebben.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:53:
Hmm. Er is een iPhone 6s onderweg naar mij en ik heb een werkende traceercode gekregen vandaag bij UK Mail. Echter krijg ik maar telkens te zien dat er geen zending gevonden kan worden op mijn iPhone. Op mijn iPad werkt het wel.

Net bedacht ik mij dat ik adblocker Crystal niet had ingeschakeld op mijn iPad, en wel op de iPhone. Dus ik Crystal op mijn iPhone uitgezet en nu vind UK Mail mijn zending wel.

Kortom, ik ben bang dat ik een deel van de internet ervaring mis door de adblockers in safari iOS 9. Niet zo erg bij sites als nu.nl, maar wanneer ik een webformulier invul wil ik wel dat de ingevulde informatie (zoals bankzaken) volledig gecommuniceerd wordt met de server. En niet dat een adblocker het tegenhoud zonder feedback te geven :/

Ik ben dus benieuwd in hoeverre dit aan de orde is en of andere adblockers dit probleem ook/niet hebben.
bij Crystal kun je ook niets instellen. Kijk ook eens naar 1Blocker. Er zijn vast ook nog andere adblockers die instellingen hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb 2 toestellen, Iphone 5s en Nexus 4. Op mijn iphone heb ik mijn gmail account toegevoed (inclusief mijn contacten). Doel was dat als ik een bepaalde contact toevoegd op iphone, dat deze vervolgens ook te zien was op mijn android toestel of via contacten (via gmail).

Echter gebeurt dit niet. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik anders moet doen? Ik heb geen toegang tot itunes (via pc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Zhadum schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:23:
Ik heb 2 toestellen, Iphone 5s en Nexus 4. Op mijn iphone heb ik mijn gmail account toegevoed (inclusief mijn contacten). Doel was dat als ik een bepaalde contact toevoegd op iphone, dat deze vervolgens ook te zien was op mijn android toestel of via contacten (via gmail).

Echter gebeurt dit niet. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik anders moet doen? Ik heb geen toegang tot itunes (via pc).
bij instellingen > Mail, contacten, agenda's en dan in de subsectie contacten je standaardaccount wijzigen naar gmail.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ook handig: bij iCloud backup had iOS9 standaard weer backuppen van mijn foto's aangezet, wat ik altijd uit heb staan op de iPad. Nu heeft ie dus een keer zo'n grote backup gemaakt dat mijn iCloud bijna vol is. Echter, nadat ik het backuppen van foto's heb uitgezet en opnieuw een backup heb laten maken, die dus veel kleiner zou moeten zijn, blijft hij maar volhouden dat iCloud backup bijna vol is. Hij heeft dus op één of ander manier stiekem toch die oude, te grote backup laten staan. Vage is ook: bij de omvang van de volgende backup staat '0 bytes'....

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

SuBBaSS

-has Ryzen

jasjenl schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:45:
Ook handig: bij iCloud backup had iOS9 standaard weer backuppen van mijn foto's aangezet, wat ik altijd uit heb staan op de iPad. Nu heeft ie dus een keer zo'n grote backup gemaakt dat mijn iCloud bijna vol is. Echter, nadat ik het backuppen van foto's heb uitgezet en opnieuw een backup heb laten maken, die dus veel kleiner zou moeten zijn, blijft hij maar volhouden dat iCloud backup bijna vol is. Hij heeft dus op één of ander manier stiekem toch die oude, te grote backup laten staan. Vage is ook: bij de omvang van de volgende backup staat '0 bytes'....
https://support.apple.com/kb/PH12792?locale=nl_NL
Dus even naar je icloud instellingen op je telefoon, dan beheer opslag, daar je reservekopie aantikken en kiezen voor "delete backup".

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 10:48
jasjenl schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:45:
SuBBaSS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:56:
[...]

https://support.apple.com/kb/PH12792?locale=nl_NL
Dus even naar je icloud instellingen op je telefoon, dan beheer opslag, daar je reservekopie aantikken en kiezen voor "delete backup".
De back-up verwijderen zal waarschijnlijk niet echt helpen. Je kunt de iCloud foto's verwijderen in Settings > iCloud > Storage > Manage Storage > iCloud Photo Library.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oW7EUy2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door BleuZ op 24-09-2015 17:59 ]

• crypt0rr
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:44:
Ik heb dat normaal geïnstalleerd zoals het zou moeten is niet de eerste keer dat ik een update installeer en nooit problemen gehad tot nu.
Wat verwacht je van ons dat wij met deze informatie gaan doen? Wees eens concreet met je vragen en wat je precies wilt.
En beantwoord eens vragen die gesteld worden, zonder dat je dat doet wordt het een lastig verhaal.

Mocht je niet met bovenstaande informatie overweg kunnen, dan raad ik je ten zeerste aan om gezellig met de Apple support te gaan babbelen. Te vinden op http://www.apple.com/nl/contact/

AdGuard Home

Verwijderd

bardl-1,

Het gaat over een iPad 3 mini.
Ik weet/wist niet wat je bedoelde met een "schone installatie". Ik heb gewoon ge-upgrade zoals altijd (via de update manager van Apple zelf).

Zelf had ik nog niets ondernomen omdat ik niet goed wist naar wat ik moest zoeken, daarom had ik mijn vraag hier gesteld.

Wat ik eigenlijk wou weten of jullie ook last hadden van een snelheid degradatie na de update naar iOS 9. Die vraag is intussen beantwoord (nee), waarvoor dank.

Ik heb deze informatie intussen gedeeld met mijn vriend en die gaat bekijken wat we moeten doen om eventueel een schone installatie uit te voeren.

Bedankt voor je hulp en je geduld.

ps: dit was mijn eerste ervaring op een (technisch) forum.

• jasjenl
  • Laatst online: 22-09 15:45

jasjenl

Liab A Tymo

J.Appleseed schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:58:
[...]

[...]

De back-up verwijderen zal waarschijnlijk niet echt helpen. Je kunt de iCloud foto's verwijderen in Settings > iCloud > Storage > Manage Storage > iCloud Photo Library.

[afbeelding]
Dat heb ik al gedaan, helpt niet. Ik zal de Back-up eens wissen.. Dat iCloud photolibrary gebruik ik trouwens niet eens...

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 24-09-2015 20:30 ]

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:26:
[...]

bij instellingen > Mail, contacten, agenda's en dan in de subsectie contacten je standaardaccount wijzigen naar gmail.
Dankjewel. Stond inderdaad verkeerd. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat alle bestaande contacten op mijn iphone ook op mijn android komen? Moet ik 1:1 gaan vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Zhadum schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:34:
[...]

Dankjewel. Stond inderdaad verkeerd. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat alle bestaande contacten op mijn iphone ook op mijn android komen? Moet ik 1:1 gaan vergelijken?
Dat hangt een beetje af van hoe je de contacten in eerste instantie bewaard hebt.

Wellicht helpt dit http://macworld.nl/mac/in...an-ios-naar-android-50913

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Splinter Cell schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:05:
[...]

Klopt heb dit ook al bevestigd gekregen.

Het is gewoon onhandig. Helemaal als je bijvoorbeeld facturen of zo moet schrijven. Of een andere situatie, iets met telefoonnummers of weet ik wat.

Een "feature" van niks.
Tja, je moet kiezen: of je blijft bij het huidige toetsenbord, of je gaat terug naar letters. Als je in 51% van de gevallen een letter typt na een cijfer + spatie, dan is dat dus de meerderheid en is dat handiger. Dat dat niet werkt voor 49% van de gevallen is jammer, maar de minderheid.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Fijn, IOS 9.0.1 heeft mijn widgets gesloopt. Ik gebruikte oa die van Philips Hue veel, maar die zijn nu verdwenen en ook niet opnieuw te kiezen. Met 9.0 was er nog niks aan de hand. Waarom trap ik er iedere keer weer in om gelijk de nieuwste versie te installeren. :(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Zonet iOS 9.1 public beta 1 een update gegeven naar 9.1 public beta 2. Werkt allemaal net weer wat sneller dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:46:
Zonet iOS 9.1 public beta 1 een update gegeven naar 9.1 public beta 2. Werkt allemaal net weer wat sneller dan eerst.
Mee eens, wat ik wil heb is dat als je Safari wilt opstarten hij soms iets hapert. Snelheid van opstarten is ok, maar er zit iets in wat lijkt op een hapering. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_Rayman_ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:36:
[...]

Ik was eigenlijk heel blij toen ik het las totdat de eerste reactie het direct leek te ontkrachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Voor de mensen die ook last hebben van klapperende wifi connectie:
In short, IOS 9 switches automatically to the fastest connection available. If you want to stay on the wifi of your choice and disable this feature got to Settings / Cellular and scroll down to WIFI Assist ( at the bottom) and switch it off. Turn off your phone and start again. You should be fine. This is a new feature and it's supposed to be used to avoid dropped calls when you do WIFI calling through your cell phone provider.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
Tot zover het automatisch overzetten van iCloud abonnementen van 20 naar 50 gb?? Zit even te kijken in de upgrade mogelijkheden van mijn iCloud instellingen en zie dat ik de 50gb zelf moet gaan aanvinken. Heeft het dan te maken met het feit dat mijn 20gb abbo nog tot december loopt?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:12:
[...]

Mee eens, wat ik wil heb is dat als je Safari wilt opstarten hij soms iets hapert. Snelheid van opstarten is ok, maar er zit iets in wat lijkt op een hapering. Meer mensen last van?
waar ik me nu erg aan irriteer, is dat Safari bij opstarten PERSE de vorige/huidige webpagina wil verversen/laden. Ik kan uiteraard op het kruisje drukken, maar dat heeft amper een seconde effect waarna hij alsnog de pagina laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

HyperTrophy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:57:
[...]

waar ik me nu erg aan irriteer, is dat Safari bij opstarten PERSE de vorige/huidige webpagina wil verversen/laden. Ik kan uiteraard op het kruisje drukken, maar dat heeft amper een seconde effect waarna hij alsnog de pagina laadt.
Ik ook, is helaas ook al zo in iOS 8. Vooral onhandig als je geen bereik hebt of in het buitenland bent en een pagina als history wil raadplegen |:( Nu maak ik screenshots.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Knoezelbos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:39:
Tot zover het automatisch overzetten van iCloud abonnementen van 20 naar 50 gb?? Zit even te kijken in de upgrade mogelijkheden van mijn iCloud instellingen en zie dat ik de 50gb zelf moet gaan aanvinken. Heeft het dan te maken met het feit dat mijn 20gb abbo nog tot december loopt?
Die lopen toch per maand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Snap dat de nieuwe abonnementen per maand lopen maar mijn 20gb sloot ik af voor een jaar. Ik stel de vraag omdat er vanuit gegaan werd dat de abonnementen automatisch overgezet worden.. Maar het lijkt erop dat dit dus niet zo is...

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Misschien alleen de maandelijkse tot nu toe...
Ik kreeg inderdaad ook een mail dat het was aangepast.

Overigens wel nog steeds ruimte die verdwenen is hier, een of andere backup die onder water is blijven staan.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:51:
Fijn, IOS 9.0.1 heeft mijn widgets gesloopt. Ik gebruikte oa die van Philips Hue veel, maar die zijn nu verdwenen en ook niet opnieuw te kiezen. Met 9.0 was er nog niks aan de hand. Waarom trap ik er iedere keer weer in om gelijk de nieuwste versie te installeren. :(
Op welk device?
Schrok even van je bericht. Gebruik de Hue widget ook veel. Maar gelukkig geen problemen met widgets hier op een 6 en een air2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
Grrr sinds iOS 9 geen iCloud backup meer op m'n iPhone.
Op de iPad werkt 't zonder problemen.
Vele dingen al geprobeerd ; oud backup verwijderd, afmelden & aanmelden op de iCloud.
Helaas, laat zich niet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Jep, die ga ik er dus af knikkeren. Dat vind ik sowieso absoluut niet etisch verantwoord; je vraagt namelijk van beide partijen geld voor het aanbieden van tegenstrijdige diensten.

AdBlock Plus is dan nog gratis, dus komen er ten minste maar inkomsten van één kant. Hier betaal je voor, als je bij een betaalde app de user/klant gaat tegenwerken gaat me dat veel te ver.

[ Voor 9% gewijzigd door BleuZ op 25-09-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 13:45
Ok, crystal is dus ook exit voor mij... Wat een faal zeg...

Maar ontopic:

Ik had sinds 9.1 (PB1) last dat mijn 3/4g niet lekker werkte. 9.1 (PB2) gaf nog steeds problemen echter na een harde reset werkt alles naar behoren.

Enige probleem is dat ik Siri niet werkend krijg... De configurator voor Hey Siri start prima op maar er lijkt geen geluid gedetecteerd te worden, ik kan Hey Siri blijven roepen tot ik een ons weeg.

Verder geen problemen met bellen ofzo, misschien iemand die dit probleem ook heeft of het herkend?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
UltraSub schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:39:
Misschien alleen de maandelijkse tot nu toe...
Ik kreeg inderdaad ook een mail dat het was aangepast.

Overigens wel nog steeds ruimte die verdwenen is hier, een of andere backup die onder water is blijven staan.
Dan zal er misschien nog wel een mail komen... Ben misschien te ongeduldig :+

Heb overigens ook last van een oude backup die nog in iCloud staat en niet weg gaat. Volgens mij hier al een keer vermeld. Konden mij destijds (2 weken terug) niet helpen vanuit Apple omdat toen iOS 9 nog niet uit was. Misschien binnenkort weer eens op de chat.

[ Voor 24% gewijzigd door Knoezelbos op 25-09-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind het wel goed dat fatsoenlijke ads door worden gelaten. Er zijn genoeg partijen die die aanbieden (http://decknetwork.net/privacy/). Daarnaast is het niet realistisch om te verwachten dat we met z'n alle ads blokken en toch alle info gratis beschikbaar houden.

Overigens kies ik er zelf voor een combi van een Tweakers abo, NOS nieuws en Blende. Op die manier alle info tot mijn beschikking zonder (of minimale) reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Je kon er op wachten.. nieuws: AdBlock Plus-dev biedt makers iOS-adblockers geld om zijn whitelist t...
Come on Firefox for iOS please an option for uBlockOrigin, also on non 64-bit devices :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
J.Appleseed schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:25:
[...]

Jep, die ga ik er dus af knikkeren. Dat vind ik sowieso absoluut niet etisch verantwoord; je vraagt namelijk van beide partijen geld voor het aanbieden van tegenstrijdige diensten.
Je kunt het ook anders bekijken, beide partijen betalen geld aan een derde partij die vervolgens advertenties cureert. Dat lijkt mij een prima deal, het internet kan onmogelijk bestaan zonder advertenties, maar de adverteerders moeten zich wel beseffen dat ze veel te ver zijn gegaan.

Als je geen voorstander van dit model bent kun je er gewoon voor kiezen die apps niet te gebruiken. En als blijkt dat dit verdienmodel niet werkt gaat het vanzelf weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb het gevoel alsof ik de notificatiegeluid bug in whatsapp heb opgelost door domweg een ander geluidje te kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Sinds de update naar IOS 9 ben ik alle inhoud van mijn mails kwijt op iphone en ipad.
In de mail staat nu : dit bericht is niet gedownload van de server.
Voor de update was de inhoud van de mails nog wel te lezen, bij instellingen staat dat de mails nooit verwijderd mogen worden.
Iemand dit ook tegengekomen en eventueel een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
In Safari was ik altijd gewend om een pagina terug te gaan door naar rechts te swipen en andersom.
Nu is een swipe naar links dat het multitask panel openklapt.
Is dat nog ergens in te stellen?
Dus niet multitask panel helemaal uit maar dat Safaris zich weer als in iOS 8 gedraagd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt splitview uitschakelen (Instellingen/Algemeen/Multitasking/Sta meerdere apps toe) maar je kunt ook iets hoger/lager swipen dan je gewend bent. Als je vanuit het midden swiped dan reageert splitview maar zit je daar iets boven/onder dan doet ie dat niet en pakt hij de gesture die hij in iOS8 ook zou pakken. Je moet je muscle memory eigenlijk weer opnieuw trainen.

Verwijderd

Nou, de 9.01 bevalt niet zo goed. Twee iPad Airs 2 lopen vast na een reboot. Eentje herstelde na 3 keer rebooten. De andere heb ik terug gezet naar factory reset. Van onze iPhones 5S-en lopen de accu's nu echt hard leeg. Ik heb zoveel mogelijk apps maar verwijderd en background verversen op wat apps uitgezet maar ik ben er niet zo happy mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
kraades schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:23:
In Safari was ik altijd gewend om een pagina terug te gaan door naar rechts te swipen en andersom.
Nu is een swipe naar links dat het multitask panel openklapt.
Is dat nog ergens in te stellen?
Dus niet multitask panel helemaal uit maar dat Safaris zich weer als in iOS 8 gedraagd.
Gewoon onderaan of bovenaan de pagina swipen. Dat multitask panel pakt ie alleen in het midden van het scherm.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Jeroen O schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:55:
[...]

Gewoon onderaan of bovenaan de pagina swipen. Dat multitask panel pakt ie alleen in het midden van het scherm.
Ja hoor... 8)7 Inderdaad. Bedankt!

👉🏻 Blog 👈🏻

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Helaas is app thinning uitgesteld: http://www.iculture.nl/app-thinning-uitgesteld-ios-9/

"Apple heeft ontwikkelaars op de hoogte gesteld, dat de opslagruimtebesparende techniek App Thinning (of: App Slicing) nog niet wordt toegepast in iOS 9. Er is sprake van uitstel, omdat er problemen zijn bij backups via iCloud. App Thinning moest ervoor zorgen dat apps minder opslagruimte nodig hebben, omdat de apps helemaal worden toegesneden op jouw toestel, waardoor ze kleiner in omvang zijn."

NRG

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:56
Jammer, dat was de grootste reden dat ik uitkeek naar iOS 9!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Knoezelbos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:39:
Ik heb dit uitgezocht aangezien ik ook nog per jaar betaalde.

Tip voor iedereen die nog de "oude "jaarlijkse betaalregeling gebruikt:

Upgrade naar 50gb via het icloud menu en je zal automatisch overgaan naar maandelijkse betaling (€0,99 per maand). Het verschil wordt verrekend. De resterende maanden van de oude jaarlijkse betaalregeling krijg je dus terug.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

readytoflow schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:24:
[...]

Op welk device?
Schrok even van je bericht. Gebruik de Hue widget ook veel. Maar gelukkig geen problemen met widgets hier op een 6 en een air2.
Beetje laat, maar een Mini 2.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds de update naar iOS 9 heb ik allemaal wazige problemen op zowel de iPhone 6 als de iPad mini retina. Willekeurige vastlopers waarbij het scherm niet meer reageert, stotterende weergave van apps (games en scrollen in Safari), rare meldingen bij het updaten van apps (zoals dat ik ruimte te weinig zou hebben voor de update, of dat ik met wifi verbonden moet zijn om te updaten terwijl ik helemaal geen simkaart in de iPad heb op dat moment, of app-icoontjes die meerdere dagen in de updating-weergave blijven hangen) en als ik word gebeld hoor ik soms niets. Vandaag had ik ook nog dat het trilsignaal actief bleef nadat ik was gebeld en weer eens niets hoorde. Heel vreemd: de telefoon bleef overgaan, maar op het scherm zag ik daar niets van.

Ik dacht dat de focus bij iOS op stabiliteit zou liggen, daar merk ik weinig van :/

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mijn widget probleem is verholpen door de apps opnieuw te installeren. Nu al mijn Hue scenes opnieuw maken ;(

Deze keer maar scene sharing gebruiken. :')

Chrome werkt trouwens ook niet meer zoals ik gewenst was. Soms duurt het 10s voor ik een link hier op het forum aan kan klikken of kan scrollen. Dit is pas ontstaan met IOS9.

[ Voor 36% gewijzigd door Ethirty op 27-09-2015 00:16 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57

swv

ppl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:03:
[...] je kunt ook iets hoger/lager swipen dan je gewend bent. Als je vanuit het midden swiped dan reageert splitview maar zit je daar iets boven/onder dan doet ie dat niet en pakt hij de gesture die hij in iOS8 ook zou pakken. Je moet je muscle memory eigenlijk weer opnieuw trainen.
Bedankt voor deze gouden tip. Ik zat hier ook mee. Dat ik er niet zelf op gekomen was 8)7

Ik vind side view en split view echt geweldig, maarrr.... ligt het aan mij of kun je de apps die er gebruik van maken niet beheren? De lijst van (onnodige) apps wordt nu wel erg lang waardoor ik een partij loop te scrollen tot ik de app vind die ik nodig heb :X

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 27-09-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Friespeuk schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:38:
Ik heb het gevoel alsof ik de notificatiegeluid bug in whatsapp heb opgelost door domweg een ander geluidje te kiezen :D
Ben toch benieuwd. Ik dacht dat het na de update na 9.0.1 was opgelost, maar helaas. Als je het geluidje weer terug zet naar wat je had, blijft dan het euvel ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 21:43

WoutF

Hoofdredacteur
Wij hebben op de redactie meerdere devices geupdate zonder enige problemen. Mijn vraag aan de mensen met problemen is dus of jullie gewoon een ota-update gedaan hebben, of een complete wipe and install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Ethirty schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:09:
Mijn widget probleem is verholpen door de apps opnieuw te installeren. Nu al mijn Hue scenes opnieuw maken ;(

Chrome werkt trouwens ook niet meer zoals ik gewenst was. Soms duurt het 10s voor ik een link hier op het forum aan kan klikken of kan scrollen. Dit is pas ontstaan met IOS9.
Is de Chrome-app wel al geüpdate voor iOS 9?

Ik zou Chrome sowieso ook niet aanraden op een Apple device. Safari werkt vaak veel sneller en op mobiele apparaten (vooral MacBooks) scheelt het je ontzettend veel voor wat betreft stroomconsumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

WoutF schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:06:
Wij hebben op de redactie meerdere devices geupdate zonder enige problemen. Mijn vraag aan de mensen met problemen is dus of jullie gewoon een ota-update gedaan hebben, of een complete wipe and install?
Ota, en om helemaal volledig te zijn doe ik dat al vanaf mijn iPad 2. Backup & restore naar de Mini 2 en gewoon door met updaten. Alle apps gaan ook gewoon ota. Het duurt na een OS upgrade altijd een paar updates voor alles weer stabiel is.

ja, ik besef me de voordelen (en nadelen) van een wipe&install
J.Appleseed schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:40:
[...]

Ik zou Chrome sowieso ook niet aanraden op een Apple device. Safari werkt vaak veel sneller en op mobiele apparaten (vooral MacBooks) scheelt het je ontzettend veel voor wat betreft stroomconsumptie.
Weet ik, maar Chrome werkt voor mij om een aantal redenen gewoon handiger: cross-platform bookmarks en contextionele opties als je bijv op een url klikt. Het is tot nu toe alle crashes en het batterijgebruik nog steeds waard.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

WoutF schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:06:
Update via iTunes, zoals altijd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

De ipad air 2 met ota en mijn iphone 6 zowel ota als itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:01:
[...]

Ik vind side view en split view echt geweldig, maarrr.... ligt het aan mij of kun je de apps die er gebruik van maken niet beheren? De lijst van (onnodige) apps wordt nu wel erg lang waardoor ik een partij loop te scrollen tot ik de app vind die ik nodig heb :X
Dat vind ik ook wat lastig... Had het handig gevonden als je via de voorkeuren kon aangeven of een app wel of niet in die Side view te zien is. Als straks nog meer apps de Side view ondersteunen, gaat die lijst echt idioot lang worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:52
Vooral problemen bij 9.0.1 zoals eerste paar x bij opstart van een app zwart beeld en als ik 2 x op de home knop tik zie ik 'm wel normaal, maar als ik dan de huidige app weer aantik dan weer zwart beeld...dit had ik ook bij 9.0 ff maar dat was verholpen door de iphone en ipad ff opnieuw op te starten, dit helpt helaas niet bij 9.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:01:
[...]

Bedankt voor deze gouden tip. Ik zat hier ook mee. Dat ik er niet zelf op gekomen was 8)7
Het werkt ook voor andere apps die de gestures gebruiken zoals Reeder. Is wel even wennen.
Die instelbaarheid mis ik ook. In Instellingen staan de apps gewoon vermeld en heb je allerlei toggles voor de overige functies. Het zou mooi zijn als je daar dan ook een toggle had voor de splitview. Wat splitview dan wel doet is de boel rangschikken op recentelijk gebruik. Iets wat je amper gebruikt staat dan ook helemaal bovenin de lijst, terwijl iets wat je recentelijk nog hebt gebruikt onderaan staat. Op zich is dat dan wel weer mooi uitgedacht en misschien dat dit uiteindelijk ook wel het scrollen wat minder maakt.

Wat ook jammer is, dat wanneer je geen gebruik wil maken van Spotlight of juist een hele beperkte set aan apps in Spotlight wil hebben je steevast na ieder nieuwe app te installeren die settings weer opnieuw moet doorlopen. Hij zet het namelijk standaard aan. Dan liever die vraag bij de 1e keer de app starten zoals ze dat ook doen met toegang tot camera, agenda, contactpersonen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik iOS 9 en daarna iOS 9.1 op mijn ipad heb zijn er alleen maar problemen.
Ik kan niet meer bij sommige spellen, kan mij niet meer aanmelden bij berichten kan geen apps meer verwijderen en kan niet meer in game center komen.
Na contact met Apple support werd aangeraden de instellingen te herstellen. Heb ik gedaan maar werkt niet.
Nu is het enige wat zij zeggen wat ik nog kan doen de ipad op fabrieksinstellingen zetten maar dan ben ik alles kwijt dat wil ik liever niet.
Heb spijt dat ik de update heb binnengehaald, daarvoor had ik geen enkel probleem.

Wie weet er nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik mis de functie om twee tabbladen te kunnen 'splitviewen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
t mac schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:07:
Ik mis de functie om twee tabbladen te kunnen 'splitviewen'.
Op welke iDevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Dat zal niet uitmaken, want zelfs op mijn iPad Air 2 gaat dat niet. Je kunt maar één instance van Safari open hebben, dus als je twee webpagina's naast elkaar open wil hebben zul je nog een andere internetbrowser moeten vinden die Split View ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Toch maar zo koppig geweest om t te installeren op mn iPhone 6.. Animaties zijn niet echt trager gelukkig, diverse handelingen wel :r En dan die "terug" knop erin gehacked als je via een app in de andere app komt :') dat ziet er toch niet uit man zo klein links bovenin.

Waar ik me vooral aan erger is dat het toetsenbord niet meer zo snel kan wisselen tussen emoji's en tekst (in whatsapp). gaat om misschien 300ms lag maar toch erg storend als het eerst zonder lag ging. Maar ja geeft ons weer reden om een 6s te kopen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
J.Appleseed schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:46:
[...]

Dat zal niet uitmaken, want zelfs op mijn iPad Air 2 gaat dat niet. Je kunt maar één instance van Safari open hebben, dus als je twee webpagina's naast elkaar open wil hebben zul je nog een andere internetbrowser moeten vinden die Split View ondersteunt.
Uiteraard maakt dat wel uit. Als jij had gezegd op je iPad 2 bijv. dan was die optie er niet. (iPad 2 wordt nog erg veel gebruikt namelijk, dat zal je verbazen).
Maar die optie zou jij wel moeten hebben dus. (vanaf iPad Mini 2 en iPad Air 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:51:
[...]

Uiteraard maakt dat wel uit. Als jij had gezegd op je iPad 2 bijv. dan was die optie er niet. (iPad 2 wordt nog erg veel gebruikt namelijk, dat zal je verbazen).
Maar die optie zou jij wel moeten hebben dus. (vanaf iPad Mini 2 en iPad Air 1)
Nee, die optie is er niet. Je kan alleen twee verschillende apps naast elkaar krijgen, niet bijvoorbeeld twee tabbladen van dezelfde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Saven schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:54:
Toch maar zo koppig geweest om t te installeren op mn iPhone 6.. Animaties zijn niet echt trager gelukkig, diverse handelingen wel :r En dan die "terug" knop erin gehacked als je via een app in de andere app komt :') dat ziet er toch niet uit man zo klein links bovenin.

Waar ik me vooral aan erger is dat het toetsenbord niet meer zo snel kan wisselen tussen emoji's en tekst (in whatsapp). gaat om misschien 300ms lag maar toch erg storend als het eerst zonder lag ging. Maar ja geeft ons weer reden om een 6s te kopen he
Dit heeft niets te maken met hardware, maar met software. De 6S heeft soortgelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 22-09 17:36
Ik moet wel zeggen ik ben ook niet helemaal tevreden met ios 9.01, hij is schokkerig op me 5s
ik heb via itunes de upgrade gedaan, ik wil hem eventueel wel wissen door standaard fabriek instellingen te herstellen, maar krijg ik hem dan wel weer compleet terug met itunes backup? incluis fotos en notities contacten. weet iemand dat toevallig?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 22-09 13:42
Contacten en Notities staan in iCloud als het goed is, kun je beide checken online via icloud.com
Foto's zelfde, maar dan moet je iCloud Fotobibliotheek ook aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
mell33 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:40:
Ik moet wel zeggen ik ben ook niet helemaal tevreden met ios 9.01, hij is schokkerig op me 5s
ik heb via itunes de upgrade gedaan, ik wil hem eventueel wel wissen door standaard fabriek instellingen te herstellen, maar krijg ik hem dan wel weer compleet terug met itunes backup? incluis fotos en notities contacten. weet iemand dat toevallig?
Als jij nu een iCloud backup maakt, inclusief foto's, dan is die gewoon terug te zetten en is het zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 22-09 13:42
Als je hem terug wil zetten als "nieuwe iPhone" en daarna iCloud aanzet krijg je foto's contacten en notities gewoon terug.
Als je een backup terugzet krijg je ALLES terug, dus ook mail-instellingen, savestates van spelletjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
CRXDelSol schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:58:
[...]

Als jij nu een iCloud backup maakt, inclusief foto's, dan is die gewoon terug te zetten en is het zoals het was.
Oke bedankt maar kan zo snel niet vinden hoe je bij de icloud backup ook de fotos mee kan laten gaan.

edit:
Oeps het staat er notabene bij, sorry en bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 28-09-2015 12:05 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
mell33 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:02:
[...]

Oke bedankt maar kan zo snel niet vinden hoe je bij de icloud backup ook de fotos mee kan laten gaan.
Instellingen > iCloud > Opslag > Beheer opslag.
Daar kan je je backup selecteren, en in die backup kan je aangeven dat je foto’s wel of niet mee wit nemen. Dat gaat bij mij automatisch want ik heb de foto’s in iCloud. (99ct voor 50GB icloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
CRXDelSol schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:05:
[...]

Instellingen > iCloud > Opslag > Beheer opslag.
Daar kan je je backup selecteren, en in die backup kan je aangeven dat je foto’s wel of niet mee wit nemen. Dat gaat bij mij automatisch want ik heb de foto’s in iCloud. (99ct voor 50GB icloud)
Ha oke bedankt gevonden, staat nu te stampen op ziggo hotspot, wat 7 uur moet gaan duren haha.
ik zal laten weten of de herstel een beter ios 9.01 geeft, en niet meer zo schokkerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om binnen iOS het volume van apps - notificaties - wekkers apart van elkaar te bedienen? Dit vond ik in Android en WP erg nuttige toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:23:
Sinds ik iOS 9 en daarna iOS 9.1 op mijn ipad heb zijn er alleen maar problemen.
Ik kan niet meer bij sommige spellen, kan mij niet meer aanmelden bij berichten kan geen apps meer verwijderen en kan niet meer in game center komen.
Na contact met Apple support werd aangeraden de instellingen te herstellen. Heb ik gedaan maar werkt niet.
Nu is het enige wat zij zeggen wat ik nog kan doen de ipad op fabrieksinstellingen zetten maar dan ben ik alles kwijt dat wil ik liever niet.
Heb spijt dat ik de update heb binnengehaald, daarvoor had ik geen enkel probleem.

Wie weet er nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Alle apps afsluiten, uitloggen bij iCloud, device herstart, inloggen iCloud en daarna aan de stekker leggen. Bij dit laatste wordt alles weer gesyncd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik ben al op leeftijd en weet niet hoe ik apps afsluit. Is het niet zo dat ik al mijn foto,s kwijt ben als ik iCloud afsluit? En wat bedoel je weer aan de stekker leggen?

In elk geval dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:00

Quakie

quakelen

Instellingen, dan naar foto's en camera.
Als groene balkje aan staat bij iCloud bibliotheek dan staan al je fotos ook in iCloud.
Er wordt dus niks gewist als je uitlogt.

Apps afsluiten doe je door twee keer op je home knop te drukken. Je ziet dan in het klein, alle openstaande apps. Met een veeg naar boven sluit je ze. Dit moet je allemaal doen totdat je alleen je apps icoontjes ziet.

Aan de stekker liggen bedoeld Vermeulen mee dat je hem aansluit op het stroomnet. Dan weet je telefoon dat ie stroom mag gebruiken en dus intensieve taken mag uitvoeren zoals je iCloud foto's terugzetten (indien nodig).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:57:
Sorry maar ik ben al op leeftijd en weet niet hoe ik apps afsluit. Is het niet zo dat ik al mijn foto,s kwijt ben als ik iCloud afsluit? En wat bedoel je weer aan de stekker leggen?

In elk geval dank voor je reactie
Inderdaad zoals Quakie aangeeft staan je foto's in de cloud, dit blijft zo. Maar ook staan er foto's 'lokaal' op het apparaat, en juist met deze methode blijven deze ook bewaard. Bij een herstel naar fabrieksinstellingen zou je deze wel kwijt zijn, die methode gaan we hiermee voorkomen.

Zodra je alle apps hebt afgesloten open je instellingen, ga naar iCloud, daar onderaan zie je in het rood 'log uit' kies dit. En daarna het apparaat uitzetten door de aan/uit knop lang in te drukken (deze knop zit om de hoek van de volume knop) en te kiezen met de schuif op het scherm zet uit. Aanzetten gaat weer door deze knop 1 à 1,5 seconde in te drukken.

Vervolgens weer naar instellingen, iCloud en daar inloggen met je Apple ID en wachtwoord en daarna de iPad met de adapter op 220 Volt aansluiten. Laat het apparaat even minimaal 1 of 2 uurtjes laden en synchroniseren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
SirLenncelot schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:05:
Is het eigenlijk mogelijk om binnen iOS het volume van apps - notificaties - wekkers apart van elkaar te bedienen? Dit vond ik in Android en WP erg nuttige toevoegingen.
Nee, wel is het voor bijna alle apps mogelijk om de notificatiegeluiden aan te passen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Saven schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:54:
Heb hem ondertussen al best wel vaker dan eens gebruikt, om bijvoorbeeld te switchen tussen mail en internet als via mail een linkje wordt geopend. Hij is ook enkel te zien als je vanuit één app naar een andere app gaat. Vind hem niet storend ofzo, vind het wel een prima toevoeging.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waar kan ik dit aanzetten? Op de zakelijke iPhone zie ik nieuwsberichten NU.nl en televaag (geen app geinstalleerd) als ik naar links veeg vanaf het homescreen. Op mijn prive iPhone zie ik dit niet.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/09/29/image.png

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 29-09-2015 10:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

ZpAz schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:42:
[...]
Heb hem ondertussen al best wel vaker dan eens gebruikt, om bijvoorbeeld te switchen tussen mail en internet als via mail een linkje wordt geopend. Hij is ook enkel te zien als je vanuit één app naar een andere app gaat. Vind hem niet storend ofzo, vind het wel een prima toevoeging.
Ja op zich is het ook wel een prima toevoeging, maar wel echt erin gehacked, zo priegelig ziet er eigenlijk niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:56:
Waar kan ik dit aanzetten? Op de zakelijke iPhone zie ik nieuwsberichten NU.nl en televaag (geen app geinstalleerd) als ik naar links veeg vanaf het homescreen. Op mijn prive iPhone zie ik dit niet.

[afbeelding]
Instellingen > Spotlight > 'Siri Suggesties' aanzetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:19:
[...]

Instellingen > Spotlight > 'Siri Suggesties' aanzetten.
Staat op beide iPhones aan.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste