Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:50:
[...]

Yup. Irritant als je het mij vraagt, is voor mij ook de reden om iCloud Photos niet te gebruiken maar te werken met Amazon Cloud (1,- Pm foto's onbeperkt)
Jammer.
Ik maak nu gebruik van iCloud voor Contacten en Agenda.
Als ik mijn huidige iPhone nu wil verkopen en huidige iPhone herstel via fabrieksinstellingen, dan blijven contacten etc bewaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Jieve schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:22:
[...]

Jammer.
Ik maak nu gebruik van iCloud voor Contacten en Agenda.
Als ik mijn huidige iPhone nu wil verkopen en huidige iPhone herstel via fabrieksinstellingen, dan blijven contacten etc bewaard toch?
Ja, die blijven bewaard op iCloud.

PS: Werkt quick reply van Twitter bij jullie? Lukt hier niet namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-09-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Accu op de 6+ gaat echt veel te snel. Niet eens gps zaken aanstaan. Meer mensen last van?
Nu 41 procent over na 6 uurtjes. Normaal 90 procent met het gebruik dat ik had. :-(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Kecin schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:04:
Accu op de 6+ gaat echt veel te snel. Niet eens gps zaken aanstaan. Meer mensen last van?
Nu 41 procent over na 6 uurtjes. Normaal 90 procent met het gebruik dat ik had. :-(
6+ weet ik niet maar mijn iPad Air moet nu begin van de avond al aan de lader en de 5s gaat ook sneller... :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Mijn mails komen goed aan maar zijn later gewoon leeg. Als ik er 1 open staat er niet gedownload van de server. Kan ik dit verhelpen? Kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Man wat zuigt Safari onder iOS9, hij blijft maar crashen :/. iPhone 6

[ Voor 6% gewijzigd door McVirusS op 20-09-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
McVirusS schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:12:
Hier geen enkel probleem ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:54
0 problemen hier.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:50:
[...]

Yup. Irritant als je het mij vraagt, is voor mij ook de reden om iCloud Photos niet te gebruiken maar te werken met Amazon Cloud (1,- Pm foto's onbeperkt)
Ervaring met Google Drive?
Dat werkt iets anders dan Cloud Drive toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jieve schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:49:
[...]

Ervaring met Google Drive?
Dat werkt iets anders dan Cloud Drive toch?
Nee geen ervaring mee, maakte mijn foto backup naast lokaal op de Mac eerst op dropbox via carousel maar inmiddels dus via Amazon Cloud omdat dit financieel gewoon de aantrekkelijkste optie is. (Ik heb er inmiddels ruim 200 GB in zitten)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

GerardVanAfoort schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:05:
[...]

Hij refereert aan de instelling hier op T.net http://tweakers.net/devicedetect/ ik vindt het kleine font ook niet prettig lezen, ik blijf op 8.4.1.
Aha. Die kende ik nog niet. Verschillende instellingen geprobeerd, maar ik zie geen enkel verschil.
UltraSub schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:26:
Dat kleine font had ik op de webpagina van Domoticz veel last van. Na update naar 9.1 was dat weer normaal, en ik weet zeker dat Domoticz geen update had gehad. Lees: fixed in 9.1 :)
Klopt. Domoticz is wel heel klein ja.

Fijn dat het blijkbaar in 9.1 is opgelost. Hoop dat deze snel uitkomt 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kun je in Safari ook omzeilen dat bepaalde websites je perse de mobiele versie willen laten zien op de iPhone?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pijltje omhoog. Request desktop site. Zat er al in 8 in volgens mij. Niet iedere site luistert overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

UltraSub schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:13:
Pijltje omhoog. Request desktop site. Zat er al in 8 in volgens mij. Niet iedere site luistert overigens ;)
:X geweldig! Dank :D

edit:
Peace Adblocker houdt overigens de HEMA site tegen. Bij het excluden, werkt de site wel.

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 21-09-2015 08:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Batterij lijkt inderdaad sneller leeg te gaan op de 5S....

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 21-09-2015 09:23 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:31
Hallo

Ik was even aan het zoeken of het niet mogelijk was om een realistisch beeld te krijgen van reistijd in functie van een afspraak in Calendar. Bv Ik voeg een afspraak toe om 18:00u in mijn Calendar op lokatie X. Daarvoor moet ik 30min rijden in ideale omstandigheden. Aangezien het avondspits is dan ben ik waarschijnlijk langer onderweg. Ik zou dan ook graag tijdig een notificatie ontvangen dat ik moet vertrekken om op tijd te zijn. Ik heb al even gegoogled en kwam hierbij uit: http://www.guidingtech.co...me-iphone-calendar-event/

Echter, bij step 5 van die pagina heb ik niet de mogelijkheid om "Starting Location" toe te voegen. Als ik "Travel Time" aanvink dan kan ik gewoon kiezen uit 5, 15 of 30min enz. Hij lijkt geen rekening te houden met het verkeer. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg zoals op die website?

Alvast bedankt!

//edit: Als ik kijk bij Settings --> Mail, Contacts, Calendars --> Default Alert Times (onderaan nogal) dan staat "Time To Leave" wel aangevinkt.

//edit 2: OPGELOST! Settings --> Mail, Contacts, Calendars --> Default Alert Times nogmaals uit en aangevinkt, vervolgens Maps gestart en even op "Hide Traffic" en "Show traffic" geklikt. Als ik nu een nieuwe entry toevoeg in Calendar kan ik, zoals hierboven in die link beschreven, een lokatie toevoegen en rekening houden met realtime verkeersinfo!

[ Voor 21% gewijzigd door H1MSELF1SH op 21-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
Ik heb nu ook iOS9 geïnstalleerd op mijn iPad 4. Maar ik merk toch dat m'n iPad af en toe traag wordt.
Ik wil eigenlijk terug naar 8.4. Heb er even voor gegoogled en kwam tips tegen op iculture.nl. Er word naar firmware verwezen op istheapplestoredown.com.
Is dit zo mogelijk en zijn dit betrouwbare sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:53
forto schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:56:
Ik heb nu ook iOS9 geïnstalleerd op mijn iPad 4. Maar ik merk toch dat m'n iPad af en toe traag wordt.
Ik wil eigenlijk terug naar 8.4. Heb er even voor gegoogled en kwam tips tegen op iculture.nl. Er word naar firmware verwezen op istheapplestoredown.com.
Is dit zo mogelijk en zijn dit betrouwbare sites?
Hmm niet echt een antwoord op je vraag. Maar als ik dit zo lees kan ik beter mer mijn iPad 3 op 8.4 blijven dan. Ik hoop(te) stiekem dat iOS 9 beter op de iPad 3 draait dan 8.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
McVirusS schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:12:
Web history verwijderen? En anders een clean install. ;)

Overigens werkt een iCloud backup/restore wel steeds beter hoor. Echt alles (...) gaat netjes mee. Prima!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 15:59
Problemen die ik nu ervaar met IOS 9 - Iphone 6.

Batterij verbruik gaat als een gek leeg zelfs als de telefoon in stand-by staat normaal na een werkdag nog 50% over nu nog 20-30%

Bij de toegangscode mist die mijn eerste cijfer heel vaak ik dacht dat het aan mijn touchscreen lag maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:51:
Hallo

Ik was even aan het zoeken of het niet mogelijk was om een realistisch beeld te krijgen van reistijd in functie van een afspraak in Calendar. Bv Ik voeg een afspraak toe om 18:00u in mijn Calendar op lokatie X. Daarvoor moet ik 30min rijden in ideale omstandigheden. Aangezien het avondspits is dan ben ik waarschijnlijk langer onderweg. Ik zou dan ook graag tijdig een notificatie ontvangen dat ik moet vertrekken om op tijd te zijn. Ik heb al even gegoogled en kwam hierbij uit: http://www.guidingtech.co...me-iphone-calendar-event/

Echter, bij step 5 van die pagina heb ik niet de mogelijkheid om "Starting Location" toe te voegen. Als ik "Travel Time" aanvink dan kan ik gewoon kiezen uit 5, 15 of 30min enz. Hij lijkt geen rekening te houden met het verkeer. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg zoals op die website?

Alvast bedankt!

//edit: Als ik kijk bij Settings --> Mail, Contacts, Calendars --> Default Alert Times (onderaan nogal) dan staat "Time To Leave" wel aangevinkt.

//edit 2: OPGELOST! Settings --> Mail, Contacts, Calendars --> Default Alert Times nogmaals uit en aangevinkt, vervolgens Maps gestart en even op "Hide Traffic" en "Show traffic" geklikt. Als ik nu een nieuwe entry toevoeg in Calendar kan ik, zoals hierboven in die link beschreven, een lokatie toevoegen en rekening houden met realtime verkeersinfo!
Werkt bij mij helaas nog steeds niet... Ik zie wel de reistijd, maar niet de optie om huidige locatie te selecteren.
Wel een jammerlijke ontdekking gedaan. Mijn Exchange agenda's werken niet met die reistijden functie zie ik...laat ik nou net meestal zakelijke afspraken maken die via Exchange gekoppeld zijn. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Mijn iPad mini2 en iPhone 5s draaien best goed op iOS9 al heb ik ook een aantal minpunten gevonden:

Slide Over werkt leuk, maar mist nog wat:
1) de app die je voor 25% open hebt in slide over omwisselen met de hoofd app (75%/100% van scherm)
2) zoek balk om naar apps te zoeken
3) kunnen weglaten van apps die je nooit gebruikt

In het algemeen vind ik dat in iOS9 de response van het keyboard tevoorschijn halen erg traaaag is.
Het maakt niet uit of ik nu Apple's eigen toetsenbord gebruik of die van 3rd parties (Swype, Path Input iPad). Dit doet zich o.a. ook voor bij Twitter en E-mail in Slide over wanneer ik druk op nieuwe tweet/bericht. Vervolgens moet ik in het tekst veld twee drukken om vervolgens vertraagd het toetsenbord te zien.

De Mail app van Apple heeft eindelijk de optie om van cloud omslag iets te attachen echter niet bepaald snel bereikbaar:
1) je moet in een e-mail klikken en vegen naar 'attachment toevoegen' i.p.v. te klikken op een paperclip ikoon zoals bij Spark (gebruik ik nu op iPhone) en CloudMagic (gebruik ik nu op iPad). Ik hoop dat Spark snel een iPad versie uitbrengt en iOS9 support (slide over/split view). Ik zweer bij hun app. Al kan dat ook nog iets verbeterd worden.
2) je kunt slechts 1 bestand per keer selecteren om als bijlage aan een e-mail toe te voegen

Voor liefhebbers van een lijstje met apps die gebruik maken van de nieuwe Split view (iPad Air 2 >, iPad mini4), Slide over en Picture in Picture (Pip) kun je terecht in dit topic op MacRumors waar ik zelf ook het nodige aan heb toegevoegd. Nog op zoek naar een 2e browser naast Safari voor Split view? Gebruik dan deze (zolang Chrome & co hun apps nog niet hebben geupdate). Of een goed YouTube alternatief is YouPlayer die al wel o.a. PiP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mir64za schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:43:
Problemen die ik nu ervaar met IOS 9 - Iphone 6.

Batterij verbruik gaat als een gek leeg zelfs als de telefoon in stand-by staat normaal na een werkdag nog 50% over nu nog 20-30%

Bij de toegangscode mist die mijn eerste cijfer heel vaak ik dacht dat het aan mijn touchscreen lag maar blijkbaar niet.
Check even of je diagnostics naar Apple stuurt. Dat scheelt veel. En kijk dan meteen even de diagnostic logs na. Soms zit er een app tussen die niet goed functioneert en constant crashed. Dat vreet ook batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
UltraSub schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:12:
[...]

Check even of je diagnostics naar Apple stuurt. Dat scheelt veel. En kijk dan meteen even de diagnostic logs na. Soms zit er een app tussen die niet goed functioneert en constant crashed. Dat vreet ook batterij.
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36
Algemeen - Privacy en dan onderin Diagnose en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
DwightKSchrute schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:34:
[...]

Algemeen - Privacy en dan onderin Diagnose en gebruik.
Die staat momenteel uit moet ik die aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 17:25
Spotlight kan ik nog niet erg blij van worden. Zo wordt 9292 alleen gepakt als ik '9' intik (niet met '9292') en waar ik in iOS 8 door Rabobank (of een afkorting daarvan) in te typen bij de bankieren-app kwam werkt het nu enkel met 'bankieren' (of een afkorting daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Mir64za schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:36:
[...]

Die staat momenteel uit moet ik die aanzetten?
Voor je batterij kun je hem beter uit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
In dat zelfde scherm staan ook je logs ;)

Hoe heet die "stil" functie? Zag ergens dat op scherm leggen je telefoon compleet op mute gooide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
UltraSub schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:26:
In dat zelfde scherm staan ook je logs ;)

Hoe heet die "stil" functie? Zag ergens dat op scherm leggen je telefoon compleet op mute gooide?
Ik had gelezen dat als je je device op het scherm legt, het scherm dan niet aangaat om stroom te besparen. Hij maakt dan nog wel geluid voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ow. Ok. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:59:
[...]

Werkt bij mij helaas nog steeds niet... Ik zie wel de reistijd, maar niet de optie om huidige locatie te selecteren.
Wel een jammerlijke ontdekking gedaan. Mijn Exchange agenda's werken niet met die reistijden functie zie ik...laat ik nou net meestal zakelijke afspraken maken die via Exchange gekoppeld zijn. :|
Dat verklaart waarom hij het bij mij niet doet. Mijn agenda gaat via hotmail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 19-09 09:00
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:53:
[...]

Dat verklaart waarom hij het bij mij niet doet. Mijn agenda gaat via hotmail....
Jammer, zag er ook wel wat in.

Ik verwachtte dat als je bij een event een locatie invoert, je via Siri een bericht kreeg om een bepaalde tijd te vertrekken ivm verkeer. Ala Google Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Al sinds iOS 7 zit er een irritante bug in iOS. Als ik mijn iPad in portret modus heb en de Mail app open, is dit constant mijn begin scherm. Geen bericht geselecteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O5V67kJ.jpg

In landschap modus krijg ik gelijk mijn laatste mail te zien en de overige mail links in een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Signs schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:17:
[...]

Jammer, zag er ook wel wat in.

Ik verwachtte dat als je bij een event een locatie invoert, je via Siri een bericht kreeg om een bepaalde tijd te vertrekken ivm verkeer. Ala Google Now.
Exactement...

Maar zit de restrictie om bij exchange geen locatie te laten toevoegen (en ook geen tweede herinnering trouwens) aan de kant van exchange of zijn die door Apple ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:33
9.0, 9.1 is nog in bèta fase. Dus nog niet officieel verkrijgbaar voor de normale gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

NotSoSteady schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:19:
[...]

I know, maar dit gaat om ervaringen delen en mijn ervaring is dat de accu er vrij snel doorheen vliegt. Gelukkig zit ik altijd bij een PC dus geen probleem, geen zin om weer terug te gaan naar iOS 8 en alles lijkt verder gewoon te werken dus.

Ligt het aan mij of komt het control center ook iets minder vloeiend omhoog (iPhone 6)?
Ik heb een iPhone 5s en ook bij mij komt control center hakkelig omhoog. Ook als ik mn 5s uit stand-by haal, dan wordt hij niet vloeiend fel.

Meer mensen last van? Is dit opgelost in de beta?

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-09-2015 20:05 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
_Christiaan_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:05:
[...]

Ik heb een iPhone 5s en ook bij mij komt control center hakkelig omhoog. Ook als ik mn 5s uit stand-by haal, dan wordt hij niet vloeiend fel.

Meer mensen last van? Is dit opgelost in de beta?
Voor de iPhone 6 wel in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31
Ik zag op youtube een video dat je met ios9 ook via berichtgeving scherm een Battery indicator hebt. Alleen ik heb dat op mijn iPhone en iPad Mini 2 niet... Dit hoort er toch standaard op te zitten?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Gaat geloof ik alleen in combinatie met Apple watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:07:
Gaat geloof ik alleen in combinatie met Apple watch.
Je kunt ook een Bluetooth speakertje of headset verbinden. Dan krijg je het ook te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Hier sinds 3 dagen op een iphone 4S en een ipad 3, eerste dag had ik iets van shiiit dit is nog trager dan ios 8 , ik wil terug....

MAARRR... vanaf dag 2 is alles op beide toestellen echt veel responsiever geworden dan het in ios 8 ooit geweest is, apps worden niet meer terug ingeladen bij elke switch maar zijn er nog tenzij ik er teveel ineens heb open staan. Ben er echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
Toch maar weer terug naar 8.4.1. Draait een stuk soepeler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:19
iOS 9 draaide als stront in een trechter bij mij de eerste dag. Nu draait het een stuk vlotter. Vind het nieuwe lettertype een verbetering. Enige wat ik jammer vind is dat ik blijkbaar de opt-out voor 'vind mijn vrienden' heb gemist. Die app is niet te verwijderen :')

Verder is de Spotlight ook niet bepaald om naar huis te schrijven. Oude zoekfunctie vond ik een stuk beter en vooral overzichtelijker.

Kortom, gematigd positief. Ik draai het op een iPod Touch van de 5de generatie (2012).

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Lothiriel schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:48:
iOS 9 draaide als stront in een trechter bij mij de eerste dag. Nu draait het een stuk vlotter. Vind het nieuwe lettertype een verbetering.
Dit heb ik meer gelezen, onder andere enkele reacties geleden, en meer gebruikers melden dit. Eerste dag is het meer aan het indexeren etc. Heb je op OSX ook bij een schone installatie, dat 'Spotlight' druk aan het indexeren is. Dus inderdaad, gun het even tijd.
Lothiriel schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:48:
Enige wat ik jammer vind is dat ik blijkbaar de opt-out voor 'vind mijn vrienden' heb gemist. Die app is niet te verwijderen :')
Klopt, echter is Apple bezig met de mogelijkheid om stock apps tot zover mogelijk te kunnen verwijderen. Dat zal vooral voor 'lossless' apps gelden zoals Find My Friends, Find My iPhone, en wellicht ook Stocks enz.

[ Voor 36% gewijzigd door xoniq op 22-09-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik heb sinds iOS 9 het volgende (sommige dingen al eerder maar dat zal ik aangeven)

Wij hebben 2 iPhones en we gebruiken 1 Apple ID voor de App en iTunes store want kosten. En datzelfde Apple ID wordt gebruikt voor iCloud drive, Photo's, notes, contacten en Find my iphone.

Op mijn toestel komt ook de mail van die iCloud account binnen en op het toestel van mijn vriendin is haar iCloud account als secundair mail account ingesteld.

So far so good, heeft altijd vlekkeloos gewerkt.

Nu constateer ik het volgende:

1. Sinds iOS 8 kijkt Siri naar je persoonlijke nummer wat je kan opgeven in Instellingen --> Contacten (mijn info) Dit lijkt veranderd te zijn, gezien het op beide toestellen simultaan wijzigt als ik het omzet van mij naar haar of andersom, kortom Siri beantwoordt op beide toestellen met of haar naam of als ik het wijzig naar mij mijn naam.

Ik dacht altijd dat Siri toestel bound was.

2. Sinds iOS9 krijgt mijn vriendin OOK mijn gemiste oproepen op haar toestel te zien en lopen de recente gesprekken en gemiste lijst synchroon.......

Dit is nooit geweest en ten tweede WAAROM, gesprekken zijn toch zeker toestel gebonden en niet account gebonden.

Aan de toestellen zelf is niets verandert, ook niet opnieuw ingelogd in iCloud of wat dan ook. Het enige wat er is veranderd is de 2-step authenticatie die is op mijn account toegevoegd en daar zijn devices aangekoppeld en ook telefoonnummers...zou het device koppelen dan meteen alles associëren

Iemand een idee?

Het lostrekken van de iCloud accounts is een optie hoor begrijp me niet verkeerd, maar voor sommige dingen is het niet handig, gebruiken nu namelijk notities voor een shared boodschappen lijstje.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Afgelopen weekend wilde ik een foto maken, en daarna telegram openen. Dit lukte niet en toen kon ik geen enkele app meer afsluiten of openen. Zelf opnieuw starten ging niet gezien het scherm nergens meer op reageerde :(

Na een paar minute de telefoon met rust te hebben gelaten ging het op eens wel....

Iemand anders ongeveer hetzelfde gehad op de ip 6 met ios 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:53:
werkt nog niet helemaal vlekkeloos. Afgelopen weekend wilde ik een foto maken, en daarna telegram openen. Dit lukte niet en toen kon ik geen enkele app meer afsluiten of openen. Zelf opnieuw starten ging niet gezien het scherm nergens meer op reageerde :(

Na een paar minute de telefoon met rust te hebben gelaten ging het op eens wel....

Opnieuw starten kan ook altijd nog 'hard' he. Homeknop + aan/uit-knop ingedrukt houden. Die werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-09 23:25
SpoekGTi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:48:
Ik heb sinds iOS 9 het volgende (sommige dingen al eerder maar dat zal ik aangeven)

Wij hebben 2 iPhones en we gebruiken 1 Apple ID voor de App en iTunes store want kosten. En datzelfde Apple ID wordt gebruikt voor iCloud drive, Photo's, notes, contacten en Find my iphone.

Op mijn toestel komt ook de mail van die iCloud account binnen en op het toestel van mijn vriendin is haar iCloud account als secundair mail account ingesteld.

1. Sinds iOS 8 kijkt Siri naar je persoonlijke nummer wat je kan opgeven in Instellingen --> Contacten (mijn info) Dit lijkt veranderd te zijn, gezien het op beide toestellen simultaan wijzigt als ik het omzet van mij naar haar of andersom, kortom Siri beantwoordt op beide toestellen met of haar naam of als ik het wijzig naar mij mijn naam.

2. Sinds iOS9 krijgt mijn vriendin OOK mijn gemiste oproepen op haar toestel te zien en lopen de recente gesprekken en gemiste lijst synchroon.......

Dit is nooit geweest en ten tweede WAAROM, gesprekken zijn toch zeker toestel gebonden en niet account gebonden.

Aan de toestellen zelf is niets verandert, ook niet opnieuw ingelogd in iCloud of wat dan ook. Het enige wat er is veranderd is de 2-step authenticatie die is op mijn account toegevoegd en daar zijn devices aangekoppeld en ook telefoonnummers...zou het device koppelen dan meteen alles associëren

Iemand een idee?

Het lostrekken van de iCloud accounts is een optie hoor begrijp me niet verkeerd, maar voor sommige dingen is het niet handig, gebruiken nu namelijk notities voor een shared boodschappen lijstje.
Lostrekken is de enige optie. Neem een leuke app (er zijn er talloze) voor een gedeeld boodschappenlijstje. Maak er een family account van en je kan beide aankopen doen op 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

...
Gewoon een extra account aanmaken en Family Sharing aanzetten. Je krijgt dan in alle iCloud apps een Family onderdeel zodat alles gesynchroniseerd wordt. Ook kun je gekochte apps met je huidige account delen met het nieuwe account. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Erulezz schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:08:
[...]

Gewoon een extra account aanmaken en Family Sharing aanzetten. Je krijgt dan in alle iCloud apps een Family onderdeel zodat alles gesynchroniseerd wordt. Ook kun je gekochte apps met je huidige account delen met het nieuwe account. :)
De extra account is er dus al ik hoofdaccount, vriendin secundair gebruiker van diverse diensten.

Kortom family sharing op het hoofdaccount zou het moeten fixxen?

Blijf het vaag vinden van de gesprekken lijst.....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Sinds IOS 9 crashed chrome wel erg vaak merk ik. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13
SpoekGTi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:10:
[...]

De extra account is er dus al ik hoofdaccount, vriendin secundair gebruiker van diverse diensten.

Kortom family sharing op het hoofdaccount zou het moeten fixxen?

Blijf het vaag vinden van de gesprekken lijst.....
Het account waar alles mee is gekocht inderdaad instellen als hoofdaccount en dan je vriendin toevoegen in de groep. Jullie kunnen elkaars aankopen dan zonder problemen downloaden. Je moet dan wel kijken bij Updates -> Aankopen. Daar kun je selecteren van wie je de gekochte apps wilt zien. Hier staat alles uitgelegd: ;)

http://www.apple.com/nl/icloud/family-sharing/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heb hier ook een bug te pakken bij JPG bijlages in de agenda. Zodra je de bijlage opent in portret modus en de telefoon draait naar landscape, zie je de afbeelding niet meer. Alleen een wit scherm met bovenin nog de naam van de afspraak.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:53:

Ik heb dit van de week inderdaad ook gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

Quakie

quakelen

Meer mensen last van het feit dat je i device niet helemaal oplaad?

Mijn iPad 3 laadt op tot 12%
Mijn iPhone 6 laadt op tot 64%

Als je dan stekker eruit trekt en weer erin steekt gaat het laden wel door...

Mijn iPad werd voor het eerst opgeladen na update. Update is beiden via OTA gegaan en aan de lader.

Mijn iPhone6 heeft volgens mij wel 2x gewoon goed opgeladen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 19-09 09:00
Quakie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:13:
Meer mensen last van het feit dat je i device niet helemaal oplaad?

Mijn iPad 3 laadt op tot 12%
Mijn iPhone 6 laadt op tot 64%

Als je dan stekker eruit trekt en weer erin steekt gaat het laden wel door...

Mijn iPad werd voor het eerst opgeladen na update. Update is beiden via OTA gegaan en aan de lader.

Mijn iPhone6 heeft volgens mij wel 2x gewoon goed opgeladen.
Gisteravond toevallig gehad. Iphone 5 de hele avond aan de lader, haal hem eraf, stond er 21%.
Vannacht wel volledig opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Update betreffende mijn 'probleem'

Volgens Apple Support zit het hem in de iCloud Drive, deze zou dit allen syncen en jawel het is een hidden feature :) Kortom deze staat nu uit op het toestel van mij, straks die van de vriendin nog uitzetten en testen.

Als dat het niet fixed dan kon ik nog even terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:53:
[...]

Ik heb dit van de week inderdaad ook gehad....
Jup, me too, heb toen mijn telefoon maar een harde reset gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

colorsone schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:33:
[...]

Jup, me too, heb toen mijn telefoon maar een harde reset gegeven.
Dit fenomeen heb ik ook al vaker gehad met iOS 8

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Signs schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:16:
[...]

Gisteravond toevallig gehad. Iphone 5 de hele avond aan de lader, haal hem eraf, stond er 21%.
Vannacht wel volledig opgeladen.
Ik kan niet echt een oplossing vinden.. Ik heb het helaas nu al twee dagen achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-09 23:25
Update ff naar 9.1 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Quakie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:43:
[...]

Ik kan niet echt een oplossing vinden.. Ik heb het helaas nu al twee dagen achter elkaar.
Een harde reset lost veel problemen op, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online

Iemand een idee?

Precies hetzelfde euvel hier. Had het ook wel eenander iOS 8. Maar daar kon ik het uitzetten. Mijn vriendin gebruikt Siri niet en handoff ook niet. Maar tot nu toe kan ik het niet uitzetten bij iOS 9.

Eens kijken wat we er m ee gaan doen. Een compleet shares account vinden wij ideaal. Alle telfooncojtacten in het adresboek zijn gesynchroniseerd dus je raakt nooit contacten kwijt en je kan m er alk apparaat iedereen bereiken. Een heel groot voordeel: de Photos app. Foto's worden direct gesynced met alle devices. Je hoeft ze miet te scharen (wij hebben kids en ja dan is dat dus handig en leuk O+ ).

Gedeelde agenda, gedeelde Apple Music. Werkt allemaal perfect.

Alleen de oproepenlijst inderdaad. Die zit nu wel erg vervelend in elkaar. Toch benieuwd of ik dit op kan lossen.

Edit:
Overheen gelezen:
SpoekGTi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:32:
Update betreffende mijn 'probleem'

Volgens Apple Support zit het hem in de iCloud Drive, deze zou dit allen syncen en jawel het is een hidden feature :) Kortom deze staat nu uit op het toestel van mij, straks die van de vriendin nog uitzetten en testen.

Als dat het niet fixed dan kon ik nog even terugbellen.
Ga het ook eens proberen. Maar wellicht is het voldoende om het op 1 telefoon uit te zetten?

Nog iets vreemds van Apple: waarom kan ik alle opslagdiensten van derden extra beveiligen met Touch ID, maar iCloud drive niet? |:(

[ Voor 9% gewijzigd door readytoflow op 22-09-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

DwightKSchrute schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:04:
[...]

Een harde reset lost veel problemen op, dat al geprobeerd?
Ja, als je daarmee bedoelt uitknop en home knop tegelijk indrukken....

En alle settings nogmaals naar default ook al voor 2x gedaan.

:(

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 22-09-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
blupmans schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:22:
[...]

Jep.. Hier ook (iphone 6). In je app switcher whatsapp maar niet meer wegvegen..
Hier ook op mijn iphone 6, het lijkt er wel op dat als je de app echt afsluit hij vervolgens 1/2 seconden bij het opstarten een zwart scherm geeft. Mensen hier al een fix voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BertP schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:02:
[...]

Hier ook op mijn iphone 6, het lijkt er wel op dat als je de app echt afsluit hij vervolgens 1/2 seconden bij het opstarten een zwart scherm geeft. Mensen hier al een fix voor gevonden?
Daar is geen fix voor. Zit gewoon in iOS9. Zal hopelijk opgelost zijn in 9.1.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
readytoflow schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:06:
[...]

Precies hetzelfde euvel hier. Had het ook wel eenander iOS 8. Maar daar kon ik het uitzetten. Mijn vriendin gebruikt Siri niet en handoff ook niet. Maar tot nu toe kan ik het niet uitzetten bij iOS 9.

Eens kijken wat we er m ee gaan doen. Een compleet shares account vinden wij ideaal. Alle telfooncojtacten in het adresboek zijn gesynchroniseerd dus je raakt nooit contacten kwijt en je kan m er alk apparaat iedereen bereiken. Een heel groot voordeel: de Photos app. Foto's worden direct gesynced met alle devices. Je hoeft ze miet te scharen (wij hebben kids en ja dan is dat dus handig en leuk O+ ).

Gedeelde agenda, gedeelde Apple Music. Werkt allemaal perfect.

Alleen de oproepenlijst inderdaad. Die zit nu wel erg vervelend in elkaar. Toch benieuwd of ik dit op kan lossen.

Edit:
Overheen gelezen:

[...]

Ga het ook eens proberen. Maar wellicht is het voldoende om het op 1 telefoon uit te zetten?

Nog iets vreemds van Apple: waarom kan ik alle opslagdiensten van derden extra beveiligen met Touch ID, maar iCloud drive niet? |:(
Bij mij is het so far so good, mijn siri is siri en die van mijn vriendin ook. Hier ook kinderen dus fotobieb is praktisch.

Heb iCloud drive uitgezet bij beide telefoons, drive gebruik ik wel op de laptops, vind de meerwaarde niet zo op mobile devices, alleen ging natuurlijk dat minder fijne WhatsApp meteen mekkeren dat hij niet kon backuppen en gewoon ingelogd zijn met de iCloud account is niet meer voldoende indien je inmiddels clouddrive hebt geconfigged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Thx. Ik ga er vanavond ook eens mee aan de slag! Ik hoop dat wanneer je het bij één telefoon uitzet daarmee het euvel is ook al is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
SpoekGTi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:29:
[...]

Bij mij is het so far so good, mijn siri is siri en die van mijn vriendin ook. Hier ook kinderen dus fotobieb is praktisch.

Heb iCloud drive uitgezet bij beide telefoons, drive gebruik ik wel op de laptops, vind de meerwaarde niet zo op mobile devices, alleen ging natuurlijk dat minder fijne WhatsApp meteen mekkeren dat hij niet kon backuppen en gewoon ingelogd zijn met de iCloud account is niet meer voldoende indien je inmiddels clouddrive hebt geconfigged
Eeeeeeeeeeen helaas, mijn Siri is opeens weer van mijn vriendin.....dus het is niet de iclouddrive

Update van support:

Het lijkt een bug te zijn die in iOS 8.3 de kop opstak en met iOS 8.4 en 9 nog niets gefixxed is helaas. Advies nu is losse account met family sharing of wachten op een fix :) dan wacht ik wel

Het ligt nu bij engineering om te kijken of ze iets kunnen bouwen om bv Siri en tel geschiedenis niet te syncen

[ Voor 19% gewijzigd door SpoekGTi op 22-09-2015 18:48 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik heb twee iphone 5's en beide hebben sinds de update naar iOS9 het probleem dat na het display aanzetten de eerste toetsaanslag van je beveiligingscode niet geregistreerd wordt. Dit zelfde fenomeen lijkt zich ook voor te doen bij whatsapp als je direct op een berichtje wil reageren. Het lijkt erop dat e.e.a. nog op de achtergrond ingeladen moet worden voordat de toetsaanslagen geregistreerd worden. Verder ben ik niet geheel ontevreden over de update maar dit is wel een beetje slordig, dit had bij testen toch wel naar boven moeten komen.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat ik irritant vind van IOS 9 op de iphone 6 (64GB), is dat whatsapp nauwelijk een audio signaal geeft, als ik een berichtje heb gekregen.

Daarnaast geeft mijn ipad air2 (ook IOS 9) geen audio bericht als ik Siri gebruik. Ik hoop dat in eerste geval, het euvel met whatsapp wordt opgelost. Heb al een restore en herstel gedaan, maar helaas zonder resultaat.

[ Voor 0% gewijzigd door _Rayman_ op 23-09-2015 11:19 . Reden: typo ]

• readytoflow
  • Niet online
SpoekGTi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:37:
[...]

Eeeeeeeeeeen helaas, mijn Siri is opeens weer van mijn vriendin.....dus het is niet de iclouddrive

Update van support:

Het lijkt een bug te zijn die in iOS 8.3 de kop opstak en met iOS 8.4 en 9 nog niets gefixxed is helaas. Advies nu is losse account met family sharing of wachten op een fix :) dan wacht ik wel

Het ligt nu bij engineering om te kijken of ze iets kunnen bouwen om bv Siri en tel geschiedenis niet te syncen
Gebruikt ze Siri vaak? Ik heb net iCloud drijven en Siri uitgezet bij mijn vriendin en zie al 2 uur lang geen oproepen van haar meer langskomen. Hopelijk blijft dit zo.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen al leuke voorbeelden hebben van Siri's nieuwe proactieve gaven :) we zijn op de redactie druk met iOS 9 bezig - en binnenkort ook nieuwe iPhones - maar het is altijd leuk om ervaringen van verschillende gebruikers met verschillende gebruiksscenario's te horen.

• DwightKSchrute
WoutF schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:28:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen al leuke voorbeelden hebben van Siri's nieuwe proactieve gaven :) we zijn op de redactie druk met iOS 9 bezig - en binnenkort ook nieuwe iPhones - maar het is altijd leuk om ervaringen van verschillende gebruikers met verschillende gebruiksscenario's te horen.
Behalve dat ik Spotify als voorstel krijg op het moment dat ik mijn oortjes in plug, heb ik er nog maar weinig van gemerkt. Siri-suggesties lijken met name gewoon de meest recente contacten/apps.

• SpoekGTi
readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:27:
[...]

Gebruikt ze Siri vaak? Ik heb net iCloud drijven en Siri uitgezet bij mijn vriendin en zie al 2 uur lang geen oproepen van haar meer langskomen. Hopelijk blijft dit zo.
Nee, maar het gaat mij er om dat er meer gesynced dan dat je kan aangeven of wat er aangegeven staat :P Dus het moet gefixxed worden. En als dat niet kan omdat het by design is omdat Tim iedereen naar een family sharing account wil of een eigen apple account moet hebben dan mag dat wel iets duidelijker gemaakt gaan worden.

:)

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

iOS 9.1 beta:
Gebruik af ten toe spotify icm mijn Philips SoundPlate.
Nu begint tegenwoordig, als ik mijn soundplate uit zet Apple music spontaan over de speaker van de iPhone af te spelen. (Dus ook als ik helemaal geen geluid streamde naar soundplate).

Heb nog nooit Apple Music gebruikt icm mijn SoundPlate 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_Rayman_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:19:
Wat ik irritant vind van IOS 9 op de iphone 6 (64GB), is dat whatsapp nauwelijk een audio signaal geeft, als ik een berichtje heb gekregen.
Heb ik ook gemerkt; het is erg wisselvallig... soms wel en soms niet.....

meer klachten hier;

https://forums.developer.apple.com/thread/18395
http://forums.imore.com/i...sounds-issue-ios-9-a.html

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 23-09-2015 15:23 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat Siri heb ik ook uit gezet omdat het echt niets toevoegt wanneer je al kunt zoeken binnen je apps, bepaalde zoekresultaten juist niet wil hebben, geen enkele interesse hebt in recente contactpersonen/apps (want die heb je ofwel in je IM/telefonie/mail app staan ofwel in de app switcher) en al helemaal niet als een mafketel tegen een stuk elektronica wilt praten. Het enige waar het nog wel eens handig kan zijn is de situatie waarbij je niet weet waar een stuk info staat of wanneer je juist een overzicht wil hebben welke apps/data een bepaalde zoekterm bevatten. Die situaties hebben zich bij mij nog nooit voorgedaan. Bijkomend voordeel: door het uit te schakelen heb ik weer wat performance winst.

[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 23-09-2015 16:03 ]

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:22
Ik heb sinds iOS 9 (op mijn iPhone 6 plus) dat sommige notificaties niet te verwijderen zijn in de notification center. Ik moet dan eerst handmatig de notificaties uitzetten bij de desbetreffende app en vervolgens weer aan. Iemand hier ook last van?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
4acesNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:26:
Ik heb sinds iOS 9 (op mijn iPhone 6 plus) dat sommige notificaties niet te verwijderen zijn in de notification center. Ik moet dan eerst handmatig de notificaties uitzetten bij de desbetreffende app en vervolgens weer aan. Iemand hier ook last van?
Is het steeds bij dezelfde apps of verschilt dat? Bij welke apps komt het voor?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• LukaKian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
.
Ik heb het zelfde probleem, ook bij de Gmail app.
Apple support zei dat ze nog geen melding binnen hadden gekregen met dit probleem

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iOS 9.1 DP2 en iOS 9.0.1 zijn uit!

[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2015 19:02 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

En 9.0.1 is uit

• SpoekGTi
En de meeste reactie op de DP2 ooooeeehhhh new emoji.... Has the world gone mad?

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:22
SirLenncelot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:51:
[...]

Is het steeds bij dezelfde apps of verschilt dat? Bij welke apps komt het voor?
En @LukaKian

Inderdaad, veelal bij gmail. Maar ook bij Whatsapp en Telegram. Meer gebruik ik niet. Ik zal er eens op letten en monitoren welke app wat doet.
SpoekGTi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:12:
En de meeste reactie op de DP2 ooooeeehhhh new emoji.... Has the world gone mad?
Nog meer dan in DP? SCORE! :)

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Is iOS 9.0.1 wat smoother dan iOS 9?

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nog geen 9.1 public beta 2?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nope, hier niet..

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb nu IOS 9 op m'n iphone 6 staan en wil he,siri activeren. Dan moet je eerst even instellen.
Maar he siri begrijpt hij niet en kan ik het instellen niet afronden. Vreemd genoeg kan ik wel alles prima doen met Siri als ik hem activeer via de homebutton. Bellen, smsen enz. Ben ik de enige of is dit een bekend probleem?

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 21:47
Beta 2 is beschikbaar hoor ;)
Alleen closed beta.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Apple heeft zijn prioriteiten ook echt op orde...een App downloaden van nog geen 100MB duurt nu een half uur. :/
(Door de iOS update uitrol neem ik aan.)

• readytoflow
  • Niet online
Ben ik de enige die het idee heeft dat 'ie dubbele update aan het doen is? Vanavond 28 updates gedraaid. Maar de versienummers en omschrijvingen kwamen mij bekend voor. Volgens mij heb ik die apps afgelopen dagen ook al ge-update...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Bij mij werkt het auto updaten van apps sowieso niet goed meer: zie nu al een hele tijd dat er app updates zijn, er staat een getal bij het app store icon, maar er wordt niks ge-update, terwijl ik auto update wel aan heb staan..

• DwightKSchrute
readytoflow schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:06:
Ben ik de enige die het idee heeft dat 'ie dubbele update aan het doen is? Vanavond 28 updates gedraaid. Maar de versienummers en omschrijvingen kwamen mij bekend voor. Volgens mij heb ik die apps afgelopen dagen ook al ge-update...
Had ik gisterenavond ook bij een app of 10. Datum van de update was ook gewoon 17 september en toch kwamen ze gisteren dus weer in de appstore. Geen flauw idee waarom. Ik had nog niet geüpdate naar 9.0.1.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

_Rayman_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:19:
Dat wil ik juist uit kunnen zetten en ik wil meer notificatiegeluiden als mogelijkheid. Man wat een gare k*t app is dat toch. Helaas moet je wel omdat iedereen die klote app gebruikt.
readytoflow schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:06:
Nope, hier ook gehad. Kwamen nogmaals als update in de appstore.

[ Voor 32% gewijzigd door JB op 24-09-2015 08:24 ]

Mijn boefje is liev!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
LukaKian schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:58:
Apple support zei dat ze nog geen melding binnen hadden gekregen met dit probleem
Vreemd. Hun fora staat er vol mee.

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:57
Ik heb sinds ios 9 het probleem dat ik via mobiele data niet meer in de app store kan komen. Met wifi is het geen probleem. Het schuifje voor de app store staat ook uit onder het tabje "mobiele data". Ik kan het wel aanzetten, maar als ik dan terug ga en weer opnieuw op mobiele data klik staat ie weer uit.

De telefoon heb ik al diverse malen gereset (alle instellingen, netwerk instellingen en ook alle instellingen/inhoud gewist en de icloud backup terug gezet). Zonder resultaat... Netwerk is overigens KPN.

Iemand nog een suggestie misschien? Op internet kan ik er echt niks over vinden,...

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Pagina: 1 ... 15 ... 29 Laatste