Mijn iPad mini2 en iPhone 5s draaien best goed op iOS9 al heb ik ook een aantal minpunten gevonden:
Slide Over werkt leuk, maar mist nog wat:
1) de app die je voor 25% open hebt in slide over omwisselen met de hoofd app (75%/100% van scherm)
2) zoek balk om naar apps te zoeken
3) kunnen weglaten van apps die je nooit gebruikt
In het algemeen vind ik dat in iOS9 de response van het keyboard tevoorschijn halen erg traaaag is.
Het maakt niet uit of ik nu Apple's eigen toetsenbord gebruik of die van 3rd parties (Swype, Path Input iPad). Dit doet zich o.a. ook voor bij Twitter en E-mail in Slide over wanneer ik druk op nieuwe tweet/bericht. Vervolgens moet ik in het tekst veld twee drukken om vervolgens vertraagd het toetsenbord te zien.
De Mail app van Apple heeft eindelijk de optie om van cloud omslag iets te attachen echter niet bepaald snel bereikbaar:
1) je moet in een e-mail klikken en vegen naar 'attachment toevoegen' i.p.v. te klikken op een paperclip ikoon zoals bij
Spark (gebruik ik nu op iPhone) en
CloudMagic (gebruik ik nu op iPad). Ik hoop dat Spark snel een iPad versie uitbrengt en iOS9 support (slide over/split view). Ik zweer bij hun app. Al kan dat ook nog
iets verbeterd worden.
2) je kunt slechts 1 bestand per keer selecteren om als bijlage aan een e-mail toe te voegen
Voor liefhebbers van een lijstje met apps die gebruik maken van de nieuwe Split view (iPad Air 2 >, iPad mini4), Slide over en Picture in Picture (Pip) kun je terecht in
dit topic op MacRumors waar ik zelf ook het nodige aan heb toegevoegd. Nog op zoek naar een 2e browser naast Safari voor Split view? Gebruik dan
deze (zolang Chrome & co hun apps nog niet hebben geupdate). Of een goed YouTube alternatief is
YouPlayer die al wel o.a. PiP ondersteund.