Het enige waar ik blij mee was wat betreft 9.0 waren de nieuwe opties om de cursor te verplaatsen en tekst te selecteren. Ik zeg bewust 'was' want op dit moment is dit het enige waar ik juist een hekel aan ga krijgen... Ten eerste registreert m'n iPad Air 2 niet altijd dat ik twee vingers op m'n scherm druk met als gevolg dat ik nonsens type, ten tweede verspringt de cursor heel vaak zodra ik de vingers van het scherm trek, ten derde lijk ik totaal geen invloed te hebben welke kant van de selectie uitgebreidt wordt als ik sleep en ten vierde, helemaal vervelend, kan ik al deze ellende niet omzeilen door de oude manier met het vergrootglas te gebruiken omdat dat vergrootglas 9 van de 10 keer niet tevoorschijn komt en er helemaal niets gebeurt als ik in de iets klik. Ook het selecteren van woorden wil vaak niet lukken als ik op een woord klik en vasthoudt. Er gebeurt heel vaak helemaal NIETS.
Kortom, de nieuwe opties, die niet werken 'als advertised' hebben de oude opties ook nog eens om zeep geholpen en nu is tekst bewerken helemaal een hel op de iPad... Misschien toch maar eens een Bluetooth toetsenbord kopen met o.a. pijltjes waarmee je makkelijk de cursor kan verplaatsen en teksten kan selecteren... Ik ga nu dus maar even kijken of ik die nieuwe cursor opties kan uitzetten. Jammer, ik had er zoveel van verwacht...
EDIT
Zonet de video via deze link bekeken: dat helpt met die trackpad mode.
http://macmost.com/using-...-a-trackpad-in-ios-9.html
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 20-09-2015 13:40
]