Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb ios 9 op mijn iphone 6 geinstalleerd mede vanwege de opties rondom een verbeterde accuduur. Wat blijkt? Hij loopt nu sneller leeg dan ooit! Wie heeft dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het trouwens heel irritant dat je met zowel OS X als iOS niet meer alleen de geschiedenis in Safari kunt verwijderen. Je verwijdert direct alle cookies en inloggegevens. Of zie ik iets over het hoofd?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
THE_BASE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:10:
Ik vind het trouwens heel irritant dat je met zowel OS X als iOS niet meer alleen de geschiedenis in Safari kunt verwijderen. Je verwijdert direct alle cookies en inloggegevens. Of zie ik iets over het hoofd?
Ja, hier heb ik inderdaad ook 'last' van.. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:25
J.Appleseed schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:13:
Ervaren hier meer mensen het probleem dat, wanner ze muziek aan het luisteren zijn en via WhatsApp een foto willen maken of bijvoegen, dit het muziekvolume op 0 zet? Daarna moet je handmatig het volume weer hoger zetten.
Ja dat is mij ook al opgevallen.. Vooral irritant als je in de auto zit.

Ik weet niet of anderen dit is opgevallen, maar sinds iOS9 wil mijn iPhone wel eens automatisch een gesprek ophangen. De verbinding is dan goed, dus daar heeft het niets mee te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
colorsone schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:41:
[...]

Hier ook al gemerkt, als je dan 1x op volume omhoog drukt staat ie gelijk weer vol open. Erg irritant probleem wel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
Ah, daar komt het door van het volume. Ik kon het al niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:18:
Hallo allemaal,

Ik heb ios 9 op mijn iphone 6 geinstalleerd mede vanwege de opties rondom een verbeterde accuduur. Wat blijkt? Hij loopt nu sneller leeg dan ooit! Wie heeft dezelfde ervaring?
Eerste dagen na een installatie is dat altijd, vanwege het indexeren. Bij mij wordt het over het algemeen een stuk beter na 2 keer opgeladen te hebben.

Overigens heb ik nu dus dezelfde ervaring op mijn 6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 11:35
Is er iemand die Ziggo heeft en problemen met de APN heeft? Zoja ik heb hier een fix voor, maar zelf helaas geen Ziggo om te testen. Is er een vrijwilliger? PM me aub.

*Ik werk zelf voor een andere MVNO, zodoende hebben wij hetzelfde issue gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
Wat ook irritant is dat als ik mn telefoon uit 'standby' haal en direct mn code in wil voeren altijd het eerste cijfer wordt gemist. Heel vervelend.
Iemand nog dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Rct124 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:03:
Wat ook irritant is dat als ik mn telefoon uit 'standby' haal en direct mn code in wil voeren altijd het eerste cijfer wordt gemist. Heel vervelend.
Iemand nog dit probleem?
Yep, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyub
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-11-2021
Hoi,

Wanneer ik onder mobiel netwerk een vinkje van eender welk app uit/aan (toestemming geven of app wel/geen mobiele internet mag gebruiken) zet.
Blijven deze ongewijzigd wanneer ik terugga in 't mobiele netwerk instelling.

Dus als ik spotify nu aanzet en terugga in de instelling blijft deze ongewijzigd...

Heeft er nog iemand dezelfde issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
DennusB schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:44:
[...]

Hier ook al gemerkt, als je dan 1x op volume omhoog drukt staat ie gelijk weer vol open. Erg irritant probleem wel!
Wij hadden het over het probeem dat bij de geschiedenis verwijderen ook je cookies etc verwijderd worden.. verkeerde gequote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
colorsone schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:40:
[...]

Wij hadden het over het probeem dat bij de geschiedenis verwijderen ook je cookies etc verwijderd worden.. verkeerde gequote?
Oeps, ja. Ik bedoelde dat volume probleem! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:38:
Heeft iemand al uitgevonden hoe je automatische updates van iOS (niet te verwarren met automatische updates van apps) uit kunt zetten? Dat is nieuw in iOS 9 maar is een ramp voor mensen die gewoon netjes via iTunes hun devices willen updaten om alle problemen die met een OTA update kunnen ontstaan te voorkomen.

Ik heb het dus hier over: http://www.iculture.nl/io...itgelicht/#comment-697808
Blokkeer mesu.apple.com in je router. Hef de blokkade op zodra je met iTunes wil gaan updaten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Zojuist erachter gekomen dat je in de agenda niet meer op een datum kan klikken en daar een afspraak op in kan vullen. Kon voorheen wel.
Nu moet je dus op de plus drukken rechtsbovenin, en daar gaan bladeren naar de datum die je moet hebben.
Als die datum nog ver in het jaar ligt blader je je een ongeluk :X
Moest dat nou echt weer veranderd worden? Gebruik de agenda juist erg veel, dus vind dit niet echt handig.
Zie ik iets simpels over het hoofd of moet ik op zoek naar een andere agenda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Banshee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:56:
Zojuist erachter gekomen dat je in de agenda niet meer op een datum kan klikken en daar een afspraak op in kan vullen. Kon voorheen wel.
Nu moet je dus op de plus drukken rechtsbovenin, en daar gaan bladeren naar de datum die je moet hebben.
Moest dat nou echt weer veranderd worden? Gebruik de agenda juist erg veel, dus vind dit niet echt handig.
Gezien de besturing van overige nieuwe functies vermoed ik dat je ook bij de agenda moet vasthouden en dat het dan wel gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Goede tip, zojuist geprobeerd, maar dat werkt helaas niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Banshee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:01:
Goede tip, zojuist geprobeerd, maar dat werkt helaas niet :D
Bij mij wel, wel eerst op de dag klikken en dan op het juiste uur vasthouden en dan kun je een activiteit inplannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Banshee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:56:
Vreemd, even geprobeerd en als ik naar een datum in de toekomst ga kan ik gelijk een afspraak inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ja, dat klopt, dat kan ik ook, alleen als je de maandkalender voor je ziet, kon je voorheen op een dag klikken, en daar je notitie inhangen. Nu kan je niet meer op een dag klikken, je kan dan alleen vandaag openen en door opzij te bladeren kom je dan bij de dag die je moet hebben. Dat is wat omslachtig.

Zet de hele maand september maar eens voor je, en probeer dan op een andere dag te drukken.
Dat gaat niet meer. Echt wazig 😃

[ Voor 18% gewijzigd door Banshee op 18-09-2015 12:36 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Doet het hier gewoon, of ik begrijp het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:51:
Als ik de update uitvoer kom ik niet verder bij "schuif om bij te werken" Scherm reageert dan niet meer.Resetten helpt ook niet. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast erg bedankt.
Same here, update uitgevoerd, wil mijn iCloud reservekopie terugzetten gaat goed totdat ik na het configureren bij "schuif om bij te werken" aankom en ik kan dus niet schuiven (touch screen doet niks..). |:(

iPhone 5 btw, kwam direct van ios7.
Ben nu dit aan het proberen (eerst upgrade naar 8 en dan naar 9):
https://www.reddit.com/r/...upgrade_freeze_iphone_5c/

[ Voor 15% gewijzigd door Vraaag op 18-09-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Bij mijn ipad gaat het fout bij het terugzetten van de icloud backup. Kan alleen als nieuw instellen, anders krijg ik om de haverklap het apple logo met progress bar te zien. Kinderen dus wel al hun voortgang bij spelletjes kwijt, inclusief bouwsels in Minecraft.....
Eens kijken of ik terug kan naar 8.4.1 en dan met itunes backup upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

KeanoNL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:03:
Is er iemand die Ziggo heeft en problemen met de APN heeft? Zoja ik heb hier een fix voor, maar zelf helaas geen Ziggo om te testen. Is er een vrijwilliger? PM me aub.

*Ik werk zelf voor een andere MVNO, zodoende hebben wij hetzelfde issue gehad.
Mijn vrouw haar 5S had last van de melding "niet aangemeld bij de datadienst" oid na de update van iOS9. Heb uiteindelijk "herstel alle netwerkinstellingen" gedaan op haar toestel en bij de APN weer internet.ziggo.nl ingevuld en alles werkte weer.

Waar ik nu nog steeds niet uit ben is op welke "data stand" haar telefoon moet staan bij Ziggo Mobiel. Je kan kiezen uit:

LTE
3G
2G

Zij op iOS 8 al een paar keer dat het overschakelen niet goed lijkt te werken wanneer LTE gekozen is. Nu weer op LTE gezet.

Merkte trouwens ook op dat iCloud standaard je foto bieb weer aanzet om te backuppen :/

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 18-09-2015 13:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Hier een iPad Air die is geupdate naar IOS 9. Op zich werkt alles prima, maar als ik het volume wijzig zie ik de afbeelding niet midden op het scherm. Komt dit bekend voor?

Ik kan dus niet zien hoe hard of zacht het geluid staat.

Ook klinkt het vergrendelgeluid de ene keer goed en de andere keer kort en verkeerd.
Iemand oplossing of hetzelfde euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 15:59
Rct124 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:03:
Iemand nog dit probleem?
Ik dacht dat het aan mijn touchscreen lag ik heb het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:20
De update van mijn 6 plus gaf geen problemen , echter de Phone 6 van mijn vrouw is nu her en der in het Engels ... heel vreemd ik kan er geen oplossing voor vinden , iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
jasjenl schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:07:
[...]

Volgens mij niet, dat heeft er altijd al zo in gezeten.
Gister trouwens mijn iPad 3 geüpdate, verliep allemaal vlekkeloos (in tegenstelling tot de update naar 8.x destijds) en eerste indruk is dat e.e.a. toch wat soepeler loopt dan onder iOS 8. Maar ik heb er nog te weinig mee gedaan om een definitief oordeel te kunnen vellen. Vooralsnog ziet het er echter goed uit.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik zit nog op iOS 6.1.3. Als iOS 9 niet significant trager is dan iOS 6, vind ik het wel waard om up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41

The Chosen One

Zie signature!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:30:
Hallo allen,

Hier een iPad Air die is geupdate naar IOS 9. Op zich werkt alles prima, maar als ik het volume wijzig zie ik de afbeelding niet midden op het scherm. Komt dit bekend voor?

Ook klinkt het vergrendelgeluid de ene keer goed en de andere keer kort en verkeerd.
Iemand oplossing of hetzelfde euvel?
Had ik gisteren ook, vandaag geen last van. (ipad 4)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Amps schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:54:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik zit nog op iOS 6.1.3. Als iOS 9 niet significant trager is dan iOS 6, vind ik het wel waard om up te daten.
Oh, het is zeker significant trager dan iOS6 op een iPad3. Als je die soepelheid wilt behouden zou ik niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:58:
[...]

Had ik gisteren ook, vandaag geen last van. (ipad 4)
Waar had je last van? Dat je het volume niet kon zien of de vreemde vergrendelgeluiden? Ik heb hier ook een iPad 3 die er ook (nog steeds) last van heeft. Apart iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mir64za schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:33:
[...]

Ik dacht dat het aan mijn touchscreen lag ik heb het zelfde probleem
hier op 4s ook hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Banshee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:30:
Ja, dat klopt, dat kan ik ook, alleen als je de maandkalender voor je ziet, kon je voorheen op een dag klikken, en daar je notitie inhangen. Nu kan je niet meer op een dag klikken, je kan dan alleen vandaag openen en door opzij te bladeren kom je dan bij de dag die je moet hebben. Dat is wat omslachtig.

Zet de hele maand september maar eens voor je, en probeer dan op een andere dag te drukken.
Dat gaat niet meer. Echt wazig 😃
Ik ben ook nog op zoek naar verbeteringen in de agenda.
Jouw probleem zie ik echter niet zo snel terug?

Ik open oktober
Zie de maand oktober met als default 1-10
Klik op 5 oktober
Klik op '+' en kan een een afspraak maken voor 5-10

Maar dat is zo logisch dat bedoel je niet denk? Ik vermoed dat jij bedoel klikken op 5 oktober en dan in de onderste helft meteen je afspraak intikken? Dat werkt inderdaad niet.

Ik weet nog steeds niet:
- hoe ik gebruik kan maken van de herinnering om te vertrekken bij een afspraak?
- Wanneer ik de kaart zie wanneer ik een adres heb ingevoerd bij een afspraak?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
jasjenl schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:59:
[...]

Oh, het is zeker significant trager dan iOS6 op een iPad3. Als je die soepelheid wilt behouden zou ik niet updaten.
Bedankt voor je reply. Zal hem wel op iOS 6 laten tot ik een nieuwe tablet haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:30:
Hallo allen,

Dat heb ik ook op mijn iPad 4, ik dacht al dat het aan Spotify lag o.i.d.

Van het vergrendelprobleem ben ik niet zeker, dat heb ik altijd uit staan :P Ik zal het straks eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Appleseed schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:26:
[...]

Dat heb ik ook op mijn iPad 4, ik dacht al dat het aan Spotify lag o.i.d.

Van het vergrendelprobleem ben ik niet zeker, dat heb ik altijd uit staan :P Ik zal het straks eens controleren.
Nee, ik heb het bij meerdere programma's en ook als je geen enkel app gebruikt, op het hoofdscherm zeg maar. Soms werkt het even wel en dan weer een paar uur niet. Zal toch een bug(je) zijn, voor de rest werkt de iPad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
colorsone schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:41:
[...]

Is al sinds iOS8 helaas zo. Niks aan te doen helaas.
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:10:
[...]

Blokkeer mesu.apple.com in je router. Hef de blokkade op zodra je met iTunes wil gaan updaten.
Thx, maar ik ga liever hier niet mee lopen kloten, en zeker niet bij alle familieleden. Is er echt geen gebruiksvriendelijke manier ingebouwd door Apple? Dat zou dan mooi klote zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Pyrone89 op 18-09-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Werkt Handoff bij jullie nog goed?
Zit hier op het werk met iPad Air2 en een iPhone 6.
Bluetooth aan, Handoff aan, zelfde icloud en beiden op zelfde wifi.

Wanneer ik een mail opstel of een website open op een van de devices, zie ik op het andere device geen mogelijkheid om het via handoff over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcotd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-06 10:17
Gezien de vele problemen lijkt het mij verstandig om nog maar even niet te updaten en te wachten tot Apple de volgende versie uitbrengt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
marcotd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:20:
Gezien de vele problemen lijkt het mij verstandig om nog maar even niet te updaten en te wachten tot Apple de volgende versie uitbrengt? ;)
Ach, vele problemen... ik moet zeggen, het zijn allemaal maar kleine dingetjes (voor mij persoonlijk, dus). Batterijduur is ivm gisteren alweer enorm verbeterd, alle apps werken wel gewoon en m'n iPhone en iPad zijn stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, ben over het algemeen erg tevreden over iOS 9. Spotlight, Foto's, mail attachments, uploaden bij websites, battery saving mode, multitasking opties. Werkt allemaal prima.

Het zou wel erg cool van de techreuzen zijn wanneer Apple gebruikers de keuze geeft om services als Google Drive of Onedrive te laten integreren in iOS (zoals met Twitter gedaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriendin van mij met een iP5 kan niet updaten. Alles is gedownload etc, Apple schermpje gehad. Hij komt op "Hallo, sleep om bij te werken" maar er gebeurt niks als ze swiped.. Uitzetten via totale reset werkt niet.. Iemand dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Bij mij is de WiFi van slag sinds de update, verliest vaak connectie, ziet soms nauwelijks wifi netwerken.

Rare is dat hij mijn 2.4 WiFi signaal vaak niet ziet, terwijl dat het sterkste signaal is, 5ghz signaal ziet ie dan weer wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 18-09-2015 18:40 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 12:06
dandeman58 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:03:
[...]

Ik had dit al gemerkt toen ik de beta van iOS 9 had geïnstalleerd. En dit direct aan Choozze gemeld. Hierna kreeg ik direct antwoord dat ze geen beta software ondersteunen. Na gister de officiële update uitgevoerd te hebben direct geen 3G verbinding meer op de iPhone 6. Dit direct weer aan de helpdesk gemeld. Na een standaard reactie om het profiel opnieuw installeren wat niks oploste geen antwoord terug.
Ben erg teleurgesteld in Choozze na regelmatig bel en internet storingen vafgelioen maand, ook al een week geen 3G verbinding mogelijk. En geen hulp van de helpdesk buiten een niet werkend profiel te installeren.
Ik heb de nieuwe aan van de Choozze helpdesk toegemaild gekregen. En ik heb weer 3G verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Klopt het dat je bij het updaten van apps geen animatie op het icoon meer ziet? Je kunt nu helemaal niet meer zien dat apps aan het updaten zijn, zo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:21:
Ik heb die Crystal App en ingeschakeld. Op RTVUtrecht.nl zie ik echter nog altijd reclame. Hoe kan dit?
Hier ook. Ik snap het ook niet helemaal.
Ook heb ik bv. in SABnzbd dat bv. de "knop" Purge History niet meer werkt. :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:01
De maker van de populaire adblocker Peace heeft de app teruggetrokken wegens gewetensnood.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
Ik gebruik Crystal. Die was op de avond van iOS 9 release gratis te downloaden. Werkt prima. Zelf paar keer getest door de app in te schakelen, dan site bekijken die volgepropt is met reclame, dan 'verversen' knop ingedrukt houden, opnieuw laden zonder content blocker, en dan zie je ineens hoeveel er geblokkeerd wordt. 'Ies helemaal moi!'

Wel laat deze sommige reclame banners nog wel door, maar zal wel op basis van gebruikers reviews steeds beter worden.

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 18-09-2015 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:15:
[...]

Hier ook. Ik snap het ook niet helemaal.
Ook heb ik bv. in SABnzbd dat bv. de "knop" Purge History niet meer werkt. :-(
Moet je gewoon even doorgeven via de app. Hij zegt dat het dan binnen 7 dagen gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
CRXDelSol schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:32:
Werkt prima. Zelf paar keer getest door de app in te schakelen, dan site bekijken die volgepropt is met reclame, dan 'verversen' knop ingedrukt houden, opnieuw laden zonder content blocker, en dan zie je ineens hoeveel er geblokkeerd wordt. 'Ies helemaal moi!'
Ik vraag mij af of het bij mij op een 5s wel helemaal werkt. Welke site bijvoorbeeld dan?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:10
LLaTeM schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:54:
Toch maar even een Apple Support ticket hiervoor aangemaakt, kijken wat ze zeggen.
Beetje bla bla antwoord van support (over news app en newsstand folder) maar komt er op neer dat je nu de losse app van het magazine moet downloaden. Dan in de betreffende app even zoeken waar de restore purchases optie zit, voor itunes aankopen en voila ze zijn weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Iemand dezelfde bug ontdekt?
Wanneer je vanaf je homescreen naar beneden swiped en je ziet bijv een notificatie staan bovenaan je scherm (mail, WhatsApp etc), dan kan je deze niet wissen. Je kan op "wis" drukken, maar er gebeurt weinig. Enige manier om deze notificaties te verwijderen is om je iPhone te rebooten.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
kraades schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:52:
[...]

Ik vraag mij af of het bij mij op een 5s wel helemaal werkt. Welke site bijvoorbeeld dan?
iCulture bijvoorbeeld. In elk artikel heb je bovenaan een vierkante banner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
CRXDelSol schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:31:
[...]

iCulture bijvoorbeeld. In elk artikel heb je bovenaan een vierkante banner.
Ok, bedankt. Dan werkt het bij mij ook en is er gewoon een hoop wat toch nog doorkomt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:32:
Ik gebruik Crystal. Die was op de avond van iOS 9 release gratis te downloaden. Werkt prima. Zelf paar keer getest door de app in te schakelen, dan site bekijken die volgepropt is met reclame, dan 'verversen' knop ingedrukt houden, opnieuw laden zonder content blocker, en dan zie je ineens hoeveel er geblokkeerd wordt. 'Ies helemaal moi!'

Wel laat deze sommige reclame banners nog wel door, maar zal wel op basis van gebruikers reviews steeds beter worden.
Ik gebruik nu ook crystal idd, werkt opzich prima maar ik merk ook wel dat er nog het een en ander door glipt, mijn Sinkhole doet dat beter.
Rednas schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:17:
De maker van de populaire adblocker Peace heeft de app teruggetrokken wegens gewetensnood.
Lees: Hij kreeg een zak geld.

Gelijk mijn geld terug ge trokken in ieder geval.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Mijn iPhone 5S heeft een batterijduur die niet verbeterd of verslechterd is. Het is nog steeds ca. 6 uur scherm-aan voordat 'ie leeg is. Daarbij wil het soms voorkomen dat als ik in een app zit en ik trek het Notification Center naar beneden dat die app vastloopt. Ik zie soms haperingen en vertragingen.

Ik heb overigens een reset gedaan en de laatste iCloud backup teruggezet.

Ik ben al met al best tevreden en snap ook wel dat dit de eerste versie van iOS9 is. Eén en ander moet nog worden gladgestreken.

EDIT: ik heb besloten om toch eens echt clean install te doen. Eens zien of 'ie dan vloeiender loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Volkan1984 op 19-09-2015 01:31 ]

• Martinusz
  • Nu online
martinusz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:22:
Bij mij is de WiFi van slag sinds de update, verliest vaak connectie, ziet soms nauwelijks wifi netwerken.

Rare is dat hij mijn 2.4 WiFi signaal vaak niet ziet, terwijl dat het sterkste signaal is, 5ghz signaal ziet ie dan weer wel.
Via Google wat tips gevonden wat zou moeten helpen, maar helaas WiFi disconnect nog steeds zonder reden terwijl het netwerk gewoon beschikbaar staat:

- autoplane mode off/on
- netwerk vergeten
- telefoon uit/aan
- reset netwerkinstellingen

Iemand anders hier ook last van en/of nog tips?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb niet alle pagina's gelezen. Dat vooraf.

Sinds de update naar IOS 9 op mijn iphone 6, ben ik snel door mijn bundel heen gegaan. Wat bleek, de podcast app, zat op de achtergrond via 4g rustig alle beschikbare afleveringen te downloaden. Weet niet of dat een bekend issue is. Ik heb gauw het refressen via mobiele data uitgezet, maar ter vergeefs, ben al door mijn databundel heen :X

Dit had ik ter verduidelijking op IOS 8.4.1 niet.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:41:
Een vriendin van mij met een iP5 kan niet updaten. Alles is gedownload etc, Apple schermpje gehad. Hij komt op "Hallo, sleep om bij te werken" maar er gebeurt niks als ze swiped.. Uitzetten via totale reset werkt niet.. Iemand dit probleem ook gehad?
Volgens iCulture.nl is dit een bekend probleem en Apple is ervan op de hoogte.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:12:
[...]

"In Nederland en België ontbreekt nog de Nieuws-app, waarmee je artikelen van allerlei websites en kranten kunt lezen. Je kunt deze app al wel gebruiken door je taalinstellingen te wijzigen naar Engels."

Bron: http://www.iculture.nl/ios-9-downloaden/
Ik heb hier twee iPads.
Een met de Engelse taal waar de news app niet op staat. En een met de Nederlandse taal waar de app wel op staat? :?
Dat is toch verkeerd om?

👉🏻 Blog 👈🏻

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Donstil schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:10:
[...]

Lees: Hij kreeg een zak geld.

Gelijk mijn geld terug ge trokken in ieder geval.
Geloof ook niets van zijn geweten. Denk ook zak met geld van de lobby.
Geen updates van de app meer. Mooie kat in de zak dus. Vraag is hoe lang die app nog goed werkt dan. Als je je geld terug vraagt bij Apple, is de app dan weg? Lijkt me logisch, maar goed...

/edit
Benieuwd hoe lang het duurt voor Ghostery met een eigen app komt...

/edit 2
Ook geld terug gevraagd en app verwijderd. Gaat me niet om die €3, maar ga hem niet dat geld ook laten houden als hij aan de andere kant ook een pot met geld heeft ontvangen.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 19-09-2015 09:42 ]

• DwightKSchrute
kraades schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:07:
[...]

Ik heb hier twee iPads.
Een met de Engelse taal waar de news app niet op staat. En een met de Nederlandse taal waar de app wel op staat? :?
Dat is toch verkeerd om?
Volgens mij moet je de regio ingesteld op een van de ondersteunende landen. Taal maakt niet uit. Ik heb regio USA en taal gewoon Nederlands. Ik veb de app ook.

• technorabilia
DwightKSchrute schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:37:
[...]

Volgens mij moet je de regio ingesteld op een van de ondersteunende landen. Taal maakt niet uit. Ik heb regio USA en taal gewoon Nederlands. Ik veb de app ook.
Regio is beide Nederland... :?

👉🏻 Blog 👈🏻

• DwightKSchrute
kraades schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:49:
[...]

Regio is beide Nederland... :?
Vreemd. Net even getest, als ik mijn regio terug zet naar Nederland verdwijnt de app.

• technorabilia
DwightKSchrute schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:51:
[...]

Vreemd. Net even getest, als ik mijn regio terug zet naar Nederland verdwijnt de app.
Ok, bedankt. Ik zal het ook eens omzetten...

👉🏻 Blog 👈🏻

• WoutF
  • Laatst online: 12:37

WoutF

Hoofdredacteur
Is het iemand al gelukt om een downgrade naar iOS 8.4.1 uit te voeren? Bij zowel een iPhone als iPad geeft iTunes bij mij een 'Unknown error 3194"

• GerardVanAfoort
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:22:

Zie hier j0rdii in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21" de oplossing. Bluetooth uitzetten. Die verstoord op meerdere devices het 2.4 GHz signaal..

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online
WoutF schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:28:
Is het iemand al gelukt om een downgrade naar iOS 8.1.4 uit te voeren? Bij zowel een iPhone als iPad geeft iTunes bij mij een 'Unknown error 3194"
Doe je dit met eerst het IPSW bestand downloaden https://ipsw.me en dan deze stappen?

Ga op het iOS-apparaat naar instellingen > iCloud en zet daar Zoek mijn iPhone uit.
Sluit het iOS-apparaat aan op een computer (dat kan Mac of Windows zijn) die voorzien is van iTunes
Klik in het iPhone-scherm van iTunes op Herstel iPhone terwijl je de Alt ⌥-toets (shift voor windows) inhoudt
Blader naar de map waar het ipsw-bestand opgeslagen is en selecteer dit

NRG

• Martinusz
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:58:
[...]

Zie hier j0rdii in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21" de oplossing. Bluetooth uitzetten. Die verstoord op meerdere devices het 2.4 GHz signaal..
Bluetooth staat niet aan dus dat helpt niet ;)

Het begint nu echt irritant te worden, om jouw bericht te quoten moest ik eerst vliegtuigmodus aan/uit doen, omdat ik ondanks connectie met WiFi een lege pagina kreeg met dat de verbinding verbroken was.

• GerardVanAfoort
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:08:
[...]

Bluetooth staat niet aan dus dat helpt niet ;)

Het begint nu echt irritant te worden, om jouw bericht te quoten moest ik eerst vliegtuigmodus aan/uit doen, omdat ik ondanks connectie met WiFi een lege pagina kreeg met dat de verbinding verbroken was.
Meerdere 2.4 GHz Wi-Fi verbonden punten in huis? Of herstel je netwerk instellingen eens (reboot needed). Maar dan ben je wel alle verbindingen kwijt..

NRG

• Martinusz
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:12:
[...]

Meerdere 2.4 GHz Wi-Fi verbonden punten in huis? Of herstel je netwerk instellingen eens (reboot needed). Maar dan ben je wel alle verbindingen kwijt..
Je bedoeld apparaten? Ja die zijn er.
Meestal zit ik zelf op 5ghz kanaal met iPhone, maar ook hier dezelfde problemen.

Netwerkherstel al meerdere malen uitgevoerd, zonder verbetert resultaat helaas.

Wat wordt hiermee precies bedoeld?
[quote]Step-2: Set Wi-Fi router 5GHz channel between 50-120[\quote]
Ik zie dit namelijk niet zo snel terug in mijn router (linksys ea4500), tenminste geen kanalen groter dan 48?

• GerardVanAfoort
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:18:
[...]

Je bedoeld apparaten? Ja die zijn er.
Meestal zit ik zelf op 5ghz kanaal met iPhone, maar ook hier dezelfde problemen.

Netwerkherstel al meerdere malen uitgevoerd, zonder verbetert resultaat helaas.

Wat wordt hiermee precies bedoeld?
[quote]Step-2: Set Wi-Fi router 5GHz channel between 50-120[\quote]
Ik zie dit namelijk niet zo snel terug in mijn router (linksys ea4500), tenminste geen kanalen groter dan 48?
Staat op één van die andere Apple devices wel bluetooth aan? Ik bedoelde eigenlijk een ander access point die de verbinding vasthoudt. Iets eerder las ik dat als je meerdere access points in huis hebt dat het van belang is dat je dezelfde SSID insteld, zodat je device automagisch de sterkste zender pakt!

En die kanalen vindt ik ook een opvallende work around. Vaak zijn die kanalen niet in elke router of regio aanwezig. Zoals poster meldt dat hij met El Capitan de problemen houdt, en jij dus ook, betekent mijns inziens dat Apple toch echt eens goed werk moet gaan leveren om dit gróte probleem te elimineren.

NRG

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:03:
[...]

Doe je dit met eerst het IPSW bestand downloaden https://ipsw.me en dan deze stappen?

Ga op het iOS-apparaat naar instellingen > iCloud en zet daar Zoek mijn iPhone uit.
Sluit het iOS-apparaat aan op een computer (dat kan Mac of Windows zijn) die voorzien is van iTunes
Klik in het iPhone-scherm van iTunes op Herstel iPhone terwijl je de Alt ⌥-toets (shift voor windows) inhoudt
Blader naar de map waar het ipsw-bestand opgeslagen is en selecteer dit
Precies op die manier. Ben benieuwd of het überhaupt al iemand gelukt is, of dat Apple signing voor 8.4.1 al uitgezet heeft.

• Martinusz
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:26:
[...]

Staat op één van die andere Apple devices wel bluetooth aan? Ik bedoelde eigenlijk een ander access point die de verbinding vasthoudt. Iets eerder las ik dat als je meerdere access points in huis hebt dat het van belang is dat je dezelfde SSID insteld, zodat je device automagisch de sterkste zender pakt!

En die kanalen vindt ik ook een opvallende work around. Vaak zijn die kanalen niet in elke router of regio aanwezig. Zoals poster meldt dat hij met El Capitan de problemen houdt, en jij dus ook, betekent mijns inziens dat Apple toch echt eens goed werk moet gaan leveren om dit gróte probleem te elimineren.
Nee geen ander Apple apparaat met Bluetooth, en ook geen verdere accespoints.

Het rare is ook dat er minder WiFi signalen gezien worden als voorheen, op zich niet erg, als de verbinding met mijn eigen signaal tenminste normaal werkte ;)

• GerardVanAfoort
  • Niet online
WoutF schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:31:
[...]

Precies op die manier. Ben benieuwd of het überhaupt al iemand gelukt is, of dat Apple signing voor 8.1.4 al uitgezet heeft.
Nieuwste iTunes versie? Bij mijn weten blijft de signing meestal wel een dag of 10 open.

NRG

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:42:
[...]

Nieuwste iTunes versie? Bij mijn weten blijft de signing meestal wel een dag of 10 open.
Yup, nieuwste versie natuurlijk. Volgens verschillende websites zou 8.4.1 op dit moment nog wel gesigned worden. Die error 3194 zou betekenen dat iTunes de servers van Apple niet kan bereiken om de ipsw te verifiëren. Ik heb het geprobeerd op twee systemen, zowel via mijn vaste internetverbinding als een 4g-tether, maar diezelfde error blijft terugkomen :/

Vandaar mijn vraag of het iemand hier überhaupt al gelukt was.

[ Voor 5% gewijzigd door WoutF op 19-09-2015 12:11 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
WoutF schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:00:
[...]

Yup, nieuwste versie natuurlijk. Volgens verschillende websites zou 8.1.4 op dit moment nog wel gesigned worden. Die error 3194 zou betekenen dat iTunes de servers van Apple niet kan bereiken om de ipsw te verifiëren. Ik heb het geprobeerd op twee systemen, zowel via mijn vaste internetverbinding als een 4g-tether, maar diezelfde error blijft terugkomen :/

Vandaar mijn vraag of het iemand hier überhaupt al gelukt was.
Ja, gister nog gedowngrade op een iPhone 5 naar 8.4.1. Dit ging foutloos. Had ook de ipsw van ipsw.me.

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

zou je ook dat stomme ''terug naar Facebook/whatsapp/ blabla'' ook uit kunnen zetten? en ik heb een vervelende glitch of iets ontdekt.. als ik spelletjes speel en mn telefoon staat in landscape modus en ik heb scherm rotatie uitgeschakelt (zo irritant als het scherm meedraait steeds...) en ik krijg een whatsappje en ik open die, blijft dat ook steken op landscape, in iOS 8 draaide die weer gewoon naar portrait modus.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 04:32
Ik ben eigenlijk wel tevreden, ben voorlopig nog geen problemen tegengekomen. Crystal gedownload om te kijken of het beter werkt dan Weblock. Er kruipt bij Crystal wel nog redelijk wat doorheen en er is totaal geen optie om blokkeringen toe te voegen. In Weblock kan je zo goed als alles blokkeren, al vereist dat soms handmatig werk. Tevens werkt Weblock ook in tal van 'lite' apps met reclame due vervolgens geblokkeerd wordt, terwijl Crystal beperkt is tot Safari.

Het nieuwe font viel me gelijk op, maar ik vind het niet storend. Het is jammer dat de nieuwsapp niet standaard beschikbaar is, maar eerlijk gezegd gebruik ik daar toch al mijn eigen apps voor. Tevens komt er bij het swipen van 'home' naar links ook een nieuwsfeed van Nu.nl in beeld.

Ik vind het ook heel erg fijn dat bij het doorlinken in bijvoorbeeld een email, je nu met 1 swipe terug bent in de originele email.

Zelf ben ik Ziggo mobiel klant. Heb mijn iPhone 6 geupdate wanneer het kon, en totaal geen last van problemen met mobiel internet.

Verwijderd

Welke ios is nu nieuw? 9.1 of 9.0?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:35
Wat is nieuw? 9.0 is publiekelijk, 9.1 is voor degelpers te downloaden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

carpebios schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:41:
Wat is nieuw? 9.0 is publiekelijk, 9.1 is voor degelpers te downloaden.
Dus 9.0 is de uiteindelijke versie zonder bugs? Of welke versie kun je nu uiteindelijk beter hebben?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:35
Elke versie zal bugs bevatten. 9.0 is de laatste versie die je als gewone gebruiker van de server af kan halen.
9.1 is voor developers om hun applicaties te testen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen als ik naar GoT ga? Cookiemelding verschijnt ook iedere keer. Kan bij de instellingen van Safari ook niet cookies Toestaan, alleen maar weigeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-09-2015 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Zit je niet toevallig in private mode te surfen?

/edit
Restricties ingesteld of actief toevallig?

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 19-09-2015 18:48 ]

Verwijderd

Ik heb hem ook geinstalleerd maar de Browsers laten na de zoekmachine de beginscherm van de gevinden pagina levensgroot zien. Inlog gedeelte kan ik niet vinden. Als ik wel verder kom dan is het scherm met lettertype weer de gewone goede grootte.
Hoe krijg ik dat goed? Kan het nergens vinden. Het is bij Safari, Chrome en ook Puffin Browser.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
UltraSub schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:48:
Zit je niet toevallig in private mode te surfen?

/edit
Restricties ingesteld of actief toevallig?
Kuch... private modus inderdaad... had die laatst eens geprobeerd... viel me niet eens meer op :p
+1 voor UltraSub.

• UltraSub
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:12:
[...]

Ja, gister nog gedowngrade op een iPhone 5 naar 8.4.1. Dit ging foutloos. Had ook de ipsw van ipsw.me.
Ja, ik heb ook gedowngrade gisteravond en ging prima. Vreemde acties zoals geen volume zichtbaar direct opgelost......
Gedowngrade op iPad Air

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Heb IOS 9.0 nog niet geiinstallerd op mn 5S , wil graag weten of Adblockers ook werken met een 5S , dat is voor mij de meest intresante "verbetering" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
ramrodwillem schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:05:
Heb IOS 9.0 nog niet geiinstallerd op mn 5S , wil graag weten of Adblockers ook werken met een 5S , dat is voor mij de meest intresante "verbetering" .
Ja, dat werkt op een 5S door zijn 64bit processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Thx .

Ik zie dat er div aanbieders zijn van AdBlockers , werken ze allemaal even goed of it er verschil in , welke is dan eventueel aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:57

Mars Warrior

Earth, the final frontier

vhal schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:22:
Het oogt allemaal een beetje laggy. Animaties verlopen niet allemaal even soepel en de nieuwe fonts zijn even wennen. Op t.net is het een stuk minder leesbaar geworden maar dit kan je wel 'oplossen' door de 'grote tablet' setting te nemen.
Ik vind dat kleine font waardeloos eerlijk gezegd. Niet alle websites hebben er last van gelukkig, maar de leesbaarheid is sterk verminderd voor mij. Ik kan echter de setting die jij noemt, 'grote tablet' nergens vinden!

Een tip is welkom :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kleine font had ik op de webpagina van Domoticz veel last van. Na update naar 9.1 was dat weer normaal, en ik weet zeker dat Domoticz geen update had gehad. Lees: fixed in 9.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Mars Warrior schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:21:
[...]

Ik vind dat kleine font waardeloos eerlijk gezegd. Niet alle websites hebben er last van gelukkig, maar de leesbaarheid is sterk verminderd voor mij. Ik kan echter de setting die jij noemt, 'grote tablet' nergens vinden!

Een tip is welkom :D
Hij refereert aan de instelling hier op T.net http://tweakers.net/devicedetect/ ik vindt het kleine font ook niet prettig lezen, ik blijf op 8.4.1.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Nouja, ondanks alle negatieve reacties probeer ik al meerdere dagen te updaten via iTunes. De downloadtijd blijft oplopen richting de 8 uur. Dus het is niet heel gek dat er maar weinig mensen op iOS9 zitten, zeker niet icm de negatieve verhalen.

Door die downloadtijd al meerdere dagen staak ik de pogingen en blijf ik lekker op 8.4.1

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik blij mee was wat betreft 9.0 waren de nieuwe opties om de cursor te verplaatsen en tekst te selecteren. Ik zeg bewust 'was' want op dit moment is dit het enige waar ik juist een hekel aan ga krijgen... Ten eerste registreert m'n iPad Air 2 niet altijd dat ik twee vingers op m'n scherm druk met als gevolg dat ik nonsens type, ten tweede verspringt de cursor heel vaak zodra ik de vingers van het scherm trek, ten derde lijk ik totaal geen invloed te hebben welke kant van de selectie uitgebreidt wordt als ik sleep en ten vierde, helemaal vervelend, kan ik al deze ellende niet omzeilen door de oude manier met het vergrootglas te gebruiken omdat dat vergrootglas 9 van de 10 keer niet tevoorschijn komt en er helemaal niets gebeurt als ik in de iets klik. Ook het selecteren van woorden wil vaak niet lukken als ik op een woord klik en vasthoudt. Er gebeurt heel vaak helemaal NIETS.

Kortom, de nieuwe opties, die niet werken 'als advertised' hebben de oude opties ook nog eens om zeep geholpen en nu is tekst bewerken helemaal een hel op de iPad... Misschien toch maar eens een Bluetooth toetsenbord kopen met o.a. pijltjes waarmee je makkelijk de cursor kan verplaatsen en teksten kan selecteren... Ik ga nu dus maar even kijken of ik die nieuwe cursor opties kan uitzetten. Jammer, ik had er zoveel van verwacht...

EDIT
Zonet de video via deze link bekeken: dat helpt met die trackpad mode.
http://macmost.com/using-...-a-trackpad-in-ios-9.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Vraagje over iCloud Drive, de foto's die je hebt op de iPhone, als je die sync naar iCloud Drive en vervolgens verwijderd van je iPhone, worden ze ook verwijderd van je iCloud Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jieve schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:21:
Vraagje over iCloud Drive, de foto's die je hebt op de iPhone, als je die sync naar iCloud Drive en vervolgens verwijderd van je iPhone, worden ze ook verwijderd van je iCloud Drive?
Yup. Irritant als je het mij vraagt, is voor mij ook de reden om iCloud Photos niet te gebruiken maar te werken met Amazon Cloud (1,- Pm foto's onbeperkt)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:50:
[...]

Yup. Irritant als je het mij vraagt, is voor mij ook de reden om iCloud Photos niet te gebruiken maar te werken met Amazon Cloud (1,- Pm foto's onbeperkt)
Logisch gedrag. Het idee van iCloud Photo Library is om thumbnails op je iOS-apparaat te houden en de originelen op iCloud te plaatsen (als je kiest voor "Optimise iPhone storage").
Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste