• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
sww89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:28:
Ik vind het wel fijn dat je in Safari nu eindelijk bestanden kan uploaden op websites. Voorheen kon dat alleen met foto's, maar nu dus ook vanuit apps zoals iCloud Drive en Dropbox etc.
Dan is dat nog steeds geen uploaden vanaf je lokale opslag maar vanaf een andere internetsite (iCloud of Dropbox) wat dus een omweg is. Of werkt het ook vanuit een documentenapp met lokaal opgeslagen documenten zoals Goodreader ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Volgens MacRumors
International readers should note that Apple News is currently available in the U.S. only.
http://www.macrumors.com/...ide-ios-9-apple-news-app/

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46

swv

skatebiker schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:04:
[...]

Dan is dat nog steeds geen uploaden vanaf je lokale opslag maar vanaf een andere internetsite (iCloud of Dropbox) wat dus een omweg is. Of werkt het ook vanuit een documentenapp met lokaal opgeslagen documenten zoals Goodreader ?
Het kan vanuit lokale opslag, maar apps moeten het wel ondersteunen. Goodreader zou dan ook kunnen bijvoorbeeld.

Een (in deze context slecht) voorbeeldje wanneer ik de desktop site van Dropbox bezoek om een bestand te uploaden:

Standaard zie je:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/711/21303289948_d7b35115a0.jpg

Klik je op 'meer', dan kom je hier. In de toekomst wordt dit ongetwijfeld uitgebreid:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5652/21304191419_804c335365.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door swv op 17-09-2015 15:20 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:26:
[...]

[afbeelding]

Oke.. krijg foto even niet kleiner.. maar hier dus ;)
Ah ja, ik zie het nu ook!
Kaarten/adressen werkt bij mij niet dus.
Wanneer ik de fitnessclub intoets dan vindt ie automatisch het adres en krijg ik een kaart te zien.
Wanneer ik mijn werkorders of thuisadres invoer, dan krijg ik geen kaart te zien?
Diverse adres notaties geprobeerd. Ook die identiek is aan die van de fitnessclub (straat Huisnr, pc wpl, land). Krijg niks te zien.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik heb een iPad 4 (16GB), die nog draait op iOS 6.1.3 (laatste versie van iOS 6). Ik ben dus opzoek naar ervaringen over hoe iOS 9 draait op de iPad 4 :).

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
loeberce schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:05:
[...]

Ik heb nog problemen met de weergave van bijlagen in de Mail app en Whatsapp notificaties geven niet altijd geluid/trillen. Dat laatste kan natuurlijk aan Whatsapp zelf liggen maar is wel irritant.
Het valt me wel op dat sinds iOS9 (GM al sinds vorige week, gisteren de OTA) Dat mijn notificaties van WhatsApp en Hangouts ene keer wel ene keer niet een geluidje afspelen. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 44% gewijzigd door Imperium op 17-09-2015 15:33 ]

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:49:
News is sowieso nog niet beschikbaar in NL en ik hoop dat dit zo blijft. Geen behoeft aan nog een app van Apple.
In dat geval is een Android toestel de perfecte oplossing voor je :+

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:20:
[...]

Ah ja, ik zie het nu ook!
Kaarten/adressen werkt bij mij niet dus.
Wanneer ik de fitnessclub intoets dan vindt ie automatisch het adres en krijg ik een kaart te zien.
Wanneer ik mijn werkorders of thuisadres invoer, dan krijg ik geen kaart te zien?
Diverse adres notaties geprobeerd. Ook die identiek is aan die van de fitnessclub (straat Huisnr, pc wpl, land). Krijg niks te zien.
Dat is bij mij dan weer niet. Bootcamp heeft geen locatie in mijn afspraak. Terwijl hockey dat wel heeft, maar ik zie geen kaart of wat dan ook... wel vreemd..

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
Wel vervelend dat als je 1 app verticaal open hebt en wil switchen naar een andere dat die dan ook verticaal is, anderen hier ook last van ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik las ergens dat achter de iOS update meteen een carrier update van vodafone kwam, dus kennelijk is dat nodig cq nog niet bij iedereen doorgevoerd?

Verwijderd

Ik kijk het even aan maar de 5S loopt best snel leeg merk ik nu. Nu heeft ie wel 22 apps staan updaten en wellicht vreet dat batterij. Ik heb de telefoon maar even gereboot. Dat was na de installatie nog niet gebeurd.

Verwijderd

Wat betreft ad blockers in iOs 9, iCab mobile browser heeft dit al standaard sinds ik weet niet hoe lang, werkt naar mijn idee sneller en beter als een extra blocker in safari. Net zelf getest op een iPhone 6 plus met peace en een iPad mini 2 met icab mobile. De sites van telegraaf, nu en dumpert laden op de iPad met iCab echt vele malen sneller als op de 6 plus/

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:31:
Wat betreft ad blockers in iOs 9, iCab mobile browser heeft dit al standaard sinds ik weet niet hoe lang, werkt naar mijn idee sneller en beter als een extra blocker in safari. Net zelf getest op een iPhone 6 plus met peace en een iPad mini 2 met icab mobile. De sites van telegraaf, nu en dumpert laden op de iPad met iCab echt vele malen sneller als op de 6 plus/
Dus als ik het goed begrijp heb je een subjectieve meting uitgevoerd, waarbij je ook nog eens twee verschillende apparaten gebruikt hebt?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb gisteren avond de upgrade gedaan en vandaag heel dag ermee gewerkt maar merk dat mijn iphone 6 plus stukken trager reageert (een reboot heeft niet geholpen)

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb de upgrade gisteravond gedaan en moet zeggen dat mijn iPhone 4S er niet langzamer op geworden is. En het lijkt er zelfs op (als is dat enkel een gevoel) dat de batterij zelfs langer meegaat. Ben heel tevreden met de upgrade. Enig puntje dat nog niet goed werkt is het batterij menutje dat nu niet meer onder algemeen staat. Ik krijg nog geen lijstje te zien met per app het percentage dat aangeeft welke app de meeste energie vraagt. Ik blijf de melding zien dat ik na een paar minuten gebruik de percentages zou moeten zien...

Verwijderd

Beetje offtopic misschien, maar zijn hier iPad gebruikers die geen 50GB upgrade hebben gekregen terwijl de iPhone dat wel heeft gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:09:
Beetje offtopic misschien, maar zijn hier iPad gebruikers die geen 50GB upgrade hebben gekregen terwijl de iPhone dat wel heeft gehad?
Nee. Mijn iPhone, iPad en iMac laten allen nog 20GB zien. Echter, als ik op de iPhone of iPad kies voor "Change Storage Plan", dan "Downgrade Options" dan staat er "Current plan 50GB".

Volgens mij is het dus een kwestie van een account gegevens die opnieuw opgehaald moeten worden. Hoe ik dat kan forceren zonder helemaal uit te loggen ben ik nog niet achter.

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Iemand ook nog as we speak last van hele trage downloadsnelheden van iOS9? Heb me iPhone 6 op dit moment aan me pc hangen en ben de update via iTunes aan het binnenhalen, gaat 105kb/s lol :9

• dbz1985
  • Laatst online: 12:54
Bij mij moet ik regelmatig een app herstarten anders heb ik zwart beeld

• Husy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Werkt bij iemand facedown? Dat als je een whatsappje of notificatie krijgt dat als de sensor bedekt is, je lockscreen niet verlicht? Bij mij doet die het niet..

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wil van de profielfoto's in iMessage af. Met iOS 8 kon dat nog via Berichten of Mail, Contacten, Agenda's. Nergens meer te vinden, kan dit niet meer?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Wie heeft er last van fb Messenger het niet doet met mobile netwerk
Heb erop nieuwe opgezet

• GerardVanAfoort
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:49:
Ik wil van de profielfoto's in iMessage af. Met iOS 8 kon dat nog via Berichten of Mail, Contacten, Agenda's. Nergens meer te vinden, kan dit niet meer?
Instellingen > telefoon > toon contact foto (situatie iPhone 4)

NRG

• dennis_rsb
  • Laatst online: 23:34
Kan iemand zijn ervaringen delen over iOS 9.0 op een iPad 3 en iPhone 5S? Vooral de performance op een iPad 3 ben ik benieuwd naar. Heb nu 8.4 erop, maar sinds 8 is ie traag, soms interpreteert hij een dubbelklik (de homeknop). Ik zou graag willen updaten als het snelheid oplevert. En adblock lijkt mij ook heerlijk.

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
storchaveli schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:15:
Iemand ook nog as we speak last van hele trage downloadsnelheden van iOS9? Heb me iPhone 6 op dit moment aan me pc hangen en ben de update via iTunes aan het binnenhalen, gaat 105kb/s lol :9
Sorry ben 20GB aan foto's naar iCloud aan het uploaden :+

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 23:25
storchaveli schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:15:
ff hier vandaan de ipsw downloaden https://istheapplestoredown.com/ios
en dan manual update file selecteren gaat meestal iets vlotter.

Gister had ik de download 3x gestart en de 1e 2x ging ie met een paar honderd kb/sec en de laatste keer gewoon weer met 10MB/sec. Toen was ie zo binnen :p

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
sww89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:16:
[...]

Het kan vanuit lokale opslag, maar apps moeten het wel ondersteunen. Goodreader zou dan ook kunnen bijvoorbeeld.

Een (in deze context slecht) voorbeeldje wanneer ik de desktop site van Dropbox bezoek om een bestand te uploaden:
Net geprobeerd maar ik zie alleen 'Photos', 'Take photo or movie' en iCloud. Geen Goodreader, niks nieuws onder de zon dus.
Dit vind ik het grootste nadeel van iOS dat je niet gewoon van lokale opslag kunt uploaden, al zit die in de workspace van een app. Of dat apps in elkaars workspace kunnen kijken zonder het bestand te kopieren naar de workspace van de andere app. Erg omslachtig allemaal.

Dan is OSX, Windows, Ubuntu en zelfs Android heel wat makkelijker.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• THE_BASE
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:56:
[...]

Instellingen > telefoon > toon contact foto (situatie iPhone 4)
Helaas, verdwenen!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34
dennis_rsb schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:02:
Kan iemand zijn ervaringen delen over iOS 9.0 op een iPad 3 en iPhone 5S? Vooral de performance op een iPad 3 ben ik benieuwd naar. Heb nu 8.4 erop, maar sinds 8 is ie traag, soms interpreteert hij een dubbelklik (de homeknop). Ik zou graag willen updaten als het snelheid oplevert. En adblock lijkt mij ook heerlijk.
Af en toe nog lag op de iPad 3, maar bij mij werkt het aardig goed. Je moet niet de snelste ervaring verwachten, maar voor de rest gaat het prima. Adblock werkt helaas niet op iPad 3. Je hebt daar een 64-bit toestel voor nodig :'(

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• storchaveli
  • Laatst online: 18-09 18:01
SidewalkSuper schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:09:
[...]

ff hier vandaan de ipsw downloaden https://istheapplestoredown.com/ios
en dan manual update file selecteren gaat meestal iets vlotter.

Gister had ik de download 3x gestart en de 1e 2x ging ie met een paar honderd kb/sec en de laatste keer gewoon weer met 10MB/sec. Toen was ie zo binnen :p
Merci! Komt nu binnen met 15MB/s :9

• dennis_rsb
  • Laatst online: 23:34
Erulezz schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:23:
[...]

Af en toe nog lag op de iPad 3, maar bij mij werkt het aardig goed. Je moet niet de snelste ervaring verwachten, maar voor de rest gaat het prima. Adblock werkt helaas niet op iPad 3. Je hebt daar een 64-bit toestel voor nodig :'(
Ooh oke, dus adblock in safari word 'm niet? Dan ben je aangewezen op een app als adblock plus browser? Werkt hij beter als je voorgaandee iOS? Welke iOS had je hier voor?

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Iemand al eens gehad dat je in het menu onder safari niet meer terug kan het menu in?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
henkna schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:45:
Iemand al eens gehad dat je in het menu onder safari niet meer terug kan het menu in?
onder instellingen en dan bij safari? Heb je het dan over iPad of iPhone? Bij de iPad blijft het menu namelijk gewoon zichtbaar en hoef je dus niet terug.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:55
Weet trouwens iemand waar/hoe je het nieuws overzicht in je search panel aan zet? Zowel op mijn iPad mini 2 als mijn iPhone 5s zie ik nergens dat nieuws overzicht verschijnen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lexvandoef schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:02:
Weet trouwens iemand waar/hoe je het nieuws overzicht in je search panel aan zet? Zowel op mijn iPad mini 2 als mijn iPhone 5s zie ik nergens dat nieuws overzicht verschijnen.
Ik wilde het juist uit zetten,, bij mij stond het standaard aan. Het is iig te vinden bij instellingen - algemeen - zoek met spotlight, en dan spotlight suggesties uitzetten. Ik heb voor de zekerheid ook de NOS app, Nu.nl en safari uitgezet, want ik weet niet zeker waar hij het nieuws vandaan tovert.

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik ben zo stom geweest om ook iOS 9 te instaleren op mijn iPhone 5, en nu is deze ZO traag geworden dat het niet echt meer prettig werken is. (zo traag als dikke str..., idd ja)

Ik zou graag terugkeren naar iOS 8.4.1, maar ik heb dat nog nooit gedaan. Ik heb eens ge-googled, en dan blijkt dat ik een ISPW bestand nodig heb en via iTunes, met mijn iPhone in de recovery modus, dat moet installeren.

Dat lukt me niet echt. recovery mode lukt wel en ik vind ook wel een ISPW bestand (iPhone 5 - GSM), maar wanneer ik het bestand wil gebruiken zegt iTunes dat het firmwarebestand niet compatible is.

Komt dit omdat ik een Belgische iPhone heb? Hoe moet ik dat dan doen? Tips ZEER welkom!

Dank!!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Archeon schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:15:
Ik ben zo stom geweest om ook iOS 9 te instaleren op mijn iPhone 5, en nu is deze ZO traag geworden dat het niet echt meer prettig werken is. (zo traag als dikke str..., idd ja)

Ik zou graag terugkeren naar iOS 8.4.1, maar ik heb dat nog nooit gedaan. Ik heb eens ge-googled, en dan blijkt dat ik een ISPW bestand nodig heb en via iTunes, met mijn iPhone in de recovery modus, dat moet installeren.

Dat lukt me niet echt. recovery mode lukt wel en ik vind ook wel een ISPW bestand (iPhone 5 - GSM), maar wanneer ik het bestand wil gebruiken zegt iTunes dat het firmwarebestand niet compatible is.

Komt dit omdat ik een Belgische iPhone heb? Hoe moet ik dat dan doen? Tips ZEER welkom!

Dank!!
Heb je het bestand goed uitgepakt? Meestal heeft die foutmelding daarmee te maken.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

Dank!!
Mijn ervaring is tot op heden dat het nauwelijks verschil heb opgemerkt met 8.4.
Zou het volledig herstellen geen uitkomst bieden?

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Volgens mij is het ook wel de moeite waard je telefoon even te laten 'rusten'. Na een upgrade gaan er allerlei achtergrondprocessen aan de slag die ervoor kunnen zorgen dat iOS trager lijkt dan het is wanneer alles eenmaal is bijgewerkt. Kijk het nog een dagje aan zou ik zeggen.

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dank!!
Ik heb vandaag verschillende mensen laten spelen met mij i5 icm IOS9.. Heb je een clean install gedaan? Iedereen was er hier van overtuigd dat alles een stuk vlotter liep.. Beter dan 8 dus :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BartDG
  • Laatst online: 20-08 10:10
Nee, ik heb gewoon een upgrade gedaan, geen clean install. Ik zou zelfs niet direct weten hoe dat te doen. Eens de fabrieksinstellingen terugzetten en daarna de backup terugzetten?

@Untouchablezz20: het bestand uitpakken? Het is gewoon een *.ispw bestand. Dat hoeft toch niet te worden uitgepakt?

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:31
Gisteren heb ik mijn iPhone 6 een upgrade gegeven naar IOS 9. Het nieuwe Spotlight Search venster kan nu gebruik maken van suggestions, een optie die bij mij aangevinkt staat.

Daarstraks stonden er in het Spotlight Search scherm enkele hoofdpunten onder "News". Sinds een paar uur zijn die verdwenen en die ik alleen nog maar "SIRI SUGGESTIONS" (veel gebruikte apps en contacten). Weet er iemand hoe ik die nieuws artikels terug kan krijgen? Ik vond dat erg handig om snel een overzicht te hebben wat er in de wereld gebeurt. Alvast bedankt.

// Edit: zelf opgelost! iPhone rebooten maakte geen verschil maar even wifi uitzetten en dus overgaan naar 4G did the trick. Bizar maar ik zie weer nieuws artikels, ook al ik terug wifi aan zet.

[ Voor 18% gewijzigd door H1MSELF1SH op 17-09-2015 19:40 ]

• lexvandoef
gwystyl schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:07:
[...]

Ik wilde het juist uit zetten,, bij mij stond het standaard aan. Het is iig te vinden bij instellingen - algemeen - zoek met spotlight, en dan spotlight suggesties uitzetten. Ik heb voor de zekerheid ook de NOS app, Nu.nl en safari uitgezet, want ik weet niet zeker waar hij het nieuws vandaan tovert.
Thnx! Found it!

@H1MSELF1SH, lees de quote ff door, ik had dezelfde vraag.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Husy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:16:
Werkt bij iemand facedown? Dat als je een whatsappje of notificatie krijgt dat als de sensor bedekt is, je lockscreen niet verlicht? Bij mij doet die het niet..
Nee hier werkt het niet op een iPhone 6. Wel jammer handige functie..

Ik teken nergens meer voor

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Na mijn update op een iPhone 5 heb ik geen werkende 3g verbinding meer. Heb al opnieuw het apn profiel geïnstalleerd, helpt helaas niet. Ook dataroaming aan of uit maakt geen verschil. Ik zit bij choozze. Iemand een idee?

• THE_BASE
  • Niet online
Jammer. De accu lijkt toch sneller leeg te gaan. Amper wat gedaan, 25% er af. Kan door Vind Vrienden komen, die heeft continue locatie aan staan.

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Heel veel meldingen over niet werkende mobiele data verbinding op internet. Vaak Ziggo en Vodafone. Ziggo verstuurt waarschuwingen om niet te upgraden naar iOS 9.Schijnt geen oplossing voor te zijn vooralsnog...
ditbenikecht schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:52:
Na mijn update op een iPhone 5 heb ik geen werkende 3g verbinding meer. Heb al opnieuw het apn profiel geïnstalleerd, helpt helaas niet. Ook dataroaming aan of uit maakt geen verschil. Ik zit bij choozze. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door OkeOkeOke op 17-09-2015 20:11 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Halverwege deze https://helpdesk.choozze....-op-mijn-telefoon-iphone- pagina staat de handmatige config voor iPhone 6, misschien lukt het met die work around?

NRG

• Tito129
  • Laatst online: 20:00
Ik kreeg idd Sms van ziggo. Ik wacht dus nog wel even.
Hallo, de nieuwste software van Apple (iOS 9) kan mobiel internet op uw iPhone blokkeren. Ons advies: update de software nog niet!
Dit probleem speelt bij verschillende aanbieders. Apple werkt hard aan de oplossing. iOS 9 al geinstalleerd?
Dan kunt u nog wel internetten via wifi en Wifispots. Zodra er een oplossing is, sturen we een nieuw bericht. U hoort nog van ons, Ziggo.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iemand een oplossing? Krijg de apps niet bijgewerkt. Zodra ik de App Store open zie je voor de 13 apps even de knop "Werk bij" maar deze verspringt meteen naar "Open". Heb al geprobeerd om automatische downloads voor Apps aan te zetten maar dat doet ook niks. Herstart van iPad werkt ook niet en het afsluiten van de App Store ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/09/17/image.png

Mijn boefje is liev!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Husy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:16:
Bij mij werkt het :) iPhone 6 met iOS9, hij maakt geluid, de flitser knippert, maar het scherm blijft donker (totdat je de telefoon omdraait)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
lexvandoef schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:09:
[...]

Ja clean install ook geprobeerd, nope stottert nog steeds.... Op beide toestellen trouwens. Daarna toch mijn apps maar weer restored, nope hetzelfde....
Ik had eerst een clean install gedaan zonder icloud restore en toen was de carrousel zonder happeren. :)
Zet ik de icloud backup terug is ie weer met happering? :-(
Dat is toch vreemd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:35:
Iemand een oplossing? Krijg de apps niet bijgewerkt. Zodra ik de App Store open zie je voor de 13 apps even de knop "Werk bij" maar deze verspringt meteen naar "Open". Heb al geprobeerd om automatische downloads voor Apps aan te zetten maar dat doet ook niks. Herstart van iPad werkt ook niet en het afsluiten van de App Store ook niet.

[afbeelding]
Had ik gister ook, het is een kwestie van snel zijn.

Dus app sluiten, dan openen en heel snel op weg bij drukken.
Toen ik snel genoeg was voor een schoot de rest ook op werkbij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:37:
[...]

Had ik gister ook, het is een kwestie van snel zijn.

Dus app sluiten, dan openen en heel snel op weg bij drukken.
Toen ik snel genoeg was voor een schoot de rest ook op werkbij.
:D Top, gelukt!

Mijn boefje is liev!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Reset gedaan, update uitgevoerd, daarna weer een reset en icloud-reservekopie teruggezet. Daarna vroeg iOS me nog om een code en sinds dien blijft ie vastzitten bij het Apple-logo met bakje... Verder reboot hij steeds. Reiboot werkt niet en herstellen via recovery mode in iTunes werkt ook niet.

Iemand tips?

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

mijn gewone iphone 5 geen enkel probleem! alleen op de iPhone 5S kom ik niet meer verder dan Schuif om bij te werken daarna blijft die vasthangen en kan ik niks meer.. herstel gedaan en werkt ook niet! blijft vast hangen op Schuif om bij te werken

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Jack O10 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:47:
Reset gedaan, update uitgevoerd, daarna weer een reset en icloud-reservekopie teruggezet. Daarna vroeg iOS me nog om een code en sinds dien blijft ie vastzitten bij het Apple-logo met bakje... Verder reboot hij steeds. Reiboot werkt niet en herstellen via recovery mode in iTunes werkt ook niet.

Iemand tips?
Bedoel je met recovery-mode DFU-mode?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
SirLenncelot schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:47:
[...]

onder instellingen en dan bij safari? Heb je het dan over iPad of iPhone? Bij de iPad blijft het menu namelijk gewoon zichtbaar en hoef je dus niet terug.
Op iphone 6+. Inderdaad instellingen-->Safari. Als ik de wachtwoorden wil bekijken heb ik al een paar keer gehad dat het blauwe pijltje (< Instellingen) linksboven ineens foetsie is!

• dbz1985
  • Laatst online: 12:54
Al mijn problemen zijn verholpen op de i6+ dankzij ios 9 en werkt sneller

Verwijderd

Ik heb mijn iPhone 6 9.1 beta via recovery mode in iTunes "geupdate" naar iOS 9 (niet beta). Dit is blijkbaar een nieuwe optie die je in staat stelt om makkelijk van de beta terug te keren naar de officiële release. Ik heb ook al mijn beta profile verwijderd. Normaal zit ik nu dus op stock 9.0. Precies wat ik wil/wou. Maar nu blijft er bij de instellingen app een rode 1 badge staan die aangeeft dat er een nieuwe update is. Wanneer ik het open staat er dat de software up to date is. Iemand die weet hoe ik het ééntje makkelijk weg kan krijgen? Of zou ik gewoon wachten op 9.0.1 of iets dergelijks om uit te komen binnenkort? Alvast bedankt.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Mijn vriendin heeft na de update van haar iPhone 6 dat als ze WhatsApp opent er eerst een zwart scherm komt en dan pas beeld.
Meer mensen dit?

• Jieve
Imperium schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:32:
[...]

Het valt me wel op dat sinds iOS9 (GM al sinds vorige week, gisteren de OTA) Dat mijn notificaties van WhatsApp en Hangouts ene keer wel ene keer niet een geluidje afspelen. Hebben meer mensen hier last van?
Ik dacht eerkijk gezegd dat ik gek was.
Soms trilt hij wel en soms niet.
Maar heb het dus ook.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb die Crystal App en ingeschakeld. Op RTVUtrecht.nl zie ik echter nog altijd reclame. Hoe kan dit?

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
Jieve schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:18:
Mijn vriendin heeft na de update van haar iPhone 6 dat als ze WhatsApp opent er eerst een zwart scherm komt en dan pas beeld.
Meer mensen dit?
Jep.. Hier ook (iphone 6). In je app switcher whatsapp maar niet meer wegvegen..

• Jieve
blupmans schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:22:
[...]

Jep.. Hier ook (iphone 6). In je app switcher whatsapp maar niet meer wegvegen..
Ja idd, handige workaround die ze al gebruikte.
Maar is toch vreemd, sommige hebben het wel, sommige niet.
Heb ook het gevoel dat WhatsApp niet helemaal lekker werkt met iOs 9.

[ Voor 10% gewijzigd door Jieve op 17-09-2015 21:24 ]

• technorabilia
Stimela schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:51:
mijn gewone iphone 5 geen enkel probleem! alleen op de iPhone 5S kom ik niet meer verder dan Schuif om bij te werken daarna blijft die vasthangen en kan ik niks meer.. herstel gedaan en werkt ook niet! blijft vast hangen op Schuif om bij te werken
Had iets soortgelijks. Reset (home + aan/uit knop) heeft hier geholpen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Jack O10
fynrd1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:52:
[...]

Bedoel je met recovery-mode DFU-mode?
Dat zegt me niks :) Heb via iTunes met recovery mode geprobeerd te herstellen.

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

op mijn 5 heb ik dat niet met whatsapp

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

kraades schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:28:
[...]

Had iets soortgelijks. Reset (home + aan/uit knop) heeft hier geholpen.
bij mij eigenlijk helemaal niet..

• technorabilia
Helaas.

👉🏻 Blog 👈🏻

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Jack O10 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:34:
[...]

Dat zegt me niks :) Heb via iTunes met recovery mode geprobeerd te herstellen.
Als echt niks meer werkt, doe dan de telefoon in DFU-mode zetten. Op google staan de juiste instructies. Als het je niet meteen lukt, gebruik dan een stopwatch oid erbij.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Jack O10
fynrd1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:37:
[...]

Als echt niks meer werkt, doe dan de telefoon in DFU-mode zetten. Op google staan de juiste instructies. Als het je niet meteen lukt, gebruik dan een stopwatch oid erbij.
Oke tnx, ik ga eens kijken!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Wat ik nog atlijd mis is het volgende:
VPN geheel In te stellen door consument als volgend:

* Internet verkeer altijd via specifieke VPN verbinding
* Behalve als er een WiFi connectie is met "goedgekeurde" WiFi netwerken.
(goedkeuring door consument zelf per netwerk in te stellen).
* Indien dus verbinding niet via goedgekeurd netwerk en geen VPN verbinding dan dus geen dataverkeer. nu gaat dan alles vrolijk over 3G/4G.

iemand een idee of dit kan/mogelijk wordt met IOS9 ?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb problemen met mijn iCloud backup. Die werkt helemaal niet meer. Net een systeem restore gedaan en ben nu aan het herstellen. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

http://www.xbmcfreak.nl/

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:43:
Ook het wisselen van kleine letters/grote letters op het toetsenbord als je aan het tikken bent...mwah...
Kun je godzijdank uitzetten!
Settings > General > Accessibility > Keyboard and switch off ‘Show Lowercase Keys’

👉🏻 Blog 👈🏻

• Quakie

Quakie

quakelen

fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:35:
[...]

Bij mij werkt het :) iPhone 6 met iOS9, hij maakt geluid, de flitser knippert, maar het scherm blijft donker (totdat je de telefoon omdraait)
En niks speciaals gedaan?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee ik weet niet eens of het iets is wat je manueel in kan stellen.

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik kan het niet vinden. Raar dat het bij een wel werkt en bij andere niet....

Maar goed, heel veel dingen werken nog niet behoorlijk hoor, zoals handoff (staat wel aan op alle apparaten)
Ik had bijv altijd het weer op een iPad onder kopje Vandaag. Dat is gewoon niet in te stellen, tenminste ik zie het niet. Bij een iPhone is het een app... Als ik zoek op weer krijg ik wel netjes het weer, wat eruit ziet als weer zoals iPhone dus het zit ergens diep verborgen ofzo..

maar goed, snelheid is er wel..

• Husy
Bij mij doet hij het gewoon niet, ik neem aan dat als ik de sensors bedek dat die het dan moet doen bijvoorbeeld? Ik ben even bereid mijn iphone te clean resetten. Zit trouwens ook op een iPhone 6...

• Quakie

Quakie

quakelen

Husy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:34:
[...]

Bij mij doet hij het gewoon niet, ik neem aan dat als ik de sensors bedek dat die het dan moet doen bijvoorbeeld? Ik ben even bereid mijn iphone te clean resetten. Zit trouwens ook op een iPhone 6...
Spaar je zelf de moeite..

Het werkte niet na update van 8.4.1 naar 9.0. En het werkt nu nog steeds niet na een herstel naar standaard instellingen. Daar ga ik maar even vanuit dat je dat bedoelt met clean resetten.

Ik had niet zoveel last maar goed. Ik ben nogal old school en houd dus er van om schoon te beginnen bij een iOS versie ophoging. Ik weet het, zegt niet alles..

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
Als ik zo alles lees klinkt het weer alsof apple gigantisch aan het prutsen is...

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik handoff aan de praat kan krijgen? Handoff staat op zowel mn macbook pro (2015) aan, als op mn iphone 6. Bluetooth staat op beide apparaten aan en ze zitten beide op hetzelfde wifi netwerk. En natuurlijk ingelogd op hetzelfde apple id.

Wat ik ook probeer op beide apparaten (of het nou een mailtje typen is, of gebeld worden) er is geen enkel teken dat handoff werkt. Geen icoontje in mn lockscreen, en geen icoon naast mn dock op de mac.

• Husy
Quakie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:39:
[...]

Spaar je zelf de moeite..

Het werkte niet na update van 8.4.1 naar 9.0. En het werkt nu nog steeds niet na een herstel naar standaard instellingen. Daar ga ik maar even vanuit dat je dat bedoelt met clean resetten.

Ik had niet zoveel last maar goed. Ik ben nogal old school en houd dus er van om schoon te beginnen bij een iOS versie ophoging. Ik weet het, zegt niet alles..
Enig idee waarom hij het niet zou moeten doen? Facedown zou voor mij heel
handig zijn aangezien ik veel notificaties binnen krijg, maar dat niet altijd meteen wil zien.

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:26
ik had de error waarbij IOS 9 steeds crashte met downloaden, het viel me op dat zo snel mijn toestel in vergrendeling ging dat het mislukte, ik heb de tijdvergrendeling er af gehaald en toen werkte de download in een keer. Misschien de oplossing voor het probleem met downloaden.

Verwijderd

Als ik de update uitvoer kom ik niet verder bij "schuif om bij te werken" Scherm reageert dan niet meer.Resetten helpt ook niet. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast erg bedankt.

• dandeman58
  • Laatst online: 20-09 12:06
Ik had dit al gemerkt toen ik de beta van iOS 9 had geïnstalleerd. En dit direct aan Choozze gemeld. Hierna kreeg ik direct antwoord dat ze geen beta software ondersteunen. Na gister de officiële update uitgevoerd te hebben direct geen 3G verbinding meer op de iPhone 6. Dit direct weer aan de helpdesk gemeld. Na een standaard reactie om het profiel opnieuw installeren wat niks oploste geen antwoord terug.
Ben erg teleurgesteld in Choozze na regelmatig bel en internet storingen vafgelioen maand, ook al een week geen 3G verbinding mogelijk. En geen hulp van de helpdesk buiten een niet werkend profiel te installeren.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Husy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:34:
[...]

Nee hij moet echt vlak op tafel liggen volgens mij.

• Husy
fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:07:
[...]

Nee hij moet echt vlak op tafel liggen volgens mij.
Ah ik snap het al, Ik ga er nu van uit dat hij dus ook niet in de broekzak werkt. Beetje een onzin feature dan als hij alleen op tafel moet liggen....

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Husy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:11:
[...]

Ah ik snap het al, Ik ga er nu van uit dat hij dus ook niet in de broekzak werkt.
Ik zou zeggen test het :p

• Husy
Gaat een beetje moeilijk in broekzak als ik het toch niet kan zien haha. Maar alhoewel ik hem direct eruit kan halen nadat ik een test berichtje laat sturen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexvandoef
Face down werkt bij mij ook alleen maar als je plat ligt inderdaad. Leuke feature maar een beetje dom dat dat er niet al in zat vind ik zelf.

• Miki
  • Laatst online: 00:03
Die back button die plots links bovenin komt opzetten is echt :X

Doe het goed of laat het weg, het voelt alsof men er achter komt dat met alleen 1 centrale knop je er niet komt dus laten we je scherm nog voller maken met knopjes. In mijn ogen een design fail die Google veel fraaier heeft opgelost.

• Quakie

Quakie

quakelen

Bij mij gaat led niet aan maar het ziet er naar uit dat scherm ook niet aan gaat..

Je kunt het vrij makkelijk testen als je hem 2/3 op de tafel ligt en dan kijk je gewoon op scherm.. Scherm wordt helemaal verlicht. Als je hem dan pakt zie je toch het berichtje.. Netjes, nadeel is alleen heb geen bescherming aan voor of achterkant:P

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Herkent iemand het volgende?

Vanavond belde ik (iPhone 6, iOS 9) mijn vriend (iPhone 6, iOS 9). Hij hoorde mijn stem versneld en hoog en ik hoorde zijn stem vertraagd en laag. We konden elkaar echt niet verstaan en het klonk eigenlijk wel komisch. Ik heb er zelf niet op gelet, maar hij zag ook dat de gespreksduur in het scherm versneld opliep. Het was heel bizar, alsof er een soort geluidseffect-app tussen zat.

We hebben na dat vreemde gesprek beiden onze iPhones uit- en aangezet en daarna konden we weer normaal bellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb dat soms als ik FaceTime met iemand en de verbinding kort wegvalt of hapert. Dan gaat soms alles opeens ietsje sneller :p
Miki schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:35:
Die back button die plots links bovenin komt opzetten is echt :X

Doe het goed of laat het weg, het voelt alsof men er achter komt dat met alleen 1 centrale knop je er niet komt dus laten we je scherm nog voller maken met knopjes. In mijn ogen een design fail die Google veel fraaier heeft opgelost.
Hoe hebben ze het bij Android gedaan dan? Ik vind het eigenlijk wel een handige knop.

[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Heeft iemand al uitgevonden hoe je automatische updates van iOS (niet te verwarren met automatische updates van apps) uit kunt zetten? Dat is nieuw in iOS 9 maar is een ramp voor mensen die gewoon netjes via iTunes hun devices willen updaten om alle problemen die met een OTA update kunnen ontstaan te voorkomen.

Ik heb het dus hier over: http://www.iculture.nl/io...itgelicht/#comment-697808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bug: als je apps verbergt in de App Store springen ze gewoon weer terug. Makkelijkste te testen: als je switched van tab: aankopen -> updates en weer terug. bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Erhnam schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:44:
Ik heb problemen met mijn iCloud backup. Die werkt helemaal niet meer. Net een systeem restore gedaan en ben nu aan het herstellen. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
heb je het wel omgezet iCloud drive?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
JB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:59:
[...]

Werkt hier ook voor geen meter. Gisteren heel vaak geprobeerd maar werk echt niet. Na een 10 min reageerde ie wel weer een keer toen ik het nog eens probeerde.
Zelfde hier, iphone5s, soms lukt het om 1 of 2 stappen door te komen maar krijg nooit de hele setup af. Aan de oplader/niet aan de oplader, met headset/zonder headset etc. Ik snap het nut van de setup ook niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dets op 18-09-2015 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dets schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 06:54:
[...]

Zelfde hier, iphone5s, soms lukt het om 1 of 2 stappen door te komen maar krijg nooit de hele setup af. Aan de oplader/niet aan de oplader, met headset/zonder headset etc. Ik snap het nut van de setup ook niet echt.
Door de setup geraak ik op beide iPhones zonder problemen, maar vervolgens reageert de iPhone niet wanneer ik het wil gaan gebruiken. Lijkt wel alsof de manier van "Hé" zeggen heel nauw komt zoals je het ook in de setup hebt gezegd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 09:31
Ervaren hier meer mensen het probleem dat, wanner ze muziek aan het luisteren zijn en via WhatsApp een foto willen maken of bijvoegen, dit het muziekvolume op 0 zet? Daarna moet je handmatig het volume weer hoger zetten.
Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste