Douweegbertje schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:01:
[...]
Dus je totale argument is nu eigenlijk dat jij meer korting op GTA V wilt en omdat dat niet zo is, voornamelijk vanwege alleen maar persoonlijke redenen is rockstar "een slecht bedrijf".
Te veel gerant om niets hoor, sorry dat ik het zeg.
Nou nee, misschien dat ik iets duidelijker had moeten zijn. Ik hoef GTA V niet per se nu te hebben, ik heb hem namelijk al uitgespeeld maar áls hij voorbij komt voor een leuke prijs dan zal ik hem zeker niet laten liggen.
Wat Rockstar betreft, dat vind ik absoluut geen slecht bedrijf alleen de actie m.b.t. GTA V vind ik nogal ongewoon, ik had zo'n onhandige actie niet van ze verwacht. Want zoals ik al eerder zei, een spel aanbieden van €59 voor €56, er een (oud) spel t.w.v. enkele euro's en er een virtuele credit card met virtueel geld (dat ze echt niets kost om te maken) bij doen en dan doodleuk een sticker op het geheel plakken met 25% korting dan neem je je klanten niet echt serieus als je het mij vraagt. Is het nou echt teveel gevraagd om tijdens de summersale GTA V te kunnen kopen voor een prijs die menig key-site of webshop hanteren? Dus zo'n €45 oftewel 25% 'korting' op de normale Steam prijs.
En GTA V is overigens maar een voorbeeld, er zijn heel veel spellen (inclusief summersale korting) te vinden die elders goedkoper te krijgen zijn. Voor mij doet dit afbreuk aan de de beleving en de waarde van de summersale en dat vind ik jammer. Deels zal de beleving en de waarde van de zo'n sale afhangen van je smaak qua games en de spellen die je al in je catalog hebt maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het aantal interessante koopjes die zo'n sale zo leuk maken steeds minder worden (helaas

).
Ik ben wel benieuwd hoe deze sales er in de toekomst uit gaan zien met de komst van Windows 10 en de mogelijkheid voor uitgevers/ontwikkelaars om hun spellen ook daar in de store te plaatsen. Hopelijk dat de Steam store dan weer wat concurrerender kan worden.