Index |
![]() ![]() [blue]• Wat is dit topic? [blue]• FAQ [blue]• FAQ Tweakers [blue]• Ruil Suggesties [blue]• OP Suggesties [blue]• Overig |
Wat is dit topic |
![]() ![]() Dit topic is gemaakt om Steam Trading Cards (Steam Verzamel Kaarten & Sneeuwbollen) te ruilen en er over te discussiëren zodat andere steam gerelateerde topics vrij kunnen blijven van de kaartentoename. De officiële pagina's vind je hier voor de Ruilkaarten en Sneeuwbollen. De steam ruilkaarten groep vind je hier. (hier post men ook welke spellen nieuw ondersteunt worden met kaarten) De spellenlijst die ruilkaarten ondersteunen vind je hier. ![]() Tijdens een winter sale kan je sneeuwbollen verzamelen zoals je ruilkaarten kan verzamelen. Dit kan je dus ook in dit topic doen! How do I get Summer Sale trading cards? Summer Sale trading cards are only available during the Monster Summer Sale. There are five ways to get the cards: Craft a game badge Starting June 1st, crafting a game badge earned you a Summer Sale trading card rather than a coupon, so if you crafted a badge in the last week you’re already ahead of the game. During the sale, each game badge you craft will get you an additional Summer Sale trading card. Make a purchase As an extra reward for purchasing, for every $9 USD spent during the sale, you’ll receive a Summer Sale trading card. From your Summer Sale badge page select “How do I get more cards?” to track your purchasing progress. Play the Monster Summer Game If you’re Steam Level 5 and above, you’ll get a Summer Sale trading card at random intervals while playing, up to three per 24-hour period. (If you reach Steam Level 5 before the end of the sale, you’ll be granted the cards you earned by playing the Monster Summer Game). Trade for them That’s why they’re called trading cards! Find friends with other cards and make trades. Your Monster Card badge page shows which friends have the cards you need. Buy them from the Community Market Sell the cards you don’t need and buy the ones you do, all with other Community members. Turn those duplicate cards into Steam Wallet funds to buy games. Als je zoiets hebt van, ik wil er niets mee doen dm dan een random poster hier dat je hem/haar je kaarten wil geven want iedereen wil graag extra gratis kaarten (inclusief de OP maker Met eventuele kaartdonaties wil ik (masauri) wel wat wedstrijden doen zodat mensen hun sets compleet kunnen maken! |
FAQ |
![]() Wat zijn Steam-ruilkaarten? Steam-ruilkaarten zijn virtuele kaarten die verdiend worden door het spelen van games op Steam. De helft van de kaartenset kan verkregen worden door gameplay, de andere helft wordt verdiend met je verzamelvaardigheden. Sets kaarten kunnen omgezet worden in gamebadges en ruilbare Steam Community-voorwerpen. ![]() Kaarten van het spel Magicka Wat kan ik zoal doen met deze kaarten? • Ontwerp gamebadges (en ontvang beloningen*) Wanneer je een set kaarten verzameld hebt kun je ze omzetten in een gamebadge. Net zoals de huidige badges zijn ze gekoppeld aan je account en worden ze getoond op je profiel. Ze verschillen van de huidige badges, omdat je via het maken van gamebadges ruilbare voorwerpen als emoticons, profielachtergronden en coupons verdient. Verhoog het level van je badge door de set opnieuw te verzamelen en nog meer voorwerpen te verdienen. *Ontvang beloningen voor het ontwerpen van badges Tijdens het ontwerpen van badges zul je willekeurige beloningen ontvangen uit een set van gamegerelateerde voorwerpen. Ze zijn ruilbaar en kunnen alleen gebruikt worden terwijl je ze hebt. (Voor meer info zie de officiële pagina) • In level stijgen (gebeurt automatisch) Alle badges hebben nu XP die bijdraagt aan je Steam-level, een opsomming van je badgeverzameling. Je kunt het Steam-level van iemand zien door zijn of haar avatar aan te wijzen. Als je stijgt in level verdien je niet-ruilbare voorwerpen zoals profielshowcases, extra ruimte in je vriendenlijst en meer. Is er een limiet aan de hoeveelheid ruilkaarten die je kunt krijgen? Ja, de meeste spellen zullen meestal de helft van het aantal te verzamelen kaarten vrijgeven door enkel te spelen. Bv. Half-Life 2 heeft 8 kaarten in zijn set. Door te spelen of te grinden kan je maximaal 4 kaarten vrijspelen. De andere 4 moet je zien te ruilen of kopen. Wat is cardgrinding? Wanneer je niet speelt maar gewoon het spel open hebt staan om speeltijd te laten tellen en zo kaarten te verdienen. (Gemiddeld 1 kaart per 30 minuten) Als je de launcher van het spel al open hebt telt steam al speeltijd en kan je dus tegelijk meerdere spellen laten grinden. Maar het werkt niet altijd met meerdere spellen, één spel is het meest effectieve. Hoe kan je zien of je in een game die je in je collectie hebt trading cards kunt verdienen? Via je badges tab op je steam profiel. Daar kan je zien welke je hebt, welke je nodig hebt voor een badge en ook hoeveel je er nog ingame kunt krijgen door te spelen (of te grinden). Hoe kan je zien of je in een game die je wil kopen trading cards kunt verdienen? Elke game die verzamelkaarten ondersteunt gaat vergezeld van een cards icoontje: ![]() Hoe zit het met gratis te spelen games zoals Team Fortress 2 of Dota 2? Gratis te spelen spellen geven je ruilkaarten gebaseerd op je aankoopgeschiedenis in dat spel. Voor elke €7,- (ongeveer), vanaf het begin van de Steam Trading Card Beta, krijg je een kaart. Deze kaart krijg je willekeurig tijdens het spelen. Als je aankopen hebt gedaan in Dota 2 of Team Fortress 2 voordat de Steam Trading Card Beta uitkwam, of als je Team Fortress 2 hebt aangeschaft voor de 'Free to Play'-update, krijg je 4 of 5 kaarten voor deze spellen. Kan ik de .......... badge nog maken na het aflopen van het event? Bv. De Getaway Badge, deze is enkel te maken met kaarten die tijdens de summer sale beschikbaar komen. Na de summer sale kan je deze nog verzamelen maar zullen er geen nieuwe meer bijkomen. Hoeveel is een verzamelkaart waard? En kan ik deze verkopen? Dit bedrag hangt af van de zeldzaamheid van je kaart en de huidige marktprijzen voor die bepaalde kaart. Een glimmende kaart is waardevoller dan een normale kaart. Je kan deze verkopen (en kopen) op de Community Markt. Kijk bv op: http://ehsankia.com/steam/cards/ om te zien wat de huidige marktwaarde is van bepaalde kaarten die aangeboden worden. Wat is een glimmende (aka folie) kaart? Dit is een zeldzamere kaart met een glimmende rand waarmee je een zeldzame folie badge kan maken als je alle alle kaarten uit een reeks bezit. Deze bieden geen meerwaarde buiten hun zeldzaamheid. ![]() Voorbeeld van een speciale kaart Hoe kan ik een booster pack krijgen? Zodra je alle kaarten hebt verdiend, kom je in aanmerking voor een booster pack dat uit 3 ruilkaarten bestaat en kunnen zowel standaard als glimmende kaarten zijn. Booster packs worden willekeurig aan deelnemende gebruikers uitgedeeld wanneer er meer badges worden ontworpen door de community. Zorg ervoor dat je elke week inlogt op Steam om je deelname te behouden. Zodra je in aanmerking komt, bepaalt je Steam-level wanneer je een booster pack ontvangt:
Via je badges pagina, door op de link te klikken van "hoe verdien ik kaarten van games?" (of How can I earn more cards?). Deze brengt je naar de badge spelpagina waar je kan zien hoe je meer kaarten kan krijgen, en of je een booster pack kan vrijspelen. Hoe weet ik met welke vrienden ik kan ruilen? Op je badgepagina toont de "actieve badges"-tab je welke Steam-ruilkaarten je al hebt, hoeveel je er nog kan krijgen door het spel te spelen, en hoeveel je er nog nodig hebt om een set compleet te maken. Als je op een actieve badge klikt zul je een lijst te zien krijgen met alle vrienden die de kaarten hebben die je nodig hebt om de set compleet te maken, met een link om ze een ruilbericht te sturen. Bijvoorbeeld, Cyl en Tappet bezitten allebei TF2 en Portal 2. Tappet kan zien dat Cyl de Portal 2-kaarten heeft die hij nodig heeft om zijn Portal 2-badge af te maken. Tappet begint een ruil met Cyl en geeft hem TF2-kaarten in ruil voor de Portal 2-kaarten van Cyl. Tappet kan nu zijn Portal 2-badge afmaken. Wat is een badge? Een badge is een icoon op je profiel (en gebonden aan je account) dat de ruilkaartensets die je hebt verzameld of je deelname aan een event weergeeft. Hoe ontwerp ik een badge? Klik vanuit je profielpagina op de "Badges"-link bovenaan de rechterkolom of selecteer "Badges" in het uitbreidingsmenu onder je naam in het Steam-menu. Via je badgepagina laat de "actieve badges"-tab je zien welke badges klaar zijn om te ontwerpen. Selecteer een badge die gereed is om ontworpen te worden om de details ervan te bekijken, en klik op de blauwe "een badge ontwerpen"-knop. Wat krijg ik als ik een badge ontwerp met mijn ruilkaarten? Bovenop de gamebadge zelf, ontvang je:
Als je nog een complete set ruilkaarten verzamelt kun je die gamebadge upgraden. Je kunt maximaal vijf keer per spel een badge upgraden. Elke keer dat je een gamebadge upgradet ontvang je een extra 100 XP en worden de afbeelding en titel van de badge vernieuwd. Wat is mijn Steam-level? Steam-level is een nummerweergave die het volgende samenvat: een opsomming van je badges, toont je ruilkaartencollectie en deelname aan Steam-events. Elke badge die je verdient verhoogt je XP, en van elke 100 XP krijg je een hoger Steam-level (bij het begin, tenminste). Level 0-10 is 100 xp om één level omhoog te gaan. Vanaf 10 is dat 200, vanaf 20 is dat 300, enz. Hoe kan ik een badge uitlichten? Je kunt een voltooide badge kiezen vanaf de Badges-pagina. Je uitgelichte badge zal bovenaan je profiel en in het miniprofiel worden getoond, dat je ziet wanneer je over je avatar heen beweegt. Hoe kan ik nieuwe profielachtergronden en emoticons bijdragen? Valve zal eerst met spelontwikkelaars samenwerken om ze te laten bijdragen, maar na de release zullen ze kijken of ze een Workshop voor community-items kunnen toevoegen. Wanneer worden aan spel ..... verzamelkaarten toegevoegd? Alles op zijn tijd. Wat moet ik doen als ik ontevreden ben over de ruil die ik heb gedaan? Alle ruilen zijn definitief; weet dus zeker dat je de ruil echt wilt maken voordat je bevestigt. Hoeveel badges heb ik nodig om mijn Steam-level te verhogen? Wanneer je begint zal elke badge die je ontwerpt je level verhogen. De meeste badges geven je 100 XP, en er is 100 XP nodig om naar het volgende level te stijgen. Het aantal dat je nodig hebt om te stijgen gaat elke 10 levels omhoog, wat betekent dat je na Steam-level 10 200 XP per level nodig hebt, na level 20 300 XP per level nodig hebt, enz. Wat is het nut van mijn Steam-level? Het Steam-level is een snelle manier om gebruikers te laten zien hoeveel tijd iemand in zijn Steam-account heeft gestoken, en hoe waardevol die gebruiker is voor de rest van de Steam Community. We hebben momenteel maar een paar verschillende manieren om badges te krijgen, maar we hopen dat we dat kunnen uitbreiden om alle manieren waarop gebruikers bijdragen te kunnen meerekenen. Vanaf level 5 kan je kans maken op booster packs. Wat zijn de directe voordelen van mijn Steam-level? Je ontvangt meer opties om je profiel aan te passen en het maximale aantal vrienden dat je in je vriendenlijst kunt hebben wordt verhoogd. Zijn er manieren om badges te ontvangen buiten het spelen van games? De Steam Community-badge, die je verdient door het uitvoeren van wat basistaken op Steam, is de makkelijkste manier om een badge te krijgen. De jaren van dienst-badge (uitgereikt op de verjaardag van je account) zal je automatisch meer XP geven naarmate je account ouder wordt. Speciale evenementen op Steam hebben ook vaak badges. Valve hoopt de manieren waarop je badges kunt krijgen te kunnen uitbreiden. Wat is een showcase? Het is een manier om je profiel aan te passen met de dingen die jij het meest interessant vindt op Steam. Er zijn veel showcases om uit te kiezen, waaronder je favoriete games, beste prestaties, screenshots, virtuele voorwerpen, en nog meer. Hoe voeg ik een showcase aan mijn profiel toe? Zodra je Steam-level 10 bereikt kun je een showcase kiezen en aanpassen via de profielbewerkingspagina. Elke 10 Steam-levels geven je een extra showcase, bv. twee showcases op level 20, drie showcases op level 30, enz. Wat is een Steam-emoticon? Een emoticon is een klein plaatje met een thema voor een bepaald spel, wat je krijgt bij het ontwerpen van een gamebadge. De emoticon kun je gebruiken in Steam-chats, berichten in discussiegroepen, commentaar, etc. Je kunt de emoticon zien in je Steam-inventaris en je kan het ruilen met andere gebruikers of verkopen op de Steam Community-markt. Wat is een profielachtergrond? Een achtergrond in een bepaald thema van een bepaald spel die je kan krijgen door een badge te maken. Deze kan je selecteren in je profiel. Je kan deze ook ruilen met andere spelers of verkopen via de community-markt. Kan ik een spel met deze kaarten spelen? Steam-ruilkaarten zijn om te verzamelen en te ruilen: je kunt er geen spel mee spelen. Het is wel een geweldig idee en iets wat Valve misschien in de toekomst zal toevoegen, of misschien kunnen ze een manier bedenken om gebruikers hun eigen spellen te laten maken met de kaarten die ze hebben. Krijg ik ruilkaarten voor het voltooien van prestaties in een spel? Het krijgen van ruilkaarten is momenteel enkel gebonden aan de speeltijd in een spel, onafhankelijk van welke prestaties je hebt gekregen. Valve is van plan om nieuwe mogelijkheden toe te voegen om kaarten te krijgen, maar er zijn een paar problemen met in-game prestaties waardoor we ze nu nog niet kunnen gebruiken. Veel spellen hebben prestaties die veel werk kosten of niet leuk zijn om te behalen, en we willen het krijgen van spelkaarten zo leuk mogelijk maken voor alle gebruikers. We willen gebruikers ook niet dwingen om vals te spelen of tools te gebruiken om prestaties te ontgrendelen om zo kaarten te krijgen, dit maakt de prestaties namelijk minder waard en je beleeft er ook geen plezier aan. Prestaties zijn nog steeds waardevol, en door de prestaties zichtbaar te maken in je profiel kun je makkelijk met die zeldzame prestaties pronken. |
FAQ Tweakers |
![]() Door het spelen (of grinden) van games kan je vaak tot 4 kaarten per game krijgen. Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld je vier kaarten van terraria omruilt tegen 4 kaarten van magicka? Dan heb ik 0 terraria kaarten en 8 magicka kaarten. Betekent dit dat ik weer 4 terraria kaarten kan krijgen door terraria te spelen? Nee. Als je eenmaal door je drops heen bent, kun je geen kaarten meer krijgen door te spelen. Enigste kansen om dan nog kaarten voor het spel te krijgen zijn: - ruilen tegen kaarten/items die je wel hebt. (of dubbel hebt) - hopen op een boosterpack (is random en details ken ik niet) - kopen op de marketplace |
Ruil Suggesties |
![]() Begin met wat je zelf hebt, daarna met wat je graag wil. En wees hierbij zo duidelijk mogelijk Bv.: Heb/Have/Got[H]: 1x Magicka - Life Element (3 van de 8, serie 1) FTL: 1x Stealth Cruiser, 1x Rock Cruiser, 1x Slug Cruiser Zoek/Search/Want/[W]: Steam Summer Getaway: Football Manager 2013 Kerbal Space Program Reus Skyrim Laat ook weten hoe men jou het beste kan contacteren: SteamID, dm, mail, ... !OPGELET! Als je een ruil hebt kunnen doen verwijder dan ook de naam van de kaart uit je lijstje, laat hem niet doorgestreept staan zodat het gemakkelijk is voor iedereen om via de forum zoekfunctie iemand te vinden die een bepaalde kaart heeft. Heb je alle kaarten, wijzig je post dan even. Dit maakt het voor iedereen aangenaam! Je kan ook van bepaalde sites gebruik maken om te ruilen, zoals: steamep (Persoonlijk mening: dan gaat het nut van dit topic ook een beetje verloren als tweakers onder elkaar zijnde) En dan zien we wel hoe het gaat lopen. |
OP Suggesties |
![]() Gestart door Tarkin op Maandag 15 juli 2013 18:32. OP gemaakt door masauri (Stuur een dm naar mij met suggesties e.d.) |
Overig |
![]() Voor het ruilen van steam-keys kan je terecht in Steam Trading Topic Voor het weggeven van steam-keys, passes en andere meuk: Geef hier je game vouchers weg! |
[ Voor 113% gewijzigd door masauri op 24-11-2016 14:55 . Reden: Aangepast naar 24/11/2016 ]