In een ver verleden wel eens XCOM gespeeld maar nooit echt heel ver gekomen. Toch maar gewaagd aan XCOM2 en begonnen op easy. In het begin was het ff pittig want de tutorial is non existent en duurde even voor ik de basics had uitgevogeld. Echter als dat een beetje lukt dan is het vrij makkelijk en nadat ik de verschillende armor suits en wapens had ontdekt was het vrijwel allemaal erg makkelijk. Maar dan komt het laatste level
spoiler:Ik snap er niets van. Dit staat echt totaal niet in verhouding met de rest. Overal dubbele aantallen enemies tov de andere levels en op het einde wordt je bijna overlopen. Gelukkig kon ik een gunstige explosie met mijn avatar mannetje doen en kon ik met mijn sniper veel afmaken (met serial). Maar als dat niet was gelukt dan had het zelfs of easy niet gelukt en het was nu al redelijk kantje boord met 5/7 mannetjes met minder dan 5 health over. Als ik had geweten hoe het einde zou zijn had ik wellicht iets conservatiever gedaan met mijn bommetjes enzo. Ook een extra medkit ipv een skulljack misschien. Of anders nog een grenadier erbij. Heb ik iets gemist qua tactiek ofzo of hoort het dat er bijna elke beurt een zut mannetjes uit die portals komen.
Paar dingetjes die ik niet zo relax vind (als beginner!):
- loot opblazen. Wellicht hun manier of het gebruik van granaten te ontmoedigen maar ik wil loot!
- geen tutorial.
- onduidelijk verschil tussen armor en uh armor. Sommige krijg je standaard (waardoor je eigenlijk mee health krijgt), andere moet je equippen (war suit, exo suit) en weer andere gaan in je inventory slot als extra.
- onduidelijke tech tree
- op een gegeven moment kon ik mijn supplies nergens meer aan uitgeven. Zou bijv iets op de black market daarmee willen doen (intel kopen, PCS kopen etc)
- Op 1 meter afstand van een enemy staan en nog geen 100% hebben.
- Het gebouw waar je een random upgrade kan krijgen werkt vaak niet (doordat je al max rank bent of gewoon pech hebt) en je kan er maar 1 krijgen.
- Het continue individueel je mannetjes moeten removen als je een nieuw team wilt samenstellen
- Overzicht tussen welke PCS je mannetje heeft, welke wapens in je arsenaal zitten, de skills. Alles is overal apart zichtbaar ipv in 1 oogopslag.
- Random in de fik vliegen bij het vuren van een wapen (bug)
- Clipping
- Schokkerige momenten met overwatch tussen verschillende mannetjes. Soms duurt het een aantal seconden voordat er iets gebeurd. Alsof hij even moet denken.
- Herhaling in een hoop zaken (animaties en tekst)
Sommige dingen zijn gewoon omdat ik noob ben en het spel nog niet goed ken maar andere zaken hadden iets beter gekund. Al met al heb ik mij zeker vermaakt en je moet natuurlijk wel ruimte overlaten om te verbeteren voor de eerst volgende uitbreiding
[
Voor 39% gewijzigd door
thewizard2006 op 16-02-2016 10:39
]