Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] XCOM 2

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• donald23
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 14:38

XCOM 2 is aangekondigd op 1 juni door Firaxis en 2K!
IGN heeft de primeur en houdt dat bij op deze pagina: http://www.ign.com/articl...ou-need-to-know-ign-first

Verder is er het een en ander te lezen op http://xcom.com

Hype-train heeft in volle vaart het station verlaten.

donald23 wijzigde deze reactie 13-12-2015 14:47 (10%)

A day not smiled is a day not lived!!

• Sfinx-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-10 11:16
Ziet er veelbelovend uit, XCOM heb ik ontelbare uren plezier aan beleefd, waarvan de meeste met de Long War mod. Daar hebben ze overigens heel wat elementen uit gehaald als je het IGN interview mag geloven.

Nu wachten maar op meer details...

"Welcome back, Commander" *O*

Diablo III Armory

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-09 17:25

bstard

---------------

Even wachten denk ik op meer inhoudelijke info. En hype, tja, de Xcom revival was niet slecht hoor, heb er weer erg van genoten, maar misde toch iets ergens. Misschien stond de originele 90ies series wel te leuk in mijn geheugen. Moet de DLC nog eens spelen, en gistern Massive Chalice gekocht, gelukkig weer genoeg turnbased titels!

Blub

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Oh yay een vervolg op een game die compleet gedumb-downed was voor nieuwe generaties. Ben benieuwd of deel 2 wat meer diepgang heeft en serieuze research opties i.p.v. iedere gun doet ietsje meer schade als de vorige!

Want was dat ongeinspirieerd. X-com vanilla is gewoon ook eigenlijk niet leuk om te spelen wat al genoeg zegt. Dan denk dat ik voor mijn TBS fix toch liever naar spellen als mordheim kijk. Al hoop ik nog steeds op een echt goed X-com vervolg geloven doe ik het al lang niet meer.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Soullie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:51

Soullie

Planeshift

Ik kijk hier echt naar uit.

En hoop op een stuk diepere gameplay dit keer.
X-com blijft een van mijn favorieten games.

Maar de oude games waren qua gameplay toch soms beter.

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:07
Ik ben vooral blij dat ze het "scamperen" (jij beweegt in je turn, je spot aliens, zij gaan in hiding en overwatch op JOUW turn, en de rest van je team is gefucked) aanpakken. Dit kan wel eens een titel zijn die ik terug op release koop, de eerste in een lange tijd.

Enige dat het nog ontbreekt is een soort co-op campaign. Vechten tegen aliens is intens, maar als je dat samen doet voelt het nog zoveel beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik ben erg benieuwd, zeker omdat Firaxis grote fan is van de Long War mod hoop ik dat ze de extra moeilijkheid daaruit mee gaan nemen. Het gescripte uit de remake was behoorlijk saai (de manier hoe je UFO's tegen kwam dan, dat was erg gelimiteerd ten opzichte van het origineel) Dus ik hoop dat ze met deze setting het wat spannender kunnen maken.

Ben benieuwd naar de storyline, want krijgen we nu ook missies waarin de (niet x-com) mensheid meevecht tegen een volgend invasiedoelwit, nu ze bij de aliens gevoegd zijn? (zie het einde van de remake) En waar waren de Ethereals de mensen nou voor aan het klaarstomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chame_Wizard
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-07-2015

Chame_Wizard

PenguinOS fan

*O*

Heb half januari 2014 nog Enemy Unkown(2012) gekocht voor PS3,maar wil aankomende weken EU Complete Pack kopen voor mijn Linux bakkie.

En natuurlijk Long War mod erbij installeren,want echte bazen gaan in hardcore mode.Bovendien is 30€ ook niet duur,zeker als je heel lang ga spelen(+- 200 uur!!). :9
quote:
Postius schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:49:
Oh yay een vervolg op een game die compleet gedumb-downed was voor nieuwe generaties. Ben benieuwd of deel 2 wat meer diepgang heeft en serieuze research opties i.p.v. iedere gun doet ietsje meer schade als de vorige!

Want was dat ongeinspirieerd. X-com vanilla is gewoon ook eigenlijk niet leuk om te spelen wat al genoeg zegt. Dan denk dat ik voor mijn TBS fix toch liever naar spellen als mordheim kijk. Al hoop ik nog steeds op een echt goed X-com vervolg geloven doe ik het al lang niet meer.
Heb je wel eens LW mod(zie link hier boven) gespeeld?Er wordt aangeraden om het in normal moeilijkheidsgraad te spelen en sommige opties juist niet gebruiken.

FOSS & PS4 ftw!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-10 08:15
Ik hoop stiekem ook op onder wat missies als je ufo's boven water neer knalt... maar ik vrees zelfs dat dit eerste helemaal weg valt als ik de urban trailer bekijk maar wie weet ;)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59
Ik eis een inventory!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
quote:
Postius schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:49:
Oh yay een vervolg op een game die compleet gedumb-downed was voor nieuwe generaties.
Gelukkig is er voor mensen zoals jij Xenonauts ;)

Soms is dumbing down niet perse een slecht iets, het gaat er uiteindelijk om of het een leuk spel is, en dit is in het geval van XCOM het geval :)

Ik ben heel erg benieuwd naar deel 2 en vooral naar de procudereel gemaakte levels, dat zal een stuk verfrissender zijn dan telkens dezelfde settings.

Wat ik ook heel opvallend vind is dat het PC-only is. Ik hoop dat ze dit wat meer mogelijkheden zal geven.

'); DROP TABLE users;--

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik ben erg happy met wat ik allemaal lees over XCom 2.
Vooral het mod gedeelte, nu ben ik geen modder maar ben wel Fan van ze.

Ze hebben geluisterd naar communitie en ze zijn fan van Long War mod en Jake Solomon is een echte X-Com fan. Heb er veel vertrouwen in dat de game erg goed gaat worden.

Ik ben Fan vanaf 1994 toen ik het spel bij een neef zag op zijn Amiga, toen moest ik hem hebben op mijn Amiga. TFTD was mijn eerste gekochte game op een PC, heerlijk gewoon. XCom: Enemy Unknown/Within heeft op mijn steam +1200 uur staan, nu zit daar wat tijd tussen waar ik texmod niet gesloten heb terwijl pc aanstaat ;) maar 40% van die tijd heb ik er zeker in zitten.

WoW : Doutz Priest @ Defias Brotherhood

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chame_Wizard
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-07-2015

Chame_Wizard

PenguinOS fan

http://store.steampowered.com/sub/37429/

The X-com:Enemy Unknow(2012) Complete pack bevat:
-EU(2012)
-Enemy Within
-SlingShot DLC
-Elite Soldier DLC

nu te koop voor €6.- (80% korting,van €30.- !!!)

Long War mod erbij zetten en je bent heel lang zoet mee tot November a.s >:)

FOSS & PS4 ftw!!

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
quote:
anandus schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Gelukkig is er voor mensen zoals jij Xenonauts ;)

Soms is dumbing down niet perse een slecht iets, het gaat er uiteindelijk om of het een leuk spel is, en dit is in het geval van XCOM het geval :)

Ik ben heel erg benieuwd naar deel 2 en vooral naar de procudereel gemaakte levels, dat zal een stuk verfrissender zijn dan telkens dezelfde settings.

Wat ik ook heel opvallend vind is dat het PC-only is. Ik hoop dat ze dit wat meer mogelijkheden zal geven.
Het spel was wel leuk maar gewoon erg oppervlakkig. Ik miste een stukje leuke technologische diepgang in het spel en onderzoek want je ook veel meer een "sense of progression" gaf dan in de laatste x-com imo. Met uitbreidingen is ie goed te doen en er zijn hele goeie mods voor dat zeker. Maar het basis spel zel was wel erg zwak (IMO). En dumbing down kan prima werken maar dit was wel heel erg simpel gemaakt. Geen relevante stats voor soldaten, beperkte skill set (liever geen skills meer stats). Alle tech upgrades waren gewoon erg simplistisch. Alle guns waren 100% hetzelfde ze deden alleen iets meer schade dan de ander (ipv verschillende type schades etc). De groene was iets sterker als de rode en die weer iets sterker als....adinfindum. Das geen tech tree, das een kleinschalige upgrade tree. Het was een erg leuk maar ook vrij simpel en oppervlakkig TBS spel. Ik hoop gewoon op wat meer diepgang en dan voornamelijk in het research gedeelte en je personeel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Sfinx-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09-10 11:16
Voor wie het gemist heeft, de preview staat al even online:

reviews: Xcom 2 - De Commander ontwaakt

Sinds gisteren ook het filmpje van Gamescom:

video: 2K Games laat je basis zien uit Xcom 2

Vooral deze laatste doet het bij mij enorm kriebelen om weer te spelen, de details zijn heel erg goed uitgewerkt (bv. customizing met o.a. tattoos en armor skins). Facial expressions zijn ook enorm verbeterd en te configureren d.m.v. karakter eigenschappen, kan je ze dus nog meer personaliseren. Benieuwd of die ook op the battlefield merkbaar zullen zijn als je inzoomt.

Ook het resource management lijkt intelligenter opgebouwd te zijn, waarbij je kan kiezen om bv engineers tijdelijk in te zetten voor een bepaalde taak sneller af te handelen.

De gameplay van de missies zelf zag er nog een beetje buggy uit (en scripted), maar dat wordt ongetwijfeld nog gepolished. Kan niet wachten om weer aan te slag te gaan!

Diablo III Armory

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:37
Dat hele customizen met tattoos enzo hadden ze van mij weg mogen laten. Het gaat mij om de strategische gameplay, niet om hoe mijn pionnen eruit zien... Ik vermaak me nog steeds regelmatig met de long war mod :)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:57
quote:
pirke schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:52:
Dat hele customizen met tattoos enzo hadden ze van mij weg mogen laten. Het gaat mij om de strategische gameplay, niet om hoe mijn pionnen eruit zien... Ik vermaak me nog steeds regelmatig met de long war mod :)
Mwah het customizen van namen en armors vind ik wel een erg leuke gimmick in XCOM. Er zijn al veel vrienden en sterren gestorven in mijn spel en dat heb ik liever dan mr random die dood gaat. Tatttoos hoeven van mij ook niet (ook niet irl :p), maar een foto gebruiken om een gezicht na te maken zou welkom zijn :o

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09 18:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben benieuwd, vond Xcom erg gaaf.
(het char customizen boeit me voor geen meter, ze gaan toch in dikke armor)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hoewel ik de remake wel heb gekocht en er ook wel wat plezier uit heb gehaald, moet ik zeggen dat ik toch nog steeds eerder terugval op openxcom dan de remake.

Zeker met de mogelijkheden tot simpel modden van openxcom heeft het voor mij veel meer replay value dan de remake.

Ben wel zeer benieuwd naar X-com2 en zal hem dan waarschijnlijk ook wel weer halen, want ondanks de flaws van X-Com enemy unknown was het geen slechte game.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 10:58

KipCurreh

Nightcrawler

Staat zowiezo bovenaan op men lijstje voor 2016, al enorm veel plezier beleefd aan Xcom : Enemy Within...

-die female berserker ziet er gvd wel bruut uit !-

Setup | Steam

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nog wat video's om de hype hier een beetje te voeden :)
De meeste zijn misschien voor sommige al bekend, maar je kan er alleen maar meer zin in krijgen toch ? :)

Action trailer

Voorstelling van de meeste enemies op PAX (XCOM 2 vanaf 13:06)

Base gameplay

Setup | Steam

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier nog een stukje gameplay en aardig wat info van Forcegaming:

YouTube: XCOM 2 - First Impressions

Hij heeft het o.a. over modsupport *O*

Mad-Matt wijzigde deze reactie 11-12-2015 09:59 (11%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Beakzz
quote:
donald23 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:06:
Wow! Nog geen topic hierover?

XCOM 2 is aangekondigd op 1 juni door Firaxis en 2K!
IGN heeft de primeur en houdt dat bij op deze pagina: http://www.ign.com/articl...ou-need-to-know-ign-first

Verder is er het een en ander te lezen op http://xcom.com

Hype-train heeft in volle vaart het station verlaten.
Is het nog geen tijd dat dit spel een mooiere openingspost krijgt ? ;)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

1 uur gameplay met commentaar van de developer !

Setup | Steam

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 18:19

Pheace

The Eviler of Evil

Nog 13 dagen... de game kan niet snel genoeg komen. *O* oOo

Even tot de laatste dagen wachten en kijken waar de beste deal is voor een preorder, misschien nadat de preload is begonnen, dan is ook gelijk duidelijk of keys region locked zijn. Refunds maak ik me niet zo druk om bij deze game dus direct bij Steam hoeft niet perse deze keer.

Pheace on Steam | Ik verkoop Steam games op de V&A

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Beaglerush:

ChristopherOdd:

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:53

On_E

Housemusic

Komend weekend is het zover!

Heb er echt zin in. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
Komend weekend pas? Als je donderdagavond wat langer opblijft kun je een uur na middernacht (1AM) het spel starten. (Althans dat was met de afgelopen releases van Civ Beyond Earth&expansion van 2K het geval)
De release zal voor dus deze regio waarschijnlijk 5 Feb 2016 - 00:00 GMT zijn.
(En als we geluk hebben en Steam/2K lief is, al om klokslag 12 uur middernacht, maar dat hoeft niet.)

Play@night, sleep@day@work. Inderdaad zin in! 8)

bitshape wijzigde deze reactie 01-02-2016 13:01 (8%)

• On_E

On_E

Housemusic

quote:
bitshape schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:58:
[...]

Komend weekend pas? Als je donderdagavond wat langer opblijft kun je een uur na middernacht (1AM) het spel starten. (Althans dat was met de afgelopen releases van Civ Beyond Earth&expansion van 2K het geval)
De release zal voor dus deze regio waarschijnlijk 5 Feb 2016 - 00:00 GMT zijn.
(En als we geluk hebben en Steam/2K lief is, al om klokslag 12 uur middernacht, maar dat hoeft niet.)

Play@night, sleep@day@work. Inderdaad zin in! 8)
Dan lig ik lekker te slapen joh! :P

Ik begin vrijdagavond wel.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Over 45 minuten eindigt het Review Embargo voor XCOM 2

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 10:19
Ben benieuwd, heb mij wel vermaakt met het vorige deel zodanig zelfs dat ik het op release wel wil kopen.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Heb er ook geen twijfel over. Vond EU geweldig en deze met de PC-only focus ziet er nog veel beter uit.

Daarboven op komt nog eens dat ze modders blijkbaar ongelooflijk veel tools geven. De game word praktisch open source. Scripting, animations, art assets etc. Kan allemaal gemod worden, en de modders krijgen in principe wat de makers gebruikt hebben om het spel te maken. Het enige wat geweldige mods tegen kan houden nu is de vaardigheid van de modders zelf. Ik kijk er naar uit :D

• anandus
  • Niet online
RPS:
Enduring extended loadtimes and the occasional wonky camera angle is a small price to pay for a game so accomplished. XCOM 2 is an improvement on its predecessor in every way and the vast majority of those improvements have been applied so intelligently that they risk making Enemy Unknown obsolete. That game was a smart remake of a classic. XCOM 2 is a classic in its own right and as good a sequel as I can remember.
Polygon, 9/10:
Despite the bugs, it's still the best-looking, most exciting turn-based tactical game I've ever played. XCOM 2 is bigger, stronger and more capable than XCOM: Enemy Unknown in every way.
Al met al flink positief dus :)

anandus wijzigde deze reactie 01-02-2016 14:26 (20%)

'); DROP TABLE users;--

• On_E

On_E

Housemusic

Nu duurt het wachten nog iets langer. ;)

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-10 11:06
Zo. Net een verlof briefje in geleverd bij mijn baas.
Vrijdag gaan we dus niet werken.

Donderdag vroeg naar bed, daarna 4 á 5 uur er uit of zo :)
(Ik ben geen nacht uil, dus lang op blijven is niks voor mij.)

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Rannasha

aka "Species5618"

Firaxis is goed bezig door het review embargo meerdere dagen voor de daadwerkelijke release af te laten lopen. De combinatie van vele reviews die al beschikbaar zijn en de vele streams met de preview build van de afgelopen weken is een duidelijk teken dat Firaxis zeer veel vertouwen heeft in het spel.

En dat ze, in tegenstelling tot sommige andere studio's, niet proberen om mensen een ongeinformeerde pre-order door te strot te drukken.

Ik kan niet wachten tot vrijdagavond (helaas geen dagje vrij voor mij).

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Preorder geplaatst, deze laatste dagen worden steeds langer :D

• Vortexmerc
  • Laatst online: 12-10 08:12
heb vrijdag ook verlof :p

nu voor de meeste zal het geen probleem zijn maar vind toch spijtig dat ze geen 21:9 support hebben :(

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Vorige week gepre-ordered, met de season pass er maar bij gepakt.. Zou de DLC's toch gewoon kopen ooit, dus might as well take my money now !

Ik kijk er alvast enorm naar uit, maar geen verlof vrijdag ;)

Setup | Steam

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

WTF is... is er van uit. Hij was bijzonder positief over de game ondanks wat performance problemen :)

YouTube: ► WTF Is... - XCOM 2 ?

• Zmp
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-08 10:37
quote:
Xanthian schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:09:
Zo. Net een verlof briefje in geleverd bij mijn baas.
Vrijdag gaan we dus niet werken.

Donderdag vroeg naar bed, daarna 4 á 5 uur er uit of zo :)
(Ik ben geen nacht uil, dus lang op blijven is niks voor mij.)
Er is nog best wat onduidelijkheid over de releasetijd. Zelf heb ik vrijdag ook vrij maar er is kennelijk nog geen zekerheid over de exacte releasetijd in europa. Op meerdere forums wordt daar ook ongenoegen over geuit (steam, 2k).

Volgens http://www.xcomfanatics.com/ zal het pas vrijdagavond/nacht uitkomen..... lets hope not....

• Xanthian
quote:
Zmp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Er is nog best wat onduidelijkheid over de releasetijd. Zelf heb ik vrijdag ook vrij maar er is kennelijk nog geen zekerheid over de exacte releasetijd in europa. Op meerdere forums wordt daar ook ongenoegen over geuit (steam, 2k).

Volgens http://www.xcomfanatics.com/ zal het pas vrijdagavond/nacht uitkomen..... lets hope not....
Dat... zou wel zuur zijn.
Mijn werkgever is flexibel genoeg om als nog te kunnen komen werken, maar ik word dan wel uitgelachen als ze de reden weten :).

Nog even wachten en we krijgen het aantal uren te zien op steam.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Xanthian schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:18:
[...]

Dat... zou wel zuur zijn.
Mijn werkgever is flexibel genoeg om als nog te kunnen komen werken, maar ik word dan wel uitgelachen als ze de reden weten :).

Nog even wachten en we krijgen het aantal uren te zien op steam.
1 dag en 7 uren. Morgen middernacht dus :D

• Zmp
Aight! Vrijdagochtend met een bak koffie de aarde redden! Mss toch de pre-order er maar even inklappen dan voor die ene gratis skin ;)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Zmp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:50:
Aight! Vrijdagochtend met een bak koffie de aarde redden! Mss toch de pre-order er maar even inklappen dan voor die ene gratis skin ;)
Er zit wel wat meer dan enkel die 'Old XCOM' skin in dat pack hoor ;)

"Customize your squad of resistance fighters with bonus outfits, headgear, and custom facial war paint."

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

preload is begonnen als je een trage verbinding hebt :)

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

GMG heeft ook de keys verstuurd, preload is nu bezig. Morgenavond maar even een reisje boeken naar zuid-oost Azie met AirVPN 8)

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Xanthian
Mijn preload is ook bezig.
Heb er zin in!

Word dit de GOTY?

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Voor mij vast wel :D

• Morocius
quote:
Rannasha schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:06:
GMG heeft ook de keys verstuurd, preload is nu bezig. Morgenavond maar even een reisje boeken naar zuid-oost Azie met AirVPN 8)
Goed om te weten, daar is hij een paar euro duurder dan de grijze sites. Maar je krijgt wel de pre order bonus. Vanavond maar even kopen aangezien ik mijn CC gegevens zo niet bij de hand heb.

Maar gelijk de digital deluxe editie kopen, die ~11 euro meer de DLC komen er toch wel.

Morocius wijzigde deze reactie 04-02-2016 09:39 (9%)

• Beakzz
Echt wel zin om deze weer gelijk te kopen, maar ik vind dat ik eigenlijk unknown en within nog moet uitspelen. Ben er nu zo'n 4 x aan begonnen en ik vind het echt top, maar elke keer kwam er weer iets langs wat me van het spel afhaalde. (ik speel bijna nooit wat uit).

Aan de andere kant is dit nu het spel waar over gepraat wordt en helemaal nieuw voor me dus een betere kans dat ik het spel nu in 1x uitspeel :) Echt lastig die first world problems :+

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Net de final mission van mijn EU/EW Classic playthrough uitgespeeld, achievement gehaald. Ik ben klaar voor XCOM 2 :D

Pheace wijzigde deze reactie 04-02-2016 10:00 (6%)

• Zmp
quote:
Beakzz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:55:
Echt wel zin om deze weer gelijk te kopen, maar ik vind dat ik eigenlijk unknown en within nog moet uitspelen. Ben er nu zo'n 4 x aan begonnen en ik vind het echt top, maar elke keer kwam er weer iets langs wat me van het spel afhaalde. (ik speel bijna nooit wat uit).

Aan de andere kant is dit nu het spel waar over gepraat wordt en helemaal nieuw voor me dus een betere kans dat ik het spel nu in 1x uitspeel :) Echt lastig die first world problems :+
Zeker als je ironman op classic of hoger speelt (wat ik iedereen zou aanraden!) zou ik niet perse wachten tot dat je Unknown/Within hebt uitgespeeld. Er kan altijd iets gebeuren wat je campain beëindigt.......een verkeerde klik, of een alien crit dwars door een muur..... Het is niet als een "normaal" spel waarbij je na een x-aantal uren er van uit mag gaan dat je het spel hebt uitgespeeld. Als ik zou kijk naar Xcom 2 is dat trouwens eerlijker (door line of sight- en overwatch indicatoren etc).

Al is het wel zo dat als je lore-wise wil aansluiten op Xcom 2 je eigenlijk je campain moet verliezen. Dus even die campain whipen en met Xcom2 starten lijkt me zo ;) :+

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Zmp schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Zeker als je ironman op classic of hoger speelt (wat ik iedereen zou aanraden!) zou ik niet perse wachten tot dat je Unknown/Within hebt uitgespeeld. Er kan altijd iets gebeuren wat je campain beëindigt.......een verkeerde klik, of een alien crit dwars door een muur.
Mwah, in EU/EW was de progressie zo dat je nadat je over de eerste moeilijkheidsdrempel heen was, het een stuk makkelijker werd, omdat je de boel een beetje onder controle begon te krijgen. Natuurlijk wil je dan nog steeds niet meerdere squad wipes achter elkaar hebben, maar zodra je de eerste paar maanden enigzins intact hebt doorstaan, dan moet de rest ook wel lukken.

In LW is dat, deels, rechtgetrokken en blijft de druk langere tijd hoger. Maar ook daar kom je na een tijdje wel in een comfort zone terecht. X-COM 2 belooft een dergelijk probleem niet te hebben. We gaan het merken :)

• Morocius
Nou begint al goed in plaats van 1x digital deluxe Xcom 2 key met 25% korting krijg ik er 2 voor het volle pond. Uiteraard direct geleverd dus onomkeerbaar volgens de winkel, ben benieuwd hoe de creditcard firma dit gaat zien.

• Njay
Pre-loading :)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Zojuist mijn key geactiveerd maar ik zie nergens een indicatie van dat Resistance Warrior pack. Bij GMG kregen ze daar apart een key voor voor zover ik weet. Kan iemand kijken of hij bij hun onder licenses of DLC staat of zo? Anders heb ik wat te klagen.

• NLxAROSA
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Als het goed is zit die automatisch bij alle pre-orders en ook alle deluxe editions. Aangezien ik een preorder delux edition heb zit ik wel goed denk ik. Zie 'm alleen nergens apart staan, ook niet in de Steam winkel zelf. Komt wel goed. Ben nu aan het preloaden, zal straks kijken of ik de time-space continuum een paar tijdzones kan folden. ;)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
NLxAROSA schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:51:Zie 'm alleen nergens apart staan, ook niet in de Steam winkel zelf.
Thanks, nog steeds mogelijk dat het gewoon in orde is dan. Ik wacht zelf die paar uurtjes tot middernacht wel. Liever dan mijn Steam account te VPN-en :)

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik moet morgen om 6:00 weer op, dus ga niet om 0:00 nog een potje opstarten. ;) Hij is klaar met preloaden en heb 'm nu op de VPN gegooid en hij is aan het uitpakken. De vorige heb ik helemaal grijs gespeeld, dus heb echt zin in deze. Één van de weinig games die ik met vol vertrouwen durf te preorderen.

• Njay
23.00 onze tijd toch?

• Morocius
quote:
Pheace schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:46:
Zojuist mijn key geactiveerd maar ik zie nergens een indicatie van dat Resistance Warrior pack. Bij GMG kregen ze daar apart een key voor voor zover ik weet. Kan iemand kijken of hij bij hun onder licenses of DLC staat of zo? Anders heb ik wat te klagen.

Bij mij staat ie er gewoon
quote:
23:00 GMT, wij (NL) lopen een uur voor dus letterlijk morgen pas

Morocius wijzigde deze reactie 04-02-2016 20:00 (20%)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Thanks, ben ook bang dat de preorder niet klopt, iemand anders linkte me naar Steam DB waar als je iets gekocht heb het groen highlight. XCOM 2 wel, resistance pack niet. Heb al een bericht gestuurd naar support. Ik gebruik de key van GMG wel voor nu :)

• NLxAROSA
  • Niet online
Bij mij staat-ie er ook niet bij. Vraag het ook even na bij mijn leverancier.

Heb net de eerste intromissie gespeeld. Een feest van herkenning met toch ook wat nieuwe elementen. Game ziet er veel beter uit dan het origineel, mooie graphics en effecten.

Dag sociaal leven. :P

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
NLxAROSA schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:56:
Bij mij staat-ie er ook niet bij. Vraag het ook even na bij mijn leverancier.
Ik had bij Kinguin-G2play besteld en ik heb zo'n gevoel dat ze zelf ook wel door hebben dat ze fout zaten daar want ze verkochten de preorder tot het moment dat ze de keys hadden/verzonden en toen waren ze opeens gestopt met de preorder verkopen.

• Beakzz
quote:
Zmp schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Zeker als je ironman op classic of hoger speelt (wat ik iedereen zou aanraden!) zou ik niet perse wachten tot dat je Unknown/Within hebt uitgespeeld. Er kan altijd iets gebeuren wat je campain beëindigt.......een verkeerde klik, of een alien crit dwars door een muur..... Het is niet als een "normaal" spel waarbij je na een x-aantal uren er van uit mag gaan dat je het spel hebt uitgespeeld. Als ik zou kijk naar Xcom 2 is dat trouwens eerlijker (door line of sight- en overwatch indicatoren etc).

Al is het wel zo dat als je lore-wise wil aansluiten op Xcom 2 je eigenlijk je campain moet verliezen. Dus even die campain whipen en met Xcom2 starten lijkt me zo ;) :+
Tja hier heb ik weinig tegen in te brengen ;) De pc is nu de deluxe versie aan het downloaden :+

Morgennacht maar eens een paar uurtjes testen. Wel zuur dat ik nu die combo met de Steam controller pas zie. Dat ding is hier pas net een paar dagen binnen.

Nu ff heel hard slapen want ik zou er vroeg in gaan...

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
Pheace schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Ik had bij Kinguin-G2play besteld en ik heb zo'n gevoel dat ze zelf ook wel door hebben dat ze fout zaten daar want ze verkochten de preorder tot het moment dat ze de keys hadden/verzonden en toen waren ze opeens gestopt met de preorder verkopen.
Heb daar ook besteld. Heb ook antwoord van ze: volgens hen zit-ie er gewoon niet bij, stond ook in de omschrijving op de site. Dus geen resistance warrior pack voor ons. Vind 't zelf ook niet zo'n probleem, heb de deluxe gekocht voor de DLC en wist eigenlijk pas achteraf dat er ook een customization pack bij hoorde. Nou boeit customization mij sowieso niet echt, maar ik vermoed dat 't straks ook wel tegen betaling beschikbaar komt.

Gisteren een paar rondjes gespeeld, maar wat een heerlijke game is het zeg, alle reviews zijn wat mij betreft terecht. Ik hoor wel wat reviews over 'technische problemen', maar moet zeggen dat het op mijn i7-4720hq/960GTXm allemaal prima loopt, vanavond eens proberen op mijn game PC (i7-4790k/970GTX).

EDIT: Zie net dat ze die Resistance Warrior pack ook los verkopen, is bij elkaar nog steeds veel goedkoper dan 'm bij Steam kopen. :)

NLxAROSA wijzigde deze reactie 05-02-2016 07:05 (5%)

• Xanthian
Het is eigenlijk meer XCOM 1.5 dan XCOM 2, maar dat is niet slecht.
Wel framerate problemen hier met 970GTX, beetje storend maar ook niet heel erg.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
NLxAROSA schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:00:
[...]EDIT: Zie net dat ze die Resistance Warrior pack ook los verkopen, is bij elkaar nog steeds veel goedkoper dan 'm bij Steam kopen. :)
Dit vooral, dat zag ik ook inderdaad. Geen resistance key bij mijn preorder maar ze verkopen ze wel los in bulk... dat zal ja.

Daarentegen heb ik een andere ervaring, ik word net wakker met bericht van support dat ze mijn order hebben afgerond, en nu is er een tweede key beschikbaar in mijn games list, waarvan ik aanneem dat dat de resistance pack is.

• Njay
Wat een game zeg ... ziet er dik uit en speelt goed kwam op veteran al lastig langs de tweede missie :P

en idd hier ook framerate issues terwijl mijn kaart een 280x maar voor 85 % benut wordt :)

• sleepwalkerbe
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-10 15:21
Ik vraag me even af hoe noob-friendly de game is.

Ik heb weinig ervaring in Turn based strategy games als deze maar heb recent wel enkele in dit genre gespeeld zoals Wasteland 2 en Divine Original Sin.

Denken jullie dat ik hiermee wel weg kom of word ik genadeloos afgemaakt / verzuip ik in de opties die de game biedt.

Op Twitch lijkt het me een leuke game maar liever geen 50 euro weggooien als het dan te veel micromanagement / punishment blijkt achteraf.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Beakzz
quote:
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:59:

Ik heb weinig ervaring in Turn based strategy games als deze maar heb recent wel enkele in dit genre gespeeld zoals Wasteland 2 en Divine Original Sin.

Denken jullie dat ik hiermee wel weg kom of word ik genadeloos afgemaakt / verzuip ik in de opties die de game biedt.

Op Twitch lijkt het me een leuke game maar liever geen 50 euro weggooien als het dan te veel micromanagement / punishment blijkt achteraf.
Er zijn al keys vanaf €32 te krijgen dus dat zal meevallen, maar er is ook gewoon een easy mode waarin je al snel overpowered bent als ik de reviews mag geloven.

En het is nou ook weer niet dat die andere 2 games die je noemt zo makkelijk zijn. Je kan natuurlijk ook heel cheap Enemy Unknown even scoren om te zien of het wat voor je is, want deel 2 is vooral beter en niet zo veel anders.

Zelf zou ik het wel met Ironman aan op classic spelen omdat perma death echt wat toevoegt met de juiste moeilijkheidsgraad. Vooral als je characters naar rl vrienden zijn gemaakt :+

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:

Denken jullie dat ik hiermee wel weg kom of word ik genadeloos afgemaakt / verzuip ik in de opties die de game biedt
Er zijn verschillende moeilijkheidsgraden, dus volgens mij is gebrek aan ervaring geen probleem. Hou er wel rekening mee dat dit een game is waarbij het ook vrij normaal is dat je een keer een playthrough verliest. Maar dat is gewoon weer extra ervaring.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

quote:

Hoi ik dacht dat er een demo op steam beschikbaar was van XCOM : Enemy Unknown...
Misschien als je dit even een paar uurtjes probeert je al wat wijzer wordt in of het iets is voor jou..

Divinity is idd ook niet echt zo'n easy game om in te stappen, dus ik denk niet dat er hier problemen zouden zijn... Na een paar uurtjes weet iedereen wel de basis van de XCOM game imo...

Het is wel een game die elk foutje 'kan' afstraffen, en dit meer dan eens genadeloos zal doen ook >:)
Vnl. in het begin moet je miss even doorbijten, maar das meer een mentale kwestie lol

Setup | Steam

• anandus
  • Niet online
quote:
KipCurreh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Hoi ik dacht dat er een demo op steam beschikbaar was van XCOM : Enemy Unknown...
Misschien als je dit even een paar uurtjes probeert je al wat wijzer wordt in of het iets is voor jou..
En anders is het voor een habbekrats te krijgen. Zit het niet in een Humble Bundle voor een dollar?

'); DROP TABLE users;--

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
anandus schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:57:
[...]
En anders is het voor een habbekrats te krijgen. Zit het niet in een Humble Bundle voor een dollar?
Die is net vervangen door de Ubisoft bundle denk ik. Maar goedkoop een XCOM key krijgen moet niet moeilijk zijn op het moment.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-10 15:21
quote:
Beakzz schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Er zijn al keys vanaf €32 te krijgen dus dat zal meevallen, maar er is ook gewoon een easy mode waarin je al snel overpowered bent als ik de reviews mag geloven.

En het is nou ook weer niet dat die andere 2 games die je noemt zo makkelijk zijn. Je kan natuurlijk ook heel cheap Enemy Unknown even scoren om te zien of het wat voor je is, want deel 2 is vooral beter en niet zo veel anders.

Zelf zou ik het wel met Ironman aan op classic spelen omdat perma death echt wat toevoegt met de juiste moeilijkheidsgraad. Vooral als je characters naar rl vrienden zijn gemaakt :+
Ben dan maar overstag gegaan en heb hem gekocht met 25% korting bij GMG. Download loopt en dan maar hopen dat ik het straks een leuke game ga vinden.
Ik denk in elk geval wel , het zal een kwestie zijn van de mechanics te leren en te oefenen.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Njay
quote:
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Ben dan maar overstag gegaan en heb hem gekocht met 25% korting bij GMG. Download loopt en dan maar hopen dat ik het straks een leuke game ga vinden.
Ik denk in elk geval wel , het zal een kwestie zijn van de mechanics te leren en te oefenen.
Enjoy ! _/-\o_

• Bapawe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:20
quote:
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Me too, ik ben erg benieuwd.
Dit wordt weer mijn eerste turned based game nadat ik jaren geleden Jagged Alliance (kent iemand die nog :)) helemaal kapot gespeeld heb.
Ik heb ook al een paar keer bij CohhCarnage meegekeken op twitch en dat beviel me wel :D

Bapawe wijzigde deze reactie 05-02-2016 15:17 (7%)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Zmp
quote:
Trivian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Me too, ik ben erg benieuwd.
Dit wordt weer mijn eerste turned based game nadat ik jaren geleden Jagged Alliance (kent iemand die nog :)) helemaal kapot gespeeld heb.
Ik heb ook al een paar keer bij CohhCarnage meegekeken op twitch en dat beviel me wel :D
Klinkt volgens mij als een goede game voor je op basis van je zegt. Wat je kan doen is de game "niet ironman" starten op een moeilijkere difficulty (niet normal iig) en dan de basics leren met af en toe wat save scummen. Vooral flanken leren is belangrijk zodat je dat zelf kan doen en voorkomen dat het jou overkomt. Ik zou daarna een difficulty kiezen en op ironman spelen. Wat de heren hiervoor ook zeggen het loont echt om de game op ironman te spelen voor de permadeath.

Ik speel nu op de een-na moeilijkste en het valt me mee!

• Bapawe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:20
quote:
Zmp schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:01:
[...]

Klinkt volgens mij als een goede game voor je op basis van je zegt. Wat je kan doen is de game "niet ironman" starten op een moeilijkere difficulty (niet normal iig) en dan de basics leren met af en toe wat save scummen. Vooral flanken leren is belangrijk zodat je dat zelf kan doen en voorkomen dat het jou overkomt. Ik zou daarna een difficulty kiezen en op ironman spelen. Wat de heren hiervoor ook zeggen het loont echt om de game op ironman te spelen voor de permadeath.

Ik speel nu op de een-na moeilijkste en het valt me mee!
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar wordt wel erg enthousiast ervan haha. Ik speel nu op normal dacht ik maar misschien moet ik hem ook maar even op de een na laatste zetten. Het doodgaan van chars, ik weet niet of dat erg is of niet maar ik ben z'n gast die save games 'misbruikt' (dat deed ik ook in JA, ik neem aan dat je dat bedoelt met save scummen).

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Trivian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:39:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar wordt wel erg enthousiast ervan haha. Ik speel nu op normal dacht ik maar misschien moet ik hem ook maar even op de een na laatste zetten. Het doodgaan van chars, ik weet niet of dat erg is of niet maar ik ben z'n gast die save games 'misbruikt' (dat deed ik ook in JA, ik neem aan dat je dat bedoelt met save scummen).
"Save scummen" is inderdaad de term die gebruikt wordt voor het laden van een recente save als er iets mis gaat. Over het algemeen is men van mening dat XCOM spellen een stuk leuker worden wanneer je dat niet doet. Het idee is juist dat je niet alles wint, maar af en toe om moet gaan met het verlies van een belangrijke soldaat of zelfs meerdere. De "Ironman" optie die je bij het starten van het spel aan kunt zetten (mits je de tutorial uit zet) zorgt ervoor dat je geen extra saves kunt maken en je enkel de autosave kunt laden die na elke actie geupdate wordt. Geen mogelijkheid om terug te gaan bij een foutje dus.

• Zmp
@ Rannasha, dat inderdaad.

• Grecio
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:48
Ik ben ook maar begonnen. Ben nooit een pro geweest, heb wel 1 meerdere malen uitgespeeld. Nu begon ik dus op Veteran maar dat was dus een deceptie. Een missie met zo'n timer en ik was mijn drie beste lui kwijt haha. Nog even geprobeerd maar ik loop te ver achter nu. Ik ga hem maar even opnieuw opstarten op normal :P

• Morocius
ik vind er niks aan, die gastjes die kunnen mindcontrollen doden tot leven wekken en panic kunnen veroorzaken verschijnen mij net te vroeg. Als ze nu ook nog eens wat minder leven hadden en/of niet continue wegrenden.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Morocius schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:24:
ik vind er niks aan, die gastjes die kunnen mindcontrollen doden tot leven wekken en panic kunnen veroorzaken verschijnen mij net te vroeg. Als ze nu ook nog eens wat minder leven hadden en/of niet continue wegrenden.
Gooi er een flashbang op en ze kunnen een ronde lang de psi-abilities niet gebruiken. Bovendien is de aim van een geflashbanged doelwit een stuk lager.

Flashbangs zijn vrij essentieel om goed door missies heen te komen. Ze raken een behoorlijk groot gebied en ze geven je praktisch een vrije ronde tegen de tegenstanders die je raakt.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

mocht iemand mee willen kijken, ik begin zo aan een game

http://www.twitch.tv/pheace

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:06

SacreBleu

VR Enthousiasteling

quote:
Morocius schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:24:
Dat dacht ik, in het begin ook. Daarom prioriseer ik die gekkies boven alles. Zo interessant zijn ze niet als je hun als eerste pak. Als je ze doodt terwijl ze iets hebben gereanimeerd dan valt die ook direct dood neer. Granaten doen, overigens, wonderen. Je loopt wel de kans dat je loot verspeeld echter kan het een wondermiddel zijn in veel situaties.

De specialist heeft, trouwens, een drone. Als je er een combat specialist van maakt kun je de drone gebruiken om gegarandeerd schade te doen (altijd twee) handig dus als iemand wegloopt die bijna het loodje heeft gelegd.

Ik moet wel eerlijk zijn, ik ben wel een save scrummer, het spel werkt me soms op mijn zenuwen omdat veel missies een timer hebben, dus wil ik liever verschillende tactieken uit proberen in een gelijksoortige situatie. Sowieso ben ik geen kei in XCOM. Met Enemy Unknown zat ik iedere keer met kloppend hart m'n zaakjes te redden.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• Grecio
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:48
quote:
Ahja, "scum". Je speelt het spel toch op de manier dat je het meeste plezier hebt?

Ik speel nu wel op Iron Man, een soort zelfcontrole. Ik vind dit zo'n gaaf spel, dat ik liever een paar keer faal dan dat ik het zo uitspeel. Maar ik snap wel dat sommige mensen gewoon lekker de campaign in ieder geval 1 keer een afgerond willen hebben. Of gewoon soms ff niet opletten en dan het beter willen doen zonder fatale gevolgen van de fout.

Wat wel kut is als 1 van je beste soldaten dood gaat doordat je per ongeluk een overwatch over het hoofd hebt gezien. Doooooohhhhhhh

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:06

SacreBleu

VR Enthousiasteling

quote:
Grecio schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:33:
[...]

Ahja, "scum". Je speelt het spel toch op de manier dat je het meeste plezier hebt?

Ik speel nu wel op Iron Man, een soort zelfcontrole. Ik vind dit zo'n gaaf spel, dat ik liever een paar keer faal dan dat ik het zo uitspeel. Maar ik snap wel dat sommige mensen gewoon lekker de campaign in ieder geval 1 keer een afgerond willen hebben. Of gewoon soms ff niet opletten en dan het beter willen doen zonder fatale gevolgen van de fout.

Wat wel kut is als 1 van je beste soldaten dood gaat doordat je per ongeluk een overwatch over het hoofd hebt gezien. Doooooohhhhhhh
Haha, herkenbaar. Ik hoef niet perse de campaign in een keer uit te spelen, maar XCOM is een spel waar een keuze niet direct een consequentie hoeft te hebben. En ik zou het minder leuk vinden als ik het spel wél bijna uit heb gespeeld en dat dán duidelijk wordt dat ik in het begin iets anders had moeten doen.

Iron Man is nog niet voor mij weggelegd, ik maak nog teveel inschattingsfouten en domme besluiten dat ik er sowieso direct van leer. Maar misschien dat ik de moeilijkheidsgraad omhoog zet overnieuw begin en ga experimenteren. Hoe verder ik in het spel kom hoe minder de behoefte heb om overnieuw te beginnen wanneer ik faal.

Misschien dan oook maar Iron Man aanzetten en een stel ballen laten groeien. :P

Elite Dangerous: AmazingPaper

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik was Iron man begonnen en had ook die gedachte "eerst de sectoid!". Tot ik een sectoid met twee stun lancers tegen kwam. Sectoid dood in de eerste volley, en toen plots twee van mijn guys (van 4) down door die stunlancers... geen success ze te killen, boem, nog 1 van mijn guys gestunned. Mijn laatste guy dood 1 van de lancers, de laatste lancer rent op mijn guy af en *mist!*, net die beurt die ik nodig had om hem te doden!

Dus die lancer dood en daar stond ik dan, 3 man neer, zag geen mogelijkheid ze te reviven of zo, geprobeerd 1 op te pakken en bij de rest gelegd, niks. In de wanhoop de gedachte gekregen dat ze mogelijk wakker zouden worden na een tijdje, dus End Turn. Boem, pod wandelt in view, 1 sectoid, 2 advent...

Evac ingeroept op mijn locatie, en dat werkt helaas niet als ze unconscious zijn. 1 man opgepakt, diep gezucht en de rest achtergelaten.

Nu dus aan een "Bronze" campaign begonnen, dan heb ik nog een kans een missie over te doen :p

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Ik ben mijn campaign dapper begonnen op Commander niveau. Maar na een paar maanden ingame tijd ging dat toch vrij snel bergafwaarts. Opnieuw gestart op Veteran en dat gaat een stuk beter. Sowieso is het een stuk duidelijker wat belangrijk is als je een keer goed faalt.

• NLxAROSA
  • Niet online
quote:
Grecio schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:33:
[...]

Precies, vind 't al moeilijk genoeg met het laden van saves, heh heh. :+ Begin wel aan Ironman als ik de mechanics helemaal doorheb en weet wat belangrijk is in het spel. Verder mag er wel een patch (of twee) overheen, heb geen zin om ergens laat in het spel in een game breaking bug te belanden met mijn Ironman save.

Had gisteren ook een timed missie waarbij ik in de laatste beurt nog een datastation moest hacken en ook nog een pod met twee stunners en een MEC wakker maakte. Was even puzzelen en een aantal keer opnieuw proberen om 'm toch nog te halen. Op Ironman was dat een squad wipe geweest. Wel verschrikkelijk epic!

Qua moeilijkheidsgraad zit het standaard niveau nu een beetje tussen de oude 'normal' en 'classic' in. Bij de vorige XCOM walste ik op normal er zo doorheen en op classic moest je echt wel opletten wat je deed. Dat heb ik nu bij normal, als je niet oplet heb je zo een squad wipe.

NLxAROSA wijzigde deze reactie 07-02-2016 08:55 (16%)

• Zmp
quote:
Pheace schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:51:
Ik was Iron man begonnen en had ook die gedachte "eerst de sectoid!". Tot ik een sectoid met twee stun lancers tegen kwam. Sectoid dood in de eerste volley, en toen plots twee van mijn guys (van 4) down door die stunlancers... geen success ze te killen, boem, nog 1 van mijn guys gestunned. Mijn laatste guy dood 1 van de lancers, de laatste lancer rent op mijn guy af en *mist!*, net die beurt die ik nodig had om hem te doden
Ja joh, die Lancers zijn echt nasty! Een sectoid alleen is niet zo eng omdat de meeste psi attacks in dezelfde turn ongedaan gemaakt worden als je ze killt. Behalve bij de psi-panic kan je de dude die onder invloed was gewoon weer gebruiken dezelfde turn en ook die zombies gaan gewoon dood als de sectoid kapot is. Als ik maar met 1 pod aan het knokken ben geef ik in de eerste turn juist de prioriteit aan andere gasten dan de sectoid (lancers ofzo). Je kan er namelijk gebruik van maken dat de eerste paar turns de sectoids psi prefereren boven schieten. Dit is zelfs het geval als ze je ook zouden kunnen flanken en doodschieten. Als je ze flasht schieten ze trouwens altijd (met Reduced aim)

Ik ging in ironman mode best goed. Tot dat ik mijn hele squad op een fikkende trein liet staan....... Explosie mijn hele a-team weg :o . Vandaag es kijken of er nog te redden valt en anders een nieuwe campain starten ;)

• NLxAROSA
  • Niet online
Iemand al opgevallen dat poison nu besmettelijk lijkt te zijn? Had gisteren één mannetje poisoned, zette hem naast twee anderen achter cover en toen waren ze het alle drie. En ze besmetten elkaar ook weer zolang je er geen ruimte tussenlaat, dus die timer wordt dan iedere keer gereset, wat poison dus ook echt dodelijk maakt als je niet voorzichtig bent.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heerlijke game weer, ben weer volop aan het genieten.

Alleen die percentages slaan nog steeds nergens op, zit nu een testje te doen. (game crashte, eerst keer wel hit).
Alien heeft 80% kans om geraakt te worden.
Zit nu op poging 10, tot zover alleen de eerste game was raak (toen crash), sindsdien alleen maar gemist.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

quote:
Mad-Matt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:22:
Heerlijke game weer, ben weer volop aan het genieten.

Alleen die percentages slaan nog steeds nergens op, zit nu een testje te doen. (game crashte, eerst keer wel hit).
Alien heeft 80% kans om geraakt te worden.
Zit nu op poging 10, tot zover alleen de eerste game was raak (toen crash), sindsdien alleen maar gemist.
Als het als de eerste game is heb je bij laden en dezelfde acties altijd hetzelfde resultaat. Alleen als je eerst andere acties onderneemt zal daar verandering in komen.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True