[PC] XCOM 2

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:31
Gisterenavond had ik even een gevoel van “dit spel is beter dan deel 1?” En dat zegt veel!

Eindelijk wat blokjes van de Avatar project kunnen weg halen. En de gevechten zijn echt veel tactischer. Dacht ik gisteravond dat ik mijn units goed had staan voor een ambush... blijkt dat ze te dicht bij elkaar stonden. Aoe erop en 4 keer 3 damage incasseren!

Je speelt en je bent “ineens” 2 uur verder. Dat heb ik al een tijd niet gehad en is kenmerkend voor een goed spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:48
MetalSonic schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:54:
Gisterenavond had ik even een gevoel van “dit spel is beter dan deel 1?” En dat zegt veel!

Eindelijk wat blokjes van de Avatar project kunnen weg halen. En de gevechten zijn echt veel tactischer. Dacht ik gisteravond dat ik mijn units goed had staan voor een ambush... blijkt dat ze te dicht bij elkaar stonden. Aoe erop en 4 keer 3 damage incasseren!

Je speelt en je bent “ineens” 2 uur verder. Dat heb ik al een tijd niet gehad en is kenmerkend voor een goed spel!
Het is ook een briljant spel :D. Op commander kan ik het spe niet uitspelen. Best lang geprobeerd maar bij de 1e chosen faal ik :( mss te dom 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MetalSonic schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:54:

Mooi man, door jouw post ben ik nu weer aan het xcommen. Hopelijk eens uitspelen op commander.

Vind dit spel ook ontspannen omdat het turned based is. En natuurlijk erg spannend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
TweakerVincent schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Mooi man, door jouw post ben ik nu weer aan het xcommen. Hopelijk eens uitspelen op commander.

Vind dit spel ook ontspannen omdat het turned based is. En natuurlijk erg spannend
:9 Dat dus, het is aan de ene kant heel spannend. Bij een zet kan je je afvragen of 't wel de juiste is. Tegelijkertijd heb je wel lekker veel tijd om na te denken over je zet. Dit spel kan je heel goed combineren met een bordje eten of wat te drinken. Alles op z'n gemakje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
TweakerVincent schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Ik zit nu even "vast" in het spel.

Mijn missie: "use skulljack on a Codex".

Geen van mijn units heeft de skulljack bij items en ik kan hem ook niet bouwen in de ENGINEERING.

Wat mis ik?

EDIT:
Proving grounds over het hoofd gezien....... :> Gebruikte ik de afgelopen 10 uur nooit :+

[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 03-02-2020 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Proving ground wil je echt wel hebben. Alleen al vanwege de experimental ammo die je ermee kan maken.. Vaak 1 van de dingen die ik prio geef, zeker de blue rounds om vooral codexen te oneshotten >:)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-PassY- schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:48:
Proving ground wil je echt wel hebben. Alleen al vanwege de experimental ammo die je ermee kan maken.. Vaak 1 van de dingen die ik prio geef, zeker de blue rounds om vooral codexen te oneshotten >:)
Goede tip, straks kijken of ik die nog kan upgraden.

Nogmaals als je in dit spel zit wat is het dan verslavend. Gisteren non stop 4 uur gespeeld. Dat doet mij denken aan de tijd dat ik nog op school zat. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:52

KipCurreh

Nightcrawler

-PassY- schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:48:
jaah die Blue Rounds zijn eigenlijk een must-have..

Zette die altijd in op men Sniper, dan zijn de meeste Mechs geen probleem meer 8)

Goh met hier te lezen begint het ook weer te kriebelen.. Net een filmpje gezien waar ze een Star Wars conversion mod overheen geknald hadden, zag er wel vet uit..
Als rebels en SW alien het Galactic Empire te lijf gaan in de XCOM regels, het valt te overwegen ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
kriebeldtdt hier ook.

Heb denk ik al meer dan een half jaar geen xcom gespeeld. Zit in mijn totalwar warhammer 2 phase weer :) Wellicht vanavond weer eens een nieuwe campaign beginnen :)

En inderdaad. Snipers met blue rounds :9
Of de talon rounds + flaking shots van je rangers.
Of de ammo die precies counterd wat je tegenkomt, en deze aan je pistol guys geven (onbeperkt knallen op
the lost vaak)
Je broek volschijten als je onverwacht een alien ruler tegenkomt

ja, het kriebeldtdtdtdtdt

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik heb hem nu helemaal uitgespeeld. Dit voor de eerste keer en ik zeg het eerlijk, ik speelde het uit op easy. En nu begrijp ik waarom veel Xcom 2 beter vinden dan Xcom 1. Bij deel één kwam je er vaak nog wel mee weg door alles bij elkaar te zetten en dan op overwatch te zetten.

Bij deel 2 moet je nog beter kijken hoe je al je je units plaatst. De timer is eigenlijk een gave toevoeging omdat het je dwingt om een balans te vinden tussen richting je doel gaan en toch voorzichtig alles te overwegen.

Deel één was al erg goed, die krijgt van mij een 9 maar deel twee krijgt echt een 9,5. Dit ga ik nog eens oppakken. Waarschijnlijk als ik later dit jaar mijn nieuwe game pc heb. Mijn huidige trok het soms met wat haperingen. Doordat je kan experimenteren met base building, veel maps steeds opnieuw worden gegenereerd kan je dit spel gewoon heel vaak opnieuw spelen.

Laatste missie van dit spel was ook erg tof gedaan, rond het mooi af! Ondanks dat al mijn poppetjes max rank hadden, beste wapens, beste armour was het toch nog best pittig.

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 04-02-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
MetalSonic schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:20:
Ik heb hem nu helemaal uitgespeeld. ...., ik speelde het uit op easy.

..... was het toch nog best pittig.
Maak je borst maar nat dan voor normal :p

En ik raad aan om ook xcom 2.5 te spelen als je dat nog niet hebt gedaan. War of the chosen is super, voelt bijna als xcom3 met alles wat je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:10
wat dan te zegen van commander waar het niet meer mogelijk is om gegarandeerde kills met grenades te krijgen ;) (omdat basic advent troopers 4 health hebben)

WotC is zeker aan te raden, maar vergeet ook niet de workshop op steam te checken. Van cosmetic en voice mods voor je soldiers, tot handige UI mods (colourbased abilities en Gotcha again zijn mijn favorieten) en mods die mechanics aanpassen zoals True Concealment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor de tips, maar ik wil nu weer even een Xcom 2 pauze. In korte tijd bijna 50 uur gespeeld. Ik heb het avontuur nu afgerond en ik wil weer een andere game van de bucketlist halen ;) Ik zal nog terug komen in dit topique want ik vind 't mooi om te zien dat hier echte liefhebbers zitten van deze franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 19:35
Via de humble sale de XCOM2 collection aangeschaft welke ook "war of the chosen" bevat.
Wat kan ik nu als nieuwe (alle vorige wel gespeeld) xcom 2 speler best doen in de launcher? Eerst xcom 2 selecteren en uitspelen en daarna war of the chosen? Of Zit de base game campaign ook in war of the chosen ingebakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
koen3950 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:01:
Via de humble sale de XCOM2 collection aangeschaft welke ook "war of the chosen" bevat.
Wat kan ik nu als nieuwe (alle vorige wel gespeeld) xcom 2 speler best doen in de launcher? Eerst xcom 2 selecteren en uitspelen en daarna war of the chosen? Of Zit de base game campaign ook in war of the chosen ingebakken?
je kan WotC spelen zonder de basegame eerst gespeeld te hebben, hij zit helemaal in de campaign verweven.

ik wee tniet of ik het zou aanraden. Eerste keer WotC kan vrij bruut zijn, zeker als je de game nog niet gespeeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42

hellknight

Medieval Nerd

Ik zou eerst het spel zonder WotC spelen - er zitten best wat verschillen tussen 1 en 2, en WotC is soms een stevige uitdaging

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
hellknight schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:42:
Ik zou eerst het spel zonder WotC spelen - er zitten best wat verschillen tussen 1 en 2, en WotC is soms een stevige uitdaging
En het spel is gewoon briljant dus zeker geen straf om nog een keer te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42

hellknight

Medieval Nerd

Dat is ook een punt inderdaad - zekers als je bij latere playthroughs wat mods toevoegd is de herspeelbaarheid groot

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
zelfs zonder grote mods. Er zit genoeg randomisatie in (maps, hidden abilities, region bonusses, weapon mods, dark events) dat elke playthrough goed kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
AntiChrist7 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:10:
zelfs zonder grote mods. Er zit genoeg randomisatie in (maps, hidden abilities, region bonusses, weapon mods, dark events) dat elke playthrough goed kan verschillen.
Misschien speel ik steeds te lang door, maar heb om eerlijk te zijn het idee dat iedere playthrough ik álles wel vrijgespeeld heb.

Tips om het een keer anders aan te pakken? in zo weinig mogelijk turns de campaign uitspelen of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Boerekool_ schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Misschien speel ik steeds te lang door, maar heb om eerlijk te zijn het idee dat iedere playthrough ik álles wel vrijgespeeld heb.

Tips om het een keer anders aan te pakken? in zo weinig mogelijk turns de campaign uitspelen of iets dergelijks?
Nou ik doe dat ook eerlijk gezegd, maar dan nog heb je bijvoorbeeld verschillede continentsbonusses, of met WotC verschillende resistance cards die je hebt die het anders genoeg maken.

Er is een achievement om te winnen voor 1 juli (of 15 juli met WotC), dat is direct een andere pacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 10:44
Ik zit net op frontpage te kijken en zie dit artikel voorbij komen: nieuws: Valve staat vanaf 28 maart maximaal 90 procent Steam-gamekorting toe

In het artikel wordt als voorbeeld xcom2 genoemd die 94% korting heeft. https://store.steampowere...e/7118/XCOM_2_Collection/

Nu heb ik alleen de basegame van xcom2 en deze nooit uitgespeeld. Opeens krijg ik weer zin om de game erbij te pakken. Maar 6 euro voor de addons is toch geeneens slecht? Of zie ik iets over het hoofd heeft omdat dit als voorbeeld gebruikt wordt? Naar mijn idee een prima koop voor paar uur extra speeltijd. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
Dat is zeker geen geld, ik zou het zeker doen! War of the Chosen voegt enorm veel toe aan het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
een paar uur extra? :p ik heb 700u in xcom 2, zeker de helft met de expansie. Gewoonweg topgame.

De enige reden da tik hetnu niet meer speel is omdat ik mijn backlog wil wegwerken, en ik ben ook al mijn custom characters kwijtgeraakt bij een herinstallatie (had een hoop steamfriends in soldiers gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundog
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-05 08:24
Ter info:
As a heads up to the XCOM 2 community, we wanted to share that we will be retiring services for Multiplayer and Challenge Mode for the Steam version of the game. On March 28, an update to the Steam version of XCOM 2 will remove the functionalities.
https://twitter.com/XCOM/...&t=51GnQfmRXU49L89WpSP1Fg

Als je niets onthoud kan je ook niks vergeten

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste