Pff had iemand niet ff kunnen waarschuwen dat xcom2 bestond?
Mijn eerste xcom ervaring kreeg ik volgens mij bij mijn eerste 3dfx voodoo kaart en destijds grijs gespeeld. Eigenlijk daarna de franchise helemaal vergeten. Tot ik xcom:ew een jaar of wat geleden grijsgespeeld heb op mijn tablet. En ik zag van de week dat ik xcom2 in mijn PS4 library had staan. Geen idee hoe die daar terecht was gekomen, waarschijnlijk via ps+ en daarna weer vergeten.
Dus om er weer even in te komen xcom2 op easy uitgespeeld en dat was idd verdomd easy.

En kwam er vandaag achter dat er ook uitbreidingen zijn. Die als het goed is geïnstalleerd staan op de ps4 als ik thuis kom.
Deze maar eens wat standjes moeilijker zetten en weer overnieuw beginnen. Rinse repeat, herspeelbaarheid is echt enorm vind ik bij deze games.
[Edit] paar uur erin zitten en gaat lekker. In het begin paar keer mission restart gedaan (veteran deze keer) maar wordt "snel" makkelijker. Één member kia so far (eerste keer dat je een Assassin tegenkomt, net een turn voor ik het extraction point bereikte bloedde hij dood)
Maar het spel is zo lekker als alles op het juiste moment op de juiste plaats samenkomt de eerste missie waar dat resistance kamp wordt aangevallen (they are right on top of you!) 18/19 civs gered, resistance deed zijn werk, overwatch werkte zoals gepland. Als ik een sigaar had gehad had ik ws "I love it when a plan comes together" gezegd.
Om bij de volgende missie weer een paar 85% shots te missen natuurlijk.
Dat houdt het spel wel intens moet je maar denken, alles wat geen 100% is kan zo maar eens misgaan wanneer het je het slechtst uitkomt.
Edit² Ik was ook al begonnen aan God of war, maar die parkeer ik voorlopig, met de Chosen erbij wordt het spel nog een stuk intenser. Die Assassin's weten feilloos een missie binnen te struinen als je ze echt ff niet kan gebruiken. Maar met een Reaper als scout en de highground kiezen zijn ze redelijk onder de duim te houden so far. Briljant spel.
Edit³ lol gisteren een trophy gekregen omdat ik de king archon bij de eerste encounter had afgeschoten. Niet zo raar als je derde schot een "execute" doet. Was de eerste keer dat dat op een lifesaving moment gebeurde.
Edit⁴ ben de enige nog in het topic blijkbaar.

WotC uitgespeeld op commander. Denk dat ik nog een keertje overnieuw begin met Ironman. Het is soms te verleidelijk om een save te laden al die ik het niet vaak.
[
Voor 52% gewijzigd door
Flagg op 02-02-2019 22:11
]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.