Als ik hier even de B3 eruit pik dan zit het wel wat beter dan wat jij noemt.D_Jeff schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:05:
Ik heb een vraag voor de 2019-heden V60 Benzine (B3/T3+ ) bestuurders/eigenaren:
Ik ben deze auto aan het doorrekenen, maar op basis van praktijkverbruik.nl (verbruikerscijfers lease rijdend nederland) valt het verbruik zwaar tegen (1:11 a 1:12 / jaarrond).
Wat is jullie ervaring hiermee?
Maar zoals al genoemd is, het is een zware auto. Mijn ervaring met de oudere T3 is dat het type ritjes een enorm verschil maken. Optrekken is echt funest vanwege het gewicht. Dus in de stad is het verbruik sowieso hoog, maar ook op wegen met veel rotondes en drempels. Buiten snelweg en 80km wegen kom je al snel rond die 1:11 of 1:12. Als je ook regelmatig snelweg rijdt dan kun je gemiddeld denk ik wel 1:14 of 1:15 verwachten. Beter dan dat gaat het met een auto van dit formaat, zonder substantiële accu niet worden.
De mild hybrid schijnt bij dit model ook weinig te doen voor het verbruik. Hij helpt niet mee met de aandrijving, maar zorgt vooral dat de motor niet extra belast wordt door alle randverbruikers zoals airco.