Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 09:25
D_Jeff schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:05:
Ik heb een vraag voor de 2019-heden V60 Benzine (B3/T3+ ) bestuurders/eigenaren:
Ik ben deze auto aan het doorrekenen, maar op basis van praktijkverbruik.nl (verbruikerscijfers lease rijdend nederland) valt het verbruik zwaar tegen (1:11 a 1:12 / jaarrond).

Wat is jullie ervaring hiermee?
Als ik hier even de B3 eruit pik dan zit het wel wat beter dan wat jij noemt.

Maar zoals al genoemd is, het is een zware auto. Mijn ervaring met de oudere T3 is dat het type ritjes een enorm verschil maken. Optrekken is echt funest vanwege het gewicht. Dus in de stad is het verbruik sowieso hoog, maar ook op wegen met veel rotondes en drempels. Buiten snelweg en 80km wegen kom je al snel rond die 1:11 of 1:12. Als je ook regelmatig snelweg rijdt dan kun je gemiddeld denk ik wel 1:14 of 1:15 verwachten. Beter dan dat gaat het met een auto van dit formaat, zonder substantiële accu niet worden.

De mild hybrid schijnt bij dit model ook weinig te doen voor het verbruik. Hij helpt niet mee met de aandrijving, maar zorgt vooral dat de motor niet extra belast wordt door alle randverbruikers zoals airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:50
Beter kan prima in deze klasse. Passat is bijvoorbeeld aanzienlijk lichter en zuiniger. En onze BMW 520i is vergelijkbaar, zonder mild-hybrid technology. Volvo heeft m.i. nooit uitgeblonken in zuinige motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 00:16
Motorbike33 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:36:
[...]

Als ik hier even de B3 eruit pik dan zit het wel wat beter dan wat jij noemt.

Maar zoals al genoemd is, het is een zware auto. Mijn ervaring met de oudere T3 is dat het type ritjes een enorm verschil maken. Optrekken is echt funest vanwege het gewicht. Dus in de stad is het verbruik sowieso hoog, maar ook op wegen met veel rotondes en drempels. Buiten snelweg en 80km wegen kom je al snel rond die 1:11 of 1:12. Als je ook regelmatig snelweg rijdt dan kun je gemiddeld denk ik wel 1:14 of 1:15 verwachten. Beter dan dat gaat het met een auto van dit formaat, zonder substantiële accu niet worden.

De mild hybrid schijnt bij dit model ook weinig te doen voor het verbruik. Hij helpt niet mee met de aandrijving, maar zorgt vooral dat de motor niet extra belast wordt door alle randverbruikers zoals airco.
Klopt, ik kan me hier wel in vinden. Ik heb zelf ook een B3 (12-2023). Het verbruik van de stad herken ik wel, dan is het verbruik behoorlijk en aangezien ik de auto nog niet zo lang heb viel dit in het begin even tegen.
Op snelwegen vind ik hem qua verbruik daarin tegen wel prima. Zoals eerder hier genoemd is het een zware auto.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:14
Dank voor de reacties. Het vergelijkingsmateriaal dat ik gebruik is de BMW G21 (3 serie station 2019 - 2022) en de Merc W205 (C-Klasse). Een VW Golf variant is niet eerlijk vergelijken en persoonlijk rij ik met een grote boog om VAG/PON heen.

zowel de Merc als de BMW zijn ook zwaar, maar laten betere verbruikscijfers zien dan de V60.
Pak ik de PHEV modellen erbij, dan worden de verschillen in verbruik echt groot.

De reden dat ik namelijk naar de ervaringen vraag, is gebaseerd op eigen "beleving". Mijn lease Mazda3 zit in een aflopend contract, volgens de vergelijkingssite zou het verbruik 7,1l/100km (jaarrond) moeten zijn -- maar de werkelijkheid is dat ik 6,3l/100km jaarrond zit. Dat is een serieus verschil en daarom is input van eigenaren/bestuurders zeker van waarde.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier zit ik met een t4 met polestar update op 1 op 12,5.
Met ritten met meer snelweg/ langere 80 km wegen zit ik op 1 op 14,5.
Voor de ritjes in het dorp had ik qua verbruik beter een v60 t6 of t8 kunnen kopen. 😉

Qua verbruik kan ik er t.o.v. mijn vorige auto’s niet veel van zeggen.
Van 75 pk in mijn eerste auto (een polo 1,6 met 1 op 13,5 ) zonder airco enz en iets meer als 900 kg naar 210 pk en 1600 kg met alle luxe.
De v50 2.0 welke ik hiervoor had zat ook op 1 op 13,5.

Bij een phev is het verbruik natuurlijk nog sterker afhankelijk van het gebruik van de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Sammy_tukker schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:54:
[...]

Wat ga je doen dat het 2k moet kosten?
Sorry voor de late reactie.

- grote beurt
- schijfremmen voor
- banden rondom
- brandstoflekkage
- ergens olie zweten
- sinds aankoop een gare automaatbak

Gezien dit alles ben ik op zoek gegaan naar een andere auto en gevonden:
2006 S80, 3.2 Summum Geartronic in Magic Blue met schuif-/kanteldak een afneembare trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHXXqcrF7THNBrOW4mZ55FGnE8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mb2KYgxrhcOuNXYloHZj6QZu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq53RCNgFUHW8Wd_C2XKiuNjqN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvRN4dfmC65Jchdor38j2z47.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIZFSRGsBlZGJxqaHKJJogEMpRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtRakMx6MTFs2IXWHWgKG9wk.jpg?f=fotoalbum_large

De oude ingeruild met bijna 463.000 km.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 11-04-2025 01:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

martin484 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:39:

Nu misschien een stomme vraag maar waar is dit het best te laten repareren, gewoon bij één van de autoruit herstelbedrijven, of bij Volvo zelf? (verzekering lijkt op het eerste oog bij beide mogelijk te zijn).
Succes met inplannen. Garages hebben vaak geen tijd. Je kunt bellen met Carglass en vragen om een logoruit.

Disclaimer: werk er zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Nou, PeacekeeperNL had gisteren toch weer het geluk dat iemand, die ruimte wilde maken voor een passant, achteruit tegen zijn auto aanreed 8)7

Doordat we beiden uit een zijstraatje kwamen, stond ik er schuin achter. Naast de bumper ook het zijpaneel behoorlijk beschadigd. In dat opzicht wel heel blij dat ik een dashcam heb, maakt het met de verzekering hopelijk een stukje makkelijker O-)

Wel goed begin van de vakantie zo :X

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 15:54

Dawn

..Sworn to the Dark..

PcDealer schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:53:
[...]

Sorry voor de late reactie.

- grote beurt
- schijfremmen voor
- banden rondom
- brandstoflekkage
- ergens olie zweten
- sinds aankoop een gare automaatbak

Gezien dit alles ben ik op zoek gegaan naar een andere auto en gevonden:
2006 S80, 3.2 Summum Geartronic in Magic Blue met schuif-/kanteldak een afneembare trekhaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De oude ingeruild met bijna 463.000 km.
Knappe bak man, gefeliciteerd!
(mede S80'ert :*) )

Magic Blue is zo'n fraaie kleur!
Heb je in het bijzonder gekozen voor de 3.2 of kwam dat gewoon op je pad? Sowieso bij Hennes staan wel mooie exemplaren meestal.

veel veilige kilometers! O+

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 295k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dawn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:00:
[...]

Knappe bak man, gefeliciteerd!
(mede S80'ert :*) )
Thnx! Ik ben er heel blij mee O+
]
Magic Blue is zo'n fraaie kleur!
Heb je in het bijzonder gekozen voor de 3.2 of kwam dat gewoon op je pad? Sowieso bij Hennes staan wel mooie exemplaren meestal.

veel veilige kilometers! O+
Ik hield Hennes al langer in de gaten. S80 hebben ze niet altijd staan maar zocht ik wel als upgrade van mijn S60. Ik hield de verkoopsites in de gaten. Ik zocht dus een P3 S80 met automaat, verwarmde voorstoelen, electrisch bedienbare bestuurdersstoel. Als wens een trekhaak. Ik zag er een bij een handelaar in Kapelle maar ik kon het geadverteerde model niet vinden. Toen naar Klundert gereden en dat een mooi model gereden met standkachel en 2.5T. Heerlijk!

Toen het weekend daarna naar Amersfoort maar die handelaar leek mij niet betrouwbaar. Ik zou sowieso bij Hennes gaan kijken. Ik heb ze een bericht gestuurd of ze nog wat hadden staan, op de website stond namelijk niets op dat moment. Ik kreeg terug dat er drie binnenkwamen en eentje binnen mijn budget. Die heb ik gereden en de maandag daarna ook gekocht voor een mooie prijs, al zeg ik het zelf. Het bleek een 3.2 een dat vond ik prima. Bij het ophalen kwam ik erachter dat er ook nog een schuif-/kanteldak in zat.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1621776.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:24
De afgelopen weken constant in gedachte gehouden om voorzichtig het portier dicht te trekken ivm een gammele deurgreep. Toch had ik gisteren de deurgreep in de hand, afgebroken. :(
Toch wel een dingetje van de P2 platform helaas.

Los moeilijk te verkrijgen dus volgend weekend ga ik kijken naar een setje deurpanelen in oak leer, toch weer een upgrade voor de S60 en ook nog de premium panelen. Kan ik gelijk een audio upgrade maken.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste