Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Tomatoman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:23:
[...]

Ja, die Duitsers snappen er niets van - klinisch en oncomfortabel.
[afbeelding]
[afbeelding]
:z

[...]

Ik denk dat ik voldoende vergelijkingsmateriaal tot mijn beschikking heb:
[afbeelding]
Dit duo werd in het verleden voorafgegaan door een trio:
[afbeelding]

De S80 en de (zwarte) V70 hadden zeer vergelijkbare stoelen: heel comfortabel tijdens de vele kilometers die ik ermee heb gereden. Dat waren meestal lange ritten, die ook na langere tijd comfortabel bleven.

De V70 IIII is van mijn vrouw, dus daar rijd ik minder vaak in. Hij heeft nog steeds comfortabele stoelen, maar die zijn zeker niet beter dan die van de eerstgenoemde auto's. Bovendien ben ik inmiddels nóg wat kritischer geworden, omdat de comfortstoelen in mijn 5-serie duidelijk beter zijn dan alle andere autostoelen die ik ken. Deze zijn in alle mogelijke standen te verstellen, waarbij ik met name het elektrisch uitschuifbare voorste gedeelte van de zitting erg fijn vind. Dat geeft een uitstekende ondersteuning voor mijn (lange) benen. Wat me nu telkens als ik in de V70 stap weer opvalt, is dat de stoelen een stuk minder steun geven aan mijn benen. Ook bij lange ritten wordt het niet vervelend, het is gewoon minder comfortabel dan ik gewend ben. Bij de Volvo zit ik voor mijn gevoel meer op de stoel dan erin.

Verder valt op dat BMW een betere kwaliteit leer gebruikt, die minder slijt.
En de BMW heeft actieve stoelventilatie, een elektrisch verstelbare stuurkolom die automatisch omhoog gaat als je de motor uitschakelt, een menu-instelling om de warmteverdeling van de stoelverwarming tussen de zitting en het ruggedeelte in te stellen en stuurverwarming.

Overigens zijn de stoelen uit de V70 van mijn vrouw exact gelijk aan de van de XC70. Het vergelijkingsmateriaal:
[afbeelding]

In het verleden heb ik een Volkswagen Passat als leaseauto gehad. Toen ik bij de dealer klaagde dat ik van de ongelofelijk harde bestuurdersstoel telkens rugpijn kreeg, vroeg hij me welk automerk ik gewend was. Volvo dus. De reactie van de dealer: "Ah, dan begrijp ik het wel. Dat horen we heel vaak van Volvo-rijders." Volgens mij zegt die reactie veel over de kwaliteit van Volkswagen-stoelen én over die van Volvo-stoelen.
Geef mij ook maar zo'n 5 touring hoor :9~

Ik heb een e39 530 touring gehad (m-technik binnen en buiten). Qua rijplezier en ook comfort (ja, echt waar) kunnen daar maar weinig auto's tegenop. Denk regelmatig met weemoed terug aan die wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Lostson schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:35:
[...]

hmm ik had wat duidelijker in me verhaal moeten zijn...het was namelijk net aan de grens van België dat het gebeurde...had verwacht dat die NL sprak maar helaas....meneer sprak alleen frans.
maar op 1 of andere manier kom je er toch altijd uit 8)7
Dat is inderdaad wel opvallend ja. Of misschien was het wel zo'n stugge semi-Fransoos die bij elk contact met een buitenlander opeens vergeten dat ze meertalig zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Aangezien ik sinds kort een flinke caravan heb (1500kg) en mijn huidige auto aan vervanging toe is ben ik aan het kijken naar een Volvo XC90. (bij voorkeur de benzine uitvoering). Budget zal max 10K zijn.

Zijn er nog specifieke XC90 tips waar ik op moet letten bij aankoop?

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Of je aandelen Shell erbij krijgt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

vooral dat idd :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Bart-Willem schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:07:
Of je aandelen Shell erbij krijgt. :+
krijg je daar ook Airmiles bij :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Tomatoman

Fulltime prutser

Deviator79 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:33:
Aanwezigheid van een trekhaak.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tomatoman schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Aanwezigheid van een trekhaak.
Aanwezigheid van een trekhaak die op een Volvo erkende manier is gemonteerd zonder storingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deviator79 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:33:
Aangezien ik sinds kort een flinke caravan heb (1500kg) en mijn huidige auto aan vervanging toe is ben ik aan het kijken naar een Volvo XC90. (bij voorkeur de benzine uitvoering). Budget zal max 10K zijn.

Eventuele automaat icm met AWD kan problemen opleveren, geartronics schijnen nogal gevoelig te zijn voor die combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 11:17

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Eventuele automaat icm met AWD kan problemen opleveren, geartronics schijnen nogal gevoelig te zijn voor die combinatie
Veel slechter dan de 6-bak van de C30 D2 kan hij niet zijn... :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:51:
[...]

Veel slechter dan de 6-bak van de C30 D2 kan hij niet zijn... :')
Jij moet niet zeuren! Krijgt meneertje elke 120.000km gratis een nieuwe bak en dan is het nog niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:10:
[...]

handbak heeft dus de voorkeur.. check.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222094

uh lijkt me dat juist een automaat de voorkeur heeft in zo'n type auto?
de automaat kan problemen geven....net als de handbak dat kan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222094 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:52:
uh lijkt me dat juist een automaat de voorkeur heeft in zo'n type auto?
de automaat kan problemen geven....net als de handbak dat kan geven..
Het is bekend dat de 5 traps geartronics van Volvo geen goede band hebben met AWD op lange termijn.

Ik moet wel zeggen dat de geartronic een heerlijke bak is om mee te rijden met de caravan. (tevens het enige moment waarop ik het 'handmatig' schakelen gebruik) Vooral als je een blok heb met flink wat vermogen heeft de geartronic de neiging om laag in de toeren te blijven hangen; op zich niet vreemd maar het is voor de koeling van de bak beter om wat meer toeren te maken (= mee olie rondpompen)

Mocht je dus gaan kijken naar een XC70 met geartronic let dan extra goed op het schakelgedrag van de bak. Dit mag koud best even sub-optimaal zijn maar als de boel eenmaal warm is moet alles zonder horten of stoten verlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 03-06-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 15:21
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:17:
[...]

Ik moet wel zeggen dat de geartronic een heerlijke bak is om mee te rijden met de caravan. (tevens het enige moment waarop ik het 'handmatig' schakelen gebruik) Vooral als je een blok heb met flink wat vermogen heeft de geartronic de neiging om laag in de toeren te blijven hangen; op zich niet vreemd maar het is voor de koeling van de bak beter om wat meer toeren te maken (= mee olie rondpompen)
Wat ik er over gelezen heb is het niet dat er dan meer olie rond gepompt word voor de koeling maar als er wat meer toeren gemaakt wordt. 2000 rpm en meer schiet de geartronic in zn lock-up waardoor je geen slippende automaat meer hebt. En juist door het vele slippen van de automaat word de de automaat juist warm/heet.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yamy_Daffy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:51:
[...]
Wat ik er over gelezen heb is het niet dat er dan meer olie rond gepompt word voor de koeling maar als er wat meer toeren gemaakt wordt. 2000 rpm en meer schiet de geartronic in zn lock-up waardoor je geen slippende automaat meer hebt. En juist door het vele slippen van de automaat word de de automaat juist warm/heet.
Dan had ik er bij moeten vermelden dat een T5 rustig aan met 1500rpm @ 80km/u bergop gaat met de caravan. Met de geartronic kun je dan gemakkelijk een versnelling terug gaan zodat je wat meer toeren krijgt b.v. 1800-2000rpm, maar ook weer niet zoveel toeren dat je naar het gejank van je blok zit te luisteren. (wat logischerwijs bij een 5 cilinder al bij lagere rpm voorkomt dan bij een 4 cilinder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Met de vouwwagen richting Italië schakelde ik ook zelf een versnelling terug. Zodat ik inderdaad met minimaal 2000 rpm de berg op reed.

Heerlijk hoe soepel zo'n 5 cilinder dan je de berg op trekt. Berg af trouwens ook effe handmatig schakelen zodat je wat meer op de motor afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 15:51

jgj82

Ja, maar = nee

Een 5-cilinder jankt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Gelukkig maar....
Mn motor moet janken met 13.000 rpm en me auto heb ik voor de rust en luxe.

Wel een lekkere roffel zit erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar denkt mijn T5 @6000rpm anders over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-06 20:17
Toch maar weer eens tijd voor plaatjes. Vond mijn vorige velgen toch niet echt bij een machine met 180pk horen.

Ik heb dus mijn 16" Matres velgjes omgeruild voor een setje 18" Portunus. Dit zijn eigenlijk S/V/XC60 velgen, maar ze zijn ooh zo mooi.
*O* *O*

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2lsxzf8.jpg

Het is een telefoon foto, niet al te knap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat staat heel erg goed! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 14:28
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:23:
[...]

Daar denkt mijn T5 @6000rpm anders over :9
Da's je turbo die zo jankt eh ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEN-O schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Da's je turbo die zo jankt eh ! :)
haha, maar zonder turbo geen T5 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:01:
[...]

haha, maar zonder turbo geen T5 :*)
haha, ik trok deze week ergens in een tunneltje in de twee door met de ramen open, enige wat te horen was was het blazen van de uitlaat en ergens ver weg wat geroffel van de motor :+

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 19:10

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb ook enkele weken geleden een leuke (wielen)upgrade gedaan :) :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VtuATtfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ed-oorklep schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:22:
[...]

haha, ik trok deze week ergens in een tunneltje in de twee door met de ramen open, enige wat te horen was was het blazen van de uitlaat en ergens ver weg wat geroffel van de motor :+
Dat is bij die van mij wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Vanochtend reed ik achter de nieuwe XC90. Dat was de eerste keer dat ik hem in het echt zag. Doe maar de T8 voor mijn vrouw, dan kan ik zo nu en dan eens met haar ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:17:
[...]

Het is bekend dat de 5 traps geartronics van Volvo geen goede band hebben met AWD op lange termijn.

Mocht je dus gaan kijken naar een XC70 met geartronic let dan extra goed op het schakelgedrag van de bak. Dit mag koud best even sub-optimaal zijn maar als de boel eenmaal warm is moet alles zonder horten of stoten verlopen.
Wat ik begrijp is vooral de 'tussenbak/koppeling' naar de achterwielen het probleem. De bak zelf is goed (volgens mij in basis gewoon dezelfde geartronic die jij en ik hebben, overigens is iedere bak een geartronic :P Ook zonder handmatig kunnen 'schakelen').
Ohja, 5-cilinders roffelen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
FabiandJ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Dat is bij die van mij wel anders :)
De jouwe is ook gemaakt om herrie te maken he, de mijne alleen maar om zo snel mogelijk de uitlaatgassen af te voeren :P

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
Tomatoman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:16:
Vanochtend reed ik achter de nieuwe XC90. Dat was de eerste keer dat ik hem in het echt zag. Doe maar de T8 voor mijn vrouw, dan kan ik zo nu en dan eens met haar ruilen.
Ik zag er gisteren eentje staan bij de Volvo dealer, hij is in het echt veel mooier dan op de foto's imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende week de T5 maar eens gaan laten kietelen bij Volvotune. De verwachting is +50pk/90Nm, ik ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 13:50
Over die XC90 gesproken, augustus was verzonnen door de leasemij. Zegt de dealer niks van te weten. Diezelfde dealer doet nu een beetje angstig over leveren in 2015, waar dat eerder nog was "Lukt wel, tenzij de fabriek af zou branden of iets dergelijks".

Zag net overigens een 66DL rijden, best geinig :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:39

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:16:
Volgende week de T5 maar eens gaan laten kietelen bij Volvotune. De verwachting is +50pk/90Nm, ik ben zeer benieuwd!
Bij die jongens in Elst? Aardige mannen, hebben ook een hoop verstand ervan! Voor mijn onderhoud ben ik daar ook, alleen kwam ik later dus ook met een ECO/Power tune terug....

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aight! schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:55:
[...]

Bij die jongens in Elst? Aardige mannen, hebben ook een hoop verstand ervan! Voor mijn onderhoud ben ik daar ook, alleen kwam ik later dus ook met een ECO/Power tune terug....

:P
In Elst inderdaad, is voor mij nog geen 5 minuten rijden. Ben er al een keer geweest om een fuseekogel te laten vervangen door Dennis. Ik kon gelijk merken dat er een hoop kennis en kunde aanwezig was, was zeer tevreden toen!
Er was alleen wat onduidelijkheid over facturatie, BTW en betalingsmogelijkheden maar dat had toen vooral met de verhuizing te maken die ze net achter de rug hadden. Het feit dat ik terugkom zegt genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Vanavond een kennismakingsfeestje met de XC90 bij de dealer. Ben erg benieuwd, ik hoor goede dingen over z'n uitstraling in 't echt :9

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De auto van vrouwlief was volgens de garage aan een nieuwe accu toe. Toen ik de accu bekeek, kon ik me daar wel wat bij voorstellen :o

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hsyLNfsVXv9xXIixA2SOMRs8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LFNipg8RbNz97SoTnm7Ax0dR/full.jpg

Het onderhoud laten we door de garage uitvoeren, uitgezonderd kleine, eenvoudige klusjes die ik ook zelf kan doen. Vandaag was dat klusje de accu vervangen en de accupool grondig schoonmaken met een staalborstel. Zoals zo vaak bij dergelijke klusjes was de accu vervangen zo gebeurd, maar ben ik eennhalf uur bezig geweest om de accupool schoon te krijgen.

Vraagje: de auto is een voorwielaangedreven D5 met 6-traps Geartronic automaat, met een kilometerstand van 225.000 of iets dergelijks. Als de motor/automaat koud is - vooral in de winter - voel je soms een flinke schok als je de auto in zijn achteruit zet. De Volvo-garage zegt hier niets aan te kunnen doen en volgt het Volvo-beleid om de transmissieolie nooit te vervangen. Zou het helpen om de olie toch te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

BeefHazard schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:19:
Vanavond een kennismakingsfeestje met de XC90 bij de dealer. Ben erg benieuwd, ik hoor goede dingen over z'n uitstraling in 't echt :9
Zevenaar? Dan misschien ook foto's gemaakt van de nieuwe XC90 >:)

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomatoman schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:48:
De auto van vrouwlief was volgens de garage aan een nieuwe accu toe. Toen ik de accu bekeek, kon ik me daar wel wat bij voorstellen :o

[afbeelding]
[afbeelding]

Het onderhoud laten we door de garage uitvoeren, uitgezonderd kleine, eenvoudige klusjes die ik ook zelf kan doen. Vandaag was dat klusje de accu vervangen en de accupool grondig schoonmaken met een staalborstel. Zoals zo vaak bij dergelijke klusjes was de accu vervangen zo gebeurd, maar ben ik eennhalf uur bezig geweest om de accupool schoon te krijgen.

Vraagje: de auto is een voorwielaangedreven D5 met 6-traps Geartronic automaat, met een kilometerstand van 225.000 of iets dergelijks. Als de motor/automaat koud is - vooral in de winter - voel je soms een flinke schok als je de auto in zijn achteruit zet. De Volvo-garage zegt hier niets aan te kunnen doen en volgt het Volvo-beleid om de transmissieolie nooit te vervangen. Zou het helpen om de olie toch te laten vervangen?
Lekkere klont meuk aan die accupool! :)

Veel Volvoforums staan bol van de topics over het wel/niet olie-vervangen/flushen bij de automaatbakken, meestal is de conclusie dat het zeker geen kwaad kan en dat Volvo's gedachtegang 'de olie lekker laten zitten' in de praktijk niet werkt. Ik heb de 5traps Geartronic van mijn V70 ook laten flushen bij 270.000; ik had geen grote problemen maar het schakelgedrag is er in zijn algemeen wel op vooruit gegaan.

In Nederland zijn een aantal bedrijven die zich hier in specialiseren en soms zelfs op locatie je bak kunnen behandelen.

Bijvoorbeeld deze twee:
http://www.powerflush.nl/
http://www.mmts-denekamp.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
BeefHazard schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:19:
En, wat vond je er van?

Ik was ook uitgenodigd om langs te komen gisteren bij Volvo Verkerk voor de introductie van de XC90, maar ik ben niet geweest.
Heb hem wel afgelopen dinsdag hem even kunnen bekijken in de showroom toen ik daar toch was. Ik vind hem in het echt veel mooier dan op de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Tomatoman schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:48:

[afbeelding]
[afbeelding]

Niet alleen de accu kan vervangen worden als ik zo je foto bekijk :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

vhal schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Niet alleen de accu kan vervangen worden als ik zo je foto bekijk :+
De kentekenplaat heb ik ook even recht gebogen :). Er zal wel iemand met een trekhaak tegenaan hebben gezeten op een parkeerplaats.
Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Lekkere klont meuk aan die accupool! :)

Veel Volvoforums staan bol van de topics over het wel/niet olie-vervangen/flushen bij de automaatbakken, meestal is de conclusie dat het zeker geen kwaad kan en dat Volvo's gedachtegang 'de olie lekker laten zitten' in de praktijk niet werkt. Ik heb de 5traps Geartronic van mijn V70 ook laten flushen bij 270.000; ik had geen grote problemen maar het schakelgedrag is er in zijn algemeen wel op vooruit gegaan.

In Nederland zijn een aantal bedrijven die zich hier in specialiseren en soms zelfs op locatie je bak kunnen behandelen.

Bijvoorbeeld deze twee:
http://www.powerflush.nl/
http://www.mmts-denekamp.nl/
Dank je wel :). Gelijk maar even gebeld voor prijzen:
Powerflush: € 305 exclusief BTW
MMTS Denekamp: € 325 inclusief BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Op zo een forumdag heb ik het laten doen, was het €250, maar op je daar nu lid voor te maken bij een forum en kijken wanneer een flush dag in de buurt is, lijkt me ook zo een gedoe.

Bij de dealer was het ook rond de €375,- en als je problemen met de bak had werd het zelfs €500-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:18
Zojuist contract getekend voor de V60 Special Edition; eindelijk weer een roffel (die je niet zo vaak hoort als het goed is :P)
En de V50 Limited Edition nemen we over van de leasemaatschappij voor vrouwlief als we het eens worden over de prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 12-06-2015 17:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tomatoman schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:51:
[...]

De kentekenplaat heb ik ook even recht gebogen :). Er zal wel iemand met een trekhaak tegenaan hebben gezeten op een parkeerplaats.

[...]

Dank je wel :). Gelijk maar even gebeld voor prijzen:
Powerflush: € 305 exclusief BTW
MMTS Denekamp: € 325 inclusief BTW
Goed laten flushen scheelt zoveel ellende, nu heb je er niet zo een last van maar als ie echt gaat bokken ben je te laat. Beter zoals nu optijd goed laten doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
mcv schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Zevenaar? Dan misschien ook foto's gemaakt van de nieuwe XC90 >:)
Nope, Alkmaar. Heb trouwens helemaal geen foto's gemaakt, was veel te veel bezig met die auto :X
Tankiej schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:22:
[...]

En, wat vond je er van?

Ik was ook uitgenodigd om langs te komen gisteren bij Volvo Verkerk voor de introductie van de XC90, maar ik ben niet geweest.
Heb hem wel afgelopen dinsdag hem even kunnen bekijken in de showroom toen ik daar toch was. Ik vind hem in het echt veel mooier dan op de foto's :)
Heerlijke grote bak, echt heel stevig. Glimmend in 't zwart met chromen accenten (inscription) vind ik 'm persoonlijk op z'n mooist. Men had tot nu toe alleen nog maar D5's staan maar ook die willen met hun 225pk het liefst stevig vooruit bewegen. Ben dus heel benieuwd hoe de T8 gaat rijden. Nappa leder is trouwens wel een leuke bijkomst van Inscription, want het Moritz in een ander showmodel zag/voelde een stuk goedkoper aan. Nappa is mooi zacht en glad :). Stoelen zaten overigens fantastisch, heb eigenlijk nog nooit in een Volvo-stoel gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:40:
Zojuist contract getekend voor de V60 Special Edition; eindelijk weer een roffel (die je niet zo vaak hoort als het goed is :P)
En de V50 Limited Edition nemen we over van de leasemaatschappij voor vrouwlief als we het eens worden over de prijs.
Ik had verwacht dat ze al door die 200 exemplaren heen waren, maar is volgens mij de meest ideale en goed complete versie. Die "paar" PK's zal je echt niet missen (zeker als je van een V50 D2 af komt ;)) t.o.v. een D6.

Afgelopen weekend met wat vrienden naar Le Mans geweest met de V40 D4 van een vriend, maar wat een ongelofelijk verschil was dat met mijn auto. Op de een of andere manier zat de stoel niet lekker (had hem ook niet helemaal ingesteld, gezien ik maar een klein stukje zou rijden (en uiteindelijk 2/3e van de rit tot aan huis in 1x gereden had)) en daarnaast ging de koppeling zwaar, maar dan ook echt ongelofelijk zwaar. Was blij dat het grootste deel alleen de 6e versnelling gebruikt was. Zijn auto was van juni 2014, mijne van november 2014 aantal KM's was ongeveer gelijk (30k), maar het verschil in koppeling is echt bizar. Gezien hij voor een beurt moest (de auto dan...) ging hij het toch maar even meenemen.

Sowieso is een rode V40 R-Design met dakkoffer (wat zegt u, we zijn allemaal ongeveer doof :)) weer wat anders als een wat minder schreeuwerige V40 Momentum in Power Blue :). Daarnaast is de donkere hemelbekleding ook iets dat ik niet per se mooi vind. Heb zelf de lichte kleur en van binnen is dat toch wat rustiger lijkt het wel.

Op de camping stonden we gewoon in het wild naast (bijna dan) een nieuwe Belgische XC90 D5. Ding zal van onder tot boven onder de modder en ik denk dat menig liefhebber van de nieuwe XC90 het toch even aan het hart gegaan was om hem zo ranzig te zien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
fredkroket schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:28:
[...]
Ik had verwacht dat ze al door die 200 exemplaren heen waren, maar is volgens mij de meest ideale en goed complete versie. Die "paar" PK's zal je echt niet missen (zeker als je van een V50 D2 af komt ;)) t.o.v. een D6.
Ze zijn ook allemaal verkocht, ik heb het laatste productieslot ergens in December.
En die V50 D2 rijdt ook prima, het is leuk dat die V60 D5 230PK heeft maar alleen vanwege het gewicht is dat een welkome extra in mijn ogen. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fredkroket schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:28:
[...]
Op de camping stonden we gewoon in het wild naast (bijna dan) een nieuwe Belgische XC90 D5. Ding zal van onder tot boven onder de modder en ik denk dat menig liefhebber van de nieuwe XC90 het toch even aan het hart gegaan was om hem zo ranzig te zien ;).
Echte XC liefhebbers houden van blubber :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-06 21:01
Ik ben van plan om mijn V40 (my2014) te laten voorzien van een Bilstein / Eibach set. Dat zullen dan Bilstein B8 dempers worden icm Eibach pro-kit veren. Op interwebs zijn er weinig ervaringen te vinden van deze combinatie onder een V40.

Via volvov40club.com hebben wat andere personen foto's geplaatst van hun V40 i.c.m. de Eibach veren. Veelal gedaan vanwege de verlaging die ongeveer 3cm is. Het ziet er erg goed uit. Ik heb echter nog niemand gesproken over de Bilstein dempers onder een V40.

Nu is het ook wel bekend dat Heico ook Bilstein dempers gebruikt, dus dat zit wel goed. Deze mod wil ik met name doen om de rijeigenschappen te verbeteren, maar de looks worden ook stukken beter. Ben nog aan het twijfelen over spacers rondom met 4cm verbreding per as. Kleven daar nog voor of nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 93248 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Echte XC liefhebbers houden van blubber :9
Echte XC liefhebbers brengen hun kinderen er 's ochtends mee naar school en gaan dan terug naar hun vinexwijkje :+

Maar een vonkeltjenieuwe XC90 meteen vies maken? Ik weet 't niet, denk dat wij hem eerst heeeul voorzichtig zullen blijven behandelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 16:57

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

C00KW4US schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:54:
Ik ben van plan om mijn V40 (my2014) te laten voorzien van een Bilstein / Eibach set. Dat zullen dan Bilstein B8 dempers worden icm Eibach pro-kit veren. Op interwebs zijn er weinig ervaringen te vinden van deze combinatie onder een V40.

Via volvov40club.com hebben wat andere personen foto's geplaatst van hun V40 i.c.m. de Eibach veren. Veelal gedaan vanwege de verlaging die ongeveer 3cm is. Het ziet er erg goed uit. Ik heb echter nog niemand gesproken over de Bilstein dempers onder een V40.

Nu is het ook wel bekend dat Heico ook Bilstein dempers gebruikt, dus dat zit wel goed. Deze mod wil ik met name doen om de rijeigenschappen te verbeteren, maar de looks worden ook stukken beter. Ben nog aan het twijfelen over spacers rondom met 4cm verbreding per as. Kleven daar nog voor of nadelen aan?
Bij Bilstein hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar. Ik heb een B14-set onder mijn V50, en daarover niets dan lof! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Echte XC liefhebbers brengen hun kinderen er 's ochtends mee naar school en gaan dan terug naar hun vinexwijkje :+
Altijd nog beter dan Mitsubishi-families die thuis lekkerrr* hun Outlander gaan stekkerrren* (*instert Amerrrrfoorrrtste rrrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 93248 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Altijd nog beter dan Mitsubishi-families die thuis lekkerrr* hun Outlander gaan stekkerrren* (*instert Amerrrrfoorrrtste rrrrr)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PEcJ4oG3_As] :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Maar een vonkeltjenieuwe XC90 meteen vies maken? Ik weet 't niet, denk dat wij hem eerst heeeul voorzichtig zullen blijven behandelen :X
De buitenkant was dan nog tot daar aan toe... De binnenkant was een stuk dramatischer. Alsof ze die auto al maanden hadden, 20x naar de Mac geweest, alles vol met papiertjes, plasticjes, etc... Eigenlijk was de binnenkant net zo smerig als de V40 waar wij mee waren, alleen die was al een jaar oud :).

Ik Google-de zojuist op "XC90 troep" en dan komt de C30 van Fabiandj naar voren bij Google Images :).

Overigens heeft de navi van de V40 me op de terugweg een beetje teleurgesteld. Ding bleef maar mekkeren dat we via Brussel naar huis moesten rijden, terwijl Parijs - Lille toch echt de optimale weg was voor ons. Pas nadat ik heel lang heel bewust gewoon naar Lille was gereden draaide hij bij, terwijl de navi ingesteld was als snel (zonder verkeersaanpassingen). Verder bij Rouen bleef er maar melding komen dat we door de stad allerlei vreemde kleine straatjes in moesten rijden, de navigatie van Google maps was dan toch een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, nog nooit iets van gezien maar dit is best geniaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zo".........na lang wikken en wegen toch maar een auto voor in NL gekocht. Omdat ik niet veel rij in NL maar wel auto nodig heb besloten om een 'leuke' auto te kopen. M.a.w ik zat met een scheef oog naar een vw vr6, o.i.d te kijken, maar toen kreeg ik de volvolijn weer onder de aandacht. Opgegroeid met volvo's en in t buitenland rij ik er al 1, ben ik eerst gaan kijken voor een c70 cabrio, maar die zijn te duur in wegenbelasting; dat loont niet voor dat beetje wat ik rij.

Dus maar naar de v40 lijn gekeken en t is een 2002 v40 geworden! Wel 281k op de teller maar bij 190k is er een nieuw blok ingekomen en op 240k is de koppakking + distririem vervangen. Volledige onderhoudshistorie en ik denk goed onderhouden als ik de bonnetjes zo zie!

Rijd als een trein, hoewel qua rijgedrag wel sompiger dan de s60, maar dat is de x40 lijn sowieso wel.

Ik zal een dezer dagen een plaatje uploaden!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Long time no see in dit topic voor mij.

Nu wel aangezien ik jullie advies nodig heb.

Momenteel zit ik voor mijn werk in de USA (Austin, Texas). Ik ben gedetacheerd vanuit onze vestiging in Haarlem om het team hier te ondersteunen voor 12 weken. Op 5 juli kom ik weer terug in NL en kan ik eindelijk weer mijn Volvo knuffelen. So far so good.

Nu het betere nieuws. Mijn werkgever wil mij niet meer kwijt hier in de USA en heeft mij gevraagd hier te komen wonen. Dit ga ik doen. Op 5 juli verlaat ik het land en kan mijn werkvergunning aangevraagd worden. Naar verwachting gaat dit 2 tot 3 weken duren een keer ik weer terug naar de USA.

Nu hoor ik je denken: wat is het probleem......... Dit is het probleem

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2dhu14k.jpg

Deze moet ik verkopen. De auto staat op naam van mijn bedrijf en voor de koper geldt dus BTW aftrek. Nu heb ik weinig vertrouwen in sites als "ik moet mijn auto kwijt" etc.

Heeft iemand van jullie de gouden tip? Mijn dealer kan/wil mij niet helpen :'(

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Vandaag een V40 R-design business onder de kont met de nieuwe D2.
Ben verbaasd hoeveel trekkracht die nieuwe D2 heeft en hoe stil het ie is in het interieur.

Wel jammer dat de life hammer op een slechte plaats is bevestigd; zit er de hele tijd met mijn onderbeen tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Stampertje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 03:37:

Deze moet ik verkopen. De auto staat op naam van mijn bedrijf en voor de koper geldt dus BTW aftrek. Nu heb ik weinig vertrouwen in sites als "ik moet mijn auto kwijt" etc.

Heeft iemand van jullie de gouden tip? Mijn dealer kan/wil mij niet helpen :'(
Ik kan me ergens niet voorstellen dat de dealer je niet kan of wil helpen. Wel kan ik me voorstellen dat de dealers, gezien alle onzekerheid die die overheid zaait met betrekking tot mobiliteit en fiscaliteit, je niet de hoofdprijs terug zullen geven.

Ik zou gewoon nog eens een keer een andere of misschien grotere dealergroep contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Het liefste zou ik gewoon hebben dat mijn auto in de showroom gezet wordt (of buiten) en dat zij een percentage van de opbrengst krijgen. Maar tot nu toe wil mijn dealer niets voor me doen.

Ik zal de grote baas daar eens mailen.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Is er enige kans op een V60 met de 190 pk D4 motor + de 68 pk elektromotor? Dat zou de ideale Volvo zijn wat mij betreft, de D4 loopt al 1:20, met een elektromotor erbij wordt dat zeer interessant.

Zijn er hier overigens D6 rijders? Wat is het verbruik grofweg in de praktijk? In ons geval zouden we 80km rijden op een dag en dan 's nachts laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nee, daar is geen kans op. Volvo heeft ervoor gekozen om nieuwe hybride motoren te baseren op benzinemotoren, niet meer op dieselmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
Ik ga als het goed is begin volgende week mijn eerste Volvo ophalen. Het is er een met ervaring, maar wel eentje waar ik echt verliefd op ben - de S60 van de eerste generatie.

Ding heeft 390k op de teller en rijdt op LPG maar op de één of andere manier durf ik dat bij Volvo prima aan. Kom uit een Volvo familie en die dingen rijden niet alleen waanzinnig lekker, die blokken zijn haast onverwoestbaar (5 cilinder). En één van die weinige blokken die heel goed met LPG overweg kunnen, net als mijn huidige Renault 1.6 16v die nu 279k heeft gelopen zonder een centje pijn.

De S60 heeft lederen bekleding (créme in een donker interieur met notenhouten accenten), electrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, uiteraard cruise & airco, zo'n beetje alles wat ik wil.
En dan over 2 jaar lekker upgraden naar een jonger model (2007, 2008) :D

Er zit alleen 'maar' een HU-603 in, en dus waarschijnlijk ook 'slechts' de base performance speakers. Nu twijfel ik nog of ik de hele boel ga upgraden naar de HU-805 en er Premium speakers in ga zetten (duur!) of gewoon een goede set Hertz speakers en een Yatour kastje om de fabrieksradio MP3/Bluetooth/iPod ready te maken. Blijft de stuurbediening namelijk ook gewoon werken :)

Zucht, ik kan niet wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Mooie upgrade vanaf Renault! (laat) wel je klepspeling checken, dit is de killer bij deze blokken op LPG. Met een beetje mazzel heb je op je Gen1 nog inspectie-gaten op de cilinderkop, anders moet het kleppendeksel eraf. Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Dank je :) Ik had al gelezen over de inspectie-gaten inderdaad, eens zien of ik daar naar kan laten kijken.
Ga hem sowieso even langsbrengen bij Volvotune, een plek waar ze echt Volvo liefhebbers zijn, geen echt winstbejag kennen en ontzettend vakkundig, vriendelijk en betaalbaar zijn. En zoals de naam al aangeeft, kunnen ze ook nog eens heel goed tunen (maatwerk) voor weinig :)
Ik ga de S60 daar even laten screenen, meteen kijken of er nog andere aandachtspunten zijn. Zojuist een half uur met Obbe (eigenaar) aan de lijn gezeten en die man weet echt precies wat er speelt. Wordt ook vol lof over gesproken op het V70/S60/S80 forum overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

I know... Jjeronimus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:19
Lt-Crash schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:39:
Toch maar weer eens tijd voor plaatjes. Vond mijn vorige velgen toch niet echt bij een machine met 180pk horen.

Ik heb dus mijn 16" Matres velgjes omgeruild voor een setje 18" Portunus. Dit zijn eigenlijk S/V/XC60 velgen, maar ze zijn ooh zo mooi.
*O* *O*

[afbeelding]

Het is een telefoon foto, niet al te knap dus.
Erg mooi! _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musje83 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:42:
Dank je :) Ik had al gelezen over de inspectie-gaten inderdaad, eens zien of ik daar naar kan laten kijken.
Ga hem sowieso even langsbrengen bij Volvotune, een plek waar ze echt Volvo liefhebbers zijn, geen echt winstbejag kennen en ontzettend vakkundig, vriendelijk en betaalbaar zijn. En zoals de naam al aangeeft, kunnen ze ook nog eens heel goed tunen (maatwerk) voor weinig :)
Ik ga de S60 daar even laten screenen, meteen kijken of er nog andere aandachtspunten zijn. Zojuist een half uur met Obbe (eigenaar) aan de lijn gezeten en die man weet echt precies wat er speelt. Wordt ook vol lof over gesproken op het V70/S60/S80 forum overigens :)
Toevallig afgelopen zaterdag mijn T5 daar op laten fokken, met succes :)
Ik kan niet anders zeggen dat de uiterst vriendelijke en deskundige manier waarop je wordt geholpen een zeldzaamheid is tegenwoordig, hele goede toko en zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Hmm, zaterdag proefritje gemaakt. Auto is een opknappertje (wist ik al), er zit schade tussen de achterste wielkap en de deur wat gelukkig goed zelf te herstellen is met plamuur en 2k autolak i.c.m. wetsanden & polishen. Voorbanden, pookhoes en handremhoes zijn ook op, maar da's tientjeswerk.

En de koppeling is op.. hij slipt zodra ik iets te vlot gas wil geven. Maatje van me is monteur en wil de nieuwe set er onder zetten, materiaal kost iets meer dan 200 euro. En dan is 'ie klaar voor de vakantie! :)

Nu kijken of mijn nicht de Mégane definitief over wil nemen en met wat mazzal rijd ik over een dag of 2 in mijn eerste Volvo <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
De V50 door de sneeuw gestuurd afgelopen dagen (Zwitserland / Liechtenstein sneeuwde het zaterdag boven de 1500m).

Helaas heb ik zelf veel km's op de achterbank doorgebracht omdat ik ziek was (ben) maar die bergpassen wilde de vrouw echt niet doen!

Wel lijkt de aandrijfas weer te rammelen terwijl die afgelopen donderdag opnieuw is vastgezet. Er was een jaar of 2 geleden een terugroepactie maar ondanks dat mijn auto aan de specs voldeed, viel deze er niet onder. Elke x maanden moeten er een paar bouten worden vervangen en dan is het gekraak weer weg, echter nu is het na een dag Autobahn alweer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Als het om de bout in je wielnaaf gaat: vraag je monteur eens om er 1 van een xc90 te monteren. Daar zit een rubberen ring onder. Wil wel eens helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
jgj82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:54:
Als het om de bout in je wielnaaf gaat: vraag je monteur eens om er 1 van een xc90 te monteren. Daar zit een rubberen ring onder. Wil wel eens helpen!
Ga ik eens voorleggen, want het "kloenk" geluid is wat irritant. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jgj82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:54:
Heb ik ook gedaan, bleek uiteindelijk wat anders te zijn. Wel een goedkope oplossing, bouten kosten iets van 12 euro per stuk en monteren is maar een paar minuten werk (let op ze moeten wel op een bepaald moment worden aangedraaid aangezien het breekbouten zijn)
Ballebek schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Ga ik eens voorleggen, want het "kloenk" geluid is wat irritant. Dank!
Kloenk is bij mij opgelost door een fuseekogel te vervangen

Andere mogelijke oorzaken van kloenken zijn:
- versleten rubbers in veerschotel (boven/onder)
- versleten motorsteunen
- kapotte ophanging van de uitlaat
- reactiestangen/stabilisatorstangen met versleten rubbers
- draagarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Als die bouten vervangen zijn is het altijd weer opgelost voor een tijdje, echter was het nu na een 1000km alweer terug.

Je hoort het ook alleen bij optrekken vanuit stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ballebek schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:10:
Als die bouten vervangen zijn is het altijd weer opgelost voor een tijdje, echter was het nu na een 1000km alweer terug.

Je hoort het ook alleen bij optrekken vanuit stilstand.
Bouten vervangen kun je heel gemakkelijk zelf. Ik weet alleen niet of de XC90 bouten ook geschikt zijn voor een V50; zo ja dan:

Wat heb je nodig:
- bout part# 30714142 (XC90 bout verkrijgbaar bij de dealer)
- kleine platte schroevendraaier
- momentsleutel
- set 1/2'' doppen
- optineel; kopervet

Wat moet je doen:
- naafkapjes verwijderen met schroevendraaier
- oude bouten verwijderen
- nieuwe bouten eventueel insmeren met een beetje kopervet
- nieuwe bouten aandraaien met de momentsleutel op 50Nm
- naafkapjes weer terug
- eventueel na een weekje nog een keer checken of de boel nog vast zit

Er schijnt ook een fix te zijn met LockTite maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:31
Sheisse ...

Vanochtend op weg naar het werk (op de snelweg..) met mijn 244, begon de auto opeens in te houden. Kwam niet boven de 80, en na een paar minuten werd het nog slechter. Ging steeds langzamer, waarbij hij op een gegeven moment alleen maar om de paar seconden wat toeren maakte en met een stoot een beetje vooruit kwam.

Nog net een dorp binnen kunnen rijden, maar viel daarna compleet stil. De auto maar een zijstraat ingeduwd... blijkt dat het oliepijl van mijn BW55 automaat helemaal 0,0 was. F*ck...

Waarschijnlijk is die bak wel goed naar de knoppen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ballebek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:52:
Vandaag een V40 R-design business onder de kont met de nieuwe D2.
Ben verbaasd hoeveel trekkracht die nieuwe D2 heeft en hoe stil het ie is in het interieur.

Wel jammer dat de life hammer op een slechte plaats is bevestigd; zit er de hele tijd met mijn onderbeen tegenaan.
Dat ding heb ik los getrokken en in mn dashboard kastje gelegd nadat ik ze gevraagd had deze aan de andere zijde te bevestigen. Komt met volgend onderhoud wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Ik Google-de zojuist op "XC90 troep" en dan komt de C30 van Fabiandj naar voren bij Google Images :).
Huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn V40CC had vanmiddag wat geks...

De climate control stond op automatisch, zowel links als rechts op 19°, uit de blowers aan de bestuurderskant kwam ook gewoon normaal koele lucht, maar de blowers voor de passagierskant bleven maar warme lucht blazen. Van alles geprobeerd, temperatuur anders instellen, AC aan/uit, climate control handmatig, niks hielp. Na een korte stop bij een winkel de auto weer gestart en daarna was alles weer normaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

musje83 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:56:
Ik ga als het goed is begin volgende week mijn eerste Volvo ophalen. Het is er een met ervaring, maar wel eentje waar ik echt verliefd op ben - de S60 van de eerste generatie.

Ding heeft 390k op de teller en rijdt op LPG maar op de één of andere manier durf ik dat bij Volvo prima aan. Kom uit een Volvo familie en die dingen rijden niet alleen waanzinnig lekker, die blokken zijn haast onverwoestbaar (5 cilinder). En één van die weinige blokken die heel goed met LPG overweg kunnen, net als mijn huidige Renault 1.6 16v die nu 279k heeft gelopen zonder een centje pijn.

De S60 heeft lederen bekleding (créme in een donker interieur met notenhouten accenten), electrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, uiteraard cruise & airco, zo'n beetje alles wat ik wil.
En dan over 2 jaar lekker upgraden naar een jonger model (2007, 2008) :D

Er zit alleen 'maar' een HU-603 in, en dus waarschijnlijk ook 'slechts' de base performance speakers. Nu twijfel ik nog of ik de hele boel ga upgraden naar de HU-805 en er Premium speakers in ga zetten (duur!) of gewoon een goede set Hertz speakers en een Yatour kastje om de fabrieksradio MP3/Bluetooth/iPod ready te maken. Blijft de stuurbediening namelijk ook gewoon werken :)

Zucht, ik kan niet wachten O+
Meh, ik zou het lekker OEM Volvo houden :P Overigens kan je je HU-603 gewoon lekker houden, en wss b edoel je een HU-803 :P Op je 603 kan je gewoon een PA-200 of PA-300 versterker aansluiten, i.c.m. High Performance of Premium speakers. Ik heb zelf High Performance (dus met PA-200) en een HU-801 in mijn S80. Voor de Dolby Surround of CD-wisselaar hoef je het echt niet te doen (Dolby gebruik ik alleen bij enkele live opnames). En ik kan me niet voorstellen dat de Premium zijn extreem veel beter klinkt.
Toen ik mijn S80 net had zat ik ook 'Ik wil het Premium audio systeem', maar ik vind het eigenlijk echt meer dan prima zo (lees: het kan als het moet loeihard zonder vervorming :o en alle spiegels trillen mee). Of je moet het perse willen en er tegen aan lopen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Meh, ik zou het lekker OEM Volvo houden :P Overigens kan je je HU-603 gewoon lekker houden, en wss b edoel je een HU-803 :P Op je 603 kan je gewoon een PA-200 of PA-300 versterker aansluiten, i.c.m. High Performance of Premium speakers. Ik heb zelf High Performance (dus met PA-200) en een HU-801 in mijn S80. Voor de Dolby Surround of CD-wisselaar hoef je het echt niet te doen (Dolby gebruik ik alleen bij enkele live opnames). En ik kan me niet voorstellen dat de Premium zijn extreem veel beter klinkt.
Toen ik mijn S80 net had zat ik ook 'Ik wil het Premium audio systeem', maar ik vind het eigenlijk echt meer dan prima zo (lees: het kan als het moet loeihard zonder vervorming :o en alle spiegels trillen mee). Of je moet het perse willen en er tegen aan lopen.
Mijn geluidsysteem heeft maar 5 speakers en die liggen voorin de auto :+

Ik heb zelf de HU603, voldoet prima voor mij. Enige upgrade die ik ooit nog zou willen is de HU1205 voor de navi. (hoe goed of slecht die ook mag zijn, maar er moet per se origineel Volvo spul in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 13-06 13:01
Wow, zie dit topic nu pas. Er is voor alles wel wat te vinden hier ook he :)

Ik heb mijn keuze laten vallen op de V40 D2 88kW Ocean Race Business editie met daarbij het Business Pack Connect.

Nu zal deze naar alle waarschijnlijkheid eind juli / begin augustus worden geleverd, maarrrrr.......

Ik heb een iPhone 6 en wil daarbij een Brodit ProClip en een actieve Brodit houder. Vragen:

1. Kan ik de ProClip al bestellen en is de montage (klemmen) hetzelfde als op de huidige, recente V40's ? Of kan ik beter wachten omdat de kans bestaat dat het dashboard net iets anders kan zijn?
2. Wat is wijsheid: de actieve Brodit houder met een sigaretten-stekker nemen, of juist de houder nemen met een USB aansluiting? Deze laatste lijkt me een nette oplossing, maar zit er wel een USB aansluiting, en kan het kabeltje dan nog wel netjes weggewerkt worden?

Ik weet niet hoe dit afstand-technisch in elkaar zit (kabeltjes), maar wil een nette oplossing waarbij ik geen draden heb slingeren. Vind het een beetje suf om naar de dealer te gaan en daar in een V40 te gaan zitten neuzen, en wil het liefst de spullen al in huis hebben zodat ik het meteen kan bevestigen. Misschien is er iemand die hier heel simpel duidelijkheid over kan geven :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik ben aan het overwegen om een Automatic aan te schaffen. Lijkt me wel relaxt om mee te kloten. Zou zoiets goed werken op een V50 2010? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

smeerbartje schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:05:
Ik ben aan het overwegen om een Automatic aan te schaffen. Lijkt me wel relaxt om mee te kloten. Zou zoiets goed werken op een V50 2010? Iemand hier ervaring mee?
heeft volvo zulke soort stekkers? zou wel erg nice zijn om daarmee te kloten op je app idd (rijstijl en verbruik etc) dan hoef je eigenlijk niks meer bij te houden over het gedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
Volgens mij is dat een universele stekker. Zou dus moeten werken :). Vooral die IFTT kopprling en de API zelf zijn cook... beetje proggen tegen je auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
M.v.Veelen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:55:
Wow, zie dit topic nu pas. Er is voor alles wel wat te vinden hier ook he :)

Ik heb mijn keuze laten vallen op de V40 D2 88kW Ocean Race Business editie met daarbij het Business Pack Connect.

Nu zal deze naar alle waarschijnlijkheid eind juli / begin augustus worden geleverd, maarrrrr.......

Ik heb een iPhone 6 en wil daarbij een Brodit ProClip en een actieve Brodit houder. Vragen:

1. Kan ik de ProClip al bestellen en is de montage (klemmen) hetzelfde als op de huidige, recente V40's ? Of kan ik beter wachten omdat de kans bestaat dat het dashboard net iets anders kan zijn?
2. Wat is wijsheid: de actieve Brodit houder met een sigaretten-stekker nemen, of juist de houder nemen met een USB aansluiting? Deze laatste lijkt me een nette oplossing, maar zit er wel een USB aansluiting, en kan het kabeltje dan nog wel netjes weggewerkt worden?

Ik weet niet hoe dit afstand-technisch in elkaar zit (kabeltjes), maar wil een nette oplossing waarbij ik geen draden heb slingeren. Vind het een beetje suf om naar de dealer te gaan en daar in een V40 te gaan zitten neuzen, en wil het liefst de spullen al in huis hebben zodat ik het meteen kan bevestigen. Misschien is er iemand die hier heel simpel duidelijkheid over kan geven :) ?
Waarom vindt je het suf om naar de dealer te gaan en daar te kijken? Dat lijkt me juist een hele goede oplossing als je wil weten hoe alles zit. Misschien kunnen zij je zelfs informeren over mogelijkheden wat betreft wegwerken van kabels en bevestigen van de houder?

Ik heb een V40 MY14, volgens mij is het interieur nog gewoon hetzelfde gebleven t/m de huidige versie. Er zitten USB en 12v (sigarettenstekker) aansluitingen onder de middenarmsteun, en ook nog een 12v aansluiting tussen de bekerhouders in het midden.

Aangezien ik het, toen geleverde, Sensus Connected Touch systeem heb, heb ik ook nog twee extra USB aansluitingen in het dashboardkastje. Maar bij het nieuwe Sensus Connect systeem is dat niet zo dacht ik(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 11:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Na nu al een tijd weer Volvo te hebben gereden, en voor mijn doen al erg lang in mijn huidige 960, ben ik voorzichtig aan het rondkijken voor iets anders. Niet omdat het moet, want de 960 doet het nog steeds perfect, maar meer omdat ik weer eens wat anders wil.

Alleen wat koop ik terug? Ben nu de luxe en comfort van de 960 gewend, dus wordt erg lastig. Ben al aan het kijken voor een Audi A8, of iets heel anders, een Citroen XM.

Als iemand interesse in een net ingelopen, full option 960 heeft, laat maar weten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Citroen XM, succes met sleutelen :D En een A8, volgens mij kan je daar echt leeg op lopen op (achterstallig) onderhoud. What about een Lexus LS400 of GS300/GS400 ?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Daar staan er geen te koop voor in mijn budget, alleen export/geen apk wrakken. Prio voor mij zijn automaat, leer, minimaal 150 pk.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Heb je al eens een C70 gehad?

Of oude BMW 7 serie? Die zijn ook erg luxe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of een Jaguar; met het juiste type en bouwjaar heb je min of meer een luxe Ford Sierra/Scorpio te pakken qua techniek en onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

C70 is ook nog een optie, ga ik ook eens naar kijken. Oude 7-serie heb ik gehad, was geen succes. Een Jag zou zeer gaaf zijn, maar daar loop je echt op leeg als er iets kapot gaat.

Heb nu een Peugeot 406 coupe op het oog. Maar wil eigenlijk de 960 niet inruilen, heb liever dat hij naar een Volvo liefhebber gaat, die er nog een tijd mee rijdt. Als ik hem inruil gaat hij naar de export, of nog erger, de sloop, en daarvoor is hij echt nog te goed.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 11:17

Mx. Alba

hen/die/zij

De afgelopen weken heb ik een flinke afstand plankgas gereden op de Autobahn (afgelopen zaterdag een ritje naar Mülheim en terug, en gisterenavond naar Düsseldorf en terug), totaal zal het zo'n 200km geweest zijn op 180 - 195 km/h. Vanmorgen leek het erop dat de auto nu een stukje feller reageert en wat meer vermogen heeft. Ik denk dat er e.e.a. weer lekker is schoongeblazen zo. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 13:50
NoFearCreations schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:29:
C70 is ook nog een optie, ga ik ook eens naar kijken. Oude 7-serie heb ik gehad, was geen succes. Een Jag zou zeer gaaf zijn, maar daar loop je echt op leeg als er iets kapot gaat.

Heb nu een Peugeot 406 coupe op het oog. Maar wil eigenlijk de 960 niet inruilen, heb liever dat hij naar een Volvo liefhebber gaat, die er nog een tijd mee rijdt. Als ik hem inruil gaat hij naar de export, of nog erger, de sloop, en daarvoor is hij echt nog te goed.
Van een 960 naar een 406 !?

Oh my god! -O-

Ik denk trouwens serieus dat je er nog eens goed over moet nadenken. Je hebt nu een 960, en ik lees overwegingen over een C70, een 406 coupé, een XM en een A8. Daar zitten nogal wat verschillen tussen qua type auto: van een mooie maar totaal onhandige en totaal niet praktische coupe (tenzij je alleen maar met zijn tweeën zonder spullen in de auto rijdt) naar een zeer ruime luxe sedan...?

[ Voor 24% gewijzigd door Glenfiddich op 26-06-2015 14:43 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of als je op zoek bent naar wat anders; haal je motorrijbewijs+motor en hou de 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik rijd auto puur en alleen voor mezelf. Rij erg weinig, voornamelijk alleen, geen grote afstanden. Dus hoef bij het uitzoeken van een auto met niemand rekening te houden :). Ik kijk bij het zoeken van een auto eerst of het uiterlijk mij aanspreekt, daarna pas naar de rest. Bestaat ook een grote kans dat ik de 960 hou, en er een auto bij koop. Vind het veel te zonde om hem naar de export of sloop te laten gaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Maatje van mij heeft een BMW 750i (met alles erop en eraan) uit 2009 met 340000km voor een krappe 15k via een handelaar overgenomen, ex CD kenteken.

Als je echt weinig rijdt zijn dat soort auto's interessant als je niet leeg wil lopen op onderhoud want die bakken zijn altijd met liefde behandeld. Zelfs op marktplaats kan je dit soort koopjes vinden. Maand of wat geleden nog een full options Phaeton V6 TDI zien staan van een paar jaar oud voor een zak knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En het is een 406 Coupe geworden, 2.0 16v automaat. En heb de Volvo niet ingeruild, prijs zonder inruil was netjes. Maandag komt er een nieuwe APK op, en dan ophalen. Nu nog is bedenken wat ik met de Volvo ga doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Volvo S60 & V60 Polestar Scott McLaughlin Edition

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2015/6/26/super/108426466777058099.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2015/6/26/super/1109109143935969081.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2015/6/26/super/19870256391636413926.jpg

De zwarte velgen staan hem goed.
Pagina: 1 2 ... 139 Laatste