Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:54
devilsnight schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:10:
Het mag duidelijk zijn dat de accu echt op is van mijn OnePlus 3. Hij is net iets ouder dan twee jaar, dus geen garantie meer. Hoeveel kost het ongeveer om OnePlus de accu laten te vervangen? In de chat zeiden ze dat ze mij niet een prijs kunnen geven totdat ze de telefoon hebben gecheckt.

Heeft iemand hier al eens een soortgelijke situatie gehad?
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/4

Exclusief arbeidskosten. Als ze andere beschadigingen of waterschade vinden, kunnen de kosten oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
PlayBox schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:34:
[...]

https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/4

Exclusief arbeidskosten. Als ze andere beschadigingen of waterschade vinden, kunnen de kosten oplopen.
Holy crap. Dat valt gigantisch mee.

Maar het bizarre komt nu. Ondanks dat ik de OnePlus 3 kocht in 2016 heb ik toch nog garantie. Support chat vroeg om het IMEI nummer en daaruit bleek dat ik tot 2019 garantie heb. Ik begrijp het echt niet. Maar prima! :)

Support ticket is gemaakt, nu moet ik lezen wat ik moet doen en ik ga er alles aan doen om de bon te vinden want die heb ik toch echt nodig. Normaal gesproken heb ik belangrijke bonnen altijd bij de hand.

Last but not least, ondanks dat op de website van Oneplus staat dat het trade in program voor de Oneplus 6 tot eind mei was, beweert de chat dat het programma nog steeds geldig is voor Nederland. Dan ga ik wel even goed daarover nadenken. Kan alleen niet vinden hoeveel mijn korting echt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:57
Jessed93 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Toevallig al een manier gevonden?
Nee nog niet. Ik ben niet meer opzoek gegaan. Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Jessed93 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:24:
Mijn Oneplus 3 is maandag vertrokken richting repair center voor een nieuwe batterij. Gisteren hebben ze er op het repair center blijkbaar een foto van getrokken (ergens op de track & trace een linkje gevonden daarvan). Ik bekijk de foto en zie dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

De achterkant is soortgelijk, misschien iets minder extreem.

Mijn Oneplus 3 was letterlijk in perfecte staat. Hoe is dat mogelijk? :X Ik had de smartphone zeer proper verpakt.

Iemand ervaring mee? Moet ik nu ASAP Oneplus contacteren? 8)7
Hoe is dit afgelopen? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-05 15:16
schumi2004 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Mijn toestel teruggekregen in dezelfde staat als ik het verzonden heb. Zullen krassen geweest zijn in de lens van de camera waarmee de Oneplus 3 getrokken werd. Gelukkig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jessed93 op 25-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:34

Processorkoeler

Geen stock koeler

Jessed93 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:24:
Mijn Oneplus 3 is maandag vertrokken richting repair center voor een nieuwe batterij. Gisteren hebben ze er op het repair center blijkbaar een foto van getrokken (ergens op de track & trace een linkje gevonden daarvan). Ik bekijk de foto en zie dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

De achterkant is soortgelijk, misschien iets minder extreem.

Mijn Oneplus 3 was letterlijk in perfecte staat. Hoe is dat mogelijk? :X Ik had de smartphone zeer proper verpakt.

Iemand ervaring mee? Moet ik nu ASAP Oneplus contacteren? 8)7
Ik heb maandag de mijne opgestuurd (batterijvervanging) en krijg een quotation voor display repair. Op de foto is ook te zien dat mijn display beschadigd is. Ik heb 'm heel opgestuurd, dus blijkbaar heeft de post 'm stukgemaakt of zij zelf?

Aangevinkt dat ik de batterij wil laten vervangen (is sowieso garantiedingetje, bleek al uit de chats van support). Krijg dus een quotation voor display, niets over de batterij. Vind dit een beetje raar. Heb gemaild en wacht antwoord af morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Goed, dus even een statusupdate van ome Processorkoeler (lang geleden).
Nadat ik te lui was, of geen tijd had om mijn OP3T te missen, heb ik uiteindelijk maandag m'n telefoon opgestuurd.

Korte backstory
Sinds september (OxygenOS 5.x update) battery drains gehad. Bleek dat dit hierdoor kwam (meerdere problemen, en customer service gaf dat ook aan). Vrij weinig tijd gehad om mijn telefoon te missen (ook een beetje lui, en ik had geen reserve).

Vervolg
Maandag opgestuurd (dinsdag pas opgehaald bij UPS ophaalpunt) en woensdag dus de repair quotation gekregen. Verzenden is dus +- 1 á 2 dagen.

Bij het melden van de retour heb ik aangegeven dat ik de batterij wil laten nakijken, en niets anders (ik heb dus alleen de batterij aangevinkt).
Belangrijk voor straks: Mijn display was nog heel toen ik 'm opstuurde.

De quotation
Vervolgens krijg ik de volgende quotation op woensdag net na zessen 's avonds (vrij vlot, complimenten daarvoor)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H2AZEFQ.png

Ik krijg dus een quotation voor een 'mechanically damaged display' ofwel, mijn display is kapot gegaan nadat ik 'm verzonden heb. Ik ga hier dus niet in mee, want er staat ten eerste niets over de batterij vermeld terwijl ik hier juist voor kwam. Ten tweede krijg ik nu dus een quotation voor een display wat niet eens door mij kapot is gemaakt.

Ik heb een mail gestuurd en wacht de reply af. Ik vind dat de snelheid waarmee ze werken prima is, alleen de kwaliteit wat minder (als ik quotations krijg voor andere dingen die niet door mij zijn veroorzaakt, en er wordt niet naar hetgeen gekeken waarvoor ik de telefooon opstuur).

Foto van de 'attachment'
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DfTEQ3F.png

@Anonymoussaurus tag omdat jij en ik volgens mij al eeuwen hier over hebben gepraat.voorheen.

[ Voor 1% gewijzigd door Processorkoeler op 12-07-2018 01:34 . Reden: Plaatjes gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-05 15:16
Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:25:
[...]

Ik heb maandag de mijne opgestuurd (batterijvervanging) en krijg een quotation voor display repair. Op de foto is ook te zien dat mijn display beschadigd is. Ik heb 'm heel opgestuurd, dus blijkbaar heeft de post 'm stukgemaakt of zij zelf?

Aangevinkt dat ik de batterij wil laten vervangen (is sowieso garantiedingetje, bleek al uit de chats van support). Krijg dus een quotation voor display, niets over de batterij. Vind dit een beetje raar. Heb gemaild en wacht antwoord af morgen.
Bekijk even de post boven je. Mijn Oneplus 3 was niet echt beschadigd. Jouw situatie is dus wat anders, maar zeker best vervelend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17

WCA

Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:33:
Nadat ik te lui was, of geen tijd had om mijn OP3T te missen, heb ik uiteindelijk maandag m'n telefoon opgestuurd.

Korte backstory
Sinds september (OxygenOS 5.x update) battery drains gehad. Bleek dat dit hierdoor kwam (meerdere problemen, en customer service gaf dat ook aan). Vrij weinig tijd gehad om mijn telefoon te missen (ook een beetje lui, en ik had geen reserve).

Vervolg
Maandag opgestuurd (dinsdag pas opgehaald bij UPS ophaalpunt) en woensdag dus de repair quotation gekregen. Verzenden is dus +- 1 á 2 dagen.

Bij het melden van de retour heb ik aangegeven dat ik de batterij wil laten nakijken, en niets anders (ik heb dus alleen de batterij aangevinkt).

De quotation
Vervolgens krijg ik de volgende quotation op woensdag net na zessen 's avonds (vrij vlot, complimenten daarvoor)

[afbeelding]

Ik krijg dus een quotation voor een 'mechanically damaged display' ofwel, mijn display is kapot gegaan nadat ik 'm verzonden heb. Ik ga hier dus niet in mee, want er staat ten eerste niets over de batterij vermeld terwijl ik hier juist voor kwam. Ten tweede krijg ik nu dus een quotation voor een display wat niet eens door mij kapot is gemaakt.

Ik heb een mail gestuurd en wacht de reply af. Ik vind dat de snelheid waarmee ze werken prima is, alleen de kwaliteit wat minder (als ik quotations krijg voor andere dingen die niet door mij zijn veroorzaakt, en er wordt niet naar hetgeen gekeken waarvoor ik de telefooon opstuur).

Foto van de 'attachment'
[afbeelding]

@Anonymoussaurus tag omdat jij en ik volgens mij al eeuwen hier over hebben gepraat.voorheen.
Hoe heb je het apparaat verzonden? Verzending is op eigen risico als ik me goed herinner.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:33:

Korte backstory

Vervolg

De quotation

[afbeelding]

Foto van de 'attachment'
[afbeelding]

Heb je geen foto's gemaakt met het toestel in de doos (met het UPS label erbij), zoals je hem opgestuurd had? Dat werd mij namelijk aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesDG72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-04 08:56
Ik heb 22 mei het sandstone hoesje gekocht voor mijn OP6, maar nu begint hij aan de rand al te barsten. Het lijkt net of het hoesje er te strak om zit. Volgens de Support van OP heb je maar 15 dagen garantie op hoesjes. Vind het raar dat een hoesje van 20/25 euro na 6 weken al kapot gaat. Heeft er iemand anders ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

GreNade schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:45:
[...]

Hoe heb je het apparaat verzonden? Verzending is op eigen risico als ik me goed herinner.
Gewoon in een doosje mte plastic en van die schuimdingen, leek mij goed genoeg? Zo stuur ik altijd zulke dingen op, nooit problemen mee.
Sahi_NL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Heb je geen foto's gemaakt met het toestel in de doos (met het UPS label erbij), zoals je hem opgestuurd had? Dat werd mij namelijk aangeraden.
Wel een foto gemaakt van m'n device bij aanmelden, maar geen foto van de doos ofzo. Wel slim achteraf, maar daar is het nu te laat voor :/

Nog geen reactie. Ze zijn overal snel mee maar terugmailen blijkbaar niet. De reparatiedatum is van 12 juli naar 20 juli gegaan. Beetje rare acties dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Gewoon in een doosje mte plastic en van die schuimdingen, leek mij goed genoeg? Zo stuur ik altijd zulke dingen op, nooit problemen mee.
Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik kan toch wel iets van bubbeltjesfolie aanraden oid. 't blijft toch duur spul dat je opstuurt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

GreNade schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik kan toch wel iets van bubbeltjesfolie aanraden oid. 't blijft toch duur spul dat je opstuurt.
Ja dat zat er ook bij, vandaar. Ik wacht hun reactie nog af maar verwacht dat ze gewoon zeggen "jammer, betalen". Reparatiecentra kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Ja dat zat er ook bij, vandaar. Ik wacht hun reactie nog af maar verwacht dat ze gewoon zeggen "jammer, betalen". Reparatiecentra kennende...
Moet zeggen dat Oneplus zeer behulpzaam was met mijn RMA, behulpzamer dan welke klant van Dynafix dan ook :P Niet te snel opgeven, aangeven wat er gebeurt en dan denk ik dat ze niet te moeilijk zullen doen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

GreNade schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Moet zeggen dat Oneplus zeer behulpzaam was met mijn RMA, behulpzamer dan welke klant van Dynafix dan ook :P Niet te snel opgeven, aangeven wat er gebeurt en dan denk ik dat ze niet te moeilijk zullen doen.
Klopt, ik hoor overal goede verhalen en met vorige OP communicaties (bug, of een vraag over bestelling) waren ze altijd redeljk snel en communicatief goed.

Net even een chat begonnen bij OP (ik ben ongeduldig, en die datum die verschoof naar 20 juli deed me ook niet veel goeds). Binnen 72 uur krijg ik een e-mailtje met informatie, en de supportmedewerker gaat "mijn zorgen uiten" naar hogerop/CTDI/wat dan ook.

Vraag me af hoe dit afloopt! Nou is €90 geen hoofdprijs, maarja het had niet gehoeven. Als dit door transport is gekomen hoop ik ook niet dat ze UPS nog eens gaan contacteren, want met postdingen duurt het altijd weken.

Dan zou ik bijna nog voorstellen om de helft te betalen, want ik kan niet nog 2 weken zonder telefoon. Ik heb nu dus m'n oude Galaxy S3 in gebruik, en wat is dat ding traag anno 2018. Toch niet te bevatten dat dit ding 6 jaar geleden top of the line was. Ik kan nu niet eens Whatsappberichten ontvangen terwijl ik Snapchat open heb, want dan loopt ie vast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Jessed93 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:02:
[...]

Bekijk even de post boven je. Mijn Oneplus 3 was niet echt beschadigd. Jouw situatie is dus wat anders, maar zeker best vervelend :|
Ah, foutje, verkeerd gelezen.
Ze zijn het nu aan het oppakken en binnen 72 uur hoor ik iets. OP kennende is dat al vandaag of morgen, want voor transport gaven ze 3 dagen en binnen 1 dag was het al binnen bij hun. Afwachten met goede hoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 29-05 16:33
Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:23:
[...]

Klopt, ik hoor overal goede verhalen en met vorige OP communicaties (bug, of een vraag over bestelling) waren ze altijd redeljk snel en communicatief goed.

Net even een chat begonnen bij OP (ik ben ongeduldig, en die datum die verschoof naar 20 juli deed me ook niet veel goeds). Binnen 72 uur krijg ik een e-mailtje met informatie, en de supportmedewerker gaat "mijn zorgen uiten" naar hogerop/CTDI/wat dan ook.

Vraag me af hoe dit afloopt! Nou is €90 geen hoofdprijs, maarja het had niet gehoeven. Als dit door transport is gekomen hoop ik ook niet dat ze UPS nog eens gaan contacteren, want met postdingen duurt het altijd weken.

Dan zou ik bijna nog voorstellen om de helft te betalen, want ik kan niet nog 2 weken zonder telefoon. Ik heb nu dus m'n oude Galaxy S3 in gebruik, en wat is dat ding traag anno 2018. Toch niet te bevatten dat dit ding 6 jaar geleden top of the line was. Ik kan nu niet eens Whatsappberichten ontvangen terwijl ik Snapchat open heb, want dan loopt ie vast 8)7
Ik heb niks anders dan goede ervaringen met de RMA van mijn OP3, mijn scherm was al kapot maar had hem ingepakt met bubbelwrap. Behalve het scherm hebben ze ook de metalen achterkant vervangen, totaal was ik 79E kwijt.

Hopelijk komt het goed, desnoods sociale media, daar is Oneplus ook erg actief op.

Succes!

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Update:

Krijg zojuist een heel simpel 'mager' mailtje terug van CTDI op mijn reply op de quotation.
"We received device with cracked screen, that’s why technician issued a quotation for repair. "

De vragen die ik stelde worden helaas niet beantwoord. Wél heb ik nog vier foto's gekregen.

Linkje naar de foto's

Let op: de kleine krasjes op de rand/achterkant zijn vanwege frictie met zandkorrels e.d in het hoesje. die hoek op de rand herken ik zelf niet, maargoed, dat neem ik voor lief (zit toch een hoesje omheen normaal).

Ik hoop dat het nog netjes geregeld wordt, ik zie ze er bijna nog voor aan dat ze na de 5 dagen (dat ik niet reply op de quotation via hun formulier) mijn telefoon nog terugsturen ook. Tot nu toe niet echt overtuigd van verhalen van anderen, maar ik heb nog goede hoop. Vind het zelf een beetje slordig dat ze "ervan uitgaan" dat het display moet worden gemaakt ook al heb ik dit niet eens aangegeven bij de reparatieprocedure.

@Anonymoussaurus Tagje vanuit het andere topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door Processorkoeler op 13-07-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Processorkoeler schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:55:
Update:

Krijg zojuist een heel simpel 'mager' mailtje terug van CTDI op mijn reply op de quotation.
"We received device with cracked screen, that’s why technician issued a quotation for repair. "

De vragen die ik stelde worden helaas niet beantwoord. Wél heb ik nog vier foto's gekregen.

Linkje naar de foto's

Let op: de kleine krasjes op de rand/achterkant zijn vanwege frictie met zandkorrels e.d in het hoesje. die hoek op de rand herken ik zelf niet, maargoed, dat neem ik voor lief (zit toch een hoesje omheen normaal).

Ik hoop dat het nog netjes geregeld wordt, ik zie ze er bijna nog voor aan dat ze na de 5 dagen (dat ik niet reply op de quotation via hun formulier) mijn telefoon nog terugsturen ook. Tot nu toe niet echt overtuigd van verhalen van anderen, maar ik heb nog goede hoop. Vind het zelf een beetje slordig dat ze "ervan uitgaan" dat het display moet worden gemaakt ook al heb ik dit niet eens aangegeven bij de reparatieprocedure.

@Anonymoussaurus Tagje vanuit het andere topic :)
In 1 woord: wow. Dit heb ik nog nooit gezien/gehoord dat iemand dit heeft meegemaakt. Ik zou er goed achteraan blijven zitten. Heb je ook nog foto's van vóór het opsturen? Misschien dat @OnePlus je verder kan helpen. Hij werkt als 'Marketing & Community' manager bij OnePlus. Ik weet dat hij niet over reparaties gaat, maar misschien heeft hij nog een ideetje.

Nigel, hier de rest van het incident: Processorkoeler in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-07-2018 15:05 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Processorkoeler
Ik neem aan dat je het allemaal goed verpakt had?
Toen ik mijn toestel opstuurde had ik deze zo verpakt dat er bij wijze van spreken een vrachtwagen overheen kon rijden en dan was er nog niets mee aan de hand. Heb je zelf het idee dat het kapotte scherm (en het hoekje) wellicht door het niet goed verpakt hebben van het toestel gebeurd zou kunnen zijn?

Note:
OP deed zelf niet veel moeite hem goed verpakt terug te sturen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:05:
[...]

In 1 woord: wow. Dit heb ik nog nooit gezien/gehoord dat iemand dit heeft meegemaakt. Ik zou er goed achteraan blijven zitten. Heb je ook nog foto's van vóór het opsturen? Misschien dat @OnePlus je verder kan helpen. Hij werkt als 'Marketing & Community' manager bij OnePlus. Ik weet dat hij niet over reparaties gaat, maar misschien heeft hij nog een ideetje.

Nigel, hier de rest van het incident: Processorkoeler in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Klopt, ga ik ook doen. Ben redelijk geduldig, misschien dat ik zo op marktplaats maar een normale tijdelijke telefoon ga aanschaffen want deze Galaxyy S3 trek ik niet heel langer, haha. Het kan altijd gebeuren hoor zoiets, maar ik heb wel vaak pech met dit soort dingen. Verwijt ze niets en ben niet boos, maar het helpt zeker ook niet.
schumi2004 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:11:
@Processorkoeler
Ik neem aan dat je het allemaal goed verpakt had?
Toen ik mijn toestel opstuurde had ik deze zo verpakt dat er bij wijze van spreken een vrachtwagen overheen kon rijden en dan was er nog niets mee aan de hand. Heb je zelf het idee dat het kapotte scherm (en het hoekje) wellicht door het niet goed verpakt hebben van het toestel gebeurd zou kunnen zijn?

Note:
OP deed zelf niet veel moeite hem goed verpakt terug te sturen overigens.
Ik heb 'm ingepakt met zacht schuim en bubbeltjesfolie. Hij lag wel iets ver 'bovenin' het doosje maar dat zou niet veel uit moeten maken denk ik. Ik acht de kans zeer klein dat de schade door verpakking komt, een telefoon bij wijze van heen en weer schudden in een (redelijk compact) doosje karton zou geen schade moeten opleveren lijkt me.

Zo zag 'ie eruit pre-opsturen (had een foto van in de doos moeten maken, stom van me).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/17XfunV.png

edit 2:

Reply gekregen:
"Hello,
I will contact our logistic department to check if it’s a possible damage in transit.

Kind regards"

Lekker afwachten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Processorkoeler op 13-07-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Processorkoeler schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Klopt, ga ik ook doen. Ben redelijk geduldig, misschien dat ik zo op marktplaats maar een normale tijdelijke telefoon ga aanschaffen want deze Galaxyy S3 trek ik niet heel langer, haha. Het kan altijd gebeuren hoor zoiets, maar ik heb wel vaak pech met dit soort dingen. Verwijt ze niets en ben niet boos, maar het helpt zeker ook niet.

[...]

Ik heb 'm ingepakt met zacht schuim en bubbeltjesfolie. Hij lag wel iets ver 'bovenin' het doosje maar dat zou niet veel uit moeten maken denk ik. Ik acht de kans zeer klein dat de schade door verpakking komt, een telefoon bij wijze van heen en weer schudden in een (redelijk compact) doosje karton zou geen schade moeten opleveren lijkt me.

Zo zag 'ie eruit pre-opsturen (had een foto van in de doos moeten maken, stom van me).

[afbeelding]

edit 2:

Reply gekregen:
"Hello,
I will contact our logistic department to check if it’s a possible damage in transit.

Kind regards"

Lekker afwachten dus.
Onderschat alsjeblieft niet wat postbedrijven kunnen presteren hoor. Die krijgen het voor elkaaar om nog de best verpakte dingen gewoon stuk te krijgen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

GreNade schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:15:
[...]

Onderschat alsjeblieft niet wat postbedrijven kunnen presteren hoor. Die krijgen het voor elkaaar om nog de best verpakte dingen gewoon stuk te krijgen.
Oh, vertel mij wat. Soms zie ik postbezorgers ook over de weg rijden alsof hun leven ervanaf hangt. Busje dan half op de rijstrook neergooien, uitladen en dan vallen er nog wat pakketjes los. Zal geen makkelijk werk zijn gezien die tijdsdruk, maarja 8)7 zoals je zegt krijgen ze alles voor elkaar qua schade.

Ik hoop ook echt niet dat dit het geval is, want volgens mij moeten ze dan weer van alles aan papierwerk invullen en dingen onderzoeken. Anderzijds weet ik ook niet hoe het dan had moeten gebeuren, lijkt me ook niet dat een medewerker 'm daar heeft laten vallen en vervolgens doet alsof het al zo was?

[ Voor 20% gewijzigd door Processorkoeler op 13-07-2018 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OnePlus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-08-2021

OnePlus

Bedrijfsaccount OnePlus
Ik neem wel even contact op via een directe lijn.

@Processorkoeler Ik stuur je een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

OnePlus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Ik neem wel even contact op via een directe lijn.

@Processorkoeler Ik stuur je een DM
Dankjewel! Overigens nog geen DM ontvangen.
Wél een automatisch mailtje gekregen wat mij in verwarring bracht:

"Hey Rick,
It’s been a while since we’ve heard from you, so this automated message is here to remind you that we’re looking forward to your response on the ticket you requested: *******. If we don’t hear back from you in 3 days, we’ll assume it’s safe to mark the tickets as resolved.
In case you forgot, here’s what your ticket was about:

Sincerely,
OnePlus Support
"

Er staat dus niks, ik gok dat iemand een lege ticket heeft aangemaakt voor mij? Heb ook niets meer gehoord van de chatmedewerker die mij binnne 72 uur zou contacteren. Zou kunnen dat dat morgen nog komt, maar dan is het zondag.

Ik wacht weer geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bah, niet zo'n goede ervaring met de RMA van OnePlus. Ik heb mijn Oneplus 3 in de originele verpakking gestopt en deze in een goed gevulde schoenendoos. Dit omdat zo de originele verpakking van de OP3 netjes blijft en ook de telefoon minder klappen krijgt. Klein weekje verder krijg ik de Oneplus 3 teruggestuurd in de originele verpakking met daaromheen enkel een stuk folie. Met als resultaat dat mijn originele verpakking van de Oneplus3 aardig op zijn donder heeft gekregen, erg leuk dus als ik het geheel wil verkopen.

Fototje

Daarnaast viel het mij op dat het scherm los in het frame zit. Beetje dit effect maar iets minder heftig YouTube: Loose screen on iPhone 5S al met al een slechte ervaring.

Ook had mijn telefoon 1,5 jaar last van een wakelock welke ervoor zorgde dat de telefoon niet in deep sleep kwam. Dit is ontstaan na een update van OOS waarbij OTG standaard aan staat. Zelf heb ik dit nooit doorgehad want ik dacht dat het normaal gedrag was qua batterijduur. Al doende ben ik wijzer geworden en bij de RMA verzoek heb ik ook aangegeven dat ze naar de batterij moeten kijken omdat de slijtage aanzienlijk hoger is geweest dan een toestel welke normaal functioneert. Hierop ze dus het moedebord vervangen + camera en dit heeft het wakelock probleem opgelost. Dat is dan wel weer netjes. Echter hebben ze totaal niet gekeken naar de battery.

hoop mailtjes heen en weer over de verpakking (waar ze niks mee willen doen), batterij en het scherm. Voor het scherm/batterij komt dus nog een RMA aan. Voor de originele verpakking heb ik pech want daar kunnen ze niks mee heb ik begrepen. Het vertrouwen dat ze goed met het product omgaan is bij mij iig volledig weg

[ Voor 30% gewijzigd door AOC op 17-07-2018 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Waterkoker schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:10:
Bah, niet zo'n goede ervaring met de RMA van OnePlus. Ik heb mijn Oneplus 3 in de originele verpakking gestopt en deze in een goed gevulde schoenendoos. Dit omdat zo de originele verpakking van de OP3 netjes blijft en ook de telefoon minder klappen krijgt. Klein weekje verder krijg ik de Oneplus 3 teruggestuurd in de originele verpakking met daaromheen enkel een stuk folie. Met als resultaat dat mijn originele verpakking van de Oneplus3 aardig op zijn donder heeft gekregen, erg leuk dus als ik het geheel wil verkopen.

Fototje

Daarnaast viel het mij op dat het scherm los in het frame zit. Beetje dit effect maar iets minder heftig YouTube: Loose screen on iPhone 5S al met al een slechte ervaring.

Ook had mijn telefoon 1,5 jaar last van een wakelock welke ervoor zorgde dat de telefoon niet in deep sleep kwam. Dit is ontstaan na een update van OOS waarbij OTG standaard aan staat. Zelf heb ik dit nooit doorgehad want ik dacht dat het normaal gedrag was qua batterijduur. Al doende ben ik wijzer geworden en bij de RMA verzoek heb ik ook aangegeven dat ze naar de batterij moeten kijken omdat de slijtage aanzienlijk hoger is geweest dan een toestel welke normaal functioneert. Hierop ze dus het moedebord vervangen + camera en dit heeft het wakelock probleem opgelost. Dat is dan wel weer netjes. Echter hebben ze totaal niet gekeken naar de battery.

hoop mailtjes heen en weer over de verpakking (waar ze niks mee willen doen), batterij en het scherm. Voor het scherm/batterij komt dus nog een RMA aan. Voor de originele verpakking heb ik pech want daar kunnen ze niks mee heb ik begrepen. Het vertrouwen dat ze goed met het product omgaan is bij mij iig volledig weg
"Gelukkig" ben ik dus niet de enige met zo'n ervaring. Ik hoor altijd goede verhalen maar het is interessant om ook zoiets te horen dan.

Een update van mijn kant: Inmiddels nog geen update gehad van OnePlus of het reparatiecenter. Dus zelf weer een livechat gestart waarin ik niet veel wijzer werd en hoorde "I'll check and report back in 72 hours". Lekker afwachten dus, als ik vrijdag nog niets heb ga ik weer aan de bel trekken.

OnePlus geeft het reparatiecenter de schuld, want daar 'horen ze niets van'. Medewerker vertelde mij dat ze "slechts" e-mailcontact hebben en verder geen directe lijn naar de reparaties toe. Ook 'escaleerde" de supervisor mijn ticket. Wat dat inhoudt weet ik niet, behalve dat het vast wel weer lang duurt.

Ik vrees dat de reparatiedatum van 20 juli ook daadwerkelijk gaat aanhouden, of dat het weer opschuift. Zou bijna zeggen dat ik 'm nog 2 weken kwijt ga zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Nou, ik had iets meer dan een maand geleden contact opgenomen over mijn foon (Oneplus 3 64G). Had al erg lang dat de camera niet scherp kon stellen....
Ik heb hem tweedehands gekocht.
Kreeg na invoeren imei etc. bericht dat ik hem op mocht sturen. Staat er de volgende ochtend een UPS-meneer....ik zeg doei, geen idee waar dat om gaat. Ik had nog niet eens de mail gelezen dat het goedgekeurd was.
Ik had toch nog enkele weken nodig voordat ik tijd had voor het klaarmaken voor verzending etc. Iedere tien dagen werd mijn ticket afgesloten..ik weer wakker, mailen...ticket was er weer en kreeg de melding dat de UPS-code 31 dagen geldig bleef. Op dag 31 weg gebracht naar UPS-punt.
Volgende dag 's avonds bericht dat beide camera's vervangen waren en hij op de weg terug zou komen. Was een vrijdag. Maandag was hij weer in mijn bezit. Gemaakt en top.

Ik had geen bon oid, maar bleek onder garantie te vallen. Dat stond in elk geval op de bon.

Wauw...telefoon jaartje terug voor €280 over genomen. Nu gewoon terug gestuurd en gerepareerd. Ik was al bijna een aanbidder van Oneplus....maar nu mogen ze mij tot Dalai Lama benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

inmiddels begin ik mij op te vreten aan de support van Oneplus. Als een ticket te lang openstaat wordt het weer overgedragen naar een ander persoon. Dit gebeurt ontzettend snel en tevens verwarrend. Wat ook opvalt is dat ze bepaalde vragen ontwijken die ze niet voor je op kunnen lossen. In mijn geval is het originele doosje van de OnePlus 3 aardig in de kreukels geraakt.. En ze komen niet verder dan sorry zeggen.

Zo ben ik er ook achter gekomen dat ze geen nieuw origineel OnePlus 3 doosje kunnen leveren. De originele doos van mijn OnePlus 3 is ontzettend beschadigd geraakt en zit onder de zwarte vegen nadat OnePlus/Service center mij deze na de RMA afhandeling retour heeft gestuurd.

Als verpakking heeft de OnePlus/Service center alleen een dun laag plastic om het doosje gewikkeld en dat was het. Geen bubbels, piepschuim, papier of ander schokabsorberend materiaal. Zelf heb ik het netjes in een schoenendoos gestopt met daaromheen genoeg schokabsorberend materiaal, raar dat ze het ook niet zodanig terugsturen.

De support komt werkelijk niet verder dan sorry en wij zullen het rapporteren. Wederom erg frustrerend en je krijgt het gevoel alsof je tegen een muur zit te praten. Er komen geen alternatieven op tafel om je enigszins een goed gevoel te geven. Werkelijk een half uur aan de chat gehangen en alleen maar sorry sorry sorry gehoord. Pas nadat ik vroeg van kan er geen compensatie tegenaan gingen we een stapje verder. kwartier gewacht en ze kwamen met een coupon/voucher van 10 dollar die bij oneplus te besteden is. Sigaar uit eigen doos dus en daar heb ik vriendelijk voor bedankt.

maar goed, ik zit nog met een los scherm in mijn OnePlus 3 sinds de 'reparatie'/RMA. Vandaag filmpje van gemaakt en opgestuurd naar support en hopelijk gaat er weer een RMA tegenaan. Ben alleen bang dat het originele doosje nog verder naar zijn mallemoer gaat. Leuk als je zelf ontzettend voorzichtig met je spullen omgaat voor als je de boel op de tweedehands markt wilt verkopen en dat het bedrijf vervolgens zelf zwaar onverantwoordelijk met je spullen omgaat en je het product uiteindelijk in een slechtere staat binnenkrijgt dan teweedehands

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 19-07-2018 01:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

13art

Moderator Mobile
Tja je kan je heel erg druk maken om een kartonnen doosje of je kan het gewoon laten. Ja ik snap dat het balen is dat het geheel niet netjes terug is gekomen, ik ben zelf ook altijd erg netjes met m'n spullen en bewaar waar het kan de doosjes. Maar echt een ramp is het toch niet? Het is niet dat je toestel nu opeens zoveel minder waard is geworden. Een bon van 10 dollar voor een beschadigd doosje vind ik nog een vrij ruime vergoeding (ook al is het uit eigen doos).

Als je toestel dan toch weer voor reparatie gaat opsturen laat je toch lekker het doosje achterwegen en pak je de boel goed in in folie ed? Wel voor de zekerheid (moet eigenlijk altijd, maar bijna niemand doet het) even foto's van je toestel maken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik was nooit zeker of ik het originele doosje terug zou krijgen, dus ik had voor de zekerheid een ander doosje met verpakkingsmateriaal gebruikt. Ik heb mijn oude OP3 uiteindelijk mogen inruilen (tegen kleine bijbetaling) voor de OP5T, dus de doosje van de OP3 heb ik weggegooid, als ik wist dat die zo gewild was had ik hem bewaard ;p

Maarja ik ben ook altijd erg netjes met mijn spullen en bewaar zulke dingen ook netjes als het kan, maar ik zou mij er idd niet te druk om maken. Bij het doorverkopen is de staat van het toestel nog velen malen belangrijker dan een mooi doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Waterkoker schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:51:
inmiddels begin ik mij op te vreten aan de support van Oneplus. Als een ticket te lang openstaat wordt het weer overgedragen naar een ander persoon. Dit gebeurt ontzettend snel en tevens verwarrend. Wat ook opvalt is dat ze bepaalde vragen ontwijken die ze niet voor je op kunnen lossen. In mijn geval is het originele doosje van de OnePlus 3 aardig in de kreukels geraakt.. En ze komen niet verder dan sorry zeggen.

Zo ben ik er ook achter gekomen dat ze geen nieuw origineel OnePlus 3 doosje kunnen leveren. De originele doos van mijn OnePlus 3 is ontzettend beschadigd geraakt en zit onder de zwarte vegen nadat OnePlus/Service center mij deze na de RMA afhandeling retour heeft gestuurd.

Als verpakking heeft de OnePlus/Service center alleen een dun laag plastic om het doosje gewikkeld en dat was het. Geen bubbels, piepschuim, papier of ander schokabsorberend materiaal. Zelf heb ik het netjes in een schoenendoos gestopt met daaromheen genoeg schokabsorberend materiaal, raar dat ze het ook niet zodanig terugsturen.

De support komt werkelijk niet verder dan sorry en wij zullen het rapporteren. Wederom erg frustrerend en je krijgt het gevoel alsof je tegen een muur zit te praten. Er komen geen alternatieven op tafel om je enigszins een goed gevoel te geven. Werkelijk een half uur aan de chat gehangen en alleen maar sorry sorry sorry gehoord. Pas nadat ik vroeg van kan er geen compensatie tegenaan gingen we een stapje verder. kwartier gewacht en ze kwamen met een coupon/voucher van 10 dollar die bij oneplus te besteden is. Sigaar uit eigen doos dus en daar heb ik vriendelijk voor bedankt.

maar goed, ik zit nog met een los scherm in mijn OnePlus 3 sinds de 'reparatie'/RMA. Vandaag filmpje van gemaakt en opgestuurd naar support en hopelijk gaat er weer een RMA tegenaan. Ben alleen bang dat het originele doosje nog verder naar zijn mallemoer gaat. Leuk als je zelf ontzettend voorzichtig met je spullen omgaat voor als je de boel op de tweedehands markt wilt verkopen en dat het bedrijf vervolgens zelf zwaar onverantwoordelijk met je spullen omgaat en je het product uiteindelijk in een slechtere staat binnenkrijgt dan teweedehands
Je eerste alinea over dat ontwijken van vragen herken ik heel erg. Veel van mijn vragen worden niet beantwoord.
Hier een screenshot met wat e-mails die ik tot nu toe heb ontvangen en verzonden (dit is 1/2 van alles betreffende de RMA-procedure).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pz22S0J.png
Let op: RMA-nummers, volledige namen etc verwijderd vanwege privacygevoelige data.

Ik heb gisteren weer een chatgesprek gehad en kreeg weer de "belofte" om binnen 48-72 uur reply te krijgen, of in ieder geval een feedback/e-mail van de chatmedewerker (ook al zou er geen nieuws zijn).

Bijna 48 uur verder, nog steeds niets. We zitten nog niet aan de 72 uur dus ik wacht braaf af. Heb het idee dat je gewoon niet serieus wordt genomen, want in de chat blijven ze ook hameren op "sorry" of "we hebben geen info" of "het reparatiecentrum reageert niet". Als ik vrijdag om ~17:00 niets hoor ga ik bellen en dan ga ik wel verhaal halen. Ik ben altijd geduldig en 'braaf' als klant naar customer support en dergelijke bedrijven, maar nu raakt mijn geduld wel op...

Hoe moeilijk is het om gewoon een quotation van het display weg te doen (want deze klopt niet), batterij nakijken/vervangen (waar ik eigenlijk voor kwam), en de schade die eraan te pas is gekomen te herstellen? Binnen twee á drie uren na binnnenkomst foto's maken en een offerte opstellen, maar dan bijna anderhalve week nemen om verdere actie te ondernemen? Ondermaats als je het mij vraagt.

P.S.

Ik weet nog steeds niet hoe ik afbeeldingen in een dropdown of open/close mapje kan gooien. Iemand die dat weet? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Processorkoeler op 19-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

l3art schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 06:47:
Tja je kan je heel erg druk maken om een kartonnen doosje of je kan het gewoon laten. Ja ik snap dat het balen is dat het geheel niet netjes terug is gekomen, ik ben zelf ook altijd erg netjes met m'n spullen en bewaar waar het kan de doosjes. Maar echt een ramp is het toch niet? Het is niet dat je toestel nu opeens zoveel minder waard is geworden. Een bon van 10 dollar voor een beschadigd doosje vind ik nog een vrij ruime vergoeding (ook al is het uit eigen doos).

Als je toestel dan toch weer voor reparatie gaat opsturen laat je toch lekker het doosje achterwegen en pak je de boel goed in in folie ed? Wel voor de zekerheid (moet eigenlijk altijd, maar bijna niemand doet het) even foto's van je toestel maken.
OnePlus adviseert om je telefoon te verpakken in het originele doosje. In eerste instantie wilde ik gewoon een eigen kartonnen doos gebruiken en goed vullen. Ma ja, ik wilde conform de RMA regels het toestel terug sturen en daarbij toch maar het originele doosje gebruikt. Ik maak mij niet druk maar de support draait er gigantisch omheen. Gaat ontzettend stroef. En niet te vergeten is dat het scherm los zit in het toestel. Wellicht door het slecht verpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Korte update:

Krijg weer van die mailtjes over tickets waarvan ik het bestaan niet afweet.
Heb het idee dat bij elk chatgesprek een ticket wordt aangemaakt die het personeel dan leeglaat (verklaart dit elke keer de untitled tickets?)

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nv8Ior4.png

Krijg zo nu en dan, laten we zeggen om de dag zo'n mailtje, en dan enkele dagen later de herinneringsmails hiervan. Beetje irritant.... Ga er maar niet op reageren, want dadelijk staan er 7 tickets op m'n naam en duurt het nog langer voordat alles geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Haha wauw. Oké, de reparatiedatum is van 20 juli (vandaag) weer opgeschoven naar de 21e. Ze blijven schuiven dus. Inmiddels al bijna 2 weken m'n telefoon kwijt.

De belofte van 'binenn 72 uur contact' is weer niet waargemaakt (de tweede, misschien niet de derde keer?). Het is dat ze geen hoofdkantoor hadden in Nederland, anders was ik daar zeker wel langs gegaan. Ik vind dit steeds triester worden eigenlijk... Begon met 'braaf afwachten' maar blijkbaar heeft dat 0 effect.

Moet ik nu boos gaan doen op social media om daar aandacht te krijgen? Blijkbaar werkt dat meestal wel, erg jammer |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Processorkoeler op 20-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Wow oke, net een mailtje gehad dat 'ie gerepareerd onderweg terug naar mij is. Verder geen info ontvangen, alleen twee automatische mailtjes van CTDI en OnePlus + track & trace.

Repair status is 'completed' en de approximate repair date is nu ook teruggegaan naar vandaag met een timestamp.

Toch netjes opgelost zo dan als hij in goede staat terugkomt, alleen jammer dat daar dan niets over gecommuniceerd wordt. Ik ben benieuwd!

Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 21-07-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ok, weer een fijn moment met Oneplus. Omdat het scherm los in mijn telefoon zit en mijn originele doosje beschadigd is had ik vanuit OnePlus een mail ontvangen dat ze UPS langs zouden laten komen voor inspectie. Hieronder een deel van de mail:

"we would like you to know that someone from UPS will visit you soon to inspect the device. Please keep the original packaging used during the shippinh as UPS will be inspecting it as well.".

Ze gaven hierbij ook aan dat UPS met mij contact op zou nemen. UPS heeft geen contact opgenomen en vandaag stonden ze ineens aan de deur om een pakketje op te halen. Kennelijk stonden ze gisteren ook aan de deur en was ik niet thuis (geen kaartje in de bus or whatsoever). Maar goed, ik in de war want Oneplus heeft aangegeven dat het puur voor inspectie was en nu moet kennelijk mijn telefoon opgestuurd worden.

Dus ik heb de UPS mannetje vriendelijk weggestuurd. Hierop ook OnePlus een maitlje gestuurd dat ik er niks meer van snap en mij afvraag wat nu de bedoeling is. Er staat geen RMA of iets dergelijks open atm

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 26-07-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:27:
Wow oke, net een mailtje gehad dat 'ie gerepareerd onderweg terug naar mij is. Verder geen info ontvangen, alleen twee automatische mailtjes van CTDI en OnePlus + track & trace.

Repair status is 'completed' en de approximate repair date is nu ook teruggegaan naar vandaag met een timestamp.

Toch netjes opgelost zo dan als hij in goede staat terugkomt, alleen jammer dat daar dan niets over gecommuniceerd wordt. Ik ben benieuwd!

[mbr]Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet gewenst.[/]
Update. Maandag dus UPS langs geweest maar bakte er niets van. Pakket naar een ander dorp gebracht met een afhaalpunt terwijl wij die hier ook hebben. Dat punt gaat dicht op het moment dat ik nog werk.

Derde persoon dus even laten regelen dat het in de buurt kon komen (kon het niet ophalen ivm vervoer ent cetera). Het pakket zou woensdag klaar liggen in ons eigen dorp. Dit was niet gedaan.

Gebeld, de manager zou er persoonlijk voor zorgen dat dit goed zou gaan. Donderdag om 16:50 kwam een (hele rare) UPS bezorger dus het pakketje bij dit afhaalpunt brengen. De winkel sluit om 17:00 en er werd aangegeven dat we het in de loop van de middag konden ophalen. Ik belde de bezorger (ik had een gemiste 06-oproep) en er werd al opgenomen met "ewa" of zoiets.

In ieder geval nu m'n pakketje laten ophalen en het ziet er goed uit! Op wat slecht Engels op de brief na zien ik zowel iets over het display terug en de batterij ook. Zojuist thuisgekomen en de telefoon is netjes in plastic verpakt (serieus, dik bubbelplastic, dus kom maar door met je vrachtwagen).

Ik ga morgen of vanavond mijn Androidgegevens overzetten en ik hoop dat bij het gebruiken van m'n OP3T de problemen zijn verholpen.

Toch nog netjes opgelost, ondanks dat het lang duurde. Communicatie was niet altijd top maar ik ben blij dat ze gewoon alles kostenloos hebben vergoed (onder garantie). Toch weer tevreden en vertrouwen is weer enigszins terug.

Edit:

Scherm netjes gemaakt door hun. Ik merk 0 verschil in batterijverbruik, binnen 10 uur is 'ie serieus were van 100 naar 0. Halfuurtje navigatie aan met bluetooth, voor de rest idle en normaal gebruik.

Dit is toch niet normaal? Ligt echt niet aan mijn verbruik lijkt me, die is altijd al hetzelfde geweest... Er staat wel iets over die accu op de repair quote, maar ik geloof er vrij weinig van zo te merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Processorkoeler op 30-07-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:58

BramT

Rule #1

Bij een batterij die snel leeg gaat hoeft het natuurlijk ook niet per definitie de batterij zelf te zijn. Misschien is er iets mis op het mainboard waardoor het apparaat continu onnodig stroom verbruikt...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

BramT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:50:
Bij een batterij die snel leeg gaat hoeft het natuurlijk ook niet per definitie de batterij zelf te zijn. Misschien is er iets mis op het mainboard waardoor het apparaat continu onnodig stroom verbruikt...
Zou opzich wel kunnen, maar ik zou het me niet kunnen voorstellen dat dat opeens stuk is. Maargoed, het blijft electronica. Ik ga tot het einde van de week het verbruik in de gaten houden en als dat niet beter is ga ik weer aankloppen bij OnePlus. Mijn telefoongebruik (gedrag) is niet veel veranderd ten opzichte van voordat ik het probleem begon te krijgen (ruims 10 maanden geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Weer besloten 'm opnieuw terug te sturen. Nog steeds die batterij issues. Open ik de chat en vertel ik uitgebreid het verhaal en dingen die ik al heb gedaan. Uiteraard krijg ik eerst instructies over hoe ik 'de nieuwste softwareversie' moet gebruiken en dan moet het probleem wel opgelost zijn. Oja, en of ik ook m'n brightness niet op max heb staan....

Maargoed, na wat moeite kan ik weer een RMA'tje doen en werd er weer (loos) beloofd dat er extra goed naar gekeken werd, en dat ze er persoonlijk op toezien, et cetera. Ik geloof het al niet meer, maargoed, ik wil weer eens een 'normale' OnePlus 3T hebben. Ik ga dus even een tijdelijke telefoon regelen en dan maar weer opsturen. Het vertrouwen is laag in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 14-08-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij mij was er destijds ook belofte gedaan voor een accu swap voor de OP3, maar dat werd telkens niet gedaan. Werd steeds na een software update gelijk terug gestuurd, terwijl OP telkens duidelijk doorgaf dat de accu (en iets met de fingerprint scanner) vervangen moest worden.
Dat gebeurde dus elke keer na een RMA, met andere bijkomende onduidelijkheden en problemen. Ik ben ze gewoon telkens blijven lastig vallen.

Uiteindelijk is mij een nieuwe OP5T aangeboden tegen de betaling van het "verschil" en inruil van de OP3. Hier was ik uiteraard wel blij mee en ben hiermee akkoord gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

@l3art zelfs na 2 weken een nieuw bericht alsog editten? Dacht dat dit alleen binnen 24 uur á enkele dagen was? Is mij ooit verteld :)
xileS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:44:
Bij mij was er destijds ook belofte gedaan voor een accu swap voor de OP3, maar dat werd telkens niet gedaan. Werd steeds na een software update gelijk terug gestuurd, terwijl OP telkens duidelijk doorgaf dat de accu (en iets met de fingerprint scanner) vervangen moest worden.
Dat gebeurde dus elke keer na een RMA, met andere bijkomende onduidelijkheden en problemen. Ik ben ze gewoon telkens blijven lastig vallen.

Uiteindelijk is mij een nieuwe OP5T aangeboden tegen de betaling van het "verschil" en inruil van de OP3. Hier was ik uiteraard wel blij mee en ben hiermee akkoord gegaan.
Hoe vaak heb je ze moeten lastig vallen/RMA sturen? Dit wordt nu mijn tweede RMA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:59:
@l3art zelfs na 2 weken een nieuw bericht alsog editten? Dacht dat dit alleen binnen 24 uur á enkele dagen was? Is mij ooit verteld :)

[...]

Hoe vaak heb je ze moeten lastig vallen/RMA sturen? Dit wordt nu mijn tweede RMA..
Ik stuurde ze geloof ik bijna elke dag wel een bericht, want er ging telkens iets mis. Ik kreeg heel lang bv geen shipping label en DHL stond opeens elke dag aan de deur. Ik had nooit duidelijkheid gekregen wanneer ze zouden komen (en had dus eerst niet eens een label) en had daarom telefoon ook niet ingepakt klaar liggen. Maar een paar weken lang kwam DHL dus langs om een de telefoon op te halen (die al eerder was opgehaald).

Uiteindelijk is die volgens mij 2 of 3 x RMA geweest. En had daarna gewoon gevraagd wat ze nog voor mij konden betekenen, want telkens stuurde ik toestel voor niks terug. Op de samenvatting stond vaak alleen software upgrade of iets dergelijks. Daarvoor wou ik hem niet nog een keer RMA sturen. Er was namelijk al een aantal keer een reparatie aan bepaalde onderdelen beloofd en dat ze er persoonlijk achteraan gingen zitten.

Uiteindelijk de moeite waard geweest en mijn vriendin blij kunnen maken met een 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:16
Van de week mijn OnePlus 6 bijna in m'n zak gestopt - scheelde een haartje. Als reactie geprobeerd 1+6 dood te leggen op m'n voet (als een voetbal), dat ging bijna goed. In ieder geval de val gebroken maar toch een paar scheurtjes links onder in m'n scherm - verder geen enkel krasje, toch knap.

Omdat die scheurtjes me elke keer weer pijn doen aan m'n ogen vroeg ik me het af of hier een trotse bezitter enige ervaring heeft met het volgende (ik hoop het natuurlijk niet):
1) Zelf het scherm repareren (scherm alleen is ongeveer EUR165 - right?)
2) Laten reparen derden (kosten/garantie/suggestie obv positieve ervaring?)
3) Opsturen naar OnePlus (kosten/tijdsduur?)

Ter info:
OnePlus 6 (silk white) gekocht bij Oneplus. Blijft een awesome phone, ook met scheurtjes!

ps. Had geen hoesje - je moet ook gewoon je telefoon niet laten vallen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
Prev schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:25:
3) Opsturen naar OnePlus (kosten/tijdsduur?)
Dat is bij de andere toestellen over het algemeen de goedkoopste optie. Het scherm kost bij OnePlus maar 79 euro, daar komt shipping en manuren nog bij. Maar gebaseerd op de OP3 kom je dan uit op ongeveer 100/ 110 euro.

Ik heb je vraag even naar dit topic gezet, aangezien het hier beter thuis hoort.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-08-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:16
rens-br schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Dat is bij de andere toestellen over het algemeen de goedkoopste optie. Het scherm kost bij OnePlus maar 79 euro, daar komt shipping en manuren nog bij. Maar gebaseerd op de OP3 kom je dan uit op ongeveer 100/ 110 euro.

Ik heb je vraag even naar dit topic gezet, aangezien het hier beter thuis hoort.
Thanks!
Hoe lang was je toen je telefoon kwijt/hoe lang zou ik hem nu kwijt zijn - enig idee?

Edit: nevermind:
QTE
Normally, repairs take 7 - 9 days.
UNQTE

[ Voor 5% gewijzigd door Prev op 17-08-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Prev schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:33:
Thanks!
Hoe lang was je toen je telefoon kwijt/hoe lang zou ik hem nu kwijt zijn - enig idee?
Ik heb het toestel nooit opgestuurd voor een schermreparatie. Wel voor het vervangen van een accu en toen was de telefoon na exact 7 dagen weer terug.

Maar je kan even zoeken in dit topic, genoeg ervaringen van mensen die het toestel opgestuurd hebben voor een schermreparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Zojuist een mailtje van een "escalations support" medewerker van OnePlus gekregen. Of ik even een survey wilde invullen.

Gedaan, en binnenkort dus nog een keer mijn telefoon RMA sturen en hopen dat het daadwerkelijk opgelost is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Processorkoeler schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:22:
Zojuist een mailtje van een "escalations support" medewerker van OnePlus gekregen. Of ik even een survey wilde invullen.

Gedaan, en binnenkort dus nog een keer mijn telefoon RMA sturen en hopen dat het daadwerkelijk opgelost is nu.
WAT, nog steeds niet?
Ik heb topic niet uitvoerig gevolgd maar heb wel wat meegekregen van je reparatie zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Sinds eind mei bezig met Oneplus en nog steeds problemen :+ zojuist de Oneplus 3 terug gekregen van de tweede RMA en ik kan nog steeds mijn beeldscherm in het frame duwen waarna je het scherm langzaam weer ziet omhoog komen. Soortgelijk aan dit YouTube: Loose screen on iPhone 5S maar dan minder erg. Dit is ontstaan na de eerste RMA.

Kennelijk is het bij de oneplus onmogelijk om het scherm knap terug te plaatsen na een reparatie, of, mijn telefoon is krom geraakt door de zending of de handelingen van de reparatuur. Kortom, ik voel een 3e RMA aan komen.

Daarnaast willen ze maar niet de accu vervangen terwijl al lang en breed bewezen is dat mijn telefoon vanaf begin af aan nooit in deepsleep wilde gaan. Omdat ik van een Samsung Galaxy S1 (i9000) kwam was de batterijduur sowieso veel beter dus ik had niks door :+ . Maar mijn Oneplus bevatte dus een hardware probleem waardoor deepsleep niet mogelijk was en de batterij dus binnen 16 uur goed leeg was zonder dat het echt gebruikt werd. Hierdoor is de accu in twee jaar tijd veel meer versleten dan eentje in een goedwerkend device met normaal gebruik.

ah well, we gaan het avontuur weer opnieuw aan met het standaard ritueel van irritante communicatie.

heeft overigens iemand ervaring met het bellen naar Oneplus? Ik heb tot zover alleen nog maar gemaild maar dat is zeer frustrerend

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 29-08-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Toch weer een update, mijn toestel was dus spontaan gekracked, kosten dus schijnbaar voor mij (heeft nog een straartje).
Prima-> De Belsimpel methode:
7 aug product aangemeld en opgestuurd.
10 aug Ontvangstbevestiging van versturing reparatie bedrijf.
17 aug Ontvangstbevestiging dat het niet onder garantie valt en wat mijn opties zijn.
20 aug Ontvangstbevestiging van mijn optie tot reparatie (na mijn antwoord op 17aug)
28 aug Betalings verzoek voor de reparatie (meteen betaald).
31 aug Nog steeds geen toestel, 40min in de wacht, medewerker aan de lijn, want antwoord op de mail heb ik niet gekregen. Toestel ligt nog bij reparateur aangezien de betaling eerst moest....
"Waarschijnlijk wordt hij dit weekend gemaakt en maandag verstuurd"
7 september ga ik op vakantie, heerlijk, zonder toestel.
Heerlijk, het toestel 2 maanden in bezit gehad en een maand ter reparatie weg.
Zie nu dat je een Samsung s9 256GB voor het zelfde bedrag koopt als een op6, Samsung garantie is mijlen beter (pickup service & binnen een week klaar, twee keer gebruik van moeten maken na kapot oled telefoon en smartwatch, binnen garantie gerepareerd: wegens fabricage- fout). Eerste en laatste OP voor mij, pay peanuts, gets monkeys :9

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 16:02
D0gtag schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:29:
Toch weer een update, mijn toestel was dus spontaan gekracked, kosten dus schijnbaar voor mij (heeft nog een straartje).
17 aug Ontvangstbevestiging dat het niet onder garantie valt en wat mijn opties zijn.
20 aug Ontvangstbevestiging van mijn optie tot reparatie (na mijn antwoord op 17aug)
31 aug Nog steeds geen toestel, 40min in de wacht, medewerker aan de lijn, want antwoord op de mail heb ik niet gekregen. Toestel ligt nog bij reparateur aangezien de betaling eerst moest....
Zie nu dat je een Samsung s9 256GB voor het zelfde bedrag koopt als een op6, Samsung garantie is mijlen beter (pickup service & binnen een week klaar, twee keer gebruik van moeten maken na kapot oled telefoon en smartwatch, binnen garantie gerepareerd: wegens fabricage- fout). Eerste en laatste OP voor mij, pay peanuts, gets monkeys :9
Dus als ik het goed begrijp wil jij nooit meer een OP omdat Belsimpel de boel verkloot? Je had misschien iets beter na kunnen denken over wat de beste manier was om het toestel aan te schaffen. En wat ik zo her en der lees is dat toch echt gewoon via de OP site. Ik heb zelf 1 keer de klantenservice nodig gehad en mijn telefoon was ook keurig netjes binnen een week weer terug inclusief pickup service. En ik lees dat bij bijna iedereen die zijn telefoon heeft moeten opsturen naar OP. Dus ik denk dat je de volgende keer beter niet meer met Belsimpel in zee kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
D0gtag schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:29:
renem schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wil jij nooit meer een OP omdat Belsimpel de boel verkloot? Je had misschien iets beter na kunnen denken over wat de beste manier was om het toestel aan te schaffen. En wat ik zo her en der lees is dat toch echt gewoon via de OP site. Ik heb zelf 1 keer de klantenservice nodig gehad en mijn telefoon was ook keurig netjes binnen een week weer terug inclusief pickup service. En ik lees dat bij bijna iedereen die zijn telefoon heeft moeten opsturen naar OP. Dus ik denk dat je de volgende keer beter niet meer met Belsimpel in zee kunt gaan.
En om de rest van het topic niet te vervuilen, het vervolg bij [OnePlus] RMA & Support?

Edit, overigens wel met je eens dat via OP de service veel beter is. Maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, gezien de beroerd slechte communicatie bij BelSimpel als het aankomt op levertijden van OP producten (zie het [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen topic voor genoeg voorbeelden m.b.t. OP6 alsook de Wireless Bullets.)

[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 31-08-2018 21:40 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

renem schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Belsimpel is de officiële retailer in NL, dus ik heb het gewoon via de officiële route gedaan.
OP heeft de garantie afgewezen, zonder reden (wat ze wel moeten, binnen de 6 maanden)
De garantie procedure kan zowel via belsimpel fout lopen als via OP, ik heb geen glazen bol en weet niet bij wie de fout ligt. Maar OP heeft gekozen voor Belsimpel en dat is dus in dit geval gewoon de officiële distri.
Ik ben vrij voorzichtig met chineze retailers als je het niet erg vind.
Moet je eens (via oneplus NL) naar de garantie verwijzing kijken.... Hij komt van buiten Eu, wat simpel weg kan betekenen dat je een jaar garantie krijgt en dan aan de gratie van OP ben uitgeleverd (via belsimpel methode natuurlijk niet, want.. belsimpel opereert binnen de EU-> min twee jaar garantie..).
Maar ik kom bij een chinese site, waar staat de NL of EU site met de garantie bepaling?> misschien zie ik er gewoon overheen. (dat het er nergens duidelijk staat verteld iets belangrijks.. )

Dus ik heb wel even over nagedacht. Maar voor jou goede ervaring kan ik genoeg slechte ervaringen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 31-08-2018 22:42 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:15
D0gtag schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:40:
[...]

Belsimpel is de officiële retailer in NL, dus ik heb het gewoon via de officiële route gedaan.
OP heeft de garantie afgewezen, zonder reden (wat ze wel moeten, binnen de 6 maanden)
De garantie procedure kan zowel via belsimpel fout lopen als via OP, ik heb geen glazen bol en weet niet bij wie de fout ligt. Maar OP heeft gekozen voor Belsimpel en dat is dus in dit geval gewoon de officiële distri.
Ik ben vrij voorzichtig met chineze retailers als je het niet erg vind.
Moet je eens (via oneplus NL) naar de garantie verwijzing kijken.... Hij komt van buiten Eu, wat simpel weg kan betekenen dat je een jaar garantie krijgt en dan aan de gratie van OP ben uitgeleverd (via belsimpel methode natuurlijk niet, want.. belsimpel opereert binnen de EU-> min twee jaar garantie..).
Maar ik kom bij een chinese site, waar staat de NL of EU site met de garantie bepaling?> misschien zie ik er gewoon overheen. (dat het er nergens duidelijk staat verteld iets belangrijks.. )

Dus ik heb wel even over nagedacht. Maar voor jou goede ervaring kan ik genoeg slechte ervaringen vinden.
Oneplus hoeft helemaal geen reden op te geven, zij zijn niet de verkoper in dit geval. Belsimpel is de verkoper, zij hebben die plicht.

Overigens vind je altijd makkelijker slechte dan goede ervaringen, mensen klagen liever dan dat ze een goede ervaring ergens neerzetten. Dat is bij ongeveer alle producten/merken, en niet alleen bij telefoons, maar alle consumentenspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tankiej schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Oneplus hoeft helemaal geen reden op te geven, zij zijn niet de verkoper in dit geval. Belsimpel is de verkoper, zij hebben die plicht.

Overigens vind je altijd makkelijker slechte dan goede ervaringen, mensen klagen liever dan dat ze een goede ervaring ergens neerzetten. Dat is bij ongeveer alle producten/merken, en niet alleen bij telefoons, maar alle consumentenspullen.
OP had belsimpel moeten zijn inderdaad. lijkt me evident door de rest van het verhaal en de reden waarom ik voor BS heb gekozen (voor de duidelijkheid heeft Belsimpel hulp van een derde ingeschakeld -OP- die de beoordeling heeft gedaan, OP heeft dus tegen Belsimpel gezegd dat het geen garantie is -of dat waar is :+ , hoe dan ook ik ben nog bezig met belsimpel die dus de reden van afwijzing moet geven. maar eerst mijn telefoon terug -stond in het originele post, niet in dit draadje). Dat is ook de reden waarom ik voor belsimpel heb gekozen geen, Chinese garantie onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:00:
[...]

OP had belsimpel moeten zijn inderdaad. lijkt me evident door de rest van het verhaal en de reden waarom ik voor BS heb gekozen (voor de duidelijkheid heeft Belsimpel hulp van een derde ingeschakeld -OP- die de beoordeling heeft gedaan, OP heeft dus tegen Belsimpel gezegd dat het geen garantie is -of dat waar is :+ , hoe dan ook ik ben nog bezig met belsimpel die dus de reden van afwijzing moet geven. maar eerst mijn telefoon terug -stond in het originele post, niet in dit draadje). Dat is ook de reden waarom ik voor belsimpel heb gekozen geen, Chinese garantie onzin.
Je kan geen conclusies trekken over de garantie die je krijgt als je direct bij Oneplus koopt, uit de beoordeling die Oneplus naar Belsimpel doet. Afspraken tussen belsimpel en Oneplus hebben niets te maken met de garantievoorwaarden tussen een consument en Oneplus.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:40:
[...]

Je kan geen conclusies trekken over de garantie die je krijgt als je direct bij Oneplus koopt, uit de beoordeling die Oneplus naar Belsimpel doet. Afspraken tussen belsimpel en Oneplus hebben niets te maken met de garantievoorwaarden tussen een consument en Oneplus.
Dat doe ik ook niet...iemand stelde dat ik beter had moeten nadenken en bij OP had moeten bestellen en niet Belsimpel, maar zo simpel... is het niet en ik heb geen enkele reactie gezien over de garantie van OP. Hoe lang is die? waar staat dat?
Ik krijg de garantie van belsimpel, doet mijn toestel het niet is het hun probleem... daarom heb ik -nogmaals- voor belsimpel gekozen. Iedereen die bij OP besteld.. heeft alleen met OP te maken en die hanteren regels buiten de EU. De garantie procedure van BS loopt spaak, de 'garantie beoordeling' door OP of wie dan ook volgens BS de controle heeft gedaan (dit is wat zij vertellen), moet gemotiveerd worden: zij moeten aantonen dat het mijn schuld is. In mijn geval Belsimpel in jullie geval... in jullie geval (jullie als bestellen bij OP) heb je dat recht helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:23:
[...]

Dat doe ik ook niet...iemand stelde dat ik beter had moeten nadenken en bij OP had moeten bestellen en niet Belsimpel, maar zo simpel... is het niet en ik heb geen enkele reactie gezien over de garantie van OP. Hoe lang is die? waar staat dat?
Ik krijg de garantie van belsimpel, doet mijn toestel het niet is het hun probleem... daarom heb ik -nogmaals- voor belsimpel gekozen. Iedereen die bij OP besteld.. heeft alleen met OP te maken en die hanteren regels buiten de EU. De garantie procedure van BS loopt spaak, de 'garantie beoordeling' door OP of wie dan ook volgens BS de controle heeft gedaan (dit is wat zij vertellen), moet gemotiveerd worden: zij moeten aantonen dat het mijn schuld is. In mijn geval Belsimpel in jullie geval... in jullie geval (jullie als bestellen bij OP) heb je dat recht helemaal niet.
Hoe kom je er bij dat OP garantie buiten de EU afgehandeld wordt? Je hebt gewoon 2 jaar garantie volgens het europese garantierecht bij oneplus, en dat is gewoon op de site te vinden. De garantiebeoordeling van Oneplus richting Belsimpel hoeft NIET gemotiveerd worden naar europees consumentenrecht. Garantiebeoordeling van Oneplus richting een directe consument wel.

Van de site van Oneplus:
In overeenstemming met de Europese consumenten wetgeving, zijn mobiele telefoons van OnePlus, die via de website oneplus.com zijn gekocht, voorzien van een berperkte garantie van 2 jaar, beginnend op de dag van levering. De beperkte garantie dekt alleen gebreken aan het product als gevolg van fabricagefouten van gebruikte materialen. Voor het maken van een claim, presenteert u uw originele aankoopbewijs (factuur) en foto-bewijs dat het product was defect bij aankomst, naar de klantenservice van OnePlus op https://www.oneplus.com/nl/support. Voor meer informatie over retour zenden, verwijzen wij u naar onze retour voorwaarden.

Verzendkosten zullen worden gedekt door OnePlus gedurende het eerste jaar; verzendkosten voor het tweede jaar zijn niet gedekt onder deze garantie. Eventuele reparatie en of vervanging service onder garantie, zal vrij zijn binnen het eerste jaar.

OnePlus kan herbouwde, herstelde of nieuwe onderdelen en componenten gebruiken bij het repareren van elk product. Als alternatief kan het defecte product volledig vervangen worden door herbouwde, gereviseerde of nieuw OnePlus product.
Dus voor je onzin gaat verkopen over zogenaamde buitenlandse garantievoorwaarden, lees je alsjeblieft van tevoren in...

Wat die verzendkosten betreft, die werden bij mij na 1,5 jaar gewoon vergoed, dus waarom dat er staat zou ik niet weten

Dit vindt overigens in Polen plaats, en gaat sneller dan menig Nederlands herstelcentrum naar mijn ervaring

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:48:
[...]

Hoe kom je er bij dat OP garantie buiten de EU afgehandeld wordt? Je hebt gewoon 2 jaar garantie volgens het europese garantierecht bij oneplus, en dat is gewoon op de site te vinden. De garantiebeoordeling van Oneplus richting Belsimpel hoeft NIET gemotiveerd worden naar europees consumentenrecht. Garantiebeoordeling van Oneplus richting een directe consument wel.

Van de site van Oneplus:

[...]

Dus voor je onzin gaat verkopen over zogenaamde buitenlandse garantievoorwaarden, lees je alsjeblieft van tevoren in...

Dit vindt overigens in Polen plaats, en gaat sneller dan menig Nederlands herstelcentrum naar mijn ervaring
Grappig dat je dit zegt kan je mij die garantie pagina laten zien met twee jaar>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:50:
[...]

Grappig dat je dit zegt kan je mij die garantie pagina laten zien met twee jaar>?
https://www.oneplus.com/nl/privacy-and-legal

Eerste resultaat bij een google search op Oneplus EU garantie

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:57:
[...]

Zeker, jouw gequote zinnetje spreekt echter de rest van het hele artikel tegen, in het hele artikel staat 24 maanden of 2 jaar garantie, inclusief de tabel. In de praktijk krijgen mensen gewoon hun telefoon gerepareerd, ook na 1 jaar. Ik vermoed dat dit een fout is gemaakt bij het vertalen.
Ken je dat bedrijf apple? je weet wel die telefoons maakt, die heeft jaren dit zelfde gedaan. (maar als je na een jaar je garantie ging claimen zeiden ze: heb je apple care afgesloten? nee nou geen garantie)--> google is your friend, is volgens mij ook op tweakers langsgekomen geloof in 2012 op de vingers getikt en in 2016 hebben ze het pas echt aangepast ~ongeveer data. 2012 artikel

OP spreekt zich zelf hier tegen, doen ze met opzet want als jij zegt: ja maar ik heb twee jaar.. zeggen zij: ja maar alleen een jaar daarna betaal je zelf, staat eronder. Het is een chinees bedrijf die zijn toestellen letterlijk uit China stuurt.

Daaronder staat wat beperkte garantie niet dekt:
Een paar high lights..

-Gewone slijtage.
-Defecten of schade als gevolg van het gebruik van het product in combinatie of in verband met accessoires, producten, of bijkomende randapparatuur niet geleverd of door OnePlus niet goedgekeurd.
-Een fysieke eigenschap, gebreken of schade als gevolg van onjuist testen, bediening, onderhoud, installatie, service of aanpassing niet geleverd of goedgekeurd door OnePlus.
-Defecten of schade als gevolg van externe oorzaken, zoals botsing met een object, brand, overstroming, vuil, storm, bliksem, aardbevingen, blootstelling aan weersomstandigheden, diefstal, doorgebrande zekering, of oneigenlijk gebruik van een electrische bron.
-Defecten of schade als gevolg van cellulaire signal overdracht, virussen en andere software problemen ingevoerd in het product.

Met andere woorden hebben ze genoeg middelen om je garantie af te keuren.

[ Voor 79% gewijzigd door D0gtag op 01-09-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:54:
[...]

Bedankt, heb je het zelf ook gelezen?

[...]
Zeker, jouw gequote zinnetje spreekt echter de rest van het hele artikel tegen, in het hele artikel staat 24 maanden of 2 jaar garantie, inclusief de tabel. In de praktijk krijgen mensen gewoon hun telefoon gerepareerd, ook na 1 jaar. Ik vermoed dat dit een fout is gemaakt bij het vertalen.

Edit: in de engelse versie staat het wel juist

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 01-09-2018 23:03 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:54:
[...]

Ken je dat bedrijf apple? je weet wel die telefoons maakt, die heeft jaren dit zelfde gedaan. (maar als je na een jaar je garantie ging claimen zeiden ze: heb je apple care afgesloten? nee nou geen garantie)--> google is your friend, is volgens mij ook op tweakers langsgekomen geloof in 2012 op de vingers getikt en in 2016 hebben ze het pas echt aangepast ~ongeveer data. 2012 artikel

OP spreekt zich zelf hier tegen, doen ze met opzet want als jij zegt: ja maar ik heb twee jaar.. zeggen zij: ja maar alleen een jaar daarna betaal je zelf, staat eronder. Het is een chinees bedrijf die zijn toestellen letterlijk uit China stuurt.

Daaronder staat wat beperkte garantie niet dekt:
Een paar high lights..

-Gewone slijtage.
-Defecten of schade als gevolg van het gebruik van het product in combinatie of in verband met accessoires, producten, of bijkomende randapparatuur niet geleverd of door OnePlus niet goedgekeurd.
-Een fysieke eigenschap, gebreken of schade als gevolg van onjuist testen, bediening, onderhoud, installatie, service of aanpassing niet geleverd of goedgekeurd door OnePlus.
-Defecten of schade als gevolg van externe oorzaken, zoals botsing met een object, brand, overstroming, vuil, storm, bliksem, aardbevingen, blootstelling aan weersomstandigheden, diefstal, doorgebrande zekering, of oneigenlijk gebruik van een electrische bron.
-Defecten of schade als gevolg van cellulaire signal overdracht, virussen en andere software problemen ingevoerd in het product.

Met andere woorden hebben ze genoeg middelen om je garantie af te keuren.
OP opereert vanuit polen in de EU. Verzending en reparatie beiden. Kijk eens de garantievoorwaarden van ELKE telefoonfabrikant, dan zie je dezelfde clausules. Garantie dekt fabrieksfouten, geen idioterie door gebruikers. Stop alsjeblieft met het verkondigen van onzin. Het verhaal van apple is al helemaal bullshit, mijn telefoon heeft na 1,5 jaar gewoon zonder slag of stoot een nieuwe batterij gekregen. Binnen 5 werkdagen vanaf verzending had ik een gerepareerde telefoon terug. Ook staat het op de engelse pagina wel correct.

Je doet echt alsof Oneplus een bedrijf is dat er op uit is om elke consument een oor aan te naaien, zonder een goede reden. Je hebt pech gehad met je garantie bij Belsimpel en geeft de verkeerde de schuld

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 01-09-2018 23:14 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:57:
[...]

Edit: in de engelse versie staat het wel juist
Ik ken ook mensen die na twee jaar garantie kregen maar ik ken ook mensen die het niet kregen.
Of lees gewoon is got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:14:
[...]

Ik ken ook mensen die na twee jaar garantie kregen maar ik ken ook mensen die het niet kregen.
Of lees gewoon is got.
Dit gaat om een betaalde reparatie bij een kapot scherm... Niet een garantiekwestie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:15:
[...]

Dit gaat om een betaalde reparatie bij een kapot scherm... Niet een garantiekwestie.
Het ging om de eerste regel. Niet dat het om een schade reparatie ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:19:
[...]

Het ging om de eerste regel. Niet dat het om een schade reparatie ging.
Als het puur om slechte service gaat, lees eens het 'slechte ervaringen met dynafix' topic hier op Tweakers. Kan je iets meer voorbeelden zien. De service van Oneplus, is zeker na het laatste jaar echt zo slecht niet meer, in een jaar is er best veel veranderd daar. Je bent boos op de verkeerde, Belsimpel moet jou hier garantie geven, niet Oneplus.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:13
Toen m'n OP3 anderhalf oud was had ik camera probleem, zonder probleem in een week geregeld onder garantie. Een maand voor 2de verjaardag zonder probleem onder garantie een nieuwe batterij gekregen. Ook in een week heen en terug.

In het begin de telefoon eens laten vallen, scherm moeten betalen (logisch) maar ook in een week terug.

Als er 1 bedrijf is waar ik gelukkig ben met garantie en reparatie is het Oneplus wel. Vele klachten die je vindt blijken uiteindelijk onterecht, mensen die zelf iets kapot maken en dan klagen dat ze geen garantie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Na 2 maanden van mailwisselingen, communicatiefoutjes, schade ontstaan door reparatie, schade ontstaat door slechte verpakking vanuit het reparatiecentrum en de nodige frustraties toch een verzachtend einde.

OnePlus heeft intern besloten dat het beter is om mijn device (OnePlus 3) te vervangen. Hierop hebben ze een aanbod gedaan en ben ik op ingegaan. Binnenkort een OnePlus 6 op de mat. Nu moet ik zeggen dat ik dit zeer netjes vind.

Tip voor ieder die hun device terug stuurt voor RMA waarbij het scherm wordt losgehaald om onderdelen te vervangen. Controleer altijd of het scherm weer goed bevestigd is. Anders krijg je dit effect YouTube: Loose screen on iPhone 5S Hierdoor is de aansluiten met het frame niet meer goed en is het apparaat nog gevoeliger voor vocht.

Hetzelfde heb ik ook met een MotoG3 gehad (na reparatie) welke waterdicht is. Nja, als het scherm er op die manier in zit is het zeker niet meer waterdicht ;)

Ik denk dat veel devices hiermee te maken hebben gezien de manier waarop ze gebouwd zijn. Hierop vraag ik mij dan ook oprecht af of een scherm eigenlijk wel goed terug geplaatst kan worden na reparatie.

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 05-09-2018 23:27 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Nounou, eindelijk hoor.
Reparatie #2 (of 3, ik weet het niet eens meer) aan het voorbereiden...

Weer alle data backuppen en de telefoon wipen. 500KG verpakkingsmateriaal eromheen, want anders gaat het scherm weer kapot tijdens transport, en daar heb ik dus geen zin in.

Ben benieuwd of ze het dit keer voor elkaar krijgen om m'n 3T normaal te maken. Dit keer werd er namelijk beloofd dat ze alles helemaal zouden maken, en dat al mijn 'mogelijk slechte visies' over OP en het reparatiebedrijf zouden verdwijnen zodat ze zich waar kunnen maken en het vertrouwen weer terug kunnen winnen.

Mocht 't hierna nog niet worden opgelost ga ik maar lief vragen of ik óf een nieuwe mag (want daar zal het probleem denk ik niet in zitten), of met evt. bijbetaling een 6 (of 6T)...

Ik ben benieuwd, inmiddels lekker alle data naar een hele slechte Sony overzetten om daar weer 2 á 3 weken mee te doen. We gaan het zien.

edit: morgen (20/9) komt 'ie terug, aldus UPS. Ongelofelijk hoe het in 1 á 2 dagen blijkbaar nu wel is gelukt om een reparatie uit te voeren. Ter referentie; opgestuurd op 15/9 (zaterdag, en zondag was de winkel niet open + UPS was al geweest die dag).

Ik ben wel positief over de snelheid van afhandeling nu, ben wel benieuwd of het probleem dit keer ook daadwerkelijk verholpen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Processorkoeler op 19-09-2018 19:07 ]

• Guillaume001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 09:57
Plots had ik geen wifi/cellular netwerk meer op mijn toestel (OP5T).
Vervolgens eerst zelf wat gepriegeld (airplane mode, sim card, nieuwste software terugzetten,...) zonder succes. Ook een medewerker van OP probeerde OTA en kreeg (uiteraard) hetzelfde resultaat. Nou opsturen dan maar voor RMA richting Polen. UPS label gekregen en afgegeven in drop-off point omdat ik helaas niet van thuis uit kan werken en dus pick-up niet lukt. Pakketje vertrokken richting Polen, enorm snelle service want dezelfde week kon ik het pakketje al terug ophalen. Wifi/cellular leek te werken maar na een halfuurtje zag ik mijn telefoon in een ooghoek rebooten, na de reboot was het probleem opnieuw aanwezig. RMA nummer twee drong hem dus op ditmaal naar Tsjechië via DHL. Zelfde procedure en opnieuw naar een drop-off point gebracht... Hier beginnen de problemen pas echt.

Blijkbaar werkt DHL in twee volledig aparte divisies DHL Parcel en DHL Express. DHL Parcel werkt met drop-off points en DHL Express niet (als consument had ik daar niet bij stil gestaan ik dacht DHL punt = DHL punt maakt niet uit of dat nu een Express pakketje is of niet). Nu sta ik in dat postpunt en wordt mijn pakket ingescand (geen foutmelding of melding dat ik dit hier niet kan/mag afgeven). Het pakketje vertrekt via Bpost (dewelke als een subcontractor werkt voor DHL Parcel in België (sinds 4 maanden)). Het pakketje wordt gesorteerd maar zit dan vast. Bpost weet niet waar het pakje naar toe moet en verwijst me door naar DHL. DHL Express meldt me dat zij mij niet kunnen helpen aangezien ze geen contract met Bpost hebben maar enkel DHL Parcel en sturen mij door naar daar. DHL Parcel zegt niet te kunnen helpen want het gaat om een Express pakketje en dus hebben zij er niets mee te maken. Om een lang verhaal kort te maken alle partijen zeggen dat ze niets kunnen doen en schuiven de zwarte piet naar elkaar door.

Op een gegeven moment wordt mij duidelijk gemaakt dat elk request zij het doorsturen naar OP of terugsturen naar mij via de businesskanalen moet komen via OP (omdat zij betalen vooraleer het pakket). Hierop contacteer ik OP en OP vergeet dit in eerste instantie op te volgen, daarna vragen ze 1 a 2 businessdagen daarna weer 1 a 2 businessdagen en nu u raadt het al 1 a 2 businessdagen.

We zijn nu ongeveer een kleine 4 weken verder en ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat ik mijn toestel kwijt ben en er niets aan ga kunnen doen want iedereen beschuldigd iedereen (en een deeltje van de schuld ligt ook bij mij want ik kon niet van thuis uitwerken om de "pick-up procedure" te volgen).

Iemand een idee wat ik kan doen en ten aanzien van wie? Ik ben zowat ten einde raad en 600 euro voor de vuilbak is ook wat sneu zeker voor een toestel van amper 6 maanden oud.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Guillaume001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:18:
Vervolgens eerst zelf wat gepriegeld (airplane mode, sim card, nieuwste software terugzetten,...) zonder succes. Ook een medewerker van OP probeerde OTA en kreeg (uiteraard) hetzelfde resultaat. Nou opsturen dan maar voor RMA richting Polen. UPS label gekregen en afgegeven in drop-off point omdat ik helaas niet van thuis uit kan werken en dus pick-up niet lukt. Pakketje vertrokken richting Polen, enorm snelle service want dezelfde week kon ik het pakketje al terug ophalen. Wifi/cellular leek te werken maar na een halfuurtje zag ik mijn telefoon in een ooghoek rebooten, na de reboot was het probleem opnieuw aanwezig. RMA nummer twee drong hem dus op ditmaal naar Tsjechië via DHL. Zelfde procedure en opnieuw naar een drop-off point gebracht... Hier beginnen de problemen pas echt.

Blijkbaar werkt DHL in twee volledig aparte divisies DHL Parcel en DHL Express. DHL Parcel werkt met drop-off points en DHL Express niet (als consument had ik daar niet bij stil gestaan ik dacht DHL punt = DHL punt maakt niet uit of dat nu een Express pakketje is of niet). Nu sta ik in dat postpunt en wordt mijn pakket ingescand (geen foutmelding of melding dat ik dit hier niet kan/mag afgeven). Het pakketje vertrekt via Bpost (dewelke als een subcontractor werkt voor DHL Parcel in België (sinds 4 maanden)). Het pakketje wordt gesorteerd maar zit dan vast. Bpost weet niet waar het pakje naar toe moet en verwijst me door naar DHL. DHL Express meldt me dat zij mij niet kunnen helpen aangezien ze geen contract met Bpost hebben maar enkel DHL Parcel en sturen mij door naar daar. DHL Parcel zegt niet te kunnen helpen want het gaat om een Express pakketje en dus hebben zij er niets mee te maken. Om een lang verhaal kort te maken alle partijen zeggen dat ze niets kunnen doen en schuiven de zwarte piet naar elkaar door.

Op een gegeven moment wordt mij duidelijk gemaakt dat elk request zij het doorsturen naar OP of terugsturen naar mij via de businesskanalen moet komen via OP (omdat zij betalen vooraleer het pakket). Hierop contacteer ik OP en OP vergeet dit in eerste instantie op te volgen, daarna vragen ze 1 a 2 businessdagen daarna weer 1 a 2 businessdagen en nu u raadt het al 1 a 2 businessdagen.

We zijn nu ongeveer een kleine 4 weken verder en ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat ik mijn toestel kwijt ben en er niets aan ga kunnen doen want iedereen beschuldigd iedereen (en een deeltje van de schuld ligt ook bij mij want ik kon niet van thuis uitwerken om de "pick-up procedure" te volgen).

Iemand een idee wat ik kan doen en ten aanzien van wie? Ik ben zowat ten einde raad en 600 euro voor de vuilbak is ook wat sneu zeker voor een toestel van amper 6 maanden oud.
Manman, wat een ellende bij die bedrijven. Ik woon dus in een dorp, en wij hebben ons eigen UPS dropoff (en pickup) punt. Ik was vanochtend niet thuis, dus in plaats van mijn eigen dorp's UPS punt te gebruiken werd mijn telefoon naar een ander dorp 7km verderop gebracht....

Enfin, telefoon opgehaald. Issues waren (echt na een jaar nog) de batterijduur, en zo nu en dan een slechte autofocus op de camera. Nu krijg ik dus een lijst met 'gerepareerde onderdelen', en ik schrik al...

* Camera
* Hier en daar wat tape onderdelen

En GEEN batterij of een moederbord (wat ogenschijnlijk de issue is, want er is al 2x een batterij vervangen).
Moet ik nu hele boze klant gaan spelen bij OnePlus? Er werd mij beloofd dat de issues zouden worden opgelost. Ik hoop dat ze een foutje op deze brief hebben gemaakt en dat de telefoon gewoon naar behoren werkt dit keer. Is toch van de gekke dat dit zowel de 3e a 4e keer zou zijn dat ik een telefoon moet opsturen?

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:13
Processorkoeler schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:56:
[...]

Manman, wat een ellende bij die bedrijven. Ik woon dus in een dorp, en wij hebben ons eigen UPS dropoff (en pickup) punt. Ik was vanochtend niet thuis, dus in plaats van mijn eigen dorp's UPS punt te gebruiken werd mijn telefoon naar een ander dorp 7km verderop gebracht....

Enfin, telefoon opgehaald. Issues waren (echt na een jaar nog) de batterijduur, en zo nu en dan een slechte autofocus op de camera. Nu krijg ik dus een lijst met 'gerepareerde onderdelen', en ik schrik al...

* Camera
* Hier en daar wat tape onderdelen

En GEEN batterij of een moederbord (wat ogenschijnlijk de issue is, want er is al 2x een batterij vervangen).
Moet ik nu hele boze klant gaan spelen bij OnePlus? Er werd mij beloofd dat de issues zouden worden opgelost. Ik hoop dat ze een foutje op deze brief hebben gemaakt en dat de telefoon gewoon naar behoren werkt dit keer. Is toch van de gekke dat dit zowel de 3e a 4e keer zou zijn dat ik een telefoon moet opsturen?
Stond er bij mij ook niet op, ik heb ze gecontacteerd e' ze vertelden me dat probleem niet aan batterij lag maar aan de connectie en dat hadden ze niet vermeld.

Kijk eerst als het effectief opgelost is voor je gaat klagen bij hen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

superiscch schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:50:
[...]

Stond er bij mij ook niet op, ik heb ze gecontacteerd e' ze vertelden me dat probleem niet aan batterij lag maar aan de connectie en dat hadden ze niet vermeld.

Kijk eerst als het effectief opgelost is voor je gaat klagen bij hen.
Ik heb het na 2 uur wel weer ervaren hoor, 30% eraf. Heb ik een bericht gestuurd, vragen ze even om m'n helderheid lager te zetten en WiFi aan.... Alsof dat het probleem is.

Manmanman wat een organisatie. Ik overweeg echt gewoon om dit ding weg te doen en een ander merk te kopen. En dat wil ik niet, want van OP ben in aardig wat goeds gewend. Maar wat is dit triest zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Hoppa!

Telefoon op woensdag verstuurd voor een defecte batterij (naar Arvato in Tsjechie) & vandaag wordt hij alweer bezorgd bij mij thuis :o

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Wow, meen je niet dit.
Hebben ze mijn telefoon gebogen tijdens repair....

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• AOC
  • Niet online

AOC

ComputerHoed schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:21:
Wow, meen je niet dit.
Hebben ze mijn telefoon gebogen tijdens repair....
Zit je scherm los in het frame zoals in dit filmpje YouTube: Loose screen on iPhone 5S ?

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Waterkoker schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:43:
[...]

Zit je scherm los in het frame zoals in dit filmpje YouTube: Loose screen on iPhone 5S ?
Lijkt me toch echt bijzonder duidelijk dat als ik zeg dat de telefoon gebogen is, dat de telefoon gebogen is.
En dus niet het scherm los zit...

Vergeet niet dat we op Tweakers zitten & dus niet op Marktplaats, he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Maar foto's doen meer dan tekst.... gebogen is vele vormen.
Wel superraar als/dat ze hem verbogen hebben.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:27
D0gtag schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:50:
[...]

Ik kan het zelfs beamen, aangezien ik mijn OP5 vorige week heb opgestuurd naar Polen via de OP officiele website na een jaar. Ergo, de garantie termijn van 2 jaar is dus valide en logisch.

OT: ik heb mij OP5 vrijdag opgestuurd en zag vanochtend dat ie al in Polen was om 9.20. Wellicht hebben ze er vandaag dus ook al naar gekeken. Wat mij betreft aan UPS geen slechte ervaring. Echter als ik kijk naar de reacties ben ik wat huiverig over de staat van de reparaties. In mijn geval gaat het om een hardwarematig bluetooth probleem, dus ik vermoed dat ze er een nieuw mobo in zullen zetten. Als ze een reden vinden om het niet onder garantie te laten vallen ben ik 180eu verder en daar zit ik niet bepaald op te wachten.

Even afwachten dus

[ Voor 40% gewijzigd door pannekoek op 24-09-2018 18:11 ]

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:27
Heb hem vanochtend met de post ontvangen, hij doet het weer geweldig. Alleen even alle instellingen terughalen enzo maar dat is een kwestie van tijd. Verder lijkt het scherm netjes teruggeplaatst te zijn. Ze hebben een nieuw mobo geplaatst en nieuwe power/volumeknoppen. Ik ben aldus enorm tevreden met de RMA service van OP

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:06:
[...]

Ik heb het na 2 uur wel weer ervaren hoor, 30% eraf. Heb ik een bericht gestuurd, vragen ze even om m'n helderheid lager te zetten en WiFi aan.... Alsof dat het probleem is.

Manmanman wat een organisatie. Ik overweeg echt gewoon om dit ding weg te doen en een ander merk te kopen. En dat wil ik niet, want van OP ben in aardig wat goeds gewend. Maar wat is dit triest zeg...
Goed, weer een update. Na 100 screenshots sturen, weer de standaardprocedures (apps uitschakelen en an die rommel) te volgen, wordt er een derde dan wel niet vierde reparatie aangeboden. Dit keer het moederbord! Ik gaf dat overigens zelf een maand geleden al aan, maar blijkbaar was dit allemaal nodig om ervoor te zorgen dat deze reparatie uiteindelijk wordt uitgevoerd. Tevens geven ze aan dat "er al een batterijvervanging plaatse heeft gevonden" terwijl dat dus de camera was.

Ik heb nu heel 'lief' gereageerd dat ik daartoe bereid ben, mits dus ook de batterij daadwerkelijk wordt vervangen. Dit is namelijk nog niet gedaan. Na deze mainboard reparatie heb ik inmiddels op de behuizing na praktisch een gloednieuwe telefoon. Wat er al gerepareerd is (en gaat komen)

- Scherm (ging stuk tijdens transport/reparatie)
- Batterij (gaat nog komen)
- Camera (kwam voor een batterijvervanging, er is een camera vervangen)
- Mainboard (gaat nog komen)

Ik wacht weer af, ik heb veel geduld maar die raakt inmiddels op :) Ook de standaardreplies van de aftersales zijn vrij standaard en ze bleven maar doorhameren over de screenshots die kosten wat het kost blijkbaar doorslaggevend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Guillaume001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:18:

Ik was benieuwd of het ondertussen al verholpen is?
Ik weet verder niet hoe je DHL benaderd heb maar als het via mail is zou ik nogmaals een mail sturen maar dan nu iedereen van DHL in de to: en het verhaal gewoon uitleggen hoe het gegaan is, ow en ook Bpost erbij en stel ze meteen aansprakelijk voor de geleden schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillaume001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 09:57
schumi2004 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:08:
[...]

Ik was benieuwd of het ondertussen al verholpen is?
Ik weet verder niet hoe je DHL benaderd heb maar als het via mail is zou ik nogmaals een mail sturen maar dan nu iedereen van DHL in de to: en het verhaal gewoon uitleggen hoe het gegaan is, ow en ook Bpost erbij en stel ze meteen aansprakelijk voor de geleden schade.
Dankjewel voor de interesse, even ter verduidelijking een update over de voorbije dagen/weken.
Korte samenvatting die niet alle communicatie naar alle verschillende bedrijven bevat:
OP & Arvato (service partner van OP) hebben uiteindelijk toch contact gehad met Bpost en DHL --> beiden zouden tov OP geclaimd hebben dat ze willen meewerken maar enkel als het via mij geïnitieerd was (tegengestelde van wat mij dus gezegd werd).

Daarop heb ik eerst DHL gecontacteerd (via mail) met deze neergeschreven commentaar van OP en dergelijke --> weer rondgestuurd van DHL Parcel naar DHL Express en terug. Uiteindelijk claimde DHL Express contact te hebben gehad met Bpost die hen niet wilden verder helpen, ik moest contact opnemen.

Bpost gecontacteerd --> claimen dat DHL geen contact opgenomen heeft en dat er dus ook geen dossier aangemaakt is om enerzijds terug te sturen/door te geven naar DHL. Mij gevraagd om DHL te vragen naar het dossiernummer (want zelf contact opnemen is uiteraard onmogelijk :o -).

DHL opnieuw gecontacteerd --> claimen dat Bpost geen dossier wou opmaken, willen ook niet opnieuw contact opnemen met Bpost.

Het stopt hier voor mij, ik heb mezelf een nieuw toestel gekocht (pocophone) en ga klacht indienen bij de EU small claims: https://europa.eu/youreur...ms-procedure/index_nl.htm

Echt veel goede hoop heb ik hier ook niet in aangezien ik het vermoeden heb dat het heel moeilijk wordt om een schuldige aan te duiden. Helaas...

Sidenote: gisteren een in mijn ogen vrij onvriendelijke mail van DHL Express ontvangen (met DHL Parcel in kopie) om daarna DHL Parcel mij terug naar het label te vragen (ergens goede hoop) om het dan gewoon opnieuw door te sturen naar DHL Express... Ten tijde van customer-journeys, E2E processen en user stories zou ik wel goeie use-case zijn me dunkt :P

Edit: Oh en hoe ik contact heb opgenomen, mails (naar alle divisies van DHL) en telefonisch. Voor Bpost telefonisch ik kon niet verder in hun contactformulieren met mijn trackingnr. Hoewel dit trackingnr. wel werkt op hun trackingssite...

[ Voor 4% gewijzigd door Guillaume001 op 28-09-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Waterkoker schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:19:
Na 2 maanden van mailwisselingen, communicatiefoutjes, schade ontstaan door reparatie, schade ontstaat door slechte verpakking vanuit het reparatiecentrum en de nodige frustraties toch een verzachtend einde.

OnePlus heeft intern besloten dat het beter is om mijn device (OnePlus 3) te vervangen. Hierop hebben ze een aanbod gedaan en ben ik op ingegaan. Binnenkort een OnePlus 6 op de mat. Nu moet ik zeggen dat ik dit zeer netjes vind.

Tip voor ieder die hun device terug stuurt voor RMA waarbij het scherm wordt losgehaald om onderdelen te vervangen. Controleer altijd of het scherm weer goed bevestigd is. Anders krijg je dit effect YouTube: Loose screen on iPhone 5S Hierdoor is de aansluiten met het frame niet meer goed en is het apparaat nog gevoeliger voor vocht.

Hetzelfde heb ik ook met een MotoG3 gehad (na reparatie) welke waterdicht is. Nja, als het scherm er op die manier in zit is het zeker niet meer waterdicht ;)

Ik denk dat veel devices hiermee te maken hebben gezien de manier waarop ze gebouwd zijn. Hierop vraag ik mij dan ook oprecht af of een scherm eigenlijk wel goed terug geplaatst kan worden na reparatie.
Mijn oude OP3 hebben ze destijds ook vervangen voor een OP5T. Ik moest nieuwprijs OP5T - nieuwprijs OP3 bij betalen. Bij jou denk ik ook? Kreeg eerst een OP5 aangeboden, maar roek ik naar de OP5T vroeg was dat ook mogelijk voor hetzelfde prijs xD.

Kreeg dit pas aangeboden na vele RMA's en veel niet nagekomen beloftes. Dus lekker moeilijk blijven doen, als ze hun beloftes niet nakomen of reparaties niet goed doen ;p.

• AOC
  • Niet online

AOC

xileS schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:40:
[...]

Mijn oude OP3 hebben ze destijds ook vervangen voor een OP5T. Ik moest nieuwprijs OP5T - nieuwprijs OP3 bij betalen. Bij jou denk ik ook? Kreeg eerst een OP5 aangeboden, maar roek ik naar de OP5T vroeg was dat ook mogelijk voor hetzelfde prijs xD.

Kreeg dit pas aangeboden na vele RMA's en veel niet nagekomen beloftes. Dus lekker moeilijk blijven doen, als ze hun beloftes niet nakomen of reparaties niet goed doen ;p.
Bij mij kwamen er geen verdere kosten bij kijken. Nu is de eens situatie niet met de andere te vergelijken denk ik. Helaas is ds 6T nog niet uit :)

Overigens kwam de OP6 ook weer binnen met een beschadigde originele doos. Heb geen zin meer om moeilijk te doen. Het apparaat werkt prima op het wegvallen van wifi na maar dat komt wellicht door custom rom

• xileS
  • Niet online
Waterkoker schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 02:27:
[...]

Bij mij kwamen er geen verdere kosten bij kijken. Nu is de eens situatie niet met de andere te vergelijken denk ik. Helaas is ds 6T nog niet uit :)

Overigens kwam de 6T ook weer binnen met een beschadigde originele doos. Heb geen zin meer om moeilijk te doen. Het apparaat werkt prima op het wegvallen van wifi na maar dat komt wellicht door custom rom
Dat is wel heel netjes, een OP3 gratis ruilen voor de OP6 :o.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
pannekoek schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:59:
[...]

Ik kan het zelfs beamen, aangezien ik mijn OP5 vorige week heb opgestuurd naar Polen via de OP officiele website na een jaar. Ergo, de garantie termijn van 2 jaar is dus valide en logisch.
In 2016 na 23 maanden OPO ingestuurd en nieuwe mobo, 0 kosten.

Oneplus voldoet gewoon aan de EU regels.

Zie ook anessie in "[OnePlus] RMA & Support"

[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 29-09-2018 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Helaas, scherm van mijn Oneplus 6 is niet meer wat het was na een val. Ik las dat de prijs voor een nieuw scherm € 79,63 excl. btw en arbeidskosten is.

Heeft iemand al een het scherm van een Oneplus 6 laten maken? Zo ja, hoeveel was je in totaal kwijt en hoe lang duurde de reparatie ongeveer?

Inmiddels een service request gedaan.

Update: heb al een bericht van Oneplus n.a.v. request, totaalbedrag € 120,70.

[ Voor 10% gewijzigd door ChromeFR op 03-10-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:37:
[...]

Goed, weer een update. Na 100 screenshots sturen, weer de standaardprocedures (apps uitschakelen en an die rommel) te volgen, wordt er een derde dan wel niet vierde reparatie aangeboden. Dit keer het moederbord! Ik gaf dat overigens zelf een maand geleden al aan, maar blijkbaar was dit allemaal nodig om ervoor te zorgen dat deze reparatie uiteindelijk wordt uitgevoerd. Tevens geven ze aan dat "er al een batterijvervanging plaatse heeft gevonden" terwijl dat dus de camera was.

Ik heb nu heel 'lief' gereageerd dat ik daartoe bereid ben, mits dus ook de batterij daadwerkelijk wordt vervangen. Dit is namelijk nog niet gedaan. Na deze mainboard reparatie heb ik inmiddels op de behuizing na praktisch een gloednieuwe telefoon. Wat er al gerepareerd is (en gaat komen)

- Scherm (ging stuk tijdens transport/reparatie)
- Batterij (gaat nog komen)
- Camera (kwam voor een batterijvervanging, er is een camera vervangen)
- Mainboard (gaat nog komen)

Ik wacht weer af, ik heb veel geduld maar die raakt inmiddels op :) Ook de standaardreplies van de aftersales zijn vrij standaard en ze bleven maar doorhameren over de screenshots die kosten wat het kost blijkbaar doorslaggevend waren.
Ik heb een vrij lange adem met dit soort zaken, maar dit is echt van de zotte.
Zojuist na anderhalve week m'n OP3T weer teruggekregen.

Dit is de "Despatch letter" die ik heb gekregen bij retour van mijn telefoon. Aan Engelse les is ook niet veel tijd besteed...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rfu3iqj.jpg

Ik heb altijd vertrouwen gehad in dit bedrijf, maar sinds vandaag is het weg. Serieus? Een derde RMA, en het probleem nog steeds niet opgelost? Waarin de derde RMA gewoon niets gedaan is om dat "men niets had kunnen vinden tijdens observatie"?

Stuur gewoon een nieuwe man, dit grapje heeft al veel meer gekost dan een nieuwe telefoon. En ik zit er ook niet op te wachten om weer met een leentoestel aan de gang te gaan. Ik wilde die OnePLus 6T kopen maar dat ga ik denk ik ook niet meer doen. Contact met de customer care van OP is ook niet ten top, er werd dus beloofd dat ik een nieuw moederbord en batterij zou krijgen, waar ik eerst een stuk of 10 screenshots voor battery performance moest sturen (waarin tevens ook een third party app werd aangeraden, en vervolgens een disclaimer volgde over de juistheid van een third party app). Lekker bezig!

Diep triest dit. Die OP3T is een mooi toestel, nu het personeel nog.

[ Voor 0% gewijzigd door Processorkoeler op 09-10-2018 23:44 . Reden: Plaatje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iquinox
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-05 11:54
Zojuist 1+6 aangemeld bij RMA en bericht ontvangen dat RMA is goedgekeurd. Wacht nu op mail van UPS, hoe lang kan dit duren?

Een beetje meer eigen inzet is wel gewenst. Dit is het RMA topic, de meeste hier hebben dezelfde procedure gevolgd als jij en kan me dan ook niet voorstellen dat nergens staat hoelang dit mogelijk kan duren.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 10-10-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Wew, oké. Weer van hut naar her gestuurd bij OnePlus CS. Maar weer een chat gestart op de website, en de medewerker ging "er persoonlijk voor zorgen dat alles goed komt". Inmiddels ben ik wel bekend met dit verhaal en begint het me een beetje de keel uit te hangen..

Er werd dus aan het "higher management" gevraagd of mijn toestel zou mogen worden omgeruild. Of ik eerst even m'n telefoon weer zou willen opsturen zodat ze hierover kunnen beslissen. Om al mijn vragen wordt heen gepraat en vrolijk een berichtje "thank you for your patience" en "thank you for choosing OnePlus".

Is er iemand die contactgegevens heeft van bijvoorbeeld een HQ in Nederland? Van die klantenservice word ik niet veel beter, inmiddels maar via social media gaan proberen te contacten maar alles wat ik daar te horen krijg is "we hebben het doorgezet naar de klantenservice". OnePlus is niet aangesloten bij de geschillencommissie dus dat gaat het ook niet oplossen. Chatten, mailen, social media werkt allemaal niet en ik word gewoon aan het lijntje gehouden of ik 'nog even geduld wil hebben'. FYI; dit speelt al sinds september 2017 (actief sinds februari 2018 voor de reparatieprocedure).

Wat kan ik nu het beste doen? Even afgezien van een andere telefoon kopen, want deze zit gewoon nog binnen de garantieperiode en buiten het feit dat de support van OnePlus (naar mijn mening) gewoon gelijk is aan een zak tuinaarde, is de OP3T een prima toestel (als deze normaal functioneert). Wie er dan ook antwoord heeft, mijn dank is eeuwig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Processorkoeler schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:03:
Is er iemand die contactgegevens heeft van bijvoorbeeld een HQ in Nederland?
Heb je het NL-telefoonnummer al geprobeerd: +31 85 2083 289? En verder is er nog geen HQ in Nederland. Er werd begin deze maand wel bekend gemaakt dat er eentje komt, maar die is er volgens mij nog niet: https://androidworld.nl/nieuws/oneplus-verkoop-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

rens-br schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Heb je het NL-telefoonnummer al geprobeerd: +31 85 2083 289? En verder is er nog geen HQ in Nederland. Er werd begin deze maand wel bekend gemaakt dat er eentje komt, maar die is er volgens mij nog niet: https://androidworld.nl/nieuws/oneplus-verkoop-nederland/
heb ik ooit gebeld, toen kreeg ik een Chinese medewerker aan de telefoon die mij in het Engels ging verder helpen. Kan dat best bellen hoor, maar dan gok ik dat het weer een "ik ga het doorzetten" verhaal wordt.
Heb je er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nee, maar dat was het enige Nederland ogende contactmanier die ik kon vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

rens-br schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Nee, maar dat was het enige Nederland ogende contactmanier die ik kon vinden.
Nou, na veel gezeur (en gebel) hebben de 'supevisors' een vervanging goedgekeurd. Dat was alleen niet naar mij gecommuniceerd (tot en met nu). Alleen hebben ze blijkbaar het shipping label verzonden naar mij per e-mail, en die heb ik niet gekregen. Mevrouw aan de telefoon bleef volhouden dat het in mijn spamfolder zou moeten zitten, maargoed. Men is nu druk bezig om uit te zoeken hoe ze een shipping label opnieuw verzenden. Dan kan ik deze opsturen en eindelijk een nieuwe krijgen, zodat ze 100% zeker zijn dat er een reparatie niet fout kan gaan.

Net werd ik ook gebeld door een 'supervisor' van OnePlus. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Manman, twee weken wachten voor niets. Maargoed, twee weken van de 50 is ook weer niets natuurlijk.

Dus eindelijk mijn OP3T (voor de vierde keer) teruggestuurd en deze is ontvangen. Ik zou een nieuwe krijgen. Citaat van OP3T CCA van een week of anderhalf geleden:

"Please be advised that we've sent the replacement and you just have to wait for it within 3-7 business days."

Vervolgens krijg ik vandaag heel leuk te horen:
In regards to your query related to shipping label, we were not able to proceed with the order due to not stock availability . Hence we can provide you refund for the same. Kindly let us know.

Ik ben helemaal klaar met dit *** merk. Jammer dat dat zo moet, ik krijg mijn geld terug (aankoopsom) en daar ga ik wel een ander merk van kopen. De 6T was ik sowieso geen fan van, de 3T wilde ik behouden, maar goed dat kan weer eens niet. Bovenstaand gaf wel de doorslag dat ik geen 6(T) ga kopen, want als die ooit stuk is ben ik weer een jaar verder voordat deze fatsoenlijk wordt gerepareerd.

Voor allen die ooit support van OnePlus nodig hebben, ik wens je veel sterkte, geduld en succes toe. Na (praktisch) een jaar te moeten zeuren om een fatsoenlijke oplossing kan OnePlus dit niet eens bieden. Tegelijkertijd wel heel schijnheilig doen over hoe goed de support en community dan wel niet is.

Enfin, ik heb geen zin meer om hierover te klagen, maar voor mij is het einde OnePlus. Veel meer moeite om dit de wereld uit te krijgen ga ik niet doen, maar dit zegt voor mij genoeg over hoe een merk met zijn of haar klanten omgaat. Van het kastje naar de muur is nog een eufenisme, ik denk dat ik inmiddels van heel de IKEA alle kastjes en muren wel heb gezien, als ik de support van OnePlus moet geloven.

*mic drop*
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus: