Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:44

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Zjemm schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:05:
88 euro om m'n scherm te vervangen, dat valt me nog best mee. Wel vaag dat ie daarvoor helemaal naar Polen moet. Hoop hem deze week weer terug te krijgen.

Wie weet vervang ik zelf de backcover nog een keer met een alieexpress geval, die heeft door de valt wat butsen maar koste bij oneplus ruim 40 euro
In Polen zit OnePlus haar reparatie-service (CTDI).
Tevens weer een goede ervaring gehad met de reparatie-service (3e keer over 3 telefoons). Moederbord was defect dus opgestuurd en 4 dagen later was hij al weer terug in mijn bezit :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Tot nu toe altijd telefoon binnen een week terug. Opsturen duurt 1 dag, "repareren" ook 1 dag en dam nog 1 dag voordat die weer terug in NL is.

Je hebt ook nog Arvato (Tsjechië dacht ik). Naar mijn gevoel is CTDI beter. Aangezien Arvato bij mij toestel al terug stuurde na alleen een software update te doen.

• soundblast
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07-03 20:42
Gisteren contact gehad met Oneplus via de telefoon omdat ik per ongeluk met het bestellen van een Oneplus 5T een carbon bumpercase voor een Oneplus 5 heb besteld. Lekker bezig dus...
Na de boel uitgelegd te hebben via de telefoon kreeg ik binnen 10 minuten keurig netjes een mailtje met uitleg hoe de hele RMA moet gaan werken. Zojuist het stappenplan doorlopen en nu afwachten hoe snel ze reageren of het hoesje daadwerkelijk direct terug gestuurd kan worden en dat zij de juiste opsturen voor de Oneplus 5T.

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zojuist ook een RMA ingediend wegens mijn defecte scherm van mijn OP3. Zelf de charging usb port proberen te vervangen en toen kraakte mijn scherm bij het openen van de OP3. Achteraf heel dom natuurlijk, lesje wel geleerd.

Ik kan nog niet kiezen uit een nieuwe nokia, dus hopelijk kan mijn scherm cheap gemaakt worden. Hier en daar gelezen dat dit rond de 90 euro moet kosten.

Edit:
Binnen een uur al antwoord.
quote:
Screen and Fingerprint Sensor - EUR 69.80
Labor - EUR 18.50
VAT - 23.00%
Total - EUR 108.609
Gaan we maar doen denk ik :-)

FREAKJAM wijzigde deze reactie 27-02-2018 22:43 (19%)

ESXi server: Intel Xeon 1230V3, Supermicro X10SL7-F, Kingston KVR16E11K4/32, Seasonic G-Serie 360Watt , 6xWD30EFRX (RAIDZ2) | My personal blog!

• soundblast
quote:
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:20:
Zojuist ook een RMA ingediend wegens mijn defecte scherm van mijn OP3. Zelf de charging usb port proberen te vervangen en toen kraakte mijn scherm bij het openen van de OP3. Achteraf heel dom natuurlijk, lesje wel geleerd.

Ik kan nog niet kiezen uit een nieuwe nokia, dus hopelijk kan mijn scherm cheap gemaakt worden. Hier en daar gelezen dat dit rond de 90 euro moet kosten.

Edit:
Binnen een uur al antwoord.

[...]

Gaan we maar doen denk ik :-)
Dat valt alles mee qua prijs man :)

Dit was hun reactie op mijn RMA, ik ga dat dus ook gewoon opvolgen.
quote:
What we would suggest is have the item returned and processed for refund, then purchase the correct screen protector. You can return the accessory provided that it is still within our 15-day return policy and we will be the one to recreate a Return RMA for you. Also, to qualify for a refund, the product(s) must be in 'like new' condition.

If you want to proceed with the return, I would need clear pictures of the case in all angle for documentation. You can attach them to your next response.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Telefoon gister afgeleverd bij een UPS Centre in mijn woonplaats en vanmorgen was de telefoon via een tussenstop in Keulen al gearriveerd in Polen. Inmiddels is het apparaat ook al in onderzoek. Gaat wel vlotjes allemaal.
quote:
JANKI, PL 02/03/2018 9:36 Afgeleverd
Eindhoven, Netherlands 01/03/2018 22:30 Vertrekscan
Price quotation inmiddels ook binnen. €88,52 inclusief btw voor de reperatie van het scherm. Nog zo een dikke 17 euro cheaper dan eerst was gemeld.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 05-03-2018 09:16 (63%)

ESXi server: Intel Xeon 1230V3, Supermicro X10SL7-F, Kingston KVR16E11K4/32, Seasonic G-Serie 360Watt , 6xWD30EFRX (RAIDZ2) | My personal blog!

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-03 22:26

Processorkoeler

Geen stock koeler

Hallo!

Klein vraagje; ik denk dat ik dus binnenkort m'n OP3T maar eens RMA moet gaan sturen door wat problemen die al lange tijd spelen (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54555981 )

Nu ben ik bang dat tijdens de verzending (mocht dit nodig zijn) er iets kapot gaat van m'n telefoon. Dit heb ik al bij Samsung eerder gehad, en daar kwam héééél veel gedoe mee. Weet iemand hoe het zit met de verzending? Ik lees DHL en "insurance" maar is dit iets soortgelijks aan "aangetekend verzenden" van PostNL dat zodra er iets fout gaat dat netjes geregeld wordt? Ik ga er niet van uit, maar je weet maar nooit.

edit: Ik lees ook hier en daar UPS. Heeft UPS ook zoiets?

Processorkoeler wijzigde deze reactie 11-03-2018 23:26 (4%)

• xileS
  • Niet online
quote:
xileS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Ik ga het pas ontvangen toestel van mijn vriendin aanstaande week terug sturen, aangezien die toch nog niet in gebruik is.

Ik ga het express niet resetten. En laat er een pincode en face unlock er op. Ben benieuwd of ik het gereset terug krijg.

Zal het waarschijnlijk volgende week laten weten.

Om mijn eigen toestel puur voor de DRM update terug te sturen vind ik net te gek, aangezien ik die functie nooit gemist heb en bijna nooit gebruik. Dus daar wacht ik nog even mee.
Het RMA gaat deze keer wat moeizamer. Misschien is het puur pech of het kan verschil uitmaken hoe je RMA aanvraagd. Ik deed het deze keer iig via een al lopende support ticket en het duurde nogal "lang" voordat ik een shipping label kreeg, mijn vermoeden was al gelijk dat hier iets niet goed ging dus heb ze hiervoor een paar x moeten herinneren.

Misschien gaat het via de chat of RMA aanmelden via de order zelf wat soepeler?

De status van mijn repair stond sinds vorige week al op "contact with customer", alleen ik kreeg geen enkele bericht en heb hier via de OP support ticket een aantal x naar gevraagd, maar kreeg steeds het bericht dat ik nog even geduld moest hebben. Hier dacht ik ook al dat er iets mis ging, want normaal gaat zo'n RMA zeer snel (ook als ik andere ervaringen lees).

Eindelijk nadat ik ze vandaag nog een keer navraag had gedaan, hebben ze pas een bericht gestuurd naar CTDI en ik kreeg gelijk het volgende mail van CTDI zelf:

To install Widevine Key technician need to unlock your device.
Please provide me code otherwise technician will erase data from the device.

Mijn vermoeden was idd dat de pin lock in de weg zat, maar ze willen blijkbaar nog wel even weten of ze alles mogen verwijderen. Dus locked met wachtwoord/pin opsturen voor de update is geen optie, maar unlocked waarschijnlijk wel. Alleen moet je support wel vertrouwen met je gegevens.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Ik heb eergisteren een rma aangevraagd voor Widevine, maar om één of andere reden nog niets mogen ontvangen om het op te sturen. Had gehoopt al op te kunnen sturen.

Als ik kijk bij Oneplus onder mijn account, dan is er geen support ticket en geen service request. Vaag.
Duik zo de chat wel even in om 10 uur. Kijken of zij de aanvraag kunnen vinden, anders moet ik hem opnieuw doen. Stuur ik hem volgende week maandag wel op.
Blijkbaar laatste vinkje vergeten te zetten. Staat nu een service request, maar lijkt erop dat ik hem al moet sturen, maar heb geen label nog gekregen. Dus ga er maar even vanuit dat ik daar nog op moet wachten.

Arunia wijzigde deze reactie 14-03-2018 10:29 (65%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-03 10:02
Hmm. Volgens OnePlus moet ik Oxygen 5.0.3 flashen om de Widevine DRM te laten installeren. Met de Beta zou het niet werken. Iemand ervaringen mee?

• Arunia
  • Nu online
Volgens mij gaat het er eerder om dat het niet op de oude beta werkt, maar ik zit zelf bijvoorbeeld op de laatste beta en moet mijn telefoon nog opsturen. Anders flashen zij hem maar.
De laatste beta werkt L1 iig gewoon, lijkt me sterk dat het niet te flashen valt daar het in een andere partitie zit.

• CDA441
  • Laatst online: 10-03 20:35
Mijn OP3T ligt sinds vandaag bij Arvato Tsjechië.
So far ben ik blij met de snelheid met de communicatie tussen ik en de OnePlus support :)

Ik hoop dat ze m'n "pristine condition" met cameradefect ook in "pristine condition" houden.
Zit nog binnen de garantieperiode dus ik hoop op geen extra kosten O-)

PS: Arvato maakt foto's met een scanner, en die heeft krasjes volgens de support.

CDA441 wijzigde deze reactie 16-03-2018 17:00 (12%)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:14
Ik heb mijn 3 ook terug moeten sturen voor de camera. Vrijdag opgestuurd en donderdag terug... Sneller kan niet denk ik :-)

• Arunia
  • Nu online
Hebben jullie de oneplus opgestuurd in de eigen doos en daar omheen nog een doos? Krijg je je eigen doosje weer terug?
Ik wilde die van mij maandag versturen maar donderdag en vrijdag heeft de ups al aan de deur gestaan. Dacht dat ik zelf een afspraak moest maken.

Arunia wijzigde deze reactie 17-03-2018 09:56 (38%)

• CDA441
Ik had m'n foon opgestuurd in bubble wrap en packing peanuts zonder originele doos, ik geloof toch wel dat je je doos terug krijgt. Anders moet je eens kijken via de OnePlus service attachment of je doos er ook bij zit in de scanner.

• Arunia
  • Nu online
@CDA441 Hij moet nog verstuurt worden. Ben vandaag alles aan het klaarmaken. Denk dat ik hem toch in het doosje verstuur zonder backcover erop. Boekjes en alles eruit.

• KoenCows
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:18
quote:
Arunia schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:55:
Hebben jullie de oneplus opgestuurd in de eigen doos en daar omheen nog een doos? Krijg je je eigen doosje weer terug?
Ik wilde die van mij maandag versturen maar donderdag en vrijdag heeft de ups al aan de deur gestaan. Dacht dat ik zelf een afspraak moest maken.
Ik heb mijn OnePlus opgestuurd in de originele doos en daaromheen een standaard bruine doos. Kreeg het toestel terug in de originele OnePlus doos met daaromheen een plastic zak van UPS.

Zondag verzoek ingediend voor Widevine L1 support. Maandag had ik het label binnen en heb ik de telefoon afgegeven bij een UPS point. Dinsdag was hij al in Polen bij CDTI. Woensdag is hij weer verzonden en donderdag had ik hem weer terug. Snelle service!

• soundblast
quote:
soundblast schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:57:
[...]

Dat valt alles mee qua prijs man :)

Dit was hun reactie op mijn RMA, ik ga dat dus ook gewoon opvolgen.

[...]
Uiteindelijk de foto's opgestuurd en dezelfde dag nog reactie dat ik het verkeerde hoesje kon opsturen met een label dat door hun was aangemaakt. Toen het pakketje was opgepikt ontving ik een dag later al reactie dat de RMA goedgekeurd was en dat ik het geld terug kreeg.
Inmiddels het juiste hoesje binnen, dus ben persoonlijk erg tevreden over de service van Oneplus :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinF
quote:
Arunia schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:36:
@CDA441 Hij moet nog verstuurt worden. Ben vandaag alles aan het klaarmaken. Denk dat ik hem toch in het doosje verstuur zonder backcover erop. Boekjes en alles eruit.
Zo doe ik het ook, gaat maandag richting UPS. De OP verpakking zit ook nog eens in de bruine doos, maar die boeit me vrij weinig als ik die niet terug krijg. Vervolgens zit alles in een plastic zak dicht gemaakt.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Uiteindelijk in een dikke week mijn OP3 ontvangen nadat ik deze had opgestuurd ter reparatie. Zowel scherm plus de usb charge port gemaakt voor ~85 euro. Ik ben een tevreden mens.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 19-03-2018 13:41 (9%)

• CDA441
En we hebben een update!
Moederbord is defect en is onder garantie vervangen :)
Hopelijk krijg ik m'n OP3T ongeschaafd terug want er staat iets van "visual status: Colour/Coating skims through off." :?

• Arunia
  • Nu online
Gisteren weggebracht en vandaag al in Polen aangekomen. Nu natuurlijk naar het punt waar ze updaten. We gaan het meemaken wanneer die terug komt. Hoop stiekem donderdag.

Blijkbaar als je een RMA aanvraagt, regelen zij al dat UPS langs komt. Wist ik niet, maar ze zijn 3 keer langs geweest incl. de dag dat ik hem zelf heb weggebracht. Maar goed. Goede service, maar jammer dat ze voor niets langs zijn gekomen.

• CDA441
Ok, vorige week donderdag verzonden en vandaag in huis!
Erg snelle service van OnePlus, en toch een goede ervaring met Arvato Tsjechië _/-\o_
Kwam in een DHL zak met een doos en foam er rond, dus erg goed ingepakt.
Geen extra krasjes erbij gekregen, en alles werkt naar behoren, dus camera is weer hersteld :D
Gratis en voor niets omdat het binnen de garantietermijn ligt, zo kan ie wel even door :)

Nu nog even nadenken of ik die aan m'n zus ga verkopen of aan een wildvreemde :>

• RobinF
quote:
Arunia schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:13:
Gisteren weggebracht en vandaag al in Polen aangekomen. Nu natuurlijk naar het punt waar ze updaten. We gaan het meemaken wanneer die terug komt. Hoop stiekem donderdag.

Blijkbaar als je een RMA aanvraagt, regelen zij al dat UPS langs komt. Wist ik niet, maar ze zijn 3 keer langs geweest incl. de dag dat ik hem zelf heb weggebracht. Maar goed. Goede service, maar jammer dat ze voor niets langs zijn gekomen.
Zelfde hier. Compleet tijdspad:
quote:
Woensdag:
22:00 RMA aangevraagd
Donderdag:
01:08 OnePlus reactie
09:20 Bevestiging
12:27 OnePlus bevestiging
13:15 Email van CTDI + UPS (verzendlabel, tracking, verzendbewijs etc)
Vrijdag:
12:20 UPS aan de deur voor ophalen pakket, gemist.
Zondag:
--:-- Telefoon backup, reset, inpakken etc
Maandag:
13:03 Telefoon afgegeven bij UPS AccessPoint
17:43 Telefoon in Heereveen
Dinsdag:
0:53 Telefoon in Keulen
6:26 Telefoon in Warschau (Aankomstscan)
8:18 Telefoon in Warschau (Importscan)
9:12 Afgeleverd bij CTDI Polen
In de CTDI tracker is nog niet zo veel te zien

EDIT: Inmiddels in de CTDI tracker zichtbaar bij booking. K hoop niet dat ie daadwerkelijk pas de 22e wordt behandeld.

RobinF wijzigde deze reactie 20-03-2018 10:55 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@RobinF Hij is bij mij ook binnen. Lagen dus naast elkaar in Polen. :D
Als ze vandaag al iets doen, dan zou die morgen al hier kunnen zijn, maar verwacht dat dat donderdag gaat zijn. Echt heel snel eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
xileS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:27:
[...]

Het RMA gaat deze keer wat moeizamer. Misschien is het puur pech of het kan verschil uitmaken hoe je RMA aanvraagd. Ik deed het deze keer iig via een al lopende support ticket en het duurde nogal "lang" voordat ik een shipping label kreeg, mijn vermoeden was al gelijk dat hier iets niet goed ging dus heb ze hiervoor een paar x moeten herinneren.

Misschien gaat het via de chat of RMA aanmelden via de order zelf wat soepeler?

De status van mijn repair stond sinds vorige week al op "contact with customer", alleen ik kreeg geen enkele bericht en heb hier via de OP support ticket een aantal x naar gevraagd, maar kreeg steeds het bericht dat ik nog even geduld moest hebben. Hier dacht ik ook al dat er iets mis ging, want normaal gaat zo'n RMA zeer snel (ook als ik andere ervaringen lees).

Eindelijk nadat ik ze vandaag nog een keer navraag had gedaan, hebben ze pas een bericht gestuurd naar CTDI en ik kreeg gelijk het volgende mail van CTDI zelf:

To install Widevine Key technician need to unlock your device.
Please provide me code otherwise technician will erase data from the device.

Mijn vermoeden was idd dat de pin lock in de weg zat, maar ze willen blijkbaar nog wel even weten of ze alles mogen verwijderen. Dus locked met wachtwoord/pin opsturen voor de update is geen optie, maar unlocked waarschijnlijk wel. Alleen moet je support wel vertrouwen met je gegevens.
Telefoon was 7 maart opgehaald door UPS. En gisteren 19 maart (afgelopen vrijdag kwam UPS iets te vroeg) pas terug ontvangen.

Telefoon is niet gereset. Pincode lock zat er ook nog op, wat de grote vertraging heeft gegeven. Security staat iig nu wel op L1.

Voor de mensen die voor de widevine update willen terug sturen en geen zin in een reset hebben. Dan zou je de lock codes eraf kunnen halen en is misschien met een aparte app een aantal apps beveiligen een optie?

• Arunia
  • Nu online
@xileS Dat is een goeie. Waarschijnlijk is het tweeledig dat ze het vragen.
1 voor hen is het makkelijker om te doen zonder ergens door tegengehouden te worden.
2 voor jezelf is het veiliger dat je data niet vrij toegankelijk is voor iemand die je telefoon in handen krijgt. Al dan niet diefstal.

Ikzelf heb wel de beta nog op de telefoon staan van mijn 5t, maar goed. Denk niet dat dat een probleem gaat zijn.

Ga hem hierna maar eens leeg opnieuw installeren en rooten. Telefoon heb ik een hoeveelheid foto's op staan. Zag het laatste bij mijn vrouw d'r iPhone ook al. Van al die tijd stonden alle foto's er nog op en gingen automatisch naar iedere telefoon weer mee.
Dus die er af gehaald en nu is ze ze aan het verwijderen. Wel lekker om een keer een lege telefoon te hebben.

• RobinF
quote:
Arunia schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:58:
@RobinF Hij is bij mij ook binnen. Lagen dus naast elkaar in Polen. :D
Als ze vandaag al iets doen, dan zou die morgen al hier kunnen zijn, maar verwacht dat dat donderdag gaat zijn. Echt heel snel eigenlijk.
Inmiddels al "In Service"

EDIT: Via https://oneplus.ctdipolska.pl/

RobinF wijzigde deze reactie 20-03-2018 14:25 (5%)

• Arunia
  • Nu online
@RobinF Bij mij "in inspection" zie "in service" niet staan, maar denk dat dat allemaal wel goed komt. Hij ligt nu onder de scanner denk ik. :p

• RobinF
OnePlus zegt "Your return(s) have been repaired, and they will be shipped out soon." en CTDI zegt "Released to QC", dus ben benieuwd of ie nog met een zending van UPS mee kan vandaag! Dat zou pas snelle service zijn, zeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@RobinF Ah, die laatste kan ik niet checken omdat ik mijn imei niet bij de hand heb. Staat in mijn account. Maar goed om dat ook even te checken idd. Maar zie het wel. Oneplus zelf geeft iig nog aan dat hij onder de scanner ligt zeg maar.
In service staat hij op.
Verwachte reparatie datum (moest hem als reparatie aanmelden trouwens) is 22 maart. We gaan het zien. Dan is die toch nog voor het weekend thuis.

Arunia wijzigde deze reactie 20-03-2018 17:04 (31%)

• RobinF
Zojuist "Released to Dispatch" dus ik verwacht dat ie vandaag nog verzonden wordt.

• Arunia
  • Nu online
Zelfde voor mij. Dus wat dat betreft liggen ze gezellig naast elkaar. Morgen denk ik binnen dan.
Alleen even kijken of ik een code kan vinden om hem te tracen.

• RobinF
quote:
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:56:
Zelfde voor mij. Dus wat dat betreft liggen ze gezellig naast elkaar. Morgen denk ik binnen dan.
Alleen even kijken of ik een code kan vinden om hem te tracen.
Ik verwacht die straks te krijgen. OnePlus zelf zegt nog niet "shipped out to customer" dus ik denk dat dat in de loop van de dag gebeurt en UPS dan emailt met Track & Trace

EDIT OnePlus meldt "Shipped to Customer"

RobinF wijzigde deze reactie 21-03-2018 14:43 (4%)

• superiscch
Ik kreeg een melding van DHL, niet van Oneplus

• Arunia
  • Nu online
@RobinF Idem voor mij. Echter nog geen trace gekregen verder. Staat alleen op de site. Zal morgen wel binnen komen gok ik. Ben blij dat ik eindelijk van de Lumia 550 weer terug naar Android kan. Is toch maar behelpen met de oude telefoon van mijn moeder. :P
Dan merk je weer wat je allemaal gewend bent om te gebruiken zo. Gelukkig morgen de hele dag de mogelijkheid om mijn telefoon aan te nemen, dat scheelt weer.

• RobinF
quote:
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:55:
@RobinF Idem voor mij. Echter nog geen trace gekregen verder. Staat alleen op de site. Zal morgen wel binnen komen gok ik. Ben blij dat ik eindelijk van de Lumia 550 weer terug naar Android kan. Is toch maar behelpen met de oude telefoon van mijn moeder. :P
Dan merk je weer wat je allemaal gewend bent om te gebruiken zo. Gelukkig morgen de hele dag de mogelijkheid om mijn telefoon aan te nemen, dat scheelt weer.
Vertel mij wat, ik gebruik nu een iPhone 5S :D Zo wat is dat klein.

Verwacht eigenlijk straks nog een email maar nog niets ontvonden

• Arunia
  • Nu online
@RobinF Haha, inderdaad. Zoveel waar je aan gewend bent. Mijn smartwatch is nu ook een normale watch. Want niet de moeite gedaan als dat al kan om het te koppelen.
Internetbankieren is ook geen app voor volgens mij.
Nahja, kan hem straks weer vast houden. _O-

• RobinF
@Arunia , mijne is inmiddels al uit Warschau volgens UPS. Verwachte leverdatum is morgen voor het einde van de dag

En inderdaad, mijn LG G Watch R is eigenlijk ook een dumbwatch, verlies aldoor verbinding met mn telefoon en dan moet ik die app weer openen en opnieuw verbinden...

RobinF wijzigde deze reactie 21-03-2018 18:34 (42%)

• Arunia
  • Nu online
@RobinF bij mij ook. Dus morgen eindelijk weer alles instellen. Ben blij dat die bijna terug is.

• Arunia
  • Nu online
Mijn telefoon is iig weer terug (insert Link holding a new item above his head with the according sound with it).
Echter de screenprotector is aan de randen iig opgetild. Ben daar wat minder blij mee. Nu zaten er al wel beschadigingen op, maar lijkt me dat dat niet echt moet kunnen.

Blijkbaar is het scherm er af geweest en is de protector voor vervoer en niet echt voor gebruik.
Ach ja, ik heb er nog eentje.

Arunia wijzigde deze reactie 22-03-2018 18:06 (18%)

• RobinF
Bij mij niks aan de hand, alleen de bruine doos is daar achter gelaten, maar dat boeit me niet zo. Verder niets aan te zien en de Widevine DRM is nu L1

Volledig tijdspad:
quote:
Woensdag:
22:00 RMA aangevraagd
Donderdag:
01:08 OnePlus reactie
09:20 Bevestiging
12:27 OnePlus bevestiging
13:15 Email van CTDI + UPS (verzendlabel, tracking, verzendbewijs etc)
Vrijdag:
12:20 UPS aan de deur voor ophalen pakket, gemist.
Zondag:
--:-- Telefoon backup, reset, inpakken etc
Maandag:
13:03 Telefoon afgegeven bij UPS AccessPoint
17:43 UPS Aankomst (Heereveen)
Dinsdag:
09:12 UPS Afgeleverd (CTDI)
10:52 CTDI Booking
14:15 CTDI In Service
16:33 CTDI Released to Quality Control
Woensdag:
08:35 CTDI Released to Dispatch
14:29 OnePlus Shipped out to Customer
17:10 UPS Afhaalscan (CTDI)
Donderdag:
7:30 UPS Aankomstscan (Heereveen)
8:52 UPS In Transit
17:32 UPS Afgehaald

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:33

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
Sahi_NL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:05:
[...]

Net geprobeerd een RMA aan te melden, maar ook de site geeft een foutmelding. Met de support medewerker in de chat kwam ik niet veel verder.
Een update: Vorige week toch RMA kunnen maken met een andere Support medewerker. Zaterdag is de telefoon met UPS naar Polen gegaan. Vandaag had ik hem terug met een nieuw moederbord!

Al met al toch erg snel afgehandeld!

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• terror538
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik loop tegen een brickwall aan met mijn 3T

2e hands gekocht, heb geen ordernummer of gegevens originele koper.

Volgens de support medewerker zit er nog tot eind dit jaar garantie op, ze willen hem echter niet aannemen ter reparatie zonder ordernummer of gegevens eerste koper, eikels.

Mag ook helemaal niet vziw: naar europees recht mogen ze alleen gegevens vragen die hun helpen te vinden hoe lang de garantie geldig is. Daar ze dat al hebben kunnen doen adhv serienummer en IMEI zouden ze de telefoon gewoon moeten aannemen ter reparatie.

Iemand ervaring met een betere ingang bij support die /wel/ uitvoert wat het recht zegt?

too weird to live too rare to die

• Arunia
  • Nu online
Volgens mij heeft het te maken met dat de telefoon waarschijnlijk al aan een account gekoppeld is. Maar geen idee. Moet zeggen dat ik mijn 3T ook verkocht heb en dat deze ook gekoppeld staat aan mijn account. Diegene mag mij overigens gewoon contacten als er iets mis mee is voor garantie. Dat regelen we dan wel.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:05
quote:
terror538 schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:38:
Ik loop tegen een brickwall aan met mijn 3T

2e hands gekocht, heb geen ordernummer of gegevens originele koper.

Volgens de support medewerker zit er nog tot eind dit jaar garantie op, ze willen hem echter niet aannemen ter reparatie zonder ordernummer of gegevens eerste koper, eikels.

Mag ook helemaal niet vziw: naar europees recht mogen ze alleen gegevens vragen die hun helpen te vinden hoe lang de garantie geldig is. Daar ze dat al hebben kunnen doen adhv serienummer en IMEI zouden ze de telefoon gewoon moeten aannemen ter reparatie.

Iemand ervaring met een betere ingang bij support die /wel/ uitvoert wat het recht zegt?
Is het niet dat ze daar om vragen om zeker te zijn dat jij de eigenaar bent? Anders kan iedereen die een gestolen telefoon heeft hem ook gewoon opsturen voor support als ze er niet in kunnen komen o.i.d.

• terror538
quote:
Tankiej schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:07:
[...]

Is het niet dat ze daar om vragen om zeker te zijn dat jij de eigenaar bent? Anders kan iedereen die een gestolen telefoon heeft hem ook gewoon opsturen voor support als ze er niet in kunnen komen o.i.d.
Of die telefoon gestolen is is natuurlijk niet hun zaak. De garantie is gegeven op het ding, wie het ding in bezit heeft maakt daarvoor niets uit.
Als ze zich daar zorgen over maken kunnen ze ook de IMIE database raadplegen waar gestolen telefoons in geregistreerd horen te worden.

Nou heb ik ook gewoon de bijbehorende originele doos waarop ook weer een sticker zit met het S/N en IMEI, dus het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ik of diegene waar ik hem van kocht het ding gestolen heeft. Hoe dan ook is dat irrelevant.

• roland-d
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-06-2018
Nou na nogal wat research en heel veel lezen toch besloten om de OnePlus 5T aan te schaffen maar man man man wat is het bestellen een zooitje. Komt die telefoon uit Polen naar Nederland, kan je het daarna weer terug sturen naar Polen om het daarna weer in Nederland te mogen ontvangen.

Ik had nog gevraagd aan de support of ze dat ding niet meteen naar de support konden doorsturen om de Widevine L1 fix te laten plaatsen, maar dat ging niet. Het zijn andere gebouwen zei de support.

Dan maar meteen die RMA aangemaakt zodra mogelijk, wordt er gevraagd of ik zus en zo heb gedaan terwijl ik erbij verteld heb dat die nieuw binnen is. Na wat heen en weer gepost in dat ticket een verzendnummer gekregen. Ga je pickup inregelen krijg je te zien dat je moet betalen voor het ophalen. Ik de helpdesk gebeld. Ja sorry maar we kunnen niet anders, het verzendnummer is alleen voor afgeven en niet ophalen. Ik maar even haarfijn uitgelegd dat het als klant helemaal niet zo'n fijne ervaring is om een telefoon van 600 euro te bestellen en die gelijk terug te moeten sturen laat staan moet gaan betalen om het te laten ophalen.

De dame van de helpdesk zei dat ze niets voor me kon betekenen en dat ik maar moest gaan afgeven. De kosten waren het niet, 3 euro, maar gaat me om het principe. De heleboel geregeld wordt ik later op de avond terug gebeld, ophalen is toch gratis :-S

Gisteren de telefoon ontvangen, vandaag gelijk terug gestuurd, komt die jongen van de UPS en die vraagt of ik 2 pakketjes heb want er zijn 2 ophaalopdrachten :-|

Laten we hopen dat die telefoon volgende week netjes retour is en er eindelijk lol van kan hebben :)

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:37
Misschien verkeerde topic, maar deze leek mij het meest te matchen.

Situatie: Ik woon samen met mijn vriendin in een appartement en zijn niet vaak thuis. Als ik bijvoorbeeld een bestelling plaats bij Bol.com of Coolblue, dan kan ik deze bij afhaalpunten ophalen.

Vroeger had ik de Oneplus 3 besteld, maar woonde ik nog thuis, nu in een appartement zou ik niet graag willen afwachten totdat de bezorger een keer komt OF pakketje aan een van de vele buren afgegeven wordt. Bij een Oneplus 6 bijvoorbeeld wil ik niet dat deze bij de buren wordt bezorgd.

Heeft een van jullie ervaring met het bezorgen van een Oneplus smartphone via een afhaalpunt adres?

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je in vredesnaam zon ding aanmeld voor RMA?

Dit is stap 1 volgens support:

Step 1: Head over to your my orders page and click the ‘Service Request’' button and identify the device you would like to service to begin your return and warranty claim.

En daar gaat het bij mij al mis, gezien ik hem heb overgekocht (wel met bon en alles)

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:05
quote:
Rev! schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:27:
Weet iemand hoe je in vredesnaam zon ding aanmeld voor RMA?

Dit is stap 1 volgens support:

Step 1: Head over to your my orders page and click the ‘Service Request’' button and identify the device you would like to service to begin your return and warranty claim.

En daar gaat het bij mij al mis, gezien ik hem heb overgekocht (wel met bon en alles)
Ik zou de support chat gebruiken, heb ik toen ook gedaan. Die hebben het toen voor mij aangemaakt.

• Rev!
  • Niet online
quote:
Tankiej schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:50:
[...]

Ik zou de support chat gebruiken, heb ik toen ook gedaan. Die hebben het toen voor mij aangemaakt.
Ik moet de originele bon bij het ticket toevoegen en dan maar kijken wat ze ermee doen. Heel leuk, maar hier houd ik niet van. Ik ben al sinds donderdag bezig met aanmelden(mails kwamen eerst niet aan). Volgens mij moeten ze ook aan het serienummer kunnen zien of ik garantie heb? Bij Sony stuurde ik alleen maar een berichtje via FB waarna ze een case aanmaakte voor RMA, waarna ik mijn telefoon kon opsturen, geen bon nodig.

• Rev!
  • Niet online
Iemand misschien advies hierover:

Case: Scherm kwam los, heb ik laten repareren om erger te voorkomen. Dit komt door een opzwellende accu, daar kwamen ze bij het terugplaatsen achter. Ander issue wat ik heb is dat de speaker kapot is.

Nu wil Oneplus mijn toestel niet meer(gratis) repareren omdat ik hem bij een unofficieel repair centrum heb laten repareren.

Nou zie ik zelf niet in waarom ik hierop geen garantie meer zou hebben, ik heb niks aan de accu of speaker laten doen, maar heb ik ook gelijk?

Quote van OP die ik heb gekregen.

Thank you for providing the pictures. Since the phone undergone a repair conducted by an un-official repair center, I'm afraid that this falls out of your warranty. The good thing is, we can still proceed with a paid repair.

This is the estimated repair cost for your OnePlus 3 Graphite (EU):

Spare Parts:
Battery - EUR 7.60
Screen - EUR 57.20
Labor fee: EUR 18.50
Shipping fee: free-of-charge
VAT: 23.00%
Total Price: EUR 102.46 (EUR 32.10 without the screen)

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-03 09:51
Vrijdag OnePlus 5T opgestuurd voor de Widevine update. Gisteren alweer terug. Vlotte service!

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• superiscch
quote:
Rev! schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:28:
Iemand misschien advies hierover:

Case: Scherm kwam los, heb ik laten repareren om erger te voorkomen. Dit komt door een opzwellende accu, daar kwamen ze bij het terugplaatsen achter. Ander issue wat ik heb is dat de speaker kapot is.

Nu wil Oneplus mijn toestel niet meer(gratis) repareren omdat ik hem bij een unofficieel repair centrum heb laten repareren.

Nou zie ik zelf niet in waarom ik hierop geen garantie meer zou hebben, ik heb niks aan de accu of speaker laten doen, maar heb ik ook gelijk?

Quote van OP die ik heb gekregen.

Thank you for providing the pictures. Since the phone undergone a repair conducted by an un-official repair center, I'm afraid that this falls out of your warranty. The good thing is, we can still proceed with a paid repair.

This is the estimated repair cost for your OnePlus 3 Graphite (EU):

Spare Parts:
Battery - EUR 7.60
Screen - EUR 57.20
Labor fee: EUR 18.50
Shipping fee: free-of-charge
VAT: 23.00%
Total Price: EUR 102.46 (EUR 32.10 without the screen)
Vanaf dat iemand anders dan hun diensten de gsm open doet vervalt de garantie. Zal je wel in hun voorwaarden vinden. Oneplus valt nog mee want bij de meeste mag je zelfs niks aan de software doen.

• Rev!
  • Niet online
quote:
superiscch schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:30:
[...]

Vanaf dat iemand anders dan hun diensten de gsm open doet vervalt de garantie. Zal je wel in hun voorwaarden vinden. Oneplus valt nog mee want bij de meeste mag je zelfs niks aan de software doen.
Ok fair enough.. had hem niet moeten "quick" fixen. Al was hij technisch gezien al open...

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Rev! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:41:
[...]

Ok fair enough.. had hem niet moeten "quick" fixen. Al was hij technisch gezien al open...
Maar nu zitten er ook 3rd party onderdelen in waar Oneplus de werking niet van kan garanderen. Ze kunnen je een reparatie aanbieden voor de speaker, die moet gratis zijn. Het scherm moet echter op jouw kosten vervangen worden, aangezien ze geen telefoon met 3rd party scherm de reparatiehal laten verlaten.

Of ze moeten kunnen aantonen dat het speakerdefect door jouw/3rd party zijn schuld is ontstaan.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Rev!
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:04:
[...]

Maar nu zitten er ook 3rd party onderdelen in waar Oneplus de werking niet van kan garanderen. Ze kunnen je een reparatie aanbieden voor de speaker, die moet gratis zijn. Het scherm moet echter op jouw kosten vervangen worden, aangezien ze geen telefoon met 3rd party scherm de reparatiehal laten verlaten.

Of ze moeten kunnen aantonen dat het speakerdefect door jouw/3rd party zijn schuld is ontstaan.
Er zitten geen 3rd party onderdelen in, het scherm is alleen weer opnieuw vastgezet. Of je moet 3rd party lijm bedoelen.Het scherm hoeft dan ook niet vervangen te worden, die is nog prima. Speaker is al een hele tijd "kapot".

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Rev! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:10:
[...]

Er zitten geen 3rd party onderdelen in, het scherm is alleen weer opnieuw vastgezet. Of je moet 3rd party lijm bedoelen.Het scherm hoeft dan ook niet vervangen te worden, die is nog prima. Speaker is al een hele tijd "kapot".
Geen nieuwe batterij? Het scherm is niet vastgelijmd bij Oneplus, dus daar zal 't m niet in zitten.

Als je nog met een opgezwollen batterij rondloopt zou ik die in ieder geval zsm laten vervangen.

• Rev!
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:11:
[...]

Geen nieuwe batterij? Het scherm is niet vastgelijmd bij Oneplus, dus daar zal 't m niet in zitten.

Als je nog met een opgezwollen batterij rondloopt zou ik die in ieder geval zsm laten vervangen.
Voor de duidelijkheid.

Scherm kwam los, dit kwam uiteindelijk door een opgezwollen accu. Scherm heb ik weer laten vastzetten om te voorkomen dat het toestel helemaal uit elkaar zou vallen. Speaker was al een tijdje minder, bekend probleem ook.

Er moet dus een nieuwe accu in, en een nieuwe speaker. Ik gebruik het toestel al een tijdje niet meer trouwens, maar ik was er verder wel tevreden over en zou hem graag laten repareren. Staat me gewoon een beetje tegen dat ik nu zelf mag gaan betalen puur omdat ik het scherm weer even heb laten vastzetten.

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Rev! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:18:
[...]

Voor de duidelijkheid.

Scherm kwam los, dit kwam uiteindelijk door een opgezwollen accu. Scherm heb ik weer laten vastzetten om te voorkomen dat het toestel helemaal uit elkaar zou vallen. Speaker was al een tijdje minder, bekend probleem ook.

Er moet dus een nieuwe accu in, en een nieuwe speaker. Ik gebruik het toestel al een tijdje niet meer trouwens, maar ik was er verder wel tevreden over en zou hem graag laten repareren. Staat me gewoon een beetje tegen dat ik nu zelf mag gaan betalen puur omdat ik het scherm weer even heb laten vastzetten.
Begrijp ik dus, dat ondanks een opgezwollen accu, het scherm gewoon weer is teruggedrukt? Zonder de accu te vervangen dus? Heb je ze verteld van de reparatie? En als het puur het scherm vastzetten was, waarom heb je 'm zelf niet teruggedrukt? Scherm van Oneplus zit alleen met clipjes vast, en niet met lijm.

Ik snap niet helemaal wat de situatie precies is iig

• terror538
quote:
superiscch schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:30:
[...]

Onzin, wettelijk veranderd dat niets aan de garantie; je hebt binnen het Nederlandse wettelijke kader gewoon het recht om dingen door een 3rd party te laten repareren, alleen kan je dan natuurlijk geen garantie van de oorspronkelijke verkoper verwachten op die dingen die vervangen zijn.

Ik loop ook onwijs tegen die laml*lllen in polen aan. Heb het eindelijk voor elkaar dat mijn telefoon onder RMA is aangenomen (flink wat dreigen met rechtszaken helpt).
Nu willen ze dat ik geld ga lappen omdat er een deukje zit in de achterkant en een krasje hier en daar op de zijkant. 150 euro voor de hele zut. Anders beweren die gasten doodleuk de telefoon ongerepareerd terug te sturen. Terwijl ze al erkennen dat de problemen die ik ervaar /wel/ onder de garantie valt (wel zwart op wit, dat wel, dus als ik het toch op een zaak aanbreng gaan die gasten gigantisch nat).
No partial repairs policy mijn dikke r**t.
Heb ze een mailtje gestuurd dat ze mogen kiezen tussen policy laten varen, en repareren wat gerepareerd moet worden en de telefoon met de al aanwezige cosmetische schade terugsturen of sticken aan policy en de boel gratis vervangen.
Want ik ga toch echt ff geen 150 euro neerleggen voor een nieuw achterkantje. Anders zie ik ze wel bij de rechter, kost mij toch maar 400 aan griffie, en het kost hun gegarandeerd meer dan 2k.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Mijn scherm was gebroken door een val. Bij 9 van de 10 repair shops vragen ze een vermogen om het scherm te vervangen,180 tot €225 ben ik tegengekomen.
Zelf een scherm vervangen kan ook, aar heeft nogal wat risico's en ook een origineel scherm is niet goedkoop.

Heb hem dus bij 1+ zelf laten repareren. Moet zeggen dat het een geweldig goede service is en spotgoedkoop _/-\o_
Verzenden ging vlekkeloos en moest €88 betalen voor een nieuw scherm, fingerprint sensor en nieuwe speaker.
Met een dag of 10 weer terug in huis.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• NmR
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-02 17:44
Nou, gister kletter ik de 5T op grond en de gammele Sandstone case had daar geen antwoord op. Glas kapot, scherm nog werkend. Jammer de bammer!

Repair verzoek aangevraagd. Dat werkte niet met Chrome, wel met Firefox. Gelukkig kon Costumer Support mij daar bij helpen, anders was ik daar zéker nooit achter gekomen.

Vervolgens ging het vlot. 4 Mails binnengekregen met uitleg over wat nu verder van CustomerCare en UPS shipping labels en binnen 2 werkdagen wordt m'n telefoon opgehaald.

Geraamde kosten:
Touch Screen LCD with Fingerprint Sensor: 79 EUR
Shipping: 0 EUR
Labor: 18.5 EUR
VAT: 23%
Total: 117.66 EUR

Kom er nu achter dat m'n OPO m'n simkaart niet meer herkent, dus ook de ouwe Galaxy Nexus weer uit de kast moeten halen. Heerlijk toestel! Denk dat ik de 5T weer verkoop na de reparatie :P

Nu maar even naar [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic op zoek naar betere bescherming (die niet te bulky en lelijk is)..

Edit:
Excuus, zie nu dat ik dit misschien beter in [OnePlus] RMA & Support had kunnen posten.

NmR wijzigde deze reactie 03-05-2018 17:29 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:03
Wat vul je precies in bij een RMA request t.b.v. Widevine L1 ?

Category: Repair, Replacemenet & Return
Issue: RMA Progress Inquery

Of maakt dat niet veel uit ?

Maakt niets uit als je Widevine L1 erin heb staan ;)

schumi2004 wijzigde deze reactie 04-05-2018 13:38 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NmR
quote:
Oxellaar schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:22:
Mijn scherm was gebroken door een val. Bij 9 van de 10 repair shops vragen ze een vermogen om het scherm te vervangen,180 tot €225 ben ik tegengekomen.
Zelf een scherm vervangen kan ook, aar heeft nogal wat risico's en ook een origineel scherm is niet goedkoop.

Heb hem dus bij 1+ zelf laten repareren. Moet zeggen dat het een geweldig goede service is en spotgoedkoop _/-\o_
Verzenden ging vlekkeloos en moest €88 betalen voor een nieuw scherm, fingerprint sensor en nieuwe speaker.
Met een dag of 10 weer terug in huis.
Vreemd. Dit is hun schatting voor mijn situatie (scherm kapot).

"We have begun processing your RMA. Please know that you can always request us to cancel the RMA if ever you don't want to proceed with repairs. These are the product(s) approved for repair:
1. OnePlus 5T Midnight Black

These are the estimated repair cost:

Please know that the fingerprint sensor is part of the LCD display component.

(Note: This is only an estimate and is based on our previous conversation(s); the final repair price will be quoted after the inspection done by our engineers at our repair center as additional parts may require repair.)
"

Raar dat de prijzen afwijkend zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
quote:
NmR schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Vreemd. Dit is hun schatting voor mijn situatie (scherm kapot).

"We have begun processing your RMA. Please know that you can always request us to cancel the RMA if ever you don't want to proceed with repairs. These are the product(s) approved for repair:
1. OnePlus 5T Midnight Black

These are the estimated repair cost:

Please know that the fingerprint sensor is part of the LCD display component.

(Note: This is only an estimate and is based on our previous conversation(s); the final repair price will be quoted after the inspection done by our engineers at our repair center as additional parts may require repair.)
"

Raar dat de prijzen afwijkend zijn.
Ze weken bij mij ook af van de geschatte kosten die vooraf werden opgegeven. Daar had men €108 aangegeven.

En ik heb een 3, jij een 5T ;)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:03
Ik wist dat het Widevine L1 proces vlot ging maar dit gaat wel erg snel:

Zaterdag gemeld, maandag op gehaald, vanmorgen aangekomen en naar het lijkt gaat deze vanmiddag weer retour (betreft een OP5 overigens):

Note:
Ik heb het toestel van stock firmware voorzien en het initiële proces doorlopen zonder passwords etc en opgestuurd.

/edit:
Hij is alweer onderweg terug ;)

/edit2:
En vanmorgen weer afgeleverd _/-\o_

schumi2004 wijzigde deze reactie 09-05-2018 12:19 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NmR
Nou hier gaat het allemaal zo vlot niet. De reparatie van het scherm van m'n 5T staat al sinds ontvangst betaling (10-5) op "Pending spare parts".
Je zou toch denken dat een OnePlus Repair Center dit soort onderdelen van hun laatste model wel op voorraad zouden hebben...

Naar hun schatting zou ie de 18e klaar zijn. We wachten (on)geduldig af.

https://imgur.com/a/cxhVqU3

Edit:
Een dag later en de "Approximate repair date" is verschoven naar de 24e zonder verdere uitleg of melding.
Als dit zo door gaat ben ik em een maand kwijt om het scherm te laten vervangen!

https://imgur.com/a/kppaDcM

Oh, wel "Parts Delivered", dus er is hoop :)

NmR wijzigde deze reactie 15-05-2018 14:36 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

Zo, vandaag mijn 3T opsturen. De batterij ging echt te snel leeg, en de bluetooth haperde als een malle. Hopen dat ze het probleem vinden.

Geholpen door een zeer vriendelijke Spaanse gozer, lachen met die gast, sprak ook prima Engels.

Ben benieuwd, we wachten het af. In de tussentijd een Nokia 1 Dual Sim gekocht, ik mis m'n snelle telefoon nu al ;p

Nog gevraagd wat het me zou kosten als het niet onder fabrieksgarantie zou vallen, hij specificeerde mij een whopping 13 euro, dus ik laat 'm hoe dan ook vervangen.

GreNade wijzigde deze reactie 14-05-2018 15:26 (19%)

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-03 16:53
Na een chat over slechte accuduur op 7 mei werd mijn OP3 op 11 mei opgehaald. Daarna radiostilte, kon niets tracker. 16 mei werd hij weer teruggebracht met zogenaamd een nieuwe accu.
Helaas niet te controleren volgens mij. Ze hadden ook bootloader weer gelocked. Merk helaas nog weinig verschil.
Desalniettemin positief verrast door de snelle afhandeling.

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

Dinsdag telefoon opgestuurd, vandaag komt ie terug van reparatie. Kan ik ergens zien wat ze aan het toestel hebben gedaan? Wel ultrasnel zeg, dynafix had 1 week nodig voor ie ontvangen stond daar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
quote:
GreNade schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:18:
Dinsdag telefoon opgestuurd, vandaag komt ie terug van reparatie. Kan ik ergens zien wat ze aan het toestel hebben gedaan? Wel ultrasnel zeg, dynafix had 1 week nodig voor ie ontvangen stond daar...
Er zal een blad bij zitten met de reparatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
De OP5T van mijn vriendin is gisteren ongelukkig gevallen, helaas heeft de "OnePlus 5T Silicone Protective Case Red" niet genoeg bescherming geboden:

Had weleens bedragen voor reparatie voorbij zien komen voor de OP3(T), dat was iets van 100 euro. Dit zal denk ik wel iets duurder zijn, maar nadeel is dat je hem een week moet missen..

Veel andere opties zijn er denk ik niet om het ter plaatse te laten fixen voor een redelijk bedrag? Ik denk dat ze het maar voorlopig zo laat, aangezien het toch niet heel storend in een hoekje zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:11

Martinspire

Awesomeness

quote:
xileS schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:49:
De OP5T van mijn vriendin is gisteren ongelukkig gevallen, helaas heeft de "OnePlus 5T Silicone Protective Case Red" niet genoeg bescherming geboden:

[afbeelding]

Had weleens bedragen voor reparatie voorbij zien komen voor de OP3(T), dat was iets van 100 euro. Dit zal denk ik wel iets duurder zijn, maar nadeel is dat je hem een week moet missen..

Veel andere opties zijn er denk ik niet om het ter plaatse te laten fixen voor een redelijk bedrag? Ik denk dat ze het maar voorlopig zo laat, aangezien het toch niet heel storend in een hoekje zit.
Heb je niet kans dat ie nu verder gaat scheuren dan?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
Martinspire schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:53:
[...]

Heb je niet kans dat ie nu verder gaat scheuren dan?
Hmm geen idee, maar als dat gebeurd zal hetzelfde scherm vervangen moet worden. Niet dat er nog meer kosten bij komen ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:28

l3art

Moderator Mobile
quote:

[afbeelding]

Wat ik tot nu toe gelezen heb is OP zelf verre van het goedkoopste als het op reparaties aankomt. Er is vast wel een vervangende telefoon te regelen toch bij vrienden oid als ze echt niet een week zonder telefoon zou kunnen?

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NmR
quote:

[afbeelding]

Nou heb mijn scherm begin van de maand laten vervangen, de sand stone case was ook niet bestand tegen de val.
Ik wilde dus die rode case halen, maar zie nu dus dat die ook niet (altijd) de benodigde bescherming biedt. Fijn dus dat ik je bericht nog zie voor bestellen.

Qua kosten en tijd in mijn geval:
3 mei een ticket aangemaakt
4 mei opgehaald
7 mei kwam ie aan
9 mei in behandeling genomen en offerte akkoord €119,67
10 mei betaling akkoord
...
...
...
15 mei een mailtje naar CTDI vragend waarom het langer duurde dan de 2-3 werkdagen die ze aangeven
Diezelfde avond was ie klaar en werd de return aangemeld bij UPS
17 mei was ie binnen

Duurde in mijn geval dus langer dan verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
NmR schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:34:
[...]

Nou heb mijn scherm begin van de maand laten vervangen, de sand stone case was ook niet bestand tegen de val.
Ik wilde dus die rode case halen, maar zie nu dus dat die ook niet (altijd) de benodigde bescherming biedt. Fijn dus dat ik je bericht nog zie voor bestellen.

Qua kosten en tijd in mijn geval:
3 mei een ticket aangemaakt
4 mei opgehaald
7 mei kwam ie aan
9 mei in behandeling genomen en offerte akkoord €119,67
10 mei betaling akkoord
...
...
...
15 mei een mailtje naar CTDI vragend waarom het langer duurde dan de 2-3 werkdagen die ze aangeven
Diezelfde avond was ie klaar en werd de return aangemeld bij UPS
17 mei was ie binnen

Duurde in mijn geval dus langer dan verwacht.
Ik heb zelf ook de sandstone case. Geeft mijn voldoende grip waardoor ik het hopelijk niet snel laat vallen. Mijn OP3 is daarmee gelukkig wel heel gebleven. De rode case leek mij idd ook wel beter bestand tegen een val, maar deze is denk ik gewoon erg ongelukkig op het scherm gevallen buiten. Als je nog een betere case zoekt is de Bumper Case misschien een optie? Die gaat wel helemaal om de telefoon heen.

Thanks voor het laten weten wat het gekost heeft, dacht idd al dat het iets meer dan 100 euro zou zijn. Kreeg je trouwens na de reparatie weer een standaard screenprotector erop (weet niet of jij die er ook nog op had). En is er een factory reset uitgevoerd? Of kon je toestel bv gewoon lekker zo laten met lock erop en kreeg je hem zo weer terug.
quote:
l3art schreef op maandag 21 mei 2018 @ 07:49:
[...]

Wat ik tot nu toe gelezen heb is OP zelf verre van het goedkoopste als het op reparaties aankomt. Er is vast wel een vervangende telefoon te regelen toch bij vrienden oid als ze echt niet een week zonder telefoon zou kunnen?
Waar zou je anders terecht kunnen voor een reparatie? Lees vooralsnog berichten dat men het terug stuurt maar OP/CDTI. Een vervangende toestel is nog wel te regelen idd, maar heb niet het gevoel dat ze het snel wilt laten repareren, aangezien het in een hoekje zit en niet over het hele scherm. Kost ook altijd meer tijd dan je denkt met dat opsturen en alle benodigde dingen overzetten op een andere Phone en terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NmR
quote:
xileS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb zelf ook de sandstone case. Geeft mijn voldoende grip waardoor ik het hopelijk niet snel laat vallen. Mijn OP3 is daarmee gelukkig wel heel gebleven. De rode case leek mij idd ook wel beter bestand tegen een val, maar deze is denk ik gewoon erg ongelukkig op het scherm gevallen buiten. Als je nog een betere case zoekt is de Bumper Case misschien een optie? Die gaat wel helemaal om de telefoon heen.

Thanks voor het laten weten wat het gekost heeft, dacht idd al dat het iets meer dan 100 euro zou zijn. Kreeg je trouwens na de reparatie weer een standaard screenprotector erop (weet niet of jij die er ook nog op had). En is er een factory reset uitgevoerd? Of kon je toestel bv gewoon lekker zo laten met lock erop en kreeg je hem zo weer terug.

[...]

Waar zou je anders terecht kunnen voor een reparatie? Lees vooralsnog berichten dat men het terug stuurt maar OP/CDTI. Een vervangende toestel is nog wel te regelen idd, maar heb niet het gevoel dat ze het snel wilt laten repareren, aangezien het in een hoekje zit en niet over het hele scherm. Kost ook altijd meer tijd dan je denkt met dat opsturen en alle benodigde dingen overzetten op een andere Phone en terug.
Er zit weer een nieuwe screenprotector op ja. Er zat ClearPlex op van de MediaMarkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
NmR schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Er zit weer een nieuwe screenprotector op ja. Er zat ClearPlex op van de MediaMarkt.
Ah wel netjes dat je gewoon weer de standaard screenprotector erop krijgt. Wel jammer dat je clearplex screenprotector niet genoeg bescherming heeft geboden. Heb weleens van Clearplex gehoord, maar heb er geen ervaring mee. Is dat nog wel aan te raden dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:28

l3art

Moderator Mobile
En dan vanaf hier vragen over cases, screenprotectors ed in het daarvoor bestemde accessoires topic svp

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NmR
quote:
xileS schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ah wel netjes dat je gewoon weer de standaard screenprotector erop krijgt. Wel jammer dat je clearplex screenprotector niet genoeg bescherming heeft geboden. Heb weleens van Clearplex gehoord, maar heb er geen ervaring mee. Is dat nog wel aan te raden dan?
Zie mijn laatste reactie in [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic

Staat een RMA foto bij van CTDI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

Telefoon dinsdag opgestuurd, en vandaag teruggekregen. Erg netjes dus.

Klacht: batterij snel leeg en bluetooth problemen
Oplossing: nieuw moederbord en batterij

We gaan zien of het opgelost is, maar dat moet bijna wel :)

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:48
Mijn Oneplus 3 is maandag vertrokken richting repair center voor een nieuwe batterij. Gisteren hebben ze er op het repair center blijkbaar een foto van getrokken (ergens op de track & trace een linkje gevonden daarvan). Ik bekijk de foto en zie dit:

De achterkant is soortgelijk, misschien iets minder extreem.

Mijn Oneplus 3 was letterlijk in perfecte staat. Hoe is dat mogelijk? :X Ik had de smartphone zeer proper verpakt.

Iemand ervaring mee? Moet ik nu ASAP Oneplus contacteren? 8)7

Jessed93 wijzigde deze reactie 13-06-2018 10:32 (6%)

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:29
quote:
GreNade schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:21:
Telefoon dinsdag opgestuurd, en vandaag teruggekregen. Erg netjes dus.

Klacht: batterij snel leeg en bluetooth problemen
Oplossing: nieuw moederbord en batterij

We gaan zien of het opgelost is, maar dat moet bijna wel :)
Hoe snel was je batterij leeg? Ik heb nu dat m'n OP 3T batterij na 4-5 uur screentime al leeg is. Naar mijn idee was dit echt een stuk beter vroeger. Ook ik heb vaak wat bluetooth problemen, redelijk irritant gezien ik 200 euro bluetooth oortjes heb die soms niet connecten.

Ik neem aan dat 4-5 screentime nog geen reden is voor gratis reparatie, maar 13 euro vind ik het wel waard. En bluetooth problemen lossen ze dus wel gratis op?

Brogala wijzigde deze reactie 13-06-2018 11:17 (6%)

Steam: Brogala

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Brogala schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:17:
[...]

Hoe snel was je batterij leeg? Ik heb nu dat m'n OP 3T batterij na 4-5 uur screentime al leeg is. Naar mijn idee was dit echt een stuk beter vroeger. Ook ik heb vaak wat bluetooth problemen, redelijk irritant gezien ik 200 euro bluetooth oortjes heb die soms niet connecten.

Ik neem aan dat 4-5 screentime nog geen reden is voor gratis reparatie, maar 13 euro vind ik het wel waard. En bluetooth problemen lossen ze dus wel gratis op?
Batterij was na een halve dag standby leeg. Bluetooth problemen zijn wat verminderd, maar ik heb het idee dat de bluetooth van de OP3t uberhaupt niet briljant is.

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:29
quote:
GreNade schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Batterij was na een halve dag standby leeg. Bluetooth problemen zijn wat verminderd, maar ik heb het idee dat de bluetooth van de OP3t uberhaupt niet briljant is.
Oké, die van mij doet het nog wel iets beter haha. En ja, ik lees erg veel over Bluetooth problemen. Maar ik vind 520 euro voor een OP6 ook zo duur, hoewel ik wel graag goed gebruik wil kunnen maken van m'n nieuwe Bose oortjes. Zeker gezien er nu veel meer aanbod dan vraag is voor de OP3T en ik hem voor weinig kan verkopen.

Steam: Brogala

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-03 16:53
Ik heb laatst de accu uit mijn OP3 laten vervangen bij OnePlus zelf.

Weet iemand hoe en of ik kan controleren of ze dit daadwerkelijk gedaan hebben?

Staat er bv een productie datum op de accu?

Ik heb namelijk niet het idee dat mijn accuduur verbeterd is en wil dit even nagaan zonder mijn nog geldende garantie te breken.

• Dayuum
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:58
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het retourneren naar oneplus?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-03 17:04
quote:
Dayuum schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:26:
[OnePlus] RMA & Support

• Dayuum
Ga mijn OP6 terugsturen omdat ik toch voor een ander toestel kies. Hoe lang duurt dat normaal gesproken incl terugbetaling? Gaat via UPS

Dayuum wijzigde deze reactie 20-06-2018 09:16 (5%)

• melk0r
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-03 13:24
quote:
Dayuum schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:26:
Retourneren gaat heel soepel maar hou er rekening mee dat UPS of DHL de volgende dag al voor de deur staat om het pakketje op te halen nadat je de RMA hebt aangemaakt.

Oneplus 6T + Accessoire met €20 korting? Verzilver deze kortingscode alvast: https://www.oneplus.com/nl/invite#NKZN734SB8KPD

• Dayuum
quote:
melk0r schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:38:
[...]

Retourneren gaat heel soepel maar hou er rekening mee dat UPS of DHL de volgende dag al voor de deur staat om het pakketje op te halen nadat je de RMA hebt aangemaakt.
Moet het afgeven bij een UPS punt
quote:
Bedankt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rajen
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07-03 17:48
Mijn One Plus 6 midnight black is binnen 1 week kapot gegaan (zonder te laten vallen). telefoon werd eerst heel erg traag. en daarna had ik geen beeld meer of alleen ruis beeld.

Ik heb mijn OnePlus 6 moeten opsturen. Ze hebben de laatste software erop gezet en deze getest.
Na 10 dagen had ik mijn Oneplus 6 weer terug.

Naa 3 dagen gebruik kreeg ik het zelfde probleem. Ik heb OnePlus om een nieuwe gevraagd en daar zijn ze mee accord gegaan. Nu afwachten op mijn nieuwe One Plus 6.

Service is mij wel heel goed bevallen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GreNade
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Rajen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:50:
Mijn One Plus 6 midnight black is binnen 1 week kapot gegaan (zonder te laten vallen). telefoon werd eerst heel erg traag. en daarna had ik geen beeld meer of alleen ruis beeld.

Ik heb mijn OnePlus 6 moeten opsturen. Ze hebben de laatste software erop gezet en deze getest.
Na 10 dagen had ik mijn Oneplus 6 weer terug.

Naa 3 dagen gebruik kreeg ik het zelfde probleem. Ik heb OnePlus om een nieuwe gevraagd en daar zijn ze mee accord gegaan. Nu afwachten op mijn nieuwe One Plus 6.

Service is mij wel heel goed bevallen. :)
Wat een pech zeg, aan de andere kant wel een nieuwe dus dan is het probleem gegarandeerd opgelost. Netjes hoor, hoef je van een dynafix niet te verwachten.

• Dayuum
Gaat wel snel zeg met UPS, gisteren verzonden en wordt vandaag al bezorgd in Polen.

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:48
quote:
sander.mol schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:13:
Ik heb laatst de accu uit mijn OP3 laten vervangen bij OnePlus zelf.

Weet iemand hoe en of ik kan controleren of ze dit daadwerkelijk gedaan hebben?

Staat er bv een productie datum op de accu?

Ik heb namelijk niet het idee dat mijn accuduur verbeterd is en wil dit even nagaan zonder mijn nog geldende garantie te breken.
Toevallig al een manier gevonden?

• Dayuum
Weet iemand hoe lang een terugbetaling meestal duurt? Klantenservice zegt 14 dagen maar in de praktijk gaat dat toch wel sneller?

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-03 00:28
Het mag duidelijk zijn dat de accu echt op is van mijn OnePlus 3. Hij is net iets ouder dan twee jaar, dus geen garantie meer. Hoeveel kost het ongeveer om OnePlus de accu laten te vervangen? In de chat zeiden ze dat ze mij niet een prijs kunnen geven totdat ze de telefoon hebben gecheckt.

Heeft iemand hier al eens een soortgelijke situatie gehad?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True